• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:38
Xiaomi Mi 6
Ervaringen & Discussie

Inleiding

Op 19 april heeft Xiaomi in Bejing een live event gehouden waarbij de Mi6 gelanceerd werd. De mi6 is de opvolger van de Mi5(s). Qua uiterlijk zijn er veel overeenkomsten met het vorige vlaggenschip van Xiaomi. Qua speficaties is er natuurlijk wel een vooruitgang. De SD821 heeft plaats gemaakt voor de lang verwachte en veel besproken SD835

Van de Mi6 zijn drie verschillende versies aangekondigd. De meest luxe variant is uitgevoerd met een keramische achterkant.

Inhoudsopgave

Specificaties

OSAndroid 7.1
SkinMIUI 8 (9 is onderweg)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540 GPU
RAM6GB LPDDR4x dual-channel
ROM64GB/128GB UFS2.0
Scherm5.15" (1920x1080) , four-sided 3D glass
PPI428
Camera rear2x 12MP
Camera front8MP
Micro SDNee
SIMDual nano SIM
USBUSB type C
Batterij3350mAh
Afmetingen (lxbxh) in mm145.17x70.49x7.45
Gewicht168g (ceramic 182g)
Fingerprint (lxbxh)Onder het glas
IP certificering(lxbxh)Onbekend, maar i.i.g. spatwaterdicht

Zie deze link voor de officiële uitgebreide specs

Foto's en video's

Levertijden en prijzen

Zie voor de levertijden & prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen

Ook de verwachte leverdatum is nog niet bekend

4G ondersteuning

De volgende 4g banden worden ondersteund:
  • FDD-LTE:B1/B3/B5/B7/B8
  • TDD-LTE:B38/B39/B40/B41
  • WCDMA:B1/B2/B5/B8
  • TD-SCDMA:B34/B39
  • GSM:B2/B3/B5/B8
Dit betekent dat Band 20 niet ondersteunt word. Band 20 is de welbekende 800MHz band welke in Nederland gebruikt wordt door KPN en Vodafone voor voornamelijk buiten het stedelijk gebied om. Masten in de stad van deze providers maken gebruik van zowel 800Mhz als 1800Mhz, hierdoor kan de telefoon terugvallen op 1800MHz. In het buitengebied hebben zij masten met alleen 800MHz, deze kan de telefoon niet ontvangen en zal hierbij terugvallen op 3G.

[Voor 150% gewijzigd door LoeWn op 11-05-2017 11:21]

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:38

De blauwe is wel heel erg blauw .. had het maar allemaal wat matter gemaakt, dan was het wel mooi

[Voor 23% gewijzigd door LoeWn op 19-04-2017 13:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2021

psyy138

blackbulls.nl

Telefoon eindelijk binnen, meteen aan de gang gegaan met unlocken maar dat mag nog niet....

Eerste wat mij op valt dat hij echt tering snel is _/-\o_ .
De knoppen zijn degelijker dan de mi5s (die zitten namelijk iets te los).
Soft TPU case houdt ik niet van dus heb een hard case van nilkin via aliexpress besteld.
De standaard screen protector heb ik ook niet gebruikt maar lijkt mij verder prima, maak namelijk gebruik van een full screen protector, ook via aliexpress

De telefoon is ook netjes door thesolutionshop geleverd met een global rom.

Maar......... ik wacht "gewoon" ;( nog 3 dagen en dan ga ik xiaomi.eu erop zetten om hem meteen in een keer goed te gebruiken. Dus verder nog niks getest.

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:21:
Helaas, app even gedraaid maar alleen de 2,4ghz netwerken worden gevonden - geen één 5ghz netwerk. Zou dat een hardware probleem kunnen zijn? Lijkt me dat de hele chip dan niet zou werken?
Let op: 5Ghz en 2,4Ghz netwerken worden los van elkaar weergegeven. In het scherm met de beschikbare netwerken kan je linksboven onder het woordje 'Wifi' kiezen voor 2,4Ghz en 5Ghz netwerken.

Zoals je ook hieronder kan zien:

• ronald1989
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 31-05-2021
@Kiswum Laat me het verduidelijken met afbeeldingen :)

In dit voorbeeld heb ik 4 nieuwe emails, deze zie ik op mijn lockscreen als volgt:

Bij een iPhone worden deze onder elkaar afgebeeld en zag ik van iedere afzonderlijke mail meteen de afzender, titel en een voorvertoning. Bij Miui, maar waarschijnlijk bij Android in zijn geheel, worden deze altijd samengevoegd begreep ik van @JdJtA. Ditzelfde geldt ook voor whatsapp, sms, etc.

Zo ziet het er bij iPhone uit ter illustratie:

Wanneer ik dan vervolgens de telefoon unlock zie ik een badge icoon bij Mail - nr 4:

Na het openen van de Mail app zie ik de 4 nieuwe mails maar er staat ook nog een oudere in, dus 5 in totaal terwijl het badge icoontje 4 aangeeft:

Ik doe vervolgens niets met de ongelezen emails en verlaat de mail app met als gevolg dat het badge icon wordt gereset en verdwijnt:

Volgens iPhone-logica (en dat heb ik overgenomen na bijna 10 jaar :P ) betekent dit dat er geen ongelezen mails meer zijn, terwijl die er nog wel degelijk zijn ;)

Ik heb het hele Settings menu doorgelopen maar kan het niet op een dusdanige manier instellen dat niet het aantal gemiste notifications in de badge wordt getoond maar juist het aantal ongelezen berichten. Dit wordt bevestigd in verschillende posts op het Miui forum, waaronder eentje uit 2014 - iets dat mij niet de hoop geeft dat het op korte termijn gaat veranderen :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-01 23:09

Kiswum

Gadget reviewer

Netflix en Xiaomi.eu rom:
Zo was het een maand geleden:

Netflix kon worden geïnstalleerd op oude systemen, maar niet op nieuwe.

Inmiddels heb ik de Mi6 en dit is het resultaat met de laatste release uit juni:

Netflix is te installeren en het werkt ook nog!

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:33
ronald1989 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:36:
Gisteren ook de EU Rom 7.7.7. erop gezet. Ik kwam van Global Stable 8.2 en heb deze handleiding op YouTube gevolgd: YouTube: How to install ROM Xiaomi Mi6 - MIUI Multi language | Tutorial

Op alle punten kwam het identiek overeen behalve dat bij mij TWRP weer was gereset naar de oude lay-out bij de laatste stappen.

Ik merkte op Global Stable 8.2 een enorm batterijverlies, na 1 nacht soms wel 40-50% eraf. Nu met de EU Rom is dit probleem verdwenen.
Zelf heb ik met de laatste weekly helaas nog wel behoorlijk wat verlies gedurende de dag in standby (ca.20-25%), meer dan bij andere toestellen met dezelfde opties ingeschakeld (NFC, WIFI, Bluetooth, Locatie: Hoge precisie, Google Now actief). Gedurende mijn werkdag zit ik alleen maar op 4G. Maar tijdens gebruik is het verbruik dan weer opvallend positief. Tijdens mijn treinreis: 45 minuten Netflix en een kwartier Spotify (beide via Bluetooth koptelefoon) kost ongeveer 9% batterij.

Misschien nog een nuttige tip voor mensen die gebruik maken van betalen via NFC. Ik kreeg dit zelf in eerste instantie niet aan de praat (ook niet na uitschakelen van energiebesparende functies en aanzetten van alle permissies voor deze applicaties) maar na veel zoeken kwam ik deze functie tegen:

Nadat ik hier had gekozen 'HCE Wallet' werkt het opeens wel.

• JdJtA
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:33
Wirehub schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

bij mij zit silent mode er gewoon (als ik van bovenkant scherm naar beneden schuif)
Denk dat hij hierop doelt:

Deze functie lijkt inderdaad (nog) niet geïmplementeerd in de Xiaomi.eu-versie maar nog geen duidelijk antwoord gezien van de ontwikkelaar waarom niet.

[Voor 6% gewijzigd door JdJtA op 18-08-2017 20:17]

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

mareldil schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:38:
[...]

Als je met de fabrieksverzegeling het plastic folie bedoeld, dan nee. Dit folie zat er niet om, maar het was afgeplakt met 2 stickers. Vandaar dus ook dat ik twijfel.
Ik bedoel die twee stickers idd, de verpakking wordt in de fabriek niet geshrinkwrapt voor zover ik weet. De stickers zouden twee stevige witte stukken tape moeten zijn met een blauwe belettering erop met de letters 'CY', en als het goed is zie je ook geen (lijm)sporen van een andere, verwijderde, verzegeling.

Edit: zoals dit dus:

[Voor 9% gewijzigd door Weemism op 21-08-2017 16:31]

Ook eens mee spelen :) Toestel komt ook bij Nederlandse retailer in de schappen, leuk icm abbo;

[Voor 19% gewijzigd door CLB op 24-08-2017 13:54]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:03

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

l
tomw schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:49:
[...]

Om een of andere reden krijg ik de resolutie toch niet zoals het hoort.

Windows Phone:https://ibb.co/kR0uMv
Mi 6:https://ibb.co/cR4bZF
Dat is volgens mij te vinden bij instellingen onder display bij "stock" Android. Hier op een OP5 met "small" displaysize.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:56

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kelnarath schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:48:
Ik zelf zit eraan te denken om ook een Xiaomi Mi6 te nemen, ik ben een oud Mi3 gebruiker, deze heb ik vervangen voor een Samsung Galaxy S7 Edge welke ik nog steeds dagelijk gebruik.

Maar toch mis ik elke dag nog mijn Xiaomi :P.
Ik vind de looks van de Xiaomi ( Blauwe ) erg mooi, en kwa hardware is het een leuke replacement voor mijn S7 Edge.

Echter... de S7 Edge staat bekend om zijn camera, en ik ben ik ook zeker erg content mee.

Nu heb ik al het nodige zoekwerk gedaan maar ik lees zulke conflicterende berichten.
Het enne moment wordt de Mi6 geprezen om zijn fotos, het andere moment wordt hij met de grond gelijk gemaakt.

Dat de Mi6 niet dezelfde low-light fotos kan maken als de S7 dat snap ik nog, en dit neem ik nog voor lief ( Al moet ik zeggen dat ik ook geen WAUW gevoel heb bij de S7 als het op low light fotos aankomt...beetje verwend door DSLR zullen we maar zeggen).

Maar er zijn ook reviews en gebruikers meningen waar men erg ontevreden is over de prestaties van de camera bij goed/normaal licht.

Ik ben erg benieuwd naar de meningen van de Mi6 bezitters welke al nodige fotos geschoten hebben.

Zouden jullie een S7 (edge) omruilen voor jullie Xiaomi Mi6 als je puur naar de camera kwaliteit keek?
Heb met m'n Mi6 met de standaard en meest recente Global ROM afgelopen weekend voor het eerst uitgebreid kunnen fotograferen. Wat ik als heel prettig ervaar is hoe snel de camera is v.w.b. focussen, en de eenvoud van bediening. Het blijft subjectief, en wat je persoonlijk van een smartphonecamera verwacht, maar na het op een groot scherm bekijken van de foto's die ik had genomen in met name wat minder goed belichte omstandigheden was ik toch een beetje teleurgesteld over m.n. de scherpte.

Onderstaand een aantal (klikbare) sample shots voor je eigen beoordeling. Mits anders vermeld zijn al deze foto's in de 'auto' mode genomen:

Als eerste een foto met een typisch Nederlands tafereel met bewolking, geen HDR gebruikt, maar denk dat dat in dit geval een mooier contrast had opgeleverd:

Spaans landhuis met veel omgevingslicht:

Spaanse begraafplaats met een schaduw/licht situatie:

Deze foto is geschoten in de zgn. HHT modus voor weinig licht, hierover was ik wel verrast hoe scherp ie uiteindelijk is geworden, de Mi6 kan het kennelijk dus wel aan, maar je moet soms ook geluk hebben denk ik, want zeker niet alle foto's bij dit licht waren geweldig scherp.

Foto van een groep mensen met ook hier sterk licht, maar ook lastige schaduwen:

En met name hier een voorbeeld van de onscherpte die ik achteraf pas op m'n computerscherm opmerkte bij foto's met betrekkelijk weinig licht binnen de Sagrada Familia terwijl het toestel in principe tijd genoeg had om een goede focus te krijgen:

En hier nog een voorbeeld daarvan:

Nog een vol belichte situatie buiten de kathedraal, maar met veel kleine details ter beoordeling hoe die uit de verf komen:

En tot slot een macroshot onder matig kunstlicht, moet zeggen dat deze me dan wel weer positief verraste:

• Mantis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20-01 20:03
Vergeet niet dat je een usb-c naar 3.5mm jack meegeleverd krijgt bij de Mi6. Voor mij was het sowieso geen probleem aangezien ik alleen via bluetooth luister.

Vandaag haalde ik m'n Mi6 uit dat meegeleverde hoesje en merk microkrasjes op sommige plekken. Wel opvallend hoe dun het laagje zwarte verf is op het aluminium frame. Wanneer ik met m'n vinger erover wrijf, voel ik nagenoeg geen reliëf.

[Voor 50% gewijzigd door Mantis op 24-09-2017 19:20]

• WahWah
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 08:37
jessevd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:15:
Bij mij was dit blijkbaar ook het geval! Staat ook onderin het scherm unlocked. Is dit 100% zeker een geunlockte bootloader, of kan dit ook nog wat anders betekenen? If so, dan kan ik dus zonder unlocken direct aan de slag met de EU rom toch?

[...]
https://tweakers.net/ext/f/PW0XsRRRz4Uk5HSDo0iD0N0A/thumb.png

Dit zie ik als ik kijk bij: Settings > System & Device> Developer options > Mi Unlock status

Als het zo is, dan zou je inderdaad meteen aan de slag moeten kunnen met de EU rom. Ik zelf heb gewoon de global die voorgeinstalleerd was.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Zelf ook getwijfeld over de keramische versie, maar afgeknapt op de cheesy gouden accenten op de achterkant rond de camera's en het van het logo, is me toch een beetje te 'Chinees'.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Daywalk3r schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:25:
Ik heb region Duitsland en heb net de 9.0.2.0 ontvangen. Kan alleen niet echt een changelog vinden. Die heb ik snel ff gelezen tijdens de download maar kan 'm nu niet vinden.
Bij deze :)

Niet heel veel soeps dus.

[Voor 3% gewijzigd door Weemism op 27-11-2017 22:26]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Daywalk3r schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:27:
[...]

Thanks. Die zag ik ook, maar er is een uitgebreidere ;)
De post-install melding word ik ook niet veel wijzer van, kan zelf ook geen andere changelog vinden, althans niet op het toestel zelf.

Zal ook eens online kijken wat er gezegd wordt...

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jimster schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:42:
Net een update melding gekregen, NCAMIEK. Wat ik direct merk is dat de meldingen nu anders in beeld komen. De iconen zien er ook anders uit bij de theme die ik gebruik.
Bij mij kwam ie vandaag ook eindelijk binnen, althans, als we het over dezelfde hebben:

Ben er wel tevreden over tot dusver, notificaties idd een stuk beter nu (was vooral bij WhatApp nog wel eens ergerlijk), en de UI in het algemeen ziet er weer een stukje strakker uit met idd wat nieuwe icons (gek genoeg ook bij de alternatieve launcher die ik gebruik), naast wat nieuwe animaties en een iets andere indeling van de settings. Ook is het Android security patch level naar december 2017 gebracht, wat wel hoog tijd was nmm.

Had lichte hoop dat nu ook eindelijk NL als taal, of op z'n minst regio, was toegevoegd in de Global Stable rom, maar die hoop was ijdel helaas :-(. Zal ook wel niet meer komen in afzienbare tijd. Hopelijk nu wel niet meer al te lang wachten op de update naar Oreo.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Caelorum schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 04:32:
@Weemism ik kan met die versie die jij laat zien gewoon Nederlands als regio kiezen. Weet je zeker dat je dat zelf niet ook kan?
Toch wel vrij zeker ja. Onderstaand screenshots van resp. de regio en taalselectie waarbij ik met de pijl heb aangegeven waar 'Dutch' resp. 'Netherlands' dan zou moeten staan, maar in mijn geval ontbreekt. Daaronder het versiescherm met omcirkeld mijn versie van MIUI.

Of bedoel je iets anders?

Het lijkt iig o.a. te zorgen voor problemen met de Microsoft Launcher die ik gebruik die, ondanks dat je deze op Nederlands kan instellen, in de verschillende updateversies die de laatste tijd zijn uitgekomen vaak vasthoudt aan de region waardoor de UI elementen (deels) op Engels blijven staan.

Hetzelfde geldt ook voor veel andere apps, die automatisch en niet user-aanpasbaar de Engelstalige i.p.v. de Nederlandstalige versie installeren (w.o. Google), en wat in veel gevallen ook niet te wijzigen is bij de instellingen van die app. Wel kan ik bij Google iig instellen dat ie Nederlandse foutcorrectie en NL als zoekregio gebruikt.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:50
@Weemism bij mij staat daar Nepal, New California, New Zealand, Nicaragua. Nederlands kan ik zo snel niet vinden in de lijst zelf, maar als ik er op zoek wel. Bij mij staat die nu bovenaan geselecteerd (blauw) als Netherlands (system). Onder languages heb ik overigens geen Dutch staan en ik denk ook niet dat dat er nog gaat komen.

Mijn versienummers zijn overigens exact hetzelfde als die van jou. Misschien ook even zoeken op Netherlands in de region lijst (via zoekveld)?

[Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 27-01-2018 11:50]

• xon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:56
Ik heb iets geks.

Ik heb een netatmo weerstation. De app hiervoor geeft alle info maar heeft ook een aantal handige widgets zodat je direct op je homescherm bv de temperatuur kan zien.

Nu heb ik sinds een maand of 4 ineens het probleem dat ik niet meer alle widgets kan installeren en er doodleuk bij staat dat ze verouderd zijn. Na even Googlen lijkt het niet algemeen android ding dus ik begin er steeds meer aan te denken dat het aan de (EU) rom ligt.

Ik heb dit met alle versies tot nu toe sinds een maand of vier. De netatmo app is Helemaal up to date en ook nog recent geupdate.

Iemand een idee?

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:41
ronald1989 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:48:
Zag zojuist dat de SNS app een update heeft gehad, maar helaas nog steeds dezelfde foutmelding en geen werkende app.

Erg vervelend dit :|
Ik wou hier net over posten: heb nog steeds hetzelfde probleem.

SNS heb ik maar weer gecontact en ik wacht maar weer af.

De ABN app van mijn vriendin en de bunq app (die test ik maar uit...gratis account...etc.) werken wel braaf zonder gedoe.

• ezra070
Die notificaties... :X
Heb jij overigens wel root rechten in de Global-rom? SNS wijt dit probleem door dat we onze telefoon geroot hebben.
Vandaag komt er weer nieuwe weekly voor global en eu uit, nieuwe kansen misschien :)

Ik heb overigens nog wel 1 werkende SNS app: SNS betalen.

- Magisk Hide uit

- Magisk Hide aan

*mompelt maar over SNS dat ze zich te makkelijk achter root schuilen*

[edit 10:37]
Wacht nog even met het updaten van de eu-rom:
https://xiaomi.eu/communi....43478/page-4#post-410210

[edit 11:41]

[edit 11:42]
Helaas, foutmelding in/van de SNS bankieren app blijft onveranderd...

[edit 16:53]
Zit in de trein, dus een kort berichtje:
Zojuist de klantenservice van SNS aan de lijn gehad.
De IT-afdeling gaat er naar kijken en komt asap op terug. Dit daar er meerdere gebruikers zich gemeldt hebben met hetzelfde probleem.

Mocht je je nog niet gemeld hebben bij SNS, doe dit dan aub wel. Meldt je foutmelding en stuur evt logs mee.

Fijn dat SNS er mee aan de slag gaat!

[Voor 35% gewijzigd door ezra070 op 02-03-2018 16:58]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

WahWah schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:03:
Het ziet er naar uit dat ze de 9.3.2.0 update hebben weggehaald op hun website.
http://en.miui.com/download-326.html

De laatste versie (Global Stable) is nu weer V9.2.2.0.NCAMIEK (MIUI9)
Hier nog heel even op terugkomend, als ik nu voor een update check heeft de 9.3.2.0 nu ineens de benaming 'nightly', was dat niet eerder 'stable'? Heb ik dat eerder gemist of is dat kennelijk ook veranderd?

• ezra070
Voor SNS/Regio Bank/ASN app gebruikers een update:

Helaas heb ik gisteren mijn telefoon niet opgenomen...griep en zo :|

Wat hebben anderen van De Volksbank mogen vernemen?
Verder vind ik het wel van SNS netjes dat ze iig. alsnog de moeite hebben genomen _/-\o_

[Voor 29% gewijzigd door ezra070 op 15-03-2018 07:43]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Van een hogere battery usage sinds de update merk ik ook niet echt wat. Wel viel me eerder al een keer op dat de capaciteit van de accu wel merkbaar (en meetbaar) achteruit begint te gaan na bijna een jaar in gebruik. Aan de andere kant ben ik niet in het bijzonder zuinig op de accu v.w.b. het alleen maar laden tussen de 20% en 80% zoals vaak wordt geadviseerd, en leg ik de telefoon 's nachts ook gewoon aan de snellader.

Een telefoon is m.i. een gebruiksobject, zonder continu op te moeten letten of je wel op de ideale manier oplaadt, te veel gedoe... en als een accu daar dan snel door degradeert vind ik dat vooral de fabrikant aan te rekenen die hier niet in voorziet door een beter laadcircuit. Kijken hoe Xiaomi daar op gaat scoren op termijn, of niet.

V.w.b. de versie die het toestel na de update zelf aangeeft ziet dat er iig zo uit, en heeft hier dus uitsluitend de toevoeging 'stabiel'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ninasky11 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Ja originele heb ik dus wel maar met zo'n adapter en ik vind dat persoonlijk helemaal niks waard. Hij blijft nooit goed zitten.
Vandaar dat ik een andere wil die evengoed is alleen dan met EU stekker.
Ik had er even overheen gelezen idd v.w.b. dat je liever geen verloopstuk wilde. De verloopjes die ik bij de Handyman had gevonden waren idd ook lomp groot en duur, maar het verloopje wat ze normaal meesturen vanuit Chinashops is van het slanke type. Ik zie dat ze ze nu niet meer hebben bij GearBest, wel nog dit zwarte exemplaar wat ook minder mooi is.

Het wiebelen van het verloopje herken ik ook, uiteindelijk opgelost door deze met secondelijm aan de lader te plakken, sindsdien zit het als een huis. Ziet er zo uit bij mij:

Maar begrijp dat je liever toch een nieuwe QC3 lader wil, prima natuurlijk, alleen wat duurder dan natuurlijk..
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee