_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"
Maar is het aan te raden om 2GB ram te nemen of voldoet 1 ook? Scheelt namelijk nogal in geld
Er draait android 6.0 op, iemand enig idee of dir aan te passen is? Aangezien dat als hij uitvalt ook niet terug aan te zetten is, het een hele stille autorit wordt.
Ownice heeft ook iets betere features zoals 2 video ingangen en 2 uitgangen voor hoofdsteun-monitoren, dat biedt Joying voor zover ik kan vinden niet.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Zoekopdracht Ownice: Het Android Autoradio TopicStoney3K schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:57:
Heeft er iemand al eens een autoradio van Ownice onder handen gehad? Aan de buitenkant lijkt ie heel veel op de radio's van Joying, maar ik zie dat ze een krachtiger chip leveren, een Mediatek MT3562 tegenover de Atom of SoFIA chip die in de Joying geleverd wordt.
Ownice heeft ook iets betere features zoals 2 video ingangen en 2 uitgangen voor hoofdsteun-monitoren, dat biedt Joying voor zover ik kan vinden niet.
Volgens mij is er 1 met hands-on ervaring.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Wat wil je weten? Draair bij mij in de auto!Stoney3K schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:57:
Heeft er iemand al eens een autoradio van Ownice onder handen gehad? Aan de buitenkant lijkt ie heel veel op de radio's van Joying, maar ik zie dat ze een krachtiger chip leveren, een Mediatek MT3562 tegenover de Atom of SoFIA chip die in de Joying geleverd wordt.
Mag ik vragen welk bouwjaar jou auto is? Ik heb zelf de ownice unit.. maar als ik hem via canbus aansluit blijft mijn verlichting branden van de radio bij uitschakelen...YoGi_Berra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:47:
Merk/Type: Joying DE-JY-VL130N2
Auto: Golf 5 - 2005
Levering: Ging via warehouse in Duitsland, binnen 2 werkdagen bezorgd.
Installatie:
Installatie ging vrij vlotjes. Alle kabels werden erbij geleverd. Was alleen eventjes klooien met de Canbus-issue, maar dat is (volgens mij), nu ook opgelost.
De vorige eigenaar had een 1-DIN radio + raamantenne gebruikt, waarom geen idee, maar ik kan nu wel de standaard raamantennes gebruiken met de bijgeleverde Fakra-kabels. Naast de radio ook een USB-knopje besteld zodat ik bijv. m’n telefoon aan de voorkant kan opladen ipv via het handschoenenkastje. Ik heb hier overigens wel de 2e USB-stekker laten uitkomen, mocht ik ooit een 4G Dongle/HDD willen aansluiten. GPS-muis ligt boven de unit in het luchtrooster.
Ervaring:
Unit loopt soepeltjes tussen de apps door. Enig nadeel is dat wanneer de zon erop schijnt je de display niet goed kan zien. Tevens heb ik nog niet ergens een ‘night-mode’ gevonden. Koude start is ongeveer 15 seconden waarbij hij wel meteen een GPS-fix heeft. Verder nog geen dingen tegengekomen.
Meest gebruikte apps:
Spotify, Flitsmeister, Google Maps, Here en Soundcloud.
Links:
Unit
USB-knop + kabel
Foto's:
Unit
USB
Moest je hem verder nog inleren met vagcom?
Auto: Golf 5 - nov 2005 - 1.6FSI (volgens mij stond dat er alJ.Thermaltaker schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:52:
[auto: golf ]
Mag ik vragen welk bouwjaar jou auto is? Ik heb zelf de ownice unit.. maar als ik hem via canbus aansluit blijft mijn verlichting branden van de radio bij uitschakelen...
Moest je hem verder nog inleren met vagcom?
Bij de Joying kon je aangeven of je auto een High/Low configuratie heeft. Aan de hand hiervan moest een kabel juist wel/niet aansluiten. Unit gaat na een tijdje (5 min?) gewoon uit. Verlichting van de Unit blijft dus wel aan staan als ik de motor/contact uitzet. Ik baarde eerst m'n zorgen hierover uit, maar hij gaat uiteindelijk gewoon uit. Wel handig, want als ik thuis ben kan hij nog eventjes updaten via de WiFi
Verder niks ingeleerd.
Ik kan me vergissen, maar ongeveer het enige nadeel van Joying tegenover andere Android merken, is dat zij geen 2e scherm ondersteunen. Mogelijk doen Pumpking en Ownice dit wel.jaapsander schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:17:
Maar zie op de achterkant van joying units geen aansluiting hiervoor (op de joying site). Hoe kun je een 2e scherm aansluiten op deze units?
Ten tweede vraag ik mij af welke fabrikant de beste ondersteuning heeft. Hebben jullie daar al ervaring mee? Joying lijkt veruit de populairste oplossing, maar zijn er ook andere fabrikanten die interessante recente units hebben?
2e vraag: Geen idee, maar de kans is klein dat iemand meerdere courante Android radio's heeft getest, maar je weet maar nooit. Ik stel me graag beschikbaar als radiotester
Momenteel vind ik Joying en Ownice de beste papieren hebben, maar je hebt veel merken die nagenoeg dezelfde opstelling leveren.
Ik keek net naar Pumpkin en ik vind het prachtig dat zij een Android 7.1 autoradio in het assortiment hebben. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om voor dat merk te kiezen.
Is het niet handiger om dan ook je internetverbinding te tetheren via BT?switchboy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:04:
Ik gebruik Google Play: Hot Spot Starter Free . Dit start de hotspot automatisch als je telefoon per BT verbinding met de radio maakt. Super handig
https://support.google.com/nexus/answer/2812516?hl=nl
Vind zelf de android versie minder van belang. Liever een oudere versie met goed doorontwikkelde software dan een nieuwere met veel bugs. Interessante spreadsheet trouwens! Als iemand die ook aan het kijken is om later dit jaar een Android Head Unit aan te schaffen ben ik hier ook wel benieuwd naar. Wat ik als tweaker ook interessant zou vinden is de support vanuit de community (XDA/customRoms etc). Dit is alleen wel info die lastig (zonder veel moeite) is te vinden.Kiswum schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:12:
[...]
Ik kan me vergissen, maar ongeveer het enige nadeel van Joying tegenover andere Android merken, is dat zij geen 2e scherm ondersteunen. Mogelijk doen Pumpking en Ownice dit wel.
2e vraag: Geen idee, maar de kans is klein dat iemand meerdere courante Android radio's heeft getest, maar je weet maar nooit. Ik stel me graag beschikbaar als radiotester
Momenteel vind ik Joying en Ownice de beste papieren hebben, maar je hebt veel merken die nagenoeg dezelfde opstelling leveren.
Ik keek net naar Pumpkin en ik vind het prachtig dat zij een Android 7.1 autoradio in het assortiment hebben. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om voor dat merk te kiezen.
[ Voor 56% gewijzigd door jaapsander op 21-08-2017 12:49 ]

Ik ben in de race voor een Ownice c500. Had contact gezocht met de verkoper met de volgende vraag:
I'm really interested. Can I use non Ownice DAB+ adapter with Calearo Antenna (7677932)? And again my question about DVR. Can I use other brand DVR? For example VIOFO? Regards, Martijn
Dit was hun antwoord:
Sorry, if the dab, dvr not buy with us, we can not promise it will work with our dvd, because didn't test. If you din't buy the dab with us, you didn't have special cable connected with dab and dvd.
Nu zat ik zo te denken. DAB+ lijkt me super. Nu heb ik een FM antenne op het dak. Als ik deze nou eens vervang door de Calearo Antenne, zou dit moeten werken op de DAB module van Ownice? Ze zeggen dat ik daarvoor een 'speciale' kabel nodig zou moeten hebben, maar dit is toch gewoon USB? En DAB+ is toch gewoon DAB+? Kan het niet met een non Ownice module? En als dat wel kan, weet iemand dan een module dat zijn prijs in goud waard is en uitstekend zijn werk doet?
Net zoals met de Dashcam. Ik zou niet weten waarom het niet zou werken? Ja ze hebben het niet getest, omdat ze natuurlijk hopen dat ze hun eigen inferieure dashcams aan de man kunnen brengen.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Sinds kort bestaat er ook een "Seicane" voor mijn wagen, een Android 6 9 inch 1024*600 head unit. Ik heb al een aantal vragen gesteld op hun site, maar kent iemand dit merk? Vooralsnog lijkt dit voor mij uitstekend: plug and play, 9 inch. Android 6. Prijs is oke. Maar het is niet het gangbare merk zoals Carjoying of Ownice of iets dergelijks. Moet ik mij daar zorgen over maken? Het enige wat mij vooralsnog een beetje weerhoud is het "maar hebben" van 1 gb ram.
Kent iemand hier op tweakers het merk Seicane en heeft men ervaring met hun support. Ik ben op tweakers dit merk nog niet tegengekomen.
EDIT: nog een aantal specs gevonden.
Operation system Android 6.0
CPU R16 1.6 GHz Quad-core
GPU Mali-400MP4 Quad-core GPU @250MHz up to 400MHz
CPU Chipset U-BLXO G6010 ST
RAM DDR3 1GB
Flash/Hard disc capacitance 16G
[ Voor 5% gewijzigd door steef84 op 03-09-2017 20:50 ]
Mede hierdoor lijkt het mij interessant om een andere autoradio te kiezen, vooral om te laten zien of een ander merk zoals Ownice, beter/slechter/net zo goed is.
Naar aanleiding van het bericht van Kiswum op XDA forum, reageer ik hier ook even.
Ik heb vorige week een Ownice C500 octa core apparaat aangeschaft voor mijn polo uit 2012. Dit omdat het oude OEM systeem best verouderd is en ik naar een vervangend apparaat zocht.
Naar mijn zoektocht moest het apparaat aan de volgende eisen voldoen:
1. Het moet samen gaan met het interieur
2. Ondersteuning van 4G
3. Ondersteuning van huidige OEM GPS antenne
4. Ondersteuning van huidige OEM FM/AM antenne
5. Als het een DVD gleuf heeft, dan moet er ook een DVD speler aanwezig zijn
6. Het moet werken met de canbus
7. Scherm moet automatisch te dimmen zijn aan de dim functionaliteit van mijn dashboard
8. Ik kan een front en parking cam kunnen installeren
9. En het moet video out hebben voor tenminste twee schermen op de achterbank
10. Een dvr kan aansluiten en in de toekomst nog een dvb tv en dab radio
Na mijn lange zoektocht kwam ik dus uit op Ownice 500. Helaas wist ik niet dat ik dit model kocht, daar kwam ik erachter na het openen van mijn ontvangst. In de wire handleiding stond Ownice 500. Terwijl ik dacht dat ik een exemplaar van JunSun had gekocht, maar dat ze mij Ownice 500 hadden geleverd.
Omdat mijn auto voorzien is van een versterker, had ik minder ruimte in mijn mid console, want daar was een versterkers adapter van Rockford aanwezig. Na het prielen, ben ik ongeveer 4 uurtjes bezig geweest om de navigatie Ownice 500 in te bouwen. Kabels heb ik netjes weg kunnen werken achter de aansluiting van mijn climatronic.
Na een paar uur bezig te zijn geweest, en nadat alles werkte ging ik een rondje rijden en alles leek perfect te werken. De navigatie was van iGo, wat erg lelijk was, die heb ik toen vervangen voor de waze app. Dit is zo handig want zo kan ik mijn google calendar waar ik naast mijn afspraak ook het adres vermeld, dat de waze app mij een notificatie geeft wanneer ik wil vertrekken.
Al met al leek alles perfect te werken.
Pas volgende ochtend wanneer ik in mijn auto instapte, kwam ik erachter dat ik opeens geen geluid meer had. Ik probeerde alles maar niets wilde werken. Ik heb de unit eraf gehaald en weer erin geplugged, kabels weer na gelopen, zag dat er niets mis was. Ook de canbus decoder werkte gewoon.
Helaas had ik geen geluid en omdat ik weer op de weg moest, ben ik gaan rijden. Ondanks dat ik geen geluid had, kon ik wel gebruik maken van de navigatie.
Opeens viel mij op dat de navigatie app automatisch naar de achtergrond verdween en weer naar voren te voorschijn kwam. En daar bleef het niet bij, ook de settings dat specifiek voor dit apparaat bedoel is, werd verloren, waardoor ik telkens alles opnieuw moest instellen (geinstalleerde apps en de instellingen daarvan, bleven bewaard).
Al met al hele nachtmerrie.
Geluid doet het immers weer, nadat ik over een harde drempel reed, maar deze verdwijnt dan weer wanneer ik weer over zo een harde drempel rij.
Omdat ik het product via AliExpress had bestel bij JunSun, stuur ik deze in goed overleg weer terug naar de verkoper waarna ik mijn geld weer terug krijg.
Ik ben nog aan het oriënteren welke ik kan gaan kopen. Het kan ook zijn dat ik gewoon pech heb en een faulty unit heb ontvangen.
[ Voor 4% gewijzigd door yobikap op 13-09-2017 14:35 . Reden: Toevoeging retouneren van Ownice c500 ]
Eerder had ik vooral een Joying radio in gedachten, doordat de eigenaar zich al jarenlang bezighoudt met de ondersteuning van die radio's.
Het blijft een lastige keuze, maar ik ga binnenkort toch echt de knoop doorhakken. In mijn geval komt de radio overigens in een Skoda Fabia uit 2002 en eventueel ook in een Skoda Octavia uit 2004 (universele radio uitvoering)
Het is jammer dat dergelijke merken niet in de Benelux markt actief zijn.
Ik ben laatst een audiozaak binnengelopen en daar had men Zenec's, Pioneers en nog wat andere merken. Helaas maken die geen gebruik van een goed OS waarop je apps kan installeren. Het gaat allemaal op de ouderwetse manier (cd's of interne applicaties) of door middel van synchronisatie met je mobiel. Hierdoor betaal je minimaal zo'n €500,- voor een systeem die pas volledig werkt met een aangesloten Android of iOS apparaat
Misschien dat ik Ownice C500 weer bestel maar dit keer via Ownice zelf. Hoop dat ik dan een goed werkende unit ontvang.
Verwijderd
Ja, dat is wel minder. Ik heb hem vandaag getest en moet nog even wat kabels doen, half uurtje werk en dan heb ik eindelijk een mooie navigatie.Kiswum schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:56:
Wel toevallig dat zowel bij de Joying als Ownice, de chipset van het geluid defect is. Beide merken garanderen namelijk dat alle apparaten worden getest voordat het wordt opgestuurd (blijkbaar niet bij de batches naar NL)
Het is jammer dat dergelijke merken niet in de Benelux markt actief zijn.
Ik ben laatst een audiozaak binnengelopen en daar had men Zenec's, Pioneers en nog wat andere merken. Helaas maken die geen gebruik van een goed OS waarop je apps kan installeren. Het gaat allemaal op de ouderwetse manier (cd's of interne applicaties) of door middel van synchronisatie met je mobiel. Hierdoor betaal je minimaal zo'n €500,- voor een systeem die pas volledig werkt met een aangesloten Android of iOS apparaat![]()

Ik heb het volgende ook besteld voor de radio: een achteruitrij camera die ik in de achterklep monteer en een DAB+ kabel. Het is een kabel die je op het raam plakt en niet zo'n grote antenne die je eigenlijk op het dak moet plaatsen (direct link).
De radio komt in een oude Skoda Fabia (2002), maar door de universele rechthoekige vorm, moet het gewoon netjes passen. Ik hoop in het weekend aan de slag te kunnen gaan met de radio. De rest komt op een later moment.
Ben ook benieuwd, zat aan een Joying te denken voor mijn camper op basis van een Transit maar dit merk heeft ook een speciale Ford uitvoering. Dan zou het plug en play moeten zijn. Weet je ook wat de bijkomende kosten zijn? Zoals customs en btw?Kiswum schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:17:
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en een universele Ownice C500 (OL-7002G) besteld via de officiële Ownice store op AliExpress. Hij is inmiddels naar mij ondewerg en ik verwacht hem morgen binnen te krijgen. Ik ben benieuwd of het plug and play is of dat ik bijvoorbeeld nog een ISO stekker moet aanschaffen waar ik de losse kabels in moet prikken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb het volgende ook besteld voor de radio: een achteruitrij camera die ik in de achterklep monteer en een DAB+ kabel. Het is een kabel die je op het raam plakt en niet zo'n grote antenne die je eigenlijk op het dak moet plaatsen (direct link).
De radio komt in een oude Skoda Fabia (2002), maar door de universele rechthoekige vorm, moet het gewoon netjes passen. Ik hoop in het weekend aan de slag te kunnen gaan met de radio. De rest komt op een later moment.
Heey Kiswum,Kiswum schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:17:
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en een universele Ownice C500 (OL-7002G) besteld via de officiële Ownice store op AliExpress. Hij is inmiddels naar mij ondewerg en ik verwacht hem morgen binnen te krijgen. Ik ben benieuwd of het plug and play is of dat ik bijvoorbeeld nog een ISO stekker moet aanschaffen waar ik de losse kabels in moet prikken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Had je de C500 al binnen.? Zit er ook aan te denken deze te bestellen maar weet niet goed welke uitvoering (ISO).
Ik zie op de afbeeldingen dat hij kaal geleverd wordt qua iso aansluiting.? Heb zelf een Opel Corsa D en heb geen idee welke aansluitingen/iso ik nodig ben voor mijn auto om de C500 werkend te krijgen.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
Alvast bedankt..!
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
De meeste foto's staan op dit moment op het Skodaforum, doordat dat platform vele malen makkelijker is om even een update te delen.
Hier staan alle foto's die wellicht interessant zijn.
Ter info, een review en how-to, zal nog zeker komen.
https://www.skodaforum.nl...ms-fabia02-project.34181/
Ziet er goed uitKiswum schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:36:
Ik ben de Ownice C500 nu aan het aansluiten. Alles werkt tot nu toe zoals het zou moeten.
De meeste foto's staan op dit moment op het Skodaforum, doordat dat platform vele malen makkelijker is om even een update te delen.
Hier staan alle foto's die wellicht interessant zijn.
Ter info, een review en how-to, zal nog zeker komen.
https://www.skodaforum.nl...ms-fabia02-project.34181/
Ben bang dat ik ook een ISO stekker zal moeten aanschaffen. Zal de standaard radio één deze dagen eens naar voren schuiven om de stekker te bekijken. Of is dit niet nodig en kun je een standaard Corsa D ISO stekker op internet vinden.?
Veel succes vandaag
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Er zijn zoveel aanbieders, zeker als je overweegt uit China te bestellen. Wat betreft "merken" ben je waarschijnlijk het beste af met Joying of Pumpkin. Ik zeg merken tussen aanhalingstekens, omdat er qua hardware maar een handvol fabrikanten zijn. De Joyings en Pumpkins van deze wereld, en alle andere handelaren, verzorgen alleen het user interface en plakken hun merknaam erop. Joying verkoopt ook vanuit Europa. Qua support bieden Joying en Pumpkin, denk ik, de beste ondersteuning via klantenservice en community forum. Ownice wordt ook nog wel veel genoemd.
Maar ik heb met geen van allen ervaring. Ik heb de gok genomen en een merkloze 10" unit met zwenkbaar scherm uit China gehaald. Het ding is stabiel, werkt vlotjes, en heeft geen rare nukken.
Hardware fabrikant is Klyde.
Aanvulling n.a.v. het prima verhaal hieronder.
Bij mijn unit zat een "kale" kabel én een kabel met ISO-stekker. Plus nog een zwik extra kabels, voor aansluiting op externe versterker, USB/4G uitgangen, CAM in, Video/Audio in, en een externe microfoon.
Hier een unpacking video van de verkoper van mijn unit. Via hem krijg ik ook software updates b.t.w.
Ik kreeg er ook nog een verloop van ISO naar mijn Kia Sorento 2007 bij. In totaal dus 8 kabelsets. Ik heb dus niks gerommeld met stekkers. Alles werkte meteen na aansluiting van de stekkers. Plug & Play.
De enige losse draden die ik middels solderen heb aangesloten waren voor de stuurwielbediening en handremschakelaar. Die laatste aan aarde gelegd zodat video's ook lopen tijdens het rijden.
[ Voor 37% gewijzigd door Masimo op 03-10-2017 17:26 ]
Ik maak gebruik van een Ownice OL-7002G en die heb ik via het eigen Ownice AliExpress shop besteld. Deze kon hem via Spanje leveren, waardoor ik geen invoerkosten hoefde te betalen.
Extra opties die ik ook heb besteld via andere kanalen:
- Achteruitrijcamera (helaas niet de juiste besteld/binnen gekregen).
- DAB+ antenne, is nog niet aangesloten.
- Microfoon om handsfree te bellen. Ik heb een Parrot microfoon besteld met dubbele mic's. Hiervoor moet ik nog een 2,5mm naar 3,5mm plug voor bestellen om het passend te maken.
- Universeel frame om de radio vast te kunnen zetten in de radio.
- ISO kabel

Ik heb de radio ingebouwd in een Skoda Fabia uit 2002. Er zijn geen passende oplossingen voor deze auto, hierdoor heb ik een universeel 2din frame moeten gebruiken.

De autoradio wordt geleverd met kale kabels. Er zit geen ISO stekker op. Dit moet je er dus zelf op maken bij een universele radio. Het kost niet veel tijd, maar je hebt wel de juiste tools nodig (of veilige alternatieven).

Voordat je alles aansluit, kijk je eerst of de kabelkleuren overeenkomen, want net als in de bouwwereld, is er een kleurenstandaard bij autoradio's.
Hier vergelijk ik de kleuren en de locatie van de stekkers bij de Pioneer radio die erin zat:

Als alles goed zit, dan kun je het aansluiten:

Na wat testopstellingen, werd ik erop gewezen dat ik het frame moest aanpassen om te voorkomen dat de autoradio te ver uitsteekt.

Alle randen van het frame heb ik recht gemaakt, zodat deze veel verder in mijn console kan worden geplaatst.

Ok, de radio zit er nu goed in, maar het universeel frame moet ik toch wat dunner maken. De radio is wat dikker dan de Europese standaard. Hierdoor moet er ongeveer 2-3mm aan de randen vanaf om het frame over de achterkant naar voren te trekken (tot aan het standaard opbouwframe).
Geluid:
Het geluid is prima en is beter dan de oude Pioneer radio die erin zat. Je kunt gebruik maken van een Equalizer om het geluid nog beter af te stemmen. De speakers in de auto zijn niet van een al te beste kwaliteit, waardoor ik het geluid niet goed heb kunnen testen.
Draadloze dingen:
Wifi werkt redelijk, ik moet echt voor de voordeur staan om te kunnen verbinden met het thuisnetwerk. Je kunt de antenne modificeren die er nu op zit. Je zou het kleine kabeltje kunnen verlengen zodat het wifi bereik ook beter wordt.
Bluetooth werkt naar mijn idee goed. Muziek via wifi streamen is geen probleem, maar bellen heb ik nog niet gedaan (mede doordat ik nog niet de juiste microfoon aansluiting heb).
4G werkt momenteel niet. Mijn Xs4all datakaart wordt niet herkend, waardoor de instellingen op grijs blijven staan. Ik zal hiervoor nog een ander simkaartje proberen. Wellicht ligt het daar aan en anders moet ik op een of andere manier de connectie werkend krijgen.
GPS is prima, ik heb mijn GPS achter mijn ventilatie roosters gemonteerd en daarmee heb ik voldoende ontvangst. De iGO app is erg onrustig, de snelheid schiet van 118 naar 124, terwijl de cruise control aan staat. Gelukkig kun je eenvoudig andere navigatie apps zoals Sygic installeren. Deze is een stuk betrouwbaarder met betrekking tot de snelheid. Deze houdt het een stuk beter vast.
Bediening: Deze is goed, maar je moet oppassen met de randen. Door de dikke randen, kun je het knopje voor openstaande apps niet goed bedienen (rechts bovenin de hoek). Het scherm reageert goed op mijn acties.
Aansluitingen:
Die zijn er genoeg en doordat ik geen speciale stuurwielbediening heb, heb ik geen problemen gehad met het aansluiten van de stroom en speakers. De autoradio houdt het geheugen gewoon vast als de stroom er volledig af gaat, dus dat is wel prettig. Verder heb ik niet het gevoel dat de accu wordt leeggetrokken, maar de auto wordt bijna elke dag gebruikt.
Je kunt instellen dat de radio na 10/20/30/etc. minuten wordt uitgeschakeld. Hij staat bij mij op 20 minuten. Echter heb ik het gevoel dat ik na 2 minuten al de gehele bootcyclus moet doorlopen. Ik denk dat een koude start ongeveer 20 seconden kost en een warme start een seconde of 10.
OBDII module:
Deze werkt goed, maar je kunt het niet koppelen via het Bluetooth gedeelte. Je moet een OBDII app openen om te kunnen verbinden met het apparaatje. Om de standen uit te lezen, gebruik ik de app Torque Lite (echter is deze vooral geschreven voor de portret modus).
Automatisch apps opstarten
Ik ben nog aan het bekijken welke apps hiervoor bruikbaar zijn. Ik heb op mijn oude Parrot Asteroid Smart wat apps die ik wellicht in kan zetten zoals Starter en Asteroid Tweaker
In Sygic kan ik aangeven dat die automatisch wordt gestart als mijn BT telefoon wordt gekoppeld.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik zal ook zoveel mogelijk informatie in mijn review plaatsen, maar wanneer die online komt... Nog geen idee.
[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 03-10-2017 17:10 . Reden: Link naar mijn Skoda topic toegevoegd ]
Mischien de oplossing voor je Sim kaart probleem, ik vond dit op een ander forum,Kiswum schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:04:
Even een kleine update van mijn kant (voor de mensen die mijn topic met de vele foto's niet hebben gevolgd op het Skodaforum):
Ik maak gebruik van een Ownice OL-7002G en die heb ik via het eigen Ownice AliExpress shop besteld. Deze kon hem via Spanje leveren, waardoor ik geen invoerkosten hoefde te betalen.
Extra opties die ik ook heb besteld via andere kanalen:Verder is het volgende nog noodzakelijk om los aan te schaffen:
[afbeelding]
- Microfoon om handsfree te bellen. Ik heb een Parrot microfoon besteld met dubbele mic's. Hiervoor moet ik nog een 2,5mm naar 3,5mm plug voor bestellen om het passend te maken.
- ISO kabel
Ik heb de radio ingebouwd in een Skoda Fabia uit 2002. Er zijn geen passende oplossingen voor deze auto, hierdoor heb ik een universeel 2din frame moeten gebruiken.
[afbeelding]
De autoradio wordt geleverd met kale kabels. Er zit geen ISO stekker op. Dit moet je er dus zelf op maken bij een universele radio. Het kost niet veel tijd, maar je hebt wel de juiste tools nodig (of veilige alternatieven).
[afbeelding]
[afbeelding]
Voordat je alles aansluit, kijk je eerst of de kabelkleuren overeenkomen, want net als in de bouwwereld, is er een kleurenstandaard bij autoradio's.
Hier vergelijk ik de kleuren en de locatie van de stekkers bij de Pioneer radio die erin zat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Na wat testopstellingen, werd ik erop gewezen dat ik het frame moest aanpassen om te voorkomen dat de autoradio te ver uitsteekt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle randen van het frame heb ik recht gemaakt, zodat deze veel verder in mijn console kan worden geplaatst.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ok, de radio zit er nu goed in, maar het universeel frame moet ik toch wat dunner maken. De radio is wat dikker dan de Europese standaard. Hierdoor moet er ongeveer 2-3mm aan de randen vanaf om het frame over de achterkant naar voren te trekken (tot aan het standaard opbouwframe).
Geluid:
Het geluid is prima en is beter dan de oude Pioneer radio die erin zat. Je kunt gebruik maken van een Equalizer om het geluid nog beter af te stemmen. De speakers in de auto zijn niet van een al te beste kwaliteit, waardoor ik het geluid niet goed heb kunnen testen.
Draadloze dingen:
Wifi werkt redelijk, ik moet echt voor de voordeur staan om te kunnen verbinden met het thuisnetwerk. Je kunt de antenne modificeren die er nu op zit. Je zou het kleine kabeltje kunnen verlengen zodat het wifi bereik ook beter wordt.
Bluetooth werkt naar mijn idee goed. Muziek via wifi streamen is geen probleem, maar bellen heb ik nog niet gedaan (mede doordat ik nog niet de juiste microfoon aansluiting heb).
4G werkt momenteel niet. Mijn Xs4all datakaart wordt niet herkend, waardoor de instellingen op grijs blijven staan. Ik zal hiervoor nog een ander simkaartje proberen. Wellicht ligt het daar aan en anders moet ik op een of andere manier de connectie werkend krijgen.
GPS is prima, ik heb mijn GPS achter mijn ventilatie roosters gemonteerd en daarmee heb ik voldoende ontvangst. De iGO app is erg onrustig, de snelheid schiet van 118 naar 124, terwijl de cruise control aan staat. Gelukkig kun je eenvoudig andere navigatie apps zoals Sygic installeren. Deze is een stuk betrouwbaarder met betrekking tot de snelheid. Deze houdt het een stuk beter vast.
Bediening: Deze is goed, maar je moet oppassen met de randen. Door de dikke randen, kun je het knopje voor openstaande apps niet goed bedienen (rechts bovenin de hoek). Het scherm reageert goed op mijn acties.
Aansluitingen:
Die zijn er genoeg en doordat ik geen speciale stuurwielbediening heb, heb ik geen problemen gehad met het aansluiten van de stroom en speakers. De autoradio houdt het geheugen gewoon vast als de stroom er volledig af gaat, dus dat is wel prettig. Verder heb ik niet het gevoel dat de accu wordt leeggetrokken, maar de auto wordt bijna elke dag gebruikt.
Je kunt instellen dat de radio na 10/20/30/etc. minuten wordt uitgeschakeld. Hij staat bij mij op 20 minuten. Echter heb ik het gevoel dat ik na 2 minuten al de gehele bootcyclus moet doorlopen. Ik denk dat een koude start ongeveer 20 seconden kost en een warme start een seconde of 10.
OBDII module:
Deze werkt goed, maar je kunt het niet koppelen via het Bluetooth gedeelte. Je moet een OBDII app openen om te kunnen verbinden met het apparaatje. Om de standen uit te lezen, gebruik ik de app Torque Lite (echter is deze vooral geschreven voor de portret modus).
Ik ben nog aan het bekijken welke apps hiervoor bruikbaar zijn. Ik heb op mijn oude Parrot Asteroid Smart wat apps die ik wellicht in kan zetten zoals Starter en Asteroid Tweaker
In Sygic kan ik aangeven dat die automatisch wordt gestart als mijn BT telefoon wordt gekoppeld.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik zal ook zoveel mogelijk informatie in mijn review plaatsen, maar wanneer die online komt... Nog geen idee.
Found it. The manual and website shows a wrong picture hou to insert the SIM card.
Insert the SIM with the chip on the left and the notch down as shown on the picture on the cover of the Micro-SD/SIM-cards.
Worked for me!
Regards
Hans
De standaard stemmen Bram en Eva breken de instructies af, bijvoorbeeld "500---Rechts--" in plaats van "Over 500 meter rechts afslaan." Of "ga de rotond---tweede---" in plaats van "ga de rotonde rond, tweede afslag" Ik heb deze vraag ook bij TomTom neergelegd.
Bij mijn vorige Android radio deed alles van TomTom het wel goed, maar dat toestel kwam geheugen tekort wat een reden was de C500 te bestellen.
Ook heb ik Navigon app geïnstalleerd. Daar doet de TTS stem van Xander (die hier Jan heet) het wel goed. Ik hoop echt op een oplossing want ik vind TomTom veruit de fijnste navigatie app.
Ik heb wel een vraagje, de extra,s welke je hebt besteld zoals de obd2 adapter en de camera moeten die van ownice zijn? Ik kan op hun site nergens vinden waar ik die extra,s kan bestellen. Of maakt het niet uit waar die opties vandaan komen.Kiswum schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:04:
Even een kleine update van mijn kant (voor de mensen die mijn topic met de vele foto's niet hebben gevolgd op het Skodaforum):
Extra opties die ik ook heb besteld via andere kanalen:Verder is het volgende nog noodzakelijk om los aan te schaffen:
[afbeelding]
- ISO kabel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geluid:
Draadloze dingen:
Aansluitingen:
OBDII module:
Ik heb vooral in het verleden veel gebruik gemaakt van TomTom, maar sinds een jaar of 10 maak ik gebruik van Sygic en tot nu toe vind ik dat een van de fijnste navigatie apps. Probeer het een weekje volledig gratis en wellicht koop je daarna een lifetime licentie voor slechts €18-25,- voor geheel Europa. De mappen komen van TomTom af, dus dat is gewoon up-to-date.Jan Dee schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:35:
Afgelopen maandag heb ik een Ownice C500 octacore radio ingebouwd in m'n Jeep. Alles werkt perfect, ook de stuurbediening en achteruitrijcamera. Alleen heb ik een probleem met TomTom, mijn favoriete navigatie app. Tomtom instructies worden in de C500 niet goed weergegeven. De TTS stem (Xander) geeft wat kraakgeluiden en is niet verstaanbaar.
De standaard stemmen Bram en Eva breken de instructies af, bijvoorbeeld "500---Rechts--" in plaats van "Over 500 meter rechts afslaan." Of "ga de rotond---tweede---" in plaats van "ga de rotonde rond, tweede afslag" Ik heb deze vraag ook bij TomTom neergelegd.
Bij mijn vorige Android radio deed alles van TomTom het wel goed, maar dat toestel kwam geheugen tekort wat een reden was de C500 te bestellen.
Ook heb ik Navigon app geïnstalleerd. Daar doet de TTS stem van Xander (die hier Jan heet) het wel goed. Ik hoop echt op een oplossing want ik vind TomTom veruit de fijnste navigatie app.
Ik heb de OBD2 adapter al een jaar of 4 in mijn bezit, dit is gewoon een universele adapter voor zo'n €10,- op eBay of AliExpress. De camera heb ik nog niet aangesloten, maar dit is ook een deurhendel uitvoering die je aansluit met een tulpplug in de radio (+ nog meer aansluitingen voor de stroom en activering van het signaal). Het maakt waarschijnlijk niet uit waar je de meeste accessoires vandaan komen, maar ik kan niets belovendickybakker schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:13:
[...]
Ik heb wel een vraagje, de extra,s welke je hebt besteld zoals de obd2 adapter en de camera moeten die van ownice zijn? Ik kan op hun site nergens vinden waar ik die extra,s kan bestellen. Of maakt het niet uit waar die opties vandaan komen.
Edit: En het is inmiddels gelukt om de simkaart te activeren. Hij is nu andersom in het slot gestoken en werkt nu zoals het zou moeten. Ik ben weer een stapje verder bij de perfecte autoradio
[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 07-10-2017 08:43 ]
Je kunt sinds de laatste update van GoMobile de audioinstellingen en audiokanaal veranderen binnen de app. Probeer eens een ander kanaal uit wellicht helpt dat. Daarnaast moet je bij de instellingen in Android bij navigatie GoMobile aankiezen. Je radio/muziek wordt dan gedempt bij een instructie. Als derde optie kun je in de fabrieksinstellingen bij audio ook het volume per kanaal regelen. Mogelijk werkt dit.Jan Dee schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:35:
Afgelopen maandag heb ik een Ownice C500 octacore radio ingebouwd in m'n Jeep. Alles werkt perfect, ook de stuurbediening en achteruitrijcamera. Alleen heb ik een probleem met TomTom, mijn favoriete navigatie app. Tomtom instructies worden in de C500 niet goed weergegeven. De TTS stem (Xander) geeft wat kraakgeluiden en is niet verstaanbaar.
Succes
Dit had ik ook met Tomtom.Jan Dee schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:35:
In mijn Joying radio kan ik een standaard navigatie app instellen (dit stond standaard op iGo). Nadat ik had gekozen voor Tomtom werkt de stembegeleiding perfect.
Ben erg tevreden over Tomtom
Beste Jan Dee, aangezien ik zit te dubben tussen Joying en de ownice C500 ben ik benieuwd naar je ervaringen met deze unit. Heb je de unit uit Spanje laten komen?Jan Dee schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:35:
Groet Wim
Dag Wim, zelf zat ik ook te twijfelen tussen de Ownice C500 en de Joying voor mijn auto. De Joying is voorzien van Intel Atom processor waarvan wordt gezegd dat ie niet zo goed met TomTom werkt. Dat was eigenlijk mijn reden om voor de C500+ te gaan. Ik ken de Joying verder dus eigenlijk niet. De C500+ (octacore versie) werkt prima en is lekker snel. Veel sneller dan mijn eerste quadcore Android 4 radio met 1GB/16GB. Alle bekende navigatie apps werken goed. Alleen bij tomtom heb ik het geluid nog niet goed, wat jammer is omdat ik hem o.a. daarvoor had gekocht. Tomtom support werkt er aan en er zal vast een oplossing komen. Dat is ook mijn enige probleem.dickybakker schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:51:
[...]
Beste Jan Dee, aangezien ik zit te dubben tussen Joying en de ownice C500 ben ik benieuwd naar je ervaringen met deze unit. Heb je de unit uit Spanje laten komen?
Groet Wim
Mijn vorige radio ondersteunde op papier ook stuurwielbediening alleen werkte het niet. Bij deze werkt het wel. Dus telefoon aannemen, volume, volgende nummer, etc. werkt allemaal vanaf de knoppen die op mijn stuur zitten. Ik heb ook een achteruitrijcamera (van 8 euro!) in mijn achterbumper. Dat werkt ook perfect. Schakel ik in de achteruit, heb ik gelijk beeld. Ook als de radio nog niet helemaal is opgestart. Je hebt fel en gedimd scherm. Het scherm dimt als je de verlichting aan doet. Hoeveel je dimt is instelbaar. De kleur van de knopverlichting is aan te passen aan de rest van je dashboard, alle kleuren zijn traploos te kiezen.
Het geluid is prima, de radio ondersteunt RDS met zendernamen. Je hebt 18 presets verdeeld over drie schermen.
Ik heb de radio via de Ownice shop in Aliexpress laten komen, uit China dus. Er kwam een naheffing van BTW en inklaring overheen helaas. Niet zo erg want de BTW is bij mij te verrekenen. De levertijd was ongeveer een dag of 10. De radio voor mijn Jeep was in Spanje niet te leveren, vandaar China. Ik zou wel voor de octacore gaan, want met de quadcore hebben een hoop mensen gedonder als ik het forum zo lees. Vooral het feit dat de achteruitrijcamera pas werkt na volledig opstarten van de unit en het gebrek aan zendernamen bij RDS, is voor velen een probleem.
Heb je nog vragen, dan zie ik het wel. Ik kijk hier regelmatig even.
Groet, Jan
Jan Dee schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:56:
[...]
Dag Wim, zelf zat ik ook te twijfelen tussen de Ownice C500 en de Joying voor mijn auto. De Joying is voorzien van Intel Atom processor waarvan wordt gezegd dat ie niet zo goed met TomTom werkt. Dat was eigenlijk mijn reden om voor de C500+ te gaan. Ik ken de Joying verder dus eigenlijk niet. De C500+ (octacore versie) werkt prima en is lekker snel. Veel sneller dan mijn eerste quadcore Android 4 radio met 1GB/16GB. Alle bekende navigatie apps werken goed. Alleen bij tomtom heb ik het geluid nog niet goed, wat jammer is omdat ik hem o.a. daarvoor had gekocht. Tomtom support werkt er aan en er zal vast een oplossing komen. Dat is ook mijn enige probleem.
Mijn vorige radio ondersteunde op papier ook stuurwielbediening alleen werkte het niet. Bij deze werkt het wel. Dus telefoon aannemen, volume, volgende nummer, etc. werkt allemaal vanaf de knoppen die op mijn stuur zitten. Ik heb ook een achteruitrijcamera (van 8 euro!) in mijn achterbumper. Dat werkt ook perfect. Schakel ik in de achteruit, heb ik gelijk beeld. Ook als de radio nog niet helemaal is opgestart. Je hebt fel en gedimd scherm. Het scherm dimt als je de verlichting aan doet. Hoeveel je dimt is instelbaar. De kleur van de knopverlichting is aan te passen aan de rest van je dashboard, alle kleuren zijn traploos te kiezen.
Het geluid is prima, de radio ondersteunt RDS met zendernamen. Je hebt 18 presets verdeeld over drie schermen.
Ik heb de radio via de Ownice shop in Aliexpress laten komen, uit China dus. Er kwam een naheffing van BTW en inklaring overheen helaas. Niet zo erg want de BTW is bij mij te verrekenen. De levertijd was ongeveer een dag of 10. De radio voor mijn Jeep was in Spanje niet te leveren, vandaar China. Ik zou wel voor de octacore gaan, want met de quadcore hebben een hoop mensen gedonder als ik het forum zo lees. Vooral het feit dat de achteruitrijcamera pas werkt na volledig opstarten van de unit en het gebrek aan zendernamen bij RDS, is voor velen een probleem.
Groet, Jan
Dank je Jan, je hebt me over de streep getrokken. Wil je mij vertellen welke ownice shop in bij Aliexpress. Ik zie namelijk ook winlink als leverancier van de ownice. En hoeveel Zijn de inklaringskosten? Ik wil voor de c500 octacore specifiek voor de Ford Transit gaan, die past perfect en is plug en play als ik naar de aansluitingen kijk op de achterkant.Jan Dee schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:56:
[...]
Dag Wim, zelf zat ik ook te twijfelen tussen de Ownice C500 en de Joying voor mijn auto. De Joying is voorzien van Intel Atom processor waarvan wordt gezegd dat ie niet zo goed met TomTom werkt. Dat was eigenlijk mijn reden om voor de C500+ te gaan. Ik ken de Joying verder dus eigenlijk niet. De C500+ (octacore versie) werkt prima en is lekker snel. Veel sneller dan mijn eerste quadcore Android 4 radio met 1GB/16GB. Alle bekende navigatie apps werken goed. Alleen bij tomtom heb ik het geluid nog niet goed, wat jammer is omdat ik hem o.a. daarvoor had gekocht. Tomtom support werkt er aan en er zal vast een oplossing komen. Dat is ook mijn enige probleem.
Groet, Jan
Bij voorbaat dank,
Wim
Zit met zelfde probleem. Komt bij mij ook nog pumpkin bij. Vind interface iets mooier.(rustiger)dickybakker schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:51:
[...]
Beste Jan Dee, aangezien ik zit te dubben tussen Joying en de ownice C500 ben ik benieuwd naar je ervaringen met deze unit. Heb je de unit uit Spanje laten komen?
Groet Wim
Dag Wim,dickybakker schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:02:
[...]
[...]
Dank je Jan, je hebt me over de streep getrokken. Wil je mij vertellen welke ownice shop in bij Aliexpress. Ik zie namelijk ook winlink als leverancier van de ownice. En hoeveel Zijn de inklaringskosten? Ik wil voor de c500 octacore specifiek voor de Ford Transit gaan, die past perfect en is plug en play als ik naar de aansluitingen kijk op de achterkant.
Bij voorbaat dank,
Wim
Het was deze store: https://ownice.aliexpress...8.100005.2.6eb3f3e0oh3W9m
De inklaringskosten zijn € 17,55 (incl. BTW) plus BTW over het aangemelde bedrag. Dit laatste wordt vaak geschat. In mijn geval moest ik 42,- BTW betalen. Dus de radio was op 200,- geschat. Dat wordt aan de deur afgerekend met DHL.
Groet Jan
Het voordeel van de C500 is voor mij is de octa core t.o.v de joying die een quadcore heeft. Is dit daadwerkelijk iets waar ik mij druk om moet maken of zal de quadcore afdoende zijn?
Verder zijn het uiteindelijk android tablets die vergelijkbaar zijn. Iets wat ik hier weinig beschreven zie staan is het geluidskwaliteit. Is 1 van de 2 beter als de andere? Zijn ze allebei even geschikt om een versterker en subwoofer aan te koppelen?
Hoe is de pasvorm van beide radio's? En zijn ze allebei plug en play voor mijn auto of moeten er nog verloopstekkers aangeschaft worden?
Ik heb er 1 uit de Joying-stal en deze is plug en play. Deze biedt ook ondersteuning aan voor je knoppen op je stuur. Ik zou echter niet weten of de Ownice dit ook kan (niet in verdiept). Kabels werden bij de joying gewoon meegeleverd waardoor alles binnen 15 min aangesloten was.crooke schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:08:
Ik heb een Golf 5 GTI uit 2006 waar ik graag een android radio in wil monteren. Nu twijfel ik tussen de Joying JY-VM130N2 of de Ownice C500. Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?
Het voordeel van de C500 is voor mij is de octa core t.o.v de joying die een quadcore heeft. Is dit daadwerkelijk iets waar ik mij druk om moet maken of zal de quadcore afdoende zijn?
Verder zijn het uiteindelijk android tablets die vergelijkbaar zijn. Iets wat ik hier weinig beschreven zie staan is het geluidskwaliteit. Is 1 van de 2 beter als de andere? Zijn ze allebei even geschikt om een versterker en subwoofer aan te koppelen?
Hoe is de pasvorm van beide radio's? En zijn ze allebei plug en play voor mijn auto of moeten er nog verloopstekkers aangeschaft worden?
Joying biedt zelf een versterker aan en schijnt hiermee wel wat te verbeteren qua geluid.
Is er nog iets specifieks waar je radio aan moet voldoen?
Niet perse, hij moet in ieder geval een beetje vlot werken. Radio word voornamelijk gebruikt voor muziek, spotify, youtube, flitsmeister en navigatie.YoGi_Berra schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:33:
[...]
Ik heb er 1 uit de Joying-stal en deze is plug en play. Deze biedt ook ondersteuning aan voor je knoppen op je stuur. Ik zou echter niet weten of de Ownice dit ook kan (niet in verdiept). Kabels werden bij de joying gewoon meegeleverd waardoor alles binnen 15 min aangesloten was.
Joying biedt zelf een versterker aan en schijnt hiermee wel wat te verbeteren qua geluid.
Is er nog iets specifieks waar je radio aan moet voldoen?
Zojuist de knoop doorgehakt en de ownice 500 octa core gekocht via de ownice pagina op aliexpres. Ben benieuwd. Bedankt voor de info allen!
Tja, daarvoor zou je ze allemaal moeten proberen, wat natuurlijk niet kan. Zelf heb ik twee jaar geleden een Burgeon quadcore met Android 4.1 gekocht. Op zich werkte dat goed maar het toestel had te weinig geheugen zodat bij iedere update van TomTom eerst geheugen vrij gemaakt moest worden. Dat terwijl er eigenlijk helemaal niet zoveel op stond. Ook werkte de stuurbediening niet. Nu heb ik een Ownice C500 octacore met Android 6 en 32 GB opslag en 2 GB werkgeheugen. Veel sneller, goed werkende stuurbediening, bevalt dus veel beter. Joying, Ownice en Pumpkin zijn veel voorkomende namen. Wel krijg ik de indruk dat het hier gewoon om verschillende branding van ongeveer dezelfde apparaten gaat.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:50:
Dankjewel Jan,
Daar zitten inderdaad mooie bij en dan vooral de 9 inch versies
Ik lees veel dat de merken joying en pumpkin de betere merken zijn. Zit er nou echt zoveel verschil in ?
[...]
Bwa pumpkin en ownince maken gebruik van allwinner 8core of mediatek 8core.Jan Dee schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:31:
[...]
Tja, daarvoor zou je ze allemaal moeten proberen, wat natuurlijk niet kan. Zelf heb ik twee jaar geleden een Burgeon quadcore met Android 4.1 gekocht. Op zich werkte dat goed maar het toestel had te weinig geheugen zodat bij iedere update van TomTom eerst geheugen vrij gemaakt moest worden. Dat terwijl er eigenlijk helemaal niet zoveel op stond. Ook werkte de stuurbediening niet. Nu heb ik een Ownice C500 octacore met Android 6 en 32 GB opslag en 2 GB werkgeheugen. Veel sneller, goed werkende stuurbediening, bevalt dus veel beter. Joying, Ownice en Pumpkin zijn veel voorkomende namen. Wel krijg ik de indruk dat het hier gewoon om verschillende branding van ongeveer dezelfde apparaten gaat.
De andere merken gebruiken de intressantere px5, kan je makkelijker andere roms flashen.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik heb er een 64GB kaartje in gezet. Dit is niet heel ingewikkeld. Om het er weer uit te krijgen gebruik ik een pincet om 'm eerst in te drukken en er dan uit te vissen. Met grote handen gaat dit niet echt lekker. De afbeelding bij het slot geeft aan hoe het kaartje er in gaat.dickybakker schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:25:
Heeft iemand al een sd kaartje in de ownice c500 geprikt. Ik ben bang als ik hem er verkeerd inprik dat ik hem er niet meer uit krijg.
Ik heb een Lancia Delta uit 2009 met ingebouwde navigatie, draaiend op WinCE. Update kost zo'n € 180,- per keer, en een losse TomTom ziet er niet uit als je al ingebouwde navigatie hebt. Daarbij loopt het systeem ook nog af en toe vast, natuurlijk juist op de momenten dat het écht niet uitkomt
Dus ik ben aan het kijken wat er beschikbaar is, en ik denk dat ik er uit ben. Ik ga denk ik voor een Ownice C500, en wel deze. Voordeel van de Ownice vind ik dat er al een ingebouwde 4G dongle(€ 19,- bij Pumpkin) in zit, en dat je hiervoor geen usb-poort kwijt bent. Bij Joying kan ik geen 8 core met 2/32GB vinden als universeel model. Daarbij wordt de Ownice op 11-11 in de sale zo'n € 256,- inclusief verzendkosten vanuit Spanje. De Pumpkin lijkt op de site € 230,-, maar wordt als je door klikt stiekem toch € 300,-.
Volgens mij moet ik er dan het volgende nog bij hebben:
-Lancia Delta facia kit
-Canbus voor stuurbediening
-Fakra adapter(s)? Voor zowel de FM-antenne als de GPS-antenne? (ik wil proberen om de originele GPS-antenne aan te sluiten)
-Quadlock naar ISO adapter?
En eventueel nog opties voor de unit zelf, zoals achteruitrijcamera e.d.
Is er nog iemand anders die exact deze Ownice heeft? Heeft er iemand ervaring met de klantenservice/support van Ownice?
Nog iets waar ik op moet letten?
5520 Wp op WZW PVOutput
Ik heb de camera van ownice zelf aangesloten.
Verwijderd
Vandaag kwam ik in dit topic terecht en heb me hier de hele dag mee bezig gehouden.
Wat het wordt, daar ben ik jog niet helemaal over uit. Daarom is mijn eerste vraag of er hier iemand ook een golf 6 variant rijdt en er een Android radio heeft ingebouwd en welke dan?
@dickybakker op een ander forum heb ik gelezen dat de camera die bij de Ownice 500 gekeverd wordt niet goed, tot helemaal niet functioneerd op de HU. Zie https://forum.xda-develop...released-t3478747/page166
Naar zijn achteruit schakelen moet het beeld aangaan. Weet je zeker dat je hem goed aangesloten hebt?dickybakker schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:49:
Iemand een achteruit rij camera op de ownice c500 aangesloten? Ik dus wel maar zie niets. Is het de bedoeling dat ik vanzelf beeld krijg of moet ik daarvoor een app opstarten?
Ik heb de camera van ownice zelf aangesloten.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Voor 300 euro kan je ook een originele rns315 kopen.DJ-FreSh schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:21:
Nadat er vorige week iemand in m'n auto is geweest en het scherm van m'n navigatie systeem heeft ingeslagen (geen sporen van braak dus verzekering geeft geen dekking...), ben ik op zoek naar vervanging. Uiteraard ben ik op zoek naar den goedkoper en beter alternatief dan de fabrieksnavigatie die erin zat.
Op verschillende websites geweest en veel op aliexpress gekeken maar ik kan nergens een duidelijke pagina vinden waar je op model/type auto kan zoeken en goede resultaten krijgt. Vooral Aliexpress geeft zoveel hits dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie en de filteropties voldoen imho echt voor geen meter.
Voor het schermdiagonaal kom ik bijvoorbeeld op 16 cm (6.3inch) maar op Aliexpress is de dichtstbijzijnde filteroptie 6.2inch...nou zal dat hem ongetwijfeld wel zijn maar hoop toch dat er hier iemand is die wellicht al ervaring heeft met het uitzoeken van een goede NAV voor een Seat Leon.
Seat Leon
bouwjaar 2011
NAV prijsklasse: 200-300 euro
[afbeelding]
Voordeel...volledige integratie met de auto zoals pijlen op mfd enzo en het werkt gewoon retestabiel en bt is altijd goed.
Qua merken op aliexpress maakt het op zich niet zoooo veel uit. Zijn toch maar verkopers, geen producenten.
Ik zou toch proberen te gaan voor een reseller met eu warehouse, scheelt in douane kosten.
Als tweaker zou ik ook ownice en sommige modellen van pumpkin vermijden. Ze maken gebruik van een zeldzamere chip tov de populaire px5.
De 7 inch varianten met px5 zijn iets zeldzamer, de 8inch variant met kleinere knoppen vind je genoeg. De 10 inch zonder knoppen ook...
Als ik bijvoorbeeld kijk naar een paar modellen van Isudar op Aliexpress kom ik onderstaande twee tegen.azz_kikr schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:30:
[...]
Voor 300 euro kan je ook een originele rns315 kopen.
Voordeel...volledige integratie met de auto zoals pijlen op mfd enzo en het werkt gewoon retestabiel en bt is altijd goed.
Qua merken op aliexpress maakt het op zich niet zoooo veel uit. Zijn toch maar verkopers, geen producenten.
Ik zou toch proberen te gaan voor een reseller met eu warehouse, scheelt in douane kosten.
Als tweaker zou ik ook ownice en sommige modellen van pumpkin vermijden. Ze maken gebruik van een zeldzamere chip tov de populaire px5.
De 7 inch varianten met px5 zijn iets zeldzamer, de 8inch variant met kleinere knoppen vind je genoeg. De 10 inch zonder knoppen ook...
Deze twee lijken erg op elkaar qua uiterlijk maar bij de specs staan zoveel verschillende dingen dat ik echt niet meer kan vergelijken en niet weet waar ik nou op moet letten. Heb je wellicht nog meer tips?
Vind de onderste er iets mooier uit zien.
https://nl.aliexpress.com...O/317945_32809145172.html
Prijs: $247
https://nl.aliexpress.com...T/317945_32808192956.html
Prijs: $229
Wim
Dit al geprobeerd?dickybakker schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:48:
Ik heb een ownice in mijn camper aangesloten. Alles werkt perfect. Als ik de sleutel er uit trekt stopt de unit direct. Als ik de sleutel er na een paar uur weer in doe moet de unit weer helemaal opnieuw booten. Dat vind ik niet zo erg want zo lang duurd dat niet. Maar de simkaart die er in zit denkt dan dus ook dat de radio uit is geweest dus moet ik mijn pincode ingeven. Dat vind ik wel lastig en ik kan nergens de optie vinden om de pincode uit te schakelen. Iemand een idee?
Wim
Nee. Probleem bij meeste china headunits is dat de interne mic kut is en als je de externe inplugt, de interne niet wordt uitgeschakeld. Zit je met goede en poepmic samen. De interne mic lossolderen zou oplossing zijn.Cryostorm schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:55:
[...]
Is er een manier om te switchen tussen de twee? Ik heb zelf een externe mic van sony aangesloten op de unit, alleen ik weet niet of hij het doet. Of zijn er mic settings die ik over het hoofd heb gezien?
Je kqn testen door je vinger op de interne mic te houden en dan te praten in de andere. Je hoort wel verschil
Er is ook headunit die naar het schijnt met dip switch op achterkant de interne mic kan uitschakelen, (denk ownice maar niet zeker)
[ Voor 7% gewijzigd door SadisticPanda op 20-11-2017 14:21 ]
Neen, die 2 mics zouden parallel met elkaar staan, als de ene softwarematig uitgeschakeld wordt, werk de andere ook niet meer.
Meeste solderen (moet hiervoor helaas open) ergens 1 zekering los en dan is het stukken better. (omdat dan maar 1 mic werkt).
Erisin is de enige radio waar er aan achterkant mogelijkheid zit om de interne mic uit te schakelen dat ik al tegengekomen ben (geen ownice dus). Of het werkt is wat anders natuurlijk
1) wat is het verschil tussen android 7 en android 6? Maw, is het verstandiger om voor android 7 te kiezen?
2) en het verschil tussen quadcore en eight core. Is eight core nu stukken sneller of maakt het niet zoveel uit.
3) ik zoek een android radio die niet te lomp oogt. Die joying komt wat lomp over, vandaar dat dit niet mijn eerste keuze is. Ik zoek eentje die:
- snel is
- universal is (moet in Alfa Romeo 147)
- niet lomp oogt
- ik heb volume controls aan het stuur
Meeste 7 radio's hebben ofwel oudere cpu's PX3,intel sofia of exotischere cpu's Allwinner / Mediatek. Niks mis mee, enkel wat minder modding ervoor (PX3 wel veel mods ervoor). Voor PX3/PX5 zijn er veel mods en andere roms te vinden
2) Je zegt het zelf al, meer kernen, dus minder snel sloom lijken. Al is 4core wel snel genoeg voor normaal gebruik lijkt me.
3) Ownice is een van de exoten, gebruikt een mediatek 8 core. Autopumpkin bestaat ook nog, die gebruiken allwinner 8core. Dus je bent vooral afhankelijk van de producent. Als je een "echte" MTCB/MTCD/MTCE" unit hebt, heb je meer kans dat er wel iemand een fix voor zal gemaak zijn al er iets niet goed werkt.
Ownice, witson, xtrons, autopumpkin, funrover hebben EU stock, dus kan handig zijn voor terugsturen en invoerrechten vermijden.
Voor de volume controlls ben je wss afhankelijk van zelf in de stuurmodule aftappen om ze werkend te krijgen; Als het canbus is, dan is het te doen, maar niet elke wagen gebruikt knoppen via canbus.
Ik heb hem ingebouwd maar wel in de Ford transit uitvoering. Ben er uiterst tevreden over, alles werkt. Heb zelfs kodi er op gezet om naar de Nederlandse tv zenders te kunnen kijken. (Camper op basis van Ford transit)BasZer schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:59:
man o man, wat een keuze... nog wat vragen
1) wat is het verschil tussen android 7 en android 6? Maw, is het verstandiger om voor android 7 te kiezen?
2) en het verschil tussen quadcore en eight core. Is eight core nu stukken sneller of maakt het niet zoveel uit.
3) ik zoek een android radio die niet te lomp oogt. Die joying komt wat lomp over, vandaar dat dit niet mijn eerste keuze is. Ik zoek eentje die:ik kwam deze tegen (Ownice C500) (nu met mooie korting). Iemand ervaring mee?
- snel is
- universal is (moet in Alfa Romeo 147)
- niet lomp oogt
- ik heb volume controls aan het stuur
Ik heb een paar maanden een joying radio gehad met intel cpu en 2GB ram. Deze is helaas defect gegaan (hitte problemen)
Daarna 2 maanden geleden een ownice c500 met octa core rockchip gekocht, helaas niet werkend te krijgen, dus een refund gehad.
Wat zou ik volgens jullie nu het beste aan kunnen schaffen?
Qua functies lijkt mij de ownice het beste (heb al een ownice DAB+ adapter en een carplay adapter, handig voor de iphone, plus de ingebouwde 4g modem met antenne)
Maar de joying met intel cpu (en eventueel een extra heat sink) lijkt mij sneller.
Moeilijk....
Welke wagen? En wat had je voor problemen met de ownice?Dutchdeveloper schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:37:
Hmm, misschien kan iemand hier bij helpen.
Ik heb een paar maanden een joying radio gehad met intel cpu en 2GB ram. Deze is helaas defect gegaan (hitte problemen)
Daarna 2 maanden geleden een ownice c500 met octa core rockchip gekocht, helaas niet werkend te krijgen, dus een refund gehad.
Wat zou ik volgens jullie nu het beste aan kunnen schaffen?
Qua functies lijkt mij de ownice het beste (heb al een ownice DAB+ adapter en een carplay adapter, handig voor de iphone, plus de ingebouwde 4g modem met antenne)
Maar de joying met intel cpu (en eventueel een extra heat sink) lijkt mij sneller.
Moeilijk....
Ownice deed gewoon helemaal niks, uiteindelijk bleek het moederbord defect.azz_kikr schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:10:
[...]
Welke wagen? En wat had je voor problemen met de ownice?
Een golf 4, Dus geen can etc. Wel is dab+ en gps echt een must.
Apple CarPlay kan op elke head unit vanaf 4.2 dus dat scheelt
Joying is zeker niet slecht. Probleem is voor hun intel units. Dat ze afwijkende layout gevruiken waardoor sommige dingen voor andere units er niet op werken. Als je je cooling issues fixt heb er er zeker goede zaak aan.KiefDelicious schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:01:
[...]
Thx, je brengt me wel aan het twijfelen. Ik heb al een beetje extra rondgezocht, maar stel mijn eisen: hardware knoppen, 7" goede ondersteuning incl OEM stuurbediening ondersteuning voor ongv dezelfde prijs, wat is dan volgens jouw een goede keuze (uit EU).
Dezelfde versie als die ik besteld heb alleen met PX5 (JY-UM135P2) is dus betere keuze voor de toekomst? Of heb je dan nog steeds problemen met ondersteuning omdat het van Joying is?
Probleem is ook gewoon dat de intel iets ouder begint te worden tov de px5. Zeker als je gaat beginnen met dvr recording enzo, durft de intel het wel soms eens zwaarder te krijgen.
De andere devices zijn allemaal mtcd. Dat wil zeggen dat ze allemaal nagenoeg inter hetzelfde zijn, enkel de producent verschil. Heb je meer gebruikers. Je kan gewoon de rom van ene merk op het andere merk flashen. Of custom roms.
Ik zie dat je universeel model zoekt. Wat voor een wagen heb je? De voertuigspecifieke modellen zijn plug en play. De universele daarom niet. Bij sommige franse merken van autos moet je rechstreeks je stuurmodule gaan aftappen enzo.
Merken met eu warehouses. Erisin, witson, xtron, pumpkin(gebruiken allwinner octacore), ownice (mediatek 8core), funrover dacht ik ook. Joying dan ook.
Ah duidelijk. Ik heb een Suzuki Swift uit 2012, waarbij ik met deze unit mijn stuurbediening werkend zou moeten krijgen:azz_kikr schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:40:
[...]
Joying is zeker niet slecht. Probleem is voor hun intel units. Dat ze afwijkende layout gevruiken waardoor sommige dingen voor andere units er niet op werken. Als je je cooling issues fixt heb er er zeker goede zaak aan.
Probleem is ook gewoon dat de intel iets ouder begint te worden tov de px5. Zeker als je gaat beginnen met dvr recording enzo, durft de intel het wel soms eens zwaarder te krijgen.
De andere devices zijn allemaal mtcd. Dat wil zeggen dat ze allemaal nagenoeg inter hetzelfde zijn, enkel de producent verschil. Heb je meer gebruikers. Je kan gewoon de rom van ene merk op het andere merk flashen. Of custom roms.
Ik zie dat je universeel model zoekt. Wat voor een wagen heb je? De voertuigspecifieke modellen zijn plug en play. De universele daarom niet. Bij sommige franse merken van autos moet je rechstreeks je stuurmodule gaan aftappen enzo.
Merken met eu warehouses. Erisin, witson, xtron, pumpkin(gebruiken allwinner octacore), ownice (mediatek 8core), funrover dacht ik ook. Joying dan ook.
http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSSZ002.2
Ik kan niet echt een specifieke Android PX5 radio voor mijn auto vinden (die niet glossy black is). Ik vind de Joying wel een mooie unit en heb al mail contact met ze gehad, waarin ze erg duidelijk zijn.
Op de Duitse joying site staat dat ze idd uit china komen, maar via DHL verscheept worden, is het dan een verkeerde aanname dat er geen taxes etc bij komen.misterd11 schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:00:
De joying px5 varianten zijn" te koop" nu in EU warehouses, maar deze worden verscheept uit china.
Grote kans dat je toch taxes en btw moet betalen
[ Voor 12% gewijzigd door KiefDelicious op 25-12-2017 21:21 ]
Xtrons is prima ik zou er 1 uitzoeken met een px5 octacore 2gb ram en 32gb opslag. Zelf heb ik graag fysieke knoppen op de unit, maar als je stuurknoppen hebt maakt het niet echt uit.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:41:
[...]
Bedankt je reactie.
Dan toch maar een xtrons deze draaien op octa core als ik me niet vergist.
Welke zou jij adviseren. Eerst dacht ik aan simpele units van 150euro. Maar ben nu toch van gedachten veranderd om een duurdere model type te kopen ivm snelheid etc.
Xtrons, pumpkin, ownice, joying. Kwa hardware maakt het vaak niet uit, knoppen en layout hiervan is onderling verschil.
Ik zou gaan voor een unit die je in een eu warehouse op voorraad is, om zo taxes te vermijden! En als het enkel uit china kan komen, in overleg met de leverancier om de "pakketwaarde" laag te zetten!
Ik zelf wacht op de px5 joying normale 2 din, die is alleen nog in china te bestellen. Joyin.de heeft m wel op zn site staan, maar staat in rode letters dat deze uit de china warehouse komt!
[ Voor 21% gewijzigd door misterd11 op 26-12-2017 13:24 ]
100% nee. Is enkel voor op originele vw radio aan te sluiten. Niet op afgermarket headunit. Daar zit echte usb aansluiting op. (Meer dan 1)Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:07:
Beste leden
Ik heb de Xtrons unit besteld.
Zou ik deze kunnen aansluiten op de unit. Ik weet niet of er zo een aansluiting beschikbaat is.
LEEWA Auto OEM RCD510 RNS315 Usb-kabel Met Schakelaar Voor VW Golf MK5 MK6 VI 5 6 Jetta CC Tiguan Passat B6 Armsteun Positie # CA1698
http://s.aliexpress.com/MNJRVfIJ?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)
Allwinner, heb eens gemaild naar pumpkin tijdje geleen en dat zeiden ze me. Ownice gebruikt mediatek chip.CrankyGamerOG schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:00:
Heren,
Ik wil ook een Chinese 2din aanschaffen.
Aangezien ik een Corsa heb wil ik dus de juiste modellen bekijken welke daarvoor gemaakt zijn.
Ik heb er nu 2 op het oog :
GreenYi? Px5 Octacore
https://www.aliexpress.co...10208.99999999.270.8rc9mQ
Pumpkin Onbekende cpu? Octacore
https://www.aliexpress.co...10208.99999999.262.8rc9mQ
Weten jullie of de Pumpkin een Px5 is of een Allwinner?
Voor de rest staat het meestal el vermeld als het om een px5 gaat. Anders staat er gewoon octacore
Bij de prijs uit duitsland ben je zeker wat je betaald. Bij de invoer uit china, hang je af van de douane. Als ze je pakje opendoen en er ziet autoradio in, gaat niemand geloven dat de waarde slechts 80 usd is.Raabie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:02:
Mensen bedankt voor alle zinvolle reacties! Daar kun je wat mee, er is ook zo ontzettend veel keuze haha.
Overigens zie ik dit staan bij de aliexpress advertenties
Over verzending
1. We verklaren 80usd gewoonlijk en markeren "autoradio (cadeau)" op het pakket om douanebelasting te voorkomen en te verminderen. Als er douanetaksen zijn, moeten kopers ervoor betalen. Als u een speciaal verzoek hebt, neemt u dan contact met ons op als u bestellen.
2. Als u kiest voor verzenden per DHL, zal een bepaalde stad een afgelegen gebied zijn voor het DHL-postbedrijf, u moet 30USD extra betalen voor de afgelegen gebiedsvergoeding.
3. Alle bestellingen worden binnen 2-3 werkdagen na ontvangst van betaling verzonden (behalve weekend en festival)
Dit zou wel enorm schelen in eventuele btw 21% en 12 euro? douanekosten. Dus zou qua prijs niet veel uit moeten maken of dat je hem dan via China laat bezorgen of een meerprijs in Duitsland betaald.
Bij dhl heb je altijd kosten, maar is het er snel. Bij gewone post moet je toch geduld hebben, maar kans dat de kosten lager liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 29-12-2017 14:56 ]
Groet wim
En BT stuur bedieningen heb je ook al los gehaald? Dat het bewuste apparaat niet telkens onbewust die radio weer opstart?dickybakker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:11:
Hallo, tweakers, ik heb een ownice c500 ingebouwd en deze werkte prima. Heb daarna een Op het stuurwiel te bevestigen Blue tooth bediening aangeschaft waarmee je dus alles draadloos kunt bedienen. Ik kreeg dat ding niet aan de praat en vond ergens dat je de software via een menu met code 1260 kon aanzetten. Vond inderdaad in de instellingen software versie, tandwieltje, en code 1260 een aantal dingen wat je kon aanpassen en daar stond ook een blokje tussen met de aanduiding BT SWC. 2 x op getikt, save en toen ging mijn ownice rebooten. Hierna begonnen de problemen. Geen enkele app werkte meer omdat na iedere app die ik opstarte na 5 sec de radio app weer te voorschijn kwam. Dus ik kon ook niet meer in de setup komen omdat na 5 sec het setup scherm werd vervangen door de radio app. Zelfs uitzetten lukt niet meer. Uitzetten gaat nu alleen nog maar als ik de contact sleutel er uit haal.Ik denk dat de enige mogelijkheid is om de unit te flashen. Maar ik weet niet welke versie of waar ik die kan vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groet wim
https://forum.xda-develop...-released-t3478747/page23
Al eens geprobeerd om het apparaat te resetten?
Dich bis echt unne foëzen haas
Bij mijn radio (Ownice C500) werkt het zo dat het volume van de navigatie kan worden aangepast tijdens de instructies, dus als de navigatie geluid geeft. Dit doe ik met de standaard volume regelaar die op dat moment dus het volume van de navi regelt. De rest blijft dan ongewijzigd. Op momenten dat de navigatie stil is wordt het andere volume geregeld.Little_Bear schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:07:
[...]
Verder is er in de Car-setup het geluid in mix met radiogeluid in te stellen, maar in hoeverre dit invloed heeft op mix-geluid met andere apps en je navi ben ik zelf nog niet achter.
Ik weet niet, op de een of andere manier sprak de Ownice c500 me aan. Tot voor kort dacht ik een 2DIN te halen. Maar ik zie dat er een 1DIN versie bestaat voor een 2DIN oplossing?
https://androidautoshop.c...tCurrency=1&id_currency=3
En het grote verschil met die hieronder is dat er 2GB intern geheugen minder is? En over Android 6 beschikt? Een Nederlander heeft feedback gegeven. Niet al te best. Hij zou niet passen..
Ownice Octa Core Android 6.0 Car GPS for Nissan Qashqai 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Audio Stereo DVD Player 32G ROM 2.5D IPS
http://s.aliexpress.com/INBnQJr2
Mocht ik die van Androidautoshop bestellen, kan ik er gegarandeerd vanuit gaan dat alles out of the box werkt?
Welk merk is FX überhaupt..
[ Voor 68% gewijzigd door JoeZuCK op 29-06-2018 07:34 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik was ook heel enthousiast over de Androidautoshop. Helaas is bij mij alles mis gegaan wat er maar mis kon gaan. Ik had een radio specifiek voor Chrysler/Jeep besteld. In een notendop: veel te lange levertijd, geen track en tracecode ontvangen, verkeerd geadresseerd, android 6 ipv android 8, 2 gig ram ipv 4 gig ram, bluetooth dongle ipv WiFi dongle, stekkers paste niet op Chrysler dus verloopstukken gekocht, geen Europese routeplanner en geen custom rom. Reacties van Androidautoshop binnen 24h. Heel netjes maar niets concreet opgelost.Teleurstellend omdat ze op hun site beweren de beste te willen zijn.InF.Inc schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:25:
Als ik de afgelopen posts een beetje doorlees, wordt er hoog opgegeven over Androidautoshop. Waarom?
Ik weet niet, op de een of andere manier sprak de Ownice c500 me aan. Tot voor kort dacht ik een 2DIN te halen. Maar ik zie dat er een 1DIN versie bestaat voor een 2DIN oplossing?
https://androidautoshop.c...tCurrency=1&id_currency=3
En het grote verschil met die hieronder is dat er 2GB intern geheugen minder is? En over Android 6 beschikt? Een Nederlander heeft feedback gegeven. Niet al te best. Hij zou niet passen..
Ownice Octa Core Android 6.0 Car GPS for Nissan Qashqai 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Audio Stereo DVD Player 32G ROM 2.5D IPS
http://s.aliexpress.com/INBnQJr2
Mocht ik die van Androidautoshop bestellen, kan ik er gegarandeerd vanuit gaan dat alles out of the box werkt?
Welk merk is FX überhaupt..
[ Voor 1% gewijzigd door Halderknots op 01-07-2018 10:56 . Reden: Toevoeging ]
Voor TV kijken geniet ik elke dag in huis van een fantastisch OLED scherm van LG. In de auto heb ik een Ownice C500 octacore met een prima 1024*600 LCD scherm. Ik kan niet zeggen dat ik behoefte heb aan een OLED scherm in de auto. Ik rijd nu bijna 4 jaar rond met een android radio (dit is m'n tweede) en heb nog nooit gehad dat het scherm niet af te lezen was. Over het algemeen zijn LCD schermen nog wat helderder dan OLED schermen, dus ik vraag me ook af of een OLED scherm in zo'n radio meerwaarde heeft voor de afleesbaarheid. Voor de beeldkwaliteit is dit natuurlijk wel het geval, maar ik gebruik de radio niet of nauwelijks voor TV/video kijken of voor games, waar OLED zeker meerwaarde heeft. Hoewel de beeldkwaliteit van m'n LCD scherm zeker ook erg goed is. In ieder geval beter dan het scherm van de meeste Tomtom navigatie apparaatjes.vosss schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:09:
[...]
De goedkoopste 65 inch OLED TV is op dit moment €1.898 en de goedkoopste LCD 65 inch is op dit moment €762,59
Zeg dat een Android radio gemiddeld €300 kost in 7 inch. Dan zou een OLED variant imo nooit meer dan 300 x (1898 / 762.59) = €746,67 mogen kosten.
Ik denk dat die vergelijking wel hout snijdt. En ik zou gerust 2,49 keer zoveel betalen voor een Android radio met een OLED scherm ipv een LCD scherm.
Bovendien is een 7 inch scherm +/-9,29 keer zo klein als een 65 inch scherm, dus je zou ook kunnen stellen dan moet het 9,29 keer zo goedkoop zijn als een 65 inch OLED tv en dan kom je op €204 uit
Je snapt mn punt. Indien er geen technische onvolkomenheden zijn om een 7 inch OLED paneeltje te gebruiken in dergelijke radio's (en zover mij bekend zijn die er niet, maar corrigeer me als ik het mis heb) dan hoeft een OLED android radio echt zo duur niet te zijn. En nogmaals; gezien de gretige aftrek van de LCD varianten gok ik zomaar dat er wel degelijk een markt voor is.
Verwijderd
Ben nog op zoek naar een radio voor mn seat leon 5f 2014.
Het zou er zo een moeten zijn, zoals onderstaande, daar alle andere niet passen qua ruimte en voorkant helaas
Ik heb de volgende eisen:
Dab+
4G/3G mogelijk(geen vereiste)
Wifi(eis)
Mogelijkheid voor externe microfoon
Android 8
Octacore 4gb /32gb
Mogelijkheid om hardeschijf van 500gb aan te sluiten
Stuurbediening, bandenspanning, parkeersensoren en overige werkend via canbus.
Carplay/Android auto
Offline navigatie(geen harde eis, zou wel fijn zijn)
Fatsoenlijk geluid
Bluetooth
Heb de volgende merken bekeken:
xtrons
joying
pumpkin
ownice
joyous
witson
danziger
daisaita
Seicane
A-Sure
GS
KGL
Hot Audio
Erisin
Funrover
Alwinner
REAKOSOUND
Zeepin
Zeniss
GBtiger
HIPZO
MongWead
Navivox
Wie heeft per model advies en tips?
Heb de volgende gevonden die passen voor mijn auto:
https://www.witson.com/di....html?id=2716955603928512
https://www.witson.com/di....html?id=2698494103389632
https://goo.gl/EyvLpz
https://goo.gl/1DrcQb
https://goo.gl/TSvjSm
https://goo.gl/7K4JiF
https://goo.gl/weJ51d
https://goo.gl/64pMkp
https://www.caraudiolimbu.../cal-v5570-android-8-0-0/
Nu wil ik het liefste via een website met paypal betalen.
Heb wel al kleine 900 dingen via ali gekocht, maar ivm garantie enz doe ik liever veilig.
Hopelijk kan iemand me helpen
Alvast dank!
Budget:
Maximaal 500 icl invoer en garantie
mvg J
is het systeem te koppelen met de standaard aanwezige VAG 1K0907253D sensoren?dickybakker schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:52:
Iemand ervaring met TPMS? En dan met name voor de ownice c500 waarvoor een speciaal setje te bestellen is en de software er al standaard op staat.
We love the smell of innovation in the morning!
Dan is de keuze niet heel groot:Asterion schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47:
[...]
Als het goed is zit er een verloopkabel bij van jou iso-stekker van in je wagen naar de aansluiting op de radio.
Dus het zou moeten werken
[...]
Als je een radio kan vinden met een PX5 bord zou ik eerder voor dat gaan. Die heeft meer ondersteuning op XDA. Wat je meer speelruimte geeft om later te upgraden als je fabrikant je in de steek laat.
https://nl.aliexpress.com...DS-Radio/32858080131.html
Of een ownice c500+, alhoewel ik niet helemaal duidelijk heb welke cpu dat is.
https://nl.aliexpress.com...ler-Voor/32836664190.html
Van die laatste zijn ook een hoop topics. Al worden ze wel weer duur... veel twijfel nog.
Is een universele soms een optie? Dan heb je zoveel meer keuze.DoeEensGek schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:11:
[...]
Dan is de keuze niet heel groot:
https://nl.aliexpress.com...DS-Radio/32858080131.html
Of een ownice c500+, alhoewel ik niet helemaal duidelijk heb welke cpu dat is.
https://nl.aliexpress.com...ler-Voor/32836664190.html
Van die laatste zijn ook een hoop topics. Al worden ze wel weer duur... veel twijfel nog.
Van die laatste kan je 2 keuzes bestellen, Quad-core of Octa-core.
Ik denk dat die octa-core het PX5 model zal zijn.
Die heb je met 2gb ram en 32 of 64gb geheugen en ofwel met Android 6.0 of 8.0
Als je een mailtje stuurt richting de verkoper met de vraag of dit om een PX5 model gaat kan hij je daar meer info over geven.
Android 8 kan je dan eventueel achteraf flashen.
[...]
TL;DR : Ik ben zeg maar op zoek naar de Xiaomi van de Chinese Android Autoradio's
Mijn vorige radio was een Ownice C500+ (8-core met 32 MB en Android 6). Het enige probleem wat ik er mee had was dat TomTom er niet meer op geïnstalleerd kon worden. Google maps en Sygic lopen er prima op. Ik heb deze radio in een Jeep gebruikt maar hij is volgens de leverancier ook geschikt voor Chrysler 300C Cirrus 2007 2008 2009 2010. (geen 2005 dus, maar ik weet niet of dat verschillend is) Als dat zou passen mag je 'm voor een kleinigheid overnemen.
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 22-02 18:06
ph34r my [WCG] Cows :P
Ik zie hier niks staan : http://www.ownice.com/products_57_0.htmlJan Dee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:21:
Mijn vorige radio was een Ownice C500+ (8-core met 32 MB en Android 6). Het enige probleem wat ik er mee had was dat TomTom er niet meer op geïnstalleerd kon worden. Google maps en Sygic lopen er prima op. Ik heb deze radio in een Jeep gebruikt maar hij is volgens de leverancier ook geschikt voor Chrysler 300C Cirrus 2007 2008 2009 2010. (geen 2005 dus, maar ik weet niet of dat verschillend is) Als dat zou passen mag je 'm voor een kleinigheid overnemen.
Daarnaast zit ik me steeds meer af te vragen wie de OEM fabrikant/leverancier is van dit type unit, want de Seicane unit die ik al had gevonden ziet er precies hetzelfde uit en alles en iedereen blijft maar roepen dat het een troepmerk is ?!
De Seicane unit : https://www.seicane.com/a...ifi-usb-mirror-link-h265g
Een andere unit die in feite dezelfde lijkt : https://xtrons.com/ en dan degene in de header bovenaan de pagina...
Weer een andere unit die goed lijkt te zijn, maar ook niet altijd helemaal Plug & Play is qua bekabeling : https://www.aliexpress.com/item/32853731324.html
Niet hetzelfde ontwerp, maar uiteindelijk leek alles op hetzelfde neer te komen toen ik dit Topic las : https://www.300cforums.co...ndroid-car-stereo.270905/
Het is echt een maffe markt bestaande uit een heel dik begroeid bos waardoor je al gauw de bomen niet meer ziet!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het is deze...nero355 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:46:
[...]
Ik zie hier niks staan : http://www.ownice.com/products_57_0.html
Er zijn twee punten die niet zo goed werken:
1) De GPS locatie is erg onnauwkeurig, vooral bij het veranderen van richting. Het krijgen van een fix na het starten duurt een stuk langer dan bij de vorige radio (de ontvanger zit op exact dezelfde plek, net onder het dashboard). Als er een fix is, heeft de navigatie (Sygic) veel moeite om de juiste locatie op de kaart weer te geven:
- bij afritten van de snelweg blijft de navigatie de snelweg volgen totdat ik boven aan de afrit afgeslagen ben.
- bij kruisingen gaat de navigatie rechtdoor, soms heeft ie pas na >100m door dat ik een zijstraat in gereden ben.
- de navigatie denkt regelmatig dat ik op een parallelweg rij, of soms in een woonwijk op een straat die parallel loopt aan de straat waar ik rij, op >100m afstand en waar meerdere huizenblokken tussen staan.
Met de oude unit werkte Sygic een stuk beter/nauwkeuriger.
2) Het beeld van de achteruitrijcamera is flets en lijkt overbelicht, terwijl dat bij de vorige radio niet zo was. Is hier iets van in te stellen?
Vooral het GPS probleem is erg irritant. Moet ik dit zoeken in de software of in de GPS ontvanger? Ik zou eventueel de oude GPS ontvanger weer aan kunnen sluiten als test (dan moet wel alles weer los).