Voor de duidelijkheid, bij Belsimpel dus, voor het lieve sommetje van 519 euro. Denk dat ik 'm voor die prijs toch liever in China blijf bestellen.CLB schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:22:
[...]
Te verkrijgen in Nederland in combinatie met abonnement is wel noemenswaardig. Plaatje ging fout![]()
[...]
PriceWatch hierzo van Tweakers
Hoe heb je het voor elkaar gekregen? Iemand anders mag natuurlijk het antwoord geven 👌TweakMore schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:14:
[...]
Bedankt voor de reactie!
Hmm, ik heb mijn mi6 inmiddels gisterenavond binnen en zie dat er max 10 procent weg is in 8 uur standby, vind ik niet bijzonder veel. Ik zou nog een aggresievere batterysaving aan kunnen zetten.
Heb het voormekaar om toetsenbord default op Nederlands te krijgen, dus dat scheelt ook een hoop. Zal voor nu in ieder geval verder met de global versie gaan tot ik over wordt gehaald haha
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Uhm drie tientjes minder... Los is niet zo chill misschien, als je (net) op zoek bent naar combi met abbo, hmm.Weemism schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:01:
Voor de duidelijkheid, bij Belsimpel dus, voor het lieve sommetje van 549 euro.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zojuist de melding gekregen van een nieuwe update (globale ROM).
Bij gearbest heb je de 128GB voor 431,26. Bij Belsimpel gaat het om een 64gb versieCLB schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:16:
[...]
Uhm drie tientjes minder... Los is niet zo chill misschien, als je (net) op zoek bent naar combi met abbo, hmm.
Anyway weer on topic deze moet eigenlijk in het andere draadje
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Spannend!!! Ik ben benieuwd of dat de update naar Miui 9 is. De melding is bij mij nog niet gekomen in ieder geval....Jimster schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:24:
Zojuist de melding gekregen van een nieuwe update (globale ROM).
Klopt, excuus, in de vlugte verkeerde prijs in m'n hoofd, en niet meer gecheckt, ik pas het even aan.CLB schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:16:
[...]
Uhm drie tientjes minder... Los is niet zo chill misschien, als je (net) op zoek bent naar combi met abbo, hmm.
Niettemin, tenzij je pech hebt bij de import vwb BTW en douanekosten is ie los m.i. echt te duur voor de 64 GB variant, ondanks de snellere levering en potentiëel minder gedoe bij garantie. Het is maar wat dat je waard is natuurlijk.
Nee het zijn enkele bugfixes. Versie is 8.5.1.0 NCAMIEGErikFeen schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:04:
[...]
Spannend!!! Ik ben benieuwd of dat de update naar Miui 9 is. De melding is bij mij nog niet gekomen in ieder geval....
En android patch level is opgehoogd naar die van juli.Jimster schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:19:
[...]
Nee het zijn enkele bugfixes. Versie is 8.5.1.0 NCAMIEG
Ik denk overigens niet dat we de global MIUI9 ergens in de komende twee maanden kunnen verwachten.
Wekelijkse Xiaomi.eu-update is er ook weer: link. Nog geen officiële aankondiging of changelog gevonden..
Wat wil je dat ik zeg? HahaIAmNice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:39:
[...]
Oh nee nee nee niet weer. Ik heb dus een andere screenprotector besteld, een dag later komt iemand op tweakers "deze zit heel slecht". Dat heb ik zeker gemerkt. De volle glass screen protectors buigen niet zo lekker om het glas en het midden vingerafdruk gedeelte is dan raar te voelen.
Letterlijk gisteren deze Nillkin screenprotector besteld vanwege het lezen van reviews en de volle glass voelde slecht aan. Je gaat me toch niet zeggen dat die ook slecht is.Heb je trouwens de 9H of 9H plus pro?
Ik heb namelijk de 9H plus pro besteld. https://www.aliexpress.co...r-xiaomi/32809432465.html
Die is dunner en hoort om het 2.5d glas te kunnen buigen. Hoop ik dan... Of je ziet me over een week weer zeggen dat ook deze slecht is.
Sorry man...de pro
Op een 1 of andere manier vervalt er toch een beetje exclusiviteit vinden jullie niet? Als je nerd telefoon ook gewoon door het gewone pleps in Nederland besteld kan wordenWeemism schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:01:
[...]
Voor de duidelijkheid, bij Belsimpel dus, voor het lieve sommetje van 519 euro. Denk dat ik 'm voor die prijs toch liever in China blijf bestellen.
Overigens moet ik het nog zien. Je wil toch helemaal niet het gezeur hebben en moeten uitleggen dat je niet overal 4g hebt met alle netwerken? Dat snapt overigens de gemiddelde belwinkel verkoper ook helemaal niet.
Ik heb onderstaande screenprotectors uit China besteld en geprobeerd.IAmNice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:39:
[...]
Oh nee nee nee niet weer. Ik heb dus een andere screenprotector besteld, een dag later komt iemand op tweakers "deze zit heel slecht". Dat heb ik zeker gemerkt. De volle glass screen protectors buigen niet zo lekker om het glas en het midden vingerafdruk gedeelte is dan raar te voelen.
Letterlijk gisteren deze Nillkin screenprotector besteld vanwege het lezen van reviews en de volle glass voelde slecht aan. Je gaat me toch niet zeggen dat die ook slecht is.Heb je trouwens de 9H of 9H plus pro?
Ik heb namelijk de 9H plus pro besteld. https://www.aliexpress.co...r-xiaomi/32809432465.html
Die is dunner en hoort om het 2.5d glas te kunnen buigen. Hoop ik dan... Of je ziet me over een week weer zeggen dat ook deze slecht is.
- Amazing H / H+ Pro 5.15 inch For Xiaomi Mi 6 M6 Pro 2.5d Nilkin Glass
* Na goed aandrukken zit deze zonder luchtbellen aan zijkanten netjes en goed. Zoals al eerder genoemd dekt hij niet de gehele telefoon af. Ik vind hem daardoor niet mooi staan, dus verwijderd.
- CHYI voor xiaomi mi6 gehard glas 9 h hardheid 0.26mm explosieveilige originele xiaomi mi 6 glas xiaomi 2.5d/3d screen protector
* Dekt gehele telefoon. Helaas blijft hij aan zijkanten niet goed zitten, ook niet na stevig poosje aandrukken. Lucht is langs groot deel beide zijkanten zichtbaar. Rondom fingerprintscanner voelt het niet prettig als je vinger erop legt. Fingerprintscanner werkt wel.
Deze screenprotector ook verwijderd.
Conclusie: ik doe het zonder
Dan ga je een beetjes Googlen na ervaringen en probeersels met screenprotectors en voor je het weet zit ik (letterlijk) met zweethanden dit te kijken
YouTube: Xiaomi Mi6 Bend Test - Scratch Test - Durability Video
Brrr
YouTube: Xiaomi Mi6 Bend Test - Scratch Test - Durability Video
Brrr
Hij komt toch heel goed uit de test? Hoezo de zweethanden dan?
Nou moedwillig met een mesje over je scherm duwen...en proberen te buigen..ik krijg het daar warm van :-)hannez80 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:13:
Hij komt toch heel goed uit de test? Hoezo de zweethanden dan?
Ik heb hem ook binnen. Fantastisch toestel!
Moest wel 42 extra aan DHL betalen maar het moet maar.
Nog geen update. Zit op 8.2.2.0 geloof ik nu.
Een screenprotector wil ik wel graag, want ik had hiervoor een S5 en die had na 2 maand al krassen in het scherm, terwijl ik er toch voorzichtig mee om ben gegaan. Die is namelijk van een maatje van me.
Moest wel 42 extra aan DHL betalen maar het moet maar.
Nog geen update. Zit op 8.2.2.0 geloof ik nu.
Een screenprotector wil ik wel graag, want ik had hiervoor een S5 en die had na 2 maand al krassen in het scherm, terwijl ik er toch voorzichtig mee om ben gegaan. Die is namelijk van een maatje van me.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Best interessant... mijn zus heeft ook mi6 en heeft zelfs ook de nilkin pro + gekocht.... die past!! Ze hebben er sneekie een paar mm afgesnoept waardoor je net het randje niet hebt in een nieuwe versie blijkbaar
Die had ik ook van Ali.. Nillkin Xiaomi Mi6 Glas Screen Protector Verbazingwekkende H + PRO 9 H 2.5D Gebogen Rand 0.2 MM Dikte Gehard Glas Film.xon schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:38:
Best interessant... mijn zus heeft ook mi6 en heeft zelfs ook de nilkin pro + gekocht.... die past!! Ze hebben er sneekie een paar mm afgesnoept waardoor je net het randje niet hebt in een nieuwe versie blijkbaar
De gebogen rand zorgt voor smooth edges. Desondanks vind ik het er niet uit zien omdat het niet geheel dekkend is. Maar goed, smaak hè..
Ik heb zonet mijn Mi 6 ontvangen van Gearbest.
Mijn vermoeden is dat deze geïnstalleerd is met een shop rom.
Hoe kan ik toch naar de officiële Global rom gaan?
Heb je wel de officiele global rom besteld? Raar dat die er dan niet op staat toch?frye schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:02:
Ik ben benieuwd naar de mijne dan...
Gearbest heeft geen official global.Tarz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:43:
[...]
Heb je wel de officiele global rom besteld? Raar dat die er dan niet op staat toch?
Ik ben benieuwd naar de mijne dan...
Ze verkopen het als "International Version".
Wat ze volgens mij doen: Chinese versie, hierop hun eigen global rom installeren.
Maar weet nu niet als ze de officiële global rom flashen of hun eigen variant.
Vandaar dat ik de officiële global rom van miui wil flashen... Om zeker te zijn.
Oh, dat was me eigenlijk nog helemaal niet opgevallen. Had er ook niet op gelet moet ik eerlijk zeggen.frye schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:47:
[...]
Gearbest heeft geen official global.
Wat ze volgens mij doen: Chinese versie, hierop hun eigen global rom installeren.
Vandaar dat ik de officiële global rom van miui wil flashen... Om zeker te zijn.
Dan hoop ik dat de official global rom erop kan. Ben ook benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen dan straks als het gelukt is
De 8.2.2.0 global recovery rom downloaden: http://bigota.d.miui.com/...CAMIEC_7f3f8ad7c8_7.1.zipfrye schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:02:
Daarna de stappen hier volgen: http://en.miui.com/a-232.html
Is de international versie al unlocked of moet je 72 uur wachten ergens in die stappen? Of is het kwestie van een paar minuten/uur?Mantis schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:16:
[...]
De 8.2.2.0 global recovery rom downloaden: http://bigota.d.miui.com/...CAMIEC_7f3f8ad7c8_7.1.zip
Daarna de stappen hier volgen: http://en.miui.com/a-232.html
Ok, makkie dusMantis schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:29:
Dit is een officiële MIUI rom, je kan deze direct flashen zonder unlock.
Hmm, ik denk toch dat ze gewoon de officiële global rom erop hebben gezet.
Heb via de updater app een nieuwe versie gedownload en de filename kwam exact overeen met de versie van miui.
Nog dingen die ik kan checken dat ik nu volledig op officiële versie zit?
Edit:
Ik lijk problemen te hebben met de GPS functionaliteit.
Google Maps vindt onmiddelijk de locatie.
Maar andere apps hebben het moeilijk... Waze, Gps Test,... Ze krijgen maar geen fix.
Heb via de updater app een nieuwe versie gedownload en de filename kwam exact overeen met de versie van miui.
Edit:
Maar andere apps hebben het moeilijk... Waze, Gps Test,... Ze krijgen maar geen fix.
[ Voor 27% gewijzigd door frye op 28-08-2017 13:07 ]
Wordt de bootloader en zo via die methode eigenlijk wel ook opnieuw geflashet? Zou zelf denk ik eerder gaan voor de recovery tool gebruiken, maar dan moet je helaas nog steeds 72 uur wachten.Mantis schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:29:
Dit is een officiële MIUI rom, je kan deze direct flashen zonder unlock.
Gearbest heeft bij mij global officiele rom erop.frye schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:01:
Hmm, ik denk toch dat ze gewoon de officiële global rom erop hebben gezet.
Edit:
Kijk eens effe of de bootloader erop zit. Je kan moeilijk een rom erop zetten zonder de bootloader eraf te halen tegenwoordig bij MIUI/.
Denk dat het inorde is.IAmNice schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:02:
[...]
Gearbest heeft bij mij global officiele rom erop.
Kijk eens effe of de bootloader erop zit. Je kan moeilijk een rom erop zetten zonder de bootloader eraf te halen tegenwoordig bij MIUI/.
Via fastboot oem device-info:
Bootloader locked etc.
Enkel GPS is nog moeizaam.

Ah ok mooi!frye schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:22:
[...]
Denk dat het inorde is.
Via fastboot oem device-info:
Bootloader locked etc.
Enkel GPS is nog moeizaam.
GPS had ik ook problemen mee, probeer eens permissions te geven aan de desbetreffende app.
Ik heb zelf ook nog gekloot met Tasker. Iemand ervaring ermee? Miui is echt een ramp met Tasker. Hij sluit het steeds af of start weer niet en ik heb al permissions gegeven, autostart, optimize uit van batterij etc.
Maar de updates en kijken welke versie dat is, vergelijken met global Rom. Daarna bootloader bekijken als je nog twijfels hebt. Van vele Tweakers al gehoord dat ze hem niet van gearbest iets shady mee doen. Hier ook gewoon global Rom met locked bootloader.Tarz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:24:
Ik zou niet weten hoe ik het moet controleren, maar dat zie ik wel als ik em heb
Heeft er iemand ook het probleem met WhatsApp dat inkomende berichten pas aankomen als je de app opent? Global rom stable.
EDIT: Ik vermoed dat het aan whatsapp beta versie lag. Uitgeschreven en terug de gewone versie van whatsapp en nu komen meldingen wel gewoon binnen.
Ook de GPS-problemen lijken inorde te zijn. Eerste fix duurde zeker 5 minuten. Nu binnen de 3 seconde.
EDIT: Ik vermoed dat het aan whatsapp beta versie lag. Uitgeschreven en terug de gewone versie van whatsapp en nu komen meldingen wel gewoon binnen.
Ook de GPS-problemen lijken inorde te zijn. Eerste fix duurde zeker 5 minuten. Nu binnen de 3 seconde.
[ Voor 59% gewijzigd door frye op 29-08-2017 08:35 ]
frye schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:02:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, en los van specifiek jouw bovenstaande posts over dat GearBest zijn eigen ROM op de Mi6 zou zetten waar je inmiddels ook op bent teruggekomen, maar waarop baseerde je die beweringen eigenlijk? Was de doos niet verzegeld, waren er Chinese apps voorgeïnstalleerd, zag je Chinese interface elementen of klopte het MIUI versienummer niet? Bij de beide Mi's 6 die ik bij GB heb besteld was dat namelijk niet het geval.frye schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:47:
[...]
Gearbest heeft geen official global.
[...]
Voor zover ik het nu zie zorgen deze beweringen (niet alleen door jou hoor) regelmatig voor nogal wat misinformatie en een afschrikkende werking in dit topic waar dit m.i totaal niet nodig is. Maar wellicht ben ik abuis en flasht GB wel degelijk een aantal van de toestellen, maar dan dus de vraag, waaraan denk je dit op te merken?
Ik baseerde me inderdaad zelf iets te fel op andere reacties.Weemism schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:15:
[...]
[...]
Uit nieuwsgierigheid, en los van specifiek jouw bovenstaande posts over dat GearBest zijn eigen ROM op de Mi6 zou zetten waar je inmiddels ook op bent teruggekomen, maar waarop baseerde je die beweringen eigenlijk? Was de doos niet verzegeld, waren er Chinese apps voorgeïnstalleerd, zag je Chinese interface elementen of klopte het MIUI versienummer niet? Bij de beide Mi's 6 die ik bij GB heb besteld was dat namelijk niet het geval.
Voor zover ik het nu zie zorgen deze beweringen (niet alleen door jou hoor) regelmatig voor nogal wat misinformatie en een afschrikkende werking in dit topic waar dit m.i totaal niet nodig is. Maar wellicht ben ik abuis en flasht GB wel degelijk een aantal van de toestellen, maar dan dus de vraag, waaraan denk je dit op te merken?
Na het instellen (kreeg effectief installatie-procedure) kreeg ik ook direct de melding. Google play services zijn gestopt.
Vandaar dat ik dacht dat het geen legitieme versie van Miui ging zijn.
Heb toen direct erna via updater een nieuwe versie gedownload en geïnstalleerd. Van toen af aan leek alles inorde.
Wist trouwens niet dat Google Assistant op Miui ging.
Leuke toevoeging!
Nu uitkijken naar de global stable van Miui 9.
MIUI is nog een beetje buggy. Ik heb nu het probleem dat ik helemaal geen notificaties meer krijg op mijn lockscreen.
Settings->Lock screen & password -> Advanced settings -> On the lock screen : show all notification content
Bij app info-> Notifications: hier staat wel On the lockscreen, maar dit is niet aan te passen
Bij permissions staat bij "Show on lockscreen" ook aan
En dan nog Notifications & Status bar ->App Notifications -> Lock screen Notifications, staat ook aan.
Hoe krijg ik Lock screen Notifications weer aan?
Ander bug:
Als ik naar Settings-> Data usage ga en ik wil het schijfje bij cellular data op uit zetten, dan komt er onderin wel een melding, maar vermoedelijk valt de keuze voor ja of nee buiten beeld, waardoor ik het niet kan aanpassen.
Settings->Lock screen & password -> Advanced settings -> On the lock screen : show all notification content
Bij app info-> Notifications: hier staat wel On the lockscreen, maar dit is niet aan te passen
En dan nog Notifications & Status bar ->App Notifications -> Lock screen Notifications, staat ook aan.
Ander bug:
Als ik naar Settings-> Data usage ga en ik wil het schijfje bij cellular data op uit zetten, dan komt er onderin wel een melding, maar vermoedelijk valt de keuze voor ja of nee buiten beeld, waardoor ik het niet kan aanpassen.
N.a.v. dit artikel op de front page: nieuws: Netwerk T-Mobile krijgt meer bandbreedte door gebruik 4g via td-lte eens opgezocht of ook de Mi6 hier gebruik van kan maken. Het artikel geeft aan:
en dus ook de Mi6 die ook gewoon band 38 ondersteunt. Aangezien velen van ons bij T-Mobile zitten gezien de 4G beperking op de netwerken van KPN en Vodafone dus prettig nieuws.Smartphones ondersteunen de nieuwe frequentieband als zij lte via band 38 aan boord hebben. Daaronder bevinden zich veel high-end smartphones, waaronder alle iPhones sinds de iPhone 6 en high-end Galaxy-modellen sinds de S7. Goedkopere telefoons hebben deze techniek vaak niet aan boord.
Ah goed opgemerkt!Weemism schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:58:
N.a.v. dit artikel op de front page: nieuws: Netwerk T-Mobile krijgt meer bandbreedte door gebruik 4g via td-lte eens opgezocht of ook de Mi6 hier gebruik van kan maken. Het artikel geeft aan:
[...]
en dus ook de Mi6 die ook gewoon band 38 ondersteunt. Aangezien velen van ons bij T-Mobile zitten gezien de 4G beperking op de netwerken van KPN en Vodafone dus prettig nieuws.
Ik heb overigens echt 0.0 aan te merken op T-mobile en heb eigenlijk altijd wel lte of lte+. Soms heel even niet in een bos of duinen of zo als ik merk dat stream even hapert. Vanmorgen installeerde ik ' per ongeluk' een app van 50mb en voor mijn hoofd dacht 'annuleren' was ie al aan het installeren
Ik gebruik miui 9 al vanaf het begin. Nergens problemen mee, geen bugs storingen etcJimster schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:27:
MIUI is nog een beetje buggy. Ik heb nu het probleem dat ik helemaal geen notificaties meer krijg op mijn lockscreen.
Ander bug:
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Na 3 dagen gebruik toch 2 opmerkingen die me beetje dwars liggen.
Gps: Niet zo goed (snel) als mijn vorige telefoons. Meestal zit het wel goed met een fix binnen 10 seconde. Maar vandaag had ik hem dringend nodig en dan doet hij net toevallig beetje raar.
Zelfs na 10 minuten rijden geen fix...
Wifi: Heb regelmatig dat ik op wifi zit en dat ik soms geen internet meer heb. Hij blijft verbonden maar whatsapp berichten komen niet aan of krijg ze niet weg. Heartstone disconnect regelmatig. Ligt niet aan de wifi zelf want mijn vriendin heeft er geen last van. Dit is voorgevallen op verschillende wifi's.
Nog meer mensen last van deze 2 problemen?
Draai nog steeds global rom stable.
Gps: Niet zo goed (snel) als mijn vorige telefoons. Meestal zit het wel goed met een fix binnen 10 seconde. Maar vandaag had ik hem dringend nodig en dan doet hij net toevallig beetje raar.
Wifi: Heb regelmatig dat ik op wifi zit en dat ik soms geen internet meer heb. Hij blijft verbonden maar whatsapp berichten komen niet aan of krijg ze niet weg. Heartstone disconnect regelmatig. Ligt niet aan de wifi zelf want mijn vriendin heeft er geen last van. Dit is voorgevallen op verschillende wifi's.
Van beide geen last van. Ik dacht dat er ergens een optie was om de wifi automatisch uit te zetten. Misschien dat je daar last van hebt. Verder kan je de GPS mode nog op 'high accuracy' zetten en kan je wifi scanning (staat in zelfde scherm onder more) aanzetten zodat de fixen sneller kan worden gemaakt.
Bij mij hoeft de telefoon eigenlijk nooit te wachten op een fix. Ding weet altijd meteen waar ik ben, maar ik zet de GPS dan ook nooit uit als ik langere afstanden verplaats.
Bij mij hoeft de telefoon eigenlijk nooit te wachten op een fix. Ding weet altijd meteen waar ik ben, maar ik zet de GPS dan ook nooit uit als ik langere afstanden verplaats.
[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 31-08-2017 07:28 ]
Hmmm, net eens door de wifi settings gelopen maar niet echt direct iets kunnen vinden.
Heb wel opgezet dat hij nu switcht naar data indien wifi signaal slecht is. Soms zie ik hem inderdaad switchen terwijl vol wifi bereik heb op dit moment.
Gps staat op high accuracy.
Ook de locatie heb ik op Germany gezet.
Misschien toch maar eens miui 9 proberen.
Ik lees op verschillende fora's dat miui 8 global stable op meerdere devices problemen geeft ivm gps fix.
Heb wel opgezet dat hij nu switcht naar data indien wifi signaal slecht is. Soms zie ik hem inderdaad switchen terwijl vol wifi bereik heb op dit moment.
Gps staat op high accuracy.
Ook de locatie heb ik op Germany gezet.
Misschien toch maar eens miui 9 proberen.
Ik lees op verschillende fora's dat miui 8 global stable op meerdere devices problemen geeft ivm gps fix.
[ Voor 19% gewijzigd door frye op 31-08-2017 09:06 ]
Bij wifi onder advanced settings staat een optie "keep wifi on during sleep", die bedoelde ik
Deze staat default op "Always".Caelorum schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:17:
Bij wifi onder advanced settings staat een optie "keep wifi on during sleep", die bedoelde ik
Net de update V8.5.1.0.NCAMIEG (MIUI8) geïnstalleerd.
Misschien dat het nu beter gaat, al staat er niets specifiek van wifi of gps in changelog.
V.w.b. de GPS, ook ik heb hier met dezelfde ROM die jij hebt geen last van. Wellicht dat het nog uitmaakt welke regio je hebt gekozen bij de setup, bij mij is dat iig Duitsland.. Had je al gedaan lees ik nu.frye schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 00:33:
Na 3 dagen gebruik toch 2 opmerkingen die me beetje dwars liggen.
Wifi, kan het zijn dat je vorige toestellen en het toestel van je vriendin op de 2,4Ghz WiFi band zitten, en jij nu met je Mi6 op de 5Ghz band? Zelf heb ik hier ook problemen mee gehad sinds ik de Connect Box van Ziggo heb, waarbij wifi op 5Ghz op alle hiervan gebruikmakende apparaten niet stabiel was. Uiteindelijk heb ik 5Ghz uitgeschakeld op de Connect Box en heb sindsdien geen connectiviteitsproblemen meer.
Verwijderd
Ik heb deze vandaag van iemand via MP gekocht.
Kan ik er ook een NL rom op krijgen?
info die ik nu te zien krijg:
Model number: MI 6
Android version: 7.1.1 NMF26X
Android sec. patch: 2017-07-05
MIUI version: MIUI Global 8.5 | Stable 8.5.1.0(NCAMIEG)
baseband version: AT20-0803_1754_b9b28b9
kernel version: 4.4.21-pref-g6a9ee37d-05957-g3aba23d
Kan ik er ook een NL rom op krijgen?
info die ik nu te zien krijg:
Model number: MI 6
Android version: 7.1.1 NMF26X
Android sec. patch: 2017-07-05
MIUI version: MIUI Global 8.5 | Stable 8.5.1.0(NCAMIEG)
baseband version: AT20-0803_1754_b9b28b9
kernel version: 4.4.21-pref-g6a9ee37d-05957-g3aba23d
@sanderheijnen3 kijk eens naar xiaomi.eu. Dat is een ROM met Nederlandse taal. De officiele global rom di er nu op staat zal waarschijnlijk nooit NL krijgen. Je kan in het andere topic Het grote MIUI custom-ROM-topic meer info vinden
Sinds een week ook in het bezit van de Mi6. Ik heb de Global rom (8.5.1 stable) erop staan. Echter met hardlopen doe ik ruim 30 seconden langer er over volgens de telefoon dan mijn oude telefoon. Lijkt me aan de GPS te liggen. Staat gewoon ingesteld op Duitsland dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Ik las hier iets over dat je de GPS op high accuracy kan zetten. Hoe doe ik dit en denken jullie dat dit helpt?
Bovenaan telefoon swipe naar beneden. Houd je vinger even op GPS en selecteer in menu.
Met de laatste update (MIUI Global 8.5 | Stable 8.5.1.0) zijn de problemen met GPS verholpen. Voorheen duurde een fix altijd minimum 5 à 10 seconde. Nu is dit instant.Weemism schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:52:
[...]
V.w.b. de GPS, ook ik heb hier met dezelfde ROM die jij hebt geen last van. Wellicht dat het nog uitmaakt welke regio je hebt gekozen bij de setup, bij mij is dat iig Duitsland.. Had je al gedaan lees ik nu.
Wifi, kan het zijn dat je vorige toestellen en het toestel van je vriendin op de 2,4Ghz WiFi band zitten, en jij nu met je Mi6 op de 5Ghz band? Zelf heb ik hier ook problemen mee gehad sinds ik de Connect Box van Ziggo heb, waarbij wifi op 5Ghz op alle hiervan gebruikmakende apparaten niet stabiel was. Uiteindelijk heb ik 5Ghz uitgeschakeld op de Connect Box en heb sindsdien geen connectiviteitsproblemen meer.
Ook de wifi-problemen heb ik nu niet meer voorgehad.
Indien het toch nog voorkomt zal ik het eens proberen om op 2,4Ghz te forceren.
Dank je wel Hannez hopen dat hij het nu beter doet...hannez80 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:44:
Bovenaan telefoon swipe naar beneden. Houd je vinger even op GPS en selecteer in menu.
Verwijderd
Zijn er nog die problemen hebben om de resolutie van webpages in chrome en de default browser goed te krijgen? Nu past er niet veel content op het scherm, maar kan ook nergens een setting daarvoor vinden.
Het ligt heel erg aan hoe de site is gemaakt, maar je kan altijd de desktopversie opvragen. Anders kan je de default text-size aanpassen in de settings van chrome (onder accessibility) en daar kan je ook aangeven dat je altijd wilt kunnen zoomen. Daar moet je een eind mee komen denk ik.Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:05:
Zijn er nog die problemen hebben om de resolutie van webpages in chrome en de default browser goed te krijgen? Nu past er niet veel content op het scherm, maar kan ook nergens een setting daarvoor vinden.
Ja god die Nillkin is ook niet geweldig. Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad met een screen protector.
Hij zit niet goed, de randen zijn raar, bubbels overal en hij voelt niet goed aan bij de home knop.
Dus alweer moet ik eens zijn met een mede tweaker, ook de Nillkin is niet geweldig.
Hij zit niet goed, de randen zijn raar, bubbels overal en hij voelt niet goed aan bij de home knop.
Dus alweer moet ik eens zijn met een mede tweaker, ook de Nillkin is niet geweldig.
Verwijderd
Om een of andere reden krijg ik de resolutie toch niet zoals het hoort.Caelorum schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:59:
[...]
Het ligt heel erg aan hoe de site is gemaakt, maar je kan altijd de desktopversie opvragen. Anders kan je de default text-size aanpassen in de settings van chrome (onder accessibility) en daar kan je ook aangeven dat je altijd wilt kunnen zoomen. Daar moet je een eind mee komen denk ik.
Windows Phone:https://ibb.co/kR0uMv
Mi 6:https://ibb.co/cR4bZF
Het zijn twee compleet verschillende browsers en apparaten. Beiden zullen een andere dpi en schermgrootte gebruiken bij het renderen van de site (wat invloed heeft op de stijlregels).
Ik zie dat de fontgrootte aanpassen bij tweakers geen zin heeft, waarschijnlijk omdat er overal al groottes in pixels worden opgegeven.
Dan zit er niet veel anders op dan er aan wennen...
Ik zie dat de fontgrootte aanpassen bij tweakers geen zin heeft, waarschijnlijk omdat er overal al groottes in pixels worden opgegeven.
Dan zit er niet veel anders op dan er aan wennen...
Verwijderd
Hebben jullie ook dat bijvoorbeeld Facebook niet toegevoegd wordt onder de Accounts sectie in settings?
Ondertussen heb ik een oplossing voor het kraakprobleem gevonden. Als ik muziek van Spotify via de adapter afspeel, dan zit er enorme ruis in het signaal. Als ik echter eerst een liedje via Google Music afspeel en dan deze niet afsluit en daarna Spotify aanzet is er geen ruis.
Geen idee waarom, maar het werkt.
Geen idee waarom, maar het werkt.
l
Dat is volgens mij te vinden bij instellingen onder display bij "stock" Android. Hier op een OP5 met "small" displaysize.Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:49:
[...]
Om een of andere reden krijg ik de resolutie toch niet zoals het hoort.
Windows Phone:https://ibb.co/kR0uMv
Mi 6:https://ibb.co/cR4bZF

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Die optie is er niet op de mi6. Je hebt alleen text-size, maar dat helpt niet voor in de browser
Verwijderd
Ziet er veel beter uit, maar helaas krijg ik het zo niet.Jeroenneman schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:47:
l
[...]
Dat is volgens mij te vinden bij instellingen onder display bij "stock" Android. Hier op een OP5 met "small" displaysize.
[afbeelding]
Text size staan op small, maar het lijkt niet zoveel uit te maken. Kan iemand anders met een Mi 6 eens een screenshot maken van de frontpage van Tweakers aub? Kan er ook maar zo weinig op het scherm?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2017 21:18 ]
Hmm, dan hebben ze die optie er moedwillig uit gesloopt. Zit volgens mij sinds 7.0 standaard in Android.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Iemand enig idee hoe in de developer settings de optie "Install via usb" aangezet kan worden ? Bij mij gaat het 1 seconde aan om daarna direct weer uitgeschakeld te worden.
Ik heb zelf geprobeerd om opnieuw in te loggen op mijn mi account maar dit lost het probleem niet op.
Edit:
Voor mensen met hetzelfde probleem: de eerste reactie van fmotta werkte bij mij
http://en.miui.com/thread-544718-1-1.html
Ik heb zelf geprobeerd om opnieuw in te loggen op mijn mi account maar dit lost het probleem niet op.
Edit:
Voor mensen met hetzelfde probleem: de eerste reactie van fmotta werkte bij mij
http://en.miui.com/thread-544718-1-1.html
'Disable WiFi and switch install via USB on while you are connected through data and under your xiaomi account. It works!'
[ Voor 33% gewijzigd door akerssies op 04-09-2017 23:10 ]
Bij Firefox is er wel een optie "Grootte van systeem lettertype gebruiken". Scheelt wel iets.Caelorum schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:18:
Die optie is er niet op de mi6. Je hebt alleen text-size, maar dat helpt niet voor in de browser
Verwijderd
Op mijn windows phone had ik een feature, waarbij m'n phone automagisch anwoord op elke binnenkomende SMS, zonder dat je er iets van merkt, als ie verbonden is met de bluetooth van auto. Is iets gelijkaardigs ook mogelijk met Android?
Volgens mij niet, maar er zijn wel apps voor (ifttt of SMS Auto Reply Text Message).Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:00:
Op mijn windows phone had ik een feature, waarbij m'n phone automagisch anwoord op elke binnenkomende SMS, zonder dat je er iets van merkt, als ie verbonden is met de bluetooth van auto. Is iets gelijkaardigs ook mogelijk met Android?
Sinds de Global Stable 8.5.1.0 is de standby tijd aanzienlijk verbeterd bij mij.
Ook BT streamen is stabieler en de juiste timing/artist staat nu mooi op het scherm in de auto.
Echt tevreden van dit toestel
Ook BT streamen is stabieler en de juiste timing/artist staat nu mooi op het scherm in de auto.
Echt tevreden van dit toestel
Nou mijn Mi6 is netjes geleverd, beide sims (werk en prive) zijn geinstalleerd en alles werkt prima. Superfijne telefoon met prima scherm, geluid etc. Geen klagen over. Ik heb echter wel 1 issue waarvan ik had gehoopt het niet te hebben....
Ik heb zakelijk een Vodafone 4g abbo (geen unlimited data) en prive een Tele 2 4G unlimited abbo. Nu heb ik de data ingesteld op de Tele2 sim, maar ik krijg niet hoger dan 3G. Ik woon in Tilburg en volgens de dekkingskaart is er een 800mhz (band 20 I know
) maar ook moet hier 2600mhz bereik op 4G.
Echter als ik handmatig overschakel naar netwerk "Tele 2 NL 4G" die wel gewoon gevonden wordt dan geeft het toestel aan niet te kunnen registreren op dat netwerk en krijg ik alsnog gewoon 3G.
Iemand die Tele 2 heeft en wel volledig 4G heeft? Liefst in dezelfde regio, maar dat zou wel toevallig zijn
Ik heb zakelijk een Vodafone 4g abbo (geen unlimited data) en prive een Tele 2 4G unlimited abbo. Nu heb ik de data ingesteld op de Tele2 sim, maar ik krijg niet hoger dan 3G. Ik woon in Tilburg en volgens de dekkingskaart is er een 800mhz (band 20 I know
Echter als ik handmatig overschakel naar netwerk "Tele 2 NL 4G" die wel gewoon gevonden wordt dan geeft het toestel aan niet te kunnen registreren op dat netwerk en krijg ik alsnog gewoon 3G.
Iemand die Tele 2 heeft en wel volledig 4G heeft? Liefst in dezelfde regio, maar dat zou wel toevallig zijn
Ik kan mij herinneren van de mi5s dat je niet beide sims op 4g kan hebben. Benieuwd als je de sims omdraait of het dan veranderd.Tarz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:32:
Nou mijn Mi6 is netjes geleverd, beide sims (werk en prive) zijn geinstalleerd en alles werkt prima. Superfijne telefoon met prima scherm, geluid etc. Geen klagen over. Ik heb echter wel 1 issue waarvan ik had gehoopt het niet te hebben....
Ik heb zakelijk een Vodafone 4g abbo (geen unlimited data) en prive een Tele 2 4G unlimited abbo. Nu heb ik de data ingesteld op de Tele2 sim, maar ik krijg niet hoger dan 3G. Ik woon in Tilburg en volgens de dekkingskaart is er een 800mhz (band 20 I know) maar ook moet hier 2600mhz bereik op 4G.
Om van Miui 8 Global Stable naar Miui 9 Global Developer te gaan, moet je dan echt de fastboot methode gebruiken?
Kan je ook niet de volledige rom via de updater app installeren?
Heb (nog) geen zin om bootloader te unlocken.
Yup. Dit moet werken.frye schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:11:
Om van Miui 8 Global Stable naar Miui 9 Global Developer te gaan, moet je dan echt de fastboot methode gebruiken?
Daarnaast kun je idd geen gebruik maken van fastboot. Maar in EDL modus kun je gewoon orginele ROM's flashen als je bootloader locked is.
Volgens mij is er ook nog een derde methode: ROM hernoemen naar update.zip en via standaard recovery inladen. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Het is gelukt via updater. Hij is wel volledig gereset.LoeWn schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:51:
[...]
Yup. Dit moet werken.
Daarnaast kun je idd geen gebruik maken van fastboot. Maar in EDL modus kun je gewoon orginele ROM's flashen als je bootloader locked is.
Volgens mij is er ook nog een derde methode: ROM hernoemen naar update.zip en via standaard recovery inladen. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Thanks!
EDIT: toch maar terug naar Miui 8 global stable.
Bepaalde apps zien de rom als een custom rom en werken nu niet meer.
[ Voor 10% gewijzigd door frye op 06-09-2017 11:45 ]
Verwijderd
Zijn er nog waarvan de batterij snel leeg raakt met de laatste stable release?
In ongeveer 15 uur, van 100% naar 10% ... En dat zonder er veel mee bezig te zijn.
In ongeveer 15 uur, van 100% naar 10% ... En dat zonder er veel mee bezig te zijn.
90% verlies in 15 uur is wel heel veel. Bij mij schommelt het nogal maar zo erg als bij jou heb ik het niet.Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:04:
Wat me wel opvalt is dat de app "Duo" ineens heel veel stroom verbruikt terwijl ik er niks mee doe. Het is een voorgeïnstalleerde app van Google die er niet zomaar vanaf te halen is. Ik heb zoveel als mogelijk van deze app nu uitgezet.
Edit: weeronline begon ook ineens veel te gebruiken en heb ik er afgegooid.
[ Voor 5% gewijzigd door Bugs3 op 06-09-2017 15:09 ]
Tja, wat is normaal gebruik? Ik luister bijv. de hele dag spotify en zit een behoorlijk deel van de tijd op 3g en zit nu na 15 uur op 60%.Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:04:
Gebruik van apps is bij mij 60% van het totaal verbruik, met de top 3 -> Android, Android System en Google Services. Gevolgd door de 5 apps die ik het meest gebruik.
Duo heb ik er niet eens instaan. App nog nooit opgestart ook. Heb geen idee wat het voor app is, maar is meteen met alle andere Google meuk in een apart foldertje gegaan om nooit aangeraakt te worden ^^
*edit* normaal doe ik ongeveer twee dagen met de lading. Afhankelijk van hoeveel ik doe is dat anderhalf dag, zoals nu waarschijnlijk. Bij intensief gebruik haal ik nog makkelijk het eind van de dag. Moet ik wel bij zeggen, dat ik nooit een spel speel op dat ding en dat scheelt echt enorm.
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 06-09-2017 22:42 ]
Bedankt voor je tip, heb de simkaarten omgewisseld. De eerste paar minuten had ik 4G met een behoorlijke snelheid (getest via speedtest app). Daarna wisselde het signaal weer naar H(+) of 3G afhankelijk van binnen/buiten en locatie.xon schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:47:
[...]
Ik kan mij herinneren van de mi5s dat je niet beide sims op 4g kan hebben. Benieuwd als je de sims omdraait of het dan veranderd.
Probleem blijft dus bestaan en lijkt netwerk/band combinatie te zijn. Best jammer, Nou "moet" ik naar een T-Mobile abonnement, aangezien KPN en Vodafone ook moeite hebben met de banden..
Voor de mensen die problemen hadden met Here maps: er is onlangs een update uitgebracht en hier lijkt het nu allemaal weer prima te werken (met laatste stable global).
Ik heb Vodafone en herken je punt niet. Ja in de buitengebieden misschien maar bijna overal gewoon 4GTarz schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:32:
[...]
Bedankt voor je tip, heb de simkaarten omgewisseld. De eerste paar minuten had ik 4G met een behoorlijke snelheid (getest via speedtest app). Daarna wisselde het signaal weer naar H(+) of 3G afhankelijk van binnen/buiten en locatie.
Probleem blijft dus bestaan en lijkt netwerk/band combinatie te zijn. Best jammer, Nou "moet" ik naar een T-Mobile abonnement, aangezien KPN en Vodafone ook moeite hebben met de banden..
Ff een vraag. Heb het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen. Foto's en overige data staan er nog steeds op. Hoe kan ik deze verwijderen? Iemand een idee?
Op welke manier heb je het toestel teruggezet? Via Android of via TWRP? Via TWRP weet ik namelijk dat bepaalde delen van de data-partitie behouden blijven (map 'media' geloof ik). Dan kan je er voor kiezen de data-partitie te formatteren en is wel alles gewist.zuukie schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:46:
Ff een vraag. Heb het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen. Foto's en overige data staan er nog steeds op. Hoe kan ik deze verwijderen? Iemand een idee?
Via Android dacht ik dat wel automatisch alles gewist zou worden maar dit heb ik al een tijd niet meer gedaan...
Heeft iemand een idee waar ik mijn scherm kan laten vervangen, hij is namelijk al kapot....
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Ja maar van maximaal 70cm hoogte (vanuit de autostoel op bakstenen straat). het lijkt erop alsof de beschermer die eromheen zat (plastic achterkant) precies verkeerd op het scherm heeft gedrukt in een hoek waardoor een barst is ontstaan.Bugs3 schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:31:
Ben wel benieuwd hoe zo'n scherm zo snel kapot kan zijn. Ongelukje???
Ik krijg morgen mijn mi6 binnen.
Wordt mijn eerste Xiaomi. ik lees over een account en unlocken. is dit nodig?
Of is het net als ieder ander android toestel, je google account instellen en alles terug zetten.
evt tips zijn uiteraard welkom.
Of is het net als ieder ander android toestel, je google account instellen en alles terug zetten.
lees ditgrass460 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:53:
Ik krijg morgen mijn mi6 binnen.
en voor verdere discussie over bootloader unlocken kun je hier terecht
[ Voor 14% gewijzigd door LoeWn op 14-09-2017 08:52 ]
Dank @LoeWn . dank je wel.
heb de mi6 nu net binnen en ga er eens rustig voor zitten en mijn weg er in vinden.
heb de mi6 nu net binnen en ga er eens rustig voor zitten en mijn weg er in vinden.
Zover mij bekend is er geen officiële datum. Volgens de geruchtenmolen zou het eind oktober, begin november moeten zijn voor de stable, zo'n 2 maand na release van de beta (op basis van dit bericht).Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:53:
Weet iemand wanneer MIUI 9 naar de Mi6 komt?
Een kameraad van mij is op zoek naar een nieuwe smartphone met een budget van max 400€. Ik zou de MI 6 voor hem willen kopen gezien dit zowat de meeste bang for buck is op dit moment.
Hij is wel niet iemand die gaat flashen ofzo, gewoon het toestel bestekken en geen omkijken meer hebben.
Is dit mogelijk met dit toestel volgens jullie?
Hij is wel niet iemand die gaat flashen ofzo, gewoon het toestel bestekken en geen omkijken meer hebben.
Zolang het toestel wordt geleverd met de Global Rom ( Gearbest en Banggood doen dit ) en Engels geen probleem is, dan is het toestel exact hetzelfde in gebruik als met flashen. Kleine verschillen zoals eerdere updates en de waslijst van features bestaan nog wel maar merkte ik zelf weinig van toen ik nog de Global Rom in gebruik had.Cronimet schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:34:
Een kameraad van mij is op zoek naar een nieuwe smartphone met een budget van max 400€. Ik zou de MI 6 voor hem willen kopen gezien dit zowat de meeste bang for buck is op dit moment.
JaCronimet schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:34:
Ligt er aan welke ROM. Developer weekly of Xiaomi.eu.... 6 weken geledenVerwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:53:
Weet iemand wanneer MIUI 9 naar de Mi6 komt?
Ik zit te wachten op de global stable en dat zal nog wel een maand of twee duren idd. Overigens raar dat er geen global dev is voor de mi6...
Deze is er toch wel?Caelorum schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:03:
Ik zit te wachten op de global stable en dat zal nog wel een maand of twee duren idd. Overigens raar dat er geen global dev is voor de mi6...
http://en.miui.com/download-326.html
Overigens draai ik nu al even de global rom maar ga misschien eens de xiaomi.eu versie flashen.
Maar ik heb enkele vraagjes, misschien dat iemand me kan verder helpen.
Heb even de global dev rom geïnstalleerd (miui 9).
- Ik merkte dat de fingerprint scanner stuk minder accuraat was dan op miui 8.
- Android Pay & Whatsapp zagen de global dev rom als een custom rom. (Voor whatsapp geen probleem, maar Android Pay werktte niet)
Zitten deze problemen wel goed bij de weekly's van xiaomi.eu?
Verder las ik op het forum dat de camera kwaliteit bij xiaomi.eu roms niet zo goed is als de global stable.
Nog iemand met dit probleem?
Thanks!
Ik zelf zit eraan te denken om ook een Xiaomi Mi6 te nemen, ik ben een oud Mi3 gebruiker, deze heb ik vervangen voor een Samsung Galaxy S7 Edge welke ik nog steeds dagelijk gebruik.
Maar toch mis ik elke dag nog mijn Xiaomi
.
Ik vind de looks van de Xiaomi ( Blauwe ) erg mooi, en kwa hardware is het een leuke replacement voor mijn S7 Edge.
Echter... de S7 Edge staat bekend om zijn camera, en ik ben ik ook zeker erg content mee.
Nu heb ik al het nodige zoekwerk gedaan maar ik lees zulke conflicterende berichten.
Het enne moment wordt de Mi6 geprezen om zijn fotos, het andere moment wordt hij met de grond gelijk gemaakt.
Dat de Mi6 niet dezelfde low-light fotos kan maken als de S7 dat snap ik nog, en dit neem ik nog voor lief ( Al moet ik zeggen dat ik ook geen WAUW gevoel heb bij de S7 als het op low light fotos aankomt...beetje verwend door DSLR zullen we maar zeggen).
Maar er zijn ook reviews en gebruikers meningen waar men erg ontevreden is over de prestaties van de camera bij goed/normaal licht.
Ik ben erg benieuwd naar de meningen van de Mi6 bezitters welke al nodige fotos geschoten hebben.
Zouden jullie een S7 (edge) omruilen voor jullie Xiaomi Mi6 als je puur naar de camera kwaliteit keek?
Maar toch mis ik elke dag nog mijn Xiaomi
Ik vind de looks van de Xiaomi ( Blauwe ) erg mooi, en kwa hardware is het een leuke replacement voor mijn S7 Edge.
Echter... de S7 Edge staat bekend om zijn camera, en ik ben ik ook zeker erg content mee.
Nu heb ik al het nodige zoekwerk gedaan maar ik lees zulke conflicterende berichten.
Het enne moment wordt de Mi6 geprezen om zijn fotos, het andere moment wordt hij met de grond gelijk gemaakt.
Dat de Mi6 niet dezelfde low-light fotos kan maken als de S7 dat snap ik nog, en dit neem ik nog voor lief ( Al moet ik zeggen dat ik ook geen WAUW gevoel heb bij de S7 als het op low light fotos aankomt...beetje verwend door DSLR zullen we maar zeggen).
Maar er zijn ook reviews en gebruikers meningen waar men erg ontevreden is over de prestaties van de camera bij goed/normaal licht.
Ik ben erg benieuwd naar de meningen van de Mi6 bezitters welke al nodige fotos geschoten hebben.
Zouden jullie een S7 (edge) omruilen voor jullie Xiaomi Mi6 als je puur naar de camera kwaliteit keek?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken