Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rens-br schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:12:
[...]

Ja wie weet. Kun je eens met Google Play: Wifi Analyzer kijken of 5Ghz wel wordt ondersteund?
@ronald1989 Mijn Mi heeft de officiële Global rom (MIUI Global 8.2.2.0), en die ziet met Wifi Analyzer gewoon de 5Ghz wifi-signalen in de omgeving. Ik kan waar ik nu ben alleen even niet testen of ik ook daadwerkelijk op 5Ghz kan connecten, maar ik neem aan dus van wel. Aan de rom daar zal het dus niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-01 22:17
rens-br schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:12:
[...]

Ja wie weet. Kun je eens met Google Play: Wifi Analyzer kijken of 5Ghz wel wordt ondersteund?
Helaas, app even gedraaid maar alleen de 2,4ghz netwerken worden gevonden - geen één 5ghz netwerk. Zou dat een hardware probleem kunnen zijn? Lijkt me dat de hele chip dan niet zou werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53
Redmar90 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:02:
Heeft iemand ervaring met de xiaomi toestellen icm Tele2?
Ik overweeg zelf de Mi6 te kopen, maar ben een beetje huiverig vanwege het ontbreken van band 20 en tele2 gebruikt (volgens de klantenservice) hoofdzakelijk band 20 en de 2600mhz ondersteunt alleen. Gebruik zal zich voor 99% van de tijd in de randstad zijn.
Tele2 zit voornamelijk op band 20, maar in de grote steden zou ik ook band 7 (2600mhz) verwachten. Die is namelijk minder geschikt voor grote afstanden af te vangen, maar levert wel goede snelheid in klein gebied op. Ideaal dus voor de grote steden. Voor het landelijk netwerk dat ze willen maken is band 20 wel een beetje een must voor ze.(zie ook http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden) en specifiek voor tele2 alle locaties van de masten: https://www.google.com/ma...%2C4.652553760500041&z=10 je kan zelf links filteren op alleen 2600mhz
ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:21:
[...]
Helaas, app even gedraaid maar alleen de 2,4ghz netwerken worden gevonden - geen één 5ghz netwerk. Zou dat een hardware probleem kunnen zijn? Lijkt me dat de hele chip dan niet zou werken?
Antenne-probleem? Er zitten als het goed is minstens twee antennes in 1 voor 2.4 en 1 voor 5

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:21:
Let op: 5Ghz en 2,4Ghz netwerken worden los van elkaar weergegeven. In het scherm met de beschikbare netwerken kan je linksboven onder het woordje 'Wifi' kiezen voor 2,4Ghz en 5Ghz netwerken.

Zoals je ook hieronder kan zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yHtEAYOTcXZKWzHyVa17HFR9/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
rens-br schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:27:
[...]

Let op: 5Ghz en 2,4Ghz netwerken worden los van elkaar weergegeven. In het scherm met de beschikbare netwerken kan je linksboven onder het woordje 'Wifi' kiezen voor 2,4Ghz en 5Ghz netwerken.

Zoals je ook hieronder kan zien:

[afbeelding]
Had ik inderdaad gezien, maar na het selecteren van 5Ghz wordt er niks weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:29:
Had ik inderdaad gezien, maar na het selecteren van 5Ghz wordt er niks weergegeven.
Dan verwacht ik dat er of iets mis is met de chip of het een antenne probleem is. Je weet zeker dat het een 5Ghz netwerk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmar90
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-03 09:07
Caelorum schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:25:
[...]

Tele2 zit voornamelijk op band 20, maar in de grote steden zou ik ook band 7 (2600mhz) verwachten. Die is namelijk minder geschikt voor grote afstanden af te vangen, maar levert wel goede snelheid in klein gebied op. Ideaal dus voor de grote steden. Voor het landelijk netwerk dat ze willen maken is band 20 wel een beetje een must voor ze.(zie ook http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden) en specifiek voor tele2 alle locaties van de masten: https://www.google.com/ma...%2C4.652553760500041&z=10 je kan zelf links filteren op alleen 2600mhz
Dank voor de link. Als ik het kaartje goed begrijp gebruikt Tele2 99 van de 100 keer een gecombineerde 800/2600 mast. Dan zou ik met alleen 2600mhz alsnog goed bereik moeten hebben in de randstad of interpreteer ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Redmar90 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:32:
[...]
Dank voor de link. Als ik het kaartje goed begrijp gebruikt Tele2 99 van de 100 keer een gecombineerde 800/2600 mast. Dan zou ik met alleen 2600mhz alsnog goed bereik moeten hebben in de randstad of interpreteer ik het nu verkeerd?
Ja, ik vermoed zelfs dat je na T-Mobile bij Tele2 het beste zit. Maar probleem met 2600mhz is dat die niet echt ver rijkt. Ik vermoed dat zodra je de stad uit bent het snel met 4G gedaan is. Of dat een probleem is moet je zelf bepalen (zelf rij ik dan vrijwel altijd in de auto, wat het dus niet echt een probleem maakt).

*edit* bereik is misschien het verkeerde woord. Maar om kort de keuze van Tele2 toe te lichten. De 800mhz band wordt ingezet om snel een dekkend netwerk op te zetten die goed diep in de gebouwen door dringt. Deze band heeft echter wel wat problemen, zover ik begrijp, omdat vooral in steden het bereik dan zodanig groot wordt dat er een behoorlijk aantal gebruikers op komen te zitten, wat voor instabiliteit zorgt. De 2600mhz band heeft een kleinere penetratiekracht en bereik waardoor dat probleem getackelt wordt. Daarnaast levert de band zo'n 3x hogere potentiele snelheid (225mbit/s vs 75mbit/s op 800). Dat is in de grote steden ook wel gewenst :)

[ Voor 32% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
rens-br schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Dan verwacht ik dat er of iets mis is met de chip of het een antenne probleem is. Je weet zeker dat het een 5Ghz netwerk is?
Yes, bij de iPhone verschijnt hij wel in de lijst. Zojuist nog even een pc tooltje geïnstalleerd om de netwerken te scannen en ook daar staat de 5Ghz ertussen. Alleen op de Mi6 ontbreekt hij ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:46:
[...]

Yes, bij de iPhone verschijnt hij wel in de lijst. Zojuist nog even een pc tooltje geïnstalleerd om de netwerken te scannen en ook daar staat de 5Ghz ertussen. Alleen op de Mi6 ontbreekt hij ;(
Zet de 5Ghz band van je router eens op een ander kanaal. Ik loop hier met mijn Galaxy S6 ook tegen aan, de band 40 wordt niet gezien door mijn toestel en daarmee dus geen 5Ghz. Stel ik mijn router in op band 36 dan werkt het wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronald1989
Update: Heel apart, maar na het geven van een factory reset zijn de 5Ghz netwerken ineens wel zichtbaar.

Lijkt erop alsof Banggood toch iets met de telefoon doet. Doos was niet gesealed, welkomsintro was niet beschikbaar (na aanzetten meteen homescreen) en regio stond ingesteld op Bangladesh.

Tip voor mensen die hem bij Banggood hebben besteld: doe eerst een factory reset of ga meteen de EU rom installeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:22:
Update: Heel apart, maar na het geven van een factory reset zijn de 5Ghz netwerken ineens wel zichtbaar.

Lijkt erop alsof Banggood toch iets met de telefoon doet. Doos was niet gesealed, welkomsintro was niet beschikbaar (na aanzetten meteen homescreen) en regio stond ingesteld op Bangladesh.

Tip voor mensen die hem bij Banggood hebben besteld: doe eerst een factory reset of ga meteen de EU rom installeren :)
Klopt, mijn telefoon vandaag binnen van BG en de telefoon was inderdaad al ingesteld (geen welkomsscherm, etc.). Het lijkt erop dat de telefoon origineel is en is voorzien van de Global rom. De rom komt overeen met de huidige laatste Global release. Hierin zit (uiteraard) geen Nederlands. De locatie stond op Bahama's en regio Bangladesh volgens mij.

Mijn 5GHz verbinding heb ik pas ingesteld nadat ik een Factory reset had uitgevoerd. Je weet het tegenwoordig maar nooit met de diverse custom roms.

Ik ga nu de Xiaomi.eu rom erop zetten. Als het goed is hoef ik niet te wachten i.v.m. mijn Miui account.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
Hoop het voor je maar volgens mij moet je tegenwoordig altijd 72 uur wachten. Vorige week met een Redmi 4X exact hetzelfde meegemaakt.

De unlockrechten had ik al enkele weken geleden aangevraagd en ontvangen voor beide toestellen met verschillende Mi accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het unlocken is gelukt, helaas lijkt de site nu plat te liggen om de laatste Mi Unlock tool te downloaden, maar ik had nog wat op mijn SSD staan waardoor het alsnog lukte.
TWRP gedonload van Xiaomi.eu en direct geinstalleerd via een script die ik nog had liggen. Daarna heb ik de Xiaomi.eu rom erop gezet. Daarna een factory reset en mijn telefoon is nu de telefoon opnieuw aan het opstarten, al lijkt het nu al 5 minuten te zijn, maar dat is wel vaker bij nieuwe roms.

De reden waarom ik niet hoef te wachten: Diamond Member 1133 expierence/karma en 1442 credits
http://en.miui.com/index.php?80040125

Update: De installatie van de Xiaomi.eu rom is nog niet gelukt. Op een later moment duik ik er weer in en dan zal ik de handleiding hier aanvullen:
Kiswum in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

[ Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 06-07-2017 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbr210
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
Redmar90 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:32:
[...]

Ik heb vorige week vrijdag mijn telefoon ontvangen. Ben daarna een weekend bij familie in het Noorden geweest en kan me niet heugen dat ik daar op 4G heb gezeten met de Mi6. Terug in Amsterdam heb ik wel frequent op het 4G netwerk gezeten, maar ik moet bekennen dat ook een aanzienlijk deel van de dag en ook zeker in gebouwen (bv. Ik VU/VUMC) ik niet op het 4G netwerk zit.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmar90
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-03 09:07
rbr210 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:23:

Ik heb vorige week vrijdag mijn telefoon ontvangen. Ben daarna een weekend bij familie in het Noorden geweest en kan me niet heugen dat ik daar op 4G heb gezeten met de Mi6. Terug in Amsterdam heb ik wel frequent op het 4G netwerk gezeten, maar ik moet bekennen dat ook een aanzienlijk deel van de dag en ook zeker in gebouwen (bv. Ik VU/VUMC) ik niet op het 4G netwerk zit.

Edit: typo
Laatste vraag: Miste je het of was 3g snel zat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronald1989
Na nu bijna een dag met de Mi6 te hebben gespeeld hierbij mijn eerste ervaringen.

Goed om te weten, ik kom van een iPhone 6 Plus en heb vorig jaar voor mijn vader een Xiaomi Redmi Note 3 Pro gekocht. Mede omdat deze hem zo goed bevalt, het Miui os mij aanspreekt en ik het design van de Mi6 erg geslaagd vind heb ik besloten om de overstap te maken van iOS naar Miui.

Allereerst is de Mi6 een prachtige telefoon om te zien, doet zeker niet onder voor een iPhone die meer dan eens zo duur is. Daarnaast ligt hij erg lekker in de hand en dan de snelheid. De iPhone 6 was na 2,5 jaar gebruik behoorlijk traag geworden, dus in vergelijking daarmee is de Redmi Note 3 van mijn vader al een verademing, maar deze Mi6 slaat echt alles. Browsen over het web gaat zo verdomde snel, maar ook het wisselen tussen vensters en scrollen door het menu - echt bizar deze processor!

Alleen waar ik nu tegenaan loop - en wat in principe niets met de Mi6 te maken heeft - is de logica van Miui. Ik wist al het één en ander door de Note 3 van mijn vader maar nu ik er zelf een dag mee rondloop 'irriteren' mij toch een aantal dingen:

- Badges bij iconen tonen alleen de notifications, niet de ongelezen messages/mails. Stel dat je 10 ongelezen mails hebt dan toont de Mail app geen badge symbol, behalve als er een nieuwe mail binnenkomt en je deze nog niet hebt geopend in de Mail app. Je weet dus in principe nooit of je nog ongelezen berichten hebt zonder iedere app afzonderlijk te openen, dit vind ik persoonlijk erg irritant.

- Op het lockscreen worden de notifications van eenzelfde app samengevoegd. Waar ik bij mijn iPhone gewend was om door een lijst met appjes/mails/etc. te scrollen zonder de telefoon te hoeven unlocken moet dat nu wel. Alternatief is om het notification window te gebruiken en dan met 2 vingers een notificatiebericht naar beneden te swipen maar dat vind ik nog niet lekker werken.

- Het lockscreen toont geen preview van de standaard mail app. Dit gebruikte ik erg vaak om snel te controleren of ik een belangrijk zakelijk mailtje had gemist. Dit kan in Miui alleen door opnieuw het notification window te gebruiken of de mail volledig te openen - maar dan ben je zoals eerder genoemd het badge icoon kwijt.

Wellicht zijn dit punten waar ik nog aan moet wennen maar tot nu toe ben ik nog niet echt overtuigd. Hopelijk biedt Miui 9 oplossingen voor deze punten, want als ik het Miui forum doorspit ben ik niet de enige die hier tegenaan loopt.

Zijn er hier meer die deze ervaring delen en zijn jullie uiteindelijk wel eraan gewend geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:14
ronald1989 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:48:
Na nu bijna een dag met de Mi6 te hebben gespeeld hierbij mijn eerste ervaringen.

Goed om te weten, ik kom van een iPhone 6 Plus en heb vorig jaar voor mijn vader een Xiaomi Redmi Note 3 Pro gekocht. Mede omdat deze hem zo goed bevalt, het Miui os mij aanspreekt en ik het design van de Mi6 erg geslaagd vind heb ik besloten om de overstap te maken van iOS naar Miui.

Allereerst is de Mi6 een prachtige telefoon om te zien, doet zeker niet onder voor een iPhone die meer dan eens zo duur is. Daarnaast ligt hij erg lekker in de hand en dan de snelheid. De iPhone 6 was na 2,5 jaar gebruik behoorlijk traag geworden, dus in vergelijking daarmee is de Redmi Note 3 van mijn vader al een verademing, maar deze Mi6 slaat echt alles. Browsen over het web gaat zo verdomde snel, maar ook het wisselen tussen vensters en scrollen door het menu - echt bizar deze processor!

Alleen waar ik nu tegenaan loop - en wat in principe niets met de Mi6 te maken heeft - is de logica van Miui. Ik wist al het één en ander door de Note 3 van mijn vader maar nu ik er zelf een dag mee rondloop 'irriteren' mij toch een aantal dingen:

- Badges bij iconen tonen alleen de notifications, niet de ongelezen messages/mails. Stel dat je 10 ongelezen mails hebt dan toont de Mail app geen badge symbol, behalve als er een nieuwe mail binnenkomt en je deze nog niet hebt geopend in de Mail app. Je weet dus in principe nooit of je nog ongelezen berichten hebt zonder iedere app afzonderlijk te openen, dit vind ik persoonlijk erg irritant.

- Op het lockscreen worden de notifications van eenzelfde app samengevoegd. Waar ik bij mijn iPhone gewend was om door een lijst met appjes/mails/etc. te scrollen zonder de telefoon te hoeven unlocken moet dat nu wel. Alternatief is om het notification window te gebruiken en dan met 2 vingers een notificatiebericht naar beneden te swipen maar dat vind ik nog niet lekker werken.

- Het lockscreen toont geen preview van de standaard mail app. Dit gebruikte ik erg vaak om snel te controleren of ik een belangrijk zakelijk mailtje had gemist. Dit kan in Miui alleen door opnieuw het notification window te gebruiken of de mail volledig te openen - maar dan ben je zoals eerder genoemd het badge icoon kwijt.

Wellicht zijn dit punten waar ik nog aan moet wennen maar tot nu toe ben ik nog niet echt overtuigd. Hopelijk biedt Miui 9 oplossingen voor deze punten, want als ik het Miui forum doorspit ben ik niet de enige die hier tegenaan loopt.

Zijn er hier meer die deze ervaring delen en zijn jullie uiteindelijk wel eraan gewend geraakt?
Ook ik mag mij sinds gisteren een zeer gelukkige nieuwe eigenaar noemen van dit prachtige toestel! Wat een krachtpatser zeg! Ter referentie: Dit jaar heb ik na de S7 Edge, Lumia 950XL, Lenovo P2, LG G6, Xiaomi Note 4 Global Edition uiteindelijk mijn keuze laten vallen op dit toestel.

Kan me opzich vinden in een aantal genoemde punten hierboven. Dat notificaties worden samengevoegd is voor zover ik weet een Android-'feature'. Ik heb nog nooit gezien dat dit ook op een andere manier kan bij een Android-toestel. De enige optie is inderdaad het vergroten van de notificatie om zo te zien welke berichten je hebt gekregen.

Badges bij iconen kan je (volgens mij) ondervangen door een andere launcher te gebruiken (bijvoorbeeld Nova in combinatie met Tesla Unread). Ik doe dit sowieso omdat ik niet alle applicaties direct op het scherm wil en de Xiaomi-launcher volgens mij geen optie geeft om een gescheiden applicatie-overzicht weer te geven.

De preview-optie: Misschien begrijp ik niet wat je bedoelt maar als je de notificatie lang indrukt, kan je dan niet de lockscreen-notificaties aanzetten?

Waar ik me tot nu toe persoonlijk aan irriteer: Het wijzigen van achtergronden. Dit gaat niet goed via Nova (de afbeelding verschuift steeds, ondanks dat scrollen hiervan is uitgeschakeld) en moet door terug te gaan naar de Xiaomi-launcher en dan de achtergronden te wijzigen. Daarna kan ik weer terug naar Nova maar helaas is het zelfs dan zo dat bij het afsluiten van applicaties soms opeens de achtergrond wijzigt qua grootte (ineens heel erg uitvergroot) of positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@ronald1989
Je kunt super veel instellen in Miui, heb je wellicht foto's van je voorbeelden?
Teven zijn er zichtbare verschillen tussen de Xiaomi.eu rom en de Chinese dev rom. Daarnaast loopt de Global rom ongeveer 2 maanden achter, waardoor een hoop dingen wellicht al zijn verbeterd, aangepast, verslechterd.
Naar mijn weten wordt er van elke app 1 icoontje boven in beeld weergegeven. Het kan ook zijn dat we hier over verschillende dingen praten.
Je kunt voor elke app beslissen of die in het lockscreen, notificatiescherm of even zichtbaar wordt op het vergrendeld scherm. Het kan dus best wel een instelling zijn die niet naar wens is ingesteld. Door het aantal meldingen in beeld, kan het zijn dat je slechts meldingen van bijvoorbeeld 6 apps ziet en de rest is verborgen (wel/geen provider in beeld of de download snelheid weergeven).
Als je het pulldown menu/statusbalk naar beneden haalt dan zou alles zichtbaar moeten zijn in je overizicht. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat de notificaties van 15 verschillende apps zichtbaar zijn in de statusbalk.
Voor de app: Gmail, zie ik 2 icoontjes. Voor elke account 1 bericht. Je kunt de berichten niet voluit lezen, maar je ziet wel de titel + afzender als je het bericht met 2 vingers uit elkaar pincht/knijpt. Dat kan vanaf het lockscreen, mits je hebt toegestaan dat je de statusbalk kan en mag zien.
Een app als Whatsapp biedt die mogelijkheid wel, wellicht kan je bekijken welke apps dit wel ondersteunen.
Je kan ook bij "Toestemmingen" en bij de optie "Andere toestemmingen", kunnen kijken welke apps rechten hebben om weergegeven te worden op het lockscreen/vergrendelscherm. Hetzelfde geldt ook voor weergave in pop-up vensters

@JdJtA:
Waar ik me tot nu toe persoonlijk aan irriteer: Het wijzigen van achtergronden. Dit gaat niet goed via Nova (de afbeelding verschuift steeds, ondanks dat scrollen hiervan is uitgeschakeld) en moet door terug te gaan naar de Xiaomi-launcher en dan de achtergronden te wijzigen. Daarna kan ik weer terug naar Nova maar helaas is het zelfs dan zo dat bij het afsluiten van applicaties soms opeens de achtergrond wijzigt qua grootte (ineens heel erg uitvergroot) of positie.
Over het algemeen vertragen launchers het systeem, doordat de originele nog op de achtergrond aanwezig is. Als je de oude launcher kan verwijderen, dan kan het wel een snelheidswinst opleveren. Dat heb ik namelijk meegemaakt bij de Pepsi PS1 smartphone en Asus Z300c tablet.

Het is lang geleden dat ik achtergronden heb gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat het achtergrond zowel in de Miui launcher als Nova launcher uitkomt. Dit zorgt wellicht voor weergave problemen.

Het kan zijn dat de bovenstaande zaken voor jullie bugs/wensen zijn, maar mogelijk zijn er via de instellingen mogelijkheden om zaken aan te passen of door eventueel gebruik te maken van andere apps. Miui hoeft daarin geen beperking te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:27
Zijn er ook gebruikers die de Global ROM houden i.p.v. Xiaomi.EU te flashen? Wat zijn de nadelen hiervan behalve niet NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
@Kiswum Laat me het verduidelijken met afbeeldingen :)

In dit voorbeeld heb ik 4 nieuwe emails, deze zie ik op mijn lockscreen als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/29c00fs.jpg

Bij een iPhone worden deze onder elkaar afgebeeld en zag ik van iedere afzonderlijke mail meteen de afzender, titel en een voorvertoning. Bij Miui, maar waarschijnlijk bij Android in zijn geheel, worden deze altijd samengevoegd begreep ik van @JdJtA. Ditzelfde geldt ook voor whatsapp, sms, etc.

Zo ziet het er bij iPhone uit ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://heresthethingblog.com/wp-content/uploads/2013/10/iOS-7-keep-text-messages-from-appearing-on-lock-screen.jpg

Wanneer ik dan vervolgens de telefoon unlock zie ik een badge icoon bij Mail - nr 4:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ie1law.jpg

Na het openen van de Mail app zie ik de 4 nieuwe mails maar er staat ook nog een oudere in, dus 5 in totaal terwijl het badge icoontje 4 aangeeft:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/jfjmo1.jpg

Ik doe vervolgens niets met de ongelezen emails en verlaat de mail app met als gevolg dat het badge icon wordt gereset en verdwijnt:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/bdpcwh.jpg

Volgens iPhone-logica (en dat heb ik overgenomen na bijna 10 jaar :P ) betekent dit dat er geen ongelezen mails meer zijn, terwijl die er nog wel degelijk zijn ;)

Ik heb het hele Settings menu doorgelopen maar kan het niet op een dusdanige manier instellen dat niet het aantal gemiste notifications in de badge wordt getoond maar juist het aantal ongelezen berichten. Dit wordt bevestigd in verschillende posts op het Miui forum, waaronder eentje uit 2014 - iets dat mij niet de hoop geeft dat het op korte termijn gaat veranderen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ErikFeen schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:13:
Zijn er ook gebruikers die de Global ROM houden i.p.v. Xiaomi.EU te flashen? Wat zijn de nadelen hiervan behalve niet NL?
Ik heb m'n toestel sinds dinsdag, en gebruik sindsdien de Global rom. Eerste ervaringen waren dermate positief dat ik voorlopig ben afgestapt van m'n oorspronkelijke plan om zo snel mogelijk de xiaomi.eu rom erop te zetten.

De laatste versie van de Global rom is zonder meer stabiel (in online reviews was dat bij oudere versies vaak nog anders), de interface is mooi en clean (dus geen Touchwiz toestanden), en er was buiten wat Xiaomi apps die gericht zijn op productiviteit (calculator, kalender, etc,) niet echt rommel voorgeïnstalleerd, iets wat in mijn ervaring bij 'gerenommeerde' merken zoals HTC en Sony wel anders was met allerlei sponsored apps en native apps waar ik niets mee deed, bijv. Sony's What's New en Themes apps.

De UI is verder retesnel. Wel zitten er nog enkele quirks in voor mijn smaak, maar dat kan 'as intended' zijn, en zijn zeker niet gamebreaking, denk aan het niet deels kunnen uitklappen van toastberichten zoals ik dat gewend was op m'n Z5 en waardoor ik nu eerder de mailapp, of Whatsapp moet openen om meer inhoud van het bericht te zien, of dat je de DND tijdsperiode niet kan instellen voor apart weekdagen en het weekend.

Andere reden om nog even aan de Global rom vast te houden is dat ik bang ben dat meer ontwikkelaars het voorbeeld van Netflix zullen volgen en hun apps niet meer laten installeren op geroote toestellen, ik wil even afwachten hoe dat zich ontwikkelt, en tot slot wil ik de twee roms liefst eerst eens naast elkaar zien. Een maat van me gaat gauw de xiaomi.eu rom op zijn Mi6 zetten dus dat komt dan goed uit.

Grootste nadeel wat mij betreft van de Global rom is natuurlijk dat de NL taal ontbreekt, en je ook de NL regio niet kan kiezen. Gevolg is dat vaak ook apps vanuit de PlayStore, zonder dat je een keus hebt, in de Engelse versie worden geïnstalleerd, en je dit in veel gevallen niet achteraf kan wijzigen (bijvoorbeeld Google's apps, maar ook Whatsapp waarvan zelfs de Windows 10 app ineens Engelstalig werd op m'n computers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
ronald1989 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:14:
@Kiswum Laat me het verduidelijken met afbeeldingen :)

In dit voorbeeld heb ik 4 nieuwe emails, deze zie ik op mijn lockscreen als volgt:

[afbeelding]

Bij een iPhone worden deze onder elkaar afgebeeld en zag ik van iedere afzonderlijke mail meteen de afzender, titel en een voorvertoning. Bij Miui, maar waarschijnlijk bij Android in zijn geheel, worden deze altijd samengevoegd begreep ik van @JdJtA. Ditzelfde geldt ook voor whatsapp, sms, etc.

Zo ziet het er bij iPhone uit ter illustratie:

[afbeelding]

Wanneer ik dan vervolgens de telefoon unlock zie ik een badge icoon bij Mail - nr 4:

[afbeelding]

Na het openen van de Mail app zie ik de 4 nieuwe mails maar er staat ook nog een oudere in, dus 5 in totaal terwijl het badge icoontje 4 aangeeft:

[afbeelding]

Ik doe vervolgens niets met de ongelezen emails en verlaat de mail app met als gevolg dat het badge icon wordt gereset en verdwijnt:

[afbeelding]

Volgens iPhone-logica (en dat heb ik overgenomen na bijna 10 jaar :P ) betekent dit dat er geen ongelezen mails meer zijn, terwijl die er nog wel degelijk zijn ;)

Ik heb het hele Settings menu doorgelopen maar kan het niet op een dusdanige manier instellen dat niet het aantal gemiste notifications in de badge wordt getoond maar juist het aantal ongelezen berichten. Dit wordt bevestigd in verschillende posts op het Miui forum, waaronder eentje uit 2014 - iets dat mij niet de hoop geeft dat het op korte termijn gaat veranderen :|
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb het ook even in mijn review gecontroleerd en de berichten zijn inderdaad veel groter dan bij Miui/Google.
https://www.kiswum.com/wp...oads/iPhone7/IMG_1858.png
Bij Samsung kun je het bericht nog naar beneden trekken, maar bij Miui moet je het met 2 vinger uit elkaar trekken voor een summiere weergave.

Het vreemde gedrag met de ongelezen e-mails heb ik zelf inderdaad ook, het is vreemd dat de status wordt aangepast.Dit zou niet mogen gebeuren en Miui moet er echt iets aan doen. Het lijkt er dus op dat ze er niet veel mee doen, tenzij het in Miui 9 in een keer is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
ErikFeen schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:13:
Heb mijn toestel dus ook pas kort en zit nog even verplicht vast aan de Global Rom aangezien ik 2,5 week geleden mijn eerste Xiaomi (Note 4 Global) meteen over heb gezet naar de EU-rom (van 6.0 naar 7.0 vond ik de moeite wel waard) en nu, na 72 uur die ik sowieso moet wachten waarschijnlijk nog een week extra moet wachten i.v.m. de 1-apparaat-per-30 dagen-regel van Xiaomi.

Maar tot nu toe heb ik nog geen enkele reden gevonden om over te bij de Mi6, hij bevalt me tot nu toe echt supergoed met de Global. Dus ik neig er ook naar deze te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
Redmar90 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Laatste vraag: Miste je het of was 3g snel zat?
Ik mis het zeker niet. Op het gebied van surfen en streamen ben ik nog niet tegen problemen of ergernissen aan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
Ik heb vrij eenvoudig mijn telefoon geflasht met de eu-rom en ben enorm tevreden over het toestel en de skin van xiaomi.

Ik vroeg me alleen af of hier mensen de no-verity-opt-encrypt hebben geflasht en wat hiervan nu exact de toegevoegde waarde is. Decrypten van het file-system?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:26
Ik heb ook de global rom behouden. Deze is eigenlijk cleaner dan wat ik gewoon was van m'n Sony Z3 Compact. Sowieso zet ik m'n smartphone in de Engelse taal dus dat was voor mij geen issue.

Er zijn wel 2 zaken die me stoorden die ik gewijzigd heb via Developer mode opties.
Minder agressieve memory management voor app notificaties te fixen: Memory optimization -> Off
Bluetooth sync/sound problemen fix: MIUI optimization -> Disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Mantis schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:29:
[...]
Er zijn wel 2 zaken die me stoorden die ik gewijzigd heb via Developer mode opties.
Minder agressieve memory management voor app notificaties te fixen: Memory optimization -> Off
Bluetooth sync/sound problemen fix: MIUI optimization -> Disabled
Welk probleem ervoer je dan met de app notificaties i.c.m. het memory management?
Het tweede wat je noemt heb ik gisteren ook even getest op zowel m'n autoradio als bij een BT audioreceiver, maar ik ervaar zelf geen problemen met BT v.w.b. geluidskwaliteit of synchronisatie bij de Global rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

oNo

With the MIUI Optimization Enabled, some users reported the following issues.
- Cannot set third-party launcher like Nova, Apex or Google Now Launcher.
- Wallpaper cannot be set using in-built options via custom launchers.
- Occasional lags, stutters or freezes while scrolling web-pages & long lists.
- Custom apps set as default restore to default MIUI apps on reboot.
- Cannot set accessibility services on reboot.
- Background apps cannot sync data.
- Music players stop playing after sometime.
- UI Animations are not synced properly.
Bedankt voor de tip. Net even gegoogle en bovenstaande gevonden.
Ik heb problemen met
- Spotify welke na een tijdje ophoudt met afspelen (in de broekzak met lockscreen stand)
- Na een activiteit synchroniseert m'n Garmin apparaat niet automatisch met Garmin Connect.
Ik verwacht dat deze problemen nu verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Weemism schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:13:
[...]
Welk probleem ervoer je dan met de app notificaties i.c.m. het memory management?
Het tweede wat je noemt heb ik gisteren ook even getest op zowel m'n autoradio als bij een BT audioreceiver, maar ik ervaar zelf geen problemen met BT v.w.b. geluidskwaliteit of synchronisatie bij de Global rom.
Bij Hangouts bijvoorbeeld kwamen soms de notificaties niet door tot ik de app manueel opende.
En in de auto bleef het geluid van Castbox via de Mi6 lopen hoewel m'n auto de juiste titel weergaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 12:29
Heren met het toestel al in bezit, hoe beoordelen jullie de camera? Ik overweeg een Mi6 te kopen en vind de camera een belangrijk punt. Vorige toestel is een Galaxy S6, dus dat is een beetje mijn referentie. Was erg tevreden over die shooter. Ik hoor het graag van jullie. mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
jipvr schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:37:
Heren met het toestel al in bezit, hoe beoordelen jullie de camera? Ik overweeg een Mi6 te kopen en vind de camera een belangrijk punt. Vorige toestel is een Galaxy S6, dus dat is een beetje mijn referentie. Was erg tevreden over die shooter. Ik hoor het graag van jullie. mvg
Aangezien plaatjes meer zeggen dan woorden hier wat praktijkvoorbeelden: https://goo.gl/photos/hdRXSsKtoehnFUsX7

FWIW: Zelf tot nu toe erg tevreden over de prestaties van de camera('s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
jipvr schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:37:
Ik ben erg onder de indruk van de camera. Dit is met ruime afstand het beste toestel dat ik heb gehad met betrekking tot de camerakwaliteit. Ik zou dit het beste kunnen demonstreren met wat foto's die ik heb gemaakt van mijn neefje, maar vanuit privacy-overwegingen zal ik deze niet hier zo op het forum posten. Ben wel eventueel bereid in een DM je wat links te sturen naar foto's die ik heb geschoten. Mocht je dat graag willen dat hoor ik dat wel.

Durf rustig te stellen dat wanneer je waarde hecht aan een camera die goede foto's schiet, je geen twijfels hoeft te hebben op dat gebied bij een eventuele aanschaf van de mi6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
JdJtA schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:43:
[...]

Aangezien plaatjes meer zeggen dan woorden hier wat praktijkvoorbeelden: https://goo.gl/photos/hdRXSsKtoehnFUsX7

Super, bedankt! Ziet er goed uit en mooie katten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
rbr210 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:09:
[...]

Ik ben erg onder de indruk van de camera. Dit is met ruime afstand het beste toestel dat ik heb gehad met betrekking tot de camerakwaliteit. Ik zou dit het beste kunnen demonstreren met wat foto's die ik heb gemaakt van mijn neefje, maar vanuit privacy-overwegingen zal ik deze niet hier zo op het forum posten. Ben wel eventueel bereid in een DM je wat links te sturen naar foto's die ik heb geschoten. Mocht je dat graag willen dat hoor ik dat wel.

Durf rustig te stellen dat wanneer je waarde hecht aan een camera die goede foto's schiet, je geen twijfels hoeft te hebben op dat gebied bij een eventuele aanschaf van de mi6.
Bedankt voor je reactie, ik zou wel wat willen bekijken als je dat goed vindt! En hoe is de video-kwaliteit? mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
JdJtA schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:43:
[...]

De kwaliteit is prima, maar ik vind het geen top kwaliteit. Het kan zijn dat de camera minder goed is als ik had verwacht of Google photos heeft alles gecropped. Ik had details op de snorharen verwacht en betere letters op de boeken. Ik ben nu bezig met benchmarks van de telefoon en ik zal vanaf morgen foto's gaan maken. Ik hoop later in het weekend of maandag een blog te kunnen schrijven en daarbij zal het beeldmateriaal vanaf een Mi6 worden verzorgt.

Ik zal de foto's overigens wel verkleinen van 4k naar Full HD, maar enkele foto's zal ik niet aanpassen.

p.s. referentiekader: LeEco Le Max2, iPhone 7 (camera viel tegen voor z'n prijs), Galaxy S6 en nog wat andere smartphones.

[ Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 07-07-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
Kiswum schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:18:
[...]

De kwaliteit is prima, maar ik vind het geen top kwaliteit. Het kan zijn dat de camera minder goed is als ik had verwacht of Google photos heeft alles gecropped. Ik had details op de snorharen verwacht en betere letters op de boeken. Ik ben nu bezig met benchmarks van de telefoon en ik zal vanaf morgen foto's gaan maken. Ik hoop later in het weekend of maandag een blog te kunnen schrijven en daarbij zal het beeldmateriaal vanaf een Mi6 worden verzorgt.

Ik zal de foto's overigens wel verkleinen van 4k naar Full HD, maar enkele foto's zal ik niet aanpassen.
Dat heb ik zojuist ook meegegeven aan jipvr in een DM, de kwaliteit die ik waarneem op Google photos/Google Drive komt zeker niet overeen met de kwaliteit die ik bemerk wanneer ik de foto's lokaal open in bv. Infraview of Photoviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Kiswum schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:18:
[...]

p.s. referentiekader: LeEco Le Max2, iPhone 7 (camera viel tegen voor z'n prijs), Galaxy S6 en nog wat andere smartphones.
Ben het helemaal met je eens, zeker in vergelijking met mijn foto's uit een DSLR is dit niet veel beter dan 'prima' te noemen (voor een telefoon). Dit waren ook maar wat simpele en snelle voorbeelden, zonder veel nadenken de camera starten en een foto schieten ;).

Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen! Wat mij wel opvalt is dat de batterij in standby vrij hard terugloopt in vergelijking tot andere toestellen. Tijdens een werkdag verlies ik 25-30% batterij met minimaal gebruik (wat Whatsappjes en email en 5 foto's gemaakt). Bij andere toestellen zat ik ongeveer op de helft met dezelfde opties ingeschakeld. Ik zit de hele dag op 4g(+) met Bluetooth (Mi Band 2), WIFI, NFC en locatie op hoge precisie aan. Maar misschien trekt dit laer nog wat bij...Heb de MIUI optimalisatie en RAM-management uitgezet maar dit maakt volgens mij weinig verschil.

Aan de andere kant: Ik zit nu rond de 40% met bijna 2 uur Netflix en ruim een half uur Spotify... Dus echt slecht is het nou ook weer niet en ik verwacht waarschinlijk gewoon teveel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
JdJtA schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:10:
[...]

Ben het helemaal met je eens, zeker in vergelijking met mijn foto's uit een DSLR is dit niet veel beter dan 'prima' te noemen (voor een telefoon). Dit waren ook maar wat simpele en snelle voorbeelden, zonder veel nadenken de camera starten en een foto schieten ;).

Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen! Wat mij wel opvalt is dat de batterij in standby vrij hard terugloopt in vergelijking tot andere toestellen. Tijdens een werkdag verlies ik 25-30% batterij met minimaal gebruik (wat Whatsappjes en email en 5 foto's gemaakt). Bij andere toestellen zat ik ongeveer op de helft met dezelfde opties ingeschakeld. Ik zit de hele dag op 4g(+) met Bluetooth (Mi Band 2), WIFI, NFC en locatie op hoge precisie aan. Maar misschien trekt dit laer nog wat bij...Heb de MIUI optimalisatie en RAM-management uitgezet maar dit maakt volgens mij weinig verschil.

Aan de andere kant: Ik zit nu rond de 40% met bijna 2 uur Netflix en ruim een half uur Spotify... Dus echt slecht is het nou ook weer niet en ik verwacht waarschinlijk gewoon teveel... 8)7
Mocht je de Global versie gebruiken, dat is de allereerste release en stamt nog uit de eerste maand dat de telefoon uitkwam. Het kan zijn dat de software bij nieuwere versies beter is afgesteld. Al moet ik bekennen dat ik de software van de Redmi 4X ook super goed omging met de accu, maar dat kan ook aan de Snapdragon 435 liggen en die is minder zuinig dan de 6 en 8 series.

De accu vind ik erg belangrijk en ik zal BT, Wifi, NFC ten allen tijden aan hebben staan. Mijn verbruik is anders dan van jou, maar misschien kom ik uiteindelijk op dezelfde conclusie :)
Ik gebruik overigens de laatste Xiaomi.eu Weekly release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Kiswum schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:21:
[...]

Mocht je de Global versie gebruiken, dat is de allereerste release en stamt nog uit de eerste maand dat de telefoon uitkwam. Het kan zijn dat de software bij nieuwere versies beter is afgesteld. Al moet ik bekennen dat ik de software van de Redmi 4X ook super goed omging met de accu, maar dat kan ook aan de Snapdragon 435 liggen en die is minder zuinig dan de 6 en 8 series.

De accu vind ik erg belangrijk en ik zal BT, Wifi, NFC ten allen tijden aan hebben staan. Mijn verbruik is anders dan van jou, maar misschien kom ik uiteindelijk op dezelfde conclusie :)
Ik gebruik overigens de laatste Xiaomi.eu Weekly release.
Ja, draai inderdaad de Global en zou nu toch graag willen switchen maar helaas kan dat nog niet vanwege de verplichte wachttijd...sowieso 72 uur maar mijn Note 4 (Snapdragon 625) is ook nog geen 3 weken oud...zal me er dus even bij neer moeten leggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Heren, ff een vraag. Mijn mi6 draait op de eu rom Stable 8.2.25.0. Bij het instellen van een achtergrond foto voor het startscherm en vergrendelscherm loopt hij na verloop van tijd vast. Ik kan dan de foto niet wijzigen, tenzij ik terug ga naar de fabrieksinstellingen. Na verloop van tijd gebeurt dan weer het zelfde. Iemand een oplossing voorhanden? Zonder gelijk een andere rom er op te moeten zetten. Ik ben namelijk een leek op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Eerst upgraden, volgens mij loop je 3 stables (maanden) achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Hoe gaat dat upgraden in zijn werk als ik vragen mag. Ben een leek op dat gebied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:30
Weemism schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:50:
Omdat de kleinst denkbare staatjes zoals Montenegro, Mauritius, Albanië etc. er dus wel bij staan vroeg ik me af of er niet toch gelokaliseerde roms voor NW Europa en voor de UK in de planning liggen bij Xiaomi, waardoor landen in deze regio niet in de Global rom zijn opgenomen. Anders toch wel een merkwaardig fenomeen toch?
De localisatie van MIUI verloopt via crowdsourcing. Nieuwe talen worden pas toegevoegd nadat ze (vrijwel) volledig vertaald en getest zijn. Nederlands is nog lang niet zover:

https://crowdin.com/project/miui-v6

Yaha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Netflix en Xiaomi.eu rom:
Zo was het een maand geleden:

Netflix

Netflix kon worden geïnstalleerd op oude systemen, maar niet op nieuwe.

Inmiddels heb ik de Mi6 en dit is het resultaat met de laatste release uit juni:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/31q2q8ql4RjGOiR9DuxbUNVi/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yc9GpslLEfK1JDBzJECCENvB/medium.png

Netflix is te installeren en het werkt ook nog!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ouA0vgOAcE2n0RwVZTbBmT4C/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Kiswum schreef op zondag 9 juli 2017 @ 10:30:
Netflix en Xiaomi.eu Tom:
Zo was het een maand geleden:

[afbeelding]

Netflix kon worden geïnstalleerd op oude systemen, maar niet op nieuwe.

Inmiddels heb ik de Mi6 en dit is het resultaat met de laatste release uit juni:

[afbeelding]

[afbeelding]

Netflix is te installeren en het werkt ook nog!
[afbeelding]
Ik heb de 7.6 rom uitgave van xiaomi.eu en daar kan ik netflix niet op installeren :?
7.7.6 weekly is overigens net uit.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 20:23
Kiswum schreef op zondag 9 juli 2017 @ 10:30:
(...) Netflix is te installeren en het werkt ook nog!
Dat is goed nieuws voor als ik straks mijn Mi6 heb! Ik hoor dat bankapps soms ook problemen geven, heb jij (of iemand anders hier) daar toevallig ook ervaring mee i.c.m. de EU-rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
LED-Maniak schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Ik heb de 7.6 rom uitgave van xiaomi.eu en daar kan ik netflix niet op installeren :?
7.7.6 weekly is overigens net uit.
Ik zal de update straks uitvoeren en bekijken of Netflix dan nog in Google Play voorkomt.
Id3ntityX schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:17:
[...]

Dat is goed nieuws voor als ik straks mijn Mi6 heb! Ik hoor dat bankapps soms ook problemen geven, heb jij (of iemand anders hier) daar toevallig ook ervaring mee i.c.m. de EU-rom?
Ik heb geen problemen met de Rabo of ABN app. Ik zal nog wel een keer kijken of ik met NFC (de telefoon), kan betalen icm ABN.
zuukie schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:21:
Hoe gaat dat upgraden in zijn werk als ik vragen mag. Ben een leek op dat gebied
Voor mij is het vrij simpel, het upgraden. Echter verwacht ik wel wat basiskennis van een Tweaker ;) Maar ik hoop dat de beschrijving duidelijk genoeg is. Ik ga hem niet op grootmoederniveau uitwerken.
Even een vraagje tussendoor, als je de rom er zelf niet op hebt gezet, wie was het dan wel? Kan die persoon niet uitleggen hoe je de rom erop zet? Mocht je niet weten wie het erop heeft gezet, dan hoop ik dat de recovery niet teveel is aangepast, anders moet je nog een keer aan de slag met handleiding als deze.

1: Je gaf aan dat je de volgende versie hebt:
eu rom Stable 8.2.25.0

Als deze afkomstig is van Xiaomi.eu, dan kun je nu upgraden naar Stable: V8.2.27
Dat kan via deze link: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=154258
Deze is afkomstig van Xiaomi.eu: https://xiaomi.eu/community/threads/7-7-6.40698/

1. Bezoek de link vanaf je telefoon en download het bestand.
Vermoedelijk komt deze in je Downloads folder. Controleer of je het bestand inderdaad op je telefoon kunt terugvinden als de download is voltooid.

2. Ga naar de updater app: Originele locatie: Tools folder -> Updater.
3. Klik rechts bovenin op de drie puntjes en kies voor Updatepakket selecteren.
4. Ga naar de download folder en druk op het bestandsnaam: xiaomi.eu_multi_MI6_V8.2.27.0.NCACNEC_v8-7.1.zip
5. Je telefoon start nu opnieuw op om de rom te installeren. Het kan zijn dat de telefoon opnieuw opstart in TWRP, maar in dat geval moet je voor Install kiezen en daarna kun je de juiste rom weer uit de Download folder halen.
6. Als de rom is geinstalleerd, dan is het niet nodig om de cache of iets dergelijks te wissen. Je kunt direct genieten van je nieuwe rom.

Succes!

[ Voor 56% gewijzigd door Kiswum op 09-07-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Hoi Kiswum, bedankt voor je heldere uitleg. Top man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Kiswum schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:02:
[...]

Ik zal de update straks uitvoeren en bekijken of Netflix dan nog in Google Play voorkomt.
Met de weekly 7.7.7 kan je netflix weer installeren. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
LED-Maniak schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:36:
[...]

Met de weekly 7.7.7 kan je netflix weer installeren. :)
Ja, ik zie hem er inderdaad nog steeds tussen staan. Lucky nr.7, die versie is dus ook nog steeds Netflix proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Na flinke zweethandjes gisteravond is het uiteindelijk gelukt om 7.7.7 weekly te installeren. Het leek er even op dat ik een duur stukje techniek om zeep had geholpen.

Wat ik anders heb gedaan dan bij de Note 4 weet ik niet maar na het ontgrendelen van de bootloader (wat binnen de 30 dagen wel is gelukt) heb ik er TWRP (de versie in de post van xiaomi.eu voor de update) op gezet maar toen ik hierin terecht kwam bleek deze deels in het Chinees en al mijn mappen waren hernoemd naar iets dat niet meer te herleiden was.

Daarna heb ik van de site van TWRP de officiële versie gehaald en die erop gezet. Maar toen begonnen de echte problemen pas. Toen ik opstarte in de recovery bleek de telefoon niet te benaderen via de pc en was het onmogelijk om het zip-bestand erop te zetten. Na veel gedoe lukte het wel en kon ik deze installeren. Maar toen ik wilde herstarten bleef de telefoon hangen op het opstartscherm (Mi...Powered by Android), zelfs na een uur wachten.

Terug in TWRP heb ik opnieuw de installatie gedaan en daarna nogmaals de data-partitie geformatteerd en toen lukte het tot mijn opluchting eindelijk om het syteem op te starten. Nu draait alles gelukkig weer probleemloos en heerlijk soepel. Het blijft een geweldig toestel.

NB. De review van Tweakers is er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Fettel schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:47:
[...]

De localisatie van MIUI verloopt via crowdsourcing. Nieuwe talen worden pas toegevoegd nadat ze (vrijwel) volledig vertaald en getest zijn. Nederlands is nog lang niet zover:

https://crowdin.com/project/miui-v6
Dus dan zou het zo zijn dat de vertaling d.m.v. crowdsourcing in dat soort microstaatjes sneller zou gebeuren dan landen in Noordwest Europa (incl. heel Scandivië, de Benelux en GB), m.i. toch landen die behoorlijk meer tech savvy zijn, en daarnaast ook aanzienlijk meer inwoners en dus potentiële crowdsourcevertalers hebben?

Ik heb moeite dat te geloven, kan het niet zijn dat die landen gewoon onderdeel zijn van de markt waar Xiaomi zich momenteel op richt, en deze lokalisatie dus gewoon door Xiaomi zelf wordt gedaan?

Ik zal eens kijken op die site, misschien kan ik wel bijdragen, dank voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

oNo

@JdJtA Waarom dan niet eerst alleen booten in TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
oNo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:14:
@JdJtA Waarom dan niet eerst alleen booten in TWRP?
Zonder installatie? Nooit geweten dat het kon... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
JdJtA schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:21:
[...]

Zonder installatie? Nooit geweten dat het kon... 8)7
Had je iets aan de handleiding die ik op deze pagina heb geplaatst voor Zuukie? Eventueel had je mijn handleiding kunnen volgen in het Unlock topic. Je hebt daar niet alles van nodig, maar een gedeelte was wel handig geweest (inclusief het gedeelte waarbij je eerst moest wipen voordat je de nieuwe rom installeerde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Kiswum schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:20:
[...]

Had je iets aan de handleiding die ik op deze pagina heb geplaatst voor Zuukie? Eventueel had je mijn handleiding kunnen volgen in het Unlock topic. Je hebt daar niet alles van nodig, maar een gedeelte was wel handig geweest (inclusief het gedeelte waarbij je eerst moest wipen voordat je de nieuwe rom installeerde).
Met mijn Note 4 heb ik het op dezelfde manier gedaan en daar werkte het direct zonder problemen. Had ook eerst data gewist maar blijkbaar dan toch iets over het hoofd gezien of iets mis gegaan (nu ik erover nadenk heb ik volgens mij alleen gewist en niet geformatteerd, denk dat het daar mis is gegaan want TWRP behoudt dan toch een deel van de data volgens mij). Voorlopig niet meer nodig maar als er een volgende keer komt toch maar even jouw handleiding ernaast houden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
Gisteren ook de EU Rom 7.7.7. erop gezet. Ik kwam van Global Stable 8.2 en heb deze handleiding op YouTube gevolgd: YouTube: How to install ROM Xiaomi Mi6 - MIUI Multi language | Tutorial

Op alle punten kwam het identiek overeen behalve dat bij mij TWRP weer was gereset naar de oude lay-out bij de laatste stappen.

Ik merkte op Global Stable 8.2 een enorm batterijverlies, na 1 nacht soms wel 40-50% eraf. Nu met de EU Rom is dit probleem verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Laatst online: 23-08 00:09
ronald1989 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:36:

Ik merkte op Global Stable 8.2 een enorm batterijverlies, na 1 nacht soms wel 40-50% eraf. Nu met de EU Rom is dit probleem verdwenen.
Zou dat misschien niet al opgelost zijn in de beta's aangezien de laatste stable al er een tijdje is?

Merk je nog andere verschillen tussen eu en global rom op taal/regio na? Het is voor mij nog niet zo duidelijk wat het verschil exact is. De ontwikkelaars geven een aantal optimizations aan maar kan nergens vinden hoeveel dit in de praktijk verschilt. Binnen 7 dagen krijg ik de mi6 binnen en vind toch het niet waard om telefoon te flashen(en handmatig updaten) voor alleen regio/taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Naar aanleiding van de review op frontpage:

In het bericht staat het volgende:
Met Tele2 was er op HQ een sterk 4g-signaal en op sommige andere plekken ook, maar vaak viel hij terug op 3g van T-Mobile. Dat betekent dat de snelheid van de internetverbinding sterk beperkt is. We kunnen je daarom niet aanraden om een Xiaomi-telefoon zonder ondersteuning voor 'band 20' aan te schaffen, tenzij je een abonnement zonder 4g hebt.
zelf heb ik T-mobile en voor zover ik het heb begrepen kan deze telefoon zonder problemen op de 4G werken van T-mobile. Hier lees ik echter dat er wordt teruggeschakeld op 3G, maar wordt er gesproken over Tele2.

Hoe zit het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Beetje krom inderdaad.

Dus tele2 schakelt altijd naar T-mobile 3g over als ze zelf geen 4g kunnen leveren? Waarom schakelt hij niet over naar tele2 3g?

Ik heb hier in Twente nog geen plek gevonden -anders dan in de kelder op werk- waar ik geen 4G had op het BEN(en dus T-mobile) netwerk.

Wat ze dus beter kunnen zeggen is dat de telefoon niet aan te raden is als je tele2 hebt, niet dat het een bagger telefoon is omdat het geen band 20 heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
ronald1989 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:36:
Gisteren ook de EU Rom 7.7.7. erop gezet. Ik kwam van Global Stable 8.2 en heb deze handleiding op YouTube gevolgd: YouTube: How to install ROM Xiaomi Mi6 - MIUI Multi language | Tutorial

Op alle punten kwam het identiek overeen behalve dat bij mij TWRP weer was gereset naar de oude lay-out bij de laatste stappen.

Zelf heb ik met de laatste weekly helaas nog wel behoorlijk wat verlies gedurende de dag in standby (ca.20-25%), meer dan bij andere toestellen met dezelfde opties ingeschakeld (NFC, WIFI, Bluetooth, Locatie: Hoge precisie, Google Now actief). Gedurende mijn werkdag zit ik alleen maar op 4G. Maar tijdens gebruik is het verbruik dan weer opvallend positief. Tijdens mijn treinreis: 45 minuten Netflix en een kwartier Spotify (beide via Bluetooth koptelefoon) kost ongeveer 9% batterij.

Misschien nog een nuttige tip voor mensen die gebruik maken van betalen via NFC. Ik kreeg dit zelf in eerste instantie niet aan de praat (ook niet na uitschakelen van energiebesparende functies en aanzetten van alle permissies voor deze applicaties) maar na veel zoeken kwam ik deze functie tegen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5BpiVJQ.png

Nadat ik hier had gekozen 'HCE Wallet' werkt het opeens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Ff een vraag voor mijn mede tweakers. Heb zojuist via marktplaats een mi6 voor mijn zoontje gekocht. Staat een weekly eu rom op. Alles werkt perfect op 1 ding na. Bij de achtergrond van het vergrendelscherm blijf de naam van de vorige eigenaar staan. Iemand die toevallig weet hoe ik dat kan verwijderen. Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
zuukie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:24:
Ff een vraag voor mijn mede tweakers. Heb zojuist via marktplaats een mi6 voor mijn zoontje gekocht. Staat een weekly eu rom op. Alles werkt perfect op 1 ding na. Bij de achtergrond van het vergrendelscherm blijf de naam van de vorige eigenaar staan. Iemand die toevallig weet hoe ik dat kan verwijderen. Alvast bedankt voor het meedenken.
Als je een telefoon koopt altijd een volledige reset doen.

Met de originele rom werd mijn telefoon de hele dag door warm. Met de xiaomi.eu rom totaal niet meer en doe ik bijna 2 dagen op een lading.

Het enige probleem dat ik heb is dat mijn bankieren apps steeds mijn vingerafdrukscanner uitschakelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Wat versta je onder een volledige reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
zuukie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:12:
Wat versta je onder een volledige reset?
een factory of hard reset: http://en.miui.com/thread-68855-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Behoud ik dan wel mijn weekly eu rom 7.7.7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Id3ntityX
LED-Maniak schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:56:
Dus tele2 schakelt altijd naar T-mobile 3g over als ze zelf geen 4g kunnen leveren? Waarom schakelt hij niet over naar tele2 3g?
Tele2 heeft zelf geen 2G/3G netwerk, alleen een 4G netwerk. Vandaar die omschakeling naar T-mobile, daar huren ze de capaciteit van.
zuukie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:32:
Ja, een fabrieksreset zet de versie van de rom niet terug naar die in de fabriek geïnstalleerd is. Alle instellingen worden wel gereset naar waardes zoals je ze vanuit de fabriek uit kunt verwachten. Dus alle persoonlijke instellingen zijn na zo'n reset pleite.

[ Voor 36% gewijzigd door Id3ntityX op 11-07-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Id3ntityX schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:34:
[...]
Tele2 heeft zelf geen 2G/3G netwerk, alleen een 4G netwerk. Vandaar die omschakeling naar T-mobile, daar huren ze de capaciteit van. [...]
En ze huren ook alleen 3g. Ze schakelen, zover ik weet, niet over naar 4G van T-Mobile.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:30
Weemism schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:17:
[...]

Dus dan zou het zo zijn dat de vertaling d.m.v. crowdsourcing in dat soort microstaatjes sneller zou gebeuren dan landen in Noordwest Europa (incl. heel Scandivië, de Benelux en GB), m.i. toch landen die behoorlijk meer tech savvy zijn, en daarnaast ook aanzienlijk meer inwoners en dus potentiële crowdsourcevertalers hebben?

Ik heb moeite dat te geloven, kan het niet zijn dat die landen gewoon onderdeel zijn van de markt waar Xiaomi zich momenteel op richt, en deze lokalisatie dus gewoon door Xiaomi zelf wordt gedaan?

Ik zal eens kijken op die site, misschien kan ik wel bijdragen, dank voor de link.
In de meeste van die microstaatjes worden Xiaomi telefoons door een geautoriseerde distributeur op de markt gebracht. Die neemt de volledige distributie, garantie, marketing en (eventuele) lokalisatie voor haar rekening. Dat is het geval in bijvoorbeeld Malawi en Montenegro, maar ook in Polen, Bulgarije, Griekenland en Frankrijk. Daar zijn bepaalde modellen sinds deze maand te koop via Materiel.net.

Xiaomi is maar in een twintigtal landen persoonlijk aanwezig. Daar neemt het de lokalisatie inderdaad zelf voor haar rekening. Maar elders verloopt de vertaling effectief d.m.v. crowdsourcing. Hoe raar het ook klinkt. Daarom dat je Spanje, Italië en Duitsland (en bijhorende talen) kan selecteren op de Global ROM, ondanks dat Xiaomi telefoons in geen van die drie landen officieel verkrijgbaar zijn.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

zuukie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:32:
Een factory reset kan je gewoon uitvoeren, je behoudt je huidig geïnstalleerde versie.

[ Voor 59% gewijzigd door freestyler2 op 13-07-2017 12:05 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Weemism schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:12:
[...]

De UI is verder retesnel. Wel zitten er nog enkele quirks in voor mijn smaak, maar dat kan 'as intended' zijn, en zijn zeker niet gamebreaking, denk aan het niet deels kunnen uitklappen van toastberichten zoals ik dat gewend was op m'n Z5 en waardoor ik nu eerder de mailapp, of Whatsapp moet openen om meer inhoud van het bericht te zien

[...]
V.w.b. de toast notifications ben ik er inmiddels achtergekomen dat je die (voor anderen wellicht allang duidelijk) kan uitvouwen door ze met twee vingers tegelijk omlaag te trekken. Helaas kan dit dan weer niet vanaf het lockscreen, maar alleen vanuit het notification center als het toestel is ontgrendeld.

Andere constateringen na een week gebruik zijn dat je, tenzij je de meegeleverde siliconen case gebruikt, het toestel bijna nergens casual kan neerleggen zonder het risico dat ie uiteindelijk van dat oppervlak afglijdt (en dan meestal op de grond eindigt). Overigens heb ik geen last van die gladheid als ik de Mi vasthoud, maar in contact met andere oppervlakken lijkt ie wel van Teflon gemaakt. Ook lijkt de glazen achterkant nogal krasgevoelig, ondanks dat deze daar aardig bestand tegen zou moeten zijn zoals aangetoond door JerryRigEverything. Jammer dat Zack z'n MOHS test alleen op het scherm deed, vraag me namelijk af of de achterkant wel van hetzelfde geharde glas is als de voorkant. Voor iemand die, zoals ik, een antipathie heeft tegen cases en screenprotectors, zeker bij zo'n mooi ontworpen toestel, is dit dus nogal een uitdaging. Helaas heb ik de eerste krassen dus al te pakken op de achterkant.

Iets anders dat me opviel is dat de lichtsensor nogal royaal lijkt met het opschroeven van de helderheid van het scherm als deze op automatisch staat. Ook bij indirect zonlicht gaat de helderheid (te) snel naar maximaal bij buitensituaties, iets wat de levensduur van de accu waarschijnlijk niet ten goede komt.

Aanvullend daarop heb ik sowieso wat twijfels bij het uithoudingsvermogen van de accu, bij redelijk intensief gebruik lijkt deze het vooralsnog krap een dag vol te houden waar ik op basis van de reviews een betere prestatie had verwacht, vergelijkbaar met m'n Xperia Z2 van weleer. Ik ben er nog niet helemaal achter waarin de drain precies zit, of dat het misschien gerelateerd is aan de rom (Global 8.2.2.0), maar ik hoop dat dit nog verbetert bij de aanstaande softwareupdates vanuit Xiaomi.

Aan de positieve kant ben ik absoluut aangenaam verrast door de prestaties van de camera ten opzichte van de Xperia Z5 die ik hiervoor had. Scherpstellen en het nemen van foto's gaat razendsnel, ook de belichting wordt doorgaans meteen goed ingeschat. Mede dankzij de OIS (t.o.v. de digitale stabilisatie die ik gewend was van de Z5) zijn de foto's bijna altijd meteen scherp, echt een enorme verbetering. Ander positief punt is hoe snel het toestel oplaadt, iig bij gebruik van de meegeleverde lader. Ik heb geen concreet vergelijk gemaakt met de QuickCharge 2.0 lader i.c.m. m'n Z5, maar ik heb het idee dat het opladen vele malen vlotter gaat.

Iets anders positiefs is de werking van de vingerafdrukscanner, super accuraat en supersnel ook hier weer in vergelijking met wat ik van de Z5 gewend was. Unlocken met je vingerafdruk kan nu eindelijk zonder de frustraties die ik inmiddels voor lief was gaan nemen. Laatste punt is de opvallend goede antenne voor zowel 4G (iig via T-Mobile) en wifi, ik krijg nu het maximale aantal streepjes waar ik het vroeger met twee of drie moest doen in vergelijkbare situaties. Ook dit niet echt wetenschappelijk vastgesteld v.w.b. het werkelijk aantal dB etc., maar het verschil is absoluut merkbaar.

Al me al dus behoorlijk tevreden v.w.b. zowel de hard- als software van de Mi6, zeker voor de prijs (in mijn geval €385,- incl. verzendkosten), en geen spijt van de aankoop, zeker als je dit vergelijkt met het 'reguliere' aanbod binnen dit segment. Wel wenste ik dat ik iets voorzichtiger was geweest met het zomaar ergens neerleggen van het toestel gezien de ogenschijnlijke fragiliteit van de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Is het meer mensen opgevallen dat de video opnamen, veel scherper zijn dan foto's?

Video neemt weliswaar in 4k op maar daarentegen staat de instelling van de foto ook op 'high'.

Ik zal morgen eens voorbeelden plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door freestyler2 op 12-07-2017 21:31 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Compressiealgoritme van 4K opnemen is waarschijnlijk een stuk beter dan die jpeg foto's die de camera oplevert. Ik hoop dat ze daar ooit nog raw-foto's mogelijk maken of iig de source vrijgeven zodat we het zelf kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
TweakMore schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:59:
[...]

Zou dat misschien niet al opgelost zijn in de beta's aangezien de laatste stable al er een tijdje is?

Merk je nog andere verschillen tussen eu en global rom op taal/regio na? Het is voor mij nog niet zo duidelijk wat het verschil exact is. De ontwikkelaars geven een aantal optimizations aan maar kan nergens vinden hoeveel dit in de praktijk verschilt. Binnen 7 dagen krijg ik de mi6 binnen en vind toch het niet waard om telefoon te flashen(en handmatig updaten) voor alleen regio/taal.
Dat zou goed mogelijk kunnen zijn, ik merk t.o.v. Global 8.2. Stable in ieder geval een groot verschil.

Verder zijn de verschillen nauwelijks merkbaar. Het menu is hier en daar volgens mij iets aangepast, er zijn wat opties bijgekomen maar ook weer enkele weggehaald.

Qua nauwkeurigheid van de GPS merk ik geen verschil tussen EU of Global, ook de Global met Region Germany deed het bij mij perfect.

Enige voordeel van de EU rom is in mijn optiek dus de Nederlandse taal en het feit dat alle Google apps eruit gestript zijn. Nadeel is wel het niet langer gebruik kunnen maken van OTA updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMore
Bedankt voor de reactie!
Hmm, ik heb mijn mi6 inmiddels gisterenavond binnen en zie dat er max 10 procent weg is in 8 uur standby, vind ik niet bijzonder veel. Ik zou nog een aggresievere batterysaving aan kunnen zetten.

Heb het voormekaar om toetsenbord default op Nederlands te krijgen, dus dat scheelt ook een hoop. Zal voor nu in ieder geval verder met de global versie gaan tot ik over wordt gehaald haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
Ik heb mijn Mi6 ook sinds gisteravond. Meteen aan de slag gegaan natuurlijk.
Ik had een Google N5X en ben stock android gewend. Wat dat betreft is Miui wel wennen.
Maar ik vind de layout wel heel erg mooi. Vooral vlak. Wennen voor mij is dat alle apps op het screen staan en je dus folders in moet richten.
Vanochtend om 7 uur heb ik hem van de lader gehaald. Inmiddels 3,5 uur het scherm aangehad en heb nog 65% battery over. Voor wat ik gewend ben met de N5X is dat hemels.
Ik heb zoveel mogelijk op NL ingesteld. Ook google waarbij ik spraakopdrachten goed kan inspreken. Ik ben echter gewend om gesproken antwoorden terug te krijgen (bijvoorbeeld op de vraag "wat is de hoogste berg ter wereld") maar dat gebeurd niet. Iemand een idee daarover????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
ErikFeen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:05:
Ik heb mijn Mi6 ook sinds gisteravond. Meteen aan de slag gegaan natuurlijk.
Ik had een Google N5X en ben stock android gewend. Wat dat betreft is Miui wel wennen.
Maar ik vind de layout wel heel erg mooi. Vooral vlak. Wennen voor mij is dat alle apps op het screen staan en je dus folders in moet richten.
Vanochtend om 7 uur heb ik hem van de lader gehaald. Inmiddels 3,5 uur het scherm aangehad en heb nog 65% battery over. Voor wat ik gewend ben met de N5X is dat hemels.
Ik heb zoveel mogelijk op NL ingesteld. Ook google waarbij ik spraakopdrachten goed kan inspreken. Ik ben echter gewend om gesproken antwoorden terug te krijgen (bijvoorbeeld op de vraag "wat is de hoogste berg ter wereld") maar dat gebeurd niet. Iemand een idee daarover????
Knap dat je zo'n schermtijd weet te halen. Is dat voornamelijk op WIFI of met mobiel gebruik? Bij mij ging de telefoon om half 6 van de lader en is tussen half 7 vanochtend en vanmiddag half 6 alleen maar op 4G geweest. Via 4g ongeveer 3 kwartier Spotify, 1.5 uur Netflix en ongever 2 uur scherm zit ik nu op 45%. Mijn verbruik in standby blijft helaas behoorlijk hoog (rond de 25% tijdens een werkdag van 8,5 uur).

Bij de standaardapplicaties (Settiinngs > Installed Apps en dan onderin Defaults) kan je de applicatie kiezen voor Assist&Voice input. Als je daar 'Google' kiest, misschien krijg je dan ook gesproken antwoorden? Of in de Google applicatie, daar kan je bij Voice (sorry, mijn telefoon staat standaard op Engels, dus weet niet wat de vertaling is die er staat) de optie Voice output aan- en uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
Sinds twee dagen hier ook de mi6! Hier met WiFi ook een best aardige batterijprestatie.Gisteren tegen een uur of 4 de batterij tot 100% geladen, sindsdien een paar uurtjes aan schermtijd gehad (browsen, chatten, apps/games installeren en testen) en de batterij zit nu nog op 67%. Bij mijn vorige telefoon had ik al minstens 1x de oplader kunnen pakken. Op dit moment gebruik ik nog de global rom en ik moet zeggen daar heb ik tot dusver nog niks op aan te merken :).

[ Voor 3% gewijzigd door Id3ntityX op 14-07-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
Ik ben momenteel op vakantie in Toscane en ervaar hier regelmatig problemen met de vingerafdrukscanner. Mogelijk dat dit verband kan houden met de warmte? Het gebeurt vaker wel dan niet dat ik geen respons krijg wanneer ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal en probeer te ontgrendelen met mijn vingerafdruk. Echter, wanneer ik vervolgens ontgrendelen met de code, direct lock en daarna mijn vingerafdruk gebruik, heb ik nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rbr210 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:05:
Ik ben momenteel op vakantie in Toscane en ervaar hier regelmatig problemen met de vingerafdrukscanner. Mogelijk dat dit verband kan houden met de warmte? Het gebeurt vaker wel dan niet dat ik geen respons krijg wanneer ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal en probeer te ontgrendelen met mijn vingerafdruk. Echter, wanneer ik vervolgens ontgrendelen met de code, direct lock en daarna mijn vingerafdruk gebruik, heb ik nooit een probleem.
Heb ik zelf nog niet ervaren, ook niet vorig weekend toen het zo warm was dat het toestel zelf aangaf dat de temperatuur te hoog opliep. Tot dusver vind het ik juist dat de vingerafdrukscanner zeer vlot en accuraat werkt, ook als je je vinger er onder een andere hoek op drukt.

Misschien een idee om een of meerdere vingerafdrukken opnieuw in te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
JdJtA schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:17:
[...]

Misschien nog een nuttige tip voor mensen die gebruik maken van betalen via NFC. Ik kreeg dit zelf in eerste instantie niet aan de praat (ook niet na uitschakelen van energiebesparende functies en aanzetten van alle permissies voor deze applicaties) maar na veel zoeken kwam ik deze functie tegen:

[afbeelding]

Nadat ik hier had gekozen 'HCE Wallet' werkt het opeens wel.
Welke app gebruik je om te betalen via NFC?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
lekzzz schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:23:
[...]

Welke app gebruik je om te betalen via NFC?
Mobiel betalen van de ING. Werkt wat wisselallig, meestal wel maar soms pas na een aantal keer proberen.

Voor wie de weekly draait van Xiaomi.eu: 7.7.14 voor de Mi6 is zojuist online gekomen...

[ Voor 14% gewijzigd door JdJtA op 14-07-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niet toevallig een reboot gehad? Na boot moet je code invullen namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mantis
Mantis schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:51:
Ik heb een Chuwi QC3.0 charger gekocht bij Banggood. Volgens deze review lijkt het wel deftige kwaliteit voor die prijs. Wanneer hij toekomt, zal ik eens vergelijken met de originele lader.
Ondertussen is ie toegekomen en heb snel even getest. De QC3 functie werkt gewoon goed met de Mi6. Verder voelt hij zeer stevig aan en wordt niet super warm tijdens het laden. Ik zie dat hij ondertussen wel de helft duurder geworden is. Dan kan je misschien beter gaan voor een nu iets goedkopere BlitzWolf BW-S5 charger die ook kwalitatief dik in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
Mantis schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:28:
[...]

Ondertussen is ie toegekomen en heb snel even getest. De QC3 functie werkt gewoon goed met de Mi6. Verder voelt hij zeer stevig aan en wordt niet super warm tijdens het laden. Ik zie dat hij ondertussen wel de helft duurder geworden is. Dan kan je misschien beter gaan voor een nu iets goedkopere BlitzWolf BW-S5 charger die ook kwalitatief dik in orde is.
Krijg je een melding wanneer quick charge gebruikt wordt? Ik heb de blitzwolf bw-s5 en hij laadt wel erg snel op maar krijg geen melding over QC. (Goeie poort gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
TweakMore schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:09:
[...]
Krijg je een melding wanneer quick charge gebruikt wordt? Ik heb de blitzwolf bw-s5 en hij laadt wel erg snel op maar krijg geen melding over QC. (Goeie poort gebruikt)
Neen geen melding, ik merk het ook alleen aan de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
@Caelorum Zou het mogelijk zijn dat de telefoon, terwijl deze in mijn broekzak zit, pogingen tot unlocken registreert via de vingerafdrukscanner en dat dit een aantal pogingen mislukt, waardoor als beveiligingsmechanisme je met de code moet unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
rbr210 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:20:
@Caelorum Zou het mogelijk zijn dat de telefoon, terwijl deze in mijn broekzak zit, pogingen tot unlocken registreert via de vingerafdrukscanner en dat dit een aantal pogingen mislukt, waardoor als beveiligingsmechanisme je met de code moet unlocken?
Het materiaal dat er tegenaan zit moet wel geleiden. Wellicht als je een dunne linnen broek draagt of hele dunne zakken dat je huid alsnog de sensor activeert, maar dat zou je even moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rbr210 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:20:
Misschien zeg ik iets wat obvious is, maar heb je onder Settings->Lock screen & password->Advanced settings de optie 'Pocket mode' wel geactiveerd?

Die heb ik van begin al ingeschakeld, en zoals aangegeven heb ik nog geen van de problemen die jij beschrijft met het unlocken ervaren. Als je het dus niet al had gedaan wellicht goed op deze optie in te schakelen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
Is er iemand die de camera getest heeft tov Oneplus5? Bij de foto's die ik tot nu toe tegen kom van de Mi6 ben ik niet heel erg onder de indruk, de videokwaliteit ziet er daarentegen juist weer top uit.. Zit echt enorm te twijfelen tussen OP5 en MI6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 20:38
Een vraagje voor de mi6 bezitters: lopen de security patches ook mee of besteed Xiaomi daar geen aandacht aan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59

Wirehub

Blaat

akerssies schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:49:
Een vraagje voor de mi6 bezitters: lopen de security patches ook mee of besteed Xiaomi daar geen aandacht aan ?
Xiaomi.eu, android security patch is 01-07-2017 voor versie 7.7.14

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
Weemism schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:11:
[...]

Misschien zeg ik iets wat obvious is, maar heb je onder Settings->Lock screen & password->Advanced settings de optie 'Pocket mode' wel geactiveerd?

Die heb ik van begin al ingeschakeld, en zoals aangegeven heb ik nog geen van de problemen die jij beschrijft met het unlocken ervaren. Als je het dus niet al had gedaan wellicht goed op deze optie in te schakelen ook.
Dat heb ik aan staan. Was dat inderdaad tegengekomen bij het doornemen van het menu toen ik de telefoon net had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
jipvr schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:18:
Is er iemand die de camera getest heeft tov Oneplus5? Bij de foto's die ik tot nu toe tegen kom van de Mi6 ben ik niet heel erg onder de indruk, de videokwaliteit ziet er daarentegen juist weer top uit.. Zit echt enorm te twijfelen tussen OP5 en MI6..
Ik heb altijd Xiaomi gehad vanaf het eerste toestel. Uitstapje gemaakt naar de OnePlus3 maar snel weer teruggestapt naar de Mi5s. Tot nu toe zeer tevreden met de Mi6, ik hoef geen andere meer. Camera is ook verbeterd t.o.v. de Mi5s.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rbr210 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:47:
[...]

Dat heb ik aan staan. Was dat inderdaad tegengekomen bij het doornemen van het menu toen ik de telefoon net had.
Vreemd dan ja. Ik merk wel dat als je natte vingers heb, bijvoorbeeld na het handen wassen, de scanner je vingerafdruk niet herkent. Ik weet niet of het bij jou ook zo extreem was qua vochtige handen, maar dat is dan nog het enige wat ik kan verzinnen, of toch anders een defect, hoewel zo'n specifiek defect me eigenlijk onwaarschijnlijk lijkt.

Zelf heb ik door eigen toedoen nogal wat pech met de Mi. Ik schreef al over dat m'n onvoorzichtigheid met het toestel ergens neer te leggen resulteerde in 3 krasjes op de achterkant waar ik me nogal aan stoorde, maar gisteren maakte ik het nog een graadje erger door m'n poging de krasjes weg te polijsten met witte tandpasta. Los van dat dit weinig effectief bleek te hebben resulteerde het in dat ik de oleofobe coating op de gepolijste plek onbedoeld had verwijderd. Als het toestel opgepoetst is zie je er niets van, maar als ie enigszins vettig wordt door dagelijks gebruik wordt die plek dat meer dan het omliggende glas waar de coating intact is.

Met de siliconencase eromheen zie je er natuurlijk niets van, maar voor mij toch zo'n punt van irritatie dat ik bijna twijfel of ik niet een nieuwe ga bestellen en deze doorverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
Gebruik je een screenprotector?

Edit: Laat maar. Gisteren bevestigde ik een screenprotector op mijn Mi6 en vervolgens moest ik ontgrendelen met de code. Inmiddels gaat het weer goed met de vingerafdrukscanner. Maar daarom moest ik aan jouw verhaal denken.

[ Voor 16% gewijzigd door Bugs3 op 17-07-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 14:51
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook bezitter van de Mi6. Wat een prachtig toestel! Supersnel ivm mijn Sony Xperia M5.
Ik heb wel 2 vervelende bugs met de standaard mail app. Ik gebruik IMAP:
Push werkt niet. Ik heb het nu maar op elke 10 min checken gezet.
Sommige mails worden gemarkeerd als "Ads", terwijl dat niet het geval is. Mails van verschillende afzenders worden gegroepeerd. Ik kan nergens vinden hoe ik dit uit kan zetten.

Verder ben ik super tevreden. Toestel was na 8 dagen geleverd, besteld bij Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Jimster schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:21:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook bezitter van de Mi6. Wat een prachtig toestel! Supersnel ivm mijn Sony Xperia M5.
Ik heb wel 2 vervelende bugs met de standaard mail app. Ik gebruik IMAP:
Push werkt niet. Ik heb het nu maar op elke 10 min checken gezet.
Sommige mails worden gemarkeerd als "Ads", terwijl dat niet het geval is. Mails van verschillende afzenders worden gegroepeerd. Ik kan nergens vinden hoe ik dit uit kan zetten.

Verder ben ik super tevreden. Toestel was na 8 dagen geleverd, besteld bij Banggood.
Laat ik voorop stellen dat ik zelf de Email-applicatie niet in gebruik heb maar één van de dingen waar ik zelf erg aan heb moet wennen is dat Xiaomi nogal agressief te werk gaat als het gaat om het afsluiten van achtergrond-applicaties. Het lijkt me wel vreemd als dit de werking van eigen applicatie van Xiaomi ook beperkt maar je weet nooit met die gekke Chinezen :9.

Zelf kreeg ik ook geen (push-)meldingen van Inbox (van Google). Dit heb ik nu wel aan de praat door de applicatie in de batterij-instellingen geen beperkingen op te laten leggen door MIUI. Daarnaast heb ik de permissie voor automatisch starten toegekend aan de o.a. de email-applicatie.
Naast deze 2 opties heb ik ook in de ontwikkelaarsopties (7x klikken op MIUI-versie in 'Over de telefoon') MIUI-optimalisatie uitgezet alsook de optie die over geheugen gaat (weet de Nederlandse omschrijving niet, staat standaard op 'middel').

Er is voor de volgers van de weekly ook weer een update: 7.7.17, deze lost een probleem met het opstarten van de camera op (zelf geen last van gehad maar toch de nieuwe versie erop gezet, omdat het kan... :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Ff een vraag aan de mede Tweaker. Wilde mijn mi6 terug zetten via TWRP naar de oorspronkelijke instellingen. Kom niet verder bij het mi logo. In de TWRP geeft hij aan OS niet geïnstalleerd. Ben bang dat ik per abuis de interne opslag heb gewist. Hoe pak ik dit aan? Graag hoor ik van jullie. Thanks
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken