Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Klinkt leuk, maar wat met de betrouwbaarheid. Vorige wijziging (bewaarloon ETF's) was pas half jaar geleden, toen ook al hoop heisa en weglopende mensen. Nu lopen ze alweer de structuur/opzet te herzien.
Geen enkele garantie vanuit Binck dat deze 'inactive' behouden blijft of op korte termijn ook gewijzigd gaat worden. Dus tenzij iemand meer details heeft vanuit Binck...
2,5/beurs van DeGiro is per jaar. de 3/rekening bij Binck is per maand. Plus dan nog je %-fee, en dat de trade vanaf 2,- vs vanaf 8,- is.Kapotlood schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:53:
@BiLLY_daKid, bedankt! Dat zou dus betekenen dat als je aandelen uit AEX, Dow Jones e.d. hebt, dat je dus €2,50 * het aantal beursen hebt? Dan is DeGiro toch helemaal niet goedkoper?
@Tassadar32, ik denk dat dat een beetje afhankelijk is van hoe actief en met hoeveel geld je gaat beleggen
Daar kun je enorm veel van betalen. In mijn geval zou ik tussen de 40 en 50 verschillende beurzen moeten beleggen om break-even te komen aan vaste kosten (3/maand en transactiekosten). Met de %-fee eroverheen moet ik meer verschillende beurzen hebben dan ik aandelen heb voordat ik uberhaupt break-even draai tegenover Binck...
[ Voor 54% gewijzigd door Xanaroth op 27-03-2018 09:30 ]
Die onzekerheid is er in theorie bij elke broker. Natuurlijk is het wel zo dat Binck dit gedrag al eerder heeft getoond. Vooralsnog is dit een mooie (tussen) optie als deze waar blijkt te zijn.Xanaroth schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:25:
[...]
Klinkt leuk, maar wat met de betrouwbaarheid.. Vorige wijziging (bewaarloon ETF's) was half jaar geleden. Nu lopen ze alweer de structuur/opzet te herzien.
Geen enkele garantie vanuit Binck dat deze 'inactive' behouden blijft of op korte termijn ook gewijzigd gaat worden.
Eens. Ik zeg ook niet dat je het moet doen, ik geef alleen het bestaan van een extra mogelijkheid aan.Xanaroth schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:25:
[...]
Klinkt leuk, maar wat met de betrouwbaarheid. Vorige wijziging (bewaarloon ETF's) was pas half jaar geleden, toen ook al hoop heisa en weglopende mensen. Nu lopen ze alweer de structuur/opzet te herzien.
Geen enkele garantie vanuit Binck dat deze 'inactive' behouden blijft of op korte termijn ook gewijzigd gaat worden. Dus tenzij iemand meer details heeft vanuit Binck...
Ik ben op zoek naar een langetermijnoplossing, aangezien het overzetten van een portefeuille best wat gedoe is en ook best wat kosten met zich mee brengt.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik ook, vandaar dat ik benieuwd ben of iemand meer weet. Als ze dan over weer half jaar of jaar iets met binck inactive aanpassen, dan kun je beter nu alvast de pijn accepteren en (langzaam) overstappen. Scheelt je paar aankopen die je in de tussentijd doet, die dan ook overgezet moeten worden (met dus potentieel nog meer kosten).Videopac schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:46:
[...]
Eens. Ik zeg ook niet dat je het moet doen, ik geef alleen het bestaan van een extra mogelijkheid aan.
Ik ben op zoek naar een langetermijnoplossing, aangezien het overzetten van een portefeuille best wat gedoe is en ook best wat kosten met zich mee brengt.
Voor mij een prima optie, op een portefeuille van EUR 1000 betaal je dan nog €1,50 - toch héél wat minder dan €36 per jaar + de 0,01%/maand. Goedkoper dan verkopen/kopen of overplaatsen.
Weet je of je met de binck inactive nog wel nieuwe orders kunt inleggen?.pointer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:37:
Ik heb zojuist ook met Binck gebeld. De vierde optie 'inactive' is idd. mogelijk tegen 0,15% over gehele portefeuille/jaar. Beurzen hebben dan 15 min vertraging, de app wordt geblokkeerd en je kunt de pro trader niet meer gebruiken. Aan/verkopen blijft hetzelfde; voor Buy&Hold heeft dit voor mij dus weinig impact.
Voor mij een prima optie, op een portefeuille van EUR 1000 betaal je dan nog €1,50 - toch héél wat minder dan €36 per jaar + de 0,01%/maand. Goedkoper dan verkopen/kopen of overplaatsen.
-Edit sorry ik had beter moeten lezen, aan en verkopen blijft dus hetzelfde.

Lijkt me ook een goed alternatief dan voor mijn huidige binck basic, zal ze ook even bellen.
[ Voor 11% gewijzigd door sjukke op 28-03-2018 12:51 ]
Dat geldt voor ETF's en andere fondsen, zoals nu ook bij Binck Basic. Maar als je alleen aandelen hebt, blijft het - zover ik begrepen heb - gratis, zonder bewaarloon met Binck Inactive..pointer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:37:
Ik heb zojuist ook met Binck gebeld. De vierde optie 'inactive' is idd. mogelijk tegen 0,15% over gehele portefeuille/jaar.
Hm, ik las dat idd. voordat ik belde ook al, maar toen ik dit specifiek navroeg, bleek de medewerker me duidelijk te maken dat dit wel echt op de gehele portefeuille van toepassing is.Cyclonist schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:26:
[...]
Dat geldt voor ETF's en andere fondsen, zoals nu ook bij Binck Basic. Maar als je alleen aandelen hebt, blijft het - zover ik begrepen heb - gratis, zonder bewaarloon met Binck Inactive.
Alex is een label van Binck, en Alex verdwijnt (logisch, alles is gedeeld, geen reden voor aparte labels)..pointer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:38:
[...]
Hm, ik las dat idd. voordat ik belde ook al, maar toen ik dit specifiek navroeg, bleek de medewerker me duidelijk te maken dat dit wel echt op de gehele portefeuille van toepassing is.
Alex gaat straks, eind van het jaar, geheel over in Binck. Ze kunnen nu me nu nog niet op inactive zetten, pas als ze over zijn. Maar nu heb ik ook nog geen kosten (100% korting, lang geleden afgesproken) bij Alex.
Dan Binck.
Via de mail verzocht ik (gewoon als opdracht) om twee rekeningen bij Binck om te zetten naar Inactive, maar ze geven niet op. Telkenmale kreeg ik een (ongetwijfeld voorgekauwde), nieuwe mail, met nieuwe argumenten, om maar te kiezen voor één van de drie producten. Betaalde voorheen ongeveer 10,- per jaar (prima!) en nu zou het 61,- worden (niet prima).
Met sparen erbij kreeg ik nog wel een korting, maar met zulke voorwaarden wordt het allemaal niet eenvoudiger.
Dan maar bellen.
De medewerker aan de telefoon schaamde zich dat ze via mailwisselingen maar blijven proberen om je naar een profiel te duwen, en gaat nu de rekeningen bij Binck op inactive zetten.
Kosteloze rekening.
Je moet dus bellen...
Let wel, ik wil best betalen voor de kosten die ze maken + een beetje marge, maar niet voor allerlei analyseplatforms of apps. En dat doe je met de profielen die ze nu hebben wel.
You're either part of the solution or you're part of the problem
Maar goed je verliest wel allemaal zaken zoals actuele koersen, analyse tools die enkel voor day-traders interessant zijn. Prima dus
Scheelt voor nu in elk geval behoorlijk wat portfolio kosten (liquideren a 10,-/regel, daarna terugkopen a 2-7 euro/regel, of het overboeken in gang zetten a 25,-/regel) en de harde deadline van per se alles per 1 mei over MOETEN zetten/beëindigen.
Waarschijnlijk laat ik dan voor nu alles bij Binck staan/doorlopen, op natuurlijk verloop na (dividend uitkeringen, overnames, verkoop etc) waarbij alle cash vormen dan over gaan naar nieuwe broker. Geeft zonder de dreiging van de maandelijkse kosten in elk geval meer rust en tijd.
Nu wil ik graag mijn oude account bij Binck (Active pakket), met al jaren een saldo van €0, weer tot leven wekken. Ik vind makkelijk informatie over hun 3 nieuwe Green, Blue, Black & Combideals.
Maar ongelooflijk hoe weinig informatie te vinden is over de 4e mogelijkheid waar ik hier over lees: Inactive.
Heeft iemand toevallig een document/folder met de voorwaarden & kosten zodat ik die kan bekijken alvorens te bellen met Binck?
Een alternatief zou zijn een Combideal met een spaardeposito.
Ik snap de ophef hier dat Binck duurder is geworden, maar voor de passieve belegger valt het toch wel mee? Zo'n combideal of het inactieve profiel (voorbehoudens de voorwaarden die ik nog moet lezen) zijn zo slecht nog niet.
Ctrl+k
Binck heeft mij ook inactive aangeboden i.p.v. de huidige smaken. Daarbij geeft klantenservice mij aan dat dit geen permanente optie is zonder daarbij een termijn te noemen.
Binck inactive is dus geen bestendig alternatief. Na de tweede tariefsverhoging in twee jaar inclusief herintroduceren van overboekingskosten vind ik het tijd voor een andere broker. Ik ga over naar IB die eenmalige overboekingskosten van Binck neem ik voor lief. Die heb ik in twee a drie jaar terugverdiend.
Dat Binck hier geen rekening mee houdt richting de kleine belegger, is mij echt een compleet raadsel
Is die 0,15% bij Binck Inactive dan bewaarloon over de portefeuillewaarde?Cyclonist schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:26:
[...]
Dat geldt voor ETF's en andere fondsen, zoals nu ook bij Binck Basic. Maar als je alleen aandelen hebt, blijft het - zover ik begrepen heb - gratis, zonder bewaarloon met Binck Inactive.
In mijn geval zou ik dan alsnog op € 75,00 aan kosten per jaar uitkomen, dan kan ik haast beter naar Binck Green overgaan...
Ik ben ook niet zo van het in-en-uitstappen bij brokers. Het was wel een motivatie voor mij om te stoppen met verdere portfolio opbouw bij Binck en op zoek te gaan naar een alternatief (vooralsnog lijkt Lynx mij een goede keuze). Mocht Binck in de toekomst ook van de Inactive vorm af willen, dan denk ik er pas over na om mijn posities te verkopen.Sibylle schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:20:
Als je nu begint met €75K dan mag je verwachten dat je over 10-30 jaar toch €200K - €350K heb gestald...liever bij Binck dan bij DeGiro wat mij betreft. Zeker als het verschil hooguit €100,- per jaar is.
Maar misschien kan iemand mij overtuigen :-)
@gooos Bij Binck Basic betaal je nu voor ETF's en andere fondsen ook al 0,15% bewaarloon, en dat blijft bij Binck Inactive dus hetzelfde. Aandelen zijn nu gratis (dus zonder bewaarloon bij Binck Basic) en ik heb nog geen informatie van Binck gekregen waar wordt aangegeven dat dit onder Binck Inactive anders zou worden.
[/quote]
Ok - ik zit alleen met aandelen. Hoop dat Binck Inactive dan ook zonder bewaarloon is voor aandelen *fingerscrossed* Zal ze morgen eens gaan bellen. Wel slecht trouwens dat ze dat niet als 4e optie sowieso aan de bestaande klanten hebben gecommuniceerd.
Het blijft behoorlijk schimmig dat ze deze 4e optie niet aangeven natuurlijk.
Met inactive kun je nog wel handelen via de site alleen heb je geen extra info meer, toch?Ernie schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:16:
Ik kan bevestigen dat bellen met Binck nodig is om over te stappen naar Inactive. Je moet expliciet vragen naar een andere structuur/variant maar daarna is er geen weerstand om naar inactive over te gaan. Het is nu alleen nog even afwachten op de bevestiging vanuit Binck.
Het blijft behoorlijk schimmig dat ze deze 4e optie niet aangeven natuurlijk.
Inactive is identiek aan Binck Basic zegt de servicedesk qua kosten. Je verliest realtime koersen, schaduwportefeuille, favorieten, de appfunctionaliteit.Videopac schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:46:
[...]
Met inactive kun je nog wel handelen via de site alleen heb je geen extra info meer, toch?
Of dit uiteindelijk zo blijkt te zijn weet ik nog niet. Ik heb geen schriftelijk bewijs ontvangen tot heden.
Ik kwam vanmiddag toevallig een artikel van VEB tegen, waar een schriftelijk antwoord van Binck m.b.t. Binck Inactive wordt gequote:Ernie schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:11:
[...]
Inactive is identiek aan Binck Basic zegt de servicedesk qua kosten. Je verliest realtime koersen, schaduwportefeuille, favorieten, de appfunctionaliteit.
Of dit uiteindelijk zo blijkt te zijn weet ik nog niet. Ik heb geen schriftelijk bewijs ontvangen tot heden.
https://www.veb.net/artik...ver-nieuwe-tarieven-binck
https://www.binck.nl/docs...active_vs_green_tabel.pdf
Ctrl+k
Bied- en laatkoersen worden voor opties echter nu helemaal niet meer weergegeven, ook niet vertraagd...U maakt gebruik van een real-time koersabonnement Eurex, CME en/of US opties bij Binck. Sinds kort is het mogelijk om alle koersabonnementen via de website te activeren. Dit maakt het activeren of deactiveren van een koersabonnement voor u zeer eenvoudig. De huidige werkwijze van het invullen en opsturen van fysieke documentatie komt hiermee dan ook te vervallen. Ook is het niet meer mogelijk om een koersabonnement telefonisch of per e-mail te activeren.
Helaas betekent dit dat u uw huidige koersabonnement(en) opnieuw dient te activeren via de website. Daarom is uw Eurex, CME en/of US opties koersabonnement per maandag 28 mei 2018 08:00 uur gedeactiveerd. Totdat u het abonnement weer activeert worden de koersen met minimaal 15 minuten vertraging weergegeven.
Volgens de email kan je heel eenvoudig het koersabonnement weer activeren via je instellingen. Alleen heb je die optie niet als je gebruik maakt van Binck Inactive, welke ik persoonlijk al duur genoeg vind. Ik hoopte met Binck Inactive in ieder geval mijn huidige portefeuille aan te kunnen houden bij Binck en nieuwe investeringen ergens anders te gaan doen, maar met deze manier van klantje pesten word ik het wel erg beu. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik ben van plan vooralsnog mijn stukken bij Binck te laten, maar wel alvast nieuwe aankopen elders te gaan doen.
Als je geen service fee wilt kan je ook kijken naar 1 van de vele andere IB resellers. In Nederland is alleen Lynx geloof ik nog actief omdat ze zelf alle andere hebben overgenomen (Todays, Tradzster, Traders Only), maar er zijn genoeg buitenlandse resellers (die vaak nog lagere kosten hanteren ook) die je gewoon toegang geven tot het IB platform zonder maandelijkse activity fee. Bijv. placetrade (heb ik zelf ooit een account gehad), maar er zijn vele alternatieven. (ik zie net dat die tegenwoordig ook een min activity fee hebben)Spacey1989 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:21:
[...]
Als jij dat waard vind is dat natuurlijk jouw keuze, maar als ik daar geen gebruikt van maak wil ik daar niet extra voor betalen. Ik heb Lynx specifiek gekozen omdat ze geen 'service fee' rekenen. Nog contact opgenomen met de helpdesk toen ik aan het kiezen was met deze expliciete vraag.
Nu er dus geen brokers meer zijn die geen standaard kosten rekenen is het kijken naar degene die dit het goedkoopst doet (waarschijnlijk dus DeGiro).
Overigens, iedereen loopt wel te huilen dat ze geen vaste kosten willen betalen, en dat snap ik, dat wil ik ook niet (ben ook gewoon zo'n goedkope eikel die lekker met de Binck Inactive kostenstructuur zit), maar als je even nadenkt dan is het wel logisch dat dit gebeurt. Want laten we eerlijk zijn, ladingen Lynx en Binck klanten zijn particulieren die misschien met een paar duizend euro zitten te beleggen. Als ze nou leuk aan het spelen zijn met wat turbo's ofzo dan is dat een goede business voor de broker, maar als ze een paar keer per jaar een ETF aankopen met minimale transactiekosten en verder niks betalen dan kan je als broker ze beter de deur wijzen. Want zodra ze 1 mailtje sturen richting de support maak je waarschijnlijk verlies op die klant... en laten dat nou ook net de klanten zijn die regelmatig allerhande beginnersvragen hebben. En blijkbaar hebben ondertussen toch wat brokers het licht gezien dat je sommige klanten beter kwijt dan rijk bent.
Mooi gezegd! I second thatHielko schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:33:
[...]
Overigens, iedereen loopt wel te huilen dat ze geen vaste kosten willen betalen, en dat snap ik, dat wil ik ook niet (ben ook gewoon zo'n goedkope eikel die lekker met de Binck Inactive kostenstructuur zit), maar als je even nadenkt dan is het wel logisch dat dit gebeurt. Want laten we eerlijk zijn, ladingen Lynx en Binck klanten zijn particulieren die misschien met een paar duizend euro zitten te beleggen. Als ze nou leuk aan het spelen zijn met wat turbo's ofzo dan is dat een goede business voor de broker, maar als ze een paar keer per jaar een ETF aankopen met minimale transactiekosten en verder niks betalen dan kan je als broker ze beter de deur wijzen. Want zodra ze 1 mailtje sturen richting de support maak je waarschijnlijk verlies op die klant... en laten dat nou ook net de klanten zijn die regelmatig allerhande beginnersvragen hebben. En blijkbaar hebben ondertussen toch wat brokers het licht gezien dat je sommige klanten beter kwijt dan rijk bent.
Zit zelf al jaren tevreden bij ING en vind de kosten meevallen voor wat je er voor terug krijgt. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten vind ik zo jammerlijk...
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Wat is Binck's garantie mbt de Inactive accounts? Ik heb zelf nog een oud account bij Binck dat nu een Inactive profiel heeft, maar ik heb nooit bevestigd gekregen van Binck dat die vorm definitief blijft bestaan.Hielko schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:33:
[...]
Als je geen service fee wilt kan je ook kijken naar 1 van de vele andere IB resellers. In Nederland is alleen Lynx geloof ik nog actief omdat ze zelf alle andere hebben overgenomen (Todays, Tradzster, Traders Only), maar er zijn genoeg buitenlandse resellers (die vaak nog lagere kosten hanteren ook) die je gewoon toegang geven tot het IB platform zonder maandelijkse activity fee. Bijv. placetrade (heb ik zelf ooit een account gehad), maar er zijn vele alternatieven. (ik zie net dat die tegenwoordig ook een min activity fee hebben)
Ik wil ern aanzienlijk bedrag vastleggen voor 10-20 jaar en twijfel tussen Binck en Meesman.
Meesman is iets duurder, maar ik ben bang dat ik bij Binck minstens 1x moet kopen/verkopen omdat de kostenstructuur van Inactive gaat veranderen in die periode. In dat geval is Meesman wss goedkoper.
Ctrl+k
Wat velen niet weten is dat je bij Binck ook nog een " inactive " pakket hebt.Aikon schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:04:
@Hielko bedankt voor je uitgebreide reactie. Verhaal klinkt solide en als een aanvaardbaar risico. Helemaal niet om jullie tegen elkaar uit te speken hoor, meer om eea te verduidelijken, maar @Cocytus gaf juist aan dat er ook risico is als een aandeel zakt. Niet mee eens dus?
Inmiddels even Custody en Binck Green naast elkaar gezet. Custody is al snel (na 2-3 jaar) veel duurder (in mijn geval) vanwege de dividendkosten en de herbelegkosten, ook als je dat met t handje doet.
Die heeft geen maandelijkse fee en is ideaal als je aandelen in koopt en houd zonder verdere transacties te doen.
Wel verlies je functies zoals de mobiele app of live koersen, maar dat moet de pret niet bederven
Ook kost een aankooptransactie al €10, maar indien nodig switch je zo weer naar een ander pakket.
Ik weet niet wat je specifieke eisen zijn maar wellicht kun je ook een combinatie maken.
Bijvoorbeeld bij Binck maak je een portefeuille aan met aandelen die je gewoon aanhoud maar bij de giro koop/verkoop je nog wel eens.
Denk er ook aan dat als je nieuw bent bij Binck dat je de eerste 3 maanden sowieso geen fee betaald en je transactietegoed krijgt.
Je kunt dan het beste pakket nemen voor 3 maanden en het transactietegoed gebruiken voor aankopen, daarna zet je het om naar eventueel binck inactive.
[ Voor 12% gewijzigd door JohanNL op 11-02-2019 10:52 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Dat is wel een goeie tip!JohanNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:47:
[...]
Wat velen niet weten is dat je bij Binck ook nog een " inactive " pakket hebt.
Die heeft geen maandelijkse fee en is ideaal als je aandelen in koopt en houd zonder verdere transacties te doen.
Wel verlies je functies zoals de mobiele app of live koersen, maar dat moet de pret niet bederven
Ook kost een aankooptransactie al €10, maar indien nodig switch je zo weer naar een ander pakket.
Ik weet niet wat je specifieke eisen zijn maar wellicht kun je ook een combinatie maken.
Bijvoorbeeld bij Binck maak je een portefeuille aan met aandelen die je gewoon aanhoud maar bij de giro koop/verkoop je nog wel eens.
Denk er ook aan dat als je nieuw bent bij Binck dat je de eerste 3 maanden sowieso geen fee betaald en je transactietegoed krijgt.
Je kunt dan het beste pakket nemen voor 3 maanden en het transactietegoed gebruiken voor aankopen, daarna zet je het om naar eventueel binck inactive.
Dat pakket heb ik, maar was in de veronderstelling dat ik daar niks mee kon. Bedankt voor de tip.JohanNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:47:
[...]
Wat velen niet weten is dat je bij Binck ook nog een " inactive " pakket hebt.
Voor de volledigheid:
Transactiekosten Binck Inactive
Aandelen, obligaties en turbo's*: €6,50 + 0,1% (minimum: €10, maximum: €150)
Opties per contract: €2,90
Binck turbo's: geen transactiekosten
ETF's: €5 + 0,1% (maximum: €150)
Beleggingsfondsen: €7,50 + 0,15% (maximum: €150)
Futures: €4
Effecten Overige beurzen: €9,50 + 0,15% (minimum: €10, maximum: €150)
Service fee voor beleggingsfondsen en ETF's: 0,15% op jaarbasis
*Betreft aandelen en obligaties op Euronext
Blijkbaar geen service fee voor aandelen. Eenmalige kosten vind ik niet zo spannend voor buy&hold.
[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 11-02-2019 15:19 ]
Deze inactive is mijn keuze samen met de binck turbo's. Lekker goedkoop. Hoewel: moet ik niet verliezen.Aikon schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:01:
[...]
Dat pakket heb ik, maar was in de veronderstelling dat ik daar niks mee kon. Bedankt voor de tip.
Voor de volledigheid:
Transactiekosten Binck Inactive
Aandelen, obligaties en turbo's*: €6,50 + 0,1% (minimum: €10, maximum: €150)
Opties per contract: €2,90
Binck turbo's: geen transactiekosten
ETF's: €5 + 0,1% (maximum: €150)
Beleggingsfondsen: €7,50 + 0,15% (maximum: €150)
Futures: €4
Effecten Overige beurzen: €9,50 + 0,15% (minimum: €10, maximum: €150)
Service fee voor beleggingsfondsen en ETF's: 0,15% op jaarbasis
*Betreft aandelen en obligaties op Euronext
Blijkbaar geen service fee voor aandelen. Eenmalige kosten vind ik niet zo spannend voor buy&hold.
Heb zojuist mijn jaaroverzicht ingezien en ze hebben 15% dividendbelasting ingehouden.Rhemme schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:14:
[...]
Ik zie in de prospectus dat de fondsbeheerder de The Bank of New York Mellon SA/NV is. Is er dan dividendlekkage?
Deze kun je dan verrekenen en terugkrijgen bij je belastingaangifte.
Hier staat nog iets meer: https://www.centraalbehee...ndsbeleggen.aspx#nav-id-7
@Aikon Je kunt ook beide doen, dan heb je een nog iets betere spreiding maar vooral niet je hele vermogen bij één partij.
Als je er wat meer in wilt verdiepen kun je ook een zelf beleggen rekening openen bij Binck en het gratis transactietegoed gebruiken om aankopen te doen.
Daarna zet je je beleggingsrekening om naar inactive en je hebt geen maandelijkse fee.
Op die manier kun je aandelen aanhouden en heb je 0 kosten.
@poehee Vrijwel elk fonds heeft een op/afslag, een ( kleine ) vergoeding om de kosten van aan/verkopen van het fonds zelf te beperken.
Heb hier zelf echter nog nooit iets van gemerkt, maar hierin zouden alle kosten voor het switchen al in verwerkt moeten zijn.
Daarom kan zonder transactiekosten switchen ook prima, tenslotte kun je enkel switchen naar een ander fonds van CB en ontvangen zij hun premie dan ook.
Ik vraag het niet voor mezelf he, ik heb ervaring met beleggen. Ik vraag puur om een mening over centraal beheer t.o.v. Meesman aangezien het ongeveer de helft kost en ook 'gewoon' een brede wereldtracker aanbiedt daarvoor.JohanNL schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:24:
@Aikon Je kunt ook beide doen, dan heb je een nog iets betere spreiding maar vooral niet je hele vermogen bij één partij.
Als je er wat meer in wilt verdiepen kun je ook een zelf beleggen rekening openen bij Binck en het gratis transactietegoed gebruiken om aankopen te doen.
Daarna zet je je beleggingsrekening om naar inactive en je hebt geen maandelijkse fee.
Op die manier kun je aandelen aanhouden en heb je 0 kosten.
Dit klinkt wellicht heel ingewikkeld en risicovol in vergelijking met ETF's maar dit is het zeker niet!
( in het kort ) Wat je moet doen is ( bij voorkeur ) 15 - 25 bedrijven zoeken verspreid over verschillende sectoren, verschillende landen is prima maar je kunt ook prima alles uit Nederland halen.
Deze koop je dan verspreid in waarde aan en je portefeuille is klaar.
Dividend dat wordt uitgekeerd stort je terug naar je eigen rekening als winst en/of spaar je op om er later nog een fonds mee te kopen.
Bij Binck krijg je ook transactietegoed waarmee je alle aankopen in de eerste 3 maanden mee kunt doen.
In principe moet je wel een maandelijkse fee betalen maar als je contact met ze opneemt en aangeeft dat je " Binck inactive " wilt betaal je niks per maand ten koste van dingen die er niet echt toe doen als je geen aan/verkopen meer doet.
Op die manier heb je je eigen " beleggingsfonds " gecreëerd zónder kosten.
Ik heb deze tactiek voor mijzelf en anderen in mijn omgeving ook gedaan en het werkt uitstekend.
Ik en anderen op het forum kunnen wel helpen bij een selectie van aandelen maken, verder op internet is er natuurlijk ook nog heel veel te vinden.
Qua risicoprofiel valt er zelfs ook nog wel wat te kiezen, je kunt het eigenlijk precies zo inrichten als je het maar wilt hebben, zeer groot voordeel imho.
Heel vreemd advies. Je gaat dus een ETF nabootsen, maar met minder spreiding en meer kosten en dan de inhoud laten bepalen door wat nerds die doen alsof ze overal verstand van hebben op een forum.JohanNL schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:54:
@Ko.Kane Als ik je nog een tip mag geven zou ik ook eens kijken naar een Binck zelf beleggen rekening.
Dit klinkt wellicht heel ingewikkeld en risicovol in vergelijking met ETF's maar dit is het zeker niet!
( in het kort ) Wat je moet doen is ( bij voorkeur ) 15 - 25 bedrijven zoeken verspreid over verschillende sectoren, verschillende landen is prima maar je kunt ook prima alles uit Nederland halen.
Deze koop je dan verspreid in waarde aan en je portefeuille is klaar.
Dividend dat wordt uitgekeerd stort je terug naar je eigen rekening als winst en/of spaar je op om er later nog een fonds mee te kopen.
Bij Binck krijg je ook transactietegoed waarmee je alle aankopen in de eerste 3 maanden mee kunt doen.
In principe moet je wel een maandelijkse fee betalen maar als je contact met ze opneemt en aangeeft dat je " Binck inactive " wilt betaal je niks per maand ten koste van dingen die er niet echt toe doen als je geen aan/verkopen meer doet.
Op die manier heb je je eigen " beleggingsfonds " gecreëerd zónder kosten.
Ik heb deze tactiek voor mijzelf en anderen in mijn omgeving ook gedaan en het werkt uitstekend.
Ik en anderen op het forum kunnen wel helpen bij een selectie van aandelen maken, verder op internet is er natuurlijk ook nog heel veel te vinden.
Qua risicoprofiel valt er zelfs ook nog wel wat te kiezen, je kunt het eigenlijk precies zo inrichten als je het maar wilt hebben, zeer groot voordeel imho.
Binck is prima hiervoor hoor. Geen aankoopkosten, alleen een kleine maandelijkse fee. Nadeel van een klein bedrag is dat je weinig stuks kan kopen of niet lekker uitkomt, maar dat is nou eenmaal niet anders. Gewoon compenseren een volgende keer. Bij Meesman is dat nadeel dan weer niet. Niks mis met €75/mnd.seadogg schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:36:
Ik weet niet zeker of het juist is wat ik nu doe maar fijn:
afgelopen periode zo goed als de 256 pagina's doorgelezen maar ik zit toch nog met een paar twijfel problemen.
Ik wil heel graag gaan leren beleggen. Mijn inleg is niet hoog. Dit zal nu op het begin een bedrag zijn van 75 euro (heel laag.. ik weet het. Ik hoop / verwacht dat dit in de toekomst hoger word).
Dit betekend 900 euro inleg per jaar op basis van 1 transactie per maand á 75 euro.
Overal waar ik wil starten zijn de kosten hoog, waardoor het lijkt alsof ik meer betaal voor mijn rekening dan ik als rendement ontvang? Zie ik dit nu fout of begrijp ik het gewoon niet helemaal?
Binck spreekt mij het meest aan. ik wil enkel storten - iemand anders laten beleggen en er niet meer naar om hoeven te kijken. Wel wil ik uit kunnen betalen wanneer ik wil. Ik wil geen 10 jaar vast of iets dergelijks ondanks dat ik dit waarschijnlijk wel laat doen.
Iemand tips?
writser schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:17:
[...]
Dit lijkt me waardeloos advies. Of in elk geval heel gevaarlijk. Zeker het deel waar je hier gaat crowdsourcen welke aandelen je moet kopen .. Lekker in de Tesla, Cannabis startups en Nederlandse vastgoedfondsen.
Aikon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:43:
[...]
Heel vreemd advies. Je gaat dus een ETF nabootsen, maar met minder spreiding en meer kosten en dan de inhoud laten bepalen door wat nerds die doen alsof ze overal verstand van hebben op een forum.

Laat ik de strategie van @JohanNL iets anders verwoorden (maar dezelfde gedachtegang):
- Begin met een groot startkapitaal
- Maak een account aan bij Binck of andere broker met actie voor transactietegoed
- Pak de volledige lijst van de MSCI World of desnoods S&P 500
- Neem de top 50 en koop deze gewogen naar market cap of equal weight
- Laat account op inactive zetten
- Gefeliciteerd, je hebt nu gratis bijna hetzelfde als een USA/World ETF
- Koop met nieuwe, maandelijkse inleg bij bijv. degiro in de kernselectie
Let op: ik sta hier zelf absoluut niet achter voor de beginnende belegger. Dit kán interessant zijn in heel specifieke gevallen. Echter niet per om de transactietegoed actie, want je zult toch periodiek moeten herbalanceren. Het is eerder interessant omdat de transactiekosten (voor aankoop en herbalanceren) voor zeer grote portefeuilles kleiner zijn dan de TER op een ETF.
[ Voor 11% gewijzigd door Longcat op 26-03-2019 20:42 ]
Betreft Lynx:evleerdam schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:35:
[...]
Ja dat snap ik, zie een paar posts terug![]()
Laten we zeggen:
40,000 euro
5 populaire ETF's, vrijwel overal verkrijgbaar
4 transacties per jaar.
DeGiro: 5 euro per jaar (aansluitkosten, afhankelijk van welke beurzen)
Flatex: gratis (maar slechte uitvoering van orders?)
Lynx: 60 euro per jaar fee + 24 euro transactiekosten
Binck: 36 eur per jaar fee + 24 euro transactiekosten
Zijn er andere brokers die tegen deGiro of Flatex opkunnen?
Je totale kosten zijn daar dus 60 euro per jaar als je transacties handig verdeelt, geen 84.Per effectenrekening bedraagt de platform fee standaard € 5,00 per kalendermaand en wordt deze verminderd met de gemaakte transactiekosten. De fee vervalt daarmee al wanneer u in een maand meer dan € 5,00 aan transactiekosten heeft gemaakt.
Bij Binck kun je een verzoek indienen om je account naar 'inactive' te switchen, als ze dat inwilligen betaal je niet de 36 euro per jaar. De vraag is wel hoe lang dat nog mogelijk blijft.
In jouw situatie zou ik gewoon alles bij deGiro parkeren geloof ik. En als je graag wil spreiden vanuit het oogpunt van risicobeperking dan zou ik mijn geld liever verplaatsen naar Binck of Lynx (en wat extra betalen) dan naar een nieuwe broker met intransparante orderuitvoering. Zo veel is 60 euro per jaar nou ook weer niet op een portfolio van 40k. En op een gegeven moment kun je je afvragen of de paar tientjes die je bespaart het waard zijn dat je een bedrag met 4 nullen parkeert bij een onbewezen partij. Slimme besparing of penny-wise, pound-foolish?
Maar goed, dat is slechts mijn mening.
Onvoorstelbaar!
Ik begrijp dat dat hun verdienmodel is, maar er zijn ook heel veel aandelen die gewoon dezelfde bied/laat prijs hanteren als de reguliere beurs ( AEX bijvoorbeeld ).writser schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:39:
[...]
Het is niet te mooi om waar te zijn. Bied/laat prijzen zijn indicatief, market makers verdienen goed geld aan het uitvoeren van alle retail orders en daar krijgt Flatex weer een kickback van terug. Dàt is hun verdienmodel. En omdat ze alles op hun eigen beursje doen is er geen competitie van high frequency traders of andere partijen die ook graag liquiditeit willen verschaffen, dus ze kunnen lekker zelf bepalen hoe wijd de spreads zijn.
Een lang verhaal, maar waar het op neer komt is dat trades bij Flatex gemiddeld genomen op een iets slechtere prijs worden uitgevoerd en dat je zo indirect transactiekosten betaalt. Het mooie is dat dat als particulier enorm lastig te beoordelen is (is de koop van VWO op 42.58 nou goed of betaal ik eigenlijk 3 cent te veel?) waardoor je al snel geneigd bent om te denken: geen transactiekosten, wat een fantastische broker
Pak bijvoorbeeld ING erbij en vergelijk het met de live koersen van de AEX, is precies hetzelfde en op flatex hanteren ze ook deze bied/laat prijzen.
Wat verdient de marketmaker / flatex hier aan?
Dit doet Binck ( met inactive pakket ), de Giro ( uitgezonderd kernselectie ) en in het geval van een rekening bij Robeco zelf ook(?)Pistachenootje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:10:
Ik heb dit al meerdere keren gepost, maar is nu weer relevant. Tot 1,2% hogere kosten bij Flatex door distributievergoeding:
https://www.finner.nl/nie...utievergoeding-op-fondsen
Wel hoge management fee's overigens, maar dan doe je die fondsen bij een andere broker, voor ETF's en '' gewone '' beleggingsfondsen zijn er genoeg hele voordelige alternatieven te vinden.
Flatex vraagt ook een absurde 7%+ rente op debet stand, maar als je er een beetje om denkt heb je daar geen last van.
Voor gewoon los aandeeltjes kopen werd je altijd kaal geschoren bij de huidige brokers en/of moet je meedoen aan het uitlenen van effecten, vooral als je niet zoveel geld om te beleggen hebt en toch ( enigszins ) een leuke spreiding wilt maken was het niet rendabel en was een ETF of een beleggingsfonds the way to go.
Nu met Flatex lijkt dit wel rendabel te zijn.
Per januari wordt Binck Inactive omgezet in een betaald pakket. Ze proberen de pijn nog te verzachten met een korting. Met daarbij een redelijk agressief verhaal dat het overboeken van accounts bij een andere broker (lees DeGiro) 100,- per regel kost. Op de site van DeGiro staat een heel ander verhaal. Kosten 10,- per regel en portefeuilles boven de 30k 3000,- worden gratis verwelkomd. Lynx ontvangt ook gratis.
Dat wordt weer rekenen en vergelijken...
NL:
1. Toch wat Euro exposure
2. Op de dag van de Brexit stemming (2016) aanzienlijk ingestapt en nooit afgeroomd (o.a. DSM voor 50 euro etc.)
3. Had op binck de DRIP aanstaan
UK:
1. is imho ondergewaardeerd
2. BATS, Rio, BP, GSK halen grootste gedeeld vd omzet buiten de UK
3. mooi dividend
4. Naast EUR en USD ook GBP exposure (al heeft de Pond niet bepaald goed uitgepakt
Momenteel mijn portfolio van Binck naar DeGiro en Flatex aan het verhuizen ivm aflopen Inactive Account (zie eerdere post @Monga )
Oja, en de Rabo certificaten vanmorgen de deur uitgedaan. Die ga ik switchen voor USA Pharma en Tech; daar ga ik naar mijn eigen verwachting meer rendement halen dan ~5% die de Rabo's nu nog geven
[ Voor 11% gewijzigd door The_Yakuza op 10-09-2019 13:24 ]
Ik had die van mij ook op inactive tot een paar maanden terug waarbij ze met een actie kwamen; 500euro transactietegoed als je het overzet naar het green pakket.
Dit destijds gedaan, maar ik ben van plan het binnenkort weer over te zetten naar inactive, kan dit überhaupt nog wel dan?
Ben benieuwd met wat voor aanbod binck dan komt want als dit doorgaat dan overweeg ik de boel gewoon op te zeggen.
Ik ben ook gewoon een betalende klant bij hun want ik doe zo af en toe een transactie, maar ik heb een hekel aan service fee's.
@wimjongil Ik snap de gedachte, hij is heel logisch, maar de Nederlandse economie leunt heel erg op het buitenland.
Wat je wel kunt stellen is; gaat het goed in het buitenland, dan gaat het goed met Nederland, gaat het slecht in het buitenland, dan gaat het ook slecht met Nederland.
En even voor de duidelijkheid; ik bedoelde dan ook niet dat je alles in een firma moet stoppen die alleen ( nu ) nog in NL actief is, maar kijk naar ASML, Shell, Unilever en Arcelor mittal bijvoorbeeld, dat zijn Nederlandse ( en ook Britse ) bedrijven die wereldwijd actief zijn.
Deze bedrijven profiteren ook van de wereldwijde economie.
[ Voor 35% gewijzigd door JohanNL op 10-09-2019 13:28 ]
Voor zover ik weet kun je niet meer terug switchen. De resterende inactive klanten (zoals ikJohanNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:20:
@The_Yakuza Serieus? Binck inactive verdwijnt?
Ik had die van mij ook op inactive tot een paar maanden terug waarbij ze met een actie kwamen; 500euro transactietegoed als je het overzet naar het green pakket.
Dit destijds gedaan, maar ik ben van plan het binnenkort weer over te zetten naar inactive, kan dit überhaupt nog wel dan?
Ben benieuwd met wat voor aanbod binck dan komt want als dit doorgaat dan overweeg ik de boel gewoon op te zeggen.
Ik ben ook gewoon een betalende klant bij hun want ik doe zo af en toe een transactie, maar ik heb een hekel aan service fee's.
Bovenaan die link zie je dat ik toen op Fok! juist de tip gaf van het Inactive account
PS: weet iemand waarom ik niet het vermogensrendement-topic kan posten? -> Nevermind, zie het al. Maandje wachten dus.
Had net de mooie tip om je DUO-schuld zo langzaam mogelijk af te lossen/lang mogelijk uit te stellen. Lenen tegen 0% en dan tegen 3,03% in het nieuwe stelsel opgeven. Nieuwe stelsel geeft NOG minder incentive om af te lossen

Als het echt niet meer mogelijk is om terug te keren naar inactive, dan koop ik niks meer aan en verkoop ik enkel, zodra alles verkocht is wordt de rekening dan opgezegd.
We hebben nu Flatex en desnoods nog Degiro, Lynx etc. die allemaal voordeliger zijn dan Binck.
Het is ook wel ironisch eigenlijk, ze waren vroeger de prijsvechter voor lagere kosten, maar zijn nu juist een van de duurste met van die 20e eeuwse service fee's
[ Voor 15% gewijzigd door JohanNL op 10-09-2019 13:40 ]
Dit topic is gesloten.