Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 13:13
Xiaomi Mi 6
Levertijden & Prijzen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a8CAYvOXyaiIdTSPa5toD0UE/full.jpg

Inleiding

Op 19 april heeft Xiaomi in Bejing een live event gehouden waarbij de Mi6 gelanceerd werd. De mi6 is de opvolger van de Mi5(s). Qua uiterlijk zijn er veel overeenkomsten met het vorige vlaggenschip van Xiaomi. Qua speficaties is er natuurlijk wel een vooruitgang. De SD821 heeft plaats gemaakt voor de lang verwachte en veel besproken SD835

Van de Mi6 zijn drie verschillende versies aangekondigd. De meest luxe variant is uitgevoerd met een keramische achterkant.

Zie ook het topic [Xiaomi Mi6] Ervaringen & Discussie

Inhoudsopgave

Specificaties

OSAndroid 6.x of 7.x
SkinMIUI 8 of 9
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540 GPU
RAM6GB LPDDR4x dual-channel
ROM64GB/128GB UFS2.0
Scherm5.15" (1920x1080) , four-sided 3D glass
PPI428
Camera rear2x 12MP
Camera front8MP
Micro SDNee
SIMDual nano SIM
USBUSB type C
Batterij3350mAh
Afmetingen (lxbxh) in mm145.17x70.49x7.45
Gewicht168g (ceramic 182g)
Fingerprint (lxbxh)Onder het glas
IP certificering(lxbxh)Onbekend, maar i.i.g. spatwaterdicht

Zie deze link voor de officiële uitgebreide specs

Levertijden en prijzen

De 3 verschillende versies:
  • 6G / 64GB voor RMB2499 (~€340)
  • 6G / 128GB voor RMB2899 (~€400)
  • 6G / 128GB ceramic voor RMB2999 (~€407)
Of er een verschil is in kloksnelheden bij de verschillende versies (wat wel bij de Mi5 en Mi5S (plus) aan de orde is), is niet bekend en is bij alle versies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik geef het topic even een schopje van AND naar TPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 918143

Hoi, hoe is de Xiaomi Mi6 voor $ 470 bij geekbuying?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-07 13:51
Bij banggood nu in de pre order voor €405,47 incl coupon code: XIAOMI6 en Priority Direct Mail (geen invoer/douane kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-07 04:06
Bij ibuygou in preorder vanaf 400 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 918753

*knip*. Spam.

[ Voor 97% gewijzigd door rens-br op 11-05-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
tomas123 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:46:
Bij banggood nu in de pre order voor €405,47 incl coupon code: XIAOMI6 en Priority Direct Mail (geen invoer/douane kosten).
Welke versie gaat het over? Heb je een linkje? Ik zie alleen vanaf prijzen van 500 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Laatst online: 05-07 13:51
Hatseflatse schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:26:
[...]

Welke versie gaat het over? Heb je een linkje? Ik zie alleen vanaf prijzen van 500 euro...
https://m.banggood.com/Xi...1144103.html?rmmds=search

Waarschijnlijk had je de 128gb variant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:24
Is het handig om een pre-order te doen of is het gewoonlijk voor xiaomi telefoons om in prijs te dalen in de weken na de release? Mijn Mi4 is wel aan vervanging toe :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiD
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-04 15:56
LED-Maniak schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:02:
Is het handig om een pre-order te doen of is het gewoonlijk voor xiaomi telefoons om in prijs te dalen in de weken na de release? Mijn Mi4 is wel aan vervanging toe :)
Hier ben ik ook benieuwd naar, heeft iemand hem überhaupt al besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Is de mi6 in China zelf überhaupt al wel verkrijgbaar? Een collega gaat hier volgende week naar toe, maar ik kan geen bron vinden waar en of deze te koop is (pre-order en webshops daargelaten dan) anders laat ik er 1 voor mij mee brengen... Iemand een bron voor mij?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ismail94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-04-2024
Xiaomi toestellen zijn in het begin altijd overdreven duur ten opzichte van de Chinese prijs. In dit geval was die op Banggood paar dagen na release te bestellen als pre order voor zo een 480 euro. Inmiddels is de prijs gezakt naar 426 euro. Op AliExpress was die ook direct na release zo een 480 euro. Als je nu kijkt kan je hem vinden voor zo een 410 euro.

Mijn advies is dan ook om een paar weken / maanden te wachten tot de prijs wat gezakt is. Daarnaast is de software op het moment erg buggy volgens reviewers. Dus dan kan je sowieso beter een paar maanden wachten tot die wat stabieler is. Dan heb je hem ook nog voor een lagere prijs ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Inmiddels staat hij al op verschillende plaatsen op aliexpress:
https://www.aliexpress.co...e4-4cca-93f7-4d003c409e82

https://www.aliexpress.co...ab-4848-a4e8-4846a3a07d73

Levering in 19 tot 36 dagen.
Ongeveer 407 euro ex BTW.

[ Voor 31% gewijzigd door LED-Maniak op 14-05-2017 20:59 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 20:11

psyy138

blackbulls.nl

Met tax free verzending is die hier 473,29
https://thesolutionshop.g...637725a2e7=black-in-stock

zover ik weet is dit ook de enige tax free winkel, of weet iemand anders nog iets?

Of toch hopen dat de douane je pakket niet controleert en bij aliexpress bestellen....

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuffoX
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09-2022
Heeft iemand ervaring met deze shop?
Hij is daar nu afgeprijsd naar 456 euro
psyy138 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:46:
Met tax free verzending is die hier 473,29
https://thesolutionshop.g...637725a2e7=black-in-stock

zover ik weet is dit ook de enige tax free winkel, of weet iemand anders nog iets?

Of toch hopen dat de douane je pakket niet controleert en bij aliexpress bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

ZuffoX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:54:
Heeft iemand ervaring met deze shop?
Hij is daar nu afgeprijsd naar 456 euro

[...]
Nee maar op reddit.com/r/rxiaomi wordt die aanbevolen.
Maar 456 klopt niet want je moet nog 20 euro verzend kosten betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door psyy138 op 17-05-2017 16:03 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 21:56
Nog niet echt makkelijk te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Gisteren bij Gearbest de 128gb ceramic version besteld. Nog even wachten voordat het in huis is. Twee weken denk ik.

Ik was de afgelopen twee weken in China en in Beijing naar de Mi store geweest. Dat was hij niet voorradig en werd de levertijd twee weken. Prijs scheelde daar wel aanzienlijk 🤔

[ Voor 44% gewijzigd door lekzzz op 03-06-2017 15:58 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deck16
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-07 23:23
In de eerste instantie de mi5s besteld via Geekbuying. De telefoon zou binnen 2-7 dagen worden verscheept maar na 2 weken toch maar contact opgenomen toen ik maar niks hoorde, werd er verteld dat het nog een extra week ging duren voordat er verscheept kon worden waarop ik de order heb gecanceld.

Vervolgens de mi6 besteld op Banggood waarop ik de volgende dag al bericht kreeg dat de telefoon was verstuurd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Ja de mijne is ook binnen 1 dag verstuurt. Nu al 6 dagen In transit. Ben benieuwd wanneer die komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Waarom overigens bij banggood voor 408 euro + BTW en niet bij thesolutionshop voor 423 euro incl. BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ik betaal graag teveel voor mijn spullen. :)

Nee, ik heb 423 betaald incl hoesje bij banggood en ging er vanuit dat er geen kosten meer bijkwamen. Maar misschien dus wel btw kosten? Merk wel hoeveel dat is.

edit:
Ohja 90 zou wel zonde zijn. Daar had ik wat beter over na kunnen denken. :X

edit2:
Ja ik heb het laten versturen via Priority Direct Mail. Dus dan komt het uiteindelijk toch allemaal goed. ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door voil op 11-06-2017 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

26779

voil schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:10:

Nee, ik heb 423 betaald incl hoesje bij banggood en ging er vanuit dat er geen kosten meer bijkwamen. Maar misschien dus wel btw kosten? Merk wel hoeveel dat is.
Inkoppertje: 423*21%. Komt op een kleine EUR90,-
Maar als je geluk hebt slipt hij er tussendoor en komt hij zonder extra kosten binnen.

[ Voor 10% gewijzigd door 26779 op 11-06-2017 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robarrie
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-07 13:35
voil schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:10:

edit:
Ohja 90 zou wel zonde zijn. Daar had ik wat beter over na kunnen denken. :X
Als je de verzendoptie ''priority direct mail'' had gekozen, dan had je sowieso ook geen BTW te betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Robarrie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:55:
[...]

Als je de verzendoptie ''priority direct mail'' had gekozen, dan had je sowieso ook geen BTW te betalen. ;)
Ik lees het net inderdaad.

Meteen met 5% kortingscode gekocht en dus 406 euro betaald incl priority direct mail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 00:03
Hoi,

Ik zit ook te overwegen een MI6s aan te schaffen, maar kan iemand mij informeren hoe het zit mbt garantie.
Kun je dit wel in Europa afhandelen? Of is er ergens een topic waar dit goed te vinden valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
smok84 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:21:
Hoi,

Ik zit ook te overwegen een MI6s aan te schaffen, maar kan iemand mij informeren hoe het zit mbt garantie.
Kun je dit wel in Europa afhandelen? Of is er ergens een topic waar dit goed te vinden valt?
Ik ben vooral benieuwd waar jij de MI6S al kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Voor de geinteresseerden:

je kan nu bij banggood voor 372 euro inclusief priority direct mail(blijkbaar tax free) de Mi6 kopen met kortingscode FOKNLBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

LED-Maniak schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:28:

je kan nu bij banggood voor 372 euro inclusief priority direct mail(blijkbaar tax free) de Mi6 kopen met kortingscode FOKNLBG.
Dat zijn toch leuke(re) prijzen, had ik maar paar weken gewacht :F

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zo te zien komt dit puur door de EUR/USD koers. Hij is alweer 20 cent goedkoper nu.
Mijn bestelling van het weekend heb ik geannuleerd en 34 euro goedkoper opnieuw besteld. :+

Zin in de phone oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ja wat een verschil..bij mij staat die nu op de site voor 354E. En ik heb 413E betaald.
Even met de klantenservice overleggen of ze niet iets kunnen betekenen en anders stuur ik hem terug en bestel ik hem opnieuw. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:59
niet het juiste topic

[ Voor 92% gewijzigd door Clifdon op 16-06-2017 09:20 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
voil schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:57:
Ja wat een verschil..bij mij staat die nu op de site voor 354E. En ik heb 413E betaald.
Even met de klantenservice overleggen of ze niet iets kunnen betekenen en anders stuur ik hem terug en bestel ik hem opnieuw. :P
Ik zie hem nog steeds voor 373.15 staan hoor?
Klantenservice kan weinig doen. Ik heb een eerdere order moeten annuleren en daarna op nieuw moeten kopen.

Hij is vandaag wel al verzonden oOo

Long time no see trouwens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voil
LED-Maniak schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:38:
[...]

Ik zie hem nog steeds voor 373.15 staan hoor?
Klantenservice kan weinig doen. Ik heb een eerdere order moeten annuleren en daarna op nieuw moeten kopen.

Hij is vandaag wel al verzonden oOo

Long time no see trouwens ;)
Ja maar waarschijnlijk door de aanschaf van die mobiel krijg je x duizend punten en dan ben je VIP3. Dus als je dan iets besteld krijg je korting vermoed ik.
Ik heb de klantenservice gesproken en in eerste instantie zeiden ze ja we kunnen je 500 punten toekennen.
Ik gaf aan dat ik het daar niet mee eens ben en of ik het artikel terug kan sturen en opnieuw kan bestellen. Toen gaven ze aan dat ze de helft van het verschil willen terugbetalen. Dus dat is wel heel erg netjes! _/-\o_

Ja lang geleden inderdaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik heb de mijne zojuist bij GearBest besteld voor €384,52 incl. shipping.

Ook eens even de Q&A doorgekeken, betreft de International ROM, dus met de Play Store, OTA wordt kennelijk ondersteund, maar helaas dus nog steeds geen NL taalondersteuning (wat ik persoonlijk redelijk bizar vind gezien dat dat voor heel wat obscuurder talen wel het geval lijkt te zijn), EU stekker wordt meegeleverd, en de garantie is één jaar (retourkosten zijn wel voor eigen rekening, behalve bij DOA).

De deal loopt nog 3 dagen en 18 uur, of als de actievoorraad op is. Deze staat nu op nog 188 stuks, toen ik de mijne vanmiddag om 17:00 kocht waren dat er nog 241, dus het lijkt snel te gaan (voor zover het geen verkooptruc is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Mijn mi6, via de thesolutionshop, is vanochtend binnengekomen en netjes met global rom geleverd.
Duurde alleen kleine week langer dan aangegeven op de site.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-07 14:01
LED-Maniak schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:28:

Helaas niet meer geldig. Hij is nu weer 400 euro inclusief priority shipping en de code hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
ReinTheMan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:20:
[...]

Helaas niet meer geldig. Hij is nu weer 400 euro inclusief priority shipping en de code hierboven.
De prijs bij banggood wordt vooral beinvloed door de wisselkoers heb ik al gemerkt. Ik had hem initieel ook voor 400 euro besteld maar de dag erna knalde de euro vs dollar omhoog(trump actie). Na annulatie opnieuw besteld en het was geregeld. Kan dus echt van dag toch dag verschillen.

Inmiddels is de telefoon Vrijdag verzonden maar ik kan hem nog niet traceren. Hij is nog steeds "voorvermeld".
Iemand ervaring hoe lang dit duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:55
Zo vreemd, bij Banggood wanneer ik Priority Direct Mail aanduid, wordt hij toch in m'n mandje gestoken met de standaard free shipping. Dit zowel via de website als de Banggood app.
Weemism schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:39:
Ik heb de mijne zojuist bij GearBest besteld voor €384,52 incl. shipping.
Bij de standaard Gearbest verzending heb je kans op douane/tax kosten, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Mantis schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:07:

[...]

Bij de standaard Gearbest verzending heb je kans op douane/tax kosten, right?
Klopt, GearBest geeft in z'n faq ook duidelijk aan dat douanekosten/belastingen de verantwoordelijkheid zijn van de klant, en dat ze niet op verzoek frauderen met de opgegeven waarde van een product.

Ik vraag me ook af hoe andere sites dat doen, want hoe kan je een naheffing van belasting ontlopen door een andere verzendmethode te kiezen, het zal m.i. toch altijd langs de douane moeten bij import. Iemand die dat weet hoor ik het graag van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:55
Bij mijn weten betalen andere sites jou gewoon terug wanneer je toch kosten zou hebt. Dankzij de meerprijs die je betaalt, kost hen dat ook niets zoals bij een verzekering.
Een andere optie is dat ze bepaalde routes gebruiken die douane omzeilen via UK etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Duidelijk, thanks.

Met betrekking tot de deal op GearBest, zoals ik al een beetje vermoedde was die 'flash sale' met een zogenaamd beperkte voorraad en gedurende een korte tijd inderdaad een verkooptrucje. Op het moment van schrijven is de voorraad ineens weer 450 stuks, en duurt de deal van €382,69 voor de Mi6 nog 7 dagen.

Ik weet niet of het de goedkoopste deal van het moment is, maar anders wellicht alsnog het checken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Mijn mi6 is op 29 mei verzonden (met priority mail) maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Nog steeds In transit... Banggood gaf aan dat ik nog een paar dagen moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-07 10:08
Bij Cafago.com issie 497.89 maar na kortingscode XIAOMI6 te gebruiken 341.68 (!!), maar ik ben niet zo bekend met deze shop. Eigenlijk helemaal niet. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
voil schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:50:
Mijn mi6 is op 29 mei verzonden (met priority mail) maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Nog steeds In transit... Banggood gaf aan dat ik nog een paar dagen moet wachten.
Bijzonder is dat.

16e is die van mij verstuurd(vorige week Vrijdag), zojuist kreeg ik bericht:
22-06-2017 09:49 The item has been processed in the country of destination
:9

[edit]
Morgen geleverd! :D

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 22-06-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deck16
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-07 23:23
Hier ook al twee dagen geleden geleverd, binnen 10 dagen was hij binnen! Ben vooral te spreken over de snelheid van de telefoon, vooral vergeleken mijn vorige mobiel de mi4c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 18:07

Kiswum

Gadget reviewer

Heeft iemand weleens een Xiaomi bij Giztop besteld? Tot nu toe is de mi6 daar het goedkoopst: $409,-.
https://www.giztop.com/xiaomi-mi6.html/

Ik heb direct een mail gestuurd met een aantal vragen zoals een aangepaste bootloader, wel of geen global rom, etc.

Mijn eerste voorkeur is om de telefoon bij ibuygou te bestellen, maar de kosten zijn te hoog en hij is momenteel niet leverbaar. Bij Banggood en Gearbest is de prijs hetzeldfe, maar bij Banggood kun je voor nog geen euro kiezen voor Priority mail zodat je importkosten worden vergoed.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Bij Giztop zou hij 384 euro zijn inclusief shipping, plus btw.
Bij banggood 389 euro incl. btw en shipping.

Dan is banggood nog steeds de beste deal. Helaas werkt de couponcode die ik gepost hebt daar niet op ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

De Invoerkosten + BTW betaal je alleen als je pakket er tussenuit wordt gehaald. Daardoor zit je bij Giztop op €379,- inclusief verzendkosten. BTW en invoerkosten kunnen daar inderdaad nog wel bij komen. In dat geval zal je in de praktijk zo'n €40,- moeten betalen (tot nu toe werd er voor mij door de douane gebruik gemaakt van schattingen, nooit de juiste berekeningen).

Bij Banggood betaal je niet minder dan 389,-, maar je invoerkosten + btw worden wel vergoed. In dit geval is Giztop alleen maar goedkoper als je pakker er niet tussenuit wordt gehaald. Jammer dat die code voor Banggood niet meer werkt :(
Ik heb even een bericht gestuurd naar mijn contactpersoon van BG om te bekijken of er algemene codes beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helsdingen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 14:10
Ik heb mijn 128GB versie besteld op Aliexpress en laten bezorgen via DHL. De verkoper garandeerde geen importheffing en BTW. Binnen 8 dagen was de telefoon binnen (van Hong Kong naar UK, daar via dezelfde DHL maar ander tracking nummer naar Nederland) en geen extra kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
helsdingen schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:41:
Ik heb mijn 128GB versie besteld op Aliexpress en laten bezorgen via DHL. De verkoper garandeerde geen importheffing en BTW. Binnen 8 dagen was de telefoon binnen (van Hong Kong naar UK, daar via dezelfde DHL maar ander tracking nummer naar Nederland) en geen extra kosten
Weet je ook welke sneller dit was ?

😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Toch niet zo'n heel prettige gedachte. De mijne op maandag de 19e besteld bij GearBest, de 20e is ie verstuurd waarbij ik netjes een tracking code kreeg. Sindsdien check ik regelmatig op m'n orderpage wat de status is, maar tot op de dag van vandaag krijg ik daar de melding 'Sorry, your shipping information has not updated yet!'.

Ben ik maar eens wat dieper gaan zoeken en gezien dat DPD UK de vervoerder is. De tracking code toen bij DPD.co.uk ingevoerd waar de zending inderdaad bekend is, maar de enige statusupdate die daar staat is van 20 juni (de dag van verzending door GearBest) met de melding 'Your parcel is on its way' en dat de locatie Southall is, een plaatsje in de buurt van Londen waar inderdaad een DPD depot gevestigd blijkt te zijn. Die locatie zal dan iig niet de locatie van het pakket zelf zijn gezien dat de statusdatum dezelfde is als de verzenddatum vanuit China, maar dit is dan wellicht de locatie van geplande ontvangst.

Het is niet dat de verzendkosten nou zo hoog waren, maar als ze tracking beloven verwacht ik ook dat ze dat leveren (ervan uitgaande dat er niets anders aan de hand is waardoor het pakket geen scans lijkt te krijgen in het traject). Zeker voor een zending die uit China moet komen, en met deze waarde, is het toch wel fijn te weten waar deze uithangt.

Maar goed, verwachte transittijd is 10 tot 25 werkdagen, ik zit nu op dag 5, dus hopelijk is er verder niets aan de hand. Het feit dat het pakket via GB gaat is hopelijk iig een goed teken dat er geen importkosten zullen zijn.

Hier nog anderen ervaring met een gebrekkige track & trace vanuit China? En hoe is dit uiteindelijk afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjen69
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 13:46
Kiswum schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:00:
De Invoerkosten + BTW betaal je alleen als je pakket er tussenuit wordt gehaald. Daardoor zit je bij Giztop op €379,- inclusief verzendkosten. BTW en invoerkosten kunnen daar inderdaad nog wel bij komen. In dat geval zal je in de praktijk zo'n €40,- moeten betalen (tot nu toe werd er voor mij door de douane gebruik gemaakt van schattingen, nooit de juiste berekeningen).

Bij Banggood betaal je niet minder dan 389,-, maar je invoerkosten + btw worden wel vergoed. In dit geval is Giztop alleen maar goedkoper als je pakker er niet tussenuit wordt gehaald. Jammer dat die code voor Banggood niet meer werkt :(
Ik heb even een bericht gestuurd naar mijn contactpersoon van BG om te bekijken of er algemene codes beschikbaar zijn.
1) Waar vind ik dat terug dat Banggood de eventuele douanekosten en/of BTW terugbetaalt ?
2) ik vind in het EU warehouse van Banggood zelfs geen enkele xiaomi, bestellen jullie vd china warehouse dan?

greetz,
Pat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-01 22:17
Gisteren bij Banggood de Mi6 64GB besteld voor €388,- met PDM verzending a €0,25 :)

Vandaag tijdens het zoeken naar een goede case op Aliexpress kwam ik dit nog tegen. Voor mij is het te laat maar misschien handig voor iemand hier:
https://sale.aliexpress.c...10108.15.2.EWoUTW#w7947a8

Scheelt toch $40 dollar met Bangood, maar er bestaat natuurlijk nog wel kans op importheffingen - die bij Banggood zijn gecoverd door de PDM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helsdingen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 14:10
Weemism schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:07:
Toch niet zo'n heel prettige gedachte. De mijne op maandag de 19e besteld bij GearBest, de 20e is ie verstuurd waarbij ik netjes een tracking code kreeg. Sindsdien check ik regelmatig op m'n orderpage wat de status is, maar tot op de dag van vandaag krijg ik daar de melding 'Sorry, your shipping information has not updated yet!'.

Ben ik maar eens wat dieper gaan zoeken en gezien dat DPD UK de vervoerder is. De tracking code toen bij DPD.co.uk ingevoerd waar de zending inderdaad bekend is, maar de enige statusupdate die daar staat is van 20 juni (de dag van verzending door GearBest) met de melding 'Your parcel is on its way' en dat de locatie Southall is, een plaatsje in de buurt van Londen waar inderdaad een DPD depot gevestigd blijkt te zijn. Die locatie zal dan iig niet de locatie van het pakket zelf zijn gezien dat de statusdatum dezelfde is als de verzenddatum vanuit China, maar dit is dan wellicht de locatie van geplande ontvangst.

Het is niet dat de verzendkosten nou zo hoog waren, maar als ze tracking beloven verwacht ik ook dat ze dat leveren (ervan uitgaande dat er niets anders aan de hand is waardoor het pakket geen scans lijkt te krijgen in het traject). Zeker voor een zending die uit China moet komen, en met deze waarde, is het toch wel fijn te weten waar deze uithangt.

Maar goed, verwachte transittijd is 10 tot 25 werkdagen, ik zit nu op dag 5, dus hopelijk is er verder niets aan de hand. Het feit dat het pakket via GB gaat is hopelijk iig een goed teken dat er geen importkosten zullen zijn.

Hier nog anderen ervaring met een gebrekkige track & trace vanuit China? En hoe is dit uiteindelijk afgelopen?
Ik had hetzelfde via Aliexpress. Ik kreeg een tracking nummer maar bij Aliexpress bleef ik de melding 'Sorry, your shipping information has not updated yet!' krijgen. Bij DHL heeft een week lang de melding 'pakket aangemeld' gestaan.
Een paar dagen na verzending kreeg ik een ander tracking nummer van de verkoper. Dit was ook een tracking nummer maar dan van HK naar Londen. Hiermee kon ik netjes mijn pakket traceren. Eenmaal aangekomen in Londen is er voor ontvangst getekend en kon ik de door Aliexpress tracking nummer gebruiken en het pakket tot mijn voordeur traceren (Aliexpress zelf bleef 'Sorry, your shipping information has not updated yet!' zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techetga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 01:02
ronald1989 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:45:
Gisteren bij Banggood de Mi6 64GB besteld voor €388,- met PDM verzending a €0,25 :)

Vandaag tijdens het zoeken naar een goede case op Aliexpress kwam ik dit nog tegen. Voor mij is het te laat maar misschien handig voor iemand hier:
https://sale.aliexpress.c...10108.15.2.EWoUTW#w7947a8

Scheelt toch $40 dollar met Bangood, maar er bestaat natuurlijk nog wel kans op importheffingen - die bij Banggood zijn gecoverd door de PDM.
Gister ook besteld. Vergeet niet dat je bij banggood ook nog 6% cashback kan krijgen, dan kom je toch €23 goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
techetga schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:39:
[...]

Gister ook besteld. Vergeet niet dat je bij banggood ook nog 6% cashback kan krijgen, dan kom je toch €23 goedkoper uit.
Hoe dan? Ik heb een code gebruikt bij bestellen(FOKNLBG) voor ik dacht 5% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techetga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 01:02
LED-Maniak schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:07:
[...]

Hoe dan? Ik heb een code gebruikt bij bestellen(FOKNLBG) voor ik dacht 5% korting.
http://www.cashbacksverge...orting/20430/banggood-com Ik had geen code gebruikt. Ik dacht dat je bij een flash sale geen codes meer kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Out of stock helaas op Banggood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 04-07 15:51
Is weer beschibaar op Banggood.com en te bestellen met code FOKNLBG...twijfel zelf nog, zou mijn 6e telefoon worden dit jaar.... 8)7

Klik voor een leesbaarder versie op het plaatje...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bJa0uTR.png

[ Voor 33% gewijzigd door JdJtA op 27-06-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
JdJtA schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:36:
Is weer beschibaar op Banggood.com en te bestellen met code FOKNLBG...twijfel zelf nog, zou mijn 6e telefoon worden dit jaar.... 8)7

Klik voor een leesbaarder versie op het plaatje...

[afbeelding]
Toch is die blauwe wel nog iets gruwelijker... Die is er helaas nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

techetga schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:13:
[...]

http://www.cashbacksverge...orting/20430/banggood-com Ik had geen code gebruikt. Ik dacht dat je bij een flash sale geen codes meer kon gebruiken.
Is ook mijn ervaring, de korting die de kortingscode geeft overruled de meestal veel hogere flash sale korting. Maar misschien verschilt dit per site.
JdJtA schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:36:
...twijfel zelf nog, zou mijn 6e telefoon worden dit jaar.... 8)7
[...]
Dure hobby zo lijkt me :P . Ik moet mezelf ook vaak enorm inhouden en voel me al schuldig als ik het jaar niet haal met hetzelfde toestel. Excel nerd die ik soms kan zijn heb ik zelfs een hele spreadsheet gemaakt wat die hobby me nou eigenlijk kost. Onderstaand een grafiekje daaruit :) . Gaat hier overigens over de netto kosten van een toestel, dus aanschaf minus eventuele verkoopprijs (maar de meeste toestellen heb ik weggegeven of nog in de la liggen).

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4206/35396087732_5f7b43ce19_c.jpg

Gelukkig voor mij waren er naar mijn smaak de afgelopen twee jaar niet zo veel aansprekende toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Weemism schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:30:
[...]

Is ook mijn ervaring, de korting die de kortingscode geeft overruled de meestal veel hogere flash sale korting. Maar misschien verschilt dit per site.

[...]

Dure hobby zo lijkt me :P . Ik moet mezelf ook vaak enorm inhouden en voel me al schuldig als ik het jaar niet haal met hetzelfde toestel. Excel nerd die ik soms kan zijn heb ik zelfs een hele spreadsheet gemaakt wat die hobby me nou eigenlijk kost. Onderstaand een grafiekje daaruit :) . Gaat hier overigens over de netto kosten van een toestel, dus aanschaf minus eventuele verkoopprijs (maar de meeste toestellen heb ik weggegeven of nog in de la liggen).

[afbeelding]

Gelukkig voor mij waren er naar mijn smaak de afgelopen twee jaar niet zo veel aansprekende toestellen.
Tsja, elke hobby kost geld en ik ben nou eenmaal redelijk veeleisend en gun mezelf (te) vaak iets nieuws. Zeker nu ik de Chinese markt ontdekt heb.

Gave sheet! Zou ik ook eens moeten maken, onder de streep leg ik er altijd wel iets op toe maar de meeste toestellen verkoop ik weer. Zie nu net de over een paar uur de Mi6 in de uitverkoop gaat bij Aliexpress.

Met cashback komt hij dan wel heel dicht richting de 300 euro! Toch maar even proberen de order bij Banggood te annuleren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
De korting bij aliexpress valt tegen toch? 370 dollar + BTW en inklaringskosten komt nog steeds boven banggood uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
LED-Maniak schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:17:
De korting bij aliexpress valt tegen toch? 370 dollar + BTW en inklaringskosten komt nog steeds boven banggood uit.
Oeps, je hebt helemaal gelijk...BTW en inklaringskosten over het hoofd gezien...345 euro na cashback is nog steeds een mooie prijs bij Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 22:23

Sharad R

lurking is an art

Helaas geen voorraad bij banggood sinds afgelopen paar dagen. Of ik grijp telkens net naast.

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:20
Facebook van Gearbest:
Flash sale: Xiaomi Mi 6 4G Smartphone 😍
Deze 5.15 inch smartphone heeft o.a. 6GB RAM + 64GB ROM of 6GB RAM + 128GB ROM, 8.0MP + 12.0MP camera's en Snapdragon 835. 🤗
64GB versie ➤ http://gearb.es/qpkOh
Met coupon GTMi4GS voor €362,22;
128GB versie ➤ http://gearb.es/91pNG
Met coupon MiSm voor €427,19!

Lijken me goede prijzen, zeker nu hij niet op voorraad is bij GearBest. Ik zit zelf heel erg te denken om deze te halen, want mijn OPO is ondertussen wel aan vervanging toe. Ik wil eigenlijk alleen een bezelless telefoon als een Galaxy S8 of een LG G6, omdat ik mijn OPO te groot vind maar wel graag een groot scherm behoud. Ik vind deze 2 echter te duur. Wachten of toch deze kopen... :X

edit: Ik zie dat cashbackssites minder cashback geven dan bij banggood, maar je kan alsnog iets van 3% korting krijgen

[ Voor 8% gewijzigd door Yeasis op 30-06-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaamoot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 10:24
Heeft iemand ervaring met Gearbest en welke verzendwijze het verstandigst is? Want dan annuleer ik misschien mijn bestelling bij Banggood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:20
zaamoot schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:12:
Heeft iemand ervaring met Gearbest en welke verzendwijze het verstandigst is? Want dan annuleer ik misschien mijn bestelling bij Banggood.
Ik heb hem hier net toch maar besteld, als je Priority Line (2,77) als verzendmethode gebruikt zou je eventuele
duanekosten terug kunnen vragen. Verzenden gaat (zover ik weet) altijd goed, alleen hoor ik wel eens dat de aftersales niet geweldig zijn. Gelukkig zitten er ook nederlandse werknemers op andere fora, die je wel beter kunnen helpen.
Overigens verwacht ik de aftersales niet nodig te hebben aangezien je bij deze producten maar 1 jaar garantie krijgt (ook bij Banggood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

MeneerJoep schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:20:
[...]

Ik heb hem hier net toch maar besteld, als je Priority Line (2,77) als verzendmethode gebruikt zou je eventuele
duanekosten terug kunnen vragen. Verzenden gaat (zover ik weet) altijd goed[...]
Ik heb dezelfde verzendmethode gekozen bij GearBest, ik had overigens gemist dat bij die methode evt. douanekosten worden terugbetaald, dacht dat dat één verzendmethode duurder was. Hoe dan ook ben ik tot dusver niet echt over te spreken over de verzending.

Het pakket is nu 9 werkdagen onderweg (ze geven zelf een verwachte levertijd tussen de 10 en 25 werkdagen aan), maar de track&trace van zowel GearBest zelf als de vervoerder DPD UK hebben sinds de verzending op de 20e geen update meer gehad. Ik schreef daar hierboven ergens al even over, maar er is dus nog niets veranderd in die status.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4087/34825907273_bf5193e1a1_c.jpg

Ik verwacht zelf eigenlijk dat het pakket een dezer dagen zonder vooraankondiging ineens wordt aangeboden, maar dan heb je dus niets gehad aan track&trace, iets wat me op dit moment een wat ongemakkelijk gevoel geeft. Alternatief is het pakket al vóór de eerste scan gestolen in China, dat schijnt ook nog wel eens voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Laatst online: 21-04 12:52
Is het verstandig om deze telefoon te kopen bij AlieExpress? Ik weet dat garantie bij de meeste chinese webshops een hoop gedoe oplevert, maar bij AlieExpress zou ik zeggen dat het nog erger is. Maar dat is een aanname, dus misschien kan iemand hier het tegendeel bewijzen? Hij is er namelijk wel aardig goedkoop en ik las ook al ergens dat er verkopers zijn die garanderen dat er geen importkosten over betaald hoeven te worden (en anders die kosten betalen).

@Weemism
Dit komt uit de voorwaarden van Gearbest:
We can also not be held responsible for any import tax that may occur and it is the customers sole responsibility to pay this fee, if any. Kindly note that shipping insurance does not cover any customs issues, including but not limited to, goods being destroyed or confiscated due to their illegal status in any given destination country.

Denk dus dat Joep bedoelde dat hij hem bij Banggood met priority heeft besteld. Gearbest biedt dit soort garanties niet.

edit: Ik kom net deze website tegen: thesolutionshop.global
Iemand hier ervaring mee? Ze verkopen de mi6 voor 485 euro inclusief express shipping (zonder tax) en zijn een bedrijf binnen Europa (Engeland volgens mij). Dit zou zorgen voor betere garantie lijkt me toch?

[ Voor 48% gewijzigd door pieterbas99 op 01-07-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:30
ErikFeen schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:59:
Ik heb hem net besteld als vervanger voor mijn Nexus 5X via Banggood voor €371,00 met PDM.
Wel in de pre-order dus ben benieuwd wanneer ik hem krijg.

Ik heb niks gelezen over de cashback en heb de code FOKNLBG gebruikt. Hoe werkt dat? Gaat dat achteraf?
Je kan ook voor 380E bij gearbest bestellen op de actiepagina voor Nederland: http://www.gearbest.com/p...l-1360.html?lkid=10802862 (Daar is die nog op voorraad, maar duurt wel 10 tot 25 dagen om hier te komen)
Als je dan kiest voor Priority Line -> EU Express, wordt het pakket eerst naar het warenhuis in UK gestuurd en daarna naar jouw afleveradres zodat je niet te maken krijgt met invoerkosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

pieterbas99 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:33:
[...]

@Weemism
Dit komt uit de voorwaarden van Gearbest:
We can also not be held responsible for any import tax that may occur and it is the customers sole responsibility to pay this fee, if any. Kindly note that shipping insurance does not cover any customs issues, including but not limited to, goods being destroyed or confiscated due to their illegal status in any given destination country.

Denk dus dat Joep bedoelde dat hij hem bij Banggood met priority heeft besteld. Gearbest biedt dit soort garanties niet.
[...]
Klopt, dat had ik nota bene zelf ook in een postje geschreven in dit topic een tijdje terug, dat GearBest netjes aangeeft geen verantwoordelijk te nemen voor eventuele importkosten, was me even ontschoten.
Weemism schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:28:
[...]

Het pakket is nu 9 werkdagen onderweg (ze geven zelf een verwachte levertijd tussen de 10 en 25 werkdagen aan), maar de track&trace van zowel GearBest zelf als de vervoerder DPD UK hebben sinds de verzending op de 20e geen update meer gehad. Ik schreef daar hierboven ergens al even over, maar er is dus nog niets veranderd in die status.

[afbeelding]

Ik verwacht zelf eigenlijk dat het pakket een dezer dagen zonder vooraankondiging ineens wordt aangeboden, maar dan heb je dus niets gehad aan track&trace, iets wat me op dit moment een wat ongemakkelijk gevoel geeft. Alternatief is het pakket al vóór de eerste scan gestolen in China, dat schijnt ook nog wel eens voor te komen.
Update wat dit betreft, op de site van iig DPD UK staat nu bij de statusmelding dat het pakket op de 1e in hun depot is ontvangen, en de UK inmiddels ook weer heeft verlaten en onderweg is naar NL. Zou er dus in de loop van komende week moeten zijn, iets meer dan twee weken na bestelling. Kennelijk moet je toch wat meer geduld hebben bij China zendingen als het gaat om het updaten van de track & trace status, en je daar niet door laten opjagen, iig bij GearBest via DPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-03 07:32
De eerste batch die op 4 juli aankomt(bij warenhuis) en 7 juli wordt verzonden van banggood bevat 500 toestellen. De pre-orders gaan inmiddels over de 600 en wanneer een nieuwe batch komt is nog onduidelijk. Kreeg dit te horen via een live-chat medewerker:)

Handig voor de personen die het toch wat sneller willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
Caelorum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:29:
[...]

Je kan ook voor 380E bij gearbest bestellen op de actiepagina voor Nederland: http://www.gearbest.com/p...l-1360.html?lkid=10802862 (Daar is die nog op voorraad, maar duurt wel 10 tot 25 dagen om hier te komen)
Als je dan kiest voor Priority Line -> EU Express, wordt het pakket eerst naar het warenhuis in UK gestuurd en daarna naar jouw afleveradres zodat je niet te maken krijgt met invoerkosten.
Weet je dit zeker? ik bedoel, ik zie de optie, maar ik zie nergens een belofte wat betreft die invoerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gerwin486741 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:49:
[...]

Weet je dit zeker? ik bedoel, ik zie de optie, maar ik zie nergens een belofte wat betreft die invoerkosten.
Ik heb dezelfde verzendmethode gekozen bij GearBest, en als het goed is krijg ik morgen m'n Mi6 geleverd na wat dan 9 werkdagen zou zijn. Dan kan ik je met een N=1 steekproefgrootte vertellen of de route via de UK inderdaad BTW- en douanekostenvrij is :) , iets wat GearBest zelf overigens inderdaad nergens vermeld.

Het klopt sowieso wel, iig bij mijn zending, dat de zending bij Priority line EU Express ook daadwerkelijk via de UK wordt gerouteerd, zoals bij mij althans uit de T&T informatie van DPD UK bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gerwin486741 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:49:
[...]
Zie dit topic op fok.nl: http://forum.fok.nl/topic/2380129
[...]GearBest denkt hierbij natuurlijk ook aan de Nederlandse klanten en wil dit graag ontwikkelen voor Nederland. Te beginnen met een flash sale promotie speciaal voor Nederland. [...]Wanneer vanuit het China Warehouse nu ook gekozen wordt voor Priority line/EU Express komt het pakket binnen 10-25 werkdagen aan. Het wordt eerst verzonden naar verenigd Koninkrijk waarna het weer wordt doorgezonden naar Nederland, waardoor er geen douanekosten moeten worden betaald! (Wij hebben de afgelopen 3 maanden in iedergeval geen feedback terug gehoord over Douanekosten van klanten die kozen voor EU express!)
promo-pagina: http://www.gearbest.com/p...l-1360.html?lkid=10802862
Weemism schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:06:
[...]
Ik heb dezelfde verzendmethode gekozen bij GearBest, en als het goed is krijg ik morgen m'n Mi6 geleverd na wat dan 9 werkdagen zou zijn. Dan kan ik je met een N=1 steekproefgrootte vertellen of de route via de UK inderdaad BTW- en douanekostenvrij is :) , iets wat GearBest zelf overigens inderdaad nergens vermeld. [...]
Logisch ook, want eigenlijk mogen ze hier niets over zeggen. Iemand moet de invoerrechten betalen en als zij het niet doen (wat ik betwijfel) dan moeten wij het wel. Dat gaan ze dus ook niet groot aankondigen lijkt me.

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 03-07-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
Tja..... Koop nu ook een Galaxy S7 bij Bol voor 449,- (incl 50 euro kassakorting). Wat is wijsheid.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Caelorum schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:01:
[...]

Logisch ook, want eigenlijk mogen ze hier niets over zeggen. Iemand moet de invoerrechten betalen en als zij het niet doen (wat ik betwijfel) dan moeten wij het wel. Dat gaan ze dus ook niet groot aankondigen lijkt me.
Aan- en afsluitend daarop, m'n Mi6 van GearBest via EU Express Priority Line is zojuist na 10 werkdagen afgeleverd door DPD. Verpakking was van DHL vreemd genoeg, dus ik vermoed dat DHL het eerste deel van het traject vanuit China naar de UK voor z'n rekening neemt, en dat daarom de T&T status de eerste week niet werd geüpdate aangezien de na aankoop door GearBest doorgegeven trackingcode van DPD UK was, en die pas na ontvangst in het DPD depot in de UK statusupdates geeft tot aan bezorging in NL.

Er zaten geen douanedocumenten bij, geen factuur, en ik hoefde ook niet bij de bezorger af te rekenen. Dus tenzij er nog een aparte brief wordt nagestuurd met een factuur lijkt het dat ik geluk heb gehad. Of de genoemde verzendmethode daar van invloed op is geweest laat ik in het midden.

Leveromvang vanuit GearBest was, naast het toestel zelf, een USB-C lader met US plug, een EU verloopstuk was apart bij de omverpakking bijgevoegd. Verder een verloopstuk voor USB-C naar een jackplug voor het aansluiten van een bedrade hoofdtelefoon, een pin voor het openen van de sim tray, en een transparante TPU siliconen case.

Het EU-stekker verloopstuk ziet er op zich stevig uit, maar klemt niet geweldig in de US plug en valt er daardoor redelijk makkelijk uit. Je zou het verloopstuk evt. aan de lader kunnen vastlijmen om te voorkomen dat ie al te makkelijk los komt en het toestel onverhoopt dus niet oplaadt terwijl je daar wel op rekent.

De verpakking van de Mi was overigens niet geopend, dus er is ogenschijnlijk niet gerommeld met de ROM of items uit de verpakking verwijderd of toegevoegd door GearBest. Ik heb wel eens anders gelezen, dus dat is wel een fijne gedachte, en misschien goed om nog even te melden. Totale kosten incl. verzending uiteindelijk dus €384,52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Seals kunnen ze overigens makkelijk weer toevoegen, dus daar kan je het niet aan afzien. De oplader kan je denk ik vervangen door een willekeurige andere goede kwaliteit usb-c lader.

*edit*
De mijne is ondertussen ook verstuurd en heb ook een DPD UK tracking code gekregen. Ze geven aan dat het pakket naar ze in Engeland onderweg is. Lijkt er dus op dat ook bij mij het eerst via een andere pakketdienst wordt verstuurd naar DPD UK om daarna naar mij toe te worden verstuurd, zoals gearbest al had aangegeven dat het ging gebeuren. So far so good, dus.

*edit*
Volgens de invoice hebben ze een waarde van ~50E opgegeven. Net voldoende om onder de radar te blijven. Dat verklaart ook op welke manier ze proberen het zonder kosten in Nederland te krijgen.

[ Voor 65% gewijzigd door Caelorum op 04-07-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 22:23

Sharad R

lurking is an art

Banggood heeft de zwarte versie weer op voorraad voor € 380, ex verzendkosten.
Ik heb nog niet getest of de kortingscode nog werkt.

Helaas moet ik afwachten tot na m'n vakantie, daar ik 10 dagen niet meer red.
Hopelijk kan ik dan voor de blauwe of wit/zilveren gaan voor dezelfde prijs:)

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
Sharad R schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:37:
Banggood heeft de zwarte versie weer op voorraad voor € 380, ex verzendkosten.
Ik heb nog niet getest of de kortingscode nog werkt.

Helaas moet ik afwachten tot na m'n vakantie, daar ik 10 dagen niet meer red.
Hopelijk kan ik dan voor de blauwe of wit/zilveren gaan voor dezelfde prijs:)
Eergister hier voor gegaan! Toen was ie nog niet op voorraad. met discount 7BGESM664 voor 344 euro.
Hij's overigens nog niet verstuurd ondanks dat ie wel op voorraad staat.
Niet met PDM verstuurd trouwens. Gokje genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Laatst online: 06-07 17:37
Gerwin486741 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:25:
[...]

Eergister hier voor gegaan! Toen was ie nog niet op voorraad. met discount 7BGESM664 voor 344 euro.
Hij's overigens nog niet verstuurd ondanks dat ie wel op voorraad staat.
Niet met PDM verstuurd trouwens. Gokje genomen!
Die van mij is vannacht verstuurd. Ik had hem zaterdag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Laatst online: 28-03 07:32
ErikFeen schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Die van mij is vannacht verstuurd. Ik had hem zaterdag besteld.
Zelfde verhaal hier, maar ik kan het nog niet tracken mat 17track, lukt dit bij jou wel? PDM wel aangevinkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:22:
Zojuist de Mi6 ontvangen - zondagavond 25 juni besteld bij Banggood via PDM verzending.

Mooie telefoon, alleen jammer dat de doos niet gesealed was en bij region Bangladesh staat ingesteld. Klaarblijkelijk doet Banggood er toch iets mee, alhoewel Global Stable 8.2.wel is geïnstalleerd.

Anyway, unlockrechten had ik een tijdje geleden al aangevraagd dus die toestemming had ik al. Loop nu alleen tegen de fijne 72 uur binding time aan. Voorlopig nog even wachten voordat de EU rom erop kan dus.
Ik trek je post even naar het juiste topic toe, want ik denk dat het ook voor anderen die bij BangGood willen bestellen goed is te weten dat ze daar de verpakking dus kennelijk openen. In dit geval waarschijnlijk om de Global rom erop te zetten aangezien je toestel waarschijnlijk een Aziatische rom had gezien dat ie zoals je zegt voor Bangladesch was bestemd.

Nu zal het verder wel meevallen, maar alles wat in China uit de doos wordt gehaald om er een andere rom op te zetten ben ik toch wat achterdochtig bij (malware, bloatware, backdoors etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
TweakMore schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:45:
[...]

Zelfde verhaal hier, maar ik kan het nog niet tracken mat 17track, lukt dit bij jou wel? PDM wel aangevinkt:)
Kan ook niet tracken. Kan alleen bij shipping info zien dat het verstuurd. is. Daar ga ik dan maar van uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Weemism schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:30:
[...].
Nu zal het verder wel meevallen, maar alles wat in China uit de doos wordt gehaald om er een andere rom op te zetten ben ik toch wat achterdochtig bij (malware, bloatware, backdoors etc.)
Alle telefoons uit china gekregen via derde partijen zou ik verdenken en opnieuw rom installeren. Hier gaat de telefoon ook eerst in quarantaine, zodat ik alles kan checken, voordat die op mijn thuisnetwerk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Caelorum schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:42:
[...]

Alle telefoons uit china gekregen via derde partijen zou ik verdenken en opnieuw rom installeren. Hier gaat de telefoon ook eerst in quarantaine, zodat ik alles kan checken, voordat die op mijn thuisnetwerk gaat.
Wat en hoe check je dan? Ik denk dat de meest kwalijke malware, als die er al in zit, zich niet bepaald in plain sight bevindt, en diep verstopt zit in de rom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Na de drie dagen wachtperiode gaat er hoe dan ook de eu rom erop. Verder ga ik de verbindingen naar buiten toe checken en de telefoon tot alles goed is op een gescheiden netwerk zetten. Via aparte router waar dus logging op aanstaat.
Dan ben ik iig van mijn ergste paranoïde af ^^

Ik vertrouw xiaomi overigens wel, maar Gearbest en alle eventuele tussenliggende partijen niet..

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb mijn Mi6 inmiddels binnen van Banggood. De telefoon was vorige week maandagochtend niet op voorraad, maar later die dag kon ik hem alsnog bestellen, maar het leek erop dat hij toen niet meer op voorraad was terwijl ik wel had betaald. Op woensdag is ie alsnog verzonden via PDM (importkosten worden vergoed), maar de status bleef helaas best lang op The item is pre-advised staan. Tot de dag van vandaag staat dat nog steeds in de tracking, maar hij kwam vandaag (na 1 week) dus alsnog netjes binnen.

De originele Global rom lijkt erop te staan, maar het toestel werd nog wel getest voordat het werd verscheept (ik zag dat de camera was gebruikt en de bewuste dame stond nog in het geheugen). Maar goed, snelle levering, goede prijs: Total: US$419.39 inclusief verzending en inclusief de FOKNLBG code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kiswum schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:06:
De originele Global rom lijkt erop te staan, maar het toestel werd nog wel getest voordat het werd verscheept (ik zag dat de camera was gebruikt en de bewuste dame stond nog in het geheugen). Maar goed, snelle levering, goede prijs: Total: US$419.39 inclusief verzending en inclusief de FOKNLBG code.
Toch vreemd, waarom zou BangGood de moeite nemen om de werking van de camera te testen voor het versturen, zeker aangezien de QA neem ik aan gewoon al bij Xiaomi zelf wordt gedaan. Lijkt me waarschijnlijker als er toch ook een andere rom of software op is gezet door BangGood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Smartphones testen doen volgens mij de meeste webwinkels wel. Helaas plaatsen velen ook een eigen rom, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
Bij tracking info heb ik nu staan:

In Stransit The item is pre-advised.

Ik heb daar natuurlijk ff op gegoogled en het schijnt dat hij gewoon onderweg is naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaamoot
ErikFeen schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:18:
Bij tracking info heb ik nu staan:

In Stransit The item is pre-advised.

Ik heb daar natuurlijk ff op gegoogled en het schijnt dat hij gewoon onderweg is naar NL.
Ik heb precies hetzelfde (The item is pre-advised) als ik het pakketnummer bij Postnl invul. Op Banggood.com wordt geen shipping informatie getoond (No logistics info temporary.). Ik ben wel benieuwd hoelang het vanaf dit moment nog duurt voor hij binnenkomt, heb er namelijk echt heel veel zin in :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Na 5 dagen even postnl via twitter vragen wat het Nederlandse trackingnummer is, die is vaak al gereserveerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

oNo

Iemand nog een discount code die werkt?
De 7BGESM664 van @Gerwin486741 is inmiddels verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaamoot
Hebben de mensen, die hem besteld hebben bij Banggood, ook zo'n last van vertraagde leveringsinformatie? Het product is namelijk sinds 07-07 'In Transit', maar dit is pas vanochtend op de postnl.post website verschenen.

Duurt lang :O (en ongeduldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
oNo schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:37:
Iemand nog een discount code die werkt?
De 7BGESM664 van @Gerwin486741 is inmiddels verlopen.
FOKNLBG?
zaamoot schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:13:
Hebben de mensen, die hem besteld hebben bij Banggood, ook zo'n last van vertraagde leveringsinformatie? Het product is namelijk sinds 07-07 'In Transit', maar dit is pas vanochtend op de postnl.post website verschenen.

Nog een paar dagen wachten tot er staat dat hij in NL is aangekomen, dan kan je via twitter het track en trace nummer aanvragen voor binnen NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

zaamoot schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:13:

Als je een beetje terugbladert in dit topic zal je zien dat het vervoer tussen China en EU vaker niet lijkt te worden getracked, en dat dat dan pas vanaf het eerste logistieke knooppunt binnen de EU gebeurt tot aan de aflevering bij je thuis.

Het vervoer tussen China en Europa kan tussen de 7 en 17 werkdagen duren, dus ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben nog. Daarnaast, als ie afgelopen vrijdag is verstuurd, is het vandaag ook pas de eerste werkdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22
helsdingen schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:41:
Ik heb mijn 128GB versie besteld op Aliexpress en laten bezorgen via DHL. De verkoper garandeerde geen importheffing en BTW. Binnen 8 dagen was de telefoon binnen (van Hong Kong naar UK, daar via dezelfde DHL maar ander tracking nummer naar Nederland) en geen extra kosten :)
Heb je nog een linkje van deze verkoper?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste