Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:10

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
LoeWn schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:24:
Nee dat verwacht ik niet. Zit er al jaren op te wachten.. Maar helaas. Dus ga er maar vanuit van niet.

OTA en Google Apps wel
Dank!

Dus de xiaomi.eu rom heeft zowel OTA als Google apps. Vraag ik me alleen nog af, buiten dat je je Mi6 dus nog apart moet flashen, of er nog specifieke nadelen zijn aan deze rom vs de stock International versie, bijvoorbeeld achterlopen op de officiŽle rom, bepaalde functionaliteit die ontbreekt etc.

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:42
Ik was gisteravond erg kort met mijn antwoord. Het heeft OTA, maar dan download je de hele ROM, niet een upgrade package. Zolang je op Wi-Fi bent.. no problem.

Nee, de ROM loopt niet achter. Xiaomi brengt elke week een weekly uit. Xiaomi.eu maakt hier dan ook elke week een eigen versie op. Er ontbreken dus geen functionaliteiten. Sterker nog, het biedt juist meer functionaliteiten.

Enige nadeel tegenover de originele Xiaomi versies is dat je je bootloader moet unlocken.

• Weemism

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
LoeWn schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:31:
Ik was gisteravond erg kort met mijn antwoord. Het heeft OTA, maar dan download je de hele ROM, niet een upgrade package. Zolang je op Wi-Fi bent.. no problem.

Nee, de ROM loopt niet achter. Xiaomi brengt elke week een weekly uit. Xiaomi.eu maakt hier dan ook elke week een eigen versie op. Er ontbreken dus geen functionaliteiten. Sterker nog, het biedt juist meer functionaliteiten.

Enige nadeel tegenover de originele Xiaomi versies is dat je je bootloader moet unlocken.
Top, dankjewel. Dus ook de UI blijft verder gewoon hetzelfde?

• LoeWn
Voor 99% wel.

Dit zijn eigenlijk de enige visuele veranderingen van Xaomi.eu:

Enabled search in statusbar
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Added GSMalphabet into SMS app
Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6
Added Toggles 5x3 layout

• Weemism

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
LoeWn schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:21:
Voor 99% wel.

Dit zijn eigenlijk de enige visuele veranderingen van Xaomi.eu:

Enabled search in statusbar
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Added GSMalphabet into SMS app
Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6
Added Toggles 5x3 layout
Lijken me allemaal verbeteringen inderdaad, misschien met uitzondering van 'search in the statusbar', die heb ik persoonlijk liefst zo clean mogelijk, zeker omdat search ook gewoon via een widget op het homescreen kan. Hopelijk is dat dus ook uitschakelbaar. Ik heb het toestel nog niet, maar ik ga in de tussentijd dan ook een beetje rondkijken op xiaomi.eu.

Dank voor je reactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10-10 08:15
Iemand een idee hoe ik bij het nemen van foto's met mijn xiaomi mi6 de melding van shot met mi6 Dual camera van mijn foto's afkrijg. Erg hinderlijk

• Weemism

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
zuukie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:29:
Iemand een idee hoe ik bij het nemen van foto's met mijn xiaomi mi6 de melding van shot met mi6 Dual camera van mijn foto's afkrijg. Erg hinderlijk
Volgens dit forum moet je in de camera app op 'modes' drukken boven de sluiterbutton, dan op het tandwieltje rechtsboven waar je vervolgens het watermerk uit kan schakelen.

Ik quote het overigens alleen maar, m'n eigen Mi6 moet nog arriveren, maar dat watermerk viel mij ook op in de foto's die ik in de reviews zag, en hoopte toen dat ik die kon uitschakelen ook, en dat lijkt dus te kunnen gelukkig ;).

• zuukie
Thanks mate. Problem solved. Pfff

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:15

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
lekzzz schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:45:
[...]

Eťn nachtje slapen was bij mij voldoende om de unlock te doen ☺
Al geprobeerd maar helaas, nog 48 uur wachten :)

| (ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | LoL;Psyy (EUW) | Plex Pass Member |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-10 23:13
Met providers die gebruik maken van het T-Mobile netwerk werkt 4G wel, en dat is T-Mobile en Ben.nl en Simpel en Tele2, genoeg keuzes als je het mij vraagt.

AmigaWolf wijzigde deze reactie 23-06-2017 21:33 (7%)

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
quote:
psyy138 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:01:
Telefoon eindelijk binnen, meteen aan de gang gegaan met unlocken maar dat mag nog niet....
[afbeelding]

Eerste wat mij op valt dat hij echt tering snel is _/-\o_ .
De knoppen zijn degelijker dan de mi5s (die zitten namelijk iets te los).
Soft TPU case houdt ik niet van dus heb een hard case van nilkin via aliexpress besteld.
De standaard screen protector heb ik ook niet gebruikt maar lijkt mij verder prima, maak namelijk gebruik van een full screen protector, ook via aliexpress

De telefoon is ook netjes door thesolutionshop geleverd met een global rom.

Maar......... ik wacht "gewoon" ;( nog 3 dagen en dan ga ik xiaomi.eu erop zetten om hem meteen in een keer goed te gebruiken. Dus verder nog niks getest.
Had jij ook een Mi 5s voor deze 6? Zou je ook kunnen bevestigen of de ultrasone vingerafdrukscanner van de Mi 6 beter werkt dan die van de 5s?

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Frietsaus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:45:
[...]

Had jij ook een Mi 5s voor deze 6? Zou je ook kunnen bevestigen of de ultrasone vingerafdrukscanner van de Mi 6 beter werkt dan die van de 5s?
ik heb nu een mi5s maar heb nooit problemen gehad met de vingerafdrukscanner.
mi6 nog niet gebruikt omdat ik eerst de xiaomi.eu erop wil zetten maar dat kan nog niet.
zie paar berichten hierboven.

als het goed is kan ik vanavond aan de slag en laat ik het je weten.

• Weemism

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Frietsaus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:45:
[...]

Ik heb in minstens ťťn review gelezen dat ie idd sterk verbeterd is, maar Łberhaupt heb ik in geen enkele review negatieve opmerkingen over de vingerafdrukscanner gelezen. Denk dus dat het wel goed zit (hoewel de mijne dus nog niet is gearriveerd om het zelf te testen).

• Frietsaus
  • Niet online
Dat begreep ik inderdaad ook uit de berichten die ik heb gelezen. Op zich durf ik een Mi 6 wel aan, maar de scanner van de 5s viel me toch wel erg tegen. Was ook direct de eerste matige ervaring met Xiaomi, heb al aardig wat Xiaomi's gehad en dat beviel bijna altijd prima. Hij is ook niet dramatisch slecht ofzo inmiddels na wat updates, maar het is niet wat ik gewend was van mijn Redmi Note 3 en niet goed genoeg om er dagelijks op te kunnen vertrouwen, maar dat kan ook aan mijn vinger liggen die vaak vrij droog is.

Ik wacht nog even wat ervaringen af en dan ga ik kijken wat ik doe, anders kies ik voor de bewezen veilige oplossing: Mi 5.

Frietsaus wijzigde deze reactie 22-06-2017 15:08 (10%)

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:58

LED-Maniak

Dat is behoorlijk C12H22O11

Morgen komt die van mij binnen en laat ik het je weten. Verrassend snel geleverd vanuit banggood :)

* LED-Maniak is blij als een klein kind, hehe

LED-Maniak wijzigde deze reactie 22-06-2017 20:31 (22%)

1Broker: Forex en aandelen met bitcoin
Bitmex: Crypto CFD’s(tot 100x leverage)

• FXX
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17-10 11:56
quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:30:
Morgen komt die van mij binnen en laat ik het je weten. Verrassend snel geleverd vanuit banggood :)
Dan heb waarschijnlijk deze versie: https://www.banggood.com/...1144103.html?rmmds=search

Ik ben van plan om een vriend die in China woont, te vragen een Mi6 voor me mee te nemen bij zijn volgende bezoek aan Nederland. Via JD of Suning kan dat nog een aardige besparing opleveren in de aanschaf. Kent Xiaomi een andere Mi6 voor levering op Chinese bodem dan dat Banggood e.d. leveren? Ik denk hierbij aan andere LTE frequenties e.d. :?

• LED-Maniak

LED-Maniak

quote:
psyy138 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:52:
[...]

ik heb nu een mi5s maar heb nooit problemen gehad met de vingerafdrukscanner.
mi6 nog niet gebruikt omdat ik eerst de xiaomi.eu erop wil zetten maar dat kan nog niet.
zie paar berichten hierboven.

als het goed is kan ik vanavond aan de slag en laat ik het je weten.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je kan gaan unlocken?

Ik heb via de website een aanvraag moeten doen die nu gereviewed wordt. Daar staat niets over 72 uur bij?

[edit]

Ahh, gewoon even wachten :)
En nu dus weer 72 uur wachten :/

LED-Maniak wijzigde deze reactie 23-06-2017 15:25 (5%)

• Frietsaus
  • Niet online
Ik weet niet of het voor de Mi6 werkt, maar op de 5s kan je die 72 uur na goedkeuring omzeilen door Mi Unlock 1.11 te gebruiken. Daar zit nog geen check in die kijkt hoe lang je de unlock permissie al hebt. :)

• LED-Maniak

LED-Maniak

Voor de Mi6 werkt dit helaas niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:12:
[...]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je kan gaan unlocken?

Ik heb via de website een aanvraag moeten doen die nu gereviewed wordt. Daar staat niets over 72 uur bij?

[edit]

Ahh, gewoon even wachten :)
En nu dus weer 72 uur wachten :/
Jou mi account moet eerst unlock rechten hebben voordat je daadwerkelijk je toestel kan unlocken.
Als je eenmaal deze rechten hebt mag je maximaal 1 toestel per maand unlocken.
Via google zijn er zat handleidingen te vinden hoe je dit voor de mi6 kunt doen om er vervolgens een andere rom op te zetten.

-----

Ik heb nu sinds gister mijn mi6 in gebruik en hierbij een korte beknopte vergelijking met de mi5s 4g+128gb.

+ stereo speakers is een grote toegevoegde waarde
+ vingerafdruk is gewoon goed (ik zelf had met de mi5s geen problemen mee maar andere zeggen van wel).
+ de snapdragon 835 is echt een beest
+ batterij is net iets beter, sinds 06:45 met 1u SoT 73% batterij over
+ Net iets betere snelheden op 5ghz wifi (mi5s=270mbps, mi6=300mbps)

+/- Telefoon is 23 gram zwaarder, dit merk je in het begin wel maar hier raak je snel aan gewent

- Ik heb t-mobile maar vind het nog steeds jammer dat xiaomi, nu ze populairder worden in europa, geen band 20 gebruikt.

Voor de rest nog niet veel met de camera gedaan maar lijkt gewoon prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:26
quote:
AmigaWolf schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:11:
Met providers die gebruik maken van het T-Mobile netwerk werkt 4G wel, en dat is T-Mobile en Ben.nl en Simpel en Tele2, genoeg keuzes als je het mij vraagt.
Tele2 heeft nu zijn eigen 4G netwerk meen ik en zenden ook over de 800 band uit.

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 24-85mm f3.5-4.5 | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

• AmigaWolf
quote:
Tiwazz schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:19:
[...]

Tele2 heeft nu zijn eigen 4G netwerk meen ik en zenden ook over de 800 band uit.
Ok dat is nieuw, ok bedankt.

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:12

Kiswum

Your gadget reviewer

quote:
AmigaWolf schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Ok dat is nieuw, ok bedankt.
In dat geval is dit artikel zeer interessant voor jou en alle Tele2 gebruikers. Je kunt worden geblokkeerd als je telefoon niet op hun 4G netwerk kan:

nieuws: Tele2 gaat nieuwe klanten en verlengers zonder 4g-telefoon blokkeren

NL Xiaomi fanpagina. Mijn reviews zijn hier te vinden en op Kiswum.com

• AmigaWolf
quote:
Kiswum schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:17:
[...]

In dat geval is dit artikel zeer interessant voor jou en alle Tele2 gebruikers. Je kunt worden geblokkeerd als je telefoon niet op hun 4G netwerk kan:

Wat een achterlijke bedrijf, en dat alleen omdat ze hun eigen netwerk willen, waarom zit 3G dan niet op hun netwerk?

Met Ben.nl en Simpel heb je die probleem gelukkig niet.

• AmigaWolf
Heb net een Xiaomi Mi6 besteld bij Geekbuying, en hij was maar §392.50, met gratis Silicone Case + Tempered Glass, en heb §2.85 extra betaalt zo dat ik hem in 5-7 dagen binnen heb :)

Wat ik overal gelezen heb is het een erg goede kwaltijd telefoon, ook vooral de Bend Test and Scratch Test van JerryRigEverything komt hij goed uit.

Gebruik nu al bijna 3 jaar de OnePlus One met veel plezier, maar wou toch weer na 3 jaar een nieuwe telefoon, ook omdat de OS (Android 6.0.1) de laatste was die hij kreeg, een jaar terug en de Xiaomi Mi6 komt met Android 7.1.1 en is VEEL sneller en maakt ook veel betere foto's.

AmigaWolf wijzigde deze reactie 23-06-2017 21:37 (17%)

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:45
quote:
AmigaWolf schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:33:
Heb net een Xiaomi Mi6 besteld bij Geekbuying, en hij was maar §392.50, met gratis Silicone Case + Tempered Glass, en heb §2.85 extra betaalt zo dat ik hem in 5-7 dagen binnen heb :)

Wat ik overal gelezen heb is het een erg goede kwaltijd telefoon, ook vooral de Bend Test and Scratch Test van JerryRigEverything komt hij goed uit.

Gebruik nu al bijna 3 jaar de OnePlus One met veel plezier, maar wou toch weer na 3 jaar een nieuwe telefoon, ook omdat de OS (Android 6.0.1) de laatste was die hij kreeg, een jaar terug en de Xiaomi Mi6 komt met Android 7.1.1 en is VEEL sneller en maakt ook veel betere foto's.
Daar komen nog wel importheffingen bij toch?

• LED-Maniak

LED-Maniak

quote:
P. vd Loo schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Daar komen nog wel importheffingen bij toch?
Exact, staat ook op de website.

Waarom niet gewoon bij banggood bestellen? Had het met een week binnen en geen importkosten.
quote:
Kiswum schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:17:
[...]

Mwa, tele2 zit toch ook gewoon op 2600MHz, dus een Mi6 zal niet geblokkeerd worden.

LED-Maniak wijzigde deze reactie 24-06-2017 13:56 (48%)

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:45
quote:
LED-Maniak schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Exact, staat ook op de website.

Waarom niet gewoon bij banggood bestellen? Had het met een week binnen en geen importkosten.
Zulke vragen zijn niet toegestaan

The Wizard wijzigde deze reactie 25-06-2017 18:14 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Your gadget reviewer

quote:
P. vd Loo schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Precies, ik kwam daar zelf dus ook op uit. knip
Voor dergelijke vragen kun je terecht in het prijzen en levertijden topic:

Kiswum in "[Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen"

The Wizard wijzigde deze reactie 25-06-2017 18:15 (10%)

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:11
knip

The Wizard wijzigde deze reactie 25-06-2017 18:17 (87%)

• AmigaWolf
knip

The Wizard wijzigde deze reactie 25-06-2017 18:17 (160%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:54

The Wizard

Moderator Mobile
Vragen over verzendingen (vragen over het omzeilen van importheffingen is echter niet toegestaan) in het daarvoor bestemde topic.

5490 kWp, 3 subsystemen (15x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• AmigaWolf
Knip, commentaar op een mod graag in het daarvoor bestemde topic. Oorspronkelijk was de vraag hoe de importheffing vermeden kan worden, zulke vragen zijn niet toegestaan op Tweakers, het gaat dus niet om of er een pakketje wel of niet eruit wordt gepikt ter controle.

The Wizard wijzigde deze reactie 26-06-2017 10:40 (192%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10-10 09:33
*knip*. Hier hebben we de V&A voor.

rens-br wijzigde deze reactie 26-06-2017 11:49 (85%)

• ronald1989
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 16-10 11:40
Gisteren bij Banggood een Mi6 besteld. Bij de inhoud van het pakket staat dat er een US charger meegeleverd wordt.

Aangezien ik wel graag gebruik wil maken van de Quick Charge mogelijkheid ben ik opzoek naar een lader die dit ondersteunt. Is hier iemand die ervaring heeft met een dergelijke lader?

Kwam zelf op Ebay deze tegen, iemand deze toevallig in bezit?

Als ik unboxing videos bekijk zie ik dat Xiaomi zelf een witte lader erbij levert, volgens mij deze?
Hier is wel een EU versie van maar dat is slechts een plug voor de US versie - is dat veilig?

• AmigaWolf
quote:
ronald1989 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:05:
Gisteren bij Banggood een Mi6 besteld. Bij de inhoud van het pakket staat dat er een US charger meegeleverd wordt.

Aangezien ik wel graag gebruik wil maken van de Quick Charge mogelijkheid ben ik opzoek naar een lader die dit ondersteunt. Is hier iemand die ervaring heeft met een dergelijke lader?

Kwam zelf op Aliexpress deze tegen, iemand deze toevallig in bezit?

Als ik unboxing videos bekijk zie ik dat Xiaomi zelf een witte lader erbij levert, volgens mij deze?
Hier is wel een EU versie van maar dat is slechts een plug voor de US versie - is dat veilig?
Ik gebruik al bijna 3 jaar mijn OnePlus One US versie telefoon oplader met verloop stukje zonder problemen.

Zo lang er maar 100-240v op staat is het geen probleem.

• LED-Maniak

LED-Maniak

quote:

Correct, van banggood krjig je de US versie. Werkt prima met een verloopje.

De snellaadfunctie is 5Volt + 12Volt.

• AmigaWolf
quote:

En bij Geekbuying krijg je trouwens automatisch van hun de goede oplader met de steker aansluiting van de land waar je woont :)

A right AC Adapter will be sent as your shipping country/Een juiste AC adapter wordt verzonden als uw verzendingsland.

Wat hele mooie service is van hun, heb bij andere Chinese bedrijven gehad dit ik een verloop zelf nog ergens moest kopen.

AmigaWolf wijzigde deze reactie 26-06-2017 17:04 (4%)

• LED-Maniak

LED-Maniak

Zo jammer dat hij nu totaal niets heeft aan die info. ;) :)
Verloopje kost je een euro. Werkt perfect.

Ik loop vandaag voor het eerst met de MI6 in mijn zak met global firmware, maar de telefoon is de hele dag behoorlijk warm. Alsof hij aan staat.

Meerdere al dit opgevallen?

• AmigaWolf
quote:
LED-Maniak schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:16:
Zo jammer dat hij nu totaal niets heeft aan die info. ;) :)
Verloopje kost je een euro. Werkt perfect.

Ik loop vandaag voor het eerst met de MI6 in mijn zak met global firmware, maar de telefoon is de hele dag behoorlijk warm. Alsof hij aan staat.

Meerdere al dit opgevallen?
Vreemd hoop niet dat mijne dat ook straks heeft, ik heb ook de gene met de Official Global ROM, en dan heb je jammer genoeg geen Nederlands er op.

Wel: Bahasa Indonesia, Bahasa Melayu, English, German, Spanish, French, Italian, Magyar, Uzbek, Romana, Slovencina, Vietnamese, Turkish, Russian, Ukrainian, Hebrew, Arabic, Hindi,Bengali, Burmese, Thai, Telugu, Tamil, Korean, Traditional/Simplified Chinese.

Want met de niet officiŽle ROM krijg je geen OTA updates.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Weemism

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
AmigaWolf schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:02:
[...]

En bij Geekbuying krijg je trouwens automatisch van hun de goede oplader met de steker aansluiting van de land waar je woont :)

A right AC Adapter will be sent as your shipping country/Een juiste AC adapter wordt verzonden als uw verzendingsland.

Wat hele mooie service is van hun, heb bij andere Chinese bedrijven gehad dit ik een verloop zelf nog ergens moest kopen.
Bij GearBest geven ze er volgens hun faq ook een EU lader bij. Ik heb 'm zelf nog niet binnen, dus dit kan ook een verloopstekker zijn, maar als dat idd zo is verwacht ik niet dat dat problemen kan/zal opleveren, op vakantie vertrouw je tenslotte ook op adapters voor als je buiten de EU (of in GB) op vakantie bent, dermate low-tech dat je die normaal ook gewoon bij de Blokker/Action koopt.
quote:
AmigaWolf schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:33:
[...]

...ik heb ook de gene met de Official Global ROM, en dan heb je jammer genoeg geen Nederlands er op.

Wel: Bahasa Indonesia, Bahasa Melayu, English, German, Spanish, French, Italian, Magyar, Uzbek, Romana, Slovencina, Vietnamese, Turkish, Russian, Ukrainian, Hebrew, Arabic, Hindi,Bengali, Burmese, Thai, Telugu, Tamil, Korean, Traditional/Simplified Chinese.

Want met de niet officiŽle ROM krijg je geen OTA updates.
Lees ook even bovenaan pagina 5 van dit topic, daar geeft @LoeWn aan dat de xiaomi.eu ROM zowel de NL taal bevat als OTA updates ondersteunt (weliswaar niet met incrementele updates, maar in de vorm van een volledige ROM download van wat ik ervan begrijp), en daarnaast diverse aanpassingen heeft die de software beter toesnijden op de EU markt, zoals bijvoorbeeld de verwijdering van alle Chinese elementen.

Deze ROM loopt in lijn met de weekly's van Xiaomi zelf. Check de site voor alle details, misschien iets voor jou.

• AmigaWolf
quote:
Weemism schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:07:
[...]

Bij GearBest geven ze er volgens hun faq ook een EU lader bij. Ik heb 'm zelf nog niet binnen, dus dit kan ook een verloopstekker zijn, maar als dat idd zo is verwacht ik niet problemen kan/zal opleveren, op vakantie vertrouw je tenslotte ook op adapters voor als je buiten de EU (of in GB) op vakantie bent, dermate low-tech dat je die normaal ook gewoon bij de Blokker/Action koopt.

[...]

Lees ook even bovenaan pagina 5 van dit topic, daar geeft @LoeWn aan dat de xiaomi.eu ROM zowel de NL taal bevat als OTA updates ondersteunt (weliswaar niet met incrementele updates, maar in de vorm van een volledige ROM download van wat ik ervan begrijp), en daarnaast diverse aanpassingen heeft die de software beter toesnijden op de EU markt, zoals bijvoorbeeld de verwijdering van alle Chinese elementen.

Deze ROM loopt in lijn met de weekly's van Xiaomi zelf. Check de site voor alle details, misschien iets voor jou.
Aha bedankt voor al deze info en links, zal snel kijken op xiaomi.eu.

Maar ik moet dan weer van alles gaan doen om die ROM op mijn telefoon te krijgen, en daar heb ik eigenlijk niet veel zin in, en met de OfficiŽle ROM heb je geen last van een bricked phone, als je een van die handelingen verkeert doet.

Jammer dat je niet alle talen kan krijgen als je hem koopt uit China met de OfficiŽle ROM, wat wel was met mijn OnePlus One.

AmigaWolf wijzigde deze reactie 26-06-2017 18:20 (16%)

• LED-Maniak

LED-Maniak

Zojuist de xiaomi.eu rom geinstalleerd en alles draait soepel!
Telefoon wordt tot op heden niet zo warm als met de global rom(wellicht een setting van iets dat bleef draaien?).

Prachtig apparaat zo. :)

Updates zijn er inderdaad gewoon, dan download hij de volledige rom.

Sowieso vertrouw ik het niet als een leverancier zelf een andere rom heeft geinstalleerd dus dat was voor mij ook een reden om alles weg te gooien en vers te beginnen.

• Kiswum

Kiswum

Your gadget reviewer

Xiaom.eu rom heeft geen OTA ondersteuning. Al een jaar of 3 niet meer. Updates moet je handmatig downloaden, maar als je daarvoor de vele verbeteringen (zoals de NL taal) voor terug krijgt, dan is het zeer zeker een aanrader.
Het is vaak wel even prutsen om de Xiaomi.eu rom erop te zetten. Meer daarover in dit topic: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-10 22:10
ceramic versie is binnen en het is supermooi :)

• AmigaWolf
quote:
superchanbe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:52:
ceramic versie is binnen en het is supermooi :)
Ja maar ook erg duur, en dan kan je net zo goed voor een duurdere telefoon gaan.

• superchanbe
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-10 22:10
quote:
AmigaWolf schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:31:
[...]

Ja maar ook erg duur, en dan kan je net zo goed voor een duurdere telefoon gaan.
betaalde vroeger voor Samsung Galaxy S3 600 EUR
Sony Z5 699 EUR

en nu betaal ik minder en de Galaxy S8 is belachelijk duur

• AmigaWolf
quote:
superchanbe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:39:
[...]

betaalde vroeger voor Samsung Galaxy S3 600 EUR
Sony Z5 699 EUR

en nu betaal ik minder en de Galaxy S8 is belachelijk duur
Ik heb nog nooit een een §600,- telefoon gekocht, en ja alle telefoons zijn in in Europa stinkend duur.

• Kelnarath
  • Laatst online: 17-10 08:22
Ik vraag mij af wanneer Xiaomi begint met het uitrollen van de blauwe (64GB) versie,
Wat ik begrijp is dat ze momenteel alleen de zwarte variant in productie hebben.
over smaak valt niet te twisten, maar ik vind de blauwe zo gaaf!

Hoop alleen niet dat als deze versie uit komt hij meteen $100-$200 duurder is dan de zwarte :(

• LoeWn
quote:
Kiswum schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:52:
Xiaom.eu rom heeft geen OTA ondersteuning. Al een jaar of 3 niet meer. Updates moet je handmatig downloaden, maar als je daarvoor de vele verbeteringen (zoals de NL taal) voor terug krijgt, dan is het zeer zeker een aanrader.
Het is vaak wel even prutsen om de Xiaomi.eu rom erop te zetten. Meer daarover in dit topic: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
O oops. dan heb ik verkeerde informatie verstrekt met mijn OTA verhaal. Ik heb ook zeker minstens 3 jaar geen intensief gebruik gemaakt van MIUI, dus mijn info was een beetje ouderwets

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:44
Hoe zit het eigenlijk met de Mi6 en privacy? Wordt er nog steeds data verzonden naar China (in de EU rom?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:59

Robbie T

Systemedic

Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen de Mi5s en de Mi6. Momenteel heb ik een Galaxy S6 en ben zwaar ontevreden over de accuduur. Daarnaast wil ik ook wel eens wat nieuws en ben wel fan van Xiaomi.

De Mi5s kost +- 250,- excl. eventuele invoerkosten e.d. De Mi6 is minimaal een § 130,- duurder en bevat meer ram en een snelle SOC. Ik ga er achter al op vooruit met een Mi5s en betwijfel of ik de snellere SOC en meer ram wel ga missen.

Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan en hier nog een toevoeging aan heeft?

systemedic.nl voor computer reparatie, hulp bij tablet, smartphone, audio en video

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Robbie T schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:36:
Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen de Mi5s en de Mi6. Momenteel heb ik een Galaxy S6 en ben zwaar ontevreden over de accuduur. Daarnaast wil ik ook wel eens wat nieuws en ben wel fan van Xiaomi.

De Mi5s kost +- 250,- excl. eventuele invoerkosten e.d. De Mi6 is minimaal een § 130,- duurder en bevat meer ram en een snelle SOC. Ik ga er achter al op vooruit met een Mi5s en betwijfel of ik de snellere SOC en meer ram wel ga missen.

Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan en hier nog een toevoeging aan heeft?
Als je puur kijkt naar de accu is de mi6 beter omdat de snapdragon 835 energie zuiniger is en de batterij klein beetje groter is.

Ik heb hiervoor ook een mi5s gehad en toen had ik meestal rond de 40/50% accu, met 90~120 minuten SoT, voordat die de lader in ging.

Nu met de mi6 heb ik rond de 60/70 over met dezelfde SoT en kan ik dus 2 dagen met de telefoon doen.
Dit kan vast nog wel beter want heb altijd wifi/4g/sync aan staan en een aantal apps in auto start.

Oftewel, het ligt eraan wat jij wil. Betere telefoon of een iets mindere (maar nog steeds goeie) telefoon voor minder geld. Trouwens, waarom niet voor de mi5 want ze zeggen dat die beter is dan de mi5s. Volgens mij is die zelfs nog iets goedkoper.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:59

Robbie T

Systemedic

Even wat video's bekeken en de camera van de 6 lijkt in elk geval beter. Een zuinigere SoC dus zou wat beter moeten zijn met accu. Pff, lastig

systemedic.nl voor computer reparatie, hulp bij tablet, smartphone, audio en video

• Caelorum
quote:
Caelorum schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:14:
Hoe zit het eigenlijk met de Mi6 en privacy? Wordt er nog steeds data verzonden naar China (in de EU rom?)
Om even wat toelichting op bovenstaande vraag te geven, zodat het niet op trollen lijkt :)
Ik zoek een nieuwe telefoon, en de Mi 6 past er eigenlijk best goed bij. Ik ben alleen een beetje huiverig voor eventuele phone homes. In het verleden deed blijkbaar een enkele Xiaomi-toestel dat?

• pieterbas99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10-10 19:16
quote:
Robbie T schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:36:

Zelfde hier, mijn S6 staat ook in de V&A, vooral vanwege accuduur en omdat ik wel eens een xiaomi wil proberen. Ik hoor alleen dat de camera van de mi6 niet super is. Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Ik ben zelf totaal niet thuis in die sensorenbusiness dus weet niet of een imx386 beter of slechter is dan de imx240 in mijn S6 :)

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
pieterbas99 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 01:49:
[...]

Zelfde hier, mijn S6 staat ook in de V&A, vooral vanwege accuduur en omdat ik wel eens een xiaomi wil proberen. Ik hoor alleen dat de camera van de mi6 niet super is. Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Ik ben zelf totaal niet thuis in die sensorenbusiness dus weet niet of een imx386 beter of slechter is dan de imx240 in mijn S6 :)
Ik heb de camera nog amper gebruikt maar ik zal vanavond is wat foto's schieten :*)

• Kiswum

Kiswum

Your gadget reviewer

quote:
Caelorum schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:11:
[...]

Om even wat toelichting op bovenstaande vraag te geven, zodat het niet op trollen lijkt :)
Ik zoek een nieuwe telefoon, en de Mi 6 past er eigenlijk best goed bij. Ik ben alleen een beetje huiverig voor eventuele phone homes. In het verleden deed blijkbaar een enkele Xiaomi-toestel dat?
Heb je het over spyware, bloatware, ingebouwde anti-virus of de analytics.apk?

Spyware: wordt veroorzaakt door webshops die eigen rom's op de telefoons installeren. Dit komt vooral voor bij de goedkoopste aanbieders. Tweakers heeft o.a. zo'n telefoon via een webshop getest. Niet wetende dat er een niet-orignele ML rom op stond.
Kiswum in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf vindt meegeleverde malware op Xiaomi M...

Bloatware: Helaas komt dit steeds vaker voor bij alle fabrikanten. Al die Google apps (stuk of 12) vind ik al onder bloatware vallen, want ik maak geen gebruik van Google Foto's, Play Books, Play Kiosk, Play Music, Drive, Google+ & Hangouts. Bij veel merken krijg je er daarnaast een trial versie van een anti-virus programma bij of Microsoft applicaties. Bij een Chinese telefoon krijg je daarnaast ook locatie specifieke apps.

Anti-virus: Door het bedrijf F-Secure is opgemerkt dat Xiaomi gegevens naar China stuurt. Volgens Xiaomi ging het nier om gegevens die gebruikt worden voor de ingebouwde chatfunctie. Binnen enkele dagen hebben ze daarvoor een aanpassing gedaan, zodat je expleciet toestemming moet geven om de ingebouwde chattool te gebruiken. Het mooie is dat F-Secure geen enkel resultaat over andere merken heeft geplaatst. Wellicht komt het doordat Xiaomi geen mogelijk klant is vanwege de ingebouwde anti-virusscanner.
nieuws: Xiaomi maakt iMessage-alternatief opt-in na ophef

Analytics.apk:
Elke fabrikant verstuurd data naar haar eigen data centers. Heb je een Samsung, dan zal een directe verbinding naar Samsung zijn om gebruik te maken van bepaalde services, zoals een telefoonvinder of voor OTA updates. Hetzelfde geldt voor de iPhone, maar ook bij Xiaomi.

In de Xiaomi.eu rom zijn bepaalde zaken weggehaald, doordat die geen toegevoegde waarde hebben in Europa. 1 daarvan is de app analytics.apk.
nieuws: Europese Xiaomi-fansite verwijdert verdachte analytics-app uit Miui-r...
https://www.thijsbroenink...s-app-reverse-engineered/

Het vreemde is dat de site waarin het onderzoek werd getoond inmiddels uit de lucht is en is overgenomen door iemand die smartphones verkoopt.

Veel onderzoeken worden gestart, maar er komt nooit feedback over terug. Maar als het mogelijk is, dan kan Xiaomi zeer snel een update uitrollen.

Het feit dat ik bekend ben met de bovenstaande problemen, geeft wellicht aan dat ik Xiaomi nauwlettend in de gaten houd en dat ik bij elk nadeel een weerwoord heb. Mensen zullen me daardoor mogelijk zijn als en die-hard fan of iemand die vind dat veel berichten een storm in een glas water zijn en wel een nuance kunnen gebruiken (wat achteraf ook regelmatig is geweest).

• Caelorum
Mja, analytics heb ik op zich geen moeite mee, mits het alleen relevante gegevens zijn die alleen voor dat doeleinde worden gebruikt. Daar moet ik dan maar op vertrouwen, zoals ik nu ook bij MS doe.
Maar als ik het goed begrijp kan ik het beste een Mi6 nemen zonder global ROM en dan zelf de Xiaomi.eu ROM installeren. Deze moet je dan handmatig blijven bijwerken?

• Kiswum

Kiswum

Your gadget reviewer

quote:
Caelorum schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:12:
Mja, analytics heb ik op zich geen moeite mee, mits het alleen relevante gegevens zijn die alleen voor dat doeleinde worden gebruikt. Daar moet ik dan maar op vertrouwen, zoals ik nu ook bij MS doe.
Maar als ik het goed begrijp kan ik het beste een Mi6 nemen zonder global ROM en dan zelf de Xiaomi.eu ROM installeren. Deze moet je dan handmatig blijven bijwerken?
De meeste zorgeloze optie is de Global rom. Deze ontvangt OTA updates en heeft Google Play en de Xiaomi App store erop staan.
De beste optie in Europa is de Xiaomi.eu rom, maar dit vergt wel een aantal stappen die je moet doorlopen. Deze stappen zijn niet geschikt voor een beginner. Enige ervaring met smartphones, kennis van Engelse taal, opzoekend vermogen om de juiste handleiding erbij te pakken, flashen en een werkend Xiaomi account zijn zeer aangeraden voordat je de telefoon Łberhaupt vasthebt.

Xiaomi heeft prima telefoons, maar je moet er de eerste dag wat tijd in steken om het beste eruit te halen. Daarna kun je zorgenloos verder met je nieuwe telefoon.

• Caelorum
@Kiswum Handmatig bijwerken is niet zo'n issue, dat doe ik met mijn Asus TF101 ook, maar gewoon iets wat ik liever niet doe. Dat ga ik toch weer vergeten :)
Ik ga nog heel even nadenken over mijn keuze tussen de Mi6 en OnePlus 5. Die laatste voldoet ook ruimschoots aan wat ik wil, maar heeft nog wel kinderziektes, krijg ik dan wel weer support in de EU voor terug. Prijs is ook min of meer hetzelfde, want als ik btw moet betalen over de Mi6 dan komt het ook op totaal 500E neer.

Dank je iig voor de antwoorden :)

• LED-Maniak

LED-Maniak

Ik heb gisteren beide in hand gehad maar prefereer nog steeds de Mi6. Hij voelt en ziet er in het echt tot beter uit en ligt mij persoonlijk lekkerder in de hand. Software bijwerken hoeft natuurlijk niet als alles werkt zoals het moet. :)

Zoals eerder gezegd: voor ~370 euro heb je een Mi6 inclusief BTW en verzendkosten.

LED-Maniak wijzigde deze reactie 29-06-2017 14:17 (7%)

• lt2k3
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 29-09 11:10
quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:16:
Ik heb gisteren beide in hand gehad maar prefereer nog steeds de Mi6. Hij voelt en ziet er in het echt tot beter uit en ligt mij persoonlijk lekkerder in de hand. Software bijwerken hoeft natuurlijk niet als alles werkt zoals het moet. :)

Zoals eerder gezegd: voor ~370 euro heb je een Mi6 inclusief BTW en verzendkosten.
kan je een linkje plaatsten aub :)

thanks

• Caelorum
quote:
lt2k3 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:49:
[...]

thanks
LED-Maniak in "[Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen"
Maar let vooral op de laatste reactie, want ik zit ook telkens tegen preorder aan te kijken daar :)

• LED-Maniak

LED-Maniak

quote:
lt2k3 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:49:
[...]

thanks
Levertijden en prijzen topic. Even zoeken in het topic naar de code. Daarnaast kan je er nog eens ~6% extra cashback bovenop krijgen wat de telefoon erg economisch maakt.
quote:
Caelorum schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:08:
[...]

LED-Maniak in "[Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen"
Maar let vooral op de laatste reactie, want ik zit ook telkens tegen preorder aan te kijken daar :)
Had ik ook, weekje moeten wachten uiteindelijk, ze krijgen continue voorraad binnen. Totaal dus 2 weken geduurd om de telefoon te krijgen.

Iemand snelladers anders dan xiaomi gevonden die ook werken(12 volt laders)? De one plus one 5 snellader en de mi6 lader zijn niet compatibel. Beide telefoons willen niet op 12Volt laden bij een ander merk adapter.

• Mantis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:37
Ik heb een Chuwi QC3.0 charger gekocht bij Banggood. Volgens deze review lijkt het wel deftige kwaliteit voor die prijs. Wanneer hij toekomt, zal ik eens vergelijken met de originele lader.

• Caelorum
Nou net gekocht voor 380E, dus ben benieuwd :)
@Kiswum Je had het over een werkende Xiaomi account. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Een keer telefoon opstarten en account aanmaken? Ik zie het verder in de handleiding van xiaomi.eu ook niet terug.

• SiNtEnEl
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 09-10 16:42
Kan iemand bevestigen of de mi6 global rom een certified playstore heeft? Ik wil namelijk niet netflix op de telefoon verliezen. Ik ga er vanuit dat je met de Xiaomi.eu geen certified playstore meer hebt vanwege de bootloader? Kan iemand dit bevestigen?

• Caelorum
De safetycheck zou moeten slagen met xiaomi.eu en dat is afaik het enige dat nodig is om netflix uit de store te kunnen halen.

• Kiswum

Kiswum

Your gadget reviewer

quote:
Caelorum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:19:
Nou net gekocht voor 380E, dus ben benieuwd :)
@Kiswum Je had het over een werkende Xiaomi account. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Een keer telefoon opstarten en account aanmaken? Ik zie het verder in de handleiding van xiaomi.eu ook niet terug.
Weer een Xiaomi gebruiker erbij :) Je moet op en.miui.com een account aanmaken en kijken of je alvast unlock rechten kan aanvragen.

Dit geeft Xiaomi.eu aan:

ROMs for devices with locked bootloader:

Unlock your first bootloader here http://en.miui.com/unlock/ (dit kan alleen met een miui/xiaomi account)
Install TWRP via Fastboot mode, then install our ROM
code:
1
2
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img

TWRP Recovery Zip DOWNLOAD or TWRP.ME
Wipe /data partition
Copy our ROM to the internal storage
Install our ROM
Reboot
done
quote:
SiNtEnEl schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 02:52:
Kan iemand bevestigen of de mi6 global rom een certified playstore heeft? Ik wil namelijk niet netflix op de telefoon verliezen. Ik ga er vanuit dat je met de Xiaomi.eu geen certified playstore meer hebt vanwege de bootloader? Kan iemand dit bevestigen?
Google Play controleeerd niet zozeer de rom die erop staat, maar de onderliggende laag. Volgens mij bekijken ze of je een originele bootloader hebt en of je root rechten hebt.

Een Xiaomi.eu rom op een Xiaomi Mi2 en Mi4 geeft geen problemen, maar wel op een Xiaomi Redmi 4X, 4Pro en waarschijnlijk ook op de Mi6. Dat komt doordat de bootlader vroeger niet aangepast hoefde te worden en konden teveel webshops veel telefoons met hun eigen ML rom voorzien met spyware.

Sinds een jaar of 2 heeft Xiaomi bedacht om de bootlader te beveiligen. Dit zorgt ervoor dat je unlock rechten nodig hebt. Desondanks krijgen een aantal webwinkels het alsnog voor elkaar om de eigen ML rom op telefoons te plaatsen en passen ze bepaalde zaken aan, zoals de bootloader. Op deze aangepaste telefoons kun je uiteindelijk de Global rom draaien, maar dat is geen garantie dat Netflix uit Google Play te halen is.

Antwoord op je vraag: op de Xiaomi.eu werkt het op de Mi6 waarschijnlijk niet en op de global rom werkt het mogelijk wel, maar dat is geen garantie.
Apps sideloaden werkt sowieso wel. Je kunt de app via een gedeelde map of een pc op je Mi6 kopiŽren en installeren. Zorg er dus alvast voor dat je de app van je telefoon haalt en veertig stelt.

Met total commander kun je gebruik maken van Windows shares en de apps zijn te vinden in: geÔnstalleerde apps

Kiswum wijzigde deze reactie 01-07-2017 08:21 (47%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
quote:
Kiswum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 08:03:
[...]
Google Play controleeerd niet zozeer de rom die erop staat, maar de onderliggende laag. Volgens mij bekijken ze of je een originele bootloader hebt en of je root rechten hebt.[...]
Zolang deze sample van Google aangeeft dat alles goed is zal je Netflix kunnen downloaden via de store. Google Play: SafetyNet Helper Sample

Wat Google overigens doet is een soort fingerprint maken van de hardware + de software die er op draait. Als dit overeenkomt met een fingerprint in de database van Google dan slaagt de check. Hoe dan ook, ik las van wat mensen die Android Pay werkend hebben op hun Mi6, dus blijkbaar is het mogelijk voor xiaomi.eu om de check te laten slagen. Maar natuurlijk geen garantie naar de toekomst, want Google is hier gewoon in eenzelfde oorlog met kwaadwillenden als anti-virus bedrijven.

Ik kijk overigens wel weer uit naar een Android toestel. Het is lang geleden dat ik er dagelijks 1 vasthad en ben benieuwd of native app-ontwikkelen voor Android heel erg is verandert sinds die tijd.

*edit*
Nou dat ging snel. Account aangemaakt, unlock aangevraagd en 10 minuten later was de goedkeuring al binnen. Overigens krijg ik al hun smsjes in drievoud binnen en de aanvraagprocedure aws in het Chinees, dus wat lastig, maar ok ^^

Caelorum wijzigde deze reactie 01-07-2017 10:03 (18%)

• Kiswum

Kiswum

Your gadget reviewer

quote:
Caelorum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:57:
[...]

Zolang deze sample van Google aangeeft dat alles goed is zal je Netflix kunnen downloaden via de store. Google Play: SafetyNet Helper Sample

Wat Google overigens doet is een soort fingerprint maken van de hardware + de software die er op draait. Als dit overeenkomt met een fingerprint in de database van Google dan slaagt de check. Hoe dan ook, ik las van wat mensen die Android Pay werkend hebben op hun Mi6, dus blijkbaar is het mogelijk voor xiaomi.eu om de check te laten slagen. Maar natuurlijk geen garantie naar de toekomst, want Google is hier gewoon in eenzelfde oorlog met kwaadwillenden als anti-virus bedrijven.

Ik kijk overigens wel weer uit naar een Android toestel. Het is lang geleden dat ik er dagelijks 1 vasthad en ben benieuwd of native app-ontwikkelen voor Android heel erg is verandert sinds die tijd.
Getest en gefaald op een Mi4.
Netflix is wel gewoon te downloaden.

De uitkomst zegt in dit geval dus niets over de mogelijkheid om bepaalde apps te kunnen installeren.

+ Komt je telefoon officieel uit in de EU, dan is de kans zeer groot dat de test zal slagen.
- Komt je telefoon uit China en is hij hier niet te koop, dan bestaat de kans dat je telefoon in de test zal zakken.
- Is je telefoon aangepast of geroot, dan is de kans groot dat je telefoon zal zakken in de test.

De test is dus geen garantie dat je bepaalde apps wel of niet kan installeren. In mijn eigen voorbeeld is ie dus niet waterdicht.

• Caelorum
quote:
Kiswum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:03:
[...]
Getest en gefaald op een Mi4.
Netflix is wel gewoon te downloaden.[...]
Ah zie het al: https://www.xda-developer...-the-google-play-console/
Soort van SafetyNet-check, maar dan door Google gedaan in de store. Wat wel zal betekenen dat de device CTS-compliant moet zijn. Wat in de praktijk neerkomt op elke toestel dat geleverd wordt met Google Play services e.d. met goedkeuring van Google. Wat betekent dat Xiaomi.eu op zich in staat zou moeten zijn om het toestel goed te laten keuren als ze goedkeuring krijgen van Xiaomi zelf. Wat natuurlijk nooit gaat gebeuren.

Ga er zelf overigens, denk ik, geen last van hebben. Na jarenlang Windows phones te hebben gebruikt, ben ik niet meer zo'n grote app-gebruiker ^^

Caelorum wijzigde deze reactie 01-07-2017 10:10 (20%)

• Mantis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:37
Je kan ook gewoon de global rom gebruiken waar Netflix geen problemen geeft.

• Bugs3
  • Laatst online: 22:46
Ik heb hem net besteld als vervanger voor mijn Nexus 5X via Banggood voor §371,00 met PDM.
Wel in de pre-order dus ben benieuwd wanneer ik hem krijg.

Ik heb niks gelezen over de cashback en heb de code FOKNLBG gebruikt. Hoe werkt dat? Gaat dat achteraf?

• LED-Maniak

LED-Maniak

quote:
Mantis schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:53:
Je kan ook gewoon de global rom gebruiken waar Netflix geen problemen geeft.
Jup, net getest de EU rom werkt het niet mee.
quote:
ErikFeen schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:59:
Ik heb hem net besteld als vervanger voor mijn Nexus 5X via Banggood voor §371,00 met PDM.
Wel in de pre-order dus ben benieuwd wanneer ik hem krijg.

Ik heb niks gelezen over de cashback en heb de code FOKNLBG gebruikt. Hoe werkt dat? Gaat dat achteraf?
Cashback moet je vooraf doen.

• Bugs3
  • Laatst online: 22:46
quote:
LED-Maniak schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:10:

[...]

Cashback moet je vooraf doen.
Okť thnx. Kun je misschien vertellen hoe? Ben ik al te laat? Ik zou bijvoorbeeld kunnen cancellen en opnieuw bestellen.

• celica2001
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-10 16:48
ik ben aan het overwegen mijn Nexus6P te vervangen door de Mi6. Aangezien ik Vodafone in Limburg gebruik heb ik wel B20 nodig,
Nu zie ik bij Geekbuying een versie met B20.
Is er iemand die dit toestel heeft en werkt de B20 inderdaad.
http://www.geekbuying.com...phone---Black-379852.html

celica2001 wijzigde deze reactie 01-07-2017 18:23 (25%)

• Caelorum
quote:
celica2001 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:18:
Ik ben aan het overwegen mijn Nexus 6p te vervangen door de Mi 6.
Nu zie ik bij Geekbuying een versie met B20.
Klopt dit of is dit een typefout.
http://www.geekbuying.com...phone---Black-380342.html
Er gaan geruchten dat Xiaomi de Mi 6 naar Frankrijk wil laten komen met B20 en daar ook fysiek in de winkels wil leggen, maar of die nu al te koop zouden zijn?

oh wacht, waar je naartoe linkt is geen mi 6???

Caelorum wijzigde deze reactie 01-07-2017 18:22 (4%)

• celica2001
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-10 16:48
quote:
Caelorum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:22:
[...]

Er gaan geruchten dat Xiaomi de Mi 6 naar Frankrijk wil laten komen met B20 en daar ook fysiek in de winkels wil leggen, maar of die nu al te koop zouden zijn?

oh wacht, waar je naartoe linkt is geen mi 6???
Dit is de goede link
http://www.geekbuying.com...phone---Black-379852.html

• Kiswum

Kiswum

Your gadget reviewer

Redacteur Arnoud Wokke zegt hier iets over EU 4G:

arnoudwokke in 'reviews: OnePlus 5 - High-end, maar net geen high five'

• Caelorum
quote:
Dat is inderdaad zo met het huidige model, maar de vraag is of dit de nieuwe versie voor EU is waar de geruchten over gaan. Ik denk het niet. Ik vraag me zelfs af of de geruchten waar zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Your gadget reviewer

Ik ben gestopt om te geloven in geruchten. Als ik moet wachten op producten die via de geruchten zouden komen, dan zou ik bijvoorbeeld een eeuwigheid moeten wachten op die Xiaomi Mi5 Mini smartphone.

Als een consument een product wil kopen dan moet ie het nu aanschaffen en niet wachten op die ene versie die misschien net iets beter kan zijn.
Ik heb T-Mobile en de huidige netwerkbanden zijn prima. Als ik ervoor kan zorgen dat ik andere banden kan activeren, dan zal ik het zeer zeker delen, bijvoorbeeld vanuit een review.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoeWn
quote:
Ik kan zo even mijn bron terugvinden, maar daar werd door meerdere mensen het volgende geschreven:

Global version betekent in dit geval geleverd met Global ROM, engelstalige verpakking en EU lader. In tegenstelling tot de andere global versions is band 20 niet aanwezig in het toestel. Het toestel heeft dezelfde banden als de chinese variant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:37

Racing_Reporter

Mediaproducent

quote:
Kiswum schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:58:
Ik ben gestopt om te geloven in geruchten. Als ik moet wachten op producten die via de geruchten zouden komen, dan zou ik bijvoorbeeld een eeuwigheid moeten wachten op die Xiaomi Mi5 Mini smartphone.

Als een consument een product wil kopen dan moet ie het nu aanschaffen en niet wachten op die ene versie die misschien net iets beter kan zijn.
Ik heb T-Mobile en de huidige netwerkbanden zijn prima. Als ik ervoor kan zorgen dat ik andere banden kan activeren, dan zal ik het zeer zeker delen, bijvoorbeeld vanuit een review.
Zou je denken? Ik ben HEEL blij dat ik vorig jaar gewacht heb op de Xiaomi Redmi 4 Pro met de nieuwe midrange chipset die zowel een stuk harder liep, als een stuk zuiniger was. Well worth the wait, sir.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
quote:
Kiswum schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:58:
[...]n de huidige netwerkbanden zijn prima. Als ik ervoor kan zorgen dat ik andere banden kan activeren, dan zal ik het zeer zeker delen, bijvoorbeeld vanuit een review.
Van wat ik had begrepen is het in de huidige mi6 niet mogelijk doordat ze fysiek een aantal lijnen niet hadden aangesloten. Dan zou er dus echt een ander model moeten komen. Het wachten doe ik zelf ook niet aan. Zit bij KPN, maar verwacht weinig problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zuukie
Iemand een idee welke eu rom ik het beste op mijn xiaomi mi6 kan zetten. De Nederlandse taal en Google playstore zijn voor mij een absolute must. Hoor het graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
quote:
zuukie schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:30:
Iemand een idee welke eu rom ik het beste op mijn xiaomi mi6 kan zetten. De Nederlandse taal en Google playstore zijn voor mij een absolute must. Hoor het graag.
Ik denk xiaomi.eu.

Ik ben zelf aan het proberen Xiaomi.eu te installeren op de mi6. Met eerdere xiaomi telefoons lukte dat prima. Maar nu lijkende bestanden waaronder de rom in twrp geencrypted. Ik kan de rom dus niet kiezen om te installeren. Weet iemand raad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LED-Maniak

LED-Maniak

quote:
groggy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:49:
[...]

Ik denk xiaomi.eu.

Ik ben zelf aan het proberen Xiaomi.eu te installeren op de mi6. Met eerdere xiaomi telefoons lukte dat prima. Maar nu lijkende bestanden waaronder de rom in twrp geencrypted. Ik kan de rom dus niet kiezen om te installeren. Weet iemand raad?
Kijk even op youtube, staan een paar excellente tutorials.

1. telefoon unlocken
2. TWRP installeren
3. Geheugen telefoon wissen
4. ROM naar root van geheugen sturen met PC in TWRP mode
5. Restart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weemism

Weemism

Es el Pollo Diablo!

De mijne vandaag ontvangen. Dat de NL taal niet wordt ondersteund was bekend, maar Nederland staat er ook niet bij als regio in de global ROM. Vond ik al een beetje merkwaardig aangezien elke willekeurige bananenrepubliek (met alle respect) er wel tussen staat.

Op zoek naar een regio waaronder ik me dan zou kunnen registeren viel me op dat de hele Benelux ontbreekt, net als heel ScandinaviŽ en zelfs GB. Duitsland, Frankrijk, ItaliŽ en Spanje staan er dan vreemd genoeg wel weer bij.

Omdat de kleinst denkbare staatjes zoals Montenegro, Mauritius, AlbaniŽ etc. er dus wel bij staan vroeg ik me af of er niet toch gelokaliseerde roms voor NW Europa en voor de UK in de planning liggen bij Xiaomi, waardoor landen in deze regio niet in de Global rom zijn opgenomen. Anders toch wel een merkwaardig fenomeen toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:11
quote:
LED-Maniak schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:14:
[...]

1. telefoon unlocken
2. TWRP installeren
5. Restart
Ipv stap 2 alleen booten in TWRP recovery is al voldoende, dus zonder de huidige recovery te vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakMore
  • Laatst online: 17-10 11:59
Iemand enig idee of de dual-sim tray ook te gebruiken is voor een sd card met bepaalde opzetstukjes zoals bij sommige eerdere china-phones ook mogelijk was?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
quote:
LED-Maniak schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:14:
[...]

1. telefoon unlocken
2. TWRP installeren
5. Restart
Bedankt. Ik ben onderweg en heb onvoldoende bereik om YouTube te bekijken. Vandaar alvast onderstaande vraag. Met de rom naar de root van het geheugen sturen bedoel je gewoon kopiŽren en plakken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:49
quote:
ErikFeen schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:13:
[...]

Okť thnx. Kun je misschien vertellen hoe? Ben ik al te laat? Ik zou bijvoorbeeld kunnen cancellen en opnieuw bestellen.
De cashback kon niet bij de pre-order van §371,- van afgelopen zaterdag, er werden bij die aanbieding geen coupons geaccepteerd. Heb het geprobeerd toen ik in het bestelproces zat (ook voor die prijs gekocht) en dat werd daarbij aangegeven. Ben benieuwd wanneer ze op de post gaan ;) .

• ronald1989
Zojuist de Mi6 ontvangen - zondagavond 25 juni besteld bij Banggood via PDM verzending.

Mooie telefoon, alleen jammer dat de doos niet gesealed was en bij region Bangladesh staat ingesteld. Klaarblijkelijk doet Banggood er toch iets mee, alhoewel Global Stable 8.2.wel is geÔnstalleerd.

Anyway, unlockrechten had ik een tijdje geleden al aangevraagd dus die toestemming had ik al. Loop nu alleen tegen de fijne 72 uur binding time aan. Voorlopig nog even wachten voordat de EU rom erop kan dus.

• ronald1989
Iemand met een Mi6 hier die kan bevestigen dat 5ghz netwerken niet ondersteund worden?

Heb hier een 2,4 en 5ghz netwerk maar alleen de 2,4ghz wordt gevonden, terwijl mijn iPhone 6 Plus wel gewoon verbonden is met de 5ghz.

Volgens de specs zou de Mi6 wel ondersteuning bieden voor 5ghz..

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:58
@ronald1989 welke band heb je je 5Ghz ingesteld? Het kan zijn dat je toestel ingesteld staat op Chinese banden, waardoor deze niet te vinden zijn.

Op mijn telefoon (OPO) kan je de regio instellen bij:
'Instellingen' -> 'Wifi' -> 'Geavanceerd' (Drie puntjes) -> 'Wifi-regiocode'.

• Redmar90
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:51
Heeft iemand ervaring met de xiaomi toestellen icm Tele2?
Ik overweeg zelf de Mi6 te kopen, maar ben een beetje huiverig vanwege het ontbreken van band 20 en tele2 gebruikt (volgens de klantenservice) hoofdzakelijk band 20 en de 2600mhz ondersteunt alleen. Gebruik zal zich voor 99% van de tijd in de randstad zijn.

• ronald1989
quote:
rens-br schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:49:
@ronald1989 welke band heb je je 5Ghz ingesteld? Het kan zijn dat je toestel ingesteld staat op Chinese banden, waardoor deze niet te vinden zijn.

Op mijn telefoon (OPO) kan je de regio instellen bij:
'Instellingen' -> 'Wifi' -> 'Geavanceerd' (Drie puntjes) -> 'Wifi-regiocode'.
Die optie heb ik helaas niet :|

Vreemd, kan er op Google ook niks over vinden dat meerdere mensen dit probleem hebben. Wellicht dat het met de EU rom wordt opgelost?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:58
quote:
ronald1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:05:
Vreemd, kan er op Google ook niks over vinden dat meerdere mensen dit probleem hebben. Wellicht dat het met de EU rom wordt opgelost?
Ja wie weet. Kun je eens met Google Play: Wifi Analyzer kijken of 5Ghz wel wordt ondersteund?
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*