Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

• san1999der
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23:13
Ik heb weer een nieuwe setje gevonden op alibaba ;)

https://app.alibaba.com/d...e_detail&shareScene=buyer

Lijken interessant omdat gewoon zilver kleur is geen geverfde lamp zoals de F3s

• Mark81
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:40
san1999der schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:25:
Ik heb weer een nieuwe setje gevonden op alibaba ;)

https://app.alibaba.com/d...e_detail&shareScene=buyer

Lijken interessant omdat gewoon zilver kleur is geen geverfde lamp zoals de F3s
Die zien er ook degelijk uit ja!

Ik vond deze wel nice:
https://nl.aliexpress.com...1602_1,searchweb201603_52

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 22:42
In de race naar de LED die het meeste licht geeft heeft de fabrikant van de F3 zich blijkbaar verkeken op wat daar allemaal bij komt kijken, maar zo te lezen is dat dus een echte afrader. De F3 heeft een wattage van ongeveer 45 watt per lamp, dus lijkt erop alsof ze de meeste extra lichtopbrengst uit een hoger wattage halen.
De andere LED lampen zitten meestal tussen de 20 en 35 W per lamp.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 26-10-2019 18:54 (35%)

• Kwakkies
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:29
san1999der schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Kun je beter de m2 leds hebben die krijgen meer koeling en zijn ook zeer compact
Heb je hier misschien een linkje van? Ben er nog niet helemaal in thuis namelijk :F

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:20
BadEendTerror schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:41:
In de race naar de LED die het meeste licht geeft heeft de fabrikant van de F3 zich blijkbaar verkeken op wat daar allemaal bij komt kijken, maar zo te lezen is dat dus een echte afrader. De F3 heeft een wattage van ongeveer 45 watt per lamp, dus lijkt erop alsof ze de meeste extra lichtopbrengst uit een hoger wattage halen.
De andere LED lampen zitten meestal tussen de 20 en 35 W per lamp.
Zie je vaak bij meerdere merken, net ff meer vermogen eruit halen terwijl de koeling dan tekort schiet, zeker in een afgesloten behuizing zoals een koplamp. Generatie nieuwere leds met een beter rendement is dan vaak veel interessanter.

I7 9700K 5,1Ghz

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:00

l3art

Moderator Mobile
Kwakkies schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:18:
[...]

Heb je hier misschien een linkje van? Ben er nog niet helemaal in thuis namelijk :F
Deze gok ik (zoekfunctie werkt best goed hier ;))
Maegrim in "LED Verlichting auto+motor"

Te koop een Kobo Aura One en KZ AS06 in ears en AKG Y50BT koptelefoon

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20:12
Heeft er iemand ervaring met deze lampen in combinatie met een reflector behuizing?

https://nl.aliexpress.com....8148356.1.294e5b1alBTpf0

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Tolga07 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:43:
Heeft er iemand ervaring met deze lampen in combinatie met een reflector behuizing?

Interessant. Neem ook wel benieuwd. Zouden deze ook echt van Philips zijn, of plakken de Chinezen er alleen een stickertje op? ;)

• tjerkpolle
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 05-12 16:28
Mark81 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat ze sowieso in een afgesloten koplamp het langst uithouden ivm vuil in de ventilator e.d. Die Ali doppen zouden prima moeten zijn. Zijn je originele zo krap dan? Welke auto komen ze in?
Waarom heb je gekozen voor de M2 eigenlijk?

Trouwens sommige mensen beweren dat die hitte juist goed is want het warmt je koplamp op. Bepaalde mensen klagen over vocht in de koplamp sinds het verwisselen van halogeen naar LED. Ikzelf denk dat die koplampen lek zijn.
Ze komen in een VW up. Daar zit idd helemaal geen ruimte onder de dop. Deze M2 had ik hier in dit forum voorbij zien komen. Zager er wel prima uit en volgens mij had ik ze bij bulbfacts ook voorbij zien komen, maar dat weet ik niet zeker.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Trouwens sommige mensen beweren dat die hitte juist goed is want het warmt je koplamp op. Bepaalde mensen klagen over vocht in de koplamp sinds het verwisselen van halogeen naar LED. Ikzelf denk dat die koplampen lek zijn.
Hitte = goed?
Tuurlijk... wel om een ondichte koplamp warm te stoken en droog te föhnen... ;)
Menigeen gooit er een setje LED Hx vervangers in, en laat de rubberen afsluitdop gewoon weg. Tja, zo kan ik het ook. :X

Maar LEDs en de bijbehorende elektronica, vinden die hitte niet leuk. En reageren daarop door naar de eeuwige bitvelden te vertrekken. ;w

BTW: de beste manier om je koplamp droog te stoken, is om de halogeen pitten er in te laten; die produceren lekker veel hitte. En kunnen er ook tegen...

Mooie Plaatjes   

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 00:00
[...]
Ja in de winter, want doordat halogeenlampen zo ongelofelijk warm worden smelt de sneeuw direct wanneer het terecht komt op de koplamp. Overigens 100% dicht zijn de koplampen toch niet: althans bij mij, want je moet immers wel de lampen erin kunnen steken en daarover zit dan een afdichtrubber. Maar wat @ehtweak klopt helemaal _/-\o_

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Ik denk dat ze sowieso in een afgesloten koplamp het langst uithouden ivm vuil in de ventilator e.d. Die Ali doppen zouden prima moeten zijn. Zijn je originele zo krap dan? Welke auto komen ze in?
Waarom heb je gekozen voor de M2 eigenlijk?

Dat heeft niets met lek zijn te maken. Vrijwel iedere behuizing buiten, niet alleen koplampen, kan wel waterdicht gemaakt worden, maar niet luchtdicht. En daar zit hem 't probleem: koude lucht wordt aangezogen tijdens het afkoelen. Dit bevat waterdamp. Die waterdamp condenseert, en vervolgens wordt de lucht weer verhit. De druk neemt toe en de drogere lucht gaat weer naar buiten. Zo herhaalt die cyclus zich, en er verzamelt zich steeds meer vocht in de behuizing.
Er bestaan wel wat oplossingen voor, maar het beste werkt gewoon warmstoken tot boven het dauwpunt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Hilus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:20
Tolga07 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:43:

Volgens bulbfacts is het lichtbeeld in een reflector 'near-perfect': https://bulbfacts.com/led-kits/chart/

• Mark81
databeestje schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:25:
[...]

Gisteravond heb ik de HLXG H11 4300k a 25 euro/set ingebouwd in de koplamp unit van mijn i-MiEV. Daar was in ieder geval genoeg ruimte om de DC/DC converter in de unit te plaatsen en er zit best nog wel wat lucht omheen die kan circuleren.

Het is niet helemaal luchtdicht, maar wel spatwaterdicht afgesloten. Het lichtbeeld klopt in ieder geval, maar ik heb nog niet in het donker gereden.

De 4300K is wit licht, maar gelukkig niet blauw. De tekst "Natural White" die op de site staat voor deze leds klopt in ieder geval. We gaan zien hoe lang ze het doen. De oorspronkelijke halogeen bolletjes hebben het 130k km en 8 jaar uitgehouden.

Dat was niet het geval bij het bestellen van de DRL en mist lampen, die waren geel en te dik om door de reflector te passen (maar ook maar 5 euro per set)
Hallo databeestje!

Je hebt ze als het goed is nu een tijdje in je auto zitten. Hoe bevallen de HLXG 4300? Die dingen zien er goed uit vind ik. Hoe is het lichtbeeld en de opbrengst? :*)

• databeestje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 13:50

databeestje

Von PrutsHausen

Mark81 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:27:
[...]

Hallo databeestje!

Je hebt ze als het goed is nu een tijdje in je auto zitten. Hoe bevallen de HLXG 4300? Die dingen zien er goed uit vind ik. Hoe is het lichtbeeld en de opbrengst? :*)
Zal vanavond even een foto maken, dan is het knap donker. Er zitten een paar kleine reflecties in, maar ik weet niet of die door de keuring komen. Slecht is anders, de kleur is verder prima. Daarnaast had ik nog een paar kleine signaallampjes in twee tinten besteld, maar nog niet geinstalleerd.

Het is mijn inziens wel genoeg licht.

4800Wp zonnepanelen installatie | Back and Forth ESS Controller

• Mark81
san1999der schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:19:
[...]

Beste is om op AliExpress f3 led bulb in te typen krijg je de beste prijzen boven aan ;)
Zijn die F3 lampen nou hetzelfde als die Nineo II ?

• Mark81
Joopieboy schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:43:
[...]

Hilox specifiek niet, wel dit model. :)
Heb je een linkje voor mij? 😀

• san1999der
Mark81 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:41:
[...]

Zijn die F3 lampen nou hetzelfde als die Nineo II ?
Nee f3 leds hebben een grotere led chip ;)

• tjerkpolle
Nu heb ik de M2 lampen binnen met canbus registers. Helaas een probleem met de VW up waar het in moet. Met en zonder canbus resistor flikkeren de lampen bij het schakelen van dimlicht naar grootlicht en terug. Dit doen ze dan voor meerdere seconden. Is niet mee te rijden zo.
Heb al contact opgenomen met de verkoper.

Overigens is de lichtopbrengst wel echt 10x beter dan met halogeen zeg. Wat een verbetering. Nu alleen hopen dat de verkoper een oplossing heeft voor het flikkeren. Dit gebeurt alleen tijdens het schakelen van grootlicht naar dimlicht. Verder niet.

tjerkpolle wijzigde deze reactie 04-11-2019 09:46 (28%)

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:27

Theo

moederbord

Ik zoek een H4 LED setje voor een reflectorkoplamp voor de auto die ook een korte levertijd heeft (max een week). De koplampen worden met een relais geschakeld waardoor er geen sensoren of CAN bus aan de koplampen gekoppeld is. In een zoektocht kwam ik bij deze of tweemaal deze lampen uit. De led-die is van het formaat van een gloeidraad (belangrijk met reflectorkoplampen), ze zijn H4 en snel leverbaar. Iemand die deze lampen kan adviseren? (of juist niet?) Of iemand die een betere lamp weet?

Primaire reden om voor LED te gaan is meer licht. Momenteel heb ik high performance H4 Philips gloeilampen (veel licht en korte levensduur) maar eigenlijk wil ik meer licht dan dat.

Theo wijzigde deze reactie 05-11-2019 09:41 (8%)

7400 Wp op het dak

• Mark81
tjerkpolle schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:05:
Nu heb ik de M2 lampen binnen met canbus registers. Helaas een probleem met de VW up waar het in moet. Met en zonder canbus resistor flikkeren de lampen bij het schakelen van dimlicht naar grootlicht en terug. Dit doen ze dan voor meerdere seconden. Is niet mee te rijden zo.
Heb al contact opgenomen met de verkoper.

Overigens is de lichtopbrengst wel echt 10x beter dan met halogeen zeg. Wat een verbetering. Nu alleen hopen dat de verkoper een oplossing heeft voor het flikkeren. Dit gebeurt alleen tijdens het schakelen van grootlicht naar dimlicht. Verder niet.
Dat is balen man. Welke weerstanden gebruik je? Kan het zijn dat je andere/ betere moet gebruiken?

• XiaomiGlobal
Theo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:40:
Ik zoek een H4 LED setje voor een reflectorkoplamp voor de auto die ook een korte levertijd heeft (max een week). De koplampen worden met een relais geschakeld waardoor er geen sensoren of CAN bus aan de koplampen gekoppeld is. In een zoektocht kwam ik bij deze of tweemaal deze lampen uit. De led-die is van het formaat van een gloeidraad (belangrijk met reflectorkoplampen), ze zijn H4 en snel leverbaar. Iemand die deze lampen kan adviseren? (of juist niet?) Of iemand die een betere lamp weet?

Primaire reden om voor LED te gaan is meer licht. Momenteel heb ik high performance H4 Philips gloeilampen (veel licht en korte levensduur) maar eigenlijk wil ik meer licht dan dat.
Met de eerste die je linkt, ga je niet meer licht krijgen en wellicht zelfs nog minder licht. Die tweede zijn niet verkeerd volgens Bulbsfacts, maar iets zegt mij dat ze gewoon vanuit China verstuurd worden. Het is met reflector lampen trouwens extra lastig, dus ik zou eerlijk gezegd voor een iets duurder setje gaan. Je kunt ja mijn ervaringen hier lezen in het topic ;)

Ik zit al meer dan een week zonder auto, omdat een 19 jarige pipo vergeten was in zijn spiegels te kijken bij het keren. En dus tegen mijn auto aangereden is :( Hij zei dat hij mijn auto in het donker niet gezien heeft, terwijl de straat gewoon verlicht was.

• Theo

Theo

moederbord

@XiaomiGlobal Ik heb je ervaringen gelezen. Nadeel (voor mij) is dat al jouw lampen vanuit China komen waarmee de levertijd lang is. Ik zoek een setje H4 led dat ik met een week in de auto kan hebben waarmee helaas 99% van de lampen (die van Ali) allemaal geen optie zijn. De NINEO II zijn bijv in NL niet leverbaar binnen een week terwijl dit heel erg goede lampen zijn.

Het zoeken naar een goede lamp is gewoonlijk niet zo'n grote opgave, de keuze is gewoon groot in goede lampen. Maar zodra je het binnen een paar dagen in huis wil hebben is het aanbod extreem laag...

Ik zoek dus een goede ledlamp voor een reflectorkoplamp die een paar dagen levertijd heeft. Dat lijkt een onmogelijke combinatie te zijn :P

7400 Wp op het dak

• Wizxt
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:05
Theo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:32:
@XiaomiGlobal Ik heb je ervaringen gelezen. Nadeel (voor mij) is dat al jouw lampen vanuit China komen waarmee de levertijd lang is. Ik zoek een setje H4 led dat ik met een week in de auto kan hebben waarmee helaas 99% van de lampen (die van Ali) allemaal geen optie zijn. De NINEO II zijn bijv in NL niet leverbaar binnen een week terwijl dit heel erg goede lampen zijn.

Het zoeken naar een goede lamp is gewoonlijk niet zo'n grote opgave, de keuze is gewoon groot in goede lampen. Maar zodra je het binnen een paar dagen in huis wil hebben is het aanbod extreem laag...

Ik zoek dus een goede ledlamp voor een reflectorkoplamp die een paar dagen levertijd heeft. Dat lijkt een onmogelijke combinatie te zijn :P
Een setje van Hilox?

• tjerkpolle
Mark81 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:01:
[...]

Dat is balen man. Welke weerstanden gebruik je? Kan het zijn dat je andere/ betere moet gebruiken?
Ja idd. Ik heb weerstanden van de verkoper gekocht via alie, deze:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.7f614c4dv47lD3

Heb nu via een nederlandse website andere weerstanden gekocht. Kijken of dat helpt.

• tjerkpolle
dan beter gaat.

tjerkpolle wijzigde deze reactie 05-11-2019 13:55 (93%)

• Mark81
Bij de recensies (1 ster) staat iemand met canbus problemen daar reageert de verkoper op dat ze op sommige vw wagens niet werken. Had je dat gezien? Zou dus best aan de decoder kunnen liggen. Welke heb je nu besteld eigenlijk?

• tjerkpolle
Mark81 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:00:
[...]

Bij de recensies (1 ster) staat iemand met canbus problemen daar reageert de verkoper op dat ze op sommige vw wagens niet werken. Had je dat gezien? Zou dus best aan de decoder kunnen liggen. Welke heb je nu besteld eigenlijk?
Ik had wel iets zien staan. Heb echter via een direct bericht gevraagd of ik voor mijn VW canbus resistors nodig heb. Antwoord was ja en verder geen melding dat het niet zou werken. Tsja....
We gaan het nu proberen met weerstanden van xenonlamp.nl
Mochten deze niet werken mag ik ze terugsturen.

• san1999der
Theo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:32:

De nineo leds worden ook verkocht onder de naam f2 via AliExpress is bij meeste binnen 2 weken binnen

• andyy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-12 15:33

Ik heb gisteren een setje F2 lampen erin gedaan. Nu ben ik wel tevreden over het lichtbeeld en hij is ook daadwerkelijk een stuk feller.
Het probleem waar ik mee zit is dat het rechterdeel van de straal bij mensen naar binnen schijnt, het linkerdeel komt ongeveer tot aan de kentekenplaat bij de meeste auto's. Het licht is best fel, ik kan het de hemelbekleding zien van auto's als ze rechts van me rijden..
Wat zouden jullie doen in dit geval? Bereik opofferen, het zo laten of de lamp proberen te draaien en kijken of dat iets oplevert?

• Mark81
Heb gisteren dit setje HLXG met Lumileds besteld voor mijn mistlampen (Golf 6) HB4 9006

Ben benieuwd of het wat is. Zodra ik ze er in heb zitten ga ik ze testen met een koplamptestapparaat in de garage van een maat van me. Zal daar proberen foto's van te maken!

• Joopieboy
andyy schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:41:
[Afbeelding]
Ik heb gisteren een setje F2 lampen erin gedaan. Nu ben ik wel tevreden over het lichtbeeld en hij is ook daadwerkelijk een stuk feller.
Het probleem waar ik mee zit is dat het rechterdeel van de straal bij mensen naar binnen schijnt, het linkerdeel komt ongeveer tot aan de kentekenplaat bij de meeste auto's. Het licht is best fel, ik kan het de hemelbekleding zien van auto's als ze rechts van me rijden..
Wat zouden jullie doen in dit geval? Bereik opofferen, het zo laten of de lamp proberen te draaien en kijken of dat iets oplevert?
Dit is lichtbeeld wat zo hoort, en ja je kans mensen die langs je rijden misschien irriteren, maar meestal is het voor bermverlichting. Affabriek zie je dit ook heel veel. :/

I7 9700K 5,1Ghz

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06-12 14:06
andyy schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:41:
[Afbeelding]
Dat hoor zo, zoals Joopieboy al zegt. Nu je fellere lampen hebt, valt het meer op. Je kan bij een beurt van je auto zeggen dat ze de lampen wat beter moeten afstellen zodat ie wat hoger schijnt aan de linker kant. Hogere berm (borden)verlichting maakt niet uit en zolang je niet met het linker gedeelte door de ruiten van je tegenligger schijnt (lotus en lambos uitgesloten) is er niks aan de hand.

• Theo

Theo

moederbord

san1999der schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:25:
[...]

De nineo leds worden ook verkocht onder de naam f2 via AliExpress is bij meeste binnen 2 weken binnen
meestal binnen twee weken is niet binnen een paar dagen aan levertijd :P

Na wat gezoek ben ik in NL bij onderstaande twee setjes met LEDlampen uitgekomen. Ik twijfel alleen welk ik beter kan nemen; ook vanwege het prijsverschil (40 vs 80 euro voor een setje) . Iemand die hierin kan adviseren?

https://www.topledverlich...licht-grootlicht-set.html

7400 Wp op het dak

• BadEendTerror
Misschien is het interessant om hier te vermelden wat de levensduur is geweest van je LED lampen.

• andyy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-12 15:33
ixl85 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:24:
[...]

Dat hoor zo, zoals Joopieboy al zegt. Nu je fellere lampen hebt, valt het meer op. Je kan bij een beurt van je auto zeggen dat ze de lampen wat beter moeten afstellen zodat ie wat hoger schijnt aan de linker kant. Hogere berm (borden)verlichting maakt niet uit en zolang je niet met het linker gedeelte door de ruiten van je tegenligger schijnt (lotus en lambos uitgesloten) is er niks aan de hand.
Thanks, ik heb al gespeeld met de hoogte van het licht. Volgens mij heeft het spelen met de lamp ook geholpen net, de hotspot zit niet meer precies in het deel dat omhoog gaat

• Theo

Theo

moederbord

BadEendTerror schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:55:
Misschien is het interessant om hier te vermelden wat de levensduur is geweest van je LED lampen.
Ik heb momenteel nog halogeen in de reflectorkoplampen zitten. (een setje Phillips Xtremevision die het al twee jaar uit houdt)

7400 Wp op het dak

• tjerkpolle
tjerkpolle schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:13:
[...]

Ik had wel iets zien staan. Heb echter via een direct bericht gevraagd of ik voor mijn VW canbus resistors nodig heb. Antwoord was ja en verder geen melding dat het niet zou werken. Tsja....
We gaan het nu proberen met weerstanden van xenonlamp.nl
Mochten deze niet werken mag ik ze terugsturen.
Inmiddels de weerstanden van xenonlamp binnen en deze functioneren prima. Geen geflikker en geen foutmeldingen. Zijn net zo duur als een setje led lampen maar goed, dit werkt tenminsten :)

• san1999der
Theo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:40:
[...]

Na wat gezoek ben ik in NL bij onderstaande twee setjes met LEDlampen uitgekomen. Ik twijfel alleen welk ik beter kan nemen; ook vanwege het prijsverschil (40 vs 80 euro voor een setje) . Iemand die hierin kan adviseren?

Is een doorverkoper niet echt betrouwbaar

• san1999der
[...]

Waarschijnlijk een dropshipping site waardoor het alsnog 2-4 weken kan duren

• ixl85
[...]

Dit lijken oude Ali setjes. Ik zou deze niet nemen. Ze zijn veel te dik, iets wat donkere plekken zal geven. Hoe dunner het deel waar de leds zitten, hoe beter. De F2 lampen (en andere versies van de zelfde leeftijd) doen dit veel beter.

• Palomar
  • Niet online
Kreeg van de week mijn bestelde setje Safego M2 (H7 variant) binnen: https://nl.aliexpress.com...de-4287-b06b-d97f40a36071

Valt me op hoe compact dit setje is. En er zit geen los kastje nog tussen. Hij past iig makkelijk in mijn lichtunits. Lichtbeeld lijkt op het eerste gezicht goed, al heb ik er nog niet mee in het donker gereden. Kom ik nog op terug dus.

• okio
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:49
Vraagje, welke H7 Leds zijn aan te raden op Aliexpress die goed werken met een Volvo V60 uit 2014? Ik zie namelijk overal warnings bij staan let op werkt niet met volvo. Heeft iemand ervaring eventueel met aparte canbus module?

Uiteraard heb ik de hilox zien staan, wat natuurlijk een goed alternatief is maar dan ben je gelijk 200 euro verder

okio wijzigde deze reactie 09-11-2019 16:53 (5%)

• WEBsel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 00:34
Bij Ali zie ik deze LED koplampen: https://nl.aliexpress.com/item/33003414250.html van het merk Uttril. Nooit van gehoord maar er zitten wel ZES LEDs op. Zijn dat wanna be Z-ES?

Intel Xeon E5430; GA-P35C-DS3R; OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK; Crucial CT250BX100SSD1; Toshiba DT01ACA300; POV GT440; HP M375mw; Synology DS115 + WD25EXRZ;TP-Link Archer C7 v2 dd-wrt r30805; Sony Xperia Z3; Mazda323F BJ LX

• san1999der
WEBsel schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:55:
Bij Ali zie ik deze LED koplampen: https://nl.aliexpress.com/item/33003414250.html van het merk Uttril. Nooit van gehoord maar er zitten wel ZES LEDs op. Zijn dat wanna be Z-ES?
[Afbeelding: Uttril LED car headlight Ali]
Wanna be leds zie ik gelijk phillips leds zijn eigenlijk alweer oud

• ixl85
WEBsel schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:55:
[Afbeelding: Uttril LED car headlight Ali]
Voor die prijs: Nep. ZES kosten altijd rond de 90 a 110 euro.
Heb ze ooit gekocht (ZES voor 20,-). Opbrengst is nog steeds 10 a 15% meer dan halogeen, maar de F2 setjes zijn veel beter.

• BadEendTerror
Echte Lumiled Zes lampen hoeven echt niet perse heel duur te zijn.

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06-12 12:37

JKen

Catdog Fanart.

Maximus46 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Bovenstaande kan ik bevestigen betreft wetgeving.
Het mag eigenlijk niet, maar er wordt niet op gecontroleerd tijdens APK of überhaupt actief op gecontroleerd in Nederland. Ik kan mij ook geen rechtszaken herinneren waar precies dit probleem naar voren kwam.

Dit geldt trouwens ook voor xenon-aftermarket. Als je een H-fitting hebt dan zijn zowel xenon-lampen als led-lampen niet toegestaan. Dit aan de hand van een EU-verordening.
We hebben natuurlijk niet alleen met APK of pak kans te maken. Wanneer je bij een ongeluk betrokken raakt dan kan zijn dat de verzekering op onderzoek gaat en vervolgens achter komt dat je verlichting van je auto niet deugt.
Ik hoop voor je dat de verzekering alsnog de kosten betaalt want anders ben je dan echt aan de beurt.

• Maximus46
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 02-12 11:24
JKen schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:33:
[...]

We hebben natuurlijk niet alleen met APK of pak kans te maken. Wanneer je bij een ongeluk betrokken raakt dan kan zijn dat de verzekering op onderzoek gaat en vervolgens achter komt dat je verlichting van je auto niet deugt.
Ik hoop voor je dat de verzekering alsnog de kosten betaalt want anders ben je dan echt aan de beurt.
Dat is inderdaad een risico dat je loopt. Ik ben alleen even niet zo zeker ervan dat een verzekering per definitie niet uit hoeft te keren als je een verkeerd lampje erin hebt zitten. Ik ga er namelijk vanuit dat er wel een verband tussen het ongeluk en het lampje moet zitten wil de verzekering niet uit gaan betalen. Of heb ik het ergens mis?

En ja ik weet, ook bij opgevoerde brommers, waarvan niet zeker is of je nou te hard reed, is opvoeren genoeg om niet uit te betalen, maar ik vind het verschil in een wettelijk verankerde constructiesnelheid die overschreden wordt, iets anders dan een ander lampje wat wel een juist lichtbeeld heeft gecontroleerd door middel van de APK.

Ook al staat het in de verzekeringspolis, ik vind dit scheuren tegen onredelijkheid aan. Maar zoals ik al zei, ik kan ook geen jurisprudentie vinden waarin dit ter discussie staat.

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Inderdaad een broodje aap.

Dit was ook exact de waarschuwing aan mensen die hun auto gingen chiptunen en dat de verzekering moeilijk zou gaan doen. Heb nog nooit gelezen dat een gechiptuned wagen bij schade problemen met de dekking van zijn verzekering krijgt.

Het is natuurlijk niet uitgesloten dat er in de polisvoorwaarden van een maatschappij specifiek of algemeen uitzonderingen van dekkingen worden beschreven. Maar technische aanpassingen is niet snel iets waar een verzekering of de politie op controleert.

• san1999der
F3s is aangekondigd deze zijn niet van zwarte verf voorzien gewoon zilver metaal,

en iets compacter

https://www.cn360led.com/product/F3S-LED-Headlight-H1.html

• san1999der

• Joopieboy
Je kan je bericht ook aanpassen he, scheelt dubbelposten. :)

En als ik het hier een beetje volg lijken die F3's nu juist niet een hele goeie keuze. Opgevoerde F2 die nogal een beetje te warm wilt worden. Ik heb nog steeds geen kans gehad om de X3's te testen trouwens, binnenkort maar eens langs mam om die in te bouwen. Wel mooi om te horen nu ze weer Nightbreakers erin heeft dat ze de Lumileds mist. :P

I7 9700K 5,1Ghz

• XiaomiGlobal
Ik heb zelfs geheel de LED koplampen eruit gehaald: maar bedacht mij laatste wel, dat het interessant zou zijn om de interieur verlichting door LED te vervangen. Zou echter niet weten wat voor lampje daar in zit en of het wel zo eenvoudig is :+

Dat met de verzekering lijkt mij ook een broodje aap voor een deel, maar anderzijds is het iets om over na te denken. Al kijkt een schadeexpert echt niet naar je koplampen, als de schade aan de achterkant van de auto zit.

PS verzekeringen doen altijd moeilijk, dus dat is niks nieuws :X Echter als je totaal geen schuld hebt, dan zal de tegenpartij snel aansprakelijkheid erkennen. Mij lijkt het vervangen van de achteruitrijverlichting door LED trouwens ook niet zo'n slecht idee. Want dat halogeenlampje geeft ook niet heel veel licht :(

• Joopieboy
Interieur door led is echt niet prettig, zelfs al heb je warm witte leds... Ik heb er 1 in de kofferbak zitten omdat 1 buis lampje aan een kant écht hopeloos was, daar zit nu een segment van leds in, in de maat van een buis lampje. Dat wilt prima.

I7 9700K 5,1Ghz

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:36:
Interieur door led is echt niet prettig, zelfs al heb je warm witte leds... Ik heb er 1 in de kofferbak zitten omdat 1 buis lampje aan een kant écht hopeloos was, daar zit nu een segment van leds in, in de maat van een buis lampje. Dat wilt prima.
Waarom vind jij het niet prettig. Ik vind het prima interieur led verlichting. Ik kan niet zeggen dat ik het minder prettig vind dan een standaard lampje. Het licht is iets feller, dat vind ik denk ik juist een voordeel.

• Joopieboy
Het automatisch dimmen werkt niet meer, het is veel feller en witter licht, en het ziet er zo apart uit als je je auto ontgrendeld, nee dankje... Net alsof je een ziekenhuiskamer binnen loopt zeg maar.

I7 9700K 5,1Ghz

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:15:
Kreeg van de week mijn bestelde setje Safego M2 (H7 variant) binnen: https://nl.aliexpress.com...de-4287-b06b-d97f40a36071

Valt me op hoe compact dit setje is. En er zit geen los kastje nog tussen. Hij past iig makkelijk in mijn lichtunits. Lichtbeeld lijkt op het eerste gezicht goed, al heb ik er nog niet mee in het donker gereden. Kom ik nog op terug dus.
Bovenstaande lampjes nu een week in gebruik en moet zeggen dat ik er best tevreden over ben. Ze geven wel wat minder licht dan de F2's, maar meer dan halogeen. Dat vind ik wel prettig, omdat ik geen tegenliggers wil verblinden (die F2's in een reflectorbehuizing geven een soort explosie van licht). De lichtbundel gaat ook mooi naar beneden. Alleen naar rechts (in de berm) schijnt ie wel iets omhoog, maar dat schijnt zo te horen.

Nu even afwachten hoe lang ze het volhouden, want het zijn compacte lampjes (maar daarom ook makkelijk te monteren).

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:31

Maegrim

Lokführer

Joopieboy schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:05:
Het automatisch dimmen werkt niet meer, het is veel feller en witter licht, en het ziet er zo apart uit als je je auto ontgrendeld, nee dankje... Net alsof je een ziekenhuiskamer binnen loopt zeg maar.
In de Volvo dimde het prima hoor, vond het een goede verbetering

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• BadEendTerror
@Joopieboy
Je moet wel LED lampen gebruiken die geschikt zijn om te dimmen!

@san1999der
Wat is er verbeterd aan de F3S t.o.v. de F3?
Ze zijn nog wel degelijk in het zwart te krijgen dus dat is het niet.

• san1999der
BadEendTerror schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:37:
@Joopieboy
Je moet wel LED lampen gebruiken die geschikt zijn om te dimmen!

@san1999der
Wat is er verbeterd aan de F3S t.o.v. de F3?
Ze zijn nog wel degelijk in het zwart te krijgen dus dat is het niet.
Dat ze in silver(zonder verf) beschikbaar zijn en ventilator is iets groter ook is de driver aangepast die gingen nog weleens bij sommige f3 setjes stuk, en is het licht iets andere kleur (iets minder warme toon)

Achja verschillen zijn klein vandaar dat de prijs ook gelijk is wel grappig om te zien dat ze eerlijk toegeven dat de f3 set niet geheel foutloos is (mijn setje werkt gelukkig wel prima )

• san1999der
Verschillen zijn klein kwa uiterlijk

F3
https://tweakers.net/ext/f/RLAMzdapNrrJy6CmNS0eVzwi/thumb.jpg
F3s
https://tweakers.net/ext/f/SWSwCxJEdoy4aIJkjMGKu284/thumb.jpg

san1999der wijzigde deze reactie 16-11-2019 19:50 (45%)

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:00

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@san1999der , zou je de edit-knop wat vaker willen ge ruiken ipv dubbelposten?

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Joopieboy Ik heb nu al 9 jaar LEDs in het interieur van mijn auto zitten. En dat werkt prima. Zelfs de binnenverlichting (2 x plafondunits) dimmen keurig langzaam uit, als je de auto verlaat c.q. de verlichting automatisch uitgaat.

En qua kleurtemperatuur? Tja; dat hangt er natuurlijk vanaf welke type/soort je gekozen hebt. Je kunt het zo daglicht c.q. kaarslicht-achtig maken als je zelf wilt.

In mijn auto zijn het twee plafondunits (voor en achter), dashboard kastje verlichting en de kofferbak. Vooral voor de kofferbak is het ideaal; een zee van licht, i.p.v. dat knullige gloeilampje wat er ooit zat.
Aangezien de ingebouwde LED units al meer dan 9 jaar hun werk doen, zal er anno nu, ongetwijfeld al wat beters verkrijgbaar zijn.

Dit zijn de plafondunits, destijds oude unit eruit, nieuwe erin; klaar:

Dit is de LED module die in de kofferbakverlichting ging:

past precies:

en vervolgens weer terug op de originele plek:

ehtweak wijzigde deze reactie 17-11-2019 10:00 (33%)

Mooie Plaatjes   

• Joopieboy
Kofferbak snap ik, zoals ik schreef heb ik dat zelf ook. Dat is een warm witte led maar de lichtkleur van halogeen vind ik zelf prettiger.

Wel netjes gedaan met het vervangen ervan!

I7 9700K 5,1Ghz

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Joopieboy schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:03:
... maar de lichtkleur van halogeen vind ik zelf prettiger.
Kleurtemperatuur kun je kiezen; dus net zo daglichtwit of 'bruinig' als je wilt.
Wat ook een rol speelt; bij menige Chinese LED unit, zijn de allergoedkoopste LED chip uitvoeringen gebruikt met een lage CRI waarde. Daardoor oogt alles een beetje kil.

Mooie Plaatjes   

• XiaomiGlobal
Ik heb gisteren op AliExpress ( niet mijn vrouw vertellen ) nog zitten zoeken, naar LED lampen om de achteruitrijverlichting te vervangen. Daarbij heb ik best interessante LED lampen gevonden, variërend in prijs van € 3,34 tot € 10 en telkens, voor twee lampjes omdat je dit type ook voor de richtingaanwijzers kunt gebruiken.

Het lijstje staat openbaar, dus dan kunnen jullie zien wat ik geselecteerd heb. Er waren ook nog goedkopere LED lampen, alleen dat lijkt mij niet veel zin te hebben. Al twijfel ik ook aan de zin van het achteruitrijlicht te vervangen door LED, omdat het eigenlijk meer een signalatie lamp is in de zin van: pas op ik ga achteruit rijden!

Naar lampjes voor interieurverlichting heb ik nog niet gekeken, mede omdat ik niet precies weet wat voor lampje erin zit: zal wel zo'n heel klein lampje, zoals een t10 zijn.

• Joopieboy
ehtweak schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:11:
[...]

Kleurtemperatuur kun je kiezen; dus net zo daglichtwit of 'bruinig' als je wilt.
Wat ook een rol speelt; bij menige Chinese LED unit, zijn de allergoedkoopste LED chip uitvoeringen gebruikt met een lage CRI waarde. Daardoor oogt alles een beetje kil.
Dat zal zeker meespelen, want ik heb de leds wel uitgezocht op de kleurtemperatuur zoals ik schreef. :) Waar heb jij ze vandaan als ik vragen mag?

I7 9700K 5,1Ghz

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Joopieboy 't Is al 9 jaar geleden, maar destijds gekocht bij:
https://www.hypercolor.de/

Je kunt je auto merk/type kiezen en dan allerlei soorten binnenverlichting.
Wel kwaliteitsspul; nog nooit iets kapot gegaan. d:)b

ehtweak wijzigde deze reactie 17-11-2019 10:59 (44%)

Mooie Plaatjes   

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19:12
ehtweak schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:57:
@Joopieboy 't Is al 9 jaar geleden, maar destijds gekocht bij:
https://www.hypercolor.de/

Je kunt je auto merk/type kiezen en dan allerlei soorten binnenverlichting.
Wel kwaliteitsspul; nog nooit iets kapot gegaan. d:)b
Holy f*ck wat een prijzen voor wat ledjes. Op alixpress laatst een volledige set gekocht voor €18, -. Prima set en storingsvrij.

Mijn inziens hetzelfde setje als op die Duitse pagina.

• BadEendTerror
Ik betwijfel eerlijk gezegd of de F3S nu wel betrouwbaar is met een iets grotere ventilator.
Op cn360 staat dat de F3 alleen geschikt zijn voor reflector koplampen en F3S voor allebei. Apart...

BadEendTerror wijzigde deze reactie 18-11-2019 12:53 (67%)

• ixl85
Ik heb helder witte leds voor binnen in de auto. Heerlijk.
De standaard lampjes waren zo zwak en geel dat je niks zag. Ik kan nu eindelijk dat parkeerkaartje tussen de stoel zien, m'n portemonnee die is gevallen, etc.
De fade in, fade out functie werkt ook nog steeds prima.

Indien nodig kan ik de link zoeken.

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:19
Na eerder nighteye a344 h4 voor een half jaar te hebben gehad en niet helemaal tevreden te zijn over het beeld (lees donkere plek in beeld en glare) nieuwe setjes besteld tijdens 11-11. Bij het afstellen van de leds gebruik ik een koplamp afsteller in de garage op het werk.

Vandaag binnen gekregen: H4 leds

Philips ultinon essential h4

https://s.click.aliexpress.com/e/92MonEfr9

Perfect beeld, helder, makkelijk te monteren en blijven mooi koel, zelfs na lange tijd stationair draaien. Temperatuur buiten is laag, dus als het wat warmer wordt, nog eens checken.

Ook de bekende F2 leds h4 binnen gekregen adv reviews hier van oa @XiaomiGlobal .

https://s.click.aliexpress.com/e/qABWe5l5t

Beeld is prima, niet zo goed als de philips maar veel beter dan de nighteye a344. Iets warmer dan de philips, maar door active koeling zou ik daar geen zorgen over hebben. Kwa helderheid zo goed als gelijk aan de Philips. Helaas blijven ze niet zitten zodra ik het rubberen manchet/dop er tussen plaats. Iemand tips hiervoor, of iemand geïnteresseerd om ze over te nemen. Mogen gewoon getest worden!

De Philips zijn dus de gene die ik laat zitten.

Als er interesse is voor de nighteye a344 h4 laat me even weten. Ben benieuwd of het bij een andere auto beter beeld geeft.

plaspvd wijzigde deze reactie 22-11-2019 23:53 (9%)

• Joopieboy
Mooi om om te horen dat die van Philips zo koel blijven. Meestal waren de versies met die flaps niet helemaal voldoende voorzien om goed te koelen wat wel eens problemen opleverde. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• plaspvd
Nou hoeven de philips ook maar 16-18watt te koelen, dat is een stuk minder dan de f2 met 36watt. Verschil in beeld is dat de philips het brandpunt precies op de juiste plek heeft. Bij de f2 is dat meer in de berm, waardoor bebording en de berm overbelicht is. Ondanks dat de f2 meer lumen heeft, maar door verkeerd brandpunt, lijken de philips meer licht te geven.

• Chvos
  • Laatst online: 05-12 22:20
@plaspvd maak jij gebruik van een reflector of een projector? Ik twijfel namelijk over die Philips die jij beschrijft aangezien die "vrij prijzig" is in vergelijking met "merkloze" setjes. Maar ik heb toch iets meer vertrouwen in de quality control van een "Philips" product dan een random merk. Ik heb zelf een projector koplamp dus ben benieuwd met welke combinatie jouw ervaring is.

• Palomar
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd naar die Philips lampen (ook vanwege de wat hogere prijs idd, en dat ie mss onderschept wordt door de douane). Bij reflector koplampen wil je volgens mij ook niet teveel lumen hebben, omdat je dan een 'explosie' van licht krijgt, wat er voor tegenliggers verblindend uitziet.

Heb nu overigens een setje M2 (zie eerdere post) die ook een goed lichtbeeld geven. Alleen hebben ze een ventilatortje, wat ik minder betrouwbaar vind.

• plaspvd
@Chvos en @Palomar, ik heb zelf een reflector koplamp. Waarin ik al meerdere setjes geprobeerd heb, maar niks zo een goed beeld geeft als de philips, ook de f2 geeft niet zo een mooi beeld als je ze vergelijkt.
Nadeel van reflector m.i. is dat je een hoek hebt op de reflector die niet belicht wordt door de vorm van h4 led setjes. Wat resulteert in een niet verlicht wegdeel. Wat bij de A344 een behoorlijke dead spot in het midden was, zit bij de h4 van philips daar het brandpunt. Precies waar je hem wilt hebben, recht voor je.

De koelstroken vallen bij mij buiten de koplampen, door het rubber heen. Voldoende luchtstroom daar en koelstroken zijn lang zat. Uiteinde van de stroken voelde ik geen warmte meer, niet gemeten. Met een buitentemperatuur van 4 graden maak ik me nergens druk om. Ben benieuwd hoe dat in de zomer is.

Met projector koplampen zou ik gewoon de f2 nemen, die koplampen geven over het algemeen altijd een mooi beeld. Het vinnetje is bij een gesloten behuizing toch fijner.

Ik heb geen extra kosten gehad. Philips geeft een waarde op het pakketje van 10 dollar. Gekozen voor AliExpress standaard shipping.

plaspvd wijzigde deze reactie 23-11-2019 14:00 (6%)

• Chvos
Bedankt voor de reactie. Ik ga eens kijken of een F2 H7 led in mijn gesloten behuizing past. Zo te zien is die niet veel langer dan de Philips aan de achterkant.

• plaspvd
@Chvos de f2 is toch een stuk langer. De philips is bijna net zo lang als een gewoon halogeen lampje, de f2 heeft er nog een koelblok aan hangen.

• Skylevel
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 05-12 21:31
Iemand ervaring met deze lampen? Komen ze door de APK-keuring?

Mijn garage kan ook LEDs inbouwen, maar dat kost €200,- voor 3600lumen en 4300Kelvin.

Wat denken jullie? Ik zie echt heel slecht bij regen in het donker. Ben best bereid die €200,- uit te geven, maar dan moet het wel aanzienlijk beter zijn dan de 'Philips' (zijn ze echt?) set van Ali. :+

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Skylevel schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:06:
Iemand ervaring met deze lampen? Komen ze door de APK-keuring?

Mijn garage kan ook LEDs inbouwen, maar dat kost €200,- voor 3600lumen en 4300Kelvin.

Wat denken jullie? Ik zie echt heel slecht bij regen in het donker. Ben best bereid die €200,- uit te geven, maar dan moet het wel aanzienlijk beter zijn dan de 'Philips' (zijn ze echt?) set van Ali. :+
Als je even geduld hebt is er zo iemand die je de ervaringen kan delen.

plaspvd in "LED Verlichting auto+motor"

l3art wijzigde deze reactie 25-11-2019 12:31 (6%)

• BadEendTerror
Ben ook wel benieuwd naar de ervaring met de Philips, maar ook die met de F3S.

• san1999der
BadEendTerror schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:31:
Ben ook wel benieuwd naar de ervaring met de Philips, maar ook die met de F3S.
Ik heb nog even nagevraagd hoe verschillend de f3s nou precies is vergeleken de f3 (heb ze besteld kon hellaas alleen via AliExpress geen particuliere verkoop meer via alibaba ),

Info die ik heb gekregen

De ventilator en de heatsink zij beetje vergroot ,
ook is de driver zo aangepast dat die bij teveel warmte +-10% vermogen inhoud.

Wat ze me ook vertelt hebben en dat zie je klein beetje op foto's dat die wat dunner is vele waaronder ik zelf merkte dat verlichting minder centraal scheen zowel in de reflectie als lens lampen ,

Ook zou de ventilator niet zoveel lawaai moeten maken als bij de f3.

achja hopelijk krijg ik ze binnenkort,

en anders als nog niet beter is ga ik voor deze nieuwe soort leds:
https://s.click.aliexpress.com/e/7nmXLGqjv

https://tweakers.net/ext/f/XfvLDSChzCoUO9IFfMOo2cAT/thumb.jpg

die wel 20watt minder zijn maar wel ultra dun (lens koplampen miss beter)

• plaspvd
Wat willen jullie nog meer weten over de Philips ultinon? Mijn ervaring staat hierboven beschreven, maar als jullie nog meer willen weten hoor ik het wel.

• Chvos
@san1999der Heb je een link van de F3S die je hebt besteld op AliExpress? Ik kan namelijk alleen de F2 en F3 vinden. Ik ben van plan een setje F3S en die van Philips te bestellen aangezien ik aparte bochtverlichting heb. Dan kan ik even kijken welke ik fijner vind als hoofdverlichting.

• san1999der
Chvos schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:24:
@san1999der Heb je een link van de F3S die je hebt besteld op AliExpress? Ik kan namelijk alleen de F2 en F3 vinden. Ik ben van plan een setje F3S en die van Philips te bestellen aangezien ik aparte bochtverlichting heb. Dan kan ik even kijken welke ik fijner vind als hoofdverlichting.
Moest f3 bestellen en dan als notitie/contact bericht aangeven dat ik f3s wou en welke kleur/lamp beste is de silvere die is ongeverfd

Hier linkje hoop ze snel te krijgen al is de productie net opgang

€ 51,61 45%OFF | CN360 2pcs H11 CANBUS LED Koplamp Lamp H8 H9 Fout Gratis Led Auto Licht Hoge Lumen Super Heldere 45W 10000LM 6500K 12V Mini Lamp
https://s.click.aliexpress.com/e/bhM7wuecF

Check foto :https://tweakers.net/ext/f/kKlibrlUufDceUXvr5cvbR95/thumb.jpg

• databeestje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 13:50

databeestje

Von PrutsHausen

De leds die ik eerder had gekocht zijn zonder opmerking door de apk gekomen met de i-miev.

4800Wp zonnepanelen installatie | Back and Forth ESS Controller

• san1999der
En natuurlijk is led nu alweer slecht gepraat

https://topgear.nl/autoni...ting-wordt-steeds-feller/

• Joopieboy
Ik lees ANWB, dat is toch de bejaardenclub van Nederland? Ik vraag mij af in hoeverre dit probleem nu echt een probleem is. Ik zie nog steeds 3 kwart van de auto's met halogeen verlichting, waarvan het merendeel zeker in dit soort jaargetijden de verlichting niet in orde heeft, heel weinig die originele xenon of led hebben en maar een paar die het er aftermarket inzitten, en nog minder die echt verblinden. Met regen is alles wel irritant eigenlijk, en zeker verkeerd afgesteld. Dat laatste heeft ook weer te maken met de kwaliteit van de APK in Nederland.... Zelfs lichtbeeld kijken ze vaak niet eens naar.

Erger nog vind ik dat er zat auto's zijn (tussen 2012 en 2015) met automatische dagrijverlichting waarvan de achterkant donker blijft, of heel veel auto's waarbij auto's in de schemer alleen de dagrijverlichting aan hebben, die zie je vaak helemaal niet of te laat.

Niet te druk over maken. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• XiaomiGlobal
Het klopt natuurlijk wel hoor! Ik heb een tijdje terug zelf in het donker een test gedaan en voor de bestuurder, is zo'n felle bak met licht natuurlijk heel fijn. Maar het is wel echt heel fel licht en dat was wel duidelijk te zien op dat stukje karton.

Mijn vrouw die zei ook na het zien van de beelden, dat die F2 lampen veel te fel waren. Sindsdien heb ik ze maar uit de auto gelaten. Die LED lampen zijn gewoon 2x zo fel als het felste setje halogeenlampen.

Bij grootlicht is het helemaal een feest bij die lampen, dus nu begrijp ik ook waarom die Duitser zo boos werd: toen hij mij verblinde met zijn koplampen en ik op mijn beurt, hem terug verblinde met de F2's >:)

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:27

Mrjraider

De mannelijke zuster

Mwah, er zit denk ik wel een kern van waarheid in. Ik zelf word stekeblind als ik een auto met OEM Led (want dat verschil zie je volgens mij echt wel) als tegenligger heb. Zelfs in mijn achteruitrij spiegel ervaar ik dit, ik draai de gehele spiegel weg of duik weg om maar niet verblind te worden door het licht.

At the end of the line a survivor will be born

• BadEendTerror
@plaspvd
Zou je een foto kunnen plaatsen van het lichtbeeld van de philips led?

• Mark81
tjerkpolle schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:08:
[...]

Inmiddels de weerstanden van xenonlamp binnen en deze functioneren prima. Geen geflikker en geen foutmeldingen. Zijn net zo duur als een setje led lampen maar goed, dit werkt tenminsten :)
Hey Tjerkpolle. Welk setje weerstanden heb je gekocht. Heb je een link voor mij? Ik ben op zoek naar nieuwe aangezien die van aliexpress (analoge oranje) suuuuper heet worden. Ik gebruikte ze voor mijn mistlampen en tijdens het monteren van het HXLG setje er achter kwam dat ze vastgesmolten waren aan de kunststof bodemplaat 8)7 8)7

• Mark81
Mark81 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:10:
Heb gisteren dit setje HLXG met Lumileds besteld voor mijn mistlampen (Golf 6) HB4 9006

Ben benieuwd of het wat is. Zodra ik ze er in heb zitten ga ik ze testen met een koplamptestapparaat in de garage van een maat van me. Zal daar proberen foto's van te maken!
Inmiddels het setje HLXG HB4 5000K gemonteerd in mijn mistlampen golf6. Ik heb ze voor een lampen afstelapparaat gehad in de garage en het lichtbeeld is niet goed. Dit komt waarschijnlijk niet door de HXLG maar door de reflectors die het intense licht niet aankunnen. Resultaat: teveel stroolicht boven de lijn.
Ik heb nu deze projectors besteld op Ali. Hopelijk is het lichtbeeld daarmee weer goed!

• san1999der
Mark81 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:46:
[...]

Inmiddels het setje HLXG HB4 5000K gemonteerd in mijn mistlampen golf6. Ik heb ze voor een lampen afstelapparaat gehad in de garage en het lichtbeeld is niet goed. Dit komt waarschijnlijk niet door de HXLG maar door de reflectors die het intense licht niet aankunnen. Resultaat: teveel stroolicht boven de lijn.
Ik heb nu deze projectors besteld op Ali. Hopelijk is het lichtbeeld daarmee weer goed!
Mistlampen hebben sowieso niet echt een licht beeld bij halogeen units vandaar dat ze ook niet mogen branden behalve met mist ,

Heb ook geprobeerd led in halogeen mistlampen te zetten werkt niet alleen dimlicht en groot licht reflectie kun je met led lampen wisselen

• Mark81
san1999der schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:26:
[...]

Mistlampen hebben sowieso niet echt een licht beeld bij halogeen units vandaar dat ze ook niet mogen branden behalve met mist ,

Heb ook geprobeerd led in halogeen mistlampen te zetten werkt niet alleen dimlicht en groot licht reflectie kun je met led lampen wisselen
Mistlampen hebben wel degelijk een lichtbeeld en moeten onder de lijn in het regelapparaat uitkomen. Dus geen super strakke lijn maar wel degelijk een lichtbeeld (eigenlijk hetzelfde als bij gewone koplampen). De gloeilampen bleven er netjes onder. De leds niet. Bij mijn auto gaan de mistlampen ook aan tijdens het sturen. Ze hebben dus een dubbele functie anders had ik me hier niet zo druk over gemaakt want wanneer heb je je mistlampen nou aan? Ik nooit! Ik wil dit goed hebben want anders moet ik elk jaar met de apk ze gaan wisselen.

• XiaomiGlobal

In Duitsland is het dus inderdaad illegaal: hier word een bestuurder uit het verkeer getrokken, die als grootlicht een paar goedkope LED Koplampen had ingebouwd. Wel blijkbaar een COB setje :X Maar het mag dus in iedere geval niet.

Je kunt er dus een boete van € 20 voor krijgen, al weet ik niet hoe het zit als je een Nederlands kenteken hebt.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 30-11-2019 23:08 (13%)

• Jaaap
  • Niet online
Beetje vreemd.
Grootlicht gebruik je alleen als je geen tegenliggers hebt, juist omdat het verblindend is.

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

san1999der schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:26:
[...]

Da's dus gewoon niet waar.
https://www.skodaforum.nl...d-mistlicht-ombouw.34644/
je kunt prima de halogeenlampen, in mijn geval HB4, in de mistlampunits vervangen door LED.
Werkt goed en geeft keurig een smak licht, in de breedte. En zeer zeker niet verblindend.
Bij de APK geen enkele opmerking hier over.

Vorige week werd ik nog aangehouden door de politie die vriendelijk vroeg of ik m'n mistlampen uit wilde doen, want ik reed inmiddels in de bebouwde kom. Kwam net van de B-wegen uit de polder, waar ik ze wel aan doe om alle konijnen en vossen af te schrikken. :+
Was vergeten ze uit te zetten. :o

De agenten zeiden alleen maar dat ze idd een smak licht gaven, dat ze niet verblindden, maar dat ze me er slechts op wezen dat er op dat moment geen dichte mist was en het niet toegestaan was om er mee te rijden.
Voor de rest wensten ze me een prettige avond. :)

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True