Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Tarz schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:27:
[...]

Werkt je Mi6 nog goed verder na deze update? Is het een official global rom update?
Ik ben nog steeds op 9.2.3.0 OCAMIEK en wil deze update ook installeren
Yep, ik heb 'm er sinds gisteravond op staan en de ROM is tot dusver 100% stabiel en zonder evidente bugs. Gaat idd om de official Global ROM van Xiaomi zelf.

De link die hierboven door @FXX is gepost start direct de download van de zipfile. De zipfile verplaats je dan naar bijvoorbeeld de download directory op je Mi (of je downloadt de file op je telefoon zelf zodat je 'm niet vanaf je pc hoeft te transferren) waarna je in het reguliere updatemenu bij de instellingen met de drie bolletjes rechtsboven een menu opent waar je kan kiezen voor de optie om te updaten door het kiezen van het updatepakket.

De rest wijst zich denk ik vanzelf. De vertaling is overigens niet perfect, op enkele plekken (bij bijv. het copy-paste menu bij tekstselectie) klopt de uitlijning niet of zijn er taalfoutjes, maar voor een eerste versie lijkt ie verder zeker acceptabel. Na de update moet je dan dus bij de taalinstellingen wel nog voor Nederlands kiezen waardoor apps die eerder standaard en onaanpasbaar naar het Engels defaulten (zoals Whatsapp) per direct ook in het Nederlands worden weergegeven (voor zover er een NL versie van de betreffende app bestaat). Daarnaast is de Android securitylevel naar de maand maart geüpdate.

Regio Nederland is dus nog niet beschikbaar, maar dit lijkt verder geen invloed te hebben op de UI, en gaat waarschijnlijk alleen over zaken als de getals- en datumnotatie, dus als je die op bijv. Duitsland laat staan gaat het ook goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 24-04-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Ze noemen het zelf de "MIUI 9 Global Beta Stable ROM V9.5.6.0.OCAMIFA".
http://en.miui.com/download-326.html http://en.miui.com/thread-2343892-1-1.html
De comments lijken inderdaad aardig goed en niemand ziet echt grote bugs...Zelfde mensen die weer klagen over battery usage, maar andere zeggen ook van niet....

Snap nog steeds niet waarom ze nu dus 3 verschillende global roms hebben. Sinds die fail update zijn ze begonnen met een global beta rom en de officiele Global Rom Stable is nog steeds 9.2.3.0 volgens http://en.miui.com/download-326.html

Ik zit zelf nog op de 9.2.2.0. Als deze echt stabiel is zullen ze hem vast wel als Global Stable doorvoeren...

[ Voor 3% gewijzigd door WahWah op 25-04-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Van een hogere battery usage sinds de update merk ik ook niet echt wat. Wel viel me eerder al een keer op dat de capaciteit van de accu wel merkbaar (en meetbaar) achteruit begint te gaan na bijna een jaar in gebruik. Aan de andere kant ben ik niet in het bijzonder zuinig op de accu v.w.b. het alleen maar laden tussen de 20% en 80% zoals vaak wordt geadviseerd, en leg ik de telefoon 's nachts ook gewoon aan de snellader.

Een telefoon is m.i. een gebruiksobject, zonder continu op te moeten letten of je wel op de ideale manier oplaadt, te veel gedoe... en als een accu daar dan snel door degradeert vind ik dat vooral de fabrikant aan te rekenen die hier niet in voorziet door een beter laadcircuit. Kijken hoe Xiaomi daar op gaat scoren op termijn, of niet.

V.w.b. de versie die het toestel na de update zelf aangeeft ziet dat er iig zo uit, en heeft hier dus uitsluitend de toevoeging 'stabiel'.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/972/26820935047_81f3689be0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
Ook maar geupdate eergisteren en moet zeggen heerlijk dat mijn notifications het weer normaal doen, en dat alles weer naar behoren werkt. Nederlands is geen must, maar wel handig :) Verder nog geen problemen tegen gekomen, ook geen extreme battery drain etc. En anders gaat ie op kantoor of in de auto of thuis weer aan de lader :) Maar tot op heden dus nog geen enkel probleem gesignaleerd.

Wat mij betreft 300% verbetering ten opzichte van 9.2.3.0

Bedankt voor de reactie nog @Weemism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-01 22:17
Iemand nog recentelijk een update vernomen omtrent het issue met de bank apps (SNS etc)?

Best vervelend dat het nu al ruim 2 maanden niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
En ja hoor, ik krijg nu V9.5.6.0.OCAMIFA (MIUI9) gepushed via OTA en hij staat ook als latest rom op http://en.miui.com/download-326.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:32
V9.5.6.0.OCAMIFA vandaag ook via OTA ontvangen en geïnstalleerd. Een grote verrassing dat NL nu beschikbaar is. Het schijnt goed te werken allemaal. Wat me het meeste opvalt is dat de notificaties weer "normaal" zijn maar de geluiden enigszins anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Bugs3 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:43:
[...]
Wat me het meeste opvalt is dat de notificaties weer "normaal" zijn maar de geluiden enigszins anders zijn.
Ja, er blijft bij mij voornamelijk bij Whatsapp meldingen een vreemde echo in de notificatiegeluidjes zitten, alsof het twee keer tegelijk wordt afgespeeld. Nog best storend, en vandaag om die reden maar eens een fabrieksreset gedaan in de hoop dat dat misschien zou helpen. Maar bood helaas geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Goed nieuws voor degene die official Lineage willen draaien https://forum.xda-develop...nel-t3705513/post76357026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17
Vandaag wordt de eerste LineageOS official beschikbaar gesteld. :)

https://www.lineageoslog.com/build
Hij zit in de 'queue'!

[ Voor 3% gewijzigd door frye op 30-04-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:47
Ik heb recent een Mi 6 gekocht en heb toestemming gekregen om de bootloader te unlocken.
Eerst heb ik de telefoon helemaal geupdate naar de laatste global ROM.
Omdat ik de telefoon niet aan mijn account gekoppeld kreeg via het Developer Menu om de bootloader te unlcocken heb ik een Developer Rom geinstalleerd zoals ook aangegeven op het Xiaomi forum.
Hierna start de telefoon op in een gelockte modus want op de oude rom is er uiteraard wel ingelogd met mijn Xiaomi account.
Hierin krijg ik met geen manier de telefoon geunlocked, na via wat omwegen wifi connectie aan de praat te krijgen blijf ik de melding No network connection krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips over hoe dit op te lossen?
Zelf kan ik morgen nog proberen om mijn SIM kaart in een andere telefoon te steken om de telefoon los te koppelen van mijn Xiaomi account, maar ik weet niet of dit voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 20:23
ronald1989 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:07:
Iemand nog recentelijk een update vernomen omtrent het issue met de bank apps (SNS etc)?

Werk zelf al verschillende versies probleemloos met de ING en ASN app, maar misschien heb ik iets gemist. Gebruik zelf wel de officiële global ROM. Gebruik je een custom ROM? Zo ja, misschien helpt het om je Google Services Framework ID aan te melden via https://www.google.com/android/uncertified/ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pensacola
Pensacola schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:16:
Ik heb recent een Mi 6 gekocht en heb toestemming gekregen om de bootloader te unlocken.
Eerst heb ik de telefoon helemaal geupdate naar de laatste global ROM.
Omdat ik de telefoon niet aan mijn account gekoppeld kreeg via het Developer Menu om de bootloader te unlcocken heb ik een Developer Rom geinstalleerd zoals ook aangegeven op het Xiaomi forum.
Hierna start de telefoon op in een gelockte modus want op de oude rom is er uiteraard wel ingelogd met mijn Xiaomi account.
Hierin krijg ik met geen manier de telefoon geunlocked, na via wat omwegen wifi connectie aan de praat te krijgen blijf ik de melding No network connection krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips over hoe dit op te lossen?
Zelf kan ik morgen nog proberen om mijn SIM kaart in een andere telefoon te steken om de telefoon los te koppelen van mijn Xiaomi account, maar ik weet niet of dit voldoende is.
Probleem opgelost door de PIN-code van mijn simkaart te halen, waarna hij verifieert via 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
Tja qua custom roms ben ik toch niet zo tevreden met LOS.

Er zijn steeds micro lags, fingerprint is slomer en de dev zegt dat het voor de batterij besparing is. Maar de batterij duur is echt slecht op LOS. Ik ben niet de enige die het merkt.

Had toch wat meer verwacht van LOS. Jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3

Ik gebruik zowel de ING als de SNS app zonder enig probleem.
Maak gebruik van V9.5.6.0.OCAMIFA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
LOS 15.1 heeft juist een uitstekende batterijduur. In mijn geval veel beter dan MIUI. Ik ben wel een lichte gebruiker, geen facebook of zware games. Gisterenavond van de lader gehaald, even whatsapp en email gechecked en staat nu op 96%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

wian schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:00:
LOS 15.1 heeft juist een uitstekende batterijduur. In mijn geval veel beter dan MIUI. Ik ben wel een lichte gebruiker, geen facebook of zware games. Gisterenavond van de lader gehaald, even whatsapp en email gechecked en staat nu op 96%.
Heb je alleen de custom rom draaien of daarnaast ook nog iets van andere kernels erop gezet? (en is root makkelijk verkrijgbaar met magisk?)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Root / magisk is geen probleem met LineageOS, maar ik draai volledig standaard officiële LOS. Geen magisk en niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
Zijn er al mensen die zijn overgestapt van de xiaomi.eu ROM naar de officiele ROM aangezien die nu ook de Nederlandse taal bevat?

Wat zijn hier de ervaringen van? Is er verschil? heeft het voordeel? Kan je de apps / instellingen overnemen / backupen en terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb indertijd de MI 6 aangeschaft ondanks het ontbreken van band 20. Omdat ik in Amsterdam woon, zou ik daar geen hinder van moeten ondervinden met Tele2 als provider.

Wanneer ik mijn telefoon aanzet dan wordt er inderdaad verbinding gemaakt met het 4G netwerk van Tele2, echter dit is vaak van korte duur. Vanwege het feit dat ik dan op de 2600 Mhz frequentie zit, is (neem ik aan) de penetratie van dat signaal minder. Het gebeurt daarom vrij snel dat ik overgeheveld wordt naar een alternatief 3G/H+ netwerk. De sprong terug naar 4G wordt echter nooit gemaakt, daarvoor moet ik dan vliegtuigmodus aan- en uitzetten. Bij mijn netwerkinstellingen staat uiteraard geconfigureerd dat ik het LTE-netwerk als voorkeur heb.

Nu de ondersteuning van Tele2 voor alternatieve netwerken buiten 4G beperkter wordt, denk ik erover om toch van telefoon te wisselen. Voor dat ik dat doe, wilde ik hier nog vragen of er nog iets is dat ik anders kan doen om vaker en langer op het 4G netwerk aangemeld te blijven.

[ Voor 0% gewijzigd door rbr210 op 29-05-2018 08:42 . Reden: haakjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:15

Beetje late reactie, maar ik ben overgestapt naar bunq (hun app werkt wel).
Ben klaar met de passieve houding van SNS (kort samengevat).

Edit:
De laatste update van de SNS app van 18 mei, geeft nog steeds dezelfde problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door ezra070 op 30-05-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-01 22:17
ezra070 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:16:
[...]

Beetje late reactie, maar ik ben overgestapt naar bunq (hun app werkt wel).
Ben klaar met de passieve houding van SNS (kort samengevat).

Edit:
De laatste update van de SNS app van 18 mei, geeft nog steeds dezelfde problemen.
Schiet inderdaad niet op. Ik ben maar teruggegaan van de EU rom naar de officiële Global rom van Xiaomi en heb nu geen problemen meer. Alleen de vingerafdruk inlogmethode werkt niet soepel. Doet het 1x na het instellen en vervolgens niet meer. Ben in ieder geval blij dat ik de app weer kan gebruiken maar jammer dat SNS er zo star in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Laatst online: 06-09 15:35
Ik heb volgens mij een gekke bug te pakken, ik ben benieuwd of die bekend voorkomt.
Er zijn wat apps waarvan de tile is verdwenen, waarschijnlijk na een update van de app. Ik kan deze app niet meer vinden in 1 van de andere schermen. Ik zag dit ook wel eens gebeuren op mijn Sony Z3 Compact, maar dan was er nog een menu met een overzicht van alle apps, wat ik nu lijk te missen op de Mi 6.

Vervolgens crasht nu specifiek de Waze-Spotify integratie. De navigatieapp Waze integreert met Spotify zodat je in je Waze app direct Spotify kan aansturen. Als ik nu Waze start dan genereert Spotify een crash report met een nullpointer reference, zie ook https://drive.google.com/...VKDlcADy8ZH3zmh3iY8Ga78Q9

Ik draai de global ROM. MIUI versie Global 9.5.6.0(OCAMIFA).

Iemand bekend hiermee? Opnieuw installeren zal wel helpen maar dat zou niet moeten.

[edit] Hij staat er nog wel op, en kennelijk is er een 'other persmission' die gaat over 'Home screen shortcuts / add shortcuts to Home screen', deze stond op uit maar dit verklaart de crash nog niet...

[ Voor 10% gewijzigd door AceAceAce op 31-05-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
rbr210 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:36:
Ik heb indertijd de MI 6 aangeschaft ondanks het ontbreken van band 20. Omdat ik in Amsterdam woon, zou ik daar geen hinder van moeten ondervinden met Tele2 als provider.

Wanneer ik mijn telefoon aanzet dan wordt er inderdaad verbinding gemaakt met het 4G netwerk van Tele2, echter dit is vaak van korte duur. Vanwege het feit dat ik dan op de 2600 Mhz frequentie zit, is (neem ik aan) de penetratie van dat signaal minder. Het gebeurt daarom vrij snel dat ik overgeheveld wordt naar een alternatief 3G/H+ netwerk. De sprong terug naar 4G wordt echter nooit gemaakt, daarvoor moet ik dan vliegtuigmodus aan- en uitzetten. Bij mijn netwerkinstellingen staat uiteraard geconfigureerd dat ik het LTE-netwerk als voorkeur heb.

Nu de ondersteuning van Tele2 voor alternatieve netwerken buiten 4G beperkter wordt, denk ik erover om toch van telefoon te wisselen. Voor dat ik dat doe, wilde ik hier nog vragen of er nog iets is dat ik anders kan doen om vaker en langer op het 4G netwerk aangemeld te blijven.
Ik had hetzelfde probleem met de Mi6 i.c.m. Tele2. Voor mij was de keuze Tele2 of niet. Het is niet geworden. Ik ben naar Youfone overgestapt op het KPN netwerk en heb nu geen 4G problemen meer. Ook in België (waar ik regelmatig voor werk zit) heb ik prima bereik, waarbij Tele2 altijd problemen gaf omdat men geen buitenlandse 4G licenties heeft/had.

Enige nadeel is dat ik nu maar 15Gb bundel heb, maar voordeel is weer dat het een paar euro goedkoper is en ik met 10-15Gb redelijk de maand door kom. Voor bellen heb ik dual sim met mijn werk gsm, dus dat is nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Tarz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:07:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met de Mi6 i.c.m. Tele2. Voor mij was de keuze Tele2 of niet. Het is niet geworden. Ik ben naar Youfone overgestapt op het KPN netwerk en heb nu geen 4G problemen meer. Ook in België (waar ik regelmatig voor werk zit) heb ik prima bereik, waarbij Tele2 altijd problemen gaf omdat men geen buitenlandse 4G licenties heeft/had.

Enige nadeel is dat ik nu maar 15Gb bundel heb, maar voordeel is weer dat het een paar euro goedkoper is en ik met 10-15Gb redelijk de maand door kom. Voor bellen heb ik dual sim met mijn werk gsm, dus dat is nooit een probleem.
Interessant..ik dacht dat kpn bijna niets op die andere frequenties heeft (van mi6).
Wel benieuwd waar je allemaal 4g hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
xon schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:33:
[...]

Interessant..ik dacht dat kpn bijna niets op die andere frequenties heeft (van mi6).
Wel benieuwd waar je allemaal 4g hebt?
Ik woon in Brabant en behalve op sommige plekken heb ik bijna overal 4G. Moet zeggen dat ik niet altijd op mijn telefoon zit te kijken of ik het heb, maar in Tilburg, Breda, Den Bosch en omstreken gaat het prima.

En als ik geen 4G heb dan schakelt hij naar H+, wat ook geen ramp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik heb zelf een Sim-Only van Ben (Via het t-mobile netwerk) en heb echt altijd vol 4G.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Tarz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:16:
[...]

Ik woon in Brabant en behalve op sommige plekken heb ik bijna overal 4G. Moet zeggen dat ik niet altijd op mijn telefoon zit te kijken of ik het heb, maar in Tilburg, Breda, Den Bosch en omstreken gaat het prima.

En als ik geen 4G heb dan schakelt hij naar H+, wat ook geen ramp is.
In Eindhoven waar ik woon zelfde ervaring, maar dan met T-Mobile. Afgelopen jaar überhaupt eigenlijk nooit problemen gehad met 4G receptie op de Mi6.

[ Voor 3% gewijzigd door Weemism op 15-06-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
Tevreden lichte gebruiker op Youfone (kpn), regio Utrecht, buiten regelmatig 4G, maar binnen nooit (meestal H+). Laatste officiële LineageOS 15 (aanrader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
Thanks voor alle input mensen. Heb even wat geprobeerd met de de simkaart (T-Mobile) uit de iPad van de werkgever en dat bleek een wereld van verschil. Daarom sinds vrijdag alles omgegooid van Tele 2 naar T-Mobile.

Wanneer je twee unlimited abonnementen en een thuispakket neemt, kom je praktisch op dezelfde kosten uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbr210
Weemism schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:50:
[...]

In plaats van een hete lucht pistool kan je ook gewoon een goede föhn gebruiken, die zijn heet genoeg, en in z'n andere filmpjes geeft ie dat vaker zelf ook aan als alternatief.

Hij heeft zelf idd een flinke toolkit, die ie ook verkoopt als merch, maar is wel overkill hoor. Ik heb zelf deze van iFixit, kostte 20 euro en volstaat prima. Dit type lijkt nu echter niet meer verkocht te worden, maar er zijn voldoende alternatieven voor rond dezelfde prijs.
Vandaag heb ik dan eindelijk het achter paneel vervangen. Ik had dit paneel al enige tijd in huis, maar nog niet de tijd gevonden een poging te wagen.

Het verwijderen van het originele, gebroken paneel ging buitengewoon gemakkelijk. Inderdaad is het gebruik van een doodnormale föhn voldoende om de lijmlaag zacht te maken. Hierna is het een eenvoudig klusje om het paneel los te wippen en te verwijderen tezamen met de achtergebleven lijmresten.

Belangrijk om te weten is dat het beschermkapje van de cameralenzen vastgelijmd zit op het originele paneel. Dit realiseerde ik me pas nadat ik de nieuwe er al op had geplakt. Gelukkig kon ik dit nog corrigeren.

Over het eindresultaat ben ik best tevreden. Toch is het me niet helemaal gelukt om de naad die tussen het frontpanel en backpanel zit volledig volledig 'glad' te krijgen. Dat houdt in dat je aan de bovenkant en een deel van de zijkanten een licht opstaand randje voelt. Dit valt uiteraard weer weg als je een beschermhoesje gebruikt. De enige manier die ik kan bedenken om dat weg te krijgen is heel veel druk uitoefenen op de telefoon. Daarmee was ik echter te laat.

[ Voor 22% gewijzigd door rbr210 op 19-06-2018 19:14 . Reden: onze kleine man had aandacht nodig en ik had blijkbaar per abuis op post geklikt terwijl deze nog onvolledig was. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Voor de volledigheid, een aantal dagen geleden rolde de laatste versie van MIUI Global 9.5 stable binnen. Versie is nu 9.5.8.0 OCAMIFA.

Google beveiligingspatchniveau is nu ook 1 mei 2018 gebracht.

Al met al, zeker ook met het updatebeleid tot dusver op de Mi6, denk ik dat ik dit toestel toch maar langer ga houden dan het jaar waarna ik doorgaans wel wat nieuws wil nu de Mi8 me toch wat is tegengevallen. Wilde persoonlijk de functies van de grotere Explorer variant ook in het middenmodel, en absoluut geen notch, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik had als opvolger voor de Mi6 mijn hoop gevestigd op de Mi8 SE omdat die nog net compact genoeg is, maar het blijkt dat de camera geen OIS heeft, en dat is voor mij een deal-breaker. Moet zeggen dat ik met de Mi6 op LineageOS + losse Gcam app helemaal tevreden ben.

[ Voor 20% gewijzigd door iisworks op 23-06-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
iisworks schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:04:
Ik had als opvolger voor de Mi6 mijn hoop gevestigd op de Mi8 SE omdat die nog net compact genoeg is, maar het blijkt dat de camera geen OIS heeft, en dat is voor mij een deal-breaker. Moet zeggen dat ik met de Mi6 op LineageOS + losse Gcam app helemaal tevreden ben.
Ik heb ook Lineage, momenteel met de miui camera port. Die pakt de dubbele camera niet. Doet de google camera dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Nee, volgen mij doen alleen alleen de Mi Camera ports dat, en die hadden bij mij allemaal andere kuren (vastlopen in video opname).

Maar ik gebruik zelf sowieso liever wat zoom op de normale gestabiliseerde camera dan het beeld van de secundaire camera zonder OIS, de kwaliteit daarvan is bij minder licht toch een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Kan er iemand een goede QC3.0 lader aanraden voor Mi6?

Alle originele xiaomi laders voor mi6 hebben geen EU-plug en zo'n adapter erbij vind ik maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ninasky11 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:15:

Alle originele xiaomi laders voor mi6 hebben geen EU-plug en zo'n adapter erbij vind ik maar niks.
Je hebt er kennelijk dus geen meegeleverd gekregen? Bij GearBest was dat standaard het geval bij zendingen naar de EU. Maar is bij jouw leverancier misschien anders dan wellicht, anders zou je dat nog kunnen reclameren.

De Xiaomi lader die wordt meegeleverd vind ik persoonlijk erg fijn en laadt razendsnel. In die zin zou het dan nog de moeite zijn alsnog een eigen verloopstuk te kopen als je leverancier dat niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Weemism schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:52:
[...]

Je hebt er kennelijk dus geen meegeleverd gekregen? Bij GearBest was dat standaard het geval bij zendingen naar de EU. Maar is bij jouw leverancier misschien anders dan wellicht, anders zou je dat nog kunnen reclameren.

De Xiaomi lader die wordt meegeleverd vind ik persoonlijk er fijn en laadt razendsnel. In die zin zou het dan nog de moeite zijn alsnog een eigen verloopstuk te kopen als je leverancier dat niet doet.
Ja originele heb ik dus wel maar met zo'n adapter en ik vind dat persoonlijk helemaal niks waard. Hij blijft nooit goed zitten.
Vandaar dat ik een andere wil die evengoed is alleen dan met EU stekker.

@Mantis Die BlitzWolf ziet er goed uit! Bedankt voor de tip.

Heb zelf naar Aukey en Anker gekeken, maar die dingen zijn zo ontzettend lomp en groot, 2x zo groot als die van Xiaomi.
Verder heb ik gelezen dat Xiaomi ook PD charging ondersteund, maar weet niet wat nu beter is QC3.0 of USB PD?

Bedankt voor advies mannen ☺️

[ Voor 6% gewijzigd door ninasky11 op 29-07-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verkeerd knopje gedrukt.

[ Voor 92% gewijzigd door Weemism op 29-07-2018 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
ninasky11 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:05:
[...]
Verder heb ik gelezen dat Xiaomi ook PD charging ondersteund, maar weet niet wat nu beter is QC3.0 of USB PD?
Het voordeel is misschien dat een usb-pd charger meer future proof is tov QC3.0. De BW-S11 is er zo eentje maar heb er nog geen reviews van gezien. Je zal dan wel een usb-c only kabel moeten aanschaffen. Maar die is dan ook weer handig voor in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ninasky11 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Ja originele heb ik dus wel maar met zo'n adapter en ik vind dat persoonlijk helemaal niks waard. Hij blijft nooit goed zitten.
Vandaar dat ik een andere wil die evengoed is alleen dan met EU stekker.
Ik had er even overheen gelezen idd v.w.b. dat je liever geen verloopstuk wilde. De verloopjes die ik bij de Handyman had gevonden waren idd ook lomp groot en duur, maar het verloopje wat ze normaal meesturen vanuit Chinashops is van het slanke type. Ik zie dat ze ze nu niet meer hebben bij GearBest, wel nog dit zwarte exemplaar wat ook minder mooi is.

Het wiebelen van het verloopje herken ik ook, uiteindelijk opgelost door deze met secondelijm aan de lader te plakken, sindsdien zit het als een huis. Ziet er zo uit bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/940/42814467725_6d53ecef33_z.jpg

Maar begrijp dat je liever toch een nieuwe QC3 lader wil, prima natuurlijk, alleen wat duurder dan natuurlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
ninasky11 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:15:

Ik vond dat verloopstukje ook maar niks en heb zelf deze al een tijdje: https://www.aliexpress.co...8148356.21.4fb86710aQbsbp

Doet gewoon wat het moet doen, geen problemen mee. Heb ook extra kabels van Blitzwolf voor zowel USB-C als micro-USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
WahWah schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:54:
[...]

Ik vond dat verloopstukje ook maar niks en heb zelf deze al een tijdje: https://www.aliexpress.co...8148356.21.4fb86710aQbsbp

Doet gewoon wat het moet doen, geen problemen mee. Heb ook extra kabels van Blitzwolf voor zowel USB-C als micro-USB.
Die heb ik inderdaad ook. Zijn super :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Heb een aantal van deze laders gekocht en ze werken perfect. Compact, en naast 1x QC3 ook nog 2 extra 2A poorten, dus ook ideaal voor op reis voor die €3,50.

http://s.aliexpress.com/IN3ARZrE

[ Voor 63% gewijzigd door iisworks op 05-08-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
Mocht er iemand nog interesse hebben. Ik heb nog een Xiaomi Mi 6 128GB (keramische behuizing) Zwart te koop

[ Voor 19% gewijzigd door lekzzz op 08-08-2018 10:21 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Laatst online: 06-09 15:35
Is iemand anders het opgevallen dat met de Global ROM Facebook wordt geupdate via de interne update engine, en niet via Google Play?

Houdt China zo een oogje in het zeil of wordt ik para?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
MIUI10 begint wel irritant te worden. Notificaties zijn blijkbaar veranderd en ik krijg dubbele notificatiegeluiden bij whatsapp en als de batterijprofielen veranderen(6 keer per dag..) :F

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

AceAceAce schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:38:
Is iemand anders het opgevallen dat met de Global ROM Facebook wordt geupdate via de interne update engine, en niet via Google Play?

Houdt China zo een oogje in het zeil of wordt ik para?
Yep, was me ook al opgevallen en is al een tijdje zo. Geen idee waarom dit gebeurt en of dit inderdaad impliceert dat Xiaomi en/of China meekijkt bij de installatie van social media apps, maar heeft wellicht idd te maken met Chinese wetgeving?
LED-Maniak schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:40:
MIUI10 begint wel irritant te worden. Notificaties zijn blijkbaar veranderd en ik krijg dubbele notificatiegeluiden bij whatsapp en als de batterijprofielen veranderen(6 keer per dag..) :F
Weet niet of dit specifiek met MiUI10 te maken heeft, ik heb de dubbele geluidjes bij Whatsapp zelf al sinds de uitrol van versie 9 en krijgt dit ook niet veranderd, ook niet met een fabrieksreset. Batterijprofielen gebruik ik niet, dus weet niet of het daarvoor ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Voor de mensen met Lineage, ik heb 15.1 maar laaste tijd veel last van broekzakontgrendelen waar ik dat eerder niet had. Heb double tap to wake uit en de proximitycheck aan (ook tijdje zonder geprobeerd, leek geen verschil)

Zijn er nog andere suggesties?

Heb inmiddels een perfect werkenden MIUi camera port, wat een verschil.. 2 keer vanaf dezelfde plek een foto gemaakt, met de port en met de Lineage-app. Met de Lineage was een straatnaambord super wazig, zelfs de vorm. Met MIUI port kon ik de straatnaam gewoon lezen, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:38
FoccodeJ schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:19:
...
Heb inmiddels een perfect werkenden MIUi camera port.
Zou je aan kunnen geven van welke port je gebruik maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
akerssies schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:33:
[...]

Zou je aan kunnen geven van welke port je gebruik maakt?
MIUI port fixed ofzo, komt van xda. Dit is de directe downloadlink:

https://drive.google.com/...o_Xr91p0mDi4FBPvrm1D/view

Het bestand (met deze link) stond nog in downloads van browser, link naar forum kan ik zo snel even niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:54

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik heb nu een tijdje de mi6 met LOS15.1 weekly, gcam en gapps micro +magisk 16.7, maar vind de accu vrij snel leeg gaan.

Welke firmware en/of kernel raden jullie aan. Ik heb nu de 9.5.6.0 (stable) en had hiervoor de 8.7.26 en 8.8.2 wat dev zijn.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Battery drain valt mij ook op in de LOS 15.1 builds van de afgelopen maanden. Vroeger haalde ik tegen de 3 dagen, nu met moeite 2... Greenify helpt ook niet echt.

Zojuist de laatste stable FW geinstalleerd om te kijken of dat iets uitmaakt, hoewel het IMO vrijwel nooit aan de FW ligt maar meer aan Android systeem processen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
imdos schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:21:
Ik heb nu een tijdje de mi6 met LOS15.1 weekly, gcam en gapps micro +magisk 16.7, maar vind de accu vrij snel leeg gaan.

Welke firmware en/of kernel raden jullie aan. Ik heb nu de 9.5.6.0 (stable) en had hiervoor de 8.7.26 en 8.8.2 wat dev zijn.
Ik herken het niet echt, draai ook Los 15.1, niet laatste build overigens en gebruik misschien 20-30% per dag. 2u Sot. Accubattery geeft statistieken van 8,2%/h met scherm aan en 0,6%/h standby. Ik heb nog niet beter gezien :D

WiFi en of 4g aan, de rest uit, wel root, Miui camera en geen Magisk.

Moet er wel bij zeggen dat ik wel wat accufreak ben. Laad 's ochtends op, met notificatie bij 80% zodat ik hem er dan af kan halen. Zo probeer ik slijtage wat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

FoccodeJ schreef op zondag 9 september 2018 @ 00:20:
[...]

Ik herken het niet echt, draai ook Los 15.1, niet laatste build overigens en gebruik misschien 20-30% per dag. 2u Sot. Accubattery geeft statistieken van 8,2%/h met scherm aan en 0,6%/h standby. Ik heb nog niet beter gezien :D

WiFi en of 4g aan, de rest uit, wel root, Miui camera en geen Magisk.

Moet er wel bij zeggen dat ik wel wat accufreak ben. Laad 's ochtends op, met notificatie bij 80% zodat ik hem er dan af kan halen. Zo probeer ik slijtage wat te voorkomen.
Ik heb accubattery ook weer even geïnstalleerd en zie een heel ander verbruik (vooral in standby, daar is het 1,2 á 1,3%). Nu daarom maar de laatste firmware en skizeaz kernel maar eens proberen. Ik laat het weten hoe dat gaat.

P.S. Wel Wifi+LTE, BT, GPS aan

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
imdos schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:30:
[...]

Ik heb accubattery ook weer even geïnstalleerd en zie een heel ander verbruik (vooral in standby, daar is het 1,2 á 1,3%). Nu daarom maar de laatste firmware en skizeaz kernel maar eens proberen. Ik laat het weten hoe dat gaat.

P.S. Wel Wifi+LTE, BT, GPS aan
Die Bluetooth en gps konden ook wel eens het verschil maken hoor. En ik heb 's nachts WiFi en Lte ook gewoon uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mantis
MIUI10 Global is uit. Voor mensen die niet willen wachten op de OTA:
http://bigota.d.miui.com/...CAMIFH_1f4296c44e_8.0.zip

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Mantis schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:28:
Ik kreeg 'm via OTA vooralsnog nog niet binnen, dus dank voor de link. Tot dusver tevreden moet ik zeggen, van wat ik ervan kan zien zijn er geen opvallende bugs, en vind de gemoderniseerde UI over het algemeen ook geslaagd. Vertaling naar NL is hier en daar verbeterd/aangevuld, en bemerk verder niets van een grotere batterydrain o.i.d. Ook met de Microsoft launcher die ik gebruik functioneert het toestel verder supervloeiend, en lijkt zelfs iets soepeler (hoewel dat vaak ook tussen de oren zit). In ieder geval een goede opfrisser voor de Mi6 wat mij betreft waarmee het toestel ook weer even vooruit kan (y) .

De officiële presentatiepagina Xiaomi zelf over MIUI 10, en nog aanvullende informatie over de uitrol zelf incl. links naar relevante forumartikelen onderaan.

• Pensacola
Zijn er nog mensen die tips hebben om deze telefoon te unlocken?
Momenteel draai ik de laatste weekly developer ROM (MIUI 10 Global 8.9.13 beta) maar de applicatie om te unlocken werkt niet, en als ik locate my device wil testen via de browser op mijn PC dan crasht de app op mijn telefoon.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Pensacola schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:12:
Zijn er nog mensen die tips hebben om deze telefoon te unlocken?
Momenteel draai ik de laatste weekly developer ROM (MIUI 10 Global 8.9.13 beta) maar de applicatie om te unlocken werkt niet, en als ik locate my device wil testen via de browser op mijn PC dan crasht de app op mijn telefoon.
Ik las pas hier dat MIUI 10 een nieuwe lock introduceert. Sterkte met unlocken. Er staat daar ook het e.e.a. in het topic om je op gang te helpen / kijken wat je opties zijn!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

Mantis schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:28:
Geïnstalleerd en deze versie is weer een stap vooruit qua snelheid en look&feel. Waar is alleen de theme store gebleven? Bij 'themes' staan alleen eerder opgeslagen thema's..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:29
FXX schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:26:
[...]

Geïnstalleerd en deze versie is weer een stap vooruit qua snelheid en look&feel. Waar is alleen de theme store gebleven? Bij 'themes' staan alleen eerder opgeslagen thema's..
Ik had hier eerder last van dat themes was verdwenen. Ik kan bij Miui 10 gewoon op find more drukken, maar ik heb eerder mijn locatie veranderd. Onder settings->Additional Settings-> Region, en dan heb ik ipv. Germany veranderd naar Bahrain, en themes waren weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:02

Wirehub

Blaat

heeft er iemand ervaring met het vervangen van de achterkant van eeen MI6 (Ceramische achterkant )?

zie bij probello dat dit kan voor 69 euro , maar ben benieuw of dit goed zelf te doen is ?

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 18:29
Kan iemand mij helpen,ik heb de MI 6 met Global 10 rom maar ik zit met het volgende. Elke keer als ik een bericht krijg, whatsappje, snapchat etc. ligt het beeld elke keer op en ik heb geen idee hoe ik het moet uitzetten.

Hebben jullie een idee waar je dit in de instellingen kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 14:51
roland_otto schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:58:
Kan iemand mij helpen,ik heb de MI 6 met Global 10 rom maar ik zit met het volgende. Elke keer als ik een bericht krijg, whatsappje, snapchat etc. ligt het beeld elke keer op en ik heb geen idee hoe ik het moet uitzetten.

Hebben jullie een idee waar je dit in de instellingen kan uitzetten?
Settings->Lock screen & password -> Wake lock screen for notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 18:29
Jimster schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:57:
[...]

Settings->Lock screen & password -> Wake lock screen for notifications.
Top dank je wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aan1337
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 18:02
Hi ik heb al een tijdje het volgende probleem weet niet zeker of het mi6 specifiek is:

Als ik usb-c headphone gebruik (Huawei CM33 USB Type-C) om muziek te luisteren en ik wordt gebeld dan in het geluid van de ringtoon extreem luid. Ver voorbij de max dat ik er echt van schrik. Het geluid komt dan overgings ook uit de speaker van de telefoon (naast de headphones).
Ik hoopte dat de nieuwe update (heb nu miui globale 10) gefixxed zou zijn maar dit is niet zo.

Als ik oudere headphones gebruik welke via een omloopje 3.5mm jack werken heb ik dit probleem niet alleenet de direct usb-c. Heb helaas geen andere usb-c direct headset om te kijken of het specifiek aan deze combinatie ligt.

Zijn er meer mensen met dit probleem of een fixx?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17
Wat is nu ongeveer de best gebruikte ROM tegenwoordig?
Heb nu de Miui 10 Stable build van Xiaomi.EU.

Maar nu is ook de Miui 10 global stable van Xiaomi zelf uitgekomen.

Zit hier veel verschil in?
Welke kan ik het beste gebruiken?

Ik had vroeger de global draaien maar hier werkte android pay niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3aan1337
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 18:02
Ik heb de app "audio router" geïnstalleerd en hiermee ring tone altijd op speaker gezet hiermee is het probleem voor mij opgelost. Mogt iemand dit nog eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 14:51
Het is mij de laatste tijd opgevallen dat Play store bij elke appupdate kort vibreert wanneer mijn toestel aan de lader hangt. Hebben jullie hier ook last van? Clear data van Play store heb ik al uitgevoerd, toestel opnieuw opgestart, geen succes.
V10.0.1.0 heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jimster schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:23:
Het is mij de laatste tijd opgevallen dat Play store bij elke appupdate kort vibreert wanneer mijn toestel aan de lader hangt. Hebben jullie hier ook last van? Clear data van Play store heb ik al uitgevoerd, toestel opnieuw opgestart, geen succes.
V10.0.1.0 heb ik.
Klopt! En niet alleen een vibratie in mijn geval, maar bij elke appupdate ook twee toontjes, bijzonder irritant als je je toestel vlak voor het slapengaan aan de lader legt. Ik heb niet kunnen vinden waar ik dit kan aanpassen buiten je toestel in DND of Stil te zetten, maar dat doe ik liever niet altijd vanwege redenen. Als iemand een oplossing heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoullo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 18:02
Ik heb sinds de update naar Miui 10 dat Spotify wel werkt, maar na een tijdje op de achtergrond spelen kan ik nog wel kan pauzeren, maar niet meer kan zoeken binnen Spotify. Lijkt wel of ik dan ben uitgelogd. Als ik Spotify dan helemaal af sluit en op start werkt alles als normaal.
Komen anderen dit ook tegen? En weet iemand een oplossing?
Ik heb er al veel naar gezocht, app ge/deïnstalleerd, volledige clean install van Miui, niets helpt.

[ Voor 0% gewijzigd door raoullo op 11-11-2018 15:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Vandaag maar eens geüpdate naar MIUI 10. De hoop was hierbij dat ik met een frisse start wellicht wat meer batterij over zou houden aan het einde aan de dag.

Helaas loop ik nu wel tegen een paar probleempjes aan die ik voorheen niet had. Ik leefde op een miui 8.2(precieze versie is een gokje) rom van xiaomi.eu. Nu heb ik de Global MIUI 10 rom, 10.0.1.0 stable.
Ik kan Netflix niet meer vinden in de playstore, evenals mijn geliefde mobiel betalen app van de Regiobank. In dit forum lees ik bij het zoeken naar Netflix vooral dat het op Global roms juist wél zou moeten werken.

Weet iemand of hier iets aan te doen valt? Deze apps missen is voor mij toch wel een dealbreker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
pieterbas99 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:10:
Vandaag maar eens geüpdate naar MIUI 10. De hoop was hierbij dat ik met een frisse start wellicht wat meer batterij over zou houden aan het einde aan de dag.

Helaas loop ik nu wel tegen een paar probleempjes aan die ik voorheen niet had. Ik leefde op een miui 8.2(precieze versie is een gokje) rom van xiaomi.eu. Nu heb ik de Global MIUI 10 rom, 10.0.1.0 stable.
Ik kan Netflix niet meer vinden in de playstore, evenals mijn geliefde mobiel betalen app van de Regiobank. In dit forum lees ik bij het zoeken naar Netflix vooral dat het op Global roms juist wél zou moeten werken.

Weet iemand of hier iets aan te doen valt? Deze apps missen is voor mij toch wel een dealbreker..
Download op internet ergens de Netflix apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
groggy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:28:
[...]

Download op internet ergens de Netflix apk
Thx, ga ik doen. Zal de regiobank eens contacteren voor die app van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@pieterbas99 Niettemin vreemd. Ik heb het net zelf nog even bekeken maar voor mij staat Netflix gewoon in de Play Store. Zelfde MiUI versie als jij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Weemism schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:44:
@pieterbas99 Niettemin vreemd. Ik heb het net zelf nog even bekeken maar voor mij staat Netflix gewoon in de Play Store. Zelfde MiUI versie als jij ook.
Ik kon na een update van miui de netflix app niet meer updaten en deze werd dan ook na een tijdje onbruikbaar.. heb toen maar de laatste versie van apk mirror geplukt maar dit was ook vreemd voor mij,

HOI.

• Bugs3
Gezien deze problemen met de Mi A1:

nieuws: Bezitters Xiaomi Mi A1 klagen over ontbrekende 4g na Android 9-upgrade

Is het verstandig om, als de OTA update in Q1 voor de stable versie voor Android 9 komt, deze meteen te updaten of is afwachten beter? Als provider heb ik Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Bugs3 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:49:
Gezien deze problemen met de Mi A1:

nieuws: Bezitters Xiaomi Mi A1 klagen over ontbrekende 4g na Android 9-upgrade

Is het verstandig om, als de OTA update in Q1 voor de stable versie voor Android 9 komt, deze meteen te updaten of is afwachten beter? Als provider heb ik Vodafone.
Ik neem aan dat dit specifieke probleem tegen die tijd wel verholpen zal zijn, maar het is sowieso nooit verkeerd even te wachten met het installeren van een OTA update als deze tot duidelijk is dat andere gebruikers er geen problemen mee ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
Inmiddels heb ik de Mi6 anderhalf jaar tot volle tevredenheid in gebruik. Voor m'n gevoel wil ik er nog wel anderhalf jaar mee doen. Ware het niet dat de USB-C aansluiting "moeilijk" doet. Het is iedere keer weer een gepriegel om de oplaadkabel goed er in te krijgen zodat hij oplaadt.

Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben? Zou er wat aan te doen zijn?
Het ligt niet aan de kabel want ik heb het met meerdere kabels....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:02

Wirehub

Blaat

Bugs3 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:52:
Inmiddels heb ik de Mi6 anderhalf jaar tot volle tevredenheid in gebruik. Voor m'n gevoel wil ik er nog wel anderhalf jaar mee doen. Ware het niet dat de USB-C aansluiting "moeilijk" doet. Het is iedere keer weer een gepriegel om de oplaadkabel goed er in te krijgen zodat hij oplaadt.

dat had ik ook, check even of er geen vuil (stof of pluitsjes) is de poort zit , dit zorgt voor een kleine blokkade. Bij mij even met naaldje geprobeerd toen en er zat best wat tussen /rondom .

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Ik herken dat ook en volgens mij had ik dat al na een jaar ofzo. Ik moet nog eens bekijken of de poort wel vrij is van stof. De USB kabel kan er soms snel uitvallen, alsof hij geen grip heeft.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
Wirehub schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:04:
[...]

dat had ik ook, check even of er geen vuil (stof of pluitsjes) is de poort zit , dit zorgt voor een kleine blokkade. Bij mij even met naaldje geprobeerd toen en er zat best wat tussen /rondom .
Ga ik ff nakijken. Bedankt voor de tip!
Kiswum schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:12:
[...]

Ik herken dat ook en volgens mij had ik dat al na een jaar ofzo. Ik moet nog eens bekijken of de poort wel vrij is van stof. De USB kabel kan er soms snel uitvallen, alsof hij geen grip heeft.
Na een jaar al? En je krijgt het nog steeds voor elkaar om het (hoe dan ook) op te laden? Inderdaad voelt het alsof hij geen grip heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bugs3 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:23:

[...]

Na een jaar al? En je krijgt het nog steeds voor elkaar om het (hoe dan ook) op te laden? Inderdaad voelt het alsof hij geen grip heeft..
Ja zoiets, maar ik heb de telefoon de laatste 6 maanden niet meer zoveel gebruikt doordat ik een andere telefoon heb. Ik wilde hem eigenlijk nog wel voorzien van een review en daarna in de verkoop doen. Mijn zeer oude Mi2 heeft het wat erger, maar met de juiste kabel kan ik die prima opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik heb er alleen last mee met een third party kabeltje, de originele USB-C stekker zit na ruim anderhalf jaar gebruik nog stevig als op dag 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:19
@Bugs3 Had ik ook. Met een veiligheidsspeld haalde ik er heel wat pluis uit en daarna was het weer veel beter. Ongeveer een jaar in gebruik en bijna altijd in de broekzak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Bij mij kwam er ook een 1mm dikke ring stof uit de USB-C connector. Laadt weer als een zonnetje!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugs3
Inmiddels heb ik de naald ook ter hand genomen en er kwam inderdaad een grote hoeveelheid pluisjes los. En het toestel kan ik weer zonder gepiel aan de lader doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Zijn er meer mensen die ook last hebben van een vingerscanner die het na een paar weken niet meer doet todat ik opnieuw de vingers verwijder en toevoeg? Ik begin het een beetje zat te worden en zo snel zullen mijn afdrukken niet veranderen toch? :+ Ik zit eraan te denken om lineage er is op te zetten om te kijken of het een software fout is.. zo niet dan heb is het de hardware (en gaat garantie in china wel een ding worden..?)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@Bananenspin Nope, ik heb het toestel sinds juni 2017 doorlopend in gebruik gehad (sinds deze week overgestapt op de Mi Mix 3), maar nooit problemen gehad met de vingerafdrukscanner i.c.m. de originele Xiaomi Global Rom. Lijkt dus geen softwareissue, hoewel ik ook niet zou weten hoe dit specifieke probleem a.g.v. een hardwareprobleem zou kunnen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Heb de telefoon ook al zo'n anderhalf jaar in gebruik en het is iets wat de afgelopen maanden steeds een erger probleem lijkt te worden. Ik hoop toch echt dat het een software foutje is en dat een reset of lineage OS installantie dit verhelpen.. to be continued!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
Ik heb ook geen enkel probleem met de vingerscanner. Mi6 is in gebruik sinds juli 2017 en gebruik de originele Miui global ROM.
Heb je de problemen ook bij apps als PayPal en DigiD? Mits je daar vingerscanner als verificatie ingesteld hebt staan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Bugs3 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:22:
Ik heb ook geen enkel probleem met de vingerscanner. Mi6 is in gebruik sinds juli 2017 en gebruik de originele Miui global ROM.
Heb je de problemen ook bij apps als PayPal en DigiD? Mits je daar vingerscanner als verificatie ingesteld hebt staan natuurlijk.
Ja en nu helaas met nieuwe rom gaat het ook alweer minder.. het lijkt zodra ik lastpas open, daar de vingerscan gebruik dat alles daarna ook niet gepakt meer word.. Ik moet dit nog even echt uitsluiten maar begin van de avond deed ie het prima en nu krijg ik hem niet eens meer unlocked (dat is nog het meest irritant!)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Deze week een update gekregen naar MIUI Global 10.2.1.0 OCAMIXM.
Hier en daar kleine verbeteringen maar niets speciaals. Het patch level is 2018-11-01
Blijkbaar wordt deze nu nog zeer gelimiteerd uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Ondertussen is V10.3.1.0 OCAMIXM uitgebracht. Het patch level is Maart 2019 8)
Mijn notifications en status bar zijn nu standaard met zwarte achtergrond in plaats van wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Via XDA zag ik dat de Global build voor de Mi 6 beschikbaar is inclusief Android 9. Zoals zij terecht aangeven, het is een vroege beta en wees ervan bewust dat je je data vooraf moet backuppen voordat je verder gaat! Je zal zien dat het opslaan van je data echt nodig is.
https://www.xda-developer...6-first-android-pie-beta/

Installatie Android 9 op Mi 6 (2017)
Bij het installeren van de nieuwste versie liep ik tegen het feit aan dat ik geen Beta lid ben van Miui, waardoor ik het installatiebestand niet vanuit Android kon installeren.

De volgende stap is in de upgrade gewoon via de Recovery te doen.

Doordat ik op de officiële beta release van Xiaomi zit, was de Recovery terug naar de standaard gezet, waarbij je geen rom's kunt installeren.
Ok, dat wordt dus gewoon een kwestie van TWRP installeren (toestel had ik 2 jaar geleden al unlocked) en daarmee opstarten. Vanuit TWRP ging ik naar het gedownloade bestand en installeerde deze nieuwe release.

Ik heb er daarna even voor gekozen om niets te wissen (geen cache, geen dalvik, geen data), gewoon om te bekijken of het tegenwoordig nog een grote impact heeft.
Het opstarten van de telefoon ging zonder problemen en ik zag dat Android 9 netjes was geïnstalleerd en dat er verder geen zichtbare verschillen zijn. Helaas kreeg ik al snel een foutmelding van Android en enkele seconden later werd de telefoon opnieuw opgestart waarbij ik direct in het originele Recovery terechtkwam.

In het menu heb ik er alsnog voor gekozen om de data te wissen waarna ik de telefoon weer normaal op kon starten.
Hierbij begin je met het instellen van je accesspoint, zodat je de telefoon daarna weer kunt gebruiken door in te loggen met Mi account. Doordat de telefoon is geïnstalleerd vanuit TWRP, zal je ook je Play Store account weer moeten koppelen.

Versie: Miui 10 Global 9.4.22 Beta
Android versie: 9 PKQ1.190118.001
Android patch: 2019-03-01

Screenshots van Android 9 op de Mi 6: https://www.instagram.com/kiswum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Kiswum schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:09:
Via XDA zag ik dat de Global build voor de Mi 6 beschikbaar is inclusief Android 9. Zoals zij terecht aangeven, het is een vroege beta en wees ervan bewust dat je je data vooraf moet backuppen voordat je verder gaat! Je zal zien dat het opslaan van je data echt nodig is.
https://www.xda-developer...6-first-android-pie-beta/

Installatie Android 9 op Mi 6 (2017)
Bij het installeren van de nieuwste versie liep ik tegen het feit aan dat ik geen Beta lid ben van Miui, waardoor ik het installatiebestand niet vanuit Android kon installeren.

De volgende stap is in de upgrade gewoon via de Recovery te doen.

Doordat ik op de officiële beta release van Xiaomi zit, was de Recovery terug naar de standaard gezet, waarbij je geen rom's kunt installeren.
Ok, dat wordt dus gewoon een kwestie van TWRP installeren (toestel had ik 2 jaar geleden al unlocked) en daarmee opstarten. Vanuit TWRP ging ik naar het gedownloade bestand en installeerde deze nieuwe release.

Ik heb er daarna even voor gekozen om niets te wissen (geen cache, geen dalvik, geen data), gewoon om te bekijken of het tegenwoordig nog een grote impact heeft.
Het opstarten van de telefoon ging zonder problemen en ik zag dat Android 9 netjes was geïnstalleerd en dat er verder geen zichtbare verschillen zijn. Helaas kreeg ik al snel een foutmelding van Android en enkele seconden later werd de telefoon opnieuw opgestart waarbij ik direct in het originele Recovery terechtkwam.

In het menu heb ik er alsnog voor gekozen om de data te wissen waarna ik de telefoon weer normaal op kon starten.
Hierbij begin je met het instellen van je accesspoint, zodat je de telefoon daarna weer kunt gebruiken door in te loggen met Mi account. Doordat de telefoon is geïnstalleerd vanuit TWRP, zal je ook je Play Store account weer moeten koppelen.

Versie: Miui 10 Global 9.4.22 Beta
Android versie: 9 PKQ1.190118.001
Android patch: 2019-03-01

Screenshots van Android 9 op de Mi 6: https://www.instagram.com/kiswum/
Ik heb gisteren zelf de weekly (9.4.25) met Android 9 van Xiaomi.eu geinstalleerd via een 'dirty flash'. Wel de cache en dalvik geleegd.

Totaal geen problemen ervaren. Toestel start prima op. Eerste bevindingen:
- Eigenlijk weinig verbeteringen. Ik zag in de settings wat nieuwe opties (zoals adaptive battery).
- Naar mijn idee is het accuverbruik iets hoger dan voorheen, maar hier valt na een dag nog weinig van te zeggen.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:19
Net wat raars meegemaakt. Ik was kennelijk vergeten te locken want ik voelde mijn telefoon warm worden in mijn broekzak. Inderdaad het scherm stond aan.

Daarna ff checken of ik geen rare dingen heb gedaan, berichten sturen enzo. maar mijn home knop deed het niet meer. Ik denk, dat vast een instelling ergens maar niks te vinden.

Uiteraard googlen en ik kom deze thread tegen. https://en.miui.com/thread-2948825-2-1.html
Allemaal mensen die van alles hebben geprobeerd en niks werkte.

Aan het eind zegt iemand, je moet uitlogen van je mi Account, telefoon opnieuw opstarten en dan werkt het weer. maar na dit advies is er niet meer gereageerd.

Ik dacht, waar slaat dat op, dat gaat echt niet werken. Maar wat denk je?!!! Toch wel!
Hoe verzin je het. Maar ben blij dat de knop het weer doet.

Misschien heeft iemand ooit hetzelfde probleem en dan kan hij hier dus de oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik heb het regelmatig met de xiaomi.eu rom. Opnieuw opstarten van de telefoon is genoeg.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken