Yep, ik heb 'm er sinds gisteravond op staan en de ROM is tot dusver 100% stabiel en zonder evidente bugs. Gaat idd om de official Global ROM van Xiaomi zelf.Tarz schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:27:
[...]
Werkt je Mi6 nog goed verder na deze update? Is het een official global rom update?
Ik ben nog steeds op 9.2.3.0 OCAMIEK en wil deze update ook installeren
De link die hierboven door @FXX is gepost start direct de download van de zipfile. De zipfile verplaats je dan naar bijvoorbeeld de download directory op je Mi (of je downloadt de file op je telefoon zelf zodat je 'm niet vanaf je pc hoeft te transferren) waarna je in het reguliere updatemenu bij de instellingen met de drie bolletjes rechtsboven een menu opent waar je kan kiezen voor de optie om te updaten door het kiezen van het updatepakket.
De rest wijst zich denk ik vanzelf. De vertaling is overigens niet perfect, op enkele plekken (bij bijv. het copy-paste menu bij tekstselectie) klopt de uitlijning niet of zijn er taalfoutjes, maar voor een eerste versie lijkt ie verder zeker acceptabel. Na de update moet je dan dus bij de taalinstellingen wel nog voor Nederlands kiezen waardoor apps die eerder standaard en onaanpasbaar naar het Engels defaulten (zoals Whatsapp) per direct ook in het Nederlands worden weergegeven (voor zover er een NL versie van de betreffende app bestaat). Daarnaast is de Android securitylevel naar de maand maart geüpdate.
Regio Nederland is dus nog niet beschikbaar, maar dit lijkt verder geen invloed te hebben op de UI, en gaat waarschijnlijk alleen over zaken als de getals- en datumnotatie, dus als je die op bijv. Duitsland laat staan gaat het ook goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 24-04-2018 16:18 ]