Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik kom er net achter dat ik via Home Assistant nu traploos de temperatuur en de dim stand kan instellen. Eerder sprong hij gewoon naar een van de pre-sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 08:49
Erg jammer, bij IKEA Breda liggen alleen nog maar de pakketjes met een kleurenlamp + ab. Dat moet ik niet hebben, anders heb ik dadelijk een hele bende afstandsbedieningen liggen. Wil mijn witspectrum lampen vervangen door lampen die alle kleuren kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Ernie007 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:59:
[...]
Is dat in de app/op de TV te regelen of heb je zelf code geschreven? Voor combi met TV is de HUE bridge nodig neem ik aan, Tradfri zal niet werken. Werken IKEA lampen op een HUE bridge wel in zo'n systeem?
Ik heb een appart scriptje voor geschreven die gebruik maakt van de jointspace API om ambilight aan of uit te zetten.

Dit is inderdaad met een HUE bridge. Ik heb het niet kunnen testen met IKEA Tradfri maar wel met andere third-party lampen en dat werkte netjes dus is er denk ik geen rede om te denken dat het met Tradfri niet zal werken mits RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09 08:34

verbraakje

🚦

xFeverr schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:49:
Erg jammer, bij IKEA Breda liggen alleen nog maar de pakketjes met een kleurenlamp + ab. Dat moet ik niet hebben, anders heb ik dadelijk een hele bende afstandsbedieningen liggen. Wil mijn witspectrum lampen vervangen door lampen die alle kleuren kunnen tonen.
Voor zover ik weet komt de kleurenlamp nog niet zonder AB :)

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:23
Doubt schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:37:
[...]

1. Lamp aanzetten.
2. Bridge binnen de meter erbij leggen.
3. Bridge uit en aanzetten.
4. Lampfinder doet de rest.

Bij meerdere lampen elke keer beginnen vanaf stap 1.

Werkt als een trein hier!
Ik weet niet of je er daarnaast nog toverspreuken prevelt, want als ik stap 1-4 doe gaat de lamp netjes knipperen (handshaken) maar pairen ho maar |:( :? . (E27 950lm, 1708).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

Lief Adje

Love is in the air

Klopt, deze moet eerst geüpdate worden...
nomar109 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:47:
[...]

Ik weet niet of je er daarnaast nog toverspreuken prevelt, want als ik stap 1-4 doe gaat de lamp netjes knipperen (handshaken) maar pairen ho maar |:( :? . (E27 950lm, 1708).

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:23
Lief Adje schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:30:
Klopt, deze moet eerst geüpdate worden...
[...]
En daar moet ik dan de ikea bridge voor aanschaffen... Ik hoopte dat ik de Tradfri E27 lampen zonder gedoe zo kon opnemen in mijn Hue systeem, net als de Tradfri GU10's en de INNR GU10's die ik eerder zonder problemen heb kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

nomar109 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:34:
[...]

En daar moet ik dan de ikea bridge voor aanschaffen... Ik hoopte dat ik de Tradfri E27 lampen zonder gedoe zo kon opnemen in mijn Hue systeem, net als de Tradfri GU10's en de INNR GU10's die ik eerder zonder problemen heb kunnen toevoegen.
Heb ik vandaag ook dan maar gedaan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 13:40
nomar109 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:47:
[...]

Ok maar had ook de E14 en GU10 geprobeerd. Misschien heeft de E27 nog oude firmware?

Ohh eerst lezen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
Gisteren heb ik 15 stuks gu-10-lampen van 6,99 gehaald bij IKEA Duiven. Ik had er eigenlijk 16 nodig, maar meer lag er niet en het was al tegen sluitingstijd. De lampen worden in eerste instantie niet gezien door de Hue bridge, maar na het installeren van Hue light finder op de computer was het een kwestie van één voor één toevoegen en nu kan ik ze allemaal zien en bedienen via Hue (en Google assistent met spraak). Het is werkelijk belangrijk om ze heel dichtbij de bridge te koppelen en alle andere slimme lampen spanningsloos te houden. Het is helaas niet anders voorlopig. De productiecode is 1727, dus week 27 van dit jaar. Deze hebben dus de nieuwe firmwares al voorgeïnstalleerd. Dit puur ter informatie voor andere geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

FreddyFish schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:43:
Gisteren heb ik 15 stuks g10-lampen van 6,99 gehaald bij IKEA Duiven. Ik had er eigenlijk 16 nodig, maar meer lag er niet en het was al tegen sluitingstijd. De lampen worden in eerste instantie niet gezien door de Hue bridge, maar na het installeren van Hue light finder op de computer was het een kwestie van één voor één toevoegen en nu kan ik ze allemaal zien en bedienen via Hue (en Google assistent met spraak). Het is werkelijk belangrijk om ze heel dichtbij de bridge te koppelen en alle andere slimme lampen spanningsloos te houden. Het is helaas niet anders voorlopig. De productiecode is 1727, dus week 27 van dit jaar. Deze hebben dus de nieuwe firmwares al voorgeïnstalleerd. Dit puur ter informatie voor andere geïnteresseerden.
klopt voor de GU10 versie, de 950lumen versie uit week 27 heeft nog niet de juiste firmware versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
heeft iemand Home Assistant op Synology draaien in combinatie met Tradfri? Ben werkelijk al een week bezig om het werkend te krijgen. Ben er nu bijna.... Home Assistant ziet de tradfri bridge, maar ik krijg de libcoap library niet voor elkaar.... Problemen met autogen/configure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:11
eymey schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:41:
Er is in Hue Labs een formule waarmee je motion sensor een ordinaire lux sensor wordt die, ongeacht beweging, een bepaalde scene activeert als het licht buiten onder een bepaalde grens komt en de lichten uitzet als het licht buiten er weer boven komt.
Yup, heb ik hier met All4Hue gemaakt. Tussen ochtend en avond gaat de verlichting alleen aan als het niet al te licht is buiten. Hoe het werkt:

Ik heb een variabele gemaakt waarin staat of het overdag is (1) of niet (0). Die zet ik op vaste tijden, met alarmen. kan je dan ook nog een random factor aan toevoegen.
Vervolgens heb ik twee rules gemaakt: Een om de verlichting aan te doen als het donker wordt (met als voorwaarden dat het overdag is (1), dat de sensor aangeeft niet in helder daglicht te zitten, en een trigger als de sensor verandert). En een met de voorwaarden andersom, om de verlichting weer uit te doen. Gaat allemaal goed tot nu toe, al vind ik het Hue programmeren wat vaag.

Een tweede poging is een variabele in te zetten voor thuis of vakantieprogramma. De bewegingssensor schrijft een 1 in een variabele om aan te geven dat ik thuis ben, en start een timer die hem na 23:59:59 weer reset naar 'niet thuis'. Als dat goed werkt hoop ik daar wat vakantieverlcihting aan te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:17
-delete- verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door corporalnl op 26-09-2017 23:16 . Reden: verkeerde topic ]

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
gysman11 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:23:
heeft iemand Home Assistant op Synology draaien in combinatie met Tradfri? Ben werkelijk al een week bezig om het werkend te krijgen. Ben er nu bijna.... Home Assistant ziet de tradfri bridge, maar ik krijg de libcoap library niet voor elkaar.... Problemen met autogen/configure.
Waarom pak je niet de docker image indien mogelijk.. Op alle x86 Synologies kun je docker draaien, dan is het misschien 4x klikken en dan draait het... Ik heb gisteren weer een een update gedaan naar de laatste versie, binnen 5 min gepiept door een nieuwe container te downloaden...

prutsert

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Nog even wat betreft het moeizaam koppelen van de Tradfri lampen aan de Hue bridge:

Het kort voor de koppelingspoging even stroomloos maken (herstarten) van de Bridge wat hier op de vorige pagina werd geöpperd deed hier de truc!!! :9

En ik heb nieteens Hue lamp finder hoeven gebruiken: Google Play: Hue Essentials (Philips Hue)

Dit lijkt een vrij nieuwe app die nog in ontwikkeling is maar dus al wel geprobeerd kan worden. Hij is veelbelovend en heeft voor het toevoegen van lampen functionaliteit die blijkbaar lijkt op wat Hue Lamp Finder doet. De ontwikkelaar noemt het "touch link". Wat ik uiteindelijk heb gedaan:

* Tradfri lamp en bridge vlak bij elkaar.
* Tradfri lamp en bridge allebei power flip. Dan even wachten tot de bridge weer online is
* In Hue Essentials lamp toevoegen, door eerst "Touch link" te activeren. Lamp gaat dimmen. Dan op de 'gewone' "zoeken" knop drukken.
* Binnen 10 sec werd de lamp gekoppeld!

De 'kwaliteit' van de kleuren komt overigens overeen met de Gen. 1 color bulbs van Philips. Maar de "richer colors" van Hue zijn duidelijk beter.

Overigens blijf ik het idee houden dat de PWM (Pulse Width Modulation) die de lampen toepassen bij het dimmen bij Tradfri 'erger' is dan bij Hue. De color lamp heeft op de meeste settings, als ik aan het bewegen/lopen ben in de ruimte waar hij brandt, een licht "stroboscoop effect" (wat je op een camera dus ook heel duidelijk kan maken). Hue is ook niet helemaal 'rustig', maar meestal wel te doen op de hogere lichtsterktes.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubt
eymey schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:46:
Nog even wat betreft het moeizaam koppelen van de Tradfri lampen aan de Hue bridge:

Het kort voor de koppelingspoging even stroomloos maken (herstarten) van de Bridge wat hier op de vorige pagina werd geöpperd deed hier de truc!!! :9
Top! En dan van die App is wel een goede scheelt een hoop geklier met je laptop in een meterkast etc }:O

• Ernie007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 09:20
Gistren met IKEA telefonisch contact gehad, De dame aan de lijn wist niet veel van het product maar wel dat er tot en met November allerlei nieuwe items komen. Nu wil ik een systeem van scratch op zetten en gezien de prijs verschillen denk ik serieus om volledig op TRADFRI te gaan. Ik begrijp uit eerdere berichten dat de GU10 variant ook in kleur bij IKEA komt, heeft iemand deze al gespot?

Nu heb ik een Philips 2017 TV met de optie om het te koppelen met HUE, zou dit ook met een TRADFRI bridge kunnen of is dat wishful thinking? In dat geval kan ik altijd een losse HUE hub kopen met alleen TRADFRI lampen....

Wat ik in mijn huis nodig heb:
- 4 x GU10 kleur
- 2 x E27 kleur
- 3 x GU 10 wit
- 2 x E27 wit
- 2 x E14 wit

Als ik het goed begrijp komen/zijn deze beschikbaar bij IKEA. Weet iemand of er ook E14 kleur op de rol staat?

[ Voor 15% gewijzigd door Ernie007 op 27-09-2017 12:16 ]

Ernie007 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:11:
Gistren met IKEA telefonisch contact gehad, De dame aan de lijn wist niet veel van het product maar wel dat er tot en met November allerlei nieuwe items komen. Nu wil ik een systeem van scratch op zetten en gezien de prijs verschillen denk ik serieus om volledig op TRADFRI te gaan. Ik begrijp uit eerdere berichten dat de GU10 variant ook in kleur bij IKEA komt, heeft iemand deze al gespot?

Nu heb ik een Philips 2017 TV met de optie om het te koppelen met HUE, zou dit ook met een TRADFRI bridge kunnen of is dat wishful thinking? In dat geval kan ik altijd een losse HUE hub kopen met alleen TRADFRI lampen....

Wat ik in mijn huis nodig heb:
- 4 x GU10 kleur
- 2 x E27 kleur
- 3 x GU 10 wit
- 2 x E27 wit
- 2 x E14 wit

Als ik het goed begrijp komen/zijn deze beschikbaar bij IKEA. Weet iemand of er ook E14 kleur op de rol staat?
Laatste wat ik weet is dat ze moeite hebben om fysiek de elektronica in de fitting te krijgen, dus ik gok dat ze wel komen maar wanneer...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Ernie007 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:11:
Ambilight data is uit te lezen vanaf de jointspace api. Vanuit daar zal het niet al te moeilijk zijn om een script te schrijven die deze data uitleest en doorgeeft aan de IKEA bridge. Zo heb ik het gedaan op een oude Ambilight TV die niet native philips HUE ondersteunt.

Het zal dus zeker wel mogelijk zijn maar niet zo plug en play als met de HUE bridge.

• Sjors81
  • Laatst online: 01:18
Kan iemand mij vertellen of de goedkope gu10 spotjes van 6.99 wel gewoon dimbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Volledig antwoord is Ja dimbaar met de Ikea tradfri dimmer. Met een inbouw dimmer die de meeste mensen hebben is het niet mogelijk

• Sjors81
  • Laatst online: 01:18
verbraakje schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:49:
[...]

Volledig antwoord is Ja dimbaar met de Ikea tradfri dimmer. Met een inbouw dimmer die de meeste mensen hebben is het niet mogelijk
Ok maar daarmee ook via de hue bridge. Als ik het goed begrijp zijn deze al voorzien van de nieuwste firmware zodat ze direct te koppelen zijn toch?

• verbraakje

verbraakje

🚦

Grote kans. In dit topic staat ergens de datum welke je moet hebben zodat je het kan controleren. Mijn hue bridge vond ze na enkele keren resette van de lampjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
eymey schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:46:

Overigens blijf ik het idee houden dat de PWM (Pulse Width Modulation) die de lampen toepassen bij het dimmen bij Tradfri 'erger' is dan bij Hue. De color lamp heeft op de meeste settings, als ik aan het bewegen/lopen ben in de ruimte waar hij brandt, een licht "stroboscoop effect" (wat je op een camera dus ook heel duidelijk kan maken). Hue is ook niet helemaal 'rustig', maar meestal wel te doen op de hogere lichtsterktes.
Is ook niet zo vreemd dat de Philips Hue lampen dit beter onder controle hebben, ten eerste maakt Philips al sinds 2009 kleuren lampen die met Zigbee werken (LivingColor Gen2) en ten tweede heeft Philips een betere (en duurdere) hardware oplossing gekozen om hun kleuren lampen te maken.

Die lage prijs van de Ikea lampen is niet zomaar, ze hebben de kosten moeten drukken door niet voor de meest perfecte hardware oplossing te kiezen (lees voldoende voor meeste consumenten is goed genoeg) en waarschijnlijk maken ze nog steeds maar weinig of geen winst op de verkoop van de Ikea lampen. Ikea kan dit doen omdat zij het geld vooral verdienen met het verkopen van meubels, waar Philips Lighting voor het maken van winst juist afhankelijk is van het verkopen van juist lampen.....

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08 04:04
Ik heb gister de lampen van de GU10 spotjes van de Ikea weten te koppelen met mijn Hue systeem via de Light finder. Ik krijg het helaas niet voor elkaar om de E27 bollampen te verbinden, ze flikkeren wel (zoals ik net al las bij anderen hier), maar de Light Finder kan geen lampen vinden. Ik heb de hub gebruikt om de lampen te updaten en deze zitten nu op de volgende versies:

1.2.214 voor de GU10 spotjes van 6,99
1.1.1.0-5.7.2.0 voor de E27 bollampen.

Volgens de app zijn dit de laatste versies en alle lampen staan gemarkeerd als "bijgewerkt". Is het al bekend wanneer deze lampen worden geüpdatet?

• rmc.
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2023
Toppe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:13:
Weet iemand of Amersfoort de nieuwe producten al heeft liggen? En dan met name de GU10 van €6,99 en de losse bewegingssensoren
Weet niet of Zwolle erg ver voor je is?
Die hebben sinds gisteren van alle soorten lampen weer flinke voorraden in de winkel staan.
de GU10 van €6,99 was daar ook bij. (onderste vak/rij bij de tradfri lampen) De verschillende soorten lampen hadden bijna allemaal productie datum tussen week 26 en week 32 (uitzondering de E27 van 9,95 die had productie datum week 20)

Als je naar de voorraden op de site kijkt en deze zijn aangevuld kun je er "bijna" wel vanuit gaan dat de andere lampen er ook aangevuld zijn. Al vond ik het aanbod in Amersfoort (zo'n 2 weken) geleden erg weinig in vergelijking met andere filialen zoals Zwolle en Arnhem

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
FrankJ91 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:27:
1.2.214 voor de GU10 spotjes van 6,99
1.1.1.0-5.7.2.0 voor de E27 bollampen.

Volgens de app zijn dit de laatste versies en alle lampen staan gemarkeerd als "bijgewerkt". Is het al bekend wanneer deze lampen worden geüpdatet?
Ik heb alle 3 de typen E27 lamp en die zitten op;
Normale 1000lm lamp; v1.2.214
Warm/koud licht lamp; v1.2.217
Kleurenlamp; v1.3.002

Toen de witte lampen uit de doos kwamen zaten ze ook op 1.1.1-x, maar er is dus wel degelijk een update.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 27-09-2017 20:58 ]

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08 04:04
frickY schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:57:
[...]
Ik heb alle 3 de typen E27 lamp en die zitten op;
Normale 1000lm lamp; v1.2.214
Warm/koud licht lamp; v1.2.217
Kleurenlamp; v1.3.002

Toen de witte lampen uit de doos kwamen zaten ze ook op 1.1.1-x, maar er is dus wel degelijk een update.
Ik heb de standaard 1000lmn lamp.Ah die van jou had de update al dus... Hoop dat er nog een truckje voor is, vroeg er in de winkel nog naar en heb eigenlijk de hub meegenomen als bruikleen zeg maar enkel om de lampen te updaten indien nodig en te koppelen met mijn Hue bridge.

Misschien dat ik deze bollen eens probeer een nachtje aan te laten op de Ikea hub...

[ Voor 11% gewijzigd door FrankJ91 op 27-09-2017 21:09 ]

rmc. schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:45:
[...]

Weet niet of Zwolle erg ver voor je is?
Die hebben sinds gisteren van alle soorten lampen weer flinke voorraden in de winkel staan.
de GU10 van €6,99 was daar ook bij. (onderste vak/rij bij de tradfri lampen) De verschillende soorten lampen hadden bijna allemaal productie datum tussen week 26 en week 32 (uitzondering de E27 van 9,95 die had productie datum week 20)

Als je naar de voorraden op de site kijkt en deze zijn aangevuld kun je er "bijna" wel vanuit gaan dat de andere lampen er ook aangevuld zijn. Al vond ik het aanbod in Amersfoort (zo'n 2 weken) geleden erg weinig in vergelijking met andere filialen zoals Zwolle en Arnhem
Almere Zwolle is een uurtje, al ben ik zaterdag naar Groningen gereden voor Ikea dus doe wel eens gekke dingen 8)7

• gysman11
  • Niet online
--WaaZaa-- schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:02:
[...]

Waarom pak je niet de docker image indien mogelijk.. Op alle x86 Synologies kun je docker draaien, dan is het misschien 4x klikken en dan draait het... Ik heb gisteren weer een een update gedaan naar de laatste versie, binnen 5 min gepiept door een nieuwe container te downloaden...
Heb een 215j.... Marvell Armada, geen x86, geen docker dus.

• rmc.
Toppe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:30:
[...]

Almere Zwolle is een uurtje, al ben ik zaterdag naar Groningen gereden voor Ikea dus doe wel eens gekke dingen 8)7
Oh vind ik niet gek hoor 8) Ben afgelopen zondag van Zwolle naar Duiven gereden omdat ik per ce lampen wilde hebben, en Ikea Zwolle niet open was. :9

• verbraakje

verbraakje

🚦

Ik vraag me af wanneer de led strips worden toegevoegd aan de tradfri reeks. Lijkt me niet heel lastig te realiseren voor Ikea aangezien ze al led strips hebben.

rmc. schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:48:
[...]

Oh vind ik niet gek hoor 8) Ben afgelopen zondag van Zwolle naar Duiven gereden omdat ik per ce lampen wilde hebben, en Ikea Zwolle niet open was. :9
Haha Nice! Nu maar hopen dat ze alles op voorraad hebben:

4x GU10 a €6,99
2x E24 standaard
1x E24 spectrum
2x E14 spectrum
2x bewegingsmelder, deze komen in de gang, neem aan dat ik ze beide op de zelfde lampen kan aanmelden?

Ga maar meteen gek doen en de buitenlampen ook vervangen. Nu wachten tot Ikea met een zonsondergang tijd optie komt...

• rmc.
Toppe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:59:
[...]

Haha Nice! Nu maar hopen dat ze alles op voorraad hebben:

4x GU10 a €6,99
2x E24 standaard
1x E24 spectrum
2x E14 spectrum
2x bewegingsmelder, deze komen in de gang, neem aan dat ik ze beide op de zelfde lampen kan aanmelden?

Ga maar meteen gek doen en de buitenlampen ook vervangen. Nu wachten tot Ikea met een zonsondergang tijd optie komt...
Gisteren was dit alles genoeg op voorraad. Zou wel moeten lukken.
geen idee of het met bewegingsensoren kan? is een niet sterk genoeg?
dan kun je de andere nog altijd richten op de stoep buiten om je buitenlamp te laten werken ;) tot die optie er is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
rmc. schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:08:
[...]

dan kun je de andere nog altijd richten op de stoep buiten om je buitenlamp te laten werken ;) tot die optie er is
Dit kan, een sensor resetten en dan bij beide de koppelknop inhouden.
rmc. schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:08:
[...]

Heb 2 hoeken in de gang

• rmc.
Aah, vandaar :)

• aurelius142
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 15:28
Toppe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:13:
Weet iemand of Amersfoort de nieuwe producten al heeft liggen? En dan met name de GU10 van €6,99 en de losse bewegingssensoren
Afgelopen vrijdag hadden ze een schap vol met de color set, GU10 van 6,99 en de duurdere GU10. Bewegingssensoren waren er ook nog genoeg.

Dus tenzij het in een week tijd als een malle is verkocht, zal er voorraad zijn. Anders wellicht kijken of je de IKEA kan contacten?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Kan je dat niet gewoon opzoeken op de site van IKEA?

Sometimes you need to plan for coincidence

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:22
Hmmbob schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:45:
Kan je dat niet gewoon opzoeken op de site van IKEA?
De gekleurde variant en de goedkope GU10 staan nog niet op de website.
aurelius142 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:33:
[...]

Afgelopen vrijdag hadden ze een schap vol met de color set, GU10 van 6,99 en de duurdere GU10. Bewegingssensoren waren er ook nog genoeg.

Dus tenzij het in een week tijd als een malle is verkocht, zal er voorraad zijn. Anders wellicht kijken of je de IKEA kan contacten?
Ik ga de gok nemen, anders rij ik morgen naar een andere vestiging! _/-\o_

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met het bedienen van de Tradfri lampen via de Harmony Hub (universele afstandsbediening van Logitech)?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gisteren bij de Ikea (Barendrecht) de standaard Tradfri E14 en GU10 lamp meegenomen.

De GU10 nog niet getest, maar de E14 werkt prima met de Hue hub.
Echter ook; zodra ik de lamp uitschakel (via de Hue app) dan zie ik als het donker is in de kamer de lamp nog flikkeren.

Nadeel: Gevolg is dus dat ik de lamp nu alsnog uitschakel via de schakelaar.
Voordeel van de Ikea lamp: hij onthoudt de instelling waarop hij is uitgeschakeld.

Moet wel zeggen dat de E14 lamp beter uit te pakken is dan de E27 lamp. Bij mijn ex had ik een set opgehangen (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70338932/ en http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10318263/) en dat was echt een drama om uitgepakt te krijgen.
Ik zou bij haar eens moeten checken of de lampen ook knipperen indien uitgeschakeld via de afstandsbediening.

• Doubt
fredkroket schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:09:
Gisteren bij de Ikea (Barendrecht) de standaard Tradfri E14 en GU10 lamp meegenomen.

De GU10 nog niet getest, maar de E14 werkt prima met de Hue hub.
Echter ook; zodra ik de lamp uitschakel (via de Hue app) dan zie ik als het donker is in de kamer de lamp nog flikkeren.

Nadeel: Gevolg is dus dat ik de lamp nu alsnog uitschakel via de schakelaar.
Voordeel van de Ikea lamp: hij onthoudt de instelling waarop hij is uitgeschakeld.

Moet wel zeggen dat de E14 lamp beter uit te pakken is dan de E27 lamp. Bij mijn ex had ik een set opgehangen (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70338932/ en http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10318263/) en dat was echt een drama om uitgepakt te krijgen.
Ik zou bij haar eens moeten checken of de lampen ook knipperen indien uitgeschakeld via de afstandsbediening.
Ja dat flikkeren is echt vaag. Ook al in verschillende armaturen geprobeerd maar bij blijft het doen. Ben er nog niet echter wat het kan zijn. Lijkt of de standby modus om signalen te ontvangen dit veroorzaakt.

• xFeverr
Ik heb er twee hangen en die flikkeren echt niet zodra ik ze uit zet. Oké, ik heb geen Hue bridge maar een IKEA Gateway en remote.

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Doubt schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:51:
[...]

Ja dat flikkeren is echt vaag. Ook al in verschillende armaturen geprobeerd maar bij blijft het doen. Ben er nog niet echter wat het kan zijn. Lijkt of de standby modus om signalen te ontvangen dit veroorzaakt.
Lijkt mij of slechte hardware (design?) of software bug en hopelijk is het alleen software gerelateerd, dan kan het wellicht nog worden opgelost met een software update.

Ik heb nog geen Tradfri aangeschaft om mijn Hue setup uit te bereiden, maar met dit soort problemen stel ik voorloopig de conclusie dat Ikea Tradfri producten nog niet mature genoeg zijn. :'( Dus nog even wachten voordat ik Tradfri ga kopen......

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
Erik1971 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:25:
[...]

Lijkt mij of slechte hardware (design?) of software bug en hopelijk is het alleen software gerelateerd, dan kan het wellicht nog worden opgelost met een software update.

Ik heb nog geen Tradfri aangeschaft om mijn Hue setup uit te bereiden, maar met dit soort problemen stel ik voorloopig de conclusie dat Ikea Tradfri producten nog niet mature genoeg zijn. :'( Dus nog even wachten voordat ik Tradfri ga kopen......
Gebeurt dit alleen met de HUE gateway & app? Ik gebruik de Ikea gateway en app, en heb nergens last van. Lijkt erop dat je de lamp heeeeeel zacht zet in plaats van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Doubt schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:51:
[...]

Ik weet vrij weinig van elektriciteit maar ik hoorde pas "lekstroom" voorbij komen. Misschien helpt het :)

• Doubt
voorstad schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:43:
[...]

Gebeurt dit alleen met de HUE gateway & app? Ik gebruik de Ikea gateway en app, en heb nergens last van. Lijkt erop dat je de lamp heeeeeel zacht zet in plaats van uit.
Tussen heel zacht in de App en uit zit een groot gat. Het flikkeren is ook blauwachtig. Lijkt meer op lichte vonkjes. Hopelijk zal het dat niet zijn :+

En lekstroom zou in theorie kunnen. Lijkt meer op een soort inductie wat opgewekt wordt want met korter snoer is het toch minder lijkt het. Zie hieronder een stukje uitleg erover:
Nu hebben we een extra verbruiker aangesloten aan dezelfde lichtnetbron (zeg even dezelfde fase uit de lichtmeterkast) en de stroomvoerende leiding loopt voor een gedeelte erg dicht langs een gedeelte van een aanvoerdraad naar de ledlamp toe. In dit stuk kan er overspraak plaatsvinden. Dat houdt in dat er een gedeelte van de energie van het systeem AC net – Motor, naar de draad naar de ledlamp overgaat. Door de lucht wel te verstaan. Een stukje draadloos energieoverdracht. En dat is maar een klein beetje, maar dat kleine beetje kan genoeg zijn om de ledlamp heel flauwtjes op te laten lichten.
Iemand enig ervaring met die kleine witte dimmers? Koppelen met de hub werkt, koppelen met de lampen tot zover dat hij wel gaat ‘flashen’ maar de app ‘vind’ de lamp niet, heb er twee (wel eens waar uit de koopjes hoek) maar geen van beide doen het... toevoegen via een andere afstandsbediening werkt wel en ook de communicatie onderling tussen de afstandsbediening werkt

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:08:
Iemand enig ervaring met die kleine witte dimmers? Koppelen met de hub werkt, koppelen met de lampen tot zover dat hij wel gaat ‘flashen’ maar de app ‘vind’ de lamp niet, heb er twee (wel eens waar uit de koopjes hoek) maar geen van beide doen het... toevoegen via een andere afstandsbediening werkt wel en ook de communicatie onderling tussen de afstandsbediening werkt
Waarschijnlijk de reden waarom ze in de koopjes hoek terecht zijn gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whatson schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:43:
[...]

Waarschijnlijk de reden waarom ze in de koopjes hoek terecht zijn gekomen
Lag even te slapen, met de koppelknop kan je ze niet aan en uit zetten |:(
SPX420 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:46:
[...]

Dit kan, een sensor resetten en dan bij beide de koppelknop inhouden.
Hier doe ik blijkbaar wel wat fout, had de hoop dat één bewegingsmelder voldoende was maar mis net de voordeur dus dan toch maar een tweede.

1. Beide sensoren gewist
2. Werkende sensor van hub gewist
3. Nieuwe sensor toegevoegd
4. Koppelknop van beide ingedrukt houden

Dan zegt hij op een gegeven moment bewegingsmelder gevonden maar dan doet alsnog 1 bewegingsmelder het maar. 2x apart toevoegen werkt niet, geen idee wat de keus van Ikea hierin is geweest...

Iemand enig idee hoe je 2 bewegingsmelders op de zelfde lamp kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:09:
[...]

1. Beide sensoren gewist
2. Werkende sensor van hub gewist
3. Nieuwe sensor toegevoegd
4. Koppelknop van beide ingedrukt houden

Dan zegt hij op een gegeven moment bewegingsmelder gevonden maar dan doet alsnog 1 bewegingsmelder het maar. 2x apart toevoegen werkt niet, geen idee wat de keus van Ikea hierin is geweest...

Iemand enig idee hoe je 2 bewegingsmelders op de zelfde lamp kan gebruiken?
Je moet:
1. Een sensor aan de hub koppelen
2. De tweede resetten
3. Beide koppelknoppen tegelijk indrukken
4. De lamp aan de groep toevoegen

Als het niet direct lukt even stap 3 een paar keer herhalen

[ Voor 4% gewijzigd door SPX420 op 29-09-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SPX420 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:33:
[...]

Je moet:
1. Een sensor aan de hub koppelen
2. De tweede resetten
3. Beide koppelknoppen tegelijk indrukken
4. De lamp aan de groep toevoegen

Als het niet direct lukt even stap 3 een paar keer herhalen
Thanks, en in maar vloeken 7(8)7, nee heb niet zoveel geduld :-( _O- :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
gysman11 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:23:
Werkt inmiddels als een zonnetje op mijn ds215j (en natuurlijk ook mogelijk op een Rasberry Pi).

Voordelen:
  • Groepen in groepen (dus nu ook groep: "Alle Verlichting", met daarin de groepen van lampen), die ik met één knop uit kan zetten
  • App Home Assistant is stabieler dan de tradfri app (probleem daarmee is dat ik bij starten soms het setup screen krijg, en ook vaak een "hangend" verbinden met hub screen.)
  • traploos "kleur" instellen (witte spectrum lampen)
  • Funny: commando gemaakt: alle spots langzaam aan. En dan gaan er 9 gu10 plafondspotjes aan, met een pauze van steeds een kwart seconde 1 voor 1 aan. Zo ook spots langzaam uit
  • To do: lampen aan, half uurtje voor zonsondergang
  • To do: (bijna alle) lampen uit bij niet thuis
  • To do: lampen aan wanneer foscam camera buiten beweging detecteert
Ik ben er blij mee!

[ Voor 7% gewijzigd door gysman11 op 29-09-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:16

A13X

Dude

voorstad schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:43:
[...]
Ik gebruik de Ikea hub en App en heb precies hetzelfde. Het flikkeren van de lamp is zelf zo zachtjes dat je het amper ziet als je er recht naar kijkt, je ziet het des te beter met het perifere deel van je zichtveld.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 09:20
Wellicht voor iemand die een GU10 kit zoekt:

Amazon.de

Zie dat er lange levertijd is... :|

[ Voor 10% gewijzigd door Ernie007 op 29-09-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
gysman11 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:53:
[...]
Werkt inmiddels als een zonnetje op mijn ds215j.
Ik had geen idee dat dit ook kon op een Syno.
Nu heb ik nóg een reden er één te willen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
frickY schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:34:
[...]
Ik had geen idee dat dit ook kon op een Syno.
Nu heb ik nóg een reden er één te willen. Thanks
Mocht je tegen die tijd vastlopen met de configuratie, en je komt er niet uit, stuur dan maar even een pb, dan kan ik je wel een stukje op weg helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunderlight
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 13:08

thunderlight

Tja...

Gisteren in Utrecht geweest voor een paar kleurenlampjes maar helaas niet op voorraad.
wel nog even gesproken met een medewerker op de afdeling daar en die wist mij te vertellen dat er intern een notitie rond gaat om de TRÅDFRI serie om deze uit te gaan uitbreiden met rookmelders en automatisch gordijn openers bijvoorbeeld.

geen idee in hoeverre deze informatie accuraat is maar het kan in elk geval een leuke toevoeging zijn aan het huidige assortiment van lampen

> There is no Real Life, It's just Away From Keyboard! <

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
thunderlight schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:06:
Gisteren in Utrecht geweest voor een paar kleurenlampjes maar helaas niet op voorraad.
wel nog even gesproken met een medewerker op de afdeling daar en die wist mij te vertellen dat er intern een notitie rond gaat om de TRÅDFRI serie om deze uit te gaan uitbreiden met rookmelders en automatisch gordijn openers bijvoorbeeld.

geen idee in hoeverre deze informatie accuraat is maar het kan in elk geval een leuke toevoeging zijn aan het huidige assortiment van lampen
Als dat echt zo is mag Hue wel eens op gaan schieten met nieuwe producten. Ze worden straks gewoon van de 1e plek afgestoten door IKEA 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:01

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Mooi, ik zoek nog een rookmelder, plafonnière en access point in één.
Bij voorkeur PoE.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Dat zal een mooie plafonnière zijn dan... Rookmelder er in gaat het niet mooier maken. Een accesspoint daarintegen zou nog wel leuk zijn inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 19:28

kevinos

Tweakpedia

Hoi,

Ik heb 6x GU10 Tradfri lampen gekoppeld aan de Hue bridge. Die versie van 14,99 met meerdere wit tinten. Lampen/bridge/accesoires zijn up do date. Aan deze groep heb ik een Hue motion sensor en een Hue dimmer switch gekoppeld.

Als ik de lampen met de dimmer switch activeer gaan ze allemaal tegelijk aan en niks aan de hand. Maar als ik de lampen activeer met de motion sensor dan gaan de lampen met lichte vertraging/verschillend en dus niet exact tegelijk aan. (lijken wel tl balken die niet tegelijk aangaan) Ik heb alles al opnieuw opgestart, zelfs de Hue bridge op een paar meter afstand aangesloten maar ze gaan met de motion sensor gewoon niet tegelijk aan en met de dimmer switch wel. Hue lampen met andere Hue sensoren in huis werken wel goed.

Iemand hier ervaring mee/zelfde issue/tips?

Alvast bedankt

Gr. Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
Toppe schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:30:
[...]

Ik ga de gok nemen, anders rij ik morgen naar een andere vestiging! _/-\o_
Was toevallig nog even bij Ikea in Zwolle.
En alles op je boodschappen lijstje hadden ze iig nog op voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
kevinos schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:13:
Hoi,

Ik heb 6x GU10 Tradfri lampen gekoppeld aan de Hue bridge. Die versie van 14,99 met meerdere wit tinten. Lampen/bridge/accesoires zijn up do date. Aan deze groep heb ik een Hue motion sensor en een Hue dimmer switch gekoppeld.

Als ik de lampen met de dimmer switch activeer gaan ze allemaal tegelijk aan en niks aan de hand. Maar als ik de lampen activeer met de motion sensor dan gaan de lampen met lichte vertraging/verschillend en dus niet exact tegelijk aan. (lijken wel tl balken die niet tegelijk aangaan) Ik heb alles al opnieuw opgestart, zelfs de Hue bridge op een paar meter afstand aangesloten maar ze gaan met de motion sensor gewoon niet tegelijk aan en met de dimmer switch wel. Hue lampen met andere Hue sensoren in huis werken wel goed.

Iemand hier ervaring mee/zelfde issue/tips?

Alvast bedankt

Gr. Kevin
Ja, ik heb exact hetzelfde.
ik heb 2 lampen aan de motion sensor hangen, 1Heu (gang) & 1Tradfri (wc). Eerst gaat de Hue aan en een fractie later de Tradfri. Bij mij geeft het niet omdat ik eerst door de gang moet voordat ik bij de wc ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
heb in één ruimte twee gu10's en een gloeilamp van Ikea, gekoppeld aan een afstandsbediening en gemanaged door een hub.

Ze gaan allemaal aan én uit, maar één van de gu10's gaat meteen uit als ik ga dimmen en doet pas weer mee op volle sterkte.

Iemand eerder gezien ?

Daarnaast had ik wat moeite met koppelen van een losse dimmer met de hub. Uiteindelijk gelukt, maar toen gaf deze aan dat de batterij al bijna leeg was. Firmware issue of kan een keer of 10 het koppel proces herhalen die batterij zo drainen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Overweeg mijn GU10 LED spots te vervangen voor Tradfri versie.

Weet iemand of er in de nabije toekomst een GU10 versie komt als deze?

Afbeeldingslocatie: https://d1kzq7drnx4xfx.cloudfront.net/media/catalog/product/cache/all/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/f/69c56922535979a8930107f7936ede29/philips-classic-ledspot-mv-gu10-4.4w-827-36d-%7C-zeer-warm-wit-dimbaar-vervangt-35w_8718696565582-31.jpg

Of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
ChiMan schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:32:
Overweeg mijn GU10 LED spots te vervangen voor Tradfri versie.

Weet iemand of er in de nabije toekomst een GU10 versie komt als deze?

[afbeelding]

Of is dit niet mogelijk?
Wat is hier anders aan dan die van Ikea ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De Innr ledstrip type "FL 110" (4 meter warm wit) die ik begin van de maand gekocht heb, kon ik uiteindelijk toch nog koppelen met de Trådfri hub, maar alleen als de ledstrip vlakbij de hub ligt. Een meter of 3 haalt hij nog net. Het lijkt er sterk op dat de Ikea lampen niet repeater willen/kunnen spelen voor de Innr ledstrip.

Alleen als de Innr ledstrip dichter bij de hub ligt, dan bij een Ikea lamp, is hij via de app te besturen.

Zijn er mensen die een vergelijkbare ervaring hebben met de Ikea lampen?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• mcetweaker
  • Niet online
Dacht net dat m'n batterij van een rookmelder het ging begeven, want hoorde regelmatig een korte piep. Maar nu een ikea lamp met dimmer via de normale schakelaar uitgezet en de piep is verdwenen.

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

mcetweaker schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:51:
Ze gaan allemaal aan én uit, maar één van de gu10's gaat meteen uit als ik ga dimmen en doet pas weer mee op volle sterkte.

Iemand eerder gezien ?
Ja, volgens mij zijn je lampen niet "gesynchroniseerd" met elkaar. Ikea heeft een YouTube filmpje waarin je ziet hoe je dat goed krijgt. Het komt er ongeveer op neer dat je zo vaak op een knopje moet drukken dat alle lampen weer een keer tegen hun virtuele eindpunt aangelopen zijn (voor beide knopjes).

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
mcetweaker schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:07:
[...]

Wat is hier anders aan dan die van Ikea ?
De Ikea Tradfri GU10 is iets groter en omdat het geheel wit is, past het niet bij sommige planfondlampen die ik heb.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-enterprise.discourse.org/smartthings/uploads/default/original/3X/e/c/ecd2b8b25bf33de6321cbc04ba023a7a1a52c898.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ChiMan schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:44:
[...]
De Ikea Tradfri GU10 is iets groter
Waarom pak je dan niet de goedkopere? Die is kleiner.

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 30-09-2017 11:57 ]

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-09 15:20
Vanmorgen een hele lading Tradfri lampen gehaald. 3xe27 en 7xe14. Helemaal niet in de gaten gehad dat ik behalve een hub ook een afstandbediening nodig heb. Frustrerend. Waarom is dat nou weer nodig. Kan ik weer terug naar de IKEA voor een afstandbediening die ik nooit meer ga gebruiken. En een van de lampen lijkt ook nog eens kapot. Ugh. De gekleurde lampen toch maar van Hue nemen dan ben ik bang :(

PSN: Space-o-saurus

• xFeverr
aawe mwan schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 07:11:
[...]

Ja, volgens mij zijn je lampen niet "gesynchroniseerd" met elkaar. Ikea heeft een YouTube filmpje waarin je ziet hoe je dat goed krijgt. Het komt er ongeveer op neer dat je zo vaak op een knopje moet drukken dat alle lampen weer een keer tegen hun virtuele eindpunt aangelopen zijn (voor beide knopjes).
Je kan ook de aanknop op de afstandsbediening een seconde of 7 ingedrukt houden. Alle lampen gaan dan naar dezelfde lichtsterkte en lichtkleur zodat ze weer synchroon lopen.

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:14
Ik heb gisteren twee GU10 lampen (€6,99) van Ikea gekocht, maar ik krijg deze niet toegevoegd aan mijn Hue Bridge v2. De lampen gaan aan en uit met de wandschakelaar, maar de app vind de lampen niet. Ook met de Hue Lights app voor iOS krijg ik de lampen niet gevonden. Ik had gehoopt dat het koppelen zou lukken zonder Ikea Bridge en afstandbediening. Heeft iemand nog een idee?
ColonelSanders schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:12:
Vanmorgen een hele lading Tradfri lampen gehaald. 3xe27 en 7xe14. Helemaal niet in de gaten gehad dat ik behalve een hub ook een afstandbediening nodig heb. Frustrerend. Waarom is dat nou weer nodig. Kan ik weer terug naar de IKEA voor een afstandbediening die ik nooit meer ga gebruiken. En een van de lampen lijkt ook nog eens kapot. Ugh. De gekleurde lampen toch maar van Hue nemen dan ben ik bang :(
Ik dacht ook de afstandsbediening nooit te gebruiken, doe ik dus wel 8)7

En het is nodig om lampen aan je hub te koppelen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 30-09-2017 17:22 ]

• ColonelSanders
Uhg nu voor de tweede keer naar de IKEA geweest en een dimmer gekocht(die ik nooit ga gebruiken)
Momenteel krijg ik dat ding met geen mogelijkheid aan de hub gekoppeld. Wat een omslachtig systeem. En mijn vriendin (die zei hou het nu bij Hue lampen) maakt dit alleen maar erger.

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 11:14
Toppe schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:21:
[...]

En het is nodig om lampen aan je hub te koppelen O-)
Met bridge 2.0 en de nieuwe Tradfri lampen hoef je toch geen afstandbediening te hebben om ze te koppelen?

SkyTeam Platinum member via American Express

ColonelSanders schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:51:
Uhg nu voor de tweede keer naar de IKEA geweest en een dimmer gekocht(die ik nooit ga gebruiken)
Momenteel krijg ik dat ding met geen mogelijkheid aan de hub gekoppeld. Wat een omslachtig systeem. En mijn vriendin (die zei hou het nu bij Hue lampen) maakt dit alleen maar erger.
Wat lukt er niet dan? 4x de koppelknop indrukken om te resetten, 10 seconde wachten en hem dan via de app toevoegen, dimmer bij de hub houden, koppelknop 10 seconde indrukken en je zou klaar moeten zijn.
Rickyoung schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:33:
[...]

Met bridge 2.0 en de nieuwe Tradfri lampen hoef je toch geen afstandbediening te hebben om ze te koppelen?
2.0 is hue neem ik aan? Dan hangt t toch van Hue af of je wel of geen afstandsbediening nodig hebt?

Iemand enig idee of Ikea ook nog een keer een scène als timer gaat toestaan? Zou graag willen dat van de keuken er 2 lampen uit gaan en de andere 2 op 5% worden gedimd, maakt niet uit wat de huidige staat van de lampen is.

(Sowieso vind ik de scenes vrij summier, als je een nieuwe scène maakt en je kiest de optie ‘aan’ zou ik graag ook bepaalde lange willen uitschakelen, kan ook al niet...!)

Blijkbaar ondersteund Ikea tot nu toe aan of uit en een scène snapt hij niet!:(

[ Voor 21% gewijzigd door Toppe op 30-09-2017 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColonelSanders
Toppe schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:33:
[...]
Wat lukt er niet dan? 4x de koppelknop indrukken om te resetten, 10 seconde wachten en hem dan via de app toevoegen, dimmer bij de hub houden, koppelknop 10 seconde indrukken en je zou klaar moeten zijn
Thanks ik ben een stukje verder! :)
Nu gaat de app niet verder bij het koppelen van lampen.
10 seconden dimmer tegen de lamp aan houden tot het pulseren stopt. Maar de app ziet niks. Uiteindelijk wil ik ze na het updaten aan mijn Hue bridge hangen maar wat een drama tot nu toe. In de app staat dat er een update voor de dimmer 'in behandeling is'. Dat maar even afwachten dan.

ColonelSanders schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:47:
[...]

Thanks ik ben een stukje verder! :)
Nu gaat de app niet verder bij het koppelen van lampen.
10 seconden dimmer tegen de lamp aan houden tot het pulseren stopt. Maar de app ziet niks. Uiteindelijk wil ik ze na het updaten aan mijn Hue bridge hangen maar wat een drama tot nu toe. In de app staat dat er een update voor de dimmer 'in behandeling is'. Dat maar even afwachten dan.
Er gebeurt niets na het koppelen? Dan even je lamp spanningsloos maken evenals je hub en het dan nog eens proberen, soms wil het helpen om hem wat langer ingedrukt te houden.

Had ook best ‘gezeik’ met die dimmers, maar als je het eenmaal door hebt >:)

Overigens duurde de update van één dimmer bij mij dik 12 uur🤔

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 30-09-2017 19:04 ]

• ColonelSanders
Dimmer is nog steeds aan het updaten. Na resetten naar de fabrieksinstellingen via de app (gaatje op de hub is zo klein dat er helemaal niets inpast) nu eindelijk 6 lampen toegevoegd. Hue ziet ze (nog?) niet. 2 lampen in een kandelaar van 5 zijn feller dan de anderen. Al met al begint er schot in de zaak te komen.

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:56
Vandaag op de gok een enkel E17 lampje meegenomen bij de Ikea Hengelo, 400 lm (6,99).
Lampje is wel dimmable, maar geen wit spectrum.

Zonder ikea bridge heb ik hem binnen 5 minuten in mn Hue app hangen via de Lamp Finder tool. Werkt top dus!
Productiedatum van de lamp is 1727
En de Hue app geeft aan dat de softwareversie: 1.2.214 is.

Wel vreemd dat deze niet op de ikea site te vinden is, net als de GU10 spotjes voor 6,99 die er nog genoeg lagen..

PS: dit werkte pas toen de lamp dicht bij de Hue Bridge was, misschien had het dan ook wel via de app gewerkt...
Morgen maar is even nog een E14 halen en dat testen.

[ Voor 15% gewijzigd door QempZoR op 30-09-2017 21:46 ]

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

QempZoR schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:44:
Vandaag op de gok een enkel E17 lampje meegenomen bij de Ikea Hengelo, 400 lm (6,99).
Lampje is wel dimmable, maar geen wit spectrum.

Zonder ikea bridge heb ik hem binnen 5 minuten in mn Hue app hangen via de Lamp Finder tool. Werkt top dus!
Productiedatum van de lamp is 1727
En de Hue app geeft aan dat de softwareversie: 1.2.214 is.

Wel vreemd dat deze niet op de ikea site te vinden is, net als de GU10 spotjes voor 6,99 die er nog genoeg lagen..

PS: dit werkte pas toen de lamp dicht bij de Hue Bridge was, misschien had het dan ook wel via de app gewerkt...
Morgen maar is even nog een E14 halen en dat testen.
offtopic:
E17 is E14, alleen is E17 110v...

De nieuwe zijn nog niet overal te verkrijgen en dat zal meteen de reden zijn dat ze nog niet online staan. Ik kijk ondertussen 1x per dag ook op Ikea.se en Ikea.de :N om te kijken of er nieuwe producten zijn _O-

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Vandaag een E14 meegenomen van IKEA Amsterdam, productiedatum 1728, maar de Hue bridge kan 'm helaas niet vinden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:56
Excuses, gaat inderdaad om E14 lampjes :)
Doubt schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:58:
[...]

Ja ik heb er dus 3 gekocht gisteren. E14 van 6.99.. Waren er nog 40/50 van in Barendrecht. Ik kon ze helaas niet via de Hue app koppelen maar wel met Lampfinder. Alleen bleek dat mijn vrouw deze vannacht toen het echt donker was een soort zag flikkeren? Zodra ze aanstaan is er niks mis mee en geven ze mooi licht. Ze worden overigens aangestuurd door een Motion Sensor en zitten alle 3 in 1 lamp. Zodra ze aan moeten gaan doen ze dit direct zonder vertraging onderling oid.

Alleen nu de ham vraag. Waar komt dit lichte flikkeren vandaan? Iemand een idee?
Helaas treed bovenstaand probleem ook hier op...

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Kan de lamp (E14, productie: 1728) inderdaad wel laten knipperen met Hue Light Finder of Hue Essentials "Touchlink" maar de koppeling lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
En app update 1.1.3 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
Ook hier 2 flikkerende E14 lampjes als ze helemaal uit staan. En ze lijken ook nog eens een klein beetje te zoemen. Wat lastig omdat ik deze twee naast het hoofdeind van het bed heb staan. Vandaag nog testen en anders ga ik maandag een zwik terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:35:
[...]

In Oktober zou een update komen, en ‘eind’ oktober de HomeKit update, die zal wel de 31ste komen ;w
Een IKEA medewerker op Facebook gaf aan dat Homekit ondersteuning begin oktober kwam en Google Assistant eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SPX420 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

Een IKEA medewerker op Facebook gaf aan dat Homekit ondersteuning begin oktober kwam en Google Assistant eind oktober.
Dit zou mooi zijn, ondanks sat Trådfri een fantastisch product is zijn er best nog wel dingen te verbeteren. Hopelijk kan HomeKit daar verandering in brengen _/-\o_

Edit: even verder kijken dan m’n neus lang is, er is een andere app (iHaus) en die doet alles wat ik zou willen, enige probleem is dat ik tot nu toe slechts 2 lampen kan vinden (die ik als eerst heb toegevoegd op de Trådfri Gateway), ben nog even zoekende naar een juiste manier om alsnog alles toe te voegen

[ Voor 122% gewijzigd door Toppe op 01-10-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

Dit zou mooi zijn, ondanks sat Trådfri een fantastisch product is zijn er best nog wel dingen te verbeteren. Hopelijk kan HomeKit daar verandering in brengen _/-\o_

Edit: even verder kijken dan m’n neus lang is, er is een andere app (iHaus) en die doet alles wat ik zou willen, enige probleem is dat ik tot nu toe slechts 2 lampen kan vinden (die ik als eerst heb toegevoegd op de Trådfri Gateway), ben nog even zoekende naar een juiste manier om alsnog alles toe te voegen
Je kan ook naar Home Assistant kijken. Hier draai ik alles op en die kan alles was jij net neer had gezet. Kost je alleen wel een Raspberry en wat tijd om t te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SPX420 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Je kan ook naar Home Assistant kijken. Hier draai ik alles op en die kan alles was jij net neer had gezet. Kost je alleen wel een Raspberry en wat tijd om t te leren kennen.
Heb ik naar zitten kijken, opzich vind ik een Pi geen ramp maar ik wil eerst zien wat HomeKit gaat doen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Het dimmertje vindt ik maar niks. Ik had twee e14 lampjes gekocht (kaarsmodel) met de dimmer erbij. Die lampjes zitten in de afzuigkap en waren met wat moeite te koppelen. De dimmer doet z’n ding wel, maar is super gevoelig. Als ik de lampjes gedimd had en de dimmer neerlegde dan gingen de lampjes onbedoeld weer feller branden. En om de lampjes helemaal uit te doen met de dimmer moest je er weer een behoorlijke zwieper aan geven. Ik heb hem maar omgeruild voor een remote.
Door zijn magneet kan ik die remote mooi op de koelkast hangen. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1 ... 9 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)