• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:02
Weemism schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:19:
@ezra070 Twee andere apps die niet, of iig regelmatig niet, functioneren met de EU rom zijn die van Netflix en PayPal. Gebruik je die toevallig ook, en werken die wel?

Het zijn ook deze problemen die me uiteindelijk hebben doen besluiten me maar bij de officiële Global rom te houden, ook al blijft het wat mij betreft wel een nadeel dat je dan dus op het Engels bent aangewezen, en zoals gezegd veel apps onaanpasbaar defaulten naar een Engelstalige versie (incl. zelfs de desktopversie van Whatsapp Web die daardoor supertraag wordt a.g.v. de woordcorrectie die daardoor ook onaanpasbaar op Engels staat).

Overigens niet dat ik problemen heb met de taal zoals @IAmNice aangeeft dat het voor hem daarom geen issue is, maar ik vind het gewoon prettiger om al m'n interface elementen in het Nederlands te hebben.
Heb je al geprobeerd om dmv morelocale2 via ADB je regio op NL te zetten? Je systeemtaal is nog steeds Engels, maar apps denken dat je in NL bent dus gebruiken dan ook hun NL settings. Het is dus niet onaanpasbaar. Google maar even op morelocale 2 without root.

P.S. Ik probeerde dit bij een Redmi 3S, lukte niet, bleek dat de WiFi niet aan mocht staan....

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:46

Kiswum

Gadget reviewer

Weemism schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:19:
@ezra070 Twee andere apps die niet, of iig regelmatig niet, functioneren met de EU rom zijn die van Netflix en PayPal. Gebruik je die toevallig ook, en werken die wel?

Het zijn ook deze problemen die me uiteindelijk hebben doen besluiten me maar bij de officiële Global rom te houden, ook al blijft het wat mij betreft wel een nadeel dat je dan dus op het Engels bent aangewezen, en zoals gezegd veel apps onaanpasbaar defaulten naar een Engelstalige versie (incl. zelfs de desktopversie van Whatsapp Web die daardoor supertraag wordt a.g.v. de woordcorrectie die daardoor ook onaanpasbaar op Engels staat).

Overigens niet dat ik problemen heb met de taal zoals @IAmNice aangeeft dat het voor hem daarom geen issue is, maar ik vind het gewoon prettiger om al m'n interface elementen in het Nederlands te hebben.
Beide apps werken bij mij al minimaal 6 maanden zonder problemen op al mijn xiaomi.eu roms.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 29-09 05:35
Weemism schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:45:
[...]

Ik zal er wel gigantisch omheen kijken, maar ik kan buiten het 'favoriten' van je post geen upvote of like knop vinden :? . Ben overigens wel gewoon ingelogd met m'n Mi account, dus als ik mis hoor ik graag!

Vertaling zelf staat er dus nog minder voor dan ik me kon herinneren, op 30% dus kennelijk, niet op de 60% die ik in m'n hoofd had. Ik vind het toch wat merkwaardig, ook al eerder hier een keer gezegd, dat heel wat obscuurder talen/dialecten wel compleet zijn, en NL niet. Duidelijk natuurlijk dat NL ook geen formele markt voor Xiaomi is nog (ondanks de warehouses in Spanje en Polen inmiddels), maar iets lijkt er toch niet goed te gaan met de projectleiding van de NL vertaling op Crowdin.
Het zijn vrijwilligers die wanneer ze tijd hebben de software vertalen voor jou. Dus ja als je niet veel man hebt en er is geen goede leiding.

En daarnaast hebt dat niks met de europese warehouses te maken. Dat is alleen om het ons iets gemakkelijker te maken bij het bestellen van hun producten om geen verrassende extra kosten als "douane kosten" te krijgen. Want wordt vast geleverd met een "global ROM"

En wees blij xiaomi.EU is de enige van alle die nog de taal up-to-date houdt.

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

jaapsander schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:44:
[...]

Heb je al geprobeerd om dmv morelocale2 via ADB je regio op NL te zetten? Je systeemtaal is nog steeds Engels, maar apps denken dat je in NL bent dus gebruiken dan ook hun NL settings. Het is dus niet onaanpasbaar. Google maar even op morelocale 2 without root.

P.S. Ik probeerde dit bij een Redmi 3S, lukte niet, bleek dat de WiFi niet aan mocht staan....
Dank voor de tip, deze methode was nog niet bij me bekend. Niettemin had je dus kennelijk geen succes ermee bij je Redmi, of was het toch gelukt na het uitschakelen van WiFi tijdens het installatieproces?

Zoals aangegeven, persoonlijk vind ik het dus soms storend v.w.b. die apps in het Engels, maar geen gamebreaker. Met 'onaanpasbaar' doelde ik overigens op de onaanpasbaarheid binnen de meeste apps zelf aangezien die defaulten op de systeemtaal, en vervolgens geen optie bieden alsnog de NL taal te kiezen. Ik doelde dus niet op het al dan niet mogelijk zijn op het toestel (wat overigens idd ook geen mogelijkheid is binnen de reguliere functionaliteit, maar dus wel via een omweg).
Kiswum schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:37:
[...]

Beide apps werken bij mij al minimaal 6 maanden zonder problemen op al mijn xiaomi.eu roms.
Ik heb het even teruggezocht in dit topic, en je maakt hier halverwege vorig jaar idd melding van nadat er bij eerdere versies van de EU rom wel problemen werden gemeld door verschillende gebruikers. Kennelijk nu dus opgelost, dus mooi. Voor mij was de lokalisatie (en dus het flashen naar de EU rom) niet de hoogste prio, het goed functioneren van alle apps (in mijn geval iig mijn ING bankapp, en abonnementsdiensten zoals Netflix en Spotify) zijn dat wel, dus heb het een tijdje naast me neergelegd. Nu er kennelijk geen problemen meer zijn met SafetyNet (hoewel ik wel gelezen meen te hebben dat Netflix geen installatie van zijn app toestaat op geroote toestellen) ga ik het toestel de komende tijd dan waarschijnlijk dan alsnog flashen, of iig uitzoeken of alle apps idd probleemloos zullen werken,
theduke1989 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 05:56:
[...]

Het zijn vrijwilligers die wanneer ze tijd hebben de software vertalen voor jou. Dus ja als je niet veel man hebt en er is geen goede leiding.

En daarnaast hebt dat niks met de europese warehouses te maken. Dat is alleen om het ons iets gemakkelijker te maken bij het bestellen van hun producten om geen verrassende extra kosten als "douane kosten" te krijgen. Want wordt vast geleverd met een "global ROM"

En wees blij xiaomi.EU is de enige van alle die nog de taal up-to-date houdt.
Misschien interpreteer ik je antwoord verkeerd, maar ik snap even niet waarom je hier zo defensief op reageert. Ik begrijp dat het een vrijwilligersproject is, het gaat tenslotte over crowdsourcing, ik begrijp de keuze van Xiaomi hiervoor, en juich het zelfs toe dat ze deze effort op z'n minst leveren. Zoals eerder aangegeven heb ik me er zelf ook voor aangemeld, net als een vriend van me die nota bene professioneel vertaler is. Ik vind het dan niet onterecht om aan te geven dat het jammer is dat het project kennelijk niet van de grond komt, en er ook geen enkele reactie komt als je je aanmeldt. Dat kan vanwege oorzaken, want idd vrijwilligerswerk, maar als ik dan zeg dat er iets niet goed gaat met de projectleiding is dat volgens mij geen onterechte constatering.

V.w.b. de Europese warehouses verwacht ik ook niet dat dat een reden moet zijn dat de lokalisatie nu op orde moet komen (waarbij deze natuurlijk net als alle nu wel al aanwezige lokalisatie ook gewoon in de reeds bestaande Global rom kan), ik gaf zelfs aan dat NL formeel nog steeds geen afzetmarkt is, en dat lijkt me reden genoeg om dan nog geen dure lokalisatie te maken. Wel zou je kunnen verwachten dat als Xiaomi zich meer op de EU markt is gaan richten, wat ze uitdrukkelijk zijn gaan doen, daar hopelijk toch ook meer werk van wordt gemaakt, zeker in verhouding tot de staat van het genoemde crowdsourcingproject dat er nu is en duidelijk niet loopt zoals het hoort.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@Weemism
Ik vind het dan niet onterecht om aan te geven dat het jammer is dat het project kennelijk niet van de grond komt, en er ook geen enkele reactie komt als je je aanmeldt. Dat kan vanwege oorzaken, want idd vrijwilligerswerk, maar als ik dan zeg dat er iets niet goed gaat met de projectleiding is dat volgens mij geen onterechte constatering.
Dat is inderdaad erg vreemd. Volgens mij heeft tot nu toe nog steeds niemand toegang gekregen tot de mappen van de vertalingen. Het vreemde is, dat in september 2017 nog wel iemand was toegevoegd. Ik weet niet waar de berichten terechtkomen, maar het gaat in ieder geval niet goed als je na 4 maanden nog steeds geen toegang of bericht ontvangen, zelfs niet via de de Xiaomi admin die daarop is gezet.

• jaapsander
  • Laatst online: 24-11 14:02
Weemism schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:00:
[...]

Dank voor de tip, deze methode was nog niet bij me bekend. Niettemin had je dus kennelijk geen succes ermee bij je Redmi, of was het toch gelukt na het uitschakelen van WiFi tijdens het installatieproces?

Zoals aangegeven, persoonlijk vind ik het dus soms storend v.w.b. die apps in het Engels, maar geen gamebreaker. Met 'onaanpasbaar' doelde ik overigens op de onaanpasbaarheid binnen de meeste apps zelf aangezien die defaulten op de systeemtaal, en vervolgens geen optie bieden alsnog de NL taal te kiezen. Ik doelde dus niet op het al dan niet mogelijk zijn op het toestel (wat overigens idd ook geen mogelijkheid is binnen de reguliere functionaliteit, maar dus wel via een omweg).

[...]

Ik heb het even teruggezocht in dit topic, en je maakt hier halverwege vorig jaar idd melding van nadat er bij eerdere versies van de EU rom wel problemen werden gemeld door verschillende gebruikers. Kennelijk nu dus opgelost, dus mooi. Voor mij was de lokalisatie (en dus het flashen naar de EU rom) niet de hoogste prio, het goed functioneren van alle apps (in mijn geval iig mijn ING bankapp, en abonnementsdiensten zoals Netflix en Spotify) zijn dat wel, dus heb het een tijdje naast me neergelegd. Nu er kennelijk geen problemen meer zijn met SafetyNet (hoewel ik wel gelezen meen te hebben dat Netflix geen installatie van zijn app toestaat op geroote toestellen) ga ik het toestel de komende tijd dan waarschijnlijk dan alsnog flashen, of iig uitzoeken of alle apps idd probleemloos zullen werken,
Na het uitschakelen van de WiFi was het inderdaad gelukt. Ik vermelde het als tip voor het geval je het wilde proberen en tegen hetzelfde probleem aan ging lopen als ik (wie zet z'n wifi nou nog uit thuis). Ik kan het aanbevelen, navigeren in het Nederlands is toch een stuk eenvoudiger wanneer straatnamen ook daadwerkelijk te verstaan zijn.

Mbt je 2e punt, het is inderdaad zo dat bepaalde apps moelijk kunnen doen wanneer je je telefoon geroot hebt. Echter is een EU ROM van zichzelf helemaal niet geroot, dat kun je nog aanvullend doen. Het enige wat nodig is, is het unlocken van je bootloader, wat dus iets anders is dan rooten. Zelf nog niet geprobeerd, maar heb gelezen dat wanneer je gebruik maakt van Magisk om te rooten sommige apps dit niet detecteren.

• Taan
  • Laatst online: 12-10 17:26
Ik probeer Mobile Iron te installeren. dat is een soort beveiligingsapp. Die heb ik nodig zodat ik mijn werkmail en agenda op mijn privé mobiel kan zien.
Mobile Iron wil mijn telefoon encrypten en dat lukt niet. En als het niet lukt is meteen mijn telefoon corrupt en moet ik hem helemaal opnieuw installeren.

Hebben jullie een idee waarom dit mis gaat?

Ik heb het nu 2x geprobeerd. De 1e keer stond er vrij veel data op en heb ik het na 6 uur opgegeven.
Nu staat er vrijwel niks op en is hij alweer 1,5 uur bezig.
Het progressbalkje was vrij snel vol, dus ik denk dat het weer niet lukt.

Gelukkig heb ik deze keer wel een back-up gemaakt ;-)

Ik gebruik xiaomi.eu_multi_MI6_7.9.21_v9-7.1

• theduke1989
Taan schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:25:
Ik probeer Mobile Iron te installeren. dat is een soort beveiligingsapp. Die heb ik nodig zodat ik mijn werkmail en agenda op mijn privé mobiel kan zien.
Mobile Iron wil mijn telefoon encrypten en dat lukt niet. En als het niet lukt is meteen mijn telefoon corrupt en moet ik hem helemaal opnieuw installeren.

Hebben jullie een idee waarom dit mis gaat?

Ik heb het nu 2x geprobeerd. De 1e keer stond er vrij veel data op en heb ik het na 6 uur opgegeven.
Nu staat er vrijwel niks op en is hij alweer 1,5 uur bezig.
Het progressbalkje was vrij snel vol, dus ik denk dat het weer niet lukt.

Gelukkig heb ik deze keer wel een back-up gemaakt ;-)

Ik gebruik xiaomi.eu_multi_MI6_7.9.21_v9-7.1
Wij hebben in onze bank ook Mobile IRon voor alle iPhones. En we hebben elke week een techneut van Mobile IRon op de zaak die probeert problemen op TR lossen met het systeem. Het werkt maar veel mensen hebben last ervan. Maar goed op Android nooit geprobeerd. Bij ons is Mobile IRon ook gekoppeld aan de active directory. Hoe is dat bij jou?

• Taan
  • Laatst online: 12-10 17:26
Geen idee. Maar volgens mij zit het probleem vooral in het encrypten van Miui. Ik zag elders ook al iemand met problemen en dat was niet gerelateerd aan Mobile IRon.

Uiteindelijk lukte het geloof ik wel, maar ik begreep niet hoe, het werd me te ingewikkeld.

https://forum.xda-develop...iui-9-encryption-t3710299

[Voor 36% gewijzigd door Taan op 13-02-2018 15:37]

• xon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:00
Ik heb iets geks.

Ik heb een netatmo weerstation. De app hiervoor geeft alle info maar heeft ook een aantal handige widgets zodat je direct op je homescherm bv de temperatuur kan zien.

Nu heb ik sinds een maand of 4 ineens het probleem dat ik niet meer alle widgets kan installeren en er doodleuk bij staat dat ze verouderd zijn. Na even Googlen lijkt het niet algemeen android ding dus ik begin er steeds meer aan te denken dat het aan de (EU) rom ligt.

Ik heb dit met alle versies tot nu toe sinds een maand of vier. De netatmo app is Helemaal up to date en ook nog recent geupdate.

Iemand een idee?

• Timmiboy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-10 23:23
Hallo. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe snapdragon 835 phone. Heb nog steeds veel interesse bij de Xiaomi Mi6. Ik krijg alleen de indruk dat er nog veel onstabiel is. Klopt dit? Of is dit afhankelijk puur van de rom?

Als ik m' ga halen neem ik de 128gb versie. Heb een budget van 350€

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:42
Timmiboy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 00:35:
Hallo. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe snapdragon 835 phone. Heb nog steeds veel interesse bij de Xiaomi Mi6. Ik krijg alleen de indruk dat er nog veel onstabiel is. Klopt dit? Of is dit afhankelijk puur van de rom?

Als ik m' ga halen neem ik de 128gb versie. Heb een budget van 350€
Onstabiel? Denk niet dat dit een eigenschap is van eender welke Xiaomi telefoon :)

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 26-11 14:38
Wie of wie. Heb de eu rom stable geïnstalleerd. Als ik een foto of afbeelding als achtergrond kies, verdwijnt deze na verloop van tijd. Het scherm is dan zwart. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Timmiboy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 00:35:

[...]
Net als bij je vraag over de lader in het levertijden topic ben ik ook hier weer benieuwd naar je bron aangezien dit signaal me totaal onbekend is.

Over de EU rom kan ik niets uit eigen ervaring zeggen, maar heb daar in dit topic weinig schokkends over gelezen wat niet ook voor andere custom roms voor andere toestellen/merken geldt.

V.w.b. de standaard meegeleverde Global rom kan ik je iig zeggen dat deze stabiel is als een huis, en zoals ook al in het levertijdentopic aangegeven 100% functioneel behoudens het ontbreken van de Nederlandse taal en de beperkte 4G ondersteuning op de KPN en Vodafone netwerken (door het ontbreken van ondersteuning van de verouderde band 20 die deze providers nog gebruiken voor 4G).

• Timmiboy
Weemism schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Net als bij je vraag over de lader in het levertijden topic ben ik ook hier weer benieuwd naar je bron aangezien dit signaal me totaal onbekend is
Er zijn genoeg voorbeelden. Camera die vast loopt,apps die crashen. Phone gaat plotseling in standby mode. Ook bij Miui9 lees ik hier en daar wat problemen. In deze thread zie ik ook mensen wat struggelen met apps. Ik vraag me dus af hoe jullie ervaring hier mee is

• bottom line
  • Laatst online: 00:42
Timmiboy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:04:
[...]

Er zijn genoeg voorbeelden. Camera die vast loopt,apps die crashen. Phone gaat plotseling in standby mode. Ook bij Miui9 lees ik hier en daar wat problemen. In deze thread zie ik ook mensen wat struggelen met apps. Ik vraag me dus af hoe jullie ervaring hier mee is
De 100 mensen die geen probleem hebben hoor je hier ook niet. De 10 anderen hopen hier een antwoord te zoeken :)
Dan mag je ook geen Galaxy / iPhone / Oneplus kopen want ook in die threads zijn mensen die problemen hebben met hun telefoons.
Het forum van de Xiaomi Mi5s / mi5 / redmi... staan ver onderaan / zijn redelijk inactief wat dus betekent dat iedereen tevreden is :)

• Timmiboy
bottom line schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:17:
[...]

Het forum van de Xiaomi Mi5s / mi5 / redmi... staan ver onderaan / zijn redelijk inactief wat dus betekent dat iedereen tevreden is :)
Mensen die tevreden zijn zullen ook nooit snel contact maken op een forum dan mensen die problemen hebben. Overigens is er nog geen hele grote markt voor Xiaomi in de EU

Edit:Ik ben al vrij zeker van mijn aankoop. Ik zie de Xiaomi Mi 6 dan ook als een phone voor de wat uitdagendere gebruiker die veel met roms in de war gaat, en zo de meest persoonlijke omgeving creëert

[Voor 18% gewijzigd door Timmiboy op 22-02-2018 22:58]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Timmiboy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:04:
[...]

Ik heb m'n Mi 6 sinds juli vorig jaar in gebruik maar herken iig geen van de problemen die je noemt vanuit m'n eigen ervaring met de Global rom en Miui 9 (of 8 wat dat betreft).

Ik denk dat het dus wel los loopt, en eens met wat @bottom line hierboven ook al schrijft.

• theduke1989
Timmiboy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:49:
[...]

Mensen die tevreden zijn zullen ook nooit snel contact maken op een forum dan mensen die problemen hebben. Overigens is er nog geen hele grote markt voor Xiaomi in de EU

Edit:Ik ben al vrij zeker van mijn aankoop. Ik zie de Xiaomi Mi 6 dan ook als een phone voor de wat uitdagendere gebruiker die veel met roms in de war gaat, en zo de meest persoonlijke omgeving creëert
Ik denk juist dat er veel vraag naar is naar de xiaomi.eu ROM juist omdat het nu vanuit Polen/Spanje wordt geleverd. En mensen geen zin hebben in een halfbakken Chinese ROM en dus ideaal is zo'n Europese rom..

En dan nog dat het puur voor mensen is die alleen ROMS installeren? Nah het is 1x installeren van de EU ROM of een LineageOS ROM en gaan met die banaan. Tenslotte zit je ook nog eens op een Tweakers forum. Waardoor dit dus juist is bedoeld. Experimenteren met dit soort installaties. En het is geen Rocket sience. Misschien de eerste/tweede keer. Maar daarna is het vrijwel op alle xiaomi toestellen het zelfde installatie proces wat je moet volgen.

Ik denk en weet vrijwel zeker dat de EU rom stabieler en sneller is dan de meeste Roms die worden getoond. Zelfs sneller dan bijvoorbeeld een Samsung/LG Android etcetc. En buiten dat is Xiaomi bijvoorbeeld de EU ROM velen malen s sneller in het dichten van ernstige leaks in het systeem. Dan bijvoorbeeld een Samsung device. Vaak dezelfde dag of sowieso binnen 3 werkdagen heb je al de patch update binnen.

Daarnaast ook de big guys als Apple/ Samsung/ Sony etcetc hebben problemen met de software.
Als je de laatste tijd kijkt naar alle foute updates van Apple. Hoe wil je dat goed praten dan????? Tell me???

Enige wat ik mis op Xiaomi toestellen is Gorilla Glass - want Xiaomi schermen zijn echt val gevoelig.
En band20 mis ik erg vaak bij hun. Dat zijn de twee major requests voor mij!!!!

[Voor 32% gewijzigd door theduke1989 op 23-02-2018 11:01]

• baldyman
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-11 15:02
theduke1989 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 05:16:
[...]
Enige wat ik mis op Xiaomi toestellen is Gorilla Glass - want Xiaomi schermen zijn echt val gevoelig.
Mi6 heeft Gorilla Glass 4 (bron). Mi Note 3 en Mi Mix 2 trouwens ook.
Het gemis van band 20 is idd jammer maar daar heb ik tot nog toe nauwelijks last van. Wel voornamelijk randstad.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

theduke1989 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 05:16:
[...]

Zoals hierboven al aangegeven is het scherm gewoon Gorilla Glass, en de scratchtest van JerryRigEverthing toont ook aan dat deze niet beter of slechter presteert dan eender welke smartphone met een glazen scherm. Krassen ontstaan bij de gebruikelijke Mohs 6 hardheid.

Merk zelf na ruim 7 maanden gebruik aan het scherm ook niet meer of minder krassen of valgevoeligheid dan ik wat gewend was bij m'n vorige toestellen van o.a. Sony, HTC of Nokia. Wel loopt bij de Mi 6, anders dan bij deze genoemde toestellen, het glas tot aan het uiteinde van de bezels waardoor impact bij val nu eenmaal minder goed kan worden geabsorbeerd, maar ook dat is net als bij toestellen met een vergelijkbaar ontwerp.

Niettemin, zoals al vaker opgemerkt hier lijkt de glazen achterkant van de Mi 6 helaas wel een stuk minder krasbestendig te zijn. En omdat deze a.g.v. het gebruik van afgerond glas van nature zo glad is is het risico dat ie van een oppervlakte afglijdt hoger dan met een aluminium, kunststoffen of matglazen achterkant. Maar dat is bij de 1150 euro kostende iPhone X met dat superglas van Apple niet veel beter.

• WahWah
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 00:52
Krijg net de melding voor een nieuwe update V9.2.3.0.OCAMIEK (Stable Rom Global)
http://en.miui.com/download-326.html

En hier de discussie op xiaomi forum met de highlights: http://en.miui.com/thread-1897888-1-1.html

[Voor 30% gewijzigd door WahWah op 27-02-2018 16:42]

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:41
Net melding gekregen van een nieuwe update: V9.2.3.0.OCAMIEK. Straks even installeren.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

In m'n enthousiasme (want eindelijk Oreo) de update meteen gedownload en geïnstalleerd, wat overigens heel vlot ging, maar nu het MIUI forum lezende dat @WahWah linkte wou ik dat ik daar even mee had gewacht. Er is natuurlijk altijd wel gezeur door gebruikers, al dan niet terecht, maar in dit geval zijn de commentaren wel uniform negatief, met name over de notificaties en wijziging van sommige icons (die van Google hebben nu ineens een lelijk wit vierkant kader er omheen bijvoorbeeld).

Ik ga zo maar eens kijken wat ik er zelf van vind, maar fair warning voor degenen die 'm nog niet hebben geïnstalleerd dat je misschien beter nog even kan wachten tot de volgende update en plooien die er nu kennelijk nog in zitten (deels) zijn gladgestreken.

Voor degenen die 'm wel al hebben geïnstalleerd, wat zijn jullie eerste indrukken?

• Mantis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:49
Ik merk inderdaad problemen met notificaties. Outlook doet bijvoorbeeld heel raar: soms verschijnen er opeens zo'n 10 icoontjes. Ook zit je weer met het oude miui notificatie systeem.
Indien de changelog je weinig zegt, zou ik deze update links laten liggen.

• ronald1989
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 31-05 12:02
Zag zojuist dat de SNS app een update heeft gehad, maar helaas nog steeds dezelfde foutmelding en geen werkende app.

Erg vervelend dit :|

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 26-11 13:06
ronald1989 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:48:
Zag zojuist dat de SNS app een update heeft gehad, maar helaas nog steeds dezelfde foutmelding en geen werkende app.

Erg vervelend dit :|
Ik wou hier net over posten: heb nog steeds hetzelfde probleem.

SNS heb ik maar weer gecontact en ik wacht maar weer af.

De ABN app van mijn vriendin en de bunq app (die test ik maar uit...gratis account...etc.) werken wel braaf zonder gedoe.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Beide op de standaard Global rom? Hier iig ook geen problemen met de ING app daarmee.

• ezra070
Ik gebruik de Xiaomi.eu rom.
Heb meerdere malen een fabrieksreset ed. gedaan.

Andere apps van financiële diensten (bunq, Robeco, ABN, gulden, Binance, etc) werken zonder problemen.

• ronald1989
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 31-05 12:02
Ik draai op de laatste EU weekly rom (8.2.1.)
Het probleem is mij begonnen sinds de upgrade naar Android 8.

Ook geen problemen met ABN inderdaad.

• FXX
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:32
ronald1989 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:31:
Ik draai op de laatste EU weekly rom (8.2.1.)
Het probleem is mij begonnen sinds de upgrade naar Android 8.

Ook geen problemen met ABN inderdaad.
Op de Global rom doet de SNS app het altijd gewoon. Ook op de laatste versie (9.2.3.0 OCAMIEK), Android 8.0 dus, werkt het gewoon naar behoren. Nu de notificaties in deze android versie nog.. :F

• ezra070
Die notificaties... :X
Heb jij overigens wel root rechten in de Global-rom? SNS wijt dit probleem door dat we onze telefoon geroot hebben.
Vandaag komt er weer nieuwe weekly voor global en eu uit, nieuwe kansen misschien :)

Ik heb overigens nog wel 1 werkende SNS app: SNS betalen.

- Magisk Hide uit

- Magisk Hide aan

*mompelt maar over SNS dat ze zich te makkelijk achter root schuilen*

[edit 10:37]
Wacht nog even met het updaten van de eu-rom:
https://xiaomi.eu/communi....43478/page-4#post-410210

[edit 11:41]

[edit 11:42]
Helaas, foutmelding in/van de SNS bankieren app blijft onveranderd...

[edit 16:53]
Zit in de trein, dus een kort berichtje:
Zojuist de klantenservice van SNS aan de lijn gehad.
De IT-afdeling gaat er naar kijken en komt asap op terug. Dit daar er meerdere gebruikers zich gemeldt hebben met hetzelfde probleem.

Mocht je je nog niet gemeld hebben bij SNS, doe dit dan aub wel. Meldt je foutmelding en stuur evt logs mee.

Fijn dat SNS er mee aan de slag gaat!

[Voor 35% gewijzigd door ezra070 op 02-03-2018 16:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FXX
Mijn toestel is inderdaad niet geroot en draait de stock global rom. Wel heb ik developer rechten ingeschakeld, voor wat het waard is..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-11 16:24
ezra070 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:31:
Die notificaties... :X
Heb jij overigens wel root rechten in de Global-rom? SNS wijt dit probleem door dat we onze telefoon geroot hebben.
Vandaag komt er weer nieuwe weekly voor global en eu uit, nieuwe kansen misschien :)

Ik heb overigens nog wel 1 werkende SNS app: SNS betalen.

- Magisk Hide uit
[afbeelding]

- Magisk Hide aan
[afbeelding]

*mompelt maar over SNS dat ze zich te makkelijk achter root schuilen*

[edit 10:37]
Wacht nog even met het updaten van de eu-rom:
https://xiaomi.eu/communi....43478/page-4#post-410210

[edit 11:41]
[afbeelding]

[edit 11:42]
Helaas, foutmelding in/van de SNS bankieren app blijft onveranderd...

[edit 16:53]
Zit in de trein, dus een kort berichtje:
Zojuist de klantenservice van SNS aan de lijn gehad.
De IT-afdeling gaat er naar kijken en komt asap op terug. Dit daar er meerdere gebruikers zich gemeldt hebben met hetzelfde probleem.

Mocht je je nog niet gemeld hebben bij SNS, doe dit dan aub wel. Meldt je foutmelding en stuur evt logs mee.

Fijn dat SNS er mee aan de slag gaat!
Ik gebruik gewoon Magisk en dan hide je de root voor deze app en klaar. Althans dat werkt bij mijn bank zo :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10Pro 256GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmiboy
Hallo. Ik bezit sinds kort ook een Xiaomi mi 6. En ben er zeer tevreden mee.
Ik zit nu op MIUI Version. ''MIUI Global 9.2 stable 9.2.2.0 (NCAMIEK)''. Ik zit een beetje te kijken naar het customizen van men home screen. Alleen vindt ik de standaard tools een beetje karig. Hebben jullie ervaring/tips waar ik mezelf mee op weg kan helpen?

Is het aan te raden om al te updaten naar ''MIUI V9.2.3.0.OCAMIEK Stable 1.5G''?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Timmiboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:20:
Hallo. Ik bezit sinds kort ook een Xiaomi mi 6. En ben er zeer tevreden mee.
Ik zit nu op MIUI Version. ''MIUI Global 9.2 stable 9.2.2.0 (NCAMIEK)''. Ik zit een beetje te kijken naar het customizen van men home screen. Alleen vindt ik de standaard tools een beetje karig. Hebben jullie ervaring/tips waar ik mezelf mee op weg kan helpen?

Is het aan te raden om al te updaten naar ''MIUI V9.2.3.0.OCAMIEK Stable 1.5G''?
Installeer een launcher die je bevalt, de meest bekende is dan wel de Nova Launcher. Persoonlijk gebruik ik de Microsoft Launcher (voorheen Arrow Launcher) die me tot dusver erg goed bevalt qua vormgeving, snelheid en stabiliteit. Enig nadeel is dat er nog wat vertaalissues lijken te zijn waardoor je deze launcher wel op Nederlands kan instellen, maar sommige interface elementen alsnog in het Engels zijn. Maar wordt aan gewerkt neem ik aan gezien dat Microsoft regelmatig updates pusht, en de launcher in het verleden wel volledig in NL in te stellen was.

V.w.b. de laatste versie van MIUI voor de Global rom die momenteel wordt uitgerold (9.2.3.0), zoals je hierboven hebt kunnen lezen was deze nog niet bepaald klaar voor consumptie. Wel stabiel en volledig functioneel, maar er zijn vooral issues met notificaties naast nog wat andere kleine onvolkomendheden t.o.v. de voorgaande versie. Ik zou deze nog dus nog even links laten liggen totdat de iig de eerste update daarvan wordt uitgerold.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-11 17:38
Idd even wachten met de global. Ik ben naar de beta gestapt en die was ook best drama drie weken geleden, maar is nu gewoon helemaal stabiel zonder vage issues.
Ben het niet helemaal eens met waar er allemaal een notificatie voor wordt getoond, maar dat is iets dat door Google wordt bepaald. Hoop alleen dat ze bij miui nog wel mogelijk maken die notificaties te verbergen (op een per app basis), want ik weet ook wel dat mijn keepass-app op de achtergrond draait...

• Tarz
  • Laatst online: 25-11 20:11
Ok, ik heb na een spontane restart van mijn Mi6 iets vreemds. Ik draai de golbal rom stable 9.2.3 (laatste versie volgens de update software. Ineens werkt nergens mijn fingerprint scanner meer, ook niet om mijn phone te unlocken... wtf? in de settings kan ik ook niet terugvinden waar mijn fingerprint scanner staat of waar ik fingerprints kan toevoegen.

Heb ik iets gigantisch over het hoofd gezien of gemist en is de fingerprint niet meer beschikbaar in de nieuwe software of is dit een persoonlijk bug of hebben anderen hier ook last van?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Tarz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:50:
Ok, ik heb na een spontane restart van mijn Mi6 iets vreemds. Ik draai de golbal rom stable 9.2.3 (laatste versie volgens de update software. Ineens werkt nergens mijn fingerprint scanner meer, ook niet om mijn phone te unlocken... wtf? in de settings kan ik ook niet terugvinden waar mijn fingerprint scanner staat of waar ik fingerprints kan toevoegen.

Heb ik iets gigantisch over het hoofd gezien of gemist en is de fingerprint niet meer beschikbaar in de nieuwe software of is dit een persoonlijk bug of hebben anderen hier ook last van?
9.3.2.0 is idd de meest recente versie van de Global rom op dit moment. Heb 'm zelf ook, maar herken niet de problemen die jij lijkt te ervaren met de fingerprint scanner, al dan niet voorafgegaan door een spontane reboot. Verder is er in dit topic tot dusver ook nog geen melding van gemaakt.

Normaal staan de instellingen voor je vingerafdruk onder 'Settings'->'Lock screen & password', en dan helemaal bovenaan 'Manage fingerprints' onder het kopje 'FINGERPRINT (SET LOCK SCREEN PASSWORD FIRST)' (in caps dus).

Dat laatste is dan misschien nog een hint in de goede richting?

• hannez80
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16-11 09:13
Tarz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:50:

Had exact het zelfde vorig jaar met m'n Mi5. Draaide toen of miui.eu of lineage incl root.

Alle mogelijkheden die ik op fora voorbij zag komen uitgeprobeerd, niets hielp. Ik dacht aan een hardware probleem, wilde hem eigenlijk ter reparatie terug sturen, maar besloot als laatste poging een andere rom te flashen. In TWRP eerst een volledige backup gemaakt. Daarna reboot naar system gedaan (weet ook niet waarom) eenmaal opgestart werkte de fingerprint scanner weer naar behoren. Tot op heden (door verkocht aan vriend) werk alles nog steeds top.

Misschien dat dit je kan helpen, hoop het voor je. Succes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tarz
Nou, bedankt voor jullie reacties. Ik heb eerst geprobeerd te zoeken in mijn settings maar de optie fingerprints en alles wat daarmee te maken heeft was echt weg. Stond er gewoon niet. Dus via de update functie dezelfde versie software erover heen geïnstalleerd. En wat denk je... Optie is terug en mijn opgeslagen prints staan er nog allemaal in.... Heel apart, maar het werkt weer 😀

• musterbkk
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 31-03-2018
Na laatste update, global, werkt NFC niet meer. Nog mensen met dat probleem?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

musterbkk schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:30:
Na laatste update, global, werkt NFC niet meer. Nog mensen met dat probleem?
Nope, niet hier iig. Ik gebruik NFC regelmatig voor het snel pairen van een BT speaker, maar werkt sinds de update van de Global rom naar 9.3.2.0 in mijn geval niet anders dan normaal.

• WahWah
Het ziet er naar uit dat ze de 9.3.2.0 update hebben weggehaald op hun website.

De laatste versie (Global Stable) is nu weer V9.2.2.0.NCAMIEK (MIUI9)

[Voor 28% gewijzigd door WahWah op 12-03-2018 14:04]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

In ieder geval dan een signaal dat ze zelf kennelijk nu ook hebben ingezien dat 9.3.2.0 niet aan de verwachtingen voldeed op basis van de feedback, en wellicht ook dat er een nieuwe update aan zit te komen dan hopelijk.

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 20:04
Sinds een aantal weken maakt mijn Forerunner 235 geen contact meer met de app van Garmin Connect. De BT connectie komt tot stand maar Garmin Connect vind het device niet terwijl ik hem wel zichtbaar maak.
Op mijn ouwe Nexus 5X is er niks aan de hand dus het lijkt een dingetje te zijn met de Mi6.

Iemand met dezelfde problemen toevallig?

• lekzzz
  • Laatst online: 26-11 16:24
Bugs3 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:51:
Sinds een aantal weken maakt mijn Forerunner 235 geen contact meer met de app van Garmin Connect. De BT connectie komt tot stand maar Garmin Connect vind het device niet terwijl ik hem wel zichtbaar maak.
Op mijn ouwe Nexus 5X is er niks aan de hand dus het lijkt een dingetje te zijn met de Mi6.

Iemand met dezelfde problemen toevallig?
Ik heb hetzelfde met mijn 630. Ik heb een oudere app geïnstalleerd en die doet het dan weer wel. Ik kan het niet achterhalen wat het nu precies is. Ik heb auto update uitgezet. Ik zit nu dus op versie 4.2

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10Pro 256GB

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

WahWah schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:03:
Het ziet er naar uit dat ze de 9.3.2.0 update hebben weggehaald op hun website.

De laatste versie (Global Stable) is nu weer V9.2.2.0.NCAMIEK (MIUI9)
Hier nog heel even op terugkomend, als ik nu voor een update check heeft de 9.3.2.0 nu ineens de benaming 'nightly', was dat niet eerder 'stable'? Heb ik dat eerder gemist of is dat kennelijk ook veranderd?

• WahWah
Weemism schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Hier nog heel even op terugkomend, als ik nu voor een update check heeft de 9.3.2.0 nu ineens de benaming 'nightly', was dat niet eerder 'stable'? Heb ik dat eerder gemist of is dat kennelijk ook veranderd?

[afbeelding]
Ik heb zelf niet de update gedaan. Zag de update net voordat ik naar huis ging van werk en toen ik thuis kwam las ik de comments over de slechte evaringen en heb ik er dus mee gewacht. Dus helaas geen idee, maar is wel een beetje raar inderdaad....

• Timmiboy
Weemism schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:30:
[...]

Installeer een launcher die je bevalt, de meest bekende is dan wel de Nova Launcher. Persoonlijk gebruik ik de Microsoft Launcher
Bedankt voor de reactie. Deze 2 launchers zijn zeker een verbetering op de standaard interface. Nu probeer ik voor elke screen een eigen achtergrond in te stellen. Ik zag nergens in de twee launchers hier een functie voor. Nu heb ik een tijdje gekeken naar de App:MultiPicture Live Wallpaper Maar deze werkt niet helemaal lekker. vaak verdwijnt de snelkoppeling en moet ik hem opnieuw installeren om het icoontje weer te krijgen. Is er soms een simpelere manier om deze functie mogelijk te maken?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Timmiboy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:08:
[...]

Bedankt voor de reactie. Deze 2 launchers zijn zeker een verbetering op de standaard interface. Nu probeer ik voor elke screen een eigen achtergrond in te stellen. Ik zag nergens in de twee launchers hier een functie voor. Nu heb ik een tijdje gekeken naar de App:MultiPicture Live Wallpaper Maar deze werkt niet helemaal lekker. vaak verdwijnt de snelkoppeling en moet ik hem opnieuw installeren om het icoontje weer te krijgen. Is er soms een simpelere manier om deze functie mogelijk te maken?
In ieder geval bij de Microsoft Launcher kan je gewoon je eigen unlock- en homescreen instellen. Bij de instellingen van de launcher kies je dan 'Persoonlijke instellingen' en vervolgens 'Achtergrond'. Daar kan je kiezen tussen de standaard dagelijks wisselende Bing achtergronden, maar ook gewoon voor foto's uit je gallery, een live achtergrond of een aantal down te loaden pre-made achtergronden.

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04:23
Met een miui ROM vind ik nova minder prettig dan iedere andere Android variant (AOSP, TouchWiz, Xperia)

Uiteindelijk ben ik gewend geraakt aan de standaard miui interface/launcher (Mi5s). Hiervoor gekozen omdat de miui camera veel beter is dan de standaard in LineageOS. Echter heb je nu de Google camera. Dat heb ik nu op een MiMax 2. Deze test ik een weekje ipv m'n S7.

• Timmiboy
Weemism schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:15:
[...]

In ieder geval bij de Microsoft Launcher kan je gewoon je eigen unlock- en homescreen instellen. Bij de instellingen van de launcher kies je dan 'Persoonlijke instellingen' en vervolgens 'Achtergrond'. Daar kan je kiezen tussen de standaard dagelijks wisselende Bing achtergronden, maar ook gewoon voor foto's uit je gallery, een live achtergrond of een aantal down te loaden pre-made achtergronden.
Dat het kan voor de homescreen dat klopt. Nu wil ik dit alleen nog kunnen toepassen bij de meerdere schermen die aan homescreen hangen. (Naar links swipen)

• rbr210
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 21:30
Onlangs is na een val van mijn MI6 helaas de glazen batterbijbehuizing/achterkant kapot gegaan. Via AliExpress zijn er verschillende aanbieders waarbij je dit onderdeel kan bestellen. Echter, voreg ik me af of er hier iemand op het forum al eens een poging heeft gewaagd dit te vervangen en als dat zo is of hij/zij kan aangeven of dit tamelijk eenvoudig te doen is.

Uiteraard heb ik ook rondgekeken op Youtube, maar ik heb daarop nog geen goede instructievideos kunnen vinden (voornamelik disassembly videos).

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Timmiboy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:28:
[...]

Dat het kan voor de homescreen dat klopt. Nu wil ik dit alleen nog kunnen toepassen bij de meerdere schermen die aan homescreen hangen. (Naar links swipen)
Ik begrijp je misschien niet helemaal, maar als je een wallpaper voor je homescreen kiest wordt die toch op alle homescreens toegepast? Of wil je voor elk afzonderlijk homescreen een andere achtergrond? In dat laatste geval zal er vast idd wel ergens een app voor zijn, zelf ken ik die dan echter niet.
rbr210 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:22:
Onlangs is na een val van mijn MI6 helaas de glazen batterbijbehuizing/achterkant kapot gegaan. Via AliExpress zijn er verschillende aanbieders waarbij je dit onderdeel kan bestellen. Echter, voreg ik me af of er hier iemand op het forum al eens een poging heeft gewaagd dit te vervangen en als dat zo is of hij/zij kan aangeven of dit tamelijk eenvoudig te doen is.

Uiteraard heb ik ook rondgekeken op Youtube, maar ik heb daarop nog geen goede instructievideos kunnen vinden (voornamelik disassembly videos).
Zelf ben ik altijd wel te spreken over de teardowns die JerryRigEverything doet op zijn YouTubekanaal. Ook al gaat het bij de onderstaande video m.b.t. de MI 6 vooral om het helder maken van de zwarte achterkant (is altijd een beetje z'n persoonlijke pet project bij nieuwe toestellen) en een teardown vanaf 3:20, zie je hierop iig hoe je de backpanel er het beste af kan krijgen.

De wijze van verwijderen vind je vanaf 0:55, helaas onderbroken door een vervelend stukje sponsored content bij 1:30, en gaat verder bij 2:32.

Als je eraan begint ben ik wel benieuwd naar je ervaringen, ik was eerder ook van plan het backpanel een keer te vervangen sinds ik bij een wat al te rigoureuze actie om een kras te verwijderen een deel van de oleofobe coating heb beschadigd, maar heb het tot dusver nog niet durven ondernemen.

• rbr210
@Weemism Deze teardown heb ik bekeken en ben daarna ook gaan zoeken naar transparante back panel. Deze heb ik helaas niet kunnen vinden en het gaat me wat te ver om het te doen zoals hij dat hier voordoet.

In andere filmpjes heb ik ook gezien dat ze met een hot air fun in de weer gaan. Dat zou voor mij betekenen dat ik zo'n apparaat moet kopen, een volledige toolkit en dan nog een vervangend paneel. Ben er nog niet over uit of ik dat ga doen. Zal eerst eens in mijn omgeving rondvragen naar zo'n hot air gun, want dat de aanschaf daarvan weerhoudt me enigszins. Daarbij komt dat je van de kapotte achterkant niets ziet ivm een protector die ik er om heb. Alleen de wetenschap dat het kapot is, maakt dat ik de drang voel hier wat aan te doen :).

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rbr210 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:57:
@Weemism Deze teardown heb ik bekeken en ben daarna ook gaan zoeken naar transparante back panel. Deze heb ik helaas niet kunnen vinden en het gaat me wat te ver om het te doen zoals hij dat hier voordoet.

In andere filmpjes heb ik ook gezien dat ze met een hot air fun in de weer gaan. Dat zou voor mij betekenen dat ik zo'n apparaat moet kopen, een volledige toolkit en dan nog een vervangend paneel. Ben er nog niet over uit of ik dat ga doen. Zal eerst eens in mijn omgeving rondvragen naar zo'n hot air gun, want dat de aanschaf daarvan weerhoudt me enigszins. Daarbij komt dat je van de kapotte achterkant niets ziet ivm een protector die ik er om heb. Alleen de wetenschap dat het kapot is, maakt dat ik de drang voel hier wat aan te doen :).
In plaats van een hete lucht pistool kan je ook gewoon een goede föhn gebruiken, die zijn heet genoeg, en in z'n andere filmpjes geeft ie dat vaker zelf ook aan als alternatief.

Hij heeft zelf idd een flinke toolkit, die ie ook verkoopt als merch, maar is wel overkill hoor. Ik heb zelf deze van iFixit, kostte 20 euro en volstaat prima. Dit type lijkt nu echter niet meer verkocht te worden, maar er zijn voldoende alternatieven voor rond dezelfde prijs.

• rbr210
Weemism schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:50:
[...]

In plaats van een hete lucht pistool kan je ook gewoon een goede föhn gebruiken, die zijn heet genoeg, en in z'n andere filmpjes geeft ie dat vaker zelf ook aan als alternatief.

Hij heeft zelf idd een flinke toolkit, die ie ook verkoopt als merch, maar is wel overkill hoor. Ik heb zelf deze van iFixit, kostte 20 euro en volstaat prima. Dit type lijkt nu echter niet meer verkocht te worden, maar er zijn voldoende alternatieven voor rond dezelfde prijs.
Dat wist ik niet van de föhn, dank voor de tip!
Dan moet ik toch maar eens een poging gaan wagen.

Ben zelf een AliExpress man dus ik ga daar een toolkit bestellen samen met een nieuwe achterkant en wat tape. Ben erg benieuwd of het een beetje te doen zal zijn, met name omdat het glas van de behuizing op sommige plekken versplinterd lijkt te zijn. Dus het kan wel eens lastig worden om deze als één geheel te verwijderen.

• helpme
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:09
Sinds ik de Mi6 heb lukt het me niet om gemakkelijk te verbinden met een bluetooth weegschaal van AEG. In theorie zou je de weegschaal aan moeten zetten, de app "Smart Scale" moeten opstarten, vervolgens de telefoon schudden en dan zou de verbinding opgezet moeten worden. Dit kans dat dit goed gaat is ongeveer 1 op 50. M'n vriendin heeft precies hetzelfde toestel en ook dezelfde problemen.

Van m'n werk heb ik ook nog een Samsung S7, daar werkt het wel goed op. Vandaar ga ik er vanuit dat het iets is in de Mi6. Na zoeken op het xaomi.eu forum zie ik wel meer mensen met bluetooth problemen maar dan meer met muziek luisteren en bellen, overigens zonder echte oplossing. Ik vind geen vergelijkbare problemen met data transfers.

Heeft iemand van jullie een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

• ezra070
Voor SNS/Regio Bank/ASN app gebruikers een update:

Helaas heb ik gisteren mijn telefoon niet opgenomen...griep en zo :|

Wat hebben anderen van De Volksbank mogen vernemen?
Verder vind ik het wel van SNS netjes dat ze iig. alsnog de moeite hebben genomen _/-\o_

[Voor 29% gewijzigd door ezra070 op 15-03-2018 07:43]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

ezra070 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:39:

[afbeelding]

Verder vind ik het wel van SNS netjes dat ze iig. alsnog de moeite hebben genomen _/-\o_
Wow, dit is boven verwachting goed.

Persoonlijk zie ik de Miui beta rom vaak als een stabielere en veiligere rom dan de stables, maar dat geldt vaak niet voor smartphones van andere fabrikanten.
Het is prima dat zij dus wachten op de stable rom en dat ze daarna verder kijken als dat nodig is.

• theduke1989
ezra070 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:39:

[afbeelding]

Wel een onzin bericht natuurlijk. Toevallig van alle toestellen van de ''Xiaomi lijn-up'' hebben hun de Mi 6 ook ontvangen? Als ze een beetje meer research hebben gedaan weten ze dondersgoed wat voor ROMS er op beschikbaar zijn. Een stabiele / en een BETA. En dan zelfs de xiaomi.eu rom is een stuk stabieler dan de MIUI series. het is jammer dat het zo moet gaan altijd met de bank-apps.

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-11 00:13
Hmm, zijn er eigenlijk goede custom roms op dit moment? 2 weken geleden terug van miui afgestapt om terug de Google experience terug te hebben ;). Miui is niet slecht maar hou gewoon meer van het Google verhaal. Echter ben ik paar topics aan het volgen maar voorlopig lijken ze niet echt stabiel voor als daily driver. Of heeft iemand andere ervaringen? Heb de pixel experience rol geprobeerd maar redelijke tegenvaller. Performance issues en WiFi werkt sinds paar dagen niet meer.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:17
Ik loop toch tegen awt dingetjes aan met de Miui .eu rom waardoor ik aan het overwegen ben om de overstap te maken naar Lineage OS. Maar ik lees her en der dat de camera kwaliteit dan ontzettend achteruit gaat. Is dit daadwerkelijk zo of is dit inmiddels opgelost?

• procyon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 26-11 11:06
Waarom proberen jullie de weekly rom niet?
http://en.miui.com/thread-1764026-1-1.html

Ik draai deze naar volle tevredenheid en er is niets wat mij niet bevalt. Of kijk ik over iets heen?

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:17
procyon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:42:
Waarom proberen jullie de weekly rom niet?
http://en.miui.com/thread-1764026-1-1.html

Ik draai deze naar volle tevredenheid en er is niets wat mij niet bevalt. Of kijk ik over iets heen?
Ik draai ook de Weekly :-). Maar merk dat mijn Xiaomi Mi Band niet altijd de notificaties krijgt vanuit Notify & Fitness. Ik moet dan eerst onder toestemmingen weer aangeven dat deze app toestemming heeft tot de notificaties.

Daarnaast geld dit ook voor Enpass, ook deze zie ik lang niet altijd naar voren komen in de browser als ik wachtwoorden kan invullen. Mijn telefoon staat daarnaast standaard op stil, icm trillen. Echter in spelletjes en dergelijke hoor ik vervolgens ook niets meer en moet ik altijd eerst de volume knop indrukken (terwijl alleen het belvolume op stil staat, media volume staat aan).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimster
Melding van een update gekregen: V9.5.3.0.OCAMIFA Nightly met een hoop updates.
Deze zou een hoop problemen met de vorige op moeten lossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WahWah
Ik zat nog op de vorige versie V9.2.2.0.NCAMIEK (MIUI9), en nu krijg ik deze OTA: V9.2.3.0.OCAMIEK (MIUI9)

Forum hier: http://en.miui.com/thread-1897888-25-1.html
Ik kijk nog even wat de reacties zijn voordat ik hem installeer

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@WahWah De 9.2.3.0 is dezelfde versie die eerder problematisch was, vreemde is alleen dat als ik nu voor updates check deze versie ineens weer 'Stable' als aanduiding heeft waar ie eerder spontaan de status 'Nightly' had gekregen, zie ook m'n post in dit topic van 12 maart 21:22.

Bij mij geeft ie verder vooralsnog nog geen update naar 9.5.3.0 aan zoals @Jimster, aangeeft.

Alhoewel, ik zie nu ineens een notificatie dat ie een update aan het decrypten was en wil rebooten.

[edit]: Verwarrend. Update werd heel vlot uitgevoerd na een reboot, vervolgens weergave van een, op basis van de aangegeven datum, oude changelog uit februari, en versienummer is hetzelfde gebleven op 9.3.2.0 Stable. Een nieuwe handmatige check op een update geeft aan dat de huidige versie de meest recente is.

Xiaomi maakt er bij deze uitrol van Oreo wel een beetje een potje van.

[Voor 28% gewijzigd door Weemism op 23-03-2018 09:45]

• WahWah
@Weemism Ik lees ook dat sommigen vanaf 9.2.2.0 die nieuwe nightly 9.5.3.0 krijgen.
Forum hier: http://en.miui.com/thread-2087090-2-1.html

Ik had nog die oude rom in mijn downloads staan en daarnet even deleted.
Echter krijg ik nog steeds via OTA de 9.3.2.0 als update ipv de 9.5.3.0...

@Jimster op welke versie zit jij op dit moment?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:49
Jimster schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:42:
Melding van een update gekregen: V9.5.3.0.OCAMIFA Nightly met een hoop updates.
Deze zou een hoop problemen met de vorige op moeten lossen.
Linkje voor de mensen die manueel willen updaten:
http://bigota.d.miui.com/...CAMIFA_8002395ad8_8.0.zip

Alleszins al een hele verbetering tegenover 9.2.3.0.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dank @Mantis. Manueel gedownload nu en geïnstalleerd. Ging ook nu weer heel vlot.

Versienummer nu is idd 9.5.3.0, met een nieuwe changelog, en met als aanduiding Stable, dus geen 'Nightly' in mijn geval :? Google's security update zit nu overigens ook op die van 1 februari 2018.

Verder zie ik vooralsnog geen evidente problemen, zit dit ook vanaf het toestel zelf te typen nu, de komende dagen maar eens kijken hoe deze versie bevalt.

• WahWah
http://en.miui.com/forum....5&extra=page%3D1&mobile=2

Global beta stable?

Vooralsnog zit ik op 9.2.2.0 en krijg ik 9.2.3.0 via OTA. Sinds 9.5.3.0 blijkbaar geen public update is wacht ik er wel mee. Zo te lezen op dat forum zeggen velen dat de battery drain hoger is in deze versie...

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

WahWah schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:19:
http://en.miui.com/forum....5&extra=page%3D1&mobile=2

Global beta stable?

Vooralsnog zit ik op 9.2.2.0 en krijg ik 9.2.3.0 via OTA. Sinds 9.5.3.0 blijkbaar geen public update is wacht ik er wel mee. Zo te lezen op dat forum zeggen velen dat de battery drain hoger is in deze versie...
Ja, op basis van m'n eerste ervaringen met 9.5.3.0 heeft het m.i. nog steeds geen zin om te upgraden vanaf 9.2.2.0 tenzij je persé Oreo en/of het laatste security level wil.

T.o.v. 9.2.3.0 merk ik, anders dan wat kennelijk dan op de fora wordt aangegeven, overigens niet dat er een grotere battery drain zou zijn, eerlijk gezegd lijkt mijn ervaring op basis van één dag gebruik juist het tegenovergestelde. Mensen klagen in mijn perceptie wel vaker over een sneller leeglopende accu bij updates, maar ik denk dat ze zich vaak niet realiseren dat dat ook wordt veroorzaakt doordat ze na een update meer met hun telefoon zitten te spelen.

Andere issues die ik wel opmerk is dat de geluidsmeldingen bij notificaties nog steeds een vreemde echo hebben, en heb het idee dat het maximale meldingen/belvolume lager is dan normaal. Daarnaast had ik gisteren voor het eerst een probleem waarbij ik een binnenkomend gesprek niet kon opnemen vanuit het lockscreen.

Wel is de notification shade nu weer redelijk op orde met nu weer juist geschaalde notificaties maar worden bepaalde app icons (specifiek die van de Google apps) in de MIUI launcher nog steeds lelijk op een scherp wit vierkant geplakt.

• Jimster
Ik kan vreemd genoeg nergens meer vinden waar ik de thema's kan instellen. Ik kan alleen mijn achtergrond veranderen? :?
Als ik lang druk op mijn homescreen, dan kan ik alleen kiezen uit Wallpaper, Widgets en Settings.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WahWah
Jimster schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:35:
Ik kan vreemd genoeg nergens meer vinden waar ik de thema's kan instellen. Ik kan alleen mijn achtergrond veranderen? :?
Als ik lang druk op mijn homescreen, dan kan ik alleen kiezen uit Wallpaper, Widgets en Settings.
the themes app was temporary rejected in EU region due to some regulations. To download new and adjust existing tmeme please change your region to some beyond EU.
http://en.miui.com/thread-2099385-5-1.html

Fast battery drain, on 6 hours of standby through night battery dropped from 72% to 69%, with WiFi, data, GPS and all applications closed. Themes is not installing if i select my country (Romania), i have to select another region India, USA, or any other country outside Europe.
http://en.miui.com/thread-2099385-7-1.html

Zo te zien kan een probleem voor EU region. Op te lossen door je region op buiten de EU te zetten volgens bovenstaande 2 posts.

• rbr210
Beste allen,

Ik heb een enorme blunder begaan volgens mij. Per ongeluk heb ik in TWRP een GlobalROM-zipbestand geselecteerd terwijl ik EU-rom draaide. Nu boot mijn telefoon nog uitsluitend naar TWRP, maar ik kan geen zip-bestanden meer naar mijn telefoon schrijven en ook krijg ik via adb sideload niets gedaan.

Ik ben op oek naar een oplossing om mijn telefoon weer te kunnen starten en toegang te krijgen tot mijn internal storage. Om het nog vervelender te maken, ben ik vergeten een back-up te maken van al mijn media bestanden en ik zou het doodzonde vinden de meest recente foto's en filmpjes van ons zoontje voorgoed kwijt te zijn.

Iemand een suggestie?

• FXX
Hier inmiddels ook over op 9.5.3.0, na een avond en ochtend gebruik geen last van battery drain en de notificatie problemen van 9.2.3.0 zijn hersteld.
rbr210 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:37:
Nu boot mijn telefoon nog uitsluitend naar TWRP

Iemand een suggestie?
Misschien al geprobeerd, maar kan je een USB-c stick of USB-c kabel 'mounten'? Zie TWRP > Mount > USB-OTG. Backup maken op die stick of drive, en off you go (hopelijk)..

• rbr210
FXX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:57:
Hier inmiddels ook over op 9.5.3.0, na een avond en ochtend gebruik geen last van battery drain en de notificatie problemen van 9.2.3.0 zijn hersteld.

[...]

Misschien al geprobeerd, maar kan je een USB-c stick of USB-c kabel 'mounten'? Zie TWRP > Mount > USB-OTG. Backup maken op die stick of drive, en off you go (hopelijk)..
Beide heb ik niet dus dat is helaas geen optie nu. Ik ben op zoek naar een softwarematige oplossing, voor zover die bestaat.

• FXX
Ik bedoelde per USB kabel de telefoon verbinden met een USB-drive of PC, en dan kijken of je een backup kan maken in TWRP zoals hierboven geschetst. Misschien kan je dan nog wat data terughalen uit de backupfile die dit oplevert.

• frye
rbr210 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:13:
[...]

Beide heb ik niet dus dat is helaas geen optie nu. Ik ben op zoek naar een softwarematige oplossing, voor zover die bestaat.
Gebruik je de Miui cloud services niet?
Of eventueel Google Photo's?

Als je je usb aansluit in twrp, zie je dan je telefoon op je pc?

---------

Iemand die op de hoogte is van de themes functie in Miui?
Ik ken er niet zo veel van, maar als je de review van android central bekijkt lijkt het een specifiek miui thema.
https://www.androidcentra...reo-and-wireless-charging

Iemand een idee welk thema dit is?

[Voor 30% gewijzigd door frye op 28-03-2018 14:11]

• rbr210
frye schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:18:
[...]

Gebruik je de Miui cloud services niet?
Of eventueel Google Photo's?

Als je je usb aansluit in twrp, zie je dan je telefoon op je pc?
Het is een op een drama utgedraaid, mijn internal storage is gewist. Ga zo starten met datarecovery software om te kijken of er nog wat te redden valt.

Voor alles een eerste keer................

En nee, ik gebruitke die sync-diensten niet, omdat ik praktisch elke maand mijn foto's wegschrijf naar een HD. Echter dat is dit keer iets langer dan een maand geleden en aangezien ons zoontje 4,5 maanden oud is, is dat een aanzienlijke tijd!

• Timoo_FR
  • Laatst online: 05:55
Lekker dan, aantal weken terug een Bakeey Double Dip hoesje besteld op Banggood en een aantal weken gebruikt. Er is natuurlijk stof onder de boven en onderkant gekomen waardoor de voorkant van mijn scherm nu vol krassen zit... Tip om die dus niet te kopen!!

Mijn vraag is of er iemand weet of het frontglas van de Mi6 zelf te vervangen is?

Bedankt.

• Morked
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Timoo_FR schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:30:
Lekker dan, aantal weken terug een Bakeey Double Dip hoesje besteld op Banggood en een aantal weken gebruikt. Er is natuurlijk stof onder de boven en onderkant gekomen waardoor de voorkant van mijn scherm nu vol krassen zit... Tip om die dus niet te kopen!!

Mijn vraag is of er iemand weet of het frontglas van de Mi6 zelf te vervangen is?

Bedankt.
Als tegenbericht wil ik toch even melden dat ik juist erg goede ervaringen met dit hoesje heb.
Ik heb de Bakeey™ 3 in 1 Double Dip 360° Full Protection Hard PC Cover Case For Xiaomi Mi6 Mi 6 (1168156) 6 maanden in combinatie met een screenprotector gebruikt, en ik heb nergens last van. Er zit inderdaad stof achter, maar ik zie nergens zichtbare krassen.
Het hoesje is kortgeleden stuk gegaan door obsessief frunniken (lipje van het kliksysteem afgebroken) dus nu zit ik tijdelijk zonder. Er zijn nu een aantal nieuwe kleurtjes onderweg.

• Timoo_FR
  • Laatst online: 05:55
Morked schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:47:
[...]

Als tegenbericht wil ik toch even melden dat ik juist erg goede ervaringen met dit hoesje heb.
Ik heb de Bakeey™ 3 in 1 Double Dip 360° Full Protection Hard PC Cover Case For Xiaomi Mi6 Mi 6 (1168156) 6 maanden in combinatie met een screenprotector gebruikt, en ik heb nergens last van. Er zit inderdaad stof achter, maar ik zie nergens zichtbare krassen.
Het hoesje is kortgeleden stuk gegaan door obsessief frunniken (lipje van het kliksysteem afgebroken) dus nu zit ik tijdelijk zonder. Er zijn nu een aantal nieuwe kleurtjes onderweg.
Mooi voor jou! Mijn scherm zit toch echt wel vol krassen, waarschijnlijk omdat ik er geen screenprotector onder had. Maar achja, niks meer aan te doen. :-(

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-11 17:38
rbr210 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:58:
[...]
Voor alles een eerste keer................

En nee, ik gebruitke die sync-diensten niet, omdat ik praktisch elke maand mijn foto's wegschrijf naar een HD. Echter dat is dit keer iets langer dan een maand geleden en aangezien ons zoontje 4,5 maanden oud is, is dat een aanzienlijke tijd!
Ik hoop voor je dat je het nog terug kan krijgen. Zelf eens iets vergelijkbaars meegemaakt en sindsdien dus wel een realtime synchronisatie met een clouddienst. Twee zelfs, omdat ik nog te lui ben geweest die van Google uit te zetten. Punt is dat als je het elke maand doet je altijd tot een maand kwijt bent. Dat wil je waarschijnlijk niet, dus dan doe je het elke week, dan elke dag en dan kan je het net zo goed realtime doen (of iig als er wifi is).
Wellicht toch handig om een OwnCloud dienst te kiezen (bijv, Stack?) en daarheen te synchroniseren?

Wat betreft data-recovery. Als je de telefoon nog wel gemount krijgt kan ik je zeker de "standaard" tool aanraden: photorec. Dat is echt een wondermiddel. Ik heb daar *alle* foto's van een sd-kaart mee kunnen afhalen die ook gewiped was (twee keer zelfs). En gelukkige bijkomstigheid is dat het gratis is. Ik zie dat er ook een windows-client van is: https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

• frye
Iemand al eens de rom met Project Treble geprobeerd?
https://forum.xda-develop...-project-trouble-t3763762

• FXX
Met MIUI 9.5.3 heb ik de volgende bug gevonden: bij het instellen van de scherm timeout moet dit als volgt verlopen: https://www.androidcentra...creen-timeout-option-miui

Ik kon dit voor een test wel eenmalig verlagen naar 15sec, maar nu kan ik het niet meer op een andere tijdsinterval zetten. Mijn tip, als het nu goed staat (5min oid), niet aankomen na updaten naar deze versie :F

Verder lijkt de vingerafdrukscanner er wat minder zin in te hebben. Dit is vooral merkbaar bij apps waarbij je een scan gebruikt om in te loggen, in vorige MIUI versies was dit altijd spot-on.

• rbr210
Caelorum schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:19:
[...]

Ik hoop voor je dat je het nog terug kan krijgen. Zelf eens iets vergelijkbaars meegemaakt en sindsdien dus wel een realtime synchronisatie met een clouddienst. Twee zelfs, omdat ik nog te lui ben geweest die van Google uit te zetten. Punt is dat als je het elke maand doet je altijd tot een maand kwijt bent. Dat wil je waarschijnlijk niet, dus dan doe je het elke week, dan elke dag en dan kan je het net zo goed realtime doen (of iig als er wifi is).
Wellicht toch handig om een OwnCloud dienst te kiezen (bijv, Stack?) en daarheen te synchroniseren?

Wat betreft data-recovery. Als je de telefoon nog wel gemount krijgt kan ik je zeker de "standaard" tool aanraden: photorec. Dat is echt een wondermiddel. Ik heb daar *alle* foto's van een sd-kaart mee kunnen afhalen die ook gewiped was (twee keer zelfs). En gelukkige bijkomstigheid is dat het gratis is. Ik zie dat er ook een windows-client van is: https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Het ziet er naar uit dat het toch allemaal heel moeilijk gaat worden. Ik draai nu een Windows-machine en sinds Android 4.0 of 5.0 is de 'mass storage mode' niet meer een optie als modus voor je usb-connectie, het is enkel nog mtp/ptp. Zodoende kan je je internal storage niet meer mounten en in windows mappen als een drive, als gevolg daarvan kan ik testdisk en of photorec niet toepassen op mijn internal storage.

Misschien is linux een optie, maar een aantal google-searches in die richting stemmen me ook niet bijzonder positief.

• IAmNice
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01:03
Kleine update voor de geintereseerden! Na vele beloftes, uitstel en weet ik veel nog meer, lijkt er eindelijk vaart te komen in LineageOS official voor onze telefoon.

https://forum.xda-develop...ke-kernel-t3705513/page38

Deze week zal hij eraan komen zegt de dev ervan. We zullen zien, want ze hebben wel vaker wat beloofd, maar wellicht is het deze keer echt raak.

• frye
IAmNice schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:34:
Kleine update voor de geintereseerden! Na vele beloftes, uitstel en weet ik veel nog meer, lijkt er eindelijk vaart te komen in LineageOS official voor onze telefoon.

Deze week zal hij eraan komen zegt de dev ervan. We zullen zien, want ze hebben wel vaker wat beloofd, maar wellicht is het deze keer echt raak.
Ik draai de pre-release versie van de dev...
Werkt echt als een speer! 8)

Enige bug op het moment was dat het H+ tekentje niet verschijnt. Maar dat zou hij al hebben opgelost.
Verwacht hem vandaag of morgen. :)

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-11 12:58

Bananenspin

Omdat het kan

frye schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:06:
[...]

Enige bug op het moment was dat het H+ tekentje niet verschijnt. Maar dat zou hij al hebben opgelost.
Ook met een custom kernel? En hoe zit het met de battery life? Ik heb niets tegen miui maar bij elke bug fix introduceren ze wel weer een nieuwe en dat begin ik een beetje zat te worden :+

HOI.

• Jimster
Nieuwe update melding: 9.5.6.0 OCAMIFA
Optimized system performance
Fixed bugs

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jimster schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:20:
Fixed bugs
Sinds ik je post gisteren zag een aantal keer gecheckt op een update, maar bij mij krijg ik geen melding anders dan dat de 9.5.3.0 de meest recente is. Of heb je 'm misschien handmatig geflashed?

• FoccodeJ
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 26-11 13:56
IAmNice schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:34:

Oh, dat zou echt chill zijn! Eigenlijk zit ik hier al een paar maanden op te wachten :D
frye schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:06:
[...]

Nice! Ik ben heel benieuwd, dan kan ik me eindelijk verdiepen in het unlocken etc. Ik blijf maar irritaties houden bij MIUI, LineageOS is zoveel chiller :)

• Jimster
Weemism schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:07:
[...]

Sinds ik je post gisteren zag een aantal keer gecheckt op een update, maar bij mij krijg ik geen melding anders dan dat de 9.5.3.0 de meest recente is. Of heb je 'm misschien handmatig geflashed?
Nee niet handmatig geflashed. Ik ervaar dat ik vaak snel een update melding krijg. Wordt waarschijnlijk gefaseerd uitgerold.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FXX
Jimster schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:20:
Fixed bugs
En een link om deze versie handmatig te installeren: http://bigota.d.miui.com/...CAMIFA_58d018e649_8.0.zip

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gelukt op die manier, en tot m'n verbazing is nu ook de Nederlandse taal in te stellen in MIUI d:)b .

Gek genoeg Nederland als regio nog niet, dus die staat nog op Duitsland nu bij mij, maar iig een grote vooruitgang dus.

• FXX
FXX schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:50:
Met MIUI 9.5.3 heb ik de volgende bug gevonden: bij het instellen van de scherm timeout moet dit als volgt verlopen: https://www.androidcentra...creen-timeout-option-miui

Ik kon dit voor een test wel eenmalig verlagen naar 15sec, maar nu kan ik het niet meer op een andere tijdsinterval zetten.
Kleine terugkoppeling: aanpassen van de scherm timeout gaat via 'Lock screen & password>Sleep' wél ipv via 'Display>Sleep'. Beetje slordig dat deze instelling er dubbel in staat maar niet op beide plaatsen werkt.

• Tarz
Weemism schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:10:
[...]

Gelukt op die manier, en tot m'n verbazing is nu ook de Nederlandse taal in te stellen in MIUI d:)b .

Gek genoeg Nederland als regio nog niet, dus die staat nog op Duitsland nu bij mij, maar iig een grote vooruitgang dus.
Werkt je Mi6 nog goed verder na deze update? Is het een official global rom update?
Ik ben nog steeds op 9.2.3.0 OCAMIEK en wil deze update ook installeren
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee