Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-06 07:12
Isane schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:13:
Ik heb een Citroen C1 uit 2015 en ik wil de standaard radio vervangen voor een Android Auto radio.
Nu zie ik overal dat Junsun wordt aangeraden, maar deze is niet te vinden voor de Citroen C1 uit 2015

Nu kwam ik wel uit op de https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Dit is geen Junsun maar wel één die past in de C1 uit 2015, en dan wou ik voor de 4 GB+32 GB gaan. (die van
€ 193,22)

Maar kan ik er vanuit gaat dat de interne microfoon werkt? En is dit een goede radio?
In de omschrijving wordt aangeven dat het geschikt is voor een C1 uit 2016-2020 dus even goed nagaan of de maten overeen komen met jouw C1 uit 2015.

Zo te zien zit er een losse microfoon bij dus die kun je altijd aansluiten op de radio als de bestaande niet gaat werken.

Wel vreemd dat ze een leuke Range Rover plaatsen maar dat hij er niet geschikt voor is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
JobKlimop schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:32:
@miicker Zijn dat niet gewoon de audio aansluitingen voor als je een versterker wilt aansluiten? Naar mijn weten (en ook voorheen met m'n oude Joying) hoef je de blauwe AMP kabel niet aan te sluiten, want deze dient alleen als aan/uit signaal naar de versterker, evenals de tulpjes (alleen een audiosignaal naar een versterker).

Wellicht dat de radio juist door het aansluiten in de war is en z'n interne versterker heeft uitgeschakeld.
Staat er geen kabeldiagram in de handleiding?

Ik kan overigens zo snel ook geen specifiek kabeldiagram vinden voor een Fiat 500 uit 2011, maar bij elk ander diagram dat ik hier (https://www.tehnomagazin....adio-Wiring-Connector.htm) zie van Fiat, zitten de audio aansluiten naar de speakers in de middelste connector. Ik zou hier toch even gaan zoeken of daar iets niet goed gaat.
Ik ben er nu achter hoe ik het geluid fix. Ik moet een bepaalde kabel aansluiten op 12v. Nu moet ik alleen nog weten welke kabel 12v is en welke alleen aan gaat als het contact aangezet wordt, want als ik daar constant stroom op zet dan heeft de versterker altijd stroom en gaat de accu snel leeg. Nu alleen er achter komen op welke kabel 12v staat wanneer het contact omgezet wordt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
miicker schreef op zondag 26 november 2023 @ 00:54:
[...]

Ik ben er nu achter hoe ik het geluid fix. Ik moet een bepaalde kabel aansluiten op 12v. Nu moet ik alleen nog weten welke kabel 12v is en welke alleen aan gaat als het contact aangezet wordt, want als ik daar constant stroom op zet dan heeft de versterker altijd stroom en gaat de accu snel leeg. Nu alleen er achter komen op welke kabel 12v staat wanneer het contact omgezet wordt.
Met een multimeter of stroommeter of een simpele schroevendraaier met een lampje erin kun je vrij snel achterhalen welke draad het is. Meestal hebben ze een rode/gele of oranje kleur en zijn ze meestal iets dikker dan de overige draden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 12:10
miicker schreef op zondag 26 november 2023 @ 00:54:
[...]

Check even of de sigarettenplug meeschakelt met je contact, dan kan je het mooi daar vandaan halen :)
Hopelijk heb je het snel aan de praat!

Ik zie overigens wel een kabel met het labeltje "AMP-C". Over het algemeen zou die het signaal naar je versterker moeten regelen om in en uit te schakelen zodra de auto aan of uit gaat. Werp daar ook nog even een blik op, dan maak je het jezelf een stuk makkelijker.

[ Voor 17% gewijzigd door JobKlimop op 27-11-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
Wat zijn nu de beter merken op aliexpress?
Voor mijn insignia (2011) aan het oriënteren voor andere radio "tesla scherm" maar er zijn zoveel merken.

Zit zelf te denken aan een Junsun.

Graag enig advies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@MikeOO @JobKlimop ben gister even aan de slag gegaan met een multimeter. Ik moest inderdaad de blauwe AMP-C kabel aansluiten op een 12v kabel die geschakeld was op het contact. Ik heb verschillende kabels getest, en uiteindelijk waren er meerdere waaruit ik kon kiezen. Toen kwam ik er gelukkig op tijd achter dat de kabel die ik wilde gebruiken geschakeld was op het licht :P
Dus toen een andere gekozen. Ik zag echter dat die kabel aangesloten zat op een kabel met het label ANT. Die kabel met het label ANT was niet aangesloten, dus toen heb ik de AMP-C kabel verbonden met de ANT kabel en dat werkte. Vanochtend kreeg ik na een paar dagen wachten ook eindelijk bericht van de verkoper (had ook een filmpje gemaakt) en die vertelde me dat ik de AMP-C kabel moest verbinden met de ANT kabel :P Dus dat was gelukkig precies wat ik al gedaan had en nu werkt alles incl. bediening met stuurknoppen etc :)

Ik had er ook een achteruitrijcamera bij besteld, maar het leek me behoorlijk wat werk om die kabel helemaal naar de kofferbak te krijgen, die heb ik dus nog niet aangesloten. Zijn daar nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
miicker schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:41:
@MikeOO @JobKlimop ben gister even aan de slag gegaan met een multimeter. Ik moest inderdaad de blauwe AMP-C kabel aansluiten op een 12v kabel die geschakeld was op het contact. Ik heb verschillende kabels getest, en uiteindelijk waren er meerdere waaruit ik kon kiezen. Toen kwam ik er gelukkig op tijd achter dat de kabel die ik wilde gebruiken geschakeld was op het licht :P
Dus toen een andere gekozen. Ik zag echter dat die kabel aangesloten zat op een kabel met het label ANT. Die kabel met het label ANT was niet aangesloten, dus toen heb ik de AMP-C kabel verbonden met de ANT kabel en dat werkte. Vanochtend kreeg ik na een paar dagen wachten ook eindelijk bericht van de verkoper (had ook een filmpje gemaakt) en die vertelde me dat ik de AMP-C kabel moest verbinden met de ANT kabel :P Dus dat was gelukkig precies wat ik al gedaan had en nu werkt alles incl. bediening met stuurknoppen etc :)

Ik had er ook een achteruitrijcamera bij besteld, maar het leek me behoorlijk wat werk om die kabel helemaal naar de kofferbak te krijgen, die heb ik dus nog niet aangesloten. Zijn daar nog tips voor?
Thanks voor de info :) en mooi dat het gelukt is.

Op zich is het prima te doen om de kabel van de camera naar voren te brengen. De achterklep is daarin de meeste uitdaging om de kabel goed door te voeren van de achterklep naar het vaste deel van de auto. Daar zitten doorvoer plekken van de kabels in rubber en dat is beste even een ding om de kabel daar doorheen te krijgen. >:)
Hangt natuurlijk sterk af welke model auto je hebt.

Doe het met beleid en zorg dat de rubbers weer goed worden teruggeplaatst ivm lekkage die anders kan optreden. Als je dat hebt gehad is het meestal prima door te voeren door bij de deur de rubbers even los te trekken en de kabel weg te werken onder de bekleding. Vaak zit er een soort kabelgoot en kun je hem daar bij leggen. En zo ga je stap voor stap naar voren.

Mijn camera is al oud maar werkt nog prima dus doe laat ik lekker zitten >:)
Stroom haal je van de achteruitrijlichten zodat je camera stroom krijgt zodra deze aan gaan. Maar zie ook filmpjes voorbij komen dat ze het via canbus aansluiten dus je moet even uitzoeken hoe je jouw camera precies moet aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-05 00:03
G.Scholtens schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:17:
Wat zijn nu de beter merken op aliexpress?
Voor mijn insignia (2011) aan het oriënteren voor andere radio "tesla scherm" maar er zijn zoveel merken.

Zit zelf te denken aan een Junsun.

Graag enig advies
junsun , hizpo, etc. zijn de meer betaalbare. Weet van hizpo dat die maandelijks updates uitbrengen voor iig de s-serie. Ook actieve communitie op xda developers met allerlei tips en fixes (QF001 (ROCO K706) Head Units with UIS 7862a/7862s).

Als je via hun eigen EU shop koopt op Aliexpress krijg je waarschijnlijk ook de configuratie die je denkt te kopen. Er worden veel neppers verkocht op Ali, met mindere hardware dan waarmee geadverteerd wordt. Bijna alle merken adverteren Android 12 te hebben, maar is gefaked in de ROM, in werkelijkheid is het android 10.
Zelf net een 9 inch Hizpo S6 (8Core 6G 64G) ontvangen, voor 140 euro gekocht met black friday korting, incl frame en stekkers voor mijn type auto, binnen 3 dagen thuis uit EU store. Werkt vlot genoeg, en alles lijkt te functioneren, maar algehele hardware indruk is matig. De fan schijnt snel herrie te gaan maken lees ik op xda, valt nu nog mee, en wordt door velen vervangen. De standaard microfoon in het scherm (tbv bellen) is erg slecht (zacht) en moet je op het moederbord aftapen, anders doet de bijgeleverde externe microfoon het niet goed. Het is een enorm priegel klusje. Heb ik gelijk gedaan voor installatie. De FM radio klinkt slechter dan mijn originele autoradio. Spotify klinkt wel ok. Ik weet niet of het bijv. bij Mekede qua hardware veel beter is, die units zien er hetzelfde uit. Mogelijk wel betere software en ondersteuning. Tijd zal leren of het een goede koop was.

[ Voor 6% gewijzigd door Allessendro op 11-12-2023 21:26 ]

• MikeOO
Wat is de meeste handig manier om Android Autoradio te voorzien van Gmail.

Gebruik je je eigen gmailadres hiervoor of maak je een speciale aan voor de radio.

Omdat een auto door meerdere personen gebruikt wordt lijkt mij het laatste het meest handig zodat het universeel blijft. Maar hierdoor mis je natuurlijk ook weer een aantal opties die aan je eigen account gekoppeld zijn. Bijvoorbeeld Google Playstore heb ik via Google Reward een tegoed opgebouwd. Maar aangekochte apps kun je met een nieuwe gmailadres ook niet gratis installeren zoals dat wel kan als hij gekoppeld is aan je eigen adres.

Kortom wat is jullie ervaring hier mee en hoe hebben jullie dit gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-05 00:03
Je kunt er niet vanuit gaan dat deze goedkope Chinese headunits zich aan EU/AVG wetgeving houden.

Dus apart gmail account aanmaken, wat je alleen voor rommel en je headunit gebruikt en 2fa op dat gmail account aanzetten. En een uniek wachtwoord gebuiken, niet een die je ook voor andere zaken gebruikt. Ga er vanuit dat dit wachtwoord gelekt wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droyka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-01 19:43
Bij deze een mini review van mijn ervaringen van de Mekede m500s die ik nu zo'n 3 maanden in gebruik heb in een ford focus mkII.

Mijn oude travelpilotfx had de geest gegeven en de reparatie kosten zouden neerkomen op zo'n 250 euro. Nou, daar wist ik wel wat beters voor te vinden 🤡. Tijd voor een upgrade: de m500s. Stond te koop voor 220eu op alixpress en sinds alixpress rekening houdt met import fees werd dit nog wat lager.

Installatie was zo gepiept. Plug and play eigenlijk. De GPS antenna kon ik mooi boven op een airduct wegmoffelen en de ontvangst is ondanks dat er nog een stuk plastic dashboard boven zit goed.

De m500s maakt gebruik van de UIS7862 chipset en die is lekker vlot. In splitscreen navigeren met spotify ernaast, hindert allemaal niet. Hij trekt het makkelijk en hapert niet.
De software is op z'n chinees en heeft hier en daar wat haken en ogen, maar goed dat is enigzins te verwachten. Hij draait uiteraard ook op android 10 en niet 12. Specifieke dingen zoals maps in de front app zal je moeten veranderen als je goede functionaliteit wilt in full screen. Met de FrontApp for Teyes kan je dit aanpassen. Persoonlijk heb ik hier Flitsmeister ingezet, zodat die altijd loopt. Voor volledige functionaliteit heb je hier natuurlijk internet voor nodig. Dit heb ik opgelost met samsung routines (tasker). Dit start automatisch een hotspot bij BT verbinding. Dit werkt ideaal, zo heb ik altijd internet op mijn headunit.

Voor ik het scherm in gebruik nam had ik verwacht dat ik eigenlijk puur en alleen gebruik zo maken van Android Auto, maar dit pakte anders uit. Niet omdat het niet werkt, dat doet het wel, maar omdat mijn telefoon bij Android Auto als computer wordt gebruikt. De GPS draait continu en hierdoor wordt ie behoorlijk heet. Ik dacht eerst dat het aan de headunit of telefoon lag, maar dit bleek ook zo te zijn in de 2 jaar oude BMW 530e van mijn pa. Zijn telefoon (Samsung S20) werd ook heet. Ik snap zelf ook niet waarom de GPS van de telefoon gebruikt wordt, laat staan continu. Er zit immers een GPS in de headunit zelf. Idem dito voor de BMW 530e. Vanwege dit hele gebeuren ben ik voornamelijk de apps op het device zelf gaan gebruiken, zonder spijt. Zoals eerder benoemd is de headunit snel zat. Met splitscreen functionaliteit kom je niets te kort. Behalve dat je geen whatsapp notificaties ontvangt op je headunit. Zorgt ook wel weer voor rust :).

Voor de radio app kan ik je van harte aanbevelen om de NavRadio+ te downloaden. Die heeft een hoop extra functionaliteit en ziet er bovendien vele malen gelikter uit. Er valt van alles aan te customizen. Recentelijk heeft de ontwikkelaar ook AF werkend gekregen, iets wat in de originele radio app niet goed werkt. Voor een volledig overview van de NavRadio+ app raad ik je aan zijn XDA thread te bekijken.

Iets anders wat zeker het benoemen waard is, is de DSP chip die de audio verzorgt. Hierdoor klonk het geluid is mijn oude focus mkII in een klap vele malen beter. Ook vrienden die vaak meerijden beaamden dit. Deze upgrade moet je niet onderschatten!

Twee dingen die ik minder vind is dat de deepsleep bij uitstand maar zo'n 2 a 3 dagen werkt. Daarna vergeet de headunit op welke tijd we leven. Opzich is dit geen groot probleem. De automatische hotspot zorgt ervoor dat dit gelijk weer gecorrigeerd wordt.
Het tweede ding is de brightness wissel tussen dag en nacht. Hier zijn twee opties voor: of het schakelt mee met je lichten of via een time schedule. Via de lichten werkt goed, maar op een grauwe dag waar je koplampen dus aanspringen gaat de brightness ook gelijk op nacht. Het scherm is nog wel goed af te lezen, maar het is niet ideaal. De andere optie is time schedule. Dit had in principe mijn voorkeur, maar nou komt het: die is niet aan te passen. Jep, ook na contact met de seller bleek dit niet mogelijk. Het scherm gaat uit mijn hoofd op 1900 op nachtstand en dat is natuurlijk te laat. Als deze was aan te passen zou het perfect zijn. Helaas, china says no.

De UIS7862 chipset is breed ondersteund op verschillende software sites. Zo kan je naar wens andere firmware draaien mocht het chinese karakter niet je ding zijn. Ik heb hier zelf nog niet voor gekozen.

Al met al heb je voor pakweg 200 euro een behoorlijk goede headunit, met sommige opties die de Europese topmerken niet eens hebben. Ik raad de Mekede m500s van harte aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJ99eYDs_3Gstl_yxb2D7MM7IRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsVBsRawxNfJvesM0QEklDos.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5QXveWrCEMiQSI4YzNY78lvzbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMeHbVABrcSri98FFRHoy1k1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 10:10
Droyka schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:09:
Bij deze een mini review van mijn ervaringen van de Mekede m500s die ik nu zo'n 3 maanden in gebruik heb in een ford focus mkII.

Mijn oude travelpilotfx had de geest gegeven en de reparatie kosten zouden neerkomen op zo'n 250 euro. Nou, daar wist ik wel wat beters voor te vinden 🤡. Tijd voor een upgrade: de m500s. Stond te koop voor 220eu op alixpress en sinds alixpress rekening houdt met import fees werd dit nog wat lager.

Installatie was zo gepiept. Plug and play eigenlijk. De GPS antenna kon ik mooi boven op een airduct wegmoffelen en de ontvangst is ondanks dat er nog een stuk plastic dashboard boven zit goed.

De m500s maakt gebruik van de UIS7862 chipset en die is lekker vlot. In splitscreen navigeren met spotify ernaast, hindert allemaal niet. Hij trekt het makkelijk en hapert niet.
De software is op z'n chinees en heeft hier en daar wat haken en ogen, maar goed dat is enigzins te verwachten. Hij draait uiteraard ook op android 10 en niet 12. Specifieke dingen zoals maps in de front app zal je moeten veranderen als je goede functionaliteit wilt in full screen. Met de FrontApp for Teyes kan je dit aanpassen. Persoonlijk heb ik hier Flitsmeister ingezet, zodat die altijd loopt. Voor volledige functionaliteit heb je hier natuurlijk internet voor nodig. Dit heb ik opgelost met samsung routines (tasker). Dit start automatisch een hotspot bij BT verbinding. Dit werkt ideaal, zo heb ik altijd internet op mijn headunit.

Voor ik het scherm in gebruik nam had ik verwacht dat ik eigenlijk puur en alleen gebruik zo maken van Android Auto, maar dit pakte anders uit. Niet omdat het niet werkt, dat doet het wel, maar omdat mijn telefoon bij Android Auto als computer wordt gebruikt. De GPS draait continu en hierdoor wordt ie behoorlijk heet. Ik dacht eerst dat het aan de headunit of telefoon lag, maar dit bleek ook zo te zijn in de 2 jaar oude BMW 530e van mijn pa. Zijn telefoon (Samsung S20) werd ook heet. Ik snap zelf ook niet waarom de GPS van de telefoon gebruikt wordt, laat staan continu. Er zit immers een GPS in de headunit zelf. Idem dito voor de BMW 530e. Vanwege dit hele gebeuren ben ik voornamelijk de apps op het device zelf gaan gebruiken, zonder spijt. Zoals eerder benoemd is de headunit snel zat. Met splitscreen functionaliteit kom je niets te kort. Behalve dat je geen whatsapp notificaties ontvangt op je headunit. Zorgt ook wel weer voor rust :).

Voor de radio app kan ik je van harte aanbevelen om de NavRadio+ te downloaden. Die heeft een hoop extra functionaliteit en ziet er bovendien vele malen gelikter uit. Er valt van alles aan te customizen. Recentelijk heeft de ontwikkelaar ook AF werkend gekregen, iets wat in de originele radio app niet goed werkt. Voor een volledig overview van de NavRadio+ app raad ik je aan zijn XDA thread te bekijken.

Iets anders wat zeker het benoemen waard is, is de DSP chip die de audio verzorgt. Hierdoor klonk het geluid is mijn oude focus mkII in een klap vele malen beter. Ook vrienden die vaak meerijden beaamden dit. Deze upgrade moet je niet onderschatten!

Twee dingen die ik minder vind is dat de deepsleep bij uitstand maar zo'n 2 a 3 dagen werkt. Daarna vergeet de headunit op welke tijd we leven. Opzich is dit geen groot probleem. De automatische hotspot zorgt ervoor dat dit gelijk weer gecorrigeerd wordt.
Het tweede ding is de brightness wissel tussen dag en nacht. Hier zijn twee opties voor: of het schakelt mee met je lichten of via een time schedule. Via de lichten werkt goed, maar op een grauwe dag waar je koplampen dus aanspringen gaat de brightness ook gelijk op nacht. Het scherm is nog wel goed af te lezen, maar het is niet ideaal. De andere optie is time schedule. Dit had in principe mijn voorkeur, maar nou komt het: die is niet aan te passen. Jep, ook na contact met de seller bleek dit niet mogelijk. Het scherm gaat uit mijn hoofd op 1900 op nachtstand en dat is natuurlijk te laat. Als deze was aan te passen zou het perfect zijn. Helaas, china says no.

De UIS7862 chipset is breed ondersteund op verschillende software sites. Zo kan je naar wens andere firmware draaien mocht het chinese karakter niet je ding zijn. Ik heb hier zelf nog niet voor gekozen.

Al met al heb je voor pakweg 200 euro een behoorlijk goede headunit, met sommige opties die de Europese topmerken niet eens hebben. Ik raad de Mekede m500s van harte aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie review! Maar waar o waar haal jij een M500S voor 220 euro? Linkje toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droyka
Llewy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:14:
[...]

Mooie review! Maar waar o waar haal jij een M500S voor 220 euro? Linkje toevallig?
Hey Llewy,

Ik heb deze gehaald:

https://nl.aliexpress.com...AzPO&gatewayAdapt=glo2nld

Deze had specifiek een frame dat in mijn auto pastte. Ik weet niet waar je in rijdt, maar misschien hebben ze ook een kit voor jou. Om nog wat verder te gaan in de prijs; ik meen dat je vanaf 150 euro import fees betaald. Ik weet niet of aliexpress hier standaard rekening mee houdt, maar ik had dat bij deze unit wel. Hierdoor moest ik 180 euro betalen, er van uit gaande dat het met import fees er boven op, op 226 euro zo uitkomen. Nou is de grap dat ze gewoon ''Car DVD 17 eu'' op het pakketje zetten. Al met al hoefde ik maar 10 euro inklaringskosten te betalen. Totaal was ik dus 190 euro kwijt, maar ik geef je geen garantie dat het altijd zo mee zit. Ik was zelf ook blij verrast ;)

Edit: Ik zie net dat ze nu zowat 24 euro verzending vragen. Dat was toen ik bestelde nog 0 euro. Die van mij kwam uit China.

[ Voor 5% gewijzigd door Droyka op 01-12-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie review en leuk om wat tips en trucs te lezen.

Waarom niet je originele GPS antenne gebruiken van de TravelPilot. In mijn S-Max had ik ook een TravelPiot en daar ooit een chinese unit in gezet en daar gelijk de originele Ford dak gps op aangesloten.
Verloopkabel toen via Ali besteld en werkt top.
Moet nu even kijken of dit ook weer op de Mekede past want is lang geleden.

Vandaag poging doen om de M600S in te bouwen in de S-max en of ik mijn oude achteruitrijcamera hier nog werkend op krijg. Lijkt tegenwoordig allemaal wat anders te worden aangesloten via canbus en dat was toen niet zo.

Jij heb dus een DAB+ antenne erbij genomen of kan NavRadio+ ook gewoon via FM werken.

Als je wel DAB+ hebt
Wat is je ervaring hiermee en heb je deze op het voorraam geplakt. Meen door de voorruitverwarming dat het kan gaan storen en twijfel dus of ik dit er nog bij zal bestellen.

Voor het instellen van de brightness. Werkt dit misschien YouTube: Screen brightness backlight adjustment-M6
Het eerste stukje overslaan tot ze naar de instellingen gaan.
Llewy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:14:
[...]

Je kan ook op de Franse Warehouse kijken. Dan kun je een M600s 8Gb/128GB voor slechts 235 euro en maar 8,42 euro verzending in huis. En lekker snel ook. Ik had heb met 3 dagen in huis via UPS.

Alleen het frame voor de auto incl canbus/kabels kon ik daar niet vinden en dus via China besteld en kwam gisteren binnen (13 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Installatie geen succes vandaag.

Alles aangesloten en radio ging netjes aan en genot om te zien en vooral te luisteren, wat een geluid.
Alles weer ingebouwd en radio ging daarna niet meer aan. Dus alles weer loshalen en ineens ging hij weer aan en contact weer uit en even koffie voor frisse moed om de boel opnieuw weer netjes in te bouwen.

Na de koffie eerst even testen maar niets. Wat ik ook probeer de unit blijft uit. Aan de kabel rommelen om te zien of er iets niet goed vast zit maar niet.

Nu maar gestopt want de kou dringt door tot aan het bot. Morgen nog maar even proberen te vinden wat het probleem zou kunnen zijn maar heb even geen idee waar ik nog kan zoeken en lijkt bijna op een unit die niet goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 02-12-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droyka
MikeOO schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 08:19:
[...]

Mooie review en leuk om wat tips en trucs te lezen.

Waarom niet je originele GPS antenne gebruiken van de TravelPilot. In mijn S-Max had ik ook een TravelPiot en daar ooit een chinese unit in gezet en daar gelijk de originele Ford dak gps op aangesloten.
Verloopkabel toen via Ali besteld en werkt top.
Moet nu even kijken of dit ook weer op de Mekede past want is lang geleden.

Vandaag poging doen om de M600S in te bouwen in de S-max en of ik mijn oude achteruitrijcamera hier nog werkend op krijg. Lijkt tegenwoordig allemaal wat anders te worden aangesloten via canbus en dat was toen niet zo.

Jij heb dus een DAB+ antenne erbij genomen of kan NavRadio+ ook gewoon via FM werken.

Als je wel DAB+ hebt
Wat is je ervaring hiermee en heb je deze op het voorraam geplakt. Meen door de voorruitverwarming dat het kan gaan storen en twijfel dus of ik dit er nog bij zal bestellen.

Voor het instellen van de brightness. Werkt dit misschien YouTube: Screen brightness backlight adjustment-M6
Het eerste stukje overslaan tot ze naar de instellingen gaan.
Ik heb er eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan om de bestaande GPS aansluiting te gebruiken. Ik zag de FAKRA aansluiting en dacht hier kan ik niks mee. Aan een verloopkabel heb ik niet gedacht. Als het vlekkeloos zou werken zou dit inderdaad een mooie oplossing geweest zijn.

Ik heb niet voor DAB+ gekozen. Ik twijfelde hier wel over, maar ik besloot uiteindelijk hier alleen voor te gaan als FM niet goed werkte en dat werkt nagenoeg prima. Ik vond de antenna op het vooruit ook geen mooi gezicht. Daarboven op nog mogelijke storing van de voorruit verwarming wat je aanhaalt.

De brightness instellingen zal ik is proberen. Jammer om te horen dat je installatie niet gelukt is. Begrijp ik nou goed dat het scherm wel functioneert als ie nog niet vast zit, maar niet als ie gemonteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relisys
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 19:31
@miicker Ben je inmiddels te spreken over de headunit in de fiat500? En hoe is de geluidskwaliteit bij telefoongesprekken? Kan je hiervoor de originele microfoon van de auto gebruiken?

Ik ben heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Relisys schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:56:
@miicker Ben je inmiddels te spreken over de headunit in de fiat500? En hoe is de geluidskwaliteit bij telefoongesprekken? Kan je hiervoor de originele microfoon van de auto gebruiken?

Ik ben heel benieuwd!
Ja bevalt wel goed (volgens mijn vrouw). Mijn vrouw is wel redelijk goed verstaanbaar, niet zo goed als een premium auto. Hij gebruikt denk ik niet de in de auto ingebouwde microfoon, maar dat weet ik niet zeker.

Nadeel vind ik dat de helderheid niet heel hoog is en doordat het scherm een beetje omhoog gericht is, is tekst soms niet heel goed leesbaar. Achteraf misschien toch beter het grotere scherm gekocht, maar dan heb je amper nog ventilatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Droyka schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:41:
[...]

. Begrijp ik nou goed dat het scherm wel functioneert als ie nog niet vast zit, maar niet als ie gemonteerd is?
Nee hij deed het toen ik alles los had aangesloten. Even wat dingen getest en alles werkte goed. originele dak GPS van Ford werkt dus prima met de verloop, dus is een aanrader.

Kortom heb er heel even van mogen genieten hoe mooi het eruit ziet en hoe soepel het loopt.
Daarna alles ingebouwd en vastgezet en kabels zijn verder niet los geweest.
Daarna weer testen en bleef het donker en stil. Scherm/knoppen geen teken van leven.
Dus weer alles los gehaald en terwijl ik aan de kabels bezig was om te controleren ging hij ineens weer aan.
Contact uitgezet, ging netjes uit, en contact daarna weer aan en ging weer aan.

Uitgezet en even pauze en opwarmen en daarna zonder iets aan te raken ging hij weer niet aan en nog weer lopen zoeken maar niets. En was al later en koud dus was er even helemaal klaar mee.

Mijn vorige radio kreeg ineens kuren dat hij vaak niet aan ging en tijdens het rijden ging hij dan random aan.
Soms na 1 minuut en soms pas na 30 minuten. Eenmaal aan bleef hij prima werken maar contact uit en dan ging hij soms gelijk aan en soms weer het zelfde ritueel. Of hij ging niet uit als ik het contact uitdeed en moest ik hem handmatig uitzetten.

Later kwam ik erachter dat het canbus kastje de stroom niet doorgaf en ja dan werkt het ook niet. Dus toen de rode en gele draad (en de canbus verwijderd ) verbonden zodat de canbus er tussen uit kon en daarna werkte hij prima maar trok hij toch soms de accu leeg. Dus schakelaar er tijdelijk tussen gezet en daarna werkte het prima. Maar ja een losse schakelaar is het ook niet en stuurbediening mis je gelijk.

En dan denk je koop iets nieuws en ben ik overal van af. Niet dus en nu zoeken waar het probleem zit. Is de unit zelf defect of zit het in de auto.

Ben nu moed aan het verzamelen en dan straks maar weer eens kijken of ik iets kan vinden :X

Update:

Nou probleem gevonden.
Ik heb dus hetzelfde probleem als met de vorige radio.
Er gaat 12v naar het canbus kastje (geel). Uit de canbus komt een rode draad (is de ACC stand) en die krijgt dus geen 12v als het contact aangezet wordt.

Als ik de canbuskastje verwijder en de gele en rode draad verbind dan gaat de radio dus netjes aan.
Gehele nieuwe kabelset en canbus en nog steeds hetzelfde probleem.

Ik snap hem echt niet meer hoe dit kan. Dus voorlopige maar weer een schakelaar er tussen (anders trek hij de accu leeg) en de rode/gele draad verbinden en dan hopen dat ik een reden kan gaan vinden. :X

Dus mocht iemand een oorzaak weten dan hoor ik het graag. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 03-12-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 10:40
Ik heb een Atoto S8 G2 in een Fiat 500 gemonteerd. (facelift model, dus 'alles' loopt via Canbus).
Alles werkt perfect, zelfs de 'surround view' achteruitrij camera.
Wat helaas niet werkt zijn de knoppen op het stuur. Wat zou ik nodig hebben om dat werkend te krijgen?
Er zit geen Canbus interface bij de Atoto en die lijkt ook niet los verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
remmuz schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:50:
Ik heb een Atoto S8 G2 in een Fiat 500 gemonteerd. (facelift model, dus 'alles' loopt via Canbus).
Wat helaas niet werkt zijn de knoppen op het stuur. Wat zou ik nodig hebben om dat werkend te krijgen?
Er zit geen Canbus interface bij de Atoto en die lijkt ook niet los verkrijgbaar.
Beste wat je kunt doen is contact opnemen met de verkoper en daar de vraag stellen en wat de mogelijkheden zijn. Zijn kunnen aangeven hoe dit bij dit type radio en auto het kan werken.

Er is niet veel te vinden inderdaad mbt canbus dus mogelijk zit er al iets in de radio ingebouwd dat het standaard al werkt.

Je zou kunnen kijken bij de instellingen of daar bij canbus je iets kunt instellen om te zien of het gaat werken
Kwestie van proberen en kijken of je auto er in voor komt en anders ander model FIAT proberen.

Zag volgens mij mits het dezelfde radio betreft wel dat ze een losse ab (ATOTO AC-44F5 IR) verkopen als je geen stuurbediening hebt dus er moet wel iets mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
MikeOO schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:00:
[...]

Beste wat je kunt doen is contact opnemen met de verkoper en daar de vraag stellen en wat de mogelijkheden zijn. Zijn kunnen aangeven hoe dit bij dit type radio en auto het kan werken.

Er is niet veel te vinden inderdaad mbt canbus dus mogelijk zit er al iets in de radio ingebouwd dat het standaard al werkt.

Je zou kunnen kijken bij de instellingen of daar bij canbus je iets kunt instellen om te zien of het gaat werken
Kwestie van proberen en kijken of je auto er in voor komt en anders ander model FIAT proberen.

Zag volgens mij mits het dezelfde radio betreft wel dat ze een losse ab (ATOTO AC-44F5 IR) verkopen als je geen stuurbediening hebt dus er moet wel iets mogelijk zijn.
De verkoper is Atoto (via Amazon) en die reageren niet op vragen. De radio heeft geen Canbus ingang, alleen een "steering wheel key" aansluiting. Ik heb dus iets nodig dat Canbus vertaalt naar "steering wheel key".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49
remmuz schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:59:
[...]

De verkoper is Atoto (via Amazon) en die reageren niet op vragen. De radio heeft geen Canbus ingang, alleen een "steering wheel key" aansluiting. Ik heb dus iets nodig dat Canbus vertaalt naar "steering wheel key".
Google es Canbus stuurwielinterface Fiat 500, misschien kom je verder in je zoektocht.

Ik ben ook een poos aan het zoeken geweest, dacht ook dat het via canbus liep. Bleek een los stekkertje te zijn die ingeplugd moest worden. Zie een beetje mijn reactie"s rond deze tijd ( Down Under in "Het Android Autoradio Topic" )
Volgens mij is het bij de meeste radio's wel zo dat ze wel met canbus info kunnen omgaan. Als je oude radio ook info ontving via de canbus (bandenspanning, lampen, bediening) etc moet het signaal in je harnas (aansluitstekker) zitten. Kijk es naar key1 en key2 kabelaansluitingen op je radio.
https://www.concept-s.nl/...-exclusief-radiolead.html

Hoop dat ik je een beetje op de goeie zoekpad gebracht heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Down Under op 06-12-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:04
Ik kom er niet uit, daarom vraag ik even om jullie hulp.

Ik heb een Citroen C1 uit 2015 en ik heb de volgende Android auto radio gekocht, namelijk deze: https://nl.aliexpress.com...oEkk&gatewayAdapt=glo2nld 4g 64GB

Echter krijg ik het niet voor elkaar om de fysieke knoppen op het stuur werkend te krijgen.

Ik ga naar de factory settings, physical learning, en in dat venster kun je de knoppen leren. Ik krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar. De speakers werken wel zonder problemen.

Wat kan ik nog proberen?
Video van wat ik gedaan heb: YouTube: Android auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
remmuz schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:59:
[...]

Wat @Down Under zei klopt als een (can :+)bus. Ik gebruik zelf altijd de interfaces van Connects2 gebruikt.
hier zie je een overzicht van alle interfaces voor fiat (waaronder de 500). Wordt even uitzoeken welke je exact nodig hebt.
Daarnaast heb je nog een "lead" nodig vanuit de interface naar je radio. Als je de juiste interface hebt gevonden zie je op de betreffende pagina de mogelijke leads voor de interface. Voor chinese radio's heb je één van de leads nodig waar "multilead" in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
JobKlimop schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:21:
[...]

Wat @Down Under zei klopt als een (can :+)bus. Ik gebruik zelf altijd de interfaces van Connects2 gebruikt.
hier zie je een overzicht van alle interfaces voor fiat (waaronder de 500). Wordt even uitzoeken welke je exact nodig hebt.
Daarnaast heb je nog een "lead" nodig vanuit de interface naar je radio. Als je de juiste interface hebt gevonden zie je op de betreffende pagina de mogelijke leads voor de interface. Voor chinese radio's heb je één van de leads nodig waar "multilead" in staat.
bedankt voor je input, maar ik zie geen interface voor het facelift model (2016+).
Denk dat het gewoon een moeilijk verhaal is. De originele radio neemt ook wat functies van de auto over, b.v. om de tijd in te stellen.
Connects2 heeft wel een interface voor Canbus/Multimedia/Stuurbediening maar die kost 249,00 en dat is meer dan de radio zelf heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
remmuz schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:32:
[...]

bedankt voor je input, maar ik zie geen interface voor het facelift model (2016+).
Denk dat het gewoon een moeilijk verhaal is. De originele radio neemt ook wat functies van de auto over, b.v. om de tijd in te stellen.
Connects2 heeft wel een interface voor Canbus/Multimedia/Stuurbediening maar die kost 249,00 en dat is meer dan de radio zelf heeft gekost.
Ik zie bij de volledige kits wel deze. Die is specifiek bedoeld voor de facelift modellen tussen 2015 en 2021 (let wel op de disclaimer "Please note: this kit is for facelift models without the 7" screen only").

Je kunt even contact met ze opnemen of ze de interface ook los verkopen, want die lijkt wel bij jou aan te sluiten, maar staat niet los op de pagina van interaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 16:17
Kan ook zijn dat de volume regeling niet eens over de canbus loopt, bij mijn 2011 fiesta gaan 99% van alle functies in de auto over canbus behalve de stuurbediening. Na 2 interfaces, klooien en een hoop gegoogle ben ik er achter gekomen dat ik de Key 1 draad en een draad van de originele kabelboom moest verbinden. Daarna kon ik alle stuurfuncties pas inleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ik zie op de Mekede M600 dat er een (eigen) App Store app op staat (dus niet de playstore) maar openen resulteert in No Results.

Iemand met een Mekede waar dit wel op werkt.
PlayStore werkt verder prima maar vraag mij af wat dit is.

• miicker
  • Niet online
Ik zit te kijken naar zo'n soort setje om de achteruitrijcamera aan te kunnen sluiten zonder dat ik door de hele auto een kabel hoef te trekken. Is dit iets? Of werkt het slecht?
https://nl.aliexpress.com/item/1005005491711480.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 19:53
Ik gebruik zo'n soort setje al een jaar of 3 en werkt echt prima! Heel af en toe iets ruis, maar voor het doel achteruitrijcamera echt meer dan goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhietbrink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:07
Ik gebruik nu ongeveer al een jaar een Srnubi S10-2 android scherm in mijn Hyundai IX35 (https://nl.aliexpress.com...jilj&gatewayAdapt=glo2nld ). Heb er nog geen moment spijt van gehad en werkt super. Ik krijg alleen android auto of carplay niet gekoppeld, maar omdat het scherm alle app's zelf prima aankan is dit voor mij geen groot gemis.

Ik ben nu aan het kijken naar een grill camera welke ik als dashcam wil gebruiken. Hebben jullie hier enige ervaring mee? Ik zou eigenlijk willen dat die continu opneemt en bij lage snelheden na een aantal seconden mijn scherm overneemt en beeld instuurt zodat je bijvoorbeeld bij het parkeren kan zien hoe ver je nog naar voren kan (in een garage met name). Dit om mogelijke schade te voorkomen wanneer mijn wederhelft rijdt :+

Hebben jullie tips of dit voor elkaar gekregen?

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:22

Pimmuz

Roar

Beste Mede Tweakers,

Ik zoek nog een DAB+ antenne voor mijn Android radio alleen lees ik er verschillende meningen over, ik heb geen aansluiting voor een normale DAB+ antenne dus ik zoek een directe USB antenne of eentje met converter ertussen.

Ik lees goede dingen over Panasonic modellen maar die lijken geen USB varianten te hebben dus kwam ik het volgende tegen:

Bol USB plak antenne

Fruugo.nl geen antenne?

Of iets wat jullie aanraden.

Ook nog een andere vraag betreft Spotify, mijn gedownloade playlisten raken na 2dagen corrupt of althans ze werken niet meer. Krijg de melding als ik ze wil afspelen of een willekeurig nummer dat het niet beschikbaar is heel erg vervelend.

Bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47

player-x

Disruptive by design

Pimmuz schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:18:
Ik zoek nog een DAB+ antenne voor mijn Android radio
Deze werkt prima voor mij.

En voor je playlist, misschien werkt een externe USB drive wel goed voor je, heb zelf een oude NVMe usb drive in mijn handschoenkastje liggen met al mijn MP3 FLAC daar op, werkt voor mij prima.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

player-x schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:20:
[...]

Deze werkt prima voor mij.

En voor je playlist, misschien werkt een externe USB drive wel goed voor je, heb zelf een oude NVMe usb drive in mijn handschoenkastje liggen met al mijn MP3 FLAC daar op, werkt voor mij prima.
Bedankt voor je antwoorden maar beide zijn geen antwoord op mijn vragen ;)
Externe drive heb ik echt niet nodig apparaat heeft 128gb vaste opslag het gaat mij om het feit dat Spotify aanbied dat je playlisten/nummers kunt downloaden voor offline gebruik en dat lijkt niet echt lekker te werken.

Dus nogmaals ik zoek een USB plak antenne of andere USB oplossing en een fix voor Spotify in offline gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

De bovenste is USB Android DAB+ doosje met plak antenne.

Gebruik zelf ook Spotify, maar voor offline (& online), gebruik ik meestal mijn eigen muziek met playlists, die ik op de 1TB USB-drive heb staan in FLAC, klinkt net nog wat beter dan de Spotify-streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

player-x schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:42:
De bovenste is USB Android DAB+ doosje met plak antenne.

Gebruik zelf ook Spotify, maar voor offline (& online), gebruik ik meestal mijn eigen muziek met playlists, die ik op de 1TB USB-drive heb staan in FLAC, klinkt net nog wat beter dan de Spotify-streams.
Sorry niet goed gekeken/gelezen maar zal hem overwegen en wat betreft eigen muziek ja dat is ook nog een optie maar heb geen externe drive nodig radio heeft 128Gb opslag :)

Gaat mij gewoon om het feit dat Spotify aanbied je playlist's ook offline te kunnen gebruiken en dat werkt dus niet echt lekker.

Thanks voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Pimmuz schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:11:
geen externe drive nodig radio heeft 128Gb opslag :)
Ja, MP3's gebruiken een stuk minder ruimte dan FLAC, maar voor mij is het voordeel van een losse drive, is dat ik hem mee naar huis kan nemen en andere/meer muziek er op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JornVroegh
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-12-2023
Hi allen sinds van de week een TS10 radio binnen na wat gespeeld te hebben en wat tegenslagen dacht ik doe een factory reset en begin opnieuw. Helaas haalt hij dan veel meer weg dan eigenlijk zou verwachten waardoor ik nog verder van huis ben. Is er iemand die een back up heeft of mij kan helpen deze unit en accessoires weer aan de praat te krijgen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8FYcE2f0fL2TE3QHlqjF1FBWuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQacScEIrXOX216ygH8xcEeF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-05 09:09
klopt helemaal bij bv audiovolt verkopen zij stuurwiel interface voor zowat elk merk en model even een mailtje naar audiovolt met jou gegevens van de auto krijg je meestal de zelfde dag antwoord met welke interface je nodig hebt. Het plaatsen van zo'n interface is echt niet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:02
571Pro schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Noname heb ik de vertaling ook van en zender logo's;
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is de noname vertaling ook ergens te downloaden? Dat zou erg mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik heb een Citroen C1 uit 2015 en ik heb een android auto radio gekocht via Ali. deze
Verkoper had aangegeven dat de autoradio gewoon zal werken en passen in de auto.

Maar ik krijg helaas niet de knoppen op het stuur werkend. Heb al meerdere kabels toegezonden gekregen maar helaas zonder oplossing.

Heeft iemand hetzelfde probleem en/of oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door Isane op 07-01-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Isane schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:58:
Ik heb een Citroen C1 uit 2015 en ik heb een android auto radio gekocht via Ali. deze
Verkoper had aangegeven dat de autoradio gewoon zal werken en passen in de auto.

Maar ik krijg helaas niet de knoppen op het stuur werkend. Heb al meerdere kabels toegezonden gekregen maar helaas zonder oplossing.

Blijkbaar heb je daar een soort van adapter kabel voor nodig, zoiets. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4NiYGJHHiWEtrxWqQXmqwbSqY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4PYqVSUhxJIRPLwIE6fDb5v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Isane schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:58:

Probleem hebben wij ook gehad. Na lang zoeken bleek het dat een van de kabels niet goed aangesloten zaten in zon stekkerblokje. Nadat wij die los geknipt hebben en rechtstreeks aangesloten deed de stuurbediening het wel.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
Wat ook van belang is is de volgorde van aansluiten eerst alle kabels op de radio aansluiten dan de adapter kabels aansluiten en dan pas verbinden met de kabelboom van de auto .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:57

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof om te lezen, ik heb een nieuwe baan zonder leasebak en daarom zelf een Mondeo station 2014 gekocht. Echter wil ik wel de carplay / navi en audio stream functionaliteit als in mijn lease autos met Carplay etc. Daarom sinds deze week een Mekede M500s ingebouwd. Ik zal de radio app en teyes app uit jouw verhaal eens checken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y69u0DVzMkmpbHPOQ7IPd1lzxfU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T6Nve86LFh2HDrm3cFdKPkRn.png?f=fotoalbum_large

Verder heb ik nog wel een uitdaging, mijn auto is van origine uitgerust met een Ford MCA2 HU en Premium Sound System, die laatste is 9 speakers rijk en wordt aangestuurd via een OEM versterker ergens in de auto. Die moet ik nog even vinden want het geluid klinkt nu enorm vlak, alsof de versterker geen stroom of ander signaal krijgt. Daarvoor ben ik nu op allerlei Ford fora aan het grasduinen, en ga ik met een multimeter etc aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-06 07:32
Hi. Ik heb een Skoda Octavia, versie 3 volgens mij, of A7. Hier zit nu de standaard Swing-radio in.

Ik zou graag een radio willen met Android Auto. Het volgende zou moeten kunnen:
- Google Maps
- Bellen via bluetooth
- CDs afspelen
- En de parkeersensor achter moet blijven werken

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uberdude schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:06:
Kan ook zijn dat de volume regeling niet eens over de canbus loopt, bij mijn 2011 fiesta gaan 99% van alle functies in de auto over canbus behalve de stuurbediening. Na 2 interfaces, klooien en een hoop gegoogle ben ik er achter gekomen dat ik de Key 1 draad en een draad van de originele kabelboom moest verbinden. Daarna kon ik alle stuurfuncties pas inleren
@Uberdude weet je nog welke dat was?
Mijn zwager heeft net deze gekocht: https://www.caraudiogigan...id-autoradio-dvl4020.html
Davilon dvl-4020. Doet het, maar stuurbebediening en de knoppen op het dashboard doen het nu niet.
Moet in een fiesta 2017.

Zou volgens de website (geen handleiding :( ) zo moeten werken, maar doet het dus niet. Dan zou je zeggen dat die key1 lead ergens op aangesloten moet worden. Maar waar dan :?

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 14-01-2024 20:57 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
The Eagle schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:34:
[...]

@Uberdude weet je nog welke dat was?
Mijn zwager heeft net deze gekocht: https://www.caraudiogigan...id-autoradio-dvl4020.html
Davilon dvl-4020. Doet het, maar stuurbebediening en de knoppen op het dashboard doen het nu niet.
Moet in een fiesta 2017.

Zou volgens de website (geen handleiding :( ) zo moeten werken, maar doet het dus niet. Dan zou je zeggen dat die key1 lead ergens op aangesloten moet worden. Maar waar dan :?
oeii das een lastige, bij mij was het een mk7 fiesta uit 2011, die zijn anders dan het nieuwe spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
Is er iemand die een Android radio heeft laten inbouwen in een Dacia duster en de achteruitrijcamera werkend heeft gekregen.ik ben in het bezit van een duster 2023 en wil daar een Junsun V1Pro in laten bouwen heb de stuurbediening voor elkaar krijg echter allen de camera niet werkend,hoop dat iemand advies heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
hofsm schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:42:
Is er iemand die een Android radio heeft laten inbouwen in een Dacia duster en de achteruitrijcamera werkend heeft gekregen.ik ben in het bezit van een duster 2023 en wil daar een Junsun V1Pro in laten bouwen heb de stuurbediening voor elkaar krijg echter allen de camera niet werkend,hoop dat iemand advies heeft
Origninele camera of aftermarket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1956
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-07-2024
Ken iemand het merk Adivox 7 inch.
Zoek daarvan de handleiding van het bedieningsscherm.
Wil n.l. de klok op tijd zetten en weet nog niet hoe.
Verder een mooie uitvoering en erg uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
Als je even kijkt op youtube en daar intikt tijd instellen adivox zie je wat filmpjes voorbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:46
Ik heb vorige week heel goedkoop aan een android radio voor mijn Fiat Bravo kunnen komen. Is waarschijnlijk deze. Draait op android 11 zonder volledig custom launcher. gewoon je standaard app drawer en settings menu.
Werkt prima maar het scherm dat elke keer weer aangaat bij volumewijzingen en dan weer moeten zoeken naar een veel te klein dim touchscreen knopje is niet echt handig.

Is er iemand die weet of de fysieke knoppen zijn te remappen zonder volledige custom android te flashen oid? Ergens een verborgen menu bijvoorbeeld. De stuurwielbediening is in ieder geval niet te mappen daar dimmen, daar had ik graag de src knop voor opgeofferd :) .

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10

voz

De echte kenner

Voor mijn Toyota verso een Zohong pasvorm autoradio gekocht van Ali express. Ik koos bewust voor een duurdere met snellere cpu en meer geheugen, omdat ik geen zin had in vertraging. Vooraf vond ik informatie dat FM waarschijnlijk niet ging werken.

Voor het verzenden nam de verkoper contact op om uit te vragen wat voor auto ik precies had. Daaruit werd geconcludeerd dat ik een onderdeel (canbus box) niet nodig had. Die had ik wel betaald. In plaats van een refund kreeg ik een betere shipping zonder achteraf belasting te hoeven betalen. Netjes!

Eenmaal ontvangen de radio ingebouwd. Alles paste, het inbouwen was makkelijk. Althans, voor de standaard functionaliteit. Ik zou geen tweaker zijn als ik niet zoveel mogelijk originele acdessoires zou gebruiken.

-Gps antenne aangesloten met een converterkabeltje
-Originele achteruitrijcamera aangesloten met behulp van een voltage converter (camera is 6v) en relais, zodat de camera alleen stroom krijgt als de achteruit is ingeschakeld. Ook een verloopstekker omgebouwd om de 6v in de originele bedrading te krijgen, en het beeldsignaal eruit.
-DAB+ beschikbaar gemaakt met een calearo FM naar FM/DAB+ ombouwset, zodat de originele antenne kon blijven.

Todo: originele microfoon aansluiten.

Een paar punten:
-bouwkwaliteit valt alles mee, pasvorm is goed
-FM ontvangst beter dan originele toyota radio
-geluidskwaliteit prima in orde

-er zit geen ventilator in, vraag me af of het ‘s zomers niet te warm gaat worden
-niet zo veel verschil tussen de hoogste en laagste brightness van het scherm. Hopelijk ‘s zomers fel genoeg…

Al met al ben ik positief verrast. Inbouwen ging makkelijk, stuurbediening was makkelijk in te stellen, kwaliteit valt vooralsnog alles mee, snelheid is goed.

[ Voor 16% gewijzigd door voz op 02-02-2024 17:08 ]

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-06 10:31
* knip *
Gezien het berichtje hieronder kan deze vraag prima in het Nederlands.

[ Voor 82% gewijzigd door S1NN3D op 08-02-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
remmuz schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:50:
Canbus werkend te krijgen is bij Fiat over het algemeen een dingetje.
Bij de echte digitale canbussystemen zijn er vele verschillen per merk.
Bij oudere Fords werkt het meestal meteen maar die gebruiken gewoon de elektrische signalen vanaf onder andere het stuur.
Denk er wel aan bij vervanging een proxy alignment uit te voeren ander zie de auto de radio niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
japioo33 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:27:
[...]

Denk er wel aan bij vervanging een proxy alignment uit te voeren ander zie de auto de radio niet.
Het probleem is meer dat de auto de radio niet meer ziet 😁. En dan gaat de kilometerstand knipperen.
Gelukkig eenvoudig op te lossen, inderdaad met een proxi-alignment.
Wat vervelender is, je kunt de tijd niet meer aanpassen omdat je dat normaal via de (originele) radio deed.
Dat betekent dus 2 keer per jaar de laptop koppelen om zomertijd uit/aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
remmuz schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:45:
[...]

Het probleem is meer dat de auto de radio niet meer ziet 😁. En dan gaat de kilometerstand knipperen.
Gelukkig eenvoudig op te lossen, inderdaad met een proxi-alignment.
Wat vervelender is, je kunt de tijd niet meer aanpassen omdat je dat normaal via de (originele) radio deed.
Dat betekent dus 2 keer per jaar de laptop koppelen om zomertijd uit/aan te zetten.
Ja, dat zei ik ook, de auto ziet de radio niet, dat moet even rechtgezet worden door proxy alignment.
Meeste Fiats die ook zonder multimediasysteem geleverd werden hebben ook nog een paneeltje met toegang tot een beperkt menu.
Na proxy alignment worden de functies die in de radio zaten ( klok e.d. ) aan dat menu toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcflex1987
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-07-2024
Lieve mede tweakers en tweakerinnen,

Voor mijn vrouw een Hyundai I 20 uit 2017 gehaald. Echt heeft deze een erg matige radio.

Nu zoek ik een CarPlay radio maar zie al snel door het bos de bomen niet meer.
Iemand tips welk merk te nemen?
Waar ik me zorgen over maak:

- we hebben geen stuur bediening in de auto
- willen een achteruit rijd camera
- wireless CarPlay
- losse microfoon (interne die uit kan) of goed werkende interne.
- douane kosten vanuit Ali? Aanbod Frankrijk laag ( merk podofo of leekooluu?

Kan iemand ons alsjeblieft op weg helpen?

Alvast bedankt mede tweakers

Sabine en Ronnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Misschien ram ik de verkeerde zoektermen in Ali, Temu, DX, Bol, Amazon etc... of ik zoek iets wat gewoon niet bestaat...

ik zoek eigenlijk zo iets als dit

een "losse" unit, welke eigenlijk de zelfde featureset heeft als menig android auto unit... zonder de versterker zeg maar :) en met een FM transmitter er in om hem op de "stock" radio te kunnen ontvangen...

stock radio in de auto gaat er simpelweg niet uit, en is meteen wagen specifiek, en dat wil ik dus niet.
stock radio heeft _GEEN_ Aux in of Bluetooth audio input.......

Wat het apparaat moet kunnen:
Android Auto.. mag wireless maar met een USB kabel is prima..
Bluetooth streaming audio input
DAB+ tuner (met externe antenne optie)
FM Transmitter (frequentie liefst niet volledig vrij instelbaar, niet op 3 of 4 keuzes... ivm storingen)

Wat leuk zou zijn:
Achteruitrij camera / losse camera voor achter op het voertuig (die bedrading krijg ik wel weggefreubelt / weer uitgebouwt zonder moeite)

genoeg devices te vinden die eigenlijk wel 90% van de eisen dekken.. maar niet alle :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
SMSfreakie schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:40:
Misschien ram ik de verkeerde zoektermen in Ali, Temu, DX, Bol, Amazon etc... of ik zoek iets wat gewoon niet bestaat...

ik zoek eigenlijk zo iets als dit

een "losse" unit, welke eigenlijk de zelfde featureset heeft als menig android auto unit... zonder de versterker zeg maar :) en met een FM transmitter er in om hem op de "stock" radio te kunnen ontvangen...

stock radio in de auto gaat er simpelweg niet uit, en is meteen wagen specifiek, en dat wil ik dus niet.
stock radio heeft _GEEN_ Aux in of Bluetooth audio input.......

Wat het apparaat moet kunnen:
Android Auto.. mag wireless maar met een USB kabel is prima..
Bluetooth streaming audio input
DAB+ tuner (met externe antenne optie)
FM Transmitter (frequentie liefst niet volledig vrij instelbaar, niet op 3 of 4 keuzes... ivm storingen)

Wat leuk zou zijn:
Achteruitrij camera / losse camera voor achter op het voertuig (die bedrading krijg ik wel weggefreubelt / weer uitgebouwt zonder moeite)

genoeg devices te vinden die eigenlijk wel 90% van de eisen dekken.. maar niet alle :(
Zit hier iets voor je bij? https://carpuride.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:59
Ik ga even meelezen. Afgelopen weekend een BMW 3-serie uit 2006 gekocht (een E90 is dat). Daar zit alleen een aux-poort en een cd-speler in, maar ik heb geen headphonejack meer op mijn telefoon en over cd's hoef ik het al helemaal niet meer te hebben :P
De huidige eigenaar (een goede vriend van me overigens) heeft een bluetoothdongeltje aan de aux-poort zitten zodat er op die manier in ieder geval muziek gestreamed kan worden vanaf je telefoon.

Ik rij nu een auto uit 2018 met affabriek fullmap navigatie met Android Auto-ondersteuning, dus ik ben best wel aan gewend aan Google Maps en bellen, waarbij ik met name dat laatste zal missen. Ik ben dus aan het rondkijken geweest en zie eigenlijk vooral de modellen die ze op deze site aanbieden. Ik heb echter de indruk dat dat vooral voor de uitvoeringen zijn die over iDrive beschikken. Dat heb ik niet en het ziet er niet uit alsof deze modellen in mijn interieur gaan passen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OftF61Y1Jq2XSsPVyhU93A_G1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bGs69ADpihpLHacvSA1Xq1ys.png?f=fotoalbum_large

Aan de andere kant kan ik bluetoothmuziek afspelen via dat dongletje wat ik verreweg het belangrijkste vind en 9 van mijn 10 ritten zijn toch naar plekken die ik ken dus heb ik geen navigatie nodig. Die ene keer dat ik wel navigatie nodig heb kan ik gewoon het geluid van Google Maps aanzetten en dat via bluetooth luisteren. Ik vind een cleane, OEM-look ook belangrijker dan een radio met alle moderne snufjes, maar die overduidelijk aftermarket is.

Kortom, iemand ervaring met een mooie radio voor een E90 zonder iDrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 19:12
Goede dag tweakers.

Zoek nog een android radio ter vervanging van de sony radio in de Ford C-Max bj 2011.

De standaard radio die er in zit wat een slechte radio betreft geluid.

Het liefs een android radio met alleen het opbouw scherm de sony bedienings panneel blijven behouden, de radio unit zit verborgen als los onderdeel achter de frontpanneel.

Heb diverse websites afgestruint voor een de juiste radio maar kan het niet vinden vooral bij de Ali een ramp wegens de slechte info.

Je ziet vaak staan geschikt voor c-mac kuga vanaf bouwjaar 2013 gaat etc gaat dat onderling allemaalpassen en werken? model ziet er zelfde allemaal uit.

Wel lastig voor de juiste android radio voor een c- max uit 2011 de facelift er van zit weer een andere andere type radio in.met groot display.
Zie veel afbeeldingen de Fords lijken allemaal op elkaar betreft het dashbord als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-06 20:51
Goedenavond Vld1989, ik had even gekeken voor jou en een vriend voor mij heeft ooit bij deze (speciaal)zaak een volledig systeem aangeschaft. De website is motivesupplies.nl en had ook gekeken of er voor jou auto (E90) iets moet zijn en dat bleek als het goed is.

Klik hier voor de link
Vld1989 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:05:
Ik ga even meelezen. Afgelopen weekend een BMW 3-serie uit 2006 gekocht (een E90 is dat). Daar zit alleen een aux-poort en een cd-speler in, maar ik heb geen headphonejack meer op mijn telefoon en over cd's hoef ik het al helemaal niet meer te hebben :P
De huidige eigenaar (een goede vriend van me overigens) heeft een bluetoothdongeltje aan de aux-poort zitten zodat er op die manier in ieder geval muziek gestreamed kan worden vanaf je telefoon.

Ik rij nu een auto uit 2018 met affabriek fullmap navigatie met Android Auto-ondersteuning, dus ik ben best wel aan gewend aan Google Maps en bellen, waarbij ik met name dat laatste zal missen. Ik ben dus aan het rondkijken geweest en zie eigenlijk vooral de modellen die ze op deze site aanbieden. Ik heb echter de indruk dat dat vooral voor de uitvoeringen zijn die over iDrive beschikken. Dat heb ik niet en het ziet er niet uit alsof deze modellen in mijn interieur gaan passen:

[Afbeelding]

Aan de andere kant kan ik bluetoothmuziek afspelen via dat dongletje wat ik verreweg het belangrijkste vind en 9 van mijn 10 ritten zijn toch naar plekken die ik ken dus heb ik geen navigatie nodig. Die ene keer dat ik wel navigatie nodig heb kan ik gewoon het geluid van Google Maps aanzetten en dat via bluetooth luisteren. Ik vind een cleane, OEM-look ook belangrijker dan een radio met alle moderne snufjes, maar die overduidelijk aftermarket is.

Kortom, iemand ervaring met een mooie radio voor een E90 zonder iDrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 13:53
LS,

Ik heb al eens eerder geschreven: mijn moeder (op leeftijd) heeft een Fiat Panda 169 (model tot 2010) en er ontstaat gedoe met routes en onderweg bellen. Destijds raden jullie mij een JVCKW-M565DBT aan, maar ik denk dat een Pioneer SPH-DA360DAB een goed alternatief is met zijn draadloze WIFI/bluetooth communicatie.
Mijn vragen zijn:
1. Is dit een goede Android autoradio?
2. Welke stuur interface kabel heb ik nodig?
3. Op het dak zit een FM sprietje. Wat moet ik doen om straks de auto met DAB+ te laten spelen zonder allerlei ingewikkelde slooptoestanden uit te voeren? Het sprietje modificeren is mij ook goed.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
De antenne moet je sowieso vervangen... Al kan dat best gemakkelijk...

Oude antenne los maken van het dak nieuwe er op... Bekabeling kan je over het hemeltje laten lopen (evt vast zetten met een plakding waar een tywrap door kan) en via de A style naar beneden... Kom je zo bij het dashboard kastje.. En kan je hem redelijk gemakkelijk opvissen via het gat waar de radio moet... (stukje stevig draad of grijpertje met flexibele steel doet wonderen)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Ik heb zelf goede ervaring met deze actieve splitter. Scheelt een hoop kabels trekken. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met een “echte” dab+/fm-antenne, dus of het dezelfde ontvangst biedt kan ik niet zeggen.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@voz dan moet je geen filters etc al in je antenne hebben. Anders werkt dat ook niet..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmsterdamRico
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Hey hallo beste mensen.

Ik heb 2 jaar terug voor mijn VW EOS op alixpress een Dicola 2din PX6 (rk3399) DSP headunit met Android 10 gekocht . Werkelijk een super apperaat geweldig geluid met die DSP chip.Ik heb sinds kort alleen de last dat Waze steeds crasht en nog paar apps. De laatste firmware update was in 2022 . Alleen kan bedrijf Dicoal nergens bereiken online en vroeg mij af of iemand weet of ik elke firmware update van die chinezen kan gebruiken? Kan hr en der wel iets vinden maar weet niet of ik van elke verkoper een update kan gebruiken. Intern zijn ze veelal het zelfde.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met info.

Vriendelijk bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem. Ik gebruik Android Auto op de android radio maar puur willekeur wordt soms de verbinding verbroken waardoor android auto afsluit / de gestreamde muziek stopt (vanaf mn mobiel) of dat een telefoon gesprek wordt verbroken. Als ik vervolgend Android Auto weer start dan heb ik ook gelijk weer verbinding.

Ik heb gefilmd wat er precies gebeurd

In beeld verschijnt de melding: Music Device connected (maar ik denk dat deze melding komt omdat de verbinding weer hersteld is)

Het probleem heb ik met meerdere smartphones. wat kan er aan de hand zijn en hoe kan ik dit fixxen?
De nieuwste software staat erop.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alubbe75
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-05 14:11
Herman456 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:55:
LS,

Ik heb al eens eerder geschreven: mijn moeder (op leeftijd) heeft een Fiat Panda 169 (model tot 2010) en er ontstaat gedoe met routes en onderweg bellen. Destijds raden jullie mij een JVCKW-M565DBT aan, maar ik denk dat een Pioneer SPH-DA360DAB een goed alternatief is met zijn draadloze WIFI/bluetooth communicatie.
Mijn vragen zijn:
1. Is dit een goede Android autoradio?
2. Welke stuur interface kabel heb ik nodig?
3. Op het dak zit een FM sprietje. Wat moet ik doen om straks de auto met DAB+ te laten spelen zonder allerlei ingewikkelde slooptoestanden uit te voeren? Het sprietje modificeren is mij ook goed.

Ik hoor het graag.
Ik heb deze radio. Prima ding, Wel een keer terug moeten sturen ivm een defect scherm, was net binnen de garantieperiode.

DAB gebruik ik niet. Stuurkoppeling ook niet, en ik snap sowieso niet wat iedereen hier altijd zit te piepen over die stuurknopbediening, sturen doe je met je knien, de radio tweaken met je handen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik heb gister auto radio weer terug gestuurd naar China
Ik had er 1 gekocht voor mn citroen c1 uit 2015

Volgende problemen bleven bestaan:
-Stuurwiel bediening werkt niet
-Bluetooth verbinding werd willekeurge momenten verbroken
-En telefoon gesprekken waren van dramatische kwaliteit

Dan maar een duurdere kopen in Nederland.
Iemand een aanbeveling waarbij ik bovenstaande problemen niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Isane schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:20:

Die je in Nederland koopt komen ook uit China. Alleen duurder. Wat had je precies gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Isane schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:20:

-Stuurwielbediening moet je misschien zelf instellen via een app op de radio. Werkte bij mij niet out of the box, maar via een voorgeïnstalleerde app kon ik de knoppen mappen.
-Telefoongesprekken dramatisch, wellicht doordat de ingebouwde microfoon van de radio gebruikt werd in plaats van een externe?
-Wegvallende bluetoothverbinding geen ervaring mee.

Welk model had je gekocht? Wellicht is er een betere, maar de meeste zijn rebrands van precies hetzelfde ding...

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
Binnenkort mag ik (hopelijk) mijn Android Head Unit in ontvangst nemen voor mijn KIA Sportage. Op het moment is die op transport en kan ik er eigenlijk niet meer op wachten om ermee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
Ja zijn bijna allemaal het zelfde met een andere naam en voor jou stuurwiel bediening heb je in sommige gevallen een stuurwiel interface of Canbus nodig en het klopt dat je beter een externe mic gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
voz schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:34:
[...]

-Stuurwielbediening moet je misschien zelf instellen via een app op de radio. Werkte bij mij niet out of the box, maar via een voorgeïnstalleerde app kon ik de knoppen mappen.
-Telefoongesprekken dramatisch, wellicht doordat de ingebouwde microfoon van de radio gebruikt werd in plaats van een externe?
-Wegvallende bluetoothverbinding geen ervaring mee.

Welk model had je gekocht? Wellicht is er een betere, maar de meeste zijn rebrands van precies hetzelfde ding...
thnx voor je reactie

- Ja stuurwielbediening heb ik inderdaad proberen in te stellen via de instellingen, maar helaas geen oplossing

YouTube: Android auto

Andere tweakers gaf ik aan dat ik een andere kabel er voor nodig heb (a 50 euro)

- Telefoon gesprekken dramatisch, ja ik kan nergens instellen welke microfoon die pakt. De interne in de android radio? De externe die in de 3,5 inch aansluiting gaat van de android radio? De externe die in het dak van de auto zit?

- En de bluetooth verbinding verbreekt regelmatig (dat merk ik doordat android auto wegvalt en dat gestreamde muziek wegvalt)

YouTube: Android Audo Disconnect

Alle problemen al voorgelegd bij de verkoper, maar helaas heel sumier een antwoord

Het betreft deze auto radio: https://nl.aliexpress.com...C6Ax&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
Op 11 maart 2024 heb ik een bestelling geplaatst voor mijn navigatie vanuit China. Nu heb ik een flink geduld normaliter maar kan op dit product bijna niet wachten om het te kunnen ontvangen.

Op de Tracking website van AliExpress staat de volgende status:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXg2v72wt7Fr0Ao-2PPAcMDJxfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WMIdLxuu9ZC4TUIK9XrR84T7.png?f=fotoalbum_large

Wanneer ik het trackingscode had ingevuld bij PostNL wordt hij ook inderdaad gelezen en gevonden. Nu stond er een factuur klaar van circa 15 euro voor de inklaringskosten en werd de douanewaarde geschat op zo'n 40 euro totaal. Tot slot is het pakket ook gewogen en staat dit ook in de PostNL app weergegeven.

Nu heb ik de inklaringskosten betaald en wacht af maar vind de status van de tracking van AliExpress die er al enkele dagen staat vreemd vinden. Heeft iemand hier ervaring mee gehad en kan mij er meer over vertellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Rick_075 op 20-03-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
Heb ik ook een keer gehad twee dagen later na betaling Douane werd het pakket alsnog geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:20
Ik heb me toch laten verleiden om zo'n Carpuride-scherm (W901 Pro) te kopen, en ben er eigenlijk best tevreden over. M'n telefoon is via bluetooth met de Carpuride verbonden, en de Carpuride via bluetooth met m'n auto. Werkt allemaal prima, behalve Google Assistant: ik kan zonder problemen stemcommando's geven, maar Google Assistant is nooit hoorbaar via m'n autospeakers: als GA antwoordt of een bericht voorleest, dan blijft het stil. Gek genoeg hoor ik dan wel weer van Google de vraag "Wil je antwoorden?" na het voorlezen van een bericht. Als ik de interne speaker van de Carpuride aanzet, hoor ik alles van GA zonder problemen.
Ik heb gisteren drie uur zitten klooien om het probleem opgelost te krijgen, maar zonder resultaat ... Nu lees ik op het net dat wel meer mensen met dit probleem kampen: ligt dit aan Google/Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Krize18 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:22:
@FinalAtonement iedereen gaat zo wat zijn eigen persoonlijke voorkeur hebben, maar ik zou het persoonlijk bij de "bekendere" merken als Joying, Xtrons, Teyes, Dasaita, ... houden. Meestal weten ze ook modelspecifieke toestellen aan te bieden. Voor zo ver ik weet kan je bij Joying, Xtrons en Dasaita doorgeven welk model van wagen je hebt en ze gaan dan voorstellen wat er allemaal past. In mijn Auris was een standaard 2 DIN formaat bijvoorbeeld niet juist, dat scherm was dan totaal niet aansluitend met de rest van het dashboard.

Ikzelf ben persoonlijk voor Dasaita gegaan, wegens de beste pasmaat en het overnemen van zo goed als alle OEM functies via CANBUS. Een Joying kon dit bijvoorbeeld niet.
Heb je ook een foto van hou die Dasaita eruit ziet?
Ik heb namelijk het idee dat veel radio's te groot zijn waardoor ze inderdaad niet goed aansluiten op het frame en er een soort van bovenop liggen.
Maar ik kan nergens duidelijke foto's vinden van b.v. bovenaf en de zijkant om te zien hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
kaasaanfiets schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:23:
[...]

Ik heb namelijk het idee dat veel radio's te groot zijn waardoor ze inderdaad niet goed aansluiten op het frame en er een soort van bovenop liggen.
Maar ik kan nergens duidelijke foto's vinden van b.v. bovenaf en de zijkant om te zien hoe dit zit.
Zo zit mijn Dasaita erin. Heb em nu 4 jaar. Werkt nog steeds perfect. Zit In Suzuki Swift 2007.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BxbRgVnEn7Ayzg8C5SZQSyhYIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azFXRPmZMsWUOE1y2e41ddTE.jpg?f=fotoalbum_large

Plastic deel dat eromheen zit zat er toen bij. Deze kan je echter ook los kopen.
https://nl.aliexpress.com...8148356.46.68be6499zTHWiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Down Under schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:08:
[...]

Zo zit mijn Dasaita erin. Heb em nu 4 jaar. Werkt nog steeds perfect. Zit In Suzuki Swift 2007.[Afbeelding]

Plastic deel dat eromheen zit zat er toen bij. Deze kan je echter ook los kopen.
https://nl.aliexpress.com...8148356.46.68be6499zTHWiC
Thanks maar ik doelde specifiek op een toyota auris. (auris 2013 hybride)
Afbeeldingslocatie: https://media.autozoeken.nl/production/occasions/202309/181805802.webp
Dit is origineel. Dat zit straks tegen het plastic aan.

Als je dan zoiets als dit hebt, lijkt het niet straks te zitten maar het scherm net wat naar voren.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S18ff249e173e45a1a0fcb78cbc90b96aO.jpg

Alleen is dit op foto's online lastig te zien, die zijn allemaal van voren. Ik heb ook wel een paar filmpjes gezien maar die zijn ook allemaal van voren gefilmd. Ik denk dat ik dat namelijk niet mooi ga vinden. Ik heb het liever zoals origineel mooi strak.

[ Voor 31% gewijzigd door kaasaanfiets op 25-03-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
kaasaanfiets schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:47:
[...]

Thanks maar ik doelde specifiek op een toyota auris. (auris 2013 hybride)
[Afbeelding]
Dit is origineel. Dat zit straks tegen het plastic aan.

Als je dan zoiets als dit hebt, lijkt het niet straks te zitten maar het scherm net wat naar voren.
[Afbeelding]

Alleen is dit op foto's online lastig te zien, die zijn allemaal van voren. Ik heb ook wel een paar filmpjes gezien maar die zijn ook allemaal van voren gefilmd. Ik denk dat ik dat namelijk niet mooi ga vinden. Ik heb het liever zoals origineel mooi strak.
https://nl.aliexpress.com/item/4000420495141.html

Ga hier een vanuit, en kijk wat erin past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Op de grote foto's hierboven ( vóór en na ) lijkt het of de radio erin gefotoshopt is.
De radio is veel scherper dan het dashboard. Zegt inderdaad weinig over de passing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik kom net wel deze tegen. Dit ziet er al beter uit.

https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Sbb6778ce6a474447a5c3fb18a6fab2b8S/8Gb-Ram-Autoradio-Voor-Toyota-Auris-2013-Gps-Navigatie-Tablet-Android-13-Multimedia-Speler-Autoradio-Bluetooth.jpg_.webp

Maar het zou mooi zijn als het scherm zo groot was als de buitenste plastic bezel.
En niet zo duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
Afgelopen weekend deze navigatie ingebouwd.
Moest wel enkele wijzigingen doorvoeren aan de kabelboom.
Super scherp beeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyJveJkiMXtnfhReFwly5NWoqL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0GnnSS6SxkKVV1pwdGdZkFm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Rick_075 op 25-03-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 05:00
kaasaanfiets schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:23:
[...]

Ik zal straks een paar foto's maken. Met wat aanpassingen aan de schroefdraden voor de montage steekt de radio er mooi in en sluit ie overal perfect aan. Ikzelf heb wel het facelift model van de Auris, daar ziet het paneel er iets anders uit. Foto's volgen als ik thuis ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:35
Iemand nog tips voor een Android met de volgende eisen/wensen

- Android 13 of 14
- Fatsoenlijke chipset
- Quadlock
- VW Dubbel Din (tbv VW Eos)
- Groot scherm ( 8 inch of meer)
- Scherm moet flush zijn, bij voorkeur krasvast.
- 6 GB Ram of meer
- 64 GB Storage of meer

Niet de hoofdprijs. 300€ is wel zo'n beetje de max.

[ Voor 14% gewijzigd door SkiFan op 26-03-2024 10:48 ]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 05:00
@kaasaanfiets

Moest je nog vragen hebben hoor ik het wel 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIe60psdkOF8wb4f9qMI3TTykTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1iw8o3eDRl0UbnIpHLLSvWV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWkQFuSqwyCbiMXFbQQGlOWVGrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/My3TNxdvsxE8gAzLUtC7rstj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IHe1sCw8IlEOl28saFtgp_gT8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiX6X7bPztwCFRgn1EGlApWo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSU5Chg4jlvBWE0QFfvkbT0yWhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSGhCD9F5zv4qaCrSSYp7eSB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

@Krize18 Bedankt voor de foto's
Bij jou sluit het inderdaad mooi aan. Maar zoals jij al zei heb jij de nieuwere uitvoering. Ik vrees dat dit bij mij niet zo is.
Hoe groot is het scherm? (Hoogte/breedte)

Ik heb net ook 1 besteld via Ali, maar dan het kleinere model +- 8 inch.
Maar ik vroeg me af of jij ook een canbus module erbij hebt gekregen? Die zit er bij mij niet bij namelijk.

https://nl.aliexpress.com...GJEu&gatewayAdapt=glo2nld
4GB 64GB versie heeft daar een mooie prijs.

[ Voor 46% gewijzigd door kaasaanfiets op 29-03-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1956
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-07-2024
Is een canbus nodig, bij mijn 8 inch. Is deze verwijderd opdat deze rare storing gaf in golf 5.
Nu storing weg en alles werkt prima, alleen voertuig gegeven zijn niet meer zichtbaar maar had ik toch niks aan.
Maar wat doet een canbus precies .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Paul1956 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:52:
Is een canbus nodig, bij mijn 8 inch. Is deze verwijderd opdat deze rare storing gaf in golf 5.
Nu storing weg en alles werkt prima, alleen voertuig gegeven zijn niet meer zichtbaar maar had ik toch niks aan.
Simpel gezegd, alle opdrachten gaan niet via een schakelaar alleen maar via de ecu van de auto.
Op die manier is het redelijk simpel voor de auto een foutmelding te geven wanneer iets niet goed werkt.
Ook de signalen voor de radio volgen die weg, vandaar dat je daar een speciale module voor nodig hebt om die signalen te vertalen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
Paul1956 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:52:
Een canbus zorgt ervoor dat de informatie/gegevens en signalen worden doorgestuurd naar de Android Head Unit. Dit zouden signalen kunnen zijn van bijvoorbeeld de stuurwielbediening maar tegenwoordig ook hele moderne statussen zoals het weergeven van je batterij van je (semi) elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:01
Iemand een tip voor een Android head unit voor mijn Corsa D uit 2009?

Er zijn zo veel opties dat ik door het bomen het bos niet meer zie. Ik denk dat bestellen op AliExpress het beste/goedkoopste is? Dat die units vanuit NL gewoon dezelfde zijn voor meer geld?

Hij moet Android Auto + Apple Carplay ondersteunen en verder gewoon niet te langzaam zijn. Wat zijn hier de ervaringen? 2/3/4gb / hoeveel CPU cores?

Als iemand een aanrader heeft heel graag, er zijn zo veel opties dat ik niet kan kiezen :P

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick_075
Mitchell-CWD schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:28:

Er zijn zo veel opties dat ik door het bomen het bos niet meer zie. Ik denk dat bestellen op AliExpress het beste/goedkoopste is? Dat die units vanuit NL gewoon dezelfde zijn voor meer geld?

Hij moet Android Auto + Apple Carplay ondersteunen en verder gewoon niet te langzaam zijn. Wat zijn hier de ervaringen? 2/3/4gb / hoeveel CPU cores?

Als iemand een aanrader heeft heel graag, er zijn zo veel opties dat ik niet kan kiezen :P
Minimaal 4gb RAM en 64gb geheugen.
Uit de hoeveelheid cores valt weinig uit te kiezen.

Zelf heb ik een 8 Core - 6gb RAM - 128gb erin zitten en hij is op de normale head unit weliswaar echt "smooth" van Ainavi.

Ze verkopen op Amazon universele 2DIN en op AliExpress zowel universee als voor voertuig.

(Foto van mij staat hierboven ergens)

Succes met zoekuh!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Rick_075 op 06-04-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Is er iemand met een mtce unit (android 10) px3/px30/px5 of px6 headunit met blauwe connector poorten op de achterkant.. die een foto wil maken van wat chips op zijn board?

Ik heb de laatste generatie (niet met de 852g usb hub) en helaas een usb chip gefrituurd. Ik kan alleen het opschrift niet meer lezen om de chip te bestellen en te vervangen..

Het board zelf kan ik ook vervangen maar ik vind nergens donor borden.

MCU is GS.

Nieuwe radio is sneller maar niet leuker 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Iemand ervaring met het probleem met Gboard en Android Auto oplossen? Vaak wordt Gboard enorm klein na Android Auto aangesloten is geweest. App killen en opstarten werkt wel, maar is omslachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Mitchell-CWD schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:28:

Ik heb ook ooit op aliexpress zon apparaat gekocht en de specificaties waren compleet gelogen bleek achteraf. Dus ze advertereb met 4gb en 64GB en achteraf blijkt er dan 1,5gb en 16gb in te zitten. Heb wel compensatie gehad (50 euro op een bedrag van 125 euro) maar je weet dus niet wat je koopt op aliexpress.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Pagina: 1 ... 45 ... 47 Laatste