Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:33
Beste Tweakers,
ik heb nu mijn MI 6 128 gb ontvangen
mijn software staat op > MIUI Global 8.5
> 8.5.1.0 (NCAMIEG)

Ik wilde graag updaten naar MIUI 9 alleen krijg ik melding dat mijn tel laatste update al heeft
Iemand al op de zelfde versie update ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

MrOsman schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:28:
Beste Tweakers,
ik heb nu mijn MI 6 128 gb ontvangen
mijn software staat op > MIUI Global 8.5
> 8.5.1.0 (NCAMIEG)

Ik wilde graag updaten naar MIUI 9 alleen krijg ik melding dat mijn tel laatste update al heeft
Iemand al op de zelfde versie update ontvangen?
Even terugbladeren in dit topic en dan had je kunnen lezen dat de Mi6 pas vanaf december zijn miui 9 update krijgt. Ook wordt er een work around omschreven om dat nu al te doen.

Even zelf zoeken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
Weemism schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:51:
[...]

Even terugbladeren in dit topic en dan had je kunnen lezen dat de Mi6 pas vanaf december zijn miui 9 update krijgt. Ook wordt er een work around omschreven om dat nu al te doen.

Even zelf zoeken dus.
Ik heb het al opgelost met veranderen van Region Turkey of India krijg je het ook binnen.
zo een geval had je ook met Oneplus op een VPN een land kiezen en update binnen halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Een ander vraag,
als ik app binnen krijg dan zie ik het alleen als ik naar beneden swipe of aan het getal op de app
hoe regel ik dit zodat ik anders zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb region Duitsland en heb net de 9.0.2.0 ontvangen. Kan alleen niet echt een changelog vinden. Die heb ik snel ff gelezen tijdens de download maar kan 'm nu niet vinden.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Daywalk3r schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:25:
Ik heb region Duitsland en heb net de 9.0.2.0 ontvangen. Kan alleen niet echt een changelog vinden. Die heb ik snel ff gelezen tijdens de download maar kan 'm nu niet vinden.
Bij deze :)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4520/38686827931_94d933913c_c.jpg

Niet heel veel soeps dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Weemism op 27-11-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Thanks. Die zag ik ook, maar er is een uitgebreidere ;)

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Daywalk3r schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:27:
[...]

Thanks. Die zag ik ook, maar er is een uitgebreidere ;)
De post-install melding word ik ook niet veel wijzer van, kan zelf ook geen andere changelog vinden, althans niet op het toestel zelf.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4546/38630394626_bd50c6d55a_c.jpg

Zal ook eens online kijken wat er gezegd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
MrOsman schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:49:
Een ander vraag,
als ik app binnen krijg dan zie ik het alleen als ik naar beneden swipe of aan het getal op de app
hoe regel ik dit zodat ik anders zie?
Heb je toevallig al gekeken bij: instellingen -> Meldingen en statusbalk -> "meldingsiconen weergeven" ? Of in het zelfde menu "toestaan op vergrendelscherm" ? Ik zou als ik jou was even rustig door alle instellingen heen bladeren, dit soort vragen zijn zelf ook vrij makkelijk op te lossen wanneer je een globaal beeld hebt van de opties en mogelijkheden binnen MIUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
jaapsander schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:45:
[...]

Heb je toevallig al gekeken bij: instellingen -> Meldingen en statusbalk -> "meldingsiconen weergeven" ? Of in het zelfde menu "toestaan op vergrendelscherm" ? Ik zou als ik jou was even rustig door alle instellingen heen bladeren, dit soort vragen zijn zelf ook vrij makkelijk op te lossen wanneer je een globaal beeld hebt van de opties en mogelijkheden binnen MIUI
Bedankt voor je reactie had probleem gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
beste
ik probeer mi 6 te unlocken maar krijg melding dat ik bij ontwikkelaar account moet toevoegen heb ik gedaan en nog steeds krijg ik foutmelding. current account is not bound to this device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
vanThijs schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:30:
[...]

Bedankt voor het mee denken.De encryptie is verplicht ingeschakeld o gebruik te kunnen maken van mijn werk-email. Deze verloopt via "Google for Work" waarbij er een hele set verplichtingen geactiveerd worden.
Ik probeer het binnen een maandje nog wel eens, nu gewoon genieten van een fantastisch toestel O+
Heb zelf ook een tijdje met hetzelfde issue gezeten. Iedere keer wanneer ik probeerde een custom ROM te flashen kwam ik in een bootloop, zie jaapsander in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

jaapsander in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
Was bij mij de oplossing, misschien helpt dit je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
jaapsander schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:57:
[...]

Heb zelf ook een tijdje met hetzelfde issue gezeten. Iedere keer wanneer ik probeerde een custom ROM te flashen kwam ik in een bootloop, zie jaapsander in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

jaapsander in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
Was bij mij de oplossing, misschien helpt dit je.
Thanks,

ik test het over het weekend even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
lekzzz schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:51:
Gisteren geprobeerd om Vodafone Wallet aan de praat te krijgen. Als ik m'n PayPal of Visa eraan wil koppelen krijg ik de volgende melding: PayPal is not compatible with your phone....

Gisteren wel een nieuwe simkaart gekregen die werkt maar nog steeds bovenstaande melding. Iemand enig idee?

edit: contact gehad met vodafone. Blijkt dat waarschijnlijk m'n nieuwe simkaart toch niet zo nieuw is. Wordt dus een nieuwe opgestuurd 8)7
hmm nieuwe simkaart en nog steeds dezelfde melding |:(

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
Ik lees een paar wat mindere ervaringen met een tempered glass. Is er ook iemand die wel een goede heeft gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:05
Miui 9 over de ota hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Beste Mensen,
Ik zou graag een andere rom willen proberen op mijn Mi 6.
ik zit te twijfelen tussen Epic Rom en Xiaomi.eu Rom?
Welke wordt aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Iemand die Rabo Wallet al werkend heeft gekregen? De terminal "herkent" de telefoon wel, maar er gebeurt verder weinig, helaas.

Edit: MIUI 9, trouwens

[ Voor 9% gewijzigd door JJerome op 02-12-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Mi6 64GB binnen vanuit EU warehouse (EUR340). Helaas moet ik - zoals tegenwoordig met alle nieuwe Xiaomi devices - 72u wachten totdat ik mag unlocken en LineageOS installeren. :(

Ik heb nu een Redmi 4 pro, en die is perfect voor mijn lichte gebruik, maar in low light is de camera gewoon slecht. Ik moet even zien of ik de Mi6 alles bij elkaar de moeite waard vind, aangezien een koptelefoon Jack ontbreekt, en ik de overgang naar USB-C nog niet noodzakelijk vind.

Wel alvast een vergelijking gemaakt met binnen foto's van een Galaxy S7 en de Mi6 doet is daar wat mij betreft vergelijkbaar met de S7, dus dat valt me mee gezien een aantal meldingen dat dit tegen zou vallen. Wat me ook opviel is dat de Mi6 accu weer lekker lang mee lijkt te gaan, straks hopelijk ook op LineageOS! :)

[Update] LOS14 bevalt prima, geen drain en alles werkt naar behoren voor zover ik zie. Zo'n 4u schermtijd in 2 dagen is goed haalbaar (= simpel duurtestje met 1u bellen + browsen/GPS Test/youtube met scherm aan). Erg fijn trouwens dat een perfect passend TPU hoesje meegeleverd wordt! Ondanks zijn iets grotere afmetingen en hogere gewicht ligt hij super in de hand, beter dan de Galaxy S7 (of Redmi 4).

[ Voor 28% gewijzigd door iisworks op 05-12-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwkinderman
  • Laatst online: 11:24
JJerome schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:15:
Iemand die Rabo Wallet al werkend heeft gekregen? De terminal "herkent" de telefoon wel, maar er gebeurt verder weinig, helaas.

Ik had hetzelfde. Ergens in de instellingen van MIUI kun je de type Wallet aangeven, volgens mij moet deze op HCE staan. Ik gebruik MIUI nu sinds een week niet meer, maar het werkte na het wijzigen van die instelling ineens. Ik heb hem nu ook werkend op Paranoid Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
@hwkinderman bij mij stond 'ie al op HCE, ik heb 'm nu juist aangepast naar embedded secure element en ga het daar eens mee proberen.

Zijn er nog meer instellingen waar ik aan moet denken? Permissions van de app bijvoorbeeld?

Edit: Bij de AH werkte het nu wel zonder problemen nadat ik 'm weer terug op HCE had gezet. Mogelijk werkt het dus gewoon niet op alle terminals.

[ Voor 24% gewijzigd door JJerome op 04-12-2017 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iisworks
Even een kleine impressie van de upgrade van mijn trouwe Redmi 4 Pro (Snap 625) naar de Mi6 (snap 835). Ik was sceptisch omdat de enige reden voor de overstap was dat ik een betere camera zocht (OIS), en geen snelheidsmonster. Voor €340 de gok gewaagd en een 64GB Mi6 besteld uit EU warehouse.
  • Accu: voor mij een van de belangrijkste punten. Tot nu toe is die prima, ik red met al mijn apps en standaard licht gebruik (geen games, wel GPS + data aan) 3d met 3u SOT dus wat mij betreft goed genoeg.
  • Camera: zeer goed. Vooral bij low light uiteraard een stuk beter dan de RM4 door OIS. Eindelijk onbewogen foto's binnen. Tip voor LOS14 gebruikers: er is een flashable Miui camera op https://forum.xda-develop...era-solution-los-t3698606!
  • Scherm: prima, op dit formaat is FHD voor mij meer dan voldoende, en dit komt de accuduur alleen maar ten goede
  • GPS: perfect: RM4 was al snel, maar Mi6 heeft letterlijk in 1s fix! En kompas lijkt over tijd een stuk stabieler te blijven zonder calibratie.
  • Snelheid: storage/cpu: Mi6 uiteraard veel sneller dan de 625 in de RM4. Ik waardeer dit toch een stuk meer dan ik had verwacht, zeker als je de oude Redmi er weer eens bij pakt is het verschil toch wel groot! In LOS geen issues met lag, alles supervloeiend zoals je mag verwachten.
  • Algemeen: het perfecte hoesje wordt meegeleverd, en hij ligt erg goed in de hand, ondanks dat hij wat zwaarder/groter is dan IMO had gehoeven. Geen extern SD slot is geen probleem, 64GB (54GB vrij) is voor mij meer dan genoeg. Ontbrekende 3.5m jack is jammer maar maakt me niet echt veel uit, en hoewel USB-C niet had gehoeven moeten we er toch een keer aan geloven. Op naar Aliexpress/Action voor extra kabeltjes... :)
  • Ontbrekende 4G Band 20 mis ik in de praktijk niet, buiten heb ik overigens vaak wel LTE, binnen is 3G ook ruim voldoende (Youfone/KPN).
[Update] Momenteel last van de beruchte "Google Play services" drain op LOS14, ik zoek de oorzaak.

[ Voor 15% gewijzigd door iisworks op 11-12-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
JJerome schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:15:

Yep, al een week of 2. Werkt hier probleemloos.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Las hier nog wat vragen over het updaten van roms en unlocken bootloader. Deze tool is daarvoor ideaal:
xiaomitool.com

Zelf ook nog even een vraag; als ik een melding krijg van 3 verschillende contacten bij bijvoorbeeld Whatsapp dan krijg ik ook 3 aparte notificaties. Kan ik dit ook bundelen tot 1? (Zonder de melding aan te passen naar niet belangrijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphen09
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 20:59
Ik heb wel een probleem echter alleen met mijn App. runtastic op mijn mi6. op de Mi3 werkte hij zonder problemen. Als ik het goed begrijp zou dit aan de MiUI 8.2.02 liggen de vraag is echter of dit in een hogere versie is opgelost en de vraag is of deze versie de nederlandse taal ondersteund? Wellicht heeft iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Mantis schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:42:
Vergeet niet dat je een usb-c naar 3.5mm jack meegeleverd krijgt bij de Mi6. Voor mij was het sowieso geen probleem aangezien ik alleen via bluetooth luister.

Vandaag haalde ik m'n Mi6 uit dat meegeleverde hoesje en merk microkrasjes op sommige plekken. Wel opvallend hoe dun het laagje zwarte verf is op het aluminium frame. Wanneer ik met m'n vinger erover wrijf, voel ik nagenoeg geen reliëf.
[afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde probleem (verf dat loslaat), ik vind dit echt slecht van Xiaomi en heb ik het bij geen enkel merk zo snel gezien. Het is jammer en wel een smet op de telefoon. Normaal kan ik mijn telefoons na een jaar gebruik nog steeds in nieuwstaat verkopen (ik gebruik altijd hoesjes, screenprotectors en laat statisch gezien 1x in de 4 jaar een telefoon vallen).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

Eens dat de matige lak op het frame niet van de kwaliteit is die je bij een top of the line toestel zou wensen. De glazen constructie van voor- en achterkant maakt echter dat ik en waarschijnlijk vele anderen altijd een hoesje om de telefoon hebben zitten. Het meegeleverde, donkere TPU-hoesje zorgt ervoor dat deze gebruikssporen niet te zien zijn van buitenaf. Tegelijkertijd is deze beschadiging wel ontstaan met dit hoesje eromheen..

Voor het prijspunt waar je een Mi6 64gb kon/kan kopen (plm 300 euro), vind ik het niet zo'n issue. Liever heb ik bij een opvolger een 'valbestendiger' materiaal op de achterkant.

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:44
Sinds ik dat microkras issue bij mijn Mi6 opmerkte enkele maanden geleden, heb ik het hoesje niet meer gebruikt. Sindsdien zijn er geen meer bijgekomen.Ik denk dat het hoesje de kans op krassen aanzienlijk verhoogt omdat vuiltjes constant tegen het frame worden gewreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Hoi mede-tweakers,

Sinds een aantal dagen gebruik ik mijn mi 6. De app Accubattery (van digibites) uit playatore heb ik eens een tijdje gebruikt op mijn Oneplus One om de batterijslijtage te meten. Nu heb ik hem ook even op mijn spiksplinternieuwe Mi 6 gezet. De metingen wijzen uit dat ik nu maar 2737mAh zou hebben...

Daarbij moet wel gezegd worden dat de app niet helemaal lekker loopt en wel eens crashed, waardoor de metingen misschien niet optimaal betrouwbaar zijn.

Is er een van jullie die dit ook gemeten heeft?

Ik draai vooralsnog MIUI 9.0 Global

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

FoccodeJ schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:23:
Hoi mede-tweakers,

Sinds een aantal dagen gebruik ik mijn mi 6. De app Accubattery (van digibites) uit playatore heb ik eens een tijdje gebruikt op mijn Oneplus One om de batterijslijtage te meten. Nu heb ik hem ook even op mijn Mi 6 gezet. De metingen wijzen uit dat ik nu maar 2737mAh zou hebben...

Daarbij moet wel gezegd worden dat de app niet helemaal lekker loopt en wel eens crashed, waardoor de metingen misschien niet optimaal betrouwbaar zijn.

Is er een van jullie die dit ook gemeten heeft?

Ik draai vooralsnog MIUI 9.0 Global
Ik heb geen ervaring met die app, maar ik heb 'm zojuist eens geïnstalleerd om 'm te proberen. Ik wil 'm eerst een tijdje gebruiken zodat ie gebruiksdata kan verzamelen voor een meer betrouwbare rapportage zoals de app zelf ook aangeeft, maar los daarvan heb ik tot dusver niet het gevoel dat de accu merkbaar slechter aan het worden is.

In mijn geval heb ik het toestel sinds juni dit jaar, draait deze ook op MIUI 9.0 Global Stable, en laad deze doorgaans op aan een goede QC2 lader, of aan een powerbank zonder QC. De originele Xiaomi QC3 lader zit in m'n reisbagage en gebruik ik daarom maar weinig. Hou me verder overigens niet bezig met het hele maximaal tot 80% laden etc., te veel fuss.

Ik zal t.z.t. hier dan posten op welke capaciteit ie bij mij uitkomt inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Weemism schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:00:
[...]

Ik heb geen ervaring met die app, maar ik heb 'm zojuist eens geïnstalleerd om 'm te proberen. Ik wil 'm eerst een tijdje gebruiken zodat ie gebruiksdata kan verzamelen voor een meer betrouwbare rapportage zoals de app zelf ook aangeeft, maar los daarvan heb ik tot dusver niet het gevoel dat de accu merkbaar slechter aan het worden is.

In mijn geval heb ik het toestel sinds juni dit jaar, draait deze ook op MIUI 9.0 Global Stable, en laad deze doorgaans op aan een goede QC2 lader, of aan een powerbank zonder QC. De originele Xiaomi QC3 lader zit in m'n reisbagage en gebruik ik daarom maar weinig. Hou me verder overigens niet bezig met het hele maximaal tot 80% laden etc., te veel fuss.

Ik zal t.z.t. hier dan posten op welke capaciteit ie bij mij uitkomt inmiddels.
Top, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nog maar op basis van één meting sinds gisteren, maar bij mij zit de accu volgens AccuBattery nu op 3.085 mAh t.o.v. van de fabrieksspec van 3.350. Er zijn nog wat cycles nodig voor een betrouwbaarder rapportage denk ik, maar zou dan dus een verlies van 7,9% inhouden in 6 maanden.

Wat ik ervan lees is dat niet heel vreemd na wat ik schat dat 100-150 laadcycles zijn geweest sinds ik het toestel heb, zeker omdat ik dus geen rekening hou met zaken als het niet tot de maximale capaciteit laden van de accu, specifiek probeer te voorkomen dat ie helemaal leeg loopt, de omgevingstemperatuur, of het mijden van quickcharging.

Dat jij na slechts een aantal dagen gebruik al nog maar op 2737 mAh uur zit lijkt me dus niet helemaal goed, maar lijkt me lastig om als reden aannemelijk te maken om het toestel te kunnen retourneren voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Weemism schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:53:
[...]

Nog maar op basis van één meting sinds gisteren, maar bij mij zit de accu volgens AccuBattery nu op 3.085 mAh t.o.v. van de fabrieksspec van 3.350. Er zijn nog wat cycles nodig voor een betrouwbaarder rapportage denk ik, maar zou dan dus een verlies van 7,9% inhouden in 6 maanden.

Wat ik ervan lees is dat niet heel vreemd na wat ik schat dat 100-150 laadcycles zijn geweest sinds ik het toestel heb, zeker omdat ik dus geen rekening hou met zaken als het niet tot de maximale capaciteit laden van de accu, specifiek probeer te voorkomen dat ie helemaal leeg loopt, de omgevingstemperatuur, of het mijden van quickcharging.

Dat jij na slechts een aantal dagen gebruik al nog maar op 2737 mAh uur zit lijkt me dus niet helemaal goed, maar lijkt me lastig om als reden aannemelijk te maken om het toestel te kunnen retourneren voor garantie.
Hoe bedoel je dat het lastig is dat toestel te retourneren voor garantie? Gemiddelde is nu iets gestegen naar 2787, maar dat is nog steeds niet goed als er 3350 in moet zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:06
Is er hier iemand die dit ook heeft gezien en hier meer over kan zeggen?

https://twitter.com/fs0c131y/status/938872347087564800

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

FoccodeJ schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:42:
[...]

Hoe bedoel je dat het lastig is dat toestel te retourneren voor garantie?

[...]
Ik weet niet waar je 'm hebt gekocht, maar in de meeste gevallen is dat bij een Chinese webshop in het geval van een Xiaomi.

Misschien voor jou verder geen issue, maar een wat lastig hard te maken probleem zoals een accu die ogenschijnlijk niet de juiste capaciteit heeft volgens een 3rd party app maakt de communicatie met een Chinese helpdesk vaak niet makkelijker in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39
Ik wil mijn redmi 3s gaan vervangen voor een nieuwe.

Nu zit de Xiaomi Mi6 daar het meeste in de buurt. Qua prijs en alles.

Echter wil ik stock rom draaien. Zijn er genoeg hiervan voor de Mi6?

Draai nu Pixel Project Rom 8.0 rom echt uitstekende toestel met deze rom. Echter is het tijd voor iets nieuws

• FoccodeJ
Weemism schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:00:
[...]

Ik weet niet waar je 'm hebt gekocht, maar in de meeste gevallen is dat bij een Chinese webshop in het geval van een Xiaomi.

Misschien voor jou verder geen issue, maar een wat lastig hard te maken probleem zoals een accu die ogenschijnlijk niet de juiste capaciteit heeft volgens een 3rd party app maakt de communicatie met een Chinese helpdesk vaak niet makkelijker in mijn ervaring.
Ik heb m bij Banggood besteld en ik heb hun dus ook gemaild. 's avonds gemaild, 's ochtends werd ik wakker en zag ik dat ze gereageerd hadden. Ze geloofden me meteen (screenshot bijgevoegd in oorspronkelijke mail) en het kan binnen de garantie gerepareerd. Nu volgt het slechte nieuws: Dat duurt 6 (!) weken.... Zolang het jaar niet verstreken is en de bootloader locked blijft geldt dat. Ik zit een beetje in dubio, de batterijduur is al fenomenaal en ik heb niet echt een fatsoenlijk alternatief. Daarnaast is het natuurlijk gunstiger om als een groot gedeelte van het jaar voorbij is een nieuwe batterij te krijgen dan nu. Aan de andere kant was ik ook van plan Lineage te gaan gebruiken en dat kan dus niet zolang de batterij niet vervangen is. Twijfels twijfels. Heb je al gedetailleerde gegevens na meerdere laadsessies?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

FoccodeJ schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:40:
[...]

Ik heb m bij Banggood besteld en ik heb hun dus ook gemaild. 's avonds gemaild, 's ochtends werd ik wakker en zag ik dat ze gereageerd hadden. Ze geloofden me meteen (screenshot bijgevoegd in oorspronkelijke mail) en het kan binnen de garantie gerepareerd. Nu volgt het slechte nieuws: Dat duurt 6 (!) weken.... Zolang het jaar niet verstreken is en de bootloader locked blijft geldt dat. Ik zit een beetje in dubio, de batterijduur is al fenomenaal en ik heb niet echt een fatsoenlijk alternatief. Daarnaast is het natuurlijk gunstiger om als een groot gedeelte van het jaar voorbij is een nieuwe batterij te krijgen dan nu. Aan de andere kant was ik ook van plan Lineage te gaan gebruiken en dat kan dus niet zolang de batterij niet vervangen is. Twijfels twijfels. Heb je al gedetailleerde gegevens na meerdere laadsessies?
Ik zit na 4 sessies nu op 3014mAh, dus op ca. 90% van de fabrieksspecificatie na meer dan 6 maanden dagelijks gebruik.

Ik begrijp je dilemma, maar persoonlijk zou ik eieren voor m'n geld kiezen en het toestel retourneren nu het nog kan, zeker als je van plan was er op korte termijn een andere rom erop te zetten waarna het dus sowieso niet meer mogelijk is. Ook kan het na een jaar problematischer zijn aantoonbaar te maken dat je accu niet goed was aangezien dit dan eerder op verkeerd gebruik of normale slijtage gegooid kan worden door BangGood (of Xiaomi), maar misschien ben ik dan te cynisch.

De keuze is iig aan jou :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Weemism schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:51:
[...]

Ik zit na 4 sessies nu op 3014mAh, dus op ca. 90% van de fabrieksspecificatie na meer dan 6 maanden dagelijks gebruik.

Ik begrijp je dilemma, maar persoonlijk zou ik eieren voor m'n geld kiezen en het toestel retourneren nu het nog kan, zeker als je van plan was er op korte termijn een andere rom erop te zetten waarna het dus sowieso niet meer mogelijk is. Ook kan het na een jaar problematischer zijn aantoonbaar te maken dat je accu niet goed was aangezien dit dan eerder op verkeerd gebruik of normale slijtage gegooid kan worden door BangGood (of Xiaomi), maar misschien ben ik dan te cynisch.

De keuze is iig aan jou :) .
Het verhaal heeft een leuke wending gekregen. De batterijduur is wel meer dan uitstekend, dat wilde ik ook niet verliezen. Daarnaast heb ik net een screenprotector bij de mediamarkt op maat erop laten zetten voor €20, dat zou ik dan ook opnieuw moeten betalen. Daarom heb ik een Refund voorgesteld en ik ben akkoord gegaan met een Refund van €51 ter compensatie. Nu heb ik dus niet een perfecte batterij, maar de dagelijkse praktijk is goed genoeg voor mij. Het scheelt daarnaast dus die €51 aan Refund ook €20 voor een nieuwe screenprotector. Als de batterij over 2 jaar oid te slecht wordt kan ik hem altijd nog opsturen naar Xiaomi om te laten vervangen. De garantie is maar 1 jaar en daarbinnen gok ik dat de batterij meer dan prima blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Steephh schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:10:

Verrast? Absoluut niet. Dit boeit niemand uiteindelijk. Elke telefoonmaker kan zoiets implementeren en Google/Facebook zijn ook geen lieverdjes natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In de openingspost ontbreekt dat de Mi 6 Gorilla glas 4 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

wian schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:43:
In de openingspost ontbreekt dat de Mi 6 Gorilla glas 4 heeft.
Goede aanvulling lijkt me, en is ook heel lang onduidelijk geweest volgens mij, iig ten tijde van het aanmaken van de TS. Xiaomi deed er bij introductie geen uitspraak over v.z.i.w., maar het wordt nu ook bevestigd in de specsheet van het doorgaans goed op de hoogte zijnde GSMArena zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Zojuist de nieuwste weekly geinstalleerd voor de Mi6 met Android Oreo, maar dat is nog geen succes.
Snelle bevindingen:
- Voelt trager aan.
- Outlook app crasht
- Updater app crasht
- Controller voor slim stopcontact crasht

Was overigens een dirty flash.
Iemand een idee hoe ik een clean install kan doen zonder dat ik daarna mijn homescreen weer opnieuw moet gaan indelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Weemism schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:11:
[...]

Goede aanvulling lijkt me, en is ook heel lang onduidelijk geweest volgens mij, iig ten tijde van het aanmaken van de TS. Xiaomi deed er bij introductie geen uitspraak over v.z.i.w., maar het wordt nu ook bevestigd in de specsheet van het doorgaans goed op de hoogte zijnde GSMArena zie ik nu.
Specs van GSMArena zou ik niet te snel als waarheid bestempelen. Die zitten er bij Chinese telefoons regelmatig naast of geven "alvast" wat specs aan. Ze hebben ook on-aangekondigde smartphones in de lijst staan inclusief renders. Als de telefoon is uitgekomen, dan passen ze de lijst nog weleens aan.
Zie het als de pricewatch, waarbij mensen aanpassingen kunnen aandragen.

In dit geval klopt het statement dus wel n.a.v. de Corning.com webpagina.
Steephh schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:10:

Ik verwacht dat het hier iets mee te maken heeft:
https://i.mi.com/

Een soort icloud waarop je je backups terug kan vinden en kan achterhalen waar je smartphone zich bevindt. Zoiets is ook aanwezig op een Samsung of Apple smartphone.

Ik zal straks kijken of het ook in de Xiaomi.eu update zit die vandaag uitkwam (Android 8). Het bericht doet me ook denken aan dit:
nieuws: 'Xiaomi kan op afstand applicaties installeren op toestel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:45:
Zojuist de nieuwste weekly geinstalleerd voor de Mi6 met Android Oreo, maar dat is nog geen succes.
Snelle bevindingen:
- Voelt trager aan.
- Outlook app crasht
- Updater app crasht
- Controller voor slim stopcontact crasht

Was overigens een dirty flash.
Iemand een idee hoe ik een clean install kan doen zonder dat ik daarna mijn homescreen weer opnieuw moet gaan indelen?
Inmiddels een schone install gedaan (min of meer gedwongen nadat terug flashen naar oudere versie niet goed ging) en lijkt al een stuk beter te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16
Net een update melding gekregen, NCAMIEK. Wat ik direct merk is dat de meldingen nu anders in beeld komen. De iconen zien er ook anders uit bij de theme die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Toch interessant he...ik heb sinds ik mijn 6 heb altijd zo'n schermvullende screenprotector gehad. Er was een hoekje afgebroken en dacht: 'goh ik haal hem er even af tot ik de nieuwe heb. Net gelezen dat ik alsnog gorilla glas heb'

Je weet wat ik nu ga tikken he? Precies... twee dagen later twee krasjes bovenaan mijn scherm. En dat zonder scheermesjes, brandende aanstekers etc etc. ....zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
Sowieso raar. Nog geen screenprotector op mijn mi6 gehad en kan neef geen enkele kras vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Caelorum schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:20:
Sowieso raar. Nog geen screenprotector op mijn mi6 gehad en kan nog geen enkele kras vinden.
Idem. Het scherm is in mijn ogen behoorlijk krasvast, het glas aan de achterzijde van het toestel daarentegen....

Ik zat er aan te denken de mijne op termijn te vervangen, een vervangende battery cover vanuit China kost niet veel lijkt het, en er zijn er zelfs met leuke motiefjes te krijgen, als dat je ding is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
xon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:27:
Toch interessant he...ik heb sinds ik mijn 6 heb altijd zo'n schermvullende screenprotector gehad. Er was een hoekje afgebroken en dacht: 'goh ik haal hem er even af tot ik de nieuwe heb. Net gelezen dat ik alsnog gorilla glas heb'

Je weet wat ik nu ga tikken he? Precies... twee dagen later twee krasjes bovenaan mijn scherm. En dat zonder scheermesjes, brandende aanstekers etc etc. ....zucht
Gorilla glass is niet magie dat tegen alles hebt. Zand bijvoorbeeld als het er hard genoeg tegen aan wrijft zorgt al voor krassen. Dus als je dat in je broekzak hebt (wat overigens natuurlijk niet vaak voorkomt) zal je het zeker merken. Wat kan door tas hier en daar op de grond te laten slingeren op plekken waar veel mensen komen, dan weer je tas pakken, dan je telefoon of je spullen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Rip Google camera werkt niet op Mi 6. Dev zegt dat het komt door onze 2 cameras waardoor het gewoon niet kan werken. Raar, werkt wel op note 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Wat is tegenwoordig de beste ROM op het moment?

De global beta of de Xiaomi.eu versie?
Heb nu de laatste versie van Xiaomi.eu maar niet echt tevreden.
Dubbele notification bug & bepaalde apps crashen constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Xiaomi.eu is de beste, waarom? Omdat de Global build eigenlijk altijd achter loopt op de weekly builds van Xiaomi.eu.
Verder is er nog een waslijst aan verbeteringen voor de EU markt die er niet voor de Global is (o.a. de NL taal).

Ik heb momenteel geen problemen met de laatste van Xiaomi.eu (incl. Android 8.0). Althans, niet op het eerste gezicht, want ik heb hem nu niet dagelijks in gebruik (i.v.m. een andere smartphone review). Waar ik voorheen tegenaan liep waren vooral problemen met Second Space. In de normale omgeving werken de apps zoals het zou moeten.

Ik heb overigens geen factory reset uitgevoerd na de upgrade van Android 7 naar Android 8. Dat is sowieso aan te raden als apps niet meer werken sinds die upgrade. Aangezien je nu op de laatste build zit, zou ik je dat als eerste willen adviseren om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Kiswum schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:25:
Xiaomi.eu is de beste, waarom? Omdat de Global build eigenlijk altijd achter loopt op de weekly builds van Xiaomi.eu.
Verder is er nog een waslijst aan verbeteringen voor de EU markt die er niet voor de Global is (o.a. de NL taal).

Ik heb momenteel geen problemen met de laatste van Xiaomi.eu (incl. Android 8.0). Althans, niet op het eerste gezicht, want ik heb hem nu niet dagelijks in gebruik (i.v.m. een andere smartphone review). Waar ik voorheen tegenaan liep waren vooral problemen met Second Space. In de normale omgeving werken de apps zoals het zou moeten.

Ik heb overigens geen factory reset uitgevoerd na de upgrade van Android 7 naar Android 8. Dat is sowieso aan te raden als apps niet meer werken sinds die upgrade. Aangezien je nu op de laatste build zit, zou ik je dat als eerste willen adviseren om te doen.
Ja, heb even de global beta geïnstalleerd maar kwam al snel tegen het feit dat Android Pay hier helemaal niet op werkt. :(

Daarna terug geprobeerd om de Xiaomi EU versie terug te installeren.
Helaas, krijg hem niet meer aan de praat.
TWRP geinstalleerd en van hieruit de laatste versie van .eu erop gezet maar hij blijft hangen bij booten.

Dus daarna maar over gegaan naar de global stable.
Android Pay werkt wel maar mis toch een aantal kleine zaken die wel in de .eu zaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
frye schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:14:
[...]

TWRP geinstalleerd en van hieruit de laatste versie van .eu erop gezet maar hij blijft hangen bij booten.
Je bent een stap vergeten: Wis je data voordat je de rom installeert.
Vanaf stap 19 mag je beginnen:
Kiswum in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
Kiswum schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Je bent een stap vergeten: Wis je data voordat je de rom installeert.
Vanaf stap 19 mag je beginnen:
Kiswum in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
Alle stappen nog eens doorgenomen... :)
Format data deed inderdaad de trick denk ik..

Na eerste boot was de rom wel heel gaar.
Veel inputlag overal. Toen factory reset en nu loopt hij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Ik heb iets geks! Ik heb tot een maand of twee geleden elke week een weekly kunnen updaten via de tool van de MIUI EU rom. Ik ben hierbij blijven steken bij 7.12.7 beta.

Nu was het wel erg lang stil en keek ik even op xiaomi.eu en lijken ze gewoon verder gegaan te zijn en zitten ze op 8.1.18. Nu kan ik mij voorstellen dat ze bij een volgende versie de oude 'ota's' even uitzetten. Kortom, ik probeer nu gewoon even de rom te downloaden via de site en via TWRP op mijn xiaomi te zetten. Toch, blijft ie tijdens het installeren maar zeuren dat het niet de goede versie is. Hij herkent dus ineens "sagit" niet.

Iemand een idee/oplossing hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
xon schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:54:
Ik heb iets geks! Ik heb tot een maand of twee geleden elke week een weekly kunnen updaten via de tool van de MIUI EU rom. Ik ben hierbij blijven steken bij 7.12.7 beta.

Nu was het wel erg lang stil en keek ik even op xiaomi.eu en lijken ze gewoon verder gegaan te zijn en zitten ze op 8.1.18. Nu kan ik mij voorstellen dat ze bij een volgende versie de oude 'ota's' even uitzetten. Kortom, ik probeer nu gewoon even de rom te downloaden via de site en via TWRP op mijn xiaomi te zetten. Toch, blijft ie tijdens het installeren maar zeuren dat het niet de goede versie is. Hij herkent dus ineens "sagit" niet.

Iemand een idee/oplossing hiervoor?
De automatische update geldt alleen voor updates die wekelijks worden uitgebracht. Vanwege de Android 8 update zijn de weekly's on hold gezet. Dit hebben ze vorige week 11/12 januari weer opgepakt.

Door Android 8, moet je de nieuwe TWRP downloaden en installeren, anders krijg je die foutmelding. Dat je gebruik moet maken van de nieuwste TWRP, staat ook netjes vermeld als je de wekelijkse update pagina op Xiaomi.eu bekijkt.

Als je die hebt geïnstalleerd dan kun je updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 05:15
Sinds Xiaomi.eu naar Android 8 is gegaan, werkt mijn SNS app niet meer (foutcode 900).
SNS wilt mij niet helpen, ik heb mijn Mi 6 geroot, dus ik vraag mij af wie hetzelfde probleem heeft?

Zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Verder ben ik wel tevreden over de laatste rom-updates van Xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat heb je gedaan om het probleem proberen op te lossen?

App data weggegooid?
App opnieuw geïnstalleerd?
Factory reset nadat je van Android 7 naar 8 bent gegaan?
Root tijdelijk uitgeschakeld?
App geïnstalleerd om te maken dat je root hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
- App data weggegooid
- App opnieuw geïnstalleerd
- Geen factory reset gedaan, dat niet
- Root tijdelijk uitgeschakeld in Magisk
- Bovenstaande + na herstart opnieuw proberen

Voor de update naar Android 8 had ik al root en werkte de SNS app zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hoe zit het nou eigenlijk met de Mi 6.
Als je een internationale versie koopt, kun je hem dan gewoon in het nederlands gebruiken met NL playstore? of niet?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dfrenner schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:04:
Hoe zit het nou eigenlijk met de Mi 6.
Als je een internationale versie koopt, kun je hem dan gewoon in het nederlands gebruiken met NL playstore? of niet?
Er is geen internationale versie.
Verder, nee, Miui levert geen rom mee waar NL in aanwezig is.

Je kunt wel gebruik maken van de Global rom waar de Play store automatisch in zit.
Je kunt wel gebruik maken van de Xiaomi.eu rom waar NL en de Play Store automatisch inzitten.

Edit: Er blijkt sporadisch alsnog een Internationale versie te bestaan. Aangezien er geen Band 20/800Mhz op zit, vertrouw ik het zaakje niet helemaal. Op eigen risico is hier de link:
https://forum.xda-develop...al-version-t3655823/page2
ezra070 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:15:
- App data weggegooid
- App opnieuw geïnstalleerd
- Geen factory reset gedaan, dat niet
- Root tijdelijk uitgeschakeld in Magisk
- Bovenstaande + na herstart opnieuw proberen

Voor de update naar Android 8 had ik al root en werkte de SNS app zonder problemen.
Je kunt nu een aantal dingen doen:
- Wachten totdat iemand anders hetzelfde probleem meldt met dezelfde of een andere bank-app.
- Hopen dat iemand anders hetzelfde heeft, maar dan met een non-geroot toestel, zodat je weet dat het probleem niet aan je geroote telefoon met Android 8 ligt.
- Een Factory Reset uitvoeren omdat je van Android 7 naar Android 8 bent gegaan.
- Als dat niet werkt, dan zou je roottoegang moeten verwijderen, je telefoon is op dat moment toch leeg en alleen de SNS app installeren.
- Ten slotte, doorgeven wat wel of juist wel heeft geholpen voor de mensen die in dit topic meelezen.

Deze stap heb je waarschijnlijk al gedaan: zoeken naar soortgelijke problemen bij een geroot Android toestel of bij custom roms.

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 25-01-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Iemand al de nieuwe gcam geprobeerd?

https://forum.xda-develop...amera-hdr-t3655762/page49

Blijkbaar werkt bijna alles nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
@Kiswum, bedankt voor het meedenken.
Heb eerlijk gezegd nu weinig tijd om een factory reset te doen, maar misschien van het weekend.

Ik meld mij iig. weer wanneer ik meer weet.

@IAmNice, de nieuwe nog niet niet.
Paar roms geleden nog geprobeerd en toen vond ik het mwah. Gebruik nu de standaard camera of Open Camera.
Ik zie op de laatste 2 pagina's niet alleen maar positieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
ezra070 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:30:
@Kiswum, bedankt voor het meedenken.
Heb eerlijk gezegd nu weinig tijd om een factory reset te doen, maar misschien van het weekend.

Ik meld mij iig. weer wanneer ik meer weet.

@IAmNice, de nieuwe nog niet niet.
Paar roms geleden nog geprobeerd en toen vond ik het mwah. Gebruik nu de standaard camera of Open Camera.
Ik zie op de laatste 2 pagina's niet alleen maar positieve reacties.
Ja vandaar de bijna. Beetje moeilijk in te schatten, verschilt per rom enzo blijkbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jimster schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:42:
Net een update melding gekregen, NCAMIEK. Wat ik direct merk is dat de meldingen nu anders in beeld komen. De iconen zien er ook anders uit bij de theme die ik gebruik.
Bij mij kwam ie vandaag ook eindelijk binnen, althans, als we het over dezelfde hebben:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4628/26041075738_d259d9a5f4_c.jpg

Ben er wel tevreden over tot dusver, notificaties idd een stuk beter nu (was vooral bij WhatApp nog wel eens ergerlijk), en de UI in het algemeen ziet er weer een stukje strakker uit met idd wat nieuwe icons (gek genoeg ook bij de alternatieve launcher die ik gebruik), naast wat nieuwe animaties en een iets andere indeling van de settings. Ook is het Android security patch level naar december 2017 gebracht, wat wel hoog tijd was nmm.

Had lichte hoop dat nu ook eindelijk NL als taal, of op z'n minst regio, was toegevoegd in de Global Stable rom, maar die hoop was ijdel helaas :-(. Zal ook wel niet meer komen in afzienbare tijd. Hopelijk nu wel niet meer al te lang wachten op de update naar Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
Hoe verhoudt die NCAMIEK 9.2.2.0 zich toch de xiaomi.eu MIUI 9.3? Die is ook net uit.

[ Voor 13% gewijzigd door LED-Maniak op 26-01-2018 21:00 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Weemism ik kan met die versie die jij laat zien gewoon Nederlands als regio kiezen. Weet je zeker dat je dat zelf niet ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
Caelorum schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 04:32:
@Weemism ik kan met die versie die jij laat zien gewoon Nederlands als regio kiezen. Weet je zeker dat je dat zelf niet ook kan?
Heb ik ook niet als region.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Caelorum schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 04:32:
Toch wel vrij zeker ja. Onderstaand screenshots van resp. de regio en taalselectie waarbij ik met de pijl heb aangegeven waar 'Dutch' resp. 'Netherlands' dan zou moeten staan, maar in mijn geval ontbreekt. Daaronder het versiescherm met omcirkeld mijn versie van MIUI.

Of bedoel je iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4743/39024146875_d864ffcde9_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4750/39024146785_1e5aa6c98f_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4610/39024147005_85e0c76ba3_c.jpg

Het lijkt iig o.a. te zorgen voor problemen met de Microsoft Launcher die ik gebruik die, ondanks dat je deze op Nederlands kan instellen, in de verschillende updateversies die de laatste tijd zijn uitgekomen vaak vasthoudt aan de region waardoor de UI elementen (deels) op Engels blijven staan.

Hetzelfde geldt ook voor veel andere apps, die automatisch en niet user-aanpasbaar de Engelstalige i.p.v. de Nederlandstalige versie installeren (w.o. Google), en wat in veel gevallen ook niet te wijzigen is bij de instellingen van die app. Wel kan ik bij Google iig instellen dat ie Nederlandse foutcorrectie en NL als zoekregio gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Weemism schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:55:
[...]

Toch wel vrij zeker ja. Onderstaand screenshots van resp. de regio en taalselectie waarbij ik met de pijl heb aangegeven waar 'Dutch' resp. 'Netherlands' dan zou moeten staan, maar in mijn geval ontbreekt. Daaronder het versiescherm met omcirkeld mijn versie van MIUI.

Of bedoel je iets anders?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het lijkt iig o.a. te zorgen voor problemen met de Microsoft Launcher die ik gebruik die, ondanks dat je deze op Nederlands kan instellen, in de verschillende updateversies die de laatste tijd zijn uitgekomen vaak vasthoudt aan de region waardoor de UI elementen (deels) op Engels blijven staan.

Hetzelfde geldt ook voor veel andere apps, die automatisch en niet user-aanpasbaar de Engelstalige i.p.v. de Nederlandstalige versie installeren (w.o. Google), en wat in veel gevallen ook niet te wijzigen is bij de instellingen van die app. Wel kan ik bij Google iig instellen dat ie Nederlandse foutcorrectie en NL als zoekregio gebruikt.
Bij mij hetzelfde verhaal. Ook deze versie en geen NL als regio of als taal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Weemism bij mij staat daar Nepal, New California, New Zealand, Nicaragua. Nederlands kan ik zo snel niet vinden in de lijst zelf, maar als ik er op zoek wel. Bij mij staat die nu bovenaan geselecteerd (blauw) als Netherlands (system). Onder languages heb ik overigens geen Dutch staan en ik denk ook niet dat dat er nog gaat komen.
Afbeeldingslocatie: https://ccnyqg-db3pap001.files.1drv.com/y4mQMyHO7Uvcw5kl92_yc03p7nstNbfZOg6evMEY9SqEqQAAC_E_WNSs5xhff5FwD1JphNUBgky3JyTleUTG5sUNxKt_HtTmEDKUydC5styKujEClzD4fW1yCwlPAvTg8tLaQGQO3DaE8dcMnrIcEYB-bTG9DtWXvQSEPSLWTrUxhMNBM8sugs-osknA8nQsT9eRgJ5TL8IuLED5HCNoXlzqw?width=371&height=660&cropmode=none

Mijn versienummers zijn overigens exact hetzelfde als die van jou. Misschien ook even zoeken op Netherlands in de region lijst (via zoekveld)?

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 27-01-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Caelorum schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Misschien ook even zoeken op Netherlands in de region lijst (via zoekveld)?
Net geprobeerd maar geen resultaat helaas ook op die manier. Merkwaardig wel dat dat verschilt, ondanks dezelfde MIUI versie.

V.w.b. de localisatie naar het Nederlands, Xiaomi heeft dat middels crowdsourcing uitbesteed. Ik heb wel eens op die site gekeken en toen was iets van 60% vertaald. Mezelf toen ook aangemeld als vertaler, maar daar is nooit een respons op gekomen, volgens mij ligt dat dus idd aardig op z'n gat. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Weemism schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:14:
[...]
Net geprobeerd maar geen resultaat helaas ook op die manier. Merkwaardig wel dat dat verschilt, ondanks dezelfde MIUI versie.[...]
Ik moet wel zeggen dat ik MIUI er weer compleet opnieuw op heb gezet middels adb. Wellicht dat ik toch een iets andere versie heb gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Zo de bootloader unlocked is wel echt gekut hoor. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik krijg eenr rare 86006 chinese error. Snap daar niks van en daarna moet ik blijkbaar global dev rom installeren.
Updater app zegt dat ik naar fastboot moet gaan om te installeren.
Ok top, moet daarvoor bootloader unlocken. Ja hallo zeg??? Wat is dit nou weer. Is echt gedoe zeg. Ik heb guide na guide gelezen en niemand heeft dit opgemerkt?

EDIT: Yup okay dit is echt heel slecht zeg. Global dev rom downloaden van China/Global normale versie geven allemaal error Android versie terwijl ik op de nieuwste Android zit. Dus oude gedownload, krijg dezelfde error weer. Wat een gedoe allemaal. Zit gewoon op Global en krijg een rare 86006 Chinese tekst error alweer.

[ Voor 26% gewijzigd door IAmNice op 27-01-2018 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Weemism schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Net geprobeerd maar geen resultaat helaas ook op die manier. Merkwaardig wel dat dat verschilt, ondanks dezelfde MIUI versie.

V.w.b. de localisatie naar het Nederlands, Xiaomi heeft dat middels crowdsourcing uitbesteed. Ik heb wel eens op die site gekeken en toen was iets van 60% vertaald. Mezelf toen ook aangemeld als vertaler, maar daar is nooit een respons op gekomen, volgens mij ligt dat dus idd aardig op z'n gat. Jammer.
Hier is het topic om NL toegevoegd te krijgen. Met meer likes, interacties en confirms, maakt de kans groter dat NL wordt toegevoegd.

Help mijn oproep bovenaan het wensenlijstje te krijgen:

http://en.miui.com/thread-1052212-1-1.html

Ik heb me ook aangemeld als vertaler, maar zowel miui als de admins hebben niets van zich laten horen. Er is ook geen duidelijk e-mail adres te vinden van de admin.
Op dat soort forums werkt schreeuwen beter dan rustig afwachten. Ik probeer er binnenkort weer meer werk van te maken.

@IAmNice ook mijn guide gebruikt met de nieuwste TWRP versie? Daarmee kun je ook vast wel de Global rom installeren (maar nog beter zou de Xiaomi.eu rom zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 28-01-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Kiswum schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Hier is het topic om NL toegevoegd te krijgen. Met meer likes, interacties en confirms, maakt de kans groter dat NL wordt toegevoegd.

Ik heb me ook aangemeld als vertaler, maar zowel miui als de admins hebben niets van zich laten horen. Er is ook geen duidelijk e-mail adres te vinden van de admin.
Op dat soort forums werkt schreeuwen beter dan rustig afwachten. Ik probeer er binnenkort weer meer werk van te maken.

@IAmNice ook mijn guide gebruikt met de nieuwste TWRP versie? Daarmee kun je ook vast wel de Global rom installeren (maar nog beter zou de Xiaomi.eu rom zijn).
Ik kan op dit moment niet eens TWRP flashen. Ik krijg de bootloader niet unlocked.

De oplossing was blijkbaar eerst de global dev rom installeren en dan je telefoon toevoegen via een menu. Dus ik netjes 5(!!!) versies van de global dev rom(chinees ook geprobeerd) geinstalleerd. Telkens weer de error 86006: Chinese tekst bij het klikken. Ik kan geen Chinees ik weet god donders niet wat er aan de hand is.

Dus bji poging 6 met een hele oude versie van de dev rom is het eindelijk gelukt.

Krijg je doodleuk "tried unlocking bootloader for 72 hours error." Ik denk meteen "Huh? ik heb helemaal niet 72 uur lang geprobeerd de bootloader te unlocken. Was het omdat ik zoveel roms heb geinstalleerd en telkens op "add device to account" hebt gespamd?" Blijkt het gewoon de wachttijd te zijn in broken English.

Het is niet bepaald beginnersvriendelijk zo met Xiaomi hoor. Daar mogen ze best aan werken als ze internationaal willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kiswum schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:49:
[...]

[...]
Ik zal er wel gigantisch omheen kijken, maar ik kan buiten het 'favoriten' van je post geen upvote of like knop vinden :? . Ben overigens wel gewoon ingelogd met m'n Mi account, dus als ik mis hoor ik graag!

Vertaling zelf staat er dus nog minder voor dan ik me kon herinneren, op 30% dus kennelijk, niet op de 60% die ik in m'n hoofd had. Ik vind het toch wat merkwaardig, ook al eerder hier een keer gezegd, dat heel wat obscuurder talen/dialecten wel compleet zijn, en NL niet. Duidelijk natuurlijk dat NL ook geen formele markt voor Xiaomi is nog (ondanks de warehouses in Spanje en Polen inmiddels), maar iets lijkt er toch niet goed te gaan met de projectleiding van de NL vertaling op Crowdin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Weemism schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:45:
[...]

Ik zal er wel gigantisch omheen kijken, maar ik kan buiten het 'favoriten' van je post geen upvote of like knop vinden :? . Ben overigens wel gewoon ingelogd met m'n Mi account, dus als ik mis hoor ik graag!

Vertaling zelf staat er dus nog minder voor dan ik me kon herinneren, op 30% dus kennelijk, niet op de 60% die ik in m'n hoofd had. Ik vind het toch wat merkwaardig, ook al eerder hier een keer gezegd, dat heel wat obscuurder talen/dialecten wel compleet zijn, en NL niet. Duidelijk natuurlijk dat NL ook geen formele markt voor Xiaomi is nog (ondanks de warehouses in Spanje en Polen inmiddels), maar iets lijkt er toch niet goed te gaan met de projectleiding van de NL vertaling op Crowdin.
Of misschien minder vraag naar? Wij zijn wel de beste Engelse sprekers na de native countries. Dat is niet bepaald mis. Ik vind dat het er alsnog mag komen, maar ik heb mijn telefoon in Engels en heb er 0 problemen mee. Niet dat een telefoon gebruiken echt zo moeilijk is hoor, dat begrijp ik wel. Wellicht daarom is er minder voortgang en vind niemand het echt erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
ezra070 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:03:
Sinds Xiaomi.eu naar Android 8 is gegaan, werkt mijn SNS app niet meer (foutcode 900).
SNS wilt mij niet helpen, ik heb mijn Mi 6 geroot, dus ik vraag mij af wie hetzelfde probleem heeft?

Zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Verder ben ik wel tevreden over de laatste rom-updates van Xiaomi.eu
Sinds deze update accepteert zowel Bunq als de Rabobank bankieren en Rabobank wallet app de vingerafdruk scanner niet. Ik heb een factory reset gedaan maar dat heeft het niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Robbie T schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:15:
[...]

Sinds deze update accepteert zowel Bunq als de Rabobank bankieren en Rabobank wallet app de vingerafdruk scanner niet. Ik heb een factory reset gedaan maar dat heeft het niet opgelost.
Met de ASN Bankieren app hetzelfde probleem. Andere bankapps doen het nog wel, N26 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
@Robbie T & @Morked, ik heb gisteren een factory reset gedaan: probleem onveranderd.
Ter aanvulling: ICS Cards, Robeco, etc. werken zonder problemen (voor factory reset ook).

Volgens mijn zijn de ASN Bankieren app en die van SNS hetzelfde, De Volksbank N.V., maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ezra070 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:23:
@Robbie T & @Morked, ik heb gisteren een factory reset gedaan: probleem onveranderd.
Ter aanvulling: ICS Cards, Robeco, etc. werken zonder problemen (voor factory reset ook).

Volgens mijn zijn de ASN Bankieren app en die van SNS hetzelfde, De Volksbank N.V., maar weet het niet zeker.
ASN, SNS en de Volksbank zijn inderdaad hetzelfde bedrijf, dus lijkt logisch dat die drie apps tegelijkertijd niet functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
ivm bovenstaande, heb ik een reactie geplaatst op het SNS forum (oa. met een samenvatting van hier, ASN-klant ed.).
Hoop dat ik daar wat meer info kan (ver)krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@ezra070 Twee andere apps die niet, of iig regelmatig niet, functioneren met de EU rom zijn die van Netflix en PayPal. Gebruik je die toevallig ook, en werken die wel?

Het zijn ook deze problemen die me uiteindelijk hebben doen besluiten me maar bij de officiële Global rom te houden, ook al blijft het wat mij betreft wel een nadeel dat je dan dus op het Engels bent aangewezen, en zoals gezegd veel apps onaanpasbaar defaulten naar een Engelstalige versie (incl. zelfs de desktopversie van Whatsapp Web die daardoor supertraag wordt a.g.v. de woordcorrectie die daardoor ook onaanpasbaar op Engels staat).

Overigens niet dat ik problemen heb met de taal zoals @IAmNice aangeeft dat het voor hem daarom geen issue is, maar ik vind het gewoon prettiger om al m'n interface elementen in het Nederlands te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
@Weemism, PayPal app gebruik ik niet, maar die van Netflix dan weer wel.
Netflix werkt zonder problemen hier. Net als al mijn andere apps.

Ben jaren geleden gestopt met de global rom te gebruiken daar juist deze in mijn ogen altijd tragen/onstabieler was dan de Xiaomi.eu-rom.
Ben verder echt tevreden met de Xiaomi.eu-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Hoe lang hoort de xiaomi.eu rom te installeren. Ik heb hem een uurtje laten staan en hij blijft maar op het laad scherm.

Precies gedaan wat ze zeiden. Wipe data correct.

EDIT: Weer goed gedaan. Ga naar oreo XIAOMI.EU weekly en gcam erop zetten. Laat wel weten wat het verschil is. Heb er goede dingen over gehoord.

[ Voor 30% gewijzigd door IAmNice op 03-02-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-08 20:14
Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Ik ben inmiddels al bijna een jaar in bezit van mijn mooie Mi6 die ik naar volle tevredenheid gebruik. Maaar... nu wil het geval dat ik in Kaatsheuvel woon (dat gat bij de Efteling :p) en Tele2 als provider heb met een maandelijks opzegbaar sim-only abonnement. Helaas kan ik bij mij in de buurt alleen gebruik maken van H+ en vrijwel zelden van 4G/LTE (alleen in steden als Tilburg). Helaas heeft Tele2 vorige week hun 3G snelheden drastisch verlaagd, dus dit is geen pretje zo. Nu is mijn vraag dus of iemand (het liefst in een dorp ipv stad) ervaring heeft met de Mi6 i.c.m. een andere provider en 4G. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Timoo_FR Easy, gewoon gebruik maken van T-Mobile.
Ik gebruik mijn Mi6 met Vodafone en T-Mobile in diverse gehuchten/dorpen en Eindhoven. Ik heb geen problemen ervaren met die simkaarten. Tevens had ik in Hongarije een prima snelheid in de omgeving van Kecskemét en Boedapest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Timoo_FR schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:26:
Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Ik ben inmiddels al bijna een jaar in bezit van mijn mooie Mi6 die ik naar volle tevredenheid gebruik. Maaar... nu wil het geval dat ik in Kaatsheuvel woon (dat gat bij de Efteling :p) en Tele2 als provider heb met een maandelijks opzegbaar sim-only abonnement. Helaas kan ik bij mij in de buurt alleen gebruik maken van H+ en vrijwel zelden van 4G/LTE (alleen in steden als Tilburg). Helaas heeft Tele2 vorige week hun 3G snelheden drastisch verlaagd, dus dit is geen pretje zo. Nu is mijn vraag dus of iemand (het liefst in een dorp ipv stad) ervaring heeft met de Mi6 i.c.m. een andere provider en 4G. Alvast bedankt! :)
Naast Tele 2 gebruikt alleen T-Mobile de moderne frequentie/band voor 4G, alle overige zitten nog (grotendeels) op de oudere 800Mhz band die niet door de Mi 6 wordt ondersteund.

Ik woon zelf niet in Kaatsheuvel, maar wellicht dat je bij een vriend/kennis/collega/familie, waar vast wel een T-Mobile klant tussen zit, kan vragen hoe zijn/haar ervaring is met de dekking van T-Mobile bij jou in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Timoo_FR schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:26:
Ik heb ook een Mi6 i.c.m. met Vodafone.

Heb op dit moment (Apeldoorn, buiten het centrum) 4G verbinding. Maar het schommelt vaak tussen H+ en 4G.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
Dank voor jullie reacties!

Ik zie op de kaarten van 4gmasten.nl dat er in Kaatsheuvel 3 masten staan.

KPN op 3 masten: 800 & 2x 800+1800
Tele2 op 3 masten: 3x 800+2600
T-Mobile op 2 masten: 1800+2100 & 900+1800+2100

Als ik over zou stappen op Sim-Only van T-Mobile ga ik €22 per maand betalen voor hetzelfde abonnement waar ik bij Tele2 nu €15 voor betaal, geen schokkende bedragen natuurlijk maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Timoo_FR schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:47:

Als ik over zou stappen op Sim-Only van T-Mobile ga ik €22 per maand betalen voor hetzelfde abonnement waar ik bij Tele2 nu €15 voor betaal, geen schokkende bedragen natuurlijk maar toch..
Nu is Tele2 ook een prijsvechter en volgens mij sowieso altijd goedkoper dan de grote drie. De dekking is echter ook wat minder zoals je zelf hebt ervaren. Je zou kunnen wachten op een actie of prijsveranderingen van T-Mobile en/of kunnen overwegen gebruik te maken van T-Mobile Samen waarbij je met een aantal bekenden een groepje kan maken en daarmee tot 5 euro korting op je factuur kan krijgen.

Ik weet niet wat het abbo van 22 euro wat je linkt omvat, maar ik heb zelf bijv. een sim only abbo van €14,99 met onbeperkt bellen in NL en vanuit de EU, 120 minuten náár de EU en 5 GB data. Vergeet ook niet dat het streamen van audiodiensten als Spotity bij T-Mobile niet van je databundel af gaat, als dat de reden zou zijn voor je om te denken dat je een grotere bundel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS92
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 23:18
Timoo_FR schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:47:

Je kan ook kijken naar Simpel of Ben. Zijn andere providers maar zitten op het T-mobile netwerk. Ik betaal nu bij Simpel 15 euro voor 500 minuten en 6gb internet en 4G. Ben zit rond diezelfde prijs, maar heeft ook maandelijks opzegbare abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
BarryS92 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:42:
[...]

Je kan ook kijken naar Simpel of Ben. Zijn andere providers maar zitten op het T-mobile netwerk. Ik betaal nu bij Simpel 15 euro voor 500 minuten en 6gb internet en 4G. Ben zit rond diezelfde prijs, maar heeft ook maandelijks opzegbare abonnementen.
Dankjewel Barry, ik zie dat de snelheden van Simpel en Ben ongeveer gelijk liggen rond 75 Mbps, sommige providers zeggen dat ze 256 Mpbs bieden, is dit verschil enigszins merkbaar of is 75 Mbps ruim voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS92
Timoo_FR schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:50:
[...]

Dankjewel Barry, ik zie dat de snelheden van Simpel en Ben ongeveer gelijk liggen rond 75 Mbps, sommige providers zeggen dat ze 256 Mpbs bieden, is dit verschil enigszins merkbaar of is 75 Mbps ruim voldoende?
Hiervoor had ik T-mobile, en die claimde een hogere snelheid dan Simpel. Ik merk eigenlijk geen verschil. Alles gaat voor me gevoel gewoon lekker snel. :)
Je moet jezelf ook afvragen of je echt een hoge snelheid nodig hebt op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
BarryS92 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:59:
[...]

Hiervoor had ik T-mobile, en die claimde een hogere snelheid dan Simpel. Ik merk eigenlijk geen verschil. Alles gaat voor me gevoel gewoon lekker snel. :)
Je moet jezelf ook afvragen of je echt een hoge snelheid nodig hebt op je telefoon.
Precies! Dan ga ik denk ik maar overstappen naar Ben en dan zelfs nog naar een goedkoper abonnement, aangezien ik de 5GB die ik nu heb echt nooit op maak, misschien ooit eens een maandje de helft als ik mijn Spotify library plotseling kwijt ben. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS92
Timoo_FR schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:03:
[...]

Precies! Dan ga ik denk ik maar overstappen naar Ben en dan zelfs nog naar een goedkoper abonnement, aangezien ik de 5GB die ik nu heb echt nooit op maak, misschien ooit eens een maandje de helft als ik mijn Spotify library plotseling kwijt ben. :9~
En mocht het toch niet bevallen kan je bij een maandelijks abonnement altijd opzeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Voor wie een stabiele unofficial LOS 14.1 zoekt:
https://forum.xda-develop...help-make-kernel-t3705513

Deze gebruik ik al maanden zonder echt blokkerende issues.

De 14.1 OFFICIAL komt eraan door dezelfde dev!

[ Voor 11% gewijzigd door iisworks op 10-02-2018 14:29 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken