Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30
Wellicht toeval, maar sinds de aanschaf van de Playstation 5 heb ik issues met een van mijn Tradfri outlet stopcontacten.

De stopcontact is aangesloten op een stekkerdoos met het volgende aangesloten:
  • Samsung QLED tv (165 Watt)
  • Samsung Soundbar (59 Watt)
  • Playstation 5 (200 Watt)
  • Nintendo Switch (15 Watt)
  • KPN box (15 Watt)
  • Switch (onbekend)
  • Tradfri E14 lampje
's Avonds als we de lampen uit doen, gaat deze stekker ook uit. We zorgen dan wel uiteraard dat alle apparaten uit of op standby staan.

's Ochtends springt deze automatisch weer aan op basis van timer of zonsopgang. Dit gaat veelal goed, maar sinds ik de PS5 er heb staan (kan toeval zijn) gaat ie niet altijd meer goed aan (vaak wel dus!). De outlet maakt dan een hard lawaai, geeft even stroom en vervolgens valt die stroom weg. Het lampje van de outlet blijft wel aan.
Net even los in een stopcontact gedaan en dan gaat het goed. Sluit ik alle apparaten weer aan gaat het ook goed, maar het kan zomaar morgen of volgende week weer raak zijn.
Volgens mij kan de Ikea outlet 3840 Watt aan en dat zou dus niet het probleem moeten zijn.
Het is ook niet zo dat als ie het goed doet en ik de PS5 actief gebruik dat ie dan uitvalt.

Hebben hier meer mensen last van? Of wat kan hier het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-09 17:00
(jarig!)
crimby schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:04:
Wellicht toeval, maar sinds de aanschaf van de Playstation 5 heb ik issues met een van mijn Tradfri outlet stopcontacten.

De stopcontact is aangesloten op een stekkerdoos met het volgende aangesloten:
  • Samsung QLED tv (165 Watt)
  • Samsung Soundbar (59 Watt)
  • Playstation 5 (200 Watt)
  • Nintendo Switch (15 Watt)
  • KPN box (15 Watt)
  • Switch (onbekend)
  • Tradfri E14 lampje
's Avonds als we de lampen uit doen, gaat deze stekker ook uit. We zorgen dan wel uiteraard dat alle apparaten uit of op standby staan.

's Ochtends springt deze automatisch weer aan op basis van timer of zonsopgang. Dit gaat veelal goed, maar sinds ik de PS5 er heb staan (kan toeval zijn) gaat ie niet altijd meer goed aan (vaak wel dus!). De outlet maakt dan een hard lawaai, geeft even stroom en vervolgens valt die stroom weg. Het lampje van de outlet blijft wel aan.
Net even los in een stopcontact gedaan en dan gaat het goed. Sluit ik alle apparaten weer aan gaat het ook goed, maar het kan zomaar morgen of volgende week weer raak zijn.
Volgens mij kan de Ikea outlet 3840 Watt aan en dat zou dus niet het probleem moeten zijn.
Het is ook niet zo dat als ie het goed doet en ik de PS5 actief gebruik dat ie dan uitvalt.

Het klinkt als inschakel piek problematiek, de meeste apparaten trekken meer stroom op het moment dat ze aan gaan, het zou best kunnen dat je PS5 bij het inschakelen hij kortstondig behoorlijk meer vermogen vraagt. Er is met de PS5 in ieder geval substantieel meer vermogen bij gekomen, ik zou het dus sowieso in die hoek zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
crimby schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:04:
Sinds wanneer ervaar je dit? Ik weet namelijk niet wanneer je die PS5 gekocht hebt ;)

Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik doe precies hetzelfde in mijn slaapkamer.
Ik heb een ochtend timer die alles aanzet op bepaald tijdstip.
Tijdens mijn kerstvakantie heb ik de Timer uitgezet en afgelopen zondag weer aangezet. Sindsdien gaat het niet meer aan op het tijdstip. (Al lees ik nu dat het bij jou soms nog wel werkt...)
Het werkt dan wel gewoon via de losse draadloze ikea schakelaar die ik er aan gekoppeld heb.
Ik heb de timer al verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar geen resultaat. Ik hoop dat de aankomende update over paar dagen het een schopje geeft.

Heb jij er niet ook een losse ikea schakelaar aan hangen? Die werkt dan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Ik heb sinds een paar dagen een elektrisch kacheltje op mijn werkkamer op mijn outlet schakelaar. Kacheltje is op de minimale stand volgens mij 750 watt en gaat 's ochtends keurig netjes aan, dus ik herken het probleem niet.

Piekspanning van alle apparaten zou wellicht kunnen, maar mijn kacheltje zal ook in 1x 750 watt vragen lijkt mij.

Wellicht een andere stekkerdoos proberen? Stekker van de PS5 er een tijdje 's avonds uit laten en weer insteken als je wilt gamen om te kijken of daar het probleem zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30
Mau_Maus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Sinds wanneer ervaar je dit? Ik weet namelijk niet wanneer je die PS5 gekocht hebt ;)

Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik doe precies hetzelfde in mijn slaapkamer.
Ik heb een ochtend timer die alles aanzet op bepaald tijdstip.
Tijdens mijn kerstvakantie heb ik de Timer uitgezet en afgelopen zondag weer aangezet. Sindsdien gaat het niet meer aan op het tijdstip. (Al lees ik nu dat het bij jou soms nog wel werkt...)
Het werkt dan wel gewoon via de losse draadloze ikea schakelaar die ik er aan gekoppeld heb.
Ik heb de timer al verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar geen resultaat. Ik hoop dat de aankomende update over paar dagen het een schopje geeft.

Heb jij er niet ook een losse ikea schakelaar aan hangen? Die werkt dan ook niet?
Sorry hehe, maar sinds december 2020 ervaar ik het. De PS5 is eind november aangeschaft en dat ging even goed en nu is het dus af en toe alsof ie overbelasting ervaart en dus uitvalt.
Bij mij doet de timers het allemaal goed (via Home Assistant) en de schakelaar switched dus, maar gaat vervolgens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:29:
Interessante update aanstaande...

code:
1
2
3
4
5
6
7
Release Version: 1.15.0
07th January 2021
New features and changes in Gateway: 1.13.19
[b]Support for Sunrise/Sunset as trigger for Timers[/b]
New features and changes in Accessories:
SILVERGLANS Driver & TRÅDFRI Bulb CWS3 (V-1.0.021).
New product.
... zou het dan toch eindelijk?
Heb handmatig toevallig de lampentimers hier in huis net alweer een kwartiertje opgeschoven.
F5 F5 F5 (op de app dan weliswaar, zal morgen vast wel binnenrollen die update maar de aankondiging zorgt al voor grote blij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

PalingDrone schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Heb handmatig toevallig de lampentimers hier in huis net alweer een kwartiertje opgeschoven.
F5 F5 F5 (op de app dan weliswaar, zal morgen vast wel binnenrollen die update maar de aankondiging zorgt al voor grote blij)
Als je je woonplaats dan in kunt vullen is het wel geinig. Niet als je keuze hebt uit Amsterdam.... en that's it.

We gaan het zien.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:32:
[...]

Als je je woonplaats dan in kunt vullen is het wel geinig. Niet als je keuze hebt uit Amsterdam.... en that's it.

We gaan het zien.
Amsterdam + of - een kleine offset zou wel aardig zijn (al ben ik met Amsterdam ook best tevreden, woon daar vlak bij, staat je huis in Enschede dan is het een ander verhaal)
Verwacht wel dat het zoiets zal zijn, de meeste mensen willen hun verlichting toch iets eerder aan hebben staan dan pas wanneer de zon achter de kim verdwijnt.

[ Voor 16% gewijzigd door PalingDrone op 08-01-2021 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
PalingDrone schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Duurt meestal een dag of 5 dat de update binnenkomt. Dit is van een soort beta channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Duurt meestal een dag of 5 dat de update binnenkomt. Dit is van een soort beta channel.
Oja, helemaal vergeten dat de release date van de software vaak een week eerder is dan dat wij hem krijgen voorgeschoteld, dan F5 ik voorlopig maar ff dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
ik heb geprobeerd Osram Gu5.3 smart+ spotjes aan mijn tradfri hub te koppelen en dat leek geslaagd, maar de hub lijkt elke keer de verbinding kwijt te raken met de spotjes, en de spotjes gaan soms ook knipperen.
Zou dit een probleem zijn met de zigbee standaard die osram gebruikt of kan het iets anders zijn?
Ik wilde graag 12 volt lampen maar als het zo'n drama is moet ik misschien toch voor 220 volt lampen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zouden ze met nieuw product de GU10 345 Lumen bedoelen?

9 kleuren, spectrum wit en dimbaar. € 14,95

Ik heb wel interesse. Ik heb nu 3 spotjes met wit spectrum hangen in de overkapping en een cadeaubon t.w.v. € 50 waar ik nog geen bestemming voor weet. Nu ontbreekt bij mij de behoefte om de verlichting in de overkapping van kleuren te voorzien maar ja, het kan..... :Y

[ Voor 69% gewijzigd door GerCor op 09-01-2021 15:04 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-08 18:02
Helaas is twee dagen ook geen verbinding met de hub, ik lees dat vele dit hebben. IKEA benaderen?

Action lampen geen hub nodig en werkt ff beter. Ik heb beide in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Gast schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:57:
Helaas is twee dagen ook geen verbinding met de hub, ik lees dat vele dit hebben. IKEA benaderen?

Action lampen geen hub nodig en werkt ff beter. Ik heb beide in huis.
Je wil niet veel lampen zonder hub, die nemen allemaal een los ip-adres op je wifi in, terwijl een hub er maar 1 gebruikt.
Ik heb nergens last van, alles werkt naar behoren.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:05
Serena schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:02:
[...]

Je wil niet veel lampen zonder hub, die nemen allemaal een los ip-adres op je wifi in, terwijl een hub er maar 1 gebruikt.
Ik heb nergens last van, alles werkt naar behoren.
Met standaard /24 heb je 255 ip adressen beschikbaar in je LAN. Kun je behoorlijk wat lampen mee ophangen. Niet echt een probleem dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
hpmkruit schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Met standaard /24 heb je 255 ip adressen beschikbaar in je LAN. Kun je behoorlijk wat lampen mee ophangen. Niet echt een probleem dus.
Is zo, maar het wordt er allemaal zo heerlijk traag van. Nee dank je. Alles wat ik kan bekabelen wordt ook bekabeld, scheelt allemaal in belasting van je wifi.
Het is maar waar je het voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik had begrepen dat de lampen via het Zigbee protocol werken. Voor Ikea lampen heb je ook geen hub nodig. Die zijn gekoppeld aan een dimmer/aan-uitschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Ikea lampen werken via zigbee. Ging over de Lidl lampen. Dat is rebranded Tuya en werkt via Wi-Fi volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
hpmkruit schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:30:
Ikea lampen werken via zigbee. Ging over de Lidl lampen. Dat is rebranded Tuya en werkt via Wi-Fi volgens mij.
Die Lidl-lampen werken ook middels Zigbee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

hpmkruit schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:30:
Je schrijft 'Action lampen' verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Excuus, had andere merk in mijn hoofd zitten en overheen gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13
Mau_Maus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:29:
Interessante update aanstaande...

code:
1
2
3
4
5
6
7
Release Version: 1.15.0
07th January 2021
New features and changes in Gateway: 1.13.19
Support for Sunrise/Sunset as trigger for Timers
New features and changes in Accessories:
SILVERGLANS Driver & TRÅDFRI Bulb CWS3 (V-1.0.021).
New product.
De update 1.13.19 is binnen op de hub maar de sunrise/sunset optie bij timers is nog niet zichtbaar. mogelijk dat hier een app update voor nodig is vanuit de play-/ appstore. deze zit voor mij nog op 1.12.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54

mno

Ik zoek een ledstrip (RGB + warm wit) met Zigbee ondersteuning die ik kan koppelen aan mijn Tradfri hub. Mijn Tradfri hub is gekoppeld met Alexa. Heeft iemand ervaringen met een goede ledstrip (naast Philips)?

Gewoon rösti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

GerCor schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:36:
Zouden ze met nieuw product de GU10 345 Lumen bedoelen?

9 kleuren, spectrum wit en dimbaar. € 14,95

Ik heb wel interesse. Ik heb nu 3 spotjes met wit spectrum hangen in de overkapping en een cadeaubon t.w.v. € 50 waar ik nog geen bestemming voor weet. Nu ontbreekt bij mij de behoefte om de verlichting in de overkapping van kleuren te voorzien maar ja, het kan..... :Y
Die lampen waren een paar weken geleden al verkrijgbaar in de winkel, nu ook online: https://www.ikea.com/nl/n...en-wit-spectrum-80439228/

Heb er hier al drie hangen op mijn werkkamer..Overigens zijn de 9 kleuren een limitatie van de ikea app; Met andere apps kun je ze alle kleuren van de regenboog laten worden..

Op het moment zijn er twee al twintig minuten aan het knipperen, vanwege de update. Heb het idee dat er ergens iets niet goed gaat.. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Roel op 12-01-2021 08:27 ]

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb ook iets merkwaardig. Ik heb een bewegingsssensor in de gang. Die stuurt de lamp in de hal aan. En ik heb een buitenlamp met een Routine aangemaakt in Google Home. Als ik beide lampen in de ruimte/kamer 'hal' doe, wordt de buitenlamp ook aangestuurd. Terwijl die niet gekoppeld is aan de sensor. Haal ik de buitenlamp uit de ruimte/kamer, dan reageert de buitenlamp niet op de sensor. Wel zitten ze beide op dezelfde afstandsbediening. Ik heb al gezocht, want in de Homekit app van Apple kun je zones maken, of ik zones tegenkom in de IKEA app of Google Home app maar kan het daar niet vinden.

Geen ramp want gewoon een extra ruimte/kamer gemaakt voor de buitenlamp maar het blijft spoorzoeken soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:07

oscarwashere

"Very nice"

GerCor schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:23:
Ik heb ook iets merkwaardig. Ik heb een bewegingsssensor in de gang. Die stuurt de lamp in de hal aan. En ik heb een buitenlamp met een Routine aangemaakt in Google Home. Als ik beide lampen in de ruimte/kamer 'hal' doe, wordt de buitenlamp ook aangestuurd. Terwijl die niet gekoppeld is aan de sensor. Haal ik de buitenlamp uit de ruimte/kamer, dan reageert de buitenlamp niet op de sensor. Wel zitten ze beide op dezelfde afstandsbediening. Ik heb al gezocht, want in de Homekit app van Apple kun je zones maken, of ik zones tegenkom in de IKEA app of Google Home app maar kan het daar niet vinden.

Geen ramp want gewoon een extra ruimte/kamer gemaakt voor de buitenlamp maar het blijft spoorzoeken soms.
De Google Home app groepeert inderdaad automatisch apparaten van hetzelfde type die zich in dezelfde ruimte bevinden. Leuk als je een rij van meerdere plafondspots hebt, maar je wil niet elke keer alle lampen in je woonkamer aan. Je moet dan doorklikken op de apparaatgroep voordat je ze individueel kan bedienen. De enige manier om dit te voorkomen, is de apparaten als verschillende types aanmerken, of ze elk in hun eigen virtuele ruimte plaatsen. Die ruimtes moet je dus eigenlijk maar zien als groepen/zones, alleen kan elk apparaat maar in 1 groep dus je kan er weinig mee spelen binnen Google Home. Het blijft voor mij dan ook sneller om elke lamp apart te bedienen, dan heb ik tenminste altijd aan/uit wat ik wil.

Wellicht dat een app als IFTTT uitkomst biedt, daarmee kan je zelf triggers en reacties instellen. Ik weet alleen niet of je ook meerdere reacties uit 1 trigger kan krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 12-01-2021 11:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
sweetdude schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:04:
[...]

De update 1.13.19 is binnen op de hub maar de sunrise/sunset optie bij timers is nog niet zichtbaar. mogelijk dat hier een app update voor nodig is vanuit de play-/ appstore. deze zit voor mij nog op 1.12.1
App update is beschikbaar met sunrise/sunset optie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3zW7ZF5mbLiMeneQkcLlv7SKAU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yUbEJDXE0BlekujMES8w1yF6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ChiMan op 12-01-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ChiMan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:37:
[...]

App update is beschikbaar met sunrise/sunset optie :)

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd. Ik kon geen plaats/land kiezen, maar moest mijn locatie ervoor aanzetten.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

oscarwashere schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:59:
[...]

De Google Home app groepeert inderdaad automatisch apparaten van hetzelfde type die zich in dezelfde ruimte bevinden. Leuk als je een rij van meerdere plafondspots hebt, maar je wil niet elke keer alle lampen in je woonkamer aan. Je moet dan doorklikken op de apparaatgroep voordat je ze individueel kan bedienen. De enige manier om dit te voorkomen, is de apparaten als verschillende types aanmerken, of ze elk in hun eigen virtuele ruimte plaatsen. Die ruimtes moet je dus eigenlijk maar zien als groepen/zones, alleen kan elk apparaat maar in 1 groep dus je kan er weinig mee spelen binnen Google Home. Het blijft voor mij dan ook sneller om elke lamp apart te bedienen, dan heb ik tenminste altijd aan/uit wat ik wil.

Wellicht dat een app als IFTTT uitkomst biedt, daarmee kan je zelf triggers en reacties instellen. Ik weet alleen niet of je ook meerdere reacties uit 1 trigger kan krijgen.
Dat is in de IKEA app ook zo. Ik heb een kamer 'overkapping' en daar zitten 5 lampen in. 3 spotjes en 2 hanglampen. Die kan ik in een keer allemaal in-uitschakelen of individueel benaderen. Ik heb in Routines een routine aangemaakt voor de spotjes. Dan moet ik bij die routine aangegeven welke lampen in- en uitgeschakeld moeten worden.

Maar wat ik heb bij de buitenlamp en de lamp in de gang. Ik heb de lamp in de gang gekoppeld aan de lichtsensor. De buitenlamp niet. Maar als ik de buitenlamp in de kamer van de lamp in de gang doe, dan gaat die buitenlamp ook aan en uit want reageert op de sensor.

En als ik jouw uitleg begrijp. Als ik de 2 hanglampen in de overkapping ook in de kamer van de lamp in de gang doe, ze ook reageren op de lichtsensor in de gang. Want dat zijn hetzelfde type lampen (E27) als die in de gang en buitenlamp.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 12-01-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:07

oscarwashere

"Very nice"

GerCor schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:07:
En als ik jouw uitleg begrijp. Als ik de 2 hanglampen in de overkapping ook in de kamer van de lamp in de gang doe, ze ook reageren op de lichtsensor in de gang. Want dat zijn hetzelfde type lampen als die in de gang en buitenlamp.
Ik weet niet precies hoe het werkt met een sensor, want die heb ik zelf niet, maar ik kan mij voorstellen dat het inderdaad zo zou werken. Echter met apparaattype bedoel ik niet het daadwerkelijke 'producttype' zoals de fabrikant deze aanduidt, maar het type zoals je het apparaat zelf hebt aangeduidt in de Google Home app. Als ik twee apparaten precies zo instel zoals in onderstaande afbeelding (is screenshot Google Home app, apparaatinstellingen), worden ze niet alleen samen in die ruimte weergegeven maar ook gebundeld onder 1 trigger/knop, vermoedelijk neemt de sensor dit over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbcsDTNAIBMY830fpgcX8_tcIW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRzgb3UlJP8iCS4xX4IVylFT.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf wil ik dat niet, dus ik heb mijn andere lamp niet aangeduid als apparaattype 'Lamp' maar als 'Schakelaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

oscarwashere schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Ik weet niet precies hoe het werkt met een sensor, want die heb ik zelf niet, maar ik kan mij voorstellen dat het inderdaad zo zou werken. Echter met apparaattype bedoel ik niet het daadwerkelijke 'producttype' zoals de fabrikant deze aanduidt, maar het type zoals je het apparaat zelf hebt aangeduidt in de Google Home app. Als ik twee apparaten precies zo instel zoals in onderstaande afbeelding (is screenshot Google Home app, apparaatinstellingen), worden ze niet alleen samen in die ruimte weergegeven maar ook gebundeld onder 1 trigger/knop, vermoedelijk neemt de sensor dit over.

[Afbeelding]

Zelf wil ik dat niet, dus ik heb mijn andere lamp niet aangeduid als apparaattype 'Lamp' maar als 'Schakelaar'.
Oké. Duidelijk(er) 👍

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 12-01-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 12-01-2021 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Ik ga even reageren op voorgaande berichten.
ALLES wat in de Ikea app in één ruimte staat waar ook een schakelaar (lees dimmer, sensor, lichtknop) in zit, wordt tegelijk geschakeld.
Wil je dit niet zul je dus dingen in aparte ruimtes moeten zetten. Ik heb bijvoorbeeld een stekker achter mijn droger in de schuur, ik wil niet dat die aan of uit gaat als ik het licht bedien. Dus die heb ik in een andere ruimte (Schuur 2) gezet.
In de andere apps, Google, HomeKit, kun je die dingen prima allemaal in 1 ruimte zetten, de schakelaars doen namelijk niet mee.
Dus in Ikea meer ruimtes aanmaken, in Google/Woning de juiste ruimtes aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
KabouterSuper schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Ik ben benieuwd. Ik kon geen plaats/land kiezen, maar moest mijn locatie ervoor aanzetten.
Da's wel de makkelijkste implementatie voor deze functie, opkomst/ondergang keurig met een offsetmogelijkheid van een kwartiertje (of meer) eerder of later.
Ziet er prima uit en ben er blij mee, automatiseren en dan nog iedere keer handmatig tijden moeten veranderen ging wel vervelen.
Je kan bij de timer starttijd (en stoptijd uiteraard) kiezen voor de klok, zonsopkomst op je locatie of de zonsondergang.
Over een stevig uurtje weten we hoe en of het ook daadwerkelijk werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:03

rammes

koekebakker 1e klas

PalingDrone schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:38:
[...]

Da's wel de makkelijkste implementatie voor deze functie, opkomst/ondergang keurig met een offsetmogelijkheid van een kwartiertje (of meer) eerder of later.
Ziet er prima uit en ben er blij mee, automatiseren en dan nog iedere keer handmatig tijden moeten veranderen ging wel vervelen.
Je kan bij de timer starttijd (en stoptijd uiteraard) kiezen voor de klok, zonsopkomst op je locatie of de zonsondergang.
Over een stevig uurtje weten we hoe en of het ook daadwerkelijk werkt.
werkt als een zonnetje!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:54

TYZ

Ikea heeft het zonsopkomst/zonsondergang-gestuurd schakelen meteen beter begrepen dan Hue. In de Home Smart app kun je nl. ook apparaten áánzetten bij zonsopkomst (en uitzetten bij zonsondergang). Hue schijnt niet te snappen dat je sommige apparaten/lampen juist overdag áán wilt hebben.

Plus dat je per timer, zelfs per schakelpunt, kunt instellen hoeveel voor/na zonsopkomst/zonsondergang je wilt schakelen. Daar had ik tot gisteren Google Home nog voor nodig...

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

TYZ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:49:
Plus dat je per timer, zelfs per schakelpunt, kunt instellen hoeveel voor/na zonsopkomst/zonsondergang je wilt schakelen. Daar had ik tot gisteren Google Home nog voor nodig...
O. Dat 'tabblad' had ik nog niet eens gezien in de Google Home app.

Weer wat geleerd. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:44

aawe mwan

Wat ook leuk is:

com2,1ghz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:52:
[...]
Weet je dat echt zeker? Ik zie in ieder geval 3 standen voor de timer. Die 1 minuut zou ideaal geweest zijn voor mij in de gang.
Ik heb zelf al langer die bewegingsmelders en destijds wilde ik uitproberen wat voor mij de prettigste timerstand was. Ik heb daarom het wieltje tussen twee standen in gezet. Dat werkte ook wel, maar ik merkte dat de exacte stand niet uitmaakt, omdat de bewegingsmelder altijd precies een van de aangegeven timerstanden pakte!

Toch zit er achter dit wieltje fysiek niet een schakelaar, maar een potentiometer. Dat is te zien op teardowns. Voor mij raar, maar ik ontdekte dat dit tegenwoordig een normale ontwerpoplossing is in de microcontroller wereld: op deze manier zijn minder pootjes op de microcontroller nodig en dat schijnt goedkoper te zijn.

Dus het is geen schakelaar, maar het werkt softwarematig wel als een schakelaar.
Theoretisch kunnen ze met een software update dat gedrag aanpassen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-08 09:29
Ik zou graag de volgende situatie willen:

Slimme rolgordijnen van IKEA die omlaag gaan bij zonsondergang en omhoog gaan bij zonsopgang

Een knop naast mijn bed die er voor zorgt dat de rolgordijnen bij de eerstvolgende zonsopgang niet omhoog gaan.

Hoe zou ik dit kunnen realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

stekkercontact schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:28:

Slimme rolgordijnen van IKEA die omlaag gaan bij zonsondergang en omhoog gaan bij zonsopgang

Een knop naast mijn bed die er voor zorgt dat de rolgordijnen bij de eerstvolgende zonsopgang niet omhoog gaan.

Dat geef je op in de software. Waarom moet je daar een knop voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

GerCor schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:01:
[...]

Dat geef je op in de software. Waarom moet je daar een knop voor hebben?
Een voorwaarde instellen om zo ervoor te zorgen dat de rolgordijn niet omhoog gaat als hij dat wil.

Denk dat je zoiets met Domoticz of Home Assistant wel kan regelen. Weet niet of de ikea rolgordijnen erin werken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende: De afgelopen maanden heb ik steeds vaker dat lampen hun verbinding met de hub verliezen. Als ik de stroom van de disconnected lampen haal en er weer op doe, zijn ze per direct weer beschikbaar voor de hub. En als ik ze dan een paar keer via de app aan en uit doe, reageren ze niet meer en worden ze grijs. Het aantal keer dat ik ze succesvol kan aansturen lijkt steeds kleiner te worden. Het zijn steeds de zelfde lampen die problemen geven, een stuk of 4 van de 16.

Ik heb ze al eens gereset en opnieuw toegevoegd, maar dat lijkt niet te helpen. De lampen blijven wel goed reageren op een remote die je direct met de lamp koppelt.

Iemand een idee wat ik nog kan doen, los van de lamp in z'n geheel vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Quad schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Een voorwaarde instellen om zo ervoor te zorgen dat de rolgordijn niet omhoog gaat als hij dat wil.

Denk dat je zoiets met Domoticz of Home Assistant wel kan regelen. Weet niet of de ikea rolgordijnen erin werken.
Vooropgesteld, ik heb die rolgordijnen niet maar het aansturen van de rolgordijnen zal wel op dezelfde manier gaan als bij de lampen. Daar geef je op wanneer de lamp ingeschakeld moet worden en wanneer uitgeschakeld. Dus als je opgeeft dat de lamp ingeschakeld moet worden bij zonsondergang maar je geeft niet op dat de lamp uitgeschakeld moet worden bij zonsopgang dan blijft de lamp gewoon aan. M.a.w. je stelt geen voorwaarde in dat het rolgordijn niet omhoog gaat maar je stelt niks in. Dan gebeurt er ook niks.

Dus. Je stelt in. Maandag rolgordijn omlaag bij zonsondergang. Dinsdag rolgordijn omhoog bij zonsopgang. Dinsdag rolgordijn omlaag bij zonsondergang. Woensdag..... stel je niks in. Rolgordijn blijft omlaag en bedien je met bijgeleverde afstandsbediening.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 16-01-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hobbit13 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:24:
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende: De afgelopen maanden heb ik steeds vaker dat lampen hun verbinding met de hub verliezen. Als ik de stroom van de disconnected lampen haal en er weer op doe, zijn ze per direct weer beschikbaar voor de hub. En als ik ze dan een paar keer via de app aan en uit doe, reageren ze niet meer en worden ze grijs. Het aantal keer dat ik ze succesvol kan aansturen lijkt steeds kleiner te worden. Het zijn steeds de zelfde lampen die problemen geven, een stuk of 4 van de 16.

Ik heb ze al eens gereset en opnieuw toegevoegd, maar dat lijkt niet te helpen. De lampen blijven wel goed reageren op een remote die je direct met de lamp koppelt.

Iemand een idee wat ik nog kan doen, los van de lamp in z'n geheel vervangen?
Ligt je hub vlak naast je router?
Mocht dat zo zijn dan kan je eens proberen je hub op een grotere afstand dan 50 cm van je router te leggen. dat loste hier alle bereikbaarheidsklachten via de app op.
Zeker omdat de connectie tussen schakelaar en lamp wel blijft bestaan zou ik het in die richting zoeken voordat je lampen gaat vervangen.
De router blaast op 2,4 GHz makkelijk het rf signaal van de hub op diezelfde frequentie weg waardoor lampen geen contact meer kunnen maken met de hub, leg je ze wat verder van elkaar af dan storen ze mekaar niet zo makkelijk meer.
Puur iets om te proberen, geen idee waarom je andere lampen wel blijven werken en deze 4 niet maar de combinatie hard blazend wifi ding op 2,4 GHz en Tradfri kan elkaar dus soms bijten is mijn ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 16-01-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
stekkercontact schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:28:

Een tradfri stekker tussen je rolgordijn en je stopcontact doen. Zo kan je de stroom van je rolgordijn afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

KabouterSuper schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Een tradfri stekker tussen je rolgordijn en je stopcontact doen. Zo kan je de stroom van je rolgordijn afhalen.
De rolgordijnen maken gebruik van batterijen.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 16-01-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:34:
[...]

De rolgordijnen maken gebruik van batterijen.
Oeps....was ervan uit gegaan dat er ergens een stopcontact nodig was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Voor wie moeite heeft om de IKEA spotjes te resetten.....
Alles geprobeerd, echt een hel. Maar uiteindelijk na veel googlen het antwoord.

6x aan/uit, 7e keer aanlaten. Dat is niets nieuws.... MAAR:
Ze moeten heel kort aan (praktisch een lichtflits, niet langer)...
En dan wat langer uit (seconde)

Op die manier kon ik ein-de-lijk mijn spotjes resetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebboking
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-07 09:11
De snelkoppelknop (`403.563.81`) staat op IKEA.nl! De product pagina bestaat nog niet, maar in je mandje doen lukt wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
PalingDrone schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:14:
[...]

Ligt je hub vlak naast je router?
Mocht dat zo zijn dan kan je eens proberen je hub op een grotere afstand dan 50 cm van je router te leggen. dat loste hier alle bereikbaarheidsklachten via de app op.
Afstand is nu ca 80cm vanaf twee WiFi routers (het accesspoint in m'n KPN Box en een node van het mesh netwerk.

Ik zal eens kijken of ik de Hub op een andere plek kan hangen, hangt nu in de meterkast, daar zijn natuurlijk heel veel draden e.d. die als een Faraday kooi zouden kunnen werken.

Door de toevoeging van Sunset/Sunrise kan ik m'n verlichting nu ook volledig met de Ikea App aansturen. Ik heb een koppeling naar Home Assistant, puur voor de events sunset / sunrise. Wie weet draait het ook betrouwbaarder als ik Home Assistant uit de dagelijkse regeling haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Nu online
ik heb recent 2 niet tradfri Yphix zigbee inbouw dimmers gekocht en geinstalleerd voor 2 'domme' led plafond lampen. Inbouwen en koppelen in de Ikea app werkt prima en zijn van daaruit ook prima te besturen en op te nemen in schema's. Helaas zijn deze dimmers niet compatible met homekit (wel met google home en alexa, maar die gebruik ik niet).

Nu was ik nog op zoek naar een mooi alternatief voor de muurschakelaars. Zijn er zigbee muurschakelaars die je op de plek van de gewone aan/uit schakelaar kunt plaatsen die compatible zijn met ikea tradfri - en dan vooral dat ze in de app zichtbaar worden en je ze eenvoudig kunt toekennen aan een kamer/ groep lampen?
Dit om de lampen ook zonder telefoon vanaf een logische plek te kunnen bedienen. En ja, ik heb de DIY oplossingen gezien met een modificatie van de ronde ikea remotes, maar dat is eigenlijk een niet wensbaar alternatief.

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkercontact
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-08 09:29
Ik vind het jammer dat zoveel zogenaamd slimme apparaten in werkelijkheid helemaal niet zo handig zijn. Indien je afwijkt van je standaardroutine lijkt er geen mogelijkheid te zijn om de apparaten hier eenvoudig op aan te passen.

Neem mijn vorige vraag als voorbeeld:

Rolgordijnen van IKEA automatisch omlaag bij zonsopgang en omhoog om 7.30u in de ochtend.

Dit schema zal voor mij prima werken 90% van de ochtenden.

Echter: Af en toe wil ik niet om 7.30u opstaan maar maak ik het wat later. Bijvoorbeeld omdat ik me heb klemgezopen. Ik wil dan niet om 7.30u met een bak licht wakker worden en het rolgordijn bedienen om weer omlaag te gaan.

Oplossing? Een schakelaar naast mijn bed waar ik op kan drukken 's nachts waardoor mijn IKEA rolgordijn weet dat hij de volgende ochtend niet om 7.30u omhoog moet maar om 11.00u.

Tot dusver weet ik niet hoe ik dit kan realiseren.

Ik heb deze vraag eerder gesteld in dit topic waarop ik de reactie kreeg: Je kunt het uitzetten in de app.

Maar dat wil ik niet. Waarom moet ik me aanpassen aan het 'slimme' apparaat?
Ik wil een knop naast mijn bed waarna mijn rolgordijn eenmalig later omhoog gaat dan normaal. Ik wil niet met mijn zatte kop een app gaan bedienen om de tijd aan te gaan passen om de dag erna te vergeten om hem weer op 7.30u te zetten waardoor het systeem verstoord raakt.

Ben ik nou zo veeleisend of zijn de mogelijkheden mbt zogenaamde slimme apparaten gewoon ontzettend kut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
stekkercontact schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:54:
Ik vind het jammer dat zoveel zogenaamd slimme apparaten in werkelijkheid helemaal niet zo handig zijn. Indien je afwijkt van je standaardroutine lijkt er geen mogelijkheid te zijn om de apparaten hier eenvoudig op aan te passen.

Neem mijn vorige vraag als voorbeeld:

Rolgordijnen van IKEA automatisch omlaag bij zonsopgang en omhoog om 7.30u in de ochtend.

Dit schema zal voor mij prima werken 90% van de ochtenden.

Echter: Af en toe wil ik niet om 7.30u opstaan maar maak ik het wat later. Bijvoorbeeld omdat ik me heb klemgezopen. Ik wil dan niet om 7.30u met een bak licht wakker worden en het rolgordijn bedienen om weer omlaag te gaan.

Oplossing? Een schakelaar naast mijn bed waar ik op kan drukken 's nachts waardoor mijn IKEA rolgordijn weet dat hij de volgende ochtend niet om 7.30u omhoog moet maar om 11.00u.

Tot dusver weet ik niet hoe ik dit kan realiseren.

Ik heb deze vraag eerder gesteld in dit topic waarop ik de reactie kreeg: Je kunt het uitzetten in de app.

Maar dat wil ik niet. Waarom moet ik me aanpassen aan het 'slimme' apparaat?
Ik wil een knop naast mijn bed waarna mijn rolgordijn eenmalig later omhoog gaat dan normaal. Ik wil niet met mijn zatte kop een app gaan bedienen om de tijd aan te gaan passen om de dag erna te vergeten om hem weer op 7.30u te zetten waardoor het systeem verstoord raakt.

Ben ik nou zo veeleisend of zijn de mogelijkheden mbt zogenaamde slimme apparaten gewoon ontzettend kut?
Dit kan je wel realiseren, alleen zijn de mogelijkheden van een specifiek ecosysteem zoals tradfri beperkt. Zeker op zo'n specifieke vraag als jij hebt. Ikea bouwt hun tool en app voor de massa.
Wil je echt helemaal kunnen customizen zal je naar een home automation platform toe moeten, zoals domoticz of home assistant, en daar je tradfri spul in integreren.

Ik denk dat wat jij wilt mogelijk is in ha met nfc tags of door een simpele knop te kopen en die te gebruiken in een automation.

edit: Of misschien kan het met de nieuwe snelkoppelknop, maar ik zou hoe dan ook eens naar HA of domoticz kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
sebboking schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:32:
De snelkoppelknop (`403.563.81`) staat op IKEA.nl! De product pagina bestaat nog niet, maar in je mandje doen lukt wel. :)
https://www.ikea.com/nl/n...lkoppelknop-wit-40356381/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yodocus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 15:14
Vergeet niet dat de zonsopgang functies nog maar een week in de HomeSmart app zitten. Het is dus niet vreemd dat in jouw specifieke wens nog niet direct voorzien is, dan zul je er techniek van buiten bij moeten halen. Want je kan zo'n knop wel aan een scene koppelen maar daar komt je timer weer achteraan. Maar hoe zie je de zomer voor je? Want dan gaan je gordijnen om 05:17 al open.

Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Is er iemand bekend met Skydrag led-lampjes?
https://www.ikea.com/nl/n...mbaar-antraciet-30439612/

Ik kan niet achterhalen wat voor sensor hier gebruikt wordt, beweging, licht, nabijheid... Ik wil een lampje onder mijn bed aanbrengen dat aangaat als ik mijn benen over de rand van het bed zwaai of door de slaapkamer rondloop en na een korte tijd weer uit (liefst iets van 15 seconden ofzo). De losse bewegingssensors van Tradfri hebben helaas geen instelbare tijd en duren een paar minuten, dus niet bruikbaar voor wat ik wil. Maar Ikea geeft vrijwel geen info over dit soort accessoires. Hoe moeilijk is het om te vermelden wat voor sensor er in een product zit en wat de time-out is?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zou, voordat ik een avond ga zuipen of op het moment dat ik weet dat ik ga zuipen, de timer in de app even aanpassen van zonsopgang naar 11 uur. Scheelt een knop die je waarschijnlijk toch niet gaat bedienen met je zatte kop als je straalbezopen thuis komt. En mocht je het dan vergeten, als je weer nuchter bent, om de timer weer terug te zetten naar zonsopgang, dan ben je niet veel slimmer dan een rolgordijn van Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vaagheid: één van mijn Trådfri bewegingssensoren denkt dat er exáct elke 5 minuten beweging is. Eén minuutje "aan", daarna weer vier minuten "uit", ad infinitum. :X

Nogal irritant als dat 's nachts begint en hij aan je slaapkamerlamp gekoppeld zit 8)7

Batterij is nog 60 %, dus te weinig energie zal 't ook niet zijn.

Iemand ervaring hier mee?

Screenshotje uit Home Assistant. Begon rustig en nadien steeds regelmatiger tot nu bizar regelmatig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtWAeFRci6paLOa6QKED00tKoAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YitOmHPKBecIKDju2usXT3iO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 19-01-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Osiris schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:03:
Vaagheid: één van mijn Trådfri bewegingssensoren denkt dat er exáct elke 5 minuten beweging is. Eén minuutje "aan", daarna weer vier minuten "uit", ad infinitum. :X

Nogal irritant als dat 's nachts begint en hij aan je slaapkamerlamp gekoppeld zit 8)7

Batterij is nog 60 %, dus te weinig energie zal 't ook niet zijn.

Iemand ervaring hier mee?

Screenshotje uit Home Assistant. Begon rustig en nadien steeds regelmatiger tot nu bizar regelmatig?

[Afbeelding]
Batterijen even verwijderen en/of resetten al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Batterijen even verwijderen en/of resetten al geprobeerd?
Nog niet geprobeerd, maar staat op de planning inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:25
Is het eigenlijk mogelijk om een Lidl smartplug te koppelen aan de IKEA hub?
Kan tot nu toe alleen iets vinden over de Philips hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Nog niet geprobeerd, maar staat op de planning inderdaad.
Het rare ding doet sinds 3 uur vanmiddag van 't een op 't andere moment opeens weer normaal 8)7

Slaat werkelijk nergens op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

SnoeiKoei schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:29:
Is er iemand bekend met Skydrag led-lampjes?
https://www.ikea.com/nl/n...mbaar-antraciet-30439612/

Ik kan niet achterhalen wat voor sensor hier gebruikt wordt, beweging, licht, nabijheid... Ik wil een lampje onder mijn bed aanbrengen dat aangaat als ik mijn benen over de rand van het bed zwaai of door de slaapkamer rondloop en na een korte tijd weer uit (liefst iets van 15 seconden ofzo). De losse bewegingssensors van Tradfri hebben helaas geen instelbare tijd en duren een paar minuten, dus niet bruikbaar voor wat ik wil. Maar Ikea geeft vrijwel geen info over dit soort accessoires. Hoe moeilijk is het om te vermelden wat voor sensor er in een product zit en wat de time-out is?
Wij een paar jaar geleden zo'n soort led-strip gekocht met dezelfde driver (dat grijze blok) en het is gewoon een "lamp" binnen het Ikea systeem. Dus bij ons gaat hij aan met een Tradfri knop.

[ Voor 3% gewijzigd door WNT op 19-01-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Osiris schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Het rare ding doet sinds 3 uur vanmiddag van 't een op 't andere moment opeens weer normaal 8)7

Slaat werkelijk nergens op...
Ik had mijn sensor vanmiddag even op avond gezet met dat knopje. Deed daarna helemaal niks meer. Batterijen er even uit en het werkte weer. Ik kon ooit ergens zien naar het niveau van de batterijen maar kan dat nu niet meer vinden in de IKEA app. Daarnaast. Weet jij, of iemand anders, vanaf wanneer de sensor geactiveerd wordt als je het maantje kiest? Gaat dat m.b.v. de klok van de hub o.i.d?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Weet jij, of iemand anders, vanaf wanneer de sensor geactiveerd wordt als je het maantje kiest? Gaat dat m.b.v. de klok van de hub o.i.d?
Volgens de gebruiksaanwijzing o.b.v. licht:
Day/Night setting. During the daytime the lights will always turn on when triggered by motion. At night the lights will only turn on when it is dark and they are triggered
by motion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

WNT schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:22:
[...]

Wij een paar jaar geleden zo'n soort led-strip gekocht met dezelfde driver (dat grijze blok) en het is gewoon een "lamp" binnen het Ikea systeem. Dus bij ons gaat hij aan met een Tradfri knop.
Ja dat snap ik, maar de lamp uit mijn linkje heeft zelf een sensor. Dat is ook het enige wat erover gezegd wordt. Voor mij iets te weinig info om in te kunnen schatten of dit doet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Osiris schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:04:
[...]

Volgens de gebruiksaanwijzing o.b.v. licht:

[...]
Dan is het in onze hal 'te donker'.

Trouwens, ik lees ook dat de batterijen 2 jaar meegaan.

Gisteravond ging ik naar bed. Lamp in de gang ging aan maar niet meer uit. Uiteindelijk de sensor uit Ikea app verwijderd, gereset en weer toegevoegd. Lamp in de gang weer gekoppeld en het werkt weer.

Ik moet zeggen: ik ben er maar druk mee, met dat slimme van Ikea.

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 20-01-2021 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:43
Ik heb een Ikea Trådfri snelkoppelingknop. Helaas maar 1 scène op in te stellen. Andere merken lossen dit op door bijvoorbeeld meerdere keren snel achter elkaar te drukken of langer ingedrukt te houden. Ik hoop dat dit in toekomstige updates nog wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:44

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zijn de problemen met e14 witspectrum lampjes intussen opgelost?

Tot ongeveer een jaar geleden, hoorde je in dit topic regelmatig klagen over geluid uit e14 lampen. Je vond die lampen toen ook regelmatig in de koopjeshoek (teruggebracht door een andere klant). Voor de zekerheid heb ik destijds de kleurenversie gekocht (en nooit last gehad van geluid), maar die is wel veel groter.

Ik wil er nu nog een lamp bij kopen, vandaar de vraag.

Zijn er nog wel tweakers die de afgelopen maanden zo'n e14 lamp gekocht hebben?

-update-
Ik heb gisteren de witsprectrum lamp proberen te bestellen, maar er zat ruim een maand levertijd op.

[ Voor 32% gewijzigd door aawe mwan op 24-01-2021 09:17 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

aawe mwan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:49:
-update-
Ik heb gisteren de witsprectrum lamp proberen te bestellen, maar er zat ruim een maand levertijd op.
Alles van Ikea heeft momenteel een lange levertijd. Dat is al aan paar maanden zo inmiddels. En reken maar op een nog langere levertijd dan aangegeven ook. Ik heb net na de kerst een paar lampen en batterijen voor de afstandsbedieningen besteld, die zouden op 26 januari (overmorgen) bezorgd worden (was toen de vroegste datum die ik kon kiezen) maar inmiddels heb ik al bericht gekregen dat het een dag of 5 vertraagd wordt door extreme drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:14
SnoeiKoei schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:56:
[...]
Alles van Ikea heeft momenteel een lange levertijd.
Dit is momenteel inderdaad iets om rekening mee te houden. ik zou persoonlijk (alleen al om de fikse bezorgkosten van 50euro bij iets grotere dingen) echt niets bestellen bij de Ikea. Als je op twitter kijkt bij Ikeahelpt zie je dat dagelijks meerdere mensen melden dan de producten (na vele weken wachten) gewoon niet of niet compleet geleverd worden.
De klantenservice per telefoon is vrijwel compleet onbereikbaar en op twitter lopen ze ook dagen achter met reageren.
Simpelweg gezegd, ze lopen compleet vast momenteel. Het zou beter voor ze zijn als ze even x tijd compleet geen bestellingen meer aannemen om op adem te komen. Maar dat zullen ze niet doen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Toch bizar dat dat bij Ikea zo slecht geregeld is. Nu is het natuurlijk ook een winkel bij uitstek om juist fysiek te shoppen (pre-corona), dus de omschakeling naar online zal vast niet makkelijk zijn.

Anderzijds zijn hun producten er uitermate geschikt voor om verstuurd te worden, nagenoeg alles is al efficiënt verpakt. Voorraad kon je altijd al per vestiging checken, dus magazijnbeheer is ook wel op orde.

Waarom duurt versturen dan zolang? Terwijl de kosten ook nog gigantisch zijn en mensen dus echt niet voor elk wissewasje een bestelling plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
ze zijn veel te laat op ecommerce overgegaan, hun site was altijd een drama en heb het idee dat ze mensen heel graag naar de winkel haalden om zo misschien extra dingen te verkopen, of wat daar dan ook voor tactiek achter zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik denk dat ze met de gouden koets de bestelling komen brengen. Ze durven namelijk €49,- bezorgkosten te rekenen voor een kast van €99,-.
Compleet van de pot gerukt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:53:
Toch bizar dat dat bij Ikea zo slecht geregeld is. Nu is het natuurlijk ook een winkel bij uitstek om juist fysiek te shoppen (pre-corona), dus de omschakeling naar online zal vast niet makkelijk zijn.

Anderzijds zijn hun producten er uitermate geschikt voor om verstuurd te worden, nagenoeg alles is al efficiënt verpakt. Voorraad kon je altijd al per vestiging checken, dus magazijnbeheer is ook wel op orde.

Waarom duurt versturen dan zolang? Terwijl de kosten ook nog gigantisch zijn en mensen dus echt niet voor elk wissewasje een bestelling plaatsen.
Kijk maar eens hoe Hornbach het doet, zou Ikea ook wel kunnen doen met de wat kleinere grut (niet kasten etc...), alleen tja, hoe ga je dat bewerkstelligen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Ikea is geen bouwmarkt en mag dus nu geen bestellen en afhalen aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Serena schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:17:
Ik denk dat ze met de gouden koets de bestelling komen brengen. Ze durven namelijk €49,- bezorgkosten te rekenen voor een kast van €99,-.
Compleet van de pot gerukt…
Maar goed, dat is dan ook geen Trådfri lamp. Lampjes thuisbezorgen tot 15 kg is € 2,99 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iemand hier al een Lidl lamp (in mijn geval zo'n kleuren led balk) aan de Tradfiri hub gelinkt gekregen? Of is dat gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Laatst online: 22:38
Quantor schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:23:
Iemand hier al een Lidl lamp (in mijn geval zo'n kleuren led balk) aan de Tradfiri hub gelinkt gekregen? Of is dat gewoon niet mogelijk?
Bijna zelfde vraag: Ik wil deze deurbel koppelen, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
DJGizbo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Bijna zelfde vraag: Ik wil deze deurbel koppelen, kan dat?
Nee, zal niet gaan, ook niet op een Hue Bridge, probleem met dit soort accessories is dat er enige intelligentie van de bridge wordt verwacht, en die zit voor dit product natuurlijk niet in een Ikea of Hue bridge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Laatst online: 22:38
Erik1971 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Nee, zal niet gaan, ook niet op een Hue Bridge, probleem met dit soort accessories is dat er enige intelligentie van de bridge wordt verwacht, en die zit voor dit product natuurlijk niet in een Ikea of Hue bridge!
Dankjewel! Nog een bridge dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Ja en plakken jullie dan alle bridges in je huis. en dan naar home of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Veel van die klachten verbaas je je dan wel over. Oke, terecht bij geen leveringen etc. Daar niets over.

Maar als een bedrijf een naar jouw ogen te hoge verzendkosten rekent, bestel je er toch niet?
Als je zelf verkeerd kijkt dat ergens geen snoer bij zit, moet je dan gaan schelden op de leverancier?
Is dat kastje nu perse echt zo verschrikkelijk nodig of kan je even afwachten tot ze weer open zijn?
en een fotolijstje (dat aangehaald wordt in de voorbeelden) heeft totaal geen 50 euro verzendkosten. Dat gaat gewoon met 2,99 euro verzending.

Een hoop "zeiken om te kunnen zeiken" klachten in mijn ogen dus. Persoonlijk denk ik dat ze bij de ikea beter even orde op zaken kunnen stellen door tijdelijk geen orders aan te nemen. Maar dan zal je ongetwijfeld weer "schandalig", "achterlijk", "belachelijk" etcetera bezig zijn volgens de (a)sociale media stumpers.

Onze dochter heeft ook een ander kastje op het oog. is met het verbouwen en spullen wegdoen al een tijdje ruimte voor en inmiddels op voorraad. Maar die snapt tenminste dat het eventjes duurt voordat we dat kunnen regelen. Godzijdank een boel meer werkende hersencellen dan veel andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

blazez schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Veel van die klachten verbaas je je dan wel over. Oke, terecht bij geen leveringen etc. Daar niets over.

Maar als een bedrijf een naar jouw ogen te hoge verzendkosten rekent, bestel je er toch niet?
Als je zelf verkeerd kijkt dat ergens geen snoer bij zit, moet je dan gaan schelden op de leverancier?
Is dat kastje nu perse echt zo verschrikkelijk nodig of kan je even afwachten tot ze weer open zijn?
en een fotolijstje (dat aangehaald wordt in de voorbeelden) heeft totaal geen 50 euro verzendkosten. Dat gaat gewoon met 2,99 euro verzending.

Een hoop "zeiken om te kunnen zeiken" klachten in mijn ogen dus. Persoonlijk denk ik dat ze bij de ikea beter even orde op zaken kunnen stellen door tijdelijk geen orders aan te nemen. Maar dan zal je ongetwijfeld weer "schandalig", "achterlijk", "belachelijk" etcetera bezig zijn volgens de (a)sociale media stumpers.

Onze dochter heeft ook een ander kastje op het oog. is met het verbouwen en spullen wegdoen al een tijdje ruimte voor en inmiddels op voorraad. Maar die snapt tenminste dat het eventjes duurt voordat we dat kunnen regelen. Godzijdank een boel meer werkende hersencellen dan veel andere mensen.
Blijkbaar zijn er mensen die kleine dingen bestellen die niet op voorraad zijn bij de normale postkamer van Ikea en die moeten dan van elders komen, met vrachtritten mee, en die betalen dan dus inderdaad bijna 50 euro voor die rit. Dan kun je beter afzien van bestellen lijkt me en het later nog eens proberen. Maar goed, dat zullen toch uitzonderingen zijn denk ik. Dat levertijden inmiddels lang zijn is wel een feit (heb zelf op 5 januari een paar kleine dingen besteld, zouden 26 januari geleverd worden, komen nu in ieder geval niet meer deze week maar wanneer wel is onbekend). En de klantenservice is inderdaad volledig onbereikbaar. Ikea's formule is dat iedereen de winkel door moet (want impulsaankopen), normaal is bestellen ook al niet ideaal. Om aan die formule vast te houden heeft Ikea m.i. veel te lang gewacht met het opschalen van verzending van webaankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanoel
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik gebruik de ics-2000 van klikaanklikuit en probeer de ikea Tradfri snelkoppelknop te verbinden. Heeft iemand daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_v_L
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-07 12:07
Goedenavond allemaal, hopelijk kan ik worden geholpen met het volgende probleem: sinds gisteravond meldt mijn app dat al mijn lampen ‘buiten bereik’ zijn (18 stuks). Tot dan toe werkte alles prima, al meerdere jaren. Nu kan ik echter alleen nog maar de lampen aan- en uitschakelen met de afstandsbediening. Die doet het nog dus nog normaal en ‘ziet’ alle lampen. Ik heb de app ook geïnstalleerd op mijn oude telefoon, die ik daarmee ook als afstandsbediening kan gebruiken. Beide Android en beide apps melden dat alle apparaten buiten bereik zijn. Enig idee wat hier kan zijn gebeurd en wat de oplossing zou kunnen zijn? Dank, Sander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pCOW
  • Nu online
S_v_L schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:05:
Goedenavond allemaal, hopelijk kan ik worden geholpen met het volgende probleem: sinds gisteravond meldt mijn app dat al mijn lampen ‘buiten bereik’ zijn (18 stuks). Tot dan toe werkte alles prima, al meerdere jaren. Nu kan ik echter alleen nog maar de lampen aan- en uitschakelen met de afstandsbediening. Die doet het nog dus nog normaal en ‘ziet’ alle lampen. Ik heb de app ook geïnstalleerd op mijn oude telefoon, die ik daarmee ook als afstandsbediening kan gebruiken. Beide Android en beide apps melden dat alle apparaten buiten bereik zijn. Enig idee wat hier kan zijn gebeurd en wat de oplossing zou kunnen zijn? Dank, Sander
ik had dit afgelopen week ook. Even de stroom van de hub afhalen deed voor mij wonderen. Dit zou ik als eerste proberen.

Succes

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Jeetje, zo stom om IKEA lampen en hub te kopen. Heb je aanvullingen nodig. Kan je ze niet krijgen 🤮😣😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Darkz0rs schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:13:
Jeetje, zo stom om IKEA lampen en hub te kopen. Heb je aanvullingen nodig. Kan je ze niet krijgen 🤮😣😅
Kan wel maar je moet een lange adem hebben. Mijn bestelling komt morgen eindelijk binnen als ik de track&trace mag geloven. Een week later dan gepland, in de kerstvakantie reeds besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
SnoeiKoei schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Kan wel maar je moet een lange adem hebben. Mijn bestelling komt morgen eindelijk binnen als ik de track&trace mag geloven. Een week later dan gepland, in de kerstvakantie reeds besteld.
Probeer al 3 weken te bestellen.... Lukt gewoon niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_v_L
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-07 12:07
pCOW schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:31:
[...]

ik had dit afgelopen week ook. Even de stroom van de hub afhalen deed voor mij wonderen. Dit zou ik als eerste proberen.

Succes
Check, het werkt weer naar behoren.
Eerste regel in het handboek van de helpdesk. Uit/aan zetten. Had ik kunnen weten. Ik werk al te lang thuis. 8)7 Dank. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Hier af en toe een lamp die even fel brand echt een milliseconde en dan weer uit. Kan niet vinden wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blazez
Darkz0rs schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:08:
[...]

Probeer al 3 weken te bestellen.... Lukt gewoon niet
Dan zou ik al niet meer proberen te bestellen. In ieder geval even wachten tot morgen. Als ze dan weer open gaan voor ophalen dan is dat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:43
Darkz0rs schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:04:
Hier af en toe een lamp die even fel brand echt een milliseconde en dan weer uit. Kan niet vinden wat het is.
Reconnect met het mesh netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
blazez schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:23:
[...]

Dan zou ik al niet meer proberen te bestellen. In ieder geval even wachten tot morgen. Als ze dan weer open gaan voor ophalen dan is dat sneller
Had ik ook bedacht idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
robertwebbe schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:34:
[...]

Reconnect met het mesh netwerk.
Hoe bedoel je... Is iederedag wel een keer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Darkz0rs schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:04:
Een lamp die zei 'ik ga stuk' ;)

Met andere woorden lamp is defect, zou hem omruilen zodra winkels weer open zijn ergens in Maart hopelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 23:44
Ik wilde hier even een update posten van wat wél werkt, misschien nuttig voor anderen ook. Ik kon het in elk geval nog niet vinden.

Een tijdje terug postte ik dit topic met de vraag of er een optie was om semi-smart te schakelen zonder gelijk alles smart te maken. Dat heb ik uiteindelijk maar uit mijn hoofd gezet, maar het nieuws dat er nu ook een sunrise/sunset setting in de Tradfri app zit triggerde mij weer.

Ik heb op zolder al een dubbele spot met een bewegingssensor hangen, die werkt prima. Maar nu heb ik het volgende getest: je zet een timer op de spotjes met gedimd licht en de bewegingssensor op de stand "voluit". Ze gaan dan dus gedimd aan op de tijdschakeling, maar wanneer je in het bereik van de sensor komt gaan ze alsnog op 100% branden.

Misschien wisten jullie het allemaal al ;) Maar ik heb nu in elk geval een mooie oplossing voor bij de voordeur 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stalensnuitje schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:20:
Ik wilde hier even een update posten van wat wél werkt, misschien nuttig voor anderen ook. Ik kon het in elk geval nog niet vinden.

Een tijdje terug postte ik dit topic met de vraag of er een optie was om semi-smart te schakelen zonder gelijk alles smart te maken. Dat heb ik uiteindelijk maar uit mijn hoofd gezet, maar het nieuws dat er nu ook een sunrise/sunset setting in de Tradfri app zit triggerde mij weer.

Ik heb op zolder al een dubbele spot met een bewegingssensor hangen, die werkt prima. Maar nu heb ik het volgende getest: je zet een timer op de spotjes met gedimd licht en de bewegingssensor op de stand "voluit". Ze gaan dan dus gedimd aan op de tijdschakeling, maar wanneer je in het bereik van de sensor komt gaan ze alsnog op 100% branden.

Misschien wisten jullie het allemaal al ;) Maar ik heb nu in elk geval een mooie oplossing voor bij de voordeur 8)
Huh, hoe stel je in hoe fel de lamp wordt specifiek na aanschakelen met de bewegingssensor? Voor zover ik weet schakelt die de lamp gewoon aan op de laatste stand waarop die stond.

Pagina: 1 ... 90 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)