Caelorum schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:01:
[...]
Logisch ook, want eigenlijk mogen ze hier niets over zeggen. Iemand moet de invoerrechten betalen en als zij het niet doen (wat ik betwijfel) dan moeten wij het wel. Dat gaan ze dus ook niet groot aankondigen lijkt me.
Aan- en afsluitend daarop, m'n Mi6 van GearBest via EU Express Priority Line is zojuist na 10 werkdagen afgeleverd door DPD. Verpakking was van DHL vreemd genoeg, dus ik vermoed dat DHL het eerste deel van het traject vanuit China naar de UK voor z'n rekening neemt, en dat daarom de T&T status de eerste week niet werd geüpdate aangezien de na aankoop door GearBest doorgegeven trackingcode van DPD UK was, en die pas na ontvangst in het DPD depot in de UK statusupdates geeft tot aan bezorging in NL.
Er zaten geen douanedocumenten bij, geen factuur, en ik hoefde ook niet bij de bezorger af te rekenen. Dus tenzij er nog een aparte brief wordt nagestuurd met een factuur lijkt het dat ik geluk heb gehad. Of de genoemde verzendmethode daar van invloed op is geweest laat ik in het midden.
Leveromvang vanuit GearBest was, naast het toestel zelf, een USB-C lader met US plug, een EU verloopstuk was apart bij de omverpakking bijgevoegd. Verder een verloopstuk voor USB-C naar een jackplug voor het aansluiten van een bedrade hoofdtelefoon, een pin voor het openen van de sim tray, en een transparante TPU siliconen case.
Het EU-stekker verloopstuk ziet er op zich stevig uit, maar klemt niet geweldig in de US plug en valt er daardoor redelijk makkelijk uit. Je zou het verloopstuk evt. aan de lader kunnen vastlijmen om te voorkomen dat ie al te makkelijk los komt en het toestel onverhoopt dus niet oplaadt terwijl je daar wel op rekent.
De verpakking van de Mi was overigens niet geopend, dus er is ogenschijnlijk niet gerommeld met de ROM of items uit de verpakking verwijderd of toegevoegd door GearBest. Ik heb wel eens anders gelezen, dus dat is wel een fijne gedachte, en misschien goed om nog even te melden. Totale kosten incl. verzending uiteindelijk dus €384,52.