Caelorum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:19:
Nou net gekocht voor 380E, dus ben benieuwd

@
Kiswum Je had het over een
werkende Xiaomi account. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Een keer telefoon opstarten en account aanmaken? Ik zie het verder in de handleiding van xiaomi.eu ook niet terug.
Weer een Xiaomi gebruiker erbij

Je moet op en.miui.com een account aanmaken en kijken of je alvast unlock rechten kan aanvragen.
Dit geeft Xiaomi.eu aan:
ROMs for devices with locked bootloader:
Unlock your first bootloader here
http://en.miui.com/unlock/ (dit kan alleen met een miui/xiaomi account)
Install TWRP via Fastboot mode, then install our ROM
code:
1
2
| fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img |
TWRP Recovery Zip DOWNLOAD or TWRP.ME
Wipe /data partition
Copy our ROM to the internal storage
Install our ROM
Reboot
done
SiNtEnEl schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 02:52:
Kan iemand bevestigen of de mi6 global rom een certified playstore heeft? Ik wil namelijk niet netflix op de telefoon verliezen. Ik ga er vanuit dat je met de Xiaomi.eu geen certified playstore meer hebt vanwege de bootloader? Kan iemand dit bevestigen?
Google Play controleeerd niet zozeer de rom die erop staat, maar de onderliggende laag. Volgens mij bekijken ze of je een originele bootloader hebt en of je root rechten hebt.
Een Xiaomi.eu rom op een Xiaomi Mi2 en Mi4 geeft geen problemen, maar wel op een Xiaomi Redmi 4X, 4Pro en waarschijnlijk ook op de Mi6. Dat komt doordat de bootlader vroeger niet aangepast hoefde te worden en konden teveel webshops veel telefoons met hun eigen ML rom voorzien met spyware.
Sinds een jaar of 2 heeft Xiaomi bedacht om de bootlader te beveiligen. Dit zorgt ervoor dat je unlock rechten nodig hebt. Desondanks krijgen een aantal webwinkels het alsnog voor elkaar om de eigen ML rom op telefoons te plaatsen en passen ze bepaalde zaken aan, zoals de bootloader. Op deze aangepaste telefoons kun je uiteindelijk de Global rom draaien, maar dat is geen garantie dat Netflix uit Google Play te halen is.
Antwoord op je vraag: op de Xiaomi.eu werkt het op de Mi6 waarschijnlijk niet en op de global rom werkt het mogelijk wel, maar dat is geen garantie.
Apps sideloaden werkt sowieso wel. Je kunt de app via een gedeelde map of een pc op je Mi6 kopiëren en installeren. Zorg er dus alvast voor dat je de app van je telefoon haalt en veertig stelt.
Met total commander kun je gebruik maken van Windows shares en de apps zijn te vinden in: geïnstalleerde apps
[
Voor 47% gewijzigd door
Kiswum op 01-07-2017 08:21
]