Delft lagen ze vorige week ook.LeroyNobel schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 00:07:
Misschien dat het vaker is gevraagd, maar zijn de kleuren lampen nou al wel of niet te koop bij de Ikea in Nederland. want als ik op de website kijk praten ze alleen maar over de verschillende wit tinten...
App update naar v1.1.2 met support voor kleuren lampen. Iemand de kleuren lampen al gezien in filiaal A'dam?
[ Voor 32% gewijzigd door fv op 22-09-2017 11:27 ]
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Kijk ik verkeerd? Of Android only? Ik zie nog geen update op mijn iPhone, ook niet als ik op itunes kjik:fv schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:19:
App update naar v1.1.2 met support voor kleuren lampen. Iemand de kleuren lampen al gezien in filiaal A'dam?
https://itunes.apple.com/...%A5dfri/id1195836071?mt=8
Edit: even in google play store gekeken, daar inderdaad v1.1.2.
Nog geen gewenste toegevoegde functinaliteit als:
- Scenes die meerdere groepen tegelijk instellen
- Traploze instelling van wittinten/kleuren
Nog niet helemaal op Hue niveau, Ikea!
[ Voor 24% gewijzigd door gysman11 op 22-09-2017 12:04 ]
Weet iemand hoe 'warm wit' de 6,99 euro GU10 spotjes zijn? vriendin wil graag warm licht in diverse ruimtes (waar nu nog halogeen hangt) en ik vraag me af of ik de 6,99 variant kan halen of eigenlijk niet ontkom aan de 14,99 variant (wat nogal scheelt met 30 spotjes)....
Kan ik verder met alleen de kleine dimmer (dus niet de grotere remote) ook lampen helemaal uitschakelen of alleen maar dimmen?
Kan ik verder met alleen de kleine dimmer (dus niet de grotere remote) ook lampen helemaal uitschakelen of alleen maar dimmen?
6,99 zijn prima warm. 2700, de "middelste" kleur van de spectrum lampen. Die warme gele kleur van de spectrum lampen (2200) ga je nooit gebruiken (gok ik), die is echt voor de schemerlampjes, bij mij in ieder geval. Ik heb als spots (9 stuks in plafond) ook de 6,99 versie, en vind ze zeer vergelijkbaar met halogeen qua kleur.
Ik ben ook erg tevreden over de 6,99 spotjes. Zeker geen vies koud licht.
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Ja ik had eigenlijk meer iets van zo'n RGB veld of wiel gehoopt/verwacht. Er zit nu bijvoorbeeld maar 1 tint groen tussen. Technisch gezien moet het mogelijk zijn, dus misschien in de toekomst.gysman11 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:57:
[...]
- Scenes die meerdere groepen tegelijk instellen
Nog niet helemaal op Hue niveau, Ikea!
Ja. Langzaam draaien is dimmer. Wat abrubter is aan/uit.Markprinsen schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:32:
Jij zegt dat het technisch mogelijk zou moeten zijn, maar dat is nog maar de vraag.speedking92 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:54:
Ja ik had eigenlijk meer iets van zo'n RGB veld of wiel gehoopt/verwacht. Er zit nu bijvoorbeeld maar 1 tint groen tussen. Technisch gezien moet het mogelijk zijn, dus misschien in de toekomst.
Te zien aan de kleuren die je momenteel kunt kiezen, heeft de lamp hoogstwaarschijnlijk niet witte, rode, groene en blauwe leds aan boord, maar vooral gele leds en een paar rode en blauwe leds. Dat is een ander systeem dan RGBW. Het heeft sterke punten (voor wit licht), maar ook een groot zwak punt namelijk dat de kleuren blauw en groen lelijk zijn.
De Ikea lamp is sterk in oranje- en paarstinten, maar dat wil je niet in je woning: het viel mij op dat sinds ik deze lamp heb ineens zoveel mensen bij mij naar binnen keken, daarom ben ik zelf even naar buiten gegaan om te kijken, maar toen zag ik direct de reden.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
ben wel benieuwd wat er gebeurt als je een kleurenlamp van ikea koppelt aan de hue, en dan de app van philips gebruikt. Kan het dan wel allemaal traploos?
Volgens deze video wel: YouTube: How to control IKEA Tradfri Smart Lighting with Philips Hue!gysman11 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:46:
ben wel benieuwd wat er gebeurt als je een kleurenlamp van ikea koppelt aan de hue, en dan de app van philips gebruikt. Kan het dan wel allemaal traploos?
Lijkt me dus echt een software ding.
Voor de geïnteresseerden : Ikea Amersfoort heeft ook al een hoop color lights liggen.
[ Voor 10% gewijzigd door _Mystikal_ op 22-09-2017 20:59 ]
Smaken verschillen; ik vind groen en blauw licht afschuwelijk maar paars en oranje gebruik ik regelmatig...De Ikea lamp is sterk in oranje- en paarstinten, maar dat wil je niet in je woning: het viel mij op dat sinds ik deze lamp heb ineens zoveel mensen bij mij naar binnen keken, daarom ben ik zelf even naar buiten gegaan om te kijken, maar toen zag ik direct de reden.)
vraagje kan ik ook afstandsbediening los kopen ? of moet dat gecombineerd met een product ?
Tja vanalles
Ik heb laatst de dimmer en wireless remote los te koop gezien bij IKEA Eindhoven. (Prijzen weet ik niet)vso schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:10:
vraagje kan ik ook afstandsbediening los kopen ? of moet dat gecombineerd met een product ?
Wireless remote kan je los kopen voor 15 euroExact schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:21:
[...]
Ik heb laatst de dimmer en wireless remote los te koop gezien bij IKEA Eindhoven. (Prijzen weet ik niet)
Vraag, kan je meerdere bewegingsmelders aansluiten op één groep lampen? Wil een 3 spot op de overloop aansturen maar het bereik van 1 sensor is niet genoeg.
Gisteren 4 GU10 spotjes van 6,99 per stuk gehaald.
Na het meerdere keren resetten van de spotjes deze toe kunnen voegen aan de Hue app.
Ik weet dat Ikea vanaf oktober officieel Homekit gaan toevoegen maar ik had toch al even een vraagje.
Is het ook al mogelijk om via Homekit de Tradfri lampen i.c.m. de Hue hub aan te sturen, ik heb de Tradfri hub (nog) niet. Of is hier de Tradfri hub voor nodig?
Na het meerdere keren resetten van de spotjes deze toe kunnen voegen aan de Hue app.
Ik weet dat Ikea vanaf oktober officieel Homekit gaan toevoegen maar ik had toch al even een vraagje.
Is het ook al mogelijk om via Homekit de Tradfri lampen i.c.m. de Hue hub aan te sturen, ik heb de Tradfri hub (nog) niet. Of is hier de Tradfri hub voor nodig?
Yep, je kunt niet alleen lampen pairen met een bewegingsmelder, maar ook andere bewegingsmelders.WNT schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 06:08:
Vraag, kan je meerdere bewegingsmelders aansluiten op één groep lampen? Wil een 3 spot op de overloop aansturen maar het bereik van 1 sensor is niet genoeg.
Alle lampen reageren daarna op alle bewegingsmelders. Ik gebruik het zelf op die manier.
Dit stond overigens nog niet zo lang geleden al in dit topic, dus waarschijnlijk een goed idee voor je om eens wat terug te bladeren, want dan lees je nog veel meer interessante dingen die je nog niet wist.
Je kunt de afstandsbediening los kopen, maar dit is zo'n beetje het enige product uit de Trådfri serie dat goedkoper is in een kit.vso schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:10:
[ Voor 41% gewijzigd door aawe mwan op 23-09-2017 10:08 ]
Zou mooi zijn als er een stekker komt die ermee werkt.
Weet iemand wat de "away from home" (in het Nederlands: "weg van huis") timerfunctie precies doet?
Ik heb hem vanochtend ingesteld en het enige wat er de afgelopen 4 uur gebeurd is, is dat de lamp aan ging op de ingestelde tijd.
Overigens is de bug in de "wake up" timerfunctie, dat je een onterechte foutmelding krijgt als je een "wake up" timer aanmaakt met de app, in de versie van gisteren nog niet opgelost.
Ik heb hem vanochtend ingesteld en het enige wat er de afgelopen 4 uur gebeurd is, is dat de lamp aan ging op de ingestelde tijd.
Overigens is de bug in de "wake up" timerfunctie, dat je een onterechte foutmelding krijgt als je een "wake up" timer aanmaakt met de app, in de versie van gisteren nog niet opgelost.
Dit bericht kreeg ik op de vraag wanneer Google assistant ondersteund wordt: Hej Sebastiaan, bedankt voor je bericht. Het is niet precies bekend wanneer, maar binnenkort komt er een update van de app; 1.2. Met deze update kunnen Apple Homekit en Amazon Alexa gebruikt worden met de de TRÅDFRI slimme verlichting. Eind oktober verwachten we opnieuw een update met meer mogelijkheden en onder andere gebruik via Google Assistant. Weet je zo voldoende? ^Linda
Dat is wat het doet. Lampen aan en uit zetten zodat het lijkt alsof er iemand thuis is terwijl je bijvoorbeeld op vakantie bent, met het idee inbrekers af te schrikken.aawe mwan schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:34:
Weet iemand wat de "away from home" (in het Nederlands: "weg van huis") timerfunctie precies doet?
Een rare implementatie zonder randomness, maar dat is het.
Ik zou graag de Hektar staande lamp met 3 spots willen gebruiken voor kleurenlampen.
Nou heeft deze lamp E14 fittingen, terwijl de kleurenlamp E27 is. Ik weet dat er verloopjes bestaan, maar die kosten ruimte en dan steken de lampen er uit. Wij zijn tweakers hier en ik heb al eens een andere Ikea lamp omgebouwd met een standaard fitting van de bouwmarkt. Dat ging prima omdat het precies paste, maar de constructie van de Hektar zit wat anders in elkaar.
Met welke fitting zou ik de Hektar zou kunnen ombouwen? Het schakelaartje hoeft niet te blijven.
Nou heeft deze lamp E14 fittingen, terwijl de kleurenlamp E27 is. Ik weet dat er verloopjes bestaan, maar die kosten ruimte en dan steken de lampen er uit. Wij zijn tweakers hier en ik heb al eens een andere Ikea lamp omgebouwd met een standaard fitting van de bouwmarkt. Dat ging prima omdat het precies paste, maar de constructie van de Hektar zit wat anders in elkaar.
Met welke fitting zou ik de Hektar zou kunnen ombouwen? Het schakelaartje hoeft niet te blijven.
Edit: mijn fout.. ikea .. hue
[ Voor 95% gewijzigd door jochem4207 op 23-09-2017 15:53 ]
Maar toch bedankt voor je originele post, want goed om te weten dat de E14 hue intussen ook het verbeterde groen en blauw heeft.jochem4207 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:52:
Edit: mijn fout.. ikea .. hue
Na wat zoekwerk heb ik een aantal nieuwe producten gevonden die nog niet gereleased zijn maar die IKEA al wel (intern) aan het testen is:
Verder nog een vlugge teardown gedaan van de Android App. (Ik heb de nieuwe versie nog niet zelf kunnen testen omdat ik nog niet thuis ben geweest.) Er zit behoorlijk veel code in voor Amazon Alexa intergratie. Verder kwam Apple Homekit nog een keer voorbij in de tekst resources. Nog niks te vinden over Google Assistant (wat overigens ook niet in de Android app hoeft te komen)
- TRADFRI-control-outlet
- TRADFRI-onoff-shortcut-control
- TRADFRI-transformer
Verder nog een vlugge teardown gedaan van de Android App. (Ik heb de nieuwe versie nog niet zelf kunnen testen omdat ik nog niet thuis ben geweest.) Er zit behoorlijk veel code in voor Amazon Alexa intergratie. Verder kwam Apple Homekit nog een keer voorbij in de tekst resources. Nog niks te vinden over Google Assistant (wat overigens ook niet in de Android app hoeft te komen)
Dat is interessant! Als die dan ook nog een dim-functie heeft, zou het een mooie vervanger voor de Philips Living Whites kunnen zijn.Exact schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 22:30:
De control outlet is de "power plug".
Twee domme vragen:
Heb nu één afstandsbediening op 2 lampen. Daar gaan 4 GU10 lampen bij komen die ik wilt bedienen met die afstandsbediening, kan ik die 2 andere loskoppelen maar wel gebruiken met de app?
En als ik een timer instel dat alle lampen om 23:59 uit moeten gaan, waarom moet ik dan een vanaf en tot tijd aangeven? Ik wil gewoon dat ze om 23:59 uit gaan?
Zie hier het voorbeeld https://toppe.stackstorage.com/s/bVKRewv5ia67Yxr
Edit: bij een ‘zet aan’ timer snap ik de logica, ga aan om 17:30 en ga uit om 22:30, alleen wil ik nog een ‘back-up’ timer die om 23:59 alles uitschakeld, maar deze moet maar 1 commando kennen: uit om 23:59.
Als ik de eind tijd om bijvoorbeeld 03:00 zet dan gaan de lampen alsnog weer aan. Wat mij betreft wel een min puntje voor Ikea.
Ook een ‘als zon onder gaat’ timer mis ik, vindt dit altijd wel makkelijk, nu moet ik meermaals per jaar de timers aanpassen naar de gewenste tijden...
Heb nu één afstandsbediening op 2 lampen. Daar gaan 4 GU10 lampen bij komen die ik wilt bedienen met die afstandsbediening, kan ik die 2 andere loskoppelen maar wel gebruiken met de app?
En als ik een timer instel dat alle lampen om 23:59 uit moeten gaan, waarom moet ik dan een vanaf en tot tijd aangeven? Ik wil gewoon dat ze om 23:59 uit gaan?
Zie hier het voorbeeld https://toppe.stackstorage.com/s/bVKRewv5ia67Yxr
Edit: bij een ‘zet aan’ timer snap ik de logica, ga aan om 17:30 en ga uit om 22:30, alleen wil ik nog een ‘back-up’ timer die om 23:59 alles uitschakeld, maar deze moet maar 1 commando kennen: uit om 23:59.
Als ik de eind tijd om bijvoorbeeld 03:00 zet dan gaan de lampen alsnog weer aan. Wat mij betreft wel een min puntje voor Ikea.
Ook een ‘als zon onder gaat’ timer mis ik, vindt dit altijd wel makkelijk, nu moet ik meermaals per jaar de timers aanpassen naar de gewenste tijden...
[ Voor 47% gewijzigd door Toppe op 24-09-2017 09:57 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ja, je kunt ze in de app in een andere groep stoppen zonder ab, en dan nog steeds bedienen. Doe ik ook met een buitenlamp.Toppe schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:25:
Twee domme vragen:
Geen idee, sorry.En als ik een timer instel dat alle lampen om 23:59 uit moeten gaan, waarom moet ik dan een vanaf en tot tijd aangeven? Ik wil gewoon dat ze om 23:59 uit gaan?
Daar hebben ze over nagedacht, enige min puntje is dat je wel lampen in een andere groep kan stoppen, maar de afstandsbediening niet_Mystikal_ schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:28:
[...]
Ja, je kunt ze in de app in een andere groep stoppen zonder ab, en dan nog steeds bedienen. Doe ik ook met een buitenlamp.
[...]
Geen idee, sorry.

Als ik het goed begrijp kan je nu de lampen kopen zonder te updaten? Laatste keer dat ik ze gekocht had werkte het nog niet omdat ze een oude software versie hadden. ( voor hue)
Daarnaast kan ik de lamp koppelen aan de hue en aan de afstandsbediening? Of is dit nog apart?
Daarnaast kan ik de lamp koppelen aan de hue en aan de afstandsbediening? Of is dit nog apart?
Ik heb de bewegingssensor opgehangen in de badkamer.
Na 5 minuten douchen is even zwaaien naar de sensor nog voldoende om het licht weer aan te doen. Na 10 minuten lukt dat niet meer: een handje is nu niet meer genoeg, maar het licht gaat wel weer aan als je uit de douche stapt. Ik heb de sensor vrij hoog hangen (boven de deur), misschien dat het daarmee te maken heeft.
Eigenlijk is het niet eens een probleem om in het donker te staan als je aan het douchen bent. Een ander nadeel heb ik wel gemerkt: als je nog een keer handmatig een extra lampje aan doet, vergeet je heel gemakkelijk om dat weer uit te doen.
Na 5 minuten douchen is even zwaaien naar de sensor nog voldoende om het licht weer aan te doen. Na 10 minuten lukt dat niet meer: een handje is nu niet meer genoeg, maar het licht gaat wel weer aan als je uit de douche stapt. Ik heb de sensor vrij hoog hangen (boven de deur), misschien dat het daarmee te maken heeft.
Eigenlijk is het niet eens een probleem om in het donker te staan als je aan het douchen bent. Een ander nadeel heb ik wel gemerkt: als je nog een keer handmatig een extra lampje aan doet, vergeet je heel gemakkelijk om dat weer uit te doen.
[ Voor 18% gewijzigd door aawe mwan op 24-09-2017 13:03 ]
Voorlopig heb ik sinds ik op IOS versie 1.1.2 is uitgerold nog maar nauwelijks contact met de gateway. Ben ik de enige? Want dan wordt het tijd voor een bezoekje aan de dichtstbijzijnde Ikea.
Als je een kleurenlamp instelt op "paars", heeft dat dan hetzelfde effect op je planten als bijvoorbeeld een VÄXER Led-kweeklamp ?
[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 24-09-2017 13:14 ]
IKEA Breda heeft vandaag de nieuwe lichtafdeling geopend:
2 uur geleden:
De goedkope GU 10 spots volop beschikbaar
De remote UITVERKOCHT tot oktober
De kleuren E27 beschikbaar
2 uur geleden:
De goedkope GU 10 spots volop beschikbaar
De remote UITVERKOCHT tot oktober
De kleuren E27 beschikbaar
Ik zit toch in dubio... Net een Hue starterskit ontvangen en nu verschijnen de IKEA lampen in de winkels. Is het nou verstandig om de Hue terug te sturen en in een keer in het IKEA systeem te stappen, of toch de hues en bridge te houden en aan te vullen met IKEA lampen.
Met het oog op uitbreidingen en accesoires zoals remotes lijkt IKEA het toch in het voordeel te zijn.
Ik begrijp dat ik zelf de keuze moet maken, wat ik ben benieuwd wat jullie mening is.
Met het oog op uitbreidingen en accesoires zoals remotes lijkt IKEA het toch in het voordeel te zijn.
Ik begrijp dat ik zelf de keuze moet maken, wat ik ben benieuwd wat jullie mening is.
Ik ben er vrijwel zeker van dat IKEA het Hue systeem gaat verslaan. Ze zijn zeer goed op weg, maar Philips Hue is momenteel nog veel verder doorontwikkeld en werkt een stuk beter/stabieler.Mole schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:30:
Ik zit toch in dubio... Net een Hue starterskit ontvangen en nu verschijnen de IKEA lampen in de winkels. Is het nou verstandig om de Hue terug te sturen en in een keer in het IKEA systeem te stappen, of toch de hues en bridge te houden en aan te vullen met IKEA lampen.
Als je het mij vraagt zou ik gewoon voor het IKEA systeem kiezen, het is gewoon een stuk goedkoper. En die software komt wel goed, kwestie van tijd.
Ik heb het net geprobeerd en bij IKEA Breda een paar E27 wit gehaald. Dit zijn nog steeds oude en ik krijg ze niet gekoppeld met Hue helaas. Aan de verpakking te zien is deze lamp al een keer teruggebracht. Er liggen nu wel gekleurde trouwens ook.corporalnl schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:25:
Als ik het goed begrijp kan je nu de lampen kopen zonder te updaten? Laatste keer dat ik ze gekocht had werkte het nog niet omdat ze een oude software versie hadden. ( voor hue)
PSN: Space-o-saurus
Ik wil mijn hue systeem uitbreiden met een paar tradfri lampen. Is het mogelijk om in de winkel te achterhalen of de lampen al voorzien zijn van de update zodat ze direct in het hue systeem opgenomen kunnen worden? En weet iemand of de tradfri lampen ook toekomstige updates kunnen krijgen binnen het hue systeem? Of heb je dan toch een tradfri hub en AB nodig?
Net bij IKEA Breda een kleur lamp incl remote, want er lagen geen losse. Lamp zit op versie 1.3.002.
Doet het leuk in de nieuwe Fado armatuur.
Ik hoop daat er ook nog een stopcontact komt, dan kan ik een set van 6 lampen toevoegen waar ik echt geen losse Tradfri's voor ga kopen.
Doet het leuk in de nieuwe Fado armatuur.
![]() | ![]() | ![]() |
Nee. Kweeklampen geven licht (straling) in het UV-B spectrum waar planten zo blij van worden. Dat is niet gewoon paars licht.aawe mwan schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:06:
Als je een kleurenlamp instelt op "paars", heeft dat dan hetzelfde effect op je planten als bijvoorbeeld een VÄXER Led-kweeklamp ?
Hier op Android sinds een paar dagen ook vaker ruzie met de app. Moet dan wifi verbreken en reconnecten (terwijl internet prima werkt) of de cache van de app legen voor hij de gateway herkent.Em_ schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:04:
Voorlopig heb ik sinds ik op IOS versie 1.1.2 is uitgerold nog maar nauwelijks contact met de gateway. Ben ik de enige? Want dan wordt het tijd voor een bezoekje aan de dichtstbijzijnde Ikea.
[ Voor 116% gewijzigd door frickY op 24-09-2017 18:03 ]
Helaas het is zondag en me afstandbediening is nogsteeds niet geüpdatet. De app tevens al wel ge-update maar dat heeft niks uitgemaakt.Nieeels_ schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:00:
Heb nu mijn gateway ge-reset en helemaal opnieuw begonnen hopelijk update de afstandbediening nu wel! Ik wacht tot zondag en anders helaas en weer terug brengen naar de Ikea
Wat raden jullie me aan? Nog eventjes een weekje wachten? Of terug brengen en toch maar gaan kijken voor de Philips hue bridge?
Haal de stroom eens 10s van de gateway. Leg de afstandsbediening er vlak bij en zet hem dan weer eens aan. En laat dat zo een paar uur liggen.
Misschien krijgt hij door interferentie de update niet naar het ding, en lukt het dan wel.
Kan me voorstellen dat de firmware een paar KB groot is en het via dit draadloze protocol en heel langzaam gaat, en er geen/nauwelijks fout correctie is.
//Edit
Mijn nieuwe afstandsbediening stond ook al een kwartier op update pending. Heb hem er, zonder power cycle, naast gelegd en na 5m was het al klaar.
Afstandsbedieningen en normale lampen zitten nu op 1.2.214, warmwit lamp op 1.2.217, en rgb lamp dus 1.3.002
Misschien krijgt hij door interferentie de update niet naar het ding, en lukt het dan wel.
Kan me voorstellen dat de firmware een paar KB groot is en het via dit draadloze protocol en heel langzaam gaat, en er geen/nauwelijks fout correctie is.
//Edit
Mijn nieuwe afstandsbediening stond ook al een kwartier op update pending. Heb hem er, zonder power cycle, naast gelegd en na 5m was het al klaar.
Afstandsbedieningen en normale lampen zitten nu op 1.2.214, warmwit lamp op 1.2.217, en rgb lamp dus 1.3.002
[ Voor 49% gewijzigd door frickY op 24-09-2017 18:05 ]
Ik heb nu ook een E27 lamp (1000 lm globe warm wit opaalwit) gekocht. Deze probeer ik aan mijn Philips Hue Bridge gen 1 te koppelen, maar via de app gaat het totaal niet. Via Lampfinder zie ik de lamp wel knipperen (hij ligt zowat tegen de hue bridge aan) maar helaas koppelt deze niet.
Nu vroeg ik me af wat ik fout doe. Is het dat de lamp nog niet geupdate is (waarom knippert deze dan wel tijdens het zoeken?) of heb ik toch wel echt een afstandsbediening van Ikea nodig voordat ik aan de Hue bridge kan koppelen? Weet niet hoe anderen het gedaan hebben?
Weten jullie trouwens of het mogelijk is om een Philips Hue Bloom lamp te koppelen aan de ikea bridge? Ik vermoed dat ik in de toekomst meer lampen van de Tradfri serie ga kopen, en wellicht is het kopen van een bridge/switch wel net zo handig.. Maar geen zin in én een Hue bridge en een Tradfri bridge.
Nu vroeg ik me af wat ik fout doe. Is het dat de lamp nog niet geupdate is (waarom knippert deze dan wel tijdens het zoeken?) of heb ik toch wel echt een afstandsbediening van Ikea nodig voordat ik aan de Hue bridge kan koppelen? Weet niet hoe anderen het gedaan hebben?
Weten jullie trouwens of het mogelijk is om een Philips Hue Bloom lamp te koppelen aan de ikea bridge? Ik vermoed dat ik in de toekomst meