Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jervries
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Hallo Allen.
Heeft iemad toevalig een android auto radio in een peugeot 5008 (2016) ingebouwd?
Zoja welke?
Ik had een YUNTX Android 12 2 Din Radio Navigatie voor Peugeot 3008 5008 [2009-2018] gekocht bij amazone, maar terug gestuurd.
Het Paneel was niet voor een 5008 (2016) maar ook de kabels. Ik moest in de originale kabels gaan knippen.
Iemand een goed idee voor een peugeot 5008 (2016)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierredr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-12-2024
Dag, ik weet niet of ik een vraag goed in het topic zet,
Ik heb sinds enkele weken een Android multimedia systeem voor de auto.
Weet iemand hoe ik de verlichting links aan de zijkant met de volumeknoppen, huisje e.d. op een vaste kleur kan zetten , nu wisselt het iedere keer?
Tevens start de navigatie steeds op op een vaste tijd middernacht enstaat hij pas na enkele minuten goed als alles is opgestart.

Ik hoor graag van u,
Gr. Pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:31
Ik heb een vraagje,

Ik ga morgen een nieuwe Auto laten zoeken , ik ga voor de Suzuki Celerio.
Nou hoor ik via tweakers discord en via vrienden/ kennissen dat er Android Auto in kan 2 dinn.

Is dat veiliger dan rijden met een telefoon houder? En welke radio zou ik moeten hebben dan?

Android auto
En 2 usb poorten. Sommige celerio's die ik op internet reviews lees die hebben al 1 usb poort in het interieur kan je die dan ook gebruiken voor de Android radio?
Bluetooth uitterraad ook
En die met de handsfree knoppjes in het stuur overweg kan

Is een JVC radio dan iets?

[ Voor 13% gewijzigd door WhiteHwk op 20-05-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:40
Hoi, heb nu ook een poosje een Android Radio, en gebruik een USB DAB+ adapter voor DAB+
helaas staan niet alle logo's op radiodns.
Weet iemand of er een alternatief logo pakket ergens is te downloaden?

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 22:22
Ik heb nu ongeveer 10 pagina's terug gelezen, maar als ik zeg dat er niet 1 merk/ leverancier beduidend beter is, en dat de genoemde units niet het niveau van een a-merk halen, zit ik volgens mij wel juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:54
Sterke-Jerke schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:28:
Hoi, heb nu ook een poosje een Android Radio, en gebruik een USB DAB+ adapter voor DAB+
helaas staan niet alle logo's op radiodns.
Weet iemand of er een alternatief logo pakket ergens is te downloaden?
Heb je er uberhaubt bereik mee? Onlangs ook zo'n ding aangeschaft, nou hooguit 50 zender met continu haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
G.Scholtens schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:07:
[...]

Heb je er uberhaubt bereik mee? Onlangs ook zo'n ding aangeschaft, nou hooguit 50 zender met continu haperingen.
Ja, dat gaat prima, heb alleen niet de plak antennen gebruikt. Dat ging idd slecht.
Heb de antennevoet en antenne vervangen voor een model wat DAB+ geschikt is.

S.J.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
simlockvrij schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:30:
Ik heb nu ongeveer 10 pagina's terug gelezen, maar als ik zeg dat er niet 1 merk/ leverancier beduidend beter is, en dat de genoemde units niet het niveau van een a-merk halen, zit ik volgens mij wel juist?
Klopt, ik zou voor de keuze kijken op het XDA forum, bijv de bijgelverde FM radio app is vaak bar slecht.
Kies dan een model waar je een alternatieve FM radio op kunt draaien.
https://play.google.com/s...ils?id=com.navimods.radio

autoradio's op basis van MTC-firmware met PX3-, PX5-, PX6- en PX30-CPU's.
- autoradio's met Allwinner T3, T8, Intel SC9853 (TS9), UIS7862 (TS10) en UIS8581A (TS18) chips op basis van TopWay-firmware.
- autoradio met UIS7862, UIS8581, sc9853i-chip en FYT-firmware.
- autoradio met S32F0-chip (beter als met geroote rom)
- autoradio's gebaseerd op ROCO K706/QF01 firmware.

Als je veel FM radio wilt luisteren:

De AF (Alternatieve frequentie) functie is niet goed geïmplementeerd, de scankwaliteit hangt van veel factoren af en geen van de Chinese apparaten heeft deze functie correct werkend. Alleen het MTC-apparaat handelt het iets beter af dan de anderen. Bij FYT-apparaten werkt de AF-functie totaal niet goed en moet deze worden uitgeschakeld.

NavRadio kan gebruikers toch een beetje helpen door de alternatieve frequenties handmatig op te slaan: sleep de frequentie van het midden van het scherm naar een stationknop. Je kunt maximaal 9 alternatieve frequenties opslaan en deze kunnen worden geselecteerd in het BEWERKEN-venster of worden gewisseld door dubbel te klikken op de stationknop of door in het midden van het scherm omhoog/omlaag te schuiven.

[ Voor 54% gewijzigd door Sterke-Jerke op 06-06-2024 11:40 ]

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:54
Sterke-Jerke schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:31:
[...]

Ja, dat gaat prima, heb alleen niet de plak antennen gebruikt. Dat ging idd slecht.
Heb de antennevoet en antenne vervangen voor een model wat DAB+ geschikt is.
Zal dat het verschil zijn, ik heb zo'n plak sticker antenne van ali. Gelukkig werk hotspot of simkaart prima, voor juke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 07:45

player-x

Disruptive by design

G.Scholtens schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:48:
Zal dat het verschil zijn, ik heb zo'n plak sticker antenne van ali.
Ik gebruik deze combi antenne ook van Ali, werkt goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZKw0bqZ_k5SaTx65t910GyDHjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7d4nnwG5YJ2kFFS7aeSPVQz8.webp?f=fotoalbum_large

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
binnenkort op de VW Golf even de antenne plaatsen.. ding heeft nu antennes in de achterste ruitjes (station)
en het antennetje op het dak is een dummy... bij Ali even een antenne besteld en als die geleverd wordt hem er maar eens op gooien

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik heb nu een AudioVolt radio ingebouwd gekregen van de audio gargage shop. Het werkt allemaal best.
Alleen de home knop indrukken reageert niet gelijk wat in de winkel wel was.

En in android auto stotterd spotify af en toe , ik snap niet waarom.. In mijn vorige auto met simpele radio had ik dit nooit. verbonden met bluetooth
De chatbot van hun website zegt dat ik de software zou moeten updaten om dit te verhelpen, maar ik kan dat nergens vinden. Ik heb een wifi functie in de radio .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolsokje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 14:08
Ik heb onlangs een Kia Rio uit 2013 (Super Pack edition met startknop) gekocht, waar al een Pioneer navigatiesysteem in zit. Het precieze model weet ik niet, maar het lijk op een AVIC F940BT. Aangezien de navigatiesoftware flink verouderd is wil ik een Android Auto systeem inbouwen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Heeft vooral met de installatie te maken, wat voor cover en welke (extra) kabels daarvoor nodig zijn.

Is iets als dit, samen met deze twee kabels een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Valk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-05 18:57
Ik weet niet helemaal of dit hier thuis hoort.....

Heb android auto op een 'oude' telefoon gezet en dat werkt prima.

Maar ik loop, zoals zovelen geloof ik, tegen het fenomeen aan dat ik ook de actuele snelheid in google maps wil zien, in android auto
Heb, stond al aan, in de gewone Gmaps. Ook 3D view maar uitgezet, maar de android auto versie lijdt gewoon zijn eigen leven, geen snelheid en weer 3D....
Is it aan te passen AA en dan via developer opties misschien ????

Schakel nu maar vaak terug naar de gewone Gmaps en laat de muziek in de achtergrond lopen maar dan is het 'gevaarlijk' om van station te wisselen.....

Iemand een idee over Gmaps aanpassen in AA want die lijdt zijn eigen leven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Valk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-05 18:57
Laat maar ;-)

Ik heb de telefoon even aangepast en dat werkt 300% beter
Snelschakelen etc.
was leuk experiment, en dat was het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:26
Ik heb een Mekede 8.66 inch Android 13 rear entertainment unit achter in mijn Tesla model 3 en krijg de bluetooth met de Tesla niet aan de praat. Iemand tips?

Ik zie in het bluetoothscherm van mijn Tesla twee nieuwe bluetooth devices die ik ook in de Mekede unit zie: een Android Bluedroidmp en een BT-Transmitter-AAF4 device dat aangeeft verbonden te zijn en in de Mekede unit ook een eigen app icoon heeft. Ik krijg wel geluid uit de ingebouwde speaker van de Mekede unit maar niet over bluetooth naar de Tesla.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whoBb1bO0G5RuRJf8bvUIK0Zno0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V42xZ2iOi2D4rOWksdU8jxFL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kh2648AzBbbG1SGPr1zAgOFv_-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRMolBr2vuIBlfy5nGgxvuoo.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sSNFar4IuSGR8Nipxn1YS7Nay0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q18yNyYYEf12JmyLpwf4xskT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door TeslaNerd op 03-07-2024 17:54 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

Pimmuz

Roar

Beste Mede Tweakers,

Ik heb medio 2022 een Mekede 700S aangeschaft voor mijn Audi A3 8P uit 2009 en die heeft tot op heden naar behoren gewerkt.

Alleen sinds afgelopen dinsdag gaat hij niet meer aan als in er lijkt geen stroom op te staan. Wat me wel opviel was dat het scherm (eigenlijk heel het dashboard) gloeiend heet was door de zon die er al een aantal uur opstond. Ok nou kan ik begrijpen net als bij een ander smart device dat Tempratuur een rol speelt maar we zijn nu een aantal koelere dagen verder en het apparaat wil nog steeds niet aan.

Er zit boven de powerknop wel een gaatje met 'RST' als in restart of reset? Nu ga ik nog proberen daar een paperclip in te doen en kijken of dat nog iets uithaalt maar neem aan dat daar wel iets van stroom voor nodig is.

Toevallig mensen met een Android auto radio van dit merk en die dit probleem ook hebben gehad?

Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japioo33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:57
Pimmuz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:00:
Beste Mede Tweakers,

Ik heb medio 2022 een Mekede 700S aangeschaft voor mijn Audi A3 8P uit 2009 en die heeft tot op heden naar behoren gewerkt.

Alleen sinds afgelopen dinsdag gaat hij niet meer aan als in er lijkt geen stroom op te staan. Wat me wel opviel was dat het scherm (eigenlijk heel het dashboard) gloeiend heet was door de zon die er al een aantal uur opstond. Ok nou kan ik begrijpen net als bij een ander smart device dat Tempratuur een rol speelt maar we zijn nu een aantal koelere dagen verder en het apparaat wil nog steeds niet aan.

Er zit boven de powerknop wel een gaatje met 'RST' als in restart of reset? Nu ga ik nog proberen daar een paperclip in te doen en kijken of dat nog iets uithaalt maar neem aan dat daar wel iets van stroom voor nodig is.

Toevallig mensen met een Android auto radio van dit merk en die dit probleem ook hebben gehad?

Bijvoorbaat dank!
Ik zou zeggen eerst even meten of beide kabels ( + over contact en constante plus ) spanning hebben, zou een zekering kunnen zijn.
Bij echt grote hitte, en achter het dashboard kan het erg heet worden, schakelen die dingen vaak helemaal uit.
Inderdaad, paperclip even erin met contact aan en kijken wat er gebeurt....opstarten kan dus wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

Pimmuz

Roar

japioo33 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:39:
[...]

Ik zou zeggen eerst even meten of beide kabels ( + over contact en constante plus ) spanning hebben, zou een zekering kunnen zijn.
Bij echt grote hitte, en achter het dashboard kan het erg heet worden, schakelen die dingen vaak helemaal uit.
Inderdaad, paperclip even erin met contact aan en kijken wat er gebeurt....opstarten kan dus wel even duren.
Ja ik heb de appratuur daar niet voor en heb dit probleem nog niet eerder gehad (systeem zit er toch al 2jaartjes in). Vermoedelijk is het de opstelling van mijn auto en de zon die er zo goed als de hele dag opstaat te branden dat was eerst wel anders maar we zijn begin dit jaar verhuisd.

Vond het ook bizar hoe warm dinsdag dat scherm en mijn dashboard vlak onder het raam aanvoelde toen ik de auto instapte. Dan kan er wel een ventilator in de unit zelf zitten ja die hapt daar binnen ook alleen maar warmte :p

Paperclip in dat rst gaatje en voila na 10seconden starte hij weerop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
  • Registratie: November 2015
Pimmuz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:25:
[...]

Ja ik heb de appratuur daar niet voor en heb dit probleem nog niet eerder gehad (systeem zit er toch al 2jaartjes in). Vermoedelijk is het de opstelling van mijn auto en de zon die er zo goed als de hele dag opstaat te branden dat was eerst wel anders maar we zijn begin dit jaar verhuisd.

Vond het ook bizar hoe warm dinsdag dat scherm en mijn dashboard vlak onder het raam aanvoelde toen ik de auto instapte. Dan kan er wel een ventilator in de unit zelf zitten ja die hapt daar binnen ook alleen maar warmte :p

Paperclip in dat rst gaatje en voila na 10seconden starte hij weerop _/-\o_
:*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:26
Ik heb de 8.66 inch android rear display voor de Tesla Model 3/Y. Als ik Google maps of Waze gebruik kan de app geen locatie krijgen. Moet ik daarvoor een extra gps aansluiten? Zo ja, welke gps en hoe moet ik die aansluiten?

Nb er zat alleen een chinese handleiding bij deze set en mijn chinees is nog niet zo goed

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:11
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een FTY-unit gekocht met een 7862 (4+64).
Hiervoor had ik een TS10 gebaseerd toestel.

maar ik heb wat problemen met dab+

Op de TS10 is het signaal geweldig en werkt het bijna altijd.

maar op de FTY-unit is het signaal niet erg goed en erg zwak.

Is er iemand die me kan helpen dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 07:45

player-x

Disruptive by design

TeslaNerd schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:24:
Moet ik daarvoor een extra gps aansluiten? Zo ja, welke gps en hoe moet ik die aansluiten?
Waarschijnlijk een van deze GPS-antenne, let op, er zijn verschillende types stekkers.

En heb je de verkoper gevraagd of hij een Engelse versie van de handleiding?

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
Net van vakantie terug met de zelfbouw camper. Heerlijke vakantie gehad, maar radio moet echt vervangen worden. Een android variant lijkt wel nice.

Ik heb in dit topic wat rond zitten zoeken, maar kon niet echt iets vinden over een specifieke unit voor een ducato/jumper/boxer.. Frame voor inbouw vinden lukt wel… maar hoe de headunit aansluiten op bestaande kabels, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik heb geen verstand van autoradio bekabeling.. Zijn dit standaard connectors? Of heeft elke fabrikant zijn eigen standaard?

Dit is wat ik wil doen (zelfde model auto ook):
YouTube: Citroen Relay Peugeot Boxer Fiat Ducat Radio Removal Android Car Ste...
En deze heet atoto a6 ingebouwd (zelfde model auto)
YouTube: Van Conversion #7 Atoto A6 Pro head unit & Reversing cam. Full insta...

Weet alleen of die specifieke headunit nou echt goed is…
En als ik zie hoe de kabels aangesloten worden, dan heb ikzelf echt een voertuig specifieke kit nodig..

Ook wat meer op youtube gezocht, dit leek mij wel een leuk lijstje van opties:
YouTube: 2023's Top 7 Android Head Units
Ik heb de links uit deze video gevolgd, maar zie niet echt een complete set

Wat zoek ik in de headunit?
- Stabiel & snel
- aansluit set op bestaande kabels
- fysieke knoppen
- android navigatie apps (waze, sygic)
- achteruitkijkspiegel (camper heeft geen raam achter)

Nice to have:
- aansluiting op bestaande DAB antenne
- 360 camera
- front camera
- spotify & nav op een scherm
- bestaande stuurwiel bediening
-ODB

Heeft er iemand tips?
Dit lijkt een optie (mekede / ducato):
https://a.aliexpress.com/_EvUpAH3
Ik zie alleen hierbij dat er een kruisje staat bij mijn type dashboard (2din unit).
Maar als dat alleen het inbouwframe, dan kan ik die wel los bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-05 09:09
contact opnemen met de leverancier helpt echt maak wat foto's van jou bestaande kabels +stekkers meestal kom je er dan wel uit.geef ze genoeg info over het voertuig merk type en bouwjaar dan moet het wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
DarkChylde schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:22:
Net van vakantie terug met de zelfbouw camper. Heerlijke vakantie gehad, maar radio moet echt vervangen worden. Een android variant lijkt wel nice.

Ik heb in dit topic wat rond zitten zoeken, maar kon niet echt iets vinden over een specifieke unit voor een ducato/jumper/boxer.. Frame voor inbouw vinden lukt wel… maar hoe de headunit aansluiten op bestaande kabels, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik heb geen verstand van autoradio bekabeling.. Zijn dit standaard connectors? Of heeft elke fabrikant zijn eigen standaard?

Dit is wat ik wil doen (zelfde model auto ook):
YouTube: Citroen Relay Peugeot Boxer Fiat Ducat Radio Removal Android Car Ste...
En deze heet atoto a6 ingebouwd (zelfde model auto)
YouTube: Van Conversion #7 Atoto A6 Pro head unit & Reversing cam. Full insta...

Weet alleen of die specifieke headunit nou echt goed is…
En als ik zie hoe de kabels aangesloten worden, dan heb ikzelf echt een voertuig specifieke kit nodig..

Ook wat meer op youtube gezocht, dit leek mij wel een leuk lijstje van opties:
YouTube: 2023's Top 7 Android Head Units
Ik heb de links uit deze video gevolgd, maar zie niet echt een complete set

Wat zoek ik in de headunit?
- Stabiel & snel
- aansluit set op bestaande kabels
- fysieke knoppen
- android navigatie apps (waze, sygic)
- achteruitkijkspiegel (camper heeft geen raam achter)

Nice to have:
- aansluiting op bestaande DAB antenne
- 360 camera
- front camera
- spotify & nav op een scherm
- bestaande stuurwiel bediening
-ODB

Heeft er iemand tips?
Ik zie alleen hierbij dat er een kruisje staat bij mijn type dashboard (2din unit).
Stabiel en snel kom je gauw uit bij een 7862 of DUDU7

qua kabels kunnen leveranciers inderdaad op meespelen.

4 GB is het minimum wat je nodig hebt qua RAM meer is uiteraard beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
DarkChylde schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:22:

.....

Heeft er iemand tips?
Voor wat het waard is: ik heb toevallig afgelopen weekend deze ingebouwd, de S8 variant. Kwam met verschillende kabelbomen zodat er altijd 1 past. Passend frame zit er ook bij en ziet er strak uit. Ik heb er een achteruitrijcamera op aangesloten. Komt met (draadloze) AA/Carplay maar je kan ook lokaal Maps/Waze/Spotify/Android apps draaien.

Heeft geen fysieke knoppen.. Komt wel met canbus/obd box voor stuurwielbediening en uitlezen via obd.

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 16:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

FunkyBro schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:00:
[...]

maar je kan ook lokaal Maps/Waze/Spotify/Android apps draaien.
Hoe heb je dan een internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
[...]

Voor wat het waard is: ik heb toevallig afgelopen weekend deze ingebouwd, de S8 variant. Kwam met verschillende kabelbomen zodat er altijd 1 past. Passend frame zit er ook bij en ziet er strak uit. Ik heb er een achteruitrijcamera op aangesloten. Komt met (draadloze) AA/Carplay maar je kan ook lokaal Maps/Waze/Spotify/Android apps draaien.

Heeft geen fysieke knoppen.. Komt wel met canbus/obd box voor stuurwielbediening en uitlezen via obd.
Nice! Dit ziet er wel uit als een goede optie. 200 euro en dan compleet passend.
Heb jij de simpele fabrieksradio of de luxere? Lijkt erop dat ik mijn geval een apart frame bij moet bestellen. Maar wanneer ik de plaatjes bekijk is de unit groter dan het 2 din gat. Dus zie je niks van (en dus apart frame niet nodig).

• WhiteHwk
Nou ik een Jvc android auto radio heb in mijn auto. Afgelopen weekend probeerde ik meerdere keren te zeggen : hey google bel het ouderlijk huis ( ik heb dit nou veranderd naar Thuis) , of : hey google bel (naam van mijn moeder) en zo nog wat

En dan krijg ik : Sorry wie wil je bellen
dat werd vaak herhaald.

Verder dan dat gaat de google assistent dan niet.. Dan werkt het wel via de telefoon app

En als ik het contact van mijn moeders naam verander naar mam . Dan opend hij de google assistend instellingen op mijn telefoon en wil hij dat ik relaties ga instellen . Wat ik dus niet wil

Ik kom hier eigenlijk niet goed uit want het werkt niet altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
Brentjuh2000 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:22:
Hallo allemaal,

Het kan zijn dat het nieuwe apparaat geen stroom levert aan je DAB antenne. Je gebruikt een USB DAB+ adapter? Die wissel je wel of niet?

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
Brentjuh2000 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:22:
Hallo allemaal,

Gebruik je dezelfde USB DAB+ Stick? Zo ja, staat er nu waarschijnlijk met de nieuwe radio, geen spanning op de antenne voet.

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:28

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb ook een tijdje een Android Radio ingebouwd in mijn Lexus, maar het zit toch nog allemaal vol met bugs merk ik. Is dat ook jullie ervaring?
  • De OEM achteruitrijcamera deed het gelukkig meteen, er is nu ook lijnbegeleiding te zien, maar ik moet de spiegeling van de stuurrichting op "On" zetten, regelmatig draait deze weer de tegenovergestelde kant op. Terug naar settings en deze een keer toggelen naar "Off" en weer terug naar "On" lost het probleem weer voor een paar keren op.
  • De airco moet ook bediend worden via de radio (dat is bij de orginele ook zo) en dat werkt wel (maar traag), maar elke keer als de automatische airco iets wil aanpassen als ventilatorsnelheid o.i.d. popt het beeld op, vervolgens sluit dat scherm na een paar seconden ook, maar gaat altijd terug naar de launcher, dus als je Android Auto open hebt staan, moet je deze elke keer weer vanuit de launcher starten. Heel lastig als je aan het navigeren bent, want dit gebeurt echt elke paar minuten wel een keer.
  • DAB+ via een USB DAB+ stick werkt in mijn regio (midden-Limburg) prima, maar toen ik een keer richting Nijmegen reed, viel vanaf Venlo ongeveer alles weg. Een nieuwe scan leverde 0 zenders op, ook aangekomen in Nijmegen kon ik niets meer vinden. Eenmaal weer thuis, nog eens geprobeerd: alle zenders konden weer gevonden worden. Ik zou eerder verwachten dat in een regio als Nijmegen meer zenders gevonden zouden kunnen worden dan bij mij in Limburg. (ik gebruik DAB-Z)
Ik kan er op zich wel mee omgaan, maar ik zou de auto zo niet aan iemand willen verkopen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Sterke-Jerke schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Het kan zijn dat het nieuwe apparaat geen stroom levert aan je DAB antenne. Je gebruikt een USB DAB+ adapter? Die wissel je wel of niet?
Hi.
de DAB antenne is actief gevoed middels 12v (rode draad)

ik gebruik op beide dezelfde adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
[...]

Net besteld. Kortingsactie op ali op dit moment, dus prijs was verlaagd 187€. Bestelling boven 269€ krijgt 40€ korting. Met wat andere prut de s8 voor 153€

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:49
[...]

Is dit een beetje bruikbaar voor een auto die niet veel km's maakt?
Hoe zit het met geluidskwaliteit voor muziek met draadloze Android Auto?

Ik heb een versleten speaker in de auto van mijn partner die ik moet gaan vervangen en ze zou graag een upgrade willen om bijvoorbeeld Spotify van haar mobiel te kunnen beluisteren.

• DarkChylde
Loei123 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:34:
[...]

Is dit een beetje bruikbaar voor een auto die niet veel km's maakt?
Hoe zit het met geluidskwaliteit voor muziek met draadloze Android Auto?

Ik heb een versleten speaker in de auto van mijn partner die ik moet gaan vervangen en ze zou graag een upgrade willen om bijvoorbeeld Spotify van haar mobiel te kunnen beluisteren.
Ik heb toevallig los van de radio ook de speakers geupgrade.
Betere speakers = beter geluid. Maar eigenlijk moet je ook wat demping aanbrengen.
Daar hoef je de radio zelf niet voor te vervangen

• Loei123
DarkChylde schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:03:
[...]

Ik heb toevallig los van de radio ook de speakers geupgrade.
Betere speakers = beter geluid. Maar eigenlijk moet je ook wat demping aanbrengen.
Daar hoef je de radio zelf niet voor te vervangen
Maar is het vergelijkbaar met een Pioneer radio met een MOSFET versterker erin?

• DarkChylde
Er zitten mosfet's in. Maar ik verwacht dat een A-merk autoradio beter bouwkwaliteit en dus beter geluid heeft.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb wat problemen waarbij mijn headunit soms enorm gaat stotteren en vastlopen. Ik vermoed door de warmte oid. Als ik er nog bij kan zie ik in de settings dat de sensor dan 60 graden aangeeft. Ik heb een BMW en daar steekt het scherm met de computer erin boven de dash uit en kan dus vol in de zon komen. Ik zit te denken om er een soort hiiteschild op te plakken.

Heeft iemand daar ook last van en een oplossing voor?

• DarkChylde
ik ben net klaar met mijn instal. gps ontvangen die ik gekregen had, was defect. nieuwe op amazon gekocht en die werkt wel.

toch een paar zaken losgeschroefd. En bij mijn unit was het stuk ijzer dat voor de fan zat slecht gegoten. ik heb de randen netjes weg gevijld == meer airflow. Je kan ook even controleren of de cpu goed contact maakt met de metalen casing. Zag op xda dat die soms geen goed contact maakte en dus minder warmte kon afvoeren.

andere optie is misschien een betere fan erin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Ik lees al wel dat hier dus niet aan moet beginnen. _O-

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loei123 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:29:
Terecht ook. Dit is toch prutswerk.

• DarkChylde
Loei123 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:29:
Dat was niet de boodschap die ik over wilde overbrengen.
Mij bevalt het wel. Ben erg blij mee voor de camper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
DarkChylde schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:43:
[...]

Dat was niet de boodschap die ik over wilde overbrengen.
Mij bevalt het wel. Ben erg blij mee voor de camper.
Nee snap ik helemaal.
Maar volgens mij is het qua bedrading ook niet zo rechttoe rechtaan als met een Pioneer of Kenwood radio.
Het enige wat me nog steeds doet twijfelen is de prijs.

Ik rij zelf een zakelijke lease auto met een modern systeem en twijfel of een radio van Aliexpress dezelfde gebruikerservaring kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Loei123 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:13:
[...]

Nee snap ik helemaal.
Maar volgens mij is het qua bedrading ook niet zo rechttoe rechtaan als met een Pioneer of Kenwood radio.
Het enige wat me nog steeds doet twijfelen is de prijs.

Ik rij zelf een zakelijke lease auto met een modern systeem en twijfel of een radio van Aliexpress dezelfde gebruikerservaring kan bieden.
je mag een keer komen kijken. Ik woon in regio utrecht.
Grootste risico vind ik lange termijn betrouwbaarheid.
Maar ja, de a-merk alternatieven voor de camper zijn echt 500-1000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph1988
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-10-2024
[...]

Wellicht een suffe vraag: ik wil graag de S8 gaan kopen, maar mijn ervaringen met wireless Android Auto en wireless CarPlay zijn wisselend. Is het op deze variant wel mogelijk om ook beide systemen gewoon via de usb te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
Ralph1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:14:
[...]

Wellicht een suffe vraag: ik wil graag de S8 gaan kopen, maar mijn ervaringen met wireless Android Auto en wireless CarPlay zijn wisselend. Is het op deze variant wel mogelijk om ook beide systemen gewoon via de usb te gebruiken?
Yes zeker, er zijn 3 of 4 usb aansluitingen (met een kabel achter het dashboard). Ik merk dat ik wireless alleen gebruik en makkelijk vind bij korte ritjes. Bij langere ritten wil ik gewoon m'n telefoon ook opladen dus gebruik ik 'm bedraad.

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
DarkChylde schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:40:
[...]

je mag een keer komen kijken. Ik woon in regio utrecht.
Grootste risico vind ik lange termijn betrouwbaarheid.
Maar ja, de a-merk alternatieven voor de camper zijn echt 500-1000 euro
Heel erg bedankt voor het aanbod!
Ik woon zelf in het Oosten dus dat is wel wat ver voor mij helaas.

• chr1stof
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15-09-2024
Iemand ervaring met dit toestel?

https://a.aliexpress.com/_EG1l0Ah

Het scherm flikkert namelijk elke 5sec bij mij.
En de verkoper antwoord mij helaas niet.

Vw passat 2013 B7 model

Filmje van het probleem

YouTube: 12 september 2024

[ Voor 4% gewijzigd door chr1stof op 12-09-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

chr1stof schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:26:
Iemand ervaring met dit toestel?

https://a.aliexpress.com/_EG1l0Ah

Het scherm flikkert namelijk elke 5sec bij mij.
En de verkoper antwoord mij helaas niet.

Vw passat 2013 B7 model

Filmje van het probleem

YouTube: 12 september 2024
Ziet eruit alsof je kabelboom een storing oppikt. Je zou alles nog eens na kunnen lopen, stekker goed vastzetten oid en evt stroomkabels ergens anders langs leiden. rotklus vrees ik maar dit is idd ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik merk toch dat mijn headunit en telefoon wel erg vaak geen connectie maakt. Zie op mijn mobiel wel dat hij verbonden is, maar de head unit blijft proberen te verbinden (en werkt dus niet).

Op de headunit staat de Zlink5 app, waarbij er heel frequente updates voor uitkomen die je kan downloaden. Maar je leest heel vaak dat je die app moet (laten) activeren wat moeizaam gaat omdat leveranciers niet reageren of zelfs helemaal niet en dan zit je met een waardeloze unit.

Hebben mensen hier wel gewoon positieve ervaringen mee qua updaten? Die lees je logischerwijs bijna nooit en je ziet alleen de issues, maar ik wil wel even een risicoinschatting maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebmc
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-12-2024
Goedeavond,

Ik heb een skoda octavia combi uit 2011.
Vorige week heb ik de admunsden head unit vervangen door een Android head unit van Ali Express.

So far, so good. Zou je denken.
Ik heb alles netjes aangesloten. Paar stekkertjes pluggen en het apparaat is klaar voor gebruik.
Alles werkt eigenlijk zoals het hoort, maar de achter speakers werken niet meer.
Er wordt enkel geluid afgespeeld op de front speakers en tweeters in de deuren voorin.

Wat kan ik eraan doen om de achter speakers ook te gebruiken. Het lijkt erop dat de Android unit slechts 4 speakers tegelijk kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 22:22
Mijn huidige Android head unit begint een beetje vaak te crashen, en de Android versie wordt ook al wat ouder.
Tijd voor een upgrade, ik heb op Amazon wel een aardige gevonden waarvan er verschillende opties zijn.
Ik twijfel een beetje hoeveel gb ik nodig heb, 4, 6 of 8.
Hij is Android 12 , ik gebruik vooral YouTube music of radio, google maps en flitsmeister gelijktijdig waarbij de tel als hotspot dient.
4gb/64gb is 400 euro, 6/128 is 475 euro, 8/128 is 500 euro. Zou 4/64 genoeg zijn of beter 100 euro meer voor de 8/128?
Het betreft een mazda 6 2011.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hofsm
met een 8/128 draait alles wel veel soepeler dan bij een 4 ik heb zelf ook een 4 gehad nou dan moet toch wel geduld hebben.succes met jou keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 20:56
Ik heb 4 jaar geleden een Atoto S8 gekocht en met best veel plezier gebruikt,
Maar helaas scherm is nu defect en kan ik m weggooien.
Voor mij geen china radio meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wie gebruikt er een android 13 head unit als standalone (dus niet met android auto) maar met dedicated data of via mobiele hotspot?

Is het dan ook mogelijk om split screen (dus muziek app + navigatie) in beeld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bale_of_cotton
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-02 13:24
Hallo allen,
Ik ben opzoek naar een head unit waar een HDMI IN (tbv een windows pc) met USB IN (tbv touchscreen) op zit.
Dit mag een goedkope chinese HU zijn. Voorkeur passend voor VW T Roc / VW Polo van modeljaar 2019.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
Goedemorgen Tweakers is er iemand bekend met de Mekede dudu7
Ben benieuwd naar ervaringen met deze unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 18:07
hofsm schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:37:
Ik ben ook geïnteresseerd. Belangrijkste verschil met andere Mekede HU's is het os. Hier iig de verschillen met de M7

Dudu7 = 888 platform
Mekede M7 = 880 platform

The main differences are....

Capacitor
888 - 10,000 μF
880 - 6800μF

DSP audio processor:
888 - AKM7739 (DTS)
880 - AKM7738 (DTS)

Amplifier chip:
888 - TDA7808 (TDA7803 in some units)
880 - TDA7851

GPS
888 - Dual band
880 - single band

Dudu7 - Qualcomm 3031 bluetooth chip
Mekede M7 - Realtek RTL8761BTV bluetooth chip

888 also has better heat dissipation.
888 also has a gyroscope built in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
Heb hem gisteren besteld hoop hem over tien dagen binnen te hebben.had de beoordeling op youtube gezien via Saab Unleashed,toen was ik verkocht kijk er echt naar uit heb de 12+128 360 besteld voor mijn Dacia Duster.waar ik nu een Junsun v1 pro in heb zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 18:07
Ik neem aan op AliExpress (link?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hofsm
jawel heb eerst contact gezocht via de app en zij hebben mij verder geholpen met kabelboom en frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
hofsm schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:37:
Is een redelijk unit. Helaas nog veel bugs in de software.

Ook canbus aansturing is niet helemaal top.

Geluid is echter super en heeft ook geen last van de DAB+ grounding problemen die de 7862 FYT modellen wel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Laatst online: 14:01
Hallo allemaal,

Voor mij Peugeot 207 heb ik een Android head unit in huis gehaald, de Pioneer SPH-DA77DAB.

Nu wil ik deze ook op me stuur aansluiten zodat ik ook media ermee kan bedienen. Alleen heb ik hier als het goed is weer een verloopje van nodig. Alleen als ik google zie ik door de bomen het bos niet meer. Wie weet welke ik moet hebben of waar ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
YouTube: Connects2 Presents: The Steering Wheel Interface Deze heb ik ooit gebruikt voor mijn Pioneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Laatst online: 14:01
Dankjewel! Ik ga even proberen of deze iets gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:00
hofsm schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:31:
Heb hem gisteren besteld hoop hem over tien dagen binnen te hebben.had de beoordeling op youtube gezien via Saab Unleashed,toen was ik verkocht kijk er echt naar uit heb de 12+128 360 besteld voor mijn Dacia Duster.waar ik nu een Junsun v1 pro in heb zitten
Ik ben benieuwd. Ik zou er graag een kopen voor mijn Ford Fiesta, maar daar lijken ze nog geen model/frame voor te hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
als je een zoek op dracht in tikt op aliexpress 10inch frame voor android radio kom je echt een heel eind met foto's dan zullen ze jou wat vragen stellen zoals foto van jou daschboord en huidige stekkers.kom je echt wel verder.
mvg Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
hofsm schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:49:
als je een zoek op dracht in tikt op aliexpress 10inch frame voor android radio kom je echt een heel eind met foto's dan zullen ze jou wat vragen stellen zoals foto van jou daschboord en huidige stekkers.kom je echt wel verder.
mvg Martin
Zulke frames zijn er niet voor de fiesta. Alleen 9 inch, maar dat is te klein voor het 9.xx inch model.

EDIT: Het blijkt dat een Dudu7 gewoon in zo'n 9 inch frame past :-D
Allessendro schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:49:
[...]

junsun , hizpo, etc. zijn de meer betaalbare. Weet van hizpo dat die maandelijks updates uitbrengen voor iig de s-serie. Ook actieve communitie op xda developers met allerlei tips en fixes (QF001 (ROCO K706) Head Units with UIS 7862a/7862s).

Als je via hun eigen EU shop koopt op Aliexpress krijg je waarschijnlijk ook de configuratie die je denkt te kopen. Er worden veel neppers verkocht op Ali, met mindere hardware dan waarmee geadverteerd wordt. Bijna alle merken adverteren Android 12 te hebben, maar is gefaked in de ROM, in werkelijkheid is het android 10.
Zelf net een 9 inch Hizpo S6 (8Core 6G 64G) ontvangen, voor 140 euro gekocht met black friday korting, incl frame en stekkers voor mijn type auto, binnen 3 dagen thuis uit EU store. Werkt vlot genoeg, en alles lijkt te functioneren, maar algehele hardware indruk is matig. De fan schijnt snel herrie te gaan maken lees ik op xda, valt nu nog mee, en wordt door velen vervangen. De standaard microfoon in het scherm (tbv bellen) is erg slecht (zacht) en moet je op het moederbord aftapen, anders doet de bijgeleverde externe microfoon het niet goed. Het is een enorm priegel klusje. Heb ik gelijk gedaan voor installatie. De FM radio klinkt slechter dan mijn originele autoradio. Spotify klinkt wel ok. Ik weet niet of het bijv. bij Mekede qua hardware veel beter is, die units zien er hetzelfde uit. Mogelijk wel betere software en ondersteuning. Tijd zal leren of het een goede koop was.
En hoe is de Hizpo S8 bevallen? Ik stond op het punt er eentje te bestellen, zie overal goede reviews. Maar dat gedoe met die mic lijkt me wel irritant. Er komt standaard ook geen externe mic bij lijkt het. Twijfel nu of ik dan toch een mekede ofzo moet bestellen. De Dudu7 lijkt me wel wat, maar die is meteen bijna 3x zo duur.

[ Voor 73% gewijzigd door Opperpanter2 op 02-11-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
merged

[ Voor 99% gewijzigd door Opperpanter2 op 02-11-2024 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:55

-tom-562

Oliesjeik

Wat is de ervaring met de Android radio's met beperkt intern geheugen (1gb of 2gb) i.c.m. Android Auto? Voor onze tweede auto wil ik eigenlijk een Android Auto oplossing. Je hebt van die losse schermen, maar die zijn lelijk. Een goedkope Android radio (PX9) met 1 of 2gb zijn te koop voor 50/60 euro.
Apps hoeven er dus niet echt op te draaien, eigenlijk alleen FM radio en Android Auto. Werkt Android Auto goed i.c.m. 1gb geheugen?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:09:
Wat is de ervaring met de Android radio's met beperkt intern geheugen (1gb of 2gb) i.c.m. Android Auto? Voor onze tweede auto wil ik eigenlijk een Android Auto oplossing. Je hebt van die losse schermen, maar die zijn lelijk. Een goedkope Android radio (PX9) met 1 of 2gb zijn te koop voor 50/60 euro.
Apps hoeven er dus niet echt op te draaien, eigenlijk alleen FM radio en Android Auto. Werkt Android Auto goed i.c.m. 1gb geheugen?
Ja hoor werkt redelijk, maar dan zou ik wel 2gb doen. En redelijk bedoel ik dan de android auto omgeving (die vanuit je telefoon gestreamd wordt). De lokale google maps is bij 2GB zeer traag. En waar je erg voor op moet letten is dat op aliexpress 2gb geadverteerd staat maar dat dan in werkelijkheid 1gb of in ieder geval minder is dan 2gb. Heb ik al 2 x disputen over gehad met aliexpress verkopers en 2 x via bemiddeling aliexpress gedeelte van aankoopbedrag terug gekregen. En daar heb je apps voor die dat precies aangeven hoeveel er echt in zit. Bijvoorbeeld fake device test app. En ook is vaak de werkelijke android versie afwijkend / lager dan waar mee geadverteerd wordt

[ Voor 3% gewijzigd door mrme12345 op 16-11-2024 12:19 ]

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:48
Ik had een autoradio teruggestuurd naar China omdat het ding niet goed deed, geld teruggekregen. Maanden later kreeg ik het pakketje opnieuw thuis omdat deze niet bezorgd kon worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-06 21:06

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik ben aan het zoeken naar een vervangende radio voor de Suzuki Swift 2007.

Persoonlijk zou ik graag ~100eu uitgeven, maar ik denk dat ik toch voor ~150eu ga voor de net iets betere specs.
Ik weet niet of het veel uitmaakt als je primair Android Auto gebruikt (en dus apps op je telefoon; niet die op de headunit zelf, ik ga er namelijk toch geen simkaart in stoppen).

Dus waarschijnlijk:
- (Wireless) Android Auto
- 8 core
- 4GB RAM
- 64GB storage

De "Navifly NF-4" lijkt een redelijke optie, al twijfel ik sterk over welke CPU er daadwerkelijk in zit.
Qua 7862 voor dezelfde prijs kan ik alleen een 32GB vinden, de 64GB is dan weer 160eu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-5Ws55cc-srUfJOgxAYy2V5ZVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1pGJQnl0CH9zhLR4dFj7V5YV.png?f=fotoalbum_large

Ik heb echter niet zo veel vertrouwen in FM radio, heb het idee dat dat de laatste tijd steeds slechter wordt.
En navigeren is ook bijzonder beperkt als de Android/Headunit niet verbonden is met simkaart/hotspot/telefoon?

Alternatief is een normale DIN radio met DAB+ en bluetooth.
Persoonlijk vindt ik bluetooth net zo handig qua koppelen en audio afspelen, voor de momenten met navigeren kan ik dan de telefoon nog in een houder plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Accretion op 19-11-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:26
Accretion schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:11:

Persoonlijk zou ik graag ~100eu uitgeven, maar ik denk dat ik toch voor ~150eu ga voor de net iets betere specs.
Ik weet niet of het veel uitmaakt als je primair Android Auto gebruikt (en dus apps op je telefoon; niet die op de headunit zelf, ik ga er namelijk toch geen simkaart in stoppen).

Dus waarschijnlijk:
- 8 core
- 4GB RAM
- 64GB storage

De "Navifly NF-4" lijkt een redelijke optie, al twijfel ik sterk over welke CPU er daadwerkelijk in zit.
Qua 7862 voor dezelfde prijs kan ik alleen een 32GB vinden, de 64GB is dan weer 160eu.

[Afbeelding]

Ik heb echter niet zo veel vertrouwen in FM radio, heb het idee dat dat de laatste tijd steeds slechter wordt.
En navigeren is ook bijzonder beperkt als de Android/Headunit niet verbonden is met simkaart/hotspot/telefoon?

Persoonlijk vindt ik bluetooth net zo handig qua koppelen en audio afspelen, voor de momenten met navigeren kan ik dan de telefoon nog in een houder plaatsen.
Ik heb ook een Swift 2007 en ben nog steeds blij met mijn dasaita unit, nu dik 4 jaar.

De gewone radio app is mwa.... Heb er een andere op gezet. Deze springt af en toe over naar een alternatieve frequentie maar is dan andere zender. Moet er nog es mee bezig maar ik vind het niet storend. Geluidkwaliteit is wel goed.

Voor navigatie heb ik er tomtom op gezet, werkt offline ook perfect. Als je filemeldingen wil moet je je foon als hotspot gebruiken.

Je hotspot kan je met tasker regelen, Auto in= bluetooth connected ==> triggert hotspot aan op telefoon (+wifi uit) + verbinding met foon (en vice versa)

Als ik wat langere stukken rij gebruik juke als internetradio player, kan ik echt luisteren wat ik wil zonder dat gewauwel van dj's. Spotify kan je er natuurlijk ook opzetten.

Als ik mijn eigen muziek wil luisteren heb ik er een usb(2) sick aan gehangen.

Dab+ modulie kan je er denk ik bijkopen, maar was voor mij geen meerwaarde. Je zit dan met een binnenantenne en die schijnen qua ontvangst niet geweldig te zij. Voor goede ontvangst moet je de antenne van de auto vervangen en dus alles loshalen.

Verder heb ik er een achteruitrijcamera in de nummerbordhouder aan gehangen (met een extra ledstrip erboven voor wat meer licht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Accretion schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:11:

Dus waarschijnlijk:
- 8 core
- 4GB RAM
- 64GB storage

[Afbeelding]

LOL, toevallig was ik ook aan het zoeken voor een Swift uit 2006/2007. Maar ik neig toch naar een los Android Auto schermpje, omdat dat wss het enige is wat ik er mee wil doen. 100 euro zo ik er nog wel voor over hebben, maar 150 euro vind ik wel veel (het is een 2e auto die we niet veel gebruiken)

Vaak bu'j te bang!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

-tom-562 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:36:
[...]

LOL, toevallig was ik ook aan het zoeken voor een Swift uit 2006/2007. Maar ik neig toch naar een los Android Auto schermpje, omdat dat wss het enige is wat ik er mee wil doen. 100 euro zo ik er nog wel voor over hebben, maar 150 euro vind ik wel veel (het is een 2e auto die we niet veel gebruiken)
Ja, m'n collega heeft een "quad core 4GB versie" in zijn Skoda gezet van Junsun(?).

Die is daar best tevreden over, maar d'r zat wat mij betreft wel zichtbaar wat vertraging in swipen/knop drukken.

Hij had wel specifiek gezocht naar Android Auto Wireless.

Denk ook dat die weinig storage had, maar hij gebruikt eigenlijk alleen Android auto, dus dan staan de apps op je telefoon en niet de head unit? Scheelt misschien ook qua snelheid van de apps?

Maar hij had die voor ~€70 opgepikt en leek mij niet eens zo'n gekke deal.

___

Los scherm vindt ik voor tweede auto ook wel een logische keuze.

Maar persoonlijk, als je een prima radio met bluetooth hebt, kun je ook je Spotify/muziek afspelen (en wellicht zelfs DAB+, zonder batterij van telefoon leeg te trekken met hotspot en android-auto) én een fatsoenlijke houder voor je telefoon voor wanneer je de navigatie zichtbaar wil hebben.

Dan kom je wat mij betreft ook al heel ver?

• Brentjuh2000
Mocht je ook DAB+ willen gebruiken en goed bereik willen hebben raad ik aan een TS10 of MTK8667 te halen.

ik heb 4-5 radios kunnen testen van verschillende platformen FYT Topway ect.

en TS10 en MTK8667 komen daar het beste uit. dus als je in dorpje woont of in een gebied met minder bereik. ga dan voro de TS10 of MTK8667 en laat FYT links liggen.

FYT bords hebben een grounding issue wat er voor zorgt dat het signaal slecht wordt.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Accretion schreef op donderdag 21 november 2024 @ 00:01:
[...]

Ja, m'n collega heeft een "quad core 4GB versie" in zijn Skoda gezet van Junsun(?).

Die is daar best tevreden over, maar d'r zat wat mij betreft wel zichtbaar wat vertraging in swipen/knop drukken.

Hij had wel specifiek gezocht naar Android Auto Wireless.

Denk ook dat die weinig storage had, maar hij gebruikt eigenlijk alleen Android auto, dus dan staan de apps op je telefoon en niet de head unit? Scheelt misschien ook qua snelheid van de apps?

Maar hij had die voor ~€70 opgepikt en leek mij niet eens zo'n gekke deal.

___

Los scherm vindt ik voor tweede auto ook wel een logische keuze.

Maar persoonlijk, als je een prima radio met bluetooth hebt, kun je ook je Spotify/muziek afspelen (en wellicht zelfs DAB+, zonder batterij van telefoon leeg te trekken met hotspot en android-auto) én een fatsoenlijke houder voor je telefoon voor wanneer je de navigatie zichtbaar wil hebben.

Dan kom je wat mij betreft ook al heel ver?
De goedkoopste 4gb radio voor een Swift die ik tegen kom, zitten allemaal toch wel rond de 130 euro minimaal. Voor 70 euro zou ik het nog wel overwegen.

Vaak bu'j te bang!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

-tom-562 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:45:
[...]

De goedkoopste 4gb radio voor een Swift die ik tegen kom, zitten allemaal toch wel rond de 130 euro minimaal. Voor 70 euro zou ik het nog wel overwegen.
Nee dat klopt, mijn collega heeft ook een 2GB radio, net in de pauze nog even gekeken.
Ik moet zeggen dat het 'prima' werkt, maar ik ben bang dat je, wanneer je veel apps gebruikt, tegen een limiet aanloopt.

Ook denk ik dat een radio met eigen simkaart wel handig is, je hebt DUO-sim (niet DUAL-sim) opties bij providers waarbij je een extra simkaart voor smartwatch of autoradio kunt krijgen met hetzelfde nummer.

Het verbinden met de telefoon gaat echter eigenlijk geruisloos, dus vandaar hoeft het niet, het enige nadeel was dat hij in de Z-link app wel internet had via zijn telefoon, maar in het onderliggende Android besturingssysteem (niet android auto) geen internet had.
Dan zou hij hotspot op zijn telefoon aan moeten zetten o.i.d.

De reden dat ik nog geen unit gekocht heb is meer dat ik niet de batterij van m'n telefoon extra wil belasten en het moet een beetje 'instappen en gaan' zijn, het is erg jammer dat DAB+ er niet standaard in zit; anders was dat voldoende geweest.

Wellicht nog even wachten op Black Friday en dan DAB+ bijbestellen als ik me toch hinder.

[ Voor 3% gewijzigd door Accretion op 21-11-2024 15:07 ]

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Brentjuh2000 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:16:
Mocht je ook DAB+ willen gebruiken en goed bereik willen hebben raad ik aan een TS10 of MTK8667 te halen.

ik heb 4-5 radios kunnen testen van verschillende platformen FYT Topway ect.

en TS10 en MTK8667 komen daar het beste uit. dus als je in dorpje woont of in een gebied met minder bereik. ga dan voro de TS10 of MTK8667 en laat FYT links liggen.

FYT bords hebben een grounding issue wat er voor zorgt dat het signaal slecht wordt.
Ik heb even naar een TS10 gekeken, DAB+ is daar een optie via USB?
Dan maakt het verder qua signaal toch niet uit; of zorgen de andere modellen voor storing op de externe USB-tuner?

Ik heb nog geen Android Car Headunit gevonden met ingebouwde DAB+, maar ja, van de andere kant is optionele toevoeging ook wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Accretion schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:13:
[...]

Ik heb even naar een TS10 gekeken, DAB+ is daar een optie via USB?
Dan maakt het verder qua signaal toch niet uit; of zorgen de andere modellen voor storing op de externe USB-tuner?

Ik heb nog geen Android Car Headunit gevonden met ingebouwde DAB+, maar ja, van de andere kant is optionele toevoeging ook wel prima.
Klopt het zit niet ingebouwd. gaat middels usb adapter.

uit een aantal tests heb ik gemerkt dat de FYT modellen bepaalde power filters missen waardoor je aarde in de auto heel erg bevuild wordt. de TS10 en MTK8667 modellen hebben deze wel waardoor dit een stuk minder is.

het was zelfs zo erg dat ik amper signaal had met een FYT en bijna vol bereik met een TS10 zelfde plek.

overigens in de grotere steden gen last met de FYT

voornamelijk 5B 8C en 11C hebben er last va. NPO op 12C dan weer niet. maar die zenden harder uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik ben op zoek bar een 1 din Android radio. Er staan er zoveel op AliExpress, welke moet ik naar gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
sander817 schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:02:
Ik ben op zoek bar een 1 din Android radio. Er staan er zoveel op AliExpress, welke moet ik naar gaan kijken?
wat verwacht je van je radio?

welke eisen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

sander817 schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:02:
Moet het exact 1DIN zijn, of kan het een 1DIN-unit zijn waarvan het beeldscherm uitsteekt?

Bij dit voorbeeld kun je mooi vergelijken/kiezen:
https://vi.aliexpress.com/item/1005003469326436.html

Dan kun je 'de beste binnen je budget' pakken en/of kijken wat exact het verschil is tussen de modellen.

[ Voor 42% gewijzigd door Accretion op 24-11-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

De unit 1 din inderdaad, scherm mag uitsteken. Ik verwacht er CarPlay, android auto, Google maps etc te kunnen gebruiken

Goede fm ontvangst ook belangrijk
Dab is lastiger denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
sander817 schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:02:
De unit 1 din inderdaad, scherm mag uitsteken. Ik verwacht er CarPlay, android auto, Google maps etc te kunnen gebruiken

Dab is lastiger denk ik?
ik zou minimaal 4 GB RAM nemen em een UIS8581 of 7862 nemen.

voor DAB raad ik een Topway TS10 systeem aan. (werkt het beste ook in plekken waar minder ontvangst is.

voor FM raad ik een 6886 FM chip aan of een 7708.

voor geluid een TDA7850 ST7851 en vermijd alles wat 7388 heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

sander817 schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:02:

Dab is lastiger denk ik?
Tja, als je DAB+ hebt, maakt FM niet meer zo veel uit?

Ik heb nog geen unit gevonden waar DAB+ standaard in zit, gaat veelal via USB-ontvanger.

Bij de duurdere modellen staat als FM radio 'TDA7708', dus waarschijnlijk is die beter? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Brentjuh2000 schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:47:
[...]

ik zou minimaal 4 GB RAM nemen em een UIS8581 of 7862 nemen.

voor DAB raad ik een Topway TS10 systeem aan. (werkt het beste ook in plekken waar minder ontvangst is.

voor FM raad ik een 6886 FM chip aan of een 7708.

voor geluid een TDA7850 ST7851 en vermijd alles wat 7388 heet.
Heb je alie shops die de juiste verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
sander817 schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:06:
[...]

Heb je alie shops die de juiste verkopen?
Stuur mij anders even een PB dan kan ik je helpen met het zoeken van je radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb zojuist zo'n los Android auto schermpje gekocht voor 33 euro bij AliExpress. Ik kon de meerprijs voor een fatsoenlijke Android autoradio niet verantwoorden voor een auto waarmee we uiteindelijk maar 5000 km per jaar mee rijden, en waar de helft van de tijd iemand in rijdt die het allemaal niks uit maakt (mijn vriendin :P).
Ben erg benieuwd hoe het werkt, in onze "hoofd auto" zit fabrieksaf Android Auto (alleen bedraad) waar ik fan van ben.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 08:08
Hallo, ik heb sinds kort een Citroen C1 uit 2015 met een standaard autoradio. Nu wil ik graag voor een scherm gaan, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb flink door dit topic gezocht, maar heb nog geen antwoord gekregen op mijn volgende vraag:

Ik zie dat op marktplaats originele units aangeboden worden voor 250~300 euro (die met 3 fysieke knoppen) en ik vroeg me af of iemand ervaring had met het installeren van zo'n unit. Ik vind namelijk alleen maar discussies over chinese schermen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QW9uwwLizv6fogTXWDlQrYjuhP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KPI9427PqyJuejqXvapqfFHd.png?f=fotoalbum_large

Zijn er voor/nadelen van deze schermen? Het voelt voor mij als de veiligste en meest betrouwbare keuze, maar ik weet niet of dat ook klopt.

Alvast bedankt! (Ik hoop dat dit bericht niet twee keer geplaatst wordt, de eerste keer leek het verkeerd te zijn gegaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

lrma schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:48:
Zijn er voor/nadelen van deze schermen? Het voelt voor mij als de veiligste en meest betrouwbare keuze, maar ik weet niet of dat ook klopt.
Heeft de OEM/fabrieks-officieele unit ook Carplay & Android Auto?

Ik vindt het irritant als de kaarten out-of-date zijn en je niet huidige verkeersinformatie meeneemt.
Google Maps is wat dat betreft wel praktisch een must.

Voor mijn Suzuki heeft de originele radio nieteens bluetooth, dus dan heb ik liever een 'aftermarket'/Chinese oplossing en moet zeggen dat het tot nu toe verbazingwekkend goed werkt.

Als je een unit met genoeg goede reviews, niet de allergoedkoopste unit, die verzonden wordt uit een EU-land besteld, vindt ik het allemaal niet zo spannend.
En zorgen dat je 8 cores, 4GB, 64GB aanhoudt en checkt dat je zeker wireless carplay en wireless android-auto hebt, zal het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrma
Accretion schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:27:
[...]

Heeft de OEM/fabrieks-officieele unit ook Carplay & Android Auto?

Ik vindt het irritant als de kaarten out-of-date zijn en je niet huidige verkeersinformatie meeneemt.
Google Maps is wat dat betreft wel praktisch een must.

Voor mijn Suzuki heeft de originele radio nieteens bluetooth, dus dan heb ik liever een 'aftermarket'/Chinese oplossing en moet zeggen dat het tot nu toe verbazingwekkend goed werkt.

Als je een unit met genoeg goede reviews, niet de allergoedkoopste unit, die verzonden wordt uit een EU-land besteld, vindt ik het allemaal niet zo spannend.
En zorgen dat je 8 cores, 4GB, 64GB aanhoudt en checkt dat je zeker wireless carplay en wireless android-auto hebt, zal het wel goed komen.
Bedankt voor je reactie! Deze versie heeft ook Android Auto idd, je hebt ook een variant met 2 knoppen rechts en die heeft alleen navigatie. Ik kan dus alleen heel weinig vinden over core, ram en geheugen voor deze schermen. Het is wel een scherm van Pioneer, dus dat lijkt me positief.

Aangezien ik ook mijn stuurwielbediening wil blijven gebruiken lijkt zo'n origineel unit wel een slimme keuze want dan hoef je geen dure canbus kabel erbij te bestellen (of bestaan daar ook goede goedkopere (<80 eur) van?) , want die is gewoon plug & play.

Het is trouwens wel mogelijk dat deze alleen met USB android auto ondersteunt. Los van misschien iets onhandiger, denk je dat dat veel minder is dan een draadloze android auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

lrma schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:34:
[...]
Bedankt voor je reactie! Deze versie heeft ook Android Auto idd, je hebt ook een variant met 2 knoppen rechts en die heeft alleen navigatie. Ik kan dus alleen heel weinig vinden over core, ram en geheugen voor deze schermen. Het is wel een scherm van Pioneer, dus dat lijkt me positief.
Ja precies, als het origineel is, dan zal het wel prima zijn.
Mijn opmerking over cores/ram/rom gaat dan ook over Chinese opties, je wil daar simpelweg niet de allergoedkoopste unit pakken.
[...]
Aangezien ik ook mijn stuurwielbediening wil blijven gebruiken lijkt zo'n origineel unit wel een slimme keuze want dan hoef je geen dure canbus kabel erbij te bestellen (of bestaan daar ook goede goedkopere (<80 eur) van?) , want die is gewoon plug & play.
Ik ben niet bekend met de Citroen C1 specifiek en/of de ondersteuning van de specifieke CAN berichten in de verschillende Chinese head units, dat zou je de verkopers zelf moeten vragen.
[...]
Het is trouwens wel mogelijk dat deze alleen met USB android auto ondersteunt. Los van misschien iets onhandiger, denk je dat dat veel minder is dan een draadloze android auto?
Tja, het is maar wat je zelf handig vindt, dat kan ik niet beslissen.

Ik zou bij een lokale/grotere Citroen dealer (welke ook onderhoud doet) kijken of ze een vergelijkbare auto hebben staan met AndroidAuto/Carplay en vragen of je het originele systeem mag uitproberen.
Kun je meteen vragen of ze deze ook verkopen en/of inbouwen.

Als het dan niet bevalt, kun je aan de hobby met de Chinese units, zoek dan eentje met veel goede recensies en stel die vragen m.b.t aansluiten van de knoppen.

In het beste geval ondersteund de head unit direct de CAN berichten voor jouw auto.
En anders hebben ze vast een converter unit te koop o.i.d?

De prijs van een fatsoenlijke Chinese unit en converter zal ook niet veel hoger zijn dan van een originele unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrma
Accretion schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:31:
[...]

Ja precies, als het origineel is, dan zal het wel prima zijn.
Mijn opmerking over cores/ram/rom gaat dan ook over Chinese opties, je wil daar simpelweg niet de allergoedkoopste unit pakken.

[...]

Ik ben niet bekend met de Citroen C1 specifiek en/of de ondersteuning van de specifieke CAN berichten in de verschillende Chinese head units, dat zou je de verkopers zelf moeten vragen.

[...]

Tja, het is maar wat je zelf handig vindt, dat kan ik niet beslissen.

Ik zou bij een lokale/grotere Citroen dealer (welke ook onderhoud doet) kijken of ze een vergelijkbare auto hebben staan met AndroidAuto/Carplay en vragen of je het originele systeem mag uitproberen.
Kun je meteen vragen of ze deze ook verkopen en/of inbouwen.

Als het dan niet bevalt, kun je aan de hobby met de Chinese units, zoek dan eentje met veel goede recensies en stel die vragen m.b.t aansluiten van de knoppen.

In het beste geval ondersteund de head unit direct de CAN berichten voor jouw auto.
En anders hebben ze vast een converter unit te koop o.i.d?

De prijs van een fatsoenlijke Chinese unit en converter zal ook niet veel hoger zijn dan van een originele unit?
Bedankt, goeie tips! Ik ga eens kijken bij een lokale Citroen dealer inderdaad. Qua Chinese units is het jammer dat de veelgenoemde namen zoals oa Junsun niet beschikbaar zijn voor mijn model, maar zal me ook nog eens orienteren in de alternatieven daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

lrma schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:51:
[...]

Bedankt, goeie tips! Ik ga eens kijken bij een lokale Citroen dealer inderdaad. Qua Chinese units is het jammer dat de veelgenoemde namen zoals oa Junsun niet beschikbaar zijn voor mijn model, maar zal me ook nog eens orienteren in de alternatieven daar.
De C1 2015 is vergelijkbaar met de 108?

Als ik zoek op Aliexpress naar 'C1' krijg ik inderdaad vooral de =<2014 versie (vergelijkbaar met 107).
Maar als ik zoek op 'Citroen C1 108' dan vindt ik wel units voor 2015>=.

De 7" is wellicht mooier, deze video is wel interessant:
YouTube: #131 Android Auto or Apple CarPlay upgrade Peugot 108, Toyota Aygo o...

En die geeft aan: "You'll need to buy the 86140-YV010 (no DAB+) or 86140-YV020 (with DAB+)", maar dat geeft geen resultaat op Aliexpress, wellicht kun je die bij een NL webshop bestellen; is ook makkelijker navragen of stuurwiel-aansturing gaat werken (en makkelijker terugsturen als het niet werkt).
Je kunt ook voor de veiligheid met PayPal of creditcard betalen, dan is het makkelijker om een geschil aan te maken/geld terug te krijgen.

Hieronder wat andere dingen die ik uitgezocht/gevonden heb, maar ik heb ze doorgestreept, voor mijzelf durf ik het prima aan om van Aliexpress te bestellen en ik ben heel tevreden met de unit die ik ontvangen heb.
Maar voor een ander, zou ik het eigenlijk niet als advies durven geven, het zou jammer zijn als je teleurgesteld bent met de specifieke unit die jij geleverd krijgt, vandaar alleen officieel het bovenstaande advies (koop van een webshop waar je wel fatsoenlijk vragen kunt stellen en retour kan sturen (check de voorwaarden!)).

Maar hieronder doorgestreept wat 'hints' / snelle zoekresultaten maar geen aanbevelingen of degelijk advies!

De 9" voor Citroen van 'NaviFly' lijkt verdacht veel op mijn 'Junsun' (verkocht door AweSafe), maar het M400S model vindt ik persoonlijk vrij duur en hoewel de NaviFly store veel spul verkocht heeft, heeft nog niemand dit specifieke model gekocht?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYcj8-JtKFzSEXY9ho7QwlGhLHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2pC41cH5pxHknjWCX1wuJmQ.jpg?f=fotoalbum_large

De 9" hierboven lijkt mij wel erg 'groot', zal een stukje boven het dashboard uit steken.

Hier een 7" op Aliexpress, maar ik ken het merk/verkoper niet :/

En dit is een 9" alternatief van Junsun, maar die geeft Citroen C1 2020 aan :/
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste