En via Gearbest niet? (mits je Priority Line verzending kiest zoals hier al eerder gezegd)?knakworst schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:46:
[...]
Gegarandeerd 85 euro bij op tellen met DHL.
In de meeste gevallen niets. Verzending verloopt dan China > Uk > NL of BE.Tarz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:02:
[...]
En via Gearbest niet? (mits je Priority Line verzending kiest zoals hier al eerder gezegd)?
Er wordt wel aan te raden om extra verzendingsverzekering bij te nemen. (8 euro)
Ook als je via PayPal betaalt?frye schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:37:
[...]
In de meeste gevallen niets. Verzending verloopt dan China > Uk > NL of BE.
Er wordt wel aan te raden om extra verzendingsverzekering bij te nemen. (8 euro)
Hoe bedoel je dat? Qua BTW en of verzekering bedoel je? Ik ging er vanuit dat de zending via PayPal verzekerd is, BTW is een kwestie van geluk hebben?frye schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:42:
[...]
Bij betalingen met PayPal komen er geen kosten bij.
Ik zit er ook aan te denken een Xiaomi MI6 te bestellen. Ik heb zelf al aardig wat besteld bij HongKong Goldway (aliexpress) waaronder een MiPad 2 die erg goed bevalt. Nu zag ik dat de MI6 toch aardig wat duurder was bij Goldway.frye schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:37:
[...]
In de meeste gevallen niets. Verzending verloopt dan China > Uk > NL of BE.
Ik had gekeken bij Gearbest maar ik zag eigenlijk nergens dat je geen Douanekosten o.i.d. hoeft te betalen bij Priority Line. Als ik bij Geekbuying kijk bijvoorbeeld dan zie ik dat ze daadwerkelijk vanuit een Spaans warenhuis leveren (dus dan geen douanekosten) tegen een meerprijs, alleen hier is hij dus weer stukken duurder.
Zit dus nu te twijfelen of ik via Geekbuying ga bestellen (ongeveer 410 euro) of via Gearbest (350 maar met kans op extra kosten á 73,50 BTW + douanekosten).
Geekbuying ook al 2x een Xiaomi telefoon besteld via ES warehouse.Annihilism schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:54:
[...]
Zit dus nu te twijfelen of ik via Geekbuying ga bestellen (ongeveer 410 euro) of via Gearbest (350 maar met kans op extra kosten á 73,50 BTW + douanekosten).
Ook goed, maar ik zie dat ze op dit moment niet in stock zijn.
Deze worden ook snel geleverd. Gemiddeld tussen 3 & 4 werkdagen.
Ik had toen wel 11 euro voor verzending moeten betalen!
Ah ja dat zie ik nu ookfrye schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:36:
[...]
Geekbuying ook al 2x een Xiaomi telefoon besteld via ES warehouse.
Ook goed, maar ik zie dat ze op dit moment niet in stock zijn.
Deze worden ook snel geleverd. Gemiddeld tussen 3 & 4 werkdagen.
Ik had toen wel 11 euro voor verzending moeten betalen!
Ga over twee weken toch op vakantie dus dan wacht ik wel even af of hij daarna op voorraad is (misschien ook wel prijsdaling en de SD660 modellen dan). Moet mijn OP2 het nog maar even wat langer volhouden
Ik heb vandaag de telefoon besteld bij gearbest met DHL shipping voor 12 euro ofzo? Gaat dat goed met invoeren? Of beter priority line kiezen?
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
DHL voert heel goed in maar zoals al tig keer verteld in dit topic (oa 5 berichten hierboven) en andere topics betaal je wel invoerkosten en BTW. Met priorty line heb je een grote kans op geen extra kosten.
[ Voor 7% gewijzigd door alive op 19-08-2017 09:24 . Reden: Typo ]
Anoniem: 122462
Ik ben van plan om ook deze smartphone te kopen. Hoe komen jullie aan dergelijke promo codes?beyazz06 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:54:
Totaal: €361.90 bij banggood icm promo code 'phone' waarmee verzending via PDA 'gratis' wordt.
Er is niet bepaald een methode. Je kunt ze vinden in nieuwsberichten (email), soms staan ze in de 'beschrijving' van een product, soms in een topic als dezeAnoniem: 122462 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:09:
[...]
Ik ben van plan om ook deze smartphone te kopen. Hoe komen jullie aan dergelijke promo codes?
Nou, zaterdag besteld en nu reeds verzonden met DPD UK aldus 17Track en de Gearbest app. Er staat nu "Southall, you parcel s on its way" whatever that means...
Betekent dat nou dat het vanuit China onderweg is naar UK, of dat het vanuit de UK onderweg is naar NL? Weet iemand dat uit ervaring?
Never mind, Forum search is your friend... sorry
Betekent dat nou dat het vanuit China onderweg is naar UK, of dat het vanuit de UK onderweg is naar NL? Weet iemand dat uit ervaring?
Never mind, Forum search is your friend... sorry
[ Voor 9% gewijzigd door Tarz op 21-08-2017 09:24 ]
Mijn is dus nog steeds onderweg. 
Besteld bij Gearbest.
Maar ik was net aan het controleren. Ik heb de "INTERNATIONAL VERSION 6GB RAM 64GB ROM".
Is dit dan ook de Mi6 met engelse doos + achterkant op de telefoon geen chinese tekens?
Besteld bij Gearbest.
Maar ik was net aan het controleren. Ik heb de "INTERNATIONAL VERSION 6GB RAM 64GB ROM".
Is dit dan ook de Mi6 met engelse doos + achterkant op de telefoon geen chinese tekens?
