• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03 16:30
Inleiding:
Sinds begin dit jaar in ben ik een trots eigenaar van een Volkswagen Passat 7B,
De auto voldoet aan al mijn verwachtingen; rijd goed, redelijk zuinig mooie auto met leren bekleding en xenon verlicht. Op en top echter toen ik de navigatie voor het eerst ging gebruiken kreeg ik een lichte depressie. Deze was namelijk nog nooit ge-update. De auto komt uit 2011 en dus ook de navigatie. Toen ik deze wou updaten kwam ik er achter dat ik dit niet zelf kon doen en naar de VW dealer moest. kosten €200,-. Dit vond ik zelf veel te veel geld voor enkel een kaart update en daarom ging ik zoeken naar een alternatief, hierbij viel mijn oog op een 8" (2dinn) Android Autoradio van Joying, deze is inmiddels ook ingebouwd in de auto.

De Android Autoradio:
De reden dat ik gegaan ben voor de Android Autoradio is:

+ Het OS, Android wie kent het niet? Bijna alle apps draaien er op. Ook kan dit gemakkelijk getweakt worden.
+ De aansluitingen, Op de radio heb je vaak veel meer aansluitingen dan de "stock" denk hierbij aan USB, tulp aansluitingen voor video in/uit en audio in/uit.
+ de prijs, vele van deze radio's worden gemaakt door kleine (Chinese) bedrijfjes die veel minder marge vragen dan de A merken.
+ betere specs, De meeste Android radio's hebben een groot HD scherm en quadcore processor voor het Multi tasken

Helaas zijn er ook nadelen van een (import) Android radio;
- De bouwkwaliteit, doordat het in China word gemaakt houd de bouwkwaliteit niet altijd over.
- Software updates, Android wordt regelmatig ge-update en apps houden hier rekening mee. De maker van de autoradio niet altijd en als de software van de radio te oud wordt kan het zijn dat sommige apps niet meer kunnen draaien
- Het inbouwen, je moet het maar kunnen niet alle radio's zijn even makkelijk te plaatsen. sommigen vereisen zelfs aanpassingen op de frame.

Soorten Android Autoradio
Er zijn twee standaard afmetingen voor autoradio's; enkel of 1-DIN en dubbel of 2-DIN. 1-DIN is het traditionele formaat van 180x50x150mm met een smal display en enkele toetsen. 2-DIN autoradio's zijn dubbel zo hoog (100 mm). Zo is er ruimte voor een groter display voor bijvoorbeeld navigatie of het afspelen van films. Heb je ruimte voor een 1-DIN autoradio, maar wil je de voordelen van een 2-DIN autoradio? Dan kan je een 1-DIN autoradio met klapscherm. Dit klapscherm is onzichtbaar weggewerkt en uit te schuiven voor gebruik. Heb je een inbouwruimte van 2-DIN en wil je enkel 1-DIN gebruiken dan kan je deze ruimte opvullen met een cover.

Merken
De A-merken onder de autoradio's leveren helaas geen Android OS bases radio's.
Hierdoor ben je bijna verplicht om in China te shoppen. Er zijn wel wat dealers in omloop, maar die vragen dan ook weer een marge over het product.
De bekendedere merken van Android Autoradio's zijn:
- Pumpking
- Joying

Beide merken worden ook in Europa verkocht door onder andere Amazon.de

Verwachtingen
Wat word er verwacht op dit topic?

-Dat er ervaringen met Android Autoradio's gedeeld worden. De ervaring mag over het in/uitbouwen van de unit zijn, over de software, over de bouwkwaliteit en gebruikersgemak. Het liefst met een paar plaatjes of een filmpje.
- Dat er vragen gesteld worden over ervaringen die de gebruikers hebben.

Een kleine side note:
Ik ben dit topic begonnen uit enthousiasme, maar ik zoek nog mede-auteurs die mij willen helpen(indien er genoeg animo is). Ook ben ik gramaticaal niet al te sterk dus alvast excuses voor de typfoutjes!

• Prom0
Auto:
Volkswagen Passat 2011 Sedan
Standaard radio:
Merk: Volkswagen
Type: RNS 315
Android Radio:
Merk: Joying
Type: 8" 2-DIN 2GB ram Android 5.1
Specs:
CPU: Intel Sofia quad cor
RAM: 2 GB DDR3
Display grote: 8"
Display Resolutie: 1024*600
Android versie: 5.1
Audio uitsturing: 4x 45w
extra Connectiviteit: WIFI, Bluetooth, 2x usb

In bezit sinds: 08-12-2016

kosten:
Radio :€300,00 incl. belasting(Joying.de)
accessoires : -
verzending : -
totaal €300,00

Ervaring:

De Unit:
08-12-2016 kreeg ik mijn pakketje binnen deze is via DHL verzonden vanuit Duitsland.
Het pakket bevatte alle onderdelen die ik nodig had, Geen extra harnas of frame aangezien de maten van de unit precies overeenkomen met mijn huidige setup.
Ook had ik geen aanvullende accessoires er bij besteld dit was wel mogelijk: o.a. een DAB+ ontvanger dashcams en parkeer cams.

Het inbouwen:
Het inbouwen was in principe een eitje, de gehele unit was speciaal voor vw gemaakt en daardoor passen bijna alle kabels 1 op 1.
Alleen de GPS antenne heeft een eigen ontvanger nodig. Deze heb ik direct weg gewerkt in rechter hoek onder aan het voorraam.
Het frame zit vast met 4 tor schroefjes en wordt toegankelijk door de omlijsting te verwijderen.
Ook had ik de MDI unit verwijderd hier had ik toch niks meer aan.
Tijdens de demonteren van de unit was ik de - kabel van de accu vergeten te verwijderen. hierdoor heb ik sluiting gemaakt en was mijn gehele dashboard blanco.
Ik kreeg geen info vanuit het dashboard rpm/kmpu/temperatuurs etc. Dit was best ruk want dit gebeurde net voor mijn middag dienst.
Na mijn werk had ik eindelijk de juiste zekering gevonden en vervangen en sinds dien draait de Radio als een trein.
verder heb ik gelijk de 2 usb kabels en audio in kabel weg gewerkt in het handschoenenkastje.

De software:
De standaard apps werken prima, maar hier zullen waarschijnlijk betere apps voor functioneren.
Via hutspot maak ik verbinding via het internet dit gaat prima, download snelheid is goed, alleen het instaleren op intern geheugen gaat niet super snel.
Wat wel super snel gaat is het opstarten. Binnen 3 seconden is de unit opgestart en speelt of de radio af of hervat het nummer wat ik afspeelde van mp3
Sommige apps werken niet tot niet goed. Aan woordenlijst toevoegen geeft een hele zachte audio toon wanneer er een fliters in de buurt is. De ziggo app werkt helemaal niet en laat mijn radio vast lopen.
Tomtom werkt ook nog niet, dit is een bekend probleem maar was als het goed is een oplossing
Met de software ga ik de komende weken nog verder stoeien en zal deze ervaring uiteraard ook delen.

De hardware:
De bouwkwaliteit van de unit voelt goed en stevig aan.
Het scherm is mooi helder en reageert goed op aanraking.
Wi-Fi ontvangst is normaal, als ik dicht bij huis parkeer ontvang ik nog signaal.
De kwaliteit van de audio is goed, bij een goede MP3 klinkt het zeer helder echter blijft de Bass een beetje achterwegen. Binnenkort ga ik FLAC uit proberen.
Het radio ontvangst is goed, zolang je de unit maar op loc houd, dan blijf je automatisch op de beste frequentie.
Ook gps ontvangst is goed, is 1x weg gevallen maar werd direct herpakt.

Toekomstige plannen:
Ik blijf een gadget freak en zal nog continu wel wat spulletjes voor de radio kopen.
Op het verlanglijstje staat nu nog een dashcam en een achteruitrij camera.
Ook wil ik de software nog meer naar eigen smaak aanpassen.

Inleveren:
Is dan alles koek en ei?
Eigenlijk wel, ik heb wel wat functies moeten inleveren. maar dit viel mij nog mee.
Ik wist dat de unit parkeer sensoren ondersteunden maar ik heb zowel voor als achter parkeer sensoren. Klantenservice kon mij niet specifiek vertellen dat beide ondersteund werden. Maar gelukkig is dit wel het geval.
Ik heb wel moeten inleveren op mijn display tussen ram/kmpu. hierop werd ook de navigatie weergegeven vanaf de originele radio. Dit ondersteund de Android Autoradio helaas niet.

Tot slot:
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over.
En raad deze ook zeker aan.

Foto's volgen

[Voor 98% gewijzigd door Prom0 op 12-12-2016 22:56]

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 15:26
ik heb eind vorige maand ook een 2-Din radio van het merk Joying besteld ( besteld bij dealextreme eu) , deze heb ik nog niet mogen ontvangen, terwijl ik die samen met nog iets andere heb besteld welke ik al wel binnen is.

ik vind het al raar dat het niet samen als 1 zending verstuurd is.

• Prom0
Hallo Wvr,
Vervelend om te horen. Ik heb mijn Joying op Joying.de besteld en had deze met 5 dagen binnen. Het duurde iets langer omdat de voorraad op was vanwege grote afname. Misschien moet je even contact opnemen met Dealextreme.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-03 13:53
Leuk, dit ga ik eens even volgen! Twijfel om een 2-din te kopen. Pioneer heeft nu een mooie uitgebracht met zowel android auto als Apple Car support, maar wie weet is er wel iets vergelijkbaars voor minder dan die 500 die Pioneer vraagt.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
Ik heb nu bijna een jaar een 2-Din radio van het merk Xtrons (besteld via de duitse ebay). Ben er erg tevreden over, ook de bluetooth ondersteuning (zowel android en iphone) en stuurwiel bediening werkt goed.

Het mooie is dat deze autospecifiek is dus hij ziet er uit als de originele 2-din unit maar draait op android :)

[Voor 21% gewijzigd door Terrz op 12-12-2016 21:57]

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 10:19
heb een abo genomen op het topic, wil mijzelf binnenkort een cadeautje geven en dit komt daarvoor in aanmerking. Hoewel mijn huidige in principe voldoet mis ik toch een aantal dingen. Wel ben ik totaal niet handig met inbouwen ed. dus moet ik maar eens gaan kijken waar ik dat tzt dan laat doen en wat dat gaat kosten.

Van wat ik zo snel op de joying site(*.de) kan vinden hebben ze niet heel veel verschillende modellen maar ik moet maar eens goed bekijken welke ik "nodig" heb. Wil denk ik wel meteen een DAB ontvanger erbij, mogelijkheid om een 200GB SD kaart erin te pluggen (filmpjes voor de kleine meisjes, muziek etc), liefst ook een mogelijkheid om een simkaart te gebruiken (of gaat dat altijd via een dongle??) en inderdaad Ziggo Go en Netflix zou prettig zijn :)
Pumpkin ga ik ook nog even naar kijken , zag dat zij ook al Android 6.0 systemen hebben.

Edit: valt mij op dat de meeste systemen maar SDkaarten tot 64 GB ondersteunen?

[Voor 10% gewijzigd door GroeneThee op 13-12-2016 12:23]

• Prom0
De versie die ik heb 8"volkswagen model heeft 2x 32gb ondersteuning. ik zet er alleen maar muziek op. filmpjes haal ik wel van YouTube en Netflix. Ook kan je altijd nog USB als opslag gebruiken.

• GroeneThee
Heb inmiddels contact gehad met Joying en zij geven aan dat ze 128GB ook ondersteunen. Vermoed zelf dat 200GB ook wel zal werken.

Daarnaast gevraagd wanneer Joying met een Android 6 model zal komen en dat zal begin Juni zijn. Dat is wat mij betreft goed nieuws.

• Prom0
Ow kijk eens aan, dat is goed nieuws!
Ik ga vanmiddag kijken of hij mijn 128GB fake micro SD van ibood pakt.

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
Zal mijn post uit het andere topic hier ook even doorposten:

Even mijn ervaringen met een AutoPumpkin RQ 0264, Dubbel Din, 6 inch display, 1GB Ram, Android 5.1, Rockchip 3188 CPU.

Extra's:

- DAB+ Box
- Versterkte FM/DAB Antenne (Hama)
- Achteruitrijcamera
- Bluetooth OBD2 Dongle

Inbouwwerkzaamnheden bij een Fiat Stilo:

- Oude radio uitbouwen
- Dubbel Din frame plaatsen
- Middenconsole uitbouwen voor de geschakelde plus (op bekabeling van de aansteker bijgeprikt)
- Bekleding handschoenenvak loshalen
- Bekleding kofferbak en dorpels aan de rechterkant loshalen
- Stoel rechtsvoor losschroeven om het jezelf makkelijker te maken

Bekabeling aanpassen:

- Antennekabel voor DAB / FM naar voor toe laten lopen, deze waren 5 meter, maar toch nog halve meter te kort, opgelost met verlengkabels
- Antennekabel had op de DAB een SMB, terwijl de DAB+ Box een SMA plug heeft, verloopje op Ebay.de gekocht.
- Stroomkabel van de antenneversterker (zit in de antenne ingebouwd) van de accessoire draad van de radio naar de antenne geleid.
- Achteruitrijcamera: Spanning op de achteruitrijlamp bijgeprikt, van daar loopt er ook een 12V draad naar de achterzijde van de radio, deze schakelt de achteruitrij functie in en uit.
- Signaalkabel doortrekken naar voor, uiteraard is ook deze te kort. Heb deze overigens in de achterklep doorgeknipt om eenvoudiger de kabel te kunnen leggen. Zo'n RCA stekker zit dan nogal in de weg. Doorgeknipt en weer gesoldeerd.
- Raamantenne die bij de DAB+ Box zit: vergeet dat ding, ontvangst is ruk.
- Geschakelde plus door de middenconsole naar voren getrokken.

Ervaringen met de radio:

FM ontvangst: Geweldig, stond laatst in Winterberg en kon Radio 1 nog zacht op de achtergrond ontvangen. Applicatie is ook prima. Goed te gebruiken.

DAB+ Ontvangst: Kwaliteit is prima, de applicatie is waardeloos, hij doet wat ie moet doen, maar da's ook alles. Zo is het erg onhandig dat je bij het wijzigen van zender je steeds naar de lijst moet en niet gewoon volgende of vorige zender kunt doen. Correctie: Je kunt wel volgende vorige, maar de knopjes zijn wel erg klein en onhandig. Interface is gewoon niet goed over nagedacht. Ook begint die lijst telkens bovenaan, wat in een auto gewoon niet handig is. Als iemand daar een betere alternatieve app voor heeft hoor ik het graag.

Navigatie: Licentie gekocht van iGO, zodat ik telkens de recente kaarten heb. Was me die 3 tientjes wel waard. GPS ontvangst is super. Reed laatst in Brussel door een tunnel en had ineens toch GPS ontvangst. Hij heeft ook erg snel een fix en merk niet tot nauwelijks dat ie verspringt. iGo is ook erg goed, kwalitatief vergelijkbaar met TomTom.

Geluidskwaliteit: Hangt natuurlijk voor een flink deel af van de speakers. Hierin merk je dat de Stilo geen topklasse is. De speakers zijn vrij aardig. de Pumpkin klinkt in ieder geval prima. Op normaal volume geen vervorming, ruis of tikken.

OBD2: Grappig, Torque kan je auto uitlezen, maar die was tot nog toe probleemloos, dus daar viel niks uit te lezen. Wel grappig dat je dingen als turbodruk kunt uitlezen.

MP3: Gebruik de ingebouwde applicatie nog. Die doet het aardig, al reageert ie soms niet op schermaanrakingen. Binnenkort eens overgaan op een andere applicatie. Inbouwapplicatie ondersteunt ook geen swipen voor vorige/volgende, wat ook niet heel handig is. Inmiddels staat er Poweramp op. Wel een paar keer opnieuw moeten activeren, maar als ie het doet is het erg fijn om te kunnen swipen.

Algemene indruk:

Prima apparaat, doet perfect wat ie moet doen. Prijs prestatie is echt een dikke voldoende. Inbouwen ging vlot, al was het gewoon veel werk door alle kunststof delen die los moesten. Het was op zich bij de Stilo echter prima te doen.

Nonsensical line goes here <---

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:25
Dit vind ik een interessant topic, Zelf een nieuwe 2e hands auto sinds deze maand. Hier zit een mooie 2din radio in zonder bluetooth. Vandaag de Roidmi 2s binnen gekregen maar mijn radio (blaupunkt travelpilot) werkt niet lekker samen.

Nu kan ik gaan voor een frame en er een standaard radio in gooien maar een Android radio zie ik ook wel zitten.

• Prom0
De 120GB micro sd wordt gewoon herkend.

De ingebouwde muziek applicatie is niet erg solide en zal morgen eens Poweramp proberen.

En er wordt blijkbaar wel gecommuniceerd tussen het dashboard display en de radio, hij geeft nl, aan hoeveel liedjes er in de afspeel lijst staan en hoe lang het nummer duurt.

• Wvr
pfffff vandaag eindelijk de radio binnen, morgen heb ik geen tijd geen ijd om he in te bouwen.
miscchien 1/2 kerst dag :P en ander wordt het dinsdag avond.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:25
Eergisteren (28e) deze besteld voor in m'n auto (Golf V 2.0 FSI uit 2004). Geen DAB+ antenne, die bestel later misschien nog eens.

Rond 12 vanmiddag geleverd en inmiddels heb ik hem in de auto zitten.

Eerste indruk: holy shit.

Ik heb toch al aardig wat autoradio's gehad (1-DIN) maar ik moet Joying toch even een pluim geven want de bouwkwaliteit is bijzonder goed. Het front is van heel stevig kunststof, de knoppen voelen degelijk aan. Daar kunnen de meeste "A" merken nog een voorbeeld aan nemen. De framepjes die je bij zelfs bij (te dure) merken als Alpine krijgt zijn meestal van dat dunne glossy plastic, alsmede de fronts zelf. Niks van dat alles, het is gewoon stevig mat spul.

Waar ik nog het meest tevreden over ben is de kabel boom. Allereerst is alles netjes bij elkaar gebonden voor zover dat kan. Vervolgens zit er ook alles bij dat je nodig hebt. Interface voor stuurwiel bediening zit er bij (normaal €85), fakra adapter (VW hè ;)) zit standaard op de boom aangesloten en je krijgt er gewoon nog een tweede bij waarbij de twee antenne stekkers los van elkaar zitten. Dat grapje kost normaal alleen al zo'n €10. Dus alleen al met die twee dingen krijg je zo'n €100 wat bij andere merken extra's zijn.

Aansluiten is dan ook zo gepiept en het past tot op de millimeter. Foto's plaats ik hier nog wel even, maar wat dit betreft ziet het er gewoon veel strakker uit dan veel duurdere units.

Uiteraard meteen even een beetje gespeeld, daar ga ik zo mee verder. FM tuner is vlot, geluidskwaliteit is wat je mag verwachten van 4x50W. Doet niet onder voor m'n laatste Pioneer. Dat is een DEH-X8500BT (€185), samen met de stuurwiel bediening interface en frame om hem te monteren (1-DIN dus een fascia nodig) kwam die rekening op €287,90 - gooi daar nog de fakra adapter bovenop en je zit tegen de €300...en dit ding heeft me €321,99 gekost (8% korting met code "JOYING" op moment van schrijven).

Interface reageert verder vlot; resolutie is uiteraard vrij beperkt, maar dat is normaal in een autoradio. De 2-DIN units van merken als Pioneer draaien ook allemaal op soortgelijke resoluties. Enige wat daar enigzins tegenviel is dat het front net even een halve millimeter over het scherm valt, dus dat kan er met sommige schermen wat raar uit zien. Zoals gezegd reageert het allemaal wel gewoon vlot, die RK3188 is meer dan genoeg. Bluetooth koppelen werkt zonder problemen, stuurwiel bediening werkt goed. Even aangemeld op WiFi, ingelogd in de Play Store en ook dat is allemaal geen enkel probleem; Here WeGo inmiddels geinstalleerd met NL kaart offline, moet wel een SD kaartje gaan gebruiken want er is/was maar 7,9 GB vrij :P

GPS lock was er vrijwel meteen en ook behoorlijk accuraat. Ik ben benieuwd hoe deze ervaring gaat worden, want ik heb door de jaren heen toch wat afgrijselijke GPS apparaten meegemaakt.

Leuke verrassing waren een aantal melding van de CAN bus. Mijn auto geeft zelf niets aan als er deuren open gaan (wel de achterklep en motorkap), maar dat gaf de radio dus wel meteen aan. En niet alleen dat, hij geeft ook exact aan welke deur. Ik ben dus benieuwd hoe veel informatie daar uit te halen valt. Torque is voor geïnstalleerd maar ik geloof niet dat die direct op de CAN bus kan werken, volgens mij is daar toch nog een OBD adapter voor nodig.

Al met al een zeer positieve eerste indruk en ik kijk er naar uit om het ding meer te gaan gebruiken.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:23

Denko

|{ing Øf ßlitz

Heb contact gehad met Joying over welke autoradio het beste zou passen in mijn Polo 6R. En kreeg als reactie DEZE. Ik kreeg ook te horen dat vanaf Juni 2016 zij pas hun eerste android 6.0 radio's zullen uitbrengen.

Ik zit nog te twijfelen tussen een RNS315 en deze. Ik gebruik voornamelijk BT, dus heeft deze niet heel veel meerwaarde. Maar als ik deze haal zal ik zeker even een review schrijven.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Werelds
Foto'tje:

Ik maak er binnenkort nog wel wat meer (en wellicht een video) maar het werkt gewoon allemaal goed. De Vehicle app leest ook fijn allerlei dingen uit de CAN bus uit. Here Maps (sorry, Here WeGo 8)7) werkt zonder problemen.
Denko schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:57:
Heb contact gehad met Joying over welke autoradio het beste zou passen in mijn Polo 6R. En kreeg als reactie DEZE. Ik kreeg ook te horen dat vanaf Juni 2016 zij pas hun eerste android 6.0 radio's zullen uitbrengen.

Ik zit nog te twijfelen tussen een RNS315 en deze. Ik gebruik voornamelijk BT, dus heeft deze niet heel veel meerwaarde. Maar als ik deze haal zal ik zeker even een review schrijven.
Als het je vooral om BT gaat zijn er goedkopere units te krijgen, een RNS315 is dan gewoon veel te duur. Wil je meer dan BT zijn de RNS units al helemaal te duur voor wat ze bieden. Updates zijn spaarzaam (zowel de software zelf als de kaarten), display is relatief klein, het geheel werkt allemaal wat traag.

Als je besluit er toch voor te gaan moet je hem hier bestellen. Zelfde model als jij linkt, alleen dan vanuit Europa verscheept ;)

Deze had ik zelf eigenlijk ook moeten bestellen, maar ik heb hier compleet overheen gekeken. Vergeleken met het model dat ik heb is dit een Intel SoC (in plaats van Rockchip), 2 GB RAM en 32 GB opslag.

Deze past overigens ook.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Werelds schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:46:

Als het je vooral om BT gaat zijn er goedkopere units te krijgen, een RNS315 is dan gewoon veel te duur. Wil je meer dan BT zijn de RNS units al helemaal te duur voor wat ze bieden. Updates zijn spaarzaam (zowel de software zelf als de kaarten), display is relatief klein, het geheel werkt allemaal wat traag.

Als je besluit er toch voor te gaan moet je hem hier bestellen. Zelfde model als jij linkt, alleen dan vanuit Europa verscheept ;)

Deze had ik zelf eigenlijk ook moeten bestellen, maar ik heb hier compleet overheen gekeken. Vergeleken met het model dat ik heb is dit een Intel SoC (in plaats van Rockchip), 2 GB RAM en 32 GB opslag.

Deze past overigens ook.
Die 2e is ook mooi idd. Nog mooier dan de eerste moet ik eerlijk zijn, vooral met die 2 niet werkende knoppen die me storen. Even uitzoeken of die 2e ook een SD kaart kan hebben. Want als die dat kan. INSTABUY

Helaas, geen SD kaart slot.

[Voor 0% gewijzigd door Denko op 04-01-2017 10:55. Reden: Geen sd kaart slot]

• Werelds
Denko schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:50:
Die 2e is ook mooi idd. Nog mooier dan de eerste moet ik eerlijk zijn, vooral met die 2 niet werkende knoppen die me storen. Even uitzoeken of die 2e ook een SD kaart kan hebben. Want als die dat kan. INSTABUY

Helaas, geen SD kaart slot.
Nee, dat is het grote nadeel aan dat ding. Verder dezelfde specs als DE-JY-VL130N2 intern, dus het is ook het nieuwere model. Die 32 GB heb je vrees ik snel vol als je er wat kaarten op plaatst.

Ik heb het nieuwere model (die zonder DVD slot) inmiddels ook besteld, deze keer voor m'n pa. Hij zag hem bij mij in de auto en wilde er meteen ook één :P

Hij rijdt in een Touran, net als mijn Golf een 2.0 FSI uit 2004. Die zal morgen of overmorgen wel binnen komen, dus dan laat ik jullie wel weten hoe groot het verschil tussen deze 2 is in gebruikservaring. De mijne vertraagt af en toe als ik wat te snel heen en weer spring tussen apps; met name Here gebruikt natuurlijk flink wat geheugen. Het gebeurt niet vaak, maar het gebeurt wel.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Werelds schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:12:
[...]

Nee, dat is het grote nadeel aan dat ding. Verder dezelfde specs als DE-JY-VL130N2 intern, dus het is ook het nieuwere model. Die 32 GB heb je vrees ik snel vol als je er wat kaarten op plaatst.

Ik heb het nieuwere model (die zonder DVD slot) inmiddels ook besteld, deze keer voor m'n pa. Hij zag hem bij mij in de auto en wilde er meteen ook één :P

Hij rijdt in een Touran, net als mijn Golf een 2.0 FSI uit 2004. Die zal morgen of overmorgen wel binnen komen, dus dan laat ik jullie wel weten hoe groot het verschil tussen deze 2 is in gebruikservaring. De mijne vertraagt af en toe als ik wat te snel heen en weer spring tussen apps; met name Here gebruikt natuurlijk flink wat geheugen. Het gebeurt niet vaak, maar het gebeurt wel.
Ja, jammer idd. Had gehoopt idd dat ik mijn spotify chache en maps idd op de SD kaart kwijt kon.

• Wvr
ik heb een klein probleempje, omdat ik mijn radio bij dealextreme.eu heb besteld pas de radio frames er niet op, dit omdat de radio net iets groter is dan de zelfde radio uit europe.

hij is qua hoogte 5mm groter en qua lente 4 mm.

weet iemand hier zo een oplossing voor?

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-03 18:50

MikeVM

- Baloo -

GroeneThee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:01:
Daarnaast gevraagd wanneer Joying met een Android 6 model zal komen en dat zal begin Juni zijn. Dat is wat mij betreft goed nieuws.
zou de android 6.0 fast boot ondersteunen? want dat is wel iets wat het wachten waard is imo

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• GroeneThee
MikeVM schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:39:
[...]

zou de android 6.0 fast boot ondersteunen? want dat is wel iets wat het wachten waard is imo
Geen idee? Zou zeggen, waag er een mailtje aan ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:44

-tom-562

Oliesjeik

Wvr schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:09:
ik heb een klein probleempje, omdat ik mijn radio bij dealextreme.eu heb besteld pas de radio frames er niet op, dit omdat de radio net iets groter is dan de zelfde radio uit europe.

hij is qua hoogte 5mm groter en qua lente 4 mm.

weet iemand hier zo een oplossing voor?
Bekend probleem, Chinese dubbel-DIN schijnt anders te zijn dan Europese dubbel-DIN :+ Makkelijkst is om in China (ebay/aliexpress) een front voor je radio te kopen (zoekwoord: facia)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Zit nu te wachten op een nieuwe joying Android autoradio. Pakket logt helaas al sinds 29 december met de status: klaar om naar Nederland vervoerd te worden.

Wat specificaties:

Single (1 din) radio met los 7 inch scherm
Android 5.1
Intel stom x3 soc
2GB ram
32GB rom
WiFi Bluetooth GPS

Scherm is te verstellen, dus hongeren lager te zetten. Ben benieuwd en hoop snel wat foto's te kunnen plaatsen als die er is.

[Voor 17% gewijzigd door Dutchdeveloper op 05-01-2017 12:00]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:39
Klinkt goed dit. Echter heb ik op m'n onboard computer van m'n Toyota Auris Hybride (2013) een verbruiksmonitor. Weet iemand of deze data ook geimporteerd kan worden?

• Dutchdeveloper
ixl85 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:01:
Klinkt goed dit. Echter heb ik op m'n onboard computer van m'n Toyota Auris Hybride (2013) een verbruiksmonitor. Weet iemand of deze data ook geimporteerd kan worden?
Ja dat zou meestal kunnen via een obd2 Bluetooth adapter, daarmee kun je je verbruik uitlezen. Als je die connect met een Android unit kan je het daarop uitlezen.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nou, Eindelijk ook maar de versie gekocht die wel een SD kaart slot heeft. T/m 21 Jan ook 25Dollar korting overigens met de coupon "Carjoying".

Incl verzending 319 euro nou.

P.s. Jezus wat staat de dollar hoog.

• Wvr
-tom-562 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:53:
[...]

Bekend probleem, Chinese dubbel-DIN schijnt anders te zijn dan Europese dubbel-DIN :+ Makkelijkst is om in China (ebay/aliexpress) een front voor je radio te kopen (zoekwoord: facia)
thnx ga vanavond ff kijken of ik de goede kan vinden. d:)b d:)b

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dutchdeveloper schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:29:
[...]

Ja dat zou meestal kunnen via een obd2 Bluetooth adapter, daarmee kun je je verbruik uitlezen. Als je die connect met een Android unit kan je het daarop uitlezen.
Maar dan zul je wel een aparte app nodig hebben, zoals Torque o.i.d.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Dutchdeveloper
-tom-562 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:37:
[...]

Maar dan zul je wel een aparte app nodig hebben, zoals Torque o.i.d.
Ja dat is dan lijkt mij ook logisch.
Neem meteen een Android unit met meerdere buttons, stel je hem zo in dat die daarna als je op de button klikt hij die app opent en dan zie je het meteen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dutchdeveloper schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:40:
[...]

Ja dat is dan lijkt mij ook logisch.
Neem meteen een Android unit met meerdere buttons, stel je hem zo in dat die daarna als je op de button klikt hij die app opent en dan zie je het meteen.
Beetje omslachtig dus, dan kan je net zo goed op de BC van je auto kijken :D Plus mijn ervaring met Torque is dat het ook nog een tijdje duurt voordat het ding opgestart is/uiteindelijk verbinding heeft met je OBD adapter

• Dutchdeveloper
-tom-562 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:42:
[...]

Beetje omslachtig dus, dan kan je net zo goed op de BC van je auto kijken :D Plus mijn ervaring met Torque is dat het ook nog een tijdje duurt voordat het ding opgestart is/uiteindelijk verbinding heeft met je OBD adapter
Hij vraagt of het kan. Je hebt apps die automatisch op de achtergrond opstarten en dus meteen werken. 1x instellen en het kan nog eens sneller zijn dan op je boardcomputer;)

• hansfi
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11-2020
Hoi,
Ik ben Hans en heb ook een carjoying.
https://drive.google.com/...UFN3cHBF/view?usp=sharing
Kunnen jullie tomtom draaien op de rockchip rk3188?

• KlaverBoer
  • Laatst online: 30-03 17:06
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren de knoop maar doorgehakt en heb een Joying DE-JY-VL130N2 besteld voor mijn Skoda Octavia.

Momenteel heb ik een Columbus (zeg maar een RNS510) navigatie systeem. Aangezien de kaarten totaal niet up to date zijn (zit op de laatste versie) en de file info niet aktueel is. Gebruikte ik alleen nog maar Google Maps op mijn phone om te navigeren.

De reden dat ik voor het Joying systeem ben gegaan is dat er redelijk veel info over te vinden is. Ook op het XDA forum. Tevens brengen ze nog geregeld updates uit.

Ik heb straks geen navigatie instructies op het multidot scherm meer. Maar dit gebruikte ik toch al niet.

Ik heb nog nagevraagd of het mogelijk is om een andere functie aan de DVD knop te hangen, maar dat kan niet.

@Werelds: Heb jij de gps module gewoon boven op de unit geplakt of heb je m in de hoek bij de A-stijl geplaatst? Ben je een beetje tevreden over de radio ontvangst?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03 20:21
Heeft er iemand ervaring met de goedkopere android modellen op aliexpress?
Bijvoorbeeld: https://www.aliexpress.co...dash-Car/32271120913.html

Die is 138 dollar incl verzenden naar NL vanuit Duitsland (ivm belastingen). Reviews zijn wel OK maar ik ben bang voor een slome cpu of een unresponsive screen...

• Jordytje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 14:22
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de: 'Joying intel sofia system single din?' (zie www.carjoying.de)

Ik zie dat de afmetingen niet hetzelfde zijn zoals wij die kennen in Nederland.
(Joying: 178x50x109. NL: 180x50x150)

Is het mogelijk om de radio passend te maken d.m.v. een frame kit of is dit helemaal niet nodig?

[Voor 4% gewijzigd door Jordytje op 06-01-2017 14:53]

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-03 19:09
Vraagje: In hoeveel seconden start zo'n Joying apparaat op?

• KlaverBoer
hansfi schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:48:
Hoi,
Ik ben Hans en heb ook een carjoying.
https://drive.google.com/...UFN3cHBF/view?usp=sharing
Kunnen jullie tomtom draaien op de rockchip rk3188?
Kijk eens op xda: https://forum.xda-develop...m-solved-fw-mtcd-t3471075

Je zal het serienummer van je unit moeten veranderen.

• hansfi
  • Laatst online: 07-11-2020
KlaverBoer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:32:
[...]

Kijk eens op xda: https://forum.xda-develop...m-solved-fw-mtcd-t3471075

Je zal het serienummer van je unit moeten veranderen.
Oké klaverboer dat was het antwoord wat ik ook dacht na veel zoeken dat dat het probleem was.
Ik heb hierover een discussie met Candy van carjoying.
Volgens haar moet het zo werken en heb al van alles geprobeerd en gezocht maar het lukt niet.
Ik heb het idee dat ze me aan het lijntje houd.
Ander navigatie apps werken wel maar TomTom dus niet met standaard rom.
Ik gebruik TomTom op een iPhone en op een Sony xnv en dat werkt met liveservice en flitsmeister perfect.
Met deze Android wilde ik dit combineren in een andere auto en wil daar voor betalen.
De radio bevalt goed is wel een beetje traag met opstarten maar goed daar kan ik mee leven.
Maar geen TomTom en wegvallende dab+ met de (binnen)antenne op het dak dat is geen optie.

Gr Hans

• KlaverBoer
Het is een hoop gedoe om TomTom werkend te krijgen. Flitsmeister doet het wel goed op die unit? Die staat op mijn phone ook dagelijks overuren te draaien :)

Heb inmiddels mijn auto al volledig gestript voor de nieuwe unit. Hopelijk komt deze snel binnen.

• Werelds
Werelds schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:12:

Inmiddels binnen en ingebouwd.

Net zo eenvoudig in te bouwen, alles past perfect en de CAN bus wordt netjes uitgelezen.

En ik raad iedereen aan DE-JY-VL130N2 te bestellen in plaats van DE-JY-VL130. Het draait toch soepeler op de Atom en hij start veel rapper op. Tot nog toe geen problemen tegen gekomen, hoewel de night brightness niet lijkt te activeren; of het scherm is gewoon bijzonder helder :P
MikeVM schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:39:
Niet nodig met de Atom modellen lijkt het. Duurt pakweg 5 seconden voordat de FM radio speelt vanuit een koude start.
Dutchdeveloper schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:58:
Zit nu te wachten op een nieuwe joying Android autoradio. Pakket logt helaas al sinds 29 december met de status: klaar om naar Nederland vervoerd te worden.
Waarom niet hier besteld? Zo veel goedkoper? Vanaf de .de site heb je 2 dagen levertijd.
KlaverBoer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:26:
Ik heb nog nagevraagd of het mogelijk is om een andere functie aan de DVD knop te hangen, maar dat kan niet.

@Werelds: Heb jij de gps module gewoon boven op de unit geplakt of heb je m in de hoek bij de A-stijl geplaatst? Ben je een beetje tevreden over de radio ontvangst?
In de mijne kan ik de DVD knop volgens mij wél aanpassen, zal ik morgen even kijken. In die van m'n pa (zelfde model als jij) moet ik even kijken wat het "admin" wachtwoord is, het is niet 126 zoals in die van mij :P

Radio ontvangst is geen enkel probleem. Met die dubbele antenne die wij hebben is dat bijna onmogelijk :p

GPS module heb ik in het handschoenenkastje liggen voorlopig, tot nog toe geen problemen gehad met het signaal. Bij m'n pa hebben we die bovenin gelegd; als je deze afbeelding bekijkt (sorry, geen foto van m'n eigen dashboard bij de hand waar dit op staat) zit er bovenop een rooster. Omdat ik een geregelde airco heb zit daar bij mij een extra lucht kanaal. Bij m'n pa (ongeregelde airco) zit daar een bakje met een klepje. Bij hem hebben we de GPS antenne gewoon daar in gelegd.

• Dutchdeveloper
Werelds schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:33:
[...]

Inmiddels binnen en ingebouwd.

Net zo eenvoudig in te bouwen, alles past perfect en de CAN bus wordt netjes uitgelezen.

En ik raad iedereen aan DE-JY-VL130N2 te bestellen in plaats van DE-JY-VL130. Het draait toch soepeler op de Atom en hij start veel rapper op. Tot nog toe geen problemen tegen gekomen, hoewel de night brightness niet lijkt te activeren; of het scherm is gewoon bijzonder helder :P

[...]

Niet nodig met de Atom modellen lijkt het. Duurt pakweg 5 seconden voordat de FM radio speelt vanuit een koude start.

[...]

Waarom niet hier besteld? Zo veel goedkoper? Vanaf de .de site heb je 2 dagen levertijd.

[...]

In de mijne kan ik de DVD knop volgens mij wél aanpassen, zal ik morgen even kijken. In die van m'n pa (zelfde model als jij) moet ik even kijken wat het "admin" wachtwoord is, het is niet 126 zoals in die van mij :P

Radio ontvangst is geen enkel probleem. Met die dubbele antenne die wij hebben is dat bijna onmogelijk :p

GPS module heb ik in het handschoenenkastje liggen voorlopig, tot nog toe geen problemen gehad met het signaal. Bij m'n pa hebben we die bovenin gelegd; als je deze afbeelding bekijkt (sorry, geen foto van m'n eigen dashboard bij de hand waar dit op staat) zit er bovenop een rooster. Omdat ik een geregelde airco heb zit daar bij mij een extra lucht kanaal. Bij m'n pa (ongeregelde airco) zit daar een bakje met een klepje. Bij hem hebben we de GPS antenne gewoon daar in gelegd.
Heb hem op AliExpress gekocht via de officiële carjoying shop. Verzonden via Duitsland, normaal is die er ook in 2 dagen dan (heb ik vaker gedaan) maar het pakket blijft hangen in Keulen sinds 29 december.
Scheelt in aanschaf namelijk weer 45 euro

• KlaverBoer
Goed om te horen dat de ontvangst goed is.

Is de admin code niet 3368? Dat zie ik ze op alle youtube filmpjes invoeren.

Ik heb mijn dashboard kast al volledig uitgebouwd dus ik denk dat ik de gps module dan toch maar bij de a-stijl op het dashboard plak. Kan ik ook gelijk de externe microfoon wegwerken.

Op 1 van die youtube filmpjes zag ik ook dat de brightness in nacht stand niet heel veel deed. Maar eens bekijken hoe dat straks op mijn unit zit.

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
marteltor schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:22:
Heeft er iemand ervaring met de goedkopere android modellen op aliexpress?
Bijvoorbeeld: https://www.aliexpress.co...dash-Car/32271120913.html

Die is 138 dollar incl verzenden naar NL vanuit Duitsland (ivm belastingen). Reviews zijn wel OK maar ik ben bang voor een slome cpu of een unresponsive screen...
Dat is geen Android, maar Windows CE (dus off-topic hier ;)), een systeem dat gebruikt werd voor de Android radio's kwamen. Met flink verouderde cpu's en weinig geheugen, je kunt geen apps instaleren, dus ben je volkomen afhankelijk van de software die meegeleverd wordt. :(

• Werelds
Dutchdeveloper schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:14:
Heb hem op AliExpress gekocht via de officiële carjoying shop. Verzonden via Duitsland, normaal is die er ook in 2 dagen dan (heb ik vaker gedaan) maar het pakket blijft hangen in Keulen sinds 29 december.
Scheelt in aanschaf namelijk weer 45 euro
Vreemd, die van m'n pa is eergisteren van Bruchsal naar Keulen verplaatst, gisteren vanuit Keulen naar Nederland (waarschijnlijk Eindhoven zoals altijd; ze hadden beter meteen van Keulen hierheen kunnen rijden :P) en kwam vandaag rond een uur of 3 aan.

Is het gewoon DHL?
KlaverBoer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:22:
Goed om te horen dat de ontvangst goed is.

Ik zal die morgen eens proberen, anders is het een Google opdrachtje verwijderd ;)
Ik heb mijn dashboard kast al volledig uitgebouwd dus ik denk dat ik de gps module dan toch maar bij de a-stijl op het dashboard plak. Kan ik ook gelijk de externe microfoon wegwerken.
Als je dat toch al hebt gedaan kun je dat inderdaad beter doen.

De microfoon heb ik overigens niet aangesloten momenteel, wilde eerst proberen hoe het zo gaat. In stilstand ben ik probleemloos verstaanbaar dus voor mij is dat genoeg. Zelf bel ik niet in de auto en als ik gebeld wordt boeit het me geen reet als m'n banden geluid wat irriteert (225/40R18, kan stiller).
Op 1 van die youtube filmpjes zag ik ook dat de brightness in nacht stand niet heel veel deed. Maar eens bekijken hoe dat straks op mijn unit zit.
M'n pa zal vanavond en morgenvroeg vast nog wel spelen met het ding dus misschien vogelt hij het dan al uit.

• KlaverBoer
Ik heb mijn unit donderdagmiddag om 16:45 besteld bij carjoying.de maar deze is pas gisteravond om 19:15 aangemeld bij DHL. Vandaag verder geen status wijziging :( Zal dan wel pas dinsdag of woensdag worden.

• Dutchdeveloper
Werelds schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:12:
[...]

Vreemd, die van m'n pa is eergisteren van Bruchsal naar Keulen verplaatst, gisteren vanuit Keulen naar Nederland (waarschijnlijk Eindhoven zoals altijd; ze hadden beter meteen van Keulen hierheen kunnen rijden :P) en kwam vandaag rond een uur of 3 aan.

Is het gewoon DHL?
Jep gewoon dhl,

Status:

Status From Thu, 29.12.16 05:27 a.m./p.m.
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: https://www.dhlparcel.nl/en/private/receiving)

DHL Nederland weet van niks en Duitsland krijg ik geen contact mee

• Werelds
KlaverBoer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:22:
Yep, dit is hem voor de Intel units.
KlaverBoer schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:27:
Ik heb mijn unit donderdagmiddag om 16:45 besteld bij carjoying.de maar deze is pas gisteravond om 19:15 aangemeld bij DHL. Vandaag verder geen status wijziging :( Zal dan wel pas dinsdag of woensdag worden.
Ik denk maandag :)

Zal gisteren wel naar 2e stop in Duitsland verplaatst zijn, vandaag de grens over naar het Nederlandse depot.
Dutchdeveloper schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:53:
Jep gewoon dhl,

Status:

Status From Thu, 29.12.16 05:27 a.m./p.m.
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: https://www.dhlparcel.nl/en/private/receiving)

DHL Nederland weet van niks en Duitsland krijg ik geen contact mee
Hier is mijn volledige geschiedenis:

- DHL DE: https://cl.ly/2k2i44321w17
- DHL Parcel NL: https://cl.ly/1b1h2v0X2p3R

Tracking is vrij traag bij DHL. Klopt wel allemaal, maar er zitten lange periodes tussen waar er geen updates komen.

Edit: hoe het er uit ziet bij m'n pa: https://goo.gl/photos/GgAcBss74Tm5rRyH9

Dat bakje boven in heeft hij een keer iets van een houder gefabriceerd waar hij de TomTom in kon schuiven. Fijn laten zitten voor het geval dat, GPS antenne ligt er gewoon naast :p

USB kabels komen bij hem fijn onder de radio uit bij de asbak. Daar heeft hij gigantisch veel ruimte dus dat is lekker makkelijk.

De USB poorten zijn overigens niet meer dan 500 mA, mijn telefoon wilde er in elk geval niet bepaald snel op laden dus dat is op zich wel jammer.

[Voor 16% gewijzigd door Werelds op 07-01-2017 14:44]

• KlaverBoer
@Werelds: ik dacht dat je vader de unit zonder DVD player zou krijgen? Op de foto zie ik toch echt een DVD slot. Of is het puur een dvd opberg box :) 1x inwerpen. Nooit meer terugkrijgen.

Ik zie dat de knoppen lay out ook anders is. De DVD knop zit er niet op. En links zit een mute?? knop.

[Voor 22% gewijzigd door KlaverBoer op 07-01-2017 17:43]

• Werelds
KlaverBoer schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:39:
@Werelds: ik dacht dat je vader de unit zonder DVD player zou krijgen? Op de foto zie ik toch echt een DVD slot. Of is het puur een dvd opberg box :) 1x inwerpen. Nooit meer terugkrijgen.

Ik zie dat de knoppen lay out ook anders is. De DVD knop zit er niet op. En links zit een mute?? knop.
Heb het niet geprobeerd maar die sleuf moet inderdaad een dvd vreter zijn of dichtgeplakt zijn :D

Niet zo netjes natuurlijk maar zo zullen ze wel kosten besparen.

Linksboven is niet mute, maar brightness. 3 niveaus, maar veel doet het niet. Overigens kunnen we op beide units alle knoppen anders instellen in het "admin" menu.

• KlaverBoer
We zullen wel zien wat ik dan voor device krijg.

Zit er toch ook aan te denken om die front dashcam te nemen. Heb nu ook een dashcam (mini 0806) die kuren vertoont. Dit is een mooie optie.

• Werelds
KlaverBoer schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:58:
We zullen wel zien wat ik dan voor device krijg.
Dezelfde :)

Pa heeft DE-JY-VL130N2, ik heb DE-JY-VL130 (zonder N2 dus).

Hij heeft EQ rechts zitten, ik links. Links heeft hij dus die brightness knop en ik heb rechts de eject knop.
Zit er toch ook aan te denken om die front dashcam te nemen. Heb nu ook een dashcam (mini 0806) die kuren vertoont. Dit is een mooie optie.
Die van mij is onderweg, maar wanneer hij aan komt weet ik niet. Die komt wel uit China dus bij het verlaten van het land daar raak je alle tracking kwijt :P

Zal ik bij terugkomst volgende week (zit de hele week in Londen voor werk) wel bij de buren op kunnen halen.

• KlaverBoer
Werelds schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:22:

Die van mij is onderweg, maar wanneer hij aan komt weet ik niet. Die komt wel uit China dus bij het verlaten van het land daar raak je alle tracking kwijt :P

Zal ik bij terugkomst volgende week (zit de hele week in Londen voor werk) wel bij de buren op kunnen halen.
Dan wacht ik mooi jouw bevindingen even af ;)

Ff OT Ik had zelf ook nog wat spullen besteld bij aliexpress. Waaronder een head up display voor mijn smartphone. Ben benieuwd of dat wat is.

• Patie1000
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-03 11:18
beste tweakers ik heb de EU-JY-VL131N2 besteld dus ben benieuwd

• KlaverBoer
Patie1000 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:13:
beste tweakers ik heb de EU-JY-VL131N2 besteld dus ben benieuwd
Ik heb deze ook nog overwogen. Lekker groot scherm. Maar ben toch iets meer fan van de fysieke knoppen en de micro sd sloten.

Heb je nu ook al een VAG navigatie systeem?

• Patie1000
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-03 11:18
ik had de rns 510 maar daarvan is de harddisk overleden.. hij gaat aan ..volkswagen logo is zichtbaar .. gaat uit en weer aan.
ze vroegen 250 euro aan reparatiekosten.
ik hoop dat deze radio wel goed werkt.
ik heb hem nog niet binnen.
ik verwacht heb komende week

• Dutchdeveloper
En natuurlijk, gaat lekker bij dhl:

Dear customer,

thank you for your request.

We are sorry to inform you that there were no further information regarding your parcel since the 29.12.2016,
we therefore advise you to contact the sender.
The sender has the opportunity to initiate an investigation which clarifies the status of the parcel and helps to deliver it.
We are sorry for the inconvenience.

Do you have any further questions? Please don't hesitate to contact your customer service representative using the phone number given below.
In case you answer back via e-mail please refer to your first request.

Kind regards,

Patrick Spengler

Customer Service
DHL Paket GmbH

Phone 0228 4333112

DHL Paket GmbH; Registered office: Bonn; Bonn District Court; HRB 19565
Board of Management: Katja Busch, Norman Chmiel, Dr. Achim Dünnwald, Heinrich Eilers, Dr. Ole Nordhoff

Chairman of the Supervisory Board: Uwe Brinks

• KlaverBoer
Dat is balen.

Ik zag net gelukkig dat bij mij de status weer was aangepast. Verwachting is woensdag. Ben pas echt blij als die binnen is en naar behoren werkt.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Ik heb aan carjoying gevraagd of de DE-JY-VL131N2 zou passen in mijn auto en ze kwamen terug met de opmerking dat het afhankelijk is van:
1. Does your car have factory amplifier, like the fender and Dynaudio amplifier?

Nu snap ik niet wat ze bedoelen met 'like the fender'. Heeft 1 van jullie een idee wat ze daar mee bedoelen?

PSN: PcDCch

• GroeneThee
Ik moest meteen denken aan het merk fender maar dat zal het wel niet zijn.

https://www.fender.com/pages/premium-car-audio

• Mozart
GroeneThee schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:10:
Ik moest meteen denken aan het merk fender maar dat zal het wel niet zijn.

https://www.fender.com/pages/premium-car-audio
Bedankt, deze had ik nog niet gevonden maar het lijkt wel iets te zijn waar ze aan kunnen refereren. Zit niet in mijn auto dus lijkt me geen probleem :)

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

11 Jan 10:16 Out for delivery

Altijd een mooi moment om te lezen. Bijna droevig dat ik als volwassenen toch zo blij kan worden van een pakketje.

Eeeeeeen DHL is mijn pakje kwijt. Afgeleverd aan ene "De Boer" paar steden verderop.....

Edit2: Nee toch niet, ze hebben alleen de shipping codes verwisseld.

[Voor 35% gewijzigd door Denko op 11-01-2017 12:58]

• KlaverBoer
Denko schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:35:

Eeeeeeen DHL is mijn pakje kwijt. Afgeleverd aan ene "De Boer" paar steden verderop.....

Edit2: Nee toch niet, ze hebben alleen de shipping codes verwisseld.
Hahaha :) dan zullen ze het verwisseld hebben met mijn shipping code. Ik zal die "De Boer" wel zijn. Mijn unit is dus vandaag binnen gekomen.

Gelijk ingebouwd. In eerste instantie kwam er geen geluid uit de speaker rechtsachter. Had uiteindelijk te maken met mijn huidige carkit die er nog tussen zat. Na deze verwijderd te hebben heb ik alle functies getest. Alles werkt gelukkig.

Heb ook gelijk al een systeem update uitgevoerd en de glimmende JOYING letters verwijderd.

Eerste indruk:
- Radio werkt prima
- Bluetooth streaming werkt goed vanaf phone. Waarbij je vanaf de stuurwielbediening vorige en volgende nummer kan selecteren.
- Carkit functie werkt goed
- Systeem start redelijk snel op
- Bediening werkt smooth
- Google Maps werkt prima
- Goede GPS ontvangst
- Flitsmeister werkt
- Weergave climatronic op scherm werkt goed
- Parkeersensor weergave ging eerst niet helemaal lekker. Dit was nog voor de update, na de update heb ik dat nog niet getest.
- Stuurwielbediening werkt goed.

Morgenochtend onderweg naar mijn werk kan ik er mooi ff verder mee spelen.

• Mozart
Voor degene die nog een joying wil kopen, tot 21 januari krijg je 7% korting op de site www.carjoying.de met code: joying

Het staat op de site zelf vermeld op de voorpagina maar ik had het zelf pas net ontdekt.

Net zelf de DE-JY-VL131N2 besteld met DAB+ module :)

[Voor 11% gewijzigd door Mozart op 12-01-2017 08:08]

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 16:49
Ik heb een Mitsubishi Colt uit 2006 met een ingebouwde radio en nu wil ik eigenlijk over naar een android radio maar ik kan niet vinden of een radio in mijn auto past.

• Mozart
Pater19 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:21:
Ik heb een Mitsubishi Colt uit 2006 met een ingebouwde radio en nu wil ik eigenlijk over naar een android radio maar ik kan niet vinden of een radio in mijn auto past.
De beste oplossing is om een mail te sturen naar joyingde@gmail.com met je vraag. Geef daarbij aan om welke auto het gaat en welke radio je in gedachten hebt. Een foto van je dashboard is ook handig. Ze helpen je dan verder, zo heb ik het ook gedaan.

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 16:49
Okay, Top

Dan doe ik dat lijkt mij inderdaad dan de beste optie.

Bedankt...

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:02
Ik heb zelf een golf 2 met een enkel din gat erin. Ik zat te denken om er een enkel din met uitklap scherm in te zetten of een dubbel din in te maken op de plek van de aansteker en sigarettenbak. Wat voor aansluitingen heeft zo'n radio nodig aan de achterkant? Ik zal wel gewoon de standaard iso stekker hebben ( althans dat hoop ik). Tevens lees ik veel verhalen van een obd stekker en uitlezen via de radio. Heb een golf 3 motor erin en een obd aansluiting. Worden deze stekkers erbij geleverd of moet ik die los bestellen?

Ook is mn ontvangst altijd slecht omdat ik geen antennen op het dak heb, maar een ontvanger achter m'n zonnenklep. Zitten er losse ontvangers bij?

[Voor 12% gewijzigd door Terrie op 12-01-2017 16:49]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• KlaverBoer
Vandaag het systeem even flink getest.

De radio ontvangst was prima. De kwaliteit van de bass vind ik minder dan mijn oude systeem, maar het is niet slecht.

Waze werkt ook goed. Heb Google Now geïnstalleerd dus kan ook via voice de adressen ingeven.

Het muten of minderen van de volumes tussen de verschillende bronnen werkt ook goed. Dus als je muziek luistert en er komt een navigatie instructie tussendoor. Of als er een telefoontje tussendoor komt. Of als de parkeersensoren aangaan.

Mirrorlink werkt perfect met mijn Samsung S6. Zowel via een usb kabel als via Wifi. Je kan je telefoon dan bedienen vanaf de unit. Via een aangepast dashboard of gewoon het normale scherm.

Weet nu waarschijnlijk ook waarom het niet helemaal lekker werkte met de parkeersensoren. Als je geen achteruitrijcamera hebt dan moet je een kabeltje doorknippen. Dat heb ik nog niet gedaan. Zal van het weekend wel worden als ik alles netjes ga wegwerken.

Ben tot nu toe erg tevreden. Als jullie nog vragen hebben of als ik iets moet testen dan hoor ik het wel.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

KlaverBoer schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:35:

Weet nu waarschijnlijk ook waarom het niet helemaal lekker werkte met de parkeersensoren. Als je geen achteruitrijcamera hebt dan moet je een kabeltje doorknippen. Dat heb ik nog niet gedaan. Zal van het weekend wel worden als ik alles netjes ga wegwerken.

Ben tot nu toe erg tevreden. Als jullie nog vragen hebben of als ik iets moet testen dan hoor ik het wel.
Goede tip van het kabeltje doorknippen, zag het idd in de handleiding. Moet ik zondag idd aan denken.

• Mozart
Donderdagochtend besteld bij carjoying, net in ontvangst genomen 😀
Nu het spannendste: inbouwen...

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:02
Iemand ervaring met die obd2 bluethooth ontvanger? Ik had er 1 besteld, maar lampje blijft steeds groen knipperen en hij blijft connecten/disconnecten..

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Mozart
Hij zit er in 😀
Oude situatie:
Oud

Nieuwe situatie:
Nieuw

Nu wachten tot de accu weer is opgeladen, tijdens het inbouwen wat te lang gespeeld met het apparaat 😀

• KlaverBoer
Het doorknippen van het oranje kabeltje pakte goed uit voor de parkeersensoren. Al vind ik het wel jammer dat de auto afbeelding die verschijnt weer verdwijnd als de sensoren even geen signaal geven. Ik zou die afbeelding gewoon continue willen zien zolang mijn sensoren ingeschakeld zijn.

Tevens kwam ik er achter dat Flitsmeister niet altijd een signaal geeft. De notificatie komt wel in beeld maar geeft geen geluidssignaal.

En ik had een "probleem" met wifi. Ik had handmatig 2 SSID's toegevoegd. Hotspot van mijn telefoon en AP thuis. Die eerst wel automatisch verbinding maakte maar ineens niet meer. Moest dan eerst wifi uitzetten op de unit en daarna weer aan. Heb alles weer ff teruggezet naar fabrieksinstellingen. Lijkt nu weer goed te gaan.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:19
Heeft Joying ook evt problemen met het leeglopen van de accu?
De oplossing hiervoor was het vervangen van de CAN gateway.
Is dit ook voor deze radio van toepassing?

Het gaat bij mij om een Golf MK5 - 2005.

• KlaverBoer
YoGi_Berra schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:21:

Dit is wat Joying zegt:

Note: If your car support canbus, you need to connect the canbus box, then have to disconnect the ACC wire, otherwise head unit will be drain battery

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

KlaverBoer schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Dit is wat Joying zegt:

Note: If your car support canbus, you need to connect the canbus box, then have to disconnect the ACC wire, otherwise head unit will be drain battery
Staat ook in de handleiding met wat plaatjes idd.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 15:40
Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van autoradio's. Binnenkort ga ik een auto kopen, aangezien ik een nieuwe baan heb zonder leaseauto. Ik heb een mooie A3 uit 2011 op het oog waarin ik een proefrit heb gemaakt. Er zit naar mijn mening een brakke pioneer navigatie/radio systeem in.

Wat wil ik graag hebben:
Full map navigatie met een mooi groot helder scherm
Het apparaat moet vlot werken
Bellen
Liefst DAB+
Altijd handig als er een sd kaart of usb in kan, maar geen must.

Ik heb al gegoogled, maar ik zie door het bomen het bos niet. Een android apparaat lijkt me handig, aangezien ik verwacht dat er dan google maps op zit die makkelijk te updaten is via een internetverbinding. Dan moet dat apparaat dat wel ondersteunen uiteraard. Qua prijs maakt het me niet zoveel uit, volgens mij is er voor € 700 veel moois te koop.

Qua uiterlijk heb ik zoiets gevonden:

https://www.navaudio.nl/m...optie_s-geen_extra_opties

Wie heeft een aanrader voor mij?

[Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 16-01-2017 19:23]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hulleman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:21:
Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van autoradio's. Binnenkort ga ik een auto kopen, aangezien ik een nieuwe baan heb zonder leaseauto. Ik heb een mooie A3 uit 2011 op het oog waarin ik een proefrit heb gemaakt. Er zit naar mijn mening een brakke pioneer navigatie/radio systeem in.

Wat wil ik graag hebben:
Bellen
Liefst DAB+

Ik heb al gegoogled, maar ik zie door het bomen het bos niet. Een android apparaat lijkt me handig, aangezien ik verwacht dat er dan google maps op zit die makkelijk te updaten is via een internetverbinding. Dan moet dat apparaat dat wel ondersteunen uiteraard. Qua prijs maakt het me niet zoveel uit, volgens mij is er voor € 700 veel moois te koop.

Kijk eens bij Joying en pumpking. Dat zijn de 2 grote spelers. Dan is het echt uitzoeken. Ik kan die van mij wel aanraden

• KlaverBoer

Wat wil ik graag hebben:
Bellen
Liefst DAB+

Ik ben momenteel erg tevreden over het Joying systeem. Het systeem wat jij in je link laat zien is volgens mij geen Android systeem. Tenzij er overheen heb gelezen.

Voor de Joying systemen is er wel een dab+ module + antenne te krijgen. Je moet dat ding wel weer ergens monteren. De app schijnt niet denderend te zijn. Verder heb ik geen ervaring met dab.

Als je 700,- te besteden hebt dan ben je bij Joying voor de helft klaar :)

Niet alles is vlekkeloos hoor. Af en toe kan er best een melding tussendoor komen over 1 of andere service die gestopt is of zo.

Ga morgen even wat flac bestanden afspelen. Ben benieuwd hoe dat klinkt.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat wil ik graag hebben:
Bellen
Liefst DAB+

Navaudio is gewoon een dozenschuiver van Chinese autoradio's. Je kan dan beter direct uit China bestellen. Ik heb niet echt goede ervaringen met die toko

• KlaverBoer
Even een vraag aan de Joying bezitters en dan met name degenen die een VAG auto met parkeersensoren hebben en geen achteruitrijcamera.

Ik heb dus die oranje kabel doorgeknipt zoals door Joying werd aangegeven in de manual. Probleem is nu alleen dat als ik mijn achteruit inschakel de muziek niet meer gemute wordt. Dat is nogal irritant. Hebben jullie dat ook? Kennelijk wordt het muten dus getriggered door het zetten van 12v op de oranje kabel.

Kwam er trouwens ook achter dat als je de mute knop lang ingedrukt houd dan gaat het beeld uit. Een simpele aanraking op het scherm laat deze weer aan gaan.

• Hulleman
Thnx voor de reacties. Kga me eens oriënteren op n joying:) de link die ik stuurde was ook meer voor het uiterlijk wat ik mooi vind.

Vraag over inbouwen. Is dat simpel te doen? Dus plug en play waarbij de kabels maar op 1 manier op 1 plek passen of komt er qua plaatsing wat meer bij kijken?

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• KlaverBoer
Hulleman schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:20:
Thnx voor de reacties. Kga me eens oriënteren op n joying:) de link die ik stuurde was ook meer voor het uiterlijk wat ik mooi vind.

Vraag over inbouwen. Is dat simpel te doen? Dus plug en play waarbij de kabels maar op 1 manier op 1 plek passen of komt er qua plaatsing wat meer bij kijken?
Ik kan alleen even spreken voor de VAG auto's. Dat is echt plug and play. De juiste kabelboom en antenne kabels zijn bijgeleverd. Mocht je besluiten om een systeem van Joying te nemen dan is het aan te raden om even een foto te maken van de huidige audio systeem en dan even een mail te sturen naar Joying met de vraag welke systemen allemaal geschikt zijn voor je auto. Je krijgt redelijk snel antwoord.

• Hulleman
Ok Thnx!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-03 16:19
Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe 2DIN radio voor mijn vader.
Zijn huidige radio (Volvo SC-816) begint kuren te krijgen. Ik had dit topic al eens voorbij zien komen, dus gisteren even wat zoekwerk gedaan.

We hebben twee opties:
Carjoying: https://www.carjoying.de/...etooth-4-0-steering-.html
Pumpkin: http://www.autopumpkin.de...erung-ruckfahrkamera.html

Mijn vader wil radio luisteren en navigatie kunnen gebruiken, de rest vind 'ie bijzaak.

Hebben jullie een aanbeveling?

Life is too short to remove USB safely

• KlaverBoer
Kars schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:52:

Hebben jullie een aanbeveling?
Qua functionaliteit zullen ze ongetwijfeld hetzelfde zijn. Dus dan is het meer een uiterlijke smaak kwestie. Ik zou als ik jou was even de "google - o - matic" gebruiken om op zoek te gaan naar ervaringen van gebruikers.

Qua uiterlijk vind ik de Joying er mooier uit zien. Maar dat is dus persoonlijk.

• Werelds
YoGi_Berra schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:21:

KlaverBoer schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:59:
Dit is wat Joying zegt:

Dat geldt alleen als je een universele unit zonder CANBUS adapter bestelt.

Bij de modellen onder het VW kopje op hun site(s) is dat geen probleem. Daar zit een interface bij die de handel gewoon netjes uit schakelt :)

In mijn Golf V (2004, 2.0 FSI Sportline) en m'n pa's Touran (2004, 2.0 FSI Highline), die allebei een "hoge" klasse gateway (gaat puur om de programmering, betekent gewoon dat vrijwel alle features aan staan qua sensoren) hebben is er geen enkel probleem. Die van mij is een C model en ik heb ook met m'n vorige radio nergens last van gehad. Die drain doet zich vooral voor met RNS units; als je een RNS F op een C gateway zet dan trekt hij de accu inderdaad leeg omdat VW schijt aan de 2e hands markt heeft ;)
KlaverBoer schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:34:
Dan wacht ik mooi jouw bevindingen even af ;)

Ff OT Ik had zelf ook nog wat spullen besteld bij aliexpress. Waaronder een head up display voor mijn smartphone. Ben benieuwd of dat wat is.
Heb hem sinds dinsdag binnen, ik heb hem echter nog niet ingestoken. Morgen ga ik eerst even een stel SD kaartjes halen, dan sluit ik hem wel aan. Op het oog op zich best een net dingetje, zal morgen ook even wat foto's plaatsen.

Verder nog steeds heel tevreden over de unit zelf. Ik moet alleen even gaan zoeken waar Here WeGo z'n instellingen op slaat, zodat ik dat bestandje er even af kan plukken en aanpassen zodat de kaarten straks naar SD gaan aangezien ze het instellingen menu niet willen laten werken in landscape modus ;)

[Voor 12% gewijzigd door Werelds op 20-01-2017 19:37]

• Mozart
Werelds schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:31:
[...]

[...]

Dat geldt alleen als je een universele unit zonder CANBUS adapter bestelt.

Bij de modellen onder het VW kopje op hun site(s) is dat geen probleem. Daar zit een interface bij die de handel gewoon netjes uit schakelt :)

In mijn Golf V (2004, 2.0 FSI Sportline) en m'n pa's Touran (2004, 2.0 FSI Highline), die allebei een "hoge" klasse gateway (gaat puur om de programmering, betekent gewoon dat vrijwel alle features aan staan qua sensoren) hebben is er geen enkel probleem. Die van mij is een C model en ik heb ook met m'n vorige radio nergens last van gehad. Die drain doet zich vooral voor met RNS units; als je een RNS F op een C gateway zet dan trekt hij de accu inderdaad leeg omdat VW schijt aan de 2e hands markt heeft ;)

[...]

Heb hem sinds dinsdag binnen, ik heb hem echter nog niet ingestoken. Morgen ga ik eerst even een stel SD kaartjes halen, dan sluit ik hem wel aan. Op het oog op zich best een net dingetje, zal morgen ook even wat foto's plaatsen.

Verder nog steeds heel tevreden over de unit zelf. Ik moet alleen even gaan zoeken waar Here WeGo z'n instellingen op slaat, zodat ik dat bestandje er even af kan plukken en aanpassen zodat de kaarten straks naar SD gaan aangezien ze het instellingen menu niet willen laten werken in landscape modus ;)
Dat probleem met het instellingenscherm had ik ook maar er is een workaround. Als je een route instelt en die route start, kun je vervolgens op de onderste regel klikken waarin je snelheid (uit mijn hoofd) en zo staan. Je krijgt dan weer een menu te zien waar ook instellingen bij staat. Als je die aanklikt, kom je wel bij het instellingen menu. Zo heb ik het voor elkaar gekregen om de kaart van NL te downloaden op mijn DE-JY-VL131N2.

Dan een vraag van mij, ik heb dus de DE-JY-VL131N2 en heb het idee dat deze wel de accu leeg trekt wanneer ik de sleutel uit het contact haal. Is er een manier om erachter te komen of dat door deze unit komt? Moet ik met een VW EOS uit 2007 ook voor de 'hoge' klasse gateway setting gaan? Hij staat nu op laag, daar stond hij op. Zou dat kunnen schelen?
De accu was helemaal leeg, zelfs de binnenverlichting van de auto deed het niet meer vandaag... Dat is niet goed voor de WAF kan ik je vertellen :)

• Werelds
Mozart schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Dat probleem met het instellingenscherm had ik ook maar er is een workaround. Als je een route instelt en die route start, kun je vervolgens op de onderste regel klikken waarin je snelheid (uit mijn hoofd) en zo staan. Je krijgt dan weer een menu te zien waar ook instellingen bij staat. Als je die aanklikt, kom je wel bij het instellingen menu. Zo heb ik het voor elkaar gekregen om de kaart van NL te downloaden op mijn DE-JY-VL131N2.
Dat is helaas maar een deel van het verhaal. Kaarten kun je gewoon downloaden vanuit het hoofdmenu. Stemmen kun je inderdaad via het instellingen menu tijdens navigatie doen.

De opslag locatie kun je echter alleen instellen vanuit het hoofd instellingen menu :/

Edit:

Opslaggeheugen bedoel ik dus (screenshot van m'n S6). Volgens mij moet je dat zelf op SD zetten, anders slaat hij intern op. Met 16 GB kom ik dan niet zo ver :D
Dan een vraag van mij, ik heb dus de DE-JY-VL131N2 en heb het idee dat deze wel de accu leeg trekt wanneer ik de sleutel uit het contact haal. Is er een manier om erachter te komen of dat door deze unit komt? Moet ik met een VW EOS uit 2007 ook voor de 'hoge' klasse gateway setting gaan? Hij staat nu op laag, daar stond hij op. Zou dat kunnen schelen?
De accu was helemaal leeg, zelfs de binnenverlichting van de auto deed het niet meer vandaag... Dat is niet goed voor de WAF kan ik je vertellen :)
Zou een hoge gateway moeten zijn. Geeft je auto meldingen als er kleppen/deuren open zijn, geen gordel om, lampjes kapot? Dan zou het een hoge moeten zijn. De lage gateways vind je maar heel weinig vanaf 2004.

Anders gewoon even doormeten of het de radio is. Eerst even aan de accu zelf meten of er lekstroom is en zoja kun je in het zekeringenkastje meten of het de radio is.

Stond bij mij overigens standaard op high ingesteld.

Voor de volledigheid even de twee auto's waar ik dus zo'n ding in heb gebouwd en waar geen van beide een lege accu heeft gehad (en die van mij heeft vorige week 4 dagen stil gestaan op P5 van Eindhoven Airport in de kou :P):

Ik: Golf V 2.0 FSI, Sportline (04-2004)
- Geregelde airco
- Geen alarm
- Meldingen bij het open gaan van beide kleppen en de deuren
- Regensensor
- Geen gordel verklikker
- Meldingen voor kapotte lampen (geeft aan welk lampje kapot is)
- "Auto" stand voor de lichten; gaan ze op basis van een lichtsensor aan/uit tijdens rijden en als ik hem ontgrendel en gaan ze automatisch uit na 30 seconden als ik uitstap.
- Geen automatische hoogte verstelling voor de lichten (op basis van hoe zwaar hij geladen is)
- Geen parkeersensoren

Pa: Touran 2.0 FSI, Highline (2004, ik meen oktober)
- Geen geregelde airco
- Wel een alarm
- Zelfde kleppen/deuren meldingen
- Ook meldingen voor kapotte lampen
- Geen regensensor
- Wel een gordel verklikker (zit ook extra bedrading bij hem rondom de voet; wel alleen de gordels voorin, doe je ze niet om dan komt er BITTE GURT ANLEGEN in het MFD _O- )
- Geen "auto" stand voor de lichten
- Wel automatische hoogte verstelling voor de lichten (is omdat zijn auto met Xenon af fabriek is; mijn Xenon is aftermarket dus bij mij is die afstelling handmatig)
- Wel parkeersensoren

Dit zijn bij mijn weten allemaal kleine dingen die de nieuwere ("high") gateways vereisten en allemaal dingen die rond 2004 in elk geval deels standaard werden bij VW. Zoals je ziet verschillen onze auto's behoorlijk qua uitrusting (hij heeft ook een kontbrander...errr, stoelverwarming, ik niet), dus het is niet zo dat je een top-spec wagen moet hebben.

Oranje draad heb ik niet doorgeknipt omdat ik wellicht nog een reverse camera in ga bouwen (parkeersensoren zijn toch verrekte handig, zeker met die hoge reet van een Golf V + mijn trekhaak). Hij heeft hem wel doorgeknipt. Wellicht is dat het grote punt; met parkeersensoren moet je die kabel misschien doorknippen?

[Voor 4% gewijzigd door Werelds op 21-01-2017 00:38]

• KlaverBoer
Werelds schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 00:33:

Dit zijn bij mijn weten allemaal kleine dingen die de nieuwere ("high") gateways vereisten en allemaal dingen die rond 2004 in elk geval deels standaard werden bij VW. Zoals je ziet verschillen onze auto's behoorlijk qua uitrusting (hij heeft ook een kontbrander...errr, stoelverwarming, ik niet), dus het is niet zo dat je een top-spec wagen moet hebben.

Oranje draad heb ik niet doorgeknipt omdat ik wellicht nog een reverse camera in ga bouwen (parkeersensoren zijn toch verrekte handig, zeker met die hoge reet van een Golf V + mijn trekhaak). Hij heeft hem wel doorgeknipt. Wellicht is dat het grote punt; met parkeersensoren moet je die kabel misschien doorknippen?
Bij mij staat de canbus instelling op LOW. Dit heb ik gedaan omdat in de high of xp stand, bij het inschakelen van de achteruitversnelling, evengoed werd overgeschakeld op het video signaal ondanks dat ik de oranje kabel heb doorgeknipt. Dat gebeurde in de LOW stand dus niet.

Mijn auto is redelijk goed uitgerust, Skoda Octavia FL Elegance Businessline 2009:

- Parkeersensoren voor + achter
- Climatronic
- Origineel Xenon
- Overal waarschuwingen voor. Gelukkig blijft het rustig :)

In de LOW stand werkt dus ook gewoon alles op het Joying systeem. Sensoren worden weergegeven en climatronic info ook. Ook de carinfo app die al geinstalleerd stond werkt goed.

Heb bij ook echt niet het idee dat de accu wordt leeggetrokken. De ACC kabel is dan ook niet aangekoppeld.

Waarschijnlijk zal ik het oranje kabeltje binnenkort weer moeten solderen, aangezien ik een achteruitrijcamera ga bestellen. Deze komt dan op de plek van de ontgrendelknop van de achterklep.

• Mozart
KlaverBoer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:22:
[...]

Bij mij staat de canbus instelling op LOW. Dit heb ik gedaan omdat in de high of xp stand, bij het inschakelen van de achteruitversnelling, evengoed werd overgeschakeld op het video signaal ondanks dat ik de oranje kabel heb doorgeknipt. Dat gebeurde in de LOW stand dus niet.

Mijn auto is redelijk goed uitgerust, Skoda Octavia FL Elegance Businessline 2009:

- Parkeersensoren voor + achter
- Climatronic
- Origineel Xenon
- Overal waarschuwingen voor. Gelukkig blijft het rustig :)

In de LOW stand werkt dus ook gewoon alles op het Joying systeem. Sensoren worden weergegeven en climatronic info ook. Ook de carinfo app die al geinstalleerd stond werkt goed.

Heb bij ook echt niet het idee dat de accu wordt leeggetrokken. De ACC kabel is dan ook niet aangekoppeld.

Waarschijnlijk zal ik het oranje kabeltje binnenkort weer moeten solderen, aangezien ik een achteruitrijcamera ga bestellen. Deze komt dan op de plek van de ontgrendelknop van de achterklep.
Jij zegt: De ACC kabel is dan ook niet aangekoppeld
Bij het aansluiten heb ik niet een optie gezien om een ACC kabel wel of niet aan te sluiten. Ik heb alleen 'hoofdstekker' aangesloten en de oranje kabel doorgeknipt.

Ik zal de gateway eens op high zetten, met low doet hij al wel het 1 en ander maar niks met b.v. de achteruitrijsensoren.

Hoe meet je aan de accu of er lekstroom is?

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:25
Ik heb een dubbeldin pioneer avic f9xx navigatie in mijn auto (golf variant 2008). Het ding heeft al tijden kuren en reparatiekosten zijn fors als je nagaat dat het al best een oude navigatie is.

Ik ben mij aan het orienteren op vervanging. Zijn die Android producten 100% vergelijkbaar met de Pioneer, of gaat het eigenlijk om hele andere producten?

• Werelds
KlaverBoer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:22:
Hmm, vreemd. Uit welk jaar is je Octavia?

In die van m'n pa hadden we low geprobeerd maar dan viel het volume niet meer te regelen :P
Mozart schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:44:
Jij zegt: De ACC kabel is dan ook niet aangekoppeld
Bij het aansluiten heb ik niet een optie gezien om een ACC kabel wel of niet aan te sluiten. Ik heb alleen 'hoofdstekker' aangesloten en de oranje kabel doorgeknipt.
Aan de quadlock zit een losse ACC draad die je eventueel kunt gebruiken, maar die is alleen voor voertuigen zonder CANBUS.
Ik zal de gateway eens op high zetten, met low doet hij al wel het 1 en ander maar niks met b.v. de achteruitrijsensoren.
Mijn pa krijgt ook geen visuele weergave of iets dergelijks van de sensoren. Als je de Vehicle app opent, laat hij daar dan zien of je handrem en dergelijke actief zijn? Gewoon even de handrem optrekken en je zult het zien veranderen.
Hoe meet je aan de accu of er lekstroom is?
Kabel van de minpool, multimeter op 20A tussen kabel en pool. Of een stroomtang gebruiken (makkelijker). Met alles uit zou er hooguit 50 mA ofzo moeten lopen.

Multimeter níet tussen de + en - hangen, dan heb je nogal een probleem ;)

Spanning kun je wellicht ook even meten door de multimeter op de min pool en massa (chassis) te hangen. Of uitlezen via de radio, de Vehicle app laat dat ook zien :D

Zou tegen de 14V aan moeten zitten.
GustavSan schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:58:
Ik ben mij aan het orienteren op vervanging. Zijn die Android producten 100% vergelijkbaar met de Pioneer, of gaat het eigenlijk om hele andere producten?
Naar mijn mening beter. Geen beperkingen qua navigatie (je gebruikt gewoon welke app je wilt en die krijgen allemaal meer updates dan je van Pioneer krijgt), vloeiendere interface. Geluidskwaliteit is niet slechter dan in elk geval mijn X8700BT; echt high-end zijn deze dingen natuurlijk niet, maar dat zijn die units van 4 cijfers ook niet.

Tuner is wel iets minder heb ik gemerkt. Over het algemeen is de ontvangst gewoon goed, maar hij verliest wel sneller het signaal; ik denk dat de AF niet zo accuraat is. Ik luister hier meestal naar Q-Music Vlaanderen, maar toen ik vorige week naar Eindhoven reed viel het signaal zo rond Heeze/Leende al een paar keer weg. Tegen de tijd dat ik aan Leenderheide zat moest ik over op 3FM, terwijl ik voorheen nog wel een stuk op de N2 richting het vliegveld op Q kon blijven zitten.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hoe zit het met DAB(+)? Kan dat op iedere China Android radio aangesloten worden? Ik zie bij de ene radio dat er wel wordt geadverteerd met DAB ontvangst d.m.v. extra DAB-ontvanger, en bij de ander niet.

• GroeneThee
GustavSan schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:58:
Ik heb een dubbeldin pioneer avic f9xx navigatie in mijn auto (golf variant 2008). Het ding heeft al tijden kuren en reparatiekosten zijn fors als je nagaat dat het al best een oude navigatie is.

Heb ook een soortgelijke momenteel. Door een update te draaien is deze weer sneller geworden en met recente Maps.
Deze draaien overigens op Windows en het topic gaat over Android toestellen. De mogelijkheden zijn een stuk groter en een vervanging zal dan ook een grote stap voorwaarts zijn. Ik wacht zelf nog even een half jaar tot de nieuwe Joying uitkomt.

• KlaverBoer
Werelds schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:15:
[...]

Hmm, vreemd. Uit welk jaar is je Octavia?
Mijn Octavia is uit 2009 Facelift model. Ik geloof dat ik in de HIGH stand juist mijn stuurwielbediening niet kon gebruiken. Het is een beetje uitproberen. Zo ben ik ook nog steeds aan het uitvogelen wat bepaalde settings doen in het "3368" menu.
Werelds schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:31:

[...]

En heb je de camera al aangesloten? Wat is trouwens de max resolutie waar die mee kan opnemen? Mijn huidige neemt nu met 1920x1080 op (kan nog hoger). Dus wil dat die van Joying dat ook op zijn minst kan. En plaatjes zijn natuurlijk altijd welkom ;)

Ik heb trouwens ook nog even Here wego uitgeprobeerd. Maar was niet echt te spreken over de manier van herberekenen van routes. Deze wilde mij steeds terug laten keren. Voordeel is wel dat de kaart offline gebruikt kan worden alleen kan dan geen verkeersinfo gebruikt worden geloof ik. Ben meer fan van Waze en Google maps.

• Werelds
KlaverBoer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:50:
Mijn Octavia is uit 2009 Facelift model. Ik geloof dat ik in de HIGH stand juist mijn stuurwielbediening niet kon gebruiken. Het is een beetje uitproberen. Zo ben ik ook nog steeds aan het uitvogelen wat bepaalde settings doen in het "3368" menu.
Tja, Chinees hè :P

De vertalingen zijn op sommige plaatsen behoorlijk slecht.
En heb je de camera al aangesloten? Wat is trouwens de max resolutie waar die mee kan opnemen? Mijn huidige neemt nu met 1920x1080 op (kan nog hoger). Dus wil dat die van Joying dat ook op zijn minst kan. En plaatjes zijn natuurlijk altijd welkom ;)
https://cl.ly/3G0X1m1a0r0B
https://cl.ly/0H1J0i0a193A

Video: 720p30 h264

https://cl.ly/353F3e3n2o3l

Niet bijzonder indrukwekkend dus verder. Deze kreeg ik dus meegeleverd, er is ook deze met een VEEL betere sensor.
Ik heb trouwens ook nog even Here wego uitgeprobeerd. Maar was niet echt te spreken over de manier van herberekenen van routes. Deze wilde mij steeds terug laten keren. Voordeel is wel dat de kaart offline gebruikt kan worden alleen kan dan geen verkeersinfo gebruikt worden geloof ik. Ben meer fan van Waze en Google maps.
Probleem bij die laatste twee is dat een internetverbinding vereist is en aangezien ik dicht bij twee grenzen woon en die regelmatig oversteek is dat dus vooralsnog geen optie aangezien Vodafone het niet nodig vindt klanten die al 12 jaar bij ze zitten ook even de roaming voordelen te geven ;)

• KlaverBoer
Werelds schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:18:

Niet bijzonder indrukwekkend dus verder. Deze kreeg ik dus meegeleverd, er is ook deze met een VEEL betere sensor.

[...]

Probleem bij die laatste twee is dat een internetverbinding vereist is en aangezien ik dicht bij twee grenzen woon en die regelmatig oversteek is dat dus vooralsnog geen optie aangezien Vodafone het niet nodig vindt klanten die al 12 jaar bij ze zitten ook even de roaming voordelen te geven ;)
Ik dacht dat je die 2e camera had besteld. Dat is degene die ik wil. Beeld ziet er toch goed uit?
Alleen wacht ik nu wel even met bestellen ze hebben vakantie t/m 6 februari (Chinees nieuwjaar).

Ik snap dan waarom je voor een offline navigatie gaat. Wordt anders een dure hobby :)
Pagina: 1 2 3 ... 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee