Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
De instructies van @Kiswum zijn omslachtig met een losse USB stick. Je zou gewoon met een USB-C data-kabel de ROM over moeten kunnen kopieren. Dat is bij mij ook goed gegaan.
Deze uitleg is verder ook wel verhelderend: http://en.miui.com/a-234.html (dat zijn ook exact de stappen die ik uiteindelijk heb gedaan, behalve dan dus het goede kabeltje ipv micro-usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Caelorum schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:35:
De instructies van @Kiswum zijn omslachtig met een losse USB stick. Je zou gewoon met een USB-C data-kabel de ROM over moeten kunnen kopieren. Dat is bij mij ook goed gegaan.
Deze uitleg is verder ook wel verhelderend: http://en.miui.com/a-234.html (dat zijn ook exact de stappen die ik uiteindelijk heb gedaan, behalve dan dus het goede kabeltje ipv micro-usb)
Wat zou je graag anders willen zien, dan kan ik de handleiding eventueel aanpassen.

Kan het zijn dat je het volgende nog niet had gezien:
*note: Om de rom te installeren kan je gebruik maken van een USB stick via een USB-C OTG kabel, maar je kunt de telefoon vanuit TWRP ook aan je pc koppelen om de rom op je telefoon te plaatsen
Daar waar je USB stick leest, zou je dus: usb-aan-pc, kunnen lezen.

Persoonlijk voer ik zo veel mogelijk handelingen direct op mijn telefoon uit. De kans op fouten is dan vaak wat kleiner en ik hoef niet van de bank naar de pc te verplaatsen ;)

p.s. de fastboot methode laat slechts een gedeelte van de gehele installatie zien. Waar komt je rom vandaan, waar komt TWRP vandaan, etc. etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 17-10-2017 23:41 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kiswum schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:39:
[...]
Wat zou je graag anders willen zien, dan kan ik de handleiding eventueel aanpassen.

Kan het zijn dat je het volgende nog niet had gezien:[...]
Wellicht, al meen ik mij te herinneren dat dat de eerste keer dat ik het las er nog niet in stond. Toevallig later toegevoegd?
[...]Persoonlijk voer ik zo veel mogelijk handelingen direct op mijn telefoon uit. De kans op fouten is dan vaak wat kleiner en ik hoef niet van de bank naar de pc te verplaatsen ;)
In dat geval kan je het ook via de meegeleverde updater-app op de telefoon doen toch?

Zelf overigens al een keer in de situatie geweest dat de telefoon helemaal niets meer deed. De miflash-tool heeft er toen gelukkig nog wat van kunnen bakken ^^

Btw, iemand al ervaring met deze tool? http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=663972 xiaomitool.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Caelorum schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:45:
[...]

Wellicht, al meen ik mij te herinneren dat dat de eerste keer dat ik het las er nog niet in stond. Toevallig later toegevoegd?

[...]

In dat geval kan je het ook via de meegeleverde updater-app op de telefoon doen toch?

Zelf overigens al een keer in de situatie geweest dat de telefoon helemaal niets meer deed. De miflash-tool heeft er toen gelukkig nog wat van kunnen bakken ^^

Btw, iemand al ervaring met deze tool? http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=663972 xiaomitool.com
Je reactie was eigenlijk overhaast want de handleiding heb ik in enkele maanden geleden aangepast, maar je hebt de aanpassing niet meer gelezen:
Kiswum wijzigde deze reactie 23-07-2017 12:23 (15%)
Reden: Via TWRP kun je data overzetten vanuit Windows. Bedankt voor de duidelijkheid Loewn
In dit geval was je reactie ook niet geheel van toepassing om het eventuele probleem van ozzy99 op te lossen als hij een bloated firmware heeft.
Zie hier de reactie waar je op reageerde:
Weemism in "[Xiaomi Mi 6] Ervaringen & Discussie"

In dat geval zal je niet ver komen met de updater app. Die is vooral geschikt voor updates en het installeren van de standaard Chinese/Global rom. Die is niet geschikt om TWRP te installeren of om de Xiaomi.eu rom op je Chinese / webshop rom te plaatsen.

Om de rom om te zetten naar de Xiaomi.eu versie kwam je niet veel verder met de Fastboot instructies. Hiervoor had je nog andere handleidingen moeten raadplegen of je kende de instructies nog uit je hoofd.

Wellicht zou je mijn handleiding alsnog volledig kunnen lezen om te zien of die wel of niet interessant is voor iemand die van een 0-punt moet starten. Mocht je aanvullingen hebben, dan zie ik die graag tegemoet om de handleiding te verbeteren. Echter blijft de basis: goed lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Kiswum Het maakt verder ook niet uit. Ik gaf alleen aan dat het voor mijn gevoel omslachtig was. Dat gevoel had ik de eerste keer toen ik het 'nodig' had ook. Het was verder niet als aanval bedoelt ofzo :)

Wat ik bedoelde met de eerste keer was dat ik het op 19 17 juli had gevolgd en toen ook melding van heb gemaakt dat de usb-kabel ook een optie is: Kiswum in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken" Wat Loewn toen inderdaad heeft bevestigd. Het zou handig zijn als dat bij stap 16 erbij komt te staan, want eigenlijk is deze stap optioneel als je geen usb stick wilt gebruiken. Daarnaast heeft niet iedereen een usb-stick die in bijv. de Mi6 past.

Hieronder nog wat punten mbt het proces voor de mi6:
Stap 7 en 9 heb ik toen niet gevolgd en zijn eigenlijk overbodig. Stap 7, omdat je hiervoor de app in stap 1 hebt gedownload en in stap 2 hebt uitgevoerd en in stap 11 echt gaat unlocken. Stap 9, omdat je geen internet nodig hebt op het toestel, het toestel niet geconfigureerd hoeft te zijn met een miui-account en omdat de services als Find my phone e.d. niet aan hoeven te staan op het toestel.
Stap 8 is noodzakelijk. Iig voor de Mi6 is het echt nodig, anders wordt je telefoon niet gevonden (dat was zo bij mij iig).
Stap 15 is geen actie die je zelf hoeft te doen en dus geen stap.
Stap 24 is wellicht mogelijk voor miui en afgeleiden, maar ik weet niet of het ook mogelijk is voor een custom rom als lineageos voor de Mi6. Heb het nog niet getest, maar ik kan mij voorstellen dat je echt miflash moet gebruiken om weer miui te krijgen.

Sidenote: Hoewel Xiaomi.eu ROM uiteraard prima is, vroeg hij alleen om een manier om zeker te zijn dat er niet met de ROM is geknoeid. De Global Stable ROM van Xiaomi zelf is redelijk schoon van vage Chinese apps e.d. en is dus ook zeker een optie. Die flashen is denk ik het makkelijkst met de MiFlash tool. Daar hoef je dan verder ook niets voor te doen, behalve de laaste ROM downloaden en de tool en je telefoon aan de PC hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2017 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Caelorum schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:30:
[...]

Sidenote: Hoewel Xiaomi.eu ROM uiteraard prima is, vroeg hij alleen om een manier om zeker te zijn dat er niet met de ROM is geknoeid. De Global Stable ROM van Xiaomi zelf is redelijk schoon van vage Chinese apps e.d. en is dus ook zeker een optie.
Klopt, en dat antwoord heeft ie ook van mij gehad, maar in mijn ervaring is vraag 2 dan vervolgens meestal dat men het alsnog niet vertrouwt, wil flashen en dan vraagt hoe dat dat moet, vandaar mijn verwijzing daarnaar.

Goed, en dank, iig dat een en ander in de bovenstaande posts wat dat betreft weer is verduidelijkt dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Caelorum schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:30:

Hieronder nog wat punten mbt het proces voor de mi6:
Stap 7 en 9 heb ik toen niet gevolgd en zijn eigenlijk overbodig. Stap 7, omdat je hiervoor de app in stap 1 hebt gedownload en in stap 2 hebt uitgevoerd en in stap 11 echt gaat unlocken. Stap 9, omdat je geen internet nodig hebt op het toestel, het toestel niet geconfigureerd hoeft te zijn met een miui-account en omdat de services als Find my phone e.d. niet aan hoeven te staan op het toestel.
Stap 8 is noodzakelijk. Iig voor de Mi6 is het echt nodig, anders wordt je telefoon niet gevonden (dat was zo bij mij iig).
Stap 15 is geen actie die je zelf hoeft te doen en dus geen stap.
Stap 24 is wellicht mogelijk voor miui en afgeleiden, maar ik weet niet of het ook mogelijk is voor een custom rom als lineageos voor de Mi6. Heb het nog niet getest, maar ik kan mij voorstellen dat je echt miflash moet gebruiken om weer miui te krijgen.
Bedankt voor je reactie!

Ik zie inderdaad dat ik een reactie op je had gegeven, maar ik kon niet veel met je feedback merk ik nu. Dat komt doordat je aangaf dat je niet zeker wist wat je in TWRP had gedaan. Dat je het proces niet nog een keer gaat doorlopen, dat kan ik me goed voorstellen, dat heb ik ook niet meer gedaan. Op basis daarvan had ik de handleiding op dat moment niet aangepast. Het is een proces die je misschien maar 1 keer doet en vooral voor beginneling is het zeer belangrijk dat het dan in 1 keer goed gaat zonder foutmeldingen. Mocht je een foutmelding krijgen, dan moet duidelijk zijn waar het aan ligt.

Mede daardoor heb ik een aantal extra controles ingebouwd. Die controles kun je overslaan, maar als achteraf blijkt dat er iets niet klopt dan kwam dat bijvoorbeeld naar voren bij bijvoorbeeld stappen 7 en 9. Om zeker te zijn dat je goed bent ingelogd met je Mi account, is stap 9 wel essentieel. Dat gedeelte is in dat topic erg vaak fout gegaan, hetzelfde geldt voor OEM unlocking en USB Debugging. In dit geval schaadt overdaad niet.

Stap 24 is niet alleen voor Miui, maar voor alle type rom's. De handleiding is geschreven voor beginners, maar eigenlijk moet je wel meer kennis hebben van Android om dit soort acties uit te voeren. Stap 24 is daardoor eigenlijk meer een "ter info" dingetje.

Wat mij betreft is de lucht nu geklaard en bedankt voor je feedback :)

Ter info voor de rest, het gaat om deze handleiding:
Kiswum in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-03 22:39
Duidelijk, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ben ik ook de blije bezitter van mijn MI6. Besteld op Lazada Thailand. Als je daar iemand kent voor een leveradres werkt het perfect. Met global ROM en in een gesloten box. In Yangon, Myanmar zijn er nu echte fysieke MI shops. Gek om mijn favoriete telefoon opeens echt vast te kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 12:47
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:28:
Ondertussen ben ik ook de blije bezitter van mijn MI6. Besteld op Lazada Thailand. Als je daar iemand kent voor een leveradres werkt het perfect. Met global ROM en in een gesloten box. In Yangon, Myanmar zijn er nu echte fysieke MI shops. Gek om mijn favoriete telefoon opeens echt vast te kunnen pakken.
Best veel Mi shops ook! Ook de tv's en andere hebbedingetjes zijn er goed leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 21:55
Sinds Juli in het bezit van de Mi6 en dat is een record voor mij. Normaal wissel ik om de 2 maanden van telefoons (is een soort hobby van mij). Ik ben ook nog niet van plan om te wisselen omdat er op dit moment niet echt een interessante telefoon is. Enige telefoon die me aan het twijfelen zet is de LG V30 maar die is nog leverbaar in Nederland.

Ik ben zeer tevreden over de Mi6 maar ik heb wel 2 dingen waar ik me aan stoor.

- Ik vind de trilfunctie zwak. Ik heb vaak dat ik de Mi6 niet voel in mijn broekzak. Is er een mogelijkheid om de trilstand te verhogen? Via instellingen kan ik dit niet vinden. (ja tril functie staat aan)
- Ik krijg Smart unlock niet werkend. Elke keer als ik bijv via bluetooth met een apparaat verbind krijg ik de smart unlock melding. Elke keer voeg ik het apparaat toe als veilig, maar vervolgens moet ik de telefoon nog steeds via mijn vingerafdruk scanner of code unlocken. Hij is momenteel verbonden met mijn smartwatch en smart unlock werkt niet terwijl de smartwatch is toegevoegd als veilig. Via instellingen kun je smartunlock niet eens vinden. Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig nieuws hier de laatste tijd. Iemand nog iets gehoord van wanneer MIUI9 uitkomt als stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:45:
Weinig nieuws hier de laatste tijd. Iemand nog iets gehoord van wanneer MIUI9 uitkomt als stable?
De weekly (wel MIUI 9) geen optie?

Draait hier als een trein. Erg goede accuduur.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12
Het viel mij zojuist op dat ik op mijn dialpad onder de cijfers Russische letters heb ipv ABC etc. Ik draai op de Global ROM. Hebben jullie dit ook?
Toestel al gereboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:45:
Bij deze: MIUI 9 Global ROM starts hitting Xiaomi Mi 6.

Formele uitroldatum is vanaf 2 november zoals het artikel aangeeft, maar een aantal toestellen lijkt de update naar MIUI9 nu al te ontvangen. Zojuist zelf nog even geprobeerd, maar hij pikt vooralsnog niets op.

Ben wel benieuwd te horen als het iemand hier wel is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog geen update beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiaomi komt steeds dichter bij. Over 6 dagen openen ze officieel in Spanje. Kijk op mi.com/es. Benieuwd naar de prijzen. Indien deze democratisch zijn komt er waarschijnlijk snel een einde aan de verkoop vanop Chinese sites en zullen ook de veel te dure zogenaamde Nederlandse en Belgische Xiaomi webwinkels eindelijk hun zaakje mogen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als verse eigenaar van een mi6 vandaag wilde ik gelijk de nieuwe MIUI9 erop zetten. Nu zie ik dat ik een keuze heb.
hier de xiaomi eu STABLE en en.miui.com, alleen de miui.com-landing page zegt dat het miui9 is maar de ROM heet 8.5 ?

Welke wordt door jullie aangeraden? De .eu of de .com? Ik neig naar de .eu want daar lijkt alles een stuk beter op rolletjes te lopen als ik het forum daar zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@CT de stable op die pagina is MIUI8! De dev rom is MIUI9 en heeft versie (7.10.19). Aan die versies moet je niet teveel tillen. Dat is een ontwikkelaarsversienummering en de MIUI8/9 is marketingversienummering.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 01-11-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 01:51
Hallo. Ik ben mezelf ook aan het oriënteren om een nieuwe toestel te nemen. De Xiaomi Mi6 valt ook zeker in de smaak. een paar dingetjes die mij doen twijfelen zijn: 64gb niet uitbreidbaar en de 4G beperktheid. Is het nu helemaal niet mogelijk om 4G te kunnen ontvangen met dit toestel? Of is dit afhankelijk per provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Timmiboy schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:06:
Hallo. Ik ben mezelf ook aan het oriënteren om een nieuwe toestel te nemen. De Xiaomi Mi6 valt ook zeker in de smaak. een paar dingetjes die mij doen twijfelen zijn: 64gb niet uitbreidbaar en de 4G beperktheid. Is het nu helemaal niet mogelijk om 4G te kunnen ontvangen met dit toestel? Of is dit afhankelijk per provider?
Alleen Vodafone en KPN (en de virtuele providers op die netwerken) hebben een beperkte dekking op 4G in de buitengebieden. T-mobile en Tele2 hebben volledige dekking op 4G op de Mi6.

Persoonlijk vind ik 64GB meer dan genoeg, anders kan je ook nog kiezen voor de 128GB variant. Vroeger (voor streamen ingeburgerd was en je je muziekcollectie lokaal op je toestel had) was opslag m.i. relevanter, maar dat hangt af van je persoonlijke gebruiksdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Weemism schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:26:
[...]

Alleen Vodafone en KPN (en de virtuele providers op die netwerken) hebben een beperkte dekking op 4G in de buitengebieden. T-mobile en Tele2 hebben volledige dekking op 4G op de Mi6.

Persoonlijk vind ik 64GB meer dan genoeg, anders kan je ook nog kiezen voor de 128GB variant. Vroeger (voor streamen ingeburgerd was en je je muziekcollectie lokaal op je toestel had) was opslag m.i. relevanter, maar dat hangt af van je persoonlijke gebruiksdoeleinden.
Bedankt voor de info. Ik heb liever het 128gb model. Echter kan ik geen abonnement vinden met dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
@Timmiboy Ik denk ook niet dat je dat gaat vinden in Nederland.

Wat ik je nog wel wil meegeven, is dat het loont om het toestel los te kopen en daarbij een voordelig en passend sim-only abbonnement uit te zoeken. Echter kan ik niet in je portemonnee kijken en weet dus niet of een dergelijke eenmalige uitgave haalbaar is voor je. Mocht dit wel het geval zijn en je besluit het toestel online aan te schaffen, let er dan goed op dat je dit doet bij een site die de mogelijkheid aanbiedt om het toestel op zo'n manier te verzenden dat je douanekosten/importheffingen voorkomt.

[ Voor 1% gewijzigd door rbr210 op 02-11-2017 10:33 . Reden: aan verkeerde persoon geadresseerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rbr210 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 01:02:
@Weemism Ik denk ook niet dat je dat gaat vinden in Nederland.

[...]
Ik denk dat je @Timmiboy bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:12
Weemism schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:26:
[...]

Absoluut niet mijn ervaring. Ik heb de Mi6 nu een paar maanden in bezit en ik heb deze in gebruik met dual sim (Tele2 4G onbeperkt voor data & Vodafone 4g zakelijk voor bellen) en ik heb echt geen 100% 4G dekking. Ik woon in Tilburg en ben redelijk voor onderweg voro mijn werk. Buitenland is altijd 3G of slechter bij Tele2 (ze hebben geen contracten voor roamingpartners) en in NL heb ik vaak zat slechte of langzame verbinding. H+ is het hoogste dat ik doorgaans haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Tarz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:01:
[...]

Absoluut niet mijn ervaring. Ik heb de Mi6 nu een paar maanden in bezit en ik heb deze in gebruik met dual sim (Tele2 4G onbeperkt voor data & Vodafone 4g zakelijk voor bellen) en ik heb echt geen 100% 4G dekking. Ik woon in Tilburg en ben redelijk voor onderweg voro mijn werk. Buitenland is altijd 3G of slechter bij Tele2 (ze hebben geen contracten voor roamingpartners) en in NL heb ik vaak zat slechte of langzame verbinding. H+ is het hoogste dat ik doorgaans haal.
Dat ligt dan ook aan de dekking van het gehele netwerk van Tele2 dat nog niet optimaal is. Ik had het over het technische aspect, namelijk wordt 4G optimaal ondersteunt, en dat is bij Tele2, in tegenstelling tot KPN en Vodafone, wel degelijk het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Weemism schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:50:
[...]

Dat ligt dan ook aan de dekking van het gehele netwerk van Tele2 dat nog niet optimaal is. Ik had het over het technische aspect, namelijk wordt 4G optimaal ondersteunt, en dat is bij Tele2, in tegenstelling tot KPN en Vodafone, wel degelijk het geval.
Ok, dan snap ik je vorige post denk ik niet goed (of ik lees em verkeerd), waarin het ging over dekking op 4G in buitengebieden en dat die bij Tele2 wel volledig was... ik zeg nergens technisch staan :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Tarz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:58:
[...]

Ok, dan snap ik je vorige post denk ik niet goed (of ik lees em verkeerd), waarin het ging over dekking op 4G in buitengebieden en dat die bij Tele2 wel volledig was... ik zeg nergens technisch staan :) :+
Nee klopt, maar dat was wel de kern van de vraag van @Timmiboy , die vroeg:
Is het nu helemaal niet mogelijk om 4G te kunnen ontvangen met dit toestel? Of is dit afhankelijk per provider?
en daar was mijn antwoord dus op gericht :) , maar buiten die context was m'n antwoord inderdaad niet duidelijk dan idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
Weemism schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:08:
[...]

Nee klopt, maar dat was wel de kern van de vraag van @Timmiboy , die vroeg:
[...]

en daar was mijn antwoord dus op gericht :) , maar buiten die context was m'n antwoord inderdaad niet duidelijk dan idd.
Duidelijk verhaal, sorry, mijn fout voor het niet lezen van de context. Excuses :)

P.S: Iemand al Miui9 stable update, ik zie dat de uitrol is gestart, maar kan niet zo goed vinden wanneer de international version er komt voor jan en alleman...

[ Voor 16% gewijzigd door Tarz op 02-11-2017 13:10 . Reden: P.S regel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

CT schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:43:
Als verse eigenaar van een mi6 vandaag ..
en toen was ik al geen eigenaar meer :P meteen al scherm problemen, en de camera is echt ... :'(
ga nu een huawei proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

CT schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:46:
[...]

en toen was ik al geen eigenaar meer :P meteen al scherm problemen, en de camera is echt ... :'(
ga nu een huawei proberen.
Hmmm, beide klachten herken ik niet vanuit zowel mijn eigen ervaring en uit wat hier in dit topic doorgaans wordt geschreven. Maar jammer dan idd, hopelijk ben je meer tevreden over een Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Weemism schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:59:
[...]

Hmmm, beide klachten herken ik niet vanuit zowel mijn eigen ervaring als wat hier in dit topic doorgaans wordt geschreven. Maar jammer dan idd, hopelijk ben je meer tevreden over een Huawei.
Ja misschien zijn mijn verwachtingen gewoon te hoog, maar ik merk ook wel dat de 'reviews' online niet helemaal met de waarheid overeen komen. Met name de camera. Als ik een review zou maken, en de camera op een tripod plaats en een stil object fotografeer dan komt ook de mi6 wel goed uit de bus.
Dus ik heb ook wel wat geleerd voor mezelf, namelijk het vinden van reviews die de camera in het echt testen (en die zijn er maar weinig, meeste reviewers blijven lekker achter hun bureau zitten op youtube helaas).
Zoals een bewegend object, mensen, dieren, of lopend over straat in de schemering etc. dan merk je dat de mi6 echt heel erg onbetrouwbaar is (ik kom van een oude iphone 6, die kwa specs een echt veel slechtere camera zou moeten zijn op alle vlakken, realiteit is dus anders..).

Overigens was het scherm probleem echt een fabrieksfout vermoed ik, waar ik dikke pech mee had, toestel kwam ook verder echt wel degelijk op mij over en MIUI voelde alsof ik gewoon weer een iPhone had (wat uiteraard voor sommige slecht of goed kan zijn, ik vind dat wel prettig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@CT Een objectieve van mijn kant komt er nog aan. Ik wachtte vooral op een aantal bugs die werden gefixt en op Miui9 voor mijn Mi2 en Mi4. Dat is nu zo goed als klaar, maar ik moet mijn ervaring nog geheel uitschrijven. Helaas zitten er nog wat andere opdrachten tussen waardoor de Mi6 review steeds verder doorschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:05
Ja waar blijft MIUI9 , vraag het me echt af. 2 november toch? Tijd in china is allang 3 november. Mmmh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
IAmNice schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:20:
Ja waar blijft MIUI9 , vraag het me echt af. 2 november toch? Tijd in china is allang 3 november. Mmmh..
http://en.miui.com/thread-972606-1-1.html:
MIUI 9 Global Stable ROM will be released for Redmi Note 4 Qualcomm/Redmi Note 4X, Mi MIX 2, Mi Max 2 in early November, 2017

Blijkbaar zit de Mi6 niet bij de launch van de Global Stable MIUI9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

WahWah schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:32:
[...]

http://en.miui.com/thread-972606-1-1.html:
MIUI 9 Global Stable ROM will be released for Redmi Note 4 Qualcomm/Redmi Note 4X, Mi MIX 2, Mi Max 2 in early November, 2017

Blijkbaar zit de Mi6 niet bij de launch van de Global Stable MIUI9
De Mi6 is bij mijn weten wel concreet benoemd voor (vanaf) 2 november zoals ik hierboven al ergens schreef. Mogelijk rollen ze gestaffeld per regio, of idd per localization uit omwille van de druk op de updateservers. Tot dusver heb ik dat eigenlijk bij alle merken ook zo gezien qua uitrol.

Nog even geduld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Weemism schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:40:
[...]

De Mi6 is bij mijn weten wel concreet benoemd voor (vanaf) 2 november zoals ik hierboven al ergens schreef. Mogelijk rollen ze gestaffeld per regio, of idd per localization uit omwille van de druk op de updateservers. Tot dusver heb ik dat eigenlijk bij alle merken ook zo gezien qua uitrol.

Nog even geduld denk ik.
Ja laten we het hopen dan...weet niet welke website ik moet geloven en niet. Pas me eerste Xiaomi telefoon, dus ben helemaal niet bekend in deze scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Blijf het een raar gedoe vinden, die update naar MIUI 9. Ik krijg een bericht va de forum app van MIUI versie 9 global released en download now etc etc. Ga je naar de pagina is het het zelfde oude bericht dat gepusht wordt... developer rom en hoe je moet fastboot unlocken enz enz.

Ik wil gewoon de global rom stable zoals aangekondigd?

* Tarz is ongeduldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Tarz schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:52:
[...]

Ik wil gewoon de global rom stable zoals aangekondigd?

* Tarz is ongeduldig
Net ook even zitten zoeken of er geen manier is om de update te pushen i.p.v. de OTA af te wachten. Kwam er niet verder mee, maar zag op Android Central dat daar dan weer alleen specifiek de Mix 2, Max 2 en Note 4 genoemd worden die in de komende twee à drie weken worden uitgerold. Die kosten dus al tijd, en daarna moet de Mi6 dus nog komen.
The stable version of the ROM will be rolled out to the Redmi Note 4, Mi Mix 2, and the Mi Max 2 in the next two to three weeks, with a beta build available for all three devices right away. There's no mention regarding when the other devices will receive the update, but we'll share more details as we get them.
Kan dus zomaar nog een paar weken duren vrees ik (hoewel er dus wel al berichten zijn van gebruikers die de update zelfs al vóór 2 november hebben ontvangen op hun Mi6). Hoe dan ook, tot die tijd check ik denk ik wel een keer of twee of drie keer per dag via de updater of ie niet toch ineens wil binnenrollen :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Waarom wacht men op een Stable versie van een Miui rom? Waarom vinden zij dat beter dan de Developer builds?

Persoonlijk heb ik veel slechte(re) ervaring met Stable builds, met name doordat ze niet meerwaarde bieden dan Dev builds. Het is vaak een verzameling Dev's die bij elkaar worden gezet en er soms zelfs opzichtige bugs inzitten. Na een week of 4 worden ze gerepareerd, maar dan exclusief de laatste bug patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Beste mi6 bezitters. Ff. een vraag. Ik. Heb zojuist de camera app van Google pixel 2 voor snapdragon 835 toestellen. Deze zou aanzienlijk betere resultaten opleveren. Ik kan hem echter niet openen. Krijg een foutmelding. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zou je het kunnen oplossen? Verder nog iemand een suggestie voor een andere camera app die betere resultaten geeft dan de standaard app van xiaomi? Hoor graag van jullie. Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Ben een overweging aan het maken om ook een Xiaomi Mi6 te gaan aanschaffen. Vindt het een interessante phone met veel rekenkracht aan boord. Ben een beetje aan het zoeken naar een phone met een Snapdragon 835 aan boord, waar ik weer een beetje mee wil gaan gamen {Emulators]. Wil 'm graag in abonnement vorm. Ben nog een beetje aan het twijfelen met de 64gb. Had liever de 128gb versie gehad, maar die word helaas niet aangeboden in een abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
zuukie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:04:
Beste mi6 bezitters. Ff. een vraag. Ik. Heb zojuist de camera app van Google pixel 2 voor snapdragon 835 toestellen. Deze zou aanzienlijk betere resultaten opleveren. Ik kan hem echter niet openen. Krijg een foutmelding. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zou je het kunnen oplossen? Verder nog iemand een suggestie voor een andere camera app die betere resultaten geeft dan de standaard app van xiaomi? Hoor graag van jullie. Bvd.
Yup zelfde hier, niemand krijgt hem echt werkend als je kijk op de XDA forums.
Timmiboy schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:47:
Ben een overweging aan het maken om ook een Xiaomi Mi6 te gaan aanschaffen. Vindt het een interessante phone met veel rekenkracht aan boord. Ben een beetje aan het zoeken naar een phone met een Snapdragon 835 aan boord, waar ik weer een beetje mee wil gaan gamen {Emulators]. Wil 'm graag in abonnement vorm. Ben nog een beetje aan het twijfelen met de 64gb. Had liever de 128gb versie gehad, maar die word helaas niet aangeboden in een abonnement
Koop hem lekker zelf, niet via een importeur. Scheelt je heel veel, genoeg geld over voor dat abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nog terugkomend op de rollout van Miui 9 voor de Mi 6, nieuw nieuws op Android Authority suggereert dat er daarin drie batches zullen zijn met in batch 1 vanaf de 2e de eerder genoemde RedMi Note 4, Mi Max 2 en Mi Mix 2, vanaf midden november de Redmi Y1, Redmi Y1 Lite, Redmi 4, Mi 5 en Mi Max, en pas vanaf begin december de overige toestellen die in aanmerking komen, zoals de Mi 6 dus.

Beetje vreemd vind ik het wel aangezien de Mi 6 m.i. toch wel het vlaggenschip toestel is, maar dus kennelijk pas als een van de laatsten aan de beurt is. Voordeel is dan wel dat zoals @Kiswum aangeeft het hopelijk ook betekent dat de eerste bugs inmiddels uit Miui 9 zijn gepatched op basis van de ervaringen bij de uitrol op de eerder geüpdate toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Weemism schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:21:
Nog terugkomend op de rollout van Miui 9 voor de Mi 6, nieuw nieuws op Android Authority suggereert dat er daarin drie batches zullen zijn met in batch 1 vanaf de 2e de eerder genoemde RedMi Note 4, Mi Max 2 en Mi Mix 2, vanaf midden november de Redmi Y1, Redmi Y1 Lite, Redmi 4, Mi 5 en Mi Max, en pas vanaf begin december de overige toestellen die in aanmerking komen, zoals de Mi 6 dus.

Beetje vreemd vind ik het wel aangezien de Mi 6 m.i. toch wel het vlaggenschip toestel is, maar dus kennelijk pas als een van de laatsten aan de beurt is. Voordeel is dan wel dat zoals @Kiswum aangeeft het hopelijk ook betekent dat de eerste bugs inmiddels uit Miui 9 zijn gepatched op basis van de ervaringen bij de uitrol op de eerder geüpdate toestellen.
Wow en hier betaal je dan voor? Je koopt een flagship, en dan gaan ze al die rot budget telefoons updaten. Wtf Xiaomi. Als er bugs inzitten, fix ze dan voor je flagship en niet voor die cheap dingen die toch minder belangrijk zijn. Flagship en wat oudere flagships hebben het meeste betaald. Lekker dan Xiaomi. Kan me herinneren dat eerste uitrol beta ook voor Mi 6 als eerst is, ze hebben dus ook meer dan genoeg test tijd en resultaten gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door IAmNice op 04-11-2017 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
IAmNice schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:57:
[...]
Als er bugs inzitten, fix ze dan voor je flagship en niet voor die cheap dingen die toch minder belangrijk zijn. Flagship en wat oudere flagships hebben het meeste betaald. Lekker dan Xiaomi.[...]
Waarom denk je dat die "cheap dingen" minder belangrijk voor Xiaomi is? Hun voornaamste afzetmarkt zijn China en India. Van beide markten vermoed ik dat die "cheap dingen" by far het meeste opbrengen, een veelvoud van de flagship-modellen.

En flagship zegt natuurlijk ook niet zo veel. Het zegt alleen dat het op het moment van lanceren het beste is wat de fabrikant kan maken. Ondersteuning zegt het ook niet veel over. Veel meer merken die zo'n toestel al snel te grabbel gooien.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 04-11-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Caelorum schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:16:
[...]

Waarom denk je dat die "cheap dingen" minder belangrijk voor Xiaomi is? Hun voornaamste afzetmarkt zijn China en India. Van beide markten vermoed ik dat die "cheap dingen" by far het meeste opbrengen, een veelvoud van de flagship-modellen.

En flagship zegt natuurlijk ook niet zo veel. Het zegt alleen dat het op het moment van lanceren het beste is wat de fabrikant kan maken. Ondersteuning zegt het ook niet veel over. Veel meer merken die zo'n toestel al snel te grabbel gooien.
Wat ik dus belachelijk vind, waarom release je dan wel de beta eerder voor je flagship?

Waar is de incentive dan om een duurdere product van Xiaomi te kopen, want meer ondersteuning? Het is net als Samsung ineens besluit om alle goedkope A/J modellen maar eerder te updaten en de Note 8 kan wel wachten.

Dan kun je net zo goed een goedkope model kopen voor ondersteuning. Misschien brengen die telefoons het meest op, maar als je het meest betaalt is het wel klote als niet het beste krijgt van wat ze bieden.

Als Xiaomi er zo over denkt, dan vind ik dat wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

Jimster schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:26:
[...]

Ik heb zelf deze screenprotector die ik op Ebay heb gekocht.
http://www.ebay.nl/itm/2P...i-Mi-6-5-15-/201988085514
Merk is Connics. Kost echt niks. Zit prima op mijn toestel. Hij is wel dunner dan gebruikelijke screenprotectors. Nadeel: Het is echt een vingerafdrukmagneet.
Korte terugkoppeling; heb deze screen protector inmiddels geplaatst en kan de ervaring van Jimster volledig onderschrijven. Protector valt geheel vlak op het scherm, geen rand meer waar lucht onder de protector zit. Wat mij betreft één van de beste protectors voor dit toestel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 09:54
Weemism schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:21:
Beetje vreemd vind ik het wel aangezien de Mi 6 m.i. toch wel het vlaggenschip toestel is, maar dus kennelijk pas als een van de laatsten aan de beurt is.
Mi 6 is nooit uitgebracht in India, wellicht dat het daarom wat langer zal duren.

Mi Mix 2 en Mi A1 worden ginds als flagships gepromoot.

[ Voor 7% gewijzigd door Fettel op 05-11-2017 06:43 ]

Yaha!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
zuukie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:04:
De Google Camera app van de Pixel 2 (v5.1.014) werkt alleen als je Mi 6 unlocked / rooted is. In build.prop moet dit toegevoegd worden:
persist.camera.HAL3.enabled=1
Je kunt ook de zip versie van de SnapDragonPRO Camera flashen vanuit TWRP. Is sowieso een goede camera app en voegt meteen bovenstaand toe.

Daarna werkt de laatste versie van de Google Camera app. Maar nog niet perfect; mooie HDR plaatjes, maar een foto nemen duurt lang. Dit kun je verbeteren door te spelen met de instellingen, maar dan werkt autofocus weer niet lekker. Ik heb de ideale instellingen nog niet gevonden.

Ik draai nu LineageOS 14.1 en bovenstaand werkt dan goed. Heb ook de Pixel 2 Launcher geinstalleerd, werkt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Ik ben dus op zoek naar een 128gb versie. Hoe zit het met de garantie/service als ik er een aanschaf via Gearbest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbr210
Timmiboy schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 03:42:
Ik ben dus op zoek naar een 128gb versie. Hoe zit het met de garantie/service als ik er een aanschaf via Gearbest?
Dat soort informatie vind je op een subpagina van de betreffende website en ga je over het algemeen niet voorgekauwd krijgen op een forum als tweakers.net. Als je een prijsvergelijker wilt hebben dat een overzicht genereert van de aanbieders van het model dat je wenst, raad ik je deze website aan.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rbr210 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:36:
[...]

Dat soort informatie vind je op een subpagina van de betreffende website en ga je over het algemeen niet voorgekauwd krijgen op een forum als tweakers.net. Als je een prijsvergelijker wilt hebben dat een overzicht genereert van de aanbieders van het model dat je wenst, raad ik je deze website aan.

Succes!
Je was me voor, want dat dus inderdaad. Als ik ook je eerdere vragen zo lees @Timmiboy moet je misschien nog even goed nadenken of dit wel is wat je wil. In mijn ervaring is GearBest op zich behoorlijk klantvriendelijk en reageert snel op vragen, maar het blijft een aankoop in China.

Als je dus met een garantiegeval zit zal het hoe dan ook meer gedoe zijn dan wanneer je je een toestel in een NL webshop of in de winkel koopt. Je zit met lange verzendtijden, risico dat je bestelling daarbij 'kwijtraakt', moeilijkere communicatie (want alles in het Engels), sneller misverstanden over wat de garantie inhoudt, geen EU wetgeving v.w.b. je consumentenrechten (bijv. het recht op minimaal 2 jaar garantie), en risico op een naheffing van de BTW en inklaringskosten als je toestel door de douane wordt onderschept om maar een paar dingen te noemen.

Je moet dus bereid zijn dat risico te nemen voor het voordeel wat je ervoor terugkrijgt, nl. een uniek en in dit geval zeer gunstig geprijsde telefoon, maar dat is zeker niet voor iedereen de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Bedankt voor de reactie. Ik ga er nog eens rustig naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem vanaf morgen online in Spanje kopen via de officiële website van Xiaomi. Daar vind je ook de links naar een aantal winkels zoals Carrefour waar je hem binnenkort ook fysiek kan kopen. Er zijn ook een aantal fysieke MI winkels in Madrid. Je koopt dan in de EU en hebt dus ook recht op 2 jaar garantie. Hij kost er wel meer dan in Zuid oost Azië. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Verwijderd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:18:
Je kan hem vanaf morgen online in Spanje kopen via de officiële website van Xiaomi. Daar vind je ook de links naar een aantal winkels zoals Carrefour waar je hem binnenkort ook fysiek kan kopen. Er zijn ook een aantal fysieke MI winkels in Madrid. Je koopt dan in de EU en hebt dus ook recht op 2 jaar garantie. Hij kost er wel meer dan in Zuid oost Azië. Succes!
Schijnbaar zijn er wat problemen bij Xiaomi spanje. Zijn een paar dagen uitgesteld. Krijg het ook niet voor mekaar bij bestellen om regio aan te passen. Ook zie ik dat het alleen om de 64gb versie gaat. Ik zit trouwens te kijken bij AliExpress. Verzending is via DHL 7-14days. Zouden hier extra kosten bij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

DHL is altijd extra kosten + extra extra kosten omdat dat ze extra kosten moeten rekenen en daar rekenen ze dan extra kosten voor... als je uit china besteld moet je altijd de lokale post kiezen, je wacht dan wel 1of 2 maanden op je product. Genoeg info in het andere topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 19:04
wian schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:22:
[...]

De Google Camera app van de Pixel 2 (v5.1.014) werkt alleen als je Mi 6 unlocked / rooted is. In build.prop moet dit toegevoegd worden:

[...]

Je kunt ook de zip versie van de SnapDragonPRO Camera flashen vanuit TWRP. Is sowieso een goede camera app en voegt meteen bovenstaand toe.

Daarna werkt de laatste versie van de Google Camera app. Maar nog niet perfect; mooie HDR plaatjes, maar een foto nemen duurt lang. Dit kun je verbeteren door te spelen met de instellingen, maar dan werkt autofocus weer niet lekker. Ik heb de ideale instellingen nog niet gevonden.

Ik draai nu LineageOS 14.1 en bovenstaand werkt dan goed. Heb ook de Pixel 2 Launcher geinstalleerd, werkt erg fijn.
Dank hiervoor, dit ga ik testen. Verhelpt dit ook het probleem dat als je in Whatsapp een foto wil maken de boel reboot?

Zit nou zelf op RR 5.8.5, is voor mij de meest stabiele rom al heb ik Lineage nog niet geprobeerd. Ben wel benieuwd naar Android Oreo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
@Timmiboy Ik las je bericht over AliExpress en DHL. Het is waar dat DHL in veel gevallen voor een iets snellere zending kan zorgen en daar zijn extra kosten mee gemoeid.

Ik heb nog even in mijn account bij Banggood gekeken waar ik mijn telefoon heb besteld. Dat heb ik gedaan op 20 juni en op 30 juni heb ik mijn telefoon in ontvangst genomen. Dat is wellicht niet indicatief voor de gemiddelde levertijd, maar ik kan me niet voorstellen dat het heel veel langer zal duren. In ieder geval heb ik ook van andere forumleden gelezen dat zij via Banggood hun toestel snel ontvingen.

Als laatste wil ik je meegeven dat je rekening moet houden met het risico op BTW- en inklaringskosten wanneer je uit China spullen koopt. Daarom doe je er verstandig aan om een aanbieder uit te zoeken die een verzendmethode aanbiedt waarmee dat wordt omzeild. Dat is onder andere de reden dat ik heb gekozen voor de aanschaf bij Banggood, deze verzendoptie heet daar Priority Direct Mail. Je kan ook even hier in het forum zoeken op die termen om er wat meer over te lezen.

Wederom succes met het uitpluizen van alle opties!

edit: eigenlijk hoor deze post in dit topic thuis

[ Voor 5% gewijzigd door rbr210 op 08-11-2017 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:44
Je kan al eenvoudig naar MIUI 9 Global Stable updaten hoor:

De rom kan je hier downloaden: http://en.miui.com/download-326.html#480 (MIUI8 in de naam is een typo)
Daarna de zip op je telefoon plaatsen en de update starten via About Phone -> System updates -> Choose update package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
Ik heb een vraag over welke kernel (popkern, hasty) en ROM combinatie de beste batterijduur verschaft. Ik gebruik mijn telefoon uitsluitend voor IM-en, sporadisch JijBuizen, websurfen, Twitter, Instagram, mailen en bellen. Kom heel eenvoudig de dag door met een volle accu en als ik heel druk ben, en dus weinig tijd heb om mijn telefoon intensief te gebruiken, trek ik bijna 2 dagen op 1 lading. Dus in principe heb ik niets te klagen.

Momenteel heb ik de Hasty kernel geïnstalleerd i.c.m. met de weekly van Xiaomi.eu. Mijn MI6 is geroot, maar voordat ik zelf allemaal custom ROM's uit ga proberen, wilde ik toch hier nog even vragen wat jullie ervaringen zijn en/of er bepaalde combo's aangeraden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rbr210 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:37:
Ik heb een vraag over welke kernel (popkern, hasty) en ROM combinatie de beste batterijduur verschaft. Ik gebruik mijn telefoon uitsluitend voor IM-en, sporadisch JijBuizen, websurfen, Twitter, Instagram, mailen en bellen. Kom heel eenvoudig de dag door met een volle accu en als ik heel druk ben, en dus weinig tijd heb om mijn telefoon intensief te gebruiken, trek ik bijna 2 dagen op 1 lading. Dus in principe heb ik niets te klagen.

Momenteel heb ik de Hasty kernel geïnstalleerd i.c.m. met de weekly van Xiaomi.eu. Mijn MI6 is geroot, maar voordat ik zelf allemaal custom ROM's uit ga proberen, wilde ik toch hier nog even vragen wat jullie ervaringen zijn en/of er bepaalde combo's aangeraden worden.
Zelf geen ervaring mee, maar misschien kan je je vraag ook beter in dit topic neerzetten, verwacht dat daar wat meer kennis zit m.b.t. custom roms i.c.m. Xiaomi toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
@Weemism Ik heb daar gekeken en kreeg de indruk dat in dat topic voornamelijk MIUI ROM bediscussieerd werd, dat is immers een custom ROM op zich. Zal toch even een poging wagen. Heb ook rond gekeken op XDA, maar daar wordt iets dergelijks niet echt centraal besproken. Iedere ROM en custom kernel heeft daar een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rbr210 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:11:
@Weemism Ik heb daar gekeken en kreeg de indruk dat in dat topic voornamelijk MIUI ROM bediscussieerd werd, dat is immers een custom ROM op zich. Zal toch even een poging wagen. Heb ook rond gekeken op XDA, maar daar wordt iets dergelijks niet echt centraal besproken. Iedere ROM en custom kernel heeft daar een eigen topic.
Ja, realiseerde me bij het zoeken dat dat idd niet het meest ideale topic is, maar de mods hebben kennelijk besloten om alle Xiaomi toestellen v.w.b. custom roms in één topic te stoppen, en dit te wijden aan de roms van Xiaomi zelf en de Xiaomi.eu roms. Maar verwachtte dat áls je al ergens een antwoord zou kunnen verwachten op je vraag je daar de meeste kans zou maken gezien m'n verwachting dat je daar meer Tweakers zou vinden die überhaupt custom rom kennis hebben (dus ook buiten die van Xiaomi(.eu)). Dat is in dit topic hier wat minder denk ik.

Maar opvallend dat je dus ook niet veel op XDA kan vinden erover, als je het daar niet vindt wordt het wel lastig idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbr210
Ik kan daar wel de nodige ervaringen lezen met specifieke custom ROM's en custom kernels. Maar een centraal topic waarin bediscussieerd wordt welke combinaties mensen hebben geprobeerd en de ervaringen die ze daarmee hebben, bestaat ook daar niet. Dat laat nog een optie open en dat is zelf gaan uitproberen. Dat vergt alleen veel tijd en ik hoopte dat een beetje te kunnen verkorten met input/sturing van ervaringsdeskundigen.

Even afwachten wat er hier nog voortvloeit uit mijn post in beide topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Wat betekent dat er een custom rom op de mi6 zit? Kun je er dan wel vrij eenvoudig een andere rom op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
zuukie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:29:
Wat betekent dat er een custom rom op de mi6 zit? Kun je er dan wel vrij eenvoudig een andere rom op zetten?
Er zijn genoeg verschillende roms te vinden die je op je Mi6 kan zetten. Kijk hier maar even

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

zuukie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:29:
Ja. Het toestel is dan reeds unlocked en heeft naar alle waarschijnlijkheid een custom recovery waarmee je heel makkelijk een andere ROM erop kunt zetten.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 12:33
Is dit toestel wel waard om te kopen? na 5 6 maanden?
Graag ervaringen en advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
MrOsman schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:32:
Nog steeds het goedkoopste S835 toestel. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
wouterg00 schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:34:
[...]

Nog steeds het goedkoopste S835 toestel. Wat wil je weten?
Of het waard is om dit nu nog te kopen of te wachten op de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
MrOsman schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:44:
[...]

Of het waard is om dit nu nog te kopen of te wachten op de nieuwe.
De nieuwe duurt nog wel 4 maanden, en als Samsung de S845 soc opkoopt voor de S9 is de beschikbaarheid erg laag voor twee maanden, en de resell prijzen minstens 100 euro hoger. Bovendien kost de Mi7 waarschijnlijk sowieso veel geld, geruchten gaan over 400-500 euro. Dan kan je nog beter een Mi6 nu kopen en die over een jaartje verkopen en de Mi7 kopen als hij goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
wouterg00 schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:47:
[...]

De nieuwe duurt nog wel 4 maanden, en als Samsung de S845 soc opkoopt voor de S9 is de beschikbaarheid erg laag voor twee maanden, en de resell prijzen minstens 100 euro hoger. Bovendien kost de Mi7 waarschijnlijk sowieso veel geld, geruchten gaan over 400-500 euro. Dan kan je nog beter een Mi6 nu kopen en die over een jaartje verkopen en de Mi7 kopen als hij goedkoper is.
Wouter bedankt voor je antwoord,
Wat is het verschil tussen Global Version en Global Rom? ik ben nu aan het kijken bij geekbuying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
MrOsman schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:49:
[...]

Wouter bedankt voor je antwoord,
Wat is het verschil tussen Global Version en Global Rom? ik ben nu aan het kijken bij geekbuying
Niets, alleen de verpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
wouterg00 schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:15:
[...]

Niets, alleen de verpakking
heb nu 1 gevonden 325 euro alleen US Charge EU is op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
MrOsman schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:19:
[...]

heb nu 1 gevonden 325 euro alleen US Charge EU is op :(
Een US > eu stekker kan je voor een halve euro bij dx.com kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
wouterg00 schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:29:
[...]

Een US > eu stekker kan je voor een halve euro bij dx.com kopen
hmm gaan ik even kijken, :) Mi A1 ook een mooie toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Mantis schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:52:
Je kan al eenvoudig naar MIUI 9 Global Stable updaten hoor:

De rom kan je hier downloaden: http://en.miui.com/download-326.html#480 (MIUI8 in de naam is een typo)
Daarna de zip op je telefoon plaatsen en de update starten via About Phone -> System updates -> Choose update package.
Zojuist maar even op deze manier MIUI 9 geinstalleerd. Via de telefoon krijg ik hem niet, ook niet als ik zoek naar updates. Maar hij staat er nu op, en zo te zien is de typo ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

WahWah schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:51:
[...]

Zojuist maar even op deze manier MIUI 9 geinstalleerd. Via de telefoon krijg ik hem niet, ook niet als ik zoek naar updates. Maar hij staat er nu op, en zo te zien is de typo ook verholpen.
Yep, ook op die manier geïnstalleerd zoals @Mantis aangaf, waarvoor dank nog! Installatie was eenvoudig en werkt goed. Zoals in de bovenstaande posts aangegeven vindt de formele OTA uitrol van MIUI 9 naar de Mi6 pas vanaf december plaats.

De update nu een paar dagen in gebruik, geen echt opzichtige verbeteringen vind ik, meeste wat opvalt is nog wel het multitaskmenu en hier en daar wat kleine optische tweaks. In hoeverre de standaard launcher is veranderd heb ik nog niet echt naar gekeken aangezien ik de Microsoft launcher gebruik, en die me tot dusver goed bevalt (nu daar eindelijk ook Nederlandstalige lokalisatie voor is). Voor de rest lijkt MIUI9 op de Mi6 helemaal stabiel, snel en goed werkend voor zover ik kan zien.
MrOsman schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:32:
Absoluut nog relevant als je 'm voor rond de 350-380 euro kan vinden (los van evt. importheffingen en inklaringskosten). Zoals @wouterg00 aangeeft heeft het toestel met de SD835 nog steeds de snelste SOC op de markt en is het gewoon een erg strak, stijlvol en zeer goed presterend toestel voor een in verhouding absurd lage prijs (los van de iets zwakkere camerasoftware). Het enige minpunt tot dusver vind ik de fragiliteit van iig het 64GB model met de glazen achterkant, glijdt snel van oppervlakten af en krast relatief snel (de achterzijde dan). Maar als je bereid bent een case eromheen te doen (die zelfs wordt meegeleverd) heb je daar ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:34
WahWah schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:51:
[...]

Ook even op deze manier geupdate.

Het eerste dat opvalt is dat mijn widgets voor de settings van WiFi en batterij verdwenen zijn. En kan ook niet vinden hoe ik deze er weer op krijg.

En ze hebben de app Mi Drop er aan toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Bugs3 op 13-11-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Weemism schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:57:
[...]

Yep, ook op die manier geïnstalleerd zoals @Mantis aangaf, waarvoor dank nog! Installatie was eenvoudig en werkt goed. Zoals in de bovenstaande posts aangegeven vindt de formele OTA uitrol van MIUI 9 naar de Mi6 pas vanaf december plaats.

De update nu een paar dagen in gebruik, geen echt opzichtige verbeteringen vind ik, meeste wat opvalt is nog wel het multitaskmenu en hier en daar wat kleine optische tweaks. In hoeverre de standaard launcher is veranderd heb ik nog niet echt naar gekeken aangezien ik de Microsoft launcher gebruik, en die me tot dusver goed bevalt (nu daar eindelijk ook Nederlandstalige lokalisatie voor is). Voor de rest lijkt MIUI9 op de Mi6 helemaal stabiel, snel en goed werkend voor zover ik kan zien.

[...]

Absoluut nog relevant als je 'm voor rond de 350-380 euro kan vinden (los van evt. importheffingen en inklaringskosten). Zoals @wouterg00 aangeeft heeft het toestel met de SD835 nog steeds de snelste SOC op de markt en is het gewoon een erg strak, stijlvol en zeer goed presterend toestel voor een in verhouding absurd lage prijs (los van de iets zwakkere camerasoftware). Het enige minpunt tot dusver vind ik de fragiliteit van iig het 64GB model met de glazen achterkant, glijdt snel van oppervlakten af en krast relatief snel (de achterzijde dan). Maar als je bereid bent een case eromheen te doen (die zelfs wordt meegeleverd) heb je daar ook geen last van.
ik heb het voor 325 gevonden, alleen zat te twijfelen omdat er geen NL taal in zit maar goed alsnog genomen, andere telefoon gaat op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
waar kan ik een goeie Eu Charger vinden voor mijn Mi 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

MrOsman schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:10:
[...]

ik heb het voor 325 gevonden, alleen zat te twijfelen omdat er geen NL taal in zit maar goed alsnog genomen, andere telefoon gaat op Marktplaats.
Je kan eventueel overwegen de Xiaomi.eu custom rom erop te zetten als je daar een beetje mee bedreven bent, maar dat vereist wel wat extra handelingen. Dat is in ieder geval de meest gebruikte custom rom voor Xiaomi toestellen, bevat de Nederlandse taal, en heeft een aantal specifieke aanpassingen voor de EU/NL markt. Lees je van tevoren wel even in in de voor- en nadelen.

Zelf wilde ik in eerste instantie ook meteen flashen, maar de originele Engelse interface wende dermate snel dat ik dat uiteindelijk niet eens nodig vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:34
MrOsman schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:45:
Op elke Chinese site. Te gebruiken met een EU adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gewoon elke Quickcharge 3 met een USB-C aansluiting, of een normale charger met USB-C, overal te krijgen, even Googlen en prijsvergelijken dus. Bestellen in China (tenzij je dat graag wil vanwege een mogelijk lagere prijs) is natuurlijk niet per se nodig, mijn advies, ga iig voor een fatsoenlijke kwaliteit en geen cheap imitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Ik heb deze besteld (met een extra langere kabel) afgelopen weekend met 11/11.
https://www.aliexpress.co...010608.0.0.48a71606mzimh7

Ik laad nu gewoon op met de lader die er bij zat + het US>EU verlengstukje. Echter klikt dit niet echt aan elkaar vast, dus hangt het maar een beetje los. Blitzwolf schijnt een goed/degelijk merk te zijn en ik had voorheen een ook een micro-USB kabel van Blitzwolf en werkte gewoon goed.

Anders is er bij coolblue een Anker QC3 adapter, iets duurder, maar wel betere garantie enz. en morgen in huis. https://www.pdashop.nl/pr...14#product_specifications

@Bugs3 ik zie nog wel de wifi widget in mijn lijst van widgets staan. De batterij widget zie ik ook niet (gebruikte ze beiden niet dus weet niet of ze verdwenen zijn). Ik heb trouwens niks geflashed etc. gewoon default MIUI global vanaf het begin. Verder zie ik niet veel verschil inderdaad, maar ik ben blij met de nieuwe 2e skin die er in zit, icoontjes zonder die witte achterground. De dual screen ziet er wel grappig uit, maar zie mezelf het nog niet zo heel veel gebruiken. Niet alles ondersteunt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 05:15
Een aanvulling op bovenstaande:

Die Blitzwolf laders zijn prima.
Worden niet heet/warm en laden verder netjes.
Op dit moment gebruik ik deze charger, daar ik meer apparaten tegelijk moet opladen.

Zelf heb ik de mi 6 sinds zaterdag.
128gb voor 350 Euro (inclusief verzending) kunnen scoren en ik vind hem nog steeds relevant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
WahWah schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:44:
[...]

Ik heb deze besteld (met een extra langere kabel) afgelopen weekend met 11/11.
https://www.aliexpress.co...010608.0.0.48a71606mzimh7

Ik laad nu gewoon op met de lader die er bij zat + het US>EU verlengstukje. Echter klikt dit niet echt aan elkaar vast, dus hangt het maar een beetje los. Blitzwolf schijnt een goed/degelijk merk te zijn en ik had voorheen een ook een micro-USB kabel van Blitzwolf en werkte gewoon goed.

Anders is er bij coolblue een Anker QC3 adapter, iets duurder, maar wel betere garantie enz. en morgen in huis. https://www.pdashop.nl/pr...14#product_specifications

@Bugs3 ik zie nog wel de wifi widget in mijn lijst van widgets staan. De batterij widget zie ik ook niet (gebruikte ze beiden niet dus weet niet of ze verdwenen zijn). Ik heb trouwens niks geflashed etc. gewoon default MIUI global vanaf het begin. Verder zie ik niet veel verschil inderdaad, maar ik ben blij met de nieuwe 2e skin die er in zit, icoontjes zonder die witte achterground. De dual screen ziet er wel grappig uit, maar zie mezelf het nog niet zo heel veel gebruiken. Niet alles ondersteunt het ook.
Je kan dat gewoon veranderen in de settings. Dat is echt geen probleem. Je zal echt niks merken en kan alles veranderen. Mijn mi 6 lijkt op AOSP met theme+nova launcher. 0 spijt hier, beste value telefoon op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Kan iemand even bevestigen of CTS (Android Safetynet) altijd faalt wanneer je gebruik maakt van de Weekly Global Rom of is er gewoon een probleem met de huidige rom(7.11.16)?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

vanThijs schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:38:
Kan iemand even bevestigen of CTS (Android Safetynet) altijd faalt wanneer je gebruik maakt van de Weekly Global Rom of is er gewoon een probleem met de huidige rom(7.11.16)?
Geen idee helaas, ik gebruik zelf de Stable, in dit topic heb ik er verder ook geen meldingen over voorbij zien komen v.z.i.w., maar misschien dat iemand anders nog kan reageren?

In ander nieuws, er is nog geen topic voor dat toestel aangemaakt, maar wellicht leuk om te weten dat de geruchten zijn dat Xiaomi in het eerste kwartaal van 2018 met de opvolger van de Mi 6 komt.

Het basismodel van de Mi 7 zou naar verluid deze keer o.a. een 6" AMOLED scherm hebben (ipv het huidige 5,15 LCD scherm), de nieuwe Snapdragon 845 (ipv de 835) de vingerafdrukscanner verhuist naar de achterkant vanwege de nieuwe aspect ratio van 18:9, en 6GB RAM hebben (wat dus hetzelfde blijft). De rear camera krijgt een bump van 12MP naar 16MP.

Ik hou 'm toch maar weer in de gaten, met name het nieuwe AMOLED scherm, en het gezien de opgegeven 18:9 beeldverhouding waarschijnlijk bezelloze ontwerp spreekt me wel aan. Helaas nu dus wel de vingerafdrukscanner naar de achterkant waar ik persoonlijk nooit een fan van ben geweest, maar ja, zolang het zelfs Apple en Samsung niet lukt om die achter het scherm te krijgen is het het één of het ander op dit moment nog.

Bronnen: Xiaomi Mi 7 to feature 16MP dual camera, new report suggests en Xiaomi Mi 7 to arrive in Q1 2018 with Snapdragon 845

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Ik zoek een vervanger voor mijn Redmi 4 Pro en twijfel of de Mi6 een grote stap voorwaarts zal zijn, aangezien ik met de Redmi 4 eigenlijk extreem tevreden ben. Ik zou alleen een stap willen maken in de camera, maar alleen zonder te veel in te leveren in accuduur. Het ontbreken van de koptelefoonaansluiting op de Mi6 is jammer maar overkomelijk, hetzelfde geldt voor de usb-c aansluiting (liever micro usb, maar eens moeten we eraan geloven). :)

Hoe is de ervaring met anderen qua:
- Camera (Redmi is OK bij voldoende licht, low light niet best). OIS op Mi6 zou een stuk beter moeten zijn.
- Accu met licht gebruik (Redmi haalt 4d met 4h sot). Is 3d 3h SOT haalbaar op de Mi6 (liefst op LineageOS)?
- Algemeen?

• Kiswum
vanThijs schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:38:
Tot nu toe nooit problemen gehad met de weekly rom's met de apps uit de play store met de xiaomi.eu rom. Volgens mij is Netflix en app die gecontroleerd wordt toch? In dit geval dus geen probleem.

Wellicht kun je overstappen op de EU rom of je zet het over vanaf een andere smartphone?

• vanThijs
Apps installeren (zoals Pokemon Go etc) is geen probleem, maar Android Pay bijvoorbeeld werkt niet, wanneer ik een SafetyNet Test App run, krijg ik de melding dat de "CTS Profile Match" niet lukt.

Overstappen naar de xiaomi.eu rom ga ik terug even uitstellen, mijn telefoon komt steeds in een bootloop wanneer de 7.11.16 eu rom flash. Bootloader was uiteraard geunlocked. Voorlopig even geen zin in alles nogmaals opnieuw in te stellen.

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
iisworks schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:16:
Ik zoek een vervanger voor mijn Redmi 4 Pro en twijfel of de Mi6 een grote stap voorwaarts zal zijn, aangezien ik met de Redmi 4 eigenlijk extreem tevreden ben. Ik zou alleen een stap willen maken in de camera, maar alleen zonder te veel in te leveren in accuduur. Het ontbreken van de koptelefoonaansluiting op de Mi6 is jammer maar overkomelijk, hetzelfde geldt voor de usb-c aansluiting (liever micro usb, maar eens moeten we eraan geloven). :)

Hoe is de ervaring met anderen qua:
- Camera (Redmi is OK bij voldoende licht, low light niet best). OIS op Mi6 zou een stuk beter moeten zijn.
- Accu met licht gebruik (Redmi haalt 4d met 4h sot). Is 3d 3h SOT haalbaar op de Mi6 (liefst op LineageOS)?
- Algemeen?
- De camera valt mij in real life helaas wat tegen. Niet heel betrouwbaar namelijk; bij minder licht (binnenshuis bijvoorbeeld) blijken veel foto's achteraf onscherp. Tot nu toe vond ik de foto's gemaakt met een iPhone 6 beter; terwijl in theorie de Mi6 een stuk beter zou moeten zijn.
Overigens, als je LineageOS wil installeren, dan gaat je camera kwaliteit wel echt achteruit ten opzichte van Miui. Komt omdat Xiaomi de sources (nog) niet heeft vrijgeven. Alternatieve camera apps (zoals Google camera) doen het nog niet geweldig helaas.
- De accuduur vind ik absoluut goed. De Mi6 heeft 3350mh t.o.v. de 4100mh van de Redmi 4 Pro. Wel een verschil van 20% dus.
- Algemeen beeld: super mooie telefoon, goed afgewerkt en retesnel. Ik vind het ontwerp alleen wel al een beetje gedateerd (bijvoorbeeld: flinke bezels en geen 18:9 verhouding).

Kort en goed, als je echt een grote stap op camera gebied wil maken zou ik een Samsung S8 halen. Of desnoods een S7 (nog altijd beter qua camera is mijn idee).
Met de Mi6 gaat je er eigenlijk alleen op vooruit qua snelheid (dat ga je zeker merken) en qua ontwerp (iets beter afgewerkt). Maar dan zou ik eerder nog een Mix 2 halen, aangezien dat ontwerp wat moderner oogt.

• Kiswum
vanThijs schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:06:
Apps installeren (zoals Pokemon Go etc) is geen probleem, maar Android Pay bijvoorbeeld werkt niet, wanneer ik een SafetyNet Test App run, krijg ik de melding dat de "CTS Profile Match" niet lukt.

Overstappen naar de xiaomi.eu rom ga ik terug even uitstellen, mijn telefoon komt steeds in een bootloop wanneer de 7.11.16 eu rom flash. Bootloader was uiteraard geunlocked. Voorlopig even geen zin in alles nogmaals opnieuw in te stellen.
Als je een bootloop komt, dan heb je je telefoon mogelijk niet gewist voordatje de nieuwe rom erop had gezet. Daarna booten en that's it. Daarna nog een factory reset en dan ben je klaar om met je Mi6 te spelen. Deze stap staat beschreven in het algemene unlock topic.

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Mark383 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:31:
[...]

Kort en goed, als je echt een grote stap op camera gebied wil maken zou ik een Samsung S8 halen. Of desnoods een S7 (nog altijd beter qua camera is mijn idee).
Met de Mi6 gaat je er eigenlijk alleen op vooruit qua snelheid (dat ga je zeker merken) en qua ontwerp (iets beter afgewerkt).
Thanks! In een paar reviews las/zag ik inderdaad ook al dat de camera iets tegenviel. Alles bij elkaar denk ik dat ik er maar vanaf zie dan.

PS: Toevallig heb ik hier net een (2e hands S7) liggen en de camera is bij low light een stuk beter, maar ik ben bang dat de matige accuduur me op gaat breken. Ik lees dat standby drain een probleem is als je er >1d mee wilt doen. Deze heeft na 1.5j nog maar 2400mAh over van de 3000, en hij loopt idd erg snel leeg , iets wat ik met de Redmi 4 absoluut niet gewend ben.

• vanThijs
Kiswum schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:36:
[...]
Als je een bootloop komt, dan heb je je telefoon mogelijk niet gewist voordatje de nieuwe rom erop had gezet. Daarna booten en that's it. Daarna nog een factory reset en dan ben je klaar om met je Mi6 te spelen. Deze stap staat beschreven in het algemene unlock topic.
Ik heb de guide op xiaomi.eu gevolgd: Unlock, Install TWRP, Wipe /data partition, Copy ROM to internal storage, Install ROM, Reboot. Helaas, zonder resultaat. Een ding dat me was opgevallen, na het starten van TWRP moet ik nog steeds een mijn passwoord ingeven om het geheugen te decrypten. Dit zou niet normaal zijn?

• Kiswum
vanThijs schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:53:
[...]

Ik heb de guide op xiaomi.eu gevolgd: Unlock, Install TWRP, Wipe /data partition, Copy ROM to internal storage, Install ROM, Reboot. Helaas, zonder resultaat. Een ding dat me was opgevallen, na het starten van TWRP moet ik nog steeds een mijn passwoord ingeven om het geheugen te decrypten. Dit zou niet normaal zijn?
Het ziet eruit als de juiste volgorde. Ik heb het zelf uitgevoerd met een schone telefoon, encryptie had ik zelf niet ingeschakeld en ik kreeg daar ook geen foutmelding over. Misschien zit daar het probleem.

Er is tegenwoordig een tool om alles automatisch uit te laten voeren. Je zou in het bootloader unlocken topic kunnen kijken naar de link en anders kijken of er nog iets interessants in mijn handleiding staat.

• vanThijs
Kiswum schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:56:
[...]

Het ziet eruit als de juiste volgorde. Ik heb het zelf uitgevoerd met een schone telefoon, encryptie had ik zelf niet ingeschakeld en ik kreeg daar ook geen foutmelding over. Misschien zit daar het probleem.

Er is tegenwoordig een tool om alles automatisch uit te laten voeren. Je zou in het bootloader unlocken topic kunnen kijken naar de link en anders kijken of er nog iets interessants in mijn handleiding staat.
Bedankt voor het mee denken.De encryptie is verplicht ingeschakeld o gebruik te kunnen maken van mijn werk-email. Deze verloopt via "Google for Work" waarbij er een hele set verplichtingen geactiveerd worden.
Ik probeer het binnen een maandje nog wel eens, nu gewoon genieten van een fantastisch toestel O+

[ Voor 11% gewijzigd door vanThijs op 23-11-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
Gisteren geprobeerd om Vodafone Wallet aan de praat te krijgen. Als ik m'n PayPal of Visa eraan wil koppelen krijg ik de volgende melding: PayPal is not compatible with your phone....

Gisteren wel een nieuwe simkaart gekregen die werkt maar nog steeds bovenstaande melding. Iemand enig idee?

edit: contact gehad met vodafone. Blijkt dat waarschijnlijk m'n nieuwe simkaart toch niet zo nieuw is. Wordt dus een nieuwe opgestuurd 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door lekzzz op 25-11-2017 11:19 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken