• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:57
Het hoort eigenlijk in de vraag en aanbod maar mocht iemand nog een universele fm
signaal versterker nodig hebben, meld het dan via de berichten box. [1 teveel besteld]

Dan doe ik die in een enveloppe en dan is tie voor jou.

Oorsprong van de signaal versterker = aliexpress.

control alt oeps deleted

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Wat moet je überhaupt met een signaal versterker? Ik heb het trouwens opgegeven met het oplossen van de storing op de achteruitrijcamera, dat heeft waarschijnlijk niets eens iets met de DC aansluiting te maken. Er zal wel ergens elektromagnetische interferentie optreden, of dergelijke.

Of ik moet een relais er tussen zetten en enkel het achteruitrijverlichting als trigger gebruiken, echter dan moet ik weer een kabel van voor naar achter aanleggen. Daar heb ik niet direct zin in en ik weet niet waar ik de 12v dan vandaan haal?

Dan zou ik wel 100% kunnen uitsluiten dat het de aftappunt is: men zegt weleens, dat het geen schone 12v is. Maar dan zou er bij de motor uit ook storing moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
Ik was niet geheel tevreden over het radio signaal wat binnen kwam, dat is nu weer gefixed.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area51©
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-09 10:08
Even een alternatief voor een android autoradio: de Pioneer SPH-DA360DAB. Vooral interessant omdat deze wireless Apple Carplay en Android Auto ondersteunt voor een niet al te gekke prijs. Ik heb 375 betaald op Amazon.

Voordeel is dat je geen gedoe hebt met allerlei bugs en vage shit. Nadeel is natuurlijk dat je niet direct apps kunt draaien. Ik heb tot nu toe alleen wat testen op mijn bureau gedaan. Draadloze Android Auto werkt daar perfect. Carplay weet ik niet want ik heb geen Iphone.

Zie hier voor een unboxing / demo: https://www.youtube.com/watch?v=bKOBUKdup2Y

Ik heb enige tijd naar Android autoradio's gekeken omdat ik Tomtom wilde gebruiken (dit kon niet met Android Auto). Echter alle Chinese radio's hebben bugs. En het is maar net of je daar mee kunt leven of niet, Of dat zo is weet je pas als je hem in huis hebt.

Nu voor de genoemde Pioneer gekozen omdat ondertussen Tomtom via Android Auto werkt en draadloos Android Auto is geweldig handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Area51© schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:17:
Even een alternatief voor een android autoradio: de Pioneer SPH-DA360DAB. Vooral interessant omdat deze wireless Apple Carplay en Android Auto ondersteunt voor een niet al te gekke prijs. Ik heb 375 betaald op Amazon.

Voordeel is dat je geen gedoe hebt met allerlei bugs en vage shit. Nadeel is natuurlijk dat je niet direct apps kunt draaien. Ik heb tot nu toe alleen wat testen op mijn bureau gedaan. Draadloze Android Auto werkt daar perfect. Carplay weet ik niet want ik heb geen Iphone.

Zie hier voor een unboxing / demo: https://www.youtube.com/watch?v=bKOBUKdup2Y

Ik heb enige tijd naar Android autoradio's gekeken omdat ik Tomtom wilde gebruiken (dit kon niet met Android Auto). Echter alle Chinese radio's hebben bugs. En het is maar net of je daar mee kunt leven of niet, Of dat zo is weet je pas als je hem in huis hebt.

Nu voor de genoemde Pioneer gekozen omdat ondertussen Tomtom via Android Auto werkt en draadloos Android Auto is geweldig handig.
Ansich een goed alternatief: maar wat voor resolutie heeft dat 6.8inch scherm überhaupt? Op mijn 9inch Android Autoradio, heb ik resolutie van 720p en wordt AA in Splitscreen mode getoond. Meestal hebben dit soort autoradio's een resolutie van 400x800 en krijg je enkel, de compacte weergave van Android Auto te zien.

Ik breek mijn hoofd trouwens nog steeds over die storing op mijn achteruitrijcamera: om eens en voor altijd, uit te sluiten dat het niet aan de 12v aftakking van de achteruitrijverlichting ligt. Heb ik bij ome AliExpress batterijen besteld, welke 12v zijn.

20Mah heeft zo'n batterij: de achteruitrijcamera verbruikt 1 a 2 amps? Hoeveel dat in Mah is weet ik niet, maar die H in Mah staat sowieso voor uur. Dat batterijtje is puur voor testen bedoeld, omdat ik daarmee kan testen of het aan de stroombron ligt. Of dat het toch EMI storing is.

Als er dan geen storing optreedt tijdens draaiende motor terwijl het de batterij voor stroom zorgt: dan betekent dit dus, dat de 12v die de achteruitrijverlichting levert onstabiel is. Maar als de storing blijft, dan weet ik zeker dat de videokabel ergens EMI storing oppakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_ZaFDyKck5W-mP9UsRejbkO7L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MnW0MRGKgTcXgLYvFyzIJvC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik overweeg namelijk een relais ertussen te zetten en vanaf de zekeringskast, de 12v pakken van acc zekering. Dat gaat met zo'n splitter die je voor een paar euro op AliExpress koopt. Dan heb ik wel nog een kabel van 5 meter nodig, maar ik ben niet zeker of een 30AWG volstaat. De DC kabel die bij de achteruitrijcamera zat is namelijk ook zo'n dunne kabel.

De relay zou er dan voor zorgen, dat de achteruitrijcamera niet constant aanstaat. Wat nog makkelijker zou zijn trouwens: is een 12v batterij met grote capaciteit, op de relay aansluiten. Enige nadeel zal zijn, dat die op een gegeven moment opgeladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 11:24
Heb best interesse in die Mekede autoradio, maar ook al ben ik IT'er, ik zie een hele hoop links en mogelijkheden en opties als ik de Mekede site open, maar eigenlijk kan ik niet vinden wat ik moet bestellen voor een 'simpele' ;) Hyundai I20 model uit 2016. Ik kom dan hier op uit : https://nl.aliexpress.com...%2112000028361551381%21sh maar of dat dan de goeie is.

Ga het ook niet zelf doen, want dan weet ik zeker dat ik mijn front beschadig, en etc, dus zoek dan een installatie bedrijf, waar ik dan gelijk goeie speakers bestel, zodat het een compleet verhaald wordt. Zie wel optische en coax uitgang, maar weet niet of er ook veel versterkers zijn, in de car hifi scene, die dat gebruiken.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50
Ik ben geinteresseerd om een android auto 2din radio te kopen, ik heb echter een specifieke vraag. Aangezien ik in een rolstoel zit en mijn auto bestuur via een joystick kan ik zelf niet aan het scherm van de radio (zeker niet tijdens het rijden, en moeilijk als ik stil sta).
Wat dus belangrijk is voor mij is dat android auto automatisch opstart en dat de verbinding via bluetooth gaat (geen kabels inpluggen).
De bediening wil ik via smartphone doen, of eventueel via stem. Kan ik gmaps openen op mijn android/iphone en navigatie starten zodat dit dan op de radio verder gaat?

Is het bovenstaande standaard android auto functionaliteit (auto start, bluetooth, voice control)? Is de Pioneer SPH-DA230DAB een goeie keuze hiervoor?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Ik vermoed dat het wel gaat werken, met behulp van Google Assistant bijvoorbeeld, maar ik denk dat je in het verkeerde topic zit hiervoor. De Pioneer draait niet op Android, maar heeft Android Auto & Apple Carplay mogelijkheden. Ik ga ervan uit dat dat universele mogelijk en onmogelijkheden heeft en dat die normaal gezien voor elke moderne auto radio hetzelfde zijn.

Dat is iets anders, dan een "autoradio" met als OS android. Dat zijn eigenlijk tablets, met eraan vastgemaakt de hardware voor de radio. Die hebben meer mogelijkheden, maar zijn wat lastiger voor de standaard 'consument'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
ginod schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:51:
Ik vermoed dat het wel gaat werken, met behulp van Google Assistant bijvoorbeeld, maar ik denk dat je in het verkeerde topic zit hiervoor.
Dit is het juiste topic: een normale Autoradio met Android Auto, kun je niet automatisch laten opstarten. Je moet dan altijd op het icoontje klikken. Terwijl het juist wel mogelijk is met deze Android Autoradio's.

Carlink: de app waarmee je verbindt met Android Auto of Apple CarPlay, kun je namelijk automatisch laten opstarten. Dat werkt bij mij echt perfect :) Ik start Google Maps op de telefoon, stop deze weg in mijn broekzak en aangezien ik van de regeltjes ben blijft hij ook in de broekzak zitten.

Vervolgens start ik de auto en binnen de 1e paar honderd meters, verbindt Android Auto gewoon. Ik hoef het scherm er geen 1x aan te raken, alles gaat automatisch. En als je eerst het contact op On zet en daarna de motor start, dan wordt de autoradio ook niet opnieuw gestart.

Voor de Pioneer is dit inderdaad het verkeerde topic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Okay, dus half goeie topic, half verkeerd ;)

Ikzelf ben nog aan het twijfelen om een (toch dure aanschaf) Android auto device te kopen via Ali. Bijvoorbeeld, na 9 maanden, als het scherm niet meer werkt... hoe zit het met garantie en terug sturen e.d. Ik denk dat dit altijd een gok gaat zijn. Ook dure merken kunnen kapot gaan, dus ook deze dingen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
@ginod afhankelijk van de coulance van de verkoper: maar in-principe moet je dat apparaat zo snel mogelijk inbouwen, uitvoering testen en als je binnen de tijd van de kopers bescherming problemen tegen komt. Dan kun je een geschil aanmaken.

Probleem is: dat je kopersbescherming na een paar weken al afloopt. Maar tot nu toe werkt mijn Mekede M500s prima: alleen Google had weer eens Google Maps in een update kapot gemaakt, dat terwijl ik geen tijd had om er mee te dealen.

Ik kon de statusbalk in Google Maps waar o.a Spotify bedieningsknoppen in zitten, niet meer naar onder vegen. Behalve in splitscreen.... dus uiteindelijk gewoon alle updates van Google Maps verwijderd. Dus het lag absoluut niet aan de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area51©
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-09 10:08
mngm schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:59:
Ik ben geinteresseerd om een android auto 2din radio te kopen, ik heb echter een specifieke vraag. Aangezien ik in een rolstoel zit en mijn auto bestuur via een joystick kan ik zelf niet aan het scherm van de radio (zeker niet tijdens het rijden, en moeilijk als ik stil sta).
Wat dus belangrijk is voor mij is dat android auto automatisch opstart en dat de verbinding via bluetooth gaat (geen kabels inpluggen).
De bediening wil ik via smartphone doen, of eventueel via stem. Kan ik gmaps openen op mijn android/iphone en navigatie starten zodat dit dan op de radio verder gaat?

Is het bovenstaande standaard android auto functionaliteit (auto start, bluetooth, voice control)? Is de Pioneer SPH-DA230DAB een goeie keuze hiervoor?

Bedankt!
Volgens mij kan je beter de Pioneer SPH-DA360DAB nemen. Deze heeft draadloze Android Auto (via wifi). Zodra de radio aan gaat verbindt deze automatisch met je telefoon en zet de Android Auto verbinding op.
Volgens mij kan je dan via voice je bestemming aangeven maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Of ie een eerder op de telefoon ingevoerde bestemming gewoon overneemt zou ik voor je kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50
Area51© schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:07:
[...]

Volgens mij kan je beter de Pioneer SPH-DA360DAB nemen. Deze heeft draadloze Android Auto (via wifi). Zodra de radio aan gaat verbindt deze automatisch met je telefoon en zet de Android Auto verbinding op.
Volgens mij kan je dan via voice je bestemming aangeven maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Of ie een eerder op de telefoon ingevoerde bestemming gewoon overneemt zou ik voor je kunnen testen.
Dat zou super zijn als je dat kan testen. Ik wil graag navigatie (en evt spotify) kunnen gebruiken zonder 1x de radio aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Ja, ik twijfel nog. Wat ik eigenlijk wil, is een hoop bestanden van mijn collectie laten draaien, maar ik ben zo iemand die er wat processing overheen wil gooien, zodat alle bestanden even hard klinken (MP3Gain komt een eind maar niet precies, want een hardcore plaat zal dan nog altijd harder klinken dan eentje uit de jaren 80, en lossless bestanden gaat ook lastig).

En ik wil ze shuffelen, en in elkaar laten overlopen (dus fade out fade in). En de nieuwe autoradio's hebben niet echt zulke opties, en een Android device denk ik wel, met de juiste apps. (Foobar ofzo).

Dat navigatie enzo dan ook lekker werkt, is mooi meegenomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Mijn scherm van mijn Megane 3 is toch wel aan vervanging toe. Ik zie een aantal mooie opties op Alie met carplay en Android auto.

Ik zie alleen nergens modellen die ook wireless android auto aanbieden.
Is dat technisch niet mogelijk of zijn er andere opties?
(ik hang mijn telefoon namelijk in een houder met draadloos oplader dus niet aan de kabel).

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
madmaus schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:40:
Ik zie alleen nergens modellen die ook wireless android auto aanbieden.
Ze zetten het er gewoon niet bij: de Mekede M300/500 etc ondersteunen draadloos Android gewoon, maar als het erbij stond zouden digibeten met hun verouderde Android telefoons geschillen gaan aanmaken dat het niet werkt.

Je telefoon moet namelijk ook aan een aantal vereisten voldoen: minimaal Android 10 en moet 5Ghz WiFi ondersteunen. Dus op veel oudere telefoons welke nog op Android 9 draaien, gaat het sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Marco-Peters schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 03:10:
[...]

Ze zetten het er gewoon niet bij: de Mekede M300/500 etc ondersteunen draadloos Android gewoon, maar als het erbij stond zouden digibeten met hun verouderde Android telefoons geschillen gaan aanmaken dat het niet werkt.

Je telefoon moet namelijk ook aan een aantal vereisten voldoen: minimaal Android 10 en moet 5Ghz WiFi ondersteunen. Dus op veel oudere telefoons welke nog op Android 9 draaien, gaat het sowieso niet werken.
Zou de justnavi Qt10 het ook ondersteunen of iemand weet?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
madmaus schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 07:44:
[...]

Zou de justnavi Qt10 het ook ondersteunen of iemand weet?
Vast wel: maar op AliExpress heb je de mogelijkheid, om andere kopers een vraag te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Marco-Peters schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:58:
[...]

Vast wel: maar op AliExpress heb je de mogelijkheid, om andere kopers een vraag te stellen.
I know maar je weet nooit hoe die beantwoord word. Meestal zijn het antwoorden die vertaald zijn en geen touw aan vast te knopen is.

Als iemand hier ervaring mee heeft dan hecht ik daar veel meer waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
madmaus schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:30:
[...]

I know maar je weet nooit hoe die beantwoord word. Meestal zijn het antwoorden die vertaald zijn en geen touw aan vast te knopen is.

Als iemand hier ervaring mee heeft dan hecht ik daar veel meer waarde aan.
Even controleren of het een UIS7862 is: daarvan weet ik 100% zeker dat draadloos Android Auto werkt. In ergste geval moet je alleen even de Carlink updaten, maar dat lijkt mij waarschijnlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Marco-Peters schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:31:
[...]

Even controleren of het een UIS7862 is: daarvan weet ik 100% zeker dat draadloos Android Auto werkt. In ergste geval moet je alleen even de Carlink updaten, maar dat lijkt mij waarschijnlijk niet nodig.
Volgens de verkoper heeft hij een ander model wat wel Android auto wireless support.
Ik ga even zoeken want die heeft mindere specs.

Edit, voor zover ik kan zien is de Qt10 een rebranded TS10 UIS7862.
Dus het zal een gok worden.

[ Voor 9% gewijzigd door madmaus op 03-12-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeddiee1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-08 19:23
Hallo allemaal, hopelijk is dit geen vervelende vraag. Ik heb recentelijk een Mitsubishi asx uit 2011 aangeschaft en wilde graag mijn radio upgraden. Nu zag ik dat audiovolt een android auto radio voor deze auto verkoopt (inclusief frontje) maar volgens hen begreep ik dat hier nog een stuurwielbedieningsinterface bijgekocht dient te worden.
Op dit forum verteld men mij dat audiovolt gewoon een dropshipper van aliexpress is waardoor ik ging kijken naar aliexpress android auto radio's voor mijn auto en kwam ik hier op uit: https://nl.aliexpress.com/item/1005004092340086.html? Na contact met deze seller zou (met de L3-CAM-DVR-Carplay variant) de stuurwielbediening gewoon moeten werken als ik dit pakket bij hen bestel.
Mijn vraag is: Heeft men ervaring met deze seller en kan iemand mij adviseren over de stuurwielbediening functionaliteit voor mijn auto met een vergelijkbare aliexpress android auto radio?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@djeddiee1 Voor mijn Focus werkt de huidige stuurwielbediening automatisch. Dat is blijkbaar een ouder setje wat via een bepaalde weerstand ofzo werkt. Moest even instellen wat ik wilde dat elke knop deed, maar nu werkt het prima om volume te wijzigen, tracks te wisselen, play/pauze en assistant.

Al werkt die assistant alleen met de android radio, niet met android auto via de telefoon helaas. @Marco-Peters Heb je dat werkend gekregen? Dus als je op een knop van de auto drukt, dat die dan automatisch de assistant van Android Auto oppakt en niet van de Android radio?

[ Voor 18% gewijzigd door Jelte op 13-12-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeddiee1
Jelte schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:03:
@djeddiee1 Voor mijn Focus werkt de huidige stuurwielbediening automatisch. Dat is blijkbaar een ouder setje wat via een bepaalde weerstand ofzo werkt. Moest even instellen wat ik wilde dat elke knop deed, maar nu werkt het prima om volume te wijzigen, tracks te wisselen, play/pauze en assistant.

Al werkt die assistant alleen met de android radio, niet met android auto via de telefoon helaas. @Marco-Peters Heb je dat werkend gekregen? Dus als je op een knop van de auto drukt, dat die dan automatisch de assistant van Android Auto oppakt en niet van de Android radio?
Hey dankjewel @Jelte , waarschijnlijk heeft die kit van aliexpress meteen de juiste connector voor mijn specifieke auto waarentegen de kit van audiovolt waarschijnlijk generieke connectoren heeft. Heb jij jouw radio ook via ali besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Jelte schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:03:
Ja Google Assistant werkt in Android Auto gewoon: maar alleen ik erger mij groen en geel, dat hij de helft van de tijd buitenlandse woorden niet goed verstaat. Als je dus de weg naar het lokale Chinees restaurant wilt weten, dan verstaat Google Assistant dat toch niet.

Ik heb het weleens met WhatsApp gebruikt en toen wilde ik in het Engels antwoorden: dat werkte dus niet, want hij staat ingesteld op het Nederlands. Persoonlijk vond ik het dus behoorlijk onveilig, om een WhatsApp berichtje via Android Auto te beantwoorden. Hoe je het ook bekijkt: het leidt tijdens het rijden gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:41
djeddiee1 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:37:
Hallo allemaal, hopelijk is dit geen vervelende vraag. Ik heb recentelijk een Mitsubishi asx uit 2011 aangeschaft en wilde graag mijn radio upgraden. Nu zag ik dat audiovolt een android auto radio voor deze auto verkoopt (inclusief frontje) maar volgens hen begreep ik dat hier nog een stuurwielbedieningsinterface bijgekocht dient te worden.
Op dit forum verteld men mij dat audiovolt gewoon een dropshipper van aliexpress is waardoor ik ging kijken naar aliexpress android auto radio's voor mijn auto en kwam ik hier op uit: https://nl.aliexpress.com/item/1005004092340086.html? Na contact met deze seller zou (met de L3-CAM-DVR-Carplay variant) de stuurwielbediening gewoon moeten werken als ik dit pakket bij hen bestel.
Mijn vraag is: Heeft men ervaring met deze seller en kan iemand mij adviseren over de stuurwielbediening functionaliteit voor mijn auto met een vergelijkbare aliexpress android auto radio?
Alvast bedankt!
Ik heb een Honda Jazz van hetzelfde bouwjaar. Mijn twee weken geleden geïnstalleerde Srnubi (ja, écht!) van Ali kon de stuurwielbediening leren door afwijkende voltages tijdens bediening van de knoppen te zien. De kit was plug and play met paneel en autospecifieke kabelset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Marco-Peters schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:17:
[...]

Ja Google Assistant werkt in Android Auto gewoon: maar alleen ik erger mij groen en geel, dat hij de helft van de tijd buitenlandse woorden niet goed verstaat. Als je dus de weg naar het lokale Chinees restaurant wilt weten, dan verstaat Google Assistant dat toch niet.

Ik heb het weleens met WhatsApp gebruikt en toen wilde ik in het Engels antwoorden: dat werkte dus niet, want hij staat ingesteld op het Nederlands. Persoonlijk vond ik het dus behoorlijk onveilig, om een WhatsApp berichtje via Android Auto te beantwoorden. Hoe je het ook bekijkt: het leidt tijdens het rijden gewoon af.
Zou dan ook gaan om een bestemming in te stellen.

Heb je een knop op het stuur om het te bedienen? En zit die dan via canbus verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
djeddiee1 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:08:
[...]

Hey dankjewel @Jelte , waarschijnlijk heeft die kit van aliexpress meteen de juiste connector voor mijn specifieke auto waarentegen de kit van audiovolt waarschijnlijk generieke connectoren heeft. Heb jij jouw radio ook via ali besteld?
Grote kans.
Ja, maar een ander model. Dus ga alsjeblieft niet op mijn ervaring af. Een groot mijnenveld is het die Android autoradios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeddiee1
nerovectra schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:30:
[...]

Ik heb een Honda Jazz van hetzelfde bouwjaar. Mijn twee weken geleden geïnstalleerde Srnubi (ja, écht!) van Ali kon de stuurwielbediening leren door afwijkende voltages tijdens bediening van de knoppen te zien. De kit was plug and play met paneel en autospecifieke kabelset.
Ah dat is mooi, waarschijnlijk heeft ali dan die autospecifieke modellen zo gemaakt dat inderdaad die connectoren precies passen op de default connectoren van dat model auto. Dan ga ik denk ik de gok wagen en voor 150 euro die eerder genoemde radio aanschaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
djeddiee1 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:39:
[...]

Ah dat is mooi, waarschijnlijk heeft ali dan die autospecifieke modellen zo gemaakt dat inderdaad die connectoren precies passen op de default connectoren van dat model auto. Dan ga ik denk ik de gok wagen en voor 150 euro die eerder genoemde radio aanschaffen
Mijn doelen waren Android Auto en de achteruitrijcamera. Beiden werken feilloos, en Android Auto zelfs draadloos. Ideaal voor korte ritjes: je rijdt weg en er kan automatisch geconnect worden. Bestemming via stembediening invoeren (meestal weet Google overigens eerder waar je denkt naar toe te moeten dan jij zelf). Bij langere ritten gebruik ik een PD USB-C lader om m'n Pixel 6 Pro voldoende gejuiced te houden. Zelfs m'n vrouw is enigszins enthousiast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Jelte schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:02:
[...]

Zou dan ook gaan om een bestemming in te stellen.

Heb je een knop op het stuur om het te bedienen? En zit die dan via canbus verbonden?
Ik heb knoppen op het stuur ja, maar die gebruik ik voor media te bedienen. Google Assistant in Android Auto, luistert geloof ik de hele tijd als ik mij niet vergis? Je kunt dan zeggen: Hey Google, vervolgt door wat je wilt dat de assistent doet.

Of je activeert Google Assistant gewoon, door op dat blauwachtig microfoontje te drukken. Hoe dan ook: het werk gewoon allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52
Ik ben in de race om deze radio te kopen voor mijn auris 2007:
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

echter heeft de duurdere 8 cores en de T3L 4. Ga ik dat in de praktijk merken?
S18 195
T3L MAX 166

Mijn doel is om Waze te gebruiken, spotify, flitsmeister en torque
En wat belangrijk is dat ik er prima mee kan bellen want de huidige carkit is niet zo goed.

wat is verstandig?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
remcoXP schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:18:
Ik ben in de race om deze radio te kopen voor mijn auris 2007:
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld
wat is verstandig?
Het is wel een tikkeltje het wilde oosten op aliex, let goed op de reviews van de shops enzo.
Vraag de verkoper naar details van de radio en het aansluiten van die unit in jou auto.
En niet geheel onbelangrijk, hoe stuur je de unit terug als je niet tevreden bent met dat ding.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:09
nerovectra schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:30:
[...]

je bent volgens mij de eerste met een srnubi in dit topic :+

ben benieuwd hoe die bevalt als je hem een tijdje gebruikt. Voor mijn auto zou ik ook op een srnubi uit komen. Welk type heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Waah schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:47:
[...]

je bent volgens mij de eerste met een srnubi in dit topic :+

ben benieuwd hoe die bevalt als je hem een tijdje gebruikt. Voor mijn auto zou ik ook op een srnubi uit komen. Welk type heb je?
Excuus! Ik heb een JMCQ T8. AA wireless werkt perfect, de achteruitrijcamera ook (installatie in de achterklep is wèl een beste klus).

Google Maps op het toestel zèlf draaien valt nog niet mee. WiFi bereik is zéér matig. En echt soepel draait het niet. Maar daar heb ik 'm ook niet voor. FM ontvangst is best ok. Wellicht dat ik DAB nog ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Ik heb een versie met 2gb geheugen. Dat is natuurlijk niet best, maar ik heb het idee dat het apparaat verre van "bij de les" is. Heeft iemand er ervaring mee om het apparaat (buiten AA om) enigszins responsive te krijgen? Google Maps houdt zelfs twee seconden pauze tussen "over driehonderd meter" en "rechtsaf slaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
mijn srnubi is onderweg. ondertussen ben ik een forum tegen gekomen met heel veel info, firmwares tips enz.
even de google translate aanzetten en je kan weer een avondje prutsen:
https://4pda.to/forum/index.php?showtopic=1015856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
nerovectra schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:39:
Ik heb een versie met 2gb geheugen. Dat is natuurlijk niet best, maar ik heb het idee dat het apparaat verre van "bij de les" is. Heeft iemand er ervaring mee om het apparaat (buiten AA om) enigszins responsive te krijgen? Google Maps houdt zelfs twee seconden pauze tussen "over driehonderd meter" en "rechtsaf slaan".
Je hebt waarschijnlijk gewoon dezelfde fout gemaakt als ik: de eerste Android Autoradio die ik kocht, was ook zo'n model met 2GB RAM en daar heb ik enorme spijt van gehad. Was gewoon waardeloos en het enige wat prima werkte, was Android Auto en de ingebouwde apps o.a FM Radio.

Uiteindelijk dat onding met dik verlies verkocht, waarbij ik enkel het frame gehouden heb: want het zijn generieken Android Autoradios, dus je kunt ook een losse UIS7862 met 4GB RAM bijvoorbeeld kopen.

Dat werkt echt vele malen beter, dan die Cortex ARM A7 met 2GB RAM. Waarbij eigenlijk de chipset de bottleneck is..... zoiets is wellicht leuk om allemaal game emulators op te laten draaien. Maar voor een vloeiende Android Autoradio, is het veel te langzaam.

Google Maps draaide niet eens fatsoenlijk: eer je een adres had ingevoerd, kon je bij wijze van spreken allang bij je bestemming zijn. Alles werkte enorm traag en enige wat je zou kunnen proberen: Google Maps Go installeren, die versie van Google Maps is bedoeld voor apparaten die een Cortex ARM A7 chipset gebruiken. Het is namelijk een lichte versie van Google Maps.

[ Voor 13% gewijzigd door Marco-Peters op 26-12-2022 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Marco-Peters schreef op maandag 26 december 2022 @ 07:19:
[...]

Je hebt waarschijnlijk gewoon dezelfde fout gemaakt als ik: de eerste Android Autoradio die ik kocht, was ook zo'n model met 2GB RAM en daar heb ik enorme spijt van gehad. Was gewoon waardeloos en het enige wat prima werkte, was Android Auto en de ingebouwde apps o.a FM Radio.

Uiteindelijk dat onding met dik verlies verkocht, waarbij ik enkel het frame gehouden heb: want het zijn generieken Android Autoradios, dus je kunt ook een losse UIS7862 met 4GB RAM bijvoorbeeld kopen.

Dat werkt echt vele malen beter, dan die Cortex ARM A7 met 2GB RAM. Waarbij eigenlijk de chipset de bottleneck is..... zoiets is wellicht leuk om allemaal game emulators op te laten draaien. Maar voor een vloeiende Android Autoradio, is het veel te langzaam.

Google Maps draaide niet eens fatsoenlijk: eer je een adres had ingevoerd, kon je bij wijze van spreken allang bij je bestemming zijn. Alles werkte enorm traag en enige wat je zou kunnen proberen: Google Maps Go installeren, die versie van Google Maps is bedoeld voor apparaten die een Cortex ARM A7 chipset gebruiken. Het is namelijk een lichte versie van Google Maps.
Ok! Dank Marco! Ik wist van tevoren dat 4gb het minimum was om lekker te werken. Doel van het apparaat is AA en camera, dus ik ben niet teleurgesteld. De 4gb versie vind ik de fikse meerprijs dan overigens nog steeds niet waard. Tóch voelt het alsof het apparaat véél trager is dan nodig. Maar dan weet ik in ieder geval dat het niet fixbaar is. Ik zal GMG nog proberen als navi-backup voor als je je telefoon vergeten bent. Nogmaals dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
nerovectra schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:11:
[...]
Tóch voelt het alsof het apparaat véél trager is dan nodig. Maar dan weet ik in ieder geval dat het niet fixbaar is. Ik zal GMG nog proberen als navi-backup voor als je je telefoon vergeten bent. Nogmaals dank!
Ja dat komt doordat al die apps op de ingebouwde apps na, niet geoptimaliseerd zijn voor dit soort trage chipsets. Want als je een JVC Autoradio koopt, dan zit er zelfs nog een vele malen langzamere chipset in. Alleen die ontwikkelen hun eigen ( op Linux gebaseerd? ) firmware, waarbij Android Auto/Apple CarPlay de enige mogelijkheid is om Google Maps te gebruiken.

Maar je kunt er dan ook geen Android apps opdraaien: basically heb je een Android Autoradio, welke enkel lichte Android apps kan draaien. Ik ben daarbij eigenlijk geen enkele navigatie app tegen gekomen, die licht genoeg was. Ze liepen allemaal harstikke traag..... of helemaal niet.

Ik vond het ook in eerste instantie teveel geld, om voor een duurdere te gaan. Echter uiteindelijk valt het relatief gezien best mee: je hebt er ja lang plezier van en het scheelt je gedoe.

[ Voor 7% gewijzigd door Marco-Peters op 26-12-2022 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 17:21
L.S., ik schreef het hier al eerder: om ruzies onderweg voor te zijn moet er maar eens een Android autoradio komen in mijn moeders Fiat Panda'tje. jullie raadden mij een JVC aan om veel gedoe met Chinese radio's te voorkomen, de radio was de JVC KWM560BT aan, voor E299, maar de JVC KW-M565DBT met DAB+ voor 349 lijkt me dan toekomstbestendiger (hoewel ik een groot voorstander van FM radio ben).
In een review staat dat er geen stuurwiel interface bij de radio zit. Omdat ik het liefst alles in een keer goed doe, vraag ik jullie: heb ik een stuurwielinterface cq kabel nodig, en welke dan?
Bij de DAB+ radio zit een antenne. Schroef ik hem gewoon op het dak in plaats van de oude antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:13
djeddiee1 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:39:
[...]

Kan je laten weten hoe deze functioneert? Ik rij sinds maart 2022 een asx en wil eigenlijk ook nog een andere radio monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03 21:56
Herman456 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:39:
L.S., ik schreef het hier al eerder: om ruzies onderweg voor te zijn moet er maar eens een Android autoradio komen in mijn moeders Fiat Panda'tje. jullie raadden mij een JVC aan om veel gedoe met Chinese radio's te voorkomen, de radio was de JVC KWM560BT aan, voor E299, maar de JVC KW-M565DBT met DAB+ voor 349 lijkt me dan toekomstbestendiger (hoewel ik een groot voorstander van FM radio ben).
In een review staat dat er geen stuurwiel interface bij de radio zit. Omdat ik het liefst alles in een keer goed doe, vraag ik jullie: heb ik een stuurwielinterface cq kabel nodig, en welke dan?
Bij de DAB+ radio zit een antenne. Schroef ik hem gewoon op het dak in plaats van de oude antenne?
Waarschijnlijk is de DAB antenne zo'n sticker-antenne welke je op je vooruit plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Vandaag een allerlaatste poging gedaan om de storing op de Achteruitrijcamera op te lossen, toen kwam ik er tevens achter dat de camera los zat :+ Dus eventjes vastgezet _O-

Hoe dan ook: de installatie van mijn Achteruitrijcamera is echt amateuristisch gedaan, overal heb ik isolatie tape voor gebruikt. Ookal heb ik nu krimpkousen: het moet gewoon makkelijk ongedaan gemaakt kunnen worden, dus vandaar mijn amateuristisch methode.

Ik heb letterlijk zowel de positieve draad van de achteruitrijcamera, in de stekker van de achterlicht unit geduwd. Zo krijgt hij zijn juice en dat werkt ook perfect, alleen ik wist tot voor kort niet welke kleur dan de negatieve kabel zou zijn? Schijnbaar heb ik het moeilijker gemaakt dan nodig was.

Rood is achteruitrijlicht, groenwit remlicht, roodgeel achterlicht en blauw knipperlicht. Mijn denkfout was dat ik er vanuit ging, dat er drie negatieve kabels in die stekker zaten. Dat is dus helemaal niet zo: er is maar een negatieve kabel per stekker en die is dus zwart. Nu maar hopen dat die ook echt de storing oplost.

Want ik kwam laatst bij het testen van een LED lampje, ook tot de conclusie dat het lampje toch lichtjes ging branden. Toen dacht ik: wat een flut lampje }:| Bleek de negatieve draad gewoon los te zitten. Nu is de achteruitrijcamera in ieder geval zo verbonden, zoals het hoort: rood op positieve draad van achteruitrijverlichting, en zwart op de negatieve draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb iets onhandigs. Bij mijn Mekede stopt het geluid van Android Auto regelmatig. Al het geluid via Android Auto.
Om het weer werkend te krijgen kan ik even de radio app pakken. Die geeft gewoon geluid. Als ik daarna weer android auto pak, dan doet het geluid het weer voor een paar minuten.

Ik heb de android auto via de kabel en tot voor kort werkte het gewoon.
Wel heb ik mijn telefoon recent opnieuw geïnstalleerd.
Nu ben ik dus op zoek naar een instelling die deze onderbreking kan voorkomen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
gisteren de srnubi s18 2gb ingebouwd. was erg huiverig over de snelheid maar dat was onterecht.
wel hoor ik een zacht geluid/brommetje, het is niet de fan maar weet niet wat het dan wel is :( tijdens het rijden of geluid hoor ik het gelukkig niet.

android auto werkt fantastisch, ook vanuit de playstore alles geupdate en waze geïnstalleerd.
een systeem update :)
getest: bellen, achteruitrij camera (helaas zonder lijntjes/geluid), waze&maps, radio spotify. via spraak whatsapp gestuurd.

te doen:
- bootlogo/animatie (staat een app voor op)
- torque werkend (hij vind de obi2 wel maar in torque nog niet)
- flitsmeister (zodat ik niet altijd android auto hoef te gebruiken)
- andere handige apps proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
remcoXP schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:12:
achteruitrij camera (helaas zonder lijntjes/geluid),
Die lijntjes kun je geloof ik ook vanuit de instellingen inschakelen: normaalgesproken zit het ook in de camera ingebouwd, dus ik heb dubbele lijntjes. Want de software van de Android Autoradio laat ook lijntjes zien.

Soms moet je een draadje doorknippen, maar ik hoefde alleen een draadje voor AHD signaal door te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
remcoXP schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:12:
gisteren de srnubi s18 2gb ingebouwd. was erg huiverig over de snelheid maar dat was onterecht.
wel hoor ik een zacht geluid/brommetje, het is niet de fan maar weet niet wat het dan wel is :( tijdens het rijden of geluid hoor ik het gelukkig niet.

android auto werkt fantastisch, ook vanuit de playstore alles geupdate en waze geïnstalleerd.
een systeem update :)
getest: bellen, achteruitrij camera (helaas zonder lijntjes/geluid), waze&maps, radio spotify. via spraak whatsapp gestuurd.

te doen:
- bootlogo/animatie (staat een app voor op)
- torque werkend (hij vind de obi2 wel maar in torque nog niet)
- flitsmeister (zodat ik niet altijd android auto hoef te gebruiken)
- andere handige apps proberen.
Heb je dan ook een sim in je radio? Voor als je Flitsmeister buiten Android Auto wilt draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
nee hotspot van mijn telefoon. maar weet eerlijk gezegd niet of ik dat ga gebruiken aangezien android car eigenlijk dikke prima werkt :)
hgmaster schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Heb je dan ook een sim in je radio? Voor als je Flitsmeister buiten Android Auto wilt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
remcoXP schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:14:
nee hotspot van mijn telefoon. maar weet eerlijk gezegd niet of ik dat ga gebruiken aangezien android car eigenlijk dikke prima werkt :)

[...]
Ah, slim idee inderdaad. Enige nadeel is dan denk ik dat AA automatisch verbindt zodra je instapt en hotspot niet vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 23:42
hgmaster schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Ah, slim idee inderdaad. Enige nadeel is dan denk ik dat AA automatisch verbindt zodra je instapt en hotspot niet vrees ik.
Ik heb een takser scriptje gemaakt die, zodra mijn telefoon met de autoradio verbindt via bluetooth, de wifi hotspot aanzet. (Galaxy S9)
Ik hoef dus alleen maar in te stappen, de auto te starten, en binnen 30sec heeft mijn autoradio een wifi verbinding.
Werkt erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
[...]

Dat kun je automatiseren, door een trigger in te stellen in een app zoals MacroDroid. De trigger is dan de bluetooth verbinding met de autoradio. Maar je blijft altijd een vertraging houden, dus je zult dan altijd eventjes moeten wachten tot de WiFi ook daadwerkelijk verbonden is.

Android Auto vindt ik handiger, vooral bij korte ritjes: je start Google Maps en Spotify gewoon op je telefoon, voordat je de auto instapt. En daarna hup wegrijden, waarna Android Auto automatisch verbindt. Mits je de app Carlink ingesteld heb om automatisch te starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 04:27
[...]

Je hotspot kan je met tasker regelen, Auto in= bluetooth connected ==> triggert hotspot aan op telefoon (+wifi uit) + verbinding met foon (en vice versa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
Down Under schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:02:
[...]

Je hotspot kan je met tasker regelen, Auto in= bluetooth connected ==> triggert hotspot aan op telefoon (+wifi uit) + verbinding met foon (en vice versa)
Zit tasker standaard op je tel? 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Vandaag voornemens de ahd definitief in te bouwen. De draden goed gelegd en verbonden alleen met contact aan, wat zorgde voor kleine vonkjes. Daarna alles correct gestript en verbonden. Maar twee dikke zwarte strepen in het beeld. Heb ik het cameraatje gesloopt?

Het lag aan de instelling 30 frames ipv 25 :p

[ Voor 12% gewijzigd door remcoXP op 10-01-2023 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Marco-Peters schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:39:
Vandaag een allerlaatste poging gedaan om de storing op de Achteruitrijcamera op te lossen, toen kwam ik er tevens achter dat de camera los zat :+ Dus eventjes vastgezet _O-

Hoe dan ook: de installatie van mijn Achteruitrijcamera is echt amateuristisch gedaan, overal heb ik isolatie tape voor gebruikt. Ookal heb ik nu krimpkousen: het moet gewoon makkelijk ongedaan gemaakt kunnen worden, dus vandaar mijn amateuristisch methode.

Ik heb letterlijk zowel de positieve draad van de achteruitrijcamera, in de stekker van de achterlicht unit geduwd. Zo krijgt hij zijn juice en dat werkt ook perfect, alleen ik wist tot voor kort niet welke kleur dan de negatieve kabel zou zijn? Schijnbaar heb ik het moeilijker gemaakt dan nodig was.

Rood is achteruitrijlicht, groenwit remlicht, roodgeel achterlicht en blauw knipperlicht. Mijn denkfout was dat ik er vanuit ging, dat er drie negatieve kabels in die stekker zaten. Dat is dus helemaal niet zo: er is maar een negatieve kabel per stekker en die is dus zwart. Nu maar hopen dat die ook echt de storing oplost.

Want ik kwam laatst bij het testen van een LED lampje, ook tot de conclusie dat het lampje toch lichtjes ging branden. Toen dacht ik: wat een flut lampje }:| Bleek de negatieve draad gewoon los te zitten. Nu is de achteruitrijcamera in ieder geval zo verbonden, zoals het hoort: rood op positieve draad van achteruitrijverlichting, en zwart op de negatieve draad.
Eindelijk de Achteruitrijcamera naar tevredenheid werkende: ik heb vanalles geprobeerd, vooral veel geld uitgegeven aan allerlei prul van AliExpress waarvan ik hoopte dat het de oplossing was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YWzF98ymko2EXcrYa0QWb0kIAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/sbYjnkHqG1B2DLAJMOl9NZ6F.gif?f=user_large

Zelfs een Relais besteld, kabeltje om in de zekering te pluggen en een lange stroom kabel. Maar uiteindelijk bleek het gewoon aan de aardedraad te liggen. Deze had ik niet aangesloten op de aarde draad van de achteruitrijverlichting.

Nu perfect beeld: ik heb een AHD Achteruitrijcamera van GreenYi. Weet alleen niet wat ik nu met al die prul van AliExpress moet doen _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Marco-Peters op 11-01-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeddiee1
Hey biertjuh, ik ga hem deze zaterdag proberen in te bouwen, heb een iets ander model gekocht dan oorspronkelijk geschreven, zal hem linken voor je als ik een update heb na het inbouwen!
biertjuh? schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:25:
[...]

Kan je laten weten hoe deze functioneert? Ik rij sinds maart 2022 een asx en wil eigenlijk ook nog een andere radio monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10 08:22
Richard35 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Na nog een keer proberen en googlen kwam ik erachter dat er stekkertjes in elkaar gestoken moesten worden.

Key => can out

Ik had dit niet opgemerkt doordat can in => can out in elkaar gestoken waren vanuit de fabriek/leverancier 8)7

Nu werkt het bijna naar behoren. alleen het draaiwieltje krijg ik niet ingeleerd omdat het signaal te kort is voor de radio inleer procedure. Bedankt voor het meedenken _/-\o_
Ik had dat zelfde probleem gewoon blijven draaien dan pakt hij wel duurde alleen wat langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeddiee1
Hey @biertjuh? ik heb de L6 Plus(2-32GB)CAM variant besteld van deze aliexpress shop. Installeren ging goed, de CANBUS van de originele radio kan hier niet in maar dat is verder geen probleem. Enige nadeel is dat als je OBD2 stekker uitleest er een aantal meldingen in zullen staan van radio canbus timeout.

Let wel goed op bij monteren dat je de stekker voor de gevarenverlichting knop en airbag/passagiersgordel lampje aansluit op het printje dat bij de frontcover komt voordat je de auto op contact zet anders krijg je een permanenten airbag foutcode die door een SRS (professionele) scanner verwijderd moet worden. Dit is mij dus gebeurd ;)

Radio werkt verder goed, connect snel met bluetooth van m'n telefoon en android auto kan draadloos (anders dan wat de aliexpress seller zelf zegt, die zei alleen via usb) functioneren. Achteruitrij camera installeren is wel slecht gedocumenteerd en zul je wat kabels voor moeten solderen (voornamelijk voeding en ground kabels).

Ingebouwde navigatie van de radio is google maps maar deze heeft dus een internetverbinding nodig, je zou in theorie je mobiele hotspot automatisch aan kunnen laten gaan via Tasker oid als je mobiel verbinding maakt met bluetooth vd radio maar dit doe ik zelf niet want ik gebruik eigenlijk alleen android auto voor navigatie en spotify etc.

Kan de radio aanraden (heb hem wel pas een week in gebruik!), zeker voor de prijs van 172 euro.
biertjuh? schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:25:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:13
djeddiee1 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:51:
Hey @biertjuh? ik heb de L6 Plus(2-32GB)CAM variant besteld van deze aliexpress shop. Installeren ging goed, de CANBUS van de originele radio kan hier niet in maar dat is verder geen probleem. Enige nadeel is dat als je OBD2 stekker uitleest er een aantal meldingen in zullen staan van radio canbus timeout.

Let wel goed op bij monteren dat je de stekker voor de gevarenverlichting knop en airbag/passagiersgordel lampje aansluit op het printje dat bij de frontcover komt voordat je de auto op contact zet anders krijg je een permanenten airbag foutcode die door een SRS (professionele) scanner verwijderd moet worden. Dit is mij dus gebeurd ;)

Radio werkt verder goed, connect snel met bluetooth van m'n telefoon en android auto kan draadloos (anders dan wat de aliexpress seller zelf zegt, die zei alleen via usb) functioneren. Achteruitrij camera installeren is wel slecht gedocumenteerd en zul je wat kabels voor moeten solderen (voornamelijk voeding en ground kabels).

Ingebouwde navigatie van de radio is google maps maar deze heeft dus een internetverbinding nodig, je zou in theorie je mobiele hotspot automatisch aan kunnen laten gaan via Tasker oid als je mobiel verbinding maakt met bluetooth vd radio maar dit doe ik zelf niet want ik gebruik eigenlijk alleen android auto voor navigatie en spotify etc.

Kan de radio aanraden (heb hem wel pas een week in gebruik!), zeker voor de prijs van 172 euro.

[...]
Heb je hier ook nog foto's van hoe het er nu uitziet inclusief camera? Dan kan ik daar ook een beetje mee vergelijken en kijken of ik dan voor dezelfde radio zou gaan of voor een ander uiterlijk.. Ook wil ik dan kijken naar een achteruitrijcamera dus ben daar ook wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeddiee1
Achteruitrij camera moet ik nog definitief installeren, is een goedkoop dingetje, verwacht geen wonderen maar het werkte toen ik hem als test even aangesloten had op een andere voedingsbron.
Foto van de radio ingebouwd zal ik even bijvoegen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXKBUuaZZfh4XGfcYVJBrL17oHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/woAHILLxm2jsNmFYfbwTLmyC.jpg?f=fotoalbum_large
biertjuh? schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Heb je hier ook nog foto's van hoe het er nu uitziet inclusief camera? Dan kan ik daar ook een beetje mee vergelijken en kijken of ik dan voor dezelfde radio zou gaan of voor een ander uiterlijk.. Ook wil ik dan kijken naar een achteruitrijcamera dus ben daar ook wel nieuwsgierig naar.

[ Voor 44% gewijzigd door djeddiee1 op 02-02-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik merk dat tijdens de donkere uren de kaart niet automatisch donker wordt. Dit kun je op je android telefoon instellen door in de settings te zoeken naar Android Auto en daarin de Dag/Nacht stand voor kaarten aan te passen. Dat kan op dag, nacht of automatisch.
Maar hoe ik hem ook instel, android auto laat altijd de lichte dag kaarten zien. Pas nadat ik in mijn telefoon hem op donker heb ingesteld is die donker. Maar om dat nu elke keer te doen voor ik weg rij is nogal irritant.

Hoe hebben jullie dat geregeld?

edit: het is zo te zien reeds gemeld in september: https://support.google.co...witch-to-night-mode?hl=en
Oplossing daar is aanklooien in de software van de auto en daar de dashboard verlichting zachter te zetten of iets dergelijks. Dat is niet echt een optie in mijn auto :S

[ Voor 24% gewijzigd door Jelte op 02-02-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeddiee1
Bij mij gebeurd dit zodra ik de verlichting v/d auto aanzet. Dan springt android auto op mijn radio om naar donkere modus. Geen idee of dit door de connector v/d radio gezien wordt oid?
Jelte schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:55:
Ik merk dat tijdens de donkere uren de kaart niet automatisch donker wordt. Dit kun je op je android telefoon instellen door in de settings te zoeken naar Android Auto en daarin de Dag/Nacht stand voor kaarten aan te passen. Dat kan op dag, nacht of automatisch.
Maar hoe ik hem ook instel, android auto laat altijd de lichte dag kaarten zien. Pas nadat ik in mijn telefoon hem op donker heb ingesteld is die donker. Maar om dat nu elke keer te doen voor ik weg rij is nogal irritant.

Hoe hebben jullie dat geregeld?

edit: het is zo te zien reeds gemeld in september: https://support.google.co...witch-to-night-mode?hl=en
Oplossing daar is aanklooien in de software van de auto en daar de dashboard verlichting zachter te zetten of iets dergelijks. Dat is niet echt een optie in mijn auto :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb er nu geen canbus decoder tussen zitten. Mijn multimedia knoppen werken al gewoon.
Ik denk dat de autoradio geen idee heeft van de staat van de koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 10:51

peternator

Shoop da whoop.

Ik heb sinds gister een 9" VAG ready Junsun V1 Pro 6GB/128GB voor in mijn Skoda Fabia 2. Na talloze avonden kijken, vergelijken, topics lezen toch voor deze gegaan. Belangrijkste was voor mij:
  • Naadloos passend in huidige plek van radio
  • enigzins passend in interieur, liefst met VAG sausje (Je hebt wel van die RNS/Amundsen/Columbus lookalikes)
  • Zo groot als mogelijk scherm, binnen de beschikbare ruimte
  • Lekker vlot (dus minimaal 4GB ram en 8-core SOC)
  • Platform redelijk bekend in de XDA community - hoeft niet perse de bekende FYT "7862" te zijn, maar wel iets wat gangbaar is en te modden valt mocht het nodig zijn
  • Android auto, liefst wireless, maar bedraad is ook prima
  • Max 200-225 euro.
Vooralsnog niet ontevreden, installatie was peace-of-koekje en het werkte allemaal out-of-the box. Canbusje eraan en clipje die stroomtoevoer rechtstreeks naar device pompt losgehaald zodat de radio keurig aan en uit gaat bij op contact zetten auto en bij eruit halen van sleutel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyXZrov3v9NSjv4S7ewKhxpsask=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNNRrJ9OYSlTCcSizw6T4Rwx.jpg?f=fotoalbum_large

De radio past erg mooi in het dashboard en sluit perfect aan op het afdekplaatje wat al in de auto zat (om de orginele radio heen).

Software is zo-zo. Het blijft wel china meuk. Maar ik heb ook wel Pioneer 2-DIN radio's gehad met 'A-merk' software en dit doet er niet bijzonder veel voor onder, imho.

Ding is wel mooi vlot en heb geen stutters ervaren. Zit een Mediatek MT8667 of MT8259 in (moet het definitief nog even uitzoeken, maar dit had ik van een specsheet). Beide zijn prima chips met prima ondersteuning.

Leuke verrassing: Android auto werkt wireless, out of the box! *O*

Enige nadeel is dat een horizontaal balk van ongeveer 2cm bovenaan het scherm niet reageert op touch-input, maar wel af en toe touch-input registreert - als je er niet aan zit. Dit zorgt voor ghost-taps en dat je een vrij fors deel niet kan aanraken. Voor nu even een muis er op aangesloten. Lijkt een hardware issue dus nu met de mensen van Junsun via de Aliexpress app op zoek naar een oplossing, haha, het blijft China! :X

[ Voor 4% gewijzigd door peternator op 02-02-2023 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
Goedemorgen ik zelf ben in het bezit van een Junsun V3pro en het is mogelijk om die balk boven in beeld uit te schakelen bij de scherm instellingen wat nog beter is gewoon een andere launcher er op zetten gama of guru
werken perfect op deze radio's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozilla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10 17:57
Wat komt er nog bij de prijs als je iets bij Alie bestelt of is de prijs die op de website staat de prijs die je betaalt en niets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
gozilla schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:38:
Wat komt er nog bij de prijs als je iets bij Alie bestelt of is de prijs die op de website staat de prijs die je betaalt en niets meer?
Wordt jou item verstuurd vanuit China - dan zijn de inklaring kosten voor de koper.
Komt jou item rechtstreeks van uit een magazijn in Europa dan zit je goed.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

cazzie schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:51:
[...]

Wordt jou item verstuurd vanuit China - dan zijn de inklaring kosten voor de koper.
Komt jou item rechtstreeks van uit een magazijn in Europa dan zit je goed.
Tegenwoordig betaal je gewoon al incl btw op alie. Dan komen er geen kosten meer bij toch?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
EWK schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:57:
[...]

Tegenwoordig betaal je gewoon al incl btw op alie. Dan komen er geen kosten meer bij toch?
https://www.belastingdien...0u%20ook%20invoerrechten.

Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU

btw:
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22.
Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%.

invoerrechten:
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten.
Reken op 0 tot 17% invoerrechten.

inklaringskosten:
Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane.
Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
gozilla schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:38:
Het verhaal dat je bij Ali inclusief btw betaalt komt mij bekend voor. Bovendien heb ik mijn JMCQ in december geleverd gekregen zónder extra heffingen. Mijn advies: koop in de wetenschap dat je importheffingen en btw moet aftikken. Dan kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 23:42
nerovectra schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:01:
[...]

Het verhaal dat je bij Ali inclusief btw betaalt komt mij bekend voor. Bovendien heb ik mijn JMCQ in december geleverd gekregen zónder extra heffingen. Mijn advies: koop in de wetenschap dat je importheffingen en btw moet aftikken. Dan kan het alleen maar meevallen.
Tot 150 euro hoef je alleen btw te betalen, en dat is al geregeld met aliexpress.
Boven de 150 moet je invoerrechten betalen; die zullen er nog los bij komen als ze je pakket onderscheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Zynth schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:14:
[...]

Tot 150 euro hoef je alleen btw te betalen, en dat is al geregeld met aliexpress.
Boven de 150 moet je invoerrechten betalen; die zullen er nog los bij komen als ze je pakket onderscheppen.
Dat verklaart het. Ik heb 143 euro afgetikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21
Voor mijn 2016 hybrid Auris die van zichzelf de touch 2 en go heeft, ben ik aan het kijken naar de EKIY T7 4 GB 64GB opslag, maar krijg 2 verschillende verhalen voor wat betreft de canbus kabel. Het verschil is dat de ene winkel mij een type B AMP kabel aanraadt, en de andere een type C NoAmp. https://www.aliexpress.com/item/1005002673579804.html Zou om deze kabel gaan. Nu is het het geld niet , maar ik neig naar B omdat dat klinkt als 'je krijgt meer, heb je het niet, gebruik je het niet'. Maar wie weet meer hierover?

Een andere die ik heb overwogen is de mekede T500s, identiek model feitelijk, maar zonder specifieke frame. Als iemand mij richting de juiste frame kan wijzen, heb ik de mekede liever dan de ekiy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Why So Serious.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-07 14:49
Marco-Peters schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Android Auto vindt ik handiger, vooral bij korte ritjes: je start Google Maps en Spotify gewoon op je telefoon, voordat je de auto instapt. En daarna hup wegrijden, waarna Android Auto automatisch verbindt. Mits je de app Carlink ingesteld heb om automatisch te starten.
Je kan ook instellen dat hij bepaalde apps automatisch opstart zonder dat je ze eerst op je telefoon moet opstarten. Zo start hij bij mij altijd Spotify en Flitsmeister in split screen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Voor de UIS7862 is nu een custom ROM van beschikbaar: ik overweeg hem te installeren op mijn Medeke M500s, alleen ik heb altijd mijn twijfels bij custom ROMs. Vooral als de ontwikkelaar aangeeft dat het nog een bèta is.

https://forum.xda-develop...edition-with-fmc.4542673/

Ik heb nu echter weer ruzie met Android Auto: mijn Xiaomi Mi 10T Lite was kapot, op de valreep nog gebruik gemaakt van garantie. Waarna ik een Mi 10T als vervanging kreeg: upgrade denk je dan? Alleen Android Auto crashed de hele tijd :(

Schijnt dus een probleem met Xiaomi te zijn en nog niet opgelost: een custom Rom die van mijn telefoon een Pixel telefoon maakt, aka Pixel Experience. Zou het op kunnen lossen: maar ik ga niet de bootloader ontgrendelen van een nieuw toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Marco-Peters schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:07:
Voor de UIS7862 is nu een custom ROM van beschikbaar: ik overweeg hem te installeren op mijn Medeke M500s, alleen ik heb altijd mijn twijfels bij custom ROMs. Vooral als de ontwikkelaar aangeeft dat het nog een bèta is.

https://forum.xda-develop...edition-with-fmc.4542673/

Ik heb nu echter weer ruzie met Android Auto: mijn Xiaomi Mi 10T Lite was kapot, op de valreep nog gebruik gemaakt van garantie. Waarna ik een Mi 10T als vervanging kreeg: upgrade denk je dan? Alleen Android Auto crashed de hele tijd :(

Schijnt dus een probleem met Xiaomi te zijn en nog niet opgelost: een custom Rom die van mijn telefoon een Pixel telefoon maakt, aka Pixel Experience. Zou het op kunnen lossen: maar ik ga niet de bootloader ontgrendelen van een nieuw toestel.
Ja, het is enorm balen als één bepaald telefoontype zo'n issue heeft. Helemáál als de ondersteuning van de fabrikant nogal onzeker is. Je hebt er niks aan wat ik hier typ maar ik gebruik al 10 jaar Nexussen en Pixels. Die zijn verre van bugvrij, maar nooit voor lang. Vrijwel ieder issue is bij de volgende maandelijkse update verholpen.

Heeft iemand trouwens beeld bij hoe ik op m'n tweede telefoon (op iOS) de hotspot automatisch in kan laten schakelen als ie met de Android headunit verbindt? Is daar ook een soort "Tasker" voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
nerovectra schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:49:
[...]

Ja, het is enorm balen als één bepaald telefoontype zo'n issue heeft. Helemáál als de ondersteuning van de fabrikant nogal onzeker is. Je hebt er niks aan wat ik hier typ maar ik gebruik al 10 jaar Nexussen en Pixels. Die zijn verre van bugvrij, maar nooit voor lang. Vrijwel ieder issue is bij de volgende maandelijkse update verholpen.

Heeft iemand trouwens beeld bij hoe ik op m'n tweede telefoon (op iOS) de hotspot automatisch in kan laten schakelen als ie met de Android headunit verbindt? Is daar ook een soort "Tasker" voor?
Ik wilde Pixel Experience erop zetten, maar Xiaomi laat je 168 uur wachten tot je de bootloader kan ontgrendelen. Nu moet ik nog zo'n 50 uur ofzo was wachten. Dan heb ik voornemens PE erop te zetten, werkte op mijn andere Xiaomi telefoon ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Marco-Peters schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:54:
[...]

Ik wilde Pixel Experience erop zetten, maar Xiaomi laat je 168 uur wachten tot je de bootloader kan ontgrendelen. Nu moet ik nog zo'n 50 uur ofzo was wachten. Dan heb ik voornemens PE erop te zetten, werkte op mijn andere Xiaomi telefoon ook goed.
Top! Perspectief is altijd belangrijk! En wellicht zorgt Pixel experience er ook voor dat jouw gegevens op iets minder Chinese servers achterblijven. Win-win!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54

-tom-562

Oliesjeik

Is het nog aan te raden om tegenwoordig een radio met 2gb RAM te kopen? Op marktplaats staat nu een Android radio te koop voor 1 van onze auto's, met fysiek knoppen. Gaat uiteindelijk om zo'n radio die gekocht is via audiovolt (dus een AliExpress radio voor te veel geld :P).
Radio zal 9 van de 10x gebruikt worden met Apple CarPlay of Android auto

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hofsm
Als je geduld hebt is 2gb genoeg maar houd niet over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
-tom-562 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:12:
Is het nog aan te raden om tegenwoordig een radio met 2gb RAM te kopen? Op marktplaats staat nu een Android radio te koop voor 1 van onze auto's, met fysiek knoppen. Gaat uiteindelijk om zo'n radio die gekocht is via audiovolt (dus een AliExpress radio voor te veel geld :P).
Radio zal 9 van de 10x gebruikt worden met Apple CarPlay of Android auto
Mijn advies: heel hard wegrennen _O- Ik dacht in eerste instantie ook, zo slecht kan dat toch helemaal niet zijn? Een Quadcore ARM A7 chipset, met 2GB RAM. Maar het enige wat dat ding goed deed was Android Auto bedraad en de ingebouwde apps.

Voor de rest was het dik waardeloos: ook wat betreft geluid, door het ontbreken van DSP/DPS? Daarna heb ik dus zo'n Mekede M500s gekocht, met een UIS7862 en het fijne daaraan is. Er is een levendige community op XDA.

Nu draad ik een custom ROM, welke ondanks dat het een beta is: het apparaat een stuk vlotter gemaakt heeft. Tot nu toe nog geen schokkend problemen tegen gekomen en alles wat ik tegenkom, dat deel ik dan met de ontwikkelaar.

Theoretisch gezien zou 2GB en een Quadcore Chipset genoeg moeten zijn, alleen dan zou er een eigen firmware ontwikkeld moeten worden. Er zijn enkele goedkope 7 inch Autoradio's die op Linux draaien, die redden het met nog minder.

Je kunt dan echter ook geen Google Maps of Spotify installeren bijvoorbeeld, wat eigenlijk het voordeel is van een Android Autoradio. Je kunt heel veel apps installeren, al zijn ze dan wel ontworpen voor gebruik op een smartphone of tablet. Waardoor ze ook te zwaar zijn voor zo'n langzame chipset.

[ Voor 18% gewijzigd door Marco-Peters op 20-02-2023 08:59 ]

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:59
Ik zit op advies van enkelen hier te kijken naar een Mekede M300 of M500. Ik kan op hun store op Ali echter geen enkele unit vinden die vanuit een EU magazijn wordt verzonden. Heb ik pech of kijk ik op de verkeerde plek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
meintje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:00:
Ik zit op advies van enkelen hier te kijken naar een Mekede M300 of M500. Ik kan op hun store op Ali echter geen enkele unit vinden die vanuit een EU magazijn wordt verzonden. Heb ik pech of kijk ik op de verkeerde plek?
Worden die toestellen niet onder "8 core android 12 car stereo" verkocht ?
Want dat soort Head Units worden wel binnen 5 dagen verzonden namelijk.

control alt oeps deleted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
meintje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:00:
Weet niet? Ligt eraan wat je zoekt? Als je een kant en klare oplossing specifiek voor jou auto zoekt, dan zal die waarschijnlijk niet ergens in Polen of Tsjechië in een warenhuis liggen. Maar puur de unit zelf en niet het frame, die heb ik toen vanuit Polen laten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:59
Bedankt voor de tips. Ik keek inderdaad naar een model specifieke oplossing. Zal van het weekend even verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Voor de eigenaren van een Mekede M500s ( M300s etc )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duOO45xLjSKsgd3W86zwFdxj72Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZO2mAQiQCnfZ760ccrdW2umY.jpg?f=fotoalbum_large

De custom firmware van Mario Dantes (XDA) voegt diverse verbeteringen toe: mogelijkheid tot root activeren, wat er op zijn beurt weer voor zorgt dat de autoradio kunt vergrendelen. Ontgrendelen gaat met je emailadres.... root moet wel aan staan, anders werkt het niet.

Je hoeft de custom firmware alleen op een usb stick te zetten, geformatteerd als FAT. Je oorspronkelijke instellingen, of aanpassingen gaan daarmee niet verloren. Zelf vind ik het een hele verbetering, ook in de IU. Zo ziet de volume regelaar nu moderner uit, wanneer je geluid zachter of harder zet.

Officieel is het een beta: maar naar mijn mening stabiel genoeg, om dagelijks te gebruiken. Ik ben geen schokkende dingen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:23

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik wil mijn vriendin rond April als verjaardagscadeau een auto radio met Android Auto laten inbouwen bij een zaak in Emmen, want de fabrieksradio die er nu in zit is echt aan zijn eind aan het komen. Welke modellen zijn nog aan te raden als ik vragen mag :). Ze rijdt in een Peugeot 107

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
G_Dragon schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:38:
Ik wil mijn vriendin rond April als verjaardagscadeau een auto radio met Android Auto laten inbouwen bij een zaak in Emmen, want de fabrieksradio die er nu in zit is echt aan zijn eind aan het komen. Welke modellen zijn nog aan te raden als ik vragen mag :). Ze rijdt in een Peugeot 107
Er is niet echt veel innovatie gaande: maar nog steeds zijn de Android Autoradio's met UIS7862 chipset, een van de snelste op de markt. Ik heb er een AHD achteruitrijcamera op geïnstalleerd en dat werkt prima, nadat ik eindelijk de storing in het beeld voor 99% opgelost had.

Ik denk dat je het bij een Peugeot 107 ook zelf kunt doen: dat is een auto daar zijn miljoenen van gemaakt, dus grote kans dat op AliExpress een compleet set te krijgen is. Wellicht zelfs nog met knopjes? Voor mijn auto moest ik het doen met het universele unit, want met knopjes was outdated hardware.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WL1qjqn_cW5D06To7trq55AoBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNMsfO7K7xiSbwCoZ6XlHriC.jpg?f=fotoalbum_large

€ 97,13 49%OFF | Android 11 Autoradio Multimedia Speler Voor Peugeot 107 1 Voor Toyota Aygo Voor Citroen C1 2005-14 Auto speler Carplay Auto Gps
https://a.aliexpress.com/_EHV3MZP

[ Voor 22% gewijzigd door Marco-Peters op 26-02-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
MoiZie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:19:
Voor mijn 2016 hybrid Auris die van zichzelf de touch 2 en go heeft, ben ik aan het kijken naar de EKIY T7 4 GB 64GB opslag, maar krijg 2 verschillende verhalen voor wat betreft de canbus kabel. Het verschil is dat de ene winkel mij een type B AMP kabel aanraadt, en de andere een type C NoAmp. https://www.aliexpress.com/item/1005002673579804.html Zou om deze kabel gaan. Nu is het het geld niet , maar ik neig naar B omdat dat klinkt als 'je krijgt meer, heb je het niet, gebruik je het niet'. Maar wie weet meer hierover?

Een andere die ik heb overwogen is de mekede T500s, identiek model feitelijk, maar zonder specifieke frame. Als iemand mij richting de juiste frame kan wijzen, heb ik de mekede liever dan de ekiy.
Ikzelf heb in de Auris een Dasaita zitten. Kabel van hun is de CB004. Past perfect, alles werkt. Misschien eens vergelijken op de afbeeldingen? Ik heb in elk geval geen AMP, denk ook niet dat er een Auris versie bestaat met een amplifier in. https://www.amazon.com/Da...n-Amplifier/dp/B08DTZXPQ3

[ Voor 29% gewijzigd door Krize18 op 26-02-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauji
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-03 01:45
Goedendag allen,
Mijn 1 DIN autoradio heeft sinds gisteren een probleem.
Hopelijk is dit het goede forum en kan iemand mij helpen. 😉

Mijn JVC KD R-821 BT viel gisteren plots uit tijdens het koppelen met Bluetooth. Zwart scherm. Zekering even in en uit gedaan, en terug beeld.
Echter, bepaalde knoppen van de radio doen het niet meer. Het gaat om de MENU, TP/BACK,EJECT,DISP, CALL en EQ-knop.

Het volumewieltje met de 4 pijltjes doen het wel gewoon. Sourceknop ook
Front al afgenomen ut de auto en resetbutton ingedrukt, maar probleem blijft. Ook met een andere zekering erin doen de betreffende knoppen het niet meer.

Tijdens het rijden springt het menu nu plots ook vanzelf aan, zonder er op dat moment op te drukken.

Wat kan dit probleem zijn en wat kan ik hier
(weinig technische kennis) aan doen?

Groet
Lauji

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 15:31
@Lauji Dat is geen Android autoradio, dit topic is voor Android autoradio units. Maar zo te lezen is er iets intern stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
In ben van plan een UIS7862 HU voor m'n Mazda 3 uit 2011 aan te schaffen, denk een Mekede. Hoe kom ik er achter of een canbus nodig is voor de stuurwiel bediening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
4tune schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:17:
In ben van plan een UIS7862 HU voor m'n Mazda 3 uit 2011 aan te schaffen, denk een Mekede. Hoe kom ik er achter of een canbus nodig is voor de stuurwiel bediening?
Verkoper vragen? Al is dat geen garantie, dat ze het ook echt weten. In het ergste geval koop me zo'n regelunit voor de canbus en heb je hem niet nodig: als je hem wel nodig hebt, dan hoef je tenminste niet te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YaNs-zT2fqO9xMN1PUujfE9PEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8v0ZdVwrZKPc6LCNL57cIKJM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Radio app van de Mekede M500s eindelijk vervangen, door de NavRadio+ app welke via de Playstore of XDA te downloaden is. Zelf heb ik hem via XDA gedownload, omdat daar de nieuwste gratis versie staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4L75mvaJLHOqF0pCVjjEiGp9hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6fSkmH6aLrkb1xJD0VIwerS.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was de oude Radio app: die heb ik uitgeschakeld, door met een USB Stick een script uit te voeren. Anders conflicteert de originele radio app met NavRadio+ app. In beide apps heb je geen AF ondersteuning, want dat hebben de Chinezen gewoon niet goed geïmplementeerd. Dus het werkt simpelweg niet.

Maar in NavRadio+ kun je wel de frequentie aanpassen, naar de naam van het radio station: dat heb ik al gedaan. En je kunt alternatieve frequenties toevoegen, dan wissel je door te tikken op het radio station van de frequentie.

De betaalde versie van Navradio+ bied ook ondersteuning voor logos en dergelijke, zoals je vaak ziet bij de autoradio's die Volkswagen en co in hun moderne autos zetten :+ Echter ik vind de basis versie uitgebreid genoeg en gebruik de FM Radio heel weinig, dus daarom koop ik de betaalde versie ( nog ) niet.

Echter als je veel naar de FM radio luistert, is € 6 eigenlijk geen geld: op AliExpress geef ik zonder blikken of blozen € 6 uit aan spul, wat achteraf waardeloos blijkt. Alleen bij apps koop ik eigenlijk nooit een premium variant _O-

Deze app werkt op alle UIS7862 Android Autoradios, dus het hoeft niet perse eentje van Mekede te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
De FM Radio vervangen door NavRadio+ had mijn launcher kapot gemaakt: snelkoppelingen naar de FM Radio, werken niet met NavRadio+ helaas. Dus dit heb ik weer ongedaan gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tnv2W9rwLHEcbwzLehePPv1h9Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LS7GaVkhOge5RNdDecH4GuCV.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik een VAG stijl geïnstalleerd en weleens waar ontbreken momenteel de logos nog: daar heb ik de ontwikkelaar voor een verzoek gestuurd, in gebrekkig Google Translate Russisch. Ja 4PDA staat vol met verschillende Radio Mods voor de UIS7862 en met Google Translate, wijst zich het uiteindelijk wel hoe je ze moet installeren. Gewoon APK instaleren gaat niet werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZN62TYLM86_dW5qHB8MBWnDOg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gs9wysqFHFrGBGZ8oImfcq50.jpg?f=fotoalbum_large

Ook heb ik eindelijk een launcher naar wens gevonden: die widget voor muziek afspelen, is enkel bedoeld voor de ingebouwde mediaspeler. Dus daar heb ik met Spotify weinig aan. En de snelheidsmeter is nogal een gimmick, maar mij gaat het vooral dat ik snelkoppelingen naar apps kan instellen en het geheel een beetje gelikt uit ziet _O-

Maar de FM widget, die werkt wel gewoon en de snelkoppeling naar de radio en Bluetooth: waar je dus ook muziek via je telefoon kunt afspelen, of handsfree bellen. Die auto in de snelheidsmeter is overigens geen animatie, dat is gewoon een afbeelding.

Android Auto dat werkt voorlopig niet, want recent zijn er helaas bugs opgetreden waardoor Android Auto om de haverklap crasht. Dus de komende tijd ga in het gewoon niet meer gebruiken.... wellicht is het over een paar maanden gefixt. Maar je wordt er doodmoe van om iedere week, uit te proberen of het nu wel werkt |:(

Ik heb dus gewoon Google Maps als Autostart aanstaan: doordat het de standaard navigatie app is. In Google Maps heb ik vervolgens ook een klein bedieningspaneel, voor Spotify. Dus dat werkt prima en in zekere zin, is dit beter dan Android Auto. Aangezien je alle gangbare Android apps kunt gebruiken, waar dat in Android Auto niet mogelijk is. Je WiFi wordt ook uitgezet tijdens gebruik van Android Auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qSwHsYVJR5M1p_FwbVEpE71QXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBhp3H2OWef2UBhhmqnsPXCq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Russische ontwikkelaar van de mod gevraagd om logos toe te voegen voor radiozenders rondom Heerlen: als je dus de stad Heerlen in vult, dan krijg je bij de nieuwste versie van deze mod dus logos van o.a NPO 3FM en ook Qmusic. Waarbij ik drie frequencies van NPO 3FM heb doorgegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Marco-Peters op 15-03-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 10:56

BPP

Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds 2 weken een Polo 6r Bluemotion uit 2013. Omdat er een oude RCD310 in zit heb ik via Ali een nieuwe Android Unit aangeschaft. Namelijk onderstaande. Wel de S2 versie met 4gb RAM.

€ 89,20 41%OFF | Android 10 Auto Radio Voor Vw Polo Golf 5 6 Plus Passat B6 Jetta Tiguan Touran Sharan Scirocco Caddy Seat carplay Audio Stereo Gps
https://a.aliexpress.com/_EImATSB

Vervangen lukt mij wel, maar hoe zit het met de battery drain? Ik lees gemengde verhalen. De ene stelt dat het bij modellen na 2009 wel goed moet zitten. En elders lees ik weer dat iemand met een 2012 model wel weer last kreeg van een battery drain met een aftermarket Android Unit. Vervangen CANBUS ben ik helaas onbekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
BPP schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 05:57:
Vervangen lukt mij wel, maar hoe zit het met de battery drain? Ik lees gemengde verhalen. De ene stelt dat het bij modellen na 2009 wel goed moet zitten. En elders lees ik weer dat iemand met een 2012 model wel weer last kreeg van een battery drain met een aftermarket Android Unit. Vervangen CANBUS ben ik helaas onbekend mee.
Volgens mij ligt dat aan Volkswagen: bij mijn auto gebruikt de Android Autoradio nauwelijks energie in slaapmodus, net zoals wanneer je de computer in slaapmodus zet zeg maar. Dus dat is geen probleem gebleken en regelmatig, pas ik ook dingen aan of update ik de apps terwijl de auto uit staat.

Toen mijn auto een lange tijd stil stond, heb ik de diepe slaap wel uitgezet. Gewoon het zekere voor het onzekere. Maar na 3 a 4 dagen, zet de autoradio zich toch zelf uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Marco-Peters op 22-03-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 13:23

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik heb inmiddels een autoradio met Android Auto gevonden voor mijn vriendin haar verjaardag, wel via een andere weg dan ik eerst voor ogen had. Want we zijn samen bij het bedrijf in Emmen geweest en daar waren voor een radio + Frame + inbouwen 900 euro kwijt, dat was ons beiden veel te gek. Want de laatste keer dat wij daar waren was je een keer 400 euro kwijt, dus toen maar verder gaan zoeken naar eventueel andere opties.

Toen kwamen we Audiovolt tegen en daar had je voor rond de 450 euro een autoradio + frame + alle kabels, nu kan een vriend van ons hem gratis inbouwen. Dit zijn de bedragen die je graag wil zien en niet van die stomme idiote hoge bedragen van 900 euro of meer.

Hier alvast een kleine sneakpeak van onze bestelde radio:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYIMdgLM74uSTHqgs3F2Dl-tyTQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ogx06io41GeMCA9av8Z1E8iN.png?f=user_large

Er komen nog wel meer foto's wanneer deze is ingebouwd d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnoz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-07 21:19
Hallo allen,

Een vraagje:

Ik heb vandaag, of naja gister inmiddels een opel vivaro uit 2008 aangeschaft. Het eerste wat ik wil aanpakken is de radio.

Ik dacht ik bestel er 1 op audiovolt voor 299 euro.
Nu ben ik hier aan het lezen en begin ik toch te twijfelen...
Is de twijfel juist? En zo ja kan iemand mij wat aanraden wat in de vivaro past? Het is een auto met canbus en stuurbediening die ik graag werkend wil houden.

Ik zou daarom graag willen weten wat ik eventueel moet bestellen als ik bv een radio van ali bestel?

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen!

Ik had zelf deze gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtpL-3N6ma7zaeLqhI4HmkeXBpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOPmFnA5k1odqS1aer04saFi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door jarnoz op 25-03-2023 00:56 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste