Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zou vooral kijken of het een UIS7862 is: want voor dit type Android Autoradio, vindt veel ontwikkeling plaats op XDA en 4PDA. Gisteren heb ik nog een modden MS ( Mainservice) op het apparaat gezet, daardoor worden de apps niet meer gesloten wanneer het apparaat in slaap gaat.

Maar verder, zou ik ook kijken of het in je auto past en bijhorende Canbus module kopen. Voordat laatste, beste even aan de verkoper vragen. Volgens mij heeft iedere auto wel een vorm van canbus, alleen de autoradio gebruikt dat niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-08 16:53
Ik heb m'n Mekede M6 Pro binnen, yeah. Ook ik heb al een bedrag terug van ome Ali door een dispuut aan te maken over de claim dat Android 12 erop draait wat niet zo is en de misleidende website van Mekede.

Nu heb ik voorlopig geen tijd de HU in te bouwen maar wil toch op een of andere manier buiten de auto testen of het apparaat werkt. Suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:39
4tune schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:17:
Ik heb m'n Mekede M6 Pro binnen, yeah. Ook ik heb al een bedrag terug van ome Ali door een dispuut aan te maken over de claim dat Android 12 erop draait wat niet zo is en de misleidende website van Mekede.

Nu heb ik voorlopig geen tijd de HU in te bouwen maar wil toch op een of andere manier buiten de auto testen of het apparaat werkt. Suggesties?
Met een oude ATX-voeding gaat dat prima, even kijken welke draden 12v leveren en starten met een brugje tussen twee andere aansluitingen: https://www.instructables...ower-Supply-without-a-PC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
4tune schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:17:

Ja zoals hierboven al aangegeven wordt: zelf doe ik het met een oude laptop voeding, waarop ik een DC to DC Step down converter op aansluit om tot 12v te komen. Met de autoradio heb ik het niet gedaan: maar wel met LED lampen die ik voor de auto gekocht heb en alsvoren inbouwen, wilde testen of ze werkte.

Bij mij werkt Android Auto sinds kort niet meer: denk dat het aan mijn smartphone ligt, want met mijn reverse toestel werkte het wel. Nu gebruik ik dus gewoon splitscreen, als ik zowel Spotify en Google Maps naast elkaar wil hebben. Verder wel tevreden over de Android Autoradio: maar het is wel veel met een USB stickje naar de auto gaan, om alle mods en Tweaks door te voeren :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

De radio is geinstalleerd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQ9gc-rNbvyGZjO4wmZy4ZFVCaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STMysEG3vrcR0ksLTrxjLij3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBLQVUgLOBHpCrSvOOe_1FdFlX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbm3k8yaGfOyGQL1ICWGo9oe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obJDL8kbWUgapz4u0zOgYvRDTSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjCNQUonjGj9Tuys2Sda4uf4.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-08 18:38
Ik neem aan dat je de screenprotector erop laat zitten? :+
Ziet er netjes uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

JobKlimop schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Ik neem aan dat je de screenprotector erop laat zitten? :+
Ziet er netjes uit!
Hahaha nee :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrhmY_4NyeyCiadS87s2nohfawA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJrpGYmesMexCW7ZGW8zlHI0.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Een JVC? Dat is toch geen Android Autoradio of wel? Ik ben vandaag bij de dealer geweest: dat Achteruitrijcamera, een schaduw over de laatste letter van mijn kentekenplaat gooit was geen probleem.

Wel de Android Autoradio vergrendeld, standaard niet mogelijk. Dat kan dankzij custom firmware van MarioDantes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Marco-Peters schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:59:
[...]

Een JVC? Dat is toch geen Android Autoradio of wel? Ik ben vandaag bij de dealer geweest: dat Achteruitrijcamera, een schaduw over de laatste letter van mijn kentekenplaat gooit was geen probleem.

Wel de Android Autoradio vergrendeld, standaard niet mogelijk. Dat kan dankzij custom firmware van MarioDantes.
Ja deze JVC heeft Apple Carplay en Android Auto :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvpZKkte0dChHrsRhihCRXOKwBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcfzmJNG70HFiHz3PkbaEEGi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
Ik ben op zoek naar meningen:
Op het moment ben ik in bezit van een antieke Joying DE-JY-UL135N2. Deze zit nu zo'n 5,5 jaar in m'n Peugeot 207, maar begint echt op z'n einde te lopen.
  • Standby werkt meestal niet meer, dus zit ik zo'n 3 minuten te wachten tot hij opgestart is.
  • Enorm traag geworden
  • Geluidskwaliteit niet om over naar huis te schrijven (heeft nog niet de EQ die de huidige hebben, maar alleen schuifjes voor low, mid, high en sub
  • Random reboots tijdens het rijden
Nu zit ik in dubio. Geluidskwaliteit staat voor mij toch wel echt bovenaan het prioriteitenlijstje. Daar waar ik de radio tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gebruik icm Headunit Reloaded (android auto) twijfel ik of ik nog voor een android autoradio ga, of de "veilige" route neem en voor de Pioneer SPH-DA360DAB ga.
Anderzijds trekken de mogelijkheden die een android autoradio biedt mij nog steeds.

Hoe zit het met de geluidskwaliteit van de huidige units? Zijn er mensen die een goed vergelijk hebben kunnen maken hierin?
Sidnote: In de auto heb ik op het moment een Hifonics versterker, waar een composet en subwoofer op zijn aangesloten, de achterspeakers wil ik direct op de radio aansluiten (Geen zin om nog een monoblock erbij te nemen).

Wellicht de verkeerde plek voor deze vraag i.v.m. voorkeur, maar ik waag het erop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
G_Dragon schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:01:
[...]

Ja deze JVC heeft Apple Carplay en Android Auto :)

[Afbeelding]
Dat is niet hetzelfde: maar goed ik ben niet zo elitair, dus het maakt niet uit. Ik denk zelfs dat je een betere keuze gemaakt hebt, want mijn Android Auto werkt sinds een tijdje niet meer met de Android Autoradio.

Nu gebruik ik gewoon Google Maps op het apparaat zelf: Android Auto heb ik op gegeven. Waarschijnlijk ligt het aan mijn telefoon, welke een Xiaomi is. Maar het zou ook aan de software kunnen liggen, welke de Chinezen erbij leveren en dat die bijgewerkt moet worden?

Ik zou het wel zuur voor jouw vinden, als op een gegeven moment Android Auto niet meer werkt: want Google geeft niet thuis en ik denk, dat JVC dan ook niet veel zal doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
JobKlimop schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:09:
Hoe zit het met de geluidskwaliteit van de huidige units? Zijn er mensen die een goed vergelijk hebben kunnen maken hierin?
Sidnote: In de auto heb ik op het moment een Hifonics versterker, waar een composet en subwoofer op zijn aangesloten, de achterspeakers wil ik direct op de radio aansluiten (Geen zin om nog een monoblock erbij te nemen).

Wellicht de verkeerde plek voor deze vraag i.v.m. voorkeur, maar ik waag het erop :+
Net zo goed als de originele Autoradio: maar voordeel van de nieuwe modellen is vooral, dat ze veel meer rekenkracht hebben. En als je dan voor bijvoorbeeld een Mekede M500s kiest, dan zou je custom firmware van MarioDantes erop kunnen zetten.

Ik heb ook een NO-KILL Mode toegevoegd, dus de apps worden niet meer gesloten nadat ik de auto uitzet. Ze gaan gewoon in slaap en als ik de auto aanzet, zie ik nog steeds staan: welkom thuis op Google Maps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Marco-Peters schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:18:
[...]

Dat is niet hetzelfde: maar goed ik ben niet zo elitair, dus het maakt niet uit. Ik denk zelfs dat je een betere keuze gemaakt hebt, want mijn Android Auto werkt sinds een tijdje niet meer met de Android Autoradio.

Nu gebruik ik gewoon Google Maps op het apparaat zelf: Android Auto heb ik op gegeven. Waarschijnlijk ligt het aan mijn telefoon, welke een Xiaomi is. Maar het zou ook aan de software kunnen liggen, welke de Chinezen erbij leveren en dat die bijgewerkt moet worden?

Ik zou het wel zuur voor jouw vinden, als op een gegeven moment Android Auto niet meer werkt: want Google geeft niet thuis en ik denk, dat JVC dan ook niet veel zal doen.
Oh sorry! Ik zie nu waar ik je vraag verkeerd las, want ik was ook nog andere dingen aan het doen toen ik reageerde. Nee het besturingssysteem is geen Android, wist ook helemaal niet dat er auto radio's bestonden met Android als besturingssyteem want Android Auto of Apple Carplay leek mij persoonlijk meer dan voldoende? Maar zo zie je maar weer dat je elke dag weer iets kan leren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
G_Dragon schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Oh sorry! Ik zie nu waar ik je vraag verkeerd las, want ik was ook nog andere dingen aan het doen toen ik reageerde. Nee het besturingssysteem is geen Android, wist ook helemaal niet dat er auto radio's bestonden met Android als besturingssyteem want Android Auto of Apple Carplay leek mij persoonlijk meer dan voldoende? Maar zo zie je maar weer dat je elke dag weer iets kan leren :D
Op de autoradio draait dan gewoon dezelfde Android als op je telefoon zeg maar, alleen dan met een gedeelte dat zorgt voor de integratie voor de auto. Zeg maar een soort Android Automotive :+

Android Automotive is ook gewoon Android, maar dan specifiek voor autos: alleen in de basis is hetzelfde, dus dan kun je ook Android apps gebruiken welke je normaalgesproken op je telefoon gebruikt. In theorie is dit beter dan een origineel navigatiesysteem, wat je bij aankoop van je auto kunt krijgen.

Ik kan apps op de autoradio zetten, welke zeker weten niet beschikbaar zijn voor de vele navigatiesystemen die autofabrikanten zelf ontwikkeld hebben. Alleen in de praktijk gebruik ik vooral Google Maps en Spotify _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost00719
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-07 18:48
Ik zag dit apparaatje op internet staan, is dit iets voor een vw golf 6?
https://autoradioplaza.nl...eat-skoda-carplay-android

Daarnaast wil ik er ook graag DAB+ antenne op zetten, maar heb ik van een andere site begrepen dat dit wordt afgeraden i.v.m. zonwerende coating o.i.d.? Hoeveel ga ik hier van merken?

Alternatief is een sharkfin antenne, maar ik weet niet of deze op mijn auto gemonteerd kan worden, er is namelijk geen antenne op het dak aanwezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ly9xiNCZKvaEZlcn8SXtoQJ7F48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NDM25hqwJL9QEMTZtZAwhvJs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fk_nl8ss0yGXP-h8DLTZn4M0grw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bw8rtbDgeie82htVZ9pVsebK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXELlL9NASKaKj7qbqNujQ7R3D0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6sYdMkO91k4UbQkkISrEIaO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:58
Mijn PX6 android radio gaat er uit, ik heb te weinig geduld en technische kennis om de
stock rear camera aan het werk te krijgen en daarom gaat de default radio er terug in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksOdQFJsd0UQfX-NPDxOSD_bCQc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1XK17O6HMEl3N7cGvEEGVZgs.jpg?f=user_large

Het model android radio is voor de Toyota Yaris Hybride [zie plaatje] interesse ? let me know !

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:00
Dag allen,

Voor de wederhelft ben ik mogelijk op zoek naar een Android autoradio voor in een Fiat Bravo van 2010.

Nu heb ik een Android 11 model gezien van het merk Cartronix, hier zit een mooi origineel ogend front op wat mij aanspreekt, en je behoud een CD speler. :)

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk?
Voor €300,- + euro wil ik wel weten dat ik geen geïmporteerde Aliexpress meuk bestel.

Hier de link naar de unit: https://www.caraudiogigan...android-11-ctx118971.html

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
@Loei123 zegt mij niets: maar ik heb nu ongeveer een half jaar met een Android Autoradio rond gereden en zonder de nodige tweaks, had ik waarschijnlijk allang een hamer gepakt. Want het werkt gewoon niet optimaal en ik vraag mij ook echt af, waarom plotseling mijn Android Auto niet meer werkte?

Ik krijg binnenkort een Nissan Leaf met officiële Android Auto support: dus ben benieuwd of het dan wel werkt. Want ik ben een beetje bang, dat Google niet zo blij is met deze onofficiële Android Auto ondersteuning in deze Android Autoradio's. En dat ze het dan gewoon slopen in een update?

Zelf zou ik gewoon eentje bij ome aliexpress bestellen, want uiteindelijk komt deze daar ook vandaan. Het is niet zo dat deze handelaren speciale modellen hebben ofzo. Ja het kan echt goed werken, alleen dan moet je wel op de koop toenemen dat het niet optimaal werkt.

Een grote ergenis wat ik nog steeds heb: ik stel Google Maps in, start de auto en hup autoradio gaat kort uit aan vanwege het starten van de motor. En daarna is mijn Google Maps geminimaliseerd en moet ik het maximaliseren, terwijl ik dat liever niet zou hoeven doen.

Dat vond ik fijn aan Android Auto: ik stelde de route in op mijn telefoon, ging de auto in en starte direct de motor en omdat ik Carlink als autostart had ingesteld ging het verbinden ook automatisch. Nu heb ik mijn auto dus ingeruild, inclusief de Android Autoradio met Achteruitrijcamera. Is hoe dan wel iets, wat interessant is voor een verkoper.

Natuurlijk komt die autoradio van aliexpress of Alibaba, of waar ze het ook inkopen: ik vind het vooral gek, dat ze geen plaatjes van de launcher laten zien. Maar vooral de nadruk op Android Auto en Apple CarPlay leggen, terwijl als het niet werkt je graag terug wilt kunnen vallen op bijvoorbeeld Google Maps.

[ Voor 9% gewijzigd door Marco-Peters op 05-04-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:00
Marco-Peters schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:43:
@Loei123 zegt mij niets: maar ik heb nu ongeveer een half jaar met een Android Autoradio rond gereden en zonder de nodige tweaks, had ik waarschijnlijk allang een hamer gepakt. Want het werkt gewoon niet optimaal en ik vraag mij ook echt af, waarom plotseling mijn Android Auto niet meer werkte?

Ik krijg binnenkort een Nissan Leaf met officiële Android Auto support: dus ben benieuwd of het dan wel werkt. Want ik ben een beetje bang, dat Google niet zo blij is met deze onofficiële Android Auto ondersteuning in deze Android Autoradio's. En dat ze het dan gewoon slopen in een update?

Zelf zou ik gewoon eentje bij ome aliexpress bestellen, want uiteindelijk komt deze daar ook vandaan. Het is niet zo dat deze handelaren speciale modellen hebben ofzo. Ja het kan echt goed werken, alleen dan moet je wel op de koop toenemen dat het niet optimaal werkt.

Een grote ergenis wat ik nog steeds heb: ik stel Google Maps in, start de auto en hup autoradio gaat kort uit aan vanwege het starten van de motor. En daarna is mijn Google Maps geminimaliseerd en moet ik het maximaliseren, terwijl ik dat liever niet zou hoeven doen.

Dat vond ik fijn aan Android Auto: ik stelde de route in op mijn telefoon, ging de auto in en starte direct de motor en omdat ik Carlink als autostart had ingesteld ging het verbinden ook automatisch. Nu heb ik mijn auto dus ingeruild, inclusief de Android Autoradio met Achteruitrijcamera. Is hoe dan wel iets, wat interessant is voor een verkoper.
Dank voor je uitgebreide reactie.
Ik zie dit op Aliexpress: https://nl.aliexpress.com...30863577086260024349855_1

Dat zal dan ook werken, alleen niet optimaal met de nodige hickups?

Als ik dan toch afstand doe van het origineel ogende front, hoeveel beter ben ik dan af met een Pioneer of JVC van rond de €300-350?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Loei123 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:45:
[...]
Als ik dan toch afstand doe van het origineel ogende front, hoeveel beter ben ik dan af met een Pioneer of JVC van rond de €300-350?
Misschien wel als je graag een goed werkende FM Radio wilt: die Chinese Android Autoradio's, hebben echt hele slecht FM Radio apps. Dan kun je wel zoals mij een Rus vragen, of hij eventjes een paar logos toevoegt en dat ziet mooi uit voor de verkoop _O-

Maar feit is dat het niet optimaal werkt: AF werkt gewoon niet en zonder XDA en eigenlijk, ook 4PDA zou ik nu de Android Autoradio niet hebben kunnen optimaliseren. De NO-KILL Mode is toe echt een hele waardevolle toevoeging, dan worden je open apps niet gesloten bij uitzetten van de auto.

Ik zou dus kijken naar een Mekede M500s met UIS7862 chipset, die hebben goede ondersteuning vanuit de community op XDA. Wat die verkoper verkoopt, welke je linkt ik heb geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Krize18 schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:39:
[...]

Met headunit reloaded kan je vanop je headunit AA starten & gebruiken, zonder bvb je smartphone te verbinden. Ik zal het eens proberen en hou jullie op de hoogte d:)b - is wel weer een betalende app :/ , maar tot op heden werkt deze perfect, in tegenstelling tot Zlink

Edit: uiteraard moet je nog wel steeds de hotspot van de smartphone opzetten. Bijkomend denk ik dat je steeds manueel de hoofdserver moet starten, dan is het al minder interessant...

[Afbeelding]
Even een update ivm Headunit Reloaded, heeft begin april een gigantische update gekregen. Niet meer nodig om op de headunit zelf een hotspot te starten, je kan gewoon AA starten via de hotspot op je GSM (die je sowieso aanzet om iets te kunnen doen op de Android Headunits).

Werkt tot nu toe als een zonnetje, GSM start de AA server automatisch bij het verbinden met de headunit, op de headunit gewoon even appje starten (kan ook automatisch) en klaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
M'n Mekede M6 Pro deed bijna alles in 1 keer goed. Alleen bluetooth wilde niet werken. Eerst een bluetooth reset in de app geprobeerd, maar die gaf een fail. Daarna factory reset waarna ik gegevens in kon vullen in de bluetooth app en alles werkte... voor een weekje.

Nu krijg ik het echt niet meer aan de praat. Als ik gegevens invoer (naam en koppelcode) worden die niet onthouden. Bluetooth reset in de app geeft nog altijd een fail. Ik heb inmiddels de firmware 2 keer geüpdate met verschillende versies zonder succes. Gegevens worden niet opgeslagen en ook geen bluetooth symbool in de statusbalk. Ik zie overigens ook niet hoe je bluetooth aan en uit zou kunnen zetten.

1. zie ik iets over het hoofd?
2. in de app zou je een bluetooth upgrade kunnen doen. Bestaat er een file die ik daarvoor kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
4tune schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:16:
Ik zie overigens ook niet hoe je bluetooth aan en uit zou kunnen zetten.
Kan ook niet: die staat altijd aan en je kunt via de Bluetooth app je apparaten beheren. Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het mij eerder dat de bluetooth simpelweg niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Daar lijkt het sterk op ja. Zou een bluetooth dongle uitkomst kunnen bieden?

Ik ga de Mekede service nog wel proberen maar heb geen hoge verwachtingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
4tune schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:45:
Daar lijkt het sterk op ja. Zou een bluetooth dongle uitkomst kunnen bieden?

Ik ga de Mekede service nog wel proberen maar heb geen hoge verwachtingen...
Ik heb geen flauw idee: ben er bang voor dat het wellicht niet gaat werken, omdat FYT de boel best wel dicht getimmerd heeft. Je kunt het altijd proberen hoor.

Zelf heb ik de auto niet meer, waar ik de Mekede Android Autoradio ingebouwd heb: achteraf gezien vind ik het sowieso maar een half succes, want ik heb mij echt aan veel kleinigheden zitten storen. Toen ik de WiFi hotspot op 5Ghz had bijvoorbeeld, viel de WiFi verbinding soms plotseling weg. Terwijl de hotspot nog aanstond.

Android Auto welke ik niet meer ( draadloos) werkend kreeg? Enige wat ik echt een voordeel vond, was de grote keuze aan apps die je op een Android Autoradio kon installeren. Maar de bediening, dat vond ik vaak afleidend werken. Want ik had geen fysieke knoppen.

Nu gebruik ik eigenlijk uitsluitend Android Auto in mijn Nissan Leaf uit 2019: want dat vindt ik toch het fijnste, omdat Google Maps altijd up to date is. Bij de ingebouwde navigatie, welke ik in sommige opzichten beter vind dan Google Maps. Is helaas niet up to date....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik ben bezig met het inbouwen van een Atoto S8 Premium in mijn Hyundai i30 2016.

Echter was ik in de veronderstelling dat deze auto iso aansluitingen had maar helaas. Ik ben niet bekend met het inbouwen van auto radio’s. Maar dit leek mij wel een makkelijke klus. De oude radio eruit kunnen halen en uiteindelijk op de kabels gestuit.

Dit is de achterkant van de oude radio:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gj76vyN3iXko2gAi6SeGI1WdlKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBrixgDBGTdl7cc3vzMOQSqy.jpg?f=fotoalbum_large

Zou ik deze dan nodig hebben om de stuurwiel bediening, parkeersensoren, achteruitrijcamera camera te behouden? (Liefst plug & play)

https://www.audiovolt.nl/...-pro-ceed-optima-sorento/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-08 22:45
Ik Zit te twijfelen tussen een android unit of een pioneer/jvx met android auto/apple carkit

Voordelen van de android unit is toch wel het ondersteunen van draadloos carkit
Ze zien er strakker uit in het algemeen en zijn fors goedkoper
echter zie ik de bomen door het bos niet meer met zoveel verschillende merken/aanbieders en de specs die de units hebben

Voordeel van een ander is waarschijnlijk dat het beter out of the box werkt
Ik kan goed weg komen met flashen van roms etc
Daar heb ik jaren mee gewerkt op android toestellen echter is dit niet wat ik prefereer in een auto

ik heb geen camera's en andere opties in de auto dat wellicht niet meer zou werken
Ik wil het inbouwen in een kia picanto bj 2013.
Iemand tips/suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 23:21
Signs schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:59:
Ik ben bezig met het inbouwen van een Atoto S8 Premium in mijn Hyundai i30 2016.

Echter was ik in de veronderstelling dat deze auto iso aansluitingen had maar helaas. Ik ben niet bekend met het inbouwen van auto radio’s. Maar dit leek mij wel een makkelijke klus. De oude radio eruit kunnen halen en uiteindelijk op de kabels gestuit.

Dit is de achterkant van de oude radio:
[Afbeelding]

Zou ik deze dan nodig hebben om de stuurwiel bediening, parkeersensoren, achteruitrijcamera camera te behouden? (Liefst plug & play)

https://www.audiovolt.nl/...-pro-ceed-optima-sorento/
Zat er bij de radio geen kabels bij? Normaal zit er een compleet installatie pakket met CAN Bus omvormer. Je kan niet zomaar een ander merk kabels aansluiten, niet wetende of alle aders hetzelfde zitten aangesloten van binnen. Voor het zelfde geld zet je 12V op een data bus in de radio waardoor deze doorbrand. Kijk of je specs van signalen kan vinden en of deze hetzelfde zijn als voor de radio als de kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
MichelJ schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 00:26:
[...]

Zat er bij de radio geen kabels bij? Normaal zit er een compleet installatie pakket met CAN Bus omvormer. Je kan niet zomaar een ander merk kabels aansluiten, niet wetende of alle aders hetzelfde zitten aangesloten van binnen. Voor het zelfde geld zet je 12V op een data bus in de radio waardoor deze doorbrand. Kijk of je specs van signalen kan vinden en of deze hetzelfde zijn als voor de radio als de kabels
Er zijn 3 kabels bij geleverd maar die passen niet op de huidige kabels… :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vBV7lTu2VcD1PKXZI2AYYimzEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67mERdO1EmNSGTX2Ukw5SKps.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area51©
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-05 22:24
Signs schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 07:15:
[...]

Er zijn 3 kabels bij geleverd maar die passen niet op de huidige kabels… :(
[Afbeelding]
Je radio heeft ISO connectors dus je hebt in ieder geval nog kabels nodig om van HYUNDAI I30 specifiek naar ISO te gaan. Het kan zijn dat je ook een CAN bus converter nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13
Ik zoek voor een KIA Sportage een nieuwe headunit waar ik het volgende nodig heb:
- Carplay (Apps op het apparaat zelf niet nodig)
- REverse camera
- Stuurbedeningcontrols
- Groot scherm
- Goede carkit

Nu zit ik een beetje te twijfelen tussen een jvc kw-m560bt of een Aliexpress radio (vooral vanwege groter scherm).
Nu heb ik veel gelezen over geheugen/cpu maar als ik het goed begrijp is 4GB niet direct nodig omdat ik toch fulltime in de carplay interface wil zitten (Behalve reverse camera).

Wat is jullie ervaring met de geluidskwaliteit van de carkit functie op chinese radios?
Ik wilde eerst voor een atoto gaan (basis linux met carplay shell) maar ik lees slechte reviews over de belkwaliteit

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-05 07:44
Heeft iemand ervaring met deze radio voor een Auris uit 2007?
https://www.caraudiogigan...e-and-carplay-118617.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 16:24
weet iemand wat een goede android radio is voor onze fiat 500 uit 2016.
Volgende opties zou ik op prijs stellen:
DAB+
Aple carplay
stuurbediening
achteruitkijk camera

[ Voor 4% gewijzigd door arnoldg op 15-05-2023 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 10:59
Onder de noemer "DTV": iemand in de omgeving Hengelo met ervaring die kan/wil helpen met het aansluiten van een achteruitrijcamera in een Suzuki SX4?

Vorig jaar heb ik een Dasaita PX6 unit ingebouwd en er ook een camera voor in de handgreep van de achterklep, specifiek voor de SX4, bij besteld.

Nu moet er dus een kabel van achter naar voren worden getrokken en moet de camera op de achteruitrijverlichting worden aangesloten. Maar ik ben er wat huiverig voor om alle bekleding los te trekken, het niet voor elkaar te krijgen en in het ergste geval daarna de boel ook niet meer netjes te herstellen zoals het was.

Het hoeft niet gratis, maar een de €200 die een bedrijfje in de buurt rekende, vond ik wat te gortig. Ben dus op zoek maar een hobbyist die er niet rijk van wil worden. 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Aansluitend van Achteruitrijcamera is niet zo moeilijk: vele gaan een beetje de kabels kapot maken, maar wat je ook kunt doen. Uitzoeken wat de draad van de achteruitrijverlichting is en daar de positieve draad in de stekker erbij duwen.

Dan moet je nog de negatieve draad vinden, dat is een zwarte meestal en per unit is er maar een negatieve draad. Is wellicht prutswerk, echter het werkt wel perfect en is makkelijk ongedaan te maken. Maar ik kan je helaas niet helpen: het naar achter leiden van de kabel is echt geen plezierig klusje, daar heb ik de nodige uren over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 10:59
Marco-Peters schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:29:
Aansluitend van Achteruitrijcamera is niet zo moeilijk: vele gaan een beetje de kabels kapot maken, maar wat je ook kunt doen. Uitzoeken wat de draad van de achteruitrijverlichting is en daar de positieve draad in de stekker erbij duwen.

Dan moet je nog de negatieve draad vinden, dat is een zwarte meestal en per unit is er maar een negatieve draad. Is wellicht prutswerk, echter het werkt wel perfect en is makkelijk ongedaan te maken. Maar ik kan je helaas niet helpen: het naar achter leiden van de kabel is echt geen plezierig klusje, daar heb ik de nodige uren over gedaan.
Dank voor je reactie en tip. Juist omdat het geen plezierig klusje is, zie ik er als een berg tegenop en hoop ik iemand te vinden die er zijn hand niet voor omdraait. Een beetje hetzelfde idee als een muurtje stuken: daar ben ik zelf een hele dag mee bezig en dan is het nog niet glad, terwijl een stukadoor in diezelfde tijd de alle muren in de kamer spiegelglad heeft. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:22:
Onder de noemer "DTV": iemand in de omgeving Hengelo met ervaring die kan/wil helpen met het aansluiten van een achteruitrijcamera in een Suzuki SX4?

Vorig jaar heb ik een Dasaita PX6 unit ingebouwd en er ook een camera voor in de handgreep van de achterklep, specifiek voor de SX4, bij besteld.

Nu moet er dus een kabel van achter naar voren worden getrokken en moet de camera op de achteruitrijverlichting worden aangesloten. Maar ik ben er wat huiverig voor om alle bekleding los te trekken, het niet voor elkaar te krijgen en in het ergste geval daarna de boel ook niet meer netjes te herstellen zoals het was.

Het hoeft niet gratis, maar een de €200 die een bedrijfje in de buurt rekende, vond ik wat te gortig. Ben dus op zoek maar een hobbyist die er niet rijk van wil worden. 😇
dat bedrijfje wordt er ook niet rijk van.
En wat als die hobbyist wat molt in je auto?

Doe het zelf, of betaal iemand gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

Ik wil graag een android radio in mijn Hyundai i30 CW station (oude variant) inbouwen. Op Ali Express is er veel keus, wat dat betreft zie ik door de bomen het bos niet.
Budget is 200 euro.

Van belang is dat het redelijk plug and play moet zijn ook icm de stuurwiel bediening. Achteruitrijcamera e.d. vind ik niet zo belangrijk. Belangrijkste is verbeterde geluid ivm de fabrieksradio, stuurwielbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Even een foto van de huidige radioAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36oj5yOVNdLip1P6HFBK64TjJoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfwUzh9mMcePGAAK2JSH2Ulf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-07 08:37
Let wel op met dit soort radio’s de prijs die je ziet staan is voor de radio met de laagste specs,dan moet je wel erg veel geduld hebben want die zijn echt traag,tevens moet je aan de Douane denken.informeer eens bij wat bedrijven hier in Nederland even goed zoeken op Google ze zijn er echt wel.dan kan je altijd nog Bij Alie kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nu de wederhelft een andere auto heeft gekocht moet daar een andere autoradio in...
het is een Golf 6 variant met een RCD310 unit er nu in..

wat we graag willen:

DAB+ (ja dan zal er ook een andere antenne op het dak moeten maar dat is het probleem niet)
Android Auto compatible
7" of groter scherm

de auto heeft geen stuurwiel bediening
de auto heeft wel dat als je aan de knoppen van de climate control draait dat dit "ook" op het display getoond wordt echter dit is geen must have voor de nieuwe unit..

nu heb ik destijds in mijn Fiat Panda een pioneer SPH-DA250 gelepeld, en die doet eigenlijk alles wat die moet doen.
en ik vind de kwaliteit / geluidsniveau van de ventilator toch ook wel wat tegenvallen..
Tevens deze units zijn inmiddels 3 jaar op de markt.. en het lijkt me logisch dat er prima alternatieven zijn die weer iets moderner zijn..

edit:

search continues..
is een ZENEC Z-E2055 wat?

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 08-06-2023 21:06 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:07

player-x

Disruptive by design

Hoi, kort vraagjes.
Wil een Junsun V1Plus kopen.

Kom alleen USB poorten te kort, werken passieve USB hub's goed met Android auto, of heb je powerd hub nodig.
En misschien enig advies welke hubs goed werken, of kan ik de eerste de beste nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVQjH1FidH5dNYYup4shmXqd4YM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kVyn994CQHTRbXrHZ9RAjdIi.jpg?f=user_large

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb ook een aliexpress android auto aftermarket head unit ingebouwd in onze citroen c1 en alles functioneert goed en erg mooi systeem voor iets meer dan 125 euro. Alleen de steering wheel functie krijgen we niet aan de praat.

Het gaat om deze unit:
https://nl.aliexpress.com...3Ypg&gatewayAdapt=glo2nld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z20AmDFu-XjZeOo-I-6ecfMFV8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3NZefnS0eW6Vh05deFoCblm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijMNUqDh7Qc1ocgxKhaiFFZOF_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LeeCy0YgpUZt9SDoeQgfRseM.jpg?f=fotoalbum_large

We weten ook niet welke can box type we specifiek moeten hebben en ook niet hoe we het stuurwiel in de learning stage krijgen. Als we op stuurwiel een knop indrukken (volume + bijvoorbeeld) en gelijktijdig op scherm die knop indrukken gebeurt er niets. Het gaat om een citroen C1 uit 2020 (hetzelfde als peugeot 108 en toyota aygo).

Dank voor eventuele hulp!

energienerds.nl, gasloos, 11,5kWp, 20 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:09
mrme12345 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:51:
Ik heb ook een aliexpress android auto aftermarket head unit ingebouwd in onze citroen c1 en alles functioneert goed en erg mooi systeem voor iets meer dan 125 euro. Alleen de steering wheel functie krijgen we niet aan de praat.

Het gaat om deze unit:
https://nl.aliexpress.com...3Ypg&gatewayAdapt=glo2nld

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We weten ook niet welke can box type we specifiek moeten hebben en ook niet hoe we het stuurwiel in de learning stage krijgen. Als we op stuurwiel een knop indrukken (volume + bijvoorbeeld) en gelijktijdig op scherm die knop indrukken gebeurt er niets. Het gaat om een citroen C1 uit 2020 (hetzelfde als peugeot 108 en toyota aygo).

Dank voor eventuele hulp!
Ik ben hier ook tegenaan gelopen met mijn ford fiesta met stuurbediening, bij sommige auto's gaat dit signaal niet over het canbus netwerk maar met een met een spannings signaal die van waardes verranderd zodra je de toets op het stuur indrukt. was nog een hoop werk om dat allemaal uit te vogelen bij mijn eigen auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Uberdude schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:47:
[...]

Ik ben hier ook tegenaan gelopen met mijn ford fiesta met stuurbediening, bij sommige auto's gaat dit signaal niet over het canbus netwerk maar met een met een spannings signaal die van waardes verranderd zodra je de toets op het stuur indrukt. was nog een hoop werk om dat allemaal uit te vogelen bij mijn eigen auto
Ja blijkt ook dat dit het geval is bij ons, maar hij ontvangt niet de waardes als we op de knoppen van het stuur drukken en kunnen dus ook niets vastleggen helaas. Dus we gaan of downgraden of wachten op een update vanuit de aliexpress verkoper (zouden bezig zijn met update van de software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky16
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-07-2023
Hallo,
Ik ben hier nieuw en ben van plan om mijn bestaande autoradio van VW te vervangen door een exemplaar met CarPlay.
Liefst met zo groot mogelijk scherm.
Kunnen jullie mij tips geven?

Bijkomende vraag: kan de bediening van de ventilatie/airco onderaan gestoken worden en de radio bovenaan? Vooral om bij navigatie niet steeds zo naar onder te moeten kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StNVsf1ENamUvr3KtN3ynU-4gRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEn5V1ey8TPJhZgjPTBq3FKL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-07 16:05

..Christiaan..

..zwll..

Auto: Peugeot 308sw uit 2010

Paar jaar geleden de originele radio vervangen door een Ali Android Radio (Mekede). Stekkers verwisseld en liep als een zonnetje. Liep want het display is kaduuk gegaan. De ene helft werkt en de andere niet. Dus.... nieuwe gekocht (in NL) en alleen maar ellende.

Installatie:
Aansluiten: radio gaat aan en blijft aan. Intussen oplossing gevonden. De rode draad maak ik los en trek ik naar de 12v sigarettenaansteker. Dan krijgt de radio pas spanning als sleutel omgedraaid word.
DAB+. Bij de antenne zit een extra draadje die op '12v schakelvoeding' moet. Is dat ook de sigarettenaansteker?

Gebruik:
Natuurlijk al zitten prutsen hoe Android Auto werkt. Ik kom hier geen stap verder mee. Zowel draadloos als via kabel geeft ie aan dat ik de auto moet stilzetten voor ik verder ga. De motor loopt niet eens... de gps antenne aangesloten in de hoop dat Android 'ziet' dat ik op 1 plek blijf maar werkt ook niet.
Dit is wat ik heb gevonden https://www.reddit.com/r/...says_i_need_to_be_parked/
&
https://forum.xda-develop...ving-when-parked.4563967/
Telefoons gebruikt om te testen: Samsung A52s & Xiaomi Redmi note 7 Pro. Beide werken niet.
Sluit ik een Apple (se 2020) aan dan werkt het wel gewoon....

Bizar dat mijn Alieradio van een paar euro gewoon uit de doos werkte.....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky16
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-07-2023
Bedankt voor uw reactie. Dat klinkt niet zo best. Ik zoek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:22
Beste luitjes,

Gisteren hebben mijn vrouw en ik een Ford Focus wagon uit 2010 (mk2) gekocht en ik wil hier graag een double din (2-din) radio/touchscreen in gaan zetten en de audio aanpakken.
Nu ben ik al even aan het zoeken geweest en ik zie veel losse frames waar je gewoon een double din in kan zetten (9" bijvoorbeeld), maar ik zie ook combinaties, dus een frame met gelijk een radio erin.

Ik zit eigenlijk vooral te kijken naar headunits met Android standalone i.c.m./(of) eentje die Apple Carplay én Android auto ondersteunt.

Op youtube kwam ik terecht op het kanaal van SaabUnleashed en die was helemaal lijp van een unit van T'eyes en Joying.
Nu heb ik daar ook eens naar zitten kijken en die wilde ik bijna bestellen, toen ik mij ineens bedacht éérst hier nog even op het forum te checken of dat nu écht iets was en toen kwam ik de posts van @Marco-Peters tegen...

Als ik één van zijn vele lange en uitgebreide posts mag geloven is het dus eigenlijk onderliggend een pot nat, enkel zegt de ene "Wij van WC eend" en die is een paar honderd euro duurder terwijl een andere van ruim de helft net zo goed is?

Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer en ben ik zeer gaan twijfelen waar ik nu precies goed aan doe dus wil ik graag wat hulp vragen.

Wie kan mij op weg helpen zodat ik een goede Android based HU koop die Apple Carplay ondersteunt voor vrouwlief, maar waar ook ík met mijn google free (LineageOS) android toestel gebruik van kan maken.
Het mooiste zou zijn als de HU gewoon 4g/wifi heeft, dan kan de headunit zelf apps gebruiken zoals navigatie en spotify en kan ik mijn android toestel gewoon verbinden via bluetooth voor handsfree bellen.
En als vrouwlief dan in de auto zit zonder mij dan kan zij lekker Apple Carplay gebruiken.

Tevens moet de HU ook extra uitgangen ondersteunen voor RCA zodat ik er een versterker op kan aansluiten e.d. want ik wil de audio ook uitbouwen.
Bij sommige zie ik ook standaard integratie met een dashcam en achteruitkijk camera, dat mag, is geen must.

Ik heb er best een euro of 3-400 voor over, maar als het gewoon goedkoper kan dan net zo lief natuurlijk.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:48
Ik loop tegen wat problemen aan met mijn Pioneer AA radio,en een Xiaomi smartphone.
In combinatie met m'n Motorola G72 werkt alles gewoon,echter als de Xiaomi Mi 10T pro met MiUI 14.0.1 er aan gekoppeld is,valt het scherm steeds uit.
De Xiaomi lijkt AA af te sluiten en weer op te starten.

Blijkbaar is dit een bekend/vaker voor komend probleem met Xiaomi telefoons sinds MiUI 14...

De oplossing lijkt dit te zijn https://www.xiaomi.eu/com...k-loss.68771/#post-693159 echter kan ik die optie in mijn Nederlandse versie van MiUI niet terug vinden.

Iemand misschien een idee, of een andere oplossing?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat is momenteel een beetje een betaalbare android headunit voor een Skoda Octavia 2009/2013 ?
Ik zat al te kijken naar de RCD330 maar die prijzen zijn afgelopen jaren als een raket door het dak gegaan. En een RCD is ook niet Android denk ik?

Joying was ook vroeger nog wel betaalbaar maar die zijn ook achterlijk duur geworden.
Ik heb al gevonden dat je eigenlijk 4GB ram moet hebben wil je een beetje een vloeibare experience hebben.

De wat betaalbare unit van rond de 200 euro die ik tegen kwam is een Mekede 400s of 500s

Junsun V1 Plus 4GB kom ik ook her en der wel tegen.

Maar zijn er nou echt units die eruit steken kwa bruikbaarheid? of een active community zodat er ook nog updates voor worden gemaakt?

Ik neem aan dat ik dan ook nog een plastic frame nodig heb zoiets als dit? Of wordt dit erbij geleverd. Dit lees ik nergens....
Ik heb nu een skoda swing radio en climatecontrol zoals in dit filmpje YouTube: Skoda Octavia 2 Facelift - How to remove the SWING radio

Ik vraag mij ook een beetje af hoe belangrijk het is dat een radio Android Auto ondersteund,(wireless!) Heb je geen launchers of apps die dit dit een beetje nabootsen?

Telefoons die worden gebruikt icm de radio zijn Samsung galaxy S22 en Pixel 6a

@..Christiaan.. Reageerde je op mij? Welke radio heb je?

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-08-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-07 16:05

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb 'm sinds kort maar valt mee enorm tegen. Apple carplay werkt redelijk maar Android auto is een ramp. Navigatie en Spotify lukt al niet samen. Maar kan natuurlijk aan de telefoon liggen?

Mijn radio is een eigen merk van audiovolt. Had denk ik beter voor een merk kunnen kiezen...

[ Voor 20% gewijzigd door ..Christiaan.. op 04-08-2023 20:57 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Vorige week heb ik de Mekede M6 Pro (720p, 8GB, 128GB versie) mogen ontvangen en deze heb ik eergisteren in de auto ingebouwd.
Nu ben ik verder wel erg tevreden over de HU en alle functies die de unit heeft, echter stoor ik mij toch aan het feit dat er op de website wordt gezegd dat de HU Android 12 zou hebben terwijl dit in werkelijkheid Android 10 is...

Dus ik heb toch een dispuut ingediend en kreeg vanochtend het volgende terug:
This system uses our operating system. The chip and motherboard have not changed. Please review our page description and find the correct version information in our machine settings. Our system is currently running on the latest Android 12. If external software is used for testing, then API29 is correct. We refuse a refund
Ik heb het afgewezen en ben benieuwd wat Ali hiervan vind, het lijkt me dat ik niet de enige ben.
Gelukkig heb ik via Paypal betaald en die laat mij nooit in de steek, dus ik heb nog een joker.

Zijn er hier mensen met ervaring die een dispuut hebben ingediend en hiermee wat kosten terug hebben ontvangen? Of wat is jullie ervaring?

Ik hoor er graag van. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Milo44 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:25:
Vorige week heb ik de Mekede M6 Pro (720p, 8GB, 128GB versie) mogen ontvangen en deze heb ik eergisteren in de auto ingebouwd.
Nu ben ik verder wel erg tevreden over de HU en alle functies die de unit heeft, echter stoor ik mij toch aan het feit dat er op de website wordt gezegd dat de HU Android 12 zou hebben terwijl dit in werkelijkheid Android 10 is...

[...]

Ik heb het afgewezen en ben benieuwd wat Ali hiervan vind, het lijkt me dat ik niet de enige ben.
Gelukkig heb ik via Paypal betaald en die laat mij nooit in de steek, dus ik heb nog een joker.

Zijn er hier mensen met ervaring die een dispuut hebben ingediend en hiermee wat kosten terug hebben ontvangen? Of wat is jullie ervaring?

Ja bij mij was het ook goed mis met de unit, de beloofde Android versie was 10, de unit gaf 12 aan en de app "Fake device test" gaf duidelijk aan dat het Android 8 was!
Verder zag de app ook dat er in werkelijkheid maar 1GB geheugen in zat ipv de beloofde 2GB wat ze in de firmware aangepast hebben.

Heb dit aan Alie voorgelegd en heb 20% terug gekregen, veel te weinig natuurlijk voor pure oplichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
@Mediacj Bedankt voor de reminder van het geheugen, die ga ik ook nog even checken. Daar had ik niet aan gedacht.
Heb je dit ook met de app "Fake Device Test" gedaan of met andere app(s)? Tips zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Milo44 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:07:
@Mediacj Bedankt voor de reminder van het geheugen, die ga ik ook nog even checken. Daar had ik niet aan gedacht.
Heb je dit ook met de app "Fake Device Test" gedaan of met andere app(s)? Tips zijn welkom!
Ja beide met die app inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online

[...]

Hier hetzelfde gehad. Ook van ali en zou zogenaamd 4GB, Android 13 en hoge resolutie hebben. Na testen met een app kwam er uit dat het 1,5GB, Android 8 en lagere resolutie was. Ook dispuut gelogd en 1e oplossing afgewezen (27 dollar terug op een bedrag van 130 dollar), daarna is de vergoeding verdubbeld (54 dollar). Maar het blijft balen want door lage geheugen is het natuurlijk traag als iets (met android auto aangekoppeld geen last van). Dus oplossing afwijzen kan wel extra vergoeding opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-05 07:44
He guys ik heb een android 11 FF_866X dual unit radio. Na per ongeluk update van auto link wil die auto link de wifi hotspot niet meer starten, als ik het handmatig doe gaat die aan en gelijk weer uit. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
De verkoper blijft aanhouden dat de gegevens correct zijn omdat ze een eigen OS gebruiken en dat de API29 klopt en ze willen geen vergoeding geven.

We zijn inmiddels 3 afwijzingen van vergoeding verder en ik ben er klaar mee. Ik ga nu een geschil indienen bij Paypal en het daar proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Milo44 op 09-08-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-07 13:44
Ik wil Android Auto en Apple Carplay gaan toevoegen aan mijn Ceed uit 2008. Nu zie ik overal redelijk geprijsde JVC's en Pioneers maar ik kan nergens het update beleid vinden en waarom bijvoorbeeld de https://nl.jvc.com/mobile...dia-receivers/KW-M565DBT/ 200 euro minder kost dan https://nl.jvc.com/mobile...dia-receivers/KW-M745DBT/ waar het enige verschil wat ik zo zie is Wireless Auto en Play en wat meer wattage in de output..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
theunevers schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:36:
Ik wil Android Auto en Apple Carplay gaan toevoegen aan mijn Ceed uit 2008. Nu zie ik overal redelijk geprijsde JVC's en Pioneers maar ik kan nergens het update beleid vinden en waarom bijvoorbeeld de https://nl.jvc.com/mobile...dia-receivers/KW-M565DBT/ 200 euro minder kost dan https://nl.jvc.com/mobile...dia-receivers/KW-M745DBT/ waar het enige verschil wat ik zo zie is Wireless Auto en Play en wat meer wattage in de output..
Ik heb de 565DBT in een alfa uit 2008 zitten en gebruik hem met CarPlay. Tevreden over, werkt goed.
Interface zonder CarPlay is uit het jaar kruik, maar DAB+ werkt prima.

Updaten is vrij eng. Hij pakt niet elke USB stick, en daar kom je pas achter als je al bezig bent.
Ik heb het 1x gedaan, met 4 usb sticks aan de slag geweest voor hij ge-update was. Vanaf hier laat ik de updates dan ook maar schieten.
Changelog en downloads hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Zijn er ok mensen die een AndroidAuto wireless dongle op de Mekede (m500s) hebben aangesloten. Werkt dit een beetje?
Zitten er speciale verloop kabels bij de radio? Aangezien de achterkant alleen losse pinbevestigingen heeft een geen USB poorten zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@kaasaanfiets werkt dat niet nu al?
Bij mijn Mekese M300S werkt dat.

Niet dat ik dat gebruik, kabel om op te laden is wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Jelte schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:12:
@kaasaanfiets werkt dat niet nu al?
Bij mijn Mekese M300S werkt dat.

Niet dat ik dat gebruik, kabel om op te laden is wel nuttig.
Ik moet hem nog binnenkrijgen maar wil het liefst van tevoren alles al in huis hebben zodat ik later niet weer de boel moet los schroeven.
Maar als dat via een kabel al werkt dan is dat ook prima.

Hoe is dat bij jou aangesloten dan? Kabeltje achterin de radio die verloopt naar usb ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:08:
[...]

Ik moet hem nog binnenkrijgen maar wil het liefst van tevoren alles al in huis hebben zodat ik later niet weer de boel moet los schroeven.
Maar als dat via een kabel al werkt dan is dat ook prima.

Hoe is dat bij jou aangesloten dan? Kabeltje achterin de radio die verloopt naar usb ofzo ?
Ja, naar female usb-a volgens mij. Dus kun je gewoon een kabel naar usb-c indoen.
Maar draadloos moet ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:56
Beste mede tweakers.

Ik heb een aygo 2012 model gekocht en wil hier android auto inbouwen. Echter zie ik verschillende aanbieders op zowel bol.com als aliexpress. Deze heb ik op bol gezien:

https://www.bol.com/nl/nl...sQ.4_14.20.ProductPageUrl

Op ali is iets soortgelijk wel wat goedkoper, maar geen idee of dat beter, minder of slechter is.

Welke raden jullie aan?

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Is er iemand hier die ook een fiat 500 (vanaf2016) rijdt waar hij/zij de radio heeft omgeruild voor de px 5 android radio. Ik vroeg mij af of dat de rom aangepast kan worden (voor bv HAL9K) of dat het mogelijk is om hier een update voor te krijgen...... De toko's in NL en google kunnen mij hier niet wijzer in maken helaas,.

Afbeeldingslocatie: https://www.navicenter.nl/wp-content/uploads/2021/09/19AE3785-8574-4AE9-8D89-15C21DD311C0.jpeg

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
gertraaf schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:47:
Beste mede tweakers.

Ik heb een aygo 2012 model gekocht en wil hier android auto inbouwen. Echter zie ik verschillende aanbieders op zowel bol.com als aliexpress. Deze heb ik op bol gezien:

https://www.bol.com/nl/nl...sQ.4_14.20.ProductPageUrl

Op ali is iets soortgelijk wel wat goedkoper, maar geen idee of dat beter, minder of slechter is.

Welke raden jullie aan?
Alle android headunits komen gewoon uit China. Ze worden vaak als partij gekocht en dan via bol.com duurder verkocht. (Zoals met erg veel producten).
Zoek dus gewoon op AliExpress.
Minimaal 4g werkgeheugen ander krijg je spijt van de traagheid. De rest is afhankelijk wat je zelf er allemaal mee wil. Kijk eens op ali bij Mekede , ze bestaan al relatief lang en heb er zelf in twee auto,s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
kaasaanfiets schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:54:
Zijn er ok mensen die een AndroidAuto wireless dongle op de Mekede (m500s) hebben aangesloten. Werkt dit een beetje?
Zitten er speciale verloop kabels bij de radio? Aangezien de achterkant alleen losse pinbevestigingen heeft een geen USB poorten zo lijkt het.
Zoals al aangegeven. Er horen kabeltjes bij je headunit die na inprikken in de achterkant van de headunit naar female usb lopen. Bij de meeste headunits meestal zelfs 3 x usb. Daar kun je dus dongels op aansluiten (zoals dab of een dashcam, je telefoon oplade, en Indien je je je android telefoon er aanhangt dan werkt android auto meestal gewoon (zeker op een Mekede 500 lijkt mij. Je telefoon wordt dan meteen opgeladen. Dus ik vraag mij af waarom wil je dit draadloos doen? Na een tijdje ga je je telefoon toch wilen bijladen. Kun je net zo goed gewoon met usb aan de headunit hangen als je in de auto stapt. Android auto staty dan meteen op. Je hoeft dan alleen een usb a kabeltje te kopen voor de headunit van geen euro. Wel dien je je orginele usb kabel van je telefoon daar op aan te sluiten ipv een goedkoop kabeltje die alleen bedoelt is voor opladen en dus geen data.
Een dongle is dus alleen om dit draadloos te willen doen of bij een zeer oude android versie op de headunit waar android auto nog niet op staat.
Ps ik gebruik android auto al best lang niet meer. Ik zet gewoon mijn hotspot aan en de android headunit doet wat ik wil en kan meer dan android auto. Voor de beperking van android auto tijden het rijden vindt ik irritant.

[ Voor 35% gewijzigd door Joram22 op 03-09-2023 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22

[...]

Tja ik kan er kort over zijn. Het maakt mij niet veel uit dat ik geen android 12 heb. De Mekede 700 die ik heb is immers mbt hardware het beste dat ik ooit heb ervaren met een Android headunit. Ik kan er ook alle mee wat ik wil. Dat het systeem gebaseerd is op 10 maar dat men er zelf aardig wat extra bijgezet heeft en ook opdates leverd vindt ik goed. Dat ze dat dat dan 12 noemen neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
kaasaanfiets schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:31:
Wat is momenteel een beetje een betaalbare android headunit voor een Skoda Octavia 2009/2013 ?
Ik zat al te kijken naar de RCD330 maar die prijzen zijn afgelopen jaren als een raket door het dak gegaan. En een RCD is ook niet Android denk ik?

Joying was ook vroeger nog wel betaalbaar maar die zijn ook achterlijk duur geworden.
Ik heb al gevonden dat je eigenlijk 4GB ram moet hebben wil je een beetje een vloeibare experience hebben.

De wat betaalbare unit van rond de 200 euro die ik tegen kwam is een Mekede 400s of 500s

Junsun V1 Plus 4GB kom ik ook her en der wel tegen.

Maar zijn er nou echt units die eruit steken kwa bruikbaarheid? of een active community zodat er ook nog updates voor worden gemaakt?

Ik neem aan dat ik dan ook nog een plastic frame nodig heb zoiets als dit? Of wordt dit erbij geleverd. Dit lees ik nergens....
Ik heb nu een skoda swing radio en climatecontrol zoals in dit filmpje YouTube: Skoda Octavia 2 Facelift - How to remove the SWING radio

Ik vraag mij ook een beetje af hoe belangrijk het is dat een radio Android Auto ondersteund,(wireless!) Heb je geen launchers of apps die dit dit een beetje nabootsen?

Telefoons die worden gebruikt icm de radio zijn Samsung galaxy S22 en Pixel 6a

@..Christiaan.. Reageerde je op mij? Welke radio heb je?
-De headunits worden gemaakt en vervolgens verhandeld. Mekebe zit dicht bij het vuur in dezelfde stad maar maakt ze volgens mij echt niet zelf en joying ook niet. Joying heeft zich als appart label/merk echter gericht op verkoop via europa en vs en is daarom duurder. Een groot deel van de Europese en Amerikaanse consumenten betalen liever wat meer in de veronderstelling dat ze dan geen chinese ali troep kopen terwijl het om hetzelfde apparaat gaat. (Ik heb er aardig wat door min handen zien gaan).
Android auto gebruik ik niet. Is te beperkt. Als je dat wel wilt doen , gewoon via een usb kabel doen wordt je telefoon meteen opgeladen.
Maar belangrijker: koop niet de goedkoopste omdat het werkgeheugen belangrijk is. Traag opstarten van apps is net als je weg wilt rijden erg vervelend.
Kortom: zoek op AliExpress bijvoorbeeld 9o je automerk en het woord headunit. Het frame zit er vaak gewoon bij. De bekendere chinese merken zoals Mekede leveren ook updates. Al moet ik zeggen dat altijd up to date zijn niet van levensbelang is. Kijk maar eens hoeveel telefoons wereldwijd gewoon nog op oudere Android versies draaien. En ja er zijn ook costom roms.

[ Voor 4% gewijzigd door Joram22 op 04-09-2023 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpaMisterC
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
Zal hier wel helemaal verkeerd starten, maar niet geschoten is altijd mis.
Sinds een maand heb ik in de voor mij "nieuwe" VW Polo van 2001 een Android Car Media Player.
Natuurlijk geen handleiding en het systeem is voornamelijk in het Engels. Nou heb ik 60 jaar geleden op school niet zo goed opgelet met Engels dus alles probeer ik eerst te vertalen en dan ben ik weer een stapje verder.
Maar wat een menu's en opties, maar met proberen is de wereld groot geworden.
Mijn nu grootste probleem: Bij het aansluiten van de telefoon (iPhone of Android) kreeg je 2 opties, Gekozen voor de verkeerde (Galery) en nu gaat hij bij het aansluiten van de telefoon eerst alle foto's indexeren en kan ik een diapresentatie zien. Stom ook nog aangeklikt deze keuze altijd gebruiken.
Waar in het menu kan ik deze keuze uitschakelen en of opnieuw instellen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 07:54

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb sinds het weekend een Pioneer SPH-DA360DAB ingebouwd. Deze heeft Android Auto en ik moet zeggen het werkt perfect.
Alleen vanochtend, nadat ik had gebeld via de telefoonfunctie, kon ik in de navigatie geen bestemming meer inspreken. Is dat een bekend issue? Het lijkt erop dat de telefoon-app de microfoon voor zichzelf houdt oid waardoor Maps hem niet meer kan gebruiken.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 16:29

Pimmuz

Roar

Heb hier een probleem met Spotify op mijn Android auto radio, de gedownloade playlisten voor offline gebruik doen het telkens na een dag of 2 niet meer?

Heb al wat dingen geprobeerd die ik vond via google maar heeft allemaal niks opgeleverd.

Iemand hier een idee of suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Pimmuz dat herken ik... nou schoof ik het bij mij zelf al af op de versie van spotify op de telefoon.. en boeit het data verbruik me ook 3x niks.. (unlimited) dus vond ik het wel "goed'

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiEdAlmere
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-07 08:23
Ik heb de radio gereset en alles opnieuw geïnstalleerd. Alle apps werken prima, behalve Apple Music. Ik druk op login maar er gebeurt niks daarna. Alsof de button login niet werkt. Alle andere apps waarin je moet inloggen werken prima maar Apple Music doet het niet. Alles al geprobeerd, cache legen, data verwijderen, opnieuw installeren, maar kan niet inloggen. Herkent iemand dit?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:19
Mijn Eonon radio (nog een WinCE versie >:) ) krijgt keuren en moet vervangen worden. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de
Mekede M500s

Lijkt mij een mooie upgrade voor de S-Max. Maar wat ik dus met al die units nogal vaag vind is of er nu wel/niet een canbus decoder bij wordt geleverd.

Mijn Eonon had dit standaard erbij en aansluiten was zo klaar. Maar kan nergens echt duidelijk info vinden of je dus een juiste draadboom + canbus mee geleverd krijgt die zo erop past en aansluiten niet meer is dan stekker erin klikken en klaar of dat je alles zelf moet gaan uitzoeken.

Ben op zich best technische maar hoe de stuurbediening moet worden aangesloten zonder canbus geen idee.

• 4tune
Ik heb een tijdje geleden alweer een Mekede M6 Pro aangeschaft maar daarbij wel een losse canbus decoder, ook bij de Mekede store. Zo duur was die nou ook weer niet iets van €8,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
4tune schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:22:
Ik heb een tijdje geleden alweer een Mekede M6 Pro aangeschaft maar daarbij wel een losse canbus decoder, ook bij de Mekede store. Zo duur was die nou ook weer niet iets van €8,-
Heb nu dit setje gevonden https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Dan kan ik gewoon een losse unit bestellen en meer heb ik dan volgens mij niet nodig.

moet ik nu nog even uitzoeken of de Mekede M6 Pro ook in een 9 inch frame gaat passen.
Heb jij de unit uit China laten komen of toevallig uit een Europees Warehouse.

Dat laatste is nagenoeg niet te vinden namelijk maar zou wel schelen in de btw kosten en invoer.

[ Voor 38% gewijzigd door MikeOO op 17-11-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Je kan eventueel een los frame kopen geschikt voor jou wagen en de universele HU is wat gemakkelijker in Europa te vinden. Ikzelf heb de gok genomen en alles uit China laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
4tune schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:53:
Je kan eventueel een los frame kopen geschikt voor jou wagen en de universele HU is wat gemakkelijker in Europa te vinden. Ikzelf heb de gok genomen en alles uit China laten komen.
Heb na veel zoeken een Franse winkel gevonden op Ali M600s omdat die wel geleverd kan worden naar NL.
https://nl.aliexpress.com...%21sh%21NL%21163630774%21

M600s 8G/128Gb is besteld vanuit Warehouse Frankrijk.
Frame / Kabel / Canbus komt uit China dus hopelijk gaat dat ook snel.[/i]

[ Voor 29% gewijzigd door MikeOO op 18-11-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 10:10
@Jelte hoe bevalt de 300S qua snelheid? Ik zie dat hier 4 GB of meer wordt aangeraden maar dat lijkt de 300S niet te hebben.

Ik zie overigens ook de 400S voorbij komen op Ali, maar die lijkt dezelfde specs als de 500S te hebben.

Overigens is dit ook een waardevol topic voor de 500S:
https://xdaforums.com/t/mekede-m500s-review.4485725/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik kende dit topic niet, leuk :)
Ik heb deze gekocht voor in de Fiat 500 van mijn vrouw:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S359cfce75b294515958a3b63a10e2bb4n/2din-Android-10-Quad-Core-2G-Ram-32G-Rom-Auto-Multimedia-Speler-Voor-Fiat-500-Navigatie.jpg_640x640.jpg_.webp

Vandaag wilde ik hem installeren, maar nu kwam ik er dus achter dat ik alleen antenne kabel adapter heb ontvangen die niet past op de stekker van de antenne van de auto.
Ik heb deze van dit plaatje ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Sa09ac3bac2cc4821ad964f4ed5895a4dq.jpg

Als ik installatie filmpjes bekijk zie ik echter dat ze degene uit deze afbeelding gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H64e68424b4584500b9a17485257636edK.jpg?width=1000&height=817&hash=1817

Nu dus maar even deze besteld:
https://www.amazon.nl/gp/product/B06Y2BC538/
En omdat ik ergens las dat die misschien moeilijk de bocht kan maken die nodig is, ook deze voor de zekerheid besteld:
https://www.amazon.nl/gp/product/B00FXNGT1S

Komt als het goed is beide dinsdag binnen, dus dan verder met de installatie. Hopen dat de bediening op het stuur e.d. allemaal blijft werken.
Ik heb er ook een achteruitrijcamera bij gekocht, maar nog ff kijken hoe ik dat moet doen met de kabel helemaal naar achter leiden zonder dat deze zichtbaar is.
Ik heb deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com/item/1005003508526072.html

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:06
miicker schreef op zondag 19 november 2023 @ 00:08:
Ik kende dit topic niet, leuk :)
Ik heb deze gekocht voor in de Fiat 500 van mijn vrouw:
[Afbeelding]

Vandaag wilde ik hem installeren, maar nu kwam ik er dus achter dat ik alleen antenne kabel adapter heb ontvangen die niet past op de stekker van de antenne van de auto.
Ik heb deze van dit plaatje ontvangen:
[Afbeelding]

Als ik installatie filmpjes bekijk zie ik echter dat ze degene uit deze afbeelding gebruiken:
[Afbeelding]

Nu dus maar even deze besteld:
https://www.amazon.nl/gp/product/B06Y2BC538/
En omdat ik ergens las dat die misschien moeilijk de bocht kan maken die nodig is, ook deze voor de zekerheid besteld:
https://www.amazon.nl/gp/product/B00FXNGT1S

Komt als het goed is beide dinsdag binnen, dus dan verder met de installatie. Hopen dat de bediening op het stuur e.d. allemaal blijft werken.
Ik heb er ook een achteruitrijcamera bij gekocht, maar nog ff kijken hoe ik dat moet doen met de kabel helemaal naar achter leiden zonder dat deze zichtbaar is.
Ik heb deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com/item/1005003508526072.html
Welk bouwjaar is het? In de facelift modellen van 2016+ is het allemaal wat lastiger omdat de radio op de canbus is aangesloten. Een aantal functies loopt via de radio dus als je die vervangt kun je b.v. niet meer de tijd instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
remmuz schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:21:
[...]

Welk bouwjaar is het? In de facelift modellen van 2016+ is het allemaal wat lastiger omdat de radio op de canbus is aangesloten. Een aantal functies loopt via de radio dus als je die vervangt kun je b.v. niet meer de tijd instellen.
Bouwjaar is 2011, dus dat probleem heb ik gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
kooimens schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:58:
@Jelte hoe bevalt de 300S qua snelheid? Ik zie dat hier 4 GB of meer wordt aangeraden maar dat lijkt de 300S niet te hebben.

Ik zie overigens ook de 400S voorbij komen op Ali, maar die lijkt dezelfde specs als de 500S te hebben.

De snelheid is prima. Ik gebruik grotendeels android auto, dus via de telefoon.
Duurt eigenlijk alleen net te lang voordat die is opgestart. De achteruitrijcamera doet het dan nog niet, terwijl je weg wil rijden.
Dat is prima op te vangen door de radio gewoon aan te laten, maar daar rij ik te weinig voor. Bang dat de accu een keer leeg raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
kooimens schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:58:

Let wel op dat de 400s een andere chipset gebruikt en niet de snelle U157862 wat ik zo kan vinden in de staatjes die er altijd bij staan. De 300s schijnt dit wel weer te hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
MikeOO schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:57:
[...]

Let wel op dat de 400s een andere chipset gebruikt en niet de snelle U157862 wat ik zo kan vinden in de staatjes die er altijd bij staan. De 300s schijnt dit wel weer te hebben 8)7
En een betere audio chip.
Aangezien ik toch grotendeels android auto ging gebruiken, is de 300s goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Zojuist een Android Head unit geïnstalleerd in een Fiat 500. Nu heb ik alleen 1 probleem: ik heb geen audio. Zowel bij de radio als bij muziek etc. niet. Nu heb ik een paar video's gevonden van mensen met hetzelfde probleem en een video waar iemand het oplost.
Bij een video staat de volgende reactie:
I fixed this issue on a Fiat 500 '09. For anyone who is wondering, you must connect the blue/White amp wire to the blue AMP wire. My problem was that there also was a Red/yellow wire for the speakers that was not connected with the 'plug and play' adapters. I connected a 12v (not a constant 12v)cable to the Red/yellow cable and then the sound worked. (Also switch the ignition off and back on after you connect wires otherwise it wont work because its canbus )
De video met mogelijke oplossing:

Iemand hier enig idee of dit inderdaad de oplossing is, voordat ik allerlei kabels ga knippen e.d.
Kan ik hiervoor gewoon een simpele huishoudkabel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 07:54

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb je al naar de kabels gekeken? Vaak zitten ze met een connector vast en kan je ze dan gewoon omwisselen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Arjan A schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:53:
Heb je al naar de kabels gekeken? Vaak zitten ze met een connector vast en kan je ze dan gewoon omwisselen.
De kabels voor de speakers zijn de rood witte kabels, die heb ik al op alle mogelijke manieren aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgCx129xCghfIBeU7-oMh43vUM4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TP0iQGui4QqhXXE7QBhwEcc4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhWd7b-aIxfLEBdQ8PTofMY9hqg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bebQSa1XAGCfnjyAjZTk2MlK.png?f=fotoalbum_large

• JobKlimop
@miicker Zijn dat niet gewoon de audio aansluitingen voor als je een versterker wilt aansluiten? Naar mijn weten (en ook voorheen met m'n oude Joying) hoef je de blauwe AMP kabel niet aan te sluiten, want deze dient alleen als aan/uit signaal naar de versterker, evenals de tulpjes (alleen een audiosignaal naar een versterker).

Wellicht dat de radio juist door het aansluiten in de war is en z'n interne versterker heeft uitgeschakeld.
Staat er geen kabeldiagram in de handleiding?

Ik kan overigens zo snel ook geen specifiek kabeldiagram vinden voor een Fiat 500 uit 2011, maar bij elk ander diagram dat ik hier (https://www.tehnomagazin....adio-Wiring-Connector.htm) zie van Fiat, zitten de audio aansluiten naar de speakers in de middelste connector. Ik zou hier toch even gaan zoeken of daar iets niet goed gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door JobKlimop op 23-11-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Zaterdag 18/11 de Mekede m600s besteld in het Franse warehouse en dinsdag al geleverd.
Lekker snel en UPS had hem zonder bericht in een kistje buiten gedropt.

Kon op de camerabeelden terugzien dat hij wilde aanbellen maar het kistje in de tuin zag staan. Vervolgens is hij nog 2 minuten bezig om alles te scannen en registeren waarbij hij het kistje weer meerdere keren open moest doen. Als hij had aangebeld was hij sneller klaar geweest, was gewoon thuis 8)7 en de status van mijn pakket is nog steeds dat het in Frankrijk is, dus weet niet wat hij gedaan heeft al die tijd.

Heerlijk dat ze op die manier met je spullen omgaan.

Nu helaas nog wachten op het dasboardframe, kabel en canbus voor ik hem kan installeren :-(

Maar wat ik mij afvraag en nergens echt terug zie. Hoe word de radio eigenlijk vastgezet in het nieuwe Din Frame bezel . Normaal zit de radio vast met 4 schroeven in het dashboard en plaats je daarover heen het van je dashboard.

Maar nu krijg je een nieuwe din frame bezel voor een 9 inch radio dus de bestaande schroefpunten in het dashboard gaan niet meer passen.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 24-11-2023 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08 09:25
Ik heb een Citroen C1 uit 2015 en ik wil de standaard radio vervangen voor een Android Auto radio.
Nu zie ik overal dat Junsun wordt aangeraden, maar deze is niet te vinden voor de Citroen C1 uit 2015

Nu kwam ik wel uit op de https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Dit is geen Junsun maar wel één die past in de C1 uit 2015, en dan wou ik voor de 4 GB+32 GB gaan. (die van
€ 193,22)

Maar kan ik er vanuit gaat dat de interne microfoon werkt? En is dit een goede radio?

[ Voor 8% gewijzigd door Isane op 24-11-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Ben toch wel benieuwd wat jou definitie van overal is 😄
Ik ken het merk uit je link niet maar mocht je tijd over hebben...

https://xdaforums.com/t/g...ds-tips-firmware.4396339/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
4tune schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:37:
Ben toch wel benieuwd wat jou definitie van overal is 😄
Ik ken het merk uit je link niet maar mocht je tijd over hebben...

https://xdaforums.com/t/g...ds-tips-firmware.4396339/
Ik snap nu nog ff niks van je linkje, maar daarop kan ik firmware's downloaden voor een android auto's?
Ik ben bang dat ik een miskoop doe met zon autoradio.

Vervelende is dat ik nergens een merk en type kan achterhalen van dat ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4tune
Het merk is KJ-NAVI en de link gaat over de hardware die in vele Chinese HU's wordt gebruikt, zo ook deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
4tune schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:00:
Het merk is KJ-NAVI en de link gaat over de hardware die in vele Chinese HU's wordt gebruikt, zo ook deze.
Ok thnx :) !
Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste