writser schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:09:
[...]
Ben wel benieuwd hoe lang mijn Nxchange - Binck overboeking duurt. Had vrijdag de eerste formulieren opgestuurd, volgens mij is gisteren bij Nxchange het papierwerk de deur uitgegaan. Nu zijn mijn aandelen weg bij Nxchange en ik kreeg vandaag een 'bevestiging doorsturen effecten' van Binck. Volgens die mail proberen ze het 'binnen 10 werkdagen', maar dat lijkt me een standaard mailtje. Ik denk dat ze er iets sneller zijn, begin volgende week ofzo.
Hmm, interessant. Mijn tijdlijn:
Vrijdag rond de middag alles in gang gezet, zowel bij ING als bij IB. ING reageerde binnen een paar uur, "op dit moment staat er 3 dagen voor deze procedure".
Maandag rond 17 uur was mijn positie verdwenen bij Nxchange. Bij jou vandaag pas?
Nu net een mededeling van IB ontvangen dat ze mijn verzoek in behandeling nemen en het gaan regelen met ING. Verder geen tijdsindicatie.
Morgen wordt dag 3, we gaan het zien

DJTimo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:16:
Reken inderdaad maar op minimaal een week om de stukken over te boeken. Dit is helaas geen automatisch proces, er komt voor alle partijen handmatig werk bij kijken. Tevens moet de ISIN nog worden geconverteerd wat ook tijd kost. Succes!
Op Twitter zag ik nog iemand langskomen waarbij DEGIRO meldde een week nodig te hebben om 'de aandelen handmatig op het account te zetten'...
Zr40 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:39:
[...]
Als je die profielpagina die ik laatst noemde in de gaten houd kan je zien wat er binnenkort beschikbaar komt op Euronext. Van 1.709.823 vrijdagavond gedaald naar 1.682.339 gisteravond. Dus 27.484 stuks weggeboekt bij Nxchange gisteren (waaronder die van mij) die naar verwachting morgen verhandelbaar worden.
Huidige stand: 1.491.322 (plus de 4.500.001 van de CEO), dus vandaag 191.017 stuks weggeboekt bij Nxchange waaronder die van @
writser.
Het totale aantal staat sinds vandaag zelfs prominent op de hoofdpagina.

(Weliswaar 342.390 stuks minder dan het totale aantal op openbare profielpagina's, waarom worden die niet geteld op de hoofdpagina?)
En die prominente plaatsing maakt dit stuk uit het nieuws van vandaag wel weer vreemd:
Directeur Marleen Evertsz van Nxchange zegt van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) niet te mogen vertellen hoeveel stukken vrijdag bij het begin van de handel op Euronext waren omgezet. Op de vraag waarom niet, is het antwoord: 'Kom op'.