Beste luitjes,
Gisteren hebben mijn vrouw en ik een
Ford Focus wagon uit 2010 (mk2) gekocht en ik wil hier graag een double din (2-din) radio/touchscreen in gaan zetten en de audio aanpakken.
Nu ben ik al even aan het zoeken geweest en ik zie veel losse frames waar je gewoon een double din in kan zetten (9" bijvoorbeeld), maar ik zie ook combinaties, dus een frame met gelijk een radio erin.
Ik zit eigenlijk vooral te kijken naar headunits met Android standalone i.c.m./(of) eentje die Apple Carplay én Android auto ondersteunt.
Op youtube kwam ik terecht op het kanaal van
SaabUnleashed en die was helemaal lijp van een unit van T'eyes en Joying.
Nu heb ik daar ook eens naar zitten kijken en die wilde ik bijna bestellen, toen ik mij ineens bedacht éérst hier nog even op het forum te checken of dat nu écht iets was en toen kwam ik de posts van @
Marco-Peters tegen...
Als ik één van zijn vele lange en uitgebreide posts mag geloven is het dus eigenlijk onderliggend een pot nat, enkel zegt de ene "Wij van WC eend" en die is een paar honderd euro duurder terwijl een andere van ruim de helft net zo goed is?
Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer en ben ik zeer gaan twijfelen waar ik nu precies goed aan doe dus wil ik graag wat hulp vragen.
Wie kan mij op weg helpen zodat ik een goede Android based HU koop die Apple Carplay ondersteunt voor vrouwlief, maar waar ook ík met mijn google free (LineageOS) android toestel gebruik van kan maken.
Het mooiste zou zijn als de HU gewoon 4g/wifi heeft, dan kan de headunit zelf apps gebruiken zoals navigatie en spotify en kan ik mijn android toestel gewoon verbinden via bluetooth voor handsfree bellen.
En als vrouwlief dan in de auto zit zonder mij dan kan zij lekker Apple Carplay gebruiken.
Tevens moet de HU ook extra uitgangen ondersteunen voor RCA zodat ik er een versterker op kan aansluiten e.d. want ik wil de audio ook uitbouwen.
Bij sommige zie ik ook standaard integratie met een dashcam en achteruitkijk camera, dat mag, is geen must.
Ik heb er best een euro of 3-400 voor over, maar als het gewoon goedkoper kan dan net zo lief natuurlijk.