Zucht.
Auto:
Goedkoop klein koekblik uit 1997 dus geen rubber seal tussen koplamp en motorkap
Water loopt zo naar de achterkant van de lamp. Als je in de regen rijdt of de auto wast wordt alles op deze foto kletsnat. Ook de accu blijft niet droog.
Als daar niet alles goed met rubber zit afgesloten gaat het fout natuurlijk
Zonder rubber dop kan ik echt ernstig afraden. Begrijp ook niet hoe je kan denken dat dat goed gaat.
Goed, klaar hiermee. Terug naar Bevinsee.
Ik heb uitgebreid email-contact met ze gehad omdat ik die V45 en S350 wilde terugsturen. De V45 wil ik toch gaan proberen, maar de S350 is gewoon echt niet goed. Ik heb ze ook wat bewijs geleverd met lichtbeeld en ingetekend wat ik bedoel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uVT3DFxbfsx1n7yO7gTIG1Av.jpg?f=user_large)
Rode lijn: lichtbeeld scheidingslijn.
Groene lijn: teveel licht boven de lijn dat kan verblinden, V45 minimaal, S350 best veel.
Blauwe lijn: donkere vlekken 'dark spots', dat zowel halogeen als V45 niet hebben.
Als je dan gaat meten kan het gewoon niet goed zijn. De LED's zitten niet op de juiste plaats
Grootlicht zit niet op de juiste lengte vanaf de basis maar dat boeit niet zo. Met Dimlicht valt dat mee al klopt dat ook niet exact. Maar vooral dat de LED's aan de verkeerde kant van de centerline zitten zal de boel verpesten.
Bij de V45 is dit veel beter en dat zie je ook aan het lichtbeeld.
Toen hebben ze de S350 volledig terugbetaald en ik hoef hem niet eens op te sturen want verzendkosten zouden veel te duur worden!

En ze sturen mijn technische adviezen door naar de R&D. Da's wel erg netjes van ze!
En nu verder met mijn projectje!
Ik heb een 2e set doppen gehaald, van 90mm. De bedoeling is dat die precies over die van 80mm kunnen vallen.
Nergens specs te vinden dus het volgende wist ik niet, maar het komt erg goed uit dat de 90mm versie een veel hogere rand heeft!
Je pakt een klein schaartje en gaat er meteen maar zorgvuldig een groot gat in knippen. Als deze over de 80mm dop zit moet dit een afdak gaan vormen om te voorkomen dat er water in de fan en koeling terecht komt.
Het rubber van deze doppen is amper 1mm dik en dus erg zacht en flexibel, kwetsbaar voor gaatjes en scheuren maar komt in dit geval erg goed uit.
Men neme 2 volledig RVS klemringen/slangklemmen en wat rubberlijm.
Eerst met normale transparante tape de lamp-unit afgeplakt zodat daar geen lijm op komt. Als de lijm droog is overmorgen haal ik alles er af.
De flens van de Bevinsee V45 zit in de lamp-opening, die houdt de binnenste dop vast op de manier zoals hij komt te zitten. Dan de lijm er op, de 90mm dop er op, klemring er om, en dan binnenin dichtsmeren zodat er geen water tussen de rubber doppen in kan komen.
En dan het resultaat! De lijm is nog niet volledig uitgehard maar kan wel vast wat foto's maken.
Zoals je ziet is er nu wel een vinger dik ruimte om het koelblok van de Bevinsee V45, en de koelribben-uiteinden aan de kant van de flens zijn ook nog vrij.
Als we dan de lamp rechtop zetten zie je dat er een mooi afdak ontstaat, terwijl het koelblok toch z'n warmte kwijt gaat kunnen. In het ergste geval kan ik er nog ietje meer af knippen mocht dat nodig zijn maar ik verwacht van niet.
Het liefst had ik er nog wat meer ruimte om, maar ik weet ook niet hoeveel ruimte er in de auto om de lamp heen is en ik denk niet dat dat heel veel is. En deze doppen zijn het enige dat ik voor dit doel kon vinden.
Aangezien de externe driver ook erg heet wordt ga ik daar ook nog iets op verzinnen, waarschijnlijk een thermal pad voor PC/videokaart-doeleinden bedoeld en een willekeurig koelblokje van eBay er op, daar heb ik nog wel wat van liggen, en dan een tyrap er omheen om het vast te houden. Ook ga ik de chique gevlochten draden strak intapen want ik vind dat die ook niet nat morgen worden. Ook als het er tegen kan zal het snel vies worden.