Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:48
karazz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:53:
Enkele weken terug mijn joying ingebouwd in mijn Ford Focus. Na afgelopen week mijn auto een week niet gebruikt te hebben stond ik vanochtend met een compleet lege accu. Ik had de standby-instelling al veranderd naar compleet uitschakelen in de hoop dat hij dan geen stroom zou verbruiken wanneer de auto uitgeschakeld is. Helaas blijkt dit nu niet het geval.

Iemand toevallig al ervaring met dit probleem? Ik zal in ieder geval eens contact opnemen met joying in de hoop dat dat iets brengt.
Vond wel dit
https://www.carjoying.com...fter-sale-support/47.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 13:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Zit zelf ook nog heel hard te twijfelen welke radio. toch voor carplay kiezen of toch een andriod. rijd zelf een kia optima(Hybride), zit nu een pioneer avic f850bt in, maar daar ben ik niet zo tevreden over. heb zelf ook geen zin in accu problemen

[ Voor 8% gewijzigd door jarsiv op 15-06-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt er ook aan wat voor auto je hebt. En echt wel hoe hij is aangesloten. bij mij gaat zowieso na 15 minuten alles uit wat op de acc is aangesloten dit is een veiliging in de auto om juist die lege accu te voorkomen. als ik hem contact op acc heb staan met radio ann gaat hij na 15 min door de auto uit. en dan heb je nog de instelling in de radio zeld welke delay je wilt gebruiken. lees wel verhalen van mensen met OBD adapter welke ook de accu leeg kunnen trekken. Gewoon goed onderzoeken kan nooit kwaad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:19:
ligt er ook aan wat voor auto je hebt. En echt wel hoe hij is aangesloten. bij mij gaat zowieso na 15 minuten alles uit wat op de acc is aangesloten dit is een veiliging in de auto om juist die lege accu te voorkomen. als ik hem contact op acc heb staan met radio ann gaat hij na 15 min door de auto uit. en dan heb je nog de instelling in de radio zeld welke delay je wilt gebruiken. lees wel verhalen van mensen met OBD adapter welke ook de accu leeg kunnen trekken. Gewoon goed onderzoeken kan nooit kwaad :-)
mijn huidige radio gaat gewoon uit bij uitzetten auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 13:09

-tom-562

Oliesjeik

jarsiv schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:09:
[...]

mijn huidige radio gaat gewoon uit bij uitzetten auto
Ook dat kan je instellen. Alleen is dat niet fijn (IMO), als ik ff snel boodschappen doe, of ga tanken, dan is het wel fijn als de radio meteen weer 'aan' is. Een Android radio heeft normaal gesproken zo'n 15 seconden nodig om volledig werkend te zijn (lees: apps te bedienen), FM radio werkt wel vrijwel instant.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Honda Insight 2010, heb al gevonden welke canbus harness ik nodig heb en welke frame kit.

Alleen voor de Carjoying autoradio weet ik niet welke ik moet hebben, en liever heb ik er ook gewoon 1 zonder DVD-CD drive, daar heb ik toch niks aan. Wel zou ik graag USB-C en USB 3.0 hebben op de autoradio, heeft iemand aanbevelingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:40
Mag ik vragen waarom je er USB 3.0 op wilt hebben?
Ik heb niet echt toepassingen voor ogen op een HU waar ik die doorvoersnelheid voor nodig zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan mijn passagier ook makkelijk opladen! Al denk ik eigenlijk dat het 2x usb -c (of zelfs 1x) ook wel goed is, je hebt me aan het denken gezet en eigenlijk hoeft het helemaal niet, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:43
De meeste units hebben niet zo'n goede output.... oftewel je trekt dat niet vanuit de unit. Je kan hem beter aan een powerbank hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Als je alleen stroom wil hebben om op te laden kun je toch beter zo'n simpele 12V USB-oplader (die je in het aanstekercontact duwt) ergens wegwerken?

Die radio's zijn er niet voor bedoeld om veel stroom te kunnen leveren. De USB is er meer voor dat je er een stick of een harddisk met muziek in kan duwen. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb al een 12V lader, het leek me wel fijn om hem via usb -c op te kunnen laden, maar in principe werkt via de 12V lader ook gewoon prima!

Wel jammer dat Carjoying geen rear-view dashcam ondersteunt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo vandaag de OEM camera maar eens getracht met de step down ertussen aan de praat te krijgen. En werkt perfect :-) had ook nog een camera voor voor maar die heb ik wel geprobeerd maar daar zaten die lijnen op dus maar weggelaten. ook gelijk maar de ext. mic aangesloten nog niet geprobeerd maar zal wel werken. dus al met al productief dagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 22:27
Heeft iemand nog een tip voor een skin voor Poweramp of PlayerPro? De meeste zijn gemaakt voor met de tablet op schoot en niet tijdens een beweeglijke autorit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

Ik heb een Skoda Roomster gekocht (ben een praktische kerel) met de allersaaiste radio ooit erin en ben daarom op zoek gegaan naar een leuk Android ding (ben een gadget kerel). Die Chinese dingen zijn leuk en lijken steeds beter te worden.

Omdat ik geen controls aan het stuur heb, wil ik graag een met draaiknoppen. Maar die 8 inch van Joying ziet er écht niet uit. Het lijkt net een scherm met 2 tepels! 8)7 Dus dan maar gewoon 7"-versie ik zit aan deze Pumpkin te denken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ryo8s9d.png

2 dingen:
1) Iemand ervaring met inbouw in een Roomster (of misschien Fabia II)? Dingen waar ik op moet letten qua kabels?
2) Heeft iemand z'n headunit al geflasht? Er is op XDA developers een hele scene rondom Android Auto aan het ontstaan! 8) https://forum.xda-develop...mtcb-software-development

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik laat de mijne gewoon lekker stock. Het werkt snel en stabiel, en dat moet zo blijven :P

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 19-06-2017 08:04 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
Is er trouwens iemand die de Ziggo Go app werkend heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Voor mijn 2006 Ford Mustang ben ik op zoek naar een 2DIN autoradio ter vervanging van de standaard Shaker 500. Op de US-site van Joying kom ik de volgende tegen:
https://www.carjoying.com...onnect-fm-am-rds-dvr.html

ik vind het lastig om hem te vergelijken met Europese modellen, maar in jullie ogen, is deze qua specs in orde?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Qua specs komt deze overeen met de laatste modellen. Sofia, 2GB en dezelfde onderdelen qua radio etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

-tom-562 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:03:
Ik laat de mijne gewoon lekker stock. Het werkt snel en stabiel, en dat moet zo blijven :P
Tsja ik weet het ook niet of ik het moet doen maar het is wel aanlokkelijk. Ben je nou tweaker of niet? :9
Welke heb jij dan? Ik ben sowieso op zoek naar een snelle stabiele head unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

bagagedrager schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:34:
[...]

Tsja ik weet het ook niet of ik het moet doen maar het is wel aanlokkelijk. Ben je nou tweaker of niet? :9
Welke heb jij dan? Ik ben sowieso op zoek naar een snelle stabiele head unit.
Ik heb een Toyota specifieke Witson unit, gewoon zo'n generieke 'PX5' model, met octa-core en 2gb geheugen.
Met dat gekloot met custom ROM's ben ik een beetje klaar. Een aantal jaar geleden kon je er flinke snelheidswinst mee boeken met telefoons. Maar mijn ervaring is dat er altijd wel bugs zijn, of functies die niet werken, of het gewoon onstabiel(er) is. Tegenwoordig is dat niet meer nodig.
En zeker in een auto moet het gewoon werken, ik wil gewoon kunnen genieten. En niet mezelf moeten ergeren omdat de boel vastloopt of onstabiel is.
Maar dat is mijn mening :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Heeft iemand trouwens tips voor een goede muziekspeler app, die ook onthoud wat je als laatst afspeelde (dus verder gaat waar die gestopt is) als het hele apparaat uit heeft gestaan? Ik vind de standaard app erg slecht.
Ik heb nu VLC geinstalleerd, maar die onthoud niet wat er als laatst afgespeeld is.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-08 16:29
Is er ook een overzicht van goede radio's?
Ik ben op zoek naar een Android radio, geschikt voor 2-din installatie, waarbij de bluetooth heel belangrijk is.
Niet om te pairen met een GSM, maar met de ECU van een auto (VEMS).
GPS en Wifi zou ook fijn zijn, zet wel een wifi hotspot aan op mijn telefoon. De auto word nauwelijks gebruikt dus er hoeft geen sim kaart in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 11:55
Flipside22 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:46:
Is er ook een overzicht van goede radio's?
Ik ben op zoek naar een Android radio, geschikt voor 2-din installatie, waarbij de bluetooth heel belangrijk is.
Niet om te pairen met een GSM, maar met de ECU van een auto (VEMS).
GPS en Wifi zou ook fijn zijn, zet wel een wifi hotspot aan op mijn telefoon. De auto word nauwelijks gebruikt dus er hoeft geen sim kaart in.
Heb je het topic al eens doorgelezen?
  • Zo ja, daar niets uit kunnen halen?
  • Zo nee, dat zou een goed begin zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnetjeophuis
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 21:42
-tom-562 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:27:
Heeft iemand trouwens tips voor een goede muziekspeler app, die ook onthoud wat je als laatst afspeelde (dus verder gaat waar die gestopt is) als het hele apparaat uit heeft gestaan? Ik vind de standaard app erg slecht.
Ik heb nu VLC geinstalleerd, maar die onthoud niet wat er als laatst afgespeeld is.
Zelf gebruik ik Rocketplayer. Deze start niet vanzelf wanneer de radio uitslaap mode komt maar deze onthoud in ieder geval het nummer dat werd afgespeeld. Een keer op play drukken en het nummer speelt weer af... wel weer vanaf het begin van dat nummer. Rocketplayer reageert ook goed op de stuurwiel toetsen voo reen nummer verder of terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 26-09 22:27
-tom-562 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:27:
Poweramp start weer automatisch op met het laatst gespeelde nummer op pauze. PlayerPro opent in de map waar het laatst een nummer in gespeeld is. Tenminste dat is bij mij maar ik draai op een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 09:55
Weet iemand of dit iets is? En hoe zit dat met die verzendoptie wat hun vermelden om extra kosten te voorkomen?

https://nl.aliexpress.com...d0-417b-a4b5-ff2281d05cf1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GodDamage schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:20:
[...]

Poweramp start weer automatisch op met het laatst gespeelde nummer op pauze. PlayerPro opent in de map waar het laatst een nummer in gespeeld is. Tenminste dat is bij mij maar ik draai op een custom rom.
Poweramp heb ik nu erop staan, dat werkt perfect! Tnx!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Dirk0s schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:36:
Weet iemand of dit iets is? En hoe zit dat met die verzendoptie wat hun vermelden om extra kosten te voorkomen?

https://nl.aliexpress.com...d0-417b-a4b5-ff2281d05cf1
Zoals ik las is dit een systeem met 1GB, ik zou toch met oog op de toekomst met updates gaan kijken naar een 2GB systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
YoGi_Berra schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:16:
[...]

Zoals ik las is dit een systeem met 1GB, ik zou toch met oog op de toekomst met updates gaan kijken naar een 2GB systeem.
Bedankt voor de tip, jammer dat ze allemaal alleen met DHL verzenden en dat ze allemaal zo weinig feedback hebben. Vindt het moeilijk om een keuze te maken tussen de verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:52
Ik heb sinds vrijdag een Joying UL135N2 in mijn Aygo ingebouwd. Het inbouwen viel me 100% mee, alleen mijn bestelde dahboardframe was iets te smal, dus na wat klein hobbywerk paste het perfect. Echter heb ik wat kleine dingetjes waar een ander misschien antwoord op heeft.

1. Ik heb poweramp geïnstalleerd. Ik heb een hoop nummers op het intern geheugen staan die random afgespeeld worden. Als ik echter mijn auto af zet, en na een tijdje weer start, staat poweramp op pauze bij een willekeurig volgend nummer. Dus niet op het nummer waar hij was. Moet ik hiervoor een bepaalde instelling veranderen?

2. Wat gebruiken jullie als navigatieapp? Ik heb sygic geprobeerd maar die draait niet echt lekker, als hij al op wil starten

3. Is er een mogelijkheid om die bol met quicksettings weg te halen? Regelmatig zit deze in de weg en ik gebruik hem niet

4. Is het mogelijk om de knoppen een andere aangepaste kleur te geven dan de standaard opties in de settings? De knoppen in mijn auto zijn oranje maar als ik oranje selecteer voor de radio worden ze meer groen.

5. Als ik mijn iPhone via Bluetooth koppel, en vervolgens Bluetooth Music open, word 9 van de 10 keer gewoon de Bluetooth dialer geopend. Er is weinig te vinden over Bluetooth voor Joying buiten Bluetooth tethering. Iemand enig idee?

6. Is er een alternatief voor de radioapp? Op zich werkt hij wel maar echt mooi is hij niet. De enige apps die ik kan vinden zijn internetradio apps en aangezien ik nog even moet uitvogelen hoe ik de radio van internet ga voorzien, is dat geen optie.

Een hoop vragen, ik weet het. De rest van instellingen kreeg ik nog wel gevonden maar het antwoord op bovenstaande vragen kreeg ik niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:02
[verwijderd]

[ Voor 99% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:52
Mar.tin schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:06:
[...]

Ha! Medestander! :) Hier sinds dit weekend ook een (blij) gebruiker.

2. Ik gebruik Waze icm een tether met mijn telefoon, of even je route preloaden als je nog binnen range van je wifi staat.

Verder voor mij ook gedeeltelijk dezelfde vragen, met als kleine aanvulling: Hoe gaat in godsnaam de toetsbiep uit? Ik heb mijn unit > android 6.0.1 geupdate, maar de instelling hiervoor lijkt spoorloos verdwenen uit het menu.

Verder een heerlijke radio!

En omdat geen bericht hierover compleet is zonder plaatjes:
Alsof ik naar mijn eigen auto kijk ;) .

De oplossing voor die toetstoon instelling staat op de site van Joying.
After updating the file (May,25th,2017 ) , you can make some modification if the "keypad tone " lost on the setting .

1) firstly , you need to find following "config" on the unzipping files . then click it and you will see the programme . please check the screenshot :

2) Then please go to change "1" to "0" on the "config" file.
Maar dat moet je volgens mij doen voor het updaten. Het aparte is dat ik hier niks veranderd heb, en de instelling er nog gewoon is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Tomvanschayk schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:27:
Ik heb sinds vrijdag een Joying UL135N2 in mijn Aygo ingebouwd. Het inbouwen viel me 100% mee, alleen mijn bestelde dahboardframe was iets te smal, dus na wat klein hobbywerk paste het perfect. Echter heb ik wat kleine dingetjes waar een ander misschien antwoord op heeft.

2. Wat gebruiken jullie als navigatieapp? Ik heb sygic geprobeerd maar die draait niet echt lekker, als hij al op wil starten

3. Is er een mogelijkheid om die bol met quicksettings weg te halen? Regelmatig zit deze in de weg en ik gebruik hem niet

4. Is het mogelijk om de knoppen een andere aangepaste kleur te geven dan de standaard opties in de settings? De knoppen in mijn auto zijn oranje maar als ik oranje selecteer voor de radio worden ze meer groen.

6. Is er een alternatief voor de radioapp? Op zich werkt hij wel maar echt mooi is hij niet. De enige apps die ik kan vinden zijn internetradio apps en aangezien ik nog even moet uitvogelen hoe ik de radio van internet ga voorzien, is dat geen optie.
2. Google Maps + Here. Here nog niet helemaal uitgeplozen, maar heb in Google Maps het werkgebied offline beschikbaar gemaakt. Dus dat werkt ook zonder WiFi.

3. Kijk in de settings bij "Touch Assistent". Kan je hem aan/uit zetten.

4. Je kan via de slide balk ze een RGB kleur geven.

6. Er is niet echt een alternatieve app voor de radio. Er zijn wel wat andere 'skins' beschikbaar via het xda-forum. Echter moet je je Unit rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 23:34

Veritas

concedo nulli

Aan alle Prius-rijders... eerder postte ik mijn ervaringen met mijn nieuwe Android radio. Het probleem waar ik op stuitte lag echter aan mijn eigen brackets en niet aan de Android unit gelukkig.

Echter, heb ik besloten om toch de unit te proberen te verkopen. De vrouw des huizes vind de boot-tijd (zon 40-50 sec) te lang (de oude radio had geen boot-tijd) en het scherm te groot. 8)7 Jammer, want ik was er wel blij mee. Maar met jengelende kinderen achterin moet K3 zo snel mogelijk opgestart zijn.

Het gaat om dit model en staat voor €220 in de AliXpress winkel. Het is exact hetzelfde model, inclusief 2 antennes voor 4G.
Daarnaast heb ik er deze bluetooth OBD2 -reader bij, voor Torque.
In totaal was ik zelf €295 kwijt (Android Unit was iets duurder toen + OBD2-reader + Invoerrechten die je altijd moet betalen bij deze Unit i.v.m. verzending via TNT). Ik heb van alles de bon en originele verpakking (gedateerd begin juni 2017). Mag weg voor €270.

Beetje offtopic misschien dus zal daarom ook een advertentie maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 100% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
http://s.aliexpress.com/Iz6j67ni

Twijfel om deze te kopen. Maar blijft het toch risico vinden via aliexpress, en ook de prijs vind ik ook nog iets te hoog zelfs nu met de 10% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Dirk0s schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:32:
http://s.aliexpress.com/Iz6j67ni

Twijfel om deze te kopen. Maar blijft het toch risico vinden via aliexpress, en ook de prijs vind ik ook nog iets te hoog zelfs nu met de 10% korting
In welke auto komt de unit te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
YoGi_Berra schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:06:
[...]

In welke auto komt de unit te zitten?
Opel Astra J uit 2011, heb nu de standaard radio zonder navigatie.

Twijfel nog beetje of ik het allemaal wel echt nodig heb. Al worden de looks er wel beter van natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de bracket voor mijn Honda Insight binnengekregen en vorige al mijn Joying navi Android Auto + canbus. Ik ga hem bij de garage in laten bouwen omdat ik zelf geen tijd/zin heb om het zelf te doen, can't wait!
Ik denk echt dat die verkeerd is aangesloten, boot tijd hoort veel korter te zijn!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-09 14:28

CasGas

.

Kleine kans, maar ik doe maar eens een gok..

In mijn bedrijfsauto (Renault Kangoo) heb ik dit zitten:

Afbeeldingslocatie: https://s.auto.drom.ru/1/comments/242/241218.jpg

Iemand die hier misschien een goed alternatief voor heeft? De meeste klapschermen heb ik niks aan, omdat de rand boven de radio uitsteekt, waar het scherm dus tegen aan komt.
Ook stuurbediening wil ik wel graag behouden, maar lees dat dat nog wel eens een probleem kan zijn..?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-09 14:28

CasGas

.

@YoGi_Berra thanx voor de link, heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar de fabrikant om het te checken

Maar nu raak ik verder geïnteresseerd in het vangen hiervan, dus ben ik ook meteen aan het kijken naar een vervanging voor mijn Mitsubishi Outlander PHEV uit 2014 (eerste model). Dat systeem wat daar in zit is echt behoorlijk traag en kan wel een upgrade gebruiken (dat hebben ze in de modellen daarna wel gefixed qua snelheid). Enige wat ik bij Joying of bij Witson niet kan vinden, behoudt ik ook mijn functionaliteit die ik nu heb in de unit?

Ik kan bijvoorbeeld de regensensor aanpassen, verbinden met mijn auto via wifi om de accu status te zien, dat soort dingen. Iemand die daar misschien iets over kan vertellen?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mar.tin schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:39:
[...]

Gaat jouw radio helemaal uit dan als je hem van het contact haalt? Dat lijkt me niet de bedoeling? :) Al geprobeerd rood en geel om te wisselen in je iso harnas?

Mijne gaat in slaapstand. En is binnen 2 seconden weer "aan" als je de auto op contact zet.
Kan je instellen. Die van mij gaat na een uur echt 'uit'.

Heeft iemand trouwens een idee om het volume van bepaalde apps in de Android omgeving luider te krijgen? Spotify heeft namelijk een beduidend lager volume dan b.v. de radio. Ik heb in het 'geheime' instellingen menu het volume van alles (dus radio, bluetooth, meldingen, system etc.) op maximaal staan ('20' uit mijn hoofd). Alleen lijkt dit geen invloed te hebben op Spotify en b.v. VLC. Meldingen/waarschuwingen klinken wel harder (b.v. Flitsnav).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Wat betaal je ongeveer voor zo set aan belasting? En kun je Flitsmeister, navigatie en muziek afspelen tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dirk0s schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:20:
Wat betaal je ongeveer voor zo set aan belasting? En kun je Flitsmeister, navigatie en muziek afspelen tegelijk?
Ik draai Flitsnav op de achtergrond, en b.v. Waze. Waze heeft Spotify integratie. Maar je kan ook gewoon VLC op de achtergrond laten draaien en Google Maps, of FM radio en navigatie.
Wat je aan belasting betaald kan je zelf uitrekenen. Ik heb bij mijn Aliexpress shipper gekozen voor een verzendmethode die 20 euro duurder was dan DHL (dacht ik), maar waarbij ik gegarandeerd geen belasting/importheffing hoefde te betalen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Dirk0s schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:20:
Er bestaan leveranciers die een EU-warehouse hebben. Oftewel die bezorgen binnen 3-5 werkdagen + geen belasting. Ja je kan meerdere applicaties tegelijk draaien. Ikzelf heb een 2GB systeem dit verloopt vloeiend. Ik heb geen ervaring met een 1GB systeem hoe dit verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
YoGi_Berra schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:25:
[...]

Er bestaan leveranciers die een EU-warehouse hebben. Oftewel die bezorgen binnen 3-5 werkdagen + geen belasting. Ja je kan meerdere applicaties tegelijk draaien. Ikzelf heb een 2GB systeem dit verloopt vloeiend. Ik heb geen ervaring met een 1GB systeem hoe dit verloopt.
Ik heb er 1 gevonden die verzend voor 340 en hoef je geen tax te betalen. De andere op ali verzenden alleen dhl.
Wilde eigenlijk rond 300 betalen max. Gaat lastig worden ben ik bang, krijg geen andere gevonden buiten aliexpress om zoals bv banggood oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:39
Tomvanschayk schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:27:

2. Ik gebruik flitsmeister op achtergrond en Here maps (van Nokia) als dedicated navigatie app.

3. Ik zag toevallig gisteren dat dat bolletje gewoon tussen de apps staat. Weet nu zo even niet uit m'n hoofd hoe hij heet, maar daar kan je hem uitzetten en uitzetten dat hij autoboot.

6. Hier ook heel benieuwd naar. Tevens ook benieuwd naar wat een goede internetradio app is voor in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 15:17
Kijk eens op

xtrons.co.uk

Ze hebben nieuwe modellen en binnen een week in huis.

Heb net deze gekocht

YouTube: XTRONS PB76MTWAP

Past ook in VW T5 bj. 2005 2.5tdi

👍

[ Voor 9% gewijzigd door frits183 op 28-06-2017 19:32 . Reden: Aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
frits183 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:29:
Kijk eens op

xtrons.co.uk

Heb net deze gekocht

👍
Als dit voor mij was bedoeld, ik zie er geen tussen staan voor Astra J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 11:55
frits183 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:29:
Kijk eens op

xtrons.co.uk

Heb net deze gekocht

👍
Even snel gegoogled maar zag niet echt bijster veel goede verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 13:59
* knip * Nog niet op V&A en Marktplaats, * knip *

Laat dat nou net de plekken zijn om spul te koop aan te bieden. Op het forum is dat niet de bedoeling.

[ Voor 88% gewijzigd door S1NN3D op 10-07-2017 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01-2023
Kan zoiets spelen? Ik vond ergens dat het zo werkt bij Toyota en Subaru.

Camera Detect

The HU decides whether a camera is connected each time you turn on your ignition key (i.e., when the HU receives +12V Accessory power). If it detects a camera, it will enable the rear camera feature and automatically display the camera's video whenever you shift into reverse. Conversely, if it does not see a camera during boot up, the HU will decide to keep the rear camera feature disabled.

How it works:

You turn on ignition key (to ACC or ON), and HU receives +12V Accessory power
HU activates its +6V camera power lead
HU looks for a video signal from the camera
If the HU does not see the camera video within 5 seconds, it shuts off the 6V power and leaves the rear camera feature disabled
If the HU does see a camera, it enables the rear camera feature. The HU shuts off the +6V supply after 60 seconds. Whenever you shift into reverse, the HU activates the +6V supply and displays the camera image. When you shift out of reverse, it reverts to the audio or navigation display, but leaves the camera powered for 60 seconds more.
For this reason, you cannot power a camera from the reverse lights (otherwise you would have to make sure you shift into reverse immediately after you turn on your key). You will need to power the camera one of these three ways:

From the HU's 6 Volt camera power pin
Directly from +12V Accessory power ('on' when you turn your ignition key to 'ACC' or 'ON')
From +12V Accessory, switched on and off by a relay (triggered from the HU's 6V supply)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 14:20
Ik heb een Calearo DAB+ dakantenne waar een SMB Female aansluiting op zit. De USB DAB+ module heeft een SMA aansluiting. Wie kan mij vertellen welk type verloopstuk ik moet hebben. Op E-bay heb ik deze gevonden maar weet niet zeker of dat de juiste is: http://www.ebay.de/itm/331734442220

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kNDRLF/DAB_aansluiting.jpg

update: http://www.ebay.de/itm/De...35550?hash=item2a85bac21e is benodigd.

[ Voor 14% gewijzigd door markweb4871 op 08-07-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegens gebrek aan tijd heb ik mijn nieuwe carjoying naar de garage gebracht om te laten inbouwen. Ze zouden werkplaats tarief rekenen. Uiteindelijk zijn ze 7 uur bezig geweest!! Gelukkig maar 2 uurtjes door gefactureerd (a 110 euro!) Alleen geluid doet het nu niet en ik ga morgen op vakantie naar Duitsland.

FML!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 26-09 19:14
Nou zeg, gefeliciteerd. Top garage!!
Als de originele bekabeling van de auto nog intact is, mag zoiets maximaal twee uurtjes tijd in beslag nemen. En dan wèl alles werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik heb vandaag mijn unit ontvangen via aliexpress, zondag eens kijken of ik tijd heb om aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Zojuist dus geïnstalleerd alleen tegen aantal dingen aangelopen en hopelijk kunnen mensen mij hier helpen.

probleempje 1: Er staat op dat je schroeven moet verwijderen voor installatie, alleen staat het voor mij niet echt duidelijk aangegeven welke het moeten zijn.
Ook deed ik er bij aansluiten een cd in, die wil er nu niet meer uitkomen als ik op die knop druk. Heeft dit met elkaar te maken?

probleempje 2: Als ik hem in zijn achteruit zet stopt de radio en gaat hij naar het beeld om naar achteruit camera, deze heb ik niet dus krijg ik zwart beeld met een uitroep teken. is dit uit te schakelen?

probleempje 3: Bij richtingaanwijzer hoorde ik telkens een tikkend geluid dat je richtingwijzer aanstaat. dat is nu ook weg, kan ik dat nog terug krijgen? zo ook bij mijn gordel als ik die niet om heb gaf hij een alarm geluid en dat is nu ook weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bovenop je unit zitten/zaten als het goed is 2 schroefjes, met als het goed is ook dat schroevendraaier symbool. die had je er uit moeten draaien. Volgens mij is dat om het CD-mechanisme te beschermen tijdens transport. Grote kans dat daardoor je CD er niet meer uit gaat ;)

Probleem 2 en 3 zijn voertuigspecifiek, dus iets meer info is wel makkelijk (welke radio en welke auto). Probleem 2 zou je als het goed is ergens uit kunnen zetten, in de (hidden) settings.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/118kvhv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2it27ls.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/sebzer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/219oqcj.jpg

Het gaat om een Astra J uit 2011. Heb hem besteld via aliexpress.
Op de laatste foto zie je die grijze sticker met onderaan de text remove before installation met 2 pijltjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Dirk0s op 09-07-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Heb de Joying besteld bij Aliexpress ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:16:
Nou zeg, gefeliciteerd. Top garage!!
Als de originele bekabeling van de auto nog intact is, mag zoiets maximaal twee uurtjes tijd in beslag nemen. En dan wèl alles werkend.
Ja, echt best wel erg.. Maarja ze hebben ook een rear-view-camera naar achter getrokken (en niet aangesloten :') )

Ze vonden het ook allemaal erg moeilijk en er zitten ook smeer-vlekken op mijn bekleding.

Wel hebben we afgesproken dat ze het geluid nog gaan fixxen, maar daar heb ik nu op vakantie natuurlijk weinig aan.

Ook de canbus doet het niet, ik denk echt dat er iets mis zit in de draadjes, maar zelf kom ik zo 1 2 3 niet uit het diagram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:07:
[...]

Ja, echt best wel erg.. Maarja ze hebben ook een rear-view-camera naar achter getrokken (en niet aangesloten :') )

Ze vonden het ook allemaal erg moeilijk en er zitten ook smeer-vlekken op mijn bekleding.

Wel hebben we afgesproken dat ze het geluid nog gaan fixxen, maar daar heb ik nu op vakantie natuurlijk weinig aan.

Ook de canbus doet het niet, ik denk echt dat er iets mis zit in de draadjes, maar zelf kom ik zo 1 2 3 niet uit het diagram...
Had jij al een reactie gestuurd naar de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoGi_Berra schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:34:
[...]

Had jij al een reactie gestuurd naar de leverancier?
Jep, ben nu heel druk met het mailen naar zowel Connects2 en Carjoying, super snelle response maar ben nu op vakantie en geen gereedschap.

Een bevriende buurman met zijn eigen garage helpt me ook a.s. zaterdag nog even, maar ik vind het fijn om alvast de informatie te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozilla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-09 12:29
Volg dit forum al enige tijd.
Mijn keuze is deze geworden.
Afbeeldingslocatie: http://www.resizer.nl/image/570/428/resizer-nl060cc9629171b2e.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozilla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-09 12:29
Dit moet ingebouwd worden in Seat Altea Xl uit 2010 ter vervanging de bestaande 1 DIN radio.
Vandaag een poging gedaan om het in te bouwen, gaat het gelijk al fout met de blauwe draden welke naar antenne filter gaan.
Weet niet nu hoe verder te gaan.
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Dirk0s schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:14:
...

probleempje 2: Als ik hem in zijn achteruit zet stopt de radio en gaat hij naar het beeld om naar achteruit camera, deze heb ik niet dus krijg ik zwart beeld met een uitroep teken. is dit uit te schakelen?

....
Hier wil ik ook graag de oplossing voor weten. Ik heb alles netjes aangesloten, maar (nog) geen achteruitrijcamera. Kan natuurlijk de betreffende kabel losmaken, dan moet de boel er weer uit.
Liever ergens een (verborgen) instelling.

Ik ben er achter:

Systeeminstellingen --> Factory settings (pw: 126) --> tab Other --> Optie "Prohibit reverse" op disable zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 10-07-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Masimo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:00:
[...]

Hier wil ik ook graag de oplossing voor weten. Ik heb alles netjes aangesloten, maar (nog) geen achteruitrijcamera. Kan natuurlijk de betreffende kabel losmaken, dan moet de boel er weer uit.

Ik ben er achter:

Systeeminstellingen --> Factory settings (pw: 126) --> tab Other --> Optie "Prohibit reverse" op disable zetten.
Morgen even proberen, Thx! Nog tips verder voor apps oid wat jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
gozilla schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:28:
Dit moet ingebouwd worden in Seat Altea Xl uit 2010 ter vervanging de bestaande 1 DIN radio.
Vandaag een poging gedaan om het in te bouwen, gaat het gelijk al fout met de blauwe draden welke naar antenne filter gaan.
Weet niet nu hoe verder te gaan.
Iemand een idee?
Wat werd naast de radio meegeleverd? Nog een extra iso-kabel? Canbus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Iemand idee wat het wachtwoord kan zijn voor factory settings?
0000
1234
1111
Zijn het iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Voor Joying zijn het de volgende wachtwoorden:
  • Advanced Settings Password: 3368
  • Homescreen menu: 8086
  • Backlight Current menu: 5768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Masimo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:00:
[...]

Ik ben er achter:

Top! Dit werkt dus, nu zou ik graag nog willen weten hoe je de buiten temperatuur boven in de standaard balk kunt zetten, die zie ik nu niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023

M1d4s

PSN - M1d4s010

Hallo,

Vandaag heb ik deze binnengekregen met android 6.0 op een A10 cortex processor QUAD CORE 1.6 Ghz voor in mn 10 jaar oude Ford Focus uit 2007. Er zat helaas geen handleiding bij. Ik heb donderdag pas tijd om hem in te bouwen. Heb dit hele topic al doorgelezen maar toch de vraag aan de (Ford) eigenaren; hebben jullie nog tips voor mij die hier nog niet gemeld zijn ?
Plan van aanpak is nu;
1. negatieve pool van de accu loskoppelen.
2. oude radio uitbouwen.
3. Aansluiten nieuwe radio, stekkers, antennes enz (als het goed is redelijk plug en play)
4. Pool weer op accu terugplaatsen
5. testen en instellen dat de radio zichzelf uitschakeld na 5 min.
6. op zn plek klikken.

Afbeeldingslocatie: https://device-plus.net/image/data/li/default/android-5-1-1-car-radio-dvd-gps-head-unit-for-ford-focus-galaxy-s-max-3.jpeg

PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Dirk0s schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:07:
Iemand idee wat het wachtwoord kan zijn voor factory settings?
0000
1234
1111
Zijn het iig niet
De meest "gangbare" passwords zijn*:

126
3368
m123456
121212

Bron: hier en hier op XDA.
Op XDA lopen enkele topics over Android autoradio's. Is de moeite waard om die eens door te nemen.

* Geklooi met instellingen op eigen risico!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niks van, alles doorgelezen en ik kan nog steeds eruit komen waarom ik geen geluid heb. De amplifier heeft blijkbaar wel stroom nodig, maar dat kan ik moeilijk testen op vakantie.

Anyway nog even geduld tot zaterdag...

PS: weet iemand hoe ik zorg dat bij Joying Android auto niet nagivatie automatisch opstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 10:44
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:16:
Ik snap er niks van, alles doorgelezen en ik kan nog steeds eruit komen waarom ik geen geluid heb. De amplifier heeft blijkbaar wel stroom nodig, maar dat kan ik moeilijk testen op vakantie.

Anyway nog even geduld tot zaterdag...

PS: weet iemand hoe ik zorg dat bij Joying Android auto niet nagivatie automatisch opstart?
Ook hier problemen gehad met 'geen geluid'. Probleem was inderdaad dat de amp van de auto stroom nodig had. In mijn geval betekende het dat ik een van de loze plusdraden moest doorverbinden aan de 'amp on/off' van de auto. Daarvoor moest ik wel wat knippen etc. Wat voor auto heb je?

Ik heb overigens geen joying met connects-2 maar een px5 inbouwsysteem van AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Honda insight! Ook idd met amplifier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aran
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:32:
Als je wilt kan ik de diagrammen er wel eens bijzoeken, misschien komen de stekkers overeen en kun je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na een uur zoeken de service manual voor de garages gevonden met alle diagrammen gehost op een Russisch website, lol.

De garage had de amplifier helemaal niet aangesloten op stroom dus ik verwacht dat als ik dat zaterdag doe dat het goed komt. Dan even terug naar de garage en eisen dat ze smeer vlekken van de bekleding weer schoonmaken...

Thanks voor het aanbod en ik hou iedereen op de hoogte net als dit topic, want ik help straks ook graag andere mensen dit te doen!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:32:
Als je wilt kan ik de diagrammen er wel eens bijzoeken, misschien komen de stekkers overeen en kun je er wat mee.

Edit, ik heb een Civic IV Tourer btw. Meer Honda-rijders hier?

Oeps, opnieuw gepost, excuses, supertraag internet hier op het vakantieadres, verkeerd knopje...

[ Voor 12% gewijzigd door aran op 13-07-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat alle Honda 2008+ precies hetzelfde zijn qua stekker! Daarom moest ik ook nog even een antenne verloop stekker kopen.

Hier zijn mijn diagrammen iig;
Afbeeldingslocatie: https://udkx9q-dm2305.files.1drv.com/y4mGPpqrETZYAe-PZE861djWWCMWFKkkvu5FT4A6Vlo46HZDD7b_8-pbVuRlij-RUmhWkkqihS4wdXOIRO_V-ZhzKgBb0sCU4kNjIMJNMROD3kD8afxQyVqIPKY7iDI0mxDNCWo2FfatCB_V4Z5tHIrkM1HIs3BzMjVCP5DLJK8fyAasSoPQpL52ug-33gPG_B_WEbnrIuECuWw8OIdT24r4A?width=660&height=278&cropmode=noneAfbeeldingslocatie: https://udkw9q-dm2305.files.1drv.com/y4mP36WBM1vnogA6HH77M929XGrizmgYBBFZrM5F7XoXfJxKRxwzM09tR5SoNlY85iEUGMAkull7d7naPKbI1KZOq2sla7u1KHw9Bi7Da3GCaMwxIJPZxiZTxUDUpDAzgV1-iW90piHGiuuXWuwRxneSMqtaYmBTJroq4QTfDhtaA1j_aImuCO8x-UowIAbliCU2-T9tGGrLYszsTG7PcI56g?width=660&height=227&cropmode=none

https://1drv.ms/i/s!AtJgYMjSfoKe6kCGx-_ShtWdI35t
https://1drv.ms/i/s!AtJgYMjSfoKe6kG046N5qzgEPMQc

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik wilde TomTom installeren op mijn unit, maar kwam tot de ontdekking dat dat niet werkt. TT ondersteunt blijkbaar dit soort head units niet. De app struikelt over het lange serienummer van deze Android apparaten. Is op te lossen met een aantal behoorlijke ingrepen (rooten, custom firmware en spoofen van het serienummer). Ik heb de unit net, dus daar wil ik voorlopig nog niet aan beginnen. Ik ben tevreden met hoe e.e.a. nu werkt.
Als alternatief heb ik Sygic geinstalleerd. Was in de aanbieding: twee tientjes voor een lifetime license. Die werkt wel zonder gedoe.

Anyway, mij is het volgende opgevallen. Als ik een standaard stem kies dan wordt het radiogeluid gedimd als de stem aanwijzingen geeft. De manier en mate van dimmen is in te stellen in de systeem instellingen. Ik ontdekte echter dat het dimmen niet werkt als ik in Sygic een geavanceerde (tts) stem kies. Ik heb een instelling gevonden in de Talen en invoer instellingen onder Spraakuitvoer, Google Tekst-naar-spraak (TTS) engine instellingen om het spraakvolume te versterken, maar dat heeft geen invloed op het "probleem".

Iemand mogelijk een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Masimo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:56:
Ik wilde TomTom installeren op mijn unit, maar kwam tot de ontdekking dat dat niet werkt. TT ondersteunt blijkbaar dit soort head units niet. De app struikelt over het lange serienummer van deze Android apparaten. Is op te lossen met een aantal behoorlijke ingrepen (rooten, custom firmware en spoofen van het serienummer). Ik heb de unit net, dus daar wil ik voorlopig nog niet aan beginnen. Ik ben tevreden met hoe e.e.a. nu werkt.
Als alternatief heb ik Sygic geinstalleerd. Was in de aanbieding: twee tientjes voor een lifetime license. Die werkt wel zonder gedoe.

Anyway, mij is het volgende opgevallen. Als ik een standaard stem kies dan wordt het radiogeluid gedimd als de stem aanwijzingen geeft. De manier en mate van dimmen is in te stellen in de systeem instellingen. Ik ontdekte echter dat het dimmen niet werkt als ik in Sygic een geavanceerde (tts) stem kies. Ik heb een instelling gevonden in de Talen en invoer instellingen onder Spraakuitvoer, Google Tekst-naar-spraak (TTS) engine instellingen om het spraakvolume te versterken, maar dat heeft geen invloed op het "probleem".

Iemand mogelijk een idee?
Draai je Android 5.1.1 of 6.0.1?
Schijnt een issue te zijn met 5.1.1. waarbij het geluid gedimt wordt na spraak en niet meer terug gaat naar originele geluidsterkte. Werd in 6.0.1 verholpen. Wellicht dat deze instelling daarbij ook verholpen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik draai Android 6.0.1. Volume komt gewoon terug op de originele geluidssterkte, dus dat is geen probleem.
Het dimmen werkt echter niet als ik in Sygic een tts stem kies. Dan wordt de muziek überhaupt niet gedimd. Ik heb dit "issue" ook op XDA voorgelegd aan de experts. Benieuwd of iemand het oppikt.
Op zich is het niet zo'n probleem want de beschikbare vrouwelijke Nederlandse tts-stem klinkt sowieso erg onnatuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 14-07-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aran schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:14:
[...]

Edit, ik heb een Civic IV Tourer btw. Meer Honda-rijders hier?

Oeps, opnieuw gepost, excuses, supertraag internet hier op het vakantieadres, verkeerd knopje...
Ik ben nu bij de garage van die vriend van me. Ik heb de amp wire denk ik gevonden, maar nu moet ik nog ergens stroom vandaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Weet iemand hoe je de buitentempratuur ergens boven in een balk kunt krijgen langs de tijd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:45:
[...]

Ik ben nu bij de garage van die vriend van me. Ik heb de amp wire denk ik gevonden, maar nu moet ik nog ergens stroom vandaan hebben...
Mijn unit had 2 losse blauwe draden. Staat amp en antenna op. Beiden bieden stroom. 1 heb ik gebruikt voor versterking van de antenne, de andere voor de amp.

Heb jij deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s

M1d4s

PSN - M1d4s010

Ik heb de Unit (merkloos Android 6.0.1) ingebouwd en alles werkt naar behoren. Ik krijg alleen de GPS niet aan de praat. Geen signaal. Heb de GPS antenne zelfs even bovenop het dak geplakt in een open omgeving, geen signaal. Ik zou niet weten wat ik fout doe. Heb het idee dat de GPS antenne stuk is.
Is er een Tweaker in omgeving Rotterdam waarbij ik even zijn GPS antenne kan testen? Dan weet ik iig of dit de oorzaak is voor ik een nieuw exemplaar bestel. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aran schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Mijn unit had 2 losse blauwe draden. Staat amp en antenna op. Beiden bieden stroom. 1 heb ik gebruikt voor versterking van de antenne, de andere voor de amp.

Heb jij deze ook?
Yes! Alleen ik weet niet waar de amp wire heen moet om stroom te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

aran schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Heb jij deze ook?
Dat 'amp' draadje is de signaal/remote/schakeldraad voor je versterker, dat is geen voeding!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
Deze heb ik geleend van civinfo.com. ik heb er stekker van de afbeelding ook in mijn Civic. Ziet er wel anders uit dat jouw diagram. Dus of het voor de oplossing gaat zijn weet ik niet... Succes! ben benieuwd of het werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8RME1DNOlty0aqFzYY9wYWiH/full.png
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:39:
[...]

Yes! Alleen ik weet niet waar de amp wire heen moet om stroom te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aran
-tom-562 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:32:
[...]

Dat 'amp' draadje is de signaal/remote/schakeldraad voor je versterker, dat is geen voeding!
Klopt, is om de amp te schakelen. Staat wel gewoon 12v op bij mij. Doorgemeten en werkt om de amp aan te krijgen.

Ik heb uitgebreid overleg gehad met mijn verkoper omdat ik de amp niet aan kreeg. Uiteindelijk was hun advies om deze blauwe of een andere 12v aan te sluiten op de amp van de auto, en met succes.

Dat advies strookte overigens perfect met ervaringen van andere Civic-rijders op een civic-forum.

[ Voor 8% gewijzigd door aran op 15-07-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de info! Nu ik dit weet ben ik bang dat het in de unit zelf zit. Morgen nog even testen met een tulp stekker naar headphone en dan kijken of dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Kent iemand een 4G USB dongle die werkt op een android 6.0 MTCD unit? [PX5 rockchip, rk 3288]

Als ik de Huawei erin stop dan wordt deze niet herkent door android zelf, krijg hem wel werkend via de PPP widget echter ik zoek een dongle die 'out of the box' werkt en waar ik de instellingen ook via android zelf kan instellen en beheren (ivm tasker etc).

Via de PPP widget duurt het redelijk lang voordat ie verbonden is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s

M1d4s

PSN - M1d4s010

M1d4s schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:35:
Ik heb de Unit (merkloos Android 6.0.1) ingebouwd en alles werkt naar behoren. Ik krijg alleen de GPS niet aan de praat. Geen signaal. Heb de GPS antenne zelfs even bovenop het dak geplakt in een open omgeving, geen signaal. Ik zou niet weten wat ik fout doe. Heb het idee dat de GPS antenne stuk is.
Is er een Tweaker in omgeving Rotterdam waarbij ik even zijn GPS antenne kan testen? Dan weet ik iig of dit de oorzaak is voor ik een nieuw exemplaar bestel. Alvast bedankt.
ff mezelf ge-quote;
Google bronnen zeggen dat het soms wel 20min. duurt voordat de gps satelieten vind en dat je hem daarna 30min. aan moet laten staan om deze op te slaan in je geheugen. Dit alles op een vaste plek, dus niet gaan rijden. Ben alleen bang dat de unit mijn accu leeg trekt bij 50min. aan.
Is mijn bezorgdheid terecht? En hoelang duurde het bij jullie de 1e keer dat er GPS ontvangst was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:04
Ik krijg over twee weken mijn Ford Focus uit 2009 waar al een navsat in zit, en zit ook te kijken naar een systeem van Joying.
Wat ik mij afvroeg is of ik de huidige GPS antenne kan hergebruiken. Ik kan nergens vinden wat voor connector er op dit moment aan zit. En of ik dus een converter daarvoor kan verkrijgen, of dat ik dus de antenne moet gebruiken die bij de joying set zit.

Ook voor wat betreft de microfoon die al aanwezig is, was ik benieuwd of iemand die heeft kunnen hergebruiken. Deze zit wel aan de bluetooth module vast (die buiten de radio zit). Maar het zou wel handig zijn gezien de huidige locatie van de microfoon.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sceletor
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-08-2022
Hallo,

Ik heb even een vraag. ik z ie hier allemaal goede berichten over de android radio, maar wat ik eigenlijk mis is hoe de DAB+ ontvangst is.
Ik heb zelf ook een android radio wen daar kreeg ik een DAB+ dusb dongle bij met zo'n mooie binnenantenne. Die binnenantenne heb ik snel verruild voor een calearo buitenantenne voor DAB+ maar om nu te zeggen dat het ontvangst geweldig is, nee.
Nu vraag ik mij dus af waar dit aan ligt. De dongle, de software of moet ik de antenne toch een aparte voeding geven en niet laten voeden via de dongle.
Wie kan daar antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
M1d4s schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:13:
[...]

ff mezelf ge-quote;
Google bronnen zeggen dat het soms wel 20min. duurt voordat de gps satelieten vind en dat je hem daarna 30min. aan moet laten staan om deze op te slaan in je geheugen. Dit alles op een vaste plek, dus niet gaan rijden. Ben alleen bang dat de unit mijn accu leeg trekt bij 50min. aan.
Is mijn bezorgdheid terecht? En hoelang duurde het bij jullie de 1e keer dat er GPS ontvangst was?
Ik heb ook een unbranded 6.0.1. systeem, en de eerste keer had ik binnen 30 seconden een positie.
Daarna heeft het nog nooit langer dan 5 seconden geduurd. Als ik de Sygic navigatie app direct na een "cold boot" kies, dan heb ik direct de positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 13:06
Klein vraagje. Ik zit er over te denken om mijn standaard rns 300/315 (VW Passat 2011) te vervangen voor een Android radio. Deze is namelijk afgelopen week eruit gejat door onbekenden. Dit is vrij netjes gebeurd, dus geen braakschade e.d.
Echter heb ik geen idee of alleen de RNS is meegenomen, of dat er meer is doorgeknipt oid. Dit is het plaatje zoals het er nu bijstaat:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2zfr2j6.jpg

Dat stekker blok lijkt me niet zo moeilijk, maar wat is die zwarte aansluiting rechts? Deze is helemaal ingepakt, maar geen idee wat dit is. Verder ligt er nog een zwart blokje in. Wat is dat dan?

En dan de belangrijkste vraag: kan ik nu gewoon een radio aanschaffen (bijv: voorbeeld) en past deze dan zonder aanpassingen zo in mijn Passat?
Pagina: 1 ... 5 ... 48 Laatste