Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Why So Serious.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-07 14:49
@Marco-Peters hij werkt fantastisch echt super blij mee bedankt voor het advies 👍

De deep sleep setting heb ik nog niet kunnen vinden, waar bevindt die zich precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Why So Serious. schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:16:
@Marco-Peters hij werkt fantastisch echt super blij mee bedankt voor het advies 👍

De deep sleep setting heb ik nog niet kunnen vinden, waar bevindt die zich precies?
Helemaal onderaan bij fabrieksinstellingen, heb je een instelling die heet "Sleep mode Setting" en die kun je dus aan of uit zetten. Als alles goed aangesloten is, dan zou dit eigenlijk verder ook geen probleem moeten zijn.

Alleen als je zeg maar op vakantie gaat en je weet, de auto gaat een maand ofzo stil staan op een parkeerplaats. Dan lijkt het mij eigenlijk wel een goed idee om het uit te zetten. De instellingen is soms nogal een zoekwerk, maar op XDA staat een overzicht wat je waar kunt vinden.

Wanneer je de auto regelmatig gebruikt dan heeft het niet zo'n impact op je accu, deze wordt toch bijgeladen op moment dat je gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Why So Serious.
@Marco-Peters Ja ik rijd wel regelmatig maar wel kleine stukjes vaak dus twijfel of ik hem aan of uit zet. Maar bedankt!

• Why So Serious.
Ik zit nu met het probleem dat de reverse camera telkens voor een aantal seconden getriggerd wordt terwijl ik gewoon in vooruit rijd. Er is dan gewoon zwart beeld met alleen de hulp lijnen overlay aangezien de camera zelf dan niet aanstaat en geen beeld kan tonen.

Heb de instelling welke het volume dempt terwijl de camera aanstaat maar uitgezet zodat ik in ieder geval niet continu een wisselend muziek volume heb.

Iemand dit probleem toevallig ook tegengekomen?

• Marco-Peters
Lijkt mij Canbus gerelateerd? De grote vraag is, hoe heb je die achteruitrijcamera aangesloten? Bij mij wordt hij getriggerd, door de achteruitrijverlichting. Ik zou er eens specifiek op zoeken op Google, de merk specifieke forums staan vol met allerlei problemen in combinatie met het achteraf inbouwen van een Achteruitrijcamera.

Is de canbus correct ingesteld? Bij fabrieksinstellingen, kun je instellen welke auto je hebt. Car agreement ofzo heet die optie.

Zelf moet ik ook nog de Car Camera Filter ertussen uithalen, maar ik wacht even tot ik de Ferrite rings heb. Omdat ik dan in 1x alles wil gaan doen, aangezien je toch telkens weer een stuk plastic los moet halen.

Nu is mijn lijstje dus:
  1. Ferrite ringen aan beide uiteinden van de videokabel plaatsen.
  2. Car Camera Filter verwijderen en DC kabel herstellen
  3. Testen of de Ferrite ringen de storing in het beeld verholpen hebben.
  4. Laatste optie is klooien met een DC to DC step down converter
  5. Niet opgelost? Dan leer ik ermee leven :-(
Als een ding is waar ik mij enorm in vergist heb: dan is het wel de achteruitrijcamera, dat leek zo eenvoudig. Netjes de videokabel van voren naar achter aangelegd, afgetapt van de achteruitrijverlichting en voila.

Alleen ik heb nogal last van OCD, die wil eigenlijk perfect beeld. Al kan ik met storing, net zo goed zien wat er gebeurd. Dus die hele achteruitcamera, doet het eigenlijk prima op de storing na.

[ Voor 4% gewijzigd door Marco-Peters op 21-09-2022 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Why So Serious.
@Marco-Peters Ik heb net zoals @Jelte geen Canbus geïnstalleerd. Aangezien hij aangaf dit niet nodig te zijn en ik dit bij de vorige head unit ook niet heb gebruikt.

Heb in de setting bij canbus dan ook none/null geselecteerd. Lijkt me als ik daar het model en type selecteer hij ook een bijhorende Canbus verwacht.

Vermoedt dat die van mij ook op het achterlicht aangesloten is.

Bij mij is het beeld ook niet helemaal storings vrij maar dat vind ik niet heel storend het gaat mij er puur om dat ik kan zien of er zich achter mij niks bevind.

[ Voor 17% gewijzigd door Why So Serious. op 21-09-2022 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Why So Serious. Ik heb de camera aangesloten zoals in de handeling van de radio en de achteruitrijcamera (zijn hetzelfde).

Zit de rode kabel langs de video kabel aangesloten op de reverse (roze kabel uit de radio)? En ook op de plus van het achterlicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Why So Serious. schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:45:
Vermoedt dat die van mij ook op het achterlicht aangesloten is.
Achterlicht of achteruitrijlicht? Dat is erg belangrijk, want als je hem op het achterlicht heb aangesloten: dan werkt het niet zoals het zou moeten. Heb je het precies zo aangesloten, zoals in de handleiding beschreven staat?

Maar stel je hebt hem perongeluk op de verkeerde verlichting aangesloten: dan zou de camera dus getriggerd worden, op moment dat jij je achterverlichting aanzet ( dimlicht/remlicht ). En is het een AHD camera? Zoja dan kan het zijn, dat je dit nog even aan moet zetten in fabrieksinstellingen.

Standaard staat dit schijnbaar niet aan, want bij mij was het beeld zwart wit en dat bleek dus te zijn omdat AHD nog niet aanstond. Ik denk als je die achteruitrijcamera op het achterlicht aangesloten hebt, dan gaat die camera bij iedere remactie aan :+

[ Voor 8% gewijzigd door Marco-Peters op 21-09-2022 17:54 ]

• Why So Serious.
@Marco-Peters ik bedoel inderdaad achteruitrijlicht maar dit was allemaal al aangesloten door de vorige eigenaar. Dit werkte ook allemaal goed, het enige wat ik heb gedaan is de head unit vervangen. De aansluitingen kon ik hierbij 1 op 1 overnemen.

De camera lijkt ook alleen ingeschakeld te worden als ik achteruit rijd omdat dat de enige situatie is waarin ik ook daadwerkelijk beeld krijg.

In de andere gevallen krijg ik dus alleen een zwart scherm met de waarschuwingslijnen te zien.

• Why So Serious.
Jelte schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:48:
@Why So Serious. Ik heb de camera aangesloten zoals in de handeling van de radio en de achteruitrijcamera (zijn hetzelfde).

Zit de rode kabel langs de video kabel aangesloten op de reverse (roze kabel uit de radio)? En ook op de plus van het achterlicht?
Heb hem op de ingang uit handleiding aangesloten. Dit was daarnaast ook de enige aansluiting die past. Dat van de rode kabel zal ik zo even controleren.

@Jelte jij hebt trouwens ook gewoon null geselecteerd bij de canbus instellingen neem ik aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Why So Serious. op 21-09-2022 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Why So Serious. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik heb wel zitten klooien met een canbuskabel. Die heb ik weggehaald, maar instellingen laten staan. Vermoed niet dat dat veel uitmaakt.

Check de spanning eens op de signaalkabel vanuit de camera. Die zou 0V moeten zijn als je hem niet in de achteruit hebt zitten en (logisch) 12V als je dat wel hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Jelte op 21-09-2022 18:53 ]

• Why So Serious.
Jelte schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:48:

@Jelte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4p_13UnmaDQ19B1rkWgOUUcDst0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vmM7udIXINvEL7qTcnCeSHF.jpg?f=fotoalbum_large

Hmm dit is momenteel mijn situatie inplaats van dat de cam aansluiting (rood) rechtstreeks aangesloten is op de radio (bruine kabel, hier staat tenminste back op) wordt hij na de gele tulp kabel afgesplitst in blauw en zwart waarbij zwart de video kabel is en blauw wordt aangesloten op back. Dit lijkt overeen te komen met het boekje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3DGZxRhNddNo_mi30Dysc6_owk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WOE96NhI4ZKyeEFSjeaScVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik trouwens namelijk op de 2e afbeelding links kijk lijkt de tulp aansluiting alleen maar op de andere gele tulp aansluiting aangesloten te zijn.
Hierna wordt pas de link terug te gaan naar A gemaakt. Maar de enige aansluiting die vanuit de kabel van G lijkt de tulp kabel te zijn

[ Voor 65% gewijzigd door Why So Serious. op 21-09-2022 19:44 ]

• gozilla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10 17:57
@Marco-Peters Ik lees uit jouw reacties dat jij een Medeke M500s in je bezit hebt en geplaatst in je auto.
Is de Medeke een open Android systeem en geen Alps FF5000 systeem wat gesloten is?
Heb jij geen problemen met het te gelijkertijd gebruik van DAP-Z en een navigatie programma zoals Sygic navigatie? Starten deze snel op en heeft de navigatie snel een route uitgerekend? Zijn er geen haperingen in het geluid? Heeft het navigatie programma geen vast lopers of wacht tijden of een trage reactie ?
Zelf nu in het bezit van zo,n Alps FF5000 systeem, wat een drama, weg er mee, zoek naar vervanger voor in gebruik in een SEAT Altea 2010.

• Why So Serious.
Update,

Het lijkt wel of er een soort kabel breuk in de tulp stekker (vrouwtje) zit. Als ik de head unit iets beweeg schakelt hij namelijk over naar het zwarte beeld en valt de radio weg. Dit zelfde doet hij wanneer ik de tulp kabels uitelkaar haal.

• Jelte
  • Niet online
Why So Serious. schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:30:
[...]

[Afbeelding]

Hmm dit is momenteel mijn situatie inplaats van dat de cam aansluiting (rood) rechtstreeks aangesloten is op de radio (bruine kabel, hier staat tenminste back op) wordt hij na de gele tulp kabel afgesplitst in blauw en zwart waarbij zwart de video kabel is en blauw wordt aangesloten op back. Dit lijkt overeen te komen met het boekje

[Afbeelding]

Als ik trouwens namelijk op de 2e afbeelding links kijk lijkt de tulp aansluiting alleen maar op de andere gele tulp aansluiting aangesloten te zijn.
Hierna wordt pas de link terug te gaan naar A gemaakt. Maar de enige aansluiting die vanuit de kabel van G lijkt de tulp kabel te zijn
Volgens mij moet je de roze kabel hebben, niet de bruine waar back op staat. Volgens mij is dat de 5 kabel in één van de rijen van de stekker.

Er komt geen kabel vanuit G. die rode kabel op het plaatje bij de gele stekkers komt vanuit je achteruitrijcamera. En die moet daar aangesloten zijn op de 12V van het achteruitrijlicht.

• Why So Serious.
Jelte schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:28:
[...]
Volgens mij moet je de roze kabel hebben, niet de bruine waar back op staat. Volgens mij is dat de 5 kabel in één van de rijen van de stekker.

Er komt geen kabel vanuit G. die rode kabel op het plaatje bij de gele stekkers komt vanuit je achteruitrijcamera. En die moet daar aangesloten zijn op de 12V van het achteruitrijlicht.
De enige kabel vanuit G is inderdaad de tulp kabel.

Dan heb ik een blauwe kabel welke vanuit mijn camera komt, deze is met rode tape vast gemaakt aan een bruine kabel welke aangesloten is op A.

• Marco-Peters
gozilla schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:32:
@Marco-Peters Ik lees uit jouw reacties dat jij een Medeke M500s in je bezit hebt en geplaatst in je auto.
Is de Medeke een open Android systeem en geen Alps FF5000 systeem wat gesloten is?
Heb jij geen problemen met het te gelijkertijd gebruik van DAP-Z en een navigatie programma zoals Sygic navigatie? Starten deze snel op en heeft de navigatie snel een route uitgerekend? Zijn er geen haperingen in het geluid? Heeft het navigatie programma geen vast lopers of wacht tijden of een trage reactie ?
Zelf nu in het bezit van zo,n Alps FF5000 systeem, wat een drama, weg er mee, zoek naar vervanger voor in gebruik in een SEAT Altea 2010.
Open Android is groot woord: ja het is opensource, daarom kan het ook op een autoradio draaien. Terwijl Google het eigenlijk ontwikkeld heeft voor smartphones en tablets, al heb ik thuis ook een Amazon Fire Stick welke ook op Android draait.

Ik heb even op "Alps FF5000" maar dat is dus schijnbaar een Android Autoradio, welke op een Cortex ARM A7 chipset draait. Deze chips zijn eigenlijk bedoeld voor ontwikkelingslanden, zoals Pakistan of India bijvoorbeeld. Het zijn energie efficiënte chipsets, maar het is traag als dikke ......

De EKIY D7 welke ik hiervoor kort gebruikt had, deze had ook zo'n soort chipset. Maar hij had op zijn minst 2GB RAM, dus twee apps tegelijkertijd draaien dat ging opzicht wel. Echter route uitstippelen op Google Maps en deze starten, dat was enorm traag.

Maar nee met de Mekede M500s is dat allemaal geen probleem: het is echt een wereld van verschil, dat terwijl de Mekede helemaal niet zoveel duurder was dan de EKIY. Je kunt dus gewoon meerdere apps tegelijkertijd gebruiken, ook start navigatie snel en de GPS werkt ook goed.

Geluid is echt heel goed: dat was bij die EKIY zo'n enorme tegenvaller, bij de Mekede is dat gewoon hetzelfde zoals ik gewend van de originele Autoradio. Daar ben ik dus echt blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Why So Serious. schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:01:
Update,

Het lijkt wel of er een soort kabel breuk in de tulp stekker (vrouwtje) zit. Als ik de head unit iets beweeg schakelt hij namelijk over naar het zwarte beeld en valt de radio weg. Dit zelfde doet hij wanneer ik de tulp kabels uitelkaar haal.
Dan heb je het probleem al gevonden lijkt mij? Ik heb trouwens die tulp stekker ingewikkeld met van die electrische isolatietape, dan schiet het nooit onverwacht los. Ik vraag mij alleen af of je ook specifiek dat vrouwtje op AliExpress kunt kopen, want die wordt ja meegeleverd met de autoradio.

• Why So Serious.
@Marco-Peters zou je misschien even willen kijken welke instellingen jij hebt onder het kopje factory mbt de camera. 360 switch on/off, plug in serial, single 360 on/off, reverse power supply on/off.

Vaak lijkt hij namelijk wel te doen zolang de motor uit staat maar zo gauw ik hem aanzet, in een versnelling zet en dan weer in de achteruit doet die niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Why So Serious. schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:41:
@Marco-Peters zou je misschien even willen kijken welke instellingen jij hebt onder het kopje factory mbt de camera. 360 switch on/off, plug in serial, single 360 on/off, reverse power supply on/off.

Vaak lijkt hij namelijk wel te doen zolang de motor uit staat maar zo gauw ik hem aanzet, in een versnelling zet en dan weer in de achteruit doet die niet.
Ik kan je alleen vertellen over de "reverse power supply" in mijn zoektocht naar het oplossing van de storing in het beeld, heb ik deze namelijk op aangezet. Maar dat veranderde helemaal niets: waarschijnlijk is dit een optie, wanneer je de camera vanaf de headunit van stroom voorziet? Dus heb ik het weer op uit gezet, als je het bij jou op aan staat? Ik denk dat het op uit moet staan.

De 360 camera daar heb ik niks mee gedaan, dus die zal wel uit staan. Jij had toch een Amerikaanse auto of niet? Een Ford? De achteruitrijcamera werkt gewoon, maar je hebt het probleem dat hij zich op random momenten inschakelt en dan een zwart beeld toont? Zou trouwens eigenlijk helemaal niet mogen gebeuren, want zolang je niet in de achteruit schakelt: dan zou de headunit ook geen signaal van de achteruitcamera moeten krijgen.

Als het namelijk een storing in het beeld was, waarbij het beeld niet bruikbaar is. Dan had wellicht die Car Camera Filter kunnen helpen, welke bij mijn Japanse auto nu juist de boel erger gemaakt heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Marco-Peters op 22-09-2022 20:51 ]

• Why So Serious.
@Marco-Peters ben nu even bezig geweest met de settings random aan en uit kijkt nu niet voor te komen maar kan ook toeval zijn.

Momenteel werkt alles perfect wanneer de motor uit staat.

Wanneer die aanstaat werkt hij als je hem in zijn achteruit zet. Wanneer je daarna echter hem weer in zijn vooruit zet een klein stukje rijd en daarna in zijn achteruit zet werkt de camera niet meer. Heel vreemd allemaal.

Edit: heb inderdaad een 2e generatie ford focus st225.

[ Voor 9% gewijzigd door Why So Serious. op 22-09-2022 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Why So Serious. schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:00:
Wanneer die aanstaat werkt hij als je hem in zijn achteruit zet. Wanneer je daarna echter hem weer in zijn vooruit zet een klein stukje rijd en daarna in zijn achteruit zet werkt de camera niet meer. Heel vreemd allemaal.
Je zou bijna zeggen, dat het wellicht aan de achteruitrijcamera zelf ligt: maar het klinkt ook niet echt logisch in mijn oren. En je weet niet natuurlijk niet hoe die camera geïnstalleerd is, want dat heeft de vorige eigenaar ja gedaan.

Maar dit wat jij omschrijft, zou eigenlijk niet mogen gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Why So Serious.
Alles open gehaald en met wat hulp van een handige zwager bleek uiteindelijk dat de camera semi draadloos was en dat het signaal vertraging had/stoorde. Geen idee waarom ik daar met de oude head unit minder last van had maar goed. Draadloze kastje verwijderd en een kabel door de auto getrokken. Kost wat tijd maar dan heb je ook wat.

Nu hopelijk lekker genieten van de head unit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Why So Serious. Super opgelost. En ja het vinden van een juiste route voor de kabel is even een uitdaging, maar daarna werkt het gewoon.
Beter dan een vage draadloze variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Why So Serious. schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:44:
Alles open gehaald en met wat hulp van een handige zwager bleek uiteindelijk dat de camera semi draadloos was en dat het signaal vertraging had/stoorde. Geen idee waarom ik daar met de oude head unit minder last van had maar goed. Draadloze kastje verwijderd en een kabel door de auto getrokken. Kost wat tijd maar dan heb je ook wat.

Nu hopelijk lekker genieten van de head unit.
Altijd leuk: gepruts van andere mensen hihi :+

Ik snap dat persoonlijk niet, voor een draadloze achteruitrijcamera moet je ook gewoon de achteruitrijverlichting aftappen. Dus je doet al heel veel moeite, maar een videokabel aanleggen dat is dan teveel moeite....

Die setjes werken met WiFi 2.4Ghz en overal hangen die signalen in de lucht, dus dat is verre van betrouwbaar. Fijn in iedere geval dat jullie het nu op hebben kunnen lossen oOo

Dan zat ik er toch niet erg ver vandaan, dat je het bij de achteruitrijcamera moest zoeken. Waar zat die ontvanger nabij de autoradio dan verstopt? Want je hebt dan een apparaatje, welke het signaal uitzend en eentje welke het ontvangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Jelte schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:45:
@Why So Serious. Super opgelost. En ja het vinden van een juiste route voor de kabel is even een uitdaging, maar daarna werkt het gewoon.
Beter dan een vage draadloze variant.
Ja dat is ook lastig, maar er is altijd wel iemand die het al eerder gedaan heeft en er dan een YouTube video van gemaakt heeft. Alle video's in mijn geval, waren in een buitenlandse taal waar ik niets van begreep.

Maar ik kon duidelijk zien wat er gedaan werd en aan de hand van drie verschillende video's, heb ik dan mijn plan gemaakt. Ik heb de kabel gewoon langs de vloer lopen, vastgemaakt aan een bestaande kabelboom die daar loopt.

Er zijn ook mensen die besluiten, de kabel via het plafond aan te leggen. Zelf vond ik dat niet logisch, gezien de positie van de autoradio. Het is echter een van de mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Marco-Peters ik de kabel juist wel binnen langs gelegd, want ik moet de achterklep in via de rubbers aan de bovenkant.

Uiteindelijk maakt het geen kont uit.

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:47
Ik heb een dasaita px6 android radio met achteruitrijdcamera in mijn outlander uit 2008. Ik heb geen canbus. Nu heb ik al langere tijd last van het leegtrekken van de accu. Ik had al langere tijd het idee dat het uit de radio kwam, maar de gele draad op de stroom via de sigarettenaansteker loste niets op. Ook met alle alle stekkers uit de unit trok de accu binnen een paar dagen leeg. Vandaag middels de lekstroom test via een multimeter begon ik met een lekstroom van 1.15Amp, die later terug zakte tot 0.45Amp. Deze lekstroom blijft zelfs al ik alle aansluitingen van de unit losgooi. Met zekering 7 (radio) van de auto eruit heb ik nog maar 0.01Amp. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Heb trouwens ook hele slechte ontvangst op de DAB+, ondanks een splitter en een nieuwe spriet op het dak, want de plakantenne achter de voorruit was ook niets.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Why So Serious.
Marco-Peters schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:39:
[...]

Dan zat ik er toch niet erg ver vandaan, dat je het bij de achteruitrijcamera moest zoeken. Waar zat die ontvanger nabij de autoradio dan verstopt? Want je hebt dan een apparaatje, welke het signaal uitzend en eentje welke het ontvangt.
Kastje zat in de ruimte achter de head unit.
Zie foto. Zat een kleine antenne op waardoor het video signaal dus draadloos werdt verstuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_HLDf04HQqcqW0LOC1b1hRivOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ob9gOZkjOtV1YQitjwcp8p5k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
bbn_ldp schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:16:
Heb trouwens ook hele slechte ontvangst op de DAB+, ondanks een splitter en een nieuwe spriet op het dak, want de plakantenne achter de voorruit was ook niets.
Van horen zeggen is de implementatie van DAB+ bij deze Android Autoradio's sowieso ruk: maar daar heb je niet zoveel aan :+ Feit is wel dat de dekking van DAB+ vele malen slechter is dan de traditionele FM-Radio, waarvan de uitvoering ook ruk is op deze units :X

Als je het mij vraagt: kun je beter overstappen op internet Radio, bijvoorbeeld TuneIn welke een app voor Android heeft. In verleden heb ik deze weleens gebruikt, omdat ik graag naar de Britse BBC1 Radio deed luisteren. Uiteraard kun je deze niet ontvangen op onze FM-RADIO in Nederland.

Voornaamste probleem dat ik met DAB+ heb: dan moet je alweer een antenne instaleren in je auto. Terwijl de FM-RADIO, ondanks dat de FM App bijna net zoveel functionaliteit heeft als een FM-RADIO uit de jaren tabak _O- Dus bereik en dergelijke is wel gewoon goed, alleen je hebt geen AF functionaliteit.

PS zowel voor DAB+ en FM zijn er betere apps beschikbaar, dan de standaard ingebouwde apps. Heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:50
Ik moet zeggen dat DAB+ prima werkt bij mij. Ik heb een Dasaita PX5, in combinatie met USB DAB-stickje. Met de raamantenne was het puinhoop, maar een nieuwe spriet op het dak en een splitter net voor het stickje werkt het goed. Als app gebruik ik DAB-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:47
dennistd schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:23:
Ik moet zeggen dat DAB+ prima werkt bij mij. Ik heb een Dasaita PX5, in combinatie met USB DAB-stickje. Met de raamantenne was het puinhoop, maar een nieuwe spriet op het dak en een splitter net voor het stickje werkt het goed. Als app gebruik ik DAB-Z.
Zal die app eens proberen

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozilla
Mee eens, is een goede DAB speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Hoewel ik ondertussen tevreden ben over mijn Android Autoradio, is er toch nog een ding wat ik echt heel slecht vind. Schijnbaar kan de autoradio niet de datum en tijd vasthouden, want vanmorgen ging ik even de km-stand noteren.

De autoradio ging daarbij ook aan, maar schijnbaar had deze zichzelf al uitgezet: nadat ik de auto vorige week woensdag voor de deur gezet heb en daarna niet meer gereden heb. Om te voorkomen dat je accu leeg getrokken wordt, zet de autoradio zich na 3 a 4 dagen helemaal uit.

Dus je autoradio blijft niet een hele week in deep sleep, ookal zou dat eigenlijk niet zoveel moeten uitmaken. Om een lang verhaal kort te maken: deze autoradio's kunnen de datum en tijd niet vasthouden, zodra ze volledig uitgeschakeld zijn. Je hebt dus een netwerk verbinding nodig, om de datum en tijd weer correct te krijgen.

Zonder correcte datum en tijd, krijg je bijvoorbeeld foutmeldingen in Android Auto: dan start hij gewoon niet. Of je Car Launcher wordt vergrendeld, omdat het een trial is en hij met een foutieve datum niet kan verifiëren of je trial nog wel geldig is.

Het is absoluut niet het einde van de wereld, maar ik vind wel dat Android Autoradio's een beetje een halfgebakken oplossing/alternatief zijn voor het ontbreken van een aanraakscherm in de auto. Als je niet technische bent, dan kan ik het echt niet aanraden. Ik heb het de buren, welke dezelfde auto als mij rijden afgeraden: ook omdat ik dan de support moet verzorgen :+

Natuurlijk OEM autoradio's waar je eventjes € 1000 extra voor mag betalen en vervolgens, een traag systeem krijgt. Dat is ook verre van ideaal en Android Auto draadloos, heb je dan geeneens. Maar een FM-Radio die geen AF ( alternatieve frequenties) ondersteund, dat accepteer ik alleen omdat ik nooit naar de radio luister.

Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat het beter wordt bij eventuele volgende generaties: als die er überhaupt komen, want de chipsetcrisis heeft ook overduidelijk gevolgen voor Android Autoradio's.

[ Voor 4% gewijzigd door Marco-Peters op 27-09-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozilla
Misschien de twee draden die met een stekkerverbinding naar de Canbus adapter gaan loshalen, dan wordt de accu niet leeg getrokken. Als deze er ook aanwezig is dan. De canbus blijft gewoon werken. Heb dit bij mijn autoradio gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
gozilla schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:41:
Misschien de twee draden die met een stekkerverbinding naar de Canbus adapter gaan loshalen, dan wordt de accu niet leeg getrokken. Als deze er ook aanwezig is dan. De canbus blijft gewoon werken. Heb dit bij mijn autoradio gedaan.
De accu wordt niet leeg getrokken: maar het is bij deze units zo ingesteld vanuit de fabrikant, dat de autoradio zich na 3 a 4 dagen volledig uitschakelt. Het nadeel is alleen, dat hij dan niet de datum en tijd vast houdt.

Juist daarom heb ik deep sleep gewoon ingeschakeld, dan start de autoradio veel sneller en hij houdt de datum en tijd vast. Nu is het alleen zo, dat ik niet veel auto rij. Vooral in de zomervakantie veel gereden: een kleine 5000km is nog geen twee maanden tijd.

PS canbus heb ik gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 23:42
De accu wordt niet leeg getrokken: maar het is bij deze units zo ingesteld vanuit de fabrikant, dat de autoradio zich na 3 a 4 dagen volledig uitschakelt. Het nadeel is alleen, dat hij dan niet de datum en tijd vast houdt.
Zou het mogelijk zijn om de radio bij het opstarten de datum/tijd uit de gps te laten halen?
Misschien is daar een optie voor.
Anders eventueel zelf doen bijvoorbeeld met tasker?

Interessant voor mij ook, omdat ik op het punt sta een Mekede M600s te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zynth op 27-09-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Zynth schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:51:
[...]

Zou het mogelijk zijn om de radio bij het opstarten de datum/tijd uit de gps te laten halen?
Misschien is daar een optie voor.
Anders eventueel zelf doen bijvoorbeeld met tasker?

Interessant voor mij ook, omdat ik op het punt sta een Mekede M600s te kopen.
Ik heb deze optie vanmorgen niet kunnen vinden, want ik was juist het neuzen bij datum en tijd instellingen. Maar misschien heb ik niet goed gekeken? Nu haalt hij simpelweg de correcte tijd en datum op, door de netwerk verbinding welke tot stand komt met de WiFi.

Als het door middel van GPS zou kunnen, dat zou eigenlijk beter zijn. Omdat je dan niet afhankelijk bent van een WiFi verbinding. Zolang je autoradio in deep sleep is, zal het sowieso geen probleem zijn. Pas na 3 a 4 dagen schakelt de autoradio zich volledig uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Marco-Peters op 27-09-2022 21:27 ]

• Marco-Peters
Vandaag nog eens gekeken: er is geen enkele optie beschikbaar, om de tijd en datum met GPS te synchroniseren. Autoradio was ook nog gewoon in deep sleep, nadat ik hem gisteren kort aan had. Lijkt mij verder ook geen enkel probleem voor de accu.

Ik heb ook vandaag NavRadio+ uitgeprobeerd, deze alternatieve Radio app lijkt prima te werken. Het betreft de gratis versie welke via XDA te downloaden is, maar mij lijkt het wel de moeite waard om wellicht de standaard Radio app door deze te vervangen. Voor € 5,99 kun je de betaalde versie kopen, waar je ook Radio logo's kunt instellen.

Ook met deze app is AF ( alternatieve frequenties) niet mogelijk: je kunt ze wel handmatig toevoegen, maar de app zal niet automatisch van frequentie veranderen. Dat moet jezelf doen door dubbel te klikken op het opgeslagen radio station. Wel vind ik de Chinese Radio app eenvoudiger in gebruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
@Marco-Peters @Jelte

Bij mij weigert de verkoper tot nu toe om een gedeelte refund te verlenen. AliExpress zelf heb je ook helemaal niks aan. Tot twee keer toe zeggen ze dat het bewijs niet voldoende is en dat ik het kan terugsturen of het met de verkoper moet afhandelen.

Heb een foto van fake device test en van de verkoop pagina waar ze met Android 11 adverteren + een video waar ik van de instellingen waar Android 11 staat navigeer naar de fake device test.

Te belachelijk voor woorden natuurlijk want als dit geen bewijs is weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Why So Serious. Dat is balen. Want dat is exact wat ik heb gedaan.
Blijven proberen zou ik zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Why So Serious. schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:43:
@Marco-Peters @Jelte

Bij mij weigert de verkoper tot nu toe om een gedeelte refund te verlenen. AliExpress zelf heb je ook helemaal niks aan. Tot twee keer toe zeggen ze dat het bewijs niet voldoende is en dat ik het kan terugsturen of het met de verkoper moet afhandelen.

Heb een foto van fake device test en van de verkoop pagina waar ze met Android 11 adverteren + een video waar ik van de instellingen waar Android 11 staat navigeer naar de fake device test.

Te belachelijk voor woorden natuurlijk want als dit geen bewijs is weet ik het ook niet meer.
Ben je nog in onderhandeling met de verkoper? Of is het geëscaleerd? En moet AliExpress dus een beslissing nemen? Ik heb dus 2x met dit bijltje gehakt en de 1e keer, ging het geschil ook niet zo soepel.

Ik had simpelweg een foto van Fake Device Test gemaakt, beschreven waarom het nep was etc. Maar toen zei AliExpress dus dat ik meer bewijs moest leveren. Waarna ik in de auto zo'n filmpje gemaakt heb, maar ook een foto van de handleiding waar Android 11 in genoemd werd.

Als het lukt is het mooi meegenomen: maar eerlijkheidshalve, bij Mekede wist ik vanwege de vermelde API Level voor de koop al dat er Android 10 op zou draaien. Aangezien dat wel gewoon eerlijk vermeld werd :+ Alleen dan moet je net die technisch kennis hebben, zoals een Tweaker in de regel heeft :)

Belangrijkste is of het apparaat verder wel naar wens is? Ik ben ondertussen wel tevreden, nadat ik tig bugs gefixt heb. Maar het verbaasd mij toch wel een beetje, dat er anno 2022 nog steeds zoveel slordigheden in de firmware zitten. Dat heb ik allemaal opgelost, of vrede ermee genomen _O-

Het probleem dat de datum en tijd niet vastgehouden wordt, wanneer de autoradio volledig uitgezet wordt. Daar heb ik gewoon geen oplossing voor, buiten dat de WiFi verbinding vrij snel weer de datum en tijd corrigeert. Als er een klein batterijtje ingezeten had, puur voor de datum en tijd. Dan zou dit nooit gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bW8N_Hz2y0MszJgGsJ_1bVn_GsY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zoo4rh6rcnKXTOquh2sxlG3u.png?f=fotoalbum_large

In Dragonball Z termen: de huidige Android Autoradio's zijn semi perfect. De chipset is echt snel, maar de firmware en bijvoorbeeld de FM functionaliteit laat de wensen over. Als dit ooit in toekomstige Android Autoradio's verbeterd zou worden, wat ik sterk betwijfel....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FhZNHcRP3fKOJux0WtS5Dz3Zts=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3GjfN6psp5RaBXmZoigzC6mY.png?f=fotoalbum_large

Dan zouden deze Android Autoradio's echt perfect zijn, nu is het eigenlijk de poor man's oplossing om een navigatiesysteem met groot scherm in zijn auto te krijgen. Aangezien je schermen van dit formaat, iets is wat je vooral in peperdure auto's aantreft. Zoals bijvoorbeeld de Volkswagen I3 :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zynth
Ik kan het nog niet zelf testen, maar je kan het volgende proberen met tasker:
Installeer eerst de "SecureTask" plugin.

Maak een profile die direct een task start na het booten:
1. New profile -> event -> system -> device boot

Maak dan een nieuwe taak, die door dat profiel gestart wordt, met daarin:
1. "GetLocation v2" en enable daarin "Force High Accuracy".
2. Van SecureTask plugin, "Set time", met in de configuration de tijd als variabele "%gl_time_seconds".
Die variabele wordt gegenereerd door de GetLocationV2 functie.
Eventueel kan je een delay toevoegen voor de getlocationv2, indien de gps niet snel beschikbaar is na de device-boot.

Mogelijk dat dat kan werken!

[ Voor 24% gewijzigd door Zynth op 01-10-2022 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
@Zynth dat was het proberen waard, ware niet dat Tasker een betaalde app is. Ik gebruik MacroDroid om taken te automatiseren: op mijn smartphone zodat de WiFi hotspot automatisch aangezet wordt, zodra de telefoon met de bluetooth van de autoradio verbonden is.

Een ander probleem is, dat Carlink de WiFi niet terug ingeschakeld: deze wordt uitgeschakeld, omdat Android Auto de 5G WiFi gebruikt om een draadloze verbinding tot stand te brengen. Dat zou ik dan kunnen automatiseren met MacroDroid.

Het is namelijk zo: de tijd en datum wordt opgehaald door de netwerk ( WiFi) verbinding. Als de auto letterlijk voor de deur geparkeerd staat, dan verbindt hij ook gewoon met mijn WiFi. Dus dat zou dan betekenen, dat bij het opstarten van het apparaat de datum en tijd gewoon gecorrigeerd wordt.

Maar ik heb ook gemerkt dat Carlink in zijn poging, tot het verbinden met Android Auto: een WiFi verbinding opzet, waarna de datum en tijd gecorrigeerd worden. Meestal is het dan wel zo, dat ik Carlink opnieuw moet starten. Aangezien AA geen verbinding tot stand kan brengen, wanneer de datum en tijd foutief zijn.

Mijn oorspronkelijke idee van een koude start was namelijk: ik start de auto, rij weg en nadat ik de straat uitgereden ben is de autoradio al gestart en Android Auto verbonden. Dat was de theorie.... want dit werkt niet, wanneer de datum en tijd foutief zijn.

Enige wat ik nog niet weet, of de nieuwste versie van Carlink welke ik onlangs op de autoradio geïnstalleerd heb. Wel gewoon doet verbinden met AA, nadat de datum en tijd gecorrigeerd door tot stand komen van die WiFi verbinding. Op de vorige versie komt Carlink namelijk in een loop terecht, dan blijft het proberen te verbinden. Maar feitelijk gebeurt er niets en moet ik Carlink opnieuw starten, waarna het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoSenang2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 19:32
Ik ben benieuwd waar je hem gekocht hebt. Gisteren stuurde ik mijn unit terug omdat hij niet werd verbonden met mijn auto en een kerstboom aan foutmeldingen gaf ik het MMS. Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
TokoSenang2 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:06:
Ik ben benieuwd waar je hem gekocht hebt. Gisteren stuurde ik mijn unit terug omdat hij niet werd verbonden met mijn auto en een kerstboom aan foutmeldingen gaf ik het MMS. Linkje?
Gewoon op AliExpress: terugsturen is geeneens een optie, dat zou je dan op je eigen kosten moeten doen. Het kan natuurlijk wel, maar kost je minimaal € 19,25 aan verzendkosten. Waarbij het maar hopen is dat hij ook bij de verkoper aankomt....

Wat voor apparaat heb jij dan gekocht? Geen UIS 7862 of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
Mijn Medeke M600s is onderweg.
Nog specifieke tips voor het inbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Zynth zo snel mogelijk natuurlijk.

Verder verschilt zoiets nogal per auto. Dus zoek filmpjes op om te kijken hoe je je huidige radio verwijdert en wat voor een bekabeling er in je auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Zynth schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:44:
Mijn Medeke M600s is onderweg.
Nog specifieke tips voor het inbouwen?
Ik zou sowieso bij voorkeur plastic verwijdertools gebruiken, i.p.v. met een schroevendraaier aan de gang. Meestal moet je namelijk een frontje loshalen, waar dan een paar schroeven achter zitten welke de huidige autoradio op zijn plek houden. Maar het belangrijkste: neem de tijd, laat je niet opjagen door je vrouw of kinderen :+

Sluit bij voorkeur alle USB kabels aan, ik had de valse hoop dat mijn OEM usb poort wel zou werken. Wat dus niet het geval was, waardoor ik nu twee werkende USB dongles heb, i.p.v. drie. Die derde zou dan de USB dongle zijn, waar er maar eentje van aan de kabel vast zit.

Als je ooit in toekomst denkt de 4G verbinding te willen gebruiken, dan zou ik die ook gewoon aansluiten en ergens verstoppen. De vraag is alleen, werkt de 4G antenne ook, zonder dat hem vastplakt. Maar bijvoorbeeld in je dashboard kastje verstopt.

En als je een achteruitrijcamera gaat inbouwen: eerst alles goed testen, ook met de motor aan. Want het kan zijn dat je juist enkel problemen tegen komt, wanneer de motor aanstaat. In sommige gevallen werkt dan een Car Camera Filter, met name bij Duitse en Amerikaanse auto's zou dit werken. Ik heb er eentje thuis liggen, welke nu nog in mijn Japanse auto zit: maar voor mij dus niet de oplossing was voor de storing in het beeld.

Als je DAB+ wilt, dat kan natuurlijk nog altijd achteraf: je dient daarvoor immers een van de USB poorten te gebruiken en de antenne op de vooruit te plakken. Maar diverse gebruikers in dit topic melden, dat dit heel slecht zou werken zo'n DAB+ antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoSenang2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 19:32
Marco-Peters schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Gewoon op AliExpress: terugsturen is geeneens een optie, dat zou je dan op je eigen kosten moeten doen. Het kan natuurlijk wel, maar kost je minimaal € 19,25 aan verzendkosten. Waarbij het maar hopen is dat hij ook bij de verkoper aankomt....

Wat voor apparaat heb jij dan gekocht? Geen UIS 7862 of wel?
Byseven Auto Radio Voor Peugeot 407 2004-2011 Car Multimedia Player Gps Navigatie Head Unit Stereo Video Android Auto carplay

https://nl.aliexpress.com/item/1005004137255436.html

Deze. Mijn motormanagementsysteem sloeg er van op hol, de stuurbediening werkte niet en een bevestigingslipje was afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
Inmiddels is mijn Medeke M700s (7862) binnengekomen, voor de ford focus 2012.
Maar een vraagje, voor het geval iemand dat toevallig weet:
heb je daarvoor een losse canbus module nodig?

De kabelset doet vermoeden dat er inderdaad zo'n klein module'tje tussen moet,
maar die is niet bijgeleverd, staat ook nergens op hun website.
Of is dat simpelweg niet het geval voor deze unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
@Zynth snelle Google zoekopdracht leert mij, dat er diverse advertenties zijn voor deze auto waarbij de Canbus module meegeleverd is. Maar je komt er snel genoeg achter :+ Meeste functionaliteit van de Android Autoradio, werkt immers zonder canbus.

Ik ben nu trouwens radeloos wat betreft de storing die ik heb op het beeld van de achteruitrijcamera: Car Camera Filter geprobeerd, nu de Ferrite Beads..... niets heeft geholpen tot nu toe en de Car Camera Filter maakte het juist vele malen erger.

Echt doodmoe wordt ik ervan: nu heb ik nog een DC to DC Step down converter liggen, maar dat lijkt mij dus ook niet de oplossing. Het klopt dat de voltage tussen de 14v en 15v ligt, wanneer de motor draait. Dus het fluctueert ook nog eens. De theorie is dan: de input op 14v instellen en de output dient 12v te zijn.

Maar wanneer de motor uit staat is het juist tussen 12v en 12.8v, alleen de storing is zo minimaal. Het is meer een OCD probleem, want de met of zonder storing is de achteruitrijcamera nog steeds bruikbaar. Het doet wat het moet doen, alleen met dus een minimale storing.

Ik had nog een 12v en 19v voeding liggen, waarmee ik die die DC to DC step down converter heb kunnen testen. Nu twijfel ik alleen of ik het ook in de auto ga proberen: de output staat al op 12v ingesteld en de input kun je niet instellen. Dus of het nou 14v of 14.9v is, de step down converter zal de input voltage die hij krijgt altijd naar 12v converteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYV-ExP9tK2wVP-o9PoS4B4uEGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qiISqjN5o23l4iyq9n3vebt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqK9lc6XeBDRU99y-t0YtWOFT10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uom7yO2hqO3vtFxlUfuyfG9p.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik wilde weten wat gebeurt op moment dat hij 12v als input krijgt, dan wordt de output voltage dus 11.3v en of de achteruitrijcamera daar ook genoegen mee neemt? Ik vind het ook fijn, om alvast op de camera te kunnen kijken alvorens ik de motor start. Je kunt dit klein bordje trouwens ook gebruiken als voltmeter B)

Met de 19v voeding, heb ik de output op 12v kunnen instellen. Je kunt logischerwijze de output niet hoger instellen dan de input, echter als je het eenmaal zo heb ingesteld. Dan blijft de output ook op 12v, aangezien het met dat schroefje ingesteld wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GH17P6EWce85HodZLtYNazrOBbw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CD16VYak8dQ2TrPMCjRAkG84.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGUkZpjUx9GgG4WPDH64epu2DPc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPxlI0EJMuMHN8ksfbBSzO1M.jpg?f=fotoalbum_tile

De DC to DC step down converter maakte het ook juist erger, wel verrassend dat hij maar 10.5v meet terwijl de motor niet draaide. Wat het voltage was, toen ik de auto deed starten, om het ook met de motor aan te testen. Dat weet ik dus niet, omdat dit natuurlijk niet kan zien terwijl ik achter het stuur zit.

Dus wie heeft er nog een DC to DC step down converter nodig voor zijn hobby project :+ want ik bij een achteruitrijcamera helpt dat juist niet. Waar de storing door veroorzaakt wordt is mij dus echt een mysterie. Ik wil er verder ook geen geld en aandacht meer aanbesteden, aangezien de achteruitrijcamera hoe dan ook goed functioneert.

[ Voor 66% gewijzigd door Marco-Peters op 08-10-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 17:21
Heren, mag ik vragen: wegens ruzies onderweg vind ik dat mijn moeder een nette Android 2 din radio moet nemen in haar Fiat Panda 2 (type 169, de Panda van 2003 tot 2010). Geen DAB+ nodig, geen achteruitrijgedoe (optie is aardig), opening is 2 din, graag samenwerkend met de stuurbediening. Welk huidig merk of type adviseert u mij? Als ik de vraag niet hier moet stellen, waar dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Herman456 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:28:
Heren, mag ik vragen: wegens ruzies onderweg vind ik dat mijn moeder een nette Android 2 din radio moet nemen in haar Fiat Panda 2 (type 169, de Panda van 2003 tot 2010). Geen DAB+ nodig, geen achteruitrijgedoe (optie is aardig), opening is 2 din, graag samenwerkend met de stuurbediening. Welk huidig merk of type adviseert u mij? Als ik de vraag niet hier moet stellen, waar dan wel?
Wat voor ruzies :+ Maar de vraag is, wat is het doel van de Android Autoradio? Ik kan dat echt niet aan digibeten aanraden hoor, nu zeg ik niet dat je moeder een digibeet is. Alleen de ervaring leert wel dat ouderen vaak moeite hebben met dit soort moderne technologie....

In geval van 2din kom je eigenlijk altijd uit bij de 7inch formaten, dus dan zou je een universeel model kunnen kopen. Echter deze apparaten zijn niet foutloos en vrij van de nodige bugs, dus je moet ook bereid zijn helpdesk te spelen.

Wanneer je moeder na terugkomst op de parkeerplaats bij het vliegveld je hysterisch opbelt, dat Android Auto niet werkt: dan komt dit omdat deze autoradio's de datum en tijd niet vasthouden, enkel in deep sleep en na 3 a 4 dagen zet de autoradio zich dan volledig uit zodat de accu niet leeg getrokken wordt.

Maar beste en snelste Android Autoradio van het moment is gewoon de op UIS7862 chipset gebaseerde Android Autoradio's, alleen AF werkt dus niet bij de FM Radio. Ik weet niet of moeder weleens kriskras door het land reist en dan gezellig naar Radio 1 ofzo luistert, dan heb je dus het probleem dat de autoradio niet de alternatieve frequentie automatisch zoekt.

Dus dan heb jij straks nog meer ruzies met je moeder, aangezien ze waarschijnlijk verwacht dat dit gewoon zou werken. Weet je wat ik zou kopen? Een Android Auto Autoradio van JVC, die heb je voor pak en beet € 300 en zijn 2din.

Deze Android Autoradio's zijn leuk voor ons Tweakers, je dient er namelijk de nodige aanpassingen in instellingen door te voeren. Vanwege de bugs die nooit echt opgelost worden, dus dan moet je work arounds toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 17:21
Beste Marco,

Je glazen bol werkt goed! Inderdaad ben ik nu al een soort filantropische medewerker van Xiaomi, omdat ze dagelijks haar telefoon de schuld geeft van dingen die deze telefoon niet gedaan heeft. Meestal denkt ze ook in absolute en dwingende termen van weg, onherroepelijk, gewist, zoek, meteen. "Alle mail is gewist en dus zoek, help me nu meteen."
Het doel is een groot en duidelijk navigatiescherm van Google maps. De rest is bijzaak.
Is er een soort JVC problemen bijbel dan? Want als het product al half is, dan wordt het met mijn moeder nog erger. Xiaomi maakt volgens mij wel goede producten.
Is er een type JVC waar je aan denkt? Eentje die dus met Android auto werkt bedoel ik dan.
Mijn moeder luistert vrijwel alleen naar radio 1, en rijdt meestal in de buurt, dus het is leefbaar het gebrek aan AF. Wel suf dat iets wat 30 jaar geleden al goed werkte, nu te moeilijk blijkt te zijn.
Oja, en graag draadloos werkzaam als het kan. Dus dat de radio zijn info via Bluetooth of wifi oppikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Herman456 op 09-10-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Er een JVC Android Auto Radio, welke te koop is voor rond de € 300 plusminus. Die kun je denk wel in de pricewatch vinden, maar ik denk dat het deze is. Natuurlijk een Android Autoradio werkt ook prima, nadat je alles goed ingesteld hebt.

Om een voorbeeld te geven: je zult in het Google account op de Android Autoradio, de synchronisatie van contacten moeten uitzetten. Anders verwijderd de autoradio steeds je contacten. En via bluetooth krijg je de contactenlijst toch op de autoradio.

Het zijn van die slordigheden, die onze Chinezen vrienden allang hadden kunnen oplossen. Maar dat doen ze gewoon niet, omdat ze in China natuurlijk geen Google gebruiken. Voor JVC heb je geen problemen bijbel nodig, want dat soort bekende merken kunnen het zich niet veroorloven om een halfgebakken product op de markt te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Marco-Peters op 09-10-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heb bij bol.com ook een android head ubit gekocht. Kant en klaar pakket van 300 euro. Blijkt een Alps FF5000 te zijn. Maar nu zie ik dus dat het slechts android 8.1 is. Ook krijg ik de draadloze airplay nog niet aan de praat, eigenlijk de hoofdreden voor de aanschaf...

Zijn er head units die goed werken met Wireless carplay? Idee lijkt me superhandig. Zeker als bleutooth tethering werkt voor internet (want elke keer je hotspot handmatig aanzetten is niet echt handig).

Daarnaast als ik zo lees is 300 euro voor een quadcore met 2gb ran en 32gb opslag ook niet zo hoog als ik hier zo meelees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Waah schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:56:
Heb bij bol.com ook een android head ubit gekocht. Kant en klaar pakket van 300 euro. Blijkt een Alps FF5000 te zijn. Maar nu zie ik dus dat het slechts android 8.1 is. Ook krijg ik de draadloze airplay nog niet aan de praat, eigenlijk de hoofdreden voor de aanschaf...
Terugsturen dat onding: je had een vergelijkbare Android Headunit op AliExpress voor nog geen € 150 gekocht, welke ook Apple Carplay ondersteund. Maar ook die zijn niet veel soeps, want ik dacht ook dat zo'n Quad-Core unit wel okay zou zijn |:(
Zijn er head units die goed werken met Wireless carplay? Idee lijkt me superhandig. Zeker als bleutooth tethering werkt voor internet (want elke keer je hotspot handmatig aanzetten is niet echt handig).

Daarnaast als ik zo lees is 300 euro voor een quadcore met 2gb ran en 32gb opslag ook niet zo hoog als ik hier zo meelees
Op AliExpress een Mekede M300s of M500s kopen, daar zit de snelste chipset in welke momenteel of ja eigenlijk al bijna 1.5 jaar te krijgen is. Een Unisoc UIS7862, dat is een octacore waarvan 2 supersnelle cores en 6 energiezuinige maar alsnog snelle cores.

Kost je minder dan € 300 maar dan kun je wel niet terugsturen :+ Maar om je vraag te beantwoorden, zowel draadloos Android Auto en Apple Carplay werken. Als je Carlink instelt om automatisch op te starten, hoef je alleen nog de route in Google Maps klaar te zetten/starten.

Ik heb een Android telefoon, dus geen ervaring met Carplay: maar je kunt dus niet typen in Android Auto, waarschijnlijk ook niet in Carplay. Dus enkel je Thuis en Werk zijn beschikbaar als snelkoppeling in Google Maps op Android Auto, alle andere bestemmingen dien je tijdens het gebruik van AA met je stem te zoeken en dat vind ik vreselijk irritant.

[ Voor 17% gewijzigd door Marco-Peters op 11-10-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozilla
Vraag: wat is het verschil tussen een FYT head unit en een MTCD head unit. Ik krijg daar geen goed overzicht van. Kan iemand dat in het kort uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Marco-Peters schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:25:
[...]

Terugsturen dat onding: je had een vergelijkbare Android Headunit op AliExpress voor nog geen € 150 gekocht, welke ook Apple Carplay ondersteund. Maar ook die zijn niet veel soeps, want ik dacht ook dat zo'n Quad-Core unit wel okay zou zijn |:(

[...]

Op AliExpress een Mekede M300s of M500s kopen, daar zit de snelste chipset in welke momenteel of ja eigenlijk al bijna 1.5 jaar te krijgen is. Een Unisoc UIS7862, dat is een octacore waarvan 2 supersnelle cores en 6 energiezuinige maar alsnog snelle cores.

Kost je minder dan € 300 maar dan kun je wel niet terugsturen :+ Maar om je vraag te beantwoorden, zowel draadloos Android Auto en Apple Carplay werken. Als je Carlink instelt om automatisch op te starten, hoef je alleen nog de route in Google Maps klaar te zetten/starten.

Ik heb een Android telefoon, dus geen ervaring met Carplay: maar je kunt dus niet typen in Android Auto, waarschijnlijk ook niet in Carplay. Dus enkel je Thuis en Werk zijn beschikbaar als snelkoppeling in Google Maps op Android Auto, alle andere bestemmingen dien je tijdens het gebruik van AA met je stem te zoeken en dat vind ik vreselijk irritant.
Bedankt voor de tip. Zal ff zien of ik zoiets via polen kan laten komen voor mijn Dacia Sandero 2. Kijk wel even bij zowel de Mekede als NaviFly, wat hetzelfde lijkt te zijn met een ander naampje (al zijn de typenummers gelijk).

Mijn enige vraag: Waarom geen M200S ipv de M500S? Puur opslag enzo? Tussen de M200s en de 500s zit 75 euro verschil, voor enkel andere RAM/opslag volgens mij en de chipset maar beide 8 core.
Tussen de M300s en M500s zit 50 euro verschil, enkel RAM/Opslag.

EDIT: geen polen verzending voor mijn auto helaas... En met de andere front wordt het dan 310 exclusief inklaringskosten. Kan ook inclusief maar dan betaal ik 75 euro extra, en dat is meer dan de inklaringskosten zouden zijn.... Das toch wel een forse prijs voor de M500s

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 11-10-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
gozilla schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:48:
Vraag: wat is het verschil tussen een FYT head unit en een MTCD head unit. Ik krijg daar geen goed overzicht van. Kan iemand dat in het kort uitleggen?
Het zijn zeg maar de fabrikanten van die apparaten: dat is allemaal een beetje vaag, maar volgens mij zijn PX6 headunits MTCD en UI7862 is van FYT. Maar de PX6 chipset is langzamer, dan de UIS7862. En schijnbaar is er al 1.5 jaar niets nieuwere uitgekomen, dus de UIS7862 is al 1.5 jaar de snelste chipset die je in Android Autoradio's vind _O-

Voornaamste verschil tussen FYT en MTCD zit hem trouwens in het feit, dat bij de FYT units AF FM niet werkt. Dat zou bij de MTCD units wel moeten werken heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Waah schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:30:
[...]
Mijn enige vraag: Waarom geen M200S ipv de M500S? Puur opslag enzo? Tussen de M200s en de 500s zit 75 euro verschil, voor enkel andere RAM/opslag volgens mij en de chipset maar beide 8 core.
Tussen de M300s en M500s zit 50 euro verschil, enkel RAM/Opslag.
De M200s heeft een Cortex ARM A53 Chipset, dus 8x van die energiezuinige maar alsnog snelle cores. Bij de M300s, wat het goedkoopste model is welke een UIS7862 chipset bevat. Die laatste is gewoon een stuk sneller en het is eigenlijk allemaal al redelijk gedateerd, want mijn Lite smartphone rent alsnog rondjes om die UIS7862 als ik er een benchmark oplos zou laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Marco-Peters schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

De M200s heeft een Cortex ARM A53 Chipset, dus 8x van die energiezuinige maar alsnog snelle cores. Bij de M300s, wat het goedkoopste model is welke een UIS7862 chipset bevat. Die laatste is gewoon een stuk sneller en het is eigenlijk allemaal al redelijk gedateerd, want mijn Lite smartphone rent alsnog rondjes om die UIS7862 als ik er een benchmark oplos zou laten :+
Ah duidelijk. Met verzenden en invoerrechten wordt het wel prijzig zie ik... Niet populair model want ze liggen niet in Polen voor zover ik kan zien voor mijn auto.

Kwam wel de versie tegen die ik nu heb gekocht:
https://www.aliexpress.co...urPageLogUid=q71PpuU9hrhP
155 of 177 euro :+ waar ik 300 heb betaald. Leuk verdienen. Snap nu in ieder geval waarom de wireless Carplay niet werkt, want die werkt enkel met de duurdere versies.

Als ik de M500 achtige versie niet ergens voor minder dan 350 kan krijgen, ga ik denk ik maar voor de duurdere versie van deze. Het systeem werkte niet verkeerd. Je mist alleen hardwareknoppen (maar die heb ik aan het stuur en die werken). En ik hoef geen nieuw frontje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
@Waah ik weet niet of het een optie is, om een losse M300s of M500s te bestellen? En dat je dan het bijpassende frame, voor je auto uit China laat komen? Zo heb ik het indirect gedaan.

Eerst kocht ik een Ekiy D7 als ik mij niet vergis? Dat was echt waardeloos, vooral qua geluid en het feit dat geen enkele app die ik installeerde fatsoenlijk wilde draaien. Dus toen heb ik een losse Mekede M500s gekocht, met verzending uit Polen.

Oude unit uit het frame geschroefd en de Mekede 500s ingezet en daarna, met dik verlies die Ekiy D7 verkocht. Knappe verkoper die jou dus dat ding voor € 300 nog wat verkocht heeft, want ik kreeg mijn oude unit niet eens voor € 65 verkocht :(

Dat verlies heb ik weten te compenseren door bij beide verkopers een geschil aan te maken, vanwege de neppe Android versie. En natuurlijk heb ik het frame gehouden, want die had ik nog nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
@Marco-Peters was bij Bol.com een verkoper. NL verkoper dus. Die gaat gewoon retour want geen wireless carplay, geen android 10.

En zal de verkoper even vragen of dat mogelijk is ja! Goed idee.

Edit:
https://a.aliexpress.com/_EG5Boz1
Deze nu op het oog. De T10 met 4gb ram en 32gb opslag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB_Cgkf9JaFqs5yRYc_EwjUvwlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXogwAVws2DmZ2iaZzj0c4TG.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand toevallig ervaring mee? :+ Gok van niet maar deze komt vanuit Polen, reviews lijken wel oké (als in niet overduidelijk positief). Alleen de chipset kan ik niet achterhalen. Wel dat de lagere varianten (1gb/16gb) van Android draaien, maar dat geld voor alle Chinezen als ik het zo lees. :+

[ Voor 94% gewijzigd door Waah op 11-10-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Waah schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:50:
Edit:
https://a.aliexpress.com/_EG5Boz1
Deze nu op het oog. De T10 met 4gb ram en 32gb opslag
[Afbeelding]

Iemand toevallig ervaring mee? :+ Gok van niet maar deze komt vanuit Polen, reviews lijken wel oké (als in niet overduidelijk positief). Alleen de chipset kan ik niet achterhalen. Wel dat de lagere varianten (1gb/16gb) van Android draaien, maar dat geld voor alle Chinezen als ik het zo lees. :+
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het een TS10 is, deze bevat ook een Unisoc UIS7862 net als de Mekede M500s: maar de TS10 komt van een andere fabrikant en volgens mij zitten er meer bugs in?

Er loopt een heel draadje over op XDA: het is in iedere geval geen FYT based UIS7862, want dat zie ik aan de EQ in de specificaties. Daar wordt namelijk geschreven dat hij een EQ van 48 heeft, terwijl de FYT units slechts 16 hebben. Dat zegt echter helemaal niets.... meer sliders, maakt het geluid niet beter.

Voor mij was de keuze simpel: aangezien je geen ondersteuning vanuit de verkoper kunt verwachten, heb ik voor een Android Autoradio gekozen met een grote userbase op XDA en bijbehorende topic waar de gemiddelde nerd bijna een orgasme van krijgt: zoveel informatie staat erin _/-\o_

Maar vandaag heb ik wederom een bug ontdekt: iedere keer, wanneer apps geüpdatet worden. Dan verdwijnen dus de ingestelde snelkoppelingen op je thuisscherm, dus die mocht ik weer opnieuw instellen. Mijn vader van 65 jaar was trouwens behoorlijk onder de indruk van het gehele systeem, inclusief de achteruitrijcamera.

PS voor wie al een FYT based UIS7862 heeft, hier vind je de meest recente Carlink versie. Even Chrome op de Autoradio openen, naar XDA surfen en je installeer zo de update op je autoradio. Wel jammer dat er nooit changelogs zijn, want ik ben altijd heel nieuwsgierig wat er verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
@Marco-Peters ja zien dat de TS10 wel wat meer issues heeft die met elke update erger lijken te worden... Plus betalen voor extra thema's lijkt me niet echt een super optie.

Kan je bij de medeke gewoon een eigen launcher gebruiken? Bij de android 8.1 (px5?) Kon ik zelf een launcher gebruiken en simpel als standaard instellen. Aangezien ik de meeste launchers nu niet echt geweldig vind (veel te druk)

Al gevonden, kan gewoon

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 12-10-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 10:00

Simkin

Bzzzzz

Nieuwe eigenaar van een 825X pro octa core processor met 4GB ram en 64GB opslag ingebouwd in een Mercedes camper

Ik heb het probleem dat het Android menu balkje bovenaan altijd zichtbaar blijft. De zichtbaarheid is niet het echte probleem maar wel dat het drag-down menu continue wordt geactiveerd terwijl je een applicatie input veld klikt wat redelijk bovenaan staat. Dit is vooral een probleem bij navigatie apps waar de input soms helemaal bovenaan staat. Vaker wel dan niet druk ik op de systeem back knop en sluit ik de app. Hopelijk is hier een eenvoudige oplossing voor?

Mijn 2de vraag is of iemand weet of hier custom roms voor bestaan? De huidige build is full_825x_pro_octa 11 met versie android-trunk-r.ac8257

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Simkin schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:48:
Mijn 2de vraag is of iemand weet of hier custom roms voor bestaan? De huidige build is full_825x_pro_octa 11 met versie android-trunk-r.ac8257
In de regel zijn er geen custom ROMs voor Android Autoradio's en als die er al zijn, dan loop je een behoorlijk risico. Want er zijn tig verschillende verkopers, waarvan het vaak onduidelijk is wat voor apparaat het daadwerkelijk is.

Ik raad dus af om te klooien met de firmware: alle softwarematige problemen op mijn Android Autoradio, heb ik kunnen oplossen zonder een andere firmware erop te zetten. In de regel brengt dit ook niet veel verbetering met zich mee, want het niet zo dat plotseling AF FM werkt als je een custom firmware van de op je apparaat installeert :+

Voor je probleem met de statusbalk, daar heb ik geen oplossing voor. Want zelf gebruik ik uitsluitend Android Auto en dan zie ik de statusbalk niet, maar kan hem wel naar onder halen. Zelf vind ik die statusbalk praktische, zo kan ik het scherm uitzetten bijvoorbeeld. Of helderheid aanpassen.

Maar ik heb niet het probleem, dat die statusbalk omlaag komt als ik wat in Google Maps aan het typen ben. Dus het lijkt mij een specifiek probleem, met jouw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-09 09:39
Iemand ervaring met deze?
https://a.aliexpress.com/_EGcWZXj

Voor mijn Auris, wil de 8gb 128gb versie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marco-Peters
Ik heb eventjes, of ja het waren redelijk wat uurtjes uiteindelijk. Een review geschreven over de Mekede M500s, nadat ik dit apparaat nu bijna 2 maanden gebruik.

Mekede M500s review door Marco-Peters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Goedenavond,

Ik heb een Joying android 10 radio en die moet in een peugeot 207 bj 2006 komen.
Hier zat al een aftermarket radio in (pioneer) met een stuurwielbedieningsbox van connects2.
Nu heb ik voor de Joying een andere leadkabel gekocht met key1 key2 en ground.
Deze aangesloten aan de Joying, maar de stuurwielbediening werkt niet.
Normaal zou deze automatisch in moeten leren, maar dat doet hij ook niet.

Ik kan de canbus instellingen veranderen, maar ik kan in de radio de peugeot 207 niet vinden.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zynth
Is dat een stuurbedienig via canbus of via een weerstandsnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Nu online
Zynth schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:19:
Is dat een stuurbedienig via canbus of via een weerstandsnetwerk?
Ik denk Canbus.

Ik heb volgens mij deze stuurwielbediening:CTSPG007.2

Binnenin op het printplaatje zit 4 dipswitches, maar daar kan ik niets over vinden. 123 op uit 4 op aan

Met de Pioneer werkte het goed.

Alleen de verlichting werkte omgedraaid en dat is nu ook als de Joying aansluit.

Ik had verwacht met een nieuwe lead dat het meteen zou werken, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:10

HaTe

haat niet

Marco-Peters schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:23:
Ik heb eventjes, of ja het waren redelijk wat uurtjes uiteindelijk. Een review geschreven over de Mekede M500s, nadat ik dit apparaat nu bijna 2 maanden gebruik.

Mekede M500s review door Marco-Peters
Goede review. Jammer om te lezen dat het qua software nog steeds zo buggy is net als bij mijn Joying unit van 4j bijna.
Die custom radio app ga ik eens testen! Tnx

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
HaTe schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:51:
[...]

Goede review. Jammer om te lezen dat het qua software nog steeds zo buggy is net als bij mijn Joying unit van 4j bijna.
Die custom radio app ga ik eens testen! Tnx
Ja behoorlijk buggy hoor: ik weet niet of ik het in review vermeld heb? Maar iedere keer wanneer ik updates vanuit de Google Playstore uitvoer, dan moet je de snelkoppelingen op het thuisscherm opnieuw instellen |:(

Dus ik heb een foto genomen van het thuisscherm, zodat ik na de updates alles weer terug kan instellen zoals het was. De standaard navigatie app dien ik dan ook terug in te stellen. Als je het allemaal weet is het niet zo'n probleem: maar de buren van 70+ vroegen of ik dit ook in hun auto kon inbouwen, inclusief achteruitrijcamera.

Ik heb echter nee gezegd: want dan heb je ze wekelijks aan de deur staan, wanneer ze de updates uitgevoerd hebben. Of dat de auto langer dan 4 dagen stilstond en datum en tijd gereset is, dus dan werkt Android Auto niet. Draadloos lost zich dat gelukkig vanzelf op, maar bedraad echt niet hoor....

Afgelopen woensdag had ik de auto geparkeerd en afgelopen zaterdag weer gereden, toen stond hij nog in diepe slaap. Maar als ik i.p.v. zaterdag op zondag was gaan rijden, dan denk ik dat de autoradio zich al uitgeschakeld had. Dus weer een reset van datum en tijd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:10

HaTe

haat niet

Marco-Peters schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:36:
[...]

Ja behoorlijk buggy hoor: ik weet niet of ik het in review vermeld heb? Maar iedere keer wanneer ik updates vanuit de Google Playstore uitvoer, dan moet je de snelkoppelingen op het thuisscherm opnieuw instellen |:(

Dus ik heb een foto genomen van het thuisscherm, zodat ik na de updates alles weer terug kan instellen zoals het was. De standaard navigatie app dien ik dan ook terug in te stellen. Als je het allemaal weet is het niet zo'n probleem: maar de buren van 70+ vroegen of ik dit ook in hun auto kon inbouwen, inclusief achteruitrijcamera.

Ik heb echter nee gezegd: want dan heb je ze wekelijks aan de deur staan, wanneer ze de updates uitgevoerd hebben. Of dat de auto langer dan 4 dagen stilstond en datum en tijd gereset is, dus dan werkt Android Auto niet. Draadloos lost zich dat gelukkig vanzelf op, maar bedraad echt niet hoor....

Afgelopen woensdag had ik de auto geparkeerd en afgelopen zaterdag weer gereden, toen stond hij nog in diepe slaap. Maar als ik i.p.v. zaterdag op zondag was gaan rijden, dan denk ik dat de autoradio zich al uitgeschakeld had. Dus weer een reset van datum en tijd.....
Beide issues die je hier noemt heb ik geen last van gelukkig. Eigenlijk werkt het na wat aanpassingen best wel goed.
Grootste issue was dat de touchscreen driver af en toe crashte en ik niks meer kon bedienen. Dat heb ik opgelost door een system app uit te schakelen. Voorwaarde is wel een geroot systeem.
Verder issue met contacten (die verwijderen ui Google account) en de AF radio is vervelend. Issue met contacten synchroniseren is op te lossen door dit niet met Google to synchroniseren.

Maar het klinkt niet alsof upgraden naar een nieuw model veel oplost.. Mijn scherm begint wat slechter te worden en ook het hele systeem is aan de trage kant. Ik laat het nog wel even zo.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik geen last heb van de tijd bug en dus altijd android auto gewoon kan gebruiken. Ik maak wel gebruik van de kabel niet van wireless android auto.
En updaten van de autoradio zelf doe ik eigenlijk niet. Kortom het is vooral voor Android Auto en de achteruitrijcamera. En dat werkt prima.

Ik zou wel willen dat ik de autoradio ook los zou kunnen gebruiken, maar dat is nu geen optie. Want het werkt gewoon niet goed genoeg om niet gewoon android auto te willen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jelte op 25-10-2022 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:12
Richard35 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:26:

Nu heb ik voor de Joying een andere leadkabel gekocht met key1 key2 en ground.
Deze aangesloten aan de Joying, maar de stuurwielbediening werkt niet.
Normaal zou deze automatisch in moeten leren, maar dat doet hij ook niet.
Via de fabrieksinstellingen zou je de knoppen aan moeten kunnen leren. Mocht het zo zijn dat niets reageert op het indrukken van de stuurwielknoppen dan kan het zijn dat je Key1 en Key2 om moet draaien.

Maar de leverancier zal dat beter weten. Dus ik zou je vraag ook zeker daar neer leggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zynth
Marco-Peters schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:36:
[...]
Of dat de auto langer dan 4 dagen stilstond en datum en tijd gereset is, dus dan werkt Android Auto niet.
Ik heb mijn radio bijna ingebouwd, en zal dan even in de gaten houden of ik deze bug ook heb.
Zo ja, dan ga ik dat proberen via een tasker script (gps -> androidklok) op te lossen.
Als het lukt, post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
HaTe schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:17:
[...]
Maar het klinkt niet alsof upgraden naar een nieuw model veel oplost.. Mijn scherm begint wat slechter te worden en ook het hele systeem is aan de trage kant. Ik laat het nog wel even zo.
Oplossen nee: maar ik denk wel dat je zou profiteren van de veel snellere hardware, dat maakt naar mijn mening veel goed. Eenmaal correct ingesteld en eventueel, een andere launcher gebruiken?

Ik wilde Nova Launcher uitproberen, maar dat vond ik te overweldigend. Dan zit ik een half uur in de auto, tot ik het naar smaak heb ingericht. Maar dan zou ik wel niet het probleem hebben, dat de snelkoppelingen na het updaten van apps verdwijnen.

Mocht iemand Nova Launcher op zijn Android Autoradio gebruiken? Dan ben ik wel benieuwd, hoe je dat ingericht hebt. Want ik had het idee, om een Google Maps widget en Spotify widget op het gebied thuisscherm te zetten. Maar schijnbaar is er niet zo'n Google Maps widget?

@Jelte als je auto niet langer dan 4 dagen stil staat, dan zet de autoradio zich ook niet uit. Eigenlijk is het niet echt een software but, maar een besparing op de hardware. Als ze er een steekcel batterij ofzo ingezet hadden, puur voor het onthouden van datum en tijd. Dan was het in orde geweest.

Je Android tablet vergeet ja ook niet de datum en tijd, als je het apparaat uitgeschakeld... maar dat komt omdat ie een batterij heeft :+
Zynth schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Ik heb mijn radio bijna ingebouwd, en zal dan even in de gaten houden of ik deze bug ook heb.
Zo ja, dan ga ik dat proberen via een tasker script (gps -> androidklok) op te lossen.
Als het lukt, post ik het hier.
Mijn oplossing, of meer workaround. Is dat ik Android Auto gewoon laat proberen te verbinden, dat zal niet lukken en dan wacht ik eventjes. Het is namelijk niet zo, dat ik niet weet welke richting ik op moet rijden.

Dus een paar minuten later, herstart ik Carlink gewoon en voila: dan verbind hij wel, want door die WiFi verbinding die Android Auto op zet. Heeft hij bij de 1e poging, de tijd al gecorrigeerd. Alleen helaas blijft Carlink in een loop, dus je moet wel eventjes die app herstarten.

[ Voor 22% gewijzigd door Marco-Peters op 25-10-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Marco-Peters schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:26:
[...]

Oplossen nee: maar ik denk wel dat je zou profiteren van de veel snellere hardware, dat maakt naar mijn mening veel goed. Eenmaal correct ingesteld en eventueel, een andere launcher gebruiken?

Ik wilde Nova Launcher uitproberen, maar dat vond ik te overweldigend. Dan zit ik een half uur in de auto, tot ik het naar smaak heb ingericht. Maar dan zou ik wel niet het probleem hebben, dat de snelkoppelingen na het updaten van apps verdwijnen.

Mocht iemand Nova Launcher op zijn Android Autoradio gebruiken? Dan ben ik wel benieuwd, hoe je dat ingericht hebt. Want ik had het idee, om een Google Maps widget en Spotify widget op het gebied thuisscherm te zetten. Maar schijnbaar is er niet zo'n Google Maps widget?

@Jelte als je auto niet langer dan 4 dagen stil staat, dan zet de autoradio zich ook niet uit. Eigenlijk is het niet echt een software but, maar een besparing op de hardware. Als ze er een steekcel batterij ofzo ingezet hadden, puur voor het onthouden van datum en tijd. Dan was het in orde geweest.

Je Android tablet vergeet ja ook niet de datum en tijd, als je het apparaat uitgeschakeld... maar dat komt omdat ie een batterij heeft :+

[...]
Daar kam ik ook achter toen ik met Nova Launcher bezig ging. Geen fijne widgets voor Google Maps en Youtube Music. Zeker niet beter dus dan Android Auto.

En mijn auto staat regelmatig langer stil dan 4 dagen en ik heb deep sleep uit staan (hij gaat dus gelijk, of nouja na 3 minuten, gewoon uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Jelte schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Daar kam ik ook achter toen ik met Nova Launcher bezig ging. Geen fijne widgets voor Google Maps en Youtube Music. Zeker niet beter dus dan Android Auto.

En mijn auto staat regelmatig langer stil dan 4 dagen en ik heb deep sleep uit staan (hij gaat dus gelijk, of nouja na 3 minuten, gewoon uit).
Ik zoek geen vervanging voor Android Auto: want Google Maps werkt gewoon prima, alleen is niet erg praktisch om telkens te moeten wachten tot de autoradio met WiFi verbindt. Maar voor langere ritten en met name in Duitsland, gebruik ik liever geen Android Auto.

In die vier dagen stap je ook nooit in de auto? Om bijvoorbeeld iets in te stellen? Je muziek collectie bij te werken? Lux meten van achteruitrijlicht :+ ( gisteren heb ik dat gedaan ).

Dan blijft de autoradio de komende 4 dagen gewoon in diepe slaap, want de autoradio is kort aan geweest. Wellicht dat bij jou speciale uitvoering, met die knoppen wel zo'n batterijtje zit? Want bij mij wordt de autoradio volledig uitgeschakeld na plusminus 4 dagen, dan duurt het opstarten ook ongeveer 15 tot 20 seconden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard35
  • Nu online
EJanus schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Via de fabrieksinstellingen zou je de knoppen aan moeten kunnen leren. Mocht het zo zijn dat niets reageert op het indrukken van de stuurwielknoppen dan kan het zijn dat je Key1 en Key2 om moet draaien.

Maar de leverancier zal dat beter weten. Dus ik zou je vraag ook zeker daar neer leggen!
Na nog een keer proberen en googlen kwam ik erachter dat er stekkertjes in elkaar gestoken moesten worden.

Key => can out

Ik had dit niet opgemerkt doordat can in => can out in elkaar gestoken waren vanuit de fabriek/leverancier 8)7

Nu werkt het bijna naar behoren. alleen het draaiwieltje krijg ik niet ingeleerd omdat het signaal te kort is voor de radio inleer procedure. Bedankt voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Marco-Peters schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:03:
[...]

In die vier dagen stap je ook nooit in de auto? Om bijvoorbeeld iets in te stellen? Je muziek collectie bij te werken? Lux meten van achteruitrijlicht :+ ( gisteren heb ik dat gedaan ).

Dan blijft de autoradio de komende 4 dagen gewoon in diepe slaap, want de autoradio is kort aan geweest. Wellicht dat bij jou speciale uitvoering, met die knoppen wel zo'n batterijtje zit? Want bij mij wordt de autoradio volledig uitgeschakeld na plusminus 4 dagen, dan duurt het opstarten ook ongeveer 15 tot 20 seconden.
Ha nee, ik heb betere dingen te doen :D

Ik heb exact dezelfde radio als de jouwe. En deze gaat dus gewoon uit na een paar minuten (om te voorkomen dat ik even contact afzet en daarna weer verder wil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Missed jullie die hardware knoppen niet? Vooral volume lijkt me erg vervelend zonder echte hardwareknoppen.

Call me old fashioned... Maar ik wil gewoon hardware buttons.

Ben nu aan het kijken naar devices met hardware buttons. 7" is Klein, maar voor 2" extra ga ik me niet irriteren aan het missen van knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Waah ik heb achter het stuur een extra ding met knoppen.
Daar kan ik volume en pauze/play, next en previous mee doen. Die kun je instellen voor wat je wil.

Dus ik heb ze gewoon.

De versie met hardware knoppen waren wat mij betreft nutteloos. Zeker omdat ze volgens mij niet ingesteld kunnen worden voor zaken in Android Auto. Dus dan heb je er ook weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Waah schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:35:
Missed jullie die hardware knoppen niet? Vooral volume lijkt me erg vervelend zonder echte hardwareknoppen.
Jawel maar dat heb ik creatief opgelost: ik heb drie stuurknoppen op mijn stuur, oorspronkelijk bedoeld voor het opnemen en ophangen van telefoongesprekken. En een knop was bedoeld voor het instellen van de bluetooth.

Nu heb ik dus deze knopjes als volgt ingesteld: een knopje voor het kunnen skippen naar het volgende liedje, dit werkt gewoon in alle apps. De andere twee knopjes heb ik ingesteld om volume hoger en lager mee te zetten.

Ja knopjes zijn fijn, maar in de regel alleen te krijgen bij units die speciaal voor een specifieke auto bedoeld zijn. Voor de Golfwagen ga je die echt altijd kunnen.... echter voor minder populaire auto's niet. Die moeten het doen met een universele unit.

Knopjes waren leuk geweest, alleen dan heb je wel een kleiner scherm. En de universele 7inch units, zijn op uitzondering na ook zonder knopjes. Sommige hebben wel een volume draaiknop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FinalAtonement
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-08 15:17
Ondertussen hier een M600 unit geinstalleerd, en toch zeer tevreden van de upgrade tegenover mijn oude px6.
Het meeste heb ik aan de praat gekregen, maar ik zit nog met 1 ding dat ik graag had opgelost, en dat is usb tethering.

Iemand een idee of dit standaard geactiveerd is? Ik heb gevonden dat joying units daarvoor een firmware update hebben, maar geen idee of het met de mekede/navifly units ook zo is?

Bij mij staat de optie in instellingen, maar ik kan deze niet inschakelen, de instelling is gelocked.
Wanneer ik op mijn gsm de usb tethering functie aan zet en de gsm aan de usb hang, blijft de optie op de m600 gelocked.

Op mijn gsm krijg ik ook niet de optie om dataoverdracht te kiezen.
Zelfs geprobeerd in developer men vd gsm usb tethering als standaard te gebruiken, maar zonder resultaat.

Een extra gegeven, als ik usb tethering op de gsm inschakel en hem verbind, reboot de gsm na een minuutje ofzo. Ligt dit aan de gsm of aan de m600? Krijgen jullie usb tethering wel aan de praat?

Gsm is een poco x3 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zynth
@FinalAtonement Usb tethering weet ik niet. Maar ik gebruik Tasker, die zodra mijn telefoon met bluetooth verbindt met de radio, automatisch de wifi hotspot aanzet.
Werkt als een trein; en tegelijk opladen kan natuurlijk altijd nog dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Zynth op 02-11-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalAtonement
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-08 15:17
@Zynth Ga ik zeker eens proberen! Maar zou toch nog graag een oplossing zoeken voor USB tethering ook. Geen ervaring met tasker dus ik weet niet of dit goed bolt met bv een oudere, tragere gsm.

Maar bedankt voor de tip alleszins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Na lang zoeken ga ik toch maar voor de M300s. Dan maar touchscreen knoppen (er zijn in ieder geval dedicated knoppen, mijn vorige veel te dure versie van bol.com had dat niet eens).

Nu nog ff kijken hoe ik het hier krijg. Mijn autoversie sturen ze niet vanuit polen. De faceplate al gevonden (helaas bestaat er geen 10" versie, enkel 9"), nu nog de kabels uitzoeken en of er een canbus nodig is voor de Sandero II.

En dan hopelijk snel binnen. Ik mis Apple Carplay toch best wel. Misschien is het wat overkill voor carplay maar 9" scherm is wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Waah schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:50:
Na lang zoeken ga ik toch maar voor de M300s. Dan maar touchscreen knoppen (er zijn in ieder geval dedicated knoppen, mijn vorige veel te dure versie van bol.com had dat niet eens).

Nu nog ff kijken hoe ik het hier krijg. Mijn autoversie sturen ze niet vanuit polen. De faceplate al gevonden (helaas bestaat er geen 10" versie, enkel 9"), nu nog de kabels uitzoeken en of er een canbus nodig is voor de Sandero II.

En dan hopelijk snel binnen. Ik mis Apple Carplay toch best wel. Misschien is het wat overkill voor carplay maar 9" scherm is wel mooi
De kabels zitten die niet al bij de fascia? Voor mijn auto kun je die frames namelijk ook bestellen en die komen dan inclusief, de benodigde kabel die je nodig hebt. Maar een 9 inch scherm is al behoorlijk groot: de vraag is of je van achter het stuur ook echt alles op het scherm kunt zien, zonder dat je hoofd er naartoe moet draaien.

Dus zelfs al had een 10inch scherm gepast, dan zou dat verre van praktische geweest zijn. In de dagelijkse praktijk kan ik echter alles zien, op het 9 inch scherm wat ik moet zien zonder mijn hoofd er steeds naartoe te draaien. Want dan neem je ook niet waar, wat er op de weg gebeurd en dat probeer ik persoonlijk juist te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Bij deze fascia zitten de kabels niet nee. Die zijn wel te bestellen bij Mekede zelf dus dat is geen probleem. Maar heb het Mekede gevraagd en zien wat ze zeggen.

Ze kunnen het als set verkopen, maar enkel vanuit China en da's niet zo handig met belastingen. Vanuit Polen is handiger maar dan moet ik het dus even los van elkaar bestellen.

Maar met de verkoper kom ik er vast uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 20:28
Ik heb sindskort een navigatie systeem in mijn Peugeot 107. Nu heb ik het probleem dat de ziggo app, kpn en Viaplay zwart beeld vertonen als ik wil streamen. Ondertiteling is alleen zichtbaar. Er staat android 10 op.
Is dit een instelling die ik moet aanpassen of moet ik niet de nieuwste update gebruiken bv? Het is een navigatie systeem uit china.
Voor de duidelijk, ik wil deze apps alleen gebruiken als ik bijrijder ben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Deninho85 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:35:
Ik heb sindskort een navigatie systeem in mijn Peugeot 107. Nu heb ik het probleem dat de ziggo app, kpn en Viaplay zwart beeld vertonen als ik wil streamen. Ondertiteling is alleen zichtbaar. Er staat android 10 op.
Is dit een instelling die ik moet aanpassen of moet ik niet de nieuwste update gebruiken bv? Het is een navigatie systeem uit china.
Tijdens het rijden werkt het wellicht sowieso niet: althans er is een instelling, die je uit moet zetten als je tijdens het rijden video af wilt spelen. Weet niet of die instelling ook effect heeft, op andere video apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
Heb het alleen bij stilstaan geprobeerd en dan werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:50
Volgens mij gebruiken die allemaal DRM wat waarschijnlijk niet werkt op deze China-Android-versies. Beetje als met een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
Bedankt voor je reactie. YouTube doet het bv weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:09
Deninho85 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:35:
Ik lees even mee en heb trouwens bij de instellingen wel uitgezet, dat je niet kunt kijken tijdens het rijden.

Ook hier Ziggo en viaplay zwart beeld, geen geluid. Tijd loopt wel.

(Codecs?)

Ook hier werkt youtube wel.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Pagina: 1 ... 42 ... 48 Laatste