Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:
  • 1.010.512 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
NIK0 schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:32:
https://www.reddit.com/r/...tot_400000_euro/?sort=new

Meeste denken wellicht: leuk!
Alleen lijkt dit ernstige gevolgen te hebben voor mensen die hun geld niet als makke schapen op de spaarrekening laten staan..daar heeft Den Haag wat op gevonden lijkt het..
Dat wordt in onderstaand topic uitgebreid besproken:
Vermogensrendementsheffing 2.0 medio 1 jan 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11
Dank! dit is mijn goto topic waar ik het nog niet had gezien.

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
Kuusj schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:55:
[...]
Hoe dan ook, ik probeer al enkele jaren in de wereld van het beleggen te duiken, maar echt duidelijk van "hier moet je in investeren" heb ik het nog niet. Nu met Flatex wel eindelijk de optie om het ergens in te duwen, en heb voorlopig 3 aandelen AMD gekocht. Ik heb wel al duizenden euro's in BTC dus de speculatieve belegging zit al snor :+
Goede keuze, naar mijn mening. Op lange termijn denk ik zeker, maar ook op korte termijn is er potentie bij AMD aandelen.
Je hebt voor een 100 euro geïnvesteerd. Dat is zo weinig dat je inderdaad ook slechts één type aandeel hoeft te kopen.
Ik zou zelf liever bij DeGiro aan de slag gaan, maar dat mag je verder zelf weten.

Het mooie van aandelen en andere financiële producten is dat je zelf mag bepalen en kiezen wat je koopt. Bij lage bedragen maakt de verhouding weinig uit en kun je op gevoel wel wat 'shoppen'. Bij hogere bedragen (boven de 5k zou ik zeggen), is het handig om een strategie uit te vogelen. Je kunt anderen nadoen, of zelf een manier van investeren uitzoeken waar jij van denkt dat het werkt. Je zult zien dat je na wat zoekwerk en een paar weken/maanden ervaring je vanzelf meer gevoel krijgt bij voor wat voor portfolio je wil hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Playa del C. ik zou eerder kijken naar de verhouding tussen vermogen en inkomen dan absolute bedragen. Voor sommigen is die 100 euro al een serieus bedrag terwijl voor anderen die 5000 euro gewoon speelgeld is

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
En ongeveer 10 euro eraf aan kosten. € 65,- is nog steeds een mooi bedrag.

https://www.centraalbehee...eggen/Paginas/kosten.aspx

Maar volgens mij ben je bij CB wel erg gelimiteerd:

Gemaksbeleggen
- Keuze uit 3 CB fondsen

Fondsbeleggen
- Keuze uit 7 CB fondsen

Met andere woorden, je kunt geen andere fondsen kiezen.
https://www.centraalbeheer.nl/beleggen/onze-producten#GB

Ik kan zelf wel wat advies gebruiken.
Op dit moment heb ik 2 beleggingsrekeningen (excl. Flatex :+):

Rabobank: gebruik ik voor Rabobank certificaten + maandelijkse aankoop van NT fondsen.
Binckbank: aankoop/verkoop losse aandelen. Niet heel actief.

Ik overweeg om alles over te zetten naar de Rabobank en mijn Binckbank rekening op te zeggen. Wat zouden jullie doen om hier kosten op te besparen?

[ Voor 47% gewijzigd door Strider op 09-09-2019 17:12 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:56

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tsurany schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:14:
@Playa del C. ik zou eerder kijken naar de verhouding tussen vermogen en inkomen dan absolute bedragen. Voor sommigen is die 100 euro al een serieus bedrag terwijl voor anderen die 5000 euro gewoon speelgeld is
Als ik kennis van zaken begin te krijgen wil ik rond de 2500€ beleggen. Voor nu even niet meer dan een paar 100€ speelgeld waarbij ik 'leerfouten' mag maken. Zeker een hoop geld voor mij, maar wel geld wat ik makkelijk kan missen, dat is in ieder geval wat mijn ouders me daar over hebben bijgebracht: alleen beleggen met geld wat je echt over hebt en kwijt kan raken.

Ik krijg nog 0.3% rente op een rekening bij de SNS waar nu dus mijn vermogen geparkeerd staat, maar het is ook maar zeer de vraag hoe lang dat nog gaat duren. Vandaar dat ik nu meer richting beleggen kijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:52
Ik zie dat dit draadje ondertussen 10k posts overschreden heeft. Willen jullie een vers draadje of verder gaan in deze?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:51
@Longcat @Strider Kies voor fondsbeleggen en kies dan tussen deze fondsen:

https://www.centraalbehee...-staatsobligaties-fonds-a
https://www.centraalbehee...edrijfsobligaties-fonds-a
https://www.centraalbehee...reldwijd-aandelen-fonds-a

Deze hebben best lage lopende kosten en goede rendementen welke dus ook prima zijn om langer dan die 6 maanden aan te houden.
Met gemaksbeleggen kun je alleen kiezen uit mixfondsen welke een stuk meer kosten en niet erg goed presteren, in 3 van de 4 fondsen zit ook '' troep '' zoals liquiditeit/spaargeld.

Specifiek voor @Strider ; dat er weinig keuze maakt niet uit want deze fondsen bezitten een hele brede spreiding aan staatsobligaties, bedrijfsobligaties of aandelen.
Koop je bijvoorbeeld het wereldwijd aandelenfonds, dan beleg je in werkelijkheid gespreid over duizenden verschillende aandelen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@JohanNL Kan ik tegelijk fondsbeleggen en gemaksbeleggen (wat een onzinnige namen :+ ) of moet ik dan mijn gemaksbeleggen overzetten? Volgens mij moest ik voor die 50+25 actie gemaksbeleggen, of ik heb zo snel mogelijk overal doorheen geklikt. Bij die 50 euro waren zowel de kosten als de rendementen triviaal vergeleken met die 25 euro, dus dat kan er ook mee te maken hebben. Bij 1000 euro ligt vooral het rendement wat anders en dan heb ik liever dat Aandelen Wereldwijd fonds i.p.v. 'Ambitieus'.

[ Voor 34% gewijzigd door Longcat op 09-09-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Longcat schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:11:
@JohanNL Kan ik tegelijk fondsbeleggen en gemaksbeleggen (wat een onzinnige namen :+ ) of moet ik dan mijn gemaksbeleggen overzetten? Volgens mij moest ik voor die 50+25 actie gemaksbeleggen, of ik heb zo snel mogelijk overal doorheen geklikt. Bij die 50 euro waren zowel de kosten als de rendementen triviaal vergeleken met die 25 euro, dus dat kan er ook mee te maken hebben. Bij 1000 euro ligt vooral het rendement wat anders en dan heb ik liever dat Aandelen Wereldwijd fonds i.p.v. 'Ambitieus'.
Je kunt ze beide hebben, dus als je al gemaksbeleggen hebt dan open je ook nog een fondsbeleggen rekening ;)
Heb ze zelf ook beide en het zijn inderdaad domme namen en het is best overbodig dat ze beiden bestaan want al die fondsen die je bij gemaksbeleggen kunt krijgen kun je ook bij fondsbeleggen krijgen, verder ook geen voordelen aan gemaksbeleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
Tsurany schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:14:
Niet dat wat je zegt niet waar is, maar vandaar dat ik bij die 5k ook schreef:'zou ik zeggen'.
Inkomen heeft er uiteindelijk ook weer niks mee te maken. Hangt dan ook weer af van uitgavenpatroon, doelstellingen (in het leven), eventuele erfenissen, gezinssituatie, enz.

Het ging mij om de potentie van 100 euro. Het kan bij een vrij standaard aandeel als AMD over een aantal jaren ook slechts een paar honderd euro waardestijging bereiken in het beste geval. Dat is over 10 tot 20 jaar in een land als Nederland erg weinig. Los van hoe rijk iemand is, die 100 euro gaat vrijwel geen invloed op het leven hebben gezien over de tijdsperiode. 100 euro is voor een tiener nog wel wat, maar in een topic over beleggen kun je wel stellen dat het vrijwel niks is. Maar zelfs bij een tiener ga je dasr niet adviseren om x procent in een ETF te doen en x procent in meerdere aandelen en x procent in obligaties.

Verder niet dat 5k veel geld is, maar een grens voor mij en ik denk een 'gemiddelde Nederlander', vanaf waar het gaat lonen om wat tijd te investeren in hoe je beleggen kan en wil. Maar dat kan voor een ander ook 2k euro zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kuusj schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:08:
[...]

Als ik kennis van zaken begin te krijgen wil ik rond de 2500€ beleggen. Voor nu even niet meer dan een paar 100€ speelgeld waarbij ik 'leerfouten' mag maken. Zeker een hoop geld voor mij, maar wel geld wat ik makkelijk kan missen, dat is in ieder geval wat mijn ouders me daar over hebben bijgebracht: alleen beleggen met geld wat je echt over hebt en kwijt kan raken.

Ik krijg nog 0.3% rente op een rekening bij de SNS waar nu dus mijn vermogen geparkeerd staat, maar het is ook maar zeer de vraag hoe lang dat nog gaat duren. Vandaar dat ik nu meer richting beleggen kijk.
Met 100 euro wat AMD aandelen kopen ga je echt niks leren. Je bent nu maar wat aan het gokken en dat heeft niks met beleggen te maken. Leren doe je door direct de juiste strategieën toe te passen en de juiste overwegingen te maken bij elke aankoop.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Tsurany schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:01:
[...]

Met 100 euro wat AMD aandelen kopen ga je echt niks leren. Je bent nu maar wat aan het gokken en dat heeft niks met beleggen te maken. Leren doe je door direct de juiste strategieën toe te passen en de juiste overwegingen te maken bij elke aankoop.
Mwoah, AMD is een bedrijf wat ik al jaren op de voet volg, dus de investering is wel degelijk ergens op gebaseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joppie84
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-05 08:01
Tsurany schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:01:
[...]

Volgens mij leer je juist door niet direct de juiste strategieën toe te passen en de juiste overwegingen te maken. Van fouten kun je namelijk leren, als je alles al direct goed doet dan... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50
Kuusj schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:11:
[...]

Mwoah, AMD is een bedrijf wat ik al jaren op de voet volg, dus de investering is wel degelijk ergens op gebaseerd.
Maar volg je de financiële kant van het bedrijf op de voet? Of de producten.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Joppie84 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:55:
[...]

Volgens mij leer je juist door niet direct de juiste strategieën toe te passen en de juiste overwegingen te maken. Van fouten kun je namelijk leren, als je alles al direct goed doet dan... :)
Van fouten leer je enkel als die fouten voortkomen uit een bepaald denkproces. Stel het aandeel dat je koopt omdat het bedrijf je wel leuk lijkt stijgt niet maar daalt enkel. Wat heb je dan geleerd, niet iets kopen omdat het leuk lijkt?

Als de motivatie voor de aankoop van een aandeel al niet heel sterk is, hoe denk je daar achteraf dan van te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

writser schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:55:
[...]

Maar volg je de financiële kant van het bedrijf op de voet? Of de producten.
Ik bekijk de resultaten die ze boeken, en gezien de successen die ze boeken met Zen2 in combinatie met het zo goed als zekere feit dat de volgende generatie consoles ook weer AMD/AMD hardware krijgt, geeft mij veel vertrouwen in de toekomst.

Zeker Enterprise is een onderdeel waar ze het steeds beter in doen en daar is het geld natuurlijk te halen, niet bij het consumentenspul.

Kijkend naar de koers van de afgelopen jaren doen ze het niet slecht, en ik verwacht dat die trend zich nog zeker enkele jaren (tot Intel weer bij is) door zal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie84
Tsurany schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:00:
[...]

Van fouten leer je enkel als die fouten voortkomen uit een bepaald denkproces. Stel het aandeel dat je koopt omdat het bedrijf je wel leuk lijkt stijgt niet maar daalt enkel. Wat heb je dan geleerd, niet iets kopen omdat het leuk lijkt?

Als de motivatie voor de aankoop van een aandeel al niet heel sterk is, hoe denk je daar achteraf dan van te leren?
Volgens mij gaan we off-topic, maar in mijn ogen is dat inderdaad een heel belangrijk leerpunt. Vooral omdat veel startende beleggers volgens mij weinig idee hebben waar op te letten, etc. Dus dan krijg je "gevoels"-aankopen. Maar als je het omdraait en je hebt alles in 1 keer goed gedaan, wat heb je dan geleerd? Ik heb alles goed gedaan? In mijn ogen is dat een minder waardevolle les, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Joppie84 schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:16:
[...]

Volgens mij gaan we off-topic, maar in mijn ogen is dat inderdaad een heel belangrijk leerpunt. Vooral omdat veel startende beleggers volgens mij weinig idee hebben waar op te letten, etc. Dus dan krijg je "gevoels"-aankopen. Maar als je het omdraait en je hebt alles in 1 keer goed gedaan, wat heb je dan geleerd? Ik heb alles goed gedaan? In mijn ogen is dat een minder waardevolle les, maar dat is mijn mening.
Je gaat nooit alles direct goed doen, dan doen de professionele beleggers ook niet. Maar je kan dan wel je keuzes onderbouwen met meer dan alleen gut feeling. Je huiswerk doen en met de conclusie komen dat AMD heel sterk groeipotentieel heeft is wat anders dan AMD kopen omdat je hun producten wel mooi vind en ze het goed doen in benchmarks de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie84
Tsurany schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:26:
[...]

Je gaat nooit alles direct goed doen, dan doen de professionele beleggers ook niet. Maar je kan dan wel je keuzes onderbouwen met meer dan alleen gut feeling. Je huiswerk doen en met de conclusie komen dat AMD heel sterk groeipotentieel heeft is wat anders dan AMD kopen omdat je hun producten wel mooi vind en ze het goed doen in benchmarks de laatste tijd.
Dat ben ik zeker met je eens. Om op gevoel aandelen te kopen is vragen om problemen. Ik probeerde ook enkel een soort nuance in je post aan te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 14:13
Kuusj schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:13:
Ik bekijk de resultaten die ze boeken, en gezien de successen die ze boeken met Zen2 in combinatie met het zo goed als zekere feit dat de volgende generatie consoles ook weer AMD/AMD hardware krijgt, geeft mij veel vertrouwen in de toekomst.
Grappig, ik heb in 2014 exact dat aandeel gekocht met exact die redenering voor de huidige generatie consoles. Spoiler alert: je zult merken dat aandelen vooral reageren op nieuwsberichten; op het moment dat er nieuws uitkomt (bijvoorbeeld dat de next gen consoles AMD krijgen) wordt de waarde van het bedrijf herberekend, en dat is het moment dat de koers omhoog of omlaag schiet. Het feit dat de nieuwe consoles AMD hardware gaan krijgen zit waarschijnlijk al lang in de koers. Helaas is dat voor ons gewone stervelingen praktisch niet te voorspellen, en het helpt ook niet dat de sites die jij waarschijnlijk bezoekt niet altijd als eerste met het nieuws komen.

That being said, er is niets mis met gewoon wat dingen gaan uitproberen met een laag bedrag. Leermomenten zitten niet alleen in of je de juiste strategie toepast en dergelijke (dat gaat je in het begin nooit lukken en als particulier heb ik zo mijn twijfels of het überhaupt kan), maar ook in hoe je zelf reageert op koersschommelingen van de beurs. Ik heb er zelf destijds trouwens een mooie winst op gemaakt... En toen verkocht voor $4.23. Ook een leermomentje voor mij, de koers kan altijd verder omhoog, maar wees blij met de winst die je gerealiseerd hebt ;)
Playa del C. schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:30:
Het kan bij een vrij standaard aandeel als AMD over een aantal jaren ook slechts een paar honderd euro waardestijging bereiken in het beste geval.
Dat is dus niet waar. Zoek de 5-jaar koersgrafiek van AMD maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005

Emiel1984

Made in NL

Sander B schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:09:
[...]

[...]

Dat is dus niet waar. Zoek de 5-jaar koersgrafiek van AMD maar eens op.
Als ik nog verder kijkt dan over de afgelopen 5 jaar dan zie je ook dan gemiddelt gezien AMD nu wel al hoog staat.

https://www.google.com/se...L743&oq=koers+AMD+5+years

Dan denk ik net als @Playa del C. dat als je nu nog een aandeel AMD koopt deze niet een aantal keren zal gaan verdubbelen in waarde over 10 tot 20 jaar.

Kan je uitleggen waarom jij dit wel verwacht ?

Als je over de 10-20 jaar meehandelt op de pieken en dalen van AMD denk ik dat je het dit wel zal kunnen halen. Echter zie ik niet in hoe dit kan gebeuren als je het aandeel 10 tot 20 jaar laat staan.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
Hoi,

Als long time lurker ook maar eindelijk eens aangemeld, vooral door de herziening op de vermogensbelasting :')

Portfolio momenteel:

~35% USA (individuele aandelen)
~25% AEX (individuele aandelen)
~10% UK (individuele aandelen)
~15% EM etf
~15% Reit etf

Vol op gericht om een stabiel, maandelijks dividend-groeimodel te bouwen, wat inmiddels al een mooie aanvulling op het inkomen is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
@Emiel1984 De koers staat misschien 'hoog', maar dat betekent niet dat het aandeel duur is en/of nog hoger kan. Dit staat trouwens los van het aandeel AMD, daar heb ik geen mening over.

[ Voor 27% gewijzigd door Longcat op 10-09-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 14:13
Emiel1984 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:35:
Dan denk ik net als @Playa del C. dat als je nu nog een aandeel AMD koopt deze niet een aantal keren zal gaan verdubbelen in waarde over 10 tot 20 jaar.

Kan je uitleggen waarom jij dit wel verwacht ?
Ik verwacht dat absoluut niet, ik denk nu (gevoelsmatig) ook dat hij vrij hoog staat, maar ik waag me liever niet aan voorspellingen ;)

Het punt is meer dat @Playa del C. beweerde dat "een vrij standaard aandeel als AMD" maar maximaal een paar keer zoveel waard kan worden, terwijl juist AMD in het verleden bewezen heeft dat dat niet het geval is - hij staat nu zo'n 15x zo hoog als in begin 2016. Overigens, voor een aandeel dat in een paar jaar "maar" een paar keer zoveel waard wordt zou ik ook tekenen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@The_Yakuza Ben je op zoek naar feedback op je portefeuille? Ben wel benieuwd waarom je zo veel NL en UK exposure hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Longcat schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:56:
@The_Yakuza Ben je op zoek naar feedback op je portefeuille? Ben wel benieuwd waarom je zo veel NL en UK exposure hebt.
Mijn NL exposure is juist nog veel hoger, maakt wat mij betreft niet veel uit omdat veel bedrijven hier internationaal opereren en ik een brede spreiding heb over sectoren.
Qua valuta blijft het dan wel vooral euro wat je dan nog wel als een eventueel risico kunt zien, aan de andere kant is de dollar ook nu best duur ( naar mijn mening ) en zijn Amerikaanse bedrijven veel meer gestegen de afgelopen jaren dan hier in NL/Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
@Longcat Hoi! Niet per sé, maar ik lees al een behoorlijke tijd mee :)

NL:
1. Toch wat Euro exposure
2. Op de dag van de Brexit stemming (2016) aanzienlijk ingestapt en nooit afgeroomd (o.a. DSM voor 50 euro etc.)
3. Had op binck de DRIP aanstaan

UK:
1. is imho ondergewaardeerd
2. BATS, Rio, BP, GSK halen grootste gedeeld vd omzet buiten de UK
3. mooi dividend
4. Naast EUR en USD ook GBP exposure (al heeft de Pond niet bepaald goed uitgepakt :P )

Momenteel mijn portfolio van Binck naar DeGiro en Flatex aan het verhuizen ivm aflopen Inactive Account (zie eerdere post @Monga )

Oja, en de Rabo certificaten vanmorgen de deur uitgedaan. Die ga ik switchen voor USA Pharma en Tech; daar ga ik naar mijn eigen verwachting meer rendement halen dan ~5% die de Rabo's nu nog geven :)

[ Voor 11% gewijzigd door The_Yakuza op 10-09-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:07:
[...]

Mijn NL exposure is juist nog veel hoger, maakt wat mij betreft niet veel uit omdat veel bedrijven hier internationaal opereren en ik een brede spreiding heb over sectoren.
Qua valuta blijft het dan wel vooral euro wat je dan nog wel als een eventueel risico kunt zien, aan de andere kant is de dollar ook nu best duur ( naar mijn mening ) en zijn Amerikaanse bedrijven veel meer gestegen de afgelopen jaren dan hier in NL/Europa.
Ik wil juist zo min mogelijk NL exposure: als het in Nederland goed gaat zal ik daar vanzelf aan mee profiteren omdat ik hier woon en werk is mijn gedachte. En vice versa is natuurlijk nog belangrijker: als ik m'n baan en huis verlies wil ik niet ook nog al m'n aandelen in het rood hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@The_Yakuza Serieus? Binck inactive verdwijnt?
Ik had die van mij ook op inactive tot een paar maanden terug waarbij ze met een actie kwamen; 500euro transactietegoed als je het overzet naar het green pakket.
Dit destijds gedaan, maar ik ben van plan het binnenkort weer over te zetten naar inactive, kan dit überhaupt nog wel dan?
Ben benieuwd met wat voor aanbod binck dan komt want als dit doorgaat dan overweeg ik de boel gewoon op te zeggen.
Ik ben ook gewoon een betalende klant bij hun want ik doe zo af en toe een transactie, maar ik heb een hekel aan service fee's.

@wimjongil Ik snap de gedachte, hij is heel logisch, maar de Nederlandse economie leunt heel erg op het buitenland.
Wat je wel kunt stellen is; gaat het goed in het buitenland, dan gaat het goed met Nederland, gaat het slecht in het buitenland, dan gaat het ook slecht met Nederland.
En even voor de duidelijkheid; ik bedoelde dan ook niet dat je alles in een firma moet stoppen die alleen ( nu ) nog in NL actief is, maar kijk naar ASML, Shell, Unilever en Arcelor mittal bijvoorbeeld, dat zijn Nederlandse ( en ook Britse ) bedrijven die wereldwijd actief zijn.
Deze bedrijven profiteren ook van de wereldwijde economie.

[ Voor 35% gewijzigd door JohanNL op 10-09-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
JohanNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:20:
@The_Yakuza Serieus? Binck inactive verdwijnt?
Ik had die van mij ook op inactive tot een paar maanden terug waarbij ze met een actie kwamen; 500euro transactietegoed als je het overzet naar het green pakket.
Dit destijds gedaan, maar ik ben van plan het binnenkort weer over te zetten naar inactive, kan dit überhaupt nog wel dan?
Ben benieuwd met wat voor aanbod binck dan komt want als dit doorgaat dan overweeg ik de boel gewoon op te zeggen.
Ik ben ook gewoon een betalende klant bij hun want ik doe zo af en toe een transactie, maar ik heb een hekel aan service fee's.
Voor zover ik weet kun je niet meer terug switchen. De resterende inactive klanten (zoals ik :) ) gaan blijkbaar benaderd worden ivm overname Saxo (zie de post van @LevelBoss Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8 )

Bovenaan die link zie je dat ik toen op Fok! juist de tip gaf van het Inactive account ;)

PS: weet iemand waarom ik niet het vermogensrendement-topic kan posten? -> Nevermind, zie het al. Maandje wachten dus. :(

Had net de mooie tip om je DUO-schuld zo langzaam mogelijk af te lossen/lang mogelijk uit te stellen. Lenen tegen 0% en dan tegen 3,03% in het nieuwe stelsel opgeven. Nieuwe stelsel geeft NOG minder incentive om af te lossen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:52
Aangezien dit topic helaas een beetje vervuild is geraakt met off-topic voer + 10k posts bereikt is:
D_Jeff in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9"

Alleen die in deel 8 een prachtige bijdrage gedaan hebben: Dank, uw koekje wacht in deel 9 :Y)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:57

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Wozmro schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:40:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
@Wozmro: Waarom geen bedragen :?
jij bent net de man die hier al jaren bedragen noemt?
December 2016 was je 36, je had een kapitaal van 146K, 1 jaar later was het 180K enz......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@The_Yakuza Maar dat was in 2018, toen heb ik het ook per direct omgezet naar inactive en ja een heleboel functies gingen verloren, maar als je passief handelt maakt dat ook niet zoveel uit.
Als het echt niet meer mogelijk is om terug te keren naar inactive, dan koop ik niks meer aan en verkoop ik enkel, zodra alles verkocht is wordt de rekening dan opgezegd.
We hebben nu Flatex en desnoods nog Degiro, Lynx etc. die allemaal voordeliger zijn dan Binck.
Het is ook wel ironisch eigenlijk, ze waren vroeger de prijsvechter voor lagere kosten, maar zijn nu juist een van de duurste met van die 20e eeuwse service fee's :+

[ Voor 15% gewijzigd door JohanNL op 10-09-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@JAN-B Punt is dat je geen bedragen hoeft te noemen als je dat niet wil. Mag natuurlijk wel.

Voor een discussie over de samenstelling van je portfolio zijn verhoudingen belangrijker dan absolute bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-04 12:07
wimjongil schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:19:
[...]

Ik wil juist zo min mogelijk NL exposure: als het in Nederland goed gaat zal ik daar vanzelf aan mee profiteren omdat ik hier woon en werk is mijn gedachte. En vice versa is natuurlijk nog belangrijker: als ik m'n baan en huis verlies wil ik niet ook nog al m'n aandelen in het rood hebben staan.
Er zijn maar heel weinig aandelen die echt een grote Nederlandse exposure hebben. Zelfs in de AEX hebben alleen banken/verzekeraars en kpn een echte grote exposure naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit