@
Kiswum Het maakt verder ook niet uit. Ik gaf alleen aan dat het voor mijn gevoel omslachtig was. Dat gevoel had ik de eerste keer toen ik het 'nodig' had ook. Het was verder niet als aanval bedoelt ofzo
Wat ik bedoelde met de eerste keer was dat ik het op
19 17 juli had gevolgd en toen ook melding van heb gemaakt dat de usb-kabel ook een optie is:
Kiswum in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken" Wat Loewn toen inderdaad heeft bevestigd. Het zou handig zijn als dat bij stap 16 erbij komt te staan, want eigenlijk is deze stap optioneel als je geen usb stick wilt gebruiken. Daarnaast heeft niet iedereen een usb-stick die in bijv. de Mi6 past.
Hieronder nog wat punten mbt het proces voor de mi6:
Stap 7 en 9 heb ik toen niet gevolgd en zijn eigenlijk overbodig. Stap 7, omdat je hiervoor de app in stap 1 hebt gedownload en in stap 2 hebt uitgevoerd en in stap 11 echt gaat unlocken. Stap 9, omdat je geen internet nodig hebt op het toestel, het toestel niet geconfigureerd hoeft te zijn met een miui-account en omdat de services als Find my phone e.d. niet aan hoeven te staan op het toestel.
Stap 8 is noodzakelijk. Iig voor de Mi6 is het echt nodig, anders wordt je telefoon niet gevonden (dat was zo bij mij iig).
Stap 15 is geen actie die je zelf hoeft te doen en dus geen stap.
Stap 24 is wellicht mogelijk voor miui en afgeleiden, maar ik weet niet of het ook mogelijk is voor een custom rom als lineageos voor de Mi6. Heb het nog niet getest, maar ik kan mij voorstellen dat je echt miflash moet gebruiken om weer miui te krijgen.
Sidenote: Hoewel Xiaomi.eu ROM uiteraard prima is, vroeg hij alleen om een manier om zeker te zijn dat er niet met de ROM is geknoeid. De Global Stable ROM van Xiaomi zelf is redelijk schoon van vage Chinese apps e.d. en is dus ook zeker een optie. Die flashen is denk ik het makkelijkst met de MiFlash tool. Daar hoef je dan verder ook niets voor te doen, behalve de laaste ROM downloaden en de tool en je telefoon aan de PC hangen.
[
Voor 12% gewijzigd door
Caelorum op 18-10-2017 00:34
]