Zojuist, na 5 jaar is één van de Z1's stuk gegaan!TereZz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:24:
Thanks to @-Bas de Z1 ( https://nl.aliexpress.com...-40ef-8b50-7b75104e4988-0) besteld. Deze heb ik vandaag gemonteerd. Nou, ik ben tevreden met het lichtbeeld!
Stuk minder licht ook dan de 45W (per lamp!) F5c plus lampen. Ook een strakker lichtbeeld. Wat eigenlijk nergens op slaat, je ogen wennen (voor zover mogelijk is) zodanig dat je buiten je lichtbundel niets ziet.
[Afbeelding]
De ledjes zijn dichter bij de stekker gepositioneerd dan bij de F5c plus wat het andere lichtbeeld kan verklaren.
[Afbeelding]
Maar, het is niet alleen maar lof voor de Z1. Ik heb mijn duim verbrand bij het stellen van de lamp. Voor mijn gevoel worden deze veel heter dan de F5c ondanks ze minder vermogen trekken, wellicht omdat de Z1 veel kleiner gebouwd is. Ook zit er geen los kastje bij in de kabelboom itt de F5c. Ik vermoed dat de levensduur van de Z1 korter zal zijn. Maargoed, ze kosten weinig.
Ik merkte al even dat de kleur van de linker en rechterkoplamp niet meer hetzelfde was. Eén van de lamper werd ietsjes blauwer, maar bijna niet merkbaar. En nu geeft die geen licht meer. Prima dienst gedraaid, want ik rij zo'n 20k km p/jaar.
Wie heeft een goed advies voor een h7 lamp, niet te blauw qua lichttemperatuur. Liefst warmer dan 6000k en niet teveel licht in h7 fitting.