God, wat een klus. Ik snap compleet dat je hier door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik heb een oud autotje, een Toyota Corolla uit 2003, en het leek me leuk om daar een Android head unit in te zetten met achteruitrijcamera. Maar zelfs na dagen verschillende threads inlezen, YouTube en Aliexpress blijf ik het allemaal nogal vaag vinden. Voor 200 euro zou ik het wel geinig vinden om wat te tweaken, maar meer is 't oude beestje ook niet echt meer waard vind ik.
Wat ik lastig vind is dat de Europese Corolla net iets af te wijken van de gangbaardere internationale versies met betrekking tot de airco uitlaatjes op het dashboard. Nieuwere modellen lijken allemaal grotere schermen te hebben, en dan moet je een gedeelte van je dashboard vervangen inclusief uitlaatjes en die passen dan niet. Dus ik zit echt door tientallen pagina's zoekresultaten te ploeteren om relevante units te vinden.
Relevante units zijn er wel. Max 9 inch geloof ik. Dan kijk it het liefst naar merken die ik vaak zie langskomen, zoals Mekede en Junsun, maar het aanbod van die merken die dan wel mijn auto zouden moeten passen zijn dan bijna altijd die modellen met lagere resolutie IPS-schermen met vermoedelijk dan oudere specs.
Na veel zoeken heb ik uiteindelijk deze unit gevonden die wél lijkt te passen én betere specificaties heeft:
https://nl.aliexpress.com/item/1005006331648941.html
Volgens de beschrijving heeft deze:
- Een QLED-scherm
- 8-core 7862 CPU
Wat ik begrijp is dat dat waarschijnlijk een UIS7862 is, en die wordt vaak genoemd als een van de betere SoCs in Android head units. Toch ben ik wat huiverig, want het merk CAIXI zegt me niets. Heeft iemand ervaring met deze GX9Pro of het merk CAIXI?
Of suggesties hoe je kunt checken of het inderdaad om de echte UIS7862 gaat? En of dit een veilige gok is qua hardware? Of een andere suggestie voor 'n Toyota Corolla uit 2003?
Alle hulp welkom, ik ben er bijna, maar heb nog net dat extra zetje nodig om het met vertrouwen te bestellen.