• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:19
Binnenkort wordt mijn Mi6 geleverd. Omdat het scherm van mijn Mi4C gesneuveld is denk ik er toch maar over om mijn nieuwe telefoon wat bescherming te geven.
Daarbij zoek ik iets wat niet te veel afbreuk doet aan het design van de telefoon en de bescherming moet kompakt en glad genoeg zijn dat de telefoon nog goed in mijn broekzak gaat.
Een paar krasjes op het beeldscherm na verloop van tijd vind ik niet heel erg, maar bescherming tegen stuiteren blijkt wel nodig te zijn.

Wat zijn jullie ervaringen? Kunnen jullie iets aanraden?

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 22:34
Taan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:48:
Binnenkort wordt mijn Mi6 geleverd. Omdat het scherm van mijn Mi4C gesneuveld is denk ik er toch maar over om mijn nieuwe telefoon wat bescherming te geven.
Daarbij zoek ik iets wat niet te veel afbreuk doet aan het design van de telefoon en de bescherming moet kompakt en glad genoeg zijn dat de telefoon nog goed in mijn broekzak gaat.
Een paar krasjes op het beeldscherm na verloop van tijd vind ik niet heel erg, maar bescherming tegen stuiteren blijkt wel nodig te zijn.

Wat zijn jullie ervaringen? Kunnen jullie iets aanraden?
Ik gebruik het standaard meegeleverde beschermding i.c.m. een screenprotector:

https://www.banggood.com/...152782.html?rmmds=myorder

Bevalt me erg goed en ziet er niet al te lomp uit.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kelnarath schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:48:
Ik zelf zit eraan te denken om ook een Xiaomi Mi6 te nemen, ik ben een oud Mi3 gebruiker, deze heb ik vervangen voor een Samsung Galaxy S7 Edge welke ik nog steeds dagelijk gebruik.

Maar toch mis ik elke dag nog mijn Xiaomi :P.
Ik vind de looks van de Xiaomi ( Blauwe ) erg mooi, en kwa hardware is het een leuke replacement voor mijn S7 Edge.

Echter... de S7 Edge staat bekend om zijn camera, en ik ben ik ook zeker erg content mee.

Nu heb ik al het nodige zoekwerk gedaan maar ik lees zulke conflicterende berichten.
Het enne moment wordt de Mi6 geprezen om zijn fotos, het andere moment wordt hij met de grond gelijk gemaakt.

Dat de Mi6 niet dezelfde low-light fotos kan maken als de S7 dat snap ik nog, en dit neem ik nog voor lief ( Al moet ik zeggen dat ik ook geen WAUW gevoel heb bij de S7 als het op low light fotos aankomt...beetje verwend door DSLR zullen we maar zeggen).

Maar er zijn ook reviews en gebruikers meningen waar men erg ontevreden is over de prestaties van de camera bij goed/normaal licht.

Ik ben erg benieuwd naar de meningen van de Mi6 bezitters welke al nodige fotos geschoten hebben.

Zouden jullie een S7 (edge) omruilen voor jullie Xiaomi Mi6 als je puur naar de camera kwaliteit keek?
Heb met m'n Mi6 met de standaard en meest recente Global ROM afgelopen weekend voor het eerst uitgebreid kunnen fotograferen. Wat ik als heel prettig ervaar is hoe snel de camera is v.w.b. focussen, en de eenvoud van bediening. Het blijft subjectief, en wat je persoonlijk van een smartphonecamera verwacht, maar na het op een groot scherm bekijken van de foto's die ik had genomen in met name wat minder goed belichte omstandigheden was ik toch een beetje teleurgesteld over m.n. de scherpte.

Onderstaand een aantal (klikbare) sample shots voor je eigen beoordeling. Mits anders vermeld zijn al deze foto's in de 'auto' mode genomen:

Als eerste een foto met een typisch Nederlands tafereel met bewolking, geen HDR gebruikt, maar denk dat dat in dit geval een mooier contrast had opgeleverd:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4376/37220485901_132b370f5e_c.jpg

Spaans landhuis met veel omgevingslicht:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4349/37363427915_3c681553b6_c.jpg

Spaanse begraafplaats met een schaduw/licht situatie:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4351/37220483041_3650af3a06_c.jpg

Deze foto is geschoten in de zgn. HHT modus voor weinig licht, hierover was ik wel verrast hoe scherp ie uiteindelijk is geworden, de Mi6 kan het kennelijk dus wel aan, maar je moet soms ook geluk hebben denk ik, want zeker niet alle foto's bij dit licht waren geweldig scherp.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4406/37220483691_35738d753c_c.jpg

Foto van een groep mensen met ook hier sterk licht, maar ook lastige schaduwen:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4368/36510743614_e2e42af6c6_c.jpg

En met name hier een voorbeeld van de onscherpte die ik achteraf pas op m'n computerscherm opmerkte bij foto's met betrekkelijk weinig licht binnen de Sagrada Familia terwijl het toestel in principe tijd genoeg had om een goede focus te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4400/36966000420_7631b11536_c.jpg

En hier nog een voorbeeld daarvan:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4391/36510743924_a74e29bab6_c.jpg

Nog een vol belichte situatie buiten de kathedraal, maar met veel kleine details ter beoordeling hoe die uit de verf komen:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4438/36510744284_f1f012b308_c.jpg

En tot slot een macroshot onder matig kunstlicht, moet zeggen dat deze me dan wel weer positief verraste:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4417/37191202672_54733c7406_c.jpg

• Kelnarath
  • Laatst online: 16-09 19:15
Ik moet zeggen dat deze fotos er toch wel netjes uit zien, al ben ik het met je eens dat de fotos in Sagrada Familia wel tegenvallen, beetje een gevalletje van "Dit had niet gehoeven "...

Dit maakt het wel moeilijk hoor...

De Mi6 ziet eruit als een fijn toestel, maar ik wil niet 2 stappen terug op camera kwaliteit.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kelnarath schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:20:
Ik moet zeggen dat deze fotos er toch wel netjes uit zien, al ben ik het met je eens dat de fotos in Sagrada Familia wel tegenvallen, beetje een gevalletje van "Dit had niet gehoeven "...

De Mi6 ziet eruit als een fijn toestel, maar ik wil niet 2 stappen terug op camera kwaliteit.
Ik heb het toestel nu ruim twee maanden in gebruik en komend vanaf respectievelijk een HTC One M7, Sony Xperia Z2 en Xperia Z5 als meest recente smartphones ben ik zelf tot dusver uiterst tevreden over de Mi6. Ik vind het een prachtig ingetogen en toch visueel onderscheidend toestel om te zien, met een top bouwkwaliteit v.w.b. hoe het toestel aanvoelt in de hand. Ook de standaard MIUI interface vind ik, buiten dat deze niet in Nederlands kan worden ingesteld op de stock Global ROM, opvallend geslaagd voor een Chinese smartphone, en dat komt dan van iemand die Samsungs vanwege de Touchwizz UI mijdt, en altijd fan is geweest van de cleane Sense interface van HTC. Hoe dan ook is de Mi6 door de Snapdragon 835 SOC zo rap dat het installeren van een alternatieve launcher niet tot vertragingen leidt mocht je toch een andere look prefereren (iig v.w.b de homescreens).

De accu is naar huidige maatstaven prima wat mij betreft, niet uitzonderlijk goed (zoals bijvoorbeeld de Z2 was), maar zeker ook niet slecht, bij regelmatig gebruik is het eind van de dag halen geen probleem iig.

Los van wat je dus van de camera vindt, soft- en hardwarematig zit het toestel gewoon goed in elkaar en doet wat mij betreft niet onder voor de veel duurdere flagships van de grote merken. V.w.b. ontwerp zou m'n kritiekpunt zijn dat de Mi6 wel erg glad is door het afgeronde glas rondom en daardoor makkelijk overal vanaf glijdt, in de hand daarentegen heb ik daar geen enkele last van. Daarnaast lijkt de glazen achterkant nogal krasgevoelig, maar er wordt dus een siliconen case met het toestel meegeleverd mocht je dat een issue vinden.

Zeker als je het toestel sub 385 euro kan krijgen (meestal voor die prijs bij GearBest) is het wat mij betreft een absolute aanrader als je het combineert met de hierboven vaker besproken EU Express/Priority Line verzending waarbij de kans op een BTW naheffing en douanekosten het minst lijkt, alhoewel ik in de laatste berichten hierboven lijk te lezen dat die route de laatste weken toch ineens tot problemen lijkt te leiden a.g.v. extra douanecontroles. Hou dan rekening met een naheffing van 21% bovenop de opgegeven waarde/inschatting van de douane, plus nog iets van 15 euro inklaringskosten.

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 20:05
Kelnarath schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:20:

Ja goed, hoeveel is de S7 edge nu waard tegenover de Mi 6? Je gaat terug op sommige dingen, maar vooruit op hardware en snelheid. Aan jou de beslissing of je dat goed vind. Het blijft een prima telefoon voor zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Ik heb gisteravond mijn Mi6 mogen ontvangen, en echt een lekker toestel. Alleen het scherm is even wennen als je van een Amoled scherm komt. MIUI ook, maar dat komt nog wel.

Nu dit: mijn bootloader is unlocked blijkbaar :(, even gekeken onder developer options (gekocht bij GearBest). Stond ook bij het opstarten onderin "Unlocked". Las hier en daar dat ze aardig zijn om de global erop te zetten zonder troep, maar dat kan ook zonder de bootloader te unlocken lees ik, maar dit is dus niet zo in mijn geval. Een beetje jammer

Dus nu wil ik even een reset doen zeg maar om er zeker van te zijn dat niks erop staat wat niet officieel is. Wat is de beste manier hier? Ik was niet van plan om de EU-rom erop te zetten, maar gewoon de Global Stable. Kan ik hem ook gewoon weer locken of gaat dit automatisch als ik een reset doe?

http://en.miui.com/a-232.html dit gewoon volgen?

Of denk ik te moeilijk en gewoon een factory reset doen?

Of ben ik te paranoid, kreeg meteen een update gistereavond naar de laatste versie en dat is ook die MIUI Global 8.5 | 8.5.1.0.NCAMIEG

Er staat wel op de GearBest website:
Tip:
Unlocked for Worldwide use. Please ensure local area network is compatible. click here for Network Frequency of your country. Please check with your carrier/provider before purchasing this item.
The ROM on this Phone supports OTA and is multi language.
Wellicht dat ze dit bij de recentere leveringen doen?

[ Voor 33% gewijzigd door WahWah op 22-09-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:56

psyy138

blackbulls.nl

WahWah schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:44:
Ik heb gisteravond mijn Mi6 mogen ontvangen, en echt een lekker toestel. Alleen het scherm is even wennen als je van een Amoled scherm komt. MIUI ook, maar dat komt nog wel.

Nu dit: mijn bootloader is unlocked blijkbaar :(, even gekeken onder developer options (gekocht bij GearBest). Stond ook bij het opstarten onderin "Unlocked". Las hier en daar dat ze aardig zijn om de global erop te zetten zonder troep, maar dat kan ook zonder de bootloader te unlocken lees ik, maar dit is dus niet zo in mijn geval. Een beetje jammer

Dus nu wil ik even een reset doen zeg maar om er zeker van te zijn dat niks erop staat wat niet officieel is. Wat is de beste manier hier? Ik was niet van plan om de EU-rom erop te zetten, maar gewoon de Global Stable. Kan ik hem ook gewoon weer locken of gaat dit automatisch als ik een reset doe?

Of ben ik te paranoid, kreeg meteen een update gistereavond naar de laatste versie en dat is ook die MIUI Global 8.5 | 8.5.1.0.NCAMIEG

[...]

Wellicht dat ze dit bij de laatste leveringen doen?
Je kan de bootloader ook gewoon weer locken. (http://en.miui.com/thread-279195-1-1.html)
vervolgens een factory default doen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 12:33
Zijn er eigenlijk nadelen aan een unlocked bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TychoA
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik (scholier die veel muziek luistert) ben aan het twijfelen tussen de mi5s en de mi6, ik neig naar de mi5s omdat die een 3.5mm jack heeft. Ga je de 3.5mm jack missen of went het na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:09
Vergeet niet dat je een usb-c naar 3.5mm jack meegeleverd krijgt bij de Mi6. Voor mij was het sowieso geen probleem aangezien ik alleen via bluetooth luister.

Vandaag haalde ik m'n Mi6 uit dat meegeleverde hoesje en merk microkrasjes op sommige plekken. Wel opvallend hoe dun het laagje zwarte verf is op het aluminium frame. Wanneer ik met m'n vinger erover wrijf, voel ik nagenoeg geen reliëf.
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/QbiXBg49TEuAiyBWIU6c6g.png

[ Voor 50% gewijzigd door Mantis op 24-09-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Mantis schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:42:
Vergeet niet dat je een usb-c naar 3.5mm jack meegeleverd krijgt bij de Mi6. Voor mij was het sowieso geen probleem aangezien ik alleen via bluetooth luister.

Vandaag haalde ik m'n Mi6 uit dat meegeleverde hoesje en merk microkrasjes op sommige plekken. Wel opvallend hoe dun het laagje zwarte verf is op het aluminium frame. Wanneer ik met m'n vinger erover wrijf, voel ik nagenoeg geen reliëf.
[afbeelding]
Het glas op het scherm is sterk, maar het is inmiddels duidelijk dat het glas op de rest van de telefoon zeer zwak en magertjes is. Niks mis mee, want ik heb een hoesje. Ik zie overigens geen krasjes, maar wel deukjes en lijkt alsof het verf eraf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Laatst online: 23-08 00:09
Krijgen jullie ING mobile payments werkend op de Xiaomi EU rom weekly? Heb ook HCE ingeschakeld maar elke pinautomaat vraagt om een andere pas en heb het hierdoor nog niet werkend gekregen. Scherm of app aan geeft exact zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Mantis schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:42:
[...]

[afbeelding]
Zelfde ervaring hier dus met het krasgevoelige glas op de achterzijde van het toestel zoals ik enkele postjes hierboven ook al beschreef idd, met als toevoeging, en zoals je zelf al aangeeft, dat ook de laklaag op de aluminium omlijsting redelijk zwak lijkt.

Hoewel ik op zich geen beschadigingen op de hoeken heb zoals bij jou op de foto (ik gebruik overigens geen hoesjes of protectors) is de lak er op een tweetal andere plekken waar het metaal op het glas aansluit er bij mij wel afgechipt nadat ik het toestel twee keer had laten vallen. Het aluminium lijkt niet geanodiseerd waardoor de hechting van de lak niet al te best is.

Jammer wel dat daar niet net even wat meer aandacht aan is gegeven door Xiaomi, lijkt me eurowerk om dat glas en die lak een stuk duurzamer te maken, zeker als de rest van het toestel verder verder wel zo degelijk in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:28
Opvallend dat er zo weinig tweehands Mi6 te koop zijn. Een 64gb versie is nagenoeg niet te krijgen, behalve dan nieuw uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
voor de prijzen die ze 2e hands vragen kun je net zo goed een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 21:04
Gisteren mijn Mi 6 mogen ontvangen, na enig geduld.... Eerste indruk van het toestel is positief, ziet er mooi en degelijk uit. Waar ik vooral blij mee was is de 'Mi Move' applicatie waarmee het super eenvoudig was om alles van mijn oude Redmi 4 naar deze nieuwe Mi 6 over te zetten. Komende dagen het toestel verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
Ai,
Vanavond eindelijk tijd om mijn nieuwe Mi6 te installeren. Xiaomi.eu geinstalleerd, apps geinstalleerd en in folders gestopt. So far so good. Totdat ik mijn Sim ging overzetten uit mijn oude toestel. Past niet! Heb Nano sim nodig en had nog een Micro.
Balen! Moet ik weer een paar dagen wachten voordat ik hem kan gebruiken.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:27
Of gewoon een paar millimeter er van af knippen ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
Daar heb ik ook twee jaar mee gelopen. Gewoon even goed op internet zoeken welke delen je er vanaf moet knippen en gaan met die banaan! Voordeel in mijn oude toestel was dat die extra goed paste (moest er met wat geweld in) en dus niet meteen er uit viel bij open doen.

• IAmNice
Weemism schreef op maandag 25 september 2017 @ 07:39:
[...]

Zelfde ervaring hier dus met het krasgevoelige glas op de achterzijde van het toestel zoals ik enkele postjes hierboven ook al beschreef idd, met als toevoeging, en zoals je zelf al aangeeft, dat ook de laklaag op de aluminium omlijsting redelijk zwak lijkt.

Hoewel ik op zich geen beschadigingen op de hoeken heb zoals bij jou op de foto (ik gebruik overigens geen hoesjes of protectors) is de lak er op een tweetal andere plekken waar het metaal op het glas aansluit er bij mij wel afgechipt nadat ik het toestel twee keer had laten vallen. Het aluminium lijkt niet geanodiseerd waardoor de hechting van de lak niet al te best is.

Jammer wel dat daar niet net even wat meer aandacht aan is gegeven door Xiaomi, lijkt me eurowerk om dat glas en die lak een stuk duurzamer te maken, zeker als de rest van het toestel verder verder wel zo degelijk in elkaar steekt.
Vergis je niet, ze hebben in vergelijking met de Mi5 aardig wat werk geleverd. Het hele design is sterker geworden met twee frames, glas en waterproof tot hoe ver het kon. Dat was vast niet goedkoop. Ze hebben vast keuzes moeten maken wat wel en niet sterker mocht.

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
Tegen het krassen van de glazen achterzijde zou je zo'n beschermfolie kunnen gebruiken.
Kost wat moeite om strak te bevestigen maar dan zie je er niets meer van.
(bij mij sowieso niet want er zit ook nog een hoesje omheen ;) )

Bijvoorbeeld deze van Ultimate Shield.
Setje bevat ook bescherming voor de zijkanten. Zit er bij mij nog niet op maar ga ik nu toch maar doen als ik de reacties hier lees en de foto's zie... :X

Op de voorkant zit nu een Nillkin H-Pro+ 2.5D glasfolie. Deze past net mooi genoeg om mij niet aan randjes te ergeren. Overigens heeft deze vorige week zijn nut al bewezen toen een hard voorwerp op de voorkant viel! Klein scheurtje in de glasfolie. Meteen een paar nieuwe besteld.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

baldyman schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:54:
Tegen het krassen van de glazen achterzijde zou je zo'n beschermfolie kunnen gebruiken.
Kost wat moeite om strak te bevestigen maar dan zie je er niets meer van.
(bij mij sowieso niet want er zit ook nog een hoesje omheen ;) )

Bijvoorbeeld deze van Ultimate Shield.
Setje bevat ook bescherming voor de zijkanten. Zit er bij mij nog niet op maar ga ik nu toch maar doen als ik de reacties hier lees en de foto's zie... :X

Op de voorkant zit nu een Nillkin H-Pro+ 2.5D glasfolie. Deze past net mooi genoeg om mij niet aan randjes te ergeren. Overigens heeft deze vorige week zijn nut al bewezen toen een hard voorwerp op de voorkant viel! Klein scheurtje in de glasfolie. Meteen een paar nieuwe besteld.
Tsja, en zo zit je mooie toestel dan helemaal onder de folies en met een case eromheen. Persoonlijk koop ik m'n smartphones naast op functionaliteit ook op de looks, en dat is juist waar de Mi6 goed op scoort ten opzichte van veel concurrenten in deze prijsklasse.

Ieder het zijne natuurlijk maar ik heb, en zal zelf nooit, een case en folies gebruiken aangezien die wat mij betreft het toestel feitelijk lelijker maken dan dat eventuele krasje of deukje wat je anders riskeert, en dat is tot dit toestel bij mij eigenlijk altijd goed gegaan mits je een klein beetje oplet waar je je toestel in stopt of op legt, en als de fabrikant zorg heeft gestoken in de kwaliteit van het gebruikte materiaal. En dat laatste is en blijft een beetje m'n kritiek op de Mi6, hoewel ik me realiseer dat je natuurlijk ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten, en Xiaomi, zoals @IAmNice hierboven aangeeft, niettemin kennelijk ook al flinke stappen heeft gemaakt sinds de Mi5s.

• baldyman
@Weemism

Snap jouw redenatie helemaal, hoor.

De folie op de achterzijde zie je echter helemaal niets van. Doet imo geen afbreuk aan de looks. Blijft nog steeds mooi glimmen en belangrijker - had ik nog niet genoemd: Toestel pakt beter vast en glijdt niet zo gemakkelijk van de tafel.
Het hoesje heeft bij mij meer een praktische reden: Er zit een metalen ring aan de achterzijde waarmee deze extra goed is vast te houden en welke zo op een magneethouder in de auto klikt. Scheelt een hoop gefrut. Vond ik zelf de 'trade-off' waard.

• jessevd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-01-2024
Bij mij was dit blijkbaar ook het geval! Staat ook onderin het scherm unlocked. Is dit 100% zeker een geunlockte bootloader, of kan dit ook nog wat anders betekenen? If so, dan kan ik dus zonder unlocken direct aan de slag met de EU rom toch?
WahWah schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:44:

[...]

Wellicht dat ze dit bij de recentere leveringen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
jessevd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:15:
Bij mij was dit blijkbaar ook het geval! Staat ook onderin het scherm unlocked. Is dit 100% zeker een geunlockte bootloader, of kan dit ook nog wat anders betekenen? If so, dan kan ik dus zonder unlocken direct aan de slag met de EU rom toch?

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PW0XsRRRz4Uk5HSDo0iD0N0A/thumb.png

Dit zie ik als ik kijk bij: Settings > System & Device> Developer options > Mi Unlock status

Als het zo is, dan zou je inderdaad meteen aan de slag moeten kunnen met de EU rom. Ik zelf heb gewoon de global die voorgeinstalleerd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldyman
Wellicht is XiaomiTool handig voor het wisselen van rom.

De software is nog wel in alpha, maar werkte bij mij iig perfect om van een Global Stable naar Global Developer rom te gaan. Was zo gepiept.
Met een unlocked bootloader (detecteert de software tijdens het proces) heb je ook de keuze om naar een EU rom te gaan.

• jessevd
Aaah, dat heb ik inderdaad ook staan, dankje!
WahWah schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:30:
[...]

[afbeelding]

Dit zie ik als ik kijk bij: Settings > System & Device> Developer options > Mi Unlock status

Als het zo is, dan zou je inderdaad meteen aan de slag moeten kunnen met de EU rom. Ik zelf heb gewoon de global die voorgeinstalleerd was.
@baldyman Dat kan dan ook nog wel eens handig zijn. Redelijk nieuw met flashen, maar maakt die app gebruik van de laatste EU-ROM weekly of een andere versie? En kan je via die app dan elke keer updaten?

• baldyman
Bij het flashen van Global Stable naar Global Developer haalt de software zelf de laatste versie van de servers van Xiaomi. Steeds updaten via die software is daarna niet nodig omdat beide roms OTA ondersteunen. De Global Dev krijgt sowieso weekelijks een OTA update tenzij ze in China een feestweek o.i.d. hebben.
Hoe het zit met de EU roms weet ik niet maar ik zag die wel in het keuzelijstje staan.

• jessevd
baldyman schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:10:
Bij het flashen van Global Stable naar Global Developer haalt de software zelf de laatste versie van de servers van Xiaomi. Steeds updaten via die software is daarna niet nodig omdat beide roms OTA ondersteunen. De Global Dev krijgt sowieso weekelijks een OTA update tenzij ze in China een feestweek o.i.d. hebben.
Hoe het zit met de EU roms weet ik niet maar ik zag die wel in het keuzelijstje staan.
Thanks, ik ga het proberen! Dan zien we wel wat de EU-rom doet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
Weemism schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:21:
[...]

Tsja, en zo zit je mooie toestel dan helemaal onder de folies en met een case eromheen. Persoonlijk koop ik m'n smartphones naast op functionaliteit ook op de looks, en dat is juist waar de Mi6 goed op scoort ten opzichte van veel concurrenten in deze prijsklasse.

Ieder het zijne natuurlijk maar ik heb, en zal zelf nooit, een case en folies gebruiken aangezien die wat mij betreft het toestel nog lelijker maken dan dat eventuele krasje of deukje wat je anders riskeert, en dat is tot dit toestel bij mij eigenlijk altijd goed gegaan mits je een klein beetje oplet waar je je toestel in stopt of op legt, en als de fabrikant zorg heeft gestoken in de kwaliteit van het gebruikte materiaal. En dat laatste is en blijft een beetje m'n kritiek op de Mi6, hoewel ik me realiseer dat je natuurlijk ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten, en Xiaomi, zoals @IAmNice hierboven aangeeft, niettemin kennelijk ook al flinke stappen heeft gemaakt sinds de Mi5s.
Yup het is een zeer stevige telefoon, vergis je niet.

Mi5
YouTube: Xiaomi Mi5 Bend Test - Scratch test - Burn test - Durability test

Mi6
YouTube: Xiaomi Mi6 Bend Test - Scratch Test - Durability Video

Best leuk om te kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Die had ik voor m'n aanschaf destijds inderdaad bekeken ja, was ook al wel geabonneerd op JerryRigEverthing, erg leuk YouTube kanaal en een fijne gast om naar te luisteren :) .

Zach was idd erg positief over de degelijkheid van het toestel, en z'n stanleymes doet ook geen schade aan de achterkant. Wel zou ik zelf nog geïnteresseerd zijn hoe die glazen achterzijde zou scoren op de Mohs hardheidstest die ie wel (zoals altijd) op het scherm doet, zeker omdat de achterkant nog meer dan de voorkant in contact zal komen met krassende verontreinigingen. En ik denk Xiaomi het daar dus toch mogelijk een beetje heeft laten liggen. Moet overigens wel zeggen dat ik idd niet zoveel verschil zie v.w.b. de hardheid en krasvastheid van de aluminium rand t.o.v. andere door hem geteste toestellen, dus misschien valt dat idd wel mee, hoewel ik het idee had dat die rand bij m'n voormalige Xperia Z5 toch een stuk steviger in de lak zat.

• jessevd
jessevd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:30:
[...]

Thanks, ik ga het proberen! Dan zien we wel wat de EU-rom doet!
Met de tool de EU-rom geinstalleerd, super makkelijk, nog geen uur werk, echt top! Ik kreeg zelfs direct de melding hierna dat er nog een update was via de updater app, dus het lijkt ook OTA-updates te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevd
Nu met de EU weekly rom erop, merk ik toch dat m'n telefoon moeite heeft om alle notificaties te laten zien. Via internet zijn er verschillende oplossingen voor te vinden, die geen van allen lijken te werken. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wellicht een oplossing weten? Zou het helpen om terug te gaan naar de EU stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Hey,

Ik wil graag upgraden naar de 128GB versie van de Xiaomi Mi 6, en ik twijfel of ik voor de ceramic version ga of niet. Wat zijn jullie ervaringen met de stevigheid?
De Mi Mix is ook keramisch, en helemaal niet zo stevig: YouTube: Mi Mix Drop Test - How durable is a Ceramic Phone?
Bij de glazen Mi 6 doe ik er een hoesje om heen omdat ik bang ben dat het glas breekt, maar is bij dat bij de ceramic ook nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tja keramiek is goed krasvast, maar zo breekbaar als wat. Glas is minder krasvast, maar daardoor ook minder snel geneigd te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
Wat @Caelorum zegt.
Het was voor mij ook een twijfelgeval. Ik heb heel wat YT filmpjes met valtesten gekeken. De zeer mooie aanbieding voor een 6/128 met glazen achterzijde gaf uiteindelijk de doorslag om voor dat model te gaan.
Las trouwens ergens dat het fabriceren van de keramische achterzijde een week in beslag neemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Zelf ook getwijfeld over de keramische versie, maar afgeknapt op de cheesy gouden accenten op de achterkant rond de camera's en het van het logo, is me toch een beetje te 'Chinees'.

Afbeeldingslocatie: https://www.gizok.com/media/wysiwyg/Xiaomi/xiaomi_mi6_smartphone-14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
Zou ik dan weer geen last van hebben. Zit een hoesje omheen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
baldyman schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:00:
Wat @Caelorum zegt.
Het was voor mij ook een twijfelgeval. Ik heb heel wat YT filmpjes met valtesten gekeken. De zeer mooie aanbieding voor een 6/128 met glazen achterzijde gaf uiteindelijk de doorslag om voor dat model te gaan.
Las trouwens ergens dat het fabriceren van de keramische achterzijde een week in beslag neemt!
Welke aanbieding, wat was de prijs en welke site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
wouterg00 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:25:
Hey,

Ik wil graag upgraden naar de 128GB versie van de Xiaomi Mi 6, en ik twijfel of ik voor de ceramic version ga of niet. Wat zijn jullie ervaringen met de stevigheid?
De Mi Mix is ook keramisch, en helemaal niet zo stevig: YouTube: Mi Mix Drop Test - How durable is a Ceramic Phone?
Bij de glazen Mi 6 doe ik er een hoesje om heen omdat ik bang ben dat het glas breekt, maar is bij dat bij de ceramic ook nodig?
Vanaf het begin ceramic in m'n bezit en nog steeds helemaal en geen krassen 😊

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• baldyman
vuurpaard66 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:56:
[...]

Welke aanbieding, wat was de prijs en welke site?
Was een aanbieding van BG vanwege het 11-jarig bestaan o.i.d.
351 euro incl. PDM (geen verdere kosten).

• IAmNice
Heb bij mijn eigen Xiaomi net dat hij ineens random uitging en niet meer aan wou gaan. Pas een paar min later kon ik hem weer aan doen na echt super lang om de power knop drukken. Hij doet het normaal nu, alles werkt maar wat was er net gebeurd? Ik was gewoon nos aan het browsen en boem hij ging uit voor een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
IAmNice schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:07:
Heb bij mijn eigen Xiaomi net dat hij ineens random uitging en niet meer aan wou gaan. Pas een paar min later kon ik hem weer aan doen na echt super lang om de power knop drukken. Hij doet het normaal nu, alles werkt maar wat was er net gebeurd? Ik was gewoon nos aan het browsen en boem hij ging uit voor een tijdje.
Heeft oneplus one ook weleens last van. China smartphone kuurtjes denk ik 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

IAmNice schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:07:
Heb het zelf inmiddels ook een keer of 3 ervaren in de laatste maanden, geen idee wat de oorzaak is, maar hoop dat het met MIUI 9 opgelost wordt wel. Of dat ie, zoals ik gewend was van m'n vorige (non-China) toestellen die dit ook wel eens vertoonden, zich dan op z'n minst weer vanzelf aanmeldt op het netwerk zonder dat ik de simcode opnieuw hoef in te toetsen zodat je niet zonder dat je het weet urenlang offline bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Weemism schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Heb het zelf inmiddels ook een keer of 3 ervaren in de laatste maanden, geen idee wat de oorzaak is, maar hoop dat het MIUI 9 opgelost wordt wel. Of dat ie, zoals ik gewend was van m'n vorige (non-China) toestellen die dit ook wel eens vertoonden, zich dan op z'n minst weer vanzelf aanmeldt op het netwerk zonder dat ik de simcode opnieuw hoef in te toetsen zodat je niet zonder dat je het weet urenlang offline bent.
Hmm ok, al mijn hardware doet het ook nog gewoon prima dus ik denk wel dat een software foutje erin zit als anderen het ook hebben. Als het maar geen rare hardware fout is , kan het vast wel gefixt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik weet dat er een speciaal topic is voor custom roms, maar dit is niet specifiek over een bepaalde custom rom. Kan iemand mij stap voor stap begeleiden naar het flashen van een custom rom op de mi6? Ik heb vroeger wel met een HTC ontzettend veel geflasht etc maar dat is weer ver weggezakt. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer echt en jullie flashen waarschijnlijk vaak en veel een rom.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

KaiseRRuby schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:47:
Ik weet dat er een speciaal topic is voor custom roms, maar dit is niet specifiek over een bepaalde custom rom. Kan iemand mij stap voor stap begeleiden naar het flashen van een custom rom op de mi6? Ik heb vroeger wel met een HTC ontzettend veel geflasht etc maar dat is weer ver weggezakt. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer echt en jullie flashen waarschijnlijk vaak en veel een rom.. :)
Even zelf de zoekfunctie voor dit topic gebruiken en 'rom installeren' intypen had je tot deze instructie van @Kiswum geleid ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1111
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 07:09
Zijn er al gebruikers die issues ondervinden met het GPS ontvangst op de MI6 in Belgie of Nederland? Ik heb namelijk al enige tijd issues met GPS fix te krijgen op MI5. In de wagen krijg ik een fix alleen maar als de GSM echt tegen de raam hangt en na een paar minuten rijden. Met de GSM van mijn vriendin (one plus X) meteen GPS fix en mag liggen/staan waar hij wil. Ik ben dus benieuwd of jullie GPS (meer in detail Waze) vaak gebruiken?

Topic hier rond:
http://en.miui.com/thread-729981-2-1.html
http://en.miui.com/thread-663730-1-1.html

MTVenus V148 HWP1 5.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Draakje1111 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:28:
Zijn er al gebruikers die issues ondervinden met het GPS ontvangst op de MI6 in Belgie of Nederland? Ik heb namelijk al enige tijd issues met GPS fix te krijgen op MI5. In de wagen krijg ik een fix alleen maar als de GSM echt tegen de raam hangt en na een paar minuten rijden. Met de GSM van mijn vriendin (one plus X) meteen GPS fix en mag liggen/staan waar hij wil. Ik ben dus benieuwd of jullie GPS (meer in detail Waze) vaak gebruiken?

Topic hier rond:
http://en.miui.com/thread-729981-2-1.html
http://en.miui.com/thread-663730-1-1.html
Ik lijk geen problemen met een fix te hebben op m'n Mi6, en heb er in dit topic tot dusver ook nog niemand anders over gehoord afaik. Misschien zou je een app als GPS Test kunnen downloaden uit de Play Store (is gratis) om te kijken hoe de ontvangst van het GPS/Glonass signaal op je toestel is.

Ter referentie, als ik mijn Mi even uit het raam houd hier (op straat zal het beter zijn) locked ie vrijwel direct op 10-15 satellieten resulterend in een accuracy van rond de 5 meter, en waarmee bijv. Google Maps prima uit de voeten lijkt te kunnen. Waze heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Draakje1111 Geen problemen met GPS fix hier. Bij opstarten van Google Maps altijd meteen in beeld waar ik ben. Navigeren gaat ook prima. Tunnel op de A2 is soms wat lastig als ik er te lang in zit (minder dan 60km/u rij), maar bij verlaten van de tunnel altijd meteen binnen 2s weer een GPS fix die voldoende is voor Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1111
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 07:09
@Weemism @Caelorum bedankt voor jullie antwoord nu denk ik dat ik niet meer twijfel om de mi6 te bestellen. Mijn mi5 besteld bij honorbuy in EU warehouse daar is gaan kijken voor de mi6.

MTVenus V148 HWP1 5.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik wil m'n telefoon unlocken en sta op het punt dat te doen. Maar er staat bij "attention" dat de fingerprint sensor dan niet meer werkt.. Klopt dat? Als ik google kom ik bij andere Mi types tegen dat dat niet zo is..

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Zat vandaag zo te kijken naar de Xiaomi MI6 en hij beviel mij wel, heb op het moment de S8 maar toch wil ik weer wat anders. Zo zag ik dat de MI6 Lineage ondersteunt [BIG WIN]. Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn in combinatie van VF

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
Daywalk3r schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:25:
Ik wil m'n telefoon unlocken en sta op het punt dat te doen. Maar er staat bij "attention" dat de fingerprint sensor dan niet meer werkt.. Klopt dat? Als ik google kom ik bij andere Mi types tegen dat dat niet zo is..
Nergens last van hoor

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Pukson schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:23:
Zat vandaag zo te kijken naar de Xiaomi MI6 en hij beviel mij wel, heb op het moment de S8 maar toch wil ik weer wat anders. Zo zag ik dat de MI6 Lineage ondersteunt [BIG WIN]. Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn in combinatie van VF
Let goed op met die 'ondersteuning'! een hoop zaken zal niet werken totdat Xiaomi eindelijk de kernel sources vrij geeft voor de mi6. Daar doen ze echter nogal lang over en tot op heden zijn ze nog niet echt onder de indruk van de mogelijke gevolgen op de Westerse markt voor ze bij het blijven overtreden van de GPL-licentie.
Totdat hier een commit met de code voor Sagit verschijnt kan je custom ROMs vergeten: https://github.com/MiCode/Xiaomi_Kernel_OpenSource

@Daywalk3r ik dacht dat de melding was dat het niet meer veilig werkt. Je haalt toch een deel van de beveiliging weg, waardoor een opening ontstaat om de vingerafdrukken te wijzigen.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 05-10-2017 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:09
De kernel voor de Mi6 is vorige week toch vrijgegeven?
https://github.com/MiCode...enSource/tree/sagit-n-oss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik wil de mi6 aanschaffen 6/64gb
Zijn er goeie custom roms beschikbaar en hoe is de gps en de 4g?

en waar kan ik hem het goedkoopst aanschaffen zonder belasting voor hoef te betalen?

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door yasje op 05-10-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
yasje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:16:
Ik wil de mi6 aanschaffen 6/64gb
Zijn er goeie custom roms beschikbaar en hoe is de gps en de 4g?

en waar kan ik hem het goedkoopst aanschaffen zonder belasting voor hoef te betalen?

Alvast bedankt
die laatste vraag kan je beter hier stellen:
[Xiaomi Mi 6] Levertijden & Prijzen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die had ik gemist. Cool 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:35
Daywalk3r schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:25:
Ik denk dat ze waarschuwen dat het niet meer veilig is. Dus dat je fingerprint eventueel door een hoger veiligheidsrisico niet meer kan werken. Opzich hoort de fingerprintscanner nog gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
Ik heb sinds ca 2 weken mijn Mi6 (6GB RAM 64GB ROM) en ik ontdek net iets vreemds. Als ik bij mijn Instellingen naar opslagruimte kijk, dan zegt ie dat ik nog 3GB vrij heb van totaal 10 GB.
Aan de PC gekoppeld zie ik in windows verkenner ongeveer hetzelfde.
Ik heb Xiaomi.eu 7.9.21 erop staan.

Wat geeft ie bij jullie aan? Iemand dit eerder meegemaakt?

Een ander dingetje, als ik opnieuw opstart vraagt ie om de pincode van mijn Sim. Ik kan niet vinden waar ik dat uit kan zetten. Zoeken op PIN bij instellingen geeft geen resultaat.
Bij mijn vorige MI4C had ik dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbr210
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
@Taan Wat je beschrijft met betrekking tot je opslagruimte herken ik niet en zou ik zo niet een oplossing voor weten.

Wat betreft je code voor je PIN, deze kan je uitschakelen onder Settings >> Additional Settings >> Privacy >> SIM Card Lock. Hier kan je je pincode uitschakelen en veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Nu online
Zojuist in bezit van de xiaomi mi6 en wat is het smooth vergeleken met de S8, morgen eens lineage proberen maar de stock ROM is al erg nice miui 9! Weet iemand een system AdBlock zonder root?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Taan schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:03:
Ik heb sinds ca 2 weken mijn Mi6 (6GB RAM 64GB ROM) en ik ontdek net iets vreemds. Als ik bij mijn Instellingen naar opslagruimte kijk, dan zegt ie dat ik nog 3GB vrij heb van totaal 10 GB.
Aan de PC gekoppeld zie ik in windows verkenner ongeveer hetzelfde.
Ik heb Xiaomi.eu 7.9.21 erop staan.
Google eens op je probleem. https://www.theandroidsou...t-storage-16gb-32gb-64gb/ Ik heb het met Mi6 of Mipad 3 volgens mij ook een keer gehad na een flash van eu rom. Volgens mij heb ik toen iets in twrp, wipe, advanced wipe, repair or change file system gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Laatst online: 16-09 20:12
Ik heb sinds even een probleem met de mi6. Als ik op Facebook of YouTube een filmpje start dat hangt het beeld na een paar seconden even vast. Freeze van het beeld dus. Daarna loopt het beeld door, maar out of sync met het geluid... Herstarten helpt niet. Zowel op wifi als 4g. Iemand een tip/idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Nu online
Zojuist een update geinstalleerd, alleen kreeg ik opnieuw een setup scherm. Geen probleem dacht ik, even alles instellen en inloggen op mi account, toen kwam het probleem. Verificatiecode komt binnen via sms en ik hoor dat ik hem ontvang, alleen de setup voelt hem niet automatisch in en kan met geen mogelijkheid bij mijn smsjes komen. Nu kreeg ik de melding dat ik over de 24 uur van aanvragen... Zit ik dus nu zonder telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Laatst online: 05-05-2023
Pukson schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:02:
Zojuist een update geinstalleerd, alleen kreeg ik opnieuw een setup scherm. Geen probleem dacht ik, even alles instellen en inloggen op mi account, toen kwam het probleem. Verificatiecode komt binnen via sms en ik hoor dat ik hem ontvang, alleen de setup voelt hem niet automatisch in en kan met geen mogelijkheid bij mijn smsjes komen. Nu kreeg ik de melding dat ik over de 24 uur van aanvragen... Zit ik dus nu zonder telefoon?
Heb je niet een oude telefoon waar je de simkaart even in kunt stoppen?

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Heb ik na 4 screenprotectors er nu eindelijk ééntje gevonden die goed zit?

Het gaat om full Size Protector van het bekende 😀 Chinese merk tcicpc (hoe verzin je het).

Schoonmaken..anti dusten en met enige preciesie op de goede plek laten vallen... aandrukken en klaar. Naast natuurlijk de uitsparingen rondom sensoren zie je er niets van... ook geen randjes rondom de zijkant. Je kan ook zonder probleem het orginele xiaomi beschermhoesje blijven gebruiken.

Waaaaaar dan?? Hier:

http://s.aliexpress.com/QvaIjm6z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
hannez80 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 00:07:
[...]

Google eens op je probleem. https://www.theandroidsou...t-storage-16gb-32gb-64gb/ Ik heb het met Mi6 of Mipad 3 volgens mij ook een keer gehad na een flash van eu rom. Volgens mij heb ik toen iets in twrp, wipe, advanced wipe, repair or change file system gedaan...
Yessss!!! Thanks! Was al bang dat ik een hardware issue had en dat ik moest terugsturen enzo.
Heb nu de volle mep aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
xon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:31:

Het gaat om full Size Protector van het bekende 😀 Chinese merk tcicpc (hoe verzin je het).

Schoonmaken..anti dusten en met enige preciesie op de goede plek laten vallen... aandrukken en klaar. Naast natuurlijk de uitsparingen rondom sensoren zie je er niets van... ook geen randjes rondom de zijkant. Je kan ook zonder probleem het orginele xiaomi beschermhoesje blijven gebruiken.

Waaaaaar dan?? Hier:

Werken dit soort screenprotectors ook bij het laten vallen van de telefoon aangezien het glas erg hard is? Om krassen te voorkomen ziet het er wel ideaal uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

TweakMore schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:02:
[...]

Werken dit soort screenprotectors ook bij het laten vallen van de telefoon aangezien het glas erg hard is? Om krassen te voorkomen ziet het er wel ideaal uit!
Ach...als ie goed valt helpt echt geen enkele screenprotector hoor. De screenprotector die ik erop had (en niet lekker zat aan de randjes) had een enorme barst in het midden terwijl die nog nooit gevallen was. Dus de protector zelf is ook enorm fragiel waardoor je heel snel een barst zal zien en zal denken WOW dit had mijn scherm kunnen zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

xon schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 06:27:
[...]

Ach...als ie goed valt helpt echt geen enkele screenprotector hoor. De screenprotector die ik erop had (en niet lekker zat aan de randjes) had een enorme barst in het midden terwijl die nog nooit gevallen was. Dus de protector zelf is ook enorm fragiel waardoor je heel snel een barst zal zien en zal denken WOW dit had mijn scherm kunnen zijn :-)
Dat dus. Het lijkt me niet dat een screenprotector van tienden van een millimeter dik evt. valschade, die sterk genoeg is om een scherm te breken, kan absorberen zodat dit niet gebeurd. Dus denken dat een barst in je protector een barst in je scherm had kunnen zijn is wat naïef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het hoeft maar net genoeg kracht te absorberen om het scherm net niet te laten breken, maar dat zal wel niet zo vaak voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Taan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:21:
[...]

Yessss!!! Thanks! Was al bang dat ik een hardware issue had en dat ik moest terugsturen enzo.
Heb nu de volle mep aan geheugen.
Heel fijn. Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbr210
Ik kan beamen dat dit een prima protector is. Dat was de eerste en enige protector die ik heb besteld voor mijn MI6. In combinatie met een casing die goed aansluit zie je in principe niets van de screenprotector. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat een casing het gevoel geeft dat je een wat logger apparaat in handen hebt, daarom heb ik deze week besloten om de casing weg te laten. Als je deze verwijdert kan je, mits je er specifiek op let, wel opmerken dat je er een screenprotector op hebt zitten.
xon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:31:

Waaaaaar dan?? Hier:

[ Voor 5% gewijzigd door rbr210 op 10-10-2017 22:35 . Reden: aanvulling hyperlink ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Nu online
Zelf heb ik het idee dat de camera kwaliteit echt ondermaats is, vergeleken met verschillende comparison bekeken tussen de mi en andere telefoons. Kan het komen door de beta van miui? Zelf gebruik ik aosp maar gebruikt de standaard miui camera app.

Las zelfs namelijk dat de camera kwaliteit in miui8 beter was, iemand die dit kan bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een makkelijke manier om van de stable naar developer branch te gaan, zonder dat je alles opnieuw moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
@Verwijderd Je kan de 'developer'-build downloaden en daarna flashen via de updatetool. Houd er wel rekening mee dat je data verliest hierdoor. Daarom is het aan te raden om een lokale backup te maken met de ingebouwde back-up tool. Als je eenmaal overgestapt bent kan je deze backup gebruiken om je data te recoveren. Overigens kan je via deze methode niet terug naar 'stable'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

rbr210 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:33:
Ik kan beamen dat dit een prima protector is. Dat was de eerste en enige protector die ik heb besteld voor mijn MI6.

[...]
Dat klinkt goed! Heb je toevallig ook een foto van screen protector zoals hij nu bevestigd zit op de Mi6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zit op de AICP build, maar kan iemand mij vertellen hoe ik het voor elkaar krijgen om het trillen van de telefoon uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Heeft de Mi6 ook eenvoudig een developer-mode die netzo makkelijk te activeren is als op stock toestellen?

Ik zou het toestel misschien willen kopen om te gebruiken om androids app te testen.
Dan is die modes essentieel.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x3 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:24:
Heeft de Mi6 ook eenvoudig een developer-mode die netzo makkelijk te activeren is als op stock toestellen?

Ik zou het toestel misschien willen kopen om te gebruiken om androids app te testen.
Dan is die modes essentieel.
Na 5 keer tappen op de versie info wordt de developer mode geactiveerd. Geen idee hoe dat gaat bij stock.
Bij Additional settings=>Developer options heb je ook een heel erg lange lijst aan opties.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:29:
[...]

Na 5 keer tappen op de versie info wordt de developer mode geactiveerd. Geen idee hoe dat gaat bij stock.
Hetzelfde. Dankjewel voor het snelle antwoord.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
@FXX Dat moet wel lukken. Ik denk dat ik morgen wel foto's voor je kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-03 22:39
Hoi heb sinds vandaag de internationale versie maar, het lukt mij niet om de vingerafdruk in te stellen. Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23
ozzy99 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:58:
Hoi heb sinds vandaag de internationale versie maar, het lukt mij niet om de vingerafdruk in te stellen. Tips
"Lukt niet" zegt niet zoveel. Kan je wat duidelijker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzy99
Ik leg mijn vinger op de sensor en wacht tot ik een trilling voel, meer dan 10 seconden, maar geen trilling. Ik zie wel strepen blauw worden, m.a.w, hij ziet mijn vinger wel maar registreert niet. Geeft dan aan, niet geregistreerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:15
Bij het 'inprogrammeren' van de fingerprint moet je iets meer vinger laten zien/voelen dan bij het unlocken. Je dient dus het gehele 'plaatje' te vullen met je vinger. Draai een beetje met je vinger tot alles blauw wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik een goed vervangend scherm met vingerprintscanner kan vinden?

alvast bedankt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
FXX schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:13:
[...]
Dat klinkt goed! Heb je toevallig ook een foto van screen protector zoals hij nu bevestigd zit op de Mi6?
Ik heb zelf deze screenprotector die ik op Ebay heb gekocht.
http://www.ebay.nl/itm/2P...i-Mi-6-5-15-/201988085514
Merk is Connics. Kost echt niks. Zit prima op mijn toestel. Hij is wel dunner dan gebruikelijke screenprotectors. Nadeel: Het is echt een vingerafdrukmagneet.

Het is lastig om goede foto's te maken. Hier een aantal foto's: https://imgur.com/a/nLwbI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:26
Werkt Android Pay al bij iemand?
Zit momenteel op Xiaomi.eu versie en safetynet is geslaagd.

Heb er 2 kaarten van KBC in zitten maar krijg telkens foutmelding op de terminal dat het niet gelukt is.
De app geeft niets fout aan enkel de terminals zegt dat het niet lukt.

Via gewone NFC (op bankkaart chip) luktte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Iemand toevallig enig idee of SEQR werkt met deze telefoon? Of enig andere Masterpass app?

Edit:
TweakMore schreef op maandag 25 september 2017 @ 00:50:
Krijgen jullie ING mobile payments werkend op de Xiaomi EU rom weekly? Heb ook HCE ingeschakeld maar elke pinautomaat vraagt om een andere pas en heb het hierdoor nog niet werkend gekregen. Scherm of app aan geeft exact zelfde resultaat.
Toevallig al werkend gekregen?

[ Voor 68% gewijzigd door Shamalamadindon op 15-10-2017 17:30 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
Leo1010 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:18:
Iemand toevallig enig idee of SEQR werkt met deze telefoon? Of enig andere Masterpass app?

Edit:

[...]

Toevallig al werkend gekregen?
Na HCE uit te zetten en weer aan en de ING app aan te houden(wachtwoord ook ingevoerd) werkte dit magische wijze. Geen idee waarom haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Jimster schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:26:
[...]

Ik heb zelf deze screenprotector die ik op Ebay heb gekocht.
http://www.ebay.nl/itm/2P...i-Mi-6-5-15-/201988085514
Merk is Connics. Kost echt niks. Zit prima op mijn toestel. Hij is wel dunner dan gebruikelijke screenprotectors. Nadeel: Het is echt een vingerafdrukmagneet.

Het is lastig om goede foto's te maken. Hier een aantal foto's: https://imgur.com/a/nLwbI
je hebt dus geen witte randen aan de zijkanten? Op je foto's (waarvoor dank!) ziet het er bijzonder afgesloten uit.

Mi6 heeft toch ook van die 2.5D/afrondende zijkanten van het scherm dacht ik? Vandaar mijn verbazing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Call of Duty schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:28:
[...]
je hebt dus geen witte randen aan de zijkanten? Op je foto's (waarvoor dank!) ziet het er bijzonder afgesloten uit.

Mi6 heeft toch ook van die 2.5D/afrondende zijkanten van het scherm dacht ik? Vandaar mijn verbazing
Klopt, het hele scherm wordt bedekt. De screenprotector heeft ook die ronding erin zitten, dus daardoor wordt het hele scherm bedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzy99
Als je net als ik een mi6 besteld hebt uit China, hoe kan ik dan checken of er iets op staat wat er niet op hoort? Ik hoor iedere x spyware e.d. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ozzy99 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:35:
Als je net als ik een mi6 besteld hebt uit China, hoe kan ik dan checken of er iets op staat wat er niet op hoort? Ik hoor iedere x spyware e.d. Iemand een idee?
Waar heb je 'm besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzy99
Gearbest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dan zou ik me geen zorgen maken. De ervaringen met GearBest hier zijn tot dusver dat als je de International versie met de Global Rom hebt besteld dit gewoon een cleane installatie is zonder rommel. Je zal naast de gebruikelijke Google apps alleen wat Xiaomi productiviteitsapps zoals een Music, Remote, Recorder etc. mee geïnstalleerd krijgen, net als bij elke andere fabrikant.

Als je persé toch een andere ROM erop wil zetten als je het niet vertrouwt, wend je dan tot xiaomi.eu, wat de meest gebruikte custom ROM is voor dit toestel, en waar je ook de instructie vindt hoe deze naar je toestel te flashen.

Alternatief kan je ook de flash instructies van @Kiswum volgen als dat duidelijker is.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken