Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Inmiddels heb ik na 3,5 uur schermgebruik nog 55% over, om 19:30u terwijl ik hem om 7 uur van de lader haal. Verschil is denk ik dat ik nu Bluetooth constant aan heb staan en wat meer apps in gebruik heb.JdJtA schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:04:
[...]
Knap dat je zo'n schermtijd weet te halen. Is dat voornamelijk op WIFI of met mobiel gebruik? Bij mij ging de telefoon om half 6 van de lader en is tussen half 7 vanochtend en vanmiddag half 6 alleen maar op 4G geweest. Via 4g ongeveer 3 kwartier Spotify, 1.5 uur Netflix en ongever 2 uur scherm zit ik nu op 45%. Mijn verbruik in standby blijft helaas behoorlijk hoog (rond de 25% tijdens een werkdag van 8,5 uur).
Bij de standaardapplicaties (Settiinngs > Installed Apps en dan onderin Defaults) kan je de applicatie kiezen voor Assist&Voice input. Als je daar 'Google' kiest, misschien krijg je dan ook gesproken antwoorden? Of in de Google applicatie, daar kan je bij Voice (sorry, mijn telefoon staat standaard op Engels, dus weet niet wat de vertaling is die er staat) de optie Voice output aan- en uitzetten...
WiFi en 4G gebruik ik door elkaar. 4G met name op mijn werk, en WiFi thuis.
Kwestie van de gesproken antwoorden is nog steeds niet opgelost. Heb bovenstaande geprobeerd uiteraard.
Ik draai op EU weekly 7.7.7, maar als ik nu wil updaten naar de laatste weekly, is het dan gewoon een kwestie van:
- de betreffende weekly EU rom downloaden van https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/
- opslaan in het interne geheugen
- via de updater app de EU rom selecteren
- en gaan?
Of is het verstandiger om het via TWRP/recovery mode te doen?
Onlangs de eerste methode toegepast op een Redmi Note 3 Pro en dat resulteerde in een bootloop die me behoorlijk wat uurtjes heeft gekost
Ben dus een beetje huiverig om het weer zo te doen maar volgens mij is dit wel de gemakkelijkste en juiste methode?
Na m'n Honor 7 is deze nu toch wel weer een stuk sneller! Betere camera, meer aanpassingsmogelijkheden, ligt beter in de hand. Nadat ik hem geïnstalleerd had, bleek dat hij gedeeltelijk al in het Nederlands was. Dat was voor mij de reden om in eerste instantie niet meteen een xiaomi.eu rom te downloaden. Maar de telefoon bleek soms wat warm te worden.
Nadat iemand hier schreef over het minder warm worden van de telefoon bij het gebruik van een andere ROM, gisteren toch maar in een paar loze uurtjes de 7.7.14 rom geïnstalleerd. Is nog een heel karwei geweest. Om 1 of andere reden lukte het niet om dit met mijn laptop te doen. De laptop had wel contact met de telefoon, maar kon geen flash recovery commando versturen. Na dit proces een aantal keer te hebben herhaald, toch maar een andere laptop erbij gepakt.
En warempel, het werkte. Uiteindelijk duurde het nog even voordat ik de rom geïnstalleerd had, omdat ik in eerste instantie de bestanden op de 'sdcard' niet ge-encrypt kreeg, maar nadat ik in een helder moment bedacht dat het misschien gewoon de ingestelde pincode kon zijn is dit ook gelukt. Al met al draait hij nu op een xiaomi.eu rom 7.7.14 en hij lijkt erg stabiel. Nog geen gekke dingen tegengekomen. Hij wordt inderdaad ook een stukje minder warm dan met de originele global rom.
Ik ben er blij mee. Mooi telefoontje.
Ik gebruik hem met een Tele2 abonnement, wat opzich prima gaat. Hij geeft bij mij vaak aan een H of een H+ verbinding te hebben, en buiten vaak een 4g-verbinding.
[ Voor 10% gewijzigd door gerbenscippy op 18-07-2017 14:43 ]
Thanks voor de bevestiging.rbr210 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:02:
@ronald1989 De manier die jij beschrijft, leverde bij mij geen enkel probleem op m.b.t. updaten. Verliep allemaal erg soepel.
Zojuist meteen even geprobeerd en inderdaad, updaten verloopt soepel en snel. Binnen 10 minuten van 7.7.7. naar 7.7.14
ronald1989 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:56:
Even een vraagje voor de zekerheid
Ik draai op EU weekly 7.7.7, maar als ik nu wil updaten naar de laatste weekly, is het dan gewoon een kwestie van:
- de betreffende weekly EU rom downloaden van https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/
- opslaan in het interne geheugen
- via de updater app de EU rom selecteren
- en gaan?
Of is het verstandiger om het via TWRP/recovery mode te doen?
Onlangs de eerste methode toegepast op een Redmi Note 3 Pro en dat resulteerde in een bootloop die me behoorlijk wat uurtjes heeft gekost
Ben dus een beetje huiverig om het weer zo te doen maar volgens mij is dit wel de gemakkelijkste en juiste methode?
Hoewel, zaterdag had ik een tijdje Sygic navigatie aan en toen liep de temperatuur op tot 42 graden. Verder geen issue v.w.b. warmte.
Wat is je verzoek, je data terug halen of de rom er opnieuw opzetten.zuukie schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:22:
Ff een vraag aan de mede Tweaker. Wilde mijn mi6 terug zetten via TWRP naar de oorspronkelijke instellingen. Kom niet verder bij het mi logo. In de TWRP geeft hij aan OS niet geïnstalleerd. Ben bang dat ik per abuis de interne opslag heb gewist. Hoe pak ik dit aan? Graag hoor ik van jullie. Thanks
Als het de Xiaomi.eu rom is, dan zou je alle stappen kunnen volgen die ik in het bootloader unlock topic heb beschreven. Je kunt verder gaan vanaf de unlock stap (tenzij je telefoon nog niet is unlocked en je de Xiaomi.eu rom wel van plan bent om te draaien.
Als je je data zou willen herstellen, dan moet je je backup terug zetten, maar ik vrees dat die niet aanwezig is op een externe schijf.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik doe het volgens het boekje..
- Booten is fastboot
- fastboot flash recovery bla.img
- fastboot boot bla.img
Hij boot dan netjes in twrp alleen doet ie dat maar 1 keer. De volgende keer (met volume omhoog) doet ie dat weer in de standaard recovery. Hij overschrijft dus helemaal niets terwijl het in de command prompt wel zo wordt aangegeven dat het allemaal gelukt is.
Hij is vanzelfsprekend unlocked (gechecked bij devolopers tools).
Verder, hij laat ook niet de files zien als ik de filemanager bekijk in de twrp tool. Ik zie allemaal vreemde directories zonder inhoud maar met grote letter/cijfer reeksen.
iemand?
Voor Global rom kan je miflash tool downloaden en de global rom van miui. Of eventueel de http://pcsuite.xiaomi.com en dan kiezen voor recovery-> r.flashKiswum schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:24:
[...]
Als het de Xiaomi.eu rom is, dan zou je alle stappen kunnen volgen die ik in het bootloader unlock topic heb beschreven. Je kunt verder gaan vanaf de unlock stap (tenzij je telefoon nog niet is unlocked en je de Xiaomi.eu rom wel van plan bent om te draaien.[...]
Dit probleem heb ik ook gehad. Ik had eerst de versie van Xiaomi.eu erop gezet en daar kreeg ik inderdaad ook alleen maar mappen met onherkenbare namen. Daarna heb ik de laatste versie van de site van TWRP gehaald. Het schijnt dat de data-partitie meteen na de eerste keer opstarten moeten worden geformatteerd omdat deze standaard versleuteld is (?). Als je dit de eerste keer doet werkt het daarna zonder problemen (in mijn ervaring).xon schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:59:
ok..even jullie hulp nodig. Het is mij al jaren gelukt om trwp er goed op te krijgen op allerlei devices toott nu.
- Booten is fastboot
- fastboot boot bla.img
Hij boot dan netjes in twrp alleen doet ie dat maar 1 keer. De volgende keer (met volume omhoog) doet ie dat weer in de standaard recovery. Hij overschrijft dus helemaal niets terwijl het in de command prompt wel zo wordt aangegeven dat het allemaal gelukt is.
Verder, hij laat ook niet de files zien als ik de filemanager bekijk in de twrp tool. Ik zie allemaal vreemde directories zonder inhoud maar met grote letter/cijfer reeksen.
iemand?
[ Voor 3% gewijzigd door JdJtA op 19-07-2017 08:16 ]
Dat klopt, dat is de derde optie, maar de gebruiker in kwestie was naar mijn idee niet geheel duidelijk over de wens die hij/zij heeft. (Terug naar originele instellingen en twrp was al beschikbaar).Caelorum schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:54:
[...]
Voor Global rom kan je miflash tool downloaden en de global rom van miui. Of eventueel de http://pcsuite.xiaomi.com en dan kiezen voor recovery-> r.flash
De recovery werkte in mijn testfase altijd om terug te gaan naar de originele basis van een Xiaomi smartphone. Mede daardoor kon ik de handleiding schrijven en aangeven welke stappen cruciaal zijn voor een goed gevolg.
Mi6 unlocken, Xiaomi.eu rom installeren en belangrijke zaken waar je aan moet denken. Kortom de volledige handleiding voor de Mi6:xon schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:59:
ok..even jullie hulp nodig. Het is mij al jaren gelukt om trwp er goed op te krijgen op allerlei devices toott nu.
- Booten is fastboot
- fastboot boot bla.img
iemand?
Kiswum in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
[ Voor 44% gewijzigd door Kiswum op 19-07-2017 10:12 ]
Situatie is dat ik mijn mi6 ontving met de global rom. Netjes van de seller maar niet wat ik wil :-) aangezien ik de eu versie wil gebruiken zoals ik ook op mijn mi5s gebruik. Ik heb opnieuw een paar uur zitten k*tten maar zonder enig succes. Nog een keertje de stappen
- Ik zet in global alles goed in dev options (bootloader staat op unlock)
- Ik start in fastboot en flash de laatste twrp recovery
- Ik boot in twrp en twrp start
* wat opvalt is dat ik twee mounts zie waarvan eentje sdcard/int storage en eentje die heeet *blaUSB en is 0 mb ** Verder zie ik geen SU ROOT optie maar wel de plek waar het blokje hoort te staan **
- Ik ga naar install en zie daar een hele berg folders staan die blijkbaar encrypted zijn. Ik kan dus niet de eu rom vinden die ik daarvoor nog met mtp (bij normaal opstarten van de phone) in een aangemaakt mapje update heb geplaatst . Als ik kijk bij filemanager in twrp dan zie ik wel gewoon de normale folders maar als ik dan weer in het mapje update kijk dan zit daar vreedgenoeg niet mijn eu rom in maar is ie leeg.
- Op advies van @JdJtA de datafolder delete (daarna ook nog een keer full whipe). Ook dat werkt helaas niet en bij de volgende keer booten komt de oude stock recovery weer boven drijven. Vervelende is dat ik elke keer ook weer door de miu riedel heen moet om wifi te installeren om mtp te kunnen gebruiken en een file erop te zetten en usb debugging aan te zetten.
Ik ben het even kwijt :-) En waarom is invredesnaam mijn storage encrypted? is dat vanuit xiaomi of heeft de behulpzame chinees dit gedaan bij het installeren van de global?
what to do
De datafolder verwijderen was bij mij ook niet voldoende, het gaat erom dat je in TWRP kiest voor format en dan alleen de data-partitie kiest. Daarna is de encryptie namelijk verwijderd als het goed is. Je kan daarna de EU-rom installeren (wel opnieuw het bestand op de telefoon zetten). Daarna kon ik de telefoon opgestart krijgen en bleef TWRP ook behouden.xon schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:12:
thanks allen voor meedenken..
Situatie is dat ik mijn mi6 ontving met de global rom. Netjes van de seller maar niet wat ik wil :-) aangezien ik de eu versie wil gebruiken zoals ik ook op mijn mi5s gebruik. Ik heb opnieuw een paar uur zitten k*tten maar zonder enig succes. Nog een keertje de stappen
- Ik zet in global alles goed in dev options (bootloader staat op unlock)
- Ik start in fastboot en flash de laatste twrp recovery
- Ik boot in twrp en twrp start
* wat opvalt is dat ik twee mounts zie waarvan eentje sdcard/int storage en eentje die heeet *blaUSB en is 0 mb ** Verder zie ik geen SU ROOT optie maar wel de plek waar het blokje hoort te staan **
- Ik ga naar install en zie daar een hele berg folders staan die blijkbaar encrypted zijn. Ik kan dus niet de eu rom vinden die ik daarvoor nog met mtp (bij normaal opstarten van de phone) in een aangemaakt mapje update heb geplaatst . Als ik kijk bij filemanager in twrp dan zie ik wel gewoon de normale folders maar als ik dan weer in het mapje update kijk dan zit daar vreedgenoeg niet mijn eu rom in maar is ie leeg.
- Op advies van @JdJtA de datafolder delete (daarna ook nog een keer full whipe). Ook dat werkt helaas niet en bij de volgende keer booten komt de oude stock recovery weer boven drijven. Vervelende is dat ik elke keer ook weer door de miu riedel heen moet om wifi te installeren om mtp te kunnen gebruiken en een file erop te zetten en usb debugging aan te zetten.
Ik ben het even kwijt :-) En waarom is invredesnaam mijn storage encrypted? is dat vanuit xiaomi of heeft de behulpzame chinees dit gedaan bij het installeren van de global?
what to do
Zojuist getest en twrp staat er bij mij nog steeds op. Ik vermoed dat de installatie op een andere manier is uitgevoerd dan ikzelf heb gedaan en in de handleiding staat beschreven.gerbenscippy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:31:
Ik kon mijn data decrypten door mijn ingestelde op pincode te gebruiken, toen lukte het installeren wel. Ik kan twrp alleen gebruiken door het telkens opnieuw te installeren.
Wellicht kunnen de overige bootloader/rom vragen in het juiste (unlock bootloader) topic worden gesteld..?
(Niet alleen voor jou hoor Gerben).
[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 19-07-2017 10:42 ]
Sorry ik ben even kwijt wat ik hier gevraagd hadrbr210 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:36:
@pieterbas99 Sinds ik in het bezit ben van de mi6 heb ik tweemaal een weekly gedownload, opgeslagen uiteraard op het interne geheugen en deze met de MIUI update applicatie geïnstalleerd. Geen enkele keer ben ik tegen problemen aangelopen.
Bespaar je een hoop ellende allemaal. De enige echte oplossing voor het probleem is de allernieuwste TWRP. Ik dacht dat ik de nieuwste had maar neen...1 nieuwe release maakte het verschil en ik heb probleemloos kunnen installeren.
De laatste voor de mi6 vind je https://eu.dl.twrp.me/sagit/twrp-3.1.1-1-sagit.img.html (als je dit bericht later leest klik dan niet als een zombie op de link hierboven maar kijk even over er een nieuwe versie is. :-) )
[ Voor 76% gewijzigd door xon op 19-07-2017 13:53 ]
Het gaat hierbij om een international rom, dus ik neem aan dat google apps en multilanguage is geïnstalleerd. Nou las ik ergens anders dat soms er een fake rom op wordt gezet welke wel internationaal is maar welke geen OTA ontvangt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Tevens een vraag hoe het zit met invoerrechten van het product. Kom naast kosten van de telefoon en het verzenden ook nog andere kosten erbij?
Ik hoor het graag.
Je zit in het verkeerde topic; hiervoor moet je in levertijden en prijzen zijn. Daarnaast kan je op de laatste pagina in dat topic alle informatie op je vragen vinden..Tip, gebruik EU Express Priority LineGkomega schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:22:
Ik ben van plan om de volgende versie aan te schaffen: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_663442.html?wid=4
Het gaat hierbij om een international rom, dus ik neem aan dat google apps en multilanguage is geïnstalleerd. Nou las ik ergens anders dat soms er een fake rom op wordt gezet welke wel internationaal is maar welke geen OTA ontvangt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Tevens een vraag hoe het zit met invoerrechten van het product. Kom naast kosten van de telefoon en het verzenden ook nog andere kosten erbij?
Ik hoor het graag.
V.w.b. je laatste vraag heb ik gereageerd in het Levertijden & Prijzen topic. Dat is volgens mij het juiste draadje voor dit onderwerpGkomega schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:22:
Ik ben van plan om de volgende versie aan te schaffen: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_663442.html?wid=4
Ik hoor het graag.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Niet geremd door enige ervaring met de garantieafhandeling van Gearbest, maar wel als koper van een mi6 via deze webshop kwam ik op volgend verhaal:IAmNice schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 04:38:
Iemand enig idee hoe de garantie dus gaat bij bijv gearbest? Ik lees hier dat Xiaomi toestellen dus door een aparte repair center (werkend voor gearbest) je ding proberen te repareren mocht het mis gaan. Klinkt dus redelijk betrouwbaar? Ik snap dat garantie niet geweldig is, maar wat kan ik alsnog verwachten? Ik neem aan dat de europese third party repairer niet helemaal incapable is als het gaat om de meeste telefoon problemen.
http://gearbestblog.com/shipping/gearbest-guide-uk/All products are subject to 1 year warranty if not differently specified on the product page. Additionally, you have a 45 days time-frame to return the item if you are not satisfied with your purchase.
Weliswaar op UK aankopen van toepassing, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat dit ook voor andere EU landen zal gelden..
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Een aantal vragen aan jullie hierover. Is er iemand anders die dit ervaart op deze weekly? Deze hoeveelheid batterijgebruik door het Android systeem is toch buitenproportioneel?
https://drive.google.com/...U0Jodm8/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/...RHMtbUk/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/...eGx3NHc/view?usp=drivesdk
Bedoel je zoiets? http://www.ebay.com/itm/232363501010lekzzz schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:48:
Inmiddels een paar weken in het bezit van de Mi6, enorm tevreden mee. Ik ben echter op zoek naar een screenprotector maar geen tempered glass. Ik ben meer fan van sterke folie. Heeft iemand dit toevallig al gevonden?
Of
http://www.ebay.co.uk/itm/382062493326
Verder net van gearbest besteld. 366 euro totaal. Nette prijs en afwachten maar.
Ja top tnx
Op Aliexpress vind je er wel genoeg. Zijn allemaal hetzelfde wat dat betreft. Ik heb deze voorop en als cover deze Dan zie je de kleur en ceramic nog steedsIAmNice schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 03:22:
Ben zelf op zoek naar tempered glass. Advies?
Verder net van gearbest besteld. 366 euro totaal. Nette prijs en afwachten maar.
[ Voor 46% gewijzigd door lekzzz op 28-07-2017 09:12 ]
Ik heb het proberen te vinden bij mijn model maar heb het nog niet kunnen vinden.IAmNice schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:14:
Hoe zit het met backlight bleeding? De Tweakers review noemt het, maar volgens mij hebben ze dan een faulty exemplaar gevonden? Niemand anders merkt het?
Ik heb exact hetzelfde probleem met deze ROM (7.7.20). Tot vorige week nergens last van en nu loopt ie, vooral in standby stand, enorm leeg. Heb dit probleem eerder ook al gehad met de Global Stable ROM.rbr210 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:56:
Mensen, momenteel draai ik op mijn MI6 de laatste weekly van xiaomi.eu (MIUI 8.6 - 7.7.20). Nu lijk ik te kampen met een batterijprobleem welke ik op eerdere roms sowieso niet heb ervaren, maar waarvan ik ook niet zeker weet of het door deze roman komt. Toch is dat het enige dat softwarematig is geiwjzigd, ik ben namelijk geen andere apps gaan draaien. Hieronder heb ik een aantal screenshots staan uit het instellingen menu "batterij en prestatie".
Een aantal vragen aan jullie hierover. Is er iemand anders die dit ervaart op deze weekly? Deze hoeveelheid batterijgebruik door het Android systeem is toch buitenproportioneel?
https://drive.google.com/...U0Jodm8/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/...RHMtbUk/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/...eGx3NHc/view?usp=drivesdk
Hopelijk brengt Miui 9 hier weer verandering in. Ik zag net op xiaomi.eu dat deze 11 augustus beschikbaar komt voor de Mi6
Waarom niet een stapje terug naar de vorige weekly? Scheelt je mogelijk veel batterijverbruikronald1989 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:18:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem met deze ROM (7.7.20). Tot vorige week nergens last van en nu loopt ie, vooral in standby stand, enorm leeg. Heb dit probleem eerder ook al gehad met de Global Stable ROM.
Hopelijk brengt Miui 9 hier weer verandering in. Ik zag net op xiaomi.eu dat deze 11 augustus beschikbaar komt voor de Mi6
Daarnaast veranderede bij mij het LTE+-logo in de statusbalk naar 4g+ (opzich hetzelfde natuurlijk). Nu nog hopen dat T-mobile VoLTE ooit nog eens gaat ondersteunen...
Top bedankt zal er naar kijken. Zag er al een paar langs Amazon vliegen voor lage prijzen. Lijkt me sterk dat kwaliteit veel uit maakt.lekzzz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:05:
[...]
Ja top tnxIk had inmiddels deze ook gevonden.
[...]
Op Aliexpress vind je er wel genoeg. Zijn allemaal hetzelfde wat dat betreft. Ik heb deze voorop en als cover deze Dan zie je de kleur en ceramic nog steeds
Heb nu wel last van een probleem met de mi6. Als ik deze aansluit op de auto via een 3.5mm kabel dan hoor ik constant ruis met Spotify open. Met mijn HD599 hoor ik dit niet en met andere telefoons aangesloten op de auto via dezelfde kabel ook niet. Het enige wat helpt is de equalizer omhoog gooien, maar daar heb ik weer het issue dat je daarvoor eerst een profiel moet kiezen en ze allemaal het geluid vervormen, dat moet ik dan weer goed gaan zetten met de equalizer. Iemand dit dit herkend of een oplossing weet? (zit trouwens op de global rom)
[ Voor 81% gewijzigd door Caelorum op 29-07-2017 09:07 ]
als je band 20 nodig hebt zou ik hem lekker laten staanStancke schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:54:
Hoe ervaringen jullie het gebrek aan band 20? Ik heb een optie om de Mi6 van een Tweaker over te kopen maar die band 20 doet mij twijfelen...
Geen last van bij BEN/T-mobileStancke schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:54:
Hoe ervaringen jullie het gebrek aan band 20? Ik heb een optie om de Mi6 van een Tweaker over te kopen maar die band 20 doet mij twijfelen...
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik weet niet hoe dit bij de Belgische providers zit zoals in jouw geval, maar je zal inderdaad alleen problemen ervaren bij providers die band 20 gebruiken voor hun 4G. In NL zijn dat KPN en Vodafone (en hun submerken/virtuele providers). T-Mobile en Tele2 hebben hier geen last van.Stancke schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:54:
Check dus even of jouw (toekomstige) provider band 20 gebruikt voor 4G, zo niet geen probleem, zo wel, andere provider kiezen of anders accepteren dat de 4G ontvangst niet ideaal zal zijn of inderdaad voor een ander toestel gaan.
Iemand hier goede ervaringen met een protector welke het gehele scherm bedekt?
Deze heb ik nu: http://www.gearbest.com/screen-protectors/pp_626236.html
Ik heb Vodafone maar geen last hoor. Ben woonachtig en werkzaam in de randstad misschien dat het uitmaakt.Weemism schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:40:
[...]
Ik weet niet hoe dit bij de Belgische providers zit zoals in jouw geval, maar je zal inderdaad alleen problemen ervaren bij providers die band 20 gebruiken voor hun 4G. In NL zijn dat KPN en Vodafone (en hun submerken/virtuele providers). T-Mobile en Tele2 hebben hier geen last van.
Check dus even of jouw (toekomstige) provider band 20 gebruikt voor 4G, zo niet geen probleem, zo wel, andere provider kiezen of anders accepteren dat de 4G ontvangst niet ideaal zal zijn of inderdaad voor een ander toestel gaan.
Maar dat geldt dus voor NL, ik weet niet hoe het in België is geregeld met de dekking van van 1800 VS 900 MHz.
Even een kanttekening: KPN (en Vodafone) gebruiken band 20 om een landelijk dekkend 4G netwerk te creëren. In gebieden binnen de stad waar het vaker druk is, wordt ook band 8 7 gebruikt voor 4G. Zelf heb ik nagenoeg overal waar ik internet gebruik ofwel wifi ofwel 4G, ondanks dat ik KPN gebruik. Ben in de afgelopen tijd wel plekken met H+ tegengekomen, maar heb het nergens als beperkende factor gezien (zo traag is dat namelijk helemaal niet)Weemism schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:40:
[...]
Ik weet niet hoe dit bij de Belgische providers zit zoals in jouw geval, maar je zal inderdaad alleen problemen ervaren bij providers die band 20 gebruiken voor hun 4G. In NL zijn dat KPN en Vodafone (en hun submerken/virtuele providers). T-Mobile en Tele2 hebben hier geen last van.[...]
Met de officiele Global ROM werkt Netflix iig wel. De custom EU rom is een twijfelgeval. Momenteel werkt het daar zover ik weet prima, maar het heeft ook wel eens niet gewerkt.html schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:08:
Ik sta op het punt om een mi6 te kopen, kan iemand mij vertellen of PokemonGO en Netflix werken? Ik hoor nogal verschillende verhalen.
Sowieso op global ROM wel.html schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:08:
Ik sta op het punt om een mi6 te kopen, kan iemand mij vertellen of PokemonGO en Netflix werken? Ik hoor nogal verschillende verhalen.
Oh kut die heb ik besteld, dat meen je niet.Robbie T schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:59:
Ik heb bij mijn toestel ook een tempered glass screen protector mee laten leveren. Ik ben hier allerminst tevreden mee. ding ziet er lelijk uit, plakt niet goed en is een vingerafdruk magneet.
Iemand hier goede ervaringen met een protector welke het gehele scherm bedekt?
Deze heb ik nu: http://www.gearbest.com/screen-protectors/pp_626236.html
De officiële (niet beta releases)Global ROM heeft een werkende SafetyNet. In Xiaomi.eu Custom rom hebben ze ook SafetyNet toegevoegd, en zolang je niet magisk gebruikt voor root zal hij groen moeten blijven en dus netflix en pokomon moeten blijven supporten. Echter het blijft altijd een een ding dat updates weer SafetyNet kunnen breken. Veiligste zonder al te veel gezeur is dus de Global Rom te gebruiken.Caelorum schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:03:
[...]
Even een kanttekening: KPN (en Vodafone) gebruiken band 20 om een landelijk dekkend 4G netwerk te creëren. In gebieden binnen de stad waar het vaker druk is, wordt ook band 8 7 gebruikt voor 4G. Zelf heb ik nagenoeg overal waar ik internet gebruik ofwel wifi ofwel 4G, ondanks dat ik KPN gebruik. Ben in de afgelopen tijd wel plekken met H+ tegengekomen, maar heb het nergens als beperkende factor gezien (zo traag is dat namelijk helemaal niet)
[...]
Met de officiele Global ROM werkt Netflix iig wel. De custom EU rom is een twijfelgeval. Momenteel werkt het daar zover ik weet prima, maar het heeft ook wel eens niet gewerkt.
Daarnaast gebruik ik Enpass en heb hiervoor de auto Fill service aanstaan, echter lijkt deze instelling niet bewaard te blijven want deze moet ik elke keer opnieuw inschakelen (meerdere keren per dag). Iemand hier nog een idee voor?
Had hetzelfde op mijn oude Xiaomi. Kijk eens naar de permissions van je email app. Als je gmail ipv de ingebouwdge Mail gebruikt, kijk eens wat de default mail is en of die permissions heeft.Robbie T schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:05:
Sinds een paar dagen mijn mi 6 ook mogen ontvangen. Ik draai op de laatste stable EU rom. Zeer te spreken over echter loop ik tegen het probleem aan dat ik geen melding van email berichten binnen krijg. Ik heb batterij besparing voor de App al uit staan. Iemand nog een idee?
Daarnaast gebruik ik Enpass en heb hiervoor de auto Fill service aanstaan, echter lijkt deze instelling niet bewaard te blijven want deze moet ik elke keer opnieuw inschakelen (meerdere keren per dag). Iemand hier nog een idee voor?
In de security-app, staat daar bij permissies en dan autostart het email-programma als 'toegestaan'? Dat heeft bij mij dit probleem opgelost...Robbie T schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:05:
Sinds een paar dagen mijn mi 6 ook mogen ontvangen. Ik draai op de laatste stable EU rom. Zeer te spreken over echter loop ik tegen het probleem aan dat ik geen melding van email berichten binnen krijg. Ik heb batterij besparing voor de App al uit staan. Iemand nog een idee?
Ook voor de andere vraag zou ik het misschien in die hoek zoeken maar heb ik zelf niet in gebruik.
Bij permissions voor autostart zie ik de Gmail app niet tussen staan. Heb ook het probleem dat ik geen notificaties krijg van nieuwe mails. Iemand dit werken gekregen met Gmail op de global ROM?IAmNice schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:31:
[...]
Had hetzelfde op mijn oude Xiaomi. Kijk eens naar de permissions van je email app. Als je gmail ipv de ingebouwdge Mail gebruikt, kijk eens wat de default mail is en of die permissions heeft.
Onder instellingen →Bij Netwerk 'meer' kiezen →bij 'secure element position' kiezen voor HCE wallet. Daarna werkte het bij mij prima.P. vd Loo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:47:
contactloos betalen lukt mij niet zonder de app van ING zelf op te starten. Wat eigenlijk voldoende zou moeten zijn is enkel het beeldscherm aan te zetten van de telefoon. Ik heb bij persmissies de betaalapp toegevoegd (autostart en geen MIUI beperkingen). Iemand een idee wat er is?
Misschien nog bij battery & performance -> Manage apps battery usage -> choose apps , de app op no restictions zetten?P. vd Loo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:20:
Heb ik ook gedaan. Zonder deze selectie doet ie zelfs helemaal niets. Maar na selectie hiervan start de app niet automatisch op dus. Het is niet anders...
En de ING-app zelf, heb je die ook de permissie gegeven om te auto-starten en hiervoor de energiebesparing uitgezet? Ik heb dit tegelijk gedaan dus weet niet of het verschil maakt maar er zal vast iets van communicatie plaatsvinden tussen de applicaties was toen mijn gedachte...P. vd Loo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:20:
Heb ik ook gedaan. Zonder deze selectie doet ie zelfs helemaal niets. Maar na selectie hiervan start de app niet automatisch op dus. Het is niet anders...
Het was niet duidelijk wat je precies allemaal gedaan hebt, eerlijk gezegd is het nog steeds niet duidelijkP. vd Loo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:56:
thanks, maar ik gaf dus al aan dat ik dat allemaal al gedaan heb.
Je zei namelijk:
En dat is niet alles. Kan je precies aangeven wat je gedaan hebt?Ik heb bij persmissies de betaalapp toegevoegd (autostart en geen MIUI beperkingen).
Ik heb dezelfde app, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Ik zal binnenkort even kijken wat ie bij mij doet.
Jdjta heeft het duidelijk aangegeven hierboven wat ik heb gedaan. groetenJimster schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:48:
[...]
Het was niet duidelijk wat je precies allemaal gedaan hebt, eerlijk gezegd is het nog steeds niet duidelijk
Je zei namelijk:
[...]
En dat is niet alles. Kan je precies aangeven wat je gedaan hebt?
Ik heb dezelfde app, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Ik zal binnenkort even kijken wat ie bij mij doet.
bedankt jdjta, ik zal de extra opties die je hebt gedaan ook uitproberen.
Vanwaar opeens die groeten? Het komt over alsof je klaar bent met mijn reactie, terwijl ik probeer te helpen en je zelf niet duidelijk genoeg bent geweest. Ik kan het fout hebben, dus ik vraag het maar even.P. vd Loo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:04:
[...]
Jdjta heeft het duidelijk aangegeven hierboven wat ik heb gedaan. groeten
oh nee dat bedoelde ik helemaal niet met mijn groeten, ik sluit zo vaker af. Ik ga eerst eens kijken of de tip van de vorige poster werkt.Jimster schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:18:
[...]
Vanwaar opeens die groeten? Het komt over alsof je klaar bent met mijn reactie, terwijl ik probeer te helpen en je zelf niet duidelijk genoeg bent geweest. Ik kan het fout hebben, dus ik vraag het maar even.
edit, net getest met betalen, het was inderdaad de miui optimalisatie uitzetten onder ontwikkelaarsopties.nu werkt het perfect.
[ Voor 12% gewijzigd door P. vd Loo op 03-08-2017 12:20 ]
Naar aanleiding van jullie tips de wijzigingen doorgevoerd en nu werkt het wel! Thanks allemaal.Robbie T schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:05:
Enige waar ik nog tegen aanloop is dat de eerste 2 regels van een e-mailbericht niet zichtbaar zijn bij een melding.
[ Voor 7% gewijzigd door Robbie T op 07-08-2017 11:45 ]
In oktober loopt mijn Youfone sim-only abonnement af en dan wil ik voor 15-20 euro per maand de best mogelijke sim-only abonnement nemen die maandelijks opzegbaar is.
Dit zijn de twee beste opties die ik tegengekomen ben:
Tele2 - 18 euro p/m - 100 min/10GB 4G internet
Youfone - 17,50 p/m (geen aansluitkosten) - 100 min/7.5GB 4G internet
Nu begrijp ik dat Youfone een KPN netwerk gebruikt dus zal 4G niet mogelijk zijn maar 3G zal wel gewoon werken?
En ten tweede, werkt de 4G verbinding van Tele2 ook niet altijd?
[ Voor 11% gewijzigd door RCFProd op 07-08-2017 16:34 ]
Tele2 werkt niet met 4G.
Zoek even(of bel ze even) welke banden worden gebruikt voor 3G en 4G. Dan kijk je welke banden de telefoon aankan(alles behalve band 20) en je hebt je antwoord.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Tele2 heb ik geen ervaring mee. Maar het schijnt dat zij geen gebruik maken van de Band 20 dus zou je overal 4G internet hebben.RCFProd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:33:
Ik weet dat er al zeer veel gesproken is over Band 20 maar ik ga de vraag alsnog stellen omdat het voor mij persoonlijk nog niet 100% duidelijk is.
In oktober loopt mijn Youfone sim-only abonnement af en dan wil ik voor 15-20 euro per maand de best mogelijke sim-only abonnement nemen die maandelijks opzegbaar is.
Dit zijn de twee beste opties die ik tegengekomen ben:
Tele2 - 18 euro p/m - 100 min/10GB 4G internet
Youfone - 17,50 p/m (geen aansluitkosten) - 100 min/7.5GB 4G internet
Nu begrijp ik dat Youfone een KPN netwerk gebruikt dus zal 4G niet mogelijk zijn maar 3G zal wel gewoon werken?
En ten tweede, werkt de 4G verbinding van Tele2 ook niet altijd?
V.w.b. KPN (en Vodafone die ik heb), heb je over het algemeen in stedelijk gebied 4G internet. Buiten de steden maken ze vaak gebruik van de Band 20 met als gevolg dat je terugvalt naar 3G internet.
Ik heb (en hou) Vodafone i.c.m. Ziggo televisie en internet. Betaal €15,00 per maand en heb onbeperkt bellen en 6gb internet. Dat ik af en toe terug moet vallen op 3G internet vind ik geen probleem.
Tele2 werkt wel met 4G.LED-Maniak schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:45:
KPN heeft toch ook band 3 en band 7 voor het 4G netwerk?
Tele2 werkt niet met 4G.
Zoek even(of bel ze even) welke banden worden gebruikt voor 3G en 4G. Dan kijk je welke banden de telefoon aankan(alles behalve band 20) en je hebt je antwoord.
Staat ergens in de instellingen. Vanaf lockscreen twee keer de volume toets omlaag.Pinocan1980 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:52:
Hoi mensen, is er een mogelijkheid om de camera snel op te starten?
Kan iemand ook vertellen hoe het zit met de versienummer van xiaomi.eu? Ik heb schijnbaar 8.2.27.0 maar die versie zie ik nergens voor bij komen.
De versie die jij gebruikt is de stabiele versie, die kan je hier downloaden. Is nu versie 8.2.28.0 voor de Mi6 zo te zien. Zelf heel benieuwd naar eind van de week, nieuwe weekly met MIUI 9.Robbie T schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:00:
[...]
Staat ergens in de instellingen. Vanaf lockscreen twee keer de volume toets omlaag.
Kan iemand ook vertellen hoe het zit met de versienummer van xiaomi.eu? Ik heb schijnbaar 8.2.27.0 maar die versie zie ik nergens voor bij komen.
Is inderdaad de laatste stable versie. Ik zie dat alleen op xiaomi.eu niet terug komen. Of mis ik iets?JdJtA schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:06:
[...]
De versie die jij gebruikt is de stabiele versie, die kan je hier downloaden. Is nu versie 8.2.28.0 voor de Mi6 zo te zien. Zelf heel benieuwd naar eind van de week, nieuwe weekly met MIUI 9.
Dat is logisch. Tele2 heeft een eigen netwerk in aanbouw wat zo ongeveer alleen 4G en 2G is. Waar de dekking voor 4G niet goed genoeg is vallen ze terug op het 3G netwerk van t-mobile. Dit gebeurt steeds minder, want het 4G netwerk van Tele2 is zviw het beste van Nederland momenteel.RCFProd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:20:
Bedankt voor de reactie. Ik las in de OP dat 4G met Tele2 gewoon moet werken, maar een aantal pagina's terug las ik een post waar er werd beschreven dat ook Tele2 soms terugvalt naar een 3G T-Mobile connectie, vandaar mij twijfel.
KPN gebruikt overigens 3 verschillende banden en zet band 20 vooral in om snel een landelijk dekkend 4G netwerk te krijgen.
Concreet voor een mi6 gebruiker kan ik zeggen dan je waarschijnlijk vaker H+ dan 4G gaat zien. Eigenlijk alleen op echt plekken waar het vaak druk is ga je 4g zien. Daar staat tegenover dat vrijwel iedereen tegenwoordig op 4g zit en 3g dus ook een stuk sneller is geworden vergeleken met een jaar of 5 geleden.
[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 07-08-2017 21:02 ]
Ik zie ook nog een optie voor Robin Mobile, ongelimiteerde data maar met een snelheidslimiet van 2 MBps. Waarschijnlijk weer te traag.
Geen Chinese zooi.svenerator schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:28:
Wat zijn de voordelen van de EU rom behalve dat de taal natuurlijk Nederlands is?
Nou mooi is dat, dan mogen ze hier de review ook wel gaan aanpassen.
Met t-mobile(ben) nog niet tegengekomen dat ik geen 4G heb. Dan is tele2 zeker niet het best.Caelorum schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:00:
[...]
..want het 4G netwerk van Tele2 is zviw het beste van Nederland momenteel.
[ Voor 54% gewijzigd door LED-Maniak op 07-08-2017 22:52 ]
Nee ik met KPN en mijn MS 950xl ook niet, maar dat zegt natuurlijk weinig.LED-Maniak schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:49:
[...]
Met t-mobile(ben) nog niet tegengekomen dat ik geen 4G heb. Dan is tele2 zeker niet het best.
Maar jij hebt band 20, wij nietCaelorum schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:54:
[...]
Nee ik met KPN en mijn MS 950xl ook niet, maar dat zegt natuurlijk weinig.
[edit]
Wat je zegt dus
[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 07-08-2017 22:58 ]
Gelukkig zit er gratis een hoesje bij en kan er een screenprotector voorop.
Eh ik heb een mi6 nu als hoofdtelefoon en zit op kpn netwerk. Heb dus momenteel niets ;-)LED-Maniak schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:57:
[...]
Maar jij hebt band 20, wij niet
[edit]
Wat je zegt dus
Maar voor wat onderbouwing http://www.p3-networkanal...ile_Benchmark_NL_2017.pdf
Als je naar de resultaten kijkt heeft t-mobile het beste netwerk. Echter op het punt data scoort Tele2 als beste. Dat kunnen we verklaren door het relatief nieuwe netwerk en het feit dat tele2 voor voice nog zwaar leunt op t-mobile en daar uiteraard niet dezelfde prioriteit krijgt als de eigen gebruikers. Juist op het punt waar ze alles zelf in beheer hebben scoren ze dus uitstekend. Reden voor mij om dus te zeggen dat ze het beste 4g-netwerk hebben. Het 2g netwerk waar vooralsnog voice voornamelijk overheen gaat is wat minder, maar zeker niet zo slecht dat je er last van gaat hebben.
Bij mij nog niet gezien overigens en zeker al een aantal keren met sleutels in zak gehad. Het gaat dus ook weer niet zoo makkelijk.LED-Maniak schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:02:
Achterkant is gevoelig, maar ook als je de telefoon met sleutels in de zak hebt dan krast de voorkant(het scherm!). Dit zie je onder 90% van het licht niet, maar als je een led-spot hebt met meerdere kleine bronnen zie je allemaal krasjes.
Gelukkig zit er gratis een hoesje bij en kan er een screenprotector voorop.
[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 07-08-2017 23:06 ]
Als ze landelijk het beste 4G netwerk hebben dan mag dat gezegd worden. Ook in dat(overigens interessante!) document zie ik dat T-Mobile qua snelheid en dekking veel beter scoort. T-mobile krijgt meer punten voor zowel data als voor voice.Caelorum schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:03:
[...]
Reden voor mij om dus te zeggen dat ze het beste 4g-netwerk hebben. Het 2g netwerk waar vooralsnog voice voornamelijk overheen gaat is wat minder, maar zeker niet zo slecht dat je er last van gaat hebben.
Zodra Tele2 op t-mobile niveau zit ga ik het overwegen. In de test staan ze vooralsnog op plek 4. Ja, Tele2 maakt de grootste vooruitgang van allemaal, maar dat mag ook wel als je achterloopt op de rest.When it comes to data connectivity in the cities, T-Mobile and KPN lead the field, with Tele2 and Vodafone trailing a little behind,
In zonlicht en de meeste lampen zie ik helemaal niets en is het scherm perfect. Alleen bij één type verlichting kan ik de krasjes opmerken. Zal wel iets met polarisatie te maken hebben.[...]
Bij mij nog niet gezien overigens en zeker al een aantal keren met sleutels in zak gehad. Het gaat dus ook weer niet zoo makkelijk.
Dat is dus voornamelijk op dekking van hoge snelheden. Je ziet in de resultaten bij tele2 ook hele rare dingen in op data gebied als je vergelijkt met de rest. Dat is ook wel te verwachten als je alleen 4g aanbied en ook nog eens op een frequentie die wel grote dekking heeft, maar relatief weinig snelheid kan bieden. Dat en een fallback als virtuele provider op een ander netwerk zorgt voor wat vage dienstverlening. Als totaalaambieding dus wellicht minder interessant dan t-mobile, maar voor alleen 4G zeker wel. De afweging moet ieder zelf maken.LED-Maniak schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:18:
[...]
Als ze landelijk het beste 4G netwerk hebben dan mag dat gezegd worden. Ook in dat(overigens interessante!) document zie ik dat T-Mobile qua snelheid en dekking veel beter scoort. T-mobile krijgt meer punten voor zowel data als voor voice.
[...]
Zodra Tele2 op t-mobile niveau zit ga ik het overwegen. In de test staan ze vooralsnog op plek 4. Ja, Tele2 maakt de grootste vooruitgang van allemaal, maar dat mag ook wel als je achterloopt op de rest.[...]
Zo blijf ik bijv bij kpn omdat het zviw de enige operator is die daadwerkelijk een mast op deze wijk heeft gericht ^_^ t-mobile heeft er drie in een straal van 5 km allemaal een andere kant op :-| en Vodafone 1 die de wijk net dekt en dus ook niet ideaal. Tele2 moet ik nog navragen bij ze.
-In de recent app tray krijg je zelden meer dan 4gb van 6gb vrij..is Miui zo'n RAM opslokkend geheel of..?
-One handed mode kan je aan/uitzetten bij instellingen, maar de home-toets/vingerafdruk scanner zorgt ervoor dat dit niet werkt..iemand al een workaround gevonden?
-Een sneltoets voor de zaklamp lijkt me ook handig, maar krijg het voorlopig nog niet voor elkaar
Miui is wel even wennen maar de hoeveelheid instellingsmogelijkheden maken dit juist een leuk toestel. Bizar eigenlijk dat je dit voor <330 euro kan kopen
Iemand anders al wel gelukt?
Als je in dat drawdown menu bovenin de sneltoetsen uitschuift staat er een sort knop. Daarin staan torch, wat dus zaklamp is.FXX schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:27:
[...]
-Een sneltoets voor de zaklamp lijkt me ook handig, maar krijg het voorlopig nog niet voor elkaar
[...]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken