LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:10
@-Bas Bij een reflector koplamp luistert de afstelling van een led lamp erg nauw en lang niet alle led lampen zijn daarvoor geschikt mede vanwege de te hoge lichtopbrengst. Bij een af fabriek led met reflector voldoet het lichtbeeld altijd ruim aan de norm omdat de reflector vanaf het begin af aan ontworpen is voor led. En ze niet het risico willen lopen dat ze daarmee niet aan de norm voldoen.

Een halogeen reflector is ontworpen voor een veel lagere lichtopbrengst, waardoor het erg moeilijk is om deze met led aan de norm te laten voldoen. Ook omdat een led niet rondom licht geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-tom-562 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:05:
Is er hier iemand die toevallig bestaande/originele xenon koplampen (reflector) heeft omgebouwd naar LED? Ik heb fabrieksaf origineel xenon (D2R) lampen in mijn Volvo. 2,5 jaar geleden vervangen voor xenon Osram CBI lampen. In eerste instantie dik tevreden, alleen nu begin 1 lamp al paars te worden :( (zit er nog geen 20k km in).
Ik was benieuwd of mensen al eens zo'n ombouw gedaan hebben, of dat je daar maar niet aan moet beginnen
Is het dan niet meer mogelijk om aan Xenon lampen te komen :?

Waarom zou je de overstap naar LED willen maken ?!

Als ik de ervaringen in dit topic vergelijk met de ervaringen in het oude Xenon Topic dan zou ik zeggen dat Xenon een stuk minder gezeik geeft dan LED en mijn eigen ervaring ermee was ook erg positief in het verleden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

nero355 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Is het dan niet meer mogelijk om aan Xenon lampen te komen :?

Waarom zou je de overstap naar LED willen maken ?!

Als ik de ervaringen in dit topic vergelijk met de ervaringen in het oude Xenon Topic dan zou ik zeggen dat Xenon een stuk minder gezeik geeft dan LED en mijn eigen ervaring ermee was ook erg positief in het verleden :)
Tuurlijk is dat wel mogelijk. Alleen die lampen kosten 50 euro per stuk (origineel OSRAM). Wellicht dat er tegenwoordig ook nog LED alternatieven zijn die met wat meer licht geven voor minder geld.
Maar ik ga uiteindelijk denk ik gewoon een paar naamloze xenon pitten van AliExpress kopen voor 10/15 euro in totaal. Ik kom uiteindelijk weinig echte LED alternatieven tegen. Ben wel klaar eigenlijk met dure OSRAM lampen die binnen 2 jaar/20k km kapot gaan...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:31:
[...]

Tuurlijk is dat wel mogelijk. Alleen die lampen kosten 50 euro per stuk (origineel OSRAM). Wellicht dat er tegenwoordig ook nog LED alternatieven zijn die met wat meer licht geven voor minder geld.
Maar ik ga uiteindelijk denk ik gewoon een paar naamloze xenon pitten van AliExpress kopen voor 10/15 euro in totaal. Ik kom uiteindelijk weinig echte LED alternatieven tegen. Ben wel klaar eigenlijk met dure OSRAM lampen die binnen 2 jaar/20k km kapot gaan...
Ik rijd al zo'n 15 jaar met xenon projectoren. En tegenwoordig gebruik ik uitsluitend nog D2S van Aliexpress. Mijn huidige setje was €7(4300k) en gaat alweer 15.000km mee zonder verkleuren. Perfect lichtbeeld en hotspot. En ik heb nog 2 setjes 4300k, en 2 setjes 5000k, op voorraad liggen. Osram en Philips zijn gewoon veel te duur.
Hoge lichtopbrengst went gewoon heel snel. Je wilt steeds meer, maar je weet pas wat je mist wanneer je weer eens met halogeen rijdt. Of, zoals ik begin dit jaar, met een splinternieuwe 208 met af fabriek LED (waardeloze opbrengst).

De €7 setjes van nu zou ik lekker laten liggen, ik lees regelmatig, dat er nogal wat pitjes bij zitten van dubieuze kwaliteit. Vanwege de btw en wat andere verhogingen, liggen de prijzen voor goede setjes, nu wat meer richting de ~€15 per 2.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 13:31

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb in mijn vorige auto nog wel eens wat D2S lampjes van Ali versleten, uiteindelijk was ik daar wel klaar mee. OSRAM heb ik toch écht wel betere ervaringen mee.
Huidige auto D1S, ook maar weer OSRAM in gezet.

Op Ali zijn er wel leds te koop die je dus op D2S/D1S kan zetten. Zo'n 50/60 per setje. Maar durf het niet aan.
Mijn ouders hebben een laatste model Renault Captur met led, dat geeft toch een bak licht waar je eng van wordt. Ik rijd ook regelmatig met een Mercedes B met led, dat is ook heerlijk in het donker, zeker met de automatische grootlicht, die zelf aanpast waar er meer licht geschenen kan worden zonder anderen te verblinden.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

kendo schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Ik rijd al zo'n 15 jaar met xenon projectoren. En tegenwoordig gebruik ik uitsluitend nog D2S van Aliexpress. Mijn huidige setje was €7(4300k) en gaat alweer 15.000km mee zonder verkleuren. Perfect lichtbeeld en hotspot. En ik heb nog 2 setjes 4300k, en 2 setjes 5000k, op voorraad liggen. Osram en Philips zijn gewoon veel te duur.
Hoge lichtopbrengst went gewoon heel snel. Je wilt steeds meer, maar je weet pas wat je mist wanneer je weer eens met halogeen rijdt. Of, zoals ik begin dit jaar, met een splinternieuwe 208 met af fabriek LED (waardeloze opbrengst).

De €7 setjes van nu zou ik lekker laten liggen, ik lees regelmatig, dat er nogal wat pitjes bij zitten van dubieuze kwaliteit. Vanwege de btw en wat andere verhogingen, liggen de prijzen voor goede setjes, nu wat meer richting de ~€15 per 2.
Goedkoopste van het goedkoopste wil ik ook niet, tegenwoordig sorteer ik bij de hoeveelheid orders en filter dan zelf op reviews.
Baal er gewoon van dat ik 2,5 naar geleden (relatief) een hoop geld uit heb gegeven en dat het nu weer stuk is :( :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
@-tom-562
Ik ben ook wel benieuwd of een led in een xenon koplamp goed werkt, heb namelijk zelf ook een auto met af fabriek xenon. Dus als je dat zou willen uitproberen zou dat wel top zijn, een led zal als het goed is veel langer meegaan als xenon en verliest veel minder van zijn lichtopbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb de fighter h4 leds in mijn Aygo, volgens de APK helemaal in orde!😃
https://m.nl.aliexpress.c...tewayAdapt=gloPc2nldMsite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob070
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-06-2023
Wil je echt een strak lichtbeeld dan kan je ook deze
€ 74,91 30%OFF | Bi-Led Projector Lens H7 Lamp 9005 9006 H4 H1 Led Lampen Voor Auto Koplamp Styling Retrofit Hoge/dimlicht Lenzen 3 Inch
https://a.aliexpress.com/_mOlIqeq
in je bestaande koplampen monteren. Koop een set 2e hands lampen en haal het glas/plastic eraf en monteer ze dan op je bestaande reflector unit. Past op H4 en h7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EriksonErik
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-05 22:20
Nu ik afgelopen weekend weer in het donker reed op een stuk dat ik niet kende, bedacht ik mij echt dat ik nu toch echt actie moet gaan ondernemen... Ik heb het gevoel, dat ik gewoon echt niet goed genoeg zie (contrast). Bij zonnig / mooi weer is mijn F5 set top, maar bij slechter (regenachtig en of nat wegdek) mis ik gewoon het e.e.a. Het contrast is dus het probleem voor mijn ogen..

Op dit moment heb ik de F5 LED. Zou de F7 dan zoveel beter zijn? Mij valt op dat Philips bijv. niet hoger gaat dan 5800K. Als ik deze zou kopen, merk ik dan het verschil wat ik nodig heb? Of zijn er (nog) betere alternatieven?.... De prijs maakt mij niet uit...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Ik heb ook zo setje Ali Led lampen gekocht in H7 en wat een bak licht zeg! De lichtopbrengst is zoveel beter dan die standaard halogeen lampen, ik krijg ook vaak complimenten van andere medeweggebruikers die even knipperen dat ze mij ook hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02

13art

Moderator Mobile
EriksonErik schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:16:
Nu ik afgelopen weekend weer in het donker reed op een stuk dat ik niet kende, bedacht ik mij echt dat ik nu toch echt actie moet gaan ondernemen... Ik heb het gevoel, dat ik gewoon echt niet goed genoeg zie (contrast). Bij zonnig / mooi weer is mijn F5 set top, maar bij slechter (regenachtig en of nat wegdek) mis ik gewoon het e.e.a. Het contrast is dus het probleem voor mijn ogen..

Op dit moment heb ik de F5 LED. Zou de F7 dan zoveel beter zijn? Mij valt op dat Philips bijv. niet hoger gaat dan 5800K. Als ik deze zou kopen, merk ik dan het verschil wat ik nodig heb? Of zijn er (nog) betere alternatieven?.... De prijs maakt mij niet uit...
Nee dat zal niet uitmaken lijkt me. Output is het probleem niet. Lichtkleur wel. 5800K of 6000K zal ook geen verschil gaan maken voor je. De enige optie zou kunnen zijn 3000K leds oid. Iets wat in ieder geval meer de kleur van halogeen benaderd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Ik heb sinds enkele dagen een occasion met halogeenlampjes in projector lenzen.

M'n vorige zakenwagen uit 2019 had led koplampen dus het is in het donker nu als of ik met een waxinelichtje rijd.

Ivm de wintermaanden wil ik niet wachten op Ali-import.

Bij topledverlichting.nl vind ik setjes van 30e tot 100e. Wat adviseren jullie? De verschillen zijn me niet echt duidelijk ondanks een poging tot vergelijken.

Dat de Philips Lumileds de beste zijn is me duidelijk maar na de aankoop vd auto heb ik niet veel trek in nog meer kosten. Levensduur is hier wat minder van belang omdat ik geen 30k per jaar meer ga rijden.

Iemand dus een tip voor een goede prijs/kwaliteit set afkomstig uit Nederland en geschikt voor een Hyundai i40? Auto is geen Canbus overigens maar OBD2.

Budget eigenlijk max 50e.

Edit

En een compact design, wil geen gedoe dus plug en play.

[ Voor 3% gewijzigd door Lensent op 19-10-2021 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aliexpress is best snel met leveren hoor. Daar gaat (mits verzonden met aliexpress standard shipping) geen weken of maanden overheen.

Dat Lumileds de beste zijn is ondertussen al achterhaald dus staar je daarje daar niet blind op. De setjes die ik op de website zie die je aandraagt loop ik niet warm van in ieder geval. Wellicht je idee over niet bij oom Ali willen bestellen nog eens heroverwegen.

Wellicht er ook even bij zetten welke fitting in de i40 moet.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 19-10-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EriksonErik
13art schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:07:
[...]

Nee dat zal niet uitmaken lijkt me. Output is het probleem niet. Lichtkleur wel. 5800K of 6000K zal ook geen verschil gaan maken voor je. De enige optie zou kunnen zijn 3000K leds oid. Iets wat in ieder geval meer de kleur van halogeen benaderd.
Dank voor de snelle reactie(s). Lichtkleur is dan inderdaad het probleem, denk ik.
Mijn huidige set is van F5 en is volgens mij 6500K.... Verschil van 5800K en 6500K ga ik dat wel merken? Upgraden naar de F7 is dus helaas voor mij geen oplossing?,,,

Of anders een goede set van 6000K i.p.v. 6500K? Wat raden jullie aan? HLXG via Ali? Of toch een ander merk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-05 09:20
EriksonErik schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Dank voor de snelle reactie(s). Lichtkleur is dan inderdaad het probleem, denk ik.
Mijn huidige set is van F5 en is volgens mij 6500K.... Verschil van 5800K en 6500K ga ik dat wel merken? Upgraden naar de F7 is dus helaas voor mij geen oplossing?,,,

Of anders een goede set van 6000K i.p.v. 6500K? Wat raden jullie aan? HLXG via Ali? Of toch een ander merk?
Zelf heb ik ook een HLXG setje gehad (6500k), dan kon ik nog beter met halogeen rijden. Naast de F5 lampen levert het enorm weinig licht op. Maar setje dat ik had was dan ook wel aan de goedkope kant.

https://nl.aliexpress.com...2212000021969609842%22%7D

Dit is een goede set, wel 4300k. (Dawn Knight K4C) Ik denk dat je het verschil niet gaat merken tussen 6500 en 6000k. De sets zijn namelijk nooit precies de goede kleurtemperatuur. Dus het kan zijn dat je huidige set 6400 is, en die ander 6100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[...]

Dennk dat je alles rond de 6000K in jouw geval kan afschrijven. 5000/5500K is spierwit. 4300K is vergelijkbaar met daglicht. Denk dus dat je minstens daar op of onder moet gaan zitten.
Wellicht is Led niet geschikt voor jou en is een goede halogeen of Xenon beter geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lensent schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:18:
Ik heb sinds enkele dagen een occasion met halogeenlampjes in projector lenzen.

M'n vorige zakenwagen uit 2019 had led koplampen dus het is in het donker nu als of ik met een waxinelichtje rijd.

Ivm de wintermaanden wil ik niet wachten op Ali-import.

Bij topledverlichting.nl vind ik setjes van 30e tot 100e. Wat adviseren jullie? De verschillen zijn me niet echt duidelijk ondanks een poging tot vergelijken.

Dat de Philips Lumileds de beste zijn is me duidelijk maar na de aankoop vd auto heb ik niet veel trek in nog meer kosten. Levensduur is hier wat minder van belang omdat ik geen 30k per jaar meer ga rijden.

Iemand dus een tip voor een goede prijs/kwaliteit set afkomstig uit Nederland en geschikt voor een Hyundai i40? Auto is geen Canbus overigens maar OBD2.

Budget eigenlijk max 50e.

Edit

En een compact design, wil geen gedoe dus plug en play.
Je moet deze adapters hebben : https://www.topledverlich...der-led-adapters-set.html

En ik heb zelf de Cree h7 led lampen : https://www.topledverlich...tlicht-mistlicht-set.html.
Verkoper zit ook op bol, dus even vergelijk wat het qua verzendkosten kan uitmakenis wel interessant. ;)

Past allemaal prima, heb ze in mijn i40 al een half jaar draaien, je moet even een truck met een steeksleutel toepassen om de standaard h7 fitting eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
LCD_viewer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Je moet deze adapters hebben : https://www.topledverlich...der-led-adapters-set.html

En ik heb zelf de Cree h7 led lampen : https://www.topledverlich...tlicht-mistlicht-set.html.
Verkoper zit ook op bol, dus even vergelijk wat het qua verzendkosten kan uitmakenis wel interessant. ;)

Past allemaal prima, heb ze in mijn i40 al een half jaar draaien, je moet even een truck met een steeksleutel toepassen om de standaard h7 fitting eruit te halen.
Voor de verzendkosten hoef je het niet te doen :) Die zijn duurder dan vanuit China.
De spullen die ze op die website verkopen komen allemaal van aliexpress, maar worden voor veel hogere prijzen verkocht. (maar dan heb je wel nederlandse klantenservice en 2 jaar garantie en direct in huis) :+

[ Voor 5% gewijzigd door -Bas op 19-10-2021 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Mijn huidige set is van F5 en is volgens mij 6500K.... Verschil van 5800K en 6500K ga ik dat wel merken? Upgraden naar de F7 is dus helaas voor mij geen oplossing?
De Philips Ultinon Pro9000 is getest door Bulbfacts, ook de kleurtemperatuur is gemeten en die was 5000K.

https://www.bulbfacts.com...0-pro5000-led-review.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EriksonErik
Dank voor de reacties!

Ik ga eens de lampen van Dawn Knight K4C @-Bas bestellen. Dankjewel. Ben erg benieuwd of dat anders is, LED maar dan in een andere kleur. Wie weet moet ik gewoon niet miepen en ligt het aan mijn ogen...

@easyriider Interessante review.... Hmm wie weet toch in de toekomst dit bestellen als minder K mij bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04
1 van mijn F2 led lampen lijkt nu ook een probleem te krijgen.
Soms lijkt hij niet aan te gaan of pas heel laat.
Terwijl het een andere keer gewoon weer prima werkt.
Helaas niet gecheckt natuurlijk als de fan dan draait.

Worden ze thermisch gethrottled of doen ze het dan gewoon niet?
Misschien toch maar voor de zekerheid nieuwe led lampen bestellen.
Ze zitten erin sinds april 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04
EriksonErik schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:11:
Dank voor de reacties!

Ik ga eens de lampen van Dawn Knight K4C @-Bas bestellen. Dankjewel. Ben erg benieuwd of dat anders is, LED maar dan in een andere kleur. Wie weet moet ik gewoon niet miepen en ligt het aan mijn ogen...

@easyriider Interessante review.... Hmm wie weet toch in de toekomst dit bestellen als minder K mij bevalt?
Ik weet wel dat ik bij mijn vorige auto met Xenon voor mijn gevoel meer licht had bij 5000K dan 6000K. 5000K beviel mij bij Xenon toen beter.
Ik weet niet als hetzelfde natuurlijk voor LED geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
thespeed schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:11:
[...]

Ik weet wel dat ik bij mijn vorige auto met Xenon voor mijn gevoel meer licht had bij 5000K dan 6000K. 5000K beviel mij bij Xenon toen beter.
Ik weet niet als hetzelfde natuurlijk voor LED geld.
Nee volgens mij niet. Bij LED is het precies andersom meen ik ooit ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
13art schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:17:
[...]

Nee volgens mij niet. Bij LED is het precies andersom meen ik ooit ergens gelezen te hebben.
YouTube: TEST F3 6500K & K4S 4300K // ТАКОГО РЕЗУЛЬТАТА НЕ ОЖИДАЛ НИКТО

Hier het verschil tussen 6500k vs 4300k (45/40 watt lampen). In de video lijkt het vooral 'anders'. Lijkt allebei fel te zijn. Al is het natuurlijk geen wetenschappelijke test. De youtuber geeft aan dat de K4S op een nieuw level zit "qua brightness to the eye". Feller dan de F3.

[ Voor 8% gewijzigd door -Bas op 20-10-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus46
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:26
-Bas schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

YouTube: TEST F3 6500K & K4S 4300K // ТАКОГО РЕЗУЛЬТАТА НЕ ОЖИДАЛ НИКТО

Hier het verschil tussen 6500k vs 4300k (45/40 watt lampen). In de video lijkt het vooral 'anders'. Lijkt allebei fel te zijn. Al is het natuurlijk geen wetenschappelijke test. De youtuber geeft aan dat de K4S op een nieuw level zit "qua brightness to the eye". Feller dan de F3.
Ik heb ook de F5C, ik twijfel nu tussen de 4300k K4S/K4C en de 4300k K5C. Laatstgenoemde is de opvolger van de K4S/K4C. Ik lees dat die dus meer vermogen heeft, maar dat zou bijvoorbeeld ook betekenen dat het licht weer witter wordt, en daardoor het contrast weer minder wenselijk wordt.

De F5C is goed, alleen in de regen merk je wel dat het zicht minder is. Ik ben benieuwd of de 4300k setjes een verbetering kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EriksonErik
Maximus46 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:04:
[...]

Ik heb ook de F5C, ik twijfel nu tussen de 4300k K4S/K4C en de 4300k K5C. Laatstgenoemde is de opvolger van de K4S/K4C. Ik lees dat die dus meer vermogen heeft, maar dat zou bijvoorbeeld ook betekenen dat het licht weer witter wordt, en daardoor het contrast weer minder wenselijk wordt.

De F5C is goed, alleen in de regen merk je wel dat het zicht minder is. Ik ben benieuwd of de 4300k setjes een verbetering kunnen zijn.
Ik heb de K4S/K4C besteld. Is vandaag verstuurd.. Hoop op een week of twee levertijd. Ben heel benieuwd naar 4300K. Reviews zijn verschillend.

Zal het jullie laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus46
EriksonErik schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:56:
[...]

Ik heb de K4S/K4C besteld. Is vandaag verstuurd.. Hoop op een week of twee levertijd. Ben heel benieuwd naar 4300K. Reviews zijn verschillend.

Zal het jullie laten weten.
Yes dank je, ben benieuwd. Ik zal de K5C wel bestellen.. Weten we het verschil ook weer dan.
Heb je zelf ook de F5C op dit moment? Of althans iets met kleurtemp om en nabij de 6500k?
Heb je trouwens ook canbus nodig? Dat is bij mijn auto helaas nodig.

EDIT: Ja ik zie dat je de F5 op dit moment hebt. Ik denk dat je tegen dezelfde 'problemen' aanloopt als ik. Prima zicht, maar bij regen is het toch echt meh... Soms dat een goeie halogeen H7 het beter doet (Osram Nightbreaker ofzo).

[ Voor 23% gewijzigd door Maximus46 op 23-10-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
-Bas schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Voor de verzendkosten hoef je het niet te doen :) Die zijn duurder dan vanuit China.
De spullen die ze op die website verkopen komen allemaal van aliexpress, maar worden voor veel hogere prijzen verkocht. (maar dan heb je wel nederlandse klantenservice en 2 jaar garantie en direct in huis) :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgEhJK5ScOhwXLkvIMxlQoedsa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xSY7bNYfvkcGpGnqCbpoTc2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKY-L6-Ikso58CTR72g29m9Q-Ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAtH5RyrwbrhuSqfnq5hJgNO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkMPzPU2U_t2pGfbj3mvtb8b0Wk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbdD053JeNIYDHX5SoNVRd0m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gi3Py__Gu8e3FlLE45-GJHtlJ7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAI8VzcNkH5tY5VtW5XoxGQA.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste foto is bij schemering, tweede foto was midden op de dag na montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:41
BadEendTerror schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:42:
@-tom-562
Ik ben ook wel benieuwd of een led in een xenon koplamp goed werkt, heb namelijk zelf ook een auto met af fabriek xenon. Dus als je dat zou willen uitproberen zou dat wel top zijn, een led zal als het goed is veel langer meegaan als xenon en verliest veel minder van zijn lichtopbrengst.
Ik heb D2S led op de motor gezet in plaats van de xenon lampen die er bij hoorden (alles aftermarket). Merk weinig verschil in lichtopbrengst, maar zoveel rij ik er niet mee in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik heb inmiddels wat avondritjes gemaakt en vanavond ook in de regen maar vind de set die ik kocht (https://www.topledverlich...-led-philips-line-canbus/) misschien toch wel tegenvallen in de praktijk...

De leds schijnen vzvi gewoon netjes naar links en rechts maar ik vind gewoon dat ze niet erg de verte in schijnen ofzo...

Iemand nog tips? Hoogteverstelling doet hier ook niet veel voor. Koplampen zijn schoon en helder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:49
Lensent schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:51:
Ik heb inmiddels wat avondritjes gemaakt en vanavond ook in de regen maar vind de set die ik kocht (https://www.topledverlich...-led-philips-line-canbus/) misschien toch wel tegenvallen in de praktijk...

De leds schijnen vzvi gewoon netjes naar links en rechts maar ik vind gewoon dat ze niet erg de verte in schijnen ofzo...

Iemand nog tips? Hoogteverstelling doet hier ook niet veel voor. Koplampen zijn schoon en helder.
Heb je een foto van je lichtbeeld tegen een egale muur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:31

Het is ook niet zo dat auto's met xenon of led veel verder schijnen dan halogeen het is vooral feller en sterker licht . Het probleem blijft dat je tegenliggers niet kan kan/mag verblindenen . De koplampen staan naar beneden gericht waarbij de linker lager dan de rechter . Grootlicht gaat recht vooruit en vandaar dat je veel en ver ziet maar je verblind dus anderen als die er zijn . Bij regen in het donker zie je inderdaad het minst , ook met dikke auto's met xenon/led etc. Hoogteverstelling op 0 zetten of anders bij de garage laten afstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 14:44
...

...
Dat gevoel had ik ook. Zoals @nuffy schets zijn de lampen feller en witter en daarmee wordt het contrast met de rest van de donkere wereld groter. Daardoor zien we buiten de felle vlek vlak voor de auto dus minder zien terwijl je met autorijden juist ver voor uit wilt kijken, denk ik.

Edit. Maar jammer dat ze niet bevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door fflow op 02-11-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik zal kijken of ik binnenkort een foto kan maken vh lichtbeeld.
Misschien verwacht ik er ook wel te veel van (toch) tov mijn 2019 Kia Ceed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:49
fflow schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:05:
[...]

Dat gevoel had ik ook. Zoals @nuffy schets zijn de lampen feller en witter en daarmee wordt het contrast met de rest van de donkere wereld groter. Daardoor zien we buiten de felle vlek vlak voor de auto dus minder zien terwijl je met autorijden juist ver voor uit wilt kijken, denk ik.

Edit. Maar jammer dat ze niet bevallen.
Precies hierom heb ik de F5c leds ook maar uit m'n auto gehaald. Veel te veel licht, waardoor je alles buiten het stukje voor je niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus46

Je hebt CREE-Led. Ik meen te hebben gelezen dat het brandpunt van LED anders is, waardoor het dus niet goed in de verte schijnt. Zeker bij de verouderde technieken, de nieuwere zijn al beter.
De F5C is ook wel beter daarin, alleen te 'wit'. Ik ben nog in afwachting van de K5C 4300k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online

Zo te zien projectoren, dus dan zou je links, een mooie scherpe afbakening op de weg moeten zien. En rechts op de weg moeten de bundels dan bij elkaar komen en horen wat verder weg te schijnen.
Een goede breedte verstelling, is hierbij net zo belangrijk.
Bij mijn projectoren versterken de beide lichtbundels elkaar, en komen precies op de weg bij elkaar, zonder dat je nog kunt zien dat het 2 lichtbundels zijn.

Voor een muur, zie je wel duidelijk de 2 afzonderlijke bundels. Maar is de breedte verstelling, gewoon moeilijk te bepalen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Bedoel je te zeggen dat je projector koplampen omhoog/omlaag en links/rechts kunt (laten) afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Zo droog op de garages bij ons achter oogt het gewoon dikke prima.. tijdens rijden op de weg lijk ik toch iets van diepte of helderheid te missen vreemd genoeg. Voorlopig doe ik het er gewoon mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkEOGAN2ElRQoXNtsAb8iHdPmYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66ignEJGBFqDTQ7GC6gGXOAX.jpg?f=fotoalbum_large

Zou ik de projectoren wellicht wat meer omhoog moeten afstellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Lensent op 03-11-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Lensent schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:14:
Bedoel je te zeggen dat je projector koplampen omhoog/omlaag en links/rechts kunt (laten) afstellen?
Ja, maar wanneer ik jouw lichtbundel bekijk, lijkt het alsof je juist heel veel licht in de breedte hebt. En iets minder, daar waar je juist een hotspot wilt hebben. Rond het punt waar de lijn schuin omhoog en vervolgens weer horizontaal gaat.

Het lichtbeeld lijkt iig. wel goed, maar het lijkt mij ook, dat het brandpunt van de leds, misschien net niet helemaal klopt. Waardoor je dus "diepte" mist.

Nogmaals, ik zie bij mij, duidelijk de afbakening op de weg, zoals jij het hier op de deur ziet. En die is bij mij, ver genoeg voor de auto, dat ik eigenlijk ook nooit met grootlicht hoef te rijden.

Jij ziet dus niet datzelfde lichtbeeld, ook op de weg verschijnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aD-0TIONm5DngzY3B34DGUB5WB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIux0L371YUWTO2dUCwI1FST.jpg?f=fotoalbum_large]

Nogmaals mijn lichtbeeld op een muur, met een hotspot rond de schuin omhoog lopende lijn.

[ Voor 21% gewijzigd door kendo op 03-11-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Niet zo als dit nee. Wie weet moet ik eens proberen de koplampen wat meer "scheel" te laten kijken oid :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Lensent schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:11:
Niet zo als dit nee. Wie weet moet ik eens proberen de koplampen wat meer "scheel" te laten kijken oid :p
Probeer eerst eens of je door hoogteverstelling, je lichtbundel ook op de weg te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 22:37
Ben al een tijdje opzoek naar goede Led H7 lampen voor mijn Ford focus uit 2005.

Iemand een tip welke lamp het mooist/best werkt met de reflector lampen?

En iemand toevallig specifiek ervaring met led lampen in een Ford Focus mk2 uit 2005? Gaan de kapjes nog mooi dicht met de led ventilatoren op de lampen?

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor wie geïnteresseerd is in de Osram H7 LEDs.
Via autobild.de zag ik een link naar een aanbieding op Amazon:

https://www.autobild.de/a...-deal-osram-20890591.html

Afbeeldingslocatie: https://i.auto-bild.de/ir_img/2/9/7/4/0/0/3/osrambf169-4928202e7668101c.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
@Lensent
Probeer eerst maar eens de led lampen zelf te draaien. Goede kans dat de lichtverdeling dan al beter is.
Zomaar aan de hoogteverstelling en de breedte instelling van de koplampen te gaan zitten is geen goed idee.

[ Voor 31% gewijzigd door BadEendTerror op 14-11-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:52
Vandaag weer op zoek gegaan naar andere setjes. Vroeger xenon gehad ging kapot door de nieuwe wetgeving nooit meer dit overwogen.
Nu toch weer gekeken naar xenon set. Ik kwam snel achter dat Phillps en Osram voor H4 fitting LED verkopen.
Ik zit te twijfelen om dit te kopen. Ben bang voor te veel verblinding.

[ Voor 28% gewijzigd door Evertt op 15-11-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Evertt schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:00:
Vandaag weer op zoek gegaan naar andere setjes. Vroeger xenon gehad ging kapot door de nieuwe wetgeving nooit meer dit overwogen.
Nu toch weer gekeken naar xenon set. Ik kwam snel achter dat Phillps en Osram voor H4 fitting LED verkopen.
Ik zit te twijfelen om dit te kopen. Ben bang voor te veel verblinding.
Projector of reflector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Heb een reflector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
BadEendTerror schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:21:
@Lensent
Probeer eerst maar eens de led lampen zelf te draaien. Goede kans dat de lichtverdeling dan al beter is.
Zomaar aan de hoogteverstelling en de breedte instelling van de koplampen te gaan zitten is geen goed idee.
Kan ik de lamp draaien zonder de kunststof adapter uit positie te krijgen? Was een klotewerk om die op hun plek te wurmen namelijk.

Ik kan van buiten niet in de projectorlens kijken naar de positionering vd lamp zelf. Hier nog een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
BadEendTerror schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:21:
@Lensent
Lichtbeeld is al prima toch? Dan lijkt draaien mij niet nodig...

Probeer het eerst eens met de knop (in de auto) of de lichtbundel dan wel mooi 2 hotspots krijgt en de lichtbunder naar beneden komt.

Ik vind het lichtbeeld er goed uit zien, het kan zomaar zijn dat het alleen de hoogte is die niet goed is. Dat kan je ook testen door een andere auto naast jouw auto te zetten en te projecteren op een garage/muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Evertt schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:00:
Vroeger xenon gehad ging kapot door de nieuwe wetgeving nooit meer dit overwogen.
Ik heb blijkbaar wat gemist... :$

Wat hebben ze nou weer verzonnen en sinds wanneer :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
nero355 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:17:
[...]

Ik heb blijkbaar wat gemist... :$

Wat hebben ze nou weer verzonnen en sinds wanneer :?
Zie hier https://www.xenonlamp.nl/eu-verordering.
Het gaat dat lampen met een H fitting geen Xenon of Led mogen zijn.

Dit was de reden om te stoppen met Xenon.

Nu heb ik zo van wanneer wordt om deze reden staande gehouden door de politie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Evertt schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:49:
Er zijn uitzonderingen, deze Philips H7 Led is sinds dit jaar toegestaan in Duitsland, maar nog niet in Nederland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUMf_8Fe2Pjgx2_v-rtJ5B5CIDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3O0dZ6AeiwWKzh5cm8zrqxvl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Evertt schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:49:
Zie hier https://www.xenonlamp.nl/eu-verordering.

Dit was de reden om te stoppen met Xenon.

Nu heb ik zo van wanneer wordt om deze reden staande gehouden door de politie.
Ik heb een keer een agent aangesproken over het controleren van de verlichting in het algemeen en die schoof het af op zijn snelweg collega's dus ik denk dat de kans dat je gepakt wordt heeeeel laag is! ;)

Bovendien : Een wet van 1994 :?
Dan zouden ze al 27 jaar lang daarop aan het controleren moeten zijn ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus46
De wet uit 1994 is de basis van onze Wegenverkeerswet 1994. Dat betekent niet dat het niet meer geldt, of dat het niet intussen is aangevuld. En dat er regels zijn, dat betekent niet dat er altijd (actief) op gehandhaafd wordt.

In dit geval. Ze controleren er ook niet echt op. Het is ook geen APK-eis. Maar dat betekent niet dat je officieel in een voertuig rijdt wat volledig aan de eisen van de typegoedkeuring voldoet.

Is dat een probleem? Geen bindend juridisch advies ofzo, maar niet echt. Sommigen zeggen dat je dan problemen krijgt met de verzekering. Dat zou kunnen, echter lijkt mij dat buitenproportioneel en onredelijk. Ik kan ook geen jurisprudentie daaromtrent vinden. Dus theoretisch zou het kunnen, in de praktijk volgens mij nog nooit een onderwerp van het probleem geweest.
Verder lijkt het mij pas een probleem als door de lampen je een ongeluk veroorzaakt (dus er moet ook een causaal verband zijn). En ook al zou dat gebeuren, het lijkt mij niet direct een reden te zijn dat je niet meer verzekerd zou zijn, daarvoor moet je m.i. wel meer hebben gedaan (roekeloosheid, opzet verblinden etc.). Wellicht verandert dat in de toekomst, maar voor nu lijkt het mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Maximus46 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 03:28:
De wet uit 1994 is de basis van onze Wegenverkeerswet 1994.

Dat betekent niet dat het niet meer geldt
Dat was dan ook zeker niet mijn punt! ;)
of dat het niet intussen is aangevuld.
En dat er regels zijn, dat betekent niet dat er altijd (actief) op gehandhaafd wordt.
Soms ook beter, maar soms ook jammer, want ik heb de afgelopen 6 jaar of zo het idee dat ik erg veel auto's heb gezien die echt slecht afgestelde koplampen hebben! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
@Lensent Meestal kan je de lamp alleen draaien als hij uit de koplamp is, soms kan dat zo en soms moet je dan met een inbus of iets dergelijks de lamp los maken zodat hij kan draaien.
Bij een projector koplamp is het lichtbeeld eigenlijk altijd wel goed, maar door de lamp te draaien kan je soms de lichtverdeling nog verbeteren.

Led lampen schijnen altijd breder als halogeen.

Om zeker te weten dat de hoogte en de breedte goed afgesteld staan, kan je beter even langs een garage gaan die een koplampafstelapparaat heeft.

[ Voor 61% gewijzigd door BadEendTerror op 20-11-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
BadEendTerror schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:56:
@Lensent Meestal kan je de lamp alleen draaien als hij uit de koplamp is, soms kan dat zo en soms moet je dan met een inbus of iets dergelijks de lamp los maken zodat hij kan draaien.
Bij een projector koplamp is het lichtbeeld eigenlijk altijd wel goed, maar door de lamp te draaien kan je soms de lichtverdeling nog verbeteren.

Led lampen schijnen altijd breder als halogeen.

Om zeker te weten dat de hoogte en de breedte goed afgesteld staan, kan je beter even langs een garage gaan die een koplampafstelapparaat heeft.
Lampen gecheckt, afstelling is goed en de oriëntatie in de projector heb ik ook gecheckt en is ook goed 21:00-15:00 of 09:00-03:00.

Wat is het beste setje op Amazon wat mij ook meer licht in de verte gaat opleveren?

INFITARY H7 LED Headlight Bulbs Canbus Ready Error Free 130W 30000LM 6000K CSP Car SUV Truck Headlamp High Low Beam Extra 4Pcs H7 Bulb Retainer Holder Adapter for BMW/Benz/Audi/VW/Buick/Nissan/Hyundai https://www.amazon.com/dp...JBD1?_encoding=UTF8&psc=1

NOVSIGHT H7 LED Headlight Bulbs, 700% Brighter 24000 Lumens Low Beam Headlight Safer Driving, 6500K Cool White Conversion Kits https://www.amazon.com/dp...8VDC?_encoding=UTF8&psc=1

Cougar Motor X-Small H7 LED Bulb, 12000LM 6500K All-in-One Conversion Kit - Cool White, 360°Adjustable Beam - Halogen Replacement Pack of 2 https://www.amazon.com/dp...V7SQ?_encoding=UTF8&psc=1

HIKARI 2022 HyperStar H7 20000LM Wireless LED Bulbs, 32W Acme-X LED Equivalent to 150W Ordinary LED, Wider Driving Vision, Halogen Upgrade Replacement, 6000K White IP68, Foglight https://www.amazon.com/dp...fabc_83QQ0716CZA544GYZKWT

HIKARI UltraFocus H7 LED Bulbs, 18000LM, 32W Prime ZES LED Equivalent to 120W Ordinary LED, High Performance LED Conversion Kit, Halogen Bulbs Upgrade Replacement, Canbus Ready, 6000K Cool White https://www.amazon.com/dp...C4YY?_encoding=UTF8&psc=1

NINEO H7 LED Bulbs , 20000LM 110W Halogen Replacement | Magnetic Levitation Dual Ball Bearing Fan Design | Conversion Kit 6500K Cool White https://www.amazon.com/dp...fabc_D04S3Q1GXWCYHQ5TKXPD

Hikari 2022 spreekt me wel aan, ook op YT goede dingen over gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Meer lumen zal niet zo hard gaan helpen, die lampen zijn veelal 6500k en hoger die je opsomt.
Ik zou voor 4300 k gaan, ietwat geliger en geeft meer contrast.

Ter voorbeeld een h7 philips vision x-treme levert 1550 lumen op bij 3500K, plaats anders eens de "oude" lampen terug en vergelijk de lichtopbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:04
Dag allemaal. Ik heb een Ford Focus uit 2006 met daarin projector / lenskoplampen. Hierin zitten H7 halogeenlampjes voor het dimlicht. Ik zou graag het dimlicht willen vervangen door iets wat meer licht geeft en moderner oogt. De auto is af fabriek ook geleverd met xenon, maar helaas mijn uitvoering niet. Ik wil voor xenon gaan omdat het 1) goed bij de auto past en 2) zover ik hier en elders op internet teruglees dat xenon beter werkt dan LED in een projectorkoplamp. Klopt dat?

Ik wil graag een ombouwset kopen van halogeen H7 naar xenon H7 bij een Nederlandse winkel. Ik heb de volgende set gevonden. Wat vinden jullie daarvan? Zijn er betere alternatieven en zo ja waarom dan? https://hidxenonverlichting.nl/ultimate-line-h7-xenon-set

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus46
Zowel LED H7 als Xenon H7 lampen werken prima.
Xenon zou misschien een iets beter brandpunt hebben dan LED, maar het is sowieso een verbetering tov normale halogeen.
Aanschaf van LED is goedkoper, en Xenon heb je meer werk met wegwerken van ballast.
Voor xenon zou ik hiernaar kijken: Hilox.

Maar de F5C of de K5C (6000/6500K vs 4300K) werken prima. De F5C heb ik zelf in projectorkoplampen, werkt prima, kan beter met regen. De K5C lees ik veel goede dingen over vanwege de wat kleurtemp. maar kan ik zelf nog niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
Zo, na een hele lange tijd met de F2 gereden te hebben ga ik de K5C bestellen. De F3tjes zijn goed, maar heb in het midden van elke straal 2 dode puntjes zitten. Niet storend, maar het kan beter. En hoewel het witte licht wel fijn is, is soms de reflectie van verkeersborden (bij een heuvel oprijden of groot licht) soms te 'fel'. We zullen het meemaken of de gele tint beter bevalt.

Voor de bezitters van andere led lampen die ook gaan upgrade, wellicht ff een voor en na foto doen met identieke camera instellingen. Dan kan de rest ook gelijk zien of het loont!

Edit: heb op dit moment de F2 sinds 02-2019

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 04-12-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus46
ixl85 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:08:
Zo, na een hele lange tijd met de F3 gereden te hebben ga ik de K5C bestellen. De F3tjes zijn goed, maar heb in het midden van elke straal 2 dode puntjes zitten. Niet storend, maar het kan beter. En hoewel het witte licht wel fijn is, is soms de reflectie van verkeersborden (bij een heuvel oprijden of groot licht) soms te 'fel'. We zullen het meemaken of de gele tint beter bevalt.

Voor de bezitters van andere led lampen die ook gaan upgrade, wellicht ff een voor en na foto doen met identieke camera instellingen. Dan kan de rest ook gelijk zien of het loont!
Laat weten hoe het bevalt! Door een foutje is mijn pakketje teruggestuurd, dus moet hem nogmaals bestellen de K5C. Heb nu nog de F5C, bevallen prima, behalve bij regen is het beetje 'meh'.

Heb je reflector- of projectorkoplampen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ook ik ben benieuwd naar hoe ze bevallen. Prima tevreden over de F5C maar denk dat 4300K beter kleurt bij de dagrijverlichting van mijn CT200H

Haha, moet toch een reden bedenken om weer eens iets nieuws te proberen 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
Maximus46 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 02:11:
[...]

Laat weten hoe het bevalt! Door een foutje is mijn pakketje teruggestuurd, dus moet hem nogmaals bestellen de K5C. Heb nu nog de F5C, bevallen prima, behalve bij regen is het beetje 'meh'.

Heb je reflector- of projectorkoplampen?
Ik heb projectorlampen op een Toyota Auris 2013.
Kleine edit op vorig bericht: heb sinds 02-2019 F2 lampen.

Dit is het huidige lichtbeeld (halogeen Vs de huidige F2 en de projectie)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gd2NXqX/PSX-20190116-071341.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dGVgLDM/IMG-20190415-071518.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Wat is K5C precies, als ik Google kom ik diverse "merken" tegen met dit typeaanduiding in de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Lensent schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:12:
Wat is K5C precies, als ik Google kom ik diverse "merken" tegen met dit typeaanduiding in de naam.
K5C is het typenummer, Dawnknight het merk

Tip: de K4C is niet veel minder, maar kost wel wat minder :)

[ Voor 11% gewijzigd door -Bas op 12-12-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 00:13
Ik had een stadslichtje kapot dit weekend, en het viel me ineens op hoeveel mooier dat is, om geen geel stadslichtje te hebben naast xenon.

Het lijkt alsof er 2 lampjes in zitten, maar het is een enkele T10 5W5. Heb ooit bij een auto zaak eens T10 LED lampjes gekocht voor de kentekenplaatverlichting, die deed het 1 minuut heel goed, en daarna niks meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Fo58GDOCaKZzAv9gy4bNlcxT.jpg

Iemand tips? Ik probeer er achter te komen hoeveel K die xenon pitten van mij zijn, om een LED lampje te vinden dat een beetje matched qua kleur ofzo (kan dat uberhaubt?), maar ik kan de specs van de xenon pitten niet terug vinden, ik heb de Osram D1S xenon pit

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 13-12-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

FastFred schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:10:
Ik probeer er achter te komen hoeveel K die xenon pitten van mij zijn, om een LED lampje te vinden dat een beetje matched qua kleur ofzo (kan dat uberhaubt?), maar ik kan de specs van de xenon pitten niet terug vinden, ik heb de Osram D1S xenon pit
Op voorwaarde dat je camera een beetje haar best heeft gedaan : 4300K of 5000K kan nooit verkeerd uitpakken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@nero355 zoiets vermoed ik ook, toen ik 1 xenon pit stuk had en ik nieuwe wilde bestellen, heb ik express erop gelet dat ik geen 6000k nam, dat was me te blauw.

Deze zitten er nu in: https://lichtex.de/xenon-...xenon-brenner-661441-5283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EriksonErik
Afgelopen weekend eindelijk de K4C lampen binnen. Er ging meerdere keren he.e.a. mis met het bezorgen, door PostNL. Heb geen douanekosten of wat dan ook moeten betalen, maar heb echt pech gehad.

Ik ben fan! Zoveel beter licht tijdens regen of mist dan de F5 lampen in de regen. Ik zag er eerst echt tegenop om in regenachtig weer te rijden, nu niet meer! Ik neem nooit meer 6500K. Dank jullie wel! Afgelopen weekend direct een rit door Duitsland a 250 km... mist, regen... helemaal goed!

Zijn de K5C lampen beter? Wellicht stap ik dan over? Ik zit alleen met montage, stofkappen gemonteerd en de driver erbuiten gelegd d.m.v. een gat. Maar dat ziet er niet chique uit. Ik durf de driver (nog) niet in de behuizing van de koplamp te proppen i.v.m. smelten? Hij wordt echt bloedheet namelijk....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik had een stadslichtje kapot dit weekend, en het viel me ineens op hoeveel mooier dat is, om geen geel stadslichtje te hebben naast xenon.

Het lijkt alsof er 2 lampjes in zitten, maar het is een enkele T10 5W5. Heb ooit bij een auto zaak eens T10 LED lampjes gekocht voor de kentekenplaatverlichting, die deed het 1 minuut heel goed, en daarna niks meer.

[Afbeelding]

Iemand tips? Ik probeer er achter te komen hoeveel K die xenon pitten van mij zijn, om een LED lampje te vinden dat een beetje matched qua kleur ofzo (kan dat uberhaubt?), maar ik kan de specs van de xenon pitten niet terug vinden, ik heb de Osram D1S xenon pit
ik heb veel (goedkope) stadslichtjes geprobeerd om te matchen met mijn 4300k xenon maar eigenlijk allemaal zijn te blauw voor mijn smaak. Terwijl ze wel als wit verkocht worden.
Hetzelfde heb ik ook met andere LED lampen. Ik vind ze altijd te blauw uitschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

EriksonErik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:12:
Afgelopen weekend eindelijk de K4C lampen binnen.

Ik ben fan!

Zoveel beter licht tijdens regen of mist dan de F5 lampen in de regen.
Ik zag er eerst echt tegenop om in regenachtig weer te rijden, nu niet meer! Ik neem nooit meer 6500K.

Dank jullie wel! Afgelopen weekend direct een rit door Duitsland a 250 km... mist, regen... helemaal goed!
Wat had je precies qua F5 LED's en wat zijn de verschillen met de K4C LED's dan :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:04

[Afbeelding]

Waarom LED? Er zijn ook wittere halogeenlampjes. Bijvoorbeeld https://www.ledperf.nl/se...t-fitting-w5w-p-6515.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
EriksonErik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:12:
Afgelopen weekend eindelijk de K4C lampen binnen. Er ging meerdere keren he.e.a. mis met het bezorgen, door PostNL. Heb geen douanekosten of wat dan ook moeten betalen, maar heb echt pech gehad.

Ik ben fan! Zoveel beter licht tijdens regen of mist dan de F5 lampen in de regen. Ik zag er eerst echt tegenop om in regenachtig weer te rijden, nu niet meer! Ik neem nooit meer 6500K. Dank jullie wel! Afgelopen weekend direct een rit door Duitsland a 250 km... mist, regen... helemaal goed!

Zijn de K5C lampen beter? Wellicht stap ik dan over? Ik zit alleen met montage, stofkappen gemonteerd en de driver erbuiten gelegd d.m.v. een gat. Maar dat ziet er niet chique uit. Ik durf de driver (nog) niet in de behuizing van de koplamp te proppen i.v.m. smelten? Hij wordt echt bloedheet namelijk....
K5C lampen hebben dezelfde chips, zelfde kleurtemperatuur.
55watt tegenover 40watt voor de K4C

Zijn ze beter? Ja! En ook de koeling is aangepast. De vraag is wel of het voor veel mensen de meerprijs waard is, maar dat kunnen ze natuurlijk zelf bepalen :)

Worden de K4C die je nu hebt warmer dan een halogeen denk je?

[ Voor 5% gewijzigd door -Bas op 14-12-2021 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

[Afbeelding]

nero355 schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:15:
[...]

Op voorwaarde dat je camera een beetje haar best heeft gedaan : 4300K of 5000K kan nooit verkeerd uitpakken! :)
De standaard Osram is 4300K, je zou eigenlijk even het lampje eruit moeten halen om te kijken welke versie het is. De andere versies gaan richting de 5500K, of net daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@pinda powerrr Ik heb de xenon pit die het nog wel deed in de kast liggen, toen er 1 stuk ging heb ik ze beide vervangen vanwege kleurverschil.

(rechts op de foto de defecte lamp, links op de foto de lamp die ik bewaard heb als reserve)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpVWxaOZhgWBDGUZaY2-QJhvJ44=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UXn10fbmdwsx5Fu0485Lv5Rg.jpg?f=user_large

Maar op die xenon lamp staat het aantal K niet op: Osram Xenarc D1S 35w 66043, als ik dat Google dan vind ik 4300k, 8000k, 10.000k...

Toen ik ze aan het vervangen was kwam ik er achter dat er 2 totaal verschillende in zaten, had altijd al een beetje kleurverschil.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 14-12-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Is ook nog een optie, heb nu bij Bol.com 2 T10 LED'jes besteld voor 6 euro (CAN-bus proof), als dat niet wat wordt dan zoiets maar proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

FastFred schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:58:
@pinda powerrr Ik heb de xenon pit die het nog wel deed in de kast liggen, toen er 1 stuk ging heb ik ze beide vervangen vanwege kleurverschil.

(rechts op de foto de defecte lamp, links op de foto de lamp die ik bewaard heb als reserve)
[Afbeelding]

Maar op die xenon lamp staat het aantal K niet op: Osram Xenarc D1S 35w 66043, als ik dat Google dan vind ik 4300k, 8000k, 10.000k...

Toen ik ze aan het vervangen was kwam ik er achter dat er 2 totaal verschillende in zaten, had altijd al een beetje kleurverschil.
Als er niks op staat, dan is het de standaard versie, dus 4300K, welke ook standaard in auto's werd geleverd. Nieuwere auto's hebben een hogere lichttemperatuur omdat het dan meer op led lijkt.

Durf niet meer te zeggen hoe het er precies op staat, heb zelf de OSRAM D1s Night Breaker en in de vorige auto had ik D2s Cool Blue Intense en er staat iets op, of een afkorting, of de hele benaming bij die versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
Hoe verhoudt die K5C, die door jullie als goed wordt bestempeld, zich nu tot bijv deze van Hikari

https://www.amazon.com/HI...Replacement/dp/B08S34H8L9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Lensent schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:12:
Hoe verhoudt die K5C, die door jullie als goed wordt bestempeld, zich nu tot bijv deze van Hikari

https://www.amazon.com/HI...Replacement/dp/B08S34H8L9
6000k vs 4300k

32watt tegenover 55watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Snap ik maar qua led type of lampontwerp bijv

Getallen vergelijken kan ik wel. Meer wattage en minder witte kleur klinkt sowieso beter in mijn gedachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Lensent op 15-12-2021 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:44
Nou, ik heb zojuist de K5c besteld. Ben benieuwd!

Via code 7pepper nog 6 euro korting op Ali, 46,70 betaald, best prima (mits ze aankomen en bevallen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ok dat was geen succes die T10 LED's van bol.com :P

Die blijven namelijk aan, ook als de verlichting uit staat :F Ik dacht "can-bus dus heeft zo'n weerstandje dus zal wel goed gaan".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:33:
Ok dat was geen succes die T10 LED's van bol.com :P

Die blijven namelijk aan, ook als de verlichting uit staat :F Ik dacht "can-bus dus heeft zo'n weerstandje dus zal wel goed gaan".
En polariteit omdraaien ? Of zou het de franse elektronica zijn. >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
LCD_viewer schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:41:
[...]

En polariteit omdraaien ? Of zou het de franse elektronica zijn. >:)
Je bedoeld het lampje er andersom insteken? Dan doet ie helemaal niks uiteraard.

Franse autos gaan niet stuk, die staken gewoon, is karakter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 13:19
Ben eigenlijk wel benieuwd:
Ik heb Chinese H4 Leds in mijn auto zitten en ben er gewoon mee door de keuring gekomen.
Het lichtbeeld was prima (heb ik zelf ook op de meter gezien) en verder was er niks op aan te merken.
Stel nu dat er bij een controle wordt gezegd dat het niet deugt, ben ik dan verantwoordelijk of degene die ze RDW heeft goedgekeurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:00
@Nisei , denk wel jij. Hoe kun je bewijzen dat je niet vlak na de apk de lampen hebt vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
Er is geen agent die een peertje eruit gaat halen om te bekijken hoe het zit met de legaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 13:19
Nee dat lijkt mij idd ook sterk.
Ik maak me er ook niet zo druk om maar was wel benieuwd. Zo lang je met lampen door de keuring komt (ook al zijn ze illegaal) hoef je je denk ik geen zorgen te maken.
Lampen na de keuring vervangen door een ander type is natuurlijk niet echt slim want dan heb je geen idee wat er met het lichtbeeld gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
Lensent schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:20:
Er is geen agent die een peertje eruit gaat halen om te bekijken hoe het zit met de legaliteit
Toch reed ik er niet prettig mee (H4 led in een reflector behuizing) in het buitenland met name in Duitsland. Zag eens een filmpje waarbij een Duitse agent wél het pitje eruit liet halen om te checken op keurmerk. Bovendien is het immers van mijlen ver zichtbaar dat je geen goedgekeurde lamp voert edit: met led of xenon in een reflector behuizing. Kan zijn dat men in Duitsland wat strenger is met handhaving, of het is maar een gevoel.

Had mijn auto lens koplampen zou ik die angst minder hebben: in de praktijk blijkt het lichtbeeld ook minder vaak teveel af te wijken met led vergeleken met een reflector behuizing.

[ Voor 6% gewijzigd door autoreverse op 19-12-2021 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Het " verblinden" met LED, of xenon, in reflector behuizingen, blijft gewoon een dingetje.
Er is gewoon altijd strooilicht bij standaard reflectoren. En zoals eerder al gezegd, je ziet van ver al wie projectoren heeft en wie reflectoren.

Naar mijn weten, is het ook in Duitsland niet toegestaan om dat zomaar aan te passen.

Hier kan een keurmeester of agent ook zelf nog bepalen of de verlichting "verblindend" is of niet. Ongeacht het lichtbeeld. Het zal alleen niet zo vaak gebeuren dat een keurmeester dat afkeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
autoreverse schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:10:
[...]

Toch reed ik er niet prettig mee (H4 led in een reflector behuizing) in het buitenland met name in Duitsland. Zag eens een filmpje waarbij een Duitse agent wél het pitje eruit liet halen om te checken op keurmerk. Bovendien is het immers van mijlen ver zichtbaar dat je geen goedgekeurde lamp voert edit: met led of xenon in een reflector behuizing. Kan zijn dat men in Duitsland wat strenger is met handhaving, of het is maar een gevoel.

Had mijn auto lens koplampen zou ik die angst minder hebben: in de praktijk blijkt het lichtbeeld ook minder vaak teveel af te wijken met led vergeleken met een reflector behuizing.
Paar keer in Duitsland gereden en nooit problemen mee gehad 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
san1999der schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:09:
[...]

Paar keer in Duitsland gereden en nooit problemen mee gehad 😅
Ik ook hoor, vandaar mijn ervaring, maar voor m’n gevoel zat ik niet echt ontspannen. Elke wout die me tegemoet of voorbij kwam rijden kneep ik toch even met de billen.
Ben gewoon een beetje bangig type denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 18:15
Ik overweeg een setje K4C aan te schaffen voor in mijn 2020 Ford Kuga met lens koplampen. Zitten nu halogeen waxinelichtjes in en zou wel wat meer een scherper licht willen.

Maar wat ik me nu afvroeg... De halogeen lampjes zitten echt in de koplamp unit, dekseltje dicht.

Komt er zo'n LED lamp in met ventilator... Dan kan dat natuurlijk niet. Hoe voorkom je dan vocht, vuil en ongedierte in je koplampen?

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus46
Gieliovd520 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:25:
Ik overweeg een setje K4C aan te schaffen voor in mijn 2020 Ford Kuga met lens koplampen. Zitten nu halogeen waxinelichtjes in en zou wel wat meer een scherper licht willen.

Maar wat ik me nu afvroeg... De halogeen lampjes zitten echt in de koplamp unit, dekseltje dicht.

Komt er zo'n LED lamp in met ventilator... Dan kan dat natuurlijk niet. Hoe voorkom je dan vocht, vuil en ongedierte in je koplampen?
Zoiets als dit zou je dan moeten hebben:
https://www.xenonl.com/We...ubber-koplamp-kappen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieliovd520
Weer waar geleerd dat die bestaan. Maar... Die ventilatoren moeten hun hitte kwijt een mogen niet dicht denk ik?

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

• Gieliovd520

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste

Let op:
Wanneer je een setje deelt/showt, dan graag ook even merk en type vermelden en waar je deze vandaan hebt. Erg veel posts zijn namelijk vragen wat setje x of y exact is en deze vandaan komt.