Beide keren dat ik dit toestel (International Version) heb besteld werd ie geleverd in een doos met daarop uitsluitend Chinese tekens en met Chinese documentatie in de doos (behalve de internationaal universele woorden). De tekst op de achterkant van het toestel is deels Engels zoals de 'Designed by...' en 'Assembled in...' meldingen, en deels Chinees. Maar als je dat al stoort, die tekst is zo klein dat het normaliter niet eens opvalt.frye schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:33:
Besteld bij Gearbest.
Ok thanks...Weemism schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:47:
[...]
Beide keren dat ik dit toestel (International Version) heb besteld werd ie geleverd in een doos met daarop uitsluitend Chinese tekens en met Chinese documentatie in de doos (behalve de internationaal universele woorden). De tekst op de achterkant van het toestel is deels Engels zoals de 'Designed by...' en 'Assembled in...' meldingen, en deels Chinees. Maar als je dat al stoort, die tekst is zo klein dat het normaliter niet eens opvalt.
Hier ook een International Version.

Hier https://gathering.tweaker...message/52316295#52316295 mijn ervaringen in het bootloader unlocken topic

Hier https://gathering.tweaker...message/52316295#52316295 mijn ervaringen in het bootloader unlocken topic

Hebben hier nog Tweakers hetzelfde met Gearbest toestellen? Ik was van plan om direct er de officiële global rom op te zetten in de hoop dat ik hem terug op complete stock heb. Maar als Gearbest ermee heeft liggen knoeien..
Wanneer heb je besteld?frye schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:33:
Besteld bij Gearbest.
Das nog best netjes qua snelheid
Die tracking is overigens wel gaar, je kan alleen de vooraanmelding zien dat men vanuit Gearbest heeft aangemeld bij DPDUK dat er een pakketje komt... maar waar het nu uithangt weet je niet. Via Gearbest zie je het DPD nummer en via de DPD site kan je dan tracken (of de 17track app)...
Ja bij mij staat hij ook nog steeds aangemeld in Southall...Tarz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:25:
[...]
Das nog best netjes qua snelheidIk heb de 19e besteld en de tracking 20e ontvangen. Zal dus begin volgende week wel worden. Heb besteld met Priority line EU Express en zending staat nu op DPDUK naar Southall.
Die tracking is overigens wel gaar, je kan alleen de vooraanmelding zien dat men vanuit Gearbest heeft aangemeld bij DPDUK dat er een pakketje komt... maar waar het nu uithangt weet je niet. Via Gearbest zie je het DPD nummer en via de DPD site kan je dan tracken (of de 17track app)...
Zal hem ook wel volgende week ergens ontvangen.
Tussen China & UK is helaas geen tracking.
Hoe lang duurde het van jullie eer je tracking info ontvangt, bij Gearbest? Krijg je daarvoor een email?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 122462 op 23-08-2017 17:19 ]
Ik kreeg geen mail. Keek iedere dag zelf naar status
Hieronder mijn historie.
2017-08-10 22:10:00Customer data received Southall
2017-08-19 06:53:00Confirmed at Hub Hub 4 - Hinckley
2017-08-19 07:55:00Confirmed at Hub International Gateway
2017-08-21 heb ik hem ontvangen.
2017-08-10 22:10:00Customer data received Southall
2017-08-19 06:53:00Confirmed at Hub Hub 4 - Hinckley
2017-08-19 07:55:00Confirmed at Hub International Gateway
2017-08-21 heb ik hem ontvangen.
Eén tot twee weken voordat weer actuele tracking info beschikbaar komt. Zoals eerder aangegeven dus alleen voor het stuk tussen de UK en NL. Als ie in Southall aankomt heb je 'm in twee werkdagen binnen.Anoniem: 122462 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:19:
Hoe lang duurde het van jullie eer je tracking info ontvangt, bij Gearbest? Krijg je daarvoor een email?
GearBest stuurt hier geen mail over, wel krijg je een mail van DPD als de bezorgdatum bekend is (meestal de eerstvolgende werkdag).
[ Voor 14% gewijzigd door Weemism op 23-08-2017 18:47 ]
Idem, zeker nu mijn vorige smartphone het scherm heeft begeven... zit nu op mijn oude HTC M7..
offtopic: Wel verwonderd dat de M7 nog steeds redelijk goed werkt!
Mijn Oneplus 2 heeft ook kuren nu en een gekrast scherm... Piepend en krakend naar de mi6frye schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:22:
[...]
Idem, zeker nu mijn vorige smartphone het scherm heeft begeven... zit nu op mijn oude HTC M7..![]()
offtopic: Wel verwonderd dat de M7 nog steeds redelijk goed werkt!

Mijn pakket is aangekomen in UK. Best snel. Exact één week. Denk dat ik hem maandag of dinsdag wel zal ontvangen.
Nicefrye schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:26:
Mijn pakket is aangekomen in UK. Best snel. Exact één week. Denk dat ik hem maandag of dinsdag wel zal ontvangen.
Moest je betalen aan DHL? Welke verzending heb je gekozen?Daywalk3r schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:54:
Ik heb hem ook binnen. Fantastisch toestel!
Moest wel 42 extra aan DHL betalen maar het moet maar.
Nog geen update. Zit op 8.2.2.0 geloof ik nu.
Een screenprotector wil ik wel graag, want ik had hiervoor een S5 en die had na 2 maand al krassen in het scherm, terwijl ik er toch voorzichtig mee om ben gegaan. Die is namelijk van een maatje van me.
Iets waardoor het snel ging. Daar had ik later spijt van want priority mail zou je het meest kans hebben geen invoerkosten enzo te betalen. Maar dat heb ik geloof wel + iets aan dhlTarz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:53:
[...]
Moest je betalen aan DHL? Welke verzending heb je gekozen?
Hmm, jammer is dat. Ik heb ook priorityline gekozen EU Express ofzo. mijne is nog onderweg, dus maar zien..Daywalk3r schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:17:
[...]
Iets waardoor het snel ging. Daar had ik later spijt van want priority mail zou je het meest kans hebben geen invoerkosten enzo te betalen. Maar dat heb ik geloof wel + iets aan dhl
Wat ik mij wel af vraag is waarom waarom ze niet onmiddelijk een grotere batch in één keer richting UK sturen..
Dat moet wel goed gaan las ikTarz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:24:
[...]
Hmm, jammer is dat. Ik heb ook priorityline gekozen EU Express ofzo. mijne is nog onderweg, dus maar zien..
Kans op "ontdekking" door duoane? Kosten? Risico op diefstal onderweg? Kan vanalles zijnAnoniem: 122462 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:10:
Wat ik mij wel af vraag is waarom waarom ze niet onmiddelijk een grotere batch in één keer richting UK sturen..
Mi6/64 in zwart via GeekBuying voor ca. 380 (DE stock)
http://www.geekbuying.com...phone---Black-383523.html
Coupon: PAYPAL30OFF (=25,51 korting)
Coupon: gkbaug18 (=15,31 korting)
Bij GearBest ben je ruim 20 euro minder kwijt (Priority Line Europe Express) maar dan is het via de route HK > GB > NL en duurt het iets langer. Garantieafhandeling laat ik dan buiten beschouwing.
Nette prijzen, al twijfel ik nog wel over het gemis van de 800 MHz ondersteuning. Zit bij Vodafone.
http://www.geekbuying.com...phone---Black-383523.html
Coupon: PAYPAL30OFF (=25,51 korting)
Coupon: gkbaug18 (=15,31 korting)
Bij GearBest ben je ruim 20 euro minder kwijt (Priority Line Europe Express) maar dan is het via de route HK > GB > NL en duurt het iets langer. Garantieafhandeling laat ik dan buiten beschouwing.
Nette prijzen, al twijfel ik nog wel over het gemis van de 800 MHz ondersteuning. Zit bij Vodafone.
[ Voor 9% gewijzigd door baldyman op 26-08-2017 17:59 . Reden: Aangepast met PayPal code. Maakt het nog iets interessanter om GeekBuying DE stock te bestellen. ]
Geen idee over welke webshop we het hebben, maar de meeste van die Chinese toko's sturen met die EU optie het eerst naar een eigen warehouse in bijv. Polen of Engeland. Vandaar uit wordt het doorgestuurd. Uiteraard allemaal om de inportkosten te ontlopen. Ze zullen zo'n pakket met telefoons wel als lampen opsturen naar hun eigen warenhus ofzo...
Banggood maakte het nog bonter door het vervolgens ook als een telefoon van 50E op te sturen vanuit UK naar mijn huis.
Mijns inziens past deze discussie beter in "Online shoppen in China" of "Levertijden & Prijzen" topic.Caelorum schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:50:
[...]
Geen idee over welke webshop we het hebben, maar de meeste van die Chinese toko's sturen met die EU optie het eerst naar een eigen warehouse in bijv. Polen of Engeland. Vandaar uit wordt het doorgestuurd. Uiteraard allemaal om de inportkosten te ontlopen. Ze zullen zo'n pakket met telefoons wel als lampen opsturen naar hun eigen warenhus ofzo...
Banggood maakte het nog bonter door het vervolgens ook als een telefoon van 50E op te sturen vanuit UK naar mijn huis.
code:
1
2
3
4
| 2017-08-26 00:26 Veenendaal (NL), In transit. 2017-08-25 02:18 Hinckley, Leicestershire (GB), In transit. 2017-08-25 00:47 Oldbury (GB), In transit. 2017-08-17 10:46 DPD data centre, Order information has been transmitted to DPD. |
Iemand die weet hoelang het nog gaat duren?
Met andere woorden, zal ik hem maandag ontvangen of zal het toch voor dinsdag zijn?
Hij zit nu in Nederland en moet nog naar België.
Of zou hij ondertussen al in België zijn? (op zaterdag, maar nog niet gescand?)
Heb nog geen mail van DPD ontvangen over eventuele levering.
Kan zijn dat DPD België het anders doet dan Nederland.
EDIT: Via dpd.co.uk kan ik de postcode ingeven en dan staat er het volgende:
The parcel is in transit on its way to its final destination., on 26 Aug 2017
Your estimated delivery date is Monday, 28 August 2017, as requested we will deliver your parcel between 06:00 and 22:00
[ Voor 29% gewijzigd door frye op 27-08-2017 10:04 ]
Gearbest heb ik 't besteldCaelorum schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:50:
[...]
Duurde bij mij 11 dagen in toaal. Vind het toch gek hoe ze zo makkelijk douane kosten ontlopen. Je zal toch denken dat alles gewoon gescant wordt als het de EU binnenkomt, of het nou in Engeland komt of Nederland
Mooi, ziet er goed uit. Welke dag besteld?frye schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:01:
code:
1 2 3 4 2017-08-26 00:26 Veenendaal (NL), In transit. 2017-08-25 02:18 Hinckley, Leicestershire (GB), In transit. 2017-08-25 00:47 Oldbury (GB), In transit. 2017-08-17 10:46 DPD data centre, Order information has been transmitted to DPD.
Iemand die weet hoelang het nog gaat duren?
Met andere woorden, zal ik hem maandag ontvangen of zal het toch voor dinsdag zijn?
Hij zit nu in Nederland en moet nog naar België.
Of zou hij ondertussen al in België zijn? (op zaterdag, maar nog niet gescand?)
Heb nog geen mail van DPD ontvangen over eventuele levering.
Kan zijn dat DPD België het anders doet dan Nederland.
EDIT: Via dpd.co.uk kan ik de postcode ingeven en dan staat er het volgende:
[...]
16de besteld, 18de tracking code.Anoniem: 122462 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:09:
[...]
Mooi, ziet er goed uit. Welke dag besteld?
Nu 394 euro all-in voor de Ceramic Edition bij GearBest.
Flash Sale en coupon code.
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_609494.html
Coupon: MICEBC128
128 Gb is toch wel lekker maar die keramische achterzijde...
Flash Sale en coupon code.
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_609494.html
Coupon: MICEBC128
128 Gb is toch wel lekker maar die keramische achterzijde...
[ Voor 21% gewijzigd door baldyman op 27-08-2017 20:39 . Reden: Code vergeten erbij te zetten ]
Daar gaat de omweg niet om. Als ze het naar zichzelf sturen en de douane komt erachter moeten zij betalen (=bedrijfsrisico), als ze het naar de klant sturen en douane komt erachter moet de klant betalen en zijn ze die waarschijnlijk kwijt (want je kan het pakket weigeren).IAmNice schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:32:
[...]
Duurde bij mij 11 dagen in toaal. Vind het toch gek hoe ze zo makkelijk douane kosten ontlopen. Je zal toch denken dat alles gewoon gescant wordt als het de EU binnenkomt, of het nou in Engeland komt of Nederland
Daarnaast wordt lang niet elk pakket gecontroleerd. Ze doen wel eens een 100% controle op pakketten van bepaalde afkomst, maar dat zie je ook meteen terug in de levertijden. De douane heeft gewoon niet de mankracht om elke dag alle pakketten te controleren. Daar zou je met een miljoen mensen waarschijnlijk nog niet genoeg aan hebben in Europa.
Oh ja dat is wel logisch, maar goed het is vast niet onbekend dat zoveel China telefoons van die richting vandaan komen niet bepaald producten zijn van enkele euros...Caelorum schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:46:
[...]
Daar gaat de omweg niet om. Als ze het naar zichzelf sturen en de douane komt erachter moeten zij betalen (=bedrijfsrisico), als ze het naar de klant sturen en douane komt erachter moet de klant betalen en zijn ze die waarschijnlijk kwijt (want je kan het pakket weigeren).
Daarnaast wordt lang niet elk pakket gecontroleerd. Ze doen wel eens een 100% controle op pakketten van bepaalde afkomst, maar dat zie je ook meteen terug in de levertijden. De douane heeft gewoon niet de mankracht om elke dag alle pakketten te controleren. Daar zou je met een miljoen mensen waarschijnlijk nog niet genoeg aan hebben in Europa.
Was een nieuwsgierigheidvraagje, met technologie van tegenwoordig zal je denken dat de douane het een eitje moet vinden om met wat leuke tech en scans al die pakketten automatisch laat checken of iets dergelijks.
Of dat ze gewoon alles vanuit die richting/bedrijf gewoon standaard checken.
De douane is niet altijd even goed in het schatten van de daadwerkelijke waarde. Ik kan wel wat voorbeelden geven van misrekening en van 1000%, maar we gaan redelijk offtopic zo
Ik heb bijna nog nooit hoeven betalen, een enkele keer, van de honderden bestellingen.IAmNice schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:49:
[...]
Oh ja dat is wel logisch, maar goed het is vast niet onbekend dat zoveel China telefoons van die richting vandaan komen niet bepaald producten zijn van enkele euros...
Was een nieuwsgierigheidvraagje, met technologie van tegenwoordig zal je denken dat de douane het een eitje moet vinden om met wat leuke tech en scans al die pakketten automatisch laat checken of iets dergelijks.
Of dat ze gewoon alles vanuit die richting/bedrijf gewoon standaard checken.
Nou, er is nog geen licht aan het einde van de tunnel
Mijn bestelling staat al sinds 19-08 op "Southall, Your parcel is on its way" en dat was het. Op de site van dpd.co.uk ook geen nieuws over ontvangst. Ik weet dat er een weekendje tussen zit, maar zo irritant dat je niks kan checken tussen China en UK
Het zou vandaag of morgen toch veranderen als alles goed is!Tarz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:21:
Nou, er is nog geen licht aan het einde van de tunnelMijn bestelling staat al sinds 19-08 op "Southall, Your parcel is on its way" en dat was het. Op de site van dpd.co.uk ook geen nieuws over ontvangst. Ik weet dat er een weekendje tussen zit, maar zo irritant dat je niks kan checken tussen China en UK
Geduld... Leuke telefoon!
Let's hope so... vind het voor mijn eigen gevoel toch niet lekker als de verzendstatus zo lang ongewijzigd blijft en er geen bevestiging komt dat het ook daadwerkelijk onderweg is enzo. Maar dat zal wel aan mij liggen. Destijds toen ik mijn OP2 bestelde werd ik veel beter geinformeerd, maar dat is ook een ander soort bestelling (producent ipv webshop).frye schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:36:
[...]
Het zou vandaag of morgen toch veranderen als alles goed is!
Geduld... Leuke telefoon!
Kreeg jij een melding van DPD ofzo, of een mail van Gearbest of hoe weet je dat het aangekomen is in de UK en doorgestuurd wordt naar NL?
Nope, geen melding. Op dpd.co.uk kun je de eerste tracking zien.Tarz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:40:
[...]
Let's hope so... vind het voor mijn eigen gevoel toch niet lekker als de verzendstatus zo lang ongewijzigd blijft en er geen bevestiging komt dat het ook daadwerkelijk onderweg is enzo. Maar dat zal wel aan mij liggen. Destijds toen ik mijn OP2 bestelde werd ik veel beter geinformeerd, maar dat is ook een ander soort bestelling (producent ipv webshop).
Kreeg jij een melding van DPD ofzo, of een mail van Gearbest of hoe weet je dat het aangekomen is in de UK en doorgestuurd wordt naar NL?
Vanaf dat hij in UK is het slechts 2 dagen.
Laten we het hopen dat het vandaag/morgen wijzigt. Tot op heden niks gebeurd (voor mijn gevoel).frye schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:27:
[...]
Nope, geen melding. Op dpd.co.uk kun je de eerste tracking zien.
Vanaf dat hij in UK is het slechts 2 dagen.
Zullen het wel zien.
Inderdaad toch wel een groot gemis dat er een deel ontbreekt in de tracking. Vraag me af wanneer die van mij zal toekomen. Vorige week dinsdag 's morgens besteld, vrijdag pas verzendbevestiging gekregen. De tracking start wel al op dinsdag.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 122462 op 31-08-2017 19:42 ]
Zelfde melding nog altijd bij mij, ik heb 19-8 besteld. Nog geen wijziging en geen updateAnoniem: 122462 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:14:
Inderdaad toch wel een groot gemis dat er een deel ontbreekt in de tracking. Vraag me af wanneer die van mij zal toekomen. Vorige week dinsdag 's morgens besteld, vrijdag pas verzendbevestiging gekregen. De tracking start wel al op dinsdag.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 02-09-2017 20:09 . Reden: Tracking number verwijderd ]
Die tracking werkt in het begin niet omdat de pakketjes in bulk dozen naar UK gaan, daar wordt het uitgepakt en vervolgens individueel verstuurd naar de klanten. Vanaf dan werkt de tracking weer OK. Sticker op pakketje is alsof het van Nederland komt ipv China, dus de UK en Nederlandse douane zullen geen BTW in rekening brengen. Dat is de ontduiktruc van gearbest. 99% van de keren gaat het goed.
Nee dat begrijp ik allemaal wel, maar Gearbest zelf reageert niet en het feit dat ik niet kan controleren of mijn kleine pakketje bij die bulkdoos of pallet zit irriteert me. De straf voor zo goedkoop mogelijk willen bestellen, ik weet het....knakworst schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:08:
Die tracking werkt in het begin niet omdat de pakketjes in bulk dozen naar UK gaan, daar wordt het uitgepakt en vervolgens individueel verstuurd naar de klanten. Vanaf dan werkt de tracking weer OK. Sticker op pakketje is alsof het van Nederland komt ipv China, dus de UK en Nederlandse douane zullen geen BTW in rekening brengen. Dat is de ontduiktruc van gearbest. 99% van de keren gaat het goed.
Afijn, nog altijd geen update, dus we wachten maar rustig af.
Net besteld bij gearbest, Met coupon MISCB voor €336,84 
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_609495.html
met 2 nogwat extra voor priority line
[ Voor 15% gewijzigd door bigbass op 30-08-2017 18:52 ]
Nette prijs.bigbass schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:51:
Ook verzekering bij genomen?
Ik heb het er op gewaagd zonder verzekering, tot nu toe nog nooit iets beschadigd of kwijt geraakt uit China, dus hopelijk is dit niet de eerste keer....
Vannacht is mijn bestelling dan toch in de UK aangekomen. Daar zijn ze wel snel trouwens, want hij is nu in transit naar NL
Die van mij is ook aangekomen in UK, nogtans vier dagen later besteld. Het lijkt erop dat ze één keer per week een batch versturen vanuit China.
Dat zou wel de meest logische optie zijn ja. Nu onderweg naar NL, kijken hoe lang ie hier nog gaat rondzwervenAnoniem: 122462 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:26:
Die van mij is ook aangekomen in UK, nogtans vier dagen later besteld. Het lijkt erop dat ze één keer per week een batch versturen vanuit China.
Jeuj, levering vandaag...oh wacht, ik ben op het werk...ehm... damn it

[ Voor 10% gewijzigd door Tarz op 01-09-2017 10:32 ]
Blijkbaar zet gearbest er een eigen ROM op: Unlocked for worldwide use, The ROM on this Phone supports OTA and is multi language. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, gaat dit om de Offical GLobal ROM, of moet ik me hier wat anders bij voorstellen?
[ Voor 46% gewijzigd door jessevd op 02-09-2017 19:48 ]
Ik zou adviseren de laatste paar pagina's van dit topic even door te lezen, dit onderwerp is inmiddels meerdere keren aan de orde gekomen met telkens dezelfde conclusie. De Global rom die op de toestellen van GearBest staan zijn gewoon de officiële roms van Xiaomi zelf, niet aan gerommeld, geen bloatware, geen Chinese apps of UI elementen, en gewoon OTA support van Xiaomi zelf. Let wel, NL wordt niet formeel ondersteund als taal en als regio, maar met de regio op Germany en de interfacetaal op Engels (of een andere ondersteunde taal naar jouw voorkeur) is er geen enkele beperking voor gebruik in NL (behalve de beperkte 4G ondersteuning op de netwerken van KPN en Vodafone).jessevd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:19:
Blijkbaar zet gearbest er een eigen ROM op: Unlocked for worldwide use, The ROM on this Phone supports OTA and is multi language. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, gaat dit om de Offical GLobal ROM, of moet ik me hier wat anders bij voorstellen?
Als je ook de laatste pagina's van dit topic even doorleest zie je dat er verder ook geen bijzonderheden aan de Global rom worden gemeld behalve wat (vaak geïsoleerde) MIUI quirks hier en daar, iig niets om je verder zorgen over te maken.
Ik zit nu op de site van GearBest te kijken. De Mi6 voor €352 voor de 64GB versie, goede deal volgens mij. Nu staat er dat dit de internationale versie is (ga er van uit dat het gewoon een internationale ROM is, geen band 20) en er wordt ook nog een Global versie genoemd. Weet iemand wat het verschil is?
En is de Priority Line de manier om hem via de UK te versturen (omweg voor douane kosten)?
En is de Priority Line de manier om hem via de UK te versturen (omweg voor douane kosten)?
Voor wat betreft je eerste vraag, hier is nogal wat verwarring over. Wat GB de 'International' versie noemt bevat v.z.i.w. (iig in mijn geval en wat ik hier bij anderen ook over lees) gewoon de kale Global rom voor internationaal gebruik. Het verwarrende is dat GB in hun eigen Q&A spreken over die International versie als ware die afwijkend van de Global rom, en wat volgens mij niet juist is. Band 20 wordt overigens op geen enkele versie (hardware danwel rom) van de Mi6 ondersteund.jaapsander schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:21:
Ik zit nu op de site van GearBest te kijken. De Mi6 voor €352 voor de 64GB versie, goede deal volgens mij. Nu staat er dat dit de internationale versie is (ga er van uit dat het gewoon een internationale ROM is, geen band 20) en er wordt ook nog een Global versie genoemd. Weet iemand wat het verschil is?
V.w.b. je tweede vraag, de EU Express/Priority Line is idd de route via de UK. Op basis van de ervaringen hier de route met de minste kans op een BTW naheffing/inklaringskosten. Je bent het formeel natuurlijk wel gewoon plichtig, maar de controle hierop lijkt op deze route erg beperkt. Eerste traject vanuit China naar Southall UK (ca 10 werkdagen) is overigens ongetrackt, laatste stuk vanuit UK naar NL wordt wel getracked via DPD UK. Eenmaal vanuit de UK verzonden wordt ie dan binnen twee werkdagen thuis bezorgd.
Dat klinkt nog niet zo gek dan. Wat ik weet van de route HK -> UK -> EU is dat dit een soort loophole is door zowel handelsafspraken tussen HK en de UK en ook tussen de UK en de rest van EU. Het lijkt me dus niet dat er weinig controle is, maar dat het formeel gezien niet hoeft. Wel gek dat ze hier dan niet mee adverteren. Of zijn er wel gevallen bekend waar BTW afgedragen moest worden?Weemism schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:37:
[...]
Voor wat betreft je eerste vraag, hier is nogal wat verwarring over. Wat GB de 'International' versie noemt bevat v.z.i.w. (iig in mijn geval en wat ik hier bij anderen ook over lees) gewoon de kale Global rom voor internationaal gebruik. Het verwarrende is dat GB in hun eigen Q&A spreken over die International versie als ware die afwijkend van de Global rom, en wat volgens mij niet juist is. Band 20 wordt overigens op geen enkele versie (hardware danwel rom) van de Mi6 ondersteund.
V.w.b. je tweede vraag, de EU Express/Priority Line is idd de route via de UK. Op basis van de ervaringen hier de route met de minste kans op een BTW naheffing/inklaringskosten. Je bent het formeel natuurlijk wel gewoon plichtig, maar de controle hierop lijkt op deze route erg beperkt. Eerste traject vanuit China naar Southall UK (ca 10 werkdagen) is overigens ongetrackt, laatste stuk vanuit UK naar NL wordt wel getracked via DPD UK. Eenmaal vanuit de UK verzonden wordt ie dan binnen twee werkdagen thuis bezorgd.
Jammer geen band 20, maar goed, eens kijken of t-mobile een leuke SIM-only aanbieding heeft. Die zijn volgens mij lang niet zo slecht als 10 jaar geleden
Ah, dat verduidelijkt het idd. UK en HK hebben natuurlijk een bijzondere relatie vanuit het verleden. Denk dat ze hier niet actief mee adverteren om ook geen slapende honden wakker te maken misschien, ook al is de constructie volledig legaal. Voor zover ik het weet is er in dit topic m.b.t. specifiek deze verzendmethode, EU Express/Priority Line waarbij HK->UK via DHL gaat en UK->NL via DPD, nog nooit een naheffing gemeld.jaapsander schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:08:
[...]
Dat klinkt nog niet zo gek dan. Wat ik weet van de route HK -> UK -> EU is dat dit een soort loophole is door zowel handelsafspraken tussen HK en de UK en ook tussen de UK en de rest van EU. Het lijkt me dus niet dat er weinig controle is, maar dat het formeel gezien niet hoeft. Wel gek dat ze hier dan niet mee adverteren. Of zijn er wel gevallen bekend waar BTW afgedragen moest worden?
Dat zijn ze inderdaad niet nee :-). Ik ben er iig uiterst tevreden over en heb in NL nog nooit 4G verbindingsproblemen gehad, tenzij je echt het achterland in gaat, maar daar worstelen de andere providers net zo goed in mijn ervaring.jaapsander schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:08:
Jammer geen band 20, maar goed, eens kijken of t-mobile een leuke SIM-only aanbieding heeft. Die zijn volgens mij lang niet zo slecht als 10 jaar geleden
*edit* Verplaatst naar ander topic
[ Voor 95% gewijzigd door Tarz op 05-09-2017 12:32 ]
Ik heb helaas geen antwoord voor je, maar gezien de inhoud van je vraag zou ik die als ik jou was in het topic [Xiaomi Mi 6] Ervaringen & Discussie stellen. Hier gaat het tenslotte alleen over levertijden en prijzen.Tarz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:26:
[...] Geen klagen over. Ik heb echter wel 1 issue waarvan ik had gehoopt het niet te hebben....
Ik heb zakelijk een Vodafone 4g abbo (geen unlimited data) en prive een Tele 2 4G unlimited abbo. Nu heb ik de data ingesteld op de Tele2 sim, maar ik krijg niet hoger dan 3G. Ik woon in Tilburg en volgens de dekkingskaart is er een 800mhz (band 20 I know) maar ook moet hier 2600mhz bereik op 4G.
Echter als ik handmatig overschakel naar netwerk "Tele 2 NL 4G" die wel gewoon gevonden wordt dan geeft het toestel aan niet te kunnen registreren op dat netwerk en krijg ik alsnog gewoon 3G.
Iemand die Tele 2 heeft en wel volledig 4G heeft? Liefst in dezelfde regio, maar dat zou wel toevallig zijn
Dit was inderdaad ook wat ik me dus afvroeg, misschien niet helemaal goed duidelijk gemaakt vanaf mijn kant! Ik heb het topic al meerdere malen helemaal doorgelezen om weloverwogen een keuze te maken, dit was het enige wat mij niet helemaal duidelijk was. Maar aan de hand van deze reactie toch tevreden met de keuze van de MI6 hier te halen.Weemism schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:37:
[...]
Voor wat betreft je eerste vraag, hier is nogal wat verwarring over. Wat GB de 'International' versie noemt bevat v.z.i.w. (iig in mijn geval en wat ik hier bij anderen ook over lees) gewoon de kale Global rom voor internationaal gebruik. Het verwarrende is dat GB in hun eigen Q&A spreken over die International versie als ware die afwijkend van de Global rom, en wat volgens mij niet juist is. Band 20 wordt overigens op geen enkele versie (hardware danwel rom) van de Mi6 ondersteund.
Misschien dat dit niet helemaal de juiste plek is om dit te vragen (ben nog redelijk nieuw op het forum), maar wat zijn jullie ervaringen met ibuygou. In een van de reviews van de xiaomi op tweakers worden zij bedankt voor de levering, m'n vriendin heeft hier een paar jaar geleden ook naar alle tevredenheid een telefoon besteld. Maar nu na de afgelopen weken researchen naar betrouwbare china stores, komt deze niet heel positief voorbij. Dus ik ben erg benieuwd naar of iemand hier goede, of juist slechte ervaringen mee heeft.
Ik heb geen ervaring met ibuygou maar wellicht kun je je vraag beter hier stellen:
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Let wel, en met name n.a.v. het tweede stuk van je post, mijn eerdere antwoord (v.w.b. zowel de rom als de wijze van verzending) was gebaseerd op m'n ervaring bij GearBest. Uit ervaringen van anderen in dit topic lijkt het dat sommige andere Chinese webshops wel degelijk de originele Xiaomi roms vervangen met een eigen aangepaste versie met Chinese bloatware en/of reclameapps.jessevd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:40:
[...]
Dit was inderdaad ook wat ik me dus afvroeg, misschien niet helemaal goed duidelijk gemaakt vanaf mijn kant! Ik heb het topic al meerdere malen helemaal doorgelezen om weloverwogen een keuze te maken, dit was het enige wat mij niet helemaal duidelijk was. Maar aan de hand van deze reactie toch tevreden met de keuze van de MI6 hier te halen.
Misschien dat dit niet helemaal de juiste plek is om dit te vragen (ben nog redelijk nieuw op het forum), maar wat zijn jullie ervaringen met ibuygou. In een van de reviews van de xiaomi op tweakers worden zij bedankt voor de levering, m'n vriendin heeft hier een paar jaar geleden ook naar alle tevredenheid een telefoon besteld. Maar nu na de afgelopen weken researchen naar betrouwbare china stores, komt deze niet heel positief voorbij. Dus ik ben erg benieuwd naar of iemand hier goede, of juist slechte ervaringen mee heeft.
Ik heb zo geen voorbeelden, maar doe hier dus eerst goed onderzoek naar voor je een specifieke webshop kiest.
Uiteindelijk kan je de rom natuurlijk altijd nog flashen met bijvoorbeeld de xiaomi.eu rom, maar daar moet je maar net bereid toe zijn/zin in hebben.
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_609495.html, met coupon: MI6DBG voor €311.56.bigbass schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:51:
Scheelt maar een paar tientjes op dat bedrag, maar goed als je er toch al één wilde kopen.
Dank beide! Heb 'm ondertussen aangeschaft bij gearbest, let the waiting game begin.
Met coupon code TCBMI6 kost de CERAMIC VERSION 6GB RAM 128GB ROM versie €375
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_609494.html?
Anoniem: 968085
Net nog de 64GB versie besteld bij banggood voor €320 met coupon: 11bgmi664 (gevonden via kimovil)
Customer service garandeerde geen tax via DPD shipping dus ik ben benieuwd.
Mijn Mi 4i was dringend aan vervanging toe
Customer service garandeerde geen tax via DPD shipping dus ik ben benieuwd.
Mijn Mi 4i was dringend aan vervanging toe
Heb zojuist ook een order geplaatst. Dus de code werkt nog.dfrenner schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:09:
[...]
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_609495.html, met coupon: MI6DBG voor €311.56.
Scheelt maar een paar tientjes op dat bedrag, maar goed als je er toch al één wilde kopen.
Zat al eerder te kijken om hem te kopen, maar voor deze prijs kan je hem echt niet links laten liggen
Ben benieuwd wanneer hij binnen komt.
Deze zal wel heel snel gaan, om 18:00 uur, 10 stuks voor 50% korting:
Ik zie dat deze code internationaal gedeeld is op verschillende websites, dus het zal een combinatie zijn van om 18:00 uur ingelogd klaar zitten en geluk hebben.
Dat is zo'n €160 denk ik.Xiaomi Mi 6 64GB only 159.99euro - 6:00PM Xiaomi Mi 6 4G Smartphone https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_609495.html? Over 50% Off bleeding coupon
Coupon: harvest067
Limited for 10pcs
$189.99usd
Ik zie dat deze code internationaal gedeeld is op verschillende websites, dus het zal een combinatie zijn van om 18:00 uur ingelogd klaar zitten en geluk hebben.
[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 14-09-2017 10:13 . Reden: Referral verwijderd ]
Voor die prijs wil ik het best proberen. Is het 18:00 lokale tijd? Of waar heb je deze code gevonden?dfrenner schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:51:
[...]
Dat is zo'n €160 denk ik.
Facebookpagina voor Gearbest coupons, staat inderdaad Nederlandse tijd.WahWah schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:07:
[...]
Voor die prijs wil ik het best proberen. Is het 18:00 lokale tijd? Of waar heb je deze code gevonden?
Maar staat op meerdere Europese sites. Italie staat ook 18:00 uur (tijd gelijk aan NL), Op een Poolse site zie ik ook 18:00 uur staan, maar is dat daar niet een uur later dan hier?
Hoe dan ook denk ik dat je echt klaar moet zitten voor deze...
Heb deze ook net besteld via de de EU Express route. De code werkt nog.beyazz06 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:26:
Met coupon code TCBMI6 kost de CERAMIC VERSION 6GB RAM 128GB ROM versie €375
Geprobeerd, maar om klokslag 6 liep de site natuurlijk vast. Een reload van de kassapagina logde me uit en kan nu ook niet meer inloggen. Was te verwachten, maar ach...dfrenner schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:51:
[...]
Dat is zo'n €160 denk ik.
Status bij mij al sinds 1/09 op Southall Your parcel is on its way. Ik heb best wel wat geduld maar dit begint nu toch wel wat lang te duren.
Bij mij iets vergelijkbaars. Sinds 1 sep status "Customer data received Southall", dit is ook de enige tracking status die ik heb gehad. Heb al contact gehad met GB maar die geven aan dat je de verzendtermijn (10-20 businessdays) moet afwachten.Zottenpedj schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:54:
Status bij mij al sinds 1/09 op Southall Your parcel is on its way. Ik heb best wel wat geduld maar dit begint nu toch wel wat lang te duren.
Is normaal. Van zodra de status daar veranderd, heb je het de dag erna in huis. Ze sturen om de x tijd een batch richting Europa.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 122462 op 14-09-2017 19:52 ]
Ik heb op 8 September besteld en staat sinds 9 September "Customer data received Southall". Ik wacht pas een weekje, dus kan me voorstellen als je al 2 weken wacht een beetje bezorgd wordt. Misschien zitten we in dezelfde batch?
Mijn enige tracking is vooralsnog ook 2017-08-31 14:10:00Customer data received Southall
Ik ga er vanuit dat dit elk moment kan updaten nu
Hou er ook rekening mee dat GearBest het altijd over een levertijd in business days heeft. Bij EU express/priority line is dat 10-25 werkdagen, dus in potentie 5 weken, in het geval van @Zottenpedj gaat het pas over 11 werkdagen vandaag, dus zorgen lijken me idd nog niet nodig. In mijn ervaring vindt levering bij deze verzendmethode meestal wel binnen 3 weken plaats (en idd 2 business days na ontvangst in Southall bij je thuis).
De gratis verzendmethode kost overigens wel veel tijd, ik ben inmiddels ook al anderhalve maand op een verloopstukje aan het wachten van 1 euro.
De gratis verzendmethode kost overigens wel veel tijd, ik ben inmiddels ook al anderhalve maand op een verloopstukje aan het wachten van 1 euro.
Ik wist niet dat het business days waren. Dat scheelt natuurlijk wel wat. Dan proberen we wat geduldiger te zijn 
Hopelijk gaat het even rap naar België en moet ik ook niets meer bijbetalen.
Hopelijk gaat het even rap naar België en moet ik ook niets meer bijbetalen.
Daar ga ik ook vanuit, maar inmiddels weer 3 dagen verder en nog niets veranderd. Inmiddels 12 'business days' verder.bigbass schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:40:
Mijn enige tracking is vooralsnog ook 2017-08-31 14:10:00Customer data received Southall
We weten dus waarom de verzending zo lang duurt. Hopelijk geen extra kosten, maar ik vrees ervoorDear Zottenpedj,
We are very sorry to bother you at this time. We are contacting you to explain the delay with your order (...).
Unfortunately, due to the clearence checking, now your parcel is being checked by the customs. These days the customs is checking the parcel stritly, so this has caused a delay to the shipping time of your order. We have asked the shipping company to solve this issue for both of us as fast as they can.
We kindly suggest that you can wait a little more time to receive your package.
Once again, we wish to extend our apologies to you. You are a valued customer to us and we will work hard to improve and ensure such an issue does not occur again in the future.
We look forward to your continued business and thank you for your support.
Best regards,
gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/
Ik heb hetzelfde bericht gehad. Mogelijk inderdaad extra kosten. Als waarde hebben ze 53 USD opgegeven zie ik.Zottenpedj schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:40:
[...]
We weten dus waarom de verzending zo lang duurt. Hopelijk geen extra kosten, maar ik vrees ervoor
Die kreeg ik ook vandaag in de mailbox. Hopelijk valt het mee.Zottenpedj schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:40:
[...]
We weten dus waarom de verzending zo lang duurt. Hopelijk geen extra kosten, maar ik vrees ervoor
Hmm niet leuk om te lezen.Zottenpedj schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:40:
[...]
Ik check net bij die van mijzelf en zie op de GB pagina nog steeds:
2017-09-09 22:50:00 Customer data received Southall
Als ik naar die Chinese link ga krijg ik nu:
2017-09-20 04:04 Hub 4 - Hinckley, We have your parcel and it's on its way to our depot
Update nu op GB:
2017-09-09 22:50:00Customer data received Southall
2017-09-20 04:04:00Confirmed at Hub Hub 4 - Hinckley
2017-09-20 04:18:00Forwarded to International Ec depot Hub 4 - Hinckley
2017-09-20 06:35:00Confirmed at Hub International Gateway
Via die T&T:
2017-09-20 06:36 International Gateway, Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
2017-09-20 06:35 International Gateway, We have your parcel and it's on its way to our depot
2017-09-20 04:05 Hub 4 - Hinckley, Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
2017-09-20 04:04 Hub 4 - Hinckley, We have your parcel and it's on its way to our depot
[ Voor 54% gewijzigd door WahWah op 20-09-2017 08:38 ]