• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 19:40
Xiaomi Mi 6
Ervaringen & Discussie

Inleiding

Op 19 april heeft Xiaomi in Bejing een live event gehouden waarbij de Mi6 gelanceerd werd. De mi6 is de opvolger van de Mi5(s). Qua uiterlijk zijn er veel overeenkomsten met het vorige vlaggenschip van Xiaomi. Qua speficaties is er natuurlijk wel een vooruitgang. De SD821 heeft plaats gemaakt voor de lang verwachte en veel besproken SD835

Van de Mi6 zijn drie verschillende versies aangekondigd. De meest luxe variant is uitgevoerd met een keramische achterkant.

Inhoudsopgave

Specificaties

OSAndroid 7.1
SkinMIUI 8 (9 is onderweg)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540 GPU
RAM6GB LPDDR4x dual-channel
ROM64GB/128GB UFS2.0
Scherm5.15" (1920x1080) , four-sided 3D glass
PPI428
Camera rear2x 12MP
Camera front8MP
Micro SDNee
SIMDual nano SIM
USBUSB type C
Batterij3350mAh
Afmetingen (lxbxh) in mm145.17x70.49x7.45
Gewicht168g (ceramic 182g)
Fingerprint (lxbxh)Onder het glas
IP certificering(lxbxh)Onbekend, maar i.i.g. spatwaterdicht

Zie deze link voor de officiële uitgebreide specs

Foto's en video's

Levertijden en prijzen

Zie voor de levertijden & prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen

Ook de verwachte leverdatum is nog niet bekend

4G ondersteuning

De volgende 4g banden worden ondersteund:
  • FDD-LTE:B1/B3/B5/B7/B8
  • TDD-LTE:B38/B39/B40/B41
  • WCDMA:B1/B2/B5/B8
  • TD-SCDMA:B34/B39
  • GSM:B2/B3/B5/B8
Dit betekent dat Band 20 niet ondersteunt word. Band 20 is de welbekende 800MHz band welke in Nederland gebruikt wordt door KPN en Vodafone voor voornamelijk buiten het stedelijk gebied om. Masten in de stad van deze providers maken gebruik van zowel 800Mhz als 1800Mhz, hierdoor kan de telefoon terugvallen op 1800MHz. In het buitengebied hebben zij masten met alleen 800MHz, deze kan de telefoon niet ontvangen en zal hierbij terugvallen op 3G.

[Voor 150% gewijzigd door LoeWn op 11-05-2017 11:21]

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Helaas geen LTE band 20

• LoeWn
rens-br schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:18:
[mbr]Ik heb even een titelfix uitgevoerd, aangezien dat hoofdlettergebruik niet nodig is.

Verder zou je even een aantal afbeeldingen in je OP kunnen verkleinen? De afbeeldinge met de rode balk zijn namelijk te groot voor ons forum.[/]
Working on it. De titel was inderdaad een foutje. Door mijn custom CSS zijn mijn titels in hoofdletters..en tjaa. Als je ze dan kopieert blijven ze hoofdletters. Eigen foto's worden op dit moment geupload

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:14

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik heb zojuist ook de presentatie gevolgd, maar heb toch wel gemengde gevoelens. Ik verwacht dat veel mensen problemen hebben met het gebrek van de 3.5mm aansluiting. Ik gebruik echter overal bluetooth voor audio, dus dat is voor mij niet zo'n groot gemis. Toch mis ik stappen in innovatie wat ze hier tegenover kunnen zetten. Ik hoopte onder andere op een oled paneel (Daydream support), goede waterbestendigheid (er werd niet gesproken over een IP6x rating, dus twijfelachtig) of op z'n minst een spannend design. Wat dat laatste punt betreft is het (alweer) een Apple aftreksel, terwijl ze al meerdere keren hebben getoond ook zelf met iets origineels op de proppen te kunnen komen. Die nieuwe Snapdragon is natuurlijk wel lekker, en zeker ook de 6GB ram.

Het grootste probleem voor ons Tweakers zal waarschijnlijk zijn dat Xiaomi de kernel sources van hun roms niet meer beschikbaar stelt. Dit zorgt bijvoorbeeld bij de Mi5s al voor problemen in custom rom support. Hier mee is eigenlijk het grootste voordeel van Xiaomi voor mij te niet gedaan, de goede (internationale) rom ondersteuning voor een kwalitatieve China phone.

Wat betreft community en Daydream support is de aankondiging van de Axon 7s vandaag dan ook erg interessant :)

[Voor 8% gewijzigd door -Tim- op 19-04-2017 10:22]

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De officiële spec pagina staat ook online:

http://www.mi.com/mi6/specs/

Alle 3 de uitvoeringen dus op 2,45Ghz geklokt, en met 6gb 1866mhz DDR4X RAM.

En geen band 20 ondersteuning.

• LoeWn
Persoonlijk vind ik het toestel een beetje tegenvallen. Waarschijnlijk omdat mijn verwachtingen wat hoger waren.

Als je kijkt naar wat de concurrenten (Samsung, LG) dit jaar gedaan hebben, verwachtte ik ook wat minder bezels. Of iig qua uiterlijk iets spectaculairders. Nu is het eigenlijk gewoon een geupgrade Mi5s. Een mi5ss dus.

Tegenover de mi5s is in grote lijnen eigenlijk alleen de camera en de SoC een upgrade, terwijl het verlies van de 3.5mm aansluiting juist een downgrade is. Gezien de huidige (en waarschijnlijk binnenkort dalende) prijs van de mi5s zou ik toch zeker voorlopig nog deze aanraden.

Als dit een s-versie zou zijn -zoals de mi5s dus is- was ik toch wel wat positiever geworden. Maar voor een compleet nieuwe versie.. Noop sorry

• -Tim-

-Tim-

frye schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:16:
Heb ook aandachtig uitgekeken naar dit toestel.

@-Tim- Wat bedoel je specifiek met de custom rom support?
Betekent dit ook dat xiaomi.eu deze telefoon niet gaat kunnen ondersteunen?

Alvast bedankt!
In ieder geval niet complete ondersteuning. Ik heb nu zelf een Mi4 en heb voor vrienden twee Mi5's van een Xiaomi.eu rom voorzien; deze telefoons waren nog volledig open dus was zelf ook benieuwd. Ik had de situatie eerder vandaag nagevraagd op Reddit, en kreeg dit als antwoord:
Well, that depends, in case of Mi 5s, a developer managed to use Mi 5's device tree to build ROMs for Mi 5s (in marshmallow and nougat flavor) with stock prebuilt kernel. SELinux is in permissive mode, so you can't use anything that relies on SafetyNet (android pay, snapchat, pokemon go, etc.).
If you don't have the kernel source, it's hard to fix bugs (like mobile data bug in custom marshmallow-based ROM for Mi 5s), you also can't introduce new features for the phone, like F2FS/SDCardFS support.

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-03 11:54

Grannd

da Granndest

Als je het toestel voor een relatief kleine meerprijs hier krijgt blijft het kwa prijs/kwaliteit natuurlijk wel een toptoestel, Het enige toestel met een SD 835 in de Pricewatch, de XZ Premium, kost ruim 700 euro.

Mogelijk komt Xiaomi later dit jaar met een (spirituele) opvolger van de Mi Mix? Een toestel van 5-600 euro met 5.5"+ scherm en kleine bezels om aan die vraag/concurrentie te voldoen?

• LoeWn

De blauwe is wel heel erg blauw .. had het maar allemaal wat matter gemaakt, dan was het wel mooi

[Voor 23% gewijzigd door LoeWn op 19-04-2017 13:32]

• -Tim-

-Tim-

Brilsmurfffje schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:09:
Zitten hier touch knoppen onder scherm verwerk?
En kan je hier een simpele verloopkabel gebruiken om 3.5mm oortjes te gebruiken?
Volgens de officiele productpagina zal er een verloopkabeltje van usb-c naar jack meegeleverd worden.

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:43
Ik denk dat dit een hele mooie opvolger wordt van mijn Sony Xperia Z1 Compact, vooral vanwege de dubbele camera en sd835 processor.

Stel tot morgen uit wat vandaag niet hoeft

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
frye schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:38:
Op geekbuying staat hij voor €457.
Op ibuygou.com kost het 64gb model $435,99 (omgerekend €407,62) exclusief verzendkosten.

Edit: en daar kun je hem eventueel ook nog import-kosten vrij laten verzenden en ook optioneel is daar 1 of 2 jaar Europese garantie (tegen kleine meerprijs)

[Voor 27% gewijzigd door edgarf28 op 21-04-2017 14:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:55
kasper1221 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:28:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met dit import-kosten vrij laten verzenden? dit is namelijk wel een goede optie dan! :)
Bij Banggood hebben ze 'm ook:
http://www.banggood.com/X...1144103.html?rmmds=search

Via Priority Direct Mail laten versturen (10 euro) en dan heb je gegegarandeerd ook geen extra kosten. Wordt al een deel afgedragen door BG. Prima constructie en ook al prima ervaring mee afgelopen maanden.

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

Acties:
  • +1Henk 'm!

• karretje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-04-2019
LoeWn schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:32:
[afbeelding]

De blauwe is wel heel erg blauw .. had het maar allemaal wat matter gemaakt, dan was het wel mooi
Als je op jouw foto kijkt misschien, de foto bij de op vind ik het blauw wel mooi.
Hoeveel mensen ken jij met een blauwe foon (behalve de iphone 5(?)), ik ken geen mensen die er een hebben. M.a.w. je valt zekerop met deze blauwe foon.
(Of je dan nog eeen xiaomi wil zonder band 20 en het gezeur met de bootloaderunlock is ff wat anders)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
kasper1221 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:28:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met dit import-kosten vrij laten verzenden? dit is namelijk wel een goede optie dan! :)
In de afgelopen paar jaar stuk of 5 bestellingen gedaan bij ibuygou.com met import-kosten verzekering optie, en heb nooit extra hoeven bij te betalen aan de deur bij aflevering.

En mocht dat toch een keer wel zo zijn, dan betaald ibuygou het aan je terug (staat er in voorwaarden van de import-kosten verzekering optie)

• Adriana O
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:45
Ik heb van drie bestellingen bij Ibuygou 1 keer gehad dat ik aan DHL importkosten moest betalen. En dat heeft Ibuygou snel en netjes vergoed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 14:25

psyy138

blackbulls.nl

https://thesolutionshop.global/product/mi-6/
387 + 19 verzendkosten is dus €406.

Ik ga denk de mi6 hier halen als die voorradig is, hoor goeie verhalen over deze shop op subreddit xiaomi.
Heeft ook EU express verzending waardoor je geen douane kosten hebt, beetje zelfde als top-one store van AliExpress.

[Voor 6% gewijzigd door psyy138 op 23-04-2017 17:51]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
diquan2001 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:14:
Weet iemand welke versie ze daar hebben ?

ik ben wel geinteresseerd in de ceramic 6Gb 128Gb versie .
Heb m wel gezien bij Bangood voor 535 Eur op zich nog te doen . :)

[...]
Nu hebben ze alleen het 64gb model op de site staan bij thesolutionshop.global
De andere 2 modellen komen er later bij denk ik.

Ik vindt het 128Gb Ceramic model ook heel mooi, alleen is deze denk ik beetje aan de zware kant (182gr.)
Heb nu een Mi5 64Gb en die weegt 129gr., dus best een groot verschil!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
Vanaf nu mogen berichten m.b.t. levertijden & prijzen in het desbtreffende topic

[Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:18

nst6ldr

Down with Big Tech.

RudiD schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:26:
Ik gebruik momenteel een MI3, die doet het al jaren goed alleen vind ik het wel weer tijd voor iets nieuws.
Ik heb nu vaak problemen met de opslagruimte, die zit ramvol. Daarom wil ik het nu meteen goed doen en voor de 128gb versie gaan. Ik twijfel er alleen nog over om voor de keramische variant te gaan. Biedt dat voordelen afgezien van de looks? Ik heb nooit een beschermhoesje om mijn telefoon zitten en ben ook niet van plan dat te gaan doen. Ik ga niet bepaald voorzichtig met mijn telefoon om maar mijn MI3 ziet er, afgezien van wat krasjes, nog als nieuw uit. Denken jullie dat de MI6 met de keramische body van gelijkwaardige bouwkwaliteit zal zijn?
Ik heb de Mi5 met keramische achterkant (die is best zeldzaam), en waar het scherm bij mij krassen heeft, is de keramische plaat achterop nog steeds als nieuw. Paar keer laten vallen ook, is nog niet gebroken. Die keramische legering werkt perfect.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 19:47
Meegeleverde vendor rom is prima, geen Nederlandse taal maar wel Engels. ROM is even clean als een officiele MIUI Global rom (minder onnodige apps zelfs). In video reviews wel dingen gezien over het vastlopen van MIUI maar daar heb ik (tot nu toe) geen last van gehad. De vendor roms ontwikkelen zich ook, ik denk dat een aantal van de video reviews een wat oudere vendor rom hadden met bugs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ter info; Bij gearbest is die €379 met de coupon code; HMi64G
http://gearb.es/qpkOh

Maarja, douane kosten :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +2Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:42
nog steeds jammer dat ze geen b20 banden meeleveren met hun toestellen! Want dat is echt wel een must voor de europese markt. Maar ja Xiaomi doelt niet op Europa heb ik zo het gevoel! En hoeft ook niet in China/ India genoeg verkopen om goed quit te draaien!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-03 15:36
freestyler2 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:52:
Zojuist met iemand gesproken die in Hongkong is. Hij vertelde mij dat er 2 versies van de MI6 zijn. De Aziatische versie en de internationale versie. Nu kan ik hier zelf weinig over terug vinden en het lijkt mij alleen te gaan om de geïnstalleerde ROM.

Hij was er echter van overtuigd dat de internationale versie nog niet was gelanceerd en daarom nog niet beschikbaar is. Hij zegt dat de Aziatische versie wel beschikbaar is, maar dat deze waarschijnlijk in Europa niet zal werken.

Heeft iemand een bron voor mij waaruit dit blijkt? Ik kan zelf helaas niets hierover terug vinden.....

Enige wat ik zie is dat er enkel een China rom beschikbaar is en nog geen global rom, maar de China rom kan gewoon in het Engels en dat is voor mij geen probleem... Qua hardware versies zie ik op internet geen verschillende versies.. Tot iemand mij het tegendeel kan bewijzen.
Ik ben zelf in Beijing in de Mi-store geweest en daar was dit niet zo. Er waren alleen verschillen in kleur, plastic en ceramic uitvoering. Helaas was deze niet op voorraad dus met lege handen naar huis gegaan. Inmiddels wel een week in mijn bezit met enorme tevredenheid :D
Frietsaus schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:48:
Iemand die hem al heeft? Zo ja, hoe werkt de vingerafdruk scanner?
Erg snel en goed. Vanuit allerlei hoeken mijn vinger erop en wordt meteen unlocked :)

[Voor 71% gewijzigd door lekzzz op 16-06-2017 13:03]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Telefoon eindelijk binnen, meteen aan de gang gegaan met unlocken maar dat mag nog niet....

Eerste wat mij op valt dat hij echt tering snel is _/-\o_ .
De knoppen zijn degelijker dan de mi5s (die zitten namelijk iets te los).
Soft TPU case houdt ik niet van dus heb een hard case van nilkin via aliexpress besteld.
De standaard screen protector heb ik ook niet gebruikt maar lijkt mij verder prima, maak namelijk gebruik van een full screen protector, ook via aliexpress

De telefoon is ook netjes door thesolutionshop geleverd met een global rom.

Maar......... ik wacht "gewoon" ;( nog 3 dagen en dan ga ik xiaomi.eu erop zetten om hem meteen in een keer goed te gebruiken. Dus verder nog niks getest.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
Nee dat verwacht ik niet. Zit er al jaren op te wachten.. Maar helaas. Dus ga er maar vanuit van niet.

OTA en Google Apps wel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-03 20:09
Iemand een idee hoe ik bij het nemen van foto's met mijn xiaomi mi6 de melding van shot met mi6 Dual camera van mijn foto's afkrijg. Erg hinderlijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Met providers die gebruik maken van het T-Mobile netwerk werkt 4G wel, en dat is T-Mobile en Ben.nl en Simpel en Tele2, genoeg keuzes als je het mij vraagt.

[Voor 7% gewijzigd door AmigaWolf op 23-06-2017 21:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

LED-Maniak schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:12:
[...]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je kan gaan unlocken?

Ik heb via de website een aanvraag moeten doen die nu gereviewed wordt. Daar staat niets over 72 uur bij?

[edit]

Ahh, gewoon even wachten :)
En nu dus weer 72 uur wachten :/
Jou mi account moet eerst unlock rechten hebben voordat je daadwerkelijk je toestel kan unlocken.
Als je eenmaal deze rechten hebt mag je maximaal 1 toestel per maand unlocken.
Via google zijn er zat handleidingen te vinden hoe je dit voor de mi6 kunt doen om er vervolgens een andere rom op te zetten.

-----

Ik heb nu sinds gister mijn mi6 in gebruik en hierbij een korte beknopte vergelijking met de mi5s 4g+128gb.

+ stereo speakers is een grote toegevoegde waarde
+ vingerafdruk is gewoon goed (ik zelf had met de mi5s geen problemen mee maar andere zeggen van wel).
+ de snapdragon 835 is echt een beest
+ batterij is net iets beter, sinds 06:45 met 1u SoT 73% batterij over
+ Net iets betere snelheden op 5ghz wifi (mi5s=270mbps, mi6=300mbps)

+/- Telefoon is 23 gram zwaarder, dit merk je in het begin wel maar hier raak je snel aan gewent

- Ik heb t-mobile maar vind het nog steeds jammer dat xiaomi, nu ze populairder worden in europa, geen band 20 gebruikt.

Voor de rest nog niet veel met de camera gedaan maar lijkt gewoon prima.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
AmigaWolf schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:11:
Met providers die gebruik maken van het T-Mobile netwerk werkt 4G wel, en dat is T-Mobile en Ben.nl en Simpel en Tele2, genoeg keuzes als je het mij vraagt.
Tele2 heeft nu zijn eigen 4G netwerk meen ik en zenden ook over de 800 band uit.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-03 19:34
P. vd Loo schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Precies, ik kwam daar zelf dus ook op uit. knip
Voor dergelijke vragen kun je terecht in het prijzen en levertijden topic:

Kiswum in "[Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen"

[Voor 10% gewijzigd door The Wizard op 25-06-2017 18:15]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:28

The Wizard

Moderator Mobile
Vragen over verzendingen (vragen over het omzeilen van importheffingen is echter niet toegestaan) in het daarvoor bestemde topic.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 19:47
*knip*. Hier hebben we de V&A voor.

[Voor 85% gewijzigd door rens-br op 26-06-2017 11:49]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

AmigaWolf schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:02:
[...]

En bij Geekbuying krijg je trouwens automatisch van hun de goede oplader met de steker aansluiting van de land waar je woont :)

A right AC Adapter will be sent as your shipping country/Een juiste AC adapter wordt verzonden als uw verzendingsland.

Wat hele mooie service is van hun, heb bij andere Chinese bedrijven gehad dit ik een verloop zelf nog ergens moest kopen.
Bij GearBest geven ze er volgens hun faq ook een EU lader bij. Ik heb 'm zelf nog niet binnen, dus dit kan ook een verloopstekker zijn, maar als dat idd zo is verwacht ik niet dat dat problemen kan/zal opleveren, op vakantie vertrouw je tenslotte ook op adapters voor als je buiten de EU (of in GB) op vakantie bent, dermate low-tech dat je die normaal ook gewoon bij de Blokker/Action koopt.
AmigaWolf schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:33:
[...]

...ik heb ook de gene met de Official Global ROM, en dan heb je jammer genoeg geen Nederlands er op.

Wel: Bahasa Indonesia, Bahasa Melayu, English, German, Spanish, French, Italian, Magyar, Uzbek, Romana, Slovencina, Vietnamese, Turkish, Russian, Ukrainian, Hebrew, Arabic, Hindi,Bengali, Burmese, Thai, Telugu, Tamil, Korean, Traditional/Simplified Chinese.

Want met de niet officiële ROM krijg je geen OTA updates.
Lees ook even bovenaan pagina 5 van dit topic, daar geeft @LoeWn aan dat de xiaomi.eu ROM zowel de NL taal bevat als OTA updates ondersteunt (weliswaar niet met incrementele updates, maar in de vorm van een volledige ROM download van wat ik ervan begrijp), en daarnaast diverse aanpassingen heeft die de software beter toesnijden op de EU markt, zoals bijvoorbeeld de verwijdering van alle Chinese elementen.

Deze ROM loopt in lijn met de weekly's van Xiaomi zelf. Check de site voor alle details, misschien iets voor jou.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2022
ceramic versie is binnen en het is supermooi :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-03 12:36
Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen de Mi5s en de Mi6. Momenteel heb ik een Galaxy S6 en ben zwaar ontevreden over de accuduur. Daarnaast wil ik ook wel eens wat nieuws en ben wel fan van Xiaomi.

De Mi5s kost +- 250,- excl. eventuele invoerkosten e.d. De Mi6 is minimaal een € 130,- duurder en bevat meer ram en een snelle SOC. Ik ga er achter al op vooruit met een Mi5s en betwijfel of ik de snellere SOC en meer ram wel ga missen.

Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan en hier nog een toevoeging aan heeft?

• Kiswum
Caelorum schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:11:
[...]

Om even wat toelichting op bovenstaande vraag te geven, zodat het niet op trollen lijkt :)
Ik zoek een nieuwe telefoon, en de Mi 6 past er eigenlijk best goed bij. Ik ben alleen een beetje huiverig voor eventuele phone homes. In het verleden deed blijkbaar een enkele Xiaomi-toestel dat?
Heb je het over spyware, bloatware, ingebouwde anti-virus of de analytics.apk?

Spyware: wordt veroorzaakt door webshops die eigen rom's op de telefoons installeren. Dit komt vooral voor bij de goedkoopste aanbieders. Tweakers heeft o.a. zo'n telefoon via een webshop getest. Niet wetende dat er een niet-orignele ML rom op stond.
Kiswum in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf vindt meegeleverde malware op Xiaomi M...

Bloatware: Helaas komt dit steeds vaker voor bij alle fabrikanten. Al die Google apps (stuk of 12) vind ik al onder bloatware vallen, want ik maak geen gebruik van Google Foto's, Play Books, Play Kiosk, Play Music, Drive, Google+ & Hangouts. Bij veel merken krijg je er daarnaast een trial versie van een anti-virus programma bij of Microsoft applicaties. Bij een Chinese telefoon krijg je daarnaast ook locatie specifieke apps.

Anti-virus: Door het bedrijf F-Secure is opgemerkt dat Xiaomi gegevens naar China stuurt. Volgens Xiaomi ging het nier om gegevens die gebruikt worden voor de ingebouwde chatfunctie. Binnen enkele dagen hebben ze daarvoor een aanpassing gedaan, zodat je expleciet toestemming moet geven om de ingebouwde chattool te gebruiken. Het mooie is dat F-Secure geen enkel resultaat over andere merken heeft geplaatst. Wellicht komt het doordat Xiaomi geen mogelijk klant is vanwege de ingebouwde anti-virusscanner.
nieuws: Xiaomi maakt iMessage-alternatief opt-in na ophef

Analytics.apk:
Elke fabrikant verstuurd data naar haar eigen data centers. Heb je een Samsung, dan zal een directe verbinding naar Samsung zijn om gebruik te maken van bepaalde services, zoals een telefoonvinder of voor OTA updates. Hetzelfde geldt voor de iPhone, maar ook bij Xiaomi.

In de Xiaomi.eu rom zijn bepaalde zaken weggehaald, doordat die geen toegevoegde waarde hebben in Europa. 1 daarvan is de app analytics.apk.
nieuws: Europese Xiaomi-fansite verwijdert verdachte analytics-app uit Miui-r...
https://www.thijsbroenink...s-app-reverse-engineered/

Het vreemde is dat de site waarin het onderzoek werd getoond inmiddels uit de lucht is en is overgenomen door iemand die smartphones verkoopt.

Veel onderzoeken worden gestart, maar er komt nooit feedback over terug. Maar als het mogelijk is, dan kan Xiaomi zeer snel een update uitrollen.

Het feit dat ik bekend ben met de bovenstaande problemen, geeft wellicht aan dat ik Xiaomi nauwlettend in de gaten houd en dat ik bij elk nadeel een weerwoord heb. Mensen zullen me daardoor mogelijk zijn als en die-hard fan of iemand die vind dat veel berichten een storm in een glas water zijn en wel een nuance kunnen gebruiken (wat achteraf ook regelmatig is geweest).

• Kiswum
Caelorum schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:12:
Mja, analytics heb ik op zich geen moeite mee, mits het alleen relevante gegevens zijn die alleen voor dat doeleinde worden gebruikt. Daar moet ik dan maar op vertrouwen, zoals ik nu ook bij MS doe.
Maar als ik het goed begrijp kan ik het beste een Mi6 nemen zonder global ROM en dan zelf de Xiaomi.eu ROM installeren. Deze moet je dan handmatig blijven bijwerken?
De meeste zorgeloze optie is de Global rom. Deze ontvangt OTA updates en heeft Google Play en de Xiaomi App store erop staan.
De beste optie in Europa is de Xiaomi.eu rom, maar dit vergt wel een aantal stappen die je moet doorlopen. Deze stappen zijn niet geschikt voor een beginner. Enige ervaring met smartphones, kennis van Engelse taal, opzoekend vermogen om de juiste handleiding erbij te pakken, flashen en een werkend Xiaomi account zijn zeer aangeraden voordat je de telefoon überhaupt vasthebt.

Xiaomi heeft prima telefoons, maar je moet er de eerste dag wat tijd in steken om het beste eruit te halen. Daarna kun je zorgenloos verder met je nieuwe telefoon.

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:16
Ik heb een Chuwi QC3.0 charger gekocht bij Banggood. Volgens deze review lijkt het wel deftige kwaliteit voor die prijs. Wanneer hij toekomt, zal ik eens vergelijken met de originele lader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Kiswum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 08:03:
[...]
Google Play controleeerd niet zozeer de rom die erop staat, maar de onderliggende laag. Volgens mij bekijken ze of je een originele bootloader hebt en of je root rechten hebt.[...]
Zolang deze sample van Google aangeeft dat alles goed is zal je Netflix kunnen downloaden via de store. Google Play: SafetyNet Helper Sample

Wat Google overigens doet is een soort fingerprint maken van de hardware + de software die er op draait. Als dit overeenkomt met een fingerprint in de database van Google dan slaagt de check. Hoe dan ook, ik las van wat mensen die Android Pay werkend hebben op hun Mi6, dus blijkbaar is het mogelijk voor xiaomi.eu om de check te laten slagen. Maar natuurlijk geen garantie naar de toekomst, want Google is hier gewoon in eenzelfde oorlog met kwaadwillenden als anti-virus bedrijven.

Ik kijk overigens wel weer uit naar een Android toestel. Het is lang geleden dat ik er dagelijks 1 vasthad en ben benieuwd of native app-ontwikkelen voor Android heel erg is verandert sinds die tijd.

*edit*
Nou dat ging snel. Account aangemaakt, unlock aangevraagd en 10 minuten later was de goedkeuring al binnen. Overigens krijg ik al hun smsjes in drievoud binnen en de aanvraagprocedure aws in het Chinees, dus wat lastig, maar ok ^^

[Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2017 10:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
Ik ben gestopt om te geloven in geruchten. Als ik moet wachten op producten die via de geruchten zouden komen, dan zou ik bijvoorbeeld een eeuwigheid moeten wachten op die Xiaomi Mi5 Mini smartphone.

Als een consument een product wil kopen dan moet ie het nu aanschaffen en niet wachten op die ene versie die misschien net iets beter kan zijn.
Ik heb T-Mobile en de huidige netwerkbanden zijn prima. Als ik ervoor kan zorgen dat ik andere banden kan activeren, dan zal ik het zeer zeker delen, bijvoorbeeld vanuit een review.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

groggy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:49:
[...]

Ik denk xiaomi.eu.

Ik ben zelf aan het proberen Xiaomi.eu te installeren op de mi6. Met eerdere xiaomi telefoons lukte dat prima. Maar nu lijkende bestanden waaronder de rom in twrp geencrypted. Ik kan de rom dus niet kiezen om te installeren. Weet iemand raad?
Kijk even op youtube, staan een paar excellente tutorials.

1. telefoon unlocken
2. TWRP installeren
3. Geheugen telefoon wissen
4. ROM naar root van geheugen sturen met PC in TWRP mode
5. Restart

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronald1989
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-01 10:56
rens-br schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:49:
@ronald1989 welke band heb je je 5Ghz ingesteld? Het kan zijn dat je toestel ingesteld staat op Chinese banden, waardoor deze niet te vinden zijn.

Op mijn telefoon (OPO) kan je de regio instellen bij:
'Instellingen' -> 'Wifi' -> 'Geavanceerd' (Drie puntjes) -> 'Wifi-regiocode'.
Die optie heb ik helaas niet :|

Vreemd, kan er op Google ook niks over vinden dat meerdere mensen dit probleem hebben. Wellicht dat het met de EU rom wordt opgelost?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rens-br schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:12:
[...]

Ja wie weet. Kun je eens met Google Play: Wifi Analyzer kijken of 5Ghz wel wordt ondersteund?
@ronald1989 Mijn Mi heeft de officiële Global rom (MIUI Global 8.2.2.0), en die ziet met Wifi Analyzer gewoon de 5Ghz wifi-signalen in de omgeving. Ik kan waar ik nu ben alleen even niet testen of ik ook daadwerkelijk op 5Ghz kan connecten, maar ik neem aan dus van wel. Aan de rom daar zal het dus niet liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Redmar90 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:02:
Heeft iemand ervaring met de xiaomi toestellen icm Tele2?
Ik overweeg zelf de Mi6 te kopen, maar ben een beetje huiverig vanwege het ontbreken van band 20 en tele2 gebruikt (volgens de klantenservice) hoofdzakelijk band 20 en de 2600mhz ondersteunt alleen. Gebruik zal zich voor 99% van de tijd in de randstad zijn.
Tele2 zit voornamelijk op band 20, maar in de grote steden zou ik ook band 7 (2600mhz) verwachten. Die is namelijk minder geschikt voor grote afstanden af te vangen, maar levert wel goede snelheid in klein gebied op. Ideaal dus voor de grote steden. Voor het landelijk netwerk dat ze willen maken is band 20 wel een beetje een must voor ze.(zie ook http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden) en specifiek voor tele2 alle locaties van de masten: https://www.google.com/ma...%2C4.652553760500041&z=10 je kan zelf links filteren op alleen 2600mhz
ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:21:
[...]
Helaas, app even gedraaid maar alleen de 2,4ghz netwerken worden gevonden - geen één 5ghz netwerk. Zou dat een hardware probleem kunnen zijn? Lijkt me dat de hele chip dan niet zou werken?
Antenne-probleem? Er zitten als het goed is minstens twee antennes in 1 voor 2.4 en 1 voor 5

[Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2017 17:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbie T
ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:46:
[...]

Yes, bij de iPhone verschijnt hij wel in de lijst. Zojuist nog even een pc tooltje geïnstalleerd om de netwerken te scannen en ook daar staat de 5Ghz ertussen. Alleen op de Mi6 ontbreekt hij ;(
Zet de 5Ghz band van je router eens op een ander kanaal. Ik loop hier met mijn Galaxy S6 ook tegen aan, de band 40 wordt niet gezien door mijn toestel en daarmee dus geen 5Ghz. Stel ik mijn router in op band 36 dan werkt het wel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronald1989
Update: Heel apart, maar na het geven van een factory reset zijn de 5Ghz netwerken ineens wel zichtbaar.

Lijkt erop alsof Banggood toch iets met de telefoon doet. Doos was niet gesealed, welkomsintro was niet beschikbaar (na aanzetten meteen homescreen) en regio stond ingesteld op Bangladesh.

Tip voor mensen die hem bij Banggood hebben besteld: doe eerst een factory reset of ga meteen de EU rom installeren :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:22:
Update: Heel apart, maar na het geven van een factory reset zijn de 5Ghz netwerken ineens wel zichtbaar.

Lijkt erop alsof Banggood toch iets met de telefoon doet. Doos was niet gesealed, welkomsintro was niet beschikbaar (na aanzetten meteen homescreen) en regio stond ingesteld op Bangladesh.

Tip voor mensen die hem bij Banggood hebben besteld: doe eerst een factory reset of ga meteen de EU rom installeren :)
Klopt, mijn telefoon vandaag binnen van BG en de telefoon was inderdaad al ingesteld (geen welkomsscherm, etc.). Het lijkt erop dat de telefoon origineel is en is voorzien van de Global rom. De rom komt overeen met de huidige laatste Global release. Hierin zit (uiteraard) geen Nederlands. De locatie stond op Bahama's en regio Bangladesh volgens mij.

Mijn 5GHz verbinding heb ik pas ingesteld nadat ik een Factory reset had uitgevoerd. Je weet het tegenwoordig maar nooit met de diverse custom roms.

Ik ga nu de Xiaomi.eu rom erop zetten. Als het goed is hoef ik niet te wachten i.v.m. mijn Miui account.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rbr210
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-08-2022
Redmar90 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:32:
[...]

Dank voor de link. Als ik het kaartje goed begrijp gebruikt Tele2 99 van de 100 keer een gecombineerde 800/2600 mast. Dan zou ik met alleen 2600mhz alsnog goed bereik moeten hebben in de randstad of interpreteer ik het nu verkeerd?
Ik heb vorige week vrijdag mijn telefoon ontvangen. Ben daarna een weekend bij familie in het Noorden geweest en kan me niet heugen dat ik daar op 4G heb gezeten met de Mi6. Terug in Amsterdam heb ik wel frequent op het 4G netwerk gezeten, maar ik moet bekennen dat ook een aanzienlijk deel van de dag en ook zeker in gebouwen (bv. Ik VU/VUMC) ik niet op het 4G netwerk zit.

Edit: typo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ronald1989
Na nu bijna een dag met de Mi6 te hebben gespeeld hierbij mijn eerste ervaringen.

Goed om te weten, ik kom van een iPhone 6 Plus en heb vorig jaar voor mijn vader een Xiaomi Redmi Note 3 Pro gekocht. Mede omdat deze hem zo goed bevalt, het Miui os mij aanspreekt en ik het design van de Mi6 erg geslaagd vind heb ik besloten om de overstap te maken van iOS naar Miui.

Allereerst is de Mi6 een prachtige telefoon om te zien, doet zeker niet onder voor een iPhone die meer dan eens zo duur is. Daarnaast ligt hij erg lekker in de hand en dan de snelheid. De iPhone 6 was na 2,5 jaar gebruik behoorlijk traag geworden, dus in vergelijking daarmee is de Redmi Note 3 van mijn vader al een verademing, maar deze Mi6 slaat echt alles. Browsen over het web gaat zo verdomde snel, maar ook het wisselen tussen vensters en scrollen door het menu - echt bizar deze processor!

Alleen waar ik nu tegenaan loop - en wat in principe niets met de Mi6 te maken heeft - is de logica van Miui. Ik wist al het één en ander door de Note 3 van mijn vader maar nu ik er zelf een dag mee rondloop 'irriteren' mij toch een aantal dingen:

- Badges bij iconen tonen alleen de notifications, niet de ongelezen messages/mails. Stel dat je 10 ongelezen mails hebt dan toont de Mail app geen badge symbol, behalve als er een nieuwe mail binnenkomt en je deze nog niet hebt geopend in de Mail app. Je weet dus in principe nooit of je nog ongelezen berichten hebt zonder iedere app afzonderlijk te openen, dit vind ik persoonlijk erg irritant.

- Op het lockscreen worden de notifications van eenzelfde app samengevoegd. Waar ik bij mijn iPhone gewend was om door een lijst met appjes/mails/etc. te scrollen zonder de telefoon te hoeven unlocken moet dat nu wel. Alternatief is om het notification window te gebruiken en dan met 2 vingers een notificatiebericht naar beneden te swipen maar dat vind ik nog niet lekker werken.

- Het lockscreen toont geen preview van de standaard mail app. Dit gebruikte ik erg vaak om snel te controleren of ik een belangrijk zakelijk mailtje had gemist. Dit kan in Miui alleen door opnieuw het notification window te gebruiken of de mail volledig te openen - maar dan ben je zoals eerder genoemd het badge icoon kwijt.

Wellicht zijn dit punten waar ik nog aan moet wennen maar tot nu toe ben ik nog niet echt overtuigd. Hopelijk biedt Miui 9 oplossingen voor deze punten, want als ik het Miui forum doorspit ben ik niet de enige die hier tegenaan loopt.

Zijn er hier meer die deze ervaring delen en zijn jullie uiteindelijk wel eraan gewend geraakt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ErikFeen schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:13:
Zijn er ook gebruikers die de Global ROM houden i.p.v. Xiaomi.EU te flashen? Wat zijn de nadelen hiervan behalve niet NL?
Ik heb m'n toestel sinds dinsdag, en gebruik sindsdien de Global rom. Eerste ervaringen waren dermate positief dat ik voorlopig ben afgestapt van m'n oorspronkelijke plan om zo snel mogelijk de xiaomi.eu rom erop te zetten.

De laatste versie van de Global rom is zonder meer stabiel (in online reviews was dat bij oudere versies vaak nog anders), de interface is mooi en clean (dus geen Touchwiz toestanden), en er was buiten wat Xiaomi apps die gericht zijn op productiviteit (calculator, kalender, etc,) niet echt rommel voorgeïnstalleerd, iets wat in mijn ervaring bij 'gerenommeerde' merken zoals HTC en Sony wel anders was met allerlei sponsored apps en native apps waar ik niets mee deed, bijv. Sony's What's New en Themes apps.

De UI is verder retesnel. Wel zitten er nog enkele quirks in voor mijn smaak, maar dat kan 'as intended' zijn, en zijn zeker niet gamebreaking, denk aan het niet deels kunnen uitklappen van toastberichten zoals ik dat gewend was op m'n Z5 en waardoor ik nu eerder de mailapp, of Whatsapp moet openen om meer inhoud van het bericht te zien, of dat je de DND tijdsperiode niet kan instellen voor apart weekdagen en het weekend.

Andere reden om nog even aan de Global rom vast te houden is dat ik bang ben dat meer ontwikkelaars het voorbeeld van Netflix zullen volgen en hun apps niet meer laten installeren op geroote toestellen, ik wil even afwachten hoe dat zich ontwikkelt, en tot slot wil ik de twee roms liefst eerst eens naast elkaar zien. Een maat van me gaat gauw de xiaomi.eu rom op zijn Mi6 zetten dus dat komt dan goed uit.

Grootste nadeel wat mij betreft van de Global rom is natuurlijk dat de NL taal ontbreekt, en je ook de NL regio niet kan kiezen. Gevolg is dat vaak ook apps vanuit de PlayStore, zonder dat je een keus hebt, in de Engelse versie worden geïnstalleerd, en je dit in veel gevallen niet achteraf kan wijzigen (bijvoorbeeld Google's apps, maar ook Whatsapp waarvan zelfs de Windows 10 app ineens Engelstalig werd op m'n computers).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mantis
Ik heb ook de global rom behouden. Deze is eigenlijk cleaner dan wat ik gewoon was van m'n Sony Z3 Compact. Sowieso zet ik m'n smartphone in de Engelse taal dus dat was voor mij geen issue.

Er zijn wel 2 zaken die me stoorden die ik gewijzigd heb via Developer mode opties.
Minder agressieve memory management voor app notificaties te fixen: Memory optimization -> Off
Bluetooth sync/sound problemen fix: MIUI optimization -> Disabled

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 12:10
jipvr schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:37:
Heren met het toestel al in bezit, hoe beoordelen jullie de camera? Ik overweeg een Mi6 te kopen en vind de camera een belangrijk punt. Vorige toestel is een Galaxy S6, dus dat is een beetje mijn referentie. Was erg tevreden over die shooter. Ik hoor het graag van jullie. mvg
Aangezien plaatjes meer zeggen dan woorden hier wat praktijkvoorbeelden: https://goo.gl/photos/hdRXSsKtoehnFUsX7

FWIW: Zelf tot nu toe erg tevreden over de prestaties van de camera('s).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
JdJtA schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:43:
[...]

Aangezien plaatjes meer zeggen dan woorden hier wat praktijkvoorbeelden: https://goo.gl/photos/hdRXSsKtoehnFUsX7

FWIW: Zelf tot nu toe erg tevreden over de prestaties van de camera('s).
De kwaliteit is prima, maar ik vind het geen top kwaliteit. Het kan zijn dat de camera minder goed is als ik had verwacht of Google photos heeft alles gecropped. Ik had details op de snorharen verwacht en betere letters op de boeken. Ik ben nu bezig met benchmarks van de telefoon en ik zal vanaf morgen foto's gaan maken. Ik hoop later in het weekend of maandag een blog te kunnen schrijven en daarbij zal het beeldmateriaal vanaf een Mi6 worden verzorgt.

Ik zal de foto's overigens wel verkleinen van 4k naar Full HD, maar enkele foto's zal ik niet aanpassen.

p.s. referentiekader: LeEco Le Max2, iPhone 7 (camera viel tegen voor z'n prijs), Galaxy S6 en nog wat andere smartphones.

[Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 07-07-2017 20:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fettel
  • Laatst online: 04:58
Weemism schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:50:
Omdat de kleinst denkbare staatjes zoals Montenegro, Mauritius, Albanië etc. er dus wel bij staan vroeg ik me af of er niet toch gelokaliseerde roms voor NW Europa en voor de UK in de planning liggen bij Xiaomi, waardoor landen in deze regio niet in de Global rom zijn opgenomen. Anders toch wel een merkwaardig fenomeen toch?
De localisatie van MIUI verloopt via crowdsourcing. Nieuwe talen worden pas toegevoegd nadat ze (vrijwel) volledig vertaald en getest zijn. Nederlands is nog lang niet zover:

https://crowdin.com/project/miui-v6

Yaha!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
Netflix en Xiaomi.eu rom:
Zo was het een maand geleden:

Netflix kon worden geïnstalleerd op oude systemen, maar niet op nieuwe.

Inmiddels heb ik de Mi6 en dit is het resultaat met de laatste release uit juni:

Netflix is te installeren en het werkt ook nog!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
LED-Maniak schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Ik heb de 7.6 rom uitgave van xiaomi.eu en daar kan ik netflix niet op installeren :?
7.7.6 weekly is overigens net uit.
Ik zal de update straks uitvoeren en bekijken of Netflix dan nog in Google Play voorkomt.
Id3ntityX schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:17:
[...]

Dat is goed nieuws voor als ik straks mijn Mi6 heb! Ik hoor dat bankapps soms ook problemen geven, heb jij (of iemand anders hier) daar toevallig ook ervaring mee i.c.m. de EU-rom?
Ik heb geen problemen met de Rabo of ABN app. Ik zal nog wel een keer kijken of ik met NFC (de telefoon), kan betalen icm ABN.
zuukie schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:21:
Hoe gaat dat upgraden in zijn werk als ik vragen mag. Ben een leek op dat gebied
Voor mij is het vrij simpel, het upgraden. Echter verwacht ik wel wat basiskennis van een Tweaker ;) Maar ik hoop dat de beschrijving duidelijk genoeg is. Ik ga hem niet op grootmoederniveau uitwerken.
Even een vraagje tussendoor, als je de rom er zelf niet op hebt gezet, wie was het dan wel? Kan die persoon niet uitleggen hoe je de rom erop zet? Mocht je niet weten wie het erop heeft gezet, dan hoop ik dat de recovery niet teveel is aangepast, anders moet je nog een keer aan de slag met handleiding als deze.

1: Je gaf aan dat je de volgende versie hebt:
eu rom Stable 8.2.25.0

Als deze afkomstig is van Xiaomi.eu, dan kun je nu upgraden naar Stable: V8.2.27
Dat kan via deze link: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=154258
Deze is afkomstig van Xiaomi.eu: https://xiaomi.eu/community/threads/7-7-6.40698/

1. Bezoek de link vanaf je telefoon en download het bestand.
Vermoedelijk komt deze in je Downloads folder. Controleer of je het bestand inderdaad op je telefoon kunt terugvinden als de download is voltooid.

2. Ga naar de updater app: Originele locatie: Tools folder -> Updater.
3. Klik rechts bovenin op de drie puntjes en kies voor Updatepakket selecteren.
4. Ga naar de download folder en druk op het bestandsnaam: xiaomi.eu_multi_MI6_V8.2.27.0.NCACNEC_v8-7.1.zip
5. Je telefoon start nu opnieuw op om de rom te installeren. Het kan zijn dat de telefoon opnieuw opstart in TWRP, maar in dat geval moet je voor Install kiezen en daarna kun je de juiste rom weer uit de Download folder halen.
6. Als de rom is geinstalleerd, dan is het niet nodig om de cache of iets dergelijks te wissen. Je kunt direct genieten van je nieuwe rom.

Succes!

[Voor 56% gewijzigd door Kiswum op 09-07-2017 21:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
LED-Maniak schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:36:
[...]

Met de weekly 7.7.7 kan je netflix weer installeren. :)
Ja, ik zie hem er inderdaad nog steeds tussen staan. Lucky nr.7, die versie is dus ook nog steeds Netflix proof.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdJtA
ronald1989 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:36:
Gisteren ook de EU Rom 7.7.7. erop gezet. Ik kwam van Global Stable 8.2 en heb deze handleiding op YouTube gevolgd: YouTube: How to install ROM Xiaomi Mi6 - MIUI Multi language | Tutorial

Op alle punten kwam het identiek overeen behalve dat bij mij TWRP weer was gereset naar de oude lay-out bij de laatste stappen.

Ik merkte op Global Stable 8.2 een enorm batterijverlies, na 1 nacht soms wel 40-50% eraf. Nu met de EU Rom is dit probleem verdwenen.
Zelf heb ik met de laatste weekly helaas nog wel behoorlijk wat verlies gedurende de dag in standby (ca.20-25%), meer dan bij andere toestellen met dezelfde opties ingeschakeld (NFC, WIFI, Bluetooth, Locatie: Hoge precisie, Google Now actief). Gedurende mijn werkdag zit ik alleen maar op 4G. Maar tijdens gebruik is het verbruik dan weer opvallend positief. Tijdens mijn treinreis: 45 minuten Netflix en een kwartier Spotify (beide via Bluetooth koptelefoon) kost ongeveer 9% batterij.

Misschien nog een nuttige tip voor mensen die gebruik maken van betalen via NFC. Ik kreeg dit zelf in eerste instantie niet aan de praat (ook niet na uitschakelen van energiebesparende functies en aanzetten van alle permissies voor deze applicaties) maar na veel zoeken kwam ik deze functie tegen:

Nadat ik hier had gekozen 'HCE Wallet' werkt het opeens wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Laatst online: 25-03 13:09
LED-Maniak schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:56:
Dus tele2 schakelt altijd naar T-mobile 3g over als ze zelf geen 4g kunnen leveren? Waarom schakelt hij niet over naar tele2 3g?
Tele2 heeft zelf geen 2G/3G netwerk, alleen een 4G netwerk. Vandaar die omschakeling naar T-mobile, daar huren ze de capaciteit van.
zuukie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:32:
Behoud ik dan wel mijn weekly eu rom 7.7.7?
Ja, een fabrieksreset zet de versie van de rom niet terug naar die in de fabriek geïnstalleerd is. Alle instellingen worden wel gereset naar waardes zoals je ze vanuit de fabriek uit kunt verwachten. Dus alle persoonlijke instellingen zijn na zo'n reset pleite.

[Voor 36% gewijzigd door Id3ntityX op 11-07-2017 19:37]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fettel
  • Laatst online: 04:58
Weemism schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:17:
[...]

Dus dan zou het zo zijn dat de vertaling d.m.v. crowdsourcing in dat soort microstaatjes sneller zou gebeuren dan landen in Noordwest Europa (incl. heel Scandivië, de Benelux en GB), m.i. toch landen die behoorlijk meer tech savvy zijn, en daarnaast ook aanzienlijk meer inwoners en dus potentiële crowdsourcevertalers hebben?

Ik heb moeite dat te geloven, kan het niet zijn dat die landen gewoon onderdeel zijn van de markt waar Xiaomi zich momenteel op richt, en deze lokalisatie dus gewoon door Xiaomi zelf wordt gedaan?

Ik zal eens kijken op die site, misschien kan ik wel bijdragen, dank voor de link.
In de meeste van die microstaatjes worden Xiaomi telefoons door een geautoriseerde distributeur op de markt gebracht. Die neemt de volledige distributie, garantie, marketing en (eventuele) lokalisatie voor haar rekening. Dat is het geval in bijvoorbeeld Malawi en Montenegro, maar ook in Polen, Bulgarije, Griekenland en Frankrijk. Daar zijn bepaalde modellen sinds deze maand te koop via Materiel.net.

Xiaomi is maar in een twintigtal landen persoonlijk aanwezig. Daar neemt het de lokalisatie inderdaad zelf voor haar rekening. Maar elders verloopt de vertaling effectief d.m.v. crowdsourcing. Hoe raar het ook klinkt. Daarom dat je Spanje, Italië en Duitsland (en bijhorende talen) kan selecteren op de Global ROM, ondanks dat Xiaomi telefoons in geen van die drie landen officieel verkrijgbaar zijn.

Yaha!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Weemism schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:12:
[...]

De UI is verder retesnel. Wel zitten er nog enkele quirks in voor mijn smaak, maar dat kan 'as intended' zijn, en zijn zeker niet gamebreaking, denk aan het niet deels kunnen uitklappen van toastberichten zoals ik dat gewend was op m'n Z5 en waardoor ik nu eerder de mailapp, of Whatsapp moet openen om meer inhoud van het bericht te zien

[...]
V.w.b. de toast notifications ben ik er inmiddels achtergekomen dat je die (voor anderen wellicht allang duidelijk) kan uitvouwen door ze met twee vingers tegelijk omlaag te trekken. Helaas kan dit dan weer niet vanaf het lockscreen, maar alleen vanuit het notification center als het toestel is ontgrendeld.

Andere constateringen na een week gebruik zijn dat je, tenzij je de meegeleverde siliconen case gebruikt, het toestel bijna nergens casual kan neerleggen zonder het risico dat ie uiteindelijk van dat oppervlak afglijdt (en dan meestal op de grond eindigt). Overigens heb ik geen last van die gladheid als ik de Mi vasthoud, maar in contact met andere oppervlakken lijkt ie wel van Teflon gemaakt. Ook lijkt de glazen achterkant nogal krasgevoelig, ondanks dat deze daar aardig bestand tegen zou moeten zijn zoals aangetoond door JerryRigEverything. Jammer dat Zack z'n MOHS test alleen op het scherm deed, vraag me namelijk af of de achterkant wel van hetzelfde geharde glas is als de voorkant. Voor iemand die, zoals ik, een antipathie heeft tegen cases en screenprotectors, zeker bij zo'n mooi ontworpen toestel, is dit dus nogal een uitdaging. Helaas heb ik de eerste krassen dus al te pakken op de achterkant.

Iets anders dat me opviel is dat de lichtsensor nogal royaal lijkt met het opschroeven van de helderheid van het scherm als deze op automatisch staat. Ook bij indirect zonlicht gaat de helderheid (te) snel naar maximaal bij buitensituaties, iets wat de levensduur van de accu waarschijnlijk niet ten goede komt.

Aanvullend daarop heb ik sowieso wat twijfels bij het uithoudingsvermogen van de accu, bij redelijk intensief gebruik lijkt deze het vooralsnog krap een dag vol te houden waar ik op basis van de reviews een betere prestatie had verwacht, vergelijkbaar met m'n Xperia Z2 van weleer. Ik ben er nog niet helemaal achter waarin de drain precies zit, of dat het misschien gerelateerd is aan de rom (Global 8.2.2.0), maar ik hoop dat dit nog verbetert bij de aanstaande softwareupdates vanuit Xiaomi.

Aan de positieve kant ben ik absoluut aangenaam verrast door de prestaties van de camera ten opzichte van de Xperia Z5 die ik hiervoor had. Scherpstellen en het nemen van foto's gaat razendsnel, ook de belichting wordt doorgaans meteen goed ingeschat. Mede dankzij de OIS (t.o.v. de digitale stabilisatie die ik gewend was van de Z5) zijn de foto's bijna altijd meteen scherp, echt een enorme verbetering. Ander positief punt is hoe snel het toestel oplaadt, iig bij gebruik van de meegeleverde lader. Ik heb geen concreet vergelijk gemaakt met de QuickCharge 2.0 lader i.c.m. m'n Z5, maar ik heb het idee dat het opladen vele malen vlotter gaat.

Iets anders positiefs is de werking van de vingerafdrukscanner, super accuraat en supersnel ook hier weer in vergelijking met wat ik van de Z5 gewend was. Unlocken met je vingerafdruk kan nu eindelijk zonder de frustraties die ik inmiddels voor lief was gaan nemen. Laatste punt is de opvallend goede antenne voor zowel 4G (iig via T-Mobile) en wifi, ik krijg nu het maximale aantal streepjes waar ik het vroeger met twee of drie moest doen in vergelijkbare situaties. Ook dit niet echt wetenschappelijk vastgesteld v.w.b. het werkelijk aantal dB etc., maar het verschil is absoluut merkbaar.

Al me al dus behoorlijk tevreden v.w.b. zowel de hard- als software van de Mi6, zeker voor de prijs (in mijn geval €385,- incl. verzendkosten), en geen spijt van de aankoop, zeker als je dit vergelijkt met het 'reguliere' aanbod binnen dit segment. Wel wenste ik dat ik iets voorzichtiger was geweest met het zomaar ergens neerleggen van het toestel gezien de ogenschijnlijke fragiliteit van de achterkant.

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-03 15:28
Bedankt voor de reactie!
Hmm, ik heb mijn mi6 inmiddels gisterenavond binnen en zie dat er max 10 procent weg is in 8 uur standby, vind ik niet bijzonder veel. Ik zou nog een aggresievere batterysaving aan kunnen zetten.

Heb het voormekaar om toetsenbord default op Nederlands te krijgen, dus dat scheelt ook een hoop. Zal voor nu in ieder geval verder met de global versie gaan tot ik over wordt gehaald haha :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdJtA
lekzzz schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:23:
[...]

Welke app gebruik je om te betalen via NFC?
Mobiel betalen van de ING. Werkt wat wisselallig, meestal wel maar soms pas na een aantal keer proberen.

Voor wie de weekly draait van Xiaomi.eu: 7.7.14 voor de Mi6 is zojuist online gekomen...

[Voor 14% gewijzigd door JdJtA op 14-07-2017 19:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mantis
Mantis schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:51:
Ik heb een Chuwi QC3.0 charger gekocht bij Banggood. Volgens deze review lijkt het wel deftige kwaliteit voor die prijs. Wanneer hij toekomt, zal ik eens vergelijken met de originele lader.
Ondertussen is ie toegekomen en heb snel even getest. De QC3 functie werkt gewoon goed met de Mi6. Verder voelt hij zeer stevig aan en wordt niet super warm tijdens het laden. Ik zie dat hij ondertussen wel de helft duurder geworden is. Dan kan je misschien beter gaan voor een nu iets goedkopere BlitzWolf BW-S5 charger die ook kwalitatief dik in orde is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 19:05

Wirehub

Blaat

akerssies schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:49:
Een vraagje voor de mi6 bezitters: lopen de security patches ook mee of besteed Xiaomi daar geen aandacht aan ?
Xiaomi.eu, android security patch is 01-07-2017 voor versie 7.7.14

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Gisteren de Eu rom geïnstalleerd, maar beetje rondgekeken maar zag weinig verbeteringen. Ik aangezien mijn toestel niet heet wordt of andere problemen heeft, maar maar weer de global rom er opgezet en bootloader gelocked. Tijdens terugflashen wel een probleempje gehad met dat de usb-kabel eruit vloog. Heeft me drie uur gekost voordat mijn telefoon het weer deed. Vind het wel goed zo ^^

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 18:46
Ok...gelukt!

Bespaar je een hoop ellende allemaal. De enige echte oplossing voor het probleem is de allernieuwste TWRP. Ik dacht dat ik de nieuwste had maar neen...1 nieuwe release maakte het verschil en ik heb probleemloos kunnen installeren.

De laatste voor de mi6 vind je https://eu.dl.twrp.me/sagit/twrp-3.1.1-1-sagit.img.html (als je dit bericht later leest klik dan niet als een zombie op de link hierboven maar kijk even over er een nieuwe versie is. :-) )

[Voor 76% gewijzigd door xon op 19-07-2017 13:53]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Weemism schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:40:
[...]
Ik weet niet hoe dit bij de Belgische providers zit zoals in jouw geval, maar je zal inderdaad alleen problemen ervaren bij providers die band 20 gebruiken voor hun 4G. In NL zijn dat KPN en Vodafone (en hun submerken/virtuele providers). T-Mobile en Tele2 hebben hier geen last van.[...]
Even een kanttekening: KPN (en Vodafone) gebruiken band 20 om een landelijk dekkend 4G netwerk te creëren. In gebieden binnen de stad waar het vaker druk is, wordt ook band 8 7 gebruikt voor 4G. Zelf heb ik nagenoeg overal waar ik internet gebruik ofwel wifi ofwel 4G, ondanks dat ik KPN gebruik. Ben in de afgelopen tijd wel plekken met H+ tegengekomen, maar heb het nergens als beperkende factor gezien (zo traag is dat namelijk helemaal niet)
html schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:08:
Ik sta op het punt om een mi6 te kopen, kan iemand mij vertellen of PokemonGO en Netflix werken? Ik hoor nogal verschillende verhalen.
Met de officiele Global ROM werkt Netflix iig wel. De custom EU rom is een twijfelgeval. Momenteel werkt het daar zover ik weet prima, maar het heeft ook wel eens niet gewerkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bugs3
  • Laatst online: 24-03 18:30
html schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:08:
Ik sta op het punt om een mi6 te kopen, kan iemand mij vertellen of PokemonGO en Netflix werken? Ik hoor nogal verschillende verhalen.
Sowieso op global ROM wel.

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 23:37
Jimster schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Vanwaar opeens die groeten? Het komt over alsof je klaar bent met mijn reactie, terwijl ik probeer te helpen en je zelf niet duidelijk genoeg bent geweest. Ik kan het fout hebben, dus ik vraag het maar even.
oh nee dat bedoelde ik helemaal niet met mijn groeten, ik sluit zo vaker af. Ik ga eerst eens kijken of de tip van de vorige poster werkt.

edit, net getest met betalen, het was inderdaad de miui optimalisatie uitzetten onder ontwikkelaarsopties.nu werkt het perfect.

[Voor 12% gewijzigd door P. vd Loo op 03-08-2017 12:20]

• Robbie T
Robbie T schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:05:
Sinds een paar dagen mijn mi 6 ook mogen ontvangen. Ik draai op de laatste stable EU rom. Zeer te spreken over echter loop ik tegen het probleem aan dat ik geen melding van email berichten binnen krijg. Ik heb batterij besparing voor de App al uit staan. Iemand nog een idee?

Daarnaast gebruik ik Enpass en heb hiervoor de auto Fill service aanstaan, echter lijkt deze instelling niet bewaard te blijven want deze moet ik elke keer opnieuw inschakelen (meerdere keren per dag). Iemand hier nog een idee voor?
Naar aanleiding van jullie tips de wijzigingen doorgevoerd en nu werkt het wel! Thanks allemaal.
Enige waar ik nog tegen aanloop is dat de eerste 2 regels van een e-mailbericht niet zichtbaar zijn bij een melding.

[Voor 7% gewijzigd door Robbie T op 07-08-2017 11:45]

• Caelorum
  • Nu online
LED-Maniak schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

Als ze landelijk het beste 4G netwerk hebben dan mag dat gezegd worden. Ook in dat(overigens interessante!) document zie ik dat T-Mobile qua snelheid en dekking veel beter scoort. T-mobile krijgt meer punten voor zowel data als voor voice.

[...]

Zodra Tele2 op t-mobile niveau zit ga ik het overwegen. In de test staan ze vooralsnog op plek 4. Ja, Tele2 maakt de grootste vooruitgang van allemaal, maar dat mag ook wel als je achterloopt op de rest.[...]
Dat is dus voornamelijk op dekking van hoge snelheden. Je ziet in de resultaten bij tele2 ook hele rare dingen in op data gebied als je vergelijkt met de rest. Dat is ook wel te verwachten als je alleen 4g aanbied en ook nog eens op een frequentie die wel grote dekking heeft, maar relatief weinig snelheid kan bieden. Dat en een fallback als virtuele provider op een ander netwerk zorgt voor wat vage dienstverlening. Als totaalaambieding dus wellicht minder interessant dan t-mobile, maar voor alleen 4G zeker wel. De afweging moet ieder zelf maken.
Zo blijf ik bijv bij kpn omdat het zviw de enige operator is die daadwerkelijk een mast op deze wijk heeft gericht ^_^ t-mobile heeft er drie in een straal van 5 km allemaal een andere kant op :-| en Vodafone 1 die de wijk net dekt en dus ook niet ideaal. Tele2 moet ik nog navragen bij ze.

• lekzzz
Voor degene die vragen heeft over de Mi6 en zijn provider. Bekijk deze link dan kan kom je er vanzelf wel uit :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• RCFProd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-03 23:35
FXX schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:27:
Nu een paar dagen onderweg met de mi6, vooral met Miui optimization uit is het een zeer snel toestel. Paar dingen die opvallen:

-In de recent app tray krijg je zelden meer dan 4gb van 6gb vrij..is Miui zo'n RAM opslokkend geheel of..?
Ik denk dat MIUI zoveel mogelijk RAM gebruikt om zo een zo vloeiend mogelijke ervaring te geven. Het lijkt me juist niets als je 4 tot 5 GB ruimte vrij hebt en dat MIUI juist zo weinig gebruikt. Dan zou 6GB RAM eigenlijk gewoon veel te overkill zijn lijkt me.

Telefoons van andere merken doen dit volgensmij ook gewoon. De meer RAM je hebt, de meer RAM er in de OS gebruikt zal proberen te worden en tegelijkertijd ruim genoeg RAM over te houden voor de gebruiker.

Even terzijde, de bootloader unlocken is weer ronduit kut. Bij de developer options als ik naar ''Mi unlock status'' ga en probeer mijn toestel toe te voegen krijg ik zo'n Chinese ''86006'' error.

• JdJtA
De MIUI 9-update van Xiaomi.eu is te downloaden via deze link

Net zelf gedaan, na update cache en dalvik gewist voor de zekerheid en zonder problemen geïnstalleerd:

http://imgur.com/a/meoSn

Tot nu toe weinig verschil behalve dat applicaties nog vloeiender lijken te openen. Moest zelf wel mijn Bluetooth-apparaten opnieuw koppelen.

• JdJtA
LED-Maniak schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:30:
Dat voelt erg soepeltjes aan!!

Is er nog ergens een change log?
Nee, het originele topic zit nog 'op slot' en er kan dus nog niet over worden gediscussieerd. Er staan wel filmpjes over wat de aanpassingen vanuit Xiaomi zijn..

Edit: Inmiddels staat onderstaande changelog er...

CHANGELOG 7.8.10

MIUI 9

- Fixed Google Now
- Android O font
- Android O Emoji
- Fixed Wallpaper Carousel
- New live icons
- New Limitless Theme
- Deep-level system optimizations
- Introducing Split screen
- New open/close app animations
- Revamped and simplified 50+ features
- Improved readability for the start page of messaging
- Shortcuts for frequently used features on the left side of the Lock screen
- Faster and sleeker launch and exit processes for apps
- Improved intuitive Home screen editing
- A more refined Silent mode triggered simply by pressing the volume button

With MIUI 9 we bring our own OTA back...

[Voor 45% gewijzigd door JdJtA op 11-08-2017 07:07]

• LoeWn
Sharad R schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:28:
Zijn er al ervaringen met de mi6 icm een vf abbo?
Daar je toch band 20 mist.

Ik ben net verhuisd naar een gebied met echt slecht bereik ivm veel beton, niet alleen in de woning maar ook de woningen er omheen verstoren veel.
Je kunt zelf een redelijke inschatting maken door dit kaartje te raadplegen en daar de masten met alleen 800 uit te vinken.

Helaas blijft er bij Vodafone stukken minder over dan bij KPN

• JdJtA
Robbie T schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:28:
Ik liep vandaag tegen het zeer vervelende probleem aan dat ik tijdens een telefoongesprek niet bij mijn "belscherm" kan. Ik kan dus geen luidspreker activeren, ik kan niet ophangen, ik kan niemand in de wacht zetten. Iemand hier al eens mee te maken gehad? (Ik draai op de laatste stable).

edit:
telefoon opnieuw opgestart, probleem opgelost

Ik zag daarnaast dat MIUI 9 beschikbaar is. deze ook al door iemand hier geinsalleerd?
Klopt het dat de camera probleemloos werkt (geen blurry foto's) en dat het watermerk ook weg te halen is?
Ja, ik heb deze zoals vermeld gisteren geïnstalleerd. Zelf heb ik nog geen blurry foto's gezien vanuit de camera. Watermerk is gewoon uit te schakelen via de opties.
lekzzz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Ik heb al eerder in het topic hierop gereageerd :)

[...]

Edit: ik lees dat de homescreen alleen links kan staan en nog niet zelf gekozen kan worden?
Gebruik zelf Nova Launcher en daarmee kan je dit volgens mij gewoon instellen.

Er is net een update online gezet omdat er wat problemen waren met het volume.

• TweakMore
  • Laatst online: 25-03 15:28
SiNtEnEl schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:53:
Helaas mijn US mi6 charger kwijt geraakt, en ben nu op zoek naar een nieuwe QC3 charger met EU stekker. Iemand goede ervaringen met een aftermarket charger met QC3 op de Mi6? Had begrepen dat de Mi6 tot 24w kon worden geladen?
Gebruik zelf de charger van Blitzwolf met QC 3, is te vinden op Banggood. Lijkt erg snel op te laden en zeer tevreden mee voor de rest.

Iemand ervaring met MAGISK voor de camera v2 api enabler? Zou graag de Google Camera HDR+ functie willen testen maar de app blijft crashen bij opstarten. Zal vast door het ontbreken van de API komen in MIUI.

Edit:
Ik zie dat MIUI9 in de EU rom standaard de v2 api aan heeft staan, de google app zou dus moeten werken. Zou iemand willen testen of er daadwerkelijk veel betere foto's uitkomen, in het nieuwsartikel hoor/zie ik positieve verhalen.

[Voor 14% gewijzigd door TweakMore op 14-08-2017 21:40. Reden: Meer info]

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

SiNtEnEl schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:53:
Helaas mijn US mi6 charger kwijt geraakt, en ben nu op zoek naar een nieuwe QC3 charger met EU stekker. Iemand goede ervaringen met een aftermarket charger met QC3 op de Mi6? Had begrepen dat de Mi6 tot 24w kon worden geladen?
Ik heb deze in gebruik en werkt uitstekend, goede kwaliteit en laadt in iets meer dan 1 uur vol.

je kunt ook ugreen pakken, is ook een goed merk.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• JdJtA
De wijzigingen voor de komende weekly (7.8.17) van Xiaomi.eu:

CHANGELOG 7.8.17

App Lock
New - Added the App lock step before unlocking using a new fingerprint for the first time (08-15)

Lockscreen, Status Bar, Notification Bar
New - Notifications filter can be turned on and off using a switch in the Settings (08-16)
New - Added Notifications folder
Fix - "Female for English (Waiting for Wi-Fi)" on Notification bar. (08-15)
Fix - Music applications stop playing in lock screen after 10-15 minutes. (08-15)

Gallery
New - Quick and simple auto-improvements for photos (08-17)
New - Re-introducing collages (08-17)
New - New Gallery image editing options

Theme Manager
New - New Theme Manager layout

Camera
New - Added camera 32s exposure time [MI6]
Optimization - Fixed camera focus issue in some apps

Settings
Optimization - New About device screen layout

System
Optimization - August security patch level [MI6]
Fix - Music item still shows in notification bar after exit music in Explorer. (08-15)

Updater
New - Added "Don't show notification for new version" option

Edit: nu hier te downloaden en hier wat plaatjes van bovengenoemde wijzigingen ;)

[Voor 12% gewijzigd door JdJtA op 17-08-2017 20:30]

• Id3ntityX
rbr210 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:29:
Nee dat kan niet, omdat het icoon hiervoor is verdwenen.
[...]
Misschien helpt een wipe cache data via het recovery menu? Anders zou ik denk ik zelf eens een herinstallatie of factory reset proberen.
IAmNice schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:44:
[...]
Er is maar eentje die past in de mi 6 en nogal prijzig. Ja het is stom, maar op China sites vind je ze voor 50 cent per stuk, lijkt me niet gek dat je zo'n ding kwijtraakt. Was meer benieuwd of ze in Nederland ook zo goedkoop te vinden waren.
Zo goedkoop als bij Ali e.d. kan ik ze hier ook niet vinden, maar dat is vaak wel te verwachten. Misschiens hebben ze die dingen wel liggen bij een lokale telefoon (reparatie) toko voor wat minder?

• tomw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03 19:43
Zijn hier nog mensen die van een toestel met AMOLED scherm, naar dit toestel met LCD overgegaan zijn? Zoja, wat zijn de ervaringen. Heb momenteel een Lumia 930, en zit er toch beetje mee in dat het scherm minder gaat zijn.

• lekzzz
IAmNice schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:02:
Zoals een tweaker al gezegd had.

https://www.gearbest.com/screen-protectors/pp_626236.html

Ja dit is geen aanrader...

Niet alleen waren de instructies fout(er zat helemaal geen labels bij) en ook nog was de screen ding zelf al pruts. Knoppen werken niet erdoorheen en ik haalde het eraf en toen brak het al. Ach ja miskoopjes af en toe.

Tijd om maar op amazon.de maar wat fatsoenlijker te halen.
sinds iets meer dan een week heb ik liquidarmor als bescherming op m'n Mi6 scherm. Voor hetgeen zoals ik hem gebruik werkt het goed :)

• JdJtA
rbr210 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:32:
Zijn er mensen hier die de laatste weekly van xiaomi.eu ROM draaien en ook niet de snelkoppeling kunnen vinden om silent modus in te schakelen? Niet via het notificatie paneel en ook niet via het volume dropdown menu dat je activeert met je volume-buttons.
Om hier nog een keer op terug te komen: Ik heb ontdekt dat het nieuwe geluidspaneel alleen zichtbaar is als MIUI-optimization is ingeschakeld via de ontwikkelaarsopties. Na het inschakelen en opnieuw opstarten (wat automatisch gaat) zie ik wel netjes de nieuwe opties van MIUI9.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03 12:37
mareldil schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:53:
Ik heb zojuist mijn mi6 binnen gekregen van Gearbest. Zo ver ik weet staat er dan de global rom op en staan er op de global rom geen google apps. Nou ik de telefoon aan zet zie ik dat er al google play en andere google apps op staan. Heeft gearbest met mijn telefoon zitten prutsen of is het wel mogelijk dat google apps al voor geïnstalleerd staan?
Op de global rom zouden wel de google apps zijn.
Op de chinese roms zou dit niet zijn.

Edit:
http://en.miui.com/thread-46159-1-1.html

Goed overzicht.
Global version misses all the Chinese applications, replaced by Google counter part: Playstore, Reader, Google+, Maps, Voice Search, Google Now, Newstand, Youtube. Even more, Xiaomi apps get a stripped version, removing for example "Directories" from Contacts app. Global version ships also with MiKey app by default, translated.

[Voor 27% gewijzigd door frye op 21-08-2017 14:38]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

mareldil schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:38:
[...]

Als je met de fabrieksverzegeling het plastic folie bedoeld, dan nee. Dit folie zat er niet om, maar het was afgeplakt met 2 stickers. Vandaar dus ook dat ik twijfel.
Ik bedoel die twee stickers idd, de verpakking wordt in de fabriek niet geshrinkwrapt voor zover ik weet. De stickers zouden twee stevige witte stukken tape moeten zijn met een blauwe belettering erop met de letters 'CY', en als het goed is zie je ook geen (lijm)sporen van een andere, verwijderde, verzegeling.

Edit: zoals dit dus:

[Voor 9% gewijzigd door Weemism op 21-08-2017 16:31]

• mareldil
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-02 11:50
Dan geloof ik wel dat het goed is, bedankt @Weemism en @frye !

• JdJtA
xon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:59:
vraag niet waarom maar het blijft een gehannes om de EU versie erop te zetten en loop altijd tegen dingen aan. Nadat het anderhalve maand geleden met mijn mi6 goed gelukt is dacht ik hetzelfde te doen voor de mi6 die ik voor mijn zus had gekocht. Maar ook hier gaat het niet soepel.

Na wat gedoe twrp erop gekregen en de laatste eu (miui 9 based) versie erop gezet zoals ik dat ook bij mij had gedaan. Geen fouten zoals het lijkt met de install en na de update booten. Toch, hij blijft oneindig laden. Ik weet dat het altijd even duurt voordat de zooi draait voor de eerste keer maar uiteindelijk heb ik hem na een uur of 4 maar uitgezet. Daarna nog een aantal keer geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.

Het is dus geen brick of zo want hij laadt miui echt wel maar komt niet verder. Iemand een idee what to do?
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar heb je na het installeren van de EU-rom een data format uitgevoerd? Dus geen wipe, maar echt de data-partitie formatteren via TWRP.

• xon
JdJtA schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:03:
[...]

Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar heb je na het installeren van de EU-rom een data format uitgevoerd? Dus geen wipe, maar echt de data-partitie formatteren via TWRP.
HOE DOM kan je zijn!! sjezus.ik kies automatisch altijd voor advanced terwijl die button format data er met koeienletters bijstaat...dit was het dus

thanks!!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Annihilism schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:50:
Hoe zit het eigenlijk met de geluidskwaliteit van de Mi6? Mijn OnePlus 2 is echt een verschrikkelijkke ruisbak (ik hoor gewoon letterlijk ruis en "digitale geluiden" op stille momenten in muziek).

Ik verwacht geen audiofiele kwaliteit of zo maar zou het wel fijn vinden als ik geen ruis zou hebben.
Hou er rekening mee dat bij de Mi6, a.g.v. het ontbreken van een 3,5mm headphone jack, de DA conversie feitelijk in het usb->3,5mm jack verloopstukje plaatsvindt (of in de koptelefoon zelf als deze een eigen USB type C aansluiting heeft), en dus niet in het toestel zelf zoals vroeger. V.w.b. de kwaliteit van de DAC, en de invloed die dit heeft op de geluidskwaliteit op je koptelefoon, is dit dus afhankelijk van de hardware je op het toestel aansluit (verloopstuk of koptelefoon) i.p.v. wat het toestel zelf output.

Zoals hierboven gezegd ben ik zelf wel tevreden over de meegeleverde adapter van Xiaomi, ik ervaar hier zelfs duidelijk minder 'electroruis' op bij lage volumes dan op m'n vorige Xperia's 2 en 5.

V.w.b. het speakergeluid, als ik die van de HTC One M7 van m'n vriendin hoor word ik nog steeds (figuurlijk) weggeblazen over hoe vol dat geluid klinkt (en dus kennelijk ook kan klinken op een smartphone) t.o.v. het geluid van de meeste en veel recentere flagships, en helaas ook t.o.v. de Mi6. Wel krijgt de Mi punten voor de dual speaker output waarbij de die aan de onderkant van het toestel (overigens alleen uit de rechter speakergrill, de andere is nep) de wat lagere tonen weergeeft. Het klinkt allemaal passable, maar verwacht zeker geen uitzonderlijke prestaties t.o.v. wat tegenwoordig de norm lijkt te zijn voor interne smartphonespeakers.

• xon
IAmNice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

Oh nee nee nee niet weer. Ik heb dus een andere screenprotector besteld, een dag later komt iemand op tweakers "deze zit heel slecht". Dat heb ik zeker gemerkt. De volle glass screen protectors buigen niet zo lekker om het glas en het midden vingerafdruk gedeelte is dan raar te voelen.

Letterlijk gisteren deze Nillkin screenprotector besteld vanwege het lezen van reviews en de volle glass voelde slecht aan. Je gaat me toch niet zeggen dat die ook slecht is. 8)7 Heb je trouwens de 9H of 9H plus pro?

Ik heb namelijk de 9H plus pro besteld. https://www.aliexpress.co...r-xiaomi/32809432465.html

Die is dunner en hoort om het 2.5d glas te kunnen buigen. Hoop ik dan... Of je ziet me over een week weer zeggen dat ook deze slecht is. :(
Wat wil je dat ik zeg? Haha

Sorry man...de pro

• xon
Weemism schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Voor de duidelijkheid, bij Belsimpel dus, voor het lieve sommetje van 519 euro. Denk dat ik 'm voor die prijs toch liever in China blijf bestellen.
Op een 1 of andere manier vervalt er toch een beetje exclusiviteit vinden jullie niet? Als je nerd telefoon ook gewoon door het gewone pleps in Nederland besteld kan worden :*)

Overigens moet ik het nog zien. Je wil toch helemaal niet het gezeur hebben en moeten uitleggen dat je niet overal 4g hebt met alle netwerken? Dat snapt overigens de gemiddelde belwinkel verkoper ook helemaal niet.

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-03 08:31
IAmNice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

Oh nee nee nee niet weer. Ik heb dus een andere screenprotector besteld, een dag later komt iemand op tweakers "deze zit heel slecht". Dat heb ik zeker gemerkt. De volle glass screen protectors buigen niet zo lekker om het glas en het midden vingerafdruk gedeelte is dan raar te voelen.

Letterlijk gisteren deze Nillkin screenprotector besteld vanwege het lezen van reviews en de volle glass voelde slecht aan. Je gaat me toch niet zeggen dat die ook slecht is. 8)7 Heb je trouwens de 9H of 9H plus pro?

Ik heb namelijk de 9H plus pro besteld. https://www.aliexpress.co...r-xiaomi/32809432465.html

Die is dunner en hoort om het 2.5d glas te kunnen buigen. Hoop ik dan... Of je ziet me over een week weer zeggen dat ook deze slecht is. :(
Ik heb onderstaande screenprotectors uit China besteld en geprobeerd.

- Amazing H / H+ Pro 5.15 inch For Xiaomi Mi 6 M6 Pro 2.5d Nilkin Glass
* Na goed aandrukken zit deze zonder luchtbellen aan zijkanten netjes en goed. Zoals al eerder genoemd dekt hij niet de gehele telefoon af. Ik vind hem daardoor niet mooi staan, dus verwijderd.

- CHYI voor xiaomi mi6 gehard glas 9 h hardheid 0.26mm explosieveilige originele xiaomi mi 6 glas xiaomi 2.5d/3d screen protector
* Dekt gehele telefoon. Helaas blijft hij aan zijkanten niet goed zitten, ook niet na stevig poosje aandrukken. Lucht is langs groot deel beide zijkanten zichtbaar. Rondom fingerprintscanner voelt het niet prettig als je vinger erop legt. Fingerprintscanner werkt wel.
Deze screenprotector ook verwijderd.

Conclusie: ik doe het zonder :)

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03 12:37
Weemism schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

[...]

Uit nieuwsgierigheid, en los van specifiek jouw bovenstaande posts over dat GearBest zijn eigen ROM op de Mi6 zou zetten waar je inmiddels ook op bent teruggekomen, maar waarop baseerde je die beweringen eigenlijk? Was de doos niet verzegeld, waren er Chinese apps voorgeïnstalleerd, zag je Chinese interface elementen of klopte het MIUI versienummer niet? Bij de beide Mi's 6 die ik bij GB heb besteld was dat namelijk niet het geval.

Voor zover ik het nu zie zorgen deze beweringen (niet alleen door jou hoor) regelmatig voor nogal wat misinformatie en een afschrikkende werking in dit topic waar dit m.i totaal niet nodig is. Maar wellicht ben ik abuis en flasht GB wel degelijk een aantal van de toestellen, maar dan dus de vraag, waaraan denk je dit op te merken?
Ik baseerde me inderdaad zelf iets te fel op andere reacties.
Na het instellen (kreeg effectief installatie-procedure) kreeg ik ook direct de melding. Google play services zijn gestopt.
Vandaar dat ik dacht dat het geen legitieme versie van Miui ging zijn.
Heb toen direct erna via updater een nieuwe versie gedownload en geïnstalleerd. Van toen af aan leek alles inorde.

Wist trouwens niet dat Google Assistant op Miui ging.
Leuke toevoeging! :)

Nu uitkijken naar de global stable van Miui 9.

• Id3ntityX
Voor de mensen die problemen hadden met Here maps: er is onlangs een update uitgebracht en hier lijkt het nu allemaal weer prima te werken (met laatste stable global).

• tomw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03 19:43
Weet iemand wanneer MIUI 9 naar de Mi6 komt?

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-03 15:43
jessevd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:15:
Bij mij was dit blijkbaar ook het geval! Staat ook onderin het scherm unlocked. Is dit 100% zeker een geunlockte bootloader, of kan dit ook nog wat anders betekenen? If so, dan kan ik dus zonder unlocken direct aan de slag met de EU rom toch?

[...]
https://tweakers.net/ext/f/PW0XsRRRz4Uk5HSDo0iD0N0A/thumb.png

Dit zie ik als ik kijk bij: Settings > System & Device> Developer options > Mi Unlock status

Als het zo is, dan zou je inderdaad meteen aan de slag moeten kunnen met de EU rom. Ik zelf heb gewoon de global die voorgeinstalleerd was.

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 16:42
Wellicht is XiaomiTool handig voor het wisselen van rom.

De software is nog wel in alpha, maar werkte bij mij iig perfect om van een Global Stable naar Global Developer rom te gaan. Was zo gepiept.
Met een unlocked bootloader (detecteert de software tijdens het proces) heb je ook de keuze om naar een EU rom te gaan.
Pagina: 1 2

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee