Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 10:46
KlaverBoer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:34:
Ik dacht dat je die 2e camera had besteld. Dat is degene die ik wil. Beeld ziet er toch goed uit?
Alleen wacht ik nu wel even met bestellen ze hebben vakantie t/m 6 februari (Chinees nieuwjaar).
Ah nee, ik kreeg deze bij de bestelling er bij. Ik had niet goed op gelet en heb het "oude" model, waar ze dus een "DVR" camera bij leveren ;)
Ik snap dan waarom je voor een offline navigatie gaat. Wordt anders een dure hobby :)
Precies ;)

Nu is dat over een half jaar gelukkig EINDELIJK verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
nou het pakket is terecht, alleen gaat die terug naar de zender: https://nolp.dhl.de/nextt...ch?piececode=538068725964

word er echt moe van, zeker omdat de verkoper alleen snachts reageerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nou, zoals beloofd zou ik even een korte samenvatting van mijn ervaringen met de Joying 8" radio opschrijven.

Ik heb er nog niet gek veel aan kunnen klooien, dus heb ook nog niet alle opties kunnen aanpassen. Maar over een maand oid als ik wat meer tijd heb gehad zal ik een echte review schrijven.

Scherm:

Het scherm is geweldig. 8" is echt enorm als je de standaard VW opties van dat jaar gewend bent. (5.0 en 6.5") Resolutie is ook goed genoeg dat het scherp is. Maar laag genoeg dat het snel en vloeiend loopt 1024x600 uit mijn hoofd. Touch reageerd snel en soepel zoals je mag verwachten tegenwoordig. Verder ziet het er allemaal echt uit als OEM. Knoppen voelen ook goed aan bij indrukken en draaien. Tevens zijn de "DVD" en "EJECT" knoppen zoals te zien op de foto al weg en vervangen door anderen.

Stuurbediening:

Werkt bij mij al standaard perfect, maar ik zag dat er nog wat herprogrammering mogelijk was.

Snelheid:

Het is niet een high end telefoon en dat merk je een beetje bij het installeren van nieuwe apps. Maar voor de rest....alles draait snel en soepel. De 2 GB ram zorgt ervoor dat je kan navigeren en FM kan draaien tegelijkertijd met spotify zonder problemen.

Opslag:

32GB ingebouwd en ruimte voor 2 SD kaarten. Heb er maar 1 in gebruikt. en dat werkt al super. Niks mis mee. 32GB alleen zou echt te weinig zijn.

BT/wifi/GPS:

BT verbinding is snel, stabiel. zelfde geldt voor de GPS, die is weggewerkt onder het dashboard maar heeft een fix in een seconde of 3. Wifi is wel een beetje zwakjes, het is te vergelijken met een mobiel, wat jammer is aangezien het apparaat makkelijk een veel grotere/betere antenne had kunnen hebben.

Geluid:

Geluid is niks mis mee. Komt door alle speakers, gewoon nette kwaliteit. Bellen heb ik nog niet helemaal kunnen testen. De microfoon moet ik nog vervangen (heb de oude laten hangen, en die doet het niet) Dus daarover later meer. Maar ik kon de tegenpartij iig goed horen.

Overig:

Parkeersensoren hebben gewoon een nette overlay. Opstarttijd is koud ongeveer 40 seconde als ik het mag gokken. Maar hij blijft ongeveer 24 uur in "hot start" modus. Dus dat heb je meestal maar 1x per week, als dat het al is.

Het enige wat ik nog graag had willen zien (of het is een optie die ik nog niet gevonden heb) Is dat de radio nadat ik de sleutel uit mijn auto haal nog zo'n 15 min aanblijft. Om gebruik te maken van de wifi voor de deur. Kan spotify en de podcast apps etc updaten/downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qRimEbE.jpg

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-11-2024
Helaas heeft de Joying bij mij al de geest gegeven. Gistermiddag deed die het nog prima. Gisteravond bleef de boel donker. Na het indrukken van de reset knop gaat die wel opnieuw starten, de knopverlichting gaat aan maar na verloop van tijd weer uit. Het beeld blijft zwart. Klik je vervolgens nog een keer op de reset knop dan zie je in een fractie van een seconde even beeld en gaat die weer uit.

Dus het systeem lijkt wel te starten, maar heeft dus problemen met het beeld. Op de 1 of andere manier kreeg ik het voor elkaar om weer te booten van microsd om de image opnieuw te installeren. Het systeem geeft dan ook gewoon beeld. Na de ROM installatie gaat die de nog steeds aanwezige apps optimizen maar dat proces loopt stuk. Had dus het liefst de boel eerst naar factory default gereset. Maar dat is nogal lastig als je niet in de interface kan.

Ik heb nog gezocht of er een manier was om in de recovery te komen van deze unit. Maar die mogelijkheid is nog niet ontdekt.

Overigens blijft het beeld nu sowieso uit als ik deze opstart. Knoppen gaan even branden maar daarna weer uit.

Ik denk dat dit een retourtje China gaat worden :( . Schijnt via postnl iets van € 25,- te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 19:37
KlaverBoer schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:19:

Ik denk dat dit een retourtje China gaat worden :( . Schijnt via postnl iets van € 25,- te zijn.
Hmmm dat is minder, waar heb je 'm gekocht? Zou je het verloop van de garantieafhandeling (?) hier willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Ik krijg het voor elkaar om middels de reset knop wel weer opnieuw de image te installeren. Enige probleem is gewoon dat ik ook een wipe van de data en cache moet doen. Aangezien er geen bruikbare recovery is en ik niet in op de desktop kom kan ik dit niet wissen.

Ben nog even aan het kijken of ik het kan doen door het updater-script aan te passen. Als dat allemaal niet lukt dan zal ik de unit terug sturen voor reparatie en zal ik hier mijn ervaring met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:03

-tom-562

Oliesjeik

Hoe zit het eigenlijk met subwoofer controls bij die Android radio's? Bij al die China radio's zit een subwoofer RCA, maar kan je via de radio ook de LPF instellen, en eventueel de gain?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 879167

Hallo allemaal,

Ook ik ga een Joying Android systeem kopen en ook mijn voorkeur gaat naar DE-JY-VL130N2 als die tenminste geschikt is voor mijn auto. Jeep Grand Cherokee 2005.
Ik heb de bekende mail gestuurd maar kreeg meteen in 'apart' Engels antwoord van computer Candy dat ze aan het feestvieren zijn tot 6 feb. (zij noemen het fed. ;) Wat zit er eigenlijk in Duitsland? Alleen een magazijn?

Bedankt alvast @Werelds en anderen voor de informatie. Ik ben behoorlijk enthousiast geworden!!
Ik ga dit forum volgen en zal mijn bijdrage leveren waar nodig. Maar eerst maar eens bestellen binnenkort!!

groet uit Frankrijk,
Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
KlaverBoer schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:19:
Oei :(

Pa zei wel dat bij die van hem in de kou het scherm soms pas na 10 minuten aan gaat, dus daar ga ik een mailtje over sturen. Laat even weten hoe het bij jou gaat, moet ik daar misschien ook voor uit kijken bij pa.

Die van mij doet het verder probleemloos. Vorige week ook de firmware eens geupdate en nu start hij iets sneller op en de "Vehicle" app ziet er stukken mooier uit :D
Anoniem: 879167 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:38:
Ook ik ga een Joying Android systeem kopen en ook mijn voorkeur gaat naar DE-JY-VL130N2 als die tenminste geschikt is voor mijn auto. Jeep Grand Cherokee 2005.
Die gaat voor jou niet werken, de JY-VL zijn voor Volkswagen ;)

Voor Jeep hebben ze geen specifiek model, dus je bent dan op de universele modellen aangewezen. deze of deze bijvoorbeeld. Als je ze even mailt raden ze je vast wel iets aan en misschien kunnen ze je ook nog een fascia plate regelen ook. Heb je een normaal 2-DIN slot in je auto of zit er net als bij Volkswagen nog een gare vorm omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 879167

@ Werelds. Er zit al een 2-Din in. Ik heb de mail gestuurd, ff wachten tot na nieuwjaar...
Heb jouw twee bekeken, had zelf ook al gezien dat de DE-JY-UL138N2 in aanmerking kwam gezien de afmetingen maar deze heeft helemaal geen knoppen meer. Ik hoop dat er voor mij ook een model is met nog echte knopjes! Daar gaat mijn voorkeur naar uit. Die andere is 10 inch dat is me veel te groot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Inmiddels al een paar avonden rondegespeurd op o.a. het XDA-forum, er zijn blijkaar maar een paar hardwareversies van die China voertuig specifieke radios (grofweg 2, met een MTCB board en een MTCD board).
De meeste radio's zijn tegenwoordig met MTCD board (en dus met quad core en 1GB ram). Nu blijkt alleen dat Android 5 niet echt heel lekker draait op die radio's. Laggy, trage respons, trage opstarttijd etc.
Zijn er hiet GoT'ters met zo'n Android 5.0 radio (i.c.m. quadcore en 1GB RAM)? Wat is jullie ervaring?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Landveld
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
Overig:

Parkeersensoren hebben gewoon een nette overlay. Opstarttijd is koud ongeveer 40 seconde als ik het mag gokken. Maar hij blijft ongeveer 24 uur in "hot start" modus. Dus dat heb je meestal maar 1x per week, als dat het al is.
Ik bouw deze apparaten op dagelijkse basis in, en mijn ervaring met de ''hot start'' waar je over spreekt klinkt als een autoradio die niet met de auto in de slaapmodus gaat. Het chinese spul wil nog wel eens 3 a 4 keer zoveel stroom trekken op je +30 waardoor de accu leeg loopt. In combinatie met een radio die dus niet de slaapmodus ingaat bestaat de kans dat je na twee dagen bij je voertuig aankomt en niet kunt starten door een lege accu. Vaak is het de bijgeleverde CAN-BUS interface die zijn werk niet goed doet. Normaliter start de radio direct op als het CANBUS netwerk de boel actief houd. Dit zou maximaal (bij de meeste auto's) 15 min mogen zijn. Daarna hoort hij zijn volledige opstart cyclus te doorlopen.
Het enige wat ik nog graag had willen zien (of het is een optie die ik nog niet gevonden heb) Is dat de radio nadat ik de sleutel uit mijn auto haal nog zo'n 15 min aanblijft. Om gebruik te maken van de wifi voor de deur. Kan spotify en de podcast apps etc updaten/downloaden.
Je zou hiervoor even uit kunnen zoeken of je apparatuur hebt in de auto die pas na enkele minuten uit gaan. Vervolgens zou je dit (eventueel met een relais) door kunnen trekken naar de +15 van de radio. De radio gaat dan tegelijkertijd uit met het apparaat wat ook langer aan blijft als je de sleutel uit het contact haalt. Heb het nog nooit geprobeerd dus ik durf niet te zeggen in hoeverre dit haalbaar is. Maar ook hier geld weer, meet eerst de spanning die de radio trekt, anders sta je al snel met een lege accu vooral 's winters als de accucapaciteit daalt.

[ Voor 1% gewijzigd door Landveld op 01-02-2017 15:51 . Reden: quote foutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
-tom-562 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:08:
Inmiddels al een paar avonden rondegespeurd op o.a. het XDA-forum, er zijn blijkaar maar een paar hardwareversies van die China voertuig specifieke radios (grofweg 2, met een MTCB board en een MTCD board).
De meeste radio's zijn tegenwoordig met MTCD board (en dus met quad core en 1GB ram). Nu blijkt alleen dat Android 5 niet echt heel lekker draait op die radio's. Laggy, trage respons, trage opstarttijd etc.
Zijn er hiet GoT'ters met zo'n Android 5.0 radio (i.c.m. quadcore en 1GB RAM)? Wat is jullie ervaring?
Ik heb er zo één met een RK3188 en het valt allemaal wel mee. Je moet alleen niet te veel willen multitasken ;)

Je hebt echter ook MTCD units met Intel SoFia SoCs. Die zijn veel rapper en daar is niets laggy aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Werelds schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:14:
[...]

Ik heb er zo één met een RK3188 en het valt allemaal wel mee. Je moet alleen niet te veel willen multitasken ;)

Je hebt echter ook MTCD units met Intel SoFia SoCs. Die zijn veel rapper en daar is niets laggy aan.
Klopt, die heb ik ook gezien. Die zijn er alleen niet voor mijn auto.
Multitasken ben ik niet van plan. Spotify op de achtergrond en dan eventueel Google Maps

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Zal eens kijken of ik straks eens een filmpje kan maken zodat je een beter idee krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat zou tof zijn :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
https://goo.gl/photos/xXPXJsUtvZcjCeKZ9

Vreemd genoeg duurde het opstarten nu langer met een dikke 30 seconden. Misschien omdat het nu een echte koude start was. Ik had hem gisteren op 18 seconden getimed. Dat ga ik maar eens even bij houden, kijken wanneer het korter/langer duurt :P

Het afsluiten aan het einde doet hij elke keer, dus hij gaat wel echt uit :)

Enfin, je moet zo vlak na het opstarten even wachten hier en daar, maar voor de rest valt het wel mee en tijdens het rijden doe je toch niets...toch? O-)

Here opstarten duurt ook een tijd. Dat duurt makkelijk een 10 seconden voordat je beeld hebt en dan moet je nog even wachten terwijl Here nog wat meer dingen zit te laden.

Al met al: geduld hebben met opstarten, voor de rest valt het qua lag reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-05 15:05
Iemand ervaring met Ownice units en dan met name de C500, in mijn geval de E39 variant?
http://www.ownice.com/Pro...20BMW%20E39%20M5_436.html

Zien er qua specs prima uit, en Android 6 spreekt wel aan. Ook fijn dat je er zelf een SIM kaart in kan stoppen.
Ik kan ze alleen via Aliexpress/Alibaba vinden, zou hem liever iets dichterbij halen.

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
GroeneThee schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:22:
[...]

Heb ook een soortgelijke momenteel. Door een update te draaien is deze weer sneller geworden en met recente Maps.
Deze draaien overigens op Windows en het topic gaat over Android toestellen. De mogelijkheden zijn een stuk groter en een vervanging zal dan ook een grote stap voorwaarts zijn. Ik wacht zelf nog even een half jaar tot de nieuwe Joying uitkomt.
Dat zeg ik. Ik ben op zoek naar vervanging :). Maar goede tip mbt afwachten tot de nieuwe versies er zijn.

Wat vragen aan ieder die zich geroepen voelt :):

Ik heb een VW Golf Variant type V uit 2008. Nu zit er dus een dubbeldin Pioneer avic f9xx in. Waarop moet ik zoeken op de Joying website? Hoe kom ik erachter welke maat ik nodig heb? Wat is een head unit? Is het zoeken binnen deze rubriek al voldoende: https://www.carjoying.com...droid-5-1-car-stereo.html

Ik wil vooral een prettig werkende Navi, mappen (apps als Google Maps en Flitsmeister) en muziek via sd-card (mp3) of spotify oid. Geen behoefte aan DVD/CD, en ook liever geen fysieke knoppen.

Is er bij de verschillende soorten nog keuze rond bv opstarttijd (en hoe lang is deze over het algemeen?). Loopt het boeltje vaak vast? Is er een mogelijkheid om zeer laagdrempelig een image oid terug te zetten met een zelf gemaakte basisversie van het OS of is dat simpelweg telkens een clean install? Begrijp ik het verder goed dat Wi-Fi gewoon van de telefoon wordt gehaald tijdens het rijden of moet ik - voor internet - een simkaart kopen?

En dan als laatste. Moet ik bij zo'n autoradio met Android denken aan een telefoon die elke paar jaar moet worden vervangen omdat deze nog nauwelijk meekan? Is het wachten op bv een radio met Android 6.x niet onzinnig omdat je dan weer wilt wachten op Android 7.x? Kan je die autoradio's niet zelf updaten naar een nieuwe Androidversie?

[ Voor 9% gewijzigd door GustavSan op 07-02-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
GustavSan schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:03:
Ik heb een VW Golf Variant type V uit 2008. Nu zit er dus een dubbeldin Pioneer avic f9xx in. Waarop moet ik zoeken op de Joying website? Hoe kom ik erachter welke maat ik nodig heb? Wat is een head unit? Is het zoeken binnen deze rubriek al voldoende: https://www.carjoying.com...droid-5-1-car-stereo.html
Yep, dat is de pagina. Ik zou echter wel hier kijken, hoef je niet op "European Warehouse" in de titel te letten ;)

Maat is verder gewoon 2-DIN (DIN is een wereldwijde universele afmeting, net zoals 5.25", 3.25", 2.5" dat in PC's zijn), waarbij er een een extra frame omheen zit. Ik gok dat er bij je F9xx een losse fascia plaat omheen zit (tenzij je een VW-specifiek model van Pioneer hebt, want die bestonden vroeger in elk geval wel), in deze units zit dat vast in de unit verwerkt dus dat past perfect.

Head unit is gewoon wat we in de volksmond "autoradio" noemen ;)
Is er bij de verschillende soorten nog keuze rond bv opstarttijd (en hoe lang is deze over het algemeen?). Loopt het boeltje vaak vast? Is er een mogelijkheid om zeer laagdrempelig een image oid terug te zetten met een zelf gemaakte basisversie van het OS of is dat simpelweg telkens een clean install? Begrijp ik het verder goed dat Wi-Fi gewoon van de telefoon wordt gehaald tijdens het rijden of moet ik - voor internet - een simkaart kopen?
Bij m'n pa is er nagenoeg geen opstarttijd (die heeft die met knoppen op de pagina die ik hierboven link). Op de een of andere manier blijft het ding standby zonder daarbij de accu leeg te trekken. Hij zal vast wel wat stroom trekken (kan niet anders), maar niet genoeg om zelfs over een dag of 2 problemen met de accu te veroorzaken.

Zowel hij als ik nog geen vastlopers. Firmware update bij beide gedaan, ging zonder problemen maar dan ben je wel wat instellingen kwijt; dat "image terugzetten" waar jij het over hebt lijkt echter eerder over backups te gaan? Dat is niet zo eenvoudig gedaan nee. En je kunt inderdaad gewoon je telefoon tetheren met WiFi hotspot.
En dan als laatste. Moet ik bij zo'n autoradio met Android denken aan een telefoon die elke paar jaar moet worden vervangen omdat deze nog nauwelijk meekan? Is het wachten op bv een radio met Android 6.x niet onzinnig omdat je dan weer wilt wachten op Android 7.x? Kan je die autoradio's niet zelf updaten naar een nieuwe Androidversie?
Zelf updaten gaat niet, je bent van de fabrikant afhankelijk.

Android is echter niet iOS. Er zijn natuurlijk wel veel dingen veranderd en veel nieuwe API's, maar er zijn maar heel weinig apps die niet kunnen functioneren op oudere Android versies. Een KitKat (4.4, Q3 2013) apparaat kan nog probleemloos vrijwel elke app installeren en draaien. Dat heeft vooral te maken met de opzet van Android vergeleken met iOS; Apple dwingt mensen naar nieuwere versies van het OS, of ze nu willen of niet, ook al is daar geen technische noodzaak voor.

Lollipop (5.1) is denk ik de belangrijkste versie - daar zitten alle optimalisaties die in 4.x en 5.0 zijn ingevoerd. Marshmallow en Nougat doen niets waar je op een autoradio echt iets aan hebt. Nieuwe is altijd leuker, met name voor het visuele aspect, maar er schiet me niets te binnen waarom je nu zelfs 6.0 (laat staan 7.0) nodig zou hebben op zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23
GustavSan schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:03:
[...]

Dat zeg ik. Ik ben op zoek naar vervanging :). Maar goede tip mbt afwachten tot de nieuwe versies er zijn.

Wat vragen aan ieder die zich geroepen voelt :):

Ik wil vooral een prettig werkende Navi, mappen (apps als Google Maps en Flitsmeister) en muziek via sd-card (mp3) of spotify oid. Geen behoefte aan DVD/CD, en ook liever geen fysieke knoppen.

Ik heb zelf deze in een VW EOS uit 2007 gezet. Deze heeft geen fysieke knoppen wat er daardoor mooi uitziet. Het grote nadeel hiervan is dat je het volume moet regelen via het scherm als je geen knoppen op je stuur hebt.
Wil je zeker weten dat hij past dan moet je even een mail sturen naar joyingde@gmail.com (in het Engels), ze zijn sinds vandaag weer terug van vakantie :)

Nadelen van het apparaat vind ik:
  1. Tijd voordat je een GPS fix hebt
  2. Het scrollen in het scherm van links naar rechts gaat vlot maar de apps laden traag.
  3. Ik heb er ook DAB+ bij, de antenne onder het dashboard verstopt en daardoor geen ontvangst. Ik moet het nog nakijken, wellicht is er een kabeltje los
  4. Als je Here als navigatie gebruikt en je luistert naar de radio dan wordt het volume van de radio minder als je de snelheids limiet melding krijgt, het volume keert niet terug naar normaal na de melding
  5. Als je Waze gebruikt en naar de radio luistert dan valt de radio uit na een aantal meldingen van Waze
Verder ben ik er wel heel blij mee, het zijn wat eigenaardigheden waar je mee moet leven.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:43
Vorige week kwam de Pumpkin radio voor mijn vader binnen.
Deze hebben we ingebouwd in zijn Volvo C70.

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/47n1wwvrd/20170207_160930000_i_OS.jpg

Eerste indruk; perfect!
Door de Intel soc en 2GB RAM is 'ie lekker vlot, geen lag en traagheid.
Mooi helder scherm, snelle GPS fix en de aansturing van de achteruitrij-camera is goed.

Waar we achter kwamen is dat Volvo een eindversterker richting speakers gebruikt, welke los van de radio zit. Dus nadat we de stekkers hadden omgesoldeerd, kwam het geluid veel te hard door (versterkt over versterkt).
Dit hebben we simpel kunnen oplossen door de AUX Out te gebruiken, wat een onversterkt signaal doorgaf.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Mozart schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:40:
Nadelen van het apparaat vind ik:
  1. Tijd voordat je een GPS fix hebt
  2. Het scrollen in het scherm van links naar rechts gaat vlot maar de apps laden traag.
  3. Ik heb er ook DAB+ bij, de antenne onder het dashboard verstopt en daardoor geen ontvangst. Ik moet het nog nakijken, wellicht is er een kabeltje los
  4. Als je Here als navigatie gebruikt en je luistert naar de radio dan wordt het volume van de radio minder als je de snelheids limiet melding krijgt, het volume keert niet terug naar normaal na de melding
  5. Als je Waze gebruikt en naar de radio luistert dan valt de radio uit na een aantal meldingen van Waze
Verder ben ik er wel heel blij mee, het zijn wat eigenaardigheden waar je mee moet leven.
GPS fix is bij beide units die ik heb ingebouwd al lang en breed klaar voordat ik überhaupt een GPS app opstart, aangezien GPS meteen aan gaat. Ik meen dat daar een optie voor zat in het systeem menu; jij hebt een nieuwere unit dus moet je eens kijken in de CarMediaSettings app. Tweede of derde tabblad kun je de GPS status zien, ik weet alleen niet of je daar ook de instellingen had. Kan zijn dat die in het "admin" menu zitten (4e tabblad, wachtwoord is 3368 ;)).

Here heb ik dat geluidsprobleem nog niet mee gehad met m'n eigen unit (oude met RK3188), pa weet ik niet. We moesten bij hem wel een keer de GPS mix instellingen aanpassen. Ik heb bij hem in de auto nog geen snelheidsmelding gehoord dus ik weet niet of dat werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23
Werelds schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:25:
[...]

GPS fix is bij beide units die ik heb ingebouwd al lang en breed klaar voordat ik überhaupt een GPS app opstart, aangezien GPS meteen aan gaat. Ik meen dat daar een optie voor zat in het systeem menu; jij hebt een nieuwere unit dus moet je eens kijken in de CarMediaSettings app. Tweede of derde tabblad kun je de GPS status zien, ik weet alleen niet of je daar ook de instellingen had. Kan zijn dat die in het "admin" menu zitten (4e tabblad, wachtwoord is 3368 ;)).

Here heb ik dat geluidsprobleem nog niet mee gehad met m'n eigen unit (oude met RK3188), pa weet ik niet. We moesten bij hem wel een keer de GPS mix instellingen aanpassen. Ik heb bij hem in de auto nog geen snelheidsmelding gehoord dus ik weet niet of dat werkt :D
Ik zal eens kijken in de settings van de carmediasettings app. Bedankt voor de tip.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik heb inmiddels antwoord van Candy. Het probleem dat m'n pa heeft met een scherm dat niet aan gaat in koud weer is blijkbaar bekend en ze zijn er mee bezig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Ik kwam de Xtrons tegen. Ook android autoradio's, maar ook met Android 6 (en volgens een kennis supersnel met opstarten etc). Is dit simpelweg ook een van de android aanbieders, of zijn deze minder dan de Joyings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:47

Wvr

-tom-562 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:53:
[...]

Bekend probleem, Chinese dubbel-DIN schijnt anders te zijn dan Europese dubbel-DIN :+ Makkelijkst is om in China (ebay/aliexpress) een front voor je radio te kopen (zoekwoord: facia)
en duurde even maar dan heb je ook wat, frontje vorige week binnen ontvangen en gisteren geplaast.

ik heb ook gekeken naar het offline installeren van navigatie, maar zie door de bomen het bos niet echt meer iemand suggesties, ik heb de Joyous 1024*600 HD Screen Android 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je kan Tomtom proberen, een trial (50km gratis navigeren ofzo) kan je gratis downloaden vanuit de playstore.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Wvr schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:39:
[...]

en duurde even maar dan heb je ook wat, frontje vorige week binnen ontvangen en gisteren geplaast.

ik heb ook gekeken naar het offline installeren van navigatie, maar zie door de bomen het bos niet echt meer iemand suggesties, ik heb de Joyous 1024*600 HD Screen Android 5.1.1.
Heb geen android navi/radio maar wel goede ervaringen met:
- Here WeGo
- MAPS.ME

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaverBoer
Hier ben ik weer even met een update.

Nog even ter opfrissing. Mijn Joying wilde ineens niet meer opstarten. Knoppen gingen niet branden en scherm bleef zwart. Door het indrukken van de reset knop zag ik wel even snel beeld. Dus systeem leek toch opgestart. Toen maar weer geprobeerd om een firmware update te starten. Dat kreeg ik uiteindelijk voor elkaar door wederom een paar keer met de reset knop te spelen. Het probleem wat ik daarna wel had was dat de update niet werd afgerond. Ik kwam steeds in het Optimizing apps screen en daar kwam de unit verder niet doorheen.

Ik heb toen de unit uitgebouwd om verder te "testen" aan een 12v adapter. Verder heb ik de welbekende Candy gemailed en het probleem voorgelegd. Gezien de vakantie die ze hadden kreeg ik pas rond 8 feb reply.

Ervaring support Joying:

Na 8 feb ging de communicatie via de mail redelijk snel ondanks het tijdverschil. Het communiceren gaat wel moeizaam in het Engels. Je stelt ze een vraag maar die begrijpen ze half dus is het antwoord ook niet altijd wat je wilt horen. Ze verwijzen steeds maar weer naar de update instructie filmpjes. Waar ik dus niets aan had omdat ik niet kon upgraden via de standaad methode.
Uiteindelijk heb ik mijn probleem en het update proces maar volledig gefilmt en via een Youtube link naar ze toe gestuurd.

Uiteindelijk was ik het een beetje beu en heb aangegeven dat ik het systeem terug wilde sturen. Ik kreeg een mail dat het ok was. Ik kreeg het retour adres (China) en ze gaven aan dat als ik m had verzonden en de track en trace had doorgegeven dat ze dan een nieuwe zouden sturen vanuit Duitsland. Dat vond ik een prima plan. Ik vroeg ook nog of ik de ingebouwde GPS weer uit de auto moest halen om mee retour te sturen. Ik mocht deze houden.

Er werd nog wel aangegeven dat ik op het pakket een waarde van $ 40,- moest vermelden omdat de Chinese douane nogal streng is. Ik vond dit wel een beetje tricky omdat ik juist het pakket verzekerd wilde verzenden waarbij je de werkelijke waarde van het pakket moet opgeven.

Ik heb in een laatste mail aan Joying nog aangegeven dat ik nog eenmaal zou testen om het systeem toch werkend te kregen.

En...... het werkt. De kabel die van mijn voeding naar de kabelboom van de head unit ging had geen 12v op de ACC aansluiting. Aangezien je deze kabel moet aansluiten als je de canbus adapter niet gebruikt. Dus nadat ik de kabel even opnieuw gesoldeerd had, kon ik vervolgens een succesvolle herinstallatie doen. Heb de unit gisteren weer in de auto ingebouwd en met de canbus adapter er weer tussen. Alles werkt tot nu toe gelukkig weer goed.

Kreeg vandaag nog mijn bij aliexpress bestelde achteruitrijcamera binnen. Deze vervangt mijn ontgrendelingsknop. Past perfect. Morgen even alles aansluiten.

Al met al ben ik toch blij dat ik m niet terug hoefde te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
Hah, da's mooi!

Ik heb net als jij tot nu toe eigenlijk geen problemen met hun support. Er is een tijdsverschil en het Chinglish dat ze spreken is af en toe een beetje tricky, maar ze reageren behoorlijk vlot en proberen je zo goed mogelijk te helpen.

Wat dat betreft kunnen de meeste grotere merken wel een voorbeeld aan ze nemen. Van Alpine kreeg ik sowieso pas na 4 (!) weken een antwoord op m'n mail (en dan had ik ze nog twee keer tussentijds gebeld ook), en vervolgens gooien ze het dan maar op iets waar zij geen schuld aan hebben.

Ik heb in elk geval antwoord voor m'n pa's probleem (scherm dat uit blijft in de kou). Hun oplossing is dan wel weer een beetje...atypisch zullen we maar zeggen. Het is namelijk de bedoeling dat ik het ding open schroef en een weerstandje los soldeer :+

Als ik het zo bekijk is het ook wel logisch, deze maakt deel uit van de stroomvoorziening, dus ik gok dat het dingetje in de kou een compleet andere weerstand heeft en er aan de andere kant dus te weinig spanning is voor het display.

Ik ga het nog niet doen, ik heb eerst even terug gemaild over hoe het dan met de garantie zit, maar als ik jouw (KlaverBoer) reactie lees gaan ze daar niet moeilijk over doen :D

Mijn eigen unit draait verder probleemloos, behalve dan dat de interne flash niet wilt mounten :|

Er is 16GB totaal, wat opgedeeld hoort te zijn in 2x8 GB (grofweg). De eerste 8GB staan Android en dergelijke op, dat werkt gewoon. 2e deel laat zich niet mounten. Op zich niet zo'n probleem, ik heb er inmiddels 2 SD kaarten in, ware het niet dat Here WeGo per se die storage wil hebben |:(

Er zitten wel wat kleine foutjes in deze apparaten en de software, maar voor wat ze kosten zit ik er niet eens mee. Zeker niet gezien de vriendelijke ondersteuning die ze geven. Koop ik liever 3 van deze dingen dan 1 van Alpine die exact dezelfde problemen heeft, maar waar je vervolgens 0,0 ondersteuning op krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
[b]Werelds schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:57:[/b

Ik heb in elk geval antwoord voor m'n pa's probleem (scherm dat uit blijft in de kou). Hun oplossing is dan wel weer een beetje...atypisch zullen we maar zeggen. Het is namelijk de bedoeling dat ik het ding open schroef en een weerstandje los soldeer :+
En ga je dat weerstandje los solderen?

Ik heb trouwens nog wel iets vreemds met de weergave van de parkeersensoren. De achterste doen het prima maar aan de voorkant toont die alleen de linker en de 2 middelste. Die rechtsvoor toont die alleen als de sensor rechtsachter wat detecteert :? . Zal wel iets niet lekker zitten in de canbus adapter.

De achteruitrijcamera doet het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaverBoer
Prom0 schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:45:
Inleveren:
Is dan alles koek en ei?
Eigenlijk wel, ik heb wel wat functies moeten inleveren. maar dit viel mij nog mee.
Ik wist dat de unit parkeer sensoren ondersteunden maar ik heb zowel voor als achter parkeer sensoren. Klantenservice kon mij niet specifiek vertellen dat beide ondersteund werden. Maar gelukkig is dit wel het geval.
Ik heb wel moeten inleveren op mijn display tussen ram/kmpu. hierop werd ook de navigatie weergegeven vanaf de originele radio. Dit ondersteund de Android Autoradio helaas niet.
@Prom0 Werkt bij jou de weergave van alle sensoren goed? Dus voor en achter? Bij mij geeft die rechtsvoor niet weer. Deze gaat pas aan als de sensor rechtachter geactiveerd wordt. Ik heb dit aan Joying doorgegeven dat dit volgens mij te maken heeft met de canbus adapter.

Heb jij ook de JY-VL130N2 ?? Zo ja dan kan ik even aangeven dat het wel gewoon goed kan werken. Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaverBoer
Misschien nog een tip. Als ik Flitsmeister gebruik en deze staat op de achtergrond te draaien dan krijg ik wel de notificaties maar geen geluidsmeldingen. Dat deed die alleen als de app op de voorgrond stond. Nadeel was ook dat als ik dan de radio aan had staan deze stopte nadat Flitsmeister een geluidssignaal gaf.

Om dit op te lossen heb ik Flitsmeister als NAVI app gekoppeld. En nu wordt netjes het radio geluid zachter gezet, dan de Flitsmeister melding en vervolgens gaat het radio geluid weer naar het juiste volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-02 11:11
KlaverBoer schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:01:
[...]

@Prom0 Werkt bij jou de weergave van alle sensoren goed? Dus voor en achter? Bij mij geeft die rechtsvoor niet weer. Deze gaat pas aan als de sensor rechtachter geactiveerd wordt. Ik heb dit aan Joying doorgegeven dat dit volgens mij te maken heeft met de canbus adapter.

Heb jij ook de JY-VL130N2 ?? Zo ja dan kan ik even aangeven dat het wel gewoon goed kan werken. Alvast bedankt.
Ik zal morgen even kijken, volgens mij doet alles het nog gewoon. Ik kijk ook niet zo zeer naar het scherm maar luister naar het geluid.
KlaverBoer schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:45:
Misschien nog een tip. Als ik Flitsmeister gebruik en deze staat op de achtergrond te draaien dan krijg ik wel de notificaties maar geen geluidsmeldingen. Dat deed die alleen als de app op de voorgrond stond. Nadeel was ook dat als ik dan de radio aan had staan deze stopte nadat Flitsmeister een geluidssignaal gaf.

Om dit op te lossen heb ik Flitsmeister als NAVI app gekoppeld. En nu wordt netjes het radio geluid zachter gezet, dan de Flitsmeister melding en vervolgens gaat het radio geluid weer naar het juiste volume.
Met Flitsmeister moet je een beetje spelen met het volume, die van mij staat ongeveer op de helft en geeft een beter geluid.

[ Voor 37% gewijzigd door Prom0 op 22-02-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
@Prom0 Dat ook ja. Maar bij mij gaf die dus helemaal geen geluid als er een andere app op voorgrond stond. Nu dus wel.

@Prom0 Maar heb jij nu ook dit model Joying:
JY-VL130N2 ?

[ Voor 21% gewijzigd door KlaverBoer op 22-02-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
Een Kleine update van mijn Joying:

Unit werkt nog steeds naar behoren, 1 keer gerest, een paar vast lopers (voornamelijk horizon app).
Als het buiten vriest heb ook ik last van een scherm dat niks weergeeft, pas als de auto op temperatuur komt gaat het scherm weergeven.

In januari heb ik de unit ge-update, hier kreeg je een nieuwe interface bij maar deze gebruik ik niet.
Ik gebruik de car launcher pro, deze werkt snel en prettig.
De standaard muziek app gebruik ik ook niet, ik vind deze niet gebruiksvriendelijk, daarin tegen is poweramp zeer prettig om mee te werken. Ook kan deze in de home screen worden geprogrammeerd zodat je snel kan besturen.

Navigatie ben ik nog steeds aan het uitzoeken, Ik heb Here maps gebruikt maar deze viel me toch wat tegen. Nu gebruik ik Sygic, en deze werkt uitstekend!! goede interface maps kunnen gratis offline worden gebruikt. Google maps is ook getest, maar ik krijg het niet voor elkaar om maps offline te gebruiken. Het is wel makkelijk met opzoeken van bedrijven.

Verder vind ik de bluetooth wel wat ruk. Ik gebruik een Windows Phone en en ik kan niet altijd verbonden worden met mijn Head unit. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
@Prom0 Maar heb jij nu ook dit model Joying:
JY-VL130N2 ?
[/quote]

Ja, ik heb dit model ook.

[quote]KlaverBoer schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:11:
@Prom0 Dat ook ja. Maar bij mij gaf die dus helemaal geen geluid als er een andere app op voorgrond stond. Nu dus wel.

Hier heb ik een tijde last van gehad, of na de up-date of na een schone install met wat ge-tweak heb ik die van mij prima werkend gekregen.

Verder vind ik het alleen jammer dat de nachtmodus niet goed wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
KlaverBoer schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:21:
En ga je dat weerstandje los solderen?
Nee, we hebben besloten deze voorlopig te laten zitten. Wie weet wat het anders voor effect gaat hebben in de zomer. We wonen immers in een land waar de weersverschillen behoorlijk extreem zijn. In de zomer kan het in de auto makkelijk 45+ worden als hij in de zon geparkeerd staat.

Joying heeft aangegeven bezig te zijn met een vervanging, dus ik wacht eens even af of ze me nog iets laten weten; en anders stuur ik gewoon nog eens een mailtje over een paar maanden. Als ze een vervangend PCB kunnen sturen doe ik dat liever ;)

Het open schroeven zelf zit ik niet mee. Graag zelfs. Maar een weerstand in de stroomvoorziening verwijderen zonder deze door een andere te vervangen is een beetje link :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk dat ik dit weekend een Android radio ga kopen, en dan een voertuig specifieke (Toyota Avensis). Vind het erg jammer dat deze alleen geleverd worden als MTCD radio met de RK3188 chip en 1GB geheugen (icm. Android 5.1).
Schijnt af en toe toch nog wel wat laggy te zijn, maar is wel goed te tweaken. Google Apps uitschakelen schijnt het meeste te schelen. Uiteindelijk gebruik ik 'm toch alleen maar voor navigatie, muziek-app en Spotify.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 19:37
Vanaf eind mei, begin juni heeft Joying ook nieuwe modellen met Android 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Joying stuurt een nieuwe canbus adapter toe vanwege mijn parkeersensor probleem. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

13art

Moderator Mobile
-tom-562 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:52:
Ik denk dat ik dit weekend een Android radio ga kopen, en dan een voertuig specifieke (Toyota Avensis). Vind het erg jammer dat deze alleen geleverd worden als MTCD radio met de RK3188 chip en 1GB geheugen (icm. Android 5.1).
Schijnt af en toe toch nog wel wat laggy te zijn, maar is wel goed te tweaken. Google Apps uitschakelen schijnt het meeste te schelen. Uiteindelijk gebruik ik 'm toch alleen maar voor navigatie, muziek-app en Spotify.
Benieuwd naar je ervaringen. Zit er zelf aan te denken een Auris te kopen. En aangezien ik toch redelijk Android fan ben is zo'n radio wellicht ook een leuke optie.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Gisteren de nieuwe canbus adapter binnengekregen. Zeer snelle levering moet ik zeggen. Heb deze ook gelijk getest. Maar jammer genoeg is het probleem met de parkeersensoren er nog steeds.

Zag trouwens ook dat er nieuwe firmware beschikbaar was, de versie van 22 feb. Deze heb ik ook geïnstalleerd.

De unit boot dan gelijk in de ui3 interface. Deze is nog wel terug te zetten naar de oude. Alleen is die optie in het menu extra afgeschermd met een code (8068 of 8086). De weergave van de parkeersensoren is nu aan te passen (kleurtjes of streepjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:51
Ik heb een Witson android radio, maar die geeft helaas de volgende foutmelding;

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/29ntr40.jpg

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al allerlei verschillende manieren geprobeerd om dat ding in recovery mode te laten opstarten, maar dat is me niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Inprincipe is het uitvoeren van een factory reset voldoende om de data partition te wipen. Maar dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
KlaverBoer schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:56:
Inprincipe is het uitvoeren van een factory reset voldoende om de data partition te wipen. Maar dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd.
Eh... nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ergens (vlak na de koop, ruim een jaar terug, volgens mij was het op de site van witson) heb ik gelezen dat als je dat zou doen, alle specifieke files die voor de radio zijn, zou wissen... en dat hij dan daarna alleen nog maar een veredelde tablet zou zijn, zonder alle radiofuncties...

Nu werkt ie nog, welliswaar met deze melding die ik elke keer moet wegtikken, maar ben dus bang om na een factory reset geen radio meer te hebben... dus ben daar een beetje voorzichtig mee (misschien / waarschijnlijk onterecht?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Mm vreemd. Voor zover ik weet staan alle OS gerelateerde zaken o.a. op de system partitie. En wordt alleen alle gebruikers data dus incl de door de gebruiker geïnstalleerde apps verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Maar als je data partitie zou wipen vanuit de recovery dan doe je inprincipe hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
KlaverBoer schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:13:
Maar als je data partitie zou wipen vanuit de recovery dan doe je inprincipe hetzelfde.
... maar ik kom dus met geen mogelijkheid in de recovery...

Vanavond maar gewoon op hoop van zegen een factory reset. #livingdangerously :P

(of iemand moet nog een maniertje weten om in de recovery te komen, dan zou ik de wipe vanuit de recovery eerst proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Heb je ook al op het XDA developers forum gezocht op jouw type head unit? Daar is ook veel te vinden.

Het moet toch ook wel mogelijk zijn om opnieuw de firmware te flashen op jouw unit? Lijkt mij dat alle apps gewoon aanwezig moeten zijn in die firmware file.

[ Voor 44% gewijzigd door KlaverBoer op 01-03-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Je kan ook eens een blik werpen op het XDA forum. Daar is veel te vinden over de verschillende android units.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 01:14
GustavSan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:38:
Ik kwam de Xtrons tegen. Ook android autoradio's, maar ook met Android 6 (en volgens een kennis supersnel met opstarten etc). Is dit simpelweg ook een van de android aanbieders, of zijn deze minder dan de Joyings?
Ik heb sinds kort een Xtrons in mijn Skoda Octavia en vind het een mooi ding, ik heb deze: https://www.autotek.nl/pr...a-yeti-superb-breedbeeld/

Werkt ook prima allemaal, heel relaxt om gewoon android, inclusief apps te hebben.
Ik heb Tasker op mijn telefoon, en als ik via bluetooth connect, schakelt ie de wifi hotspot aan en kan de autoradio daar gebruik van maken.

Over het algemeen dus erg tevreden, goede prijs kwaliteit.

Paar dingen die wel wat minder zijn dan de officiele navi die er in zat (en uit is gejat):
- Als ik stop om te tanken en de auto dus helemaal uit zet, en daarna weer verder rij moet ik muziek en navigatie weer opnieuw instellen.
- Ik heb nog wat problemen met apps op de achtergrond draaien, flitsmeister sluit bijvoorbeeld na een tijdje vanzelf af.
- gps is iets minder nauwkeurig, maar niet storend
- radio ontvangst is iets minder goed (dab+ antenne nog niet in gebruik)

Hieronder het bericht wat ik op het Skoda forum heb geplaatst na aanschaf:
Het blijkt trouwens een Xtrons te zijn, vast uit China, maar wel vanuit UK geïmporteerd, engelse handleiding en 2 jaar garantie.

Het is nog te kort om echt uitgebreide review te plaatsen, maar tot nu toe ben ik er erg blij mee! Begin wat updates en apps geïnstalleerd. Daarnaast Tasker geïnstalleerd op mijn telefoon en zodra ik connect via bluetooth gaat mijn wifi hotspot aan en ben ik online. Navigatie nu via Google Maps, daarnaast Here WeGo ook geïnstalleerd.
Knoppen op stuur werken goed, info over verwarming, open deuren, etc. komt mooi op de display naar voren.

Apps die ik nu gebruik zijn Flitsmeister, Spotify, Google Maps en de standaard radio en EQ app.

Paar dingen die ik nog moet uitzoeken zijn:
- Split screen, 1 kant navigatie, 1 kant (bijvoorbeeld) spotify
- Ik heb geen achteruitrij camera, dus wil alleen de auto met parkeersensor info tonen in z'n achteruit. Nu krijg ik de melding dat er geen camera is gevonden en de parkeersensor info in het klein
- Ik heb een DAB+ antenne meegekregen (gratis), misschien wel interessant, maar even snel inbouwen zat er niet in omdat de airbag het allemaal wat ingewikkelder maakt begreep ik.
- De handigste auto apps :-)
- Ik kreeg er ook een ODB2 scanner bij (ook gratis) maar die krijg ik nog niet aan de praat (kan 'm niet vinden via bluetooth met radio of telefoon)

Al met al leuk speelgoed, micro sd kaartje is onderweg voor nog meer content :-)
Zal nog wel een update plaatsen als er nieuws te melden is of ik nog interessante dingen ontdek.
Bron: https://www.skodaforum.nl/forum/i/android-radio-in-s2.28353

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Iemand tips voor een Android Radio/Navi voor de renault clio IV fase 1? Kom alleen deze tegen: https://www.youtube.com/watch?v=TTGs3uhAwxA. Helaas wel prijzig 699,- en alleen te halen uit Turkije.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 01:14
Oh nog een kleine toevoeging, ik gebruik niet de standaard audio app want die werkt niet fijn, maar Pi Music player. Ik merk dat de standaard app wel verder gaat met afspelen als je de auto uit en aan zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

Hoi,

ik heb enkele weken geleden een Android autoradio gekocht van Coolwave China, via Aliexpress:

https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.6S2YvF

Ik heb de radio netjes ontvangen en ingebouwd. Alles werkte prima en ik was er superblij mee.
Mijn auto heeft echter een aantal dagen stilgestaan en toen bleek de accu leeg te zijn.
Achteraf had ik de radio niet op het contactslot zitten, maar op permanente stroom. Aangezien ik de radio niet definitief uitzette, maar in een soort stand-by modus, heeft ie dus waarschijnlijk mijn accu leeggetrokken.
Inmiddels de accu opgeladen.
Nu doet de radio het niet meer. Als ik de radio nu aansluit en het reset knopje indruk met een paperclip, gaat de verlichting in de bedieningsknoppen heel even branden. Als ik het resetknopje indruk en de powerknop ingedrukt houd, gaat de verlichting van de bedieningsknoppen permanent branden. Laat ik de powerknop los, dan gaat de verlichting van de bedieningsknoppen weer uit.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Moet een dergelijke radio ook opgeladen worden (net als een tablet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

13art

Moderator Mobile
DMDude schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:42:
Hoi,

ik heb enkele weken geleden een Android autoradio gekocht van Coolwave China, via Aliexpress:

https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.6S2YvF

Ik heb de radio netjes ontvangen en ingebouwd. Alles werkte prima en ik was er superblij mee.
Mijn auto heeft echter een aantal dagen stilgestaan en toen bleek de accu leeg te zijn.
Achteraf had ik de radio niet op het contactslot zitten, maar op permanente stroom. Aangezien ik de radio niet definitief uitzette, maar in een soort stand-by modus, heeft ie dus waarschijnlijk mijn accu leeggetrokken.
Inmiddels de accu opgeladen.
Nu doet de radio het niet meer. Als ik de radio nu aansluit en het reset knopje indruk met een paperclip, gaat de verlichting in de bedieningsknoppen heel even branden. Als ik het resetknopje indruk en de powerknop ingedrukt houd, gaat de verlichting van de bedieningsknoppen permanent branden. Laat ik de powerknop los, dan gaat de verlichting van de bedieningsknoppen weer uit.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Moet een dergelijke radio ook opgeladen worden (net als een tablet)?
Dat lijkt me sterk want in het begin deed hij het toch ook meteen? Dan is hij ook een tijd onderweg zonder aan een voeding te hangen.
Weet je zeker dat de radio nu wel helemaal goed is aangesloten? Zit er niet alsnog ergens een draadje verkeerd waardoor hij het nu niet goed doet?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:37
Tinman schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:56:
Vraagje: In hoeveel seconden start zo'n Joying apparaat op?
Die van mij (joying double din Android 5.1.1 ) start in een seconde of 20 op (koude start). Met wel de kanttekening dat hij dan niet altijd al even snel reageert. Na 20 seconden heb ik het homescreen zichtbaar en start de radio (ik heb ingesteld dat de radio altijd meteen start). Muziek luisteren kan dus :)

Vaak (maar dat verschilt erg) reageert hij dan nog erg traag op de bediening en duurt het nog een seconde of 20 voordat alles helemaal soepel loopt.

Met een warme start is hij er meteen. Als je kort nadat je de motor hebt uitgeschakeld de auto opnieuw start is er geen wachttijd. Hoe lang hij in standby blijft voordat hij helemaal uitschakeld kan je instellen, standaard is volgens mij 5 minuten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wat je kunt doen, heb ik gedaan met mijn autocomputer, een 2e AGM deep cycle accuutje er tussen. Relay op ACC. Wanneer auto aan=autoaccu, auto uit is de AGM. Dan meeladen met de dynamo.

Ideaal geen wachttijd en lekker luisteren naar mn radio als auto uit staat zonder dat je bang hoeft te zijn dat de accu leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 08:22
Hey, ik ben me een beetje aan het verdiepen in 2 din android systemen en kwam deze launcher tegen: Google Play: Car Launcher Pro

Iemand ervaringen met deze launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 11:33
Heeft iemand al ervaring met het installeren van Viper4android? Schijnt de geluidskwaliteit flink te verbeteren! Hierboven toch hier en daar wat klachten gehoord met betrekking tot de geluidskwaliteit, wellicht het proberen waard?

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Foobar mobile ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
Sparkiezz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:18:
Hey, ik ben me een beetje aan het verdiepen in 2 din android systemen en kwam deze launcher tegen: Google Play: Car Launcher Pro

Iemand ervaringen met deze launcher?
Ik heb de launcher gekocht en ben er zeer tevreden over. Je kan ook een mediaspeler (op de plek van 'speed') toevoegen zodat je makkelijk vanuit homescreen kan navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 08:22
Prom0 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:40:
[...]

Ik heb de launcher gekocht en ben er zeer tevreden over. Je kan ook een mediaspeler (op de plek van 'speed') toevoegen zodat je makkelijk vanuit homescreen kan navigeren.
Bedankt voor de tip. Ik heb de trial versie inmiddels op mijn telefoon staan maar kan niet vinden hoe je de mediaspeler kan toevoegen aan het homescreen. Waar zit die optie?

Edit: al gevonden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896899

Hoi, ik heb onlangs een Xtrons 2din radio (RNS510) in mijn Golf 6 geplaatst. Hierbij een paar kleine probleempjes:
-De slechte radio ontvangst (geen dakantenne) welke antenne versterker kan ik hiervoor het best plaatsen?
-Ik vind het geluid zeker de lage tonen ook niet schitterend. Is hier een oplossing voor?

voor de rest werkt alles zeer goed, wel heb ik de navigatie vervangen door IGO.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raggie3
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
podarcis schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:52:
Ik heb een Witson android radio, maar die geeft helaas de volgende foutmelding;

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al allerlei verschillende manieren geprobeerd om dat ding in recovery mode te laten opstarten, maar dat is me niet gelukt...
Heb je inmiddels de factory reset al gedaan? Waarschijnlijk wel, dan ben ik wel benieuwd hoe dat is afgelopen.

Wat je had kunnen doen is debugging aanzetten en dan via ADB inloggen op je device. Zo kun je dan een back-up maken van de apps die erop staan. En mocht je die dus kwijt zijn, dan kun je die altijd weer uit je backup terughalen en installeren.
http://stackoverflow.com/a/18003462/2195518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-05 18:59
Goedenavond allen!
Binnenkort krijgen wij een Volvo XC70 uit 2003. Er zit nu een standaard Volvo radio in, ik heb een beetje rondgekeken bij Joying en een Android radio lijkt me erg handig, kan ik er een kopen en plug en play aansluiten of heb je voor Volvo aparte kabel harnassen nodig? Ik heb wel al gezien dat je een metalen behuizen 2 DIN en een soort afdekking nodig hebt, het enige waar ik dus mee zit is de kabels en of hij niet de accu leeg gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 10:59
Tdvr schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:12:
Goedenavond allen!
Binnenkort krijgen wij een Volvo XC70 uit 2003. Er zit nu een standaard Volvo radio in, ik heb een beetje rondgekeken bij Joying en een Android radio lijkt me erg handig, kan ik er een kopen en plug en play aansluiten of heb je voor Volvo aparte kabel harnassen nodig? Ik heb wel al gezien dat je een metalen behuizen 2 DIN en een soort afdekking nodig hebt, het enige waar ik dus mee zit is de kabels en of hij niet de accu leeg gaat trekken.
Ik zie geen modellen specifiek voor een Volvo staan op de site van Joying.
dat wil niet zeggen dat de standaard uitvoeringen niet werken, maar het zal wel knutselen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
Raggie3 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Heb je inmiddels de factory reset al gedaan? Waarschijnlijk wel, dan ben ik wel benieuwd hoe dat is afgelopen.
Jep. En dat is uiteindelijk best goed gegaan (alle apps zijn er nog), alleen mount hij niet meer het nand geheugen maar ook niet sd-kaartjes of usb-sticks... :?

Soms doet hij de usb-stick wel ineens mounten en gaat ie mijn mp3-jes daarvan afspelen... maar dat soms is dus de ene dag wel en de andere dag niet. En soms na 5 minuten aan staan, soms tijdens een ritje van ruim een uur nog steeds niet...

Handmatig mounten via de instellingen/opslag werkt niet. Ik kan 'mounten' aantikken, waarna het scherm enkele minuten bevriest. Daarna is het sd-kaartje of usb-stick nog steeds niet gemount. Als je trouwens bijvoorbeeld het usb-stickje eruit trekt, dan meldt ie wel dat je de stick niet zomaar mag verwijderen. Lijkt dan wel op een soort van mount, anders zou hij hier niet over moeten klagen, toch?

Maar om het positief te eindigen; eerdere foutmelding ben ik kwijt _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door podarcis op 15-03-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raggie3
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
podarcis schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Handmatig mounten via de instellingen/opslag werkt niet. Ik kan 'mounten' aantikken, waarna het scherm enkele minuten bevriest. Daarna is het sd-kaartje of usb-stick nog steeds niet gemount. Als je trouwens bijvoorbeeld het usb-stickje eruit trekt, dan meldt ie wel dat je de stick niet zomaar mag verwijderen. Lijkt dan wel op een soort van mount, anders zou hij hier niet over moeten klagen, toch?

Maar om het positief te eindigen; eerdere foutmelding ben ik kwijt _/-\o_
Haha mooi zo _/-\o_

Om meer te weten over dat mounting probleem kun je ook alsnog een adb verbinding maken. Weet niet of je daar ervaring mee hebt, maar het is vrij makkelijk, en je krijgt dan vaak een schat aan informatie. Ook over dit soort mounting problemen (of usb problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tdvr schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:12:
Goedenavond allen!
Er zijn Volvo specifieke systemen te koop, HU603/HU803 formaat, die zijn wel op aliexpress te vinden. Je hebt denk ik sowieso wel Volvo specifieke kabels nodig, en mogelijk zelf wat knutselen als je een High Performance of Premium audio systeem hebt (dus met PA200 of PA300)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
Anoniem: 896899 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:44:
Hoi, ik heb onlangs een Xtrons 2din radio (RNS510) in mijn Golf 6 geplaatst. Hierbij een paar kleine probleempjes:
-De slechte radio ontvangst (geen dakantenne) welke antenne versterker kan ik hiervoor het best plaatsen?
-Ik vind het geluid zeker de lage tonen ook niet schitterend. Is hier een oplossing voor?

voor de rest werkt alles zeer goed, wel heb ik de navigatie vervangen door IGO.

Alvast bedankt.
Hierboven schreef ik over Viper4android, zoek daar eens op. Ik heb op een aantal forums dit voorbij zien komen, zowel bij android radio's als ook op telefoons, de meeste mensen zijn erg enthousiast. Het vervangt de bestaande audiodriver van android, waarna je veel meer en specifieker kunt equalizen. Succes met je zoektocht.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Laatst online: 23-02-2024
dixet schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:12:
[...]

Die van mij (joying double din Android 5.1.1 ) start in een seconde of 20 op (koude start). Met wel de kanttekening dat hij dan niet altijd al even snel reageert. Na 20 seconden heb ik het homescreen zichtbaar en start de radio (ik heb ingesteld dat de radio altijd meteen start). Muziek luisteren kan dus :)

Vaak (maar dat verschilt erg) reageert hij dan nog erg traag op de bediening en duurt het nog een seconde of 20 voordat alles helemaal soepel loopt.

Met een warme start is hij er meteen. Als je kort nadat je de motor hebt uitgeschakeld de auto opnieuw start is er geen wachttijd. Hoe lang hij in standby blijft voordat hij helemaal uitschakeld kan je instellen, standaard is volgens mij 5 minuten
mss ligt dat aan je auto, dat het de stroom afsluit naar 5 minuten? Ik heb een Joying met Sofia chip, heeft gewoon altijd een warm start. 1 second :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Laatst online: 19:37
jerkitout schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:11:
[...]
mss ligt dat aan je auto, dat het de stroom afsluit naar 5 minuten? Ik heb een Joying met Sofia chip, heeft gewoon altijd een warm start. 1 second :)
Nee, is een instelling van de radio. Om te voorkomen dat de accu leeggetrokken wordt door een radio in standby. Maar misschien dat de Sofia chip beter met standby omgaat dan de rockchip die in de mijne zit en ze die "feature" daarom hebben verwijderd. In dat geval ga ik sparen voor een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
Stomme vraag wellicht. Maar weet iemand of bij de kleuren van de fysieke knoppen makkelijk zijn aan te passen? Op de ene foto zie ik Skoda groen, en op de andere Volkswagen rood... beetje suf als je per ongeluk een groen model in je VW hebt zitten...

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 12-05 10:59
Wellicht, van Sommige modellen wee tik dat je dit kunt instellen. maar ik kan diet niet met zekerheid over alle modellen zeggen. (duh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
TheIbex schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:50:
Stomme vraag wellicht. Maar weet iemand of bij de kleuren van de fysieke knoppen makkelijk zijn aan te passen? Op de ene foto zie ik Skoda groen, en op de andere Volkswagen rood... beetje suf als je per ongeluk een groen model in je VW hebt zitten...
Bij de unit van Joying kan je uit ongeveer 7 kleuren kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:35
Meld me hier ook maar eens.

Onlangs een ford focus uit 2009 gekocht, twijfel nu tussen een 2-din framepje installeren (€65,--) en dan een universele android radio installeren óf eentje speciaal voor de ford focus. In geval van universele radio kan hij altijd meegenomen worden naar een volgende auto. De kosten van het framepje worden volgens mij deels recht getrokken door het goedkoper zijn van de universele modellen.

Daarentegen is een dingetje zoals stuurwielbediening wat lastiger te realiseren in een universeel model vrees ik.

Verder nog geen idee welk merk/type ik aan wil schaffen. Wil in ieder geval gaan voor 2 GB RAM en een fatsoenlijke cpu (minimaal quad). Verder moet ik me nog wat in de verschillende merken verdiepen. Zag wel dat joying hier veelvuldig genoemd wordt en dat andere merken in dit topic toch ver achter blijven.

Wordt in ieder geval weer een leuk uitzoek-klusje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n 2-DIN frame moet je gewoon van ebay/aliexpress aftrekken, scheelt je een paar tientjes :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Laatst online: 13-05 08:44
Ook ik wil gaan kijken naar een android radio..
Hiervoor een BMW gehad met dynavin radio welke draaide op WinCE..

Ik wil vooral vanwege de extra's nu een android radio..

Ik heb nu een Golf V, heb al gekeken op aliexpress en diverse pasklare radio's gezien, alleen door de hoeveelheid eigenlijk geen idee waar ik op moet letten..

Is de 2GB ram zoveel voordeel tegenover 1GB?
Navigatie, bluetooth muziek luisteren zal veel gebeuren en is uiteraard ook lekker om flitsmeister op de achtergrond mee te laten doen..

Als het geld het waard is om de 2GB versie te nemen is het prima, maar vind her zonde om 100 euro extra uit te geven.. Zit wel zelf te kijken naar een android 6.0 device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01-2024
Bedankt voor het aanmaken van dit topic, staat een hoop handige informatie in!

Ik heb net ook een Joying 2GB intel sofia unit gekocht, een universele voor mijn Toyota GT86, ik heb bewust niet voor de Toyota versie gekozen omdat die een kleiner scherm heeft met een lagere resolutie. De universele is 7" met 1024*600 resolutie. De Toyota versie 800*480 (of iets in die richting)

De unit heb ik besteld via AlieExpress en komt uit Duitsland (€233 voor de 2GB versie), de accessoires (ISO kabel, LTE adapter, USB adapter en afdekplaatjes) komen uit China. Alles bij elkaar net onder de 300 euro (AlieExpress heeft Ik zal de unit vooral gebruiken voor Flitsmeister en navigatie, muziek via Spotify en ODB2 data via Torque. Ook moet ik mijn achteruitrijcamera aansluiten (waarschijnlijk een s-video naar RCA adapter nodig).

Waarschijnlijk is de radio later deze week al binnen, maar het zal even wachten zijn op de accessoires.

Wat zijn de juiste settings om Flitsmeister EN navigatie werkend te krijgen met geluid/meldingen ? Dus dat Spotify dempt en de meldingen afspelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Vin87 op 28-03-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 13:02
J.Thermaltaker schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:52:
Ook ik wil gaan kijken naar een android radio..
Hiervoor een BMW gehad met dynavin radio welke draaide op WinCE..

Als het geld het waard is om de 2GB versie te nemen is het prima, maar vind her zonde om 100 euro extra uit te geven.. Zit wel zelf te kijken naar een android 6.0 device
De Joying auto radio's zijn vanaf vandaag voor 2 dagen in de aanbieding op Aliexpress i.v.m. de 7th anniversary sale. Momenteel zijn het Android 5.1 units, maar de verkoper gaf aan dat volgende maand een update naar 6.0 gaat komen. Bij sommige units heb je de mogelijkheid om van het Duits magazijn gebruik te maken en hoef je geen invoerrechten te betalen. Wellicht dat het de moeite is om nu te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Laatst online: 13-05 08:44
Zat zelf naar een ownice device te kijken..
Maar is het aan te raden om 2GB ram te nemen of voldoet 1 ook? Scheelt namelijk nogal in geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 07:37

Elwood Blues

87167191

Ik heb gisteren na lang twijfelen tussen diverse Joying en Pumpkin radio's deze Pumpkin RQ0278E besteld vanuit Duitsland:
- Sofia Quadcore CPU
- 2GB RAM (@hierboven, dat schijnt echt wel veel soepeler te werken t.o.v. 1GB)
- Android 5.1
- 7 inch, 1024x600
- ingebouwd 3G modem

http://www.autopumpkin.de...kfahrkamera.html?___SID=U

Mijn auto heeft ook een beeldscherm tegen het dak gemonteerd voor de kinderen op de achterbank, en ik wil ook vanaf de radio voorin video's af kunnen spelen via de video-out naar dat beeldscherm. Anders breek je iedere keer je nek als je een video wil starten onderweg. En bijna alle Joying-units ondersteunen dat niet, die kunnen alleen het DVD-signaal en het Video-in signaal doorsluizen naar de video-out. Dus dat werd 'em toch niet, want ik verwacht juist alleen maar video vanaf SD/USB af te gaan spelen. Deze pumpkin lijkt dat wel te kunnen.

Wat ik me verder nog afvroeg: met wat voor google-account loggen jullie in op de unit? Ik heb al jaren android-telefoons en heb dus ook al talloze apps aangeschaft in de store, maar zie het niet zo zitten om met dat account in te loggen op de radio. Voelt niet echt veilig, dat je bij een auto-inbraak/diefstal ook direct toegang hebt tot mijn mail en andere google-data. En een toegangscode op de radio vind ik weer niet praktisch. Hebben jullie een los account? Of ben ik paranoide?

[ Voor 11% gewijzigd door Elwood Blues op 31-03-2017 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 07-05 18:51

psyy138

blackbulls.nl

Ik heb sinds het weekend een Joying 8inch 2gb+32gb radio, via aliexpress gekocht en verstuurd vanaf Duitsland. Met the 7th anniversary sale en nog wat kortingsbonnen uiteindelijk voor 280 gekocht.
(Link: https://www.aliexpress.co...=2114.13010708.0.0.usRVLG)

+ Geluid kwaliteit is beter dan mijn "oude" pioneer radio.
+ Radio en GPS ontvangst is gewoon goed.
+ Zelfs films via kodi werkt prima.
+ Systeem werkt vlot en soepel, nog niks vastgelopen o.i.d.

- De witte kleur die niet geheel goed is, lijkt wel te scherp o.i.d. (foto volgt)
- In de felle zon merk je toch wel dat het net iets te veel spiegelt.

Maar kortom ben ruim tevreden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9CtyXOu.jpg
Elwood Blues schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:09:
Wat ik me verder nog afvroeg: met wat voor google-account loggen jullie in op de unit? Ik heb al jaren android-telefoons en heb dus ook al talloze apps aangeschaft in de store, maar zie het niet zo zitten om met dat account in te loggen op de radio. Voelt niet echt veilig, dat je bij een auto-inbraak/diefstal ook direct toegang hebt tot mijn mail en andere google-data. En een toegangscode op de radio vind ik weer niet praktisch. Hebben jullie een los account? Of ben ik paranoide?
Ik heb gewoon met mijn google account ingelogd want dat maakt het allemaal zo makkelijk.
Voor de privacy ben ik niet zo "bang", google weet toch alles en zie hier voor die van joying, https://www.carjoying.com/privacy-policy

En mocht het gejat worden moeten ze het hele ding eruit slopen want met alleen het scherm kom je niet ver.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij is er weer een hele serie nieuwe voertuigspecifieke radio's 'geupgrade'. In mijn geval (Toyota Avensis) zijn er nu ook MTCD PX5 radio's verkrijgbaar. VOorheen (lees: 2 weken geleden) waren alleen de MTCD PX3 radio's verkrijgbaar, dus fabrieksaf met android 5.1, quadcore en 1gb geheugen. Nu is er dus een Android 6.0, met octacore en 2gb geheugen verkrijgbaar!
Ben blij dat ik nog geen radio gekocht heb, wachten is soms de moeite waard :P Binnenkort deze maar bestellen

Vb.:
https://www.aliexpress.co...ADIO-for/32801441476.html

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
  • Laatst online: 26-04 00:55
Ik heb een Mitsubitsi Colt uit 2006 en nu wil ik graag de autoradio vervangen voor een 2din android radio maar wil rond de 200 euro uitgeven max.

Ik heb zelf 1 gevonden die leek mij wel wat: https://www.aliexpress.co...=2114.13010308.0.0.9gxL33

Maar dan de 2gb versie

Hebben jullie nog andere suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 07-05 18:51

psyy138

blackbulls.nl

Pater19 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 00:17:
Ik heb een Mitsubitsi Colt uit 2006 en nu wil ik graag de autoradio vervangen voor een 2din android radio maar wil rond de 200 euro uitgeven max.

Ik heb zelf 1 gevonden die leek mij wel wat: https://www.aliexpress.co...=2114.13010308.0.0.9gxL33

Maar dan de 2gb versie

Hebben jullie nog andere suggesties??
Ik ken dat merk niet dus ik zou gewoon even googlen naar reviews.
Het enige merk waar ik ervaring mee heb is Joying en dat werkt zeer goed.

Wel staat hier boven ergens in een reactie dat binnenkort meer android 6.0 radio's beschikbaar zijn vanwege MTCD PX5 platform. Dus advies, even wachten en hierna op zoek gaan.
Ook goed kijken of je de juiste ISO connector hebt om de radio aan te sluiten.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als je gewoon een universele dubbe-DIN wilt, is er genoeg keus. Weet alleen neit of je het voor 200 euro redt. Dan moet je gewoon zoeken naar een MTCD PX5 platform radio. Die zijn er al langer in dubbel-DIN formaat.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
-tom-562 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:02:
Als je gewoon een universele dubbe-DIN wilt, is er genoeg keus. Weet alleen neit of je het voor 200 euro redt. Dan moet je gewoon zoeken naar een MTCD PX5 platform radio. Die zijn er al langer in dubbel-DIN formaat.
Hoe 'moeilijk' is het om bij een universele radio de stuurwielbediening werkend te krijgen? Het valt me op dat bij de vernoemde radio vermeld staat dat dit een van de features is, maar dat is toch per merk verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik verwacht dat je sowieso een voertuigspecifieke kabelboom/'wiring harness' moet hebben om dat werkend te krijgen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01-2024
De Joying 2GB versie is gemonteerd! Was eigenlijk best simpel. Ik maak gebruik van de:
-Joying Iso kabel voor Toyota, plug en play
-Joying 4G LTE dongle met Vodafone datasim
-Joying USB adapter zodat mijn oem usb nog werkt
-12V naar 6V stepdown omdat mijn OEM achteruitrijcamera op 6V werkt, en de Joying alleen 12V geeft
-De Joying externe microfoon omdat mijn oem microfoon een ingebouwde versterker heeft
-De Joying GPS ontvanger omdat de standaard Toyota GPS ontvanger niet werkt met een andere radio
-ODBII bluetooth adapter zodat ik met torque de olietemperatuur kan uitlezen

Flitsmeister werkt top, Spotify werkt top, Maps werkt top, ik ben echt heel blij met mijn aankoop. Ook is het geluid een stuk beter dan met de standaard radio.

Hier een filmpje:

En hier wat foto's

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/L_FRG0zLpnMPfdqE93NI_qg5FH_XeDAuU8unFUSMlraLHgihqPfs4UGJEoy_s7Bv4D0TnjAIHiT5r4L2cxNOzev9CIdAvSYgI8m0irct70C17rcvsMF_28emwD54ZOavLzvp4mbUh4p-_wk7M020eiiqEQzGJYiGIuIw0ZTTZXQXiWD8IyUm0825xLMHbWFbTmVOgwRm2AnBOvfSBzRka7xQCwW3hQS2erVFtsaf-VrWFK0c1plpEQuJPB7Ggf7ZDS3NqxobZyBW75ifPfdF7GdB3Wz1vGv72tc0J5WIUSJ3trsrHYyj_KrdlXU6fetsxn7gxta6__3cmjJtVGVm2XVQ0aBac_mo7D6yt0WeZWrJ15mhtFIuY3gcfDme9wv4qrOQfrsiOjMzlHu2w0K8pIE2h6uQqel652bIM1FXIEj_HbNTxDLBYSF5-m_M-kttSQMSIdmuDSppSDq4HVzdcJQCLYpfw7Kpr997huj2QstpswdeAv9RroyKb1S-HCyRmATRn4ec7ThMv-An8pZVnIpiOIE95L2H7veQxfCrakMGIbZt-a4hnQeb5MYmFPfUpjYanXu_aoyDXbZyX3_B6MRb0wVjhnzrrx5NkFXIoDIDjIP282jr51g-j9oWs_kPajqp1FuXa05PNZEzW2GGoH1cQbJkbaEflxCHkiM8AN4=w1200-h900-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/vuAumDxxN5zQBr1hRKqEM1xI3L80MR8xCun5Cuu9uVnNFQ_QRWtqAqAlR6ZzfC07U03679_9gOPC-Wr_WvtXL8mbswsTJ063VzeGhDfzVO4SRanYor7EQNLxHlvpDSBDv56kHWAZmgTO_fLzcufPPydIY3EZ-3G7j39F2bzrvuSGxCeCtFdY_nbWuU6hOLzwydGdAnX-VWeLe3D-EiZ8IK1p2Jzbsy3W7WUIevOPbujz66pC4k5e_jLf2aw5m87HPxW2zrOg1CfdxCJ_qsht9NLGVbKnqKti7LG_og3yJGKpu4UsL68KUv6FnXJzaGE6lbeNip1PvEesJBVOskIPwXEWpvRWCtDwcA7qdEqGUWPoI4hxXjLeCpCasLnDD5mTLEm_Aiksc1L35RWENDSY1-ippX9cFL8byJ-zxUJ9a8lTJrkKrKpbMNsYcFpx4WUqjc9_5CuxVJZAXmMTUAFE4eGfADsqfZ3f3WTxYDQsr9lFjFvTADO3PwwewV43ZSH6Z2n0N8hcDvO54gPQpaMLlyurLfXi11gGBwuMynaPQ3tf6ZO51e84HdQMetJ6-26v-Z9a7_2wcESHem11sBl5gO6_5PPEljeHB9FUsKaCIMrJQ0PRbAwn8v2fu_03MtsNcrVoQlD6Kp1Qu9gA4Mon-GIG7ModCqZw7KGdJd7WIlA=w1200-h900-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
Ik heb enkele dagen geleden een Android radio gekocht bij NavAudio. Ik moet zeggen dat ik nog enorm moet wennen en het niet altijd even fijn vind werken. Er zijn eigenlijk twee verschillende 'hoofdmenus'; een is het standaard Android hoofdmenu, en de ander is denk ik later erbij gezet, dan kun je zogenaamd makkelijk naar de verschillende playback devices (iPod, AUX, radio, CD, etc). Nu heb ik hem zelf aangesloten en heb ik nog ongeveer de helft van alles wat er bij zit over (echt géén idee waar ik het in godsnaam allemaal voor nodig heb), maar ik heb nog wat vraagjes voor degenen die er iets over weten:

- Op welke manier kan ik internet op dat ding krijgen? Volgens mij zit er geen SIM kaart slot op het apparaat zelf, maar in de doos zit wel een verloopkabeltje die je achter in de radio kan stoppen, en aan de andere kant is het gewoon USB female. Kan ik daar dan gewoon elk willekeurig USB dongle'tje instoppen en knallen maar?

- Ik ben zelf een iPhone gebruiker (heb ooit eens 3 maanden een OnePlus One gehad), dus mijn Android ervaring is niet bijster goed. Zijn er 'simpele' manieren om het ding wat sneller te maken? Ik hoor her en der over apps die bepaalde andere apps of services kunnen 'bevriezen'. Veel mensen geven aan dat de Google Play Service erg veel performance vreet. Heeft iemand daar ervaring mee?

- Verder valt me op dat de communicatie tussen de Android radio en het paneel wat ik tussen mijn toerenteller en snelheidsmeter heb zitten, erg karig is. Als ik bijvoorbeeld radio luister op dat Android ding, dan staat er op mijn auto-display alleen RADIO - 100.70FM. En als ik navigatie gebruik staat er OTHER - NAVIGATION. En bij Spotify staat er OTHER - MUSIC. Is dat gewoon een beperking van het systeem of zijn er manieren om wat meer informatie op dat schermpje te krijgen? Het gaat om een VW Golf 6.

- Aansluitend daarop, ik heb knopjes op mijn stuur maar die zijn in mijn ogen een beetje vreemd gemapt op de Android radio. De 'back'-button op het stuur doet bijvoorbeeld niks. En de 'voice instruction'-knop mute de radio. Weet iemand of er een manier is om deze knoppen te re-mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo te zien heb je een (veel te duur betaalde :X ) MTCD PX3 achtige radio gekocht. Grootste bottleneck is de 1gb geheugen. Wat goed schijnt te helpen zijn de Google Play Services stop zetten. Hierover is veel te vinden op de xda fora (ff googlen op 'xda MTCD radio', daar staat een vrij algemeen topic om je radio wat sneller te krijgen.
Profiel: volgende keer eerst hier ff rondzoeken, want ik verwacht dat je zo'n zelfde radio voor 150 euro (mss zelfs meer) minder ook van AliExpress aftrekt. Navaudio is gewoon een dozenschuiver, m'n pa is er (helaas) ook in getrapt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Was wat te gehaast met mijn reactie, helaas kan ik deze niet verwijderen.
Inmiddels zelf veel onderzoek gedaan en mijn vraag is niet meer nodig :)

[ Voor 113% gewijzigd door PaulEm op 16-04-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Ik sta op het punt om deze joying radio te kopen voor mijn ford focus. Nou hoorde ik laatst dat er nieuwe versies aan schijnen te komen met de nieuwste android?
Ik neem aan dat het net zo eenvoudig moet zijn om deze zelf te upgraden? Of hebben de nieuwere versies ook andere hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanahave
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-03-2021
Ik heb ook een Joying radio besteld, maar dan via hun Duitse website. Verzending gaat dan ook vanuit Duitsland. Support is erg goed.
Als de radio Android 5.1.1 heeft en een intel sofia processor dan zou hij naar Android 6.0 up te graden zijn heeft men mij gezegd.

Prijzen op Aliexpres lijken lager maar denk aan mogelijke invoerkosten. En als je op de Duitse website besteld en code joying invult, krijg je 8% korting.

[ Voor 23% gewijzigd door wanahave op 19-04-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Radio van aliexpress is paar tientjes goedkoper en wordt ook vanuit Duitsland verstuurd :)

Iemand trouwens ervaring met de support van Joying indien de radio van bijv. aliexpress komt?
wanahave schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:51:
Ik heb ook een Joying radio besteld, maar dan via hun Duitse website. Verzending gaat dan ook vanuit Duitsland. Support is erg goed.
Als de radio Android 5.1.1 heeft en een intel sofia processor dan zou hij naar Android 6.0 up te graden zijn heeft men mij gezegd.

Prijzen op Aliexpres lijken lager maar denk aan mogelijke invoerkosten. En als je op de Duitse website besteld en code joying invult, krijg je 8% korting.
Ah, ik wist niet dat die kortingscode nog actief was. Dan is het verschil praktisch 0 en bestel ik zelf ook net zo lief direct bij joying. Dankje! :)

[ Voor 64% gewijzigd door karazz op 19-04-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 13:39
Ik twijfel nog of ik deze joying radio ga aanschaffen ter vervanging van mijn Pioneer AVIC-F850BT of toch een radio met carplay moet aanschaffen. Nadeel vind ik bij carplay is geen offline navigatie, of de unit kost een vermogen. vindt het huidige geluid in mijn auto niet echt goed(radio ontvangst). wil ook groter scherm voor spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanahave
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-03-2021
De jy-ul128n2 heb ik ook overwogen maar uiteindelijk besloten om de jy-ul135n2 te kopen omdat ik de fysieke knop voor volume wel handig vind. Zeker als de bijrijder even aan de knoppen wil 😀.
Heb ook gelezen dat de capative knoppen niet altijd adequaat reageren. Maar hij is optisch wel mooier. Technisch zijn ze allemaal gelijk.

Ik ga hem dit weekend inbouwen in mijn Lancia Delta.
Pagina: 1 2 ... 47 Laatste