Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 21:37
Ben ook van plan om binnenkort een Android radio te kopen voor mijn Toyota Prius executive uit 2009 zonder JBL systeem. Het ingebouwde navigatie systeem is echt uit jaar 0 dus een Android radio lijkt me een enorme verbetering.

Ik heb mijn oog laten vallen op deze.

Weet iemand toevallig op welke banden die 4G FDD-LTE cat4 module werkt? Ben een beetje bang dat die module alleen Aziatische 4G banden ondersteunt. In Nederland gebruiken we 800 / 1800 & 2600mhz. Dit zijn banden 3 / 7 / 20.

Iemand hier informatie over? Verder lees ik hier dus dat de standaard ingebouwde mic (in plafond) niet werkt. Bij veel van die Android radio's wordt een externe mic meegeleverd, lijkt mij een wat lelijke oplossing.

Ook heeft mijn achteruitrijd camera nu dynamische hulplijnen (draaien mee met stuurbeweging), zou dit nog te implementeren zijn met software?

[ Voor 99% gewijzigd door Magnolia op 28-05-2017 16:56 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

_/-\o_

[ Voor 95% gewijzigd door Mars Warrior op 28-05-2017 16:46 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:14

Veritas

concedo nulli

Magnolia schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:39:
Ben ook van plan om binnenkort een Android radio te kopen voor mijn Toyota Prius executive uit 2009 zonder JBL systeem. Het ingebouwde navigatie systeem is echt uit jaar 0 dus een Android radio lijkt me een enorme verbetering.

Ik heb mijn oog laten vallen op deze.

Weet iemand toevallig op welke banden die 4G FDD-LTE cat4 module werkt? Ben een beetje bang dat die module alleen Aziatische 4G banden ondersteunt. In Nederland gebruiken we 800 / 1800 & 2600mhz. Dit zijn banden 3 / 7 / 20.

Iemand hier informatie over? Verder lees ik hier dus dat de standaard ingebouwde mic (in plafond) niet werkt. Bij veel van die Android radio's wordt een externe mic meegeleverd, lijkt mij een wat lelijke oplossing.

Ook heeft mijn achteruitrijd camera nu dynamische hulplijnen (draaien mee met stuurbeweging), zou dit nog te implementeren zijn met software?
Grappig. Ik heb dezelfde auto als jij en heb ook deze radio op het oog. Heb er nog geen tijd voor gehad om echt in te duiken, maar wilde ook wat vragen gaan stellen aan de verkoper op Ali t.z.t.
Volgens mij kun je de camera en mic gewoon aansluiten. Ga eerst mn TNS510 (heb jij die ook?) Demonteren en de aansluitingen bekijken. Dan pas bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Nee, ik heb het B9016 Navigatie systeem (7 inch). Zie foto hieronder. Geen JBL subwoofer systeem. Ik heb de verkoper al een paar vragen gesteld, zal laten weten wat daar uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bJtcQv/20170528_175301.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Magnolia op 28-05-2017 19:07 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 22:18
psyy138 schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:28:
Ik heb sinds het weekend een Joying 8inch 2gb+32gb radio, via aliexpress gekocht en verstuurd vanaf Duitsland. Met the 7th anniversary sale en nog wat kortingsbonnen uiteindelijk voor 280 gekocht.
(Link: https://www.aliexpress.co...=2114.13010708.0.0.usRVLG)
Vraagje aan jou, ik wil hoogst waarschijnlijk ook deze radio bestellen.
Is het makkelijk om de scherm ervan af te koppelen of moet je daar aardig wat moeite voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-05 15:41
Is het echt gwn plug en play? Moet je iets aansluiten om de gps bv te doen werken? Enkel de gps kabel in de radio en klaar?

PSN: Jonasken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

kokkie20 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:14:
[...]

Vraagje aan jou, ik wil hoogst waarschijnlijk ook deze radio bestellen.
Is het makkelijk om de scherm ervan af te koppelen of moet je daar aardig wat moeite voor doen?
Makkelijk, zit namelijk met een kabel vast.

Maar bij mij gaat het iets lastiger omdat ik de radio moet tegenhouden om het scherm te ontkoppelen. Ik moet nog zo'n inbouw/montage paneel aanschaffen. De radio zit nu namelijk los in de din plek geschoven (als je begrijpt wat ik bedoel).

Hier zie je trouwens hoe; YouTube: Demo for Joying New Android system Magic EQ Video display | single d...
Jonasken schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:26:
Is het echt gwn plug en play? Moet je iets aansluiten om de gps bv te doen werken? Enkel de gps kabel in de radio en klaar?
Bij mij werd er een aparte GPS kabel meegeleverd die ik kon aansluiten.
Aan het einde van de paar meter kabel zit de ontvanger welke je dus gunstig kunt neerleggen.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51WK36McajL._SL256_.jpg

Maar dit zal geheid bij andere auto's anders zijn, mijn corolla uit 1999 heeft namelijk standaard geen GPS en heb een universele 1 din radio van joying gekocht waar deze kabel dus bij zit.

[ Voor 36% gewijzigd door psyy138 op 28-05-2017 22:35 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-06-2020
zonnetjeophuis schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Hoi, Ik ben ook aan het dubben, wikken en wegen om een Android radio aan te schaffen voor mijn Auris (model 2012 met een fabrieks af Harman Kardon radio/Nav). Het wordt deze Witson of een Joying DE-JY-UM135N2 met de nodige verloopkabels en een "Facia". Het liefst laat ik de originele autobekabeling intact. Ik ben daarom wel benieuwd naar welke verloopkabels je hebt gevonden voor de USB/AUX en GPS antenne. Ben ook wel benieuwd of de originele GPS antenne dan ook werkt icm de GPS ontvanger in de radio.
Verder heb ik nog een "oude" 3G dongle van de KPN liggen, eens kijken of deze wil werken. Ik zit bij XS4ALL als internet provider en bij mijn abbo krijg je een "gratis" sim datakaart met 500Mb/maand. Dat is ruim voldoende voor online navigatie met Google Maps of Waze. Als het zover is dan wil ik ook nog proberen de originele handsfree mic van de auto te gebruiken. Dat zal nog wel wat uitzoek werk en geknutsel gaan vergen want er zit of een mic versterkertje tussen of ze hebben een elektret mic gebruikt met een 5v voeding spanning.
Onder tussen wacht ik even jullie ervaingen met de Witson af O-)
voor verloopje is zat te vinden, ik heb het gps verloopkabeltje uit polen besteld komt van de week binnen.
Afbeeldingslocatie: https://car-solutions.com/nfs/product/832612/image/800/Adapter-for-OEM-GPS-Antenna-Connection-in-Toyota-Lexus-Subaru-Mazda.jpg
en als het goed is zitten de juiste 5 van mijn auris stekkers aan de radio en kan ik zo de originele er in
Afbeeldingslocatie: https://image.dhgate.com/0x0/f2/albu/g3/M00/B4/93/rBVaHFWx52uAdlJyAAD9QGY-1JI092.jpgprikken. alleen de USB/aux heb ik geen verloopje voor gekocht maar is er wel (alleen de usb, niet de aux). Endan is het ff wachten of alles het ook rcht doet anders moet ik kabels schemas zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
psyy138 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:27:
[...]

Maar bij mij gaat het iets lastiger omdat ik de radio moet tegenhouden om het scherm te ontkoppelen. Ik moet nog zo'n inbouw/montage paneel aanschaffen. De radio zit nu namelijk los in de din plek geschoven (als je begrijpt wat ik bedoel).
Top dank je voor het antwoord! Snap wat je bedoel ;) Binnenkort maar eens gaan bestellen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

-tom-562

Oliesjeik

psyy138 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:27:
[...]

Hier zie je trouwens hoe; YouTube: Demo for Joying New Android system Magic EQ Video display | single d...

[...]

Bij mij werd er een aparte GPS kabel meegeleverd die ik kon aansluiten.
Aan het einde van de paar meter kabel zit de ontvanger welke je dus gunstig kunt neerleggen.

[afbeelding]

Maar dit zal geheid bij andere auto's anders zijn, mijn corolla uit 1999 heeft namelijk standaard geen GPS en heb een universele 1 din radio van joying gekocht waar deze kabel dus bij zit.
Moet die GPS antenne eigenlijk 'zichtbaar' zijn? Dus achter een ruit o.i.d.? Of kan ik 'm ook ergens onder/achter m'n dashboard monteren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

-tom-562 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Moet die GPS antenne eigenlijk 'zichtbaar' zijn? Dus achter een ruit o.i.d.? Of kan ik 'm ook ergens onder/achter m'n dashboard monteren
Ik heb hem gewoon aangesloten en in het dashboard gemieterd, werkt prima! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 08:00
je OEM antenne zit ook niet op het raam geplakt, bij mijn auto zit deze achter de cockpit (e46)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

-tom-562 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Beekforel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Ik heb hem gewoon aangesloten en in het dashboard gemieterd, werkt prima! :Y)
Ik ook, weggefrot in het dashboard kastje. tot op heden gewoon prima :z

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Magnolia schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:05:
Nee, ik heb het B9016 Navigatie systeem (7 inch). Zie foto hieronder. Geen JBL subwoofer systeem. Ik heb de verkoper al een paar vragen gesteld, zal laten weten wat daar uit komt.

[afbeelding]
Ik heb inmiddels wat meer informatie over de mogelijkheden van een Android radio in een Prius 3 (2009-2015).

Op Aliexpress kom ik grofweg 2 varianten tegen (soms met net wat andere kleur/knoppen).

Variant 1
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bYWRna/versie_1.png

Variant 2
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kRcMLv/versie_2.png

Eigenschappen variant 1
+Groene verlichting (gelijk aan de rest van dashboard)
+Betere knopindeling (vooruit/terug etc)
+4G modem ingebouwd (verkoper 1 claimt ondersteuning van alle EU bands, verkoper 2 weet niet. Dus twijfelachtig)
+Goedkoper ~ 275 EUR (32GB ROM is optie, kost +60 USD alsdus verkoper)
-Orginele achteruitrijd camera werkt niet (moet je voor solderen, aldus verkoper)
-Maar 1 SD kaart slot werkt (bug oid, alleen de linkse ''GPS'' dit staat bij advertentie)

Eigenschappen variant 2
+ROM lijkt stuk uitgebreider (meer instel mogelijkheden)
+32GB ROM / Octa Core vs 16GB ROM Quadcore
+Orginele achteruitrijd camera werkt
-Geen 4G modem
-Blauwe verlichting (volgens mij niet instelbaar)
-Duurder ~ 375 EUR

Zelf denk ik dat ik een losse 4G LTE cat6 USB dongle neem, en die inplug in de USB poort in de armsteun tussen de voorstoelen. Zo kun je ook makkelijk een SIM kaartje verwisselen (bijv als je switched van Telecomprovider). Daarvoor heb je dit verloop je nodig.

Verder las ik dat de orginele GPS module van Toyota alleen werkt met een orginele radio, dus daarvoor moet je de meegeleverd GPS antenne gebruiken. Ook las ik hier dat de ingebouwde mic (kleine gaatje rechts naar volumeknop) niet van bijster goede kwaliteit is. Er zit dus ook altijd een externe mic bij, maar dat vind ik geen fatsoenlijke oplossing. De ingebouwde mic (in het plafond naast brillenhouder) schijnt een versterker te hebben, dus die kun je niet zomaar gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Magnolia op 29-05-2017 16:49 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Magnolia schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:54:
[...]

Zelf denk ik dat ik een losse 4G LTE cat6 USB dongle neem, en die inplug in de USB poort in de armsteun tussen de voorstoelen. Zo kun je ook makkelijk een SIM kaartje verwisselen (bijv als je switched van Telecomprovider).
Bij de Android radio in m'n Auris gebruik ik daarvoor gewoon een telefoon ingesteld als mobiele hotspot, maar dat is voornamelijk voor de verkeersinfo in de navigatie van Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ja, ik weet dat dat ook kan, maar lijkt me fijner als de radio geheel standalone is en niet afhankelijk van een hotspot.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
easyriider schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:53:
[...]

Bij de Android radio in m'n Auris gebruik ik daarvoor gewoon een telefoon ingesteld als mobiele hotspot, maar dat is voornamelijk voor de verkeersinfo in de navigatie van Sygic.
Heb jij toevallig een pin out schema van de auris stekkers en bedrading ? just in case, heb me rot zitten zoeken maar kan het niet vinden (en het zijn nogal wat draadjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee, in m'n Auris hybride van 2011 heb ik de oude radio losgehaald en de nieuwe kon met diezelfde stekkers weer aangesloten worden, dus van een of andere pinlayout weet ik helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
ok nou dan moet ik ff afwachten of het echt de juiste stekkers aan de radio zitten, heb ook een hybrid 2012 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Zijn er mensen die ervaring hebben met de wat goedkopere modellen? Hier is een mooi voorbeeld (heb oa een 1 din versie nodig):

Ezonetronics RM-CT0008 voor ± €115 dat maakt met inklaring en BTW een €152 dus dat is best aantrekkelijk.

Nu heb ik ook even gekeken of er iets over te vinden is maar informatie is magertjes... Op 4pda.ru is er een topic (Russisch) maar de fabrikant Ezonetronics heeft ook een FB pagina. Al met al een beetje shady (zeker de links naar navi) maar ze reageren tenminste. (al doen of kunnen ze weinig doen aan klachten).

De unit wordt veelal geleverd met Android 4.4 maar er is een update naar 5.1.1 en na wat gedram van iemand op 4pda.ru is er zelfs een 6.0 firmware beschikbaar die overigens weinig tot geen vernieuwingen biedt helaas...

Nadelen heeft deze unit ook en het lijkt erop dat deze en het dubbel din model RM-CT0009 deze beiden hebben. (wellicht grotendeels zelfde hardware?)

Nadelen:
- BT werkt niet vlekkeloos, OBD via BT (dat wil ik zelf graag) wel maar muziek van sd card stopt als je Torque opstart. Radio speelt wel door. BT gamepads (geen idee waarom iemand dat zou willen) worden ook niet ondersteunt.
- scherm is (indien nodig) niet op een normale manier te kalibreren. Zal in de meeste gevallen geen probleem zijn maar toch.
- geen root mogelijk/bekend. ADB is wel mogelijk maar het verdient geen schoonheidsprijs.

Voordelen:
- stuk goedkoper.
- navi schijnt behoorlijk goed te werken, snelle fix en nauwkeurig. Yandex navigator werkt prima dus Google maps zal ook geen probleem zijn.
- fabrikant reageert via FB/email op klachten en probeert er zelfs iets aan te doen. (geen garantie though, problemen met de oudere CT0007 werden opgelost door simpelweg een nieuw model (CT0009) te maken. 8)7

Plaatjes:

CT0008:

Afbeeldingslocatie: https://nebula.wsimg.com/23f6d85c4240be78a2b60490ce8eab61?AccessKeyId=8EC378656CD7B038B46D&disposition=0&alloworigin=1

CT0009:

Afbeeldingslocatie: https://nebula.wsimg.com/1256dee689fdd3c4407af644490f14a5?AccessKeyId=8EC378656CD7B038B46D&disposition=0&alloworigin=1

Ezonetronics website

Ik heb dus interesse in beiden aangezien ik er een tweede auto bij heb gekocht en van beiden radio wil/moet vervangen wat dus ook verklaard dat ik budgettechnisch gezien een beetje beperkt in de middelen zit. :+

Als iemand alternatieven weet in ongeveer dezelfde prijsklasse (€125~€175 incl. inklaren en btw) zou dat ook mooi zijn, zeker in enkel din met klapscherm is er niet gek veel te vinden en die wil ik als eerste (komt in de daily drive) aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Hebben jullie een manier gevonden om het volume per app te regelen?

Als ik ff lekker een spotify liedje hard heb staan, is het elke keer schrikken als die dame van Here navigatie er doorheen brult...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Vin87 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:57:
De Joying 2GB versie is gemonteerd! Was eigenlijk best simpel. Ik maak gebruik van de:
-Joying Iso kabel voor Toyota, plug en play
-Joying 4G LTE dongle met Vodafone datasim
-Joying USB adapter zodat mijn oem usb nog werkt
-12V naar 6V stepdown omdat mijn OEM achteruitrijcamera op 6V werkt, en de Joying alleen 12V geeft
-De Joying externe microfoon omdat mijn oem microfoon een ingebouwde versterker heeft
-De Joying GPS ontvanger omdat de standaard Toyota GPS ontvanger niet werkt met een andere radio
-ODBII bluetooth adapter zodat ik met torque de olietemperatuur kan uitlezen

Flitsmeister werkt top, Spotify werkt top, Maps werkt top, ik ben echt heel blij met mijn aankoop. Ook is het geluid een stuk beter dan met de standaard radio.

Hier een filmpje:

[video]

En hier wat foto's

[afbeelding]

[afbeelding]
Kun je toelichten hoe je de 12V naar 6V stepdown gefixt hebt met jouw OEM achteruitrijcamera?

Mijn Prius heeft ook een 6V achteruitrijcamera en ik ben nog opzoek naar een plug&play oplossing om aan te sluiten op mijn nog aan te schaffen Android radio. Zat te denken aan deze oplossing, maar weet niet of dit werkt.

Jij nog tips?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Pff, wachten duurt lang :P Vorige week dinsdag een radio besteld bij de Witson Aliexpress store, van vrijdagnacht verzonden, en nog niet binnen. De trackingcode was ook maar wazig (verzonden via SFCService o.i.d. :?)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Magnolia schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:53:
[...]

Kun je toelichten hoe je de 12V naar 6V stepdown gefixt hebt met jouw OEM achteruitrijcamera?

Mijn Prius heeft ook een 6V achteruitrijcamera en ik ben nog opzoek naar een plug&play oplossing om aan te sluiten op mijn nog aan te schaffen Android radio. Zat te denken aan deze oplossing, maar weet niet of dit werkt.

Jij nog tips?
Deze doet precies het omgekeerde, met een 6V relais 12V voor aftermarket camera's schakelen. ;)
If you are trying to connect an OEM backup camera to an aftermarket headunit, an adapter harness is available. Please contact us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Pusherman_ schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:17:
Hebben jullie een manier gevonden om het volume per app te regelen?

Als ik ff lekker een spotify liedje hard heb staan, is het elke keer schrikken als die dame van Here navigatie er doorheen brult...
Heb de app zelf niet in gebruik maar misschien werkt dit?

Google Play: App Volume Control Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daviddutch
-tom-562 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:40:
Pff, wachten duurt lang :P Vorige week dinsdag een radio besteld bij de Witson Aliexpress store, van vrijdagnacht verzonden, en nog niet binnen. De trackingcode was ook maar wazig (verzonden via SFCService o.i.d. :?)
dan zitten we op het zelfde vliegtuig. gewoon vanuit china . het schijnt een hele aparte manier van invoeren te zijn. ze zeggen eu warehouse maar komt gewoon uit china. ben benieuwd of de kreet geen tax/import wel gaat kloppen.

tracken gaat goed ff google op sfc track en dan zie je de goede site staan en is vlug met updaten

[ Voor 8% gewijzigd door Daviddutch op 30-05-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnetjeophuis
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:56
[...]

Jij nog tips?
[...]

Jij nog tips?
Niet echt Plug & Play maar met zoiets zou het moeten lukken.
https://nl.aliexpress.com...2114.48010208.4.32.jHXebP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonnetjeophuis
Daviddutch schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:13:
[...]

Heb jij toevallig een pin out schema van de auris stekkers en bedrading ? just in case, heb me rot zitten zoeken maar kan het niet vinden (en het zijn nogal wat draadjes :-)
Zoiets? Al het goed is zijn dit de pinouts van Toyota Touch en Go? Ik kon er zo gauw geen complete plaatsjes van vinden maar met wel verder zoek moet dat ook nog wel te vinden zijn.

10-pins
• 1 Speaker RF+
• 2 Speaker LF+
• 3 +12V Accessory
• 4 +12V Constant
• 5 Speaker RF-
• 6 Speaker LF-
• 7 Ground
• 8 Power Antenna (provides power signal amplifier)
• 9 Amp remote (only on Toyota's headunits, not Subaru's)
• 10 Illumination+

6-pins
• 1 Speaker RR+
• 2 Speaker LR+
• 3 Speaker RR-
• 4 -NC-
• 5 Dimmer
• 6 Speaker LR-

28-pins
• 1 -NC-
• 2 Reverse signal
• 3 Illumination dimmer cancel (Bright mode)
• 4 Mic power supply +5V
• 5 Mic signal +
• 6 Mic detection
• 7 -NC-
• 8 -NC-
• 9 -NC-
• 10 -NC-
• 11 Shield ground (aux detection)
• 12 -NC-
• 13 -NC-
• 14 -NC-
• 15 -NC-
• 16 -NC-
• 17 Vehicle speed signal
• 18 Shield ground (mic detection)
• 19 Mic signal -
• 20 -NC-
• 21 Steering switch (left: seek, volume)
• 22 Steering switch (left: mode, hold)
• 23 Steering switch ground
• 24 Steering switch (right)
• 25 Aux detection
• 26 Aux audio right
• 27 Aux audio ground
• 28 Aux audio left

16-pins
• 1 -NC-
• 2 -NC-
• 3 -NC-
• 4 -NC-
• 5 -NC-
• 6 Parking brake signal
• 7 Rear view camera power supply +6V
• 8 Rear view camera video input +
• 9 -NC-
• 10 -NC-
• 11 -NC-
• 12 -NC-
• 13 -NC-
• 14 -NC-
• 15 Camera detection ground
• 16 Rear view camera video input -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
thanks. dit zocht ik. en had touch en go dus dat is het zelfde, nu nog de pinout van die witson zien te bemachtigen want als er echt een 20pins ipv die 16 pins bij zit ben ik de sjaak en so far voor auris plug en play, want kan nergens ander op een auris een 20 pins vinden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Daviddutch schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:44:
[...]

dan zitten we op het zelfde vliegtuig. gewoon vanuit china . het schijnt een hele aparte manier van invoeren te zijn. ze zeggen eu warehouse maar komt gewoon uit china. ben benieuwd of de kreet geen tax/import wel gaat kloppen.

tracken gaat goed ff google op sfc track en dan zie je de goede site staan en is vlug met updaten
Haha, dat zou zo maar kunnen.
Mijn status staat al een aantal dagen op het volgende:
2017.05.26 17:07 (GMT-7): 【CHINA】Shipment information sent to SFC
2017.05.26 02:07 (GMT-7): Shipment information sent to SFC
Edit:
Andere tracksite gevonden, met dit als resultaat
29/05/2017 17:00:00 HKG Shipment have been sent to HKG
29/05/2017 07:27:29 Shenzhen Departured from SFC warehouse
28/05/2017 16:56:42 Shenzhen Arrive SFC warehouse in processing
28/05/2017 16:54:32 Guangzhou SFC driver pick-up
26/05/2017 17:07:39 Shipment information sent to SFC
Nou hopen dat het vliegtuig uit Hongkong er snel is :+

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 30-05-2017 22:35 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnetjeophuis
Daviddutch schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:00:
thanks. dit zocht ik. en had touch en go dus dat is het zelfde, nu nog de pinout van die witson zien te bemachtigen want als er echt een 20pins ipv die 16 pins bij zit ben ik de sjaak en so far voor auris plug en play, want kan nergens ander op een auris een 20 pins vinden :-(
Ik heb een Auris 2012, deze heeft ipv een 20 pins connector een 28 pins connector.
Ben ook al een tijdje aan het puzzelen. Ik ga toch voor een Joying, een Toyota kabelboom heb ik al besteld.
Wat ik tot nu toe weet is dat een Toyota radio een 20 of 28 pins connector heeft, de 16 pins is voor de achter camera (hangt er dus vanaf of jouw model auto die heeft) en andere twee connectors zijn hoofdzakelijk stroom voorziening en speakers.
De camera die fabriek af in de Toyota word gebruikt, wordt met 6V vanuit de radio gevoed, daar moet ik even wat voor knutselen, iets met een spanningsstabilisatortje (LM8706) op het "Reverse"kabeltje.
De originele microfoon van Toyota wil ik ook graag gebruiken, die heeft 5V nodig. Het kan zijn dat de het signaal van die microfoon dan te hoog is doordat er een versterkertje tussen zit maar dat niveau is met een paar weerstandjes wel weer aan te passen denk ik.
Zodra de kabel door Joying wordt verzonden (wordt vanuit China geleverd) ga ik de radio zelf bestellen.
Het kabeltje zal wel even duren want ze hebben een feestje gehad in China (Dragonboat festival aldus Candy :+ )
Ik verwacht dat het wel goed komt met die Witson, misschien niet helemaal Plug & Play maar met wat puzzelen moet het allemaal wel werkend zijn te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
ja heb al op voorhand met witson contact opgenomen. en anders ff puzzelen voor de camera de mic vind ik niet super belangrijk (ga toch niet zingen in de auto ). ik heb zowel de 28 , 10, 6 als de 16pins in de auto. die 6v gaat het probleem ook niet zijn omvormer is 3euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:20
[...]

Jij nog tips?
Ik gebruik deze step down, 12V afgetapt van de iso stekker :

https://www.electronixs.n...v-naar-6v-omvormer-dc-3a/

Bij de GT86 zit het achteruitrij signaal op de 28 pin, deze verbonden met de Joying trigger. Op de 16 pin zit het video signaal en de 6v voeding, dit heb ik gebruikt om de camera aan te sluiten. De stekker zelf wordt bij mij niet meer gebruikt. Ik heb een oude rca kabel gestript en hergebruikt om het video signaal van de camera naar de Joying te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 13:27
JoostTheHost schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Zelf ben ik nu mijn oog laten vallen op een 'Witson' ...

Het model wat mijn aandacht heeft op dit moment (ik rij een Kia C'eed 2010).
http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=102469541
Uiteindelijk dit model aangeschaft en gisteren ingebouwd. Lijkt tot nu toe goed te werken, met prima GPS ontvangst (gisteravond één rondje gereden, dus de tijd zal het leren). Fotootje van het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iknRna/880bf5d6_0871_4e77_8b38_bbe0ac5b2e31_copy.jpgWitson radio in Kia Cee'd stationwagon 2010

Wat me wel opvalt is dat de unit in een soort 'standby' modus lijkt te gaan zodra je je sleutel uit het contact haalt. De unit toont op dat moment dan wel een 'shutting down' venstertje, maar wanneer je de auto weer start is hij met 2-3 sec weer volledig operationeel.. dat vertrouw ik dus niet helemaal.

Ik heb het liefst dat de unit (na bijv. 24 uur zonder actief gebruik) volledig afsluit om te voorkomen dat mijn accu straks zonder spanning staat. Ik heb reeds een mailtje gestuurd naar Witson met de vraag hoe ik dit voor elkaar kon krijgen. Daarop kreeg ik echter de ietwat onbevredigende reactie dat ik de unit dan bij het verlaten van de auto eerst handmatig moest afsluiten. Om dit keer-op-keer te doen lijkt me eigenlijk geen optie.. Weet iemand een goed alternatief? Eventueel via een appje o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 21:34
Hallo,

Ik ben van plan van Joying een dubbel din te bestellen, 2gb ddr3 & 32gb. Heeft iemand ervaring met een van deze 2?

http://s.aliexpress.com/RRruIv6V

Of

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/B3uuq6z6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Zijn de frontjes van de 'aangepaste' modellen nu groter dan een dubbeldin frontje (180x100mm)?

Ik wil in mijn eigen auto (Ford Focus 1) graag een Android radio inbouwen, maar ik vind de frontjes van de standaard dubbel-DIN modellen van Joying niet mooi. Voor de Focus 1 hebben ze geen aangepast frontje geproduceerd, en groter dan een dubbele DIN gaat er echt niet in passen.

Kunnen de mensen die een rechthoekige Joying hebben misschien een keer een meetlintje er langs halen? ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:07
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door GroeneThee op 31-05-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
heb net even 12v 6v omvormertje besteld voor 2 euro. nu ben ik alleen even opzoek hoe aan te sluiten de 6v+ is geen probleem maar waar sluit ik de 6v- aan. de video+ geen probleem, video- geen probleem. dan heb ik alleen de parking brake ??? over en camera detection ground ??(of is dit 6v-). iemand die me op weg kan helpen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnetjeophuis
Daviddutch schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:46:
heb net even 12v 6v omvormertje besteld voor 2 euro. nu ben ik alleen even opzoek hoe aan te sluiten de 6v+ is geen probleem maar waar sluit ik de 6v- aan. de video+ geen probleem, video- geen probleem. dan heb ik alleen de parking brake ??? over en camera detection ground ??(of is dit 6v-). iemand die me op weg kan helpen :-)
De "camera detection ground" wordt volgens mij door de originele radio gebruikt om te kijken of er een camera is aangesloten. Dus als die pen van de radio aan GND hangt wanneer de orginele radio opstart dan kan de camera worden gebruikt. Het zou dus goed kunnen dat die pen aan de kant van de kabelboom gewoon aan GND hangt en je deze kunt gebruiken om de -6V draad aan te sluiten. Anders zou je de -6V ook aan 10 pins connector pen 7 kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
thnks zal het wel meten wanneer ik de step down heb. parking brake geen idee waar die naar toe moet nou ja ga eerst maar eens wachten tot alles binnen is. dan zien we wel alles gaat het als het goed is plug en play doen behalve die camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 06:27
GroeneThee schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:26:

[...]

Geen idee maar hij is al wel behoorlijke tijd actief. denk dat het een "standaard" sales truukje is.
Kortingscode: "joying" is niet meer geldig. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Zijn er andere mensen die ook een Joying hebben met het probleem dat:

In de bel app, als ik dan een contact kies en hij gaat bellen, dan krijg ik de melding 'Dit nummer is geblokkeerd'.

Het nummer is dan ook echt geblokkeerd, ook als ik via mijn smartphone probeer te bellen. Het nummer is dan pas weer ongeblokkeerd als die persoon mij belt.

Als m'n phone via BT is verbonden, maar ik kies het nummer om te bellen op m'n phone ipv op de Joying, dan gaat het wel goed.

De bel app van de Joying doet dus iets met het uitbellen waardoor een contact geblokkeerd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Pusherman_ schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:48:
Zijn er andere mensen die ook een Joying hebben met het probleem dat:

In de bel app, als ik dan een contact kies en hij gaat bellen, dan krijg ik de melding 'Dit nummer is geblokkeerd'.

Het nummer is dan ook echt geblokkeerd, ook als ik via mijn smartphone probeer te bellen. Het nummer is dan pas weer ongeblokkeerd als die persoon mij belt.

Als m'n phone via BT is verbonden, maar ik kies het nummer om te bellen op m'n phone ipv op de Joying, dan gaat het wel goed.

De bel app van de Joying doet dus iets met het uitbellen waardoor een contact geblokkeerd wordt..
Is je Joying tijdens het bellen verbonden met 4G/WiFi? (oftewel is je unit on- of offline)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
YoGi_Berra schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:21:
[...]

Is je Joying tijdens het bellen verbonden met 4G/WiFi? (oftewel is je unit on- of offline)?
Hij is online, ik deel 4g van m'n smartphone naar de joying en als ik m'n 4G dongle binnenkrijg ga ik de Joying daarmee online laten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnolia
Daviddutch schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:16:
thnks zal het wel meten wanneer ik de step down heb. parking brake geen idee waar die naar toe moet nou ja ga eerst maar eens wachten tot alles binnen is. dan zien we wel alles gaat het als het goed is plug en play doen behalve die camera.
Als jou gelukt is zou je dan kunnen laten weten? eventueel met korte how-to (via pm mag ook). Ben zelf niet zo'n held met elektra.

Qua benodigdheden dus enkel een 6V-12V converter en een oude RCA kabel?

Ontspan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Daviddutch schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:16:
Parking brake wordt vaak omgeleid door die kabel aan het chassis te monteren. Het frame van de auto is geaard/grounded. Ik los dit vaak op door een losse kabel van mijn frame naar de radio aansluiting voor de parking brake te maken.
YoGi_Berra schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:21:
[...]

War bedoel je precies?
Als je autoradio verbonden is met Bluetooth, dan lijkt het me dat hij dan niet direct verbonden is met het internet. Het fungeert dan namelijk als een carkit.

Je kunt op je telefoon handmatig kiezen voor een internetverbinding via Bluetooth, maar dit zit niet bij de standaard Bluetooth profielen.
Je kunt ook gebruik maken van tethering, waarbij je telefoon een WiFi/Bluetooth hotspot opzet. Je autoradio ziet op dat moment een SSID in de lucht met de naam van je telefoon.

Het lijkt me dus niet zo te zijn dat je internet automatisch wordt doorgegeven naar je Joying autoradio als je slechts verbonden bent met je telefoon.

Je kunt uiteraard ook gebruik maken van een losse 4G kaart die je via een USBstick of MiFi (Mobile Wi-Fi) router kunt verbinden.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
Magnolia schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:19:
[...]

Als jou gelukt is zou je dan kunnen laten weten? eventueel met korte how-to (via pm mag ook). Ben zelf niet zo'n held met elektra.

Qua benodigdheden dus enkel een 6V-12V converter en een oude RCA kabel?
doe ik, als ik alles werkend heb laat ik weten hoe en met name de camera met step down, veerwacht dinsdag de radio ivm pinksteren.

to be continued

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo, mijn radio is binnen, meteen ingebouwd :) valt mij allemaal niks tegen. Ik heb een modelspecifieke Witson radio voor een Toyota Avensis. Werd erg compleet (en netjes) geleverd met alle verloopkabels. Enige wat enigsinds verwarrend is, is dat er eigenlijk 2 stekkers over blijven, maar na wat onderzoek is dat ook logisch (in mijn geval). 1 aansluiting is voor een versterkte FM antenne, en de andere aansluiting is voor een AUX aansluiting die waarschijnlijk als optie geleverd is voor een ander model Toyota (en aan die stekker zat ook de pulsdraad voor de snelheid, dus wss iets van fabrieksaf GPS ofzo).
Softwarematig is het ook allemaal best OK uit de doos. Alleen de aparte bluetooth app is een beetje wazig, maar gelukkig kan je ook gewoon de standaard Android bluetooth functionaliteit gebruiken. FM ontvangst is ook dikke prima. En over het geluid ben ik dik tevreden, in mijn geval echt een upgrade t.o.v. de originele Toyota radio!
Zijn er nadelen? Jazeker. Ik vind de wifi ontvangst erg slecht. Als ik voor mijn huis parkeer (gevel is dan 3 meter ver) kan ik mijn wifi netwerk niet vinden.
Ook weet ik niet 100% zeker of mijn radio daadwerkelijk helemaal uit gaat. Als ik mijn sleutel uit het contact haal, krijg ik netjes de melding "Shutting down", maar stop ik daarna de sleutel in het contact, dan is de radio instant aan. Gisteravond had ik de radio even snel ingebouwd (om te kijken of alles werkt), en vanochtend weer gestart. Ook toen was de radio binnen 1 seconde aan (heeft dus op standby gestaan). Ik weet dus niet of ik nu een gigantische accu drain heb, of dat dat wel mee valt..

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/23vav51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zmig4z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2r2rfog.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
ziet er goed uit tom, dat instellen om echt af te sluiten kan je als het goed is in settings veranderen. En anders gaat hij als het goed is definitief uit na ongeveer 15min als hij is aangesloten op de acc. ff zoeken in settings :-)

zoeken naar " shutdown delay" in setting general en aanpassen op wat je het wilt hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Daviddutch op 04-06-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 929727

@-tom-562 Een battery drain wil je voorkomen. Dit komt vaak doordat het feit dat de radio is aangesloten op constante stroom. Bij after market radio's kun je hier vaak last van hebben. Wat je dient te regelen is de memory kabel(voor het onthouden van de geheugen, vaak geel kleur) aansluiten op constante stroom, en de ACC kabel (vaak rood) aansluiten op 12V+ geschakeld. Kijk hier eens: https://www.Knip

[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 05-06-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 929727

@SkiFan Hoe heb je iGO licenties kunnen kopen voor Autopumpkin? Ik kon deze niet vinden op de site van naviextras.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:27
Gewoon direct via de playstore gekocht.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 929727 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:39:
@-tom-562 Een battery drain wil je voorkomen. Dit komt vaak doordat het feit dat de radio is aangesloten op constante stroom. Bij after market radio's kun je hier vaak last van hebben. Wat je dient te regelen is de memory kabel(voor het onthouden van de geheugen, vaak geel kleur) aansluiten op constante stroom, en de ACC kabel (vaak rood) aansluiten op 12V+ geschakeld. Kijk hier eens: https://www.autotek.nl/handleiding/
De radio is nu met een verloop (Toyota <--> ISO) aangesloten. De pin out daarvan komt ook overeen met de pin-out van de radio (tenminste, als de sticker met uitleg daarover klopt, op de radio :P). Dus de geschakelde 12V van de auto zit op de juiste aansluiting van de radio. Wat op zich denk ik ook klopt, want de radio gaat ook gewoon van zichzelf 'uit' (wat dus blijkbaar standby is).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daviddutch
-tom-562 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:13:
[...]

De radio is nu met een verloop (Toyota <--> ISO) aangesloten. De pin out daarvan komt ook overeen met de pin-out van de radio (tenminste, als de sticker met uitleg daarover klopt, op de radio :P). Dus de geschakelde 12V van de auto zit op de juiste aansluiting van de radio. Wat op zich denk ik ook klopt, want de radio gaat ook gewoon van zichzelf 'uit' (wat dus blijkbaar standby is).
Tom zoals ik al zei zoeken naar " shutdown delay" in setting general en aanpassen op wat je het wilt hebben. uit/delay15min/delay 30min ,etc,etc ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Daviddutch schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:34:
[...]

Tom zoals ik al zei zoeken naar " shutdown delay" in setting general en aanpassen op wat je het wilt hebben. uit/delay15min/delay 30min ,etc,etc ;-)
Toch nog maar eens voor de zekerheid gekeken, ik had er helemaal overheen gekeken 8)7 Staat bij mij trouwens bij de 'extra settings'. Stond bij mij op 'auto sleep' o.i.d., heb 'm maar op een delay gezet van een uur.

Heb ondertussen ook een kentekenplaathouder met geïntegreerde camera besteld, die binnenkort ook maar eens aansluiten 8)

[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 05-06-2017 19:20 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
ja ja je blijft kopen :-) nou ik moet nog een dag wachten op de radio, wanneer de rest binnen komt weet ik niet. nou het blijft in ieder geval leuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Laatst online: 28-05 20:12
-tom-562 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:18:

Heb ondertussen ook een kentekenplaathouder met geïntegreerde camera besteld, die binnenkort ook maar eens aansluiten 8)
Ik denk er ook over zo'n camera te kopen. Welke heb jij gekocht? En ga je een kabel door je auto trekken of heb je gekozen voor een draadloze oplossing. Ik vraag me af of dat een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

aran schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:32:
[...]

Ik denk er ook over zo'n camera te kopen. Welke heb jij gekocht? En ga je een kabel door je auto trekken of heb je gekozen voor een draadloze oplossing. Ik vraag me af of dat een beetje werkt.
Ik heb deze besteld.
Deze had veel reviews en de seller heeft een goede rating.
Ik ga hem denk ik bedraad aansluiten, had ook gekeken naar die draadloze kastjes, maar ik vraag mij af of dat goed werkt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 08:00
zoiets heb ik ook op het oog, ik hoor graag van je of zo'n camera bevalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daviddutch
En daar is hij dan eindelijk, eeeeecht plug en play. Alleen straks de camera nog wanneer de step down binnen is voor de rest werkte alles. En ik vind hem wel netjes staan. Om toch een minpunt aan te geven, jammer dat er alleen oranje verlichting is en geen groen :-)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cdofYF/witson.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/g9hJLv/witson3.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Daviddutch schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:25:
En daar is hij dan eindelijk, eeeeecht plug en play. Alleen straks de camera nog wanneer de step down binnen is voor de rest werkte alles. En ik vind hem wel netjes staan. Om toch een minpunt aan te geven, jammer dat er alleen oranje verlichting is en geen groen :-)

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi hoor! Mijn verlichting is ook alleen maar oranje, niks instelbare RGB dus :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
je kan alleen de helderheid instellen zodra je groen selecteerd gaat het uit. groot pluspunt is de stuurwiel bediening waar je onder elke knop 2 functies kan zetten. :-) korte druk en lange druk. navigatie deed het ook met mijn Toyota originele antenne waar die ook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Daviddutch schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:36:
je kan alleen de helderheid instellen zodra je groen selecteerd gaat het uit. groot pluspunt is de stuurwiel bediening waar je onder elke knop 2 functies kan zetten. :-) korte druk en lange druk. navigatie deed het ook met mijn Toyota originele antenne waar die ook zit.
Klopt ja, was ook aardig verbaasd dat je dat allemaal kan instellen.
Vind alleen het wifi bereik erg slecht. En ik worstel nog wel eens met de bluetooth functionaliteit, maar heb het idee dat dat ook gedeeltelijk aan mijn telefoon ligt (Galaxy S7, de iPhone van m'n vriendin paired wel meteen)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
-tom-562 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:43:
[...]

Klopt ja, was ook aardig verbaasd dat je dat allemaal kan instellen.
Vind alleen het wifi bereik erg slecht. En ik worstel nog wel eens met de bluetooth functionaliteit, maar heb het idee dat dat ook gedeeltelijk aan mijn telefoon ligt (Galaxy S7, de iPhone van m'n vriendin paired wel meteen)
stond buiten op de oprit en had gewoon 4 streepjes wifi , nou moet ik wel zeggen dat hemels breed dit maar 2 meter weg is van mijn modem. blauwetand moet ik nog testen :-) ben benieuwd of al mijn telefoons het nu wel doen op mijn oude radio moest ik zelfs een nieuwe telefoon kopen omdat die Chinese het niet deden. zal nu wel anders zijn denk ik :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mediatek processoren, bevatten niet altijd de juiste BT drivers/elementen voor autoradio's. Chinese smartphones met een Qualcomm processor werken zeer waarschijnlijk wel op je oude en deze nieuwe radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 22:12
Ik probeer nu info te vergaren over deze unit. Kan alleen iets vinden op YouTube. Weet hier iemand wellicht meer?

Ik heb zojuist contact gezocht via Facebook om meer gegevens te krijgen. Ik ben vooral gecharmeerd van de vele instelposities van de 10 inch displayunit. Ideaal voor mijn Kia Sorento uit 2007. Ben benieuwd wat er terug komt een dezer dagen.

[ Voor 34% gewijzigd door Masimo op 06-06-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Vin87 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:57:
De Joying 2GB versie is gemonteerd! Was eigenlijk best simpel. Ik maak gebruik van de:
-Joying Iso kabel voor Toyota, plug en play
-Joying 4G LTE dongle met Vodafone datasim
-Joying USB adapter zodat mijn oem usb nog werkt
-12V naar 6V stepdown omdat mijn OEM achteruitrijcamera op 6V werkt, en de Joying alleen 12V geeft
-De Joying externe microfoon omdat mijn oem microfoon een ingebouwde versterker heeft
-De Joying GPS ontvanger omdat de standaard Toyota GPS ontvanger niet werkt met een andere radio
-ODBII bluetooth adapter zodat ik met torque de olietemperatuur kan uitlezen

Flitsmeister werkt top, Spotify werkt top, Maps werkt top, ik ben echt heel blij met mijn aankoop. Ook is het geluid een stuk beter dan met de standaard radio.

Hier een filmpje:

[video]

En hier wat foto's

[afbeelding]

[afbeelding]
Werkte de dongle bij jou out-of-the-box? Heb de simkaart erin gestopt maar hij blijft nu groen/rood knipperen. Het simkaartnummer is 0000 maar bij 4G Settings > APN Settings geeft hij aan "Please first inser the SIM card". De simkaart zit er wel degelijk in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
SAiKO schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Werkte de dongle bij jou out-of-the-box? Heb de simkaart erin gestopt maar hij blijft nu groen/rood knipperen. Het simkaartnummer is 0000 maar bij 4G Settings > APN Settings geeft hij aan "Please first inser the SIM card". De simkaart zit er wel degelijk in..
Doet de SIM het wel in een andere device (is deze al geactiveerd?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

YoGi_Berra schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:00:
[...]

Doet de SIM het wel in een andere device (is deze al geactiveerd?)?
Oké eerste probleem is getackeld. Ik moest de pincode helemaal uitschakelen (ipv 0000). Vraag me nu af hoe ik 'm verder moet instellen. Internet doet het namelijk nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

SAiKO schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:53:
[...]

Oké eerste probleem is getackeld. Ik moest de pincode helemaal uitschakelen (ipv 0000). Vraag me nu af hoe ik 'm verder moet instellen. Internet doet het namelijk nog steeds niet.
En op magische wijze doet hij het nu wel.. paar keer switchen van Manual dial naar Automatic (en rebooten) en nu heeft hij de juiste APN-settings te pakken. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

-tom-562 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:18:
[...]

Toch nog maar eens voor de zekerheid gekeken, ik had er helemaal overheen gekeken 8)7 Staat bij mij trouwens bij de 'extra settings'. Stond bij mij op 'auto sleep' o.i.d., heb 'm maar op een delay gezet van een uur.

Hoe lang duurt het opstarten nu je dit hebt aangepast? Ik had hem ook op een uur gezet, maar opstarten duurt bijna 10 minuten. Dan ben ik al bijna halverwege m'n werk zonder muziek... :P Nu weer terug op auto sleep dus. Had hem daar ook al steeds op staan, en gebruik niet elke dag de auto. Tot nu toe prima gegaan.

Merk dat het krijgen van GPS fix wel eventjes duurt. Binnenkort toch die antenne maar even ergens anders plaatsen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Iemand die weet hoeveel mm auto bekabeling is (Ik heb een Prius uit 2009)? Ik wilde een aantal scotch locks kopen, maar weet niet welke maat ik moet hebben.

Zouden deze volstaan?

[ Voor 69% gewijzigd door Magnolia op 09-06-2017 10:55 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Beekforel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Hoe lang duurt het opstarten nu je dit hebt aangepast? Ik had hem ook op een uur gezet, maar opstarten duurt bijna 10 minuten. Dan ben ik al bijna halverwege m'n werk zonder muziek... :P Nu weer terug op auto sleep dus. Had hem daar ook al steeds op staan, en gebruik niet elke dag de auto. Tot nu toe prima gegaan.

Merk dat het krijgen van GPS fix wel eventjes duurt. Binnenkort toch die antenne maar even ergens anders plaatsen o.i.d.
Wut, 10 minuten :o ? Bij mij 20 seconden :P Spotify duurt dan nog 5 seconde o.i.d. voordat het helemaal snel responsief is (heb flink wat playlists gedownload en hij probeert altijd eerst online te gaan).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een Xtrons HU gekocht (PX5 board).

Beviel me op het eerste oog wel. Had hiervoor een Pioneer F900BT. Die was nogal traag. Achteruitkijk camera was bijvoorbeeld pas aan als je al ingeparkeerd stond.

Maar nu ik er wat mee heb gereden stoor ik mij wel grondig aan een aantal zaken met deze Android HU. Het geluid is bijvoorbeeld veel minder. Ik moet echt flink kloten met de EQ om er nog een beetje fatsoenlijk geluid uit te krijgen, maar het komt niet in de buurt van de Pioneer. Kan opgelost worden met een externe versterker lijkt mij. (?)

Waar ik mij het meeste aan stoor is het switchen van liedjes of radio zenders. Normaal kon je tijdens het navigeren op de Pioneer rechtsonder op een knop klikken waar je zeg maar de zenders of nummers zag (afhankelijk van je source). Ook zat er een mooie draaiknop op die ook fungeerde als media control. Links en rechts klikken voor andere zender of een volgend nummer. Super simpel tijdens het rijden.

Echter is dat nu heel anders. Ik moet eerst tijdens het navigeren op home klikken linksboven op het scherm, volgens de radio of muziek app openen (standaard apps meegeleverd), en dan iets veranderen. Daarna weer naar home en op navigatie app drukken. Erg omslachtig dus.

Ik heb helaas geen auto (nog) met knoppen aan het stuur. Ik zat te denken aan een BT remote of USB toetsenbordje hiervoor (moet toch iets). Maar de standaard apps lijken niet te reageren op de standaard media controls van next of previous. Google Play Music bijvoorbeeld werkt prima hiermee.

Ik hoorde op het XDA forum daat het wel werkt via je stuur, maar dan vraag ik mij af hoe dat werkt. Is dat na te bootsen? Ik heb ook Xposed Edge erop staan om gestures te maken als sorot van snelle acties. Die doen het prima, maar de apps reageren er dus niet op.

Het is voor mij iig echt storend, vooral als je stukken rijdt en nog wel een van media wil veranderen. Dat ging een stuk beter op de oude Pioneer! Ik twijfel een beetje of ik hem wel ga houden als dit niet werkt.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
Magnolia schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:37:
Iemand die weet hoeveel mm auto bekabeling is (Ik heb een Prius uit 2009)? Ik wilde een aantal scotch locks kopen, maar weet niet welke maat ik moet hebben.

Zouden deze volstaan?
koop je niet een prius specifieke radio dan ? want dan kloppen de draden toch ? voor de scotchlock ligt er aan welke grote je wilt hebben . persoonlijk zou ik de t-vorm nemen kan je makkelijk bevestigen en ook weer loshalen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
Beekforel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:21:
[...]

bij mij duurt het ook ongeveer 15-20 seconden. En vind ik niet echt storend. ook de fix van de gps is bijna direct. ik gebruik wel de originele antenne van mijn toyota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft er iemand al eens een autoradio van Ownice onder handen gehad? Aan de buitenkant lijkt ie heel veel op de radio's van Joying, maar ik zie dat ze een krachtiger chip leveren, een Mediatek MT3562 tegenover de Atom of SoFIA chip die in de Joying geleverd wordt.

Ownice heeft ook iets betere features zoals 2 video ingangen en 2 uitgangen voor hoofdsteun-monitoren, dat biedt Joying voor zover ik kan vinden niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Stoney3K schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:57:
Heeft er iemand al eens een autoradio van Ownice onder handen gehad? Aan de buitenkant lijkt ie heel veel op de radio's van Joying, maar ik zie dat ze een krachtiger chip leveren, een Mediatek MT3562 tegenover de Atom of SoFIA chip die in de Joying geleverd wordt.

Ownice heeft ook iets betere features zoals 2 video ingangen en 2 uitgangen voor hoofdsteun-monitoren, dat biedt Joying voor zover ik kan vinden niet.
Zoekopdracht Ownice: Het Android Autoradio Topic
Volgens mij is er 1 met hands-on ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:20
SAiKO schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:59:
[...]

En op magische wijze doet hij het nu wel.. paar keer switchen van Manual dial naar Automatic (en rebooten) en nu heeft hij de juiste APN-settings te pakken. }:O
Bij mij werkte het in eerste instantie ook prima met de standaard APN, na een paar weken stopte die ermee. Ik heb nu de juiste Vodafone APN toegevoegd, nu werkt het weer prima. APN toevoegen doe je door in de browser naar de standaard gateway te gaan (net zoals je een router insteld. Inlog is, als ik het me goed herinner, admin en dan password leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Nu online
Stoney3K schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:57:

Wat wil je weten? Draair bij mij in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Bose321 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:49:
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een Xtrons HU gekocht (PX5 board).

Beviel me op het eerste oog wel. Had hiervoor een Pioneer F900BT. Die was nogal traag. Achteruitkijk camera was bijvoorbeeld pas aan als je al ingeparkeerd stond.

Maar nu ik er wat mee heb gereden stoor ik mij wel grondig aan een aantal zaken met deze Android HU. Het geluid is bijvoorbeeld veel minder. Ik moet echt flink kloten met de EQ om er nog een beetje fatsoenlijk geluid uit te krijgen, maar het komt niet in de buurt van de Pioneer. Kan opgelost worden met een externe versterker lijkt mij. (?)

Waar ik mij het meeste aan stoor is het switchen van liedjes of radio zenders. Normaal kon je tijdens het navigeren op de Pioneer rechtsonder op een knop klikken waar je zeg maar de zenders of nummers zag (afhankelijk van je source). Ook zat er een mooie draaiknop op die ook fungeerde als media control. Links en rechts klikken voor andere zender of een volgend nummer. Super simpel tijdens het rijden.

Echter is dat nu heel anders. Ik moet eerst tijdens het navigeren op home klikken linksboven op het scherm, volgens de radio of muziek app openen (standaard apps meegeleverd), en dan iets veranderen. Daarna weer naar home en op navigatie app drukken. Erg omslachtig dus.

Ik heb helaas geen auto (nog) met knoppen aan het stuur. Ik zat te denken aan een BT remote of USB toetsenbordje hiervoor (moet toch iets). Maar de standaard apps lijken niet te reageren op de standaard media controls van next of previous. Google Play Music bijvoorbeeld werkt prima hiermee.

Ik hoorde op het XDA forum daat het wel werkt via je stuur, maar dan vraag ik mij af hoe dat werkt. Is dat na te bootsen? Ik heb ook Xposed Edge erop staan om gestures te maken als sorot van snelle acties. Die doen het prima, maar de apps reageren er dus niet op.

Het is voor mij iig echt storend, vooral als je stukken rijdt en nog wel een van media wil veranderen. Dat ging een stuk beter op de oude Pioneer! Ik twijfel een beetje of ik hem wel ga houden als dit niet werkt.
Niemand?

Gelukkig is muziek nu deels opgelost met Poweramp en Google Play Music. Gewoon media key support zoals het hoort.

Vraag me af of ik aan de standaard .apk van de Radio app voor de PX5 unit kan komen. Misschien dat het in te bouwen is met wat reverse enginering...

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

Ik heb deze week mijn China-radio binnengekregen voor mijn Prius III uit 2009.

Voor de geïnteresseerden; het is deze.

Na bestelling op maandag 5 juni, kreeg ik de radio binnen op vrijdag 9 juni. Niet slechts vanuit China. Verzending via TNT, mocht nog wel 60,-- importheffing aftikken (maar daar was ik van te voren op de hoogte).

De radio gelijk ingebouwd. Dat verliep allemaal probleemloos, alleen de brackets van mijn oude radio pasten niet goed op de Android unit uit China. De gaten van de schroeven kwamen niet goed uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HiOXlUa.jpg

Wanneer ik de radio dan toch aan de brackets hing en inbouwde, kon ik de kappen niet terugplaatsen omdat de radio niet de goede positie had in het dashboard. Oftewel, het lijkt alsof ik andere brackets moet ik hebben.

Daarom heb ik hem nu dus zonder brackets ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yei2Qb6.jpg

Dat werkt prima, maar ziet er niet zo gelikt uit. Ik heb contact met verkoper en heb hem wat vragen hierover gesteld. Hij reageert steeds wel snel, maar het is nogal Google Translate-Engels, waarbij de boodschap niet altijd helder is. Ik hoop dat hij correcte brackets kan nasturen, maar het is even afwachten.

Software-matig is het trouwens een uiterst fijn ding. Zit er nog een beetje mee te klooien, maar Android is een enorme vooruitgang t.o.v. TNS510. Scherm is ook lekker groot, dus daarover geen klachten. Alleen die brackets... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Veritas Zou je de plaatjes in je post kunnen verkleinen van 4032 x 3024 naar bijvoorbeeld 576 x 432? Op die manier past het netjes op het forum.

Pas het volgende aan: [img] -> [img=576,432]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

Kiswum schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:52:
@Veritas Zou je de plaatjes in je post kunnen verkleinen van 4032 x 3024 naar bijvoorbeeld 576 x 432? Op die manier past het netjes op het forum.

Pas het volgende aan: [img] -> [img=576,432]
Done, staat het zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Veritas schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:56:
[...]

Done, staat het zo goed?
Ja perfect, zo ziet het er wel goed uit!

Edit:
Alhoewel, ik zie dat de bovenste in portretmodus is gemaakt en de onderste in landscape (4:3 verhouding). De bovenste moet je dan nog wel aanpassen naar [img=432,576]

[ Voor 32% gewijzigd door Kiswum op 11-06-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Daviddutch schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:26:
[...]

koop je niet een prius specifieke radio dan ? want dan kloppen de draden toch ? voor de scotchlock ligt er aan welke grote je wilt hebben . persoonlijk zou ik de t-vorm nemen kan je makkelijk bevestigen en ook weer loshalen :-)
Jawel, maar om mijn OEM achteruitrij camera te gebruiken moet ik 12V aftappen en het video signaal via scotch locks.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Veritas schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:18:

Na bestelling op maandag 5 juni, kreeg ik de radio binnen op vrijdag 9 juni. Niet slechts vanuit China. Verzending via TNT, mocht nog wel 60,-- importheffing aftikken (maar daar was ik van te voren op de hoogte).

De radio gelijk ingebouwd. Dat verliep allemaal probleemloos, alleen de brackets van mijn oude radio pasten niet goed op de Android unit uit China. De gaten van de schroeven kwamen niet goed uit:
[afbeelding]

Wanneer ik de radio dan toch aan de brackets hing en inbouwde, kon ik de kappen niet terugplaatsen omdat de radio niet de goede positie had in het dashboard. Oftewel, het lijkt alsof ik andere brackets moet ik hebben.

[afbeelding]

Dat werkt prima, maar ziet er niet zo gelikt uit. Ik heb contact met verkoper en heb hem wat vragen hierover gesteld. Hij reageert steeds wel snel, maar het is nogal Google Translate-Engels, waarbij de boodschap niet altijd helder is. Ik hoop dat hij correcte brackets kan nasturen, maar het is even afwachten.

Software-matig is het trouwens een uiterst fijn ding. Zit er nog een beetje mee te klooien, maar Android is een enorme vooruitgang t.o.v. TNS510. Scherm is ook lekker groot, dus daarover geen klachten. Alleen die brackets... :/
Ik denk niet dat je seller die brackets überhaupt heeft (en dus kan nasturen), dat is echt een Toyota onderdeel :P Mijn Avensis radio heeft vergelijkbare brackets, en de gaten in mijn radio kwamen echt maar nét overeen met de gaten in de bracket. Ik heb de gaten 1mm groter geboord zodat de boel niet onder spanning stond met montage.

Overigens, heeft iemand nog een tip voor een goede muziek speler app? De standaard app vind ik vrij brak. Ik heb nu VLC geïnstalleerd, dat werkt opzich wel, alleen ziet het er niet heel fancy uit, plus elke keer dat ik VLC start (ook al komt de radio uit standby), dan begint de app elke keer weer de library opnieuw te inventariseren (dus de USB stick, SD-card en interne data opnieuw te scannen).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Veritas schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:18:

[afbeelding]

[afbeelding]

I see, jammer van die bracket idd. Zou wel goedkomen met een nieuwe bracket. Zelf ben ik voor de octa-core gegaan met 32GB ROM. Hopelijk zit daar wel een goede bracket bij.

Was alles plug & play? En heb je ook je OEM achteruitrij camera aangesloten?

Ontspan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Merk/Type: Joying DE-JY-VL130N2
Auto: Golf 5 - 2005
Levering: Ging via warehouse in Duitsland, binnen 2 werkdagen bezorgd.

Installatie:
Installatie ging vrij vlotjes. Alle kabels werden erbij geleverd. Was alleen eventjes klooien met de Canbus-issue, maar dat is (volgens mij), nu ook opgelost.
De vorige eigenaar had een 1-DIN radio + raamantenne gebruikt, waarom geen idee, maar ik kan nu wel de standaard raamantennes gebruiken met de bijgeleverde Fakra-kabels. Naast de radio ook een USB-knopje besteld zodat ik bijv. m’n telefoon aan de voorkant kan opladen ipv via het handschoenenkastje. Ik heb hier overigens wel de 2e USB-stekker laten uitkomen, mocht ik ooit een 4G Dongle/HDD willen aansluiten. GPS-muis ligt boven de unit in het luchtrooster.

Ervaring:
Unit loopt soepeltjes tussen de apps door. Enig nadeel is dat wanneer de zon erop schijnt je de display niet goed kan zien. Tevens heb ik nog niet ergens een ‘night-mode’ gevonden. Koude start is ongeveer 15 seconden waarbij hij wel meteen een GPS-fix heeft. Verder nog geen dingen tegengekomen.

Meest gebruikte apps:
Spotify, Flitsmeister, Google Maps, Here en Soundcloud.

Links:
Unit
USB-knop + kabel

Foto's:
Unit
USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Nu online
YoGi_Berra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:47:
Merk/Type: Joying DE-JY-VL130N2
Auto: Golf 5 - 2005
Levering: Ging via warehouse in Duitsland, binnen 2 werkdagen bezorgd.

Installatie:
Installatie ging vrij vlotjes. Alle kabels werden erbij geleverd. Was alleen eventjes klooien met de Canbus-issue, maar dat is (volgens mij), nu ook opgelost.
De vorige eigenaar had een 1-DIN radio + raamantenne gebruikt, waarom geen idee, maar ik kan nu wel de standaard raamantennes gebruiken met de bijgeleverde Fakra-kabels. Naast de radio ook een USB-knopje besteld zodat ik bijv. m’n telefoon aan de voorkant kan opladen ipv via het handschoenenkastje. Ik heb hier overigens wel de 2e USB-stekker laten uitkomen, mocht ik ooit een 4G Dongle/HDD willen aansluiten. GPS-muis ligt boven de unit in het luchtrooster.

Ervaring:
Unit loopt soepeltjes tussen de apps door. Enig nadeel is dat wanneer de zon erop schijnt je de display niet goed kan zien. Tevens heb ik nog niet ergens een ‘night-mode’ gevonden. Koude start is ongeveer 15 seconden waarbij hij wel meteen een GPS-fix heeft. Verder nog geen dingen tegengekomen.

Meest gebruikte apps:
Spotify, Flitsmeister, Google Maps, Here en Soundcloud.

Links:
Unit
USB-knop + kabel

Foto's:
Unit
USB
Mag ik vragen welk bouwjaar jou auto is? Ik heb zelf de ownice unit.. maar als ik hem via canbus aansluit blijft mijn verlichting branden van de radio bij uitschakelen...
Moest je hem verder nog inleren met vagcom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
J.Thermaltaker schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:52:
[auto: golf ]

Mag ik vragen welk bouwjaar jou auto is? Ik heb zelf de ownice unit.. maar als ik hem via canbus aansluit blijft mijn verlichting branden van de radio bij uitschakelen...
Moest je hem verder nog inleren met vagcom?
Auto: Golf 5 - nov 2005 - 1.6FSI (volgens mij stond dat er al :9 ).
Bij de Joying kon je aangeven of je auto een High/Low configuratie heeft. Aan de hand hiervan moest een kabel juist wel/niet aansluiten. Unit gaat na een tijdje (5 min?) gewoon uit. Verlichting van de Unit blijft dus wel aan staan als ik de motor/contact uitzet. Ik baarde eerst m'n zorgen hierover uit, maar hij gaat uiteindelijk gewoon uit. Wel handig, want als ik thuis ben kan hij nog eventjes updaten via de WiFi :+ . Heb er nog niet naast gezeten hoelang dit is, maar is volgens mij iets van 5 min ofzo.

Verder niks ingeleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
Magnolia schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:18:
[...]

Jawel, maar om mijn OEM achteruitrij camera te gebruiken moet ik 12V aftappen en het video signaal via scotch locks.
Neem aan dat je wel rekening houd, met dat de camera van Toyota bijna zeker te weten maar 6V is en geen 12V ;-) en dat je dan dus een step down nodig hebt.(net als ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
Magnolia schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:24:
[...]

I see, jammer van die bracket idd. Zou wel goedkomen met een nieuwe bracket. Zelf ben ik voor de octa-core gegaan met 32GB ROM. Hopelijk zit daar wel een goede bracket bij.

Was alles plug & play? En heb je ook je OEM achteruitrij camera aangesloten?
Brackets zitter er vlgens mij niet bij, je moet de brackets gebruiken die uit de auto komen. En bijna geen van de brackets passen optimaal ook de mijne kleine aanpassing (net als tom gaatje ietsje groter).

En zo te zien aan de stekkers, gaat het grootste gedeelte gewoon plug en play zijn (28pins + antenne + de power en speakers stekkers :-) camera zoals eerder vermeld, behoeft ietwat aandacht en de OEM MIC in de toyota is wat lastiger (door versterkte 5v MIC als je er 1 hebt inzitten)

Maar gaat vast wel lukken allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ja, heb een 12V naar 6V stepdown convertertje gekocht. Vin87 heeft me via PM enorm geholpen. Heb jij toevallig nog een volledige pin layout gevonden voor een Prius uit 2009?

Ik heb deze gevonden: http://docdro.id/J2hLH98

Maar die vind ik wat moeilijk leesbaar. En gebruik jij de orginele OEM GPS antenne of de bijgeleverde? Ik verwacht dat mijne volgende week binnenkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Magnolia op 12-06-2017 12:52 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Nu online
YoGi_Berra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Auto: Golf 5 - nov 2005 - 1.6FSI (volgens mij stond dat er al :9 ).
Bij de Joying kon je aangeven of je auto een High/Low configuratie heeft. Aan de hand hiervan moest een kabel juist wel/niet aansluiten. Unit gaat na een tijdje (5 min?) gewoon uit. Verlichting van de Unit blijft dus wel aan staan als ik de motor/contact uitzet. Ik baarde eerst m'n zorgen hierover uit, maar hij gaat uiteindelijk gewoon uit. Wel handig, want als ik thuis ben kan hij nog eventjes updaten via de WiFi :+ . Heb er nog niet naast gezeten hoelang dit is, maar is volgens mij iets van 5 min ofzo.

Verder niks ingeleerd.
Iets met slecht geslapen en ziek zijn denk ik haha.. zou je misschien kunnen kijken horlang het duurt? Na 15 min blijft mijn verlichting nog branden namelijk.. wat ik dan wel heb als ik de auto opnieuw start dat de radio ook opnieuw aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddutch
Magnolia schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:51:
Ja, heb een 12V naar 6V stepdown convertertje gekocht. Vin87 heeft me via PM enorm geholpen. Heb jij toevallig nog een volledige pin layout gevonden voor een Prius uit 2009?

Ik heb deze gevonden: http://docdro.id/J2hLH98

Maar die vind ik wat moeilijk leesbaar. En gebruik jij de orginele OEM GPS antenne of de bijgeleverde? Ik verwacht dat mijne volgende week binnenkomt.
ik heb geen idee welke connectors er in de prius zitten, en is het een 2 of 3. zit er een jbl amp in etc. sry :-( maar het zou zomaar eens hetzefde kunnen zijn als in de auris.

Voor mijn gps ant. ik heb een verloop kabeltje gekocht zodoende kon ik gewoon mijn originele in de Toyota gebruiken en heb ik die bij de radio zat over :-) maar ook hier weet ik niet wat voor stekker de prius heeft. heb er wel 2 gereden zowel de 1.5 als 1.8 alleen toen nooit aan de radios gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
ok, waar heb je jouw verloopje gekocht? Volgens mij is de aansluiting van de Auris/Prius hetzelfde.

Ik heb een Prius 1.8 uit 2009 zonder JBL (Prius 3 dus).

[ Voor 22% gewijzigd door Magnolia op 12-06-2017 23:51 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:39
Enkele weken terug mijn joying ingebouwd in mijn Ford Focus. Na afgelopen week mijn auto een week niet gebruikt te hebben stond ik vanochtend met een compleet lege accu. Ik had de standby-instelling al veranderd naar compleet uitschakelen in de hoop dat hij dan geen stroom zou verbruiken wanneer de auto uitgeschakeld is. Helaas blijkt dit nu niet het geval.

Iemand toevallig al ervaring met dit probleem? Ik zal in ieder geval eens contact opnemen met joying in de hoop dat dat iets brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Laatst online: 14:11
karazz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:53:
Enkele weken terug mijn joying ingebouwd in mijn Ford Focus. Na afgelopen week mijn auto een week niet gebruikt te hebben stond ik vanochtend met een compleet lege accu. Ik had de standby-instelling al veranderd naar compleet uitschakelen in de hoop dat hij dan geen stroom zou verbruiken wanneer de auto uitgeschakeld is. Helaas blijkt dit nu niet het geval.

Iemand toevallig al ervaring met dit probleem? Ik zal in ieder geval eens contact opnemen met joying in de hoop dat dat iets brengt.
Wat voor type Focus heb je ?
Ikzelf heb een Focus 3 en ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:39
MuTTLeYs schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Wat voor type Focus heb je ?
Ikzelf heb een Focus 3 en ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet.
Helaas, ik heb een type 2
maar dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lwLSZbWu5vBvScYm3Mtarx5A/full.jpg
Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste