Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 20:50
wanahave schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:52:
De jy-ul128n2 heb ik ook overwogen maar uiteindelijk besloten om de jy-ul135n2 te kopen omdat ik de fysieke knop voor volume wel handig vind. Zeker als de bijrijder even aan de knoppen wil 😀.
Heb ook gelezen dat de capative knoppen niet altijd adequaat reageren. Maar hij is optisch wel mooier. Technisch zijn ze allemaal gelijk.

Ik ga hem dit weekend inbouwen in mijn Lancia Delta.
Ik ben benieuwd naar je bevinding. Geluid en gebruik. Welke navigatie ga je gebruiken?. Is het bv mogelijk om bv flitsmeister altijd meteen te laten starten of moet je elke keer als radio aangaat flitsmeister opstarten. Tja ben apple man, eigenlijk nooit andriod gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

jarsiv schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:04:
[...]

Ik ben benieuwd naar je bevinding. Geluid en gebruik. Welke navigatie ga je gebruiken?. Is het bv mogelijk om bv flitsmeister altijd meteen te laten starten of moet je elke keer als radio aangaat flitsmeister opstarten. Tja ben apple man, eigenlijk nooit andriod gehad :)
Ik heb dan de joying 1din 8 inch 2gb+32gn (JY-ULS01N2) maar is in principe hetzelfde.

Geluid is veel beter vergeleken met mijn oude Pioneer radio, je kan eenvoudig je equalizer regelen met profielen of handmatige settings.

Google Maps vond ik altijd al het fijnste werken, offline maps en gewoon eenvoudig. Daarnaast zie ik op mijn android telefoon met maps ook hetzelfde.

Als je de auto "uitzet" en weer "aanzet" opent die de apps die je open had staan. Dus voor jou zou ik gewoon altijd Flitsmeister op de achtergrond houden.
Daarnaast heb je bij de settings ook ergens een auto navi optie waarmee die altijd de, door jou gekozen, navigatie app opstart.

Maar waar ik de radio het meest voor gebruik is Deezer i.c.m. een hotspot van mijn telefoon. Omdat ik een t-mobile abbo heb met 6gb bundel heb ik data vrije muziek. Oftewel ik kan "alles" draaien wat ik wil.

EDIT: maar volgens mij kan je beter voor de MTCD PX5 radio's gaan. Deze zijn gebaseerd op android 6.0.
De android 5.1 radio's zijn namelijk gebaseerd op MTCD PX3.

[ Voor 10% gewijzigd door psyy138 op 21-04-2017 21:56 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanahave
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-03-2021
jarsiv schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:04:
[...]

Ik zelf heb al jaren Navigon. Al sinds het Windows Mobile PDA tijdperk. Is een betaalde applicatie. Vind ik erg goed.

Maar Google maps werkt ook prima en je kunt hier sinds enige tijd ook de kaarten offline gebruiken doordat je ze kunt downloaden.
Waze is ook gratis maar dan moet je wel online blijven dus je telefoon als Wi-Fi hotspot instellen of een 3/4G module kopen met een simkaart.

Flitsmeister zou je kunnen instellen als basis app die wordt opgestart als de radio aan gaat. Moet je maar even googlen. Er zijn best aardige YouTube filmpjes die de gebruiksmogelijkheden laten zien. Sommige mensen stellen een navigatie app als opstart app in, dus zou dat met flitsmeister ook kunnen.

Android is geweldig, maar als je een Apple gebruiker bent zul je wel even moeten wennen aan de user interface en de settings. Maar je kunt zoveel meer naar eigen wens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 15:17
Je kan ze ook al updaten naar Android 6 zie ik 🤗

YouTube: How to upgrade joying android 5.1.1 9inch Double 2 din VW car radio ...

Ook interessant om te lezen over android radio !

https://www.android-autoradio-im-test.de

[ Voor 14% gewijzigd door frits183 op 21-04-2017 22:28 . Reden: Toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:05
Cool! Toevallig vorige week een update gedaan en het ziet er hetzelfde uit als op de video. Ik heb niet gecontroleerd welke versie ik erop heb gezet. Misschien wel 6.0.1... Maandag maar eens checken.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Klinkt goed allemaal. Alleen er zijn zoveel merken. En mtcd-px5 hoe achterhaal ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 11:51
Elwood Blues schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:09:
Ik heb gisteren na lang twijfelen tussen diverse Joying en Pumpkin radio's deze Pumpkin RQ0278E besteld vanuit Duitsland:
- Sofia Quadcore CPU
- 2GB RAM (@hierboven, dat schijnt echt wel veel soepeler te werken t.o.v. 1GB)
- Android 5.1
- 7 inch, 1024x600
- ingebouwd 3G modem

http://www.autopumpkin.de...kfahrkamera.html?___SID=U

Mijn auto heeft ook een beeldscherm tegen het dak gemonteerd voor de kinderen op de achterbank, en ik wil ook vanaf de radio voorin video's af kunnen spelen via de video-out naar dat beeldscherm. Anders breek je iedere keer je nek als je een video wil starten onderweg. En bijna alle Joying-units ondersteunen dat niet, die kunnen alleen het DVD-signaal en het Video-in signaal doorsluizen naar de video-out. Dus dat werd 'em toch niet, want ik verwacht juist alleen maar video vanaf SD/USB af te gaan spelen. Deze pumpkin lijkt dat wel te kunnen.

Wat ik me verder nog afvroeg: met wat voor google-account loggen jullie in op de unit? Ik heb al jaren android-telefoons en heb dus ook al talloze apps aangeschaft in de store, maar zie het niet zo zitten om met dat account in te loggen op de radio. Voelt niet echt veilig, dat je bij een auto-inbraak/diefstal ook direct toegang hebt tot mijn mail en andere google-data. En een toegangscode op de radio vind ik weer niet praktisch. Hebben jullie een los account? Of ben ik paranoide?
Klopt het dat deze radio 16gb opslag heeft? Wat blijft er effectief over hiervan? Ik wou zelf graag spotify erop zetten met genoeg nummer en twijfel of 16gb genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 15:17
Ik denk dat Joying zijn site aan het updaten is!

Er is niets beschikbaar.

VW T5 2005

Allemaal nieuwe spullen straks ?

🤔

[ Voor 7% gewijzigd door frits183 op 22-04-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 08:43
Naar aanleiding van dit topic (bedankt allemaal :D) ben ik van plan deze of deze te halen voor mijn Skoda Fabia Combi.

Alles aansluiten zal wel lukken, maar ik vraag me af hoe ik hem ga laten passen in mijn dashboard? De auto heeft zelf geen double-din (dit is hij nu). Wordt hij geleverd met een frame of moet ik deze zelf regelen? Zo ja, waar moet ik op zoeken?

Of zit ik gewoon helemaal verkeerd te zoeken en moet ik een universele hebben? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:14

_Apache_

For life.

Crosspost uit het Volvo topic :)

Het mag dan niet helemaal puur Volvo zijn, maar met de originele radio/navi was geen land meer te bezeilen. In mijn S40, phase II uit 2002. Enige wat ie nog deed is de automatisch antenne uitsteken als ie aanging en daar bleef het bij. Geen beeld, geen geluid, geen navi meer.

De geleiderail waar de oude unit in en uit glijdt moest iets breder gemaakt worden. En er waren twee verloopstekker nodig, een ISO kabel en een antenne kabel. De unit is nu direct aan de slee bevestigd en vastgeschroeft. De bezel van de oude radio was helaas niet meer in te zetten, het formaat van de oude en nieuwe radio pastte niet op elkaar.

En er was weer geluid, handsfree bellen, muziek, fm en navigatie. Even de telefoon aan als hotspot als je de adres en route gegevens ophaalt, daarna kan hij uit en navigeert google maps je keurig waar je heen wilt.
De usb kabels onder de radio, ik weet nog niet of ik ze echt ga gebruiken, kan ze er onder wegduwen uit het zicht. :)
De GPS antenne is rechts in de hoek bij de voorruit gemonteerd, geeft uitstekend signaal.
En het handsfree bellen werkt erg goed, zelfs als je lekker vlot rijdt op de snelweg.
Dashboard open.
https://drive.google.com/...aU01nVTg/view?usp=sharing
Unit los erbij.
https://drive.google.com/...lVVFmRG8/view?usp=sharing
Eindresultaat.
https://drive.google.com/...FREhTTlE/view?usp=sharing

Ondanks dat het dashboard glooit, en de radio recht is ben ik erg tevreden over.

Het is een Atoto 7" Android radio, voor 175eu :)

Enige punt dat ik nog wil doen is de antenne power aansluiting vastmaken. Dat lukte gisterochtend nog niet, maar we hebben inmiddels het wiringdiagram van de ISO kabel erbij, en we weten nu welke kabel doorgelinkt moet worden. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 16:48
Gebruiken de Joying radio's microSD of miniSD kaartjes?

Nevermind, microSD staat gewoon op de pagina van Joying zelf, overheen gelezen 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door karazz op 26-04-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

pvink schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:59:
[...]

Klopt het dat deze radio 16gb opslag heeft? Wat blijft er effectief over hiervan? Ik wou zelf graag spotify erop zetten met genoeg nummer en twijfel of 16gb genoeg is.
16GB is niet genoeg idd. Daarom heb ik persoonlijk er een 64 GB micro sd kaart bij geprikt. Daar gaat al mijn spotify muziek op. Kaarten van navigatiesoftware. Cache van google maps etc. Alleen de installaties van de software zelf laat ik op de radio zelf.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 11:51
Denko schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:51:
[...]

16GB is niet genoeg idd. Daarom heb ik persoonlijk er een 64 GB micro sd kaart bij geprikt. Daar gaat al mijn spotify muziek op. Kaarten van navigatiesoftware. Cache van google maps etc. Alleen de installaties van de software zelf laat ik op de radio zelf.
Sinds wanneer kan spotify op een SD kaart gezet worden. Dit probeer ik al enige tijd uit te vogelen op mijn telefoon. _/-\o_

Hoe bevalt de radio tot nu toe?

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen:
https://www.carjoying.de/...-unit-with-intel-chi.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

pvink schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:02:
[...]

Sinds wanneer kan spotify op een SD kaart gezet worden. Dit probeer ik al enige tijd uit te vogelen op mijn telefoon. _/-\o_

Hoe bevalt de radio tot nu toe?

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen:
https://www.carjoying.de/...-unit-with-intel-chi.html
Ja, goed, ik heb zelf een model met 2Gb ram en de sofia processor, met dan een nep cd slot bovenin. Met fysieke knoppen dus.

Hij doet het gewoon netjes. Alleen met extreem koud weer wilde het scherm 1x niet aan (-10 geloof ik binnen de auto) Maar na 5 min gereden te hebben ging die gewoon aan en was er niks aan de hand. 2x vastgelopen (gereset) in de paar maanden dat ik hem intensief gebruik. Al met al gewoon goed eigenlijk. Niet zo snel als mijn telefoon met switchen etc, maar stukken beter dan de RNS 310-510 etc waar ik hem toen mee vergeleek. Google maps is ook heerlijk om te hebben onderweg.

Kwa spotify, geen idee, had het toen gewoon gegoogled hoe het moest, volgens mij vanuit apps zelf binnen android oid.

Deze heb ik dus. Heeft overigens 2 Miscro sd kaart sloten, onder de 2 onderste knoppen links en rechts.
Afbeeldingslocatie: https://www.carjoying.de/media/catalog/category/vw_jetta_2012_1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Denko op 26-04-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 13:39
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb mijn budget iets ruimer gemaakt voor een autoradio met een octacore maar nu weet ik niet welke het gunstigst is voor mijn mitsubitsi colt uit 2006

Ik heb deze op het oog: https://www.aliexpress.co...=2114.13010308.0.0.fJr2eE

Omdat deze een echte volume knop heeft en 1024x600 resolutie heeft. Ik zie net dat deze ook niet word geleverd in Nederland.

Tevens zoek ik een 2 din behuizing voor mijn Colt en dan kom ik op deze uit (https://www.aliexpress.co...=2114.13010308.0.0.dNu4DO) maar die leverd niet aan Nederland wat ik echt vreemd vind.

Hebben jullie wat suggesties??

[ Voor 12% gewijzigd door Pater19 op 26-04-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

2 x dezelfde link...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pater19
veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317913

Weet ook iemand hoe ik tomtom op de radio geinstaleerd krijg ?

Leest wat dingen over rooten lang serie nummer andere rom.
Heb er android 6 opstaan met 2gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:30
Denko schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:10:
Nou, zoals beloofd zou ik even een korte samenvatting van mijn ervaringen met de Joying 8" radio opschrijven.

Ik heb er nog niet gek veel aan kunnen klooien, dus heb ook nog niet alle opties kunnen aanpassen. Maar over een maand oid als ik wat meer tijd heb gehad zal ik een echte review schrijven.
[...]
Stuurbediening:

Werkt bij mij al standaard perfect, maar ik zag dat er nog wat herprogrammering mogelijk was.
[...]
[afbeelding]
Kan je met de stuurbediening in de radio app ook door de radio zenders heen scrollen? Of werkt dat alleen met muziekapps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:05
Inmiddels is er een beta firmware Android 6 bij Joying beschikbaar. Ik wacht wel even totdat de final versie er staat.
https://www.carjoying.com/Joying-blog/59.html

[ Voor 3% gewijzigd door Mozart op 27-04-2017 13:46 ]

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:00
Iemand ervaring met onderstaand product?
http://s.aliexpress.com/INFnM3Ab

Moet uiteindelijk in een golf mk5 komen.. is het prijsverschil het nog waard om een 8core te kopen ipv een 4core? Of iemand een andere radio weke evt beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

About2Break schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:21:
[...]

Kan je met de stuurbediening in de radio app ook door de radio zenders heen scrollen? Of werkt dat alleen met muziekapps?
Nee, werkt ook binnen de radio app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanahave
Pater19 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:11:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb mijn budget iets ruimer gemaakt voor een autoradio met een octacore maar nu weet ik niet welke het gunstigst is voor mijn mitsubitsi colt uit 2006

Ik heb deze op het oog: https://www.aliexpress.co...=2114.13010308.0.0.fJr2eE

Omdat deze een echte volume knop heeft en 1024x600 resolutie heeft. Ik zie net dat deze ook niet word geleverd in Nederland.

Tevens zoek ik een 2 din behuizing voor mijn Colt en dan kom ik op deze uit (https://www.aliexpress.co...=2114.13010308.0.0.dNu4DO) maar die leverd niet aan Nederland wat ik echt vreemd vind.

Hebben jullie wat suggesties??
Kijk maar even op www.carjoying.de. Daar staat dezelfde radio als die jij op het oog hebt. Type jy-ul124n2. Met de kortingscode joying gaat er 8% af. Nog wel iets duurder dan die op AliExpress, maar deze wordt vanuit Duitsland geleverd en heb je met 3 dagen in huis. Support is ook prima.

Als je ze een mail stuurt kunnen ze je ook vertellen welk 2 din frame je moet hebben. Die koop je ook in Europa, op ebay bijvoorbeeld. Ik heb hem voor mijn Lancia Delta uit Engeland laten komen want dat was goedkoper dan in Nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door wanahave op 27-04-2017 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
Denko schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:03:
[...]

Nee, werkt ook binnen de radio app
Thanks! Ik ga deze bestellen: EU-JY-VL131N2. Ik heb nu een RNS510 in mijn auto maar die is er al twee keer uit gestolen, dus vandaar dat ik iets wil wat minder geliefd is onder het dievengilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
Hoe is jullie ervaring met opstarten zodra je de auto start ? Is het gelijk radio aan en luisteren maar, of moet deze eerst opstarten voor een seconden of 20 ?

Ik ben aan het zoek naar een mooie voor mijn Ford Focus uit 2013. Helaas op joying.de nog niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Gisteren mijn joying in mijn ford focus (2008) geïnstalleerd, vandaag een lege accu. Toevallig mensen hier die hetzelfde probleem hebben gehad? (scheelt mij wat uitzoeken)
Ongetwijfeld een probleem met de continue spanning, maar omdat alles gestekkerd zit is dat enigszins vreemd. Zou toch verwachten dat het dan direct goed aangesloten zit.

Edit: zou dit door de CAN bus kunnen komen? Ik heb wel het specifieke focus model besteld bij joying.

Het valt me op dat zodra ik contact maak, de radio eigenlijk instant aan springt. Geen zichtbare boot, lijkt me niet correct.

[ Voor 29% gewijzigd door karazz op 29-04-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
Ik heb inmiddels deze carjoying JY-UM135 aangeschaft samen met een 2 din frame via ebay.

En binnen mijn marge gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
Tip als je via carjoying koopt vul dan bij coupons carjoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
karazz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:13:
Gisteren mijn joying in mijn ford focus (2008) geïnstalleerd, vandaag een lege accu. Toevallig mensen hier die hetzelfde probleem hebben gehad? (scheelt mij wat uitzoeken)
Ongetwijfeld een probleem met de continue spanning, maar omdat alles gestekkerd zit is dat enigszins vreemd. Zou toch verwachten dat het dan direct goed aangesloten zit.

Edit: zou dit door de CAN bus kunnen komen? Ik heb wel het specifieke focus model besteld bij joying.

Het valt me op dat zodra ik contact maak, de radio eigenlijk instant aan springt. Geen zichtbare boot, lijkt me niet correct.
Het volgende gevonden op het joying forum:"the ACC wire does not connects to the right pin in your car connector - get a voltmeter and try to find the wire that gives +12v only when the key is in contact, then move the ACC there."

Dat eerdaags maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 26-01 22:03
De 6.0 update werkt goed, merk geen negatieve verschillen tot nu toe.
Groot plus punt is dat TomTom eindelijk weer werkt. En nu ook snel ipv want ik eerst had met de 4.4 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
macmouse schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:18:
De 6.0 update werkt goed, merk geen negatieve verschillen tot nu toe.
Groot plus punt is dat TomTom eindelijk weer werkt. En nu ook snel ipv want ik eerst had met de 4.4 versie
Heb je tomtom gekocht via andriod market?, ben zelf een ios man, dus weet weinig van andriod. Maar zit wel aan deze radio te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 916691

Ik lees hier alleen maar over het algemeen gebruikers van joying. Maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met SinoSmart! Ik heb sinds kort een 10.2 inch van SinoSmart met android 5.1in m'n vw Passat Cc. Ook bij mij trekt de radio m'n accu leeg. Ik heb dit opgelost door de draad die continu stroom geeft te onderbreken met een aan & uit knopje. En dat werkt prima. Maar mocht hier een betere oplossing voor zijn, dan houdt ik me graag aanbevolen. Voor de rest bevalt hij me prima. Alleen krijg ik TT niet draaiende. Kan het wel installeren maar vervolgens wil hij geen contact maken met internet. Terwijl internet wel aanwezig is. En krijg torque niet draaiende. Bij m'n vorige radio van Xtron 9 inch Android 4. nog wat koste me dat ook enige moeite maar daar is het uiteindelijk wel goed gekomen. Afgezien van de paar dingetjes die ik niet draaiende krijg ben ik er wel heel blij mee. Mooi geluid, goed beeld enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
karazz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:28:
[...]

Het volgende gevonden op het joying forum:"the ACC wire does not connects to the right pin in your car connector - get a voltmeter and try to find the wire that gives +12v only when the key is in contact, then move the ACC there."

Dat eerdaags maar eens proberen
Anoniem: 916691 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 03:15:
Ik lees hier alleen maar over het algemeen gebruikers van joying. Maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met SinoSmart! Ik heb sinds kort een 10.2 inch van SinoSmart met android 5.1in m'n vw Passat Cc. Ook bij mij trekt de radio m'n accu leeg. Ik heb dit opgelost door de draad die continu stroom geeft te onderbreken met een aan & uit knopje. En dat werkt prima. Maar mocht hier een betere oplossing voor zijn, dan houdt ik me graag aanbevolen. Voor de rest bevalt hij me prima. Alleen krijg ik TT niet draaiende. Kan het wel installeren maar vervolgens wil hij geen contact maken met internet. Terwijl internet wel aanwezig is. En krijg torque niet draaiende. Bij m'n vorige radio van Xtron 9 inch Android 4. nog wat koste me dat ook enige moeite maar daar is het uiteindelijk wel goed gekomen. Afgezien van de paar dingetjes die ik niet draaiende krijg ben ik er wel heel blij mee. Mooi geluid, goed beeld enz
M.b.t. mijn accu weet ik nog steeds niet zeker of het aan de radio in standby lag of aan mijn gespeel met de radio tijdens installatie. Hoe dan ook, ik heb de Dormancy setting aangepast in het CarMediaSettings (ofzoiets) gedeelte. Hij stond ingesteld op Dormancy (standby) wanneer de auto uitgeschakeld werd, nu staat hij ingesteld op Power off wanneer de auto uitgeschakeld wordt. Vooralsnog geen problemen meer met de accu gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 16:05
MuTTLeYs schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:36:
Hoe is jullie ervaring met opstarten zodra je de auto start ? Is het gelijk radio aan en luisteren maar, of moet deze eerst opstarten voor een seconden of 20 ?

Ik ben aan het zoek naar een mooie voor mijn Ford Focus uit 2013. Helaas op joying.de nog niet kunnen vinden
Ik heb de JY-VL131N2 (Sofia chip). Van het weekend nog een berichtje richting Joying gestuurd, omdat mijn radio dus met 2 seconden is opgestart en je wel eens battery-drain verhalen tegen komt op het internet. Joying gaf aan dat ik mij geen zorgen hoef te maken: alleen de eerste opstart duurt 15 seconden en uit is uit. Tot op heden heb ik ook nog geen problemen met mijn accu ervaren en ondanks mijn auto wat langer stil heeft gestaan rond koningsdag. Standaard wordt de radio geleverd met een losgekoppelde ACC kabel, wat ik ook zo heb gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
mikkl schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:43:
[...]

Ik heb de JY-VL131N2 (Sofia chip). Van het weekend nog een berichtje richting Joying gestuurd, omdat mijn radio dus met 2 seconden is opgestart en je wel eens battery-drain verhalen tegen komt op het internet. Joying gaf aan dat ik mij geen zorgen hoef te maken: alleen de eerste opstart duurt 15 seconden en uit is uit. Tot op heden heb ik ook nog geen problemen met mijn accu ervaren en ondanks mijn auto wat langer stil heeft gestaan rond koningsdag. Standaard wordt de radio geleverd met een losgekoppelde ACC kabel, wat ik ook zo heb gelaten.
Ik vind het persoonlijk toch riskant. Ben wel eens weg voor het werk en dan wil mijn auto wel eens 2 á 3 weken stil staan. Om dan in die periode de radio constant op standby te hebben staan voelt toch als een gevaar.
Heb hem dan ook ingesteld dat hij altijd afsluit, met een krappe 30 seconden is hij weer muziek aan het spelen dus zo'n probleem is het nou ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 13:27
Anoniem: 916691 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 03:15:
Ik lees hier alleen maar over het algemeen gebruikers van joying. Maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met SinoSmart
Ik krijg zelf ook de indruk dat er vooral Joying modellen worden gebruikt door onze medetweakers. Andere merken zijn toch behoorlijk ondervertegenwoordigd. Het valt me tegen hoeveel kleine problemen en issues er toch nog zijn met dit merk/deze software, en ik dacht 'dat moet toch beter kunnen'. :9

Zelf ben ik nu mijn oog laten vallen op een 'Witson' (je koopt dan rechtstreeks van de fabrikant). Ik heb op internet eigenlijk nog geen negatieve verhalen over dit merk/deze fabriek kunnen vinden, al moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je dan ook via de officiele kanalen koopt.

Het model wat mijn aandacht heeft op dit moment (ik rij een Kia C'eed 2010).
http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=102469541

Zijn er mensen die ervaring hebben met 'Witson' als navigatie/audio systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Kijk even op het kia forum.. hoorde me broer er ook al over over een witson. Schijnt dat ze daar wel ervaring hebben met dit merk
JoostTheHost schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Ik krijg zelf ook de indruk dat er vooral Joying modellen worden gebruikt door onze medetweakers. Andere merken zijn toch behoorlijk ondervertegenwoordigd. Het valt me tegen hoeveel kleine problemen en issues er toch nog zijn met dit merk/deze software, en ik dacht 'dat moet toch beter kunnen'. :9

Zelf ben ik nu mijn oog laten vallen op een 'Witson' (je koopt dan rechtstreeks van de fabrikant). Ik heb op internet eigenlijk nog geen negatieve verhalen over dit merk/deze fabriek kunnen vinden, al moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je dan ook via de officiele kanalen koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 19:02

-tom-562

Oliesjeik

JoostTheHost schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Ik ga binnenkort ook voor de Witson (als het vakantiegeld binnen is :P). Waarom voor Witson? Omdat dit het enige merk is met voertuigspecifieke modellen voor mijn auto (Toyota Avensis). Ik lees weinig negatieve verhalen over de Witson radio's (intern zijn ze vaak toch allemaal hetzelfde).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
De Joying JY-VL131N2 binnen een week ontvangen uit het warenhuis in Duitsland. Het installeren was super makkelijk. Frontje eraf, vier schroeven los en het originele systeem kan eruit worden gehaald (vandaar dat hij zo vaak gestolen wordt).

Alles werkte direct, stuurbediening, weergave airco, open deuren etc. De ACC kabel heb ik inderdaad gewoon los gelaten. In de Carmedia settings app aangeven dat de radio helemaal uit moet als de sleutel uit het contact is (en niet op standby).

In combinatie met een extra simkaart en een WIFI hotspot usb stick die in één van de usbkabels zit een super combinatie. Zodra de radio is opgestart direct internet en hoef ik geen hotspot meer te maken met mijn telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 08:08
Ik heb deze gemonteerd in Mitsubishi Colt CZ5 2007 natuurlijk 2 DIN frame alles netjes gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2hgcjua.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door cem. op 06-05-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 916691

Ik heb inmiddels op m'n SinoSmart 10.2 inch de ACC los gekoppeld. En nu gaat ie netjes uit wanneer ik de contact uit draai. En weer aan als ik het contact aanzet. En geen lege accu meer. Nu alleen nog Torque en TT draaiende krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Beste Joying-gebruikers, ik heb nu mijn radio enkele weken in gebruik en ben nog erg aan het zoeken naar de meest gebruiksvriendelijke apps. De standaard radio app valt me tegen omdat hij de frequentie heel groot laat zien en de rds tekst van de zender maar heel klein. Ook is het lastig dat hij de favorieten laat zien op frequentie ipv rds tekst.

De mediaspeler kan wel mp3's afspelen maar laat de mappen niet duidelijk zien.

Nou heb ik zelf android auto al geïnstalleerd waarmee de interface deels beter wordt. Maar ook daar ben ik nog aan het zoeken naar de meest gebruiksvriendelijke mediaspeler. Vooralsnog komt cloudplayer het dichtste in de buurt, alleen is het grootste nadeel hierbij dat hij de nummers standaard alfabetisch categoriseerd op naam van het nummer. Niet op bestandsnaam (die doorgaans netjes genummerd zijn met de tracknummers vooraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
karazz schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:46:
Beste Joying-gebruikers, ik heb nu mijn radio enkele weken in gebruik en ben nog erg aan het zoeken naar de meest gebruiksvriendelijke apps. De standaard radio app valt me tegen omdat hij de frequentie heel groot laat zien en de rds tekst van de zender maar heel klein. Ook is het lastig dat hij de favorieten laat zien op frequentie ipv rds tekst.

Nou heb ik zelf android auto al geïnstalleerd waarmee de interface deels beter wordt. Maar ook daar ben ik nog aan het zoeken naar de meest gebruiksvriendelijke mediaspeler. Vooralsnog komt cloudplayer het dichtste in de buurt, alleen is het grootste nadeel hierbij dat hij de nummers standaard alfabetisch categoriseerd op naam van het nummer. Niet op bestandsnaam (die doorgaans netjes genummerd zijn met de tracknummers vooraan).
De standaard radio app is inderdaad niet echt geweldig, je kan de favorieten wel een naam geven door de onderste balk naar rechts te swipen, er zit dan een bewerk knopje waarmee je de naam kan instellen.

Zelf gebruik ik alleen spotify voor muziek maar ik lees dat veel mensen Poweramp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanahave

Kijk voor de radio eens op het Joying forum, of op XDA. Er is een Nederlandse jongen die de standaard radio app heeft aangepast en in 4 verschillende kleuren versies. Daarmee is de radio al een stuk beter. Er wordt uitleg gegeven hoe je dit vanaf pc of laptop naar de Joying stuurt.

http://forum.carjoying.co...evice-plus-some-more.html

Als mediaplayer vind ik PowerAmp nog steeds erg goed. Veel mogelijkheden tot het instellen van het geluid en grafisch mooi. Is al wel iets ouder en een betaalde app. Er zullen ongetwijfeld veel goede alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:14

Veritas

concedo nulli

Goed topic!

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe radio voor mijn Prius 3. Er zit nu een 2-din radio in die erbij zat toen ik hem kocht. De officiële Toyota branded radio die ze toen erbij leverden. De laatste kaartupdate is echter uit 2009 en een nieuwe versie is 150€. Die is vervolgens dan alweer heel snel niet meer up to date, want ze werken niet met lifetime updates 8)7. Dit is eigenlijk mijn grootste ergernis aan de radio, voor de rest werkt hij prima. Maar het is ook wel leuk om Spotify te kunnen draaien natuurlijk. Dus, op zoek naar wat nieuws.

Belangrijk is voor mij: goede GPS chip en stuurwielbediening. Automatische brightness aanpassing zou ook fijn zijn. Daarnaast nog enigszins betaalbaar en niet te veel hoeven modden bij inbouwen.

Op dit moment zit ik op twee sporen.

1. Een 'reguliere' 2DIN Android 6.0 uitvoering, 1gb ram en 4x1ghz cpu. Kosten ongeveer 190 euro.
Voordeel: Goedkoop en waarschijnlijk snel bezorgd.
Nadeel: Ik gebruik niet de maximale ruimte die ik heb in mijn dashboard en zal waarschijnlijk moeten modden omdat ik hierboven las dat de Chinese 2Din niet universeel is?

2. Een versie speciaal voor een Prius. 2gb ram en 4x1,3ghz cpu. Kosten ongeveer 310 euro.
Voordeel: Meer ruimte benut, groter scherm, snellere hardware.
Nadeel: Stuk duurder. Langere levertijd.

Misschien dat anderen nog nieuwe inzichten kunnen bieden? Zie ook een beetje door het bomen het bos niet meer, aangezien er een miljoenmiljard van die dingen zijn. :)

Witson en Joying zijn ook wel mooie apparaten. Wil het liefst niet te veel tweaker naderhand, het moet gewoon goed werken en klaar. :)

Iemand ervaring met deze joying toevallig?

[ Voor 11% gewijzigd door Veritas op 11-05-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 20:13

switchboy

-ruimte te huur-

Schaamteloze cross-post

Om het hier ook eens over iets anders dan Joying te hebben:
Eindelijk een pakketje uit Hong Kong mogen ontvangen O-)

Dit maakt de auto echt zoveel meer af:
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/a4bb2b4cec132c1e7c11d294c116ae64.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/b898e014c0092f4dc82a146e9603062d.jpg

Let er wel op dat je op de antenne 12v zet anders heb je een bagger radio ontvangst. En ik maar denken dat het aan de head unit lag... :$

Maar wat een onverwachte functionaliteit heb ik er ineens bij zeg:
- Meldingen als er een deur open is en zien welke deur dit dan is
- Readouts van accuspaning benzine niveau rpm temperaturen
- Automagisch zachter geluid bij het achteruit rijden
- Dimmen van het scherm afhankelijk van stand van verlichting

Gaaf speelgoed en het zat er echt zo in! En echt een stuk goedkoper dan er hier in Europa één bestellen. :D (waar dan gewoon echt exact dezelfde hardware inzit :X )
Voor geinteresseerde het gaat op deze unit.

@Veritas Ik zou altijd voor een OEM kloon/look-a-like gaan gewoon omdat dit mooier in het interrieur past en voor het dievengilde minder interessant is. (immers maar een beperkte afzet markt en als je snel kijkt ziet het er stock uit). Voor de verdere compatabiliteit maakt het denk ik verder weinig uit. Er komt toch dezelfde decoder mee en er zit (bij zelfde specs) exact dezelfde hardware in alleen het frontje, harware knoppen en scherm zijn anders.

[ Voor 24% gewijzigd door switchboy op 12-05-2017 00:19 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 19:57
Ik heb sinds een week of 2 een RK3188 mtcd-hla unit in een MINI R56 zitten.
Hierop is geinstalleerd android 5.1.1 en ik heb deze voorzien van de MicroG malayks rom.

Op zich werkt het prima, zelfs tomtom werkt normaal.
Enige wat niet werkt is helaas flitsmeister, deze crashed zodra je hem start.

Naast dat blijkt er ook een upgrade te zijn van px3 naar px5 board, echter ik kom er maar niet achter of dit voor alle mtcd px3 (onafhankelijk van merk) borden geld, deze px5 borden worden door winston geleverd voor ca 110 US dollar (incl verzending).
Het board is 'plug and play', oude eruit nieuwe erin en je apparaat draait op PX5 met een sterkere cpu, meer intern en opslag geheugen, daarnaast ipv android 5.1.1 heb je android 6

Zoals ik al zei, kom er echter niet achter of dit werkt op alle MTCD PX3 apparaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

probeer Google play music eens. Alles netjes op artiest/ album gesorteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
switchboy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:07:
[...]
probeer Google play music eens. Alles netjes op artiest/ album gesorteerd.
Heb ik geprobeerd, het nadeel van het hebben van verzamellijsten is dat je een heel legio artiesten en albums te zien krijgt met overal maar 1 nummer in ofzo. Vandaar dat ik de voorkeur geef aan mappen.

PowerAmp doet dat wel heel netjes (dank nog voor de tip @wanahave en @About2Break) alleen mist deze de integratie met Android Auto. Dat is overigens geen groot probleem, het is slechts jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:14

Veritas

concedo nulli

switchboy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:10:
Schaamteloze cross-post

[afbeelding]
[afbeelding]

Let er wel op dat je op de antenne 12v zet anders heb je een bagger radio ontvangst. En ik maar denken dat het aan de head unit lag... :$

Gaaf speelgoed en het zat er echt zo in! En echt een stuk goedkoper dan er hier in Europa één bestellen. :D (waar dan gewoon echt exact dezelfde hardware inzit :X )

@Veritas Ik zou altijd voor een OEM kloon/look-a-like gaan gewoon omdat dit mooier in het interrieur past en voor het dievengilde minder interessant is. (immers maar een beperkte afzet markt en als je snel kijkt ziet het er stock uit). Voor de verdere compatabiliteit maakt het denk ik verder weinig uit. Er komt toch dezelfde decoder mee en er zit (bij zelfde specs) exact dezelfde hardware in alleen het frontje, harware knoppen en scherm zijn anders.
Ziet er mooi uit zeg. Moest je nog invoerrechten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Veritas schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:21:
[...]

Ziet er mooi uit zeg. Moest je nog invoerrechten betalen?
Helaas met DHL verzonden, die rekenen sowieso een douane heffing vooraf, maar ach ik heb het wel een stuk eerder dan dat het met chinapost zou zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 17:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

switchboy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:10:
Schaamteloze cross-post

[afbeelding]
[afbeelding]

Hoe bedoel je dat omtrent je antenne precies? Mijn huidige radio is zeer matig qua radio ontvangst. Overweeg een Android unit en dacht dan direct maar DAB+ te doen, heb jij dat ook gedaan of overwogen?

Je kon hem dus zo 1 op 1 in je Ibi drukken zonder andere aansluitingen te regelen? Dan moet ik toch ook maar eens gaan nadenken! :9

Irritante is dat mijn account bij Ali niet goed meer is, kan nooit wat bestellen.

Werkt je stuurbediening ook gewoon nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 09:50
Ik ben ook al een tijdje een Android head unit aan het overwegen wegens de slechte mp3 speler in mijn Mazda 6 2013.
Nu vind ik wel enkele toestellen terug op AliExpress, maar toch wat teleurgesteld in schermgrootte, Android versie, Ram geheugen en ondersteunde SD kaartjes.
Daarnaast ook heel veel twijfels of mijn Bose, achteruitrijcamera, stuurbediening en MDI ondersteunt worden. Iemand hier ervaring mee?

Is er een groot verschil tussen Android 4.4, 5.1 of 6.0 merkbaar?
Wat is de grootste ondersteunde SD kaart in de praktijk?

Soms denk ik dat ik misschien beter een 7" tablet op mijn dashboard inbouw en via kabeltje aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Chris_147 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:48:

Soms denk ik dat ik misschien beter een 7" tablet op mijn dashboard inbouw en via kabeltje aansluit.
Er is voor nu wellicht niet zo'n groot verschil in Android versie, maar als je nu een Android 4.4 versie zou kopen, dan is de kans 0, dat er een nieuwere versie op gezet kan worden, tevens loopt de hardware al direct een paar jaar achter.
Je kunt nu dus de beste hardware + software kiezen, want dan ben je meteen bij de tijd.

Verder zou ik heb standaard tablet afraden.
Hoe speel je het geluid af, via de interne tablet speakers of heb je een usb -> isostekker ontworpen?
Hoe speel je een simpele radiozender af? Met een beetje geluk zit er een interne radio module in, die je kunt activeren door een hoofdtelefoon aan te sluiten.
Hoe start je de tablet op? Handmatig of automatisch wanneer je de sleutel omdraait?
Hoe neem je eventuele gesprekken aan? Met je telefoon/tablet in de hand of automatisch via een BT headset?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chris_147 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:48:
Ik ben ook al een tijdje een Android head unit aan het overwegen wegens de slechte mp3 speler in mijn Mazda 6 2013.
Nu vind ik wel enkele toestellen terug op AliExpress, maar toch wat teleurgesteld in schermgrootte, Android versie, Ram geheugen en ondersteunde SD kaartjes.
Daarnaast ook heel veel twijfels of mijn Bose, achteruitrijcamera, stuurbediening en MDI ondersteunt worden. Iemand hier ervaring mee?

De Android 6.0 radio's hebben eigenlijk altijd betere hardware (b.v. 2gb RAM). Ik zou dus altijd daarvoor gaan. Prutsen met een tablet zou ik niet doen, om de eerder genoemde redenen, plus dat het altijd gewoon zo'n net niet oplossing is :+ Bij grotere sellers staat vaak aangegeven of een radio geschikt is voor een bepaald audiosysteem van een bepaald merk. Vaak krijg je dan een andere verloopkabel o.i.d. erbij.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Vraagje, waar ik op mijn telefoon in de flitsmeister app rechtsboven mooi een tandwieltje heb staan om naar de instellingen te gaan. Wanneer ik de flitsmeister app open op mijn joying kan ik dit tandwieltje helaas nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 14:59
Wat een fijn topic dit! Mooi om zo meer info over de Android Head Units bij elkaar te hebben.

Ik kijk al een paar jaar naar een Head Unit die wat meer kan dan de standaard Pioneer, Sony etc. dingen die op de markt zijn.
En waarvan het updaten van de Navigatie een beetje een normaal en betaalbaar proces is.

Nu heb ik een paar jaar geleden een Pioneer Appradio3 (https://www.pioneerelectr...io/AppRadio+3+(SPH-DA110)) gekocht. Dit bleek echt een onding te zijn. Het hele smartphone connecten met je autoradio werkt gewoon niet lekker.

Vorig jaar kocht ik ter vervanging een Pioneer AVH-X3600DAB (http://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/avh-x3600dab). Een hele verbetering, echter de mp3 afspeel app werkt heel lomp en ik ben niet erg overtuigd van DAB+. Vaak slecht of geen ontvangst (Noord Holland).

Ik had die Joying dingen al vorig jaar gezien, maar ik was toen nog niet helemaal overtuigd van de ondersteuning en kwaliteit t.o.v. de prijs. Daarom ben ik voor de veilige Pioneer optie gegaan. Dat voldeed prima voor die paar korte ritjes die ik in de week maakte.
Echter zit ik nu voor werk veel in de auto en wil ik wel meer mogelijkheden hebben en die Joying dingen zijn erg interessant aan het worden.

Ik heb een paar vragen.
  1. Welk Model?
  2. Natuurlijk wil ik qua hardware en software de nieuwste versie. Ik heb een Peugeot 107 met een dubbel din frame. Ik kom hierdoor (als ik de android 6.0) modellen check op 2 keuzes: [list=2]
  3. DE-JY-UM135N2 €309,99
    https://www.carjoying.de/...el-cpu-support-wifi-.html
  4. en
  5. DE-JY-UM124N2 €299,99
    https://www.carjoying.de/...eering-wheel-control.html
  6. [/list] Het is me niet helemaal duidelijk wat nu het verschil is tussen deze 2. Zie ik iets over het hoofd?
  7. DAB+?
  8. Aangezien mijn ervaringen met DAB+ nog niet heel positief zijn (als het werkt is het natuurlijk wel flink beter qua kwaliteit dan FM), is het het waard om die DAB+ ontvanger er voor €63 bij te bestellen? Als ik toch internet op dat apparaat ontvang, kan ik dan niet beter gebruik maken van streaming radio zenders via TuneIn Radio of een andere app?
  9. 4G LTE Dongle?
  10. Deze vind ik met €63 ook aan de prijzige kant. Is dit de enige 4G dongle die met de Joying werkt, of zijn er wellicht goedkopere van andere merken die net zo goed werken? Of kan ik net zo goed gewoon mijn 4G van mijn smartphone delen met de Joying en zo gebruik maken van Internet? Hoe groot is het voordeel om dedicated internet te hebben op de Joying? Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken!

[ Voor 4% gewijzigd door Pusherman_ op 16-05-2017 15:52 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Welk Model?
Natuurlijk wil ik qua hardware en software de nieuwste versie. Ik heb een Peugeot 107 met een dubbel din frame.
Ik kom hierdoor (als ik de android 6.0) modellen check op 2 keuzes:

https://www.carjoying.de/...p-model-blutooth-4-0.html

https://www.carjoying.de/...p-model-blutooth-4-0.html

Het is me niet helemaal duidelijk wat nu het verschil is tussen deze 2. Zie ik iets over het hoofd?
Zo te zien exact dezelfde modellen.
Ik heb de mijne via aliexpress gekocht omdat toen 7th anniversary sale was en ik nog een hoop munten/kortingsbonnen had waardoor ik een 2gb+32gb versie voor 270 euro heb kunnen kopen.

Maar ik zou nu voor de 6.0 versie gaan omdat die gewoon beter/nieuwer is.
Daarnaast zijn er natuurlijk veel merken maar Joying hoor je het vaakst en daardoor heb ik die ook gekocht + hij wordt via Duitsland verstuurd.

Als je de kortingscode "joying" of "JOYING" o.i.d. gebruikt krijg je nog 8% korting.
DAB+?
Aangezien mijn ervaringen met DAB+ nog niet heel positief zijn (als het werkt is het natuurlijk wel flink beter qua kwaliteit dan FM), is het het waard om die DAB+ ontvanger er voor €63 bij te bestellen? Als ik toch internet op dat apparaat ontvang, kan ik dan niet beter gebruik maken van streaming radio zenders via TuneIn Radio of een andere app?
Ik heb zelf geen DAB+ ontvanger gekocht omdat ik gebruik maak van Deezer.
Maar ik merk wel dat de radio ontvangst van joying meer stoort dan mijn vorige standaard pioneer radio.
En dat dus zonder DAB+
4G LTE Dongle?
Deze vind ik met €63 ook aan de prijzige kant. Is dit de enige 4G dongle die met de Joying werkt, of zijn er wellicht goedkopere van andere merken die net zo goed werken?
Of kan ik net zo goed gewoon mijn 4G van mijn smartphone delen met de Joying en zo gebruik maken van Internet?

Hoe groot is het voordeel om dedicated internet te hebben op de Joying?
Volgens mij werkt elke 4g dongle voor android maar dat moet ik zelf ook nog proberen.
nu zit ik elke keer te "kloten" met wifi hotspot.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
psyy138 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:33:
[...]

Zo te zien exact dezelfde modellen.
ik had de links verkeerd gecopypaste, waardoor idd precies dezelfde werd gepost. Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Pusherman_ schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:44:
[...]

ik had de links verkeerd gecopypaste, waardoor idd precies dezelfde werd gepost. Aangepast.
Ander (nieuwer) model, kijk maar is naar de foto's van de voorkant.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:27
psyy138 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:33:
[...]

Als je de kortingscode "joying" of "JOYING" o.i.d. gebruikt krijg je nog 8% korting.
Iemand enig idee tot wanneer deze code geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:07
Ga binnen enkele weken ook mijn "Joying" halen maar zit nogal met het inbouwen. Wil dit eigenlijk gewoon niet zelf doen maar ook niet weer er veel geld voor uitgeven.
iemand suggesties?? Of zin :D
YoGi_Berra schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Iemand enig idee tot wanneer deze code geldig is?
Geen idee maar hij is al wel behoorlijke tijd actief. denk dat het een "standaard" sales truukje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

GroeneThee schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:26:
Ga binnen enkele weken ook mijn "Joying" halen maar zit nogal met het inbouwen. Wil dit eigenlijk gewoon niet zelf doen maar ook niet weer er veel geld voor uitgeven.
iemand suggesties?? Of zin :D

[...]

Geen idee maar hij is al wel behoorlijke tijd actief. denk dat het een "standaard" sales truukje is.
Ik ben een ICT'er maar het inbouwen is zo gedaan.
Kwestie van kabels op je de juiste plek erin doen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

13art

Moderator Mobile
psyy138 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Ik ben een ICT'er maar het inbouwen is zo gedaan.
Kwestie van kabels op je de juiste plek erin doen.
Het is ook een beetje auto afhankelijk. Soms moet je eerst andere panelen weg halen voordat je de radio er fatsoenlijk uit kan halen. Maar vaak is het kwestie van twee pinnetjes en aan de zijkant er in steken en dan kan je de radio er zo uit wippen. En dan is het idd kwestie van kabels prikken. Bij oudere auto's heb je soms een verloop stekker voor de iso-stekker nodig.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

l3art schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:44:
[...]

Het is ook een beetje auto afhankelijk. Soms moet je eerst andere panelen wegg halen voordat je de radio er fatsoenlijk uit kan halen. Maar vaak is het kwestie van twee pinnetjes en aan de zijkant er in steken en dan kan je de radio er zo uit wippen. En dan is het idd kwestie van kabels prikken. Bij oudere auto's heb je soms een verloop stekker voor de isostekker nodig.
Oke vooruit, ik heb een Toyota Corolla uit 1999 en daar was het zo gepiept want de ISO kabel had ik er al in zitten. Maar in het algemeen is het in elke auto inderdaad zo gedaan.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Pusherman_ De 2 radio's zijn exact hetzelfde, maar het frontje is anders.

Dab+: Standaard DAB+ modules die je met je auto krijgt, daarbij zijn de kabels perfect weggewerkt in de A-stijlen, het dak en een goede antenne zit aan de buitenkant van de auto (dat haaienvinnetje).
Achteraf inbouwen is vaak erg lastig, maar ik ga toch mijn best doen om dit uit te voeren bij mijn volgende Android radio. Doordat de antenne vaak binnenin de auto blijft, zal de kwaliteit niet beter zijn dan bij een originele DAB+ ontvanger. De antenne die wij (consumenten) moeten inbouwen, blijft in principe binnenin de auto. De reden waarom de kwaliteit niet beter zal zijn, heeft ermee te maken dat het signaal niet goed door onze (standaard) getinte ramen kan en wellicht ook niet door de metalen constructie van de auto.

@psyy138 Kwestie van inpluggen is alleen het geval als er al een niet-originele radio in de auto zat. In dat geval kun je vaak gebruik maken van een ISO stekker (mits de vorige inbouwer het toekomstbestendig heeft ingebouwd). Bij VAG auto's moet je wellicht aan de gang met de 2x constante +12v stekker en een Quadlock stekker.
Meer daarover kun je in mijn "handleiding" vinden die ik op het Skodaforum heb uitgeschreven:
http://www.skodaforum.nl/...rot-asteroid-smart.19896/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 09:50
Tja, tablet is dan misschien een net niet oplossing, maar ik vrees dat de head unit dat ook zou zijn ivm aansluiten van stuurwielbediening etc.
Wat is jullie ervaring met stuurwielbediening en zo'n MDI controllers tussen de zetels. Werkt dat meestal wel, of meestal niet?
(Sterk automerk afhankelijk waarschijnlijk)

Ivm tablet: zou ik dus voornamelijk voor mp3 en navi gebruiken.
Kan ik met audio kabeltje rechtstreeks op bestaande head unit aansluiten, die heeft een Aux input. Radio, telefoon blijf ik dus doen via bestaande unit.
Tablet zou dan eerder zijn als vervanging van losse TomTom. Navigatie, met hopelijk ook betere mp3 functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Chris_147 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 06:28:

Wat is jullie ervaring met stuurwielbediening en zo'n MDI controllers tussen de zetels. Werkt dat meestal wel, of meestal niet?

Kan ik met audio kabeltje rechtstreeks op bestaande head unit aansluiten, die heeft een Aux input. Radio, telefoon blijf ik dus doen via bestaande unit.
Tablet zou dan eerder zijn als vervanging van losse TomTom. Navigatie, met hopelijk ook betere mp3 functionaliteit.
Ik heb geen ervaring met stuurwielbestendig, geen idee of de aangeboden converters goed te gebruiken zijn.

Als je geen gebruik maakt van een BT verbinding met een telefoon, dan kun je de tablet via een BT verbinding met de autoradio verbinden. De audio van je tablet gaat dan via je autoradio en autospeakers.

Soms kun je 2 BT apparaten verbinden met radio, je moet dan voor de telefoon alleen de optie inschakelen voor het telefoonboek, maar niet voor muziek. Bij je tablet met je alleen de optie voor muziek inschakelen en met een beetje geluk zullen dan 2 apparaten tegelijkertijd verbonden zijn.

Je kunt dit testen met een extra smartphone. Ipv een tablet + smartphone, test je het BT profiel met 2 smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
terugkoppeling van good old Candy van Joying:
The difference between the car radio DE-JY-UM124N2 and DE-JY-UM135N2 is only the Power button difference and the SRC button.
And other features is totally the same
There to unit all can fit your car, you can choose one as you like
Gek dat de ene dan een tientje duurder is.
Nu even nadenken over wat handiger is, ik neig naar de DE-JY-UM135N2 omdat die een extra knop heeft, namelijk de SRC knop die wel erg handig is.

Net de knoop doorgehakt en de DE-JY-UM135N2 besteld. Die is ook opeens afgeprijsd naar €299,99, dus dat scheelt weer een tientje. (waarschijnlijk heeft mail e-mail met de vraag over het verschil goed gedaan ;)).
Tevens de 4G dongle, de dashcam en de stuurwiel remote er bij besteld. Met code JOYING nog 10% korting gepakt.

Hopelijk snel in huis en dan inbouwen. Ben heel benieuwd!

[ Voor 28% gewijzigd door Pusherman_ op 17-05-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chris_147 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 06:28:
Tja, tablet is dan misschien een net niet oplossing, maar ik vrees dat de head unit dat ook zou zijn ivm aansluiten van stuurwielbediening etc.

Ik zou internet gewoon een beetje afstruinen. Bij die Android radio's werkt de stuurbediening vrijwel altijd als je een voertuigspecifiek model koopt met de juiste verloopkabels.
Ik zou het niet met een tablet doen, de geluidskwaliteit via bluetooth is nooit optimaal (gaat uiteindelijk ook gewoon een dikke compressie overheen)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-06-2020
hallo allemaal.

Vandaag na hele lange tijd knoop doorgehakt en een nieuwe unit besteld.
reden was voor mij misschien net even wat ander aangezien ik al touch en navigatie heb in mijn auris uit 2012 :-)
mijn reden was simpel dat ik geen zin had om elk jaar 120 euro voor een kaartupdate te betalen.
ik heb expliciet niet voor een super unit gekozen maar 1 met android om van betaalde updates af te zijn/

ik heb gewoon weer een gokje via ebay genomen en een unit besteld voor 188Euro via duitsland. Is even afwachten wat de echte specs gaan zijn, maar denk dat het voor mijn gebruik goed genoeg is. radio, bellen, navigatie en obd. en dan ga ik er al op vooruit

https://ae01.alicdn.com/k...rado-120-Land-Cruiser.jpg

omdat het exact de maat is van mijn oude verwacht ik met installatie geen problemen. zou 6.0.1 moeten zijn, quad core cortex a7, 1/16gb,wifi, etc,etc. waarschijnlijk wat ligt voor 6.0.1 maar ach we gaan het meemaken :-) kan mijn originele verkopen incl de nav unit voor 250 dus dat zou leuk kunnen worden.

zodra hij binnen is laat ik het weten en natuurlijk met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Beekforel schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:15:
[...]

Hoe bedoel je dat omtrent je antenne precies? Mijn huidige radio is zeer matig qua radio ontvangst. Overweeg een Android unit en dacht dan direct maar DAB+ te doen, heb jij dat ook gedaan of overwogen?

Je kon hem dus zo 1 op 1 in je Ibi drukken zonder andere aansluitingen te regelen? Dan moet ik toch ook maar eens gaan nadenken! :9

Irritante is dat mijn account bij Ali niet goed meer is, kan nooit wat bestellen.

Werkt je stuurbediening ook gewoon nog?
Ja het enige is dus dat VAG (volkswagen/Seat/Audi/Skoda antenne's allemaal actief zijn. Je moet dus even 12v naar je antenne doorlussen. ( de standaard VAG radio's sturen dit vanuit de antenne aansluiting mee. Bij iedere aftermarket radio zul je het dus zelf moeten doen. Het juiste verloopje wordt overigens meegeleverd. Je moet alleen de blauwe kabel hiervandaan op het juiste kabeltje vastsolderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

switchboy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:30:
[...]

Ja het enige is dus dat VAG (volkswagen/Seat/Audi/Skoda antenne's allemaal actief zijn. Je moet dus even 12v naar je antenne doorlussen. ( de standaard VAG radio's sturen dit vanuit de antenne aansluiting mee. Bij iedere aftermarket radio zul je het dus zelf moeten doen. Het juiste verloopje wordt overigens meegeleverd. Je moet alleen de blauwe kabel hiervandaan op het juiste kabeltje vastsolderen.
Nice! Hij is onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:14

_Apache_

For life.

Deze heb ik begin april gekocht, het is een wat ouder model, maar kon hem voor 160EU niet aan mij voorbij laten gaan.

https://www.amazon.de/ATO...tion-Stereo/dp/B01LPZD1N6

Inmiddels heb ik de automatisch startende FM applicatie eruit gesloopt. Het was nodig om de radio met KingoRoot, en een Gemini om de app op te ruimen.

Nu ben ik echter nog op zoek naar een goede FM en Music player app, die makkelijk vanuit de widget te starten is. Wat mij vaak opvalt is dat als de app eenmaal gestart is het wel prima werkt met de meeste apps, maar vanaf een 'cold boot' is er niet vaak beweging in te krijgen. Iemand ideeen?

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 20-05-2017 18:02 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

iemand trouwens een idee hoe je bij de opties van Flitsmeister in landscape mode komt? Net ook op de telefoon geprobeerd maar alleen in de portrait mode staan de knopjes account en opties er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
switchboy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:50:
iemand trouwens een idee hoe je bij de opties van Flitsmeister in landscape mode komt? Net ook op de telefoon geprobeerd maar alleen in de portrait mode staan de knopjes account en opties er.
Ik gebruik zelf geen Flitsmeister, maar deze app gebruik ik op tablets, zodat alles in landscape mode werkt:
Screen Rotation Controller
Google Play: Screen Rotation Controller

Ik weet niet of het ook in Android 6 goed werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Ik ga het proberen, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:20
switchboy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:50:
Ik heb hierover contact gehad met Flitsmeister, in landscape is het menu (nog) niet beschikbaar, zou wel komen met een volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Flitsnav werkt wel in landscape modus, en is (imo) overzichtelijker dan Flitsmeister

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Heb m'n Joying binnen en hij werkt prima. Echt een leuk dingetje. Binnenkort stoeien met de 4G dongle en de dashcam als die uit China binnenkomen.

2 vragen:
  1. Ik moest de rood en geel omwisselen, anders onthoudt hij de radiosettings niet. Hiervoor moest ik rood en geel doorknippen en met elkaar verbinden. Nu even met een kroonsteentje gedaan, maar dit wil ik mooi doen met zo'n metalen klemmetje met een plastic hulsje er omheen. Hoe heten die dingen? Ik kan dat nergens vinden :S
  2. Vinden jullie ook niet dat de knoppen van Spotify erg klein zijn en de pause en doorspoelen dicht naast elkaar zitten? Is hier nog een oplossing/workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:27
Pusherman_ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:16:
  1. Ik moest de rood en geel omwisselen, anders onthoudt hij de radiosettings niet. Hiervoor moest ik rood en geel doorknippen en met elkaar verbinden. Nu even met een kroonsteentje gedaan, maar dit wil ik mooi doen met zo'n metalen klemmetje met een plastic hulsje er omheen. Hoe heten die dingen? Ik kan dat nergens vinden :S
Vlakstekkers of kabelschoentjes.
https://www.conrad.nl/nl/kabelschoenen-c17377.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

13art

Moderator Mobile
Of aan elkaar solderen en een krimpkous er overheen zetten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik sta op het punt om een Android radio voor m'n Toyota te kopen. Nu heb ik min of meer 2 opties. Of direct bij de Aliexpress winkel van de fabrikant (in mijn geval 'Witson), of via een andere Aliexpress store. De officiële Witson winkel is met hun shipping method (waarvan ze zeggen dat je daarmee geen importheffing hoeft te betalen) is 20 euro duurder t.o.v. de andere store. Die andere store garandeert ook geen importheffing met hun verzendmethode.
Wat is wijsheid :P ?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat is het prijsverschil? Ik zou kiezen voor de garantie + afhandeling zo dicht mogelijk bij de leverancier willen zitten. Als je met PayPal of CC kan betalen, dan zijn je kosten ook redelijk ingedekt.

Ik zou dus $20,- extra betalen als het een autoradio is van +€180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Kiswum schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:02:
Wat is het prijsverschil? Ik zou kiezen voor de garantie + afhandeling zo dicht mogelijk bij de leverancier willen zitten. Als je met PayPal of CC kan betalen, dan zijn je kosten ook redelijk ingedekt.

Ik zou dus $20,- extra betalen als het een autoradio is van +€180
Ik zou ook hetzelfde doen, je weet maar nooit.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ondertussen de radio besteld bij de officiële Witson store op AliExpress. Prijsverschil was 20 euro in totaal. Maar heb nu iig de zekerheid op geen invoerkosten en (als het goed is :P) garantie

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

-tom-562 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:08:
Ondertussen de radio besteld bij de officiële Witson store op AliExpress. Prijsverschil was 20 euro in totaal. Maar heb nu iig de zekerheid op geen invoerkosten en (als het goed is :P) garantie
En stel je krijgt wel extra kosten, gewoon een bericht naar de aliexpress shop sturen en vragen om je centen omdat ze dit dus claimen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
kabelschoentjes inderdaad! dank u :)

Nog een ander gek probleem ontdekt. In de bel app, als ik dan een contact kies dan gaat hij niet bellen, maar na een paar keer drukken lukt het wel alleen dan heb ik op de een of andere manier het nummer geblokkeerd.

Het nummer is dan pas weer ongeblokkeerd als die persoon mij belt.

[ Voor 36% gewijzigd door Pusherman_ op 24-05-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Heb nu de ownice c500 ingebouwd in mijn golf.. na exact 10 minuten schakelt het apparaat uit..
Er draait android 6.0 op, iemand enig idee of dir aan te passen is? Aangezien dat als hij uitvalt ook niet terug aan te zetten is, het een hele stille autorit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je hebt een VW, heb je een quadlock naar ISO converter gebruikt? Volgens mij moet je ook gebruik maken van een 2e continu 12v aansluiting.

Heb je het getest tijdens een autorit of heb je de auto in ieder geval laten draaien tijdens de test? Als de auto uit staat (sleutel nog in het slot), dan kan het zijn dat bepaalde dingen na 10 minuten uitschakelen, zoals de sigaretten aansluiting. In dit geval dus ook de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Kiswum schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:09:
Je hebt een VW, heb je een quadlock naar ISO converter gebruikt? Volgens mij moet je ook gebruik maken van een 2e continu 12v aansluiting.

Heb je het getest tijdens een autorit of heb je de auto in ieder geval laten draaien tijdens de test? Als de auto uit staat (sleutel nog in het slot), dan kan het zijn dat bepaalde dingen na 10 minuten uitschakelen, zoals de sigaretten aansluiting. In dit geval dus ook de radio.
Moet heel eerlijk zeggen, de radio zelf past de gewone VW stekker achterop, dus zonder converter naar iso of wat dan ook.. 1 kabeltje hebben we doorgeknipt en aangesloten in de zekeringenkast die schakelt via contactslot.
Dit hebben we gedaan omdat na het aansluiten van de radio gelijk de verlichting ervan al begon te branden.. en de radio aanbleef als ik de sleutel omdraaide..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Er moet minimaal de volgende stroom erop aangesloten worden: continustroom, zodat het geheugen van de radio niet wordt geëist een een schakelbaar 12v aansluiting zodat de radio aanspringt als het contract wordt omgezet.

Ik heb echter nog geen antwoord gehad op de vraag of de radio aan stond toen je reed of de automotor draaide. Als de auto eerst aan stond en daarna werd uitgezet, dan is het logisch dat de radio uit gaat na 10 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Kiswum schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:27:
Er moet minimaal de volgende stroom erop aangesloten worden: continustroom, zodat het geheugen van de radio niet wordt geëist een een schakelbaar 12v aansluiting zodat de radio aanspringt als het contract wordt omgezet.

Ik heb echter nog geen antwoord gehad op de vraag of de radio aan stond toen je reed of de automotor draaide. Als de auto eerst aan stond en daarna werd uitgezet, dan is het logisch dat de radio uit gaat na 10 minuten.
Sorry reageer even te snel via de telefoon..
Auto met contact aan, of tijdens het rijden maakt geen verschil, na 10 minuten is hij uit :).
hij is nu wel zo geschakeld dat hij via contact uitgaat..

Het lijkt wel alsof er een timer instaat die zegt dat de radio na 10 minuten uitgaat

Edit: als de unit maar 10 minuten aanstaat vakt hij uit.. als ik hem na 5 minuten reboot valt hij na 5 min weer uit.. is dus echt specifiek na 10 minuten, ook als ik hem aansluit via de originele weg dus dat hij 2x constante 12v pakt

Edit2: aanmelden in vagcom, probleem is opgelost! Kwam dit tegen op xda forum

[ Voor 22% gewijzigd door J.Thermaltaker op 25-05-2017 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daviddutch
-tom-562 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:19:
Ik sta op het punt om een Android radio voor m'n Toyota te kopen. Nu heb ik min of meer 2 opties. Of direct bij de Aliexpress winkel van de fabrikant (in mijn geval 'Witson), of via een andere Aliexpress store. De officiële Witson winkel is met hun shipping method (waarvan ze zeggen dat je daarmee geen importheffing hoeft te betalen) is 20 euro duurder t.o.v. de andere store. Die andere store garandeert ook geen importheffing met hun verzendmethode.
Wat is wijsheid :P ?
ik zal het je melden als ik de mijne binnen heb....lol had eerst een andere maar die is nog geeneens uit het plastic want kabels zijn niet de juiste. heb nu specifiek voor mijn auris een besteld op ae , een witson maar niet bij witson omdat ze duurder waren. komt als het goed is uit duitsland. octa 2gb/32gb androis 6 etc. het was trouwens de verzend kosten welke duurder ware niet de radio bij mij althans.
Afbeeldingslocatie: http://www.witson.com/data/2010/z/www.zh100702.com/db_pictures/201704/17/1492399666113837.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Daviddutch op 25-05-2017 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, was bij mij ook. Ik heb hem nu bij Witson besteld via die shipping method die hun aangeven waarbij je gegarandeerd geen importheffing krijgt. Die andere seller was idd met de radio duurder, maar met verzenden in totaal goedkoper.
Hoop dat de radio een beetje snel binnen is :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
ben ook benieuwd, waren wel serieus wilde hem bijna niet sturen omdat ze 2 stekkers niet herkende in mijn dashboard maar dat was mijn aanwezige usb/aux en gps stekker van Toyota (waar ik al een mooi verloop stekker voor heb gekocht. zo hoef ik niks te knippen en is het volledig plug en play. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Radio kwam woensdag en donderdag zat hij erin! :9

Ik mis in dit topic wel wat goede tips en tricks. Wat zijn de beste apps, hoe configureer je bepaalde dingen het best? Ik heb aan mijn stuurbediening een knop "mode" waarmee ik blijkbaar tussen bepaalde apps kan switchen, maar hoe stel ik in welke apps dat zijn?

Verder ben ik benieuwd naar DAB+ ervaringen, m'n FM is echt ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:07
Beekforel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:26:
Radio kwam woensdag en donderdag zat hij erin! :9

Ik mis in dit topic wel wat goede tips en tricks. Wat zijn de beste apps, hoe configureer je bepaalde dingen het best? Ik heb aan mijn stuurbediening een knop "mode" waarmee ik blijkbaar tussen bepaalde apps kan switchen, maar hoe stel ik in welke apps dat zijn?

Verder ben ik benieuwd naar DAB+ ervaringen, m'n FM is echt ruk.
Ik zie zeggen, deel je ervaringen. En wellicht dat @prom0 dat in de OP wil zetten. Goed voorbeeld doet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnetjeophuis
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 21:18
Daviddutch schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:41:
ben ook benieuwd, waren wel serieus wilde hem bijna niet sturen omdat ze 2 stekkers niet herkende in mijn dashboard maar dat was mijn aanwezige usb/aux en gps stekker van Toyota (waar ik al een mooi verloop stekker voor heb gekocht. zo hoef ik niks te knippen en is het volledig plug en play. :-)
Hoi, Ik ben ook aan het dubben, wikken en wegen om een Android radio aan te schaffen voor mijn Auris (model 2012 met een fabrieks af Harman Kardon radio/Nav). Het wordt deze Witson of een Joying DE-JY-UM135N2 met de nodige verloopkabels en een "Facia". Het liefst laat ik de originele autobekabeling intact. Ik ben daarom wel benieuwd naar welke verloopkabels je hebt gevonden voor de USB/AUX en GPS antenne. Ben ook wel benieuwd of de originele GPS antenne dan ook werkt icm de GPS ontvanger in de radio.
Verder heb ik nog een "oude" 3G dongle van de KPN liggen, eens kijken of deze wil werken. Ik zit bij XS4ALL als internet provider en bij mijn abbo krijg je een "gratis" sim datakaart met 500Mb/maand. Dat is ruim voldoende voor online navigatie met Google Maps of Waze. Als het zover is dan wil ik ook nog proberen de originele handsfree mic van de auto te gebruiken. Dat zal nog wel wat uitzoek werk en geknutsel gaan vergen want er zit of een mic versterkertje tussen of ze hebben een elektret mic gebruikt met een 5v voeding spanning.
Onder tussen wacht ik even jullie ervaingen met de Witson af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmbmtm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-06 16:47
of je zet alles op een usb stick werkt denk ik ook zijn zelfs shady programmatjes om spotify naar mp3 te converten
Pagina: 1 ... 3 ... 47 Laatste