Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:49
anitar72 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:11:
Beste allemaal, ik heb de afgelopen jaren verschillende Android head units ingebouwd, werkte allemal prima. Echter, ikzelf gebruikte nooit dab+. Ik gebruikte internet radio icm een 3g dongle.
Nu heb ik een HU vervangen, de oude was kapot, en de vraag is of dab+ erop kan. Ja hoor, zegt de webshop, deze adapter. Affijn, die werkte amper. Maar een paar zenders, en eenmaal over de grens stopte het meeste. Ook werden er niet automatisch nieuwe zenders in de buurt gezocht.
Nu zit ik een beetje rond te kijken, adapters zat te koop. Maar zit daar uberhaubt verschil in? Ik zag bv een vierkant klein kastje van joying, en die zou bijvoorbeeld ook steeds nieuwe stations op zoeken. Anyway. Iemand ervaring met al wat wordt aangeboden?
wat voor antenne gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitar72
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-09 19:21
Zo'n raam antenne, geplakt,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
anitar72 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:38:
[...]

Zo'n raam antenne, geplakt,.
Plakantennes zijn niet echt heel goed.

het beste is om een dak antenne te nemen (stokje of vin)

met een plak antenne ga je hooguit 30% van het bereik krijgen.

bij mij (westland) doet een plak antenne vrij weinig en is er echt een dak antenne nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitar72
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-09 19:21
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:39:
[...]

Plakantennes zijn niet echt heel goed.

het beste is om een dak antenne te nemen (stokje of vin)

met een plak antenne ga je hooguit 30% van het bereik krijgen.

bij mij (westland) doet een plak antenne vrij weinig en is er echt een dak antenne nodig.
Juist. Dan ga ik daar naar kijken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
https://www.amazon.nl/Eig...Z2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1

heb zelf hele goede ervaring met deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54
Alpine maakt een uitstekende versterkte DAB antenne.

Overigens, het wegvallen vlak over de grens is by design.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
SkiFan schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:09:
Alpine maakt een uitstekende versterkte DAB antenne.

Overigens, het wegvallen vlak over de grens is by design.
dat is zeker niet bij Design,

als ik belgie in rijd heb ik tot minimaal Antwerpen nog bereik.
Duitsland hetzelfde zeker tot 30KM over de grens nog bereik
Plank antennes zijn een tussen oplossing maar zeker niet geweldig.
koop een goeie dak antenne. heb je veel meer plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 22:54
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:26:
[...]

dat is zeker niet bij Design,

als ik belgie in rijd heb ik tot minimaal Antwerpen nog bereik.
Duitsland hetzelfde zeker tot 30KM over de grens nog bereik
Plank antennes zijn een tussen oplossing maar zeker niet geweldig.
koop een goeie dak antenne. heb je veel meer plezier van.
Bij een cabrio kan dat niet. Dan heb je niks om die antenne op te zetten.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
Gisteren heb ik een 14,9" unit geïnstalleerd van Xtrons in mijn BMW 518d (F10, 2015). Het gaat om de unit met NBT, 8 cores en 128GB. Media input heb ik op AUX gezet en alles werkte goed, totdat ik mij afvroeg of de FM radio ook werkte. Dit getest en dat ging ook goed.

Daarna heb ik de media input van de auto teruggezet op AUX, maar zodra ik nu iets afspeel via Android Auto, dan hoor ik een halve seconde het verwachte geluid en daarna gaat hij weer naar de FM radio. Op internet zie ik wel opmerkingen over het instellen van de AUX mode, maar die kan ik nergens vinden. Weet iemand misschien nog een optie die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Car Info app -> Factory Head Unit Parameter Setting -> Audio Switch en die moet op Manual.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:30

TurboNick3

Thedutchtravellers

Nou mensen
Inmiddels ben ik vandaag eindelijk begonnen aan de android auto ombouw.
(project lag even still, questie van prioriteit)
Maar helaas krijg ik het display niet aan de gang
Ik heb de kabels aangesloten en ook met multimeter 12v op geel en zwarte draad
echter display gaat niet aan ook niet als de bus gestart is.
heeft iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-oGz02-2tMQ8fRX_qWTwojL8F4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHYZ5ALEF0A2TadszSon2g9b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQsmXhJ6fjxcUGBdX78CVa4ZSMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKblxhs9yQi6Mn5EUic3iI9f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTphvUmoGYyNdB1Ai5yrltyiF-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NmyqARDp5TkC0njUY9hAuQNp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hV8dlizNbCWD5-OW-PY5e0gExR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cme3ME0wQUSZNRUUTPRRGI6q.jpg?f=fotoalbum_large

alvast bedankt

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3

TurboNick3

Thedutchtravellers

TurboNick3 schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:33:
Nou mensen
Inmiddels ben ik vandaag eindelijk begonnen aan de android auto ombouw.
(project lag even still, questie van prioriteit)
Maar helaas krijg ik het display niet aan de gang
Ik heb de kabels aangesloten en ook met multimeter 12v op geel en zwarte draad
echter display gaat niet aan ook niet als de bus gestart is.
heeft iemand een idee?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

alvast bedankt
Ik heb inmiddels de zekering vervangen die in de radio zit ondanks dat die niet doorgebrand leek maar als ik de auto start en voltage meet op de kabels krijg ik 12v of 14v eigenlijk en die zekering gaf niks. Erna op die nieuwe ook niet. Toen met contactspray geprobeerd. Lijkt ook niks te doen. Mijn eigen conclusie is dat het fout gaat tussen de powerkabel en de zekering dus dan moet dat in het apparaat niet goed gaan.

Of hebben jullie andere ideeen ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:31

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hele open deur, maar je weet maar nooit: je hebt de power knop voor op het display geprobeerd? En eventueel de reset procedure met een pinnetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboNick3

TurboNick3

Thedutchtravellers

SayWhatAgain! schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:51:
Hele open deur, maar je weet maar nooit: je hebt de power knop voor op het display geprobeerd? En eventueel de reset procedure met een pinnetje?
Bedankt voor het meedenken maar ja die zijn geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-10 05:26
Ik ben gewezen op dit topic door een vriend van mij. Onlangs heb ik een andere auto verkregen, een toyota auris uit 2008.. Daarin zit nog de standaard radio met cd speler... AM/FM maar geen blauwtant, usb etc... dus die wil ik vervangen want ik wil graag handsfree bellen.

Nu heb ik onlangs deze via Ali besteld;
https://nl.aliexpress.com/item/1005008827397017.html en dan de versie: Kleur: 4G 32G CAM

Heeft iemand ervaring met deze radio? deze verkoper is de snelste iig niet want ik heb de radio op 4 september gekocht, zou op 13 verzonden zijn en vandaag afgeleverd worden maar helaas het pakket is nog niet eens verzonden blijkt als ik de track en trace online check.

Dus ben ik benieuwd naar mensen met eventueel ervaringen van deze radio / verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3

TurboNick3

Thedutchtravellers

EricBruggema schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:32:
Ik ben gewezen op dit topic door een vriend van mij. Onlangs heb ik een andere auto verkregen, een toyota auris uit 2008.. Daarin zit nog de standaard radio met cd speler... AM/FM maar geen blauwtant, usb etc... dus die wil ik vervangen want ik wil graag handsfree bellen.

Nu heb ik onlangs deze via Ali besteld;
https://nl.aliexpress.com/item/1005008827397017.html en dan de versie: Kleur: 4G 32G CAM

Heeft iemand ervaring met deze radio? deze verkoper is de snelste iig niet want ik heb de radio op 4 september gekocht, zou op 13 verzonden zijn en vandaag afgeleverd worden maar helaas het pakket is nog niet eens verzonden blijkt als ik de track en trace online check.

Dus ben ik benieuwd naar mensen met eventueel ervaringen van deze radio / verkoper.
het is even zoeken in ali website of app maar daar kan je de locatie of status van de bestelling vinden
bij mij bleef die ook 2 weken hangen bij de invoering op schiphol en toen moest ik eerst 30euro aftikken voor het verder mocht met postnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-10 05:26
TurboNick3 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:43:
het is even zoeken in ali website of app maar daar kan je de locatie of status van de bestelling vinden
bij mij bleef die ook 2 weken hangen bij de invoering op schiphol en toen moest ik eerst 30euro aftikken voor het verder mocht met postnl
Dank, de ontvangst datum 22 sept... nu was de status van de verzender onderweg maar is nu aangepast naar geen status.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J3Avojy.png

Maar goed, ik vroeg mij ook af of er mensen zijn die deze radio kennen en er dus ervaring mee hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3

TurboNick3

Thedutchtravellers

Voor wie het gevolgd heeft ik heb een Android radio gekocht voor mijn Ford Transit
helaas was deze defect, het display gaat niet aan.
De stroom doorgemeten, helaas een probleem.
Een extra kabel besteld en geprobeerd maar ook daar werkt het niet mee. dus mijn conclusie i dat het moet liggen tussen de power input en de zekering aangezien de zekering geen 12v krijgt en zelf niet stuk is uiteraard.
Na vanalles geprobeerd te hebben nu de retour en restitutie gevraagd en dan maar op zoek naar een andere
ik dacht dit geen wel een te zoeken die al in europa is.
is dit een optie die goed is? ik ken de processor niet
https://nl.aliexpress.com....0.0&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3

TurboNick3

Thedutchtravellers

inmiddels de auto radio terug ingebouwd maar die doet het nu ook niet meer want het mini display krijgt geen stroom. misschien toch een probleem met stroomtoevoer van de originele kabel? ik ben nu echt radeloos geworden.

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste