Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb 2 weken geleden een los Android Auto schermpje besteld voor in onze 2e auto (Suzuki Swift) voor maar liefst 33 euro :P
Afgelopen weekend heb ik 'm in gebruik genomen, en het valt mij echt niks tegen :o De unit staat eigenlijk meteen aan zodra ik het contact omdraai, responsetijd van het scherm is ook super in de reguliere (niet android auto) omgeving (zal wel op een basic Linux/WindowsCE iets draaien ofzo).
Android Auto (draadloos) is na ongeveer 5 sec. verbonden en klaar voor gebruik. Geluid via de ingebouwde FM transmitter werkt ook perfect en qua geluidskwaliteit ook dikke voldoende (de fabrieksaudio stelt niet veel voor, dus ik ben dan al gauw tevreden :P).
Echt een dikke aanrader!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 18:51

NoFearCreations

3DPrint the world!

-tom-562 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:53:
Ik heb 2 weken geleden een los Android Auto schermpje besteld voor in onze 2e auto (Suzuki Swift) voor maar liefst 33 euro :P
Afgelopen weekend heb ik 'm in gebruik genomen, en het valt mij echt niks tegen :o De unit staat eigenlijk meteen aan zodra ik het contact omdraai, responsetijd van het scherm is ook super in de reguliere (niet android auto) omgeving (zal wel op een basic Linux/WindowsCE iets draaien ofzo).
Android Auto (draadloos) is na ongeveer 5 sec. verbonden en klaar voor gebruik. Geluid via de ingebouwde FM transmitter werkt ook perfect en qua geluidskwaliteit ook dikke voldoende (de fabrieksaudio stelt niet veel voor, dus ik ben dan al gauw tevreden :P).
Echt een dikke aanrader!
Linkje?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

-tom-562 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:53:
Tja, d'r zijn ook goedkope inbouw units, maar dat gaat waarschijnlijk richting de 50-70eu, dan kun je wel tenminste de speakers van de auto zelf gebruiken.

Ik ga d'r van uit dat je dus ook geen apps op het apparaat zelf kunt draaien, enkel te gebruiken in combinatie met een telefoon?

Op zich is dat niet zo'n probleem, ik bedacht mij laatst dat de ingebouwde apps eigenlijk ook helemaal niets voor stellen en je toch praktisch altijd Spotify / Maps via telefoon gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

https://www.aliexpress.co...st_main.29.14411802CaGWiB
Accretion schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:15:
[...]

Tja, d'r zijn ook goedkope inbouw units, maar dat gaat waarschijnlijk richting de 50-70eu, dan kun je wel tenminste de speakers van de auto zelf gebruiken.

Ik ga d'r van uit dat je dus ook geen apps op het apparaat zelf kunt draaien, enkel te gebruiken in combinatie met een telefoon?

Op zich is dat niet zo'n probleem, ik bedacht mij laatst dat de ingebouwde apps eigenlijk ook helemaal niets voor stellen en je toch praktisch altijd Spotify / Maps via telefoon gebruikt.
Ja, een inbouwunit met een beetje geheugen ging al snel richting de 100 euro. 4GB al 150/170 euro. Dit is voor een boodschappenauto waarmee we incidenteel wat verder rijden prima zat. En qua apps, ik gebruik alleen Google Maps/TomTom en Spotify (of Soundcloud ofzo). Ingebouwde microfoon werkt ook goed, dus Google Assistant werkt ook prima

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-06 09:01
Accretion schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:47:
[...]

De C1 2015 is vergelijkbaar met de 108?

Als ik zoek op Aliexpress naar 'C1' krijg ik inderdaad vooral de =<2014 versie (vergelijkbaar met 107).
Maar als ik zoek op 'Citroen C1 108' dan vindt ik wel units voor 2015>=.

De 7" is wellicht mooier, deze video is wel interessant:
YouTube: #131 Android Auto or Apple CarPlay upgrade Peugot 108, Toyota Aygo o...

En die geeft aan: "You'll need to buy the 86140-YV010 (no DAB+) or 86140-YV020 (with DAB+)", maar dat geeft geen resultaat op Aliexpress, wellicht kun je die bij een NL webshop bestellen; is ook makkelijker navragen of stuurwiel-aansturing gaat werken (en makkelijker terugsturen als het niet werkt).
Je kunt ook voor de veiligheid met PayPal of creditcard betalen, dan is het makkelijker om een geschil aan te maken/geld terug te krijgen.

Hieronder wat andere dingen die ik uitgezocht/gevonden heb, maar ik heb ze doorgestreept, voor mijzelf durf ik het prima aan om van Aliexpress te bestellen en ik ben heel tevreden met de unit die ik ontvangen heb.
Maar voor een ander, zou ik het eigenlijk niet als advies durven geven, het zou jammer zijn als je teleurgesteld bent met de specifieke unit die jij geleverd krijgt, vandaar alleen officieel het bovenstaande advies (koop van een webshop waar je wel fatsoenlijk vragen kunt stellen en retour kan sturen (check de voorwaarden!)).

Maar hieronder doorgestreept wat 'hints' / snelle zoekresultaten maar geen aanbevelingen of degelijk advies!

De 9" voor Citroen van 'NaviFly' lijkt verdacht veel op mijn 'Junsun' (verkocht door AweSafe), maar het M400S model vindt ik persoonlijk vrij duur en hoewel de NaviFly store veel spul verkocht heeft, heeft nog niemand dit specifieke model gekocht?:

[Afbeelding]

De 9" hierboven lijkt mij wel erg 'groot', zal een stukje boven het dashboard uit steken.

Hier een 7" op Aliexpress, maar ik ken het merk/verkoper niet :/

En dit is een 9" alternatief van Junsun, maar die geeft Citroen C1 2020 aan :/
Yes klopt, en zelfde als nieuwere Aygo. Die video heb ik gezien! "86140-YV010" is ook het officiele unit waar ik het over had, die is plug-n-play dus dat zou sowieso goed moeten gaan.

Bedankt voor de moeite van het verder uitzoeken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 19:41

Veritas

concedo nulli

Iemand ervaring met deze serie van Eonon radio's? Ziet er best wel goed uit voor de prijs qua specs en met Android auto:

https://www.eonon.com/And...nch-ips-touch-screen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ssjaak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 16:54
hallo,

na veel lezen hier ook een android hu gekocht op ome Ali.
een ekiy 4-64 t7.
werkt goed, beter als de bosch unit in mijn Suzuki s-cross van 2018.
loop echter tegen wat dingetjes aan. hiervoor al gezocht op internet(uiteraard).
bijv. de originele microfoon van de s-cross wilde ik graag gebruiken. maar na veel lezen op diverse sites is het nog niemand gelukt. de externe microfoon van de ekiy werkt wel goed maar als ik hem gebruik gaat hij rondzingen. de enige oplossing hiervoor was (zoals ik lees) dat ik van de flatcable de eerste 2 pinnen moet afschermen.
nu vind ik het nogal wat om in een 2 week oude unit te gaan knippen en plakken.
iemand hier een oplossing voor? bijv. verloop stekker van de originele microfoon naar de chinees? misschien zoek ik verkeerd maar na 1 week zoeken hier maar vragen.

vraag 2: volgens de een zit in de s-cross een 6 volt achteruit rij camera. volgens een ander 12 volt.
heb nog niks aangesloten want zit te wachten op de kabeltjes voor het groene stekkertje van de camera.
zitten al een week in het vliegtuig. heb beide besteld maar ben nu wel nieuwsgierig. 6 volt zetten op 12 volt is niet zo erg. maar 12 op 6 hmmm kweenie..
op het suzuki forum zijn de meningen ook verdeeld. (zelfs het poolse suzuki forum)

iemand tips? alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 23:57
Veritas schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:04:
Iemand ervaring met deze serie van Eonon radio's? Ziet er best wel goed uit voor de prijs qua specs en met Android auto:

https://www.eonon.com/And...nch-ips-touch-screen.html
Ik heb al ruim 3 jaar een eonon in mijn mazda 6. Hij bevalt prima, ik merk wel dat de android wat achter begint te lopen en hij heeft heel af en toe een reset nodig, dus ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe, maar dan zou ik zo weer eonon kopen.

De aansluitingen klopten perfect en hij paste ook goed bij het inbouwen.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 14:25
Accretion schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:13:
[...]

Ik heb even naar een TS10 gekeken, DAB+ is daar een optie via USB?
Dan maakt het verder qua signaal toch niet uit; of zorgen de andere modellen voor storing op de externe USB-tuner?

Ik heb nog geen Android Car Headunit gevonden met ingebouwde DAB+, maar ja, van de andere kant is optionele toevoeging ook wel prima.
In mijn insiginia (opel) heb ik ook een TS10, DAB+ zou kunnen middels een dab antenne (usb) maar ik vond dit geen succes. Hij vind wel zenders, maar bereik is alnog drama. Heb nu zeer goedkope simonly erin gedaan en gewoon tune app gedownload. Nu altijd perfect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:18
G.Scholtens schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:06:
[...]

In mijn insiginia (opel) heb ik ook een TS10, DAB+ zou kunnen middels een dab antenne (usb) maar ik vond dit geen succes. Hij vind wel zenders, maar bereik is alnog drama. Heb nu zeer goedkope simonly erin gedaan en gewoon tune app gedownload. Nu altijd perfect
Klopt de raamstickers zijn in de randstad wel te doen maar er buiten is het hit en mis.

beste is een dakantenne bestellen voorkeur voor de Eightwood. die werkt echt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervos87
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 08:40
Hoi allemaal,

Voor mijn transporter t5 (2016) ben ik op zoek naar een nieuwe 2DIN (of 1 DIN volgens mij kan dat ook) autoradio maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik hoop dat jullie mij wat in de goede richting kunnen helpen.

Mijn wensen voor de autoradio:
- prijs tot range tussen 250 en 500 euro (goedkoper mag ook uiteraard maar ik vermoed dat dat niet gaat lukken)
- Android (het liefst 10 of hoger?)
- DAB radio
- Google en Apple carplay (het liefst wireless maar dat is geen eis)
- responsief
- mogelijkheid tot verbinden met een achteruitrij camera
- Het liefste zo groot mogelijk scherm (tussen 7 en 10 inch)
- zelf je "homescherm" kunnen bepalen (zoals widgets kunnen plaatsen of welke apps je daar wilt zien (nice to have, geen eis)

Zelf dacht ik in eerste instantie aan een unit van ATOTO (de ATOTO 7) (link) maar ik lees op het internet dat deze niet betrouwbaar zijn en snel stuk gaan. Wat ik er gaaf was is de achteruitrij camera die zij hierbij verkopen: ATOTO AC-HD03LR 720P. Deze achteruitrij camera kan een soort birdview maken (vanuit alleen die camera) wanneer je achteruit in parkeert (naast natuurlijk je gewone achteruit beeld).

Wat ik ook niet begrijp is of ik die achteruitrij camera bijvoorbeeld op een andere headunit kan installeren met hetzelfde resultaat (2-delig beeld waarbij 1 beeld de birdview is).

Mijn vraag aan jullie: welke headunit zouden jullie mij adviseren (kijkende naar mijn wensen), en zou ik die specifieke achteruitrij camera ook op een andere unit kunnen installeren? Of zou ik die hele achteruitrij camera ook niet moeten overwegen?

[ Voor 9% gewijzigd door sandervos87 op 18-12-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
sandervos87 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:52:
Hoi allemaal,

Voor mijn transporter t5 (2016) ben ik op zoek naar een nieuwe 2DIN (of 1 DIN volgens mij kan dat ook) autoradio maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik hoop dat jullie mij wat in de goede richting kunnen helpen.

Mijn wensen voor de autoradio:
- Android (het liefst 10 of hoger?)
- DAB radio
- Google en Apple carplay (het liefst wireless maar dat is geen eis)
- responsief
- mogelijkheid tot verbinden met een achteruitrij camera
- Het liefste zo groot mogelijk scherm (tussen 7 en 10 inch)
- zelf je "homescherm" kunnen bepalen (zoals widgets kunnen plaatsen of welke apps je daar wilt zien (nice to have, geen eis)

Zelf dacht ik in eerste instantie aan een unit van ATOTO (de ATOTO 7) (link) maar ik lees op het internet dat deze niet betrouwbaar zijn en snel stuk gaan. Wat ik er gaaf was is de achteruitrij camera die zij hierbij verkopen: ATOTO AC-HD03LR 720P. Deze achteruitrij camera kan een soort birdview maken (vanuit alleen die camera) wanneer je achteruit in parkeert (naast natuurlijk je gewone achteruit beeld).

Wat ik ook niet begrijp is of ik die achteruitrij camera bijvoorbeeld op een andere headunit kan installeren met hetzelfde resultaat (2-delig beeld waarbij 1 beeld de birdview is).

Mijn vraag aan jullie: welke headunit zouden jullie mij adviseren (kijkende naar mijn wensen), en zou ik die specifieke achteruitrij camera ook op een andere unit kunnen installeren? Of zou ik die hele achteruitrij camera ook niet moeten overwegen?
voor DAB zou ik kijken voor een TS10. minimaal 4 GB + 64 en een UIS7862 of als t niet kan een MTK8667. dan zou je al een heel eind moeten komen. en vergeet het QLED scherm niet. deze zijn een stuk beter dan de goedkope LCD/IPS schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervos87
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 08:40
Brentjuh2000 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:07:
[...]

voor DAB zou ik kijken voor een TS10. minimaal 4 GB + 64 en een UIS7862 of als t niet kan een MTK8667. dan zou je al een heel eind moeten komen. en vergeet het QLED scherm niet. deze zijn een stuk beter dan de goedkope LCD/IPS schermen
Dank je wel voor je informatie! Ik had gezien dat je die eerder ook aanraadde voor iemand anders in dit forum maar volgens mij zijn die denk ik alleen te bestellen bij Aliexpress.De Atoto head units zijn ook te bestellen via Amazon wat ik wel een prettige gedachte vindt ivm garanties.

Als ik op ali-express zoek naar de "TS10 UIS7862" vind ik volgens mij geen optie voor mijn transporter t5 helaas. Ik vind wel bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/i/1005005233681603.html maar die rekenen extreem hoge verzendkosten en volgens mij is dit voor een specifieke auto. Het liefste zou ik bij amazon bestellen. Weet jij of dat mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
sandervos87 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:17:
[...]

Dank je wel voor je informatie! Ik had gezien dat je die eerder ook aanraadde voor iemand anders in dit forum maar volgens mij zijn die denk ik alleen te bestellen bij Aliexpress.De Atoto head units zijn ook te bestellen via Amazon wat ik wel een prettige gedachte vindt ivm garanties.

Als ik op ali-express zoek naar de "TS10 UIS7862" vind ik volgens mij geen optie voor mijn transporter t5 helaas. Ik vind wel bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/i/1005005233681603.html maar die rekenen extreem hoge verzendkosten en volgens mij is dit voor een specifieke auto. Het liefste zou ik bij amazon bestellen. Weet jij of dat mogelijk is?
stuur mij even een prive bericht. dan kunnen we even sparren over wat de beste optie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 14:25
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:25:
[...]

Klopt de raamstickers zijn in de randstad wel te doen maar er buiten is het hit en mis.

beste is een dakantenne bestellen voorkeur voor de Eightwood. die werkt echt perfect
Was ook een optie geweest, maar vind wel prima zo. Geen gezeur en gezeik maar qua bereik. Luister toch bijna alleen maar spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:17

Metalfreak

Hoije woh!

Brentjuh2000 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:25:
[...]

Juist in Limburg werkt die van mij prima. Alleen toen kwam ik in Nijmegen: helemaal niks meer... :/ Eigenlijk vanaf Venlo vond 'ie geen enkele zender meer.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxman69
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:17
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de originele radio in een Peugeot Partner Tepee(bouwjaar 2008) met een exemplaar met android auto en scherm 9 inch ?

Op alliexpress staan verschillende exemplaren die geschikt zouden zijn, maar welke te kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
taxman69 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:09:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de originele radio in een Peugeot Partner Tepee(bouwjaar 2008) met een exemplaar met android auto en scherm 9 inch ?

Op alliexpress staan verschillende exemplaren die geschikt zouden zijn, maar welke te kiezen ?
Stuur even een pb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisja
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08-03 18:26
Goedeavond allen

Ik ben nieuw hier en zie zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik ben opzoek naar een dubbel din toestel, voor in een vw caddy uit 2011
Het liefst met dab + en carplay.
Indien mogelijk ook met offline navigatie.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, met wat ik moet aanschaffen

Alvast bedankt voor de hulp.

M.vr.gr.
Kisja

[ Voor 9% gewijzigd door kisja op 07-01-2025 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corne-P
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 20:13
Hallo Tweakers,

De originele RNS315 met stuurwielbediening van mijn VW Caddy uit 2011 is overleden.
Aangezien ik niet van plan ben om de auto nog langer dan een jaar te houden ben ik op zoek naar een betaalbaar alternatief maar ook ik zie, zoals degene voor mij, door de bomen het bos niet meer.
Ik gebruikte eigenlijk maar 3 functies: namelijk bellen, radio en streamen. Streamen gaat over muziek en Flitsmeister en Google maps meldingen.

Mijn wensen zijn:

- Handsfree bellen (kan dit via de originele microfoon?)
- Muziek streamen via o.a. Spotify
- Radio luisteren

Ik gebruikte de handsfree bel functie dagelijks dus ik hoop op minimaal vergelijkbare kwaliteit t.o.v. origineel.

Andere functies zoals bijv. Navigatie via CarPlay is leuk maar is geen must.

Ik zie heel veel opties op bijvoorbeeld Ali van ~€70 maar ik heb daar een beetje mijn twijfels over.

Kunnen jullie mij iets aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Corne-P schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:55:
Hallo Tweakers,

De originele RNS315 met stuurwielbediening van mijn VW Caddy uit 2011 is overleden.
Aangezien ik niet van plan ben om de auto nog langer dan een jaar te houden ben ik op zoek naar een betaalbaar alternatief maar ook ik zie, zoals degene voor mij, door de bomen het bos niet meer.
Ik gebruikte eigenlijk maar 3 functies: namelijk bellen, radio en streamen. Streamen gaat over muziek en Flitsmeister en Google maps meldingen.

Mijn wensen zijn:

- Handsfree bellen (kan dit via de originele microfoon?)
- Muziek streamen via o.a. Spotify
- Radio luisteren

Ik gebruikte de handsfree bel functie dagelijks dus ik hoop op minimaal vergelijkbare kwaliteit t.o.v. origineel.

Andere functies zoals bijv. Navigatie via CarPlay is leuk maar is geen must.

Ik zie heel veel opties op bijvoorbeeld Ali van ~€70 maar ik heb daar een beetje mijn twijfels over.

Kunnen jullie mij iets aanbevelen?
als het echt goedkoop moet zoek er dan een met 2 gb ram en 32 gb opslag en vermijd de MTK8227L (ook vaak aangeduid als 4X 1.3 Ghz A7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corne-P
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 20:13
Dank je wel!

https://a.aliexpress.com/_EzjIKgo

Is dit wat? Het gaat dan om de T2 versie met 2GB+64GB.
Ik kan alleen niks zinnigs vinden over de chipset

Edit: ik kwam tijdens het verder doorzoeken van dit topic wat aanbevelingen tegen voor wat betreft Mekede units:

https://a.aliexpress.com/_EQBxT76

Is dit een betere optie dan die eerste?

[ Voor 82% gewijzigd door Corne-P op 14-01-2025 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
dat is de beruchte 8227L

Chipset:8227L-DEMO

probeer te zoeken naar een AC8257 of px3 of px5 model.

zijn vaak een paar tientjes duurder en een stuk beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 10:31

player-x

Disruptive by design

Corne-P schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:38:
Is dit een betere optie dan die eerste?
Ik zou op eerste gezicht voor deze met 8Core gaan:
https://nl.aliexpress.com/item/1005008060850140.html

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
dit is inderdaad de versie die ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Krize18 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:14:
@kaasaanfiets

Moest je nog vragen hebben hoor ik het wel 😉
Ik heb waarschijnlijk dezelfde auto (Toyota Auris TS 2016) en wil ook een nieuwe headunit kopen.
Zat er bij de unit van jou een specifiek e CANbus aansluiting, en was dat dan type FT-RZ-02?

Mijn plan is om een Dudu7 te kopen van 11.5 inch te die dan voor te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramD
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-06 15:10
Heeft iemand toevallig ervaring met de HUs van Avison?

Zit te kijken naar de unit die ze hebben voor de Seat Ibiza 6J (link).

Verder dan deze unit zie ik eerlijk gezegd de bomen door het bos niet meer zo, er zijn zo veel verschillende (al zijn ze bijna niet uit elkaar te houden) units beschikbaar voor mijn auto. Als iemand nog een aanrader heeft hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44
Van 2/32 gb wordt je echt niet blij. En dat voor dat geld. Veel te duur. Heeft mic niks wat past?

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramD
Zo te zien niet helaas (ervan uitgaand dat je mic-autoradio bedoeld).

[ Voor 3% gewijzigd door JoramD op 31-01-2025 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Ja, die bedoelde ik. Volgens mij heeft die Seat 2-din, kun je er een universele in stoppen. Zou ik er wel eentje met quadlock proberen te vinden. Past ie gelijk zonder geklooi op je bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
DesertRose schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:43:
[...]

Ik heb waarschijnlijk dezelfde auto (Toyota Auris TS 2016) en wil ook een nieuwe headunit kopen.
Zat er bij de unit van jou een specifiek e CANbus aansluiting, en was dat dan type FT-RZ-02?

Mijn plan is om een Dudu7 te kopen van 11.5 inch te die dan voor te monteren.
Hi! Als ik het me goed herinner had ik CB004 als type kabelboom (ik kan dit helaas niet meer terug zien in mijn order van toen). Hier zit CANbus uitleesmodule TY-SS-05 aan.

Als ik volgende week even tijd heb kan ik de radio wel ff uithalen om te dubbelchecken als je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Krize18 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:46:
[...]

Hi! Als ik het me goed herinner had ik CB004 als type kabelboom (ik kan dit helaas niet meer terug zien in mijn order van toen). Hier zit CANbus uitleesmodule TY-SS-05 aan.

Als ik volgende week even tijd heb kan ik de radio wel ff uithalen om te dubbelchecken als je wil?
Dank voor je tijd en reactie.
Ik weet niet in hoeverre dat heel veel zin heeft, dus ik ga eerst even kijken wat ik heb voordat jij je er je tijd mee hoeft te verdoen.

Ik vermoed ook dat ik niet voor een Dasaita ga dus dan heb ik ook minder aan het specifieke canbus type als het van dasaita is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
DesertRose schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:41:
[...]

Dank voor je tijd en reactie.
Ik weet niet in hoeverre dat heel veel zin heeft, dus ik ga eerst even kijken wat ik heb voordat jij je er je tijd mee hoeft te verdoen.

Ik vermoed ook dat ik niet voor een Dasaita ga dus dan heb ik ook minder aan het specifieke canbus type als het van dasaita is.
Graag gedaan! Moest je toch nog iets willen weten, hoor ik het graag.

Laat sowieso eventjes iets weten moest je voor de Dudu7 11" gaan, ik ben benieuwd hoe die bevalt en hoe de installatie gaat. Lijkt mij ook wel een interessante upgrade ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Krize18 op 03-02-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06 13:30
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij nuttig tips kunnen geven waar ik rekening mee kan houden. Alvast bedankt voor dit nuttige topic, heb al veel kunnen inlezen.
Afgelopen weekend heb ik een ATOTO T7 op de kop kunnen tikken. Deze wil ik graag in mijn Honda FRV 2004 inbouwen, deze heeft ook bediening op het stuurwiel.
Belangrijkste opties voor mij zijn:
- Spotify
- Googel maps
- Achter camera

Heeft iemand hier ervaring mee, of belangrijke zaken waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:39
Ik loop even spaak bij het installeren van een nieuwe Android radio in mijn alfa 159, misschien weten jullie wat het probleem kan zijn.
Betreft deze radio: aliexpress linkje het S5 model.

In principe werkt na installatie de radio goed, ook de opties vanuit het canbus systeem werken (stuurwiel bediening en deur open melding). Wanneer ik meer informatie wil uitlezen met de voorgeïnstalleerde canbus app blijven de waardes leeg, bijvoorbeeld temperaturen blijven 0. Opzich geen probleem want dat ga ik niet gebruiken.

Echter krijg ik nu steeds een foutmelding op het schermpje van de auto zelf, dat de parkeersensoren niet beschikbaar zijn. Kan het zijn dat de canbus decoder storing op de canbus lijn creëert en zo deze melding tevoorschijn komt? Melding komt bij sommige ritten om de 10 seconden tevoorschijn soms blijft de melding helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
Euhm weet niet of het off-topic is en hier geplaatst mag worden maar dan hoor ik het wel denk ik. ;)

Heb een paar jaar terug een auto gehad met een Eunavi PX5 4/32GB. Prima apparaat op zich wel wat klachten over de geluidskwaliteit van de carkit maar goed. :)

Andere auto gekregen waar de headunit niet in kon en heb deze dus verkocht. Inmiddels een andere auto met een ingebouwd systeem met Android Auto waardoor de noozaak voor mij aardig weg was. Maar mis nu toch wel hier en daar wat functionaliteit.

Maar nu las ik dat er zogemaamde AI Boxen zijn. Deze kan je met een usb kabel aansluiten op je android auto van je bestaande installatie en klaar. Deze box draait dan gewoon Android net als een head unit dus met Google Playstore en allerlei andere apps op dat apparaat zelf. Sommigen hebben ook ingebouwde GPS, sim kaart module et cetera. Merk Calinkit zou een wat bekendere zijn en heeft een Qjualcomm chip er in zitten zoals deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005006665401419.html Iemand ervaringen en advies voor een unit met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Thnx!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:52

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik ben bezig met een Android radio in te bouwen in een vw up.
Nou is de radio ontvangst zeer slecht, zeer waarschijnlijk omdat de antenne Phantom voeding nodig heeft via fakra aansluiting.
Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 14:51

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Ik gebruik sinds 2019 een JVC head unit (KW-M745DBT), en sinds afgelopen week vertoont deze ineens kuren: volume bediening blijft hangen (volume blijft in beeld maar reageert niet op de touch knoppen), DAB+ en radio hebben geen ontvangst meer (hij "ziet" ze niet eens), bij het afspelen van Spotify valt het geluid ritmisch weg (om de seconde) en bij het starten van de auto zijn datum en tijd telkens gereset naar 1 januari 1970.

Wat ik heb geprobeerd:
  1. Hele unit los en alle contacten nagekeken: niets te zien en geen verschil.
  2. Opstarten met DAB+ en radio antennes los: geen verschil
  3. Auto inschakelen zonder motor (sleutel in de tussenstand): geen verschil
Er lijkt iets van een storing te zijn ergens (ruis op de kabelboom? Maar waar vandaan?) er is geen firmware update oid geweest. Wat zou dit kunnen zijn en hoe kan ik dit troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
sander817 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:52:
Ik ben bezig met een Android radio in te bouwen in een vw up.
Nou is de radio ontvangst zeer slecht, zeer waarschijnlijk omdat de antenne Phantom voeding nodig heeft via fakra aansluiting.
Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?
Phantom-Einspeise-adapter, kun je op bv Amazon kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel78
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 13:03
Altijd leuk om even een foto te delen. Android radio 8G-128GB. Orginele radio was stuk gegaan, dus ik dacht ik ga ervoor. Electromotortje van de verwarmingsklep ook gelijk maar vervangen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRO6Puox76My_gARZ06O957Ccxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rqZe2C8ZJjFEZLoRkjrs1qm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 14:58
Eerste post in dit topic omdat ik afgelopen weekend een Android-radio in m'n auto heb geinstalleerd.
So far so good. Het ding werkt inclusief canbus-module voor de stuurwielbediening en voor de parkeersensoren aan de achterkant van de auto.

Echter nu begint het Tweakershart te kloppen en moet er gekeken worden of er andere (minder slecht-uitziende software) op kan. :)

Wie kan daar iets zinnigs over zeggen? Ik heb ook helaas geen ervaring met Android dus dat maakt het een beetje moeilijker.

Ik ben er met AIDA64 achter gekomen dat ik eigenlijk een Roco K706 radio heb met een MG19 mcu/platform. Er zit nu Android 12 op.
Ik hoop dat ik deze begrippen niet door elkaar haal, dus hieronder ook een paar foto's van de config.

Dus ja, ik weet eigenlijk ook nog niet zoveel van Android, dat maakt het ook een beetje lastig. Echter ben ik handig genoeg met Linux, compilen en weet niet wat, dus ik zou er mijn weg in kunnen vinden.

Maar wat zouden mijn opties kunnen zijn?
Als ik wil dat het er allemaal net wat sjieker uitziet, kan ik dan zomaar een andere launcher installeren? Zoiets als Dudu-launcher of CarCar-launcher? Of gaat dat dan compleet mis en vervallen al mijn specifieke functies zoals de parkeersensoren en de stuurwielbediening?

Wat zou mijn optie zijn voor een compleet nieuwe install/firmware? Moet je dan nog drivers laden o.i.d. of een firmware specifiek voor mijn device?

Mocht het elders uitgelegd worden in tekst of in videos, dan houd ik me aanbevolen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQW1ITUpYKMYPVHRXZZkuLZnRHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XATMPB7EALRK9CfDbx1S056.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eiv7mIcWmfgw_meqoPtZ5TZxGAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1Kz0IjwX1V5jBh806VamiBI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xq521wKpviw51QQpWoYHvdJUir8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyOpYnhHH4nvckZOc4DhhFlm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 19:58
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede manier om Android Auto/Apple CarPlay te gebruiken in mijn Suzuki Swift 2007. Ik heb geen behoefte aan alle extra functies van een Android-unit; ik wil vooral Google Maps en Spotify gebruiken. Een achteruitrijcamera lijkt me ook handig.

Wat ik heb gevonden:
  1. Inbouw Android-units (9 inch) van AliExpress, verkrijgbaar met verschillende CPU’s, RAM-configuraties en DSP-opties.
  2. Standalone schermen met alleen CarPlay/Android Auto en een FM-transmitter of AUX-output.
https://www.amazon.de/-/n...%C5%BD%C3%95%C3%91&sr=8-3

Mijn ideale oplossing:
Eigenlijk zoek ik een combinatie van beide systemen:
  • Een inbouwunit die snel opstart.
  • De telefoon moet alle rekenkracht overnemen, zodat ik niet afhankelijk ben van de hardware van de unit.
Mijn zorgen:
  • [b]Android Inbouw-units[/b]
  • Lange opstarttijd (30-40 seconden bij een volledige reboot).
  • Slaapstandoptie verschilt per model; sommige units trekken te veel stroom, wat slecht is voor de accu.
  • Hoe snel schakelt hij over naar de achteruitrijcamera als de auto start?
Standalone CarPlay/Android Auto Schermen
  • Start supersnel op en werkt direct met de telefoon.
  • Minder belastend voor de accu.
  • Beperkte integratie: past minder mooi in het dashboard.
  • Kans op diefstal omdat het eruitziet als een los scherm.
  • Achteruitrijcamera aansluiten: Hoe wire je dit zodat het scherm automatisch omschakelt naar de camera als je in z’n achteruit gaat?
Audio en belkwaliteit
Ik gebruik nu een FM-transmitter, maar de audio bij het bellen is niet geweldig. Hoe zit het met de geluidskwaliteit van deze systemen? Is een directe AUX of Bluetooth-verbinding naar de autoradio een betere optie?

Mijn budget ligt rond de 100 euro, dus ik zoek een betaalbare maar degelijke oplossing.

Heeft iemand ervaring met een snelle inbouw-unit die vooral als CarPlay/Android Auto ontvanger werkt zonder een volledig Android-systeem? En hoe regelen jullie de reverse camera-switching bij standalone schermen?

Alle tips zijn welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakerjunior op 16-03-2025 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ssjaak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 16:54
ik zat ooit met dezelfde vragen als hierboven........
tot ik deze site vond. alle vragen in dit forum worden hier beantwoord.https://xdaforums.com/f/fyt-android-head-units.12445/
heb zelf een EKIY T7 ingebouwd in mijn suzuki S-cross.
wat ik zelf heb gevonden is dat de meeste opbouw units geen android zijn maar windows ce of een soort linux.
daarom heb ik inbouw gedaan. voor de verder vragen zul je zelf moet zoeken omdat elke auto/headunit/bedrading anders is.
bijv. mijn achteruit rij camera van de suzuki is geen 12 volt maar 6 volt. gaat rare dingen doen als je daar klakkeloos 12 volt op zet.
succes met uitzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Allereerst..
skip de Standalone CarPlay/Android Auto Schermen.
dit is chineese troep en werkt eigenlijk voor geen meter.

waar je goed op moet letten bij Android units is dat je genoeg RAM , CPU en opslag neemt.

probeer te zoeken naar een UIS7862 met minimaal 4 GB RAM en 32 GB opslag.
die hebben vrijwel altijd een DSP

helaas denk ik wel dat je budget van 100 euro niet voldoende gaat zijn om een goed apparaat aan te schaffen. ik raad aan om te zorgen dat je rond de 150-200 aan budget hebt. daar kan je een goed apparaat voor kopen.

bespaar de irritatie met goedkope 4core units.

slaapstand is geen probleem. de meeste units houden 3 dagen max aan en gaan dan alsnog uit.

zelf een keer 3 weken de auto laten staan. accu was nog geen 5% gezakt.

achteruit rij camera is makkelijk te vinden. werken meestal op 12v dus met meegeleverde kabels moet dat goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-06 16:21

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Waarschijnlijk dat dit niet het juiste topic is voor deze vraag, maar kon zo snel geen Android Auto dedicated topic vinden.

Heeft iemand hier wellicht ervaring met het displayen van Samsung Dex op een autoscherm via Android Auto (protocol)?

Ik kwam AutoPro X tegen waarbij je met een externe USB-stick die je in de Android auto poort van je auto plugt Dex kunt activeren en zodoende een volwaardige desktop op je scherm kunt toveren, maar vroeg me af of hier alternatieven voor zijn. Heeft iemand hier daar wellicht ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 19:58
@ssjaak en @Brentjuh2000 erg bedankt voor jullie comments !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Hi Allen. zelf ben ik momenteel bezig met het ombouwen van mijn CHR 2016. dit is aardig gelukt.

radio werkt incl geluid met JBL.
canbus werkt ook goed en alle opties zijn zichtbaar (ook de hybrid monitor)

echter krijg ik het niet voor elkaar om de camera aan de praat te krijgen en ook de adapter die meegeleverd is voor USB en AUX past niet op de orginele kabels.

iemand die dit ook heeft gehad en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-06 22:47

Pimmuz

Roar

Hey mensen,

Na 3jaar met tevredenheid een Mekede scherm te hebben gebruikt in mijn Audi A3 8P is het nu tijd voor een carplay box in de Bmw F20.

Ik heb er veel goede dingen over gelezen alleen welke is nou het beste of maakt het allemaal niet zoveel uit omdat het carplay is.

Ik heb twee adressen/inbouwers op het oog en vroeg me af of hier iemand al ervaringen heeft met zo'n carplay box en zoja welke, waar hoe & wat.

https://www.car-essential...to-apple-carplay-inbouwen

https://www.caroptions.nl...mw?variant=44465120477475

Alvast heel erg bedankt voor het reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Voor de Golf6 en Panda 169 ben ik erg blij met de units, een Zenec in de Golf6 en een Pioneer in de Panda!

werken beide perfect..
voor de werkbus heb ik nu een los schermpje met FM transmitter (want de stock radio in dat hok ondersteund echt 6x niks kwa inputs... :/ ) alleen nu irriteer ik mij toch wel aan het feit dat het toch duidelijk behelpen is tov een ingebouwde unit met de hele rats er gewoon in!

echter voor de werkbus voldoet een simpelere unit ook wel.. alleen welke?

hij moet goed passen in een Fiat Doblo (cargo) BJ 2019

gaat vooral gebruikt worden om te verbinden met de telefoon voor android Auto te gebruiken...
verder zou het fijn zijn als de stuurwiel bediening blijft werken, alleen dat is geen harde eis! (werkt nu ook al niet lekker met de originele FIAT unit :P )
FM radio
BT audio streaming

overige zaken zo als bv DAB+ leuk absoluut geen must..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierd0pje
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-06 20:40
Ik heb vandaag een Toyota Avensis uit 1998 gekocht en ik ben er erg blij mee.
Alleen heeft deze nog een cassette speler natuurlijk zonder BT. Deze wil ik gaan vervangen voor https://www.car-essential...ch?variant=47696791273812

Mijn vraag is eigenlijk kan dit wel in een auto van bijna 30 jaar en is deze carplay goed genoeg of is het beter om hier iets meer geld in te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Bierd0pje schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:18:
Ik heb vandaag een Toyota Avensis uit 1998 gekocht en ik ben er erg blij mee.
Alleen heeft deze nog een cassette speler natuurlijk zonder BT. Deze wil ik gaan vervangen voor https://www.car-essential...ch?variant=47696791273812

Mijn vraag is eigenlijk kan dit wel in een auto van bijna 30 jaar en is deze carplay goed genoeg of is het beter om hier iets meer geld in te steken?
Als de aansluiting standaard is moet dit zeker kunnen.

Kijk echter wel even naar een wat duurder model
8 core en 4 GB ram

Die 4 cores zijn echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 10:31

player-x

Disruptive by design

Bierd0pje schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:18:
Je hoeft niet perse (veel) meer geld te besteden, maar 4GB is wel echt het minimum dat je nodig hebt, naast een 8 core CPU.

Zou gewoon op Alli kijken voor een model dat voor jou werkt, bij voorkeur een die vanuit de EU geleverd wordt.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramD
Ik heb nog is zitten zoeken voor een vervangende radio voor mijn Seat Ibiza 6J (2012).
Ben op zoek naar iets wat soepel en goed werkt qua basisfunctionaliteit en makkelijk met mijn telefoon via Android Auto kan werken.

Nu ben ik via Alixpress uitgekomen op de volgende 2 units uitgekomen, ze zouden bijde groot en deels plug en play moeten zijn (mijn verstand van auto electronica is niet fantastisch):
Junsun V1 Plus
Hikity V8(8G+128G)

heeft iemand hier toevallig ervaring met deze merken? Of nog andere ideeën/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 12:35
Ik zou naar een goede, mogelijk beetje recente, Android Radio welke geheel "Standalone" werkt, dus GPS, Apps kan installeren. (Bluetooth en handsfree zijn ook fijn)

Mijn huidige goedkope Android Radio weigert functionaliteit omdat de Android versie (8 GO) te oud is, en sowieso erg traag is.

Maar ik wil en kan geen Android Auto/CarPlay in gebruik nemen, ik heb een PinePhone.

Als er root/custom roms zouden zijn voor de Android Radio, dan zou dat helemaal mooi zijn.

Ik kan helaas enkel van die "Android Auto/CarPlay only" apperaten vinden, die zijn mij helaas dus niets waard.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen of opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Adr01 schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:50:
Ik zou naar een goede, mogelijk beetje recente, Android Radio welke geheel "Standalone" werkt, dus GPS, Apps kan installeren. (Bluetooth en handsfree zijn ook fijn)

Mijn huidige goedkope Android Radio weigert functionaliteit omdat de Android versie (8 GO) te oud is, en sowieso erg traag is.

Maar ik wil en kan geen Android Auto/CarPlay in gebruik nemen, ik heb een PinePhone.

Als er root/custom roms zouden zijn voor de Android Radio, dan zou dat helemaal mooi zijn.

Ik kan helaas enkel van die "Android Auto/CarPlay only" apperaten vinden, die zijn mij helaas dus niets waard.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen of opties!
wellicht handig om te weten voor welke auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 12:35
Brentjuh2000 schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:27:
[...]

wellicht handig om te weten voor welke auto?
Ik heb er nu een double din 7 inch scherm in zitten, het gaat om een Chevrolet uit 2005, dus maakt niet uit volgensmij wat er in komt. (De omranding kan ik 3d printen of het maakt me eigenlijk niet uit de afwerking)
Dank voor het meedenken!

Mag overigens ook een dashboard schermpje zijn, ipv een din radio

[ Voor 12% gewijzigd door Adr01 op 28-04-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris_vanr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 08:55
God, wat een klus. Ik snap compleet dat je hier door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik heb een oud autotje, een Toyota Corolla uit 2003, en het leek me leuk om daar een Android head unit in te zetten met achteruitrijcamera. Maar zelfs na dagen verschillende threads inlezen, YouTube en Aliexpress blijf ik het allemaal nogal vaag vinden. Voor 200 euro zou ik het wel geinig vinden om wat te tweaken, maar meer is 't oude beestje ook niet echt meer waard vind ik.

Wat ik lastig vind is dat de Europese Corolla net iets af te wijken van de gangbaardere internationale versies met betrekking tot de airco uitlaatjes op het dashboard. Nieuwere modellen lijken allemaal grotere schermen te hebben, en dan moet je een gedeelte van je dashboard vervangen inclusief uitlaatjes en die passen dan niet. Dus ik zit echt door tientallen pagina's zoekresultaten te ploeteren om relevante units te vinden.

Relevante units zijn er wel. Max 9 inch geloof ik. Dan kijk it het liefst naar merken die ik vaak zie langskomen, zoals Mekede en Junsun, maar het aanbod van die merken die dan wel mijn auto zouden moeten passen zijn dan bijna altijd die modellen met lagere resolutie IPS-schermen met vermoedelijk dan oudere specs.

Na veel zoeken heb ik uiteindelijk deze unit gevonden die wél lijkt te passen én betere specificaties heeft:
https://nl.aliexpress.com/item/1005006331648941.html

Volgens de beschrijving heeft deze:

- Een QLED-scherm
- 8-core 7862 CPU

Wat ik begrijp is dat dat waarschijnlijk een UIS7862 is, en die wordt vaak genoemd als een van de betere SoCs in Android head units. Toch ben ik wat huiverig, want het merk CAIXI zegt me niets. Heeft iemand ervaring met deze GX9Pro of het merk CAIXI?

Of suggesties hoe je kunt checken of het inderdaad om de echte UIS7862 gaat? En of dit een veilige gok is qua hardware? Of een andere suggestie voor 'n Toyota Corolla uit 2003?

Alle hulp welkom, ik ben er bijna, maar heb nog net dat extra zetje nodig om het met vertrouwen te bestellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris_vanr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 08:55
Hoeveel boeit het dat de unit android 10 is? ATOTO S8 werd ergens ook hoog aangeschreven. Deze form factor is volgens mij ook wel universeel maar het voelt als een slechte zet om eits met 'n verouderde android aan te schaffen https://nl.aliexpress.com/item/1005003652806817

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Mekede is altijd een goede. FYT modellen zijn vaak met goede ondersteuning.

kijk ook voor de grap naar een MTK8867 of een 7870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:48
Ik heb nog een volledig nieuwe Hizpo S8/128G voor een Ford Fiesta MK7 liggen voor de liefhebber: https://nl.aliexpress.com...d4TU&gatewayAdapt=glo2nld. Type B, dus werkend met Sync.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
chris_vanr schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:31:
God, wat een klus. Ik snap compleet dat je hier door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik heb een oud autotje, een Toyota Corolla uit 2003, en het leek me leuk om daar een Android head unit in te zetten met achteruitrijcamera. Maar zelfs na dagen verschillende threads inlezen, YouTube en Aliexpress blijf ik het allemaal nogal vaag vinden. Voor 200 euro zou ik het wel geinig vinden om wat te tweaken, maar meer is 't oude beestje ook niet echt meer waard vind ik.

Wat ik lastig vind is dat de Europese Corolla net iets af te wijken van de gangbaardere internationale versies met betrekking tot de airco uitlaatjes op het dashboard. Nieuwere modellen lijken allemaal grotere schermen te hebben, en dan moet je een gedeelte van je dashboard vervangen inclusief uitlaatjes en die passen dan niet. Dus ik zit echt door tientallen pagina's zoekresultaten te ploeteren om relevante units te vinden.

Relevante units zijn er wel. Max 9 inch geloof ik. Dan kijk it het liefst naar merken die ik vaak zie langskomen, zoals Mekede en Junsun, maar het aanbod van die merken die dan wel mijn auto zouden moeten passen zijn dan bijna altijd die modellen met lagere resolutie IPS-schermen met vermoedelijk dan oudere specs.

Na veel zoeken heb ik uiteindelijk deze unit gevonden die wél lijkt te passen én betere specificaties heeft:
https://nl.aliexpress.com/item/1005006331648941.html

Volgens de beschrijving heeft deze:

- Een QLED-scherm
- 8-core 7862 CPU

Wat ik begrijp is dat dat waarschijnlijk een UIS7862 is, en die wordt vaak genoemd als een van de betere SoCs in Android head units. Toch ben ik wat huiverig, want het merk CAIXI zegt me niets. Heeft iemand ervaring met deze GX9Pro of het merk CAIXI?

Of suggesties hoe je kunt checken of het inderdaad om de echte UIS7862 gaat? En of dit een veilige gok is qua hardware? Of een andere suggestie voor 'n Toyota Corolla uit 2003?

Alle hulp welkom, ik ben er bijna, maar heb nog net dat extra zetje nodig om het met vertrouwen te bestellen. 8)7
zijn prima units. zelf ook een aantal van ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 14:02
Beste medetweakers,

We hebben een Ford Transit H3L4 2015 met sync radio met los display erboven. Nu wil ik voor de volgende vakantie een android radio met carplay inbouwen. Ik kom op alie een aantal opties tegen, graag jullie advies.

Deze 2 lijken dezelfde unit te zijn van verschillende handelaren:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007390989020.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005007163623264.html

Deze heeft als optie een 4+4 8257 cpu of een 8 core 8259 cpu. Zijn dat nieuwere snellere series?
https://nl.aliexpress.com/item/1005008703223765.html

En deze claimt Android 15
https://nl.aliexpress.com/item/1005007764000608.html

Is een van bovenstaande aan te bevelen en welke optie zouden spec zouden jullie voor gaan?
Onze bus heeft nu een achteruit rijcamera via de middenspiegel. Mooi als die integreert met de android radio, maar is geen must wat mij betreft.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Fostar82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:06:
Beste medetweakers,

We hebben een Ford Transit H3L4 2015 met sync radio met los display erboven. Nu wil ik voor de volgende vakantie een android radio met carplay inbouwen. Ik kom op alie een aantal opties tegen, graag jullie advies.

Deze 2 lijken dezelfde unit te zijn van verschillende handelaren:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007390989020.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005007163623264.html

Deze heeft als optie een 4+4 8257 cpu of een 8 core 8259 cpu. Zijn dat nieuwere snellere series?
https://nl.aliexpress.com/item/1005008703223765.html

En deze claimt Android 15

Is een van bovenstaande aan te bevelen en welke optie zouden spec zouden jullie voor gaan?
Onze bus heeft nu een achteruit rijcamera via de middenspiegel. Mooi als die integreert met de android radio, maar is geen must wat mij betreft.
als je een vlotte unit zoekt. laat dan de 4+4 8257 cpu of een 8 core 8259 staan,
dit is een serie van 4 generaties terug.

de overige units zien er goed uit. zijn vooral TS10 of FYT.

ga voor een 8 core met minimaal 4 GB RAM

de beste cpus momenteel zijn de MTK8667 ,7862 en 7870 (nieuwste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fostar82
@Brentjuh2000 bedankt voor de vlotte reactie.

Ik sta op het punt om bij XLI Navi het model 8G 128G AHD 2K voor 250 euro te kopen.

Er is een punt van twijfel. LS Navi maakt in de opties onderscheid tussen F1 en F2. Dit slaat op de huidige radio die geïnstalleerd is. Ik heb model F2. En bij de plaatjes zie je dat ze verschillende kabels leveren voor F1 en F2. De F2 kabel heeft onder andere een CANBUS decoder. Geen idee waar die voor nodig zou zijn; om de stuurbediening te laten werken?
Vanwege de gedetailleerde info zou ik voor LS Navi kiezen ware het niet dat zij een 6G-128G bieden voor 230 euro of de 8G-256G met 2k scherm voor maar liefst 390 euro
Al lijkt dit wel een andere headunit te zijn, gezien de plaatjes.
https://nl.aliexpress.com/item/1005007806189318.html

Nog wijze raad?

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fruschke
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Om te voldoen aan de verwachtingen van de topicstarter en de info die ik hier heb gevonden, hierbij mijn relaas en bijdrage.

Ik heb een Toyota Avensis uit 2007. Ik gebruik de auto nauwelijks en dan alleen voor de langere afstanden. De LCD van de radio was kapot en ik wilde kijken of ik niet een BT ontvanger erop kon aansluiten. Voor het uitbouwen vond ik dit een duidelijk filmpje:https://m.youtube.com/watch?v=uTU9O5vfluk
Toen pas ontdekte ik het bestaan van deze autoradio's. De keuze is groot en ik heb weinig eisen: een nieuwe radio is het minimum. Ik wilde daarom eerst voor een 4 core gaan, maar na onderzoek toch mijn eisen en budget wat verhoogd i.v.m. de nieuwe opties. Dit filmpje vat het allemaal goed samen: https://www.youtube.com/watch?v=a20IYUrkllE

Het is een Hizpo S6 geworden. Op Ali voor € 145,- uit Polen (zou Duitsland zijn), via een Franse handelaar. Nergens lees je op het product dat het Hizpo is. Op de doos staat S9006P. Zoals op XDA te lezen is, zijn het maar een paar fabrikanten. Volgens Fake Device Test kloppen de specs met de info op Ali.
Om deze strak in te bouwen moest ik een beetje creatief zijn (er zijn geen instructies). Met de bijgeleverde kabel zijn de stekkers 1 op 1 aan te sluiten.
Ik vind het er goed en strak uitzien 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJJbvfpPJjFwO0SShXL5a_bid90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usy2RBolD4xugheAUrP1n32N.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn eerste indruk is zeer positief. B.v door de DSP klinken die Toyota boxen opeens stukken beter. En blijkbaar hoefde ik geen CANbus aan te schaffen. Deze knoppen kon ik correct instellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en2TruAagsGvxWKV1BFIE9qYEQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWBAtD37S4LoPsK33vR0iPXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu eens zien hoe lang de deze liefde blijft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-06 10:09
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:11:
[...]

als je een vlotte unit zoekt. laat dan de 4+4 8257 cpu of een 8 core 8259 staan,

@Fostar82
Ik heb een ford transit uit 2014 en was naar deze aan het kijken "A3" met 6G 128GB van 202euro want ik vind de A4 echt te duur die gaat naar 350euro.
Ik heb dan type F1 zonder display boven de radio. F2 is met display.
https://nl.aliexpress.com...glo2nld#nav-specification
Kan niet echt achterhalen of het een goede CPU is.
Die van 8G 256GB met hoge resolutie lijkt wel de 7862 CPU te zijn. staat in de afbeelding eronder.
Ben benieuwd wat jou ervaringen gaan zijn.
Ik ga mijn denk ik na de zomervakantie aanschaffen en inbouwen aangezien die zomervakantie begint voordat de radio geleverd word.

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
TurboNick3 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:57:
[...]

@Fostar82
Ik heb een ford transit uit 2014 en was naar deze aan het kijken "A3" met 6G 128GB van 202euro want ik vind de A4 echt te duur die gaat naar 350euro.
Die van 8G 256GB met hoge resolutie lijkt wel de 7862 CPU te zijn. staat in de afbeelding eronder.
Ik ga mijn denk ik na de zomervakantie aanschaffen en inbouwen aangezien die zomervakantie begint voordat de radio geleverd word.
A3 4+64 is de UIS8141/uis8581 (die 8581 is ook nog prima wel iets trager dan de 7862)
A3 6+128 is de UIS7862

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
Kan iemand uit ervaring vertellen of die 2000*1200 scherm resolutie upgrade de moeite is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
TurboNick3 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:40:
Kan iemand uit ervaring vertellen of die 2000*1200 scherm resolutie upgrade de moeite is?
over het algemeen is het scherm iets feller (beter in de zon)

verder heb ik nooit problemen met de 720p of 800p schermen.

op dit formaat zie je het verschil vrijwel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fostar82
TurboNick3 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:57:
[...]

@Fostar82
Die 350 euro was mij ook te gek. Ik zat flink te twijfelen want een van de andere aanbieders bood een FYT aan met 2k scherm en de 7862 met 8GB / 128 GB voor 250 euro. Maar daar stond niks over het verschil tussen de twee versie dashboard; met schermpje zoals ik heb en zonder schermpje zoals jij hebt. En er werd niet genoemd of er een Canbus decoder bij zit. Na wat googlen denk ik die nodig te hebben voor de stuurbediening en hopelijk ook de standaard parkeersensoren en achteruit rij camera.

Daarom ben ik voor diegene gegaan die jij ook noemt de A3 6GB / 128GB maar dan de F2 versie.
Heel blij dat @Brentjuh2000 bevestigd dat deze de 7862 cpu heeft.

Een andere vraag; ik ga waarschijnlijk het meest Carplay gebruiken. Maar stel dat ik Google maps op de android radio wil gebruiken dan moet ik een datakaartje installeren zeker? Hebben mensen daar een apart abonnement voor?
Of kun je de data van je mobiel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
Fostar82 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:02:
[...]

Een andere vraag; ik ga waarschijnlijk het meest Carplay gebruiken. Maar stel dat ik Google maps op de android radio wil gebruiken dan moet ik een datakaartje installeren zeker? Hebben mensen daar een apart abonnement voor?
Of kun je de data van je mobiel gebruiken?
De android radio zelf heeft geen wifi waarmee je de hotspot van je telefoon kan gebruiken denk ik.
Of hotspot through wire.
Daarom heeft alleen het apple carplay deel internet en functioneerd het android OS in de basis enkel als radio.
Internet voor het android deel kan dus wel wanneer het verbonden is met die simkaart of dus via een wifi verbinding als die dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:36
Is er een android app waarmee ik de rauwe canbus data kan zien die mijn Medeke head unit in mijn auto leest?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kh2648AzBbbG1SGPr1zAgOFv_-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRMolBr2vuIBlfy5nGgxvuoo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRYrLL6P6xRKuGDfxCbXbtcpbs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hcQGKJOeQurGt93OfGs6PRJ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgiwNkt7qGXytwPk7by53CI6zt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGYk1NMcvH1UOgTPi74T9Iom.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door TeslaNerd op 12-06-2025 10:46 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In het DIY-auto-topic stelde ik al een vraag maar werd hier naartoe verwezen
Eusebius schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:02:
Ik wil in een MPV uit 2013 een Android Auto inbouwen. In Nederlandse winkels vind ik aanbod, maar soms hebben ze zelfs de foto's geript vanaf AliExpress .. nou dat kan ik ook ;-)

Als ik op AliExpress kom, zie ik heel veel aanbod van verschillende winkels. Ik zit nu bij deze winkel te kijken (99% positief, 2 jaar open). Zijn er mede Gotters die ervaring hebben met het kopen van Android Auto en een voor hen geslaagde winkel hebben?
Oftewel, ik zie door de bomen de fabriek niet meer. Welke winkel op Ali (of elders) zijn hier de beste ervaringen mee? Hoe kan ik zo dicht mogelijk bij de bron kopen?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-06 18:53
Eusebius schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:55:
In het DIY-auto-topic stelde ik al een vraag maar werd hier naartoe verwezen

[...]

Oftewel, ik zie door de bomen de fabriek niet meer. Welke winkel op Ali (of elders) zijn hier de beste ervaringen mee? Hoe kan ik zo dicht mogelijk bij de bron kopen?
Ik heb destijds voor mij 2013 KIA een Android Headunit aangeschaft bij Ainavi.
Er is iemand op YouTube (Squishy Hammer) die ook veel laat zien erover in zijn Toyota Corolla.

https://nl.aliexpress.com/store/5076157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:11:
[...]

Ik kom er eentje voor mij tegen met de chip UIS7862(s) (afbeelding; hoort bij deze)

Over de s kan ik niet goed vinden waar die voor staat: similar? Nieuwe versie? Iemand enig idee?

Overigens - en ik zet dit ter referentie hier neer - dit kwam ik zoekend op XDA (samenvatting) en Reddit (uitgebreid) tegen. Slaat dit onderstaande ergens op?
Two of the most important points were as follows:
  • One of these brands: Atoto, Ebilaen, Ekiy, Farcar, Funrover, Idoing, Isudar, Joying, Junsun, Mekede, NaviFly, or Sinosmart
  • A UIS8581 (good), UIS7862 (better), or UIS7862S (best) chip. No other substitutes.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Eusebius schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Ik kom er eentje voor mij tegen met de chip UIS7862(s) (afbeelding; hoort bij deze)

Over de s kan ik niet goed vinden waar die voor staat: similar? Nieuwe versie? Iemand enig idee?

Overigens - en ik zet dit ter referentie hier neer - dit kwam ik zoekend op XDA (samenvatting) en Reddit (uitgebreid) tegen. Slaat dit onderstaande ergens op?

[...]
De 7862S is een snellere versie van de 7862

De 7870 is momenteel de snelste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Laatst online: 15-06 22:57
L.S.
Ik heb mijn eerste Android autoradio inbouw avontuur achter de rug, maar er zijn nog een hoop vragen na het inbouwen.

De autoradio is gekocht voor een Suzuki SX4 uit 2015, en zou samenwerken met de stuurwielbediening.

Er zijn er al een hoop problemen opgelost maar we zitten nog steeds met een aantal zaken die niet goed werken.

Wat wel goed werkt:
- we kregen de met behulp van een interface kabel de orginele achteruitcamera werkend met de radio (kabel was van 2connects.com)
- de radio geeft goed geluid
- het vooraf geinstalleerde programma Zlink werkt als routeplanner

Wat niet werkt:

-Google maps werkt niet (steden en straten worden niet herkend)
-het stuurwiel werkt niet met de radio (dat is wel beloofd)

De Aliexpressswinkel heeft een helpdesk van een traag reagerend iemand die Chinees spreekt en de antwoorden worden vertaald. De gebruiksaanwijzing is een link naar wat online info waar ik niet mee verder kom.

Ik heb verder weinig informatie over wat het merk van de radio is. Het ziet er erg mooi uit in het werd geleverd met een erg mooi inbouwframe wat ook perfect past. Ik heb een foto gemaakt van de fabrieksinstellingen, misschien weten jullie wat meer. Een echte gebruiksaanwijzing zou op prijs worden gesteld, ik kreeg wel een bult informatie mee maar het gaat vooral over canbusinstellingen (maar omdat een externe canbus module ontbreekt zouden instellingen daarover overbodig zijn).

Ook is er een vraag over drie kabeltjes die in de oude Suzuki autoradio zaten: een zou een USB aansluiting zijn voor de USB in de armsteun, de ander een DAB+ antenne aansluiting, en een derde is ons onbekend, dan bedoel ik de 4 polige grijze stekker, als iemand weet welke dat is en hoor ik het ook graag.

Link naar advertentie: https://a.aliexpress.com/_EyguIB4

"Gebruiksaanwijzing": https://drive.google.com/...cbbUnpl7tQ6ad?usp=sharing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ9sTa4EUG87ugzBj2FEgbe_wfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWnjEWURHFH4IQuEZSL9YGAq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0OVXKj3MlDoRjqDGWimny1ikYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CT57M8PGzfixzK4YvUcA2Ij0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UE9P3UN32wG2muxVsdahcg3yk9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TXqS0Mz7S3o3FmRDdqR7geF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Herman456 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:48:
L.S.
Ik heb mijn eerste Android autoradio inbouw avontuur achter de rug, maar er zijn nog een hoop vragen na het inbouwen.

De autoradio is gekocht voor een Suzuki SX4 uit 2015, en zou samenwerken met de stuurwielbediening.

Er zijn er al een hoop problemen opgelost maar we zitten nog steeds met een aantal zaken die niet goed werken.

Wat wel goed werkt:
- we kregen de met behulp van een interface kabel de orginele achteruitcamera werkend met de radio (kabel was van 2connects.com)
- de radio geeft goed geluid
- het vooraf geinstalleerde programma Zlink werkt als routeplanner

Wat niet werkt:

-Google maps werkt niet (steden en straten worden niet herkend)
-het stuurwiel werkt niet met de radio (dat is wel beloofd)

De Aliexpressswinkel heeft een helpdesk van een traag reagerend iemand die Chinees spreekt en de antwoorden worden vertaald. De gebruiksaanwijzing is een link naar wat online info waar ik niet mee verder kom.

Ik heb verder weinig informatie over wat het merk van de radio is. Het ziet er erg mooi uit in het werd geleverd met een erg mooi inbouwframe wat ook perfect past. Ik heb een foto gemaakt van de fabrieksinstellingen, misschien weten jullie wat meer. Een echte gebruiksaanwijzing zou op prijs worden gesteld, ik kreeg wel een bult informatie mee maar het gaat vooral over canbusinstellingen (maar omdat een externe canbus module ontbreekt zouden instellingen daarover overbodig zijn).

Ook is er een vraag over drie kabeltjes die in de oude Suzuki autoradio zaten: een zou een USB aansluiting zijn voor de USB in de armsteun, de ander een DAB+ antenne aansluiting, en een derde is ons onbekend, dan bedoel ik de 4 polige grijze stekker, als iemand weet welke dat is en hoor ik het ook graag.

Link naar advertentie: https://a.aliexpress.com/_EyguIB4

"Gebruiksaanwijzing": https://drive.google.com/...cbbUnpl7tQ6ad?usp=sharing

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toevallig kwam ik dit filmpje tegen vanmiddag: YouTube: How to setup Android Head Unit steering wheel control
Moet je misschien je CANBUS nog instellen?

Wat bedoel je met dat Google steden en straten niet herkend? Laad de kaart wel maar word je positie niet bijgehouden?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Eusebius schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:09:
[...]

Toevallig kwam ik dit filmpje tegen vanmiddag: YouTube: How to setup Android Head Unit steering wheel control
Moet je misschien je CANBUS nog instellen?

Wat bedoel je met dat Google steden en straten niet herkend? Laad de kaart wel maar word je positie niet bijgehouden?
Filmpje heb ik net bekeken. Deze man kiest voor een BNR canbus. De radio lijkt als 2 druppels water.

Aangezien ik geen canbus module erbij geleverd kreeg, zegt de gebruiksaanwijzing dat ik geen instellingen hoef te doen. Maar er werkt dus niets met het stuur.

Google Maps doet zowat niets. Geen kaart laden, alleen een vakje waar je je vertrek adres en aankomst adres kan invullen.

[ Voor 5% gewijzigd door Herman456 op 14-06-2025 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Heb je het stuur dan wel aangesloten? Dat lijkt me toch een basisvereiste ;-)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Eusebius schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:51:
Heb je het stuur dan wel aangesloten? Dat lijkt me toch een basisvereiste ;-)
Dat lijkt me wel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CzVHLgpTqzD_6ii8zmrM1z_fNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5pPP1RPJWFfmTfQdAnrhvT5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
geprobeerd de stuurknoppen in te leren?

als het goed is staat een app op om dit te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Daar gaan we zo naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Weer wat verder. Ik keek even met de dame mee, en wat we nodig hadden bleek SWC learning te heten. Kennelijk iets als Steering Wheel Control learning. Blijft nog over hoe krijg ik Google Maps aan de gang. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Angry__Bear
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06 23:35
Beste Tweakers! Ik heb een Peugeot 308 SW uit 2014 (2de generatie). Ik ben opzoek naar een manier zodat ik kan navigeren via Android auto en muziek kan streamen op de audio van de auto.

Wat zijn opties? Ik struin verschillende websites af waar ik tussen de 200 & 400 euro kwijt ben voor alleen een module voor achter het scherm. Of waar ik 150 euro betaal voor uitsluitend een, zoals ik het zie, een soort iPad ervoor/overheen plaats.

Ik hoop dat iemand suggesties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Mr_Angry__Bear schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:18:
Beste Tweakers! Ik heb een Peugeot 308 SW uit 2014 (2de generatie). Ik ben opzoek naar een manier zodat ik kan navigeren via Android auto en muziek kan streamen op de audio van de auto.

Wat zijn opties? Ik struin verschillende websites af waar ik tussen de 200 & 400 euro kwijt ben voor alleen een module voor achter het scherm. Of waar ik 150 euro betaal voor uitsluitend een, zoals ik het zie, een soort iPad ervoor/overheen plaats.

Ik hoop dat iemand suggesties heeft.
Stuur mij even een PB dan kijk ik voor je mee
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste