Dat menu had ik gevonden, maar wat ik eigenlijk hoop te vinden is een hardware knop die je bij een uitgeschakeld scherm de zaklamp kan laten bedienen, al dan niet door die knop met een bepaalde sequence in te drukken..Caelorum schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:35:
[...]
Als je in dat drawdown menu bovenin de sneltoetsen uitschuift staat er een sort knop. Daarin staan torch, wat dus zaklamp is.
Voor degene die vragen heeft over de Mi6 en zijn provider. Bekijk deze link dan kan kom je er vanzelf wel uit
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Dus als ik het goed begrijp is het voor onze EU mensen het beste om de xiaomi.eu rom te gebruiken, maar afgezien van de Nederlandse taal is er verder niet echt meer redenen? Ik zit nu met de global rom en het valt allemaal wel reuze mee qua bloatware en dingen die ik mis.
EDIT: Eerste ding dat me opviel "Your phone has set location off in a previous android version" toen ik de set up deed. Neem aan dus dat het verkopende bedrijf(gearbest) de telefoon dus al geopend heeft om de global rom version erop te zetten. Hopelijk verder niks...
EDIT: Eerste ding dat me opviel "Your phone has set location off in a previous android version" toen ik de set up deed. Neem aan dus dat het verkopende bedrijf(gearbest) de telefoon dus al geopend heeft om de global rom version erop te zetten. Hopelijk verder niks...
[ Voor 33% gewijzigd door IAmNice op 08-08-2017 15:17 ]
Je kan een widget op je scherm plaatsen zodat je in 1x de torch aan kunt zetten.FXX schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:33:
[...]
Dat menu had ik gevonden, maar wat ik eigenlijk hoop te vinden is een hardware knop die je bij een uitgeschakeld scherm de zaklamp kan laten bedienen, al dan niet door die knop met een bepaalde sequence in te drukken..
Ik gebruik ook Global Rom en die bevalt me dusdanig goed dat ik niet van plan ben om over te stappen.IAmNice schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:50:
Dus als ik het goed begrijp is het voor onze EU mensen het beste om de xiaomi.eu rom te gebruiken, maar afgezien van de Nederlandse taal is er verder niet echt meer redenen? Ik zit nu met de global rom en het valt allemaal wel reuze mee qua bloatware en dingen die ik mis.
[ Voor 47% gewijzigd door Bugs3 op 08-08-2017 17:45 ]
Op de site van Xiaomi.net kan je lezen wat de aanvullingen/aanpassingen zijn ten opzichte van de Global ROM. Om even het belangrijkste te quoten:IAmNice schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:50:
Let wel, groot nadeel van de EU rom is dat deze geen OTA ondersteunt zoals de stock ROM van Xiaomi wel.Enabled search in statusbar
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Added OIS auto-calibration for MI5
Added support for Camera2 API for MI5, MI6
Added 4k Video support for MI4C, MI4S, HMNote3Pro, HMNote3SE, HMNote4X
Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version
Added GSMalphabet into SMS app
Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6
Added Toggles 5x3 layout
SafetyNet passed (Android Pay)
Play Store Certified
Deodexed
And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience..
Het klopt overigens niet wat hierboven ergens wordt geschreven dat er altijd 'Chinese zooi' op de stock (Global) ROM staat. Als je bij een webshop bestelt die er geen gewoonte van maakt om de originele Xiaomi ROM te flashen met een eigen variant met mal-/bloatware krijg je gewoon een clean toestel waar alleen wat Mi (productiviteits-)apps op staan, en gewoon in het Engels.
Zelf heb ik net als degene boven me ook gewoon de Global ROM gehouden, enige nadeel is dat deze de NL taal en regio niet ondersteunt, maar als je met Engels als interfacetaal kan leven heb je verder geen beperkingen.
Na flashen ook meteen weer teruggegaan. Zag ook weinig voordelen in Xiaomi.eu voor die mi6
Juist en bedankt. Ik draai zelf xiaomi.eu op mijn oude Xiaomi device en merkte eigenlijk vrijwel niks van die "verbeteringen". Nederlands kan me gestolen worden, maar voor de rest dus ook nog prima.Weemism schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:30:
[...]
Op de site van Xiaomi.net kan je lezen wat de aanvullingen/aanpassingen zijn ten opzichte van de Global ROM. Om even het belangrijkste te quoten:
[...]
Let wel, groot nadeel van de EU rom is dat deze geen OTA ondersteunt zoals de stock ROM van Xiaomi wel.
Het klopt overigens niet wat hierboven ergens wordt geschreven dat er altijd Chinese 'zooi' op de stock (Global) ROM staat. Als je bij een webshop bestelt die er geen gewoonte van maakt om de originele Xiaomi ROM te flashen met een eigen variant met mal-/bloatware krijg je gewoon een clean toestel waar alleen wat Mi (productiviteits-)apps op staan, en gewoon in het Engels.
Zelf heb ik net als degene boven me gewoon de Global ROM gehouden, enige nadeel is dat deze de NL taal en regio niet ondersteunt, maar als je met Engels als interfacetaal kan leven heb je verder geen beperkingen.
Was alleen benieuwd of mensen wellicht echte goede veranderingen hadden gezien ergens.
Ik zie "weinig" chinese zooi eigenlijk. Gearbest heeft ook niks toegevoegd dus dat is allemaal prima wat mij betreft.
Zal het ook gewoon op Global rom houden. Bedankt nogmaals. Wordt beetje mee spelen en kijken wat er nog op moet.
Een widget is geen hardware knop, maar toch bedankt want dit is alweer 1 handeling minder dan via het drawdownmenu. Het is echt geneuzel in de marge, maar vind het wel prettig om zonder het toestel te unlocken, de zaklamp aan te kunnen zetten.ErikFeen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:43:
[...]
Je kan een widget op je scherm plaatsen zodat je in 1x de torch aan kunt zetten.
One-handed mode inschakelen is overigens een kwestie van redelijk snel van menuknop naar recents/back knop vegen.
Hoeveel RAM is er vrij voor eigen gebruik bij de EU rom? De 3,1-3,5gb vrij bij de Global ROM is (voorlopig) genoeg, maar het wekt de indruk dat deze ROM een hoop (overbodige?) processen op de achtergrond heeft draaien.....
More free RAM due to less background processes
...
Ik denk dat MIUI zoveel mogelijk RAM gebruikt om zo een zo vloeiend mogelijke ervaring te geven. Het lijkt me juist niets als je 4 tot 5 GB ruimte vrij hebt en dat MIUI juist zo weinig gebruikt. Dan zou 6GB RAM eigenlijk gewoon veel te overkill zijn lijkt me.FXX schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:27:
Nu een paar dagen onderweg met de mi6, vooral met Miui optimization uit is het een zeer snel toestel. Paar dingen die opvallen:
-In de recent app tray krijg je zelden meer dan 4gb van 6gb vrij..is Miui zo'n RAM opslokkend geheel of..?
Telefoons van andere merken doen dit volgensmij ook gewoon. De meer RAM je hebt, de meer RAM er in de OS gebruikt zal proberen te worden en tegelijkertijd ruim genoeg RAM over te houden voor de gebruiker.
Even terzijde, de bootloader unlocken is weer ronduit kut. Bij de developer options als ik naar ''Mi unlock status'' ga en probeer mijn toestel toe te voegen krijg ik zo'n Chinese ''86006'' error.
Ik heb nu op mijn Mi5 de app 'clicklight' (er zijn er meerderen overigens die hetzelfde kunnen), en daardoor kan ik met 2x klikken op de aan/uit knop binnen 1,5 sec mijn lampje aan doen (en hoef ik dus niet te unlocken ofzo). Probleem met deze app is alleen wel dat hij af en toe ook reageert op de home knop i.p.v. alleen de aan/uit. Ik moet nog eens op zoek naar een iets betere. Oh en ik heb de notifications van deze app vrij snel genegeerd via MIUI; hij is nogal luidruchtig bij gebruikFXX schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:26:
[...]
Een widget is geen hardware knop, maar toch bedankt want dit is alweer 1 handeling minder dan via het drawdownmenu. Het is echt geneuzel in de marge, maar vind het wel prettig om zonder het toestel te unlocken, de zaklamp aan te kunnen zetten.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
De MIUI 9-update van Xiaomi.eu is te downloaden via deze link
Net zelf gedaan, na update cache en dalvik gewist voor de zekerheid en zonder problemen geïnstalleerd:
http://imgur.com/a/meoSn
Tot nu toe weinig verschil behalve dat applicaties nog vloeiender lijken te openen. Moest zelf wel mijn Bluetooth-apparaten opnieuw koppelen.
Net zelf gedaan, na update cache en dalvik gewist voor de zekerheid en zonder problemen geïnstalleerd:
Tot nu toe weinig verschil behalve dat applicaties nog vloeiender lijken te openen. Moest zelf wel mijn Bluetooth-apparaten opnieuw koppelen.
Dat voelt erg soepeltjes aan!!
Is er nog ergens een change log?
[ Voor 9% gewijzigd door LED-Maniak op 10-08-2017 23:30 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Nee, het originele topic zit nog 'op slot' en er kan dus nog niet over worden gediscussieerd. Er staan wel filmpjes over wat de aanpassingen vanuit Xiaomi zijn..LED-Maniak schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:30:
Dat voelt erg soepeltjes aan!!
Edit: Inmiddels staat onderstaande changelog er...
CHANGELOG 7.8.10
MIUI 9
- Fixed Google Now
- Android O font
- Android O Emoji
- Fixed Wallpaper Carousel
- New live icons
- New Limitless Theme
- Deep-level system optimizations
- Introducing Split screen
- New open/close app animations
- Revamped and simplified 50+ features
- Improved readability for the start page of messaging
- Shortcuts for frequently used features on the left side of the Lock screen
- Faster and sleeker launch and exit processes for apps
- Improved intuitive Home screen editing
- A more refined Silent mode triggered simply by pressing the volume button
With MIUI 9 we bring our own OTA back...
[ Voor 45% gewijzigd door JdJtA op 11-08-2017 07:07 ]
Zijn er al ervaringen met de mi6 icm een vf abbo?
Daar je toch band 20 mist.
Ik ben net verhuisd naar een gebied met echt slecht bereik ivm veel beton, niet alleen in de woning maar ook de woningen er omheen verstoren veel.
Ik ben net verhuisd naar een gebied met echt slecht bereik ivm veel beton, niet alleen in de woning maar ook de woningen er omheen verstoren veel.
The more I learn, the less I know, I just realised
Hmmm, dat is interessant. Gezien de reden die ze destijds aangaven om met OTA voor de EU rom te stoppen ben ik benieuwd hoe ze dat probleem (die meen ik bij de servers van Xiaomi lag) hebben opgelost. Voor mij was het ontbreken van OTA bij de EU rom een van de belangrijkste redenen om toch aan de Global rom vast te houden.
Je kunt zelf een redelijke inschatting maken door dit kaartje te raadplegen en daar de masten met alleen 800 uit te vinken.Sharad R schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:28:
Helaas blijft er bij Vodafone stukken minder over dan bij KPN
Ik heb al eerder in het topic hierop gereageerdSharad R schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:28:
Edit: ik lees dat de homescreen alleen links kan staan en nog niet zelf gekozen kan worden?JdJtA schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:38:
De MIUI 9-update van Xiaomi.eu is te downloaden via deze link
[ Voor 49% gewijzigd door lekzzz op 11-08-2017 12:30 ]
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ik liep vandaag tegen het zeer vervelende probleem aan dat ik tijdens een telefoongesprek niet bij mijn "belscherm" kan. Ik kan dus geen luidspreker activeren, ik kan niet ophangen, ik kan niemand in de wacht zetten. Iemand hier al eens mee te maken gehad? (Ik draai op de laatste stable).
Ik zag daarnaast dat MIUI 9 beschikbaar is. deze ook al door iemand hier geinsalleerd?
Klopt het dat de camera probleemloos werkt (geen blurry foto's) en dat het watermerk ook weg te halen is?
edit:
telefoon opnieuw opgestart, probleem opgelost
Ik zag daarnaast dat MIUI 9 beschikbaar is. deze ook al door iemand hier geinsalleerd?
Klopt het dat de camera probleemloos werkt (geen blurry foto's) en dat het watermerk ook weg te halen is?
[ Voor 5% gewijzigd door Robbie T op 11-08-2017 13:32 ]
Hmmm het is maar wachten wat miui 9 oplevert. Voor mij lijkt het meer marketing praatjes en "oh ja dit is echt 0.01s sneller!". Vertrouw die filmpjes niet echt. Placebo effect van mensen die het gebruiken en ineens sneller vinden is er ook waarschijnlijk.
Wacht zelf op filmpjes van mensen die op beide versies naast elkaar testen of wellicht dezelfde telefoon.
Ben wel benieuwd of notificaties eindelijk normaal werken.
Wacht zelf op filmpjes van mensen die op beide versies naast elkaar testen of wellicht dezelfde telefoon.
Ben wel benieuwd of notificaties eindelijk normaal werken.
Ja, ik heb deze zoals vermeld gisteren geïnstalleerd. Zelf heb ik nog geen blurry foto's gezien vanuit de camera. Watermerk is gewoon uit te schakelen via de opties.Robbie T schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:28:
Ik liep vandaag tegen het zeer vervelende probleem aan dat ik tijdens een telefoongesprek niet bij mijn "belscherm" kan. Ik kan dus geen luidspreker activeren, ik kan niet ophangen, ik kan niemand in de wacht zetten. Iemand hier al eens mee te maken gehad? (Ik draai op de laatste stable).
edit:
Gebruik zelf Nova Launcher en daarmee kan je dit volgens mij gewoon instellen.lekzzz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:23:
[...]
Ik heb al eerder in het topic hierop gereageerd
[...]
Edit: ik lees dat de homescreen alleen links kan staan en nog niet zelf gekozen kan worden?
Er is net een update online gezet omdat er wat problemen waren met het volume.
ik gebruik m'n mi6 icm met een vodafone (zakelijk) abbo, ik woon en werk in de randstad (regio utrecht) en heb in de binnenstad altijd netjes 4g, de gemeentes erbuiten hspa(+).Sharad R schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:28:
voor mij altijd snel genoeg internet dus.
echt op het platteland heb ik weinig ervaring mee, ik hoor wel van collega's dat vodafone zakelijk daar erg slecht is, maar dat is met alle toestellen en heeft weinig met de mi6 de maken. voor gewoon dagelijks gebruik heb ik dus geen last van het ontbreken van band 20, los van het "coole" 4g icoontje.
Ik heb een aantal vraagjes.
Ik draai momenteel weekly EU Rom 7.7.17. Elke keer als ik de navigatie app here wego een route selecteer crasht de app. Ik had dit ook met een eerdere weekly EU Rom. Heeft iemand anders hier ook last van?
2e vraag. Hoe kan ik veilige plaatsen of apparaten toevoegen? Bij connectie van smartwatch kreeg ik wel de melding dat ik deze kon toevoegen. Dat heb ik ook gedaan, maar het heeft niet geholpen. Ik moet nog steeds een wachtwoord invoeren als ik wil ontgrendelen. Ik heb het ook met een Bluetooth box geprobeerd maar zelfde probleem.
Is er een werkende Xposed framework beschikbaar voor de mi6?
Alvast bedankt
Ik draai momenteel weekly EU Rom 7.7.17. Elke keer als ik de navigatie app here wego een route selecteer crasht de app. Ik had dit ook met een eerdere weekly EU Rom. Heeft iemand anders hier ook last van?
2e vraag. Hoe kan ik veilige plaatsen of apparaten toevoegen? Bij connectie van smartwatch kreeg ik wel de melding dat ik deze kon toevoegen. Dat heb ik ook gedaan, maar het heeft niet geholpen. Ik moet nog steeds een wachtwoord invoeren als ik wil ontgrendelen. Ik heb het ook met een Bluetooth box geprobeerd maar zelfde probleem.
Is er een werkende Xposed framework beschikbaar voor de mi6?
Alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door Pinocan1980 op 12-08-2017 10:51 ]
Hier hetzelfde probleem met de global rom. Andere navigatieapp werkte wel, dus verder niet echt naar gekeken, maar dacht zelf daarom dat het probleem bij here lag.Pinocan1980 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:53:
Ik heb een aantal vraagjes.
Ik ervaar dit zelf ook bij de stock Global rom (8.2.2.0) van Xiaomi zelf, overigens op verschillende momenten. Bij de eerste installatie crashte de app nadat ik wilde inloggen met m'n oude HERE account, na de tweede installatie (en zonder inloggen) gebeurde dat nadat ik mijn thuislocatie wilde instellen, maar wel nadat ik wel al verschillende offline kaarten had kunnen downloaden. Vervolgens crashte de app al tijdens het openen en is dus onbruikbaar.Pinocan1980 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:53:
[,,,]
[...]
Weet dus niet of dit wel aan de EU rom ligt, maar meer aan de app van HERE WeGo zelf, of misschien specifiek de combinatie met een Xiaomi toestel/Mi6.
Helaas mijn US mi6 charger kwijt geraakt, en ben nu op zoek naar een nieuwe QC3 charger met EU stekker. Iemand goede ervaringen met een aftermarket charger met QC3 op de Mi6? Had begrepen dat de Mi6 tot 24w kon worden geladen?
Gebruik zelf de charger van Blitzwolf met QC 3, is te vinden op Banggood. Lijkt erg snel op te laden en zeer tevreden mee voor de rest.SiNtEnEl schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:53:
Helaas mijn US mi6 charger kwijt geraakt, en ben nu op zoek naar een nieuwe QC3 charger met EU stekker. Iemand goede ervaringen met een aftermarket charger met QC3 op de Mi6? Had begrepen dat de Mi6 tot 24w kon worden geladen?
Iemand ervaring met MAGISK voor de camera v2 api enabler? Zou graag de Google Camera HDR+ functie willen testen maar de app blijft crashen bij opstarten. Zal vast door het ontbreken van de API komen in MIUI.
Edit:
Ik zie dat MIUI9 in de EU rom standaard de v2 api aan heeft staan, de google app zou dus moeten werken. Zou iemand willen testen of er daadwerkelijk veel betere foto's uitkomen, in het nieuwsartikel hoor/zie ik positieve verhalen.
[ Voor 14% gewijzigd door TweakMore op 14-08-2017 21:40 . Reden: Meer info ]
settings> lockscreen&password> advanced settings> lockscreen owner infoErikFeen schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:59:
Heeft iemand enig idee hoe je ICE instelt op je lockscreen?
Ik heb deze in gebruik en werkt uitstekend, goede kwaliteit en laadt in iets meer dan 1 uur vol.SiNtEnEl schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:53:
je kunt ook ugreen pakken, is ook een goed merk.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Thnxlekzzz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:57:
[...]
settings> lockscreen&password> advanced settings> lockscreen owner info
Eigenlijk zoek ik ook een optie om via het lockscreen regelrecht ICE te kunnen bellen met Emergency. Op diverse telefoons is het mogelijk om dat in te stellen.
Maar bovenstaande vind ik ook een goed alternatief.
Settings->Users->Emergency informationErikFeen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:32:
[...]
Thnx![]()
Eigenlijk zoek ik ook een optie om via het lockscreen regelrecht ICE te kunnen bellen met Emergency. Op diverse telefoons is het mogelijk om dat in te stellen.
Maar bovenstaande vind ik ook een goed alternatief.
Ik vind zowel de optie Users als Emergency information niet terug onder settings. Gebruik je een extra app hiervoor? Welke rom gebruik je?
Ik gebruik de standaard Global ROM. Users staat bij mij onder het kopje Personal, boven Display.Id3ntityX schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:48:
[...]
Ik vind zowel de optie Users als Emergency information niet terug onder settings. Gebruik je een extra app hiervoor? Welke rom gebruik je?
Vreemd, staat hier er niet bij. Ik draai de laatste stable global ROM 8.2.2.0, jij misschien een andere?Jimster schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:25:
[...]
Ik gebruik de standaard Global ROM. Users staat bij mij onder het kopje Personal, boven Display.
Erg vreemd dan. Die heb ik ook. Ik heb wel de developer opties geactiveerd laatst. Ik weet niet of het daar aan ligtId3ntityX schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:43:
[...]
Vreemd, staat hier er niet bij. Ik draai de laatste stable global ROM 8.2.2.0, jij misschien een andere?
Wist van het bestaan niet af van de optie voor Emergency Information, erg handig! Alleen kan in het in de weekly van Xiaomi.eu niet werkend krijgen. Het instellen lukt wel via de genoemde instelingen (Users staat bij mij ook gewoon boven Display) maar vanuit het lockscreen krijg ik de informatie met geen mogelijkheid naar voren... Ik druk op Emergency maar kan dan nergens kiezen voor Emergency Info. Misschien dus niet ingebouwd in MIUI?
Die heb ik ook aan, dus wat het dan is weet ik ook niet. Zal eens verder zoeken als ik even tijd heb.Jimster schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:12:
[...]
Erg vreemd dan. Die heb ik ook. Ik heb wel de developer opties geactiveerd laatst. Ik weet niet of het daar aan ligt
Hier hetzelfde verhaal. Miui Global 8.2 stable met developer mode aan. Maar ook geen optie "users". Ben dus benieuwd wat jij kunt vinden.Id3ntityX schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:48:
[...]
Die heb ik ook aan, dus wat het dan is weet ik ook niet. Zal eens verder zoeken als ik even tijd heb.
Zelfde hier, ook de Global rom 8.2.2.0, maar ook bij mij ontbreekt de users optie (en ook ik met developer options aan).
[ Voor 3% gewijzigd door Weemism op 15-08-2017 22:23 ]
Misschien komt het doordat ik een 2e simkaart er in heb zitten?
Nope.. zie het hier ook gewoon op mijn global + dev zonder 2e simkaart.Jimster schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:03:
Misschien komt het doordat ik een 2e simkaart er in heb zitten?
Misschien dat het nog met de gekozen regio te maken zou hebben ivm lokale regelgeving? Zelf ingesteld op Duitsland.
[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 15-08-2017 23:35 ]
Ik heb ook Duitsland ingesteld dus dat is het niet.Caelorum schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:31:
[...]
Nope.. zie het hier ook gewoon op mijn global + dev zonder 2e simkaart.
Misschien dat het nog met de gekozen regio te maken zou hebben ivm lokale regelgeving? Zelf ingesteld op Duitsland.
Same here.ErikFeen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:47:
[...]
Ik heb ook Duitsland ingesteld dus dat is het niet.
Nou, dan gaan we op zoek naar andere instellingen die het wellicht kunnen zijn ^^:
Ik zie het dus en de dingen die ik vermoed wellicht van invloed kunnen zijn (eventueel een combinatie), zijn:
- Global ROM v8.2.2.0 (NCAMIEC)
- Simkaart van KPN
- UK als taal
- Duitsland als regio
- MIUI account ingesteld (maar verder wel alles uitgezet qua synchronisatie er naartoe)
Ik zie op het MIUI forum ook mensen die er naar op zoek zijn (sinds vorige maand). Die zien het dus ook niet.
Zodat jullie ook weten hoe het er dan uitziet: https://1drv.ms/f/s!Aqb9043ntmo0nbVJpJE1aHMznzSlEA
Ik zie het dus en de dingen die ik vermoed wellicht van invloed kunnen zijn (eventueel een combinatie), zijn:
- Simkaart van KPN
- UK als taal
- Duitsland als regio
- MIUI account ingesteld (maar verder wel alles uitgezet qua synchronisatie er naartoe)
Ik zie op het MIUI forum ook mensen die er naar op zoek zijn (sinds vorige maand). Die zien het dus ook niet.
Zodat jullie ook weten hoe het er dan uitziet: https://1drv.ms/f/s!Aqb9043ntmo0nbVJpJE1aHMznzSlEA
[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 16-08-2017 22:00 ]
Wat voor contrast instellingen hebben jullie? Vind ze allemaal wel iets negatiefs hebben. De automatische gaat buiten soort van minder scherp. En de standaard lijkt iets te warm te zijn.
Alles hetzelfde, minus de simkaart van KPN. Gebruik Simpel hier. Een ander opmerkelijk iets wat ik vond is dat onder Backup & reset bij de Google account de optie Backup to Google Drive grijs is en dat deze "Disabled by your admin" erbij heeft staan. Misschien is dit iets gerelateerds omdat het beide met gebruikersrechten te maken heeft? Van dit gedeelte begreep ik dat het een bug was in Android 7.1, maar als iemand daar ook meer over weet houd ik mij aanbevolen.Caelorum schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:49:
Nou, dan gaan we op zoek naar andere instellingen die het wellicht kunnen zijn ^^:
- Simkaart van KPN
- UK als taal
- Duitsland als regio
Verder:
Kernel version: 4.4.21-perf-g5ec6736-00688-gd867324 / 7.1.1 NMF26X
De wijzigingen voor de komende weekly (7.8.17) van Xiaomi.eu:
CHANGELOG 7.8.17
App Lock
New - Added the App lock step before unlocking using a new fingerprint for the first time (08-15)
Lockscreen, Status Bar, Notification Bar
New - Notifications filter can be turned on and off using a switch in the Settings (08-16)
New - Added Notifications folder
Fix - "Female for English (Waiting for Wi-Fi)" on Notification bar. (08-15)
Fix - Music applications stop playing in lock screen after 10-15 minutes. (08-15)
Gallery
New - Quick and simple auto-improvements for photos (08-17)
New - Re-introducing collages (08-17)
New - New Gallery image editing options
Theme Manager
New - New Theme Manager layout
Camera
New - Added camera 32s exposure time [MI6]
Optimization - Fixed camera focus issue in some apps
Settings
Optimization - New About device screen layout
System
Optimization - August security patch level [MI6]
Fix - Music item still shows in notification bar after exit music in Explorer. (08-15)
Updater
New - Added "Don't show notification for new version" option
Edit: nu hier te downloaden en hier wat plaatjes van bovengenoemde wijzigingen
CHANGELOG 7.8.17
App Lock
New - Added the App lock step before unlocking using a new fingerprint for the first time (08-15)
Lockscreen, Status Bar, Notification Bar
New - Notifications filter can be turned on and off using a switch in the Settings (08-16)
New - Added Notifications folder
Fix - "Female for English (Waiting for Wi-Fi)" on Notification bar. (08-15)
Fix - Music applications stop playing in lock screen after 10-15 minutes. (08-15)
Gallery
New - Quick and simple auto-improvements for photos (08-17)
New - Re-introducing collages (08-17)
New - New Gallery image editing options
Theme Manager
New - New Theme Manager layout
Camera
New - Added camera 32s exposure time [MI6]
Optimization - Fixed camera focus issue in some apps
Settings
Optimization - New About device screen layout
System
Optimization - August security patch level [MI6]
Fix - Music item still shows in notification bar after exit music in Explorer. (08-15)
Updater
New - Added "Don't show notification for new version" option
Edit: nu hier te downloaden en hier wat plaatjes van bovengenoemde wijzigingen
[ Voor 12% gewijzigd door JdJtA op 17-08-2017 20:30 ]
Bedankt voor het delen! Enig idee of dit de wijziging zijn van MIUI of van de EU ROM zelf?als 32 seconden mogelijk is dan staat de V2 camera api ook aan. Benieuwd of de hdr+ functie van de google camera dan ook werkt:)JdJtA schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:07:
De wijzigingen voor de komende weekly (7.8.17) van Xiaomi.eu:
CHANGELOG 7.8.17
Zelf denk ik dat het voornamelijk verbeteringen en aanpassingen zijn vanuit MIUI, aangezien dit de basis is voor de Xiaomi.eu-ROM. Volgens mij sturen ze vanuit MIUI bijna dagelijks een update naar testers van de Chinese ROM maar ik vind een wekelijkse update met alle aanpassingen in een keer zelf erg prettig.TweakMore schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:32:
[...]
Bedankt voor het delen! Enig idee of dit de wijziging zijn van MIUI of van de EU ROM zelf?als 32 seconden mogelijk is dan staat de V2 camera api ook aan. Benieuwd of de hdr+ functie van de google camera dan ook werkt:)
Wel moet ik na elke update mijn regio handmatig even terugzetten op Spanje (staat elke keer automatisch op Polen). Of HDR+ werkt weet ik niet, als ik HDR kies krijg ik de keuze tussen 'Pro' of 'Live' maar aangezien ik de functie eigenlijk nooit gebruik weet ik niet of dit is aangepast. Zie op Xiaomi.eu trouwens wel staan: 'Added support for Camera2 API for MI5, MI6' dus dat zou betekenen dat de juiste API er wel is...
[ Voor 6% gewijzigd door JdJtA op 18-08-2017 08:35 ]
Vraagje voor de mensen die deze gsm hebben besteld via Gearbest (of andere chinastore
) Zit er bij het toestel een EU lader of moet je dat ergens aangeven of die los aanschaffen?
gsmTarz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:39:
Vraagje voor de mensen die deze gsm hebben besteld via Gearbest (of andere chinastore) Zit er bij het toestel een EU lader of moet je dat ergens aangeven of die los aanschaffen?
Nee, je koopt een Chinees toestel en daar zit dan ook netjes een chinese (amerikaans formaat) lader in de minimalistische verpakking. Als je vraagt of ze er even een verloopje bij doen naar EU dan komt het altijd wel goed (en meestal doen ze dat zelf wel)
Ok thanks voor de reply. Bij mijn Oneplus zat namelijk wel standaard een EU lader, vandaar de vraag. Ik neem aan dat een Oneplus lader (van de Oneplus 2) geen Quickcharge 3 ondersteunt voor dit toestel of ligt dat niet aan de lader (heb er weinig verstand van merken jullie alxon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:48:
[...]
gsm![]()
Nee, je koopt een Chinees toestel en daar zit dan ook netjes een chinese (amerikaans formaat) lader in de minimalistische verpakking. Als je vraagt of ze er even een verloopje bij doen naar EU dan komt het altijd wel goed (en meestal doen ze dat zelf wel)
Zowel je telefoon als de lader moeten QC ondersteunen. Als 1 daarvan het niet heeft dan laadt het toestel op normale snelheid op. Je kan dus gewoon (mits je een USB-C kabel hebt) alle laders gebruiken die je nog in huis hebt liggen.Tarz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:51:
[...]
Ok thanks voor de reply. Bij mijn Oneplus zat namelijk wel standaard een EU lader, vandaar de vraag. Ik neem aan dat een Oneplus lader (van de Oneplus 2) geen Quickcharge 3 ondersteunt voor dit toestel of ligt dat niet aan de lader (heb er weinig verstand van merken jullie al)
Ja USB C kabels heb ik wel een stuk of wat liggen, dus dan komt het wel goed.xon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:53:
[...]
Zowel je telefoon als de lader moeten QC ondersteunen. Als 1 daarvan het niet heeft dan laadt het toestel op normale snelheid op. Je kan dus gewoon (mits je een USB-C kabel hebt) alle laders gebruiken die je nog in huis hebt liggen.
Zijn er mensen hier die de laatste weekly van xiaomi.eu ROM draaien en ook niet de snelkoppeling kunnen vinden om silent modus in te schakelen? Niet via het notificatie paneel en ook niet via het volume dropdown menu dat je activeert met je volume-buttons.
bij mij zit silent mode er gewoon (als ik van bovenkant scherm naar beneden schuif)rbr210 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:32:
Zijn er mensen hier die de laatste weekly van xiaomi.eu ROM draaien en ook niet de snelkoppeling kunnen vinden om silent modus in te schakelen? Niet via het notificatie paneel en ook niet via het volume dropdown menu dat je activeert met je volume-buttons.
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Denk dat hij hierop doelt:Wirehub schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:52:
[...]
bij mij zit silent mode er gewoon (als ik van bovenkant scherm naar beneden schuif)

Deze functie lijkt inderdaad (nog) niet geïmplementeerd in de Xiaomi.eu-versie maar nog geen duidelijk antwoord gezien van de ontwikkelaar waarom niet.
[ Voor 6% gewijzigd door JdJtA op 18-08-2017 20:17 ]
oh joh dat heb ik nog niet gezien i.i.gJdJtA schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:15:
[...]
Denk dat hij hierop doelt:
[afbeelding]
Deze functie lijkt inderdaad (nog) niet geïmplementeerd in de Xiaomi.eu-versie maar nog geen duidelijk antwoord gezien van de ontwikkelaar waarom niet.
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Heb zelf deze functie ook nog niet gezien in de Global Rom.(Toestel gekocht bij Banggood)JdJtA schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:15:
[...]
Ik bedoelde inderdaad wat @JdJtA aangeeft. Overigens zit er ook geen button in het notificatiepaneel dus ik moet echt naar het instellingen menu navigeren om de sioent modus of DND te activeren.
Kun je die niet gewoon weer toevoegen via settings > notification and status bar>toggle positions?rbr210 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:45:
Ik bedoelde inderdaad wat @JdJtA aangeeft. Overigens zit er ook geen button in het notificatiepaneel dus ik moet echt naar het instellingen menu navigeren om de sioent modus of DND te activeren.
Twee vraagjes tussendoor.
Iemand enig idee of ze dit verkopen in Nederland? Bol, coolblue, paar fysieke winkels blijkbaar niet.
https://nl.aliexpress.com...rotector/32806490274.html
Iets dergelijks zoek ik. Of een case met dat erop.
Tweede vraag, iemand die tasker gebruikt op zijn mi 6? Ik krijg normale dingen al niet werkend zoals bij een app full brightness laten gaan. Permissions bekeken, batterij opties en tasker zelf. Tasker+miui=no go?
Iemand enig idee of ze dit verkopen in Nederland? Bol, coolblue, paar fysieke winkels blijkbaar niet.
Tweede vraag, iemand die tasker gebruikt op zijn mi 6? Ik krijg normale dingen al niet werkend zoals bij een app full brightness laten gaan. Permissions bekeken, batterij opties en tasker zelf. Tasker+miui=no go?
Nee dat kan niet, omdat het icoon hiervoor is verdwenen.
Id3ntityX schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:08:
[...]
Kun je die niet gewoon weer toevoegen via settings > notification and status bar>toggle positions?
Als je zoekt op stofkapje usb of stof plug vind je ze wel in overvloed, onder andere bij bol.com. Zie bv. https://www.bol.com/nl/l/anti-stof-plug/N/18143+4278345086/IAmNice schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:59:
Er is maar eentje die past in de mi 6 en nogal prijzig. Ja het is stom, maar op China sites vind je ze voor 50 cent per stuk, lijkt me niet gek dat je zo'n ding kwijtraakt. Was meer benieuwd of ze in Nederland ook zo goedkoop te vinden waren.Id3ntityX schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:42:
[...]
Als je zoekt op stofkapje usb of stof plug vind je ze wel in overvloed, onder andere bij bol.com. Zie bv. https://www.bol.com/nl/l/anti-stof-plug/N/18143+4278345086/
Misschien helpt een wipe cache data via het recovery menu? Anders zou ik denk ik zelf eens een herinstallatie of factory reset proberen.rbr210 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:29:
Nee dat kan niet, omdat het icoon hiervoor is verdwenen.
[...]
Zo goedkoop als bij Ali e.d. kan ik ze hier ook niet vinden, maar dat is vaak wel te verwachten. Misschiens hebben ze die dingen wel liggen bij een lokale telefoon (reparatie) toko voor wat minder?IAmNice schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:44:
[...]
Er is maar eentje die past in de mi 6 en nogal prijzig. Ja het is stom, maar op China sites vind je ze voor 50 cent per stuk, lijkt me niet gek dat je zo'n ding kwijtraakt. Was meer benieuwd of ze in Nederland ook zo goedkoop te vinden waren.
Verwijderd
Zijn hier nog mensen die van een toestel met AMOLED scherm, naar dit toestel met LCD overgegaan zijn? Zoja, wat zijn de ervaringen. Heb momenteel een Lumia 930, en zit er toch beetje mee in dat het scherm minder gaat zijn.
Kom ook van de Lumia 930 af en er is inderdaad duidelijk verschil te zien. Door de hoge helderheid en dunnere glasplaat ziet het meeste er mooi uit maar het is duidelijk te zien dat de zwarte aarden niet echt zwart zijn, vooral onder een hoek. Contrast is relatief met high end toestellen ook niet erg hoog wat niet echt mee helpt. Maar voor overdag gebruik is het prima en mooi:)Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:06:
Zijn hier nog mensen die van een toestel met AMOLED scherm, naar dit toestel met LCD overgegaan zijn? Zoja, wat zijn de ervaringen. Heb momenteel een Lumia 930, en zit er toch beetje mee in dat het scherm minder gaat zijn.
Zojuist de EU weekly geïnstalleerd via twrp en SU. HDR werkt bij de default camera niet meer na het flashen. Andere ook last hiervan?
Kom zelf van een 950XL af en je ziet het wel, maar het valt best mee. Ik heb het nog nergens als beperking ervaren en na een week ben je er helemaal aan gewend. De automatische brightness is meer iets waar je je aan gaat ergeren. Die is lang niet zo goed afgesteld als die bijvoorbeeld op de 950XL of de 920 is.
Verwijderd
Klinkt niet zo positief. Twijfel als het toch geen oneplus 5 gaat worden.. Zou vooral kiezen voor de mi 6 door het kleinere scherm.
Zoals een tweaker al gezegd had.
https://www.gearbest.com/screen-protectors/pp_626236.html
Ja dit is geen aanrader...
Niet alleen waren de instructies fout(er zat helemaal geen labels bij) en ook nog was de screen ding zelf al pruts. Knoppen werken niet erdoorheen en ik haalde het eraf en toen brak het al. Ach ja miskoopjes af en toe.
Tijd om maar op amazon.de maar wat fatsoenlijker te halen.
Niet alleen waren de instructies fout(er zat helemaal geen labels bij) en ook nog was de screen ding zelf al pruts. Knoppen werken niet erdoorheen en ik haalde het eraf en toen brak het al. Ach ja miskoopjes af en toe.
sinds iets meer dan een week heb ik liquidarmor als bescherming op m'n Mi6 scherm. Voor hetgeen zoals ik hem gebruik werkt het goedIAmNice schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:02:
Zoals een tweaker al gezegd had.
Heb de Mi6 nog niet, maar heb hem besteld en heb toch enkele vragen.
Ik ben een beetje thuis in de miui versies aangezien mijn ouders de redmi telefoons hebben.
Omdat hierbij Nederlands een must was heb ik gewoon de xiaomi.eu versie geflasht.
Ikzelf zou dat liefst niet willen doen en gewoon bij de global rom blijven. (Engels)
Nu weet ik dat er 2 verschillende versies zijn: Stable & Developer.
De developer rom krijgt dus iedere week updates en de stable iedere maand?
Zijn er echt grote bugs bij de developer rom of valt dit allemaal toch goed mee?
Voor de developer rom, moet je de bootloader niet unlocken?
Is er al een idee dat ze misschien ook het Nederlands (ooit) gaan ondersteunen in de global rom?
Alvast bedankt!
Ik ben een beetje thuis in de miui versies aangezien mijn ouders de redmi telefoons hebben.
Omdat hierbij Nederlands een must was heb ik gewoon de xiaomi.eu versie geflasht.
Ikzelf zou dat liefst niet willen doen en gewoon bij de global rom blijven. (Engels)
Nu weet ik dat er 2 verschillende versies zijn: Stable & Developer.
De developer rom krijgt dus iedere week updates en de stable iedere maand?
Zijn er echt grote bugs bij de developer rom of valt dit allemaal toch goed mee?
Voor de developer rom, moet je de bootloader niet unlocken?
Is er al een idee dat ze misschien ook het Nederlands (ooit) gaan ondersteunen in de global rom?
Alvast bedankt!
Loop linkje? Ik krijg een 404 onder de YouTube link.lekzzz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:47:
[...]
sinds iets meer dan een week heb ik liquidarmor als bescherming op m'n Mi6 scherm. Voor hetgeen zoals ik hem gebruik werkt het goed
Ik heb zojuist mijn mi6 binnen gekregen van Gearbest. Zo ver ik weet staat er dan de global rom op en staan er op de global rom geen google apps. Nou ik de telefoon aan zet zie ik dat er al google play en andere google apps op staan. Heeft gearbest met mijn telefoon zitten prutsen of is het wel mogelijk dat google apps al voor geïnstalleerd staan?
Om hier nog een keer op terug te komen: Ik heb ontdekt dat het nieuwe geluidspaneel alleen zichtbaar is als MIUI-optimization is ingeschakeld via de ontwikkelaarsopties. Na het inschakelen en opnieuw opstarten (wat automatisch gaat) zie ik wel netjes de nieuwe opties van MIUI9.rbr210 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:32:
Op de global rom zouden wel de google apps zijn.mareldil schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:53:
Ik heb zojuist mijn mi6 binnen gekregen van Gearbest. Zo ver ik weet staat er dan de global rom op en staan er op de global rom geen google apps. Nou ik de telefoon aan zet zie ik dat er al google play en andere google apps op staan. Heeft gearbest met mijn telefoon zitten prutsen of is het wel mogelijk dat google apps al voor geïnstalleerd staan?
Op de chinese roms zou dit niet zijn.
Edit:
http://en.miui.com/thread-46159-1-1.html
Goed overzicht.
Global version misses all the Chinese applications, replaced by Google counter part: Playstore, Reader, Google+, Maps, Voice Search, Google Now, Newstand, Youtube. Even more, Xiaomi apps get a stripped version, removing for example "Directories" from Contacts app. Global version ships also with MiKey app by default, translated.
[ Voor 27% gewijzigd door frye op 21-08-2017 14:38 ]
Hmm vreemd die krijg ik nietIAmNice schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:34:
[...]
Loop linkje? Ik krijg een 404 onder de YouTube link.

Ik denk dat GearBest juist een van de weinige grote Chinese retailers is die niet met de roms prutst. Als het goed is zat de fabrieksverzegeling ook gewoon op de verpakking van de Mi.mareldil schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:53:
De Global rom zoals jij die hebt is inderdaad standaard voorzien van alle Google apps, en heeft geen Chinese bloatware buiten de reguliere MiUI productiviteitsapps die net als de rest van de UI ook gewoon in het Engels zijn.
Als je met de fabrieksverzegeling het plastic folie bedoeld, dan nee. Dit folie zat er niet om, maar het was afgeplakt met 2 stickers. Vandaar dus ook dat ik twijfel.Weemism schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:33:
[...]
Ik denk dat GearBest juist een van de weinige grote Chinese retailers is die niet met de roms prutst. Als het goed is zat de fabrieksverzegeling ook gewoon op de verpakking van de Mi.
De Global rom zoals jij die hebt is inderdaad standaard voorzien van alle Google apps, en heeft geen Chinese bloatware buiten de reguliere MiUI productiviteitsapps die net als de rest van de UI ook gewoon in het Engels zijn.
Ik heb nog een vraag over bluetooth..... Voor het sporten heb ik een draadloze headset van Taotronics en ik ervaar hiermee geen enkel probleem met betrekking tot de stabiliteit van de verbinding.
Daarnaast heb ik voor een betere geluidservaring en afsluiting van mijn omgeving deze hoofdtelefoon van Sony, de MDR-ZX770BN. In combinatie met mijn Oneplus One werkte deze hoofdtelefoon feilloos. Het lukt echter niet om een stabiele verbinding te bewerkstelligen met deze hoofdtelefoon en de MI6. De verbinding functioneert een korte tijd prima, maar begint na 3, 5, 10 minuten te haperen waarbij de onderbrekingen variëren van 1-2 seconden tot 15-20 seconden.
De Taotronics ondersteunen Bluetooth 4.1 eb de Sony is Bluetooth versie 3.0. Ik heb de hoofdtelefoon getest in verschillende omgevingen, ook in omgevingen waar interfererende signalen uitgesloten zijn, maar dit had geen effect op de problemen die ik met deze hoofdtelefoon ondervind. Helaas ben ik niet technisch genoeg om het Bluetooth verkeer volledig uit te lezen en te analyseren.
Ik vraag me af of iemand anders problemen met de MI6 Bluetooth verbinding ervaart en daarnaast of iemand op basis van bovenstaand verhaal een mogelijke verklaring heeft.
Daarnaast heb ik voor een betere geluidservaring en afsluiting van mijn omgeving deze hoofdtelefoon van Sony, de MDR-ZX770BN. In combinatie met mijn Oneplus One werkte deze hoofdtelefoon feilloos. Het lukt echter niet om een stabiele verbinding te bewerkstelligen met deze hoofdtelefoon en de MI6. De verbinding functioneert een korte tijd prima, maar begint na 3, 5, 10 minuten te haperen waarbij de onderbrekingen variëren van 1-2 seconden tot 15-20 seconden.
De Taotronics ondersteunen Bluetooth 4.1 eb de Sony is Bluetooth versie 3.0. Ik heb de hoofdtelefoon getest in verschillende omgevingen, ook in omgevingen waar interfererende signalen uitgesloten zijn, maar dit had geen effect op de problemen die ik met deze hoofdtelefoon ondervind. Helaas ben ik niet technisch genoeg om het Bluetooth verkeer volledig uit te lezen en te analyseren.
Ik vraag me af of iemand anders problemen met de MI6 Bluetooth verbinding ervaart en daarnaast of iemand op basis van bovenstaand verhaal een mogelijke verklaring heeft.
Ik bedoel die twee stickers idd, de verpakking wordt in de fabriek niet geshrinkwrapt voor zover ik weet. De stickers zouden twee stevige witte stukken tape moeten zijn met een blauwe belettering erop met de letters 'CY', en als het goed is zie je ook geen (lijm)sporen van een andere, verwijderde, verzegeling.mareldil schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:38:
[...]
Als je met de fabrieksverzegeling het plastic folie bedoeld, dan nee. Dit folie zat er niet om, maar het was afgeplakt met 2 stickers. Vandaar dus ook dat ik twijfel.
Edit: zoals dit dus:

[ Voor 9% gewijzigd door Weemism op 21-08-2017 16:31 ]
Op global staat gewoon Play en andere Google apps. Niks om je zorgen over te maken dus.mareldil schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:53:
Alleen op de China versie van Miui staan deze apps er niet op.
Edit: Sorry te laat. Antwoord is al gegeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Bugs3 op 21-08-2017 17:30 ]
Ik gebruik zelf een Bose Quiet Comfort 35. Daar ondervind ik geen problemen mee. Heb je al gekeken of er mogelijk een update is voor je Sony?rbr210 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:07:
Ik heb nog een vraag over bluetooth..... Voor het sporten heb ik een draadloze headset van Taotronics en ik ervaar hiermee geen enkel probleem met betrekking tot de stabiliteit van de verbinding.
vraag niet waarom maar het blijft een gehannes om de EU versie erop te zetten en loop altijd tegen dingen aan. Nadat het anderhalve maand geleden met mijn mi6 goed gelukt is dacht ik hetzelfde te doen voor de mi6 die ik voor mijn zus had gekocht. Maar ook hier gaat het niet soepel.
Na wat gedoe twrp erop gekregen en de laatste eu (miui 9 based) versie erop gezet zoals ik dat ook bij mij had gedaan. Geen fouten zoals het lijkt met de install en na de update booten. Toch, hij blijft oneindig laden. Ik weet dat het altijd even duurt voordat de zooi draait voor de eerste keer maar uiteindelijk heb ik hem na een uur of 4 maar uitgezet. Daarna nog een aantal keer geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.
Het is dus geen brick of zo want hij laadt miui echt wel maar komt niet verder. Iemand een idee what to do?
Na wat gedoe twrp erop gekregen en de laatste eu (miui 9 based) versie erop gezet zoals ik dat ook bij mij had gedaan. Geen fouten zoals het lijkt met de install en na de update booten. Toch, hij blijft oneindig laden. Ik weet dat het altijd even duurt voordat de zooi draait voor de eerste keer maar uiteindelijk heb ik hem na een uur of 4 maar uitgezet. Daarna nog een aantal keer geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.
Het is dus geen brick of zo want hij laadt miui echt wel maar komt niet verder. Iemand een idee what to do?
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar heb je na het installeren van de EU-rom een data format uitgevoerd? Dus geen wipe, maar echt de data-partitie formatteren via TWRP.xon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:59:
vraag niet waarom maar het blijft een gehannes om de EU versie erop te zetten en loop altijd tegen dingen aan. Nadat het anderhalve maand geleden met mijn mi6 goed gelukt is dacht ik hetzelfde te doen voor de mi6 die ik voor mijn zus had gekocht. Maar ook hier gaat het niet soepel.
HOE DOM kan je zijn!! sjezus.ik kies automatisch altijd voor advanced terwijl die button format data er met koeienletters bijstaat...dit was het dusJdJtA schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:03:
[...]
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar heb je na het installeren van de EU-rom een data format uitgevoerd? Dus geen wipe, maar echt de data-partitie formatteren via TWRP.
thanks!!
Hoe zit het eigenlijk met de geluidskwaliteit van de Mi6? Mijn OnePlus 2 is echt een verschrikkelijkke ruisbak (ik hoor gewoon letterlijk ruis en "digitale geluiden" op stille momenten in muziek).
Ik verwacht geen audiofiele kwaliteit of zo maar zou het wel fijn vinden als ik geen ruis zou hebben.
Ik verwacht geen audiofiele kwaliteit of zo maar zou het wel fijn vinden als ik geen ruis zou hebben.
Ben persoonlijk erg te spreken over de geluidskwaliteit, ik luister van klassiek tot hardstyle maar alles klinkt goed tot zeer goed. Nu moet ik zeggen dat ik veel luister via koptelefoon gebruik de speakers af en toe ook. De Mi6 heeft stereo-speakers die behoorlijk hard gaan (de luidspreker die normaal wordt gebruikt voor het horen van de andere kant van de lijn geeft ook geluid bij muziek).Annihilism schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:50:
Hoe zit het eigenlijk met de geluidskwaliteit van de Mi6? Mijn OnePlus 2 is echt een verschrikkelijkke ruisbak (ik hoor gewoon letterlijk ruis en "digitale geluiden" op stille momenten in muziek).
Luisteren via koptelefoon (Sennheiser HD 599) gaat met de bijgeleverde adapter prima. Ik hoor geen ruis of ander raar geluid.
Diezelfde adapter op mijn auto aangesloten zorgt wel voor veel ruis tenzij er middellange tonen in de muziek zitten. Met mijn vorige toestel en andere toestellen heb ik dit niet. Het is dus een beetje gokken
.
Het heeft vast iets met impedantie te maken. Lager is meer ruis ofzo.
Diezelfde adapter op mijn auto aangesloten zorgt wel voor veel ruis tenzij er middellange tonen in de muziek zitten. Met mijn vorige toestel en andere toestellen heb ik dit niet. Het is dus een beetje gokken
Het heeft vast iets met impedantie te maken. Lager is meer ruis ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 24-08-2017 00:27 ]
Hou er rekening mee dat bij de Mi6, a.g.v. het ontbreken van een 3,5mm headphone jack, de DA conversie feitelijk in het usb->3,5mm jack verloopstukje plaatsvindt (of in de koptelefoon zelf als deze een eigen USB type C aansluiting heeft), en dus niet in het toestel zelf zoals vroeger. V.w.b. de kwaliteit van de DAC, en de invloed die dit heeft op de geluidskwaliteit op je koptelefoon, is dit dus afhankelijk van de hardware je op het toestel aansluit (verloopstuk of koptelefoon) i.p.v. wat het toestel zelf output.Annihilism schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:50:
Zoals hierboven gezegd ben ik zelf wel tevreden over de meegeleverde adapter van Xiaomi, ik ervaar hier zelfs duidelijk minder 'electroruis' op bij lage volumes dan op m'n vorige Xperia's 2 en 5.
V.w.b. het speakergeluid, als ik die van de HTC One M7 van m'n vriendin hoor word ik nog steeds (figuurlijk) weggeblazen over hoe vol dat geluid klinkt (en dus kennelijk ook kan klinken op een smartphone) t.o.v. het geluid van de meeste en veel recentere flagships, en helaas ook t.o.v. de Mi6. Wel krijgt de Mi punten voor de dual speaker output waarbij de die aan de onderkant van het toestel (overigens alleen uit de rechter speakergrill, de andere is nep) de wat lagere tonen weergeeft. Het klinkt allemaal passable, maar verwacht zeker geen uitzonderlijke prestaties t.o.v. wat tegenwoordig de norm lijkt te zijn voor interne smartphonespeakers.
Volgens mij is er geen apart mi6 accessoires topic toch? Dan maar even hier :-)
Ik ben (net als een paar posts hierboven) op zoek naar een goed zittende screenprotector. Omdat ik al jaren dezelfde screenprotector plak (https://www.aliexpress.co...-9H-Hard/32659583581.html) heb ik dat nu ook weer gedaan. Een nilkin bomproef ding :-)
Toch, ik heb nog nooit zo'n slecht zittende protector gehad. Zowel links als rechts plakt ie niet goed en hou je een paar mm over waar lucht onder komt. Waarschijnlijk komt het omdat het scherm daar wat afloopt en hij niet goed plakt (of kan buigen). Ik had dat overigens met diezelfde Nilkin op mijn mi5S niet.
Is dat de concessie voor de mi6 of gaat het bij jullie wel goed? Even een rondje screenprotectors? :-)
Ik ben (net als een paar posts hierboven) op zoek naar een goed zittende screenprotector. Omdat ik al jaren dezelfde screenprotector plak (https://www.aliexpress.co...-9H-Hard/32659583581.html) heb ik dat nu ook weer gedaan. Een nilkin bomproef ding :-)
Toch, ik heb nog nooit zo'n slecht zittende protector gehad. Zowel links als rechts plakt ie niet goed en hou je een paar mm over waar lucht onder komt. Waarschijnlijk komt het omdat het scherm daar wat afloopt en hij niet goed plakt (of kan buigen). Ik had dat overigens met diezelfde Nilkin op mijn mi5S niet.
Is dat de concessie voor de mi6 of gaat het bij jullie wel goed? Even een rondje screenprotectors? :-)
Ik heb er drie geprobeerd, waarvan twee keer een andere glassprotector, daar heb je inderdaad ruimte aan de randen. Gevolg is tot een stofvergaarbak. Ik heb nu sinds twee weken de liquidarmour erop zitten. Werkt voldoende tot nu toexon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:25:
Ook eens mee spelen
Toestel komt ook bij Nederlandse retailer in de schappen, leuk icm abbo;

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 24-08-2017 13:54 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ik zoek even de verrijking van je post voor het topic en het MEGA plaatje :-)?CLB schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:12:
Ook eens mee spelenToestel komt ook bij Nederlandse retailer in de schappen, leuk icm abbo;
[afbeelding]
Wat is je bron?CLB schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:12:
Ook eens mee spelenToestel komt ook bij Nederlandse retailer in de schappen, leuk icm abbo;
[afbeelding]
Te verkrijgen in Nederland in combinatie met abonnement is wel noemenswaardig. Plaatje ging foutxon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:25:
ik zoek even de verrijking van je post voor het topic en het MEGA plaatje :-)?
PriceWatch hierzo van TweakersErikFeen schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:37:
Wat is je bron?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Oh nee nee nee niet weer. Ik heb dus een andere screenprotector besteld, een dag later komt iemand op tweakers "deze zit heel slecht". Dat heb ik zeker gemerkt. De volle glass screen protectors buigen niet zo lekker om het glas en het midden vingerafdruk gedeelte is dan raar te voelen.xon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:25:
Letterlijk gisteren deze Nillkin screenprotector besteld vanwege het lezen van reviews en de volle glass voelde slecht aan. Je gaat me toch niet zeggen dat die ook slecht is.

Ik heb namelijk de 9H plus pro besteld. https://www.aliexpress.co...r-xiaomi/32809432465.html
Die is dunner en hoort om het 2.5d glas te kunnen buigen. Hoop ik dan... Of je ziet me over een week weer zeggen dat ook deze slecht is.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken