Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Xiaomi Mi 6
Ervaringen & Discussie

Inleiding

Op 19 april heeft Xiaomi in Bejing een live event gehouden waarbij de Mi6 gelanceerd werd. De mi6 is de opvolger van de Mi5(s). Qua uiterlijk zijn er veel overeenkomsten met het vorige vlaggenschip van Xiaomi. Qua speficaties is er natuurlijk wel een vooruitgang. De SD821 heeft plaats gemaakt voor de lang verwachte en veel besproken SD835

Van de Mi6 zijn drie verschillende versies aangekondigd. De meest luxe variant is uitgevoerd met een keramische achterkant.

Inhoudsopgave

Specificaties

OSAndroid 7.1
SkinMIUI 8 (9 is onderweg)
CPUQualcommģ Snapdragon™ 835
GPUQualcommģ Adreno™ 540 GPU
RAM6GB LPDDR4x dual-channel
ROM64GB/128GB UFS2.0
Scherm5.15" (1920x1080) , four-sided 3D glass
PPI428
Camera rear2x 12MP
Camera front8MP
Micro SDNee
SIMDual nano SIM
USBUSB type C
Batterij3350mAh
Afmetingen (lxbxh) in mm145.17x70.49x7.45
Gewicht168g (ceramic 182g)
Fingerprint (lxbxh)Onder het glas
IP certificering(lxbxh)Onbekend, maar i.i.g. spatwaterdicht

Zie deze link voor de officiŽle uitgebreide specs

Foto's en video's

Levertijden en prijzen

Zie voor de levertijden & prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen

Ook de verwachte leverdatum is nog niet bekend

4G ondersteuning

De volgende 4g banden worden ondersteund:
  • FDD-LTE:B1/B3/B5/B7/B8
  • TDD-LTE:B38/B39/B40/B41
  • WCDMA:B1/B2/B5/B8
  • TD-SCDMA:B34/B39
  • GSM:B2/B3/B5/B8
Dit betekent dat Band 20 niet ondersteunt word. Band 20 is de welbekende 800MHz band welke in Nederland gebruikt wordt door KPN en Vodafone voor voornamelijk buiten het stedelijk gebied om. Masten in de stad van deze providers maken gebruik van zowel 800Mhz als 1800Mhz, hierdoor kan de telefoon terugvallen op 1800MHz. In het buitengebied hebben zij masten met alleen 800MHz, deze kan de telefoon niet ontvangen en zal hierbij terugvallen op 3G.

LoeWn wijzigde deze reactie 11-05-2017 11:21 (150%)

• pdidi
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
(jarig!)
Helaas geen LTE band 20

• eureka18
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08-12 10:12
quote:
Ik kon nergens iets over de ondersteunde frequenties vinden. Heb je een bron?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:27
Ik heb even een titelfix uitgevoerd, aangezien dat hoofdlettergebruik niet nodig is.

Verder zou je even een aantal afbeeldingen in je OP kunnen verkleinen? De afbeeldinge met de rode balk zijn namelijk te groot voor ons forum.

rens-br wijzigde deze reactie 19-04-2017 10:19 (44%)

• LoeWn
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:18:
[mbr]Ik heb even een titelfix uitgevoerd, aangezien dat hoofdlettergebruik niet nodig is.

Verder zou je even een aantal afbeeldingen in je OP kunnen verkleinen? De afbeeldinge met de rode balk zijn namelijk te groot voor ons forum.[/]
Working on it. De titel was inderdaad een foutje. Door mijn custom CSS zijn mijn titels in hoofdletters..en tjaa. Als je ze dan kopieert blijven ze hoofdletters. Eigen foto's worden op dit moment geupload

• -Tim-
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06-12 11:56

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik heb zojuist ook de presentatie gevolgd, maar heb toch wel gemengde gevoelens. Ik verwacht dat veel mensen problemen hebben met het gebrek van de 3.5mm aansluiting. Ik gebruik echter overal bluetooth voor audio, dus dat is voor mij niet zo'n groot gemis. Toch mis ik stappen in innovatie wat ze hier tegenover kunnen zetten. Ik hoopte onder andere op een oled paneel (Daydream support), goede waterbestendigheid (er werd niet gesproken over een IP6x rating, dus twijfelachtig) of op z'n minst een spannend design. Wat dat laatste punt betreft is het (alweer) een Apple aftreksel, terwijl ze al meerdere keren hebben getoond ook zelf met iets origineels op de proppen te kunnen komen. Die nieuwe Snapdragon is natuurlijk wel lekker, en zeker ook de 6GB ram.

Het grootste probleem voor ons Tweakers zal waarschijnlijk zijn dat Xiaomi de kernel sources van hun roms niet meer beschikbaar stelt. Dit zorgt bijvoorbeeld bij de Mi5s al voor problemen in custom rom support. Hier mee is eigenlijk het grootste voordeel van Xiaomi voor mij te niet gedaan, de goede (internationale) rom ondersteuning voor een kwalitatieve China phone.

Wat betreft community en Daydream support is de aankondiging van de Axon 7s vandaag dan ook erg interessant :)

-Tim- wijzigde deze reactie 19-04-2017 10:22 (8%)

• rens-br
  • Laatst online: 12:27
Inmiddels staat de aankondiging ook op de FP: nieuws: Xiaomi kondigt de Mi 6 met dubbele camera aan.

• edgarf28
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
De officiŽle spec pagina staat ook online:

http://www.mi.com/mi6/specs/

Alle 3 de uitvoeringen dus op 2,45Ghz geklokt, en met 6gb 1866mhz DDR4X RAM.

En geen band 20 ondersteuning.

• LoeWn
  • Nu online
Persoonlijk vind ik het toestel een beetje tegenvallen. Waarschijnlijk omdat mijn verwachtingen wat hoger waren.

Als je kijkt naar wat de concurrenten (Samsung, LG) dit jaar gedaan hebben, verwachtte ik ook wat minder bezels. Of iig qua uiterlijk iets spectaculairders. Nu is het eigenlijk gewoon een geupgrade Mi5s. Een mi5ss dus.

Tegenover de mi5s is in grote lijnen eigenlijk alleen de camera en de SoC een upgrade, terwijl het verlies van de 3.5mm aansluiting juist een downgrade is. Gezien de huidige (en waarschijnlijk binnenkort dalende) prijs van de mi5s zou ik toch zeker voorlopig nog deze aanraden.

Als dit een s-versie zou zijn -zoals de mi5s dus is- was ik toch wel wat positiever geworden. Maar voor een compleet nieuwe versie.. Noop sorry

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-12 14:09
Heb ook aandachtig uitgekeken naar dit toestel.

@-Tim- Wat bedoel je specifiek met de custom rom support?
Betekent dit ook dat xiaomi.eu deze telefoon niet gaat kunnen ondersteunen?

Alvast bedankt!

• LoeWn
  • Nu online
Xiaomi.eu zal geen probleem zijn aangezien deze geen andere kernel nodig heeft (alleen miniscule aanpassingen maakt volgens mij). Het gaat meer om andere custom ROM's. Lineage, AOKP noem het maar op

LoeWn wijzigde deze reactie 19-04-2017 11:19 (32%)

• -Tim-

-Tim-

quote:
frye schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:16:
Heb ook aandachtig uitgekeken naar dit toestel.

@-Tim- Wat bedoel je specifiek met de custom rom support?
Betekent dit ook dat xiaomi.eu deze telefoon niet gaat kunnen ondersteunen?

Alvast bedankt!
In ieder geval niet complete ondersteuning. Ik heb nu zelf een Mi4 en heb voor vrienden twee Mi5's van een Xiaomi.eu rom voorzien; deze telefoons waren nog volledig open dus was zelf ook benieuwd. Ik had de situatie eerder vandaag nagevraagd op Reddit, en kreeg dit als antwoord:
quote:
Well, that depends, in case of Mi 5s, a developer managed to use Mi 5's device tree to build ROMs for Mi 5s (in marshmallow and nougat flavor) with stock prebuilt kernel. SELinux is in permissive mode, so you can't use anything that relies on SafetyNet (android pay, snapchat, pokemon go, etc.).
If you don't have the kernel source, it's hard to fix bugs (like mobile data bug in custom marshmallow-based ROM for Mi 5s), you also can't introduce new features for the phone, like F2FS/SDCardFS support.

• frye
Ok thanks!
Eerst de reviews maar afwachten! ;)

• Grannd
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14:51

Grannd

da Granndest

Als je het toestel voor een relatief kleine meerprijs hier krijgt blijft het kwa prijs/kwaliteit natuurlijk wel een toptoestel, Het enige toestel met een SD 835 in de Pricewatch, de XZ Premium, kost ruim 700 euro.

Mogelijk komt Xiaomi later dit jaar met een (spirituele) opvolger van de Mi Mix? Een toestel van 5-600 euro met 5.5"+ scherm en kleine bezels om aan die vraag/concurrentie te voldoen?

• LoeWn
  • Nu online

De blauwe is wel heel erg blauw .. had het maar allemaal wat matter gemaakt, dan was het wel mooi

LoeWn wijzigde deze reactie 19-04-2017 13:32 (23%)

• Tmr
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11-12 15:00
quote:
Dat zou erg jammer zijn (in de meeste leaks werd namelijk wel over band 20 gesproken).

Als dat wel zo zijn geweest dan was ik waarschijnlijk weer teruggegaan naar Xiaomi voor de mi6. Heb nog steeds goede herinneringen aan mijn mi2..

• pr0mo
  • Laatst online: 12:33
Het kan aan mij liggen maar de voorkant lijkt sprekend op de OP3 met wat rondere hoeken.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 13:03

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat mij wel een beetje opvalt bij high-end toestellen: wat is er aan de hand met de accu's?

Een midranger zoals de Lenovo P2, of zelfs de Moto E3 Plus krijgen accu's van >4000mAh. De toptoestellen blijven steken bij de 3500. Waarom? Hoe meer je betaalt, hoe minder accuduur je wilt?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• THEALPHA
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10-12 16:06
Is er al iets bekend over de grote 6-plus variant? Of kloppen die geruchten niet? Vind de 6 ook een beetje tegenvallen op het eerste gezicht. Denk dat ik dan maar wacht op de nieuwe oneplus.

• freestyler2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:09

freestyler2

Moderator AB/CD

quote:
THEALPHA schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:34:
Is er al iets bekend over de grote 6-plus variant? Of kloppen die geruchten niet? Vind de 6 ook een beetje tegenvallen op het eerste gezicht. Denk dat ik dan maar wacht op de nieuwe oneplus.
Of gewoon de mi5s plus,is ook echt een prima toestel

Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet

• THEALPHA
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10-12 16:06
quote:
freestyler2 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:29:
[...]

Of gewoon de mi5s plus,is ook echt een prima toestel
Is ook mooi, maar ik hoop ergens dat ze met een mi6 plus een iets meer gedurfd toestel neer kunnen zetten met bijvoorbeeld een bijna randloos oled scherm. Dus ik wacht nog even.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zitten hier touch knoppen onder scherm verwerk?
En kan je hier een simpele verloopkabel gebruiken om 3.5mm oortjes te gebruiken?

• -Tim-

-Tim-

quote:
Brilsmurfffje schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:09:
Zitten hier touch knoppen onder scherm verwerk?
En kan je hier een simpele verloopkabel gebruiken om 3.5mm oortjes te gebruiken?
Volgens de officiele productpagina zal er een verloopkabeltje van usb-c naar jack meegeleverd worden.

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:39

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
LoeWn schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:32:

De blauwe is wel heel erg blauw .. had het maar allemaal wat matter gemaakt, dan was het wel mooi
Het is echt typisch Chinees pimp blauw. Zie hier af en toe auto's met zo'n wrap dus het spreekt ze blijkbaar wel aan. Vind het zelf erg ordinair.
En ook een groot verschil tussen de marketing plaatjes van Xiaomi en de werkelijkheid.

(er staat hier ook een paarse AMG GT-R, dualtone Panamera, roze M3 en chrome-rode AMG SL :X )

Staying alive in China

• frye
Wanneer zouden we de eerste echte reviews kunnen verwachten?

Ik zou deze zomer mijn Motorola Moto X Style willen vervangen door een Xiaomi.
Heb voor mijn ouders de budget's gekocht van Xiaomi (Redmi 3 pro & Redmi 3s) en ben echt wel fan van deze telefoons.

Daarom zou ik graag het high-end model aanschaffen.

Maar wat is nu beter?
Mi5, Mi5s of toch de Mi6?

Ik ben van plan om voorlopig bij miui te blijven aangezien ik het een leuk en simpel schil vind.
Wel wil ik hem flashen met xiaomi.eu roms omdat ik toch liever in het Nederlands heb.

Ik gebruik zelden of nooit de 3.5mm jacket. (Denk ik in die 2 jaar 1 x gebruikt)
Dus voor mij lijkt het me toch het beste om voor het nieuwe te gaan (Mi6) aangezien de specs voor prijs/kwaliteit toch meer dan ruim voldoende zijn!

• Grannd
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14:51

Grannd

da Granndest

quote:
Jeroenneman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:32:
Wat mij wel een beetje opvalt bij high-end toestellen: wat is er aan de hand met de accu's?

Een midranger zoals de Lenovo P2, of zelfs de Moto E3 Plus krijgen accu's van >4000mAh. De toptoestellen blijven steken bij de 3500. Waarom? Hoe meer je betaalt, hoe minder accuduur je wilt?
Ik vind dit vrij logisch verklaarbaar.

High-end toestellen moeten ťn dun zijn ťn de meest geavanceerde componenten bevatten.
Goeie (dubbele) camera's nemen ruimte in, en fabrikanten willen geen mm's van de dikte toegeven uit angst een 'dikkertje' tussen de dunne toptoestellen te staan. In plaats daarvan zetten ze in op snelladen.

Een midranger hoeft niet superdun te zijn en daarnaast zijn (grotere) accu's ook niet prijzig.

• Victor Belli
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 03-12 14:16
Ik denk dat dit een hele mooie opvolger wordt van mijn Sony Xperia Z1 Compact, vooral vanwege de dubbele camera en sd835 processor.

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-12 06:53
Ik overweeg de Mi6 ook alleen het Pimp blauw is idd te jammer had het ook liever mat gezien net als de pixel.
De keramische versie met 18 karaats goud leek mij wel iets.

• ing_stripe
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10-12 19:12

ing_stripe

Los Alcoholicos

op aliExpress is er al een shop met pre-order:
https://www.aliexpress.co...ore-5-15/32805921084.html
§473,30 voor de 64Gb versie, release datum staat op 28 april.
De mi5s is al in prijs gedaald daar.

aka insomniac @ Los Alcoholicos

• frye
Op geekbuying staat hij voor §457.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11-12 21:30
Komt er ook een versie met band 20?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
quote:
frye schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:38:
Op geekbuying staat hij voor §457.
Op ibuygou.com kost het 64gb model $435,99 (omgerekend §407,62) exclusief verzendkosten.

Edit: en daar kun je hem eventueel ook nog import-kosten vrij laten verzenden en ook optioneel is daar 1 of 2 jaar Europese garantie (tegen kleine meerprijs)

edgarf28 wijzigde deze reactie 21-04-2017 14:07 (27%)

• kasper1221
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-11 11:44
quote:
edgarf28 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:52:
[...]

Op ibuygou.com kost het 64gb model $435,99 (omgerekend §407,62) exclusief verzendkosten.

Edit: en daar kun je hem eventueel ook nog import-kosten vrij laten verzenden en ook optioneel is daar 1 of 2 jaar Europese garantie (tegen kleine meerprijs)
Heb je toevallig ook ervaring met dit import-kosten vrij laten verzenden? dit is namelijk wel een goede optie dan! :)

• tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-12 18:28
quote:
3x3 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:41:
Komt er ook een versie met band 20?
Waarschijnlijk niet. Jammergenoeg :/

Er zijn (en blijven) altijd geruchten dat er high end Xiaomi modellen komen met Band 20, maar dit is tot nu toe bijna atlijd bij geruchten geblven. :X

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tokko1
quote:
kasper1221 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:28:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met dit import-kosten vrij laten verzenden? dit is namelijk wel een goede optie dan! :)
Bij Banggood hebben ze 'm ook:
http://www.banggood.com/X...1144103.html?rmmds=search

Via Priority Direct Mail laten versturen (10 euro) en dan heb je gegegarandeerd ook geen extra kosten. Wordt al een deel afgedragen door BG. Prima constructie en ook al prima ervaring mee afgelopen maanden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• karretje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-08 20:08
quote:
LoeWn schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:32:
[afbeelding]

Als je op jouw foto kijkt misschien, de foto bij de op vind ik het blauw wel mooi.
Hoeveel mensen ken jij met een blauwe foon (behalve de iphone 5(?)), ik ken geen mensen die er een hebben. M.a.w. je valt zekerop met deze blauwe foon.
(Of je dan nog eeen xiaomi wil zonder band 20 en het gezeur met de bootloaderunlock is ff wat anders)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
quote:
kasper1221 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:28:
[...]

In de afgelopen paar jaar stuk of 5 bestellingen gedaan bij ibuygou.com met import-kosten verzekering optie, en heb nooit extra hoeven bij te betalen aan de deur bij aflevering.

En mocht dat toch een keer wel zo zijn, dan betaald ibuygou het aan je terug (staat er in voorwaarden van de import-kosten verzekering optie)

• Adriana O
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13:49
Ik heb van drie bestellingen bij Ibuygou 1 keer gehad dat ik aan DHL importkosten moest betalen. En dat heeft Ibuygou snel en netjes vergoed.

• BliXem
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11-12 21:51

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Mooi toestel met hele goede specs en prijs :)

Alleen waar ik echt benieuwd naar ben is de camera kwaliteit van de Mi 6.

Wat ik vaak jammer vind bij Xiaomi flagships is de wat matige kwaliteit van foto's en filmpjes die je ermee kan schieten .

Vooral in low light situatie's daar laten de Xiaomi's wat steekjes vallen meestal .
Mocht dat niet zo zijn met deze Mi 6 dan word dit misschien wel mijn S7 edge vervanger ;)

Galaxy Note III,INEW V3,Hyundai T7s,Galaxy SII Plus,Samsung Galaxy Note Pro 12.2,Xiaomi Note 4G LTE

• Philtjens
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 06-12 11:10
Ik vind dit toestel ook heel interessant enige jammer vind ik wat is dat deze geen headphone jack meer meeleverd.
Verder wel super specs.

Maar hoe zit het nu met de ondersteuning in europa qua 4G banden en de nederlandse talen in de interface ? En helpdesk/klantenservice ?
Heb al vaker bij vorige xiaomi toestellen gelezen dat deze enkel in chinees en engels zijn of er anders een heleboel flash en custom rom toestanden komen bekijken en heel wat originele 'features' wegvallen ??

Bijvoorbeeld honor of oneplus zijn ook hele goede chinese smartphones maar hebben zich heel goed aangepast ivm europese normen qua interface.

Moest dit bij xiaomi in orde zijn heel grote interesse maar momenteel vind ik onepluw, honor een veiligere keuze door de betere europese import 😀

Kenny

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-12 06:53
Zoals het er nu uit ziet zullen de meeste pas eind mei juni de mi6 kunnen bestellen

• tokko1
quote:
Paperbag24 schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:06:
Zoals het er nu uit ziet zullen de meeste pas eind mei juni de mi6 kunnen bestellen
Laat staan binnenkrijgen. Heb de Mi5 bij launch gekocht in Shanghai in een officiŽle Xiaomi store. Maar dat was echt geen doen. De eerste twee keer dat ze een lading binnenkregen was alles weg als je niet meer dan twee uur in de rij stond. De derde keer met een beetje geluk en handigheid toch een weten te bemachtigen. Maar ook voor Chinezen is het dus offline en offline in de eerste periode nauwelijks te doen om een Xiaomi flagship phone te kopen :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10-12 22:09

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

https://thesolutionshop.global/product/mi-6/
387 + 19 verzendkosten is dus §406.

Ik ga denk de mi6 hier halen als die voorradig is, hoor goeie verhalen over deze shop op subreddit xiaomi.
Heeft ook EU express verzending waardoor je geen douane kosten hebt, beetje zelfde als top-one store van AliExpress.

psyy138 wijzigde deze reactie 23-04-2017 17:51 (6%)

| (ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | LoL;Psyy (EUW) | Plex Pass Member |

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:59
quote:
Philtjens schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:49:
Maar hoe zit het nu met de ondersteuning in europa qua 4G banden en de nederlandse talen in de interface ? En helpdesk/klantenservice ?
Heb al vaker bij vorige xiaomi toestellen gelezen dat deze enkel in chinees en engels zijn of er anders een heleboel flash en custom rom toestanden komen bekijken en heel wat originele 'features' wegvallen ??

Bijvoorbeeld honor of oneplus zijn ook hele goede chinese smartphones maar hebben zich heel goed aangepast ivm europese normen qua interface.

Moest dit bij xiaomi in orde zijn heel grote interesse maar momenteel vind ik onepluw, honor een veiligere keuze door de betere europese import 😀

Kenny
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.

tiguan wijzigde deze reactie 24-04-2017 21:33 (8%)

• LoeWn
  • Nu online
quote:
Philtjens schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:49:
...

Maar hoe zit het nu met de ondersteuning in europa qua 4G banden
Staat in de OP.
quote:
en de nederlandse talen in de interface ?
Zoals je hier kunt lezen, zit in geen officiŽle ROM Nederlands.
In principe is de Nederlandse taal nog niet ondersteund door Xiaomi. Hiervoor heb je een vendor ROM nodig of Xiaomi.eu.
quote:
En helpdesk/klantenservice ?
Heb al vaker bij vorige xiaomi toestellen gelezen dat deze enkel in chinees en engels zijn of er anders een heleboel flash en custom rom toestanden komen bekijken
Dit valt wel mee. Indien je telefoon gelevert wordt met een global rom kun je direct je bootloader unlocken, TWRP flashen en dan de gewenste ROM flashen.
quote:
en heel wat originele 'features' wegvallen ??
...
Originele features wegvallen? Ik heb al sinds de Mi-one ervaring met Xiaomi, maar bij mij rinkelt geen belletje..

Ik heb expres de antwoorden erg minimaal beantwoord omdat de antwoorden heel erg simpel te vinden zijn.

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-12 16:31
De eerste prijzen liggen 200 euro hoger dan de Mi 5s welke je voor 268 euro in huis hebt (via banggood priority direct mail) IMHO het verschil niet waard.

De Mi 6 vind ik erg interessant. Echter is het prijsverschil te groot tov de features die je krjgt als je al een Mi 5s hebt. Ik ben benieuwd of er een Mi 6s komt. Of wellicht een Oneplus met een kleiner scherm??
quote:
diquan2001 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:13:
Mooi toestel met hele goede specs en prijs :)

Alleen waar ik echt benieuwd naar ben is de camera kwaliteit van de Mi 6.

Wat ik vaak jammer vind bij Xiaomi flagships is de wat matige kwaliteit van foto's en filmpjes die je ermee kan schieten .

Vooral in low light situatie's daar laten de Xiaomi's wat steekjes vallen meestal .
Mocht dat niet zo zijn met deze Mi 6 dan word dit misschien wel mijn S7 edge vervanger ;)
De foto's van de Mi 5s zijn eigenlijk best goed. Het is ook waar je zelf de "goed genoeg" drempel hebt. Ik had een Nexus 5x (heeft m'n vriendin nu) en Nexus 6p welke erg goed zijn. Met goed licht geen issue. Met weinig licht wel iets verschil maar niet schokkend.
Ik heb hier ook een gewone S7 en dan zie je met weinig licht wel verschillen. Soms komt de Mi 5s akelig dichtbij de kwaliteit van de S7 en soms is het verschil groter.

De Mi 5s zou qua prijs vergeleken moeten worden met de Galaxy A5, al betaal je voor de A5 meer. Dat toestel heb ik even gehad maar het verschil in kwaliteit van de foto's is dan groot.

De Mi 6 komt denk ik wat dichter en constanten in de buurt van de S7 met weinig licht foto's. Die toestellen zijn nu qua prijs vergelijkbaar.

• edgarf28
  • Niet online
quote:
psyy138 schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:48:
https://thesolutionshop.global/product/mi-6/
387 + 19 verzendkosten is dus §406.

Ik ga denk de mi6 hier halen als die voorradig is, hoor goeie verhalen over deze shop op subreddit xiaomi.
Heeft ook EU express verzending waardoor je geen douane kosten hebt, beetje zelfde als top-one store van AliExpress.
Inmiddels 380 + 19 daar zo...

Voor deze prijs ga ik hem echt wel bestellen, zodra hij op voorraad is bij deze webshop!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
edgarf28 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:09:
[...]

Inmiddels 380 + 19 daar zo...

Voor deze prijs ga ik hem echt wel bestellen, zodra hij op voorraad is bij deze webshop!
Ben ik ook van plan, in de mail zeiden ze dit gister;

When do you expect it to be in stock?

Hi,
We don't know the exact time or date yet but we can assure you that it will be available soon.
From,
Justine

• diquan2001
  • Nu online
Weet iemand welke versie ze daar hebben ?

ik ben wel geinteresseerd in de ceramic 6Gb 128Gb versie .
Heb m wel gezien bij Bangood voor 535 Eur op zich nog te doen . :)
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:29:
[...]

Ben ik ook van plan, in de mail zeiden ze dit gister;

When do you expect it to be in stock?

Hi,
We don't know the exact time or date yet but we can assure you that it will be available soon.
From,
Justine

Galaxy Note III,INEW V3,Hyundai T7s,Galaxy SII Plus,Samsung Galaxy Note Pro 12.2,Xiaomi Note 4G LTE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
quote:
diquan2001 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:14:
Weet iemand welke versie ze daar hebben ?

ik ben wel geinteresseerd in de ceramic 6Gb 128Gb versie .
Heb m wel gezien bij Bangood voor 535 Eur op zich nog te doen . :)

[...]
Nu hebben ze alleen het 64gb model op de site staan bij thesolutionshop.global
De andere 2 modellen komen er later bij denk ik.

Ik vindt het 128Gb Ceramic model ook heel mooi, alleen is deze denk ik beetje aan de zware kant (182gr.)
Heb nu een Mi5 64Gb en die weegt 129gr., dus best een groot verschil!

• oNo
Xiaomi MI6 VS Xiaomi MI5S Camera Review

https://www.igeekphone.co...iaomi-mi5s-camera-review/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 03-12 14:16
Denken jullie dat de prijs nog snel gaat zakken? Als de adviesprijs voor t goedkoopste model $340 is, dan schrik ik toch wel als ik zie dat verschillende sites die nu voor $450 in de verkoop hebben.

Victor Belli wijzigde deze reactie 01-05-2017 15:56 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
  • Nu online
Vanaf nu mogen berichten m.b.t. levertijden & prijzen in het desbtreffende topic

[Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen

• RudiD
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 05-12 20:46
Ik gebruik momenteel een MI3, die doet het al jaren goed alleen vind ik het wel weer tijd voor iets nieuws.
Ik heb nu vaak problemen met de opslagruimte, die zit ramvol. Daarom wil ik het nu meteen goed doen en voor de 128gb versie gaan. Ik twijfel er alleen nog over om voor de keramische variant te gaan. Biedt dat voordelen afgezien van de looks? Ik heb nooit een beschermhoesje om mijn telefoon zitten en ben ook niet van plan dat te gaan doen. Ik ga niet bepaald voorzichtig met mijn telefoon om maar mijn MI3 ziet er, afgezien van wat krasjes, nog als nieuw uit. Denken jullie dat de MI6 met de keramische body van gelijkwaardige bouwkwaliteit zal zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08-12 13:54

nst6ldr

gold noob report

quote:
RudiD schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:26:
Ik gebruik momenteel een MI3, die doet het al jaren goed alleen vind ik het wel weer tijd voor iets nieuws.
Ik heb nu vaak problemen met de opslagruimte, die zit ramvol. Daarom wil ik het nu meteen goed doen en voor de 128gb versie gaan. Ik twijfel er alleen nog over om voor de keramische variant te gaan. Biedt dat voordelen afgezien van de looks? Ik heb nooit een beschermhoesje om mijn telefoon zitten en ben ook niet van plan dat te gaan doen. Ik ga niet bepaald voorzichtig met mijn telefoon om maar mijn MI3 ziet er, afgezien van wat krasjes, nog als nieuw uit. Denken jullie dat de MI6 met de keramische body van gelijkwaardige bouwkwaliteit zal zijn?
Ik heb de Mi5 met keramische achterkant (die is best zeldzaam), en waar het scherm bij mij krassen heeft, is de keramische plaat achterop nog steeds als nieuw. Paar keer laten vallen ook, is nog niet gebroken. Die keramische legering werkt perfect.

Rheinmetall Borsig <3

• LoeWn
  • Nu online

Conclusie: Stukken beter dan de MI5. Kan goed meekomen met de duurdere high-end telefoons.

LoeWn wijzigde deze reactie 11-05-2017 11:22 (42%)

• freestyler2

freestyler2

Moderator AB/CD

Heeft iemand (die in Nederland woont) al de mi6 in zijn of haar bezit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voil
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:06
Ik heb m net besteld op banggood.com, verwacht hem over 1 a 2 weken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:01
quote:
freestyler2 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:33:
Heeft iemand (die in Nederland woont) al de mi6 in zijn of haar bezit?
Ik heb hem niet, maar wat zou je willen weten? Wellicht heb ik je helpen met algemene vragen over Xiaomi.

Klik hier om de NL taal in Xiaomi rom's te krijgen! Mijn reviews zijn hier te vinden en op Kiswum.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-11 13:45
Ik heb m in bezit (128gb versie). Wat wil je weten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deck16
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 02-12 22:16
quote:
thoragz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:25:
Ik heb begrepen dat er nog geen global rom is voor de mi6, hoe werkt de telefoon met de bijgeleverde rom?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thoragz
Meegeleverde vendor rom is prima, geen Nederlandse taal maar wel Engels. ROM is even clean als een officiele MIUI Global rom (minder onnodige apps zelfs). In video reviews wel dingen gezien over het vastlopen van MIUI maar daar heb ik (tot nu toe) geen last van gehad. De vendor roms ontwikkelen zich ook, ik denk dat een aantal van de video reviews een wat oudere vendor rom hadden met bugs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Zou dit misschien de mi6c kunnen zijn?
https://www.gizmochina.co...snapdragon-660-processor/

Ik wacht het in ieder geval nog even rustig af en dan keuze maken tussen die 2 (zoals het er nu naar uit ziet).
Als het namelijk klopt wat er staat ga ik in ieder geval voor die, want meteen 660 kan ik prima vooruit EN als er een grotere accu in zit ben ik al helemaal tevreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freestyler2

freestyler2

Moderator AB/CD

quote:
thoragz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:25:
oke eigenlijk is dat hetgeen wat ik wilde horen :-)

Een collega is nu in Hongkong en hij vertelde dat de mi6 slecht tot bijna niet leverbaar is. Hij is er nog +- 2 weken dus dan heb ik er nog wel vertrouwen in dat het hem gaat lukken om er 1 mee te nemen naar Nederland :-))
En anders neemt hij de laatste dag een mi5s plus mee 8)

Bevalt de mi6 verder wel? Of heb je nog op of aanmerkingen?

freestyler2 wijzigde deze reactie 29-05-2017 23:25 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Kan hij er niet een paar meenemen O-)

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freestyler2

freestyler2

Moderator AB/CD

quote:
LED-Maniak schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:25:
Kan hij er niet een paar meenemen O-)
Haha no way en dan bij de grens aangehouden worden voor handelaar... Of je ff wil aftikken :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freestyler2

freestyler2

Moderator AB/CD

quote:
Kiswum schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:25:
[...]

Ik heb hem niet, maar wat zou je willen weten? Wellicht heb ik je helpen met algemene vragen over Xiaomi.
Hier een 'ervaren' Xiaomi gebruiker, nu heb ik zelf nog de mi3 en ik heb tijdelijk de mi5s plus al even in mijn handen gehad maar ik heb hem toch 'weggegeven' aan mn vader, die had hem meer nodig dan mij... Weliswaar met pijn in mn hart maar agh de mi6 is hopelijk snel in aantocht 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thoragz
quote:
freestyler2 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:24:
[...]

oke eigenlijk is dat hetgeen wat ik wilde horen :-)

Een collega is nu in Hongkong en hij vertelde dat de mi6 slecht tot bijna niet leverbaar is. Hij is er nog +- 2 weken dus dan heb ik er nog wel vertrouwen in dat het hem gaat lukken om er 1 mee te nemen naar Nederland :-))
En anders neemt hij de laatste dag een mi5s plus mee 8)

Bevalt de mi6 verder wel? Of heb je nog op of aanmerkingen?
De MI6 bevalt me uitstekend! Hij ligt heel lekker in de hand, de telefoon voelt ook heel dun aan (door de afgeronde randen). Verder zeer snelle telefoon uiteraard, en hij ziet er in het echt wel mooier uit dan op de foto's. Toen ik 'm op de foto's zag dacht ik ook wat een lelijke dikke bezels, maar dat valt dus heel erg mee, vind ze zelfs dun. Volgens mij is het ook 2.5D glas wat het nog dunner laat lijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diquan2001
  • Nu online
Hoe is het gesteld met de foto en film kwaliteit?
Met name in low Light situaties daar ben ik zelf erg benieuwd naar.
quote:
thoragz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:38:
[...]

De MI6 bevalt me uitstekend! Hij ligt heel lekker in de hand, de telefoon voelt ook heel dun aan (door de afgeronde randen). Verder zeer snelle telefoon uiteraard, en hij ziet er in het echt wel mooier uit dan op de foto's. Toen ik 'm op de foto's zag dacht ik ook wat een lelijke dikke bezels, maar dat valt dus heel erg mee, vind ze zelfs dun. Volgens mij is het ook 2.5D glas wat het nog dunner laat lijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZuffoX
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07-11 14:12
Goed om te horen, welke provider gebruik je en hoe is het 4G bereik?

en misschien handig om te weten waar je hebt besteld? ik zie dat de solutionshop hem nu voor §432.46 heeft staan (black)
quote:
thoragz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
ZuffoX schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:48:
Goed om te horen, welke provider gebruik je en hoe is het 4G bereik?

en misschien handig om te weten waar je hebt besteld? ik zie dat de solutionshop hem nu voor §432.46 heeft staan (black)

[...]
Was de site ook al een tijdje in de gaten aan het houden en dacht, ik wacht tot die rond de 410 zou kosten.

Maar heb hem net toch maar gewoon gekocht bij the solution shop (64gb in zwart).
Merk dat ik gewoon niet kan wachten :9~ O-)

psyy138 wijzigde deze reactie 30-05-2017 22:36 (6%)

• thoragz
De telefoon heb ik besteld in Nederland (anders had ik m nooit zo snel he :D) De foto en film kwaliteit vind ik uitstekend, vooral de front camera videokwaliteit bij daglicht ben ik verrast over. Kwaliteit bij weinig licht van de cameras vind ik nog steeds netjes, al kan ik wel lichte ruis zien bij het inzoomen. Maar het is wel een hele verbetering tov vorige Xiaomi telefoons vind ik.

• hwkinderman
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14:38
Hoe is de batterijduur van de Mi6? Ik heb gedurende een dag normaal mijn scherm voor ongeveer 4 uren aan, ik ben benieuwd of hij dan 2 dagen op een batterijlading zou trekken.

• thoragz
Ligt er maar net aan wat je ermee doet natuurlijk. Bij zwaar gamen gaat ie 2 dagen niet redden denk ik. Ik haal 2 dagen wel, maar het enige wat ik doe is vooral surfen en youtube video's kijken. ;)

thoragz wijzigde deze reactie 01-06-2017 12:46 (12%)

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Misschien dat ik iemand kan blijven maken met een 5% kortingsbon bij https://thesolutionshop.global/product/mi-6-6gb-64gb/ ?

Kreeg de code nadat ik de bestelling heb geplaatst en heb er nu toch niks meer aan want code is 2 weken geldig.

Your Discount Coupon
Hey Jeroen, as a way of saying thanks for shopping with us today, here is a coupon for 5% off your next purchase in the next two weeks.
5AG4-8EP0-AG89

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
psyy138 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:04:
Misschien dat ik iemand kan blijven maken met een 5% kortingsbon bij https://thesolutionshop.global/product/mi-6-6gb-64gb/ ?

Kreeg de code nadat ik de bestelling heb geplaatst en heb er nu toch niks meer aan want code is 2 weken geldig.

Your Discount Coupon
Hey Jeroen, as a way of saying thanks for shopping with us today, here is a coupon for 5% off your next purchase in the next two weeks.
5AG4-8EP0-AG89
Als ik meldingen van anderen zo lees is hij alleen beschikbaar via jouw account ;(
quote:
Sorry, it seems the coupon "5ag4-8ep0-ag89" is not yours - it has now been removed from your order.

LED-Maniak wijzigde deze reactie 01-06-2017 19:54 (8%)

Appeltaart is lekker!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
LED-Maniak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:38:
[...]

Als ik meldingen van anderen zo lees is hij alleen beschikbaar via jouw account ;(

[...]
Hebben ze slim ingebouwd :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Ter info; Bij gearbest is die §379 met de coupon code; HMi64G
http://gearb.es/qpkOh

Maarja, douane kosten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-12 20:57
Ik heb de 128gb ceramic besteld bij Gearbest. Ik ben heel benieuwd welke vooruitgang het heeft op m'n 5s ☺

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi6 128GB ceramic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:47
nog steeds jammer dat ze geen b20 banden meeleveren met hun toestellen! Want dat is echt wel een must voor de europese markt. Maar ja Xiaomi doelt niet op Europa heb ik zo het gevoel! En hoeft ook niet in China/ India genoeg verkopen om goed quit te draaien!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:24

The Wizard

Moderator Mobile
Graag kortingscodes en koopadvies in het daarvoor bestemde [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen topic

5490 kWp, 3 subsystemen (15x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q4Jan
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03:24
quote:
theduke1989 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 04:21:
nog steeds jammer dat ze geen b20 banden meeleveren met hun toestellen! Want dat is echt wel een must voor de europese markt. Maar ja Xiaomi doelt niet op Europa heb ik zo het gevoel! En hoeft ook niet in China/ India genoeg verkopen om goed quit te draaien!
B20 komt op steeds meer Xiaomi toestellen.

Ik heb zelf een Xiaomi redmi note 4 Global die hem heeft en hij zit ook op de Redmi 4A global.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:47
quote:
Q4Jan schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 05:55:
[...]

B20 komt op steeds meer Xiaomi toestellen.

Ik heb zelf een Xiaomi redmi note 4 Global die hem heeft en hij zit ook op de Redmi 4A global.
Nja het komt op bepaalde toestellen steeds meer. Redmi/Note series etcetc. Maar op de high-end line veel minder! En dat is gewoon jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oNo
Aan de andere kant. Wie heeft er echt last van dat deze band niet op het toestel zit? Het is erg afhankelijk van het gebruikt.

Ik heb nu een aantal maanden een Mi 5s waar ik nog geen enkel moment last heb gehad van de ontbrekende band. Of wellicht ben ik er aan gewend en heb ik niet gemerkt dat ik "het zou moeten missen". Na de overstap van een Nexus 6p heb ik niets gemerkt dat duidt op de niet aanwezige band 20.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
oNo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:38:
Aan de andere kant. Wie heeft er echt last van dat deze band niet op het toestel zit? Het is erg afhankelijk van het gebruikt.

Ik heb nu een aantal maanden een Mi 5s waar ik nog geen enkel moment last heb gehad van de ontbrekende band. Of wellicht ben ik er aan gewend en heb ik niet gemerkt dat ik "het zou moeten missen". Na de overstap van een Nexus 6p heb ik niets gemerkt dat duidt op de niet aanwezige band 20.
Ligt ook aan de provider, bij t-mobile heb je er amper last van omdat de andere banden meer aanwezig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11-12 23:44
En ligt er ook aan waar je vaak bent. Is dat in een grote stad, dan is band 20 niet zo boeiend, omdat 4g+ op een andere band zit (iig bij KPN).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oNo
Ik maak gebruik van het netwerk van Telfort tussen Zwolle en 30 km ten oosten daarvan. Ik had dan ook verwacht band 20 te missen. Niet dus.

• freestyler2

freestyler2

Moderator AB/CD

Zojuist met iemand gesproken die in Hongkong is. Hij vertelde mij dat er 2 versies van de MI6 zijn. De Aziatische versie en de internationale versie. Nu kan ik hier zelf weinig over terug vinden en het lijkt mij alleen te gaan om de geÔnstalleerde ROM.

Hij was er echter van overtuigd dat de internationale versie nog niet was gelanceerd en daarom nog niet beschikbaar is. Hij zegt dat de Aziatische versie wel beschikbaar is, maar dat deze waarschijnlijk in Europa niet zal werken.

Heeft iemand een bron voor mij waaruit dit blijkt? Ik kan zelf helaas niets hierover terug vinden.....

Enige wat ik zie is dat er enkel een China rom beschikbaar is en nog geen global rom, maar de China rom kan gewoon in het Engels en dat is voor mij geen probleem... Qua hardware versies zie ik op internet geen verschillende versies.. Tot iemand mij het tegendeel kan bewijzen.

freestyler2 wijzigde deze reactie 14-06-2017 18:10 (23%)

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Iemand die hem al heeft? Zo ja, hoe werkt de vingerafdruk scanner?

• LED-Maniak
  • Nu online

LED-Maniak

quote:
freestyler2 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:52:
Zojuist met iemand gesproken die in Hongkong is. Hij vertelde mij dat er 2 versies van de MI6 zijn. De Aziatische versie en de internationale versie. Nu kan ik hier zelf weinig over terug vinden en het lijkt mij alleen te gaan om de geÔnstalleerde ROM.

Hij was er echter van overtuigd dat de internationale versie nog niet was gelanceerd en daarom nog niet beschikbaar is. Hij zegt dat de Aziatische versie wel beschikbaar is, maar dat deze waarschijnlijk in Europa niet zal werken.

Heeft iemand een bron voor mij waaruit dit blijkt? Ik kan zelf helaas niets hierover terug vinden.....

Enige wat ik zie is dat er enkel een China rom beschikbaar is en nog geen global rom, maar de China rom kan gewoon in het Engels en dat is voor mij geen probleem... Qua hardware versies zie ik op internet geen verschillende versies.. Tot iemand mij het tegendeel kan bewijzen.
Global rom is net uit: http://en.miui.com/download-326.html#481

Over 1 tot 1.5 week kan ik het voor je testen.

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lekzzz
quote:
freestyler2 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:52:

Ik ben zelf in Beijing in de Mi-store geweest en daar was dit niet zo. Er waren alleen verschillen in kleur, plastic en ceramic uitvoering. Helaas was deze niet op voorraad dus met lege handen naar huis gegaan. Inmiddels wel een week in mijn bezit met enorme tevredenheid :D
quote:
Frietsaus schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:48:
Iemand die hem al heeft? Zo ja, hoe werkt de vingerafdruk scanner?
Erg snel en goed. Vanuit allerlei hoeken mijn vinger erop en wordt meteen unlocked :)

lekzzz wijzigde deze reactie 16-06-2017 13:03 (71%)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi6 128GB ceramic

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
quote:
lekzzz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:01:
[...]
Erg snel en goed. Vanuit allerlei hoeken mijn vinger erop en wordt meteen unlocked :)
Klinkt goed, die van de Mi 5s valt me wel erg tegen moet ik zeggen. En wat gebeurt er als je een droge vinger hebt of juist een vochtige vinger?

Heb je toevallig ook een Mi 5s (gehad)? Hoe zou je de twee met elkaar vergelijken?

Frietsaus wijzigde deze reactie 16-06-2017 13:17 (11%)

• lekzzz
quote:
Frietsaus schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Klinkt goed, die van de Mi 5s valt me wel erg tegen moet ik zeggen. En wat gebeurt er als je een droge vinger hebt of juist een vochtige vinger?

Heb je toevallig ook een Mi 5s (gehad)? Hoe zou je de twee met elkaar vergelijken?
Is inderdaad heel anders dan met de Mi5s. Maar goed techniek gaat ook vooruit ☺
Ik heb zo'n beetje alle modellen wel gehad 😁

• Weemism
  • Laatst online: 15:01

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Whops, in verkeerde topic gepost en verwijderd. Staat nu hier.

Weemism wijzigde deze reactie 19-06-2017 18:37 (92%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Telefoon eindelijk binnen, meteen aan de gang gegaan met unlocken maar dat mag nog niet....

Eerste wat mij op valt dat hij echt tering snel is _/-\o_ .
De knoppen zijn degelijker dan de mi5s (die zitten namelijk iets te los).
Soft TPU case houdt ik niet van dus heb een hard case van nilkin via aliexpress besteld.
De standaard screen protector heb ik ook niet gebruikt maar lijkt mij verder prima, maak namelijk gebruik van een full screen protector, ook via aliexpress

De telefoon is ook netjes door thesolutionshop geleverd met een global rom.

Maar......... ik wacht "gewoon" ;( nog 3 dagen en dan ga ik xiaomi.eu erop zetten om hem meteen in een keer goed te gebruiken. Dus verder nog niks getest.

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
quote:
psyy138 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:01:
[...]
De standaard screen protector heb ik ook niet gebruikt maar lijkt mij verder prima, maak namelijk gebruik van een full screen protector, ook via aliexpress

[...]
Thnx, de mijn staat al voorgemeld op postnl zal hem deze week wel ontvangen. Al zit ik zelf deze week nog in het buitenland. Thnx voor je linkjes, ik heb ook maar een full screen protector besteld.

• Weemism
  • Laatst online: 15:01

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
LoeWn schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:49:
[...]

Zoals je hier kunt lezen, zit in geen officiŽle ROM Nederlands.
In principe is de Nederlandse taal nog niet ondersteund door Xiaomi. Hiervoor heb je een vendor ROM nodig of Xiaomi.eu.

[...]
Je schrijft nog niet ondersteund, is het dan te verwachten dat dit op termijn wel nog gaat gebeuren?

Anders dus die xiaomi.eu ROM, die is dus niet van Xiaomi zelf neem ik aan, en dus ook geen OTA (maar wel alle Google apps)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
  • Nu online
Nee dat verwacht ik niet. Zit er al jaren op te wachten.. Maar helaas. Dus ga er maar vanuit van niet.

OTA en Google Apps wel

• lekzzz
quote:
psyy138 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:01:
Telefoon eindelijk binnen, meteen aan de gang gegaan met unlocken maar dat mag nog niet....
[afbeelding]

Eerste wat mij op valt dat hij echt tering snel is _/-\o_ .
De knoppen zijn degelijker dan de mi5s (die zitten namelijk iets te los).
Soft TPU case houdt ik niet van dus heb een hard case van nilkin via aliexpress besteld.

De telefoon is ook netjes door thesolutionshop geleverd met een global rom.

Maar......... ik wacht "gewoon" ;( nog 3 dagen en dan ga ik xiaomi.eu erop zetten om hem meteen in een keer goed te gebruiken. Dus verder nog niks getest.
Eťn nachtje slapen was bij mij voldoende om de unlock te doen ☺

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*