• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:39
Xiaomi Mi 6
Ervaringen & Discussie

Inleiding

Op 19 april heeft Xiaomi in Bejing een live event gehouden waarbij de Mi6 gelanceerd werd. De mi6 is de opvolger van de Mi5(s). Qua uiterlijk zijn er veel overeenkomsten met het vorige vlaggenschip van Xiaomi. Qua speficaties is er natuurlijk wel een vooruitgang. De SD821 heeft plaats gemaakt voor de lang verwachte en veel besproken SD835

Van de Mi6 zijn drie verschillende versies aangekondigd. De meest luxe variant is uitgevoerd met een keramische achterkant.

Inhoudsopgave

Specificaties

OSAndroid 7.1
SkinMIUI 8 (9 is onderweg)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540 GPU
RAM6GB LPDDR4x dual-channel
ROM64GB/128GB UFS2.0
Scherm5.15" (1920x1080) , four-sided 3D glass
PPI428
Camera rear2x 12MP
Camera front8MP
Micro SDNee
SIMDual nano SIM
USBUSB type C
Batterij3350mAh
Afmetingen (lxbxh) in mm145.17x70.49x7.45
Gewicht168g (ceramic 182g)
Fingerprint (lxbxh)Onder het glas
IP certificering(lxbxh)Onbekend, maar i.i.g. spatwaterdicht

Zie deze link voor de officiële uitgebreide specs

Foto's en video's

Levertijden en prijzen

Zie voor de levertijden & prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen

Ook de verwachte leverdatum is nog niet bekend

4G ondersteuning

De volgende 4g banden worden ondersteund:
  • FDD-LTE:B1/B3/B5/B7/B8
  • TDD-LTE:B38/B39/B40/B41
  • WCDMA:B1/B2/B5/B8
  • TD-SCDMA:B34/B39
  • GSM:B2/B3/B5/B8
Dit betekent dat Band 20 niet ondersteunt word. Band 20 is de welbekende 800MHz band welke in Nederland gebruikt wordt door KPN en Vodafone voor voornamelijk buiten het stedelijk gebied om. Masten in de stad van deze providers maken gebruik van zowel 800Mhz als 1800Mhz, hierdoor kan de telefoon terugvallen op 1800MHz. In het buitengebied hebben zij masten met alleen 800MHz, deze kan de telefoon niet ontvangen en zal hierbij terugvallen op 3G.

[Voor 150% gewijzigd door LoeWn op 11-05-2017 11:21]

• LoeWn
rens-br schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:18:
[mbr]Ik heb even een titelfix uitgevoerd, aangezien dat hoofdlettergebruik niet nodig is.

Verder zou je even een aantal afbeeldingen in je OP kunnen verkleinen? De afbeeldinge met de rode balk zijn namelijk te groot voor ons forum.[/]
Working on it. De titel was inderdaad een foutje. Door mijn custom CSS zijn mijn titels in hoofdletters..en tjaa. Als je ze dan kopieert blijven ze hoofdletters. Eigen foto's worden op dit moment geupload

• LoeWn
Persoonlijk vind ik het toestel een beetje tegenvallen. Waarschijnlijk omdat mijn verwachtingen wat hoger waren.

Als je kijkt naar wat de concurrenten (Samsung, LG) dit jaar gedaan hebben, verwachtte ik ook wat minder bezels. Of iig qua uiterlijk iets spectaculairders. Nu is het eigenlijk gewoon een geupgrade Mi5s. Een mi5ss dus.

Tegenover de mi5s is in grote lijnen eigenlijk alleen de camera en de SoC een upgrade, terwijl het verlies van de 3.5mm aansluiting juist een downgrade is. Gezien de huidige (en waarschijnlijk binnenkort dalende) prijs van de mi5s zou ik toch zeker voorlopig nog deze aanraden.

Als dit een s-versie zou zijn -zoals de mi5s dus is- was ik toch wel wat positiever geworden. Maar voor een compleet nieuwe versie.. Noop sorry

• LoeWn
Xiaomi.eu zal geen probleem zijn aangezien deze geen andere kernel nodig heeft (alleen miniscule aanpassingen maakt volgens mij). Het gaat meer om andere custom ROM's. Lineage, AOKP noem het maar op

[Voor 32% gewijzigd door LoeWn op 19-04-2017 11:19]

• LoeWn

De blauwe is wel heel erg blauw .. had het maar allemaal wat matter gemaakt, dan was het wel mooi

[Voor 23% gewijzigd door LoeWn op 19-04-2017 13:32]

• LoeWn
Philtjens schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:49:
...

Maar hoe zit het nu met de ondersteuning in europa qua 4G banden
Staat in de OP.
en de nederlandse talen in de interface ?
Zoals je hier kunt lezen, zit in geen officiële ROM Nederlands.
In principe is de Nederlandse taal nog niet ondersteund door Xiaomi. Hiervoor heb je een vendor ROM nodig of Xiaomi.eu.
En helpdesk/klantenservice ?
Heb al vaker bij vorige xiaomi toestellen gelezen dat deze enkel in chinees en engels zijn of er anders een heleboel flash en custom rom toestanden komen bekijken
Dit valt wel mee. Indien je telefoon gelevert wordt met een global rom kun je direct je bootloader unlocken, TWRP flashen en dan de gewenste ROM flashen.
en heel wat originele 'features' wegvallen ??
...
Originele features wegvallen? Ik heb al sinds de Mi-one ervaring met Xiaomi, maar bij mij rinkelt geen belletje..

Ik heb expres de antwoorden erg minimaal beantwoord omdat de antwoorden heel erg simpel te vinden zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
Vanaf nu mogen berichten m.b.t. levertijden & prijzen in het desbtreffende topic

[Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen

• LoeWn

Conclusie: Stukken beter dan de MI5. Kan goed meekomen met de duurdere high-end telefoons.

[Voor 42% gewijzigd door LoeWn op 11-05-2017 11:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
Nee dat verwacht ik niet. Zit er al jaren op te wachten.. Maar helaas. Dus ga er maar vanuit van niet.

OTA en Google Apps wel

• LoeWn
Ik was gisteravond erg kort met mijn antwoord. Het heeft OTA, maar dan download je de hele ROM, niet een upgrade package. Zolang je op Wi-Fi bent.. no problem.

Nee, de ROM loopt niet achter. Xiaomi brengt elke week een weekly uit. Xiaomi.eu maakt hier dan ook elke week een eigen versie op. Er ontbreken dus geen functionaliteiten. Sterker nog, het biedt juist meer functionaliteiten.

Enige nadeel tegenover de originele Xiaomi versies is dat je je bootloader moet unlocken.

• LoeWn
Voor 99% wel.

Dit zijn eigenlijk de enige visuele veranderingen van Xaomi.eu:

Enabled search in statusbar
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Added GSMalphabet into SMS app
Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6
Added Toggles 5x3 layout

• LoeWn
Kiswum schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:52:
Xiaom.eu rom heeft geen OTA ondersteuning. Al een jaar of 3 niet meer. Updates moet je handmatig downloaden, maar als je daarvoor de vele verbeteringen (zoals de NL taal) voor terug krijgt, dan is het zeer zeker een aanrader.
Het is vaak wel even prutsen om de Xiaomi.eu rom erop te zetten. Meer daarover in dit topic: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
O oops. dan heb ik verkeerde informatie verstrekt met mijn OTA verhaal. Ik heb ook zeker minstens 3 jaar geen intensief gebruik gemaakt van MIUI, dus mijn info was een beetje ouderwets

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoeWn
Ik kan zo even mijn bron terugvinden, maar daar werd door meerdere mensen het volgende geschreven:

Global version betekent in dit geval geleverd met Global ROM, engelstalige verpakking en EU lader. In tegenstelling tot de andere global versions is band 20 niet aanwezig in het toestel. Het toestel heeft dezelfde banden als de chinese variant.

• LoeWn
Sharad R schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:28:
Zijn er al ervaringen met de mi6 icm een vf abbo?
Daar je toch band 20 mist.

Ik ben net verhuisd naar een gebied met echt slecht bereik ivm veel beton, niet alleen in de woning maar ook de woningen er omheen verstoren veel.
Je kunt zelf een redelijke inschatting maken door dit kaartje te raadplegen en daar de masten met alleen 800 uit te vinken.

Helaas blijft er bij Vodafone stukken minder over dan bij KPN

• LoeWn
frye schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:11:
Om van Miui 8 Global Stable naar Miui 9 Global Developer te gaan, moet je dan echt de fastboot methode gebruiken?

Kan je ook niet de volledige rom via de updater app installeren?

Heb (nog) geen zin om bootloader te unlocken.
Yup. Dit moet werken.

Daarnaast kun je idd geen gebruik maken van fastboot. Maar in EDL modus kun je gewoon orginele ROM's flashen als je bootloader locked is.

Volgens mij is er ook nog een derde methode: ROM hernoemen naar update.zip en via standaard recovery inladen. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

• LoeWn
grass460 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:53:
Ik krijg morgen mijn mi6 binnen.
Wordt mijn eerste Xiaomi. ik lees over een account en unlocken. is dit nodig?

Of is het net als ieder ander android toestel, je google account instellen en alles terug zetten.

evt tips zijn uiteraard welkom.
lees dit

en voor verdere discussie over bootloader unlocken kun je hier terecht

[Voor 14% gewijzigd door LoeWn op 14-09-2017 08:52]

• LoeWn
tomw schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:53:
Weet iemand wanneer MIUI 9 naar de Mi6 komt?
Ligt er aan welke ROM. Developer weekly of Xiaomi.eu.... 6 weken geleden :+

• LoeWn
Bij het 'inprogrammeren' van de fingerprint moet je iets meer vinger laten zien/voelen dan bij het unlocken. Je dient dus het gehele 'plaatje' te vullen met je vinger. Draai een beetje met je vinger tot alles blauw wordt.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee