@
Zynth snelle Google zoekopdracht leert mij, dat er diverse advertenties zijn voor deze auto waarbij de Canbus module meegeleverd is. Maar je komt er snel genoeg achter

Meeste functionaliteit van de Android Autoradio, werkt immers zonder canbus.
Ik ben nu trouwens radeloos wat betreft de storing die ik heb op het beeld van de achteruitrijcamera: Car Camera Filter geprobeerd, nu de Ferrite Beads..... niets heeft geholpen tot nu toe en de Car Camera Filter maakte het juist vele malen erger.
Echt doodmoe wordt ik ervan: nu heb ik nog een DC to
DC Step down converter liggen, maar dat lijkt mij dus ook niet de oplossing. Het klopt dat de voltage tussen de 14v en 15v ligt, wanneer de motor draait. Dus het fluctueert ook nog eens. De theorie is dan: de input op 14v instellen en de output dient 12v te zijn.
Maar wanneer de motor uit staat is het juist tussen 12v en 12.8v, alleen de storing is zo minimaal. Het is meer een OCD probleem, want de met of zonder storing is de achteruitrijcamera nog steeds bruikbaar. Het doet wat het moet doen, alleen met dus een minimale storing.
Ik had nog een 12v en 19v voeding liggen, waarmee ik die die DC to DC step down converter heb kunnen testen. Nu twijfel ik alleen of ik het ook in de auto ga proberen: de output staat al op 12v ingesteld en de input kun je niet instellen. Dus of het nou 14v of 14.9v is, de step down converter zal de input voltage die hij krijgt altijd naar 12v converteren.
Maar ik wilde weten wat gebeurt op moment dat hij 12v als input krijgt, dan wordt de output voltage dus 11.3v en of de achteruitrijcamera daar ook genoegen mee neemt? Ik vind het ook fijn, om alvast op de camera te kunnen kijken alvorens ik de motor start. Je kunt dit klein bordje trouwens ook gebruiken als voltmeter
Met de 19v voeding, heb ik de output op 12v kunnen instellen. Je kunt logischerwijze de output niet hoger instellen dan de input, echter als je het eenmaal zo heb ingesteld. Dan blijft de output ook op 12v, aangezien het met dat schroefje ingesteld wordt.
De DC to DC step down converter maakte het ook juist erger, wel verrassend dat hij maar 10.5v meet terwijl de motor niet draaide. Wat het voltage was, toen ik de auto deed starten, om het ook met de motor aan te testen. Dat weet ik dus niet, omdat dit natuurlijk niet kan zien terwijl ik achter het stuur zit.
Dus wie heeft er nog een DC to DC step down converter nodig voor zijn hobby project

want ik bij een achteruitrijcamera helpt dat juist niet. Waar de storing door veroorzaakt wordt is mij dus echt een mysterie. Ik wil er verder ook geen geld en aandacht meer aanbesteden, aangezien de achteruitrijcamera hoe dan ook goed functioneert.
[
Voor 66% gewijzigd door
Marco-Peters op 08-10-2022 12:05
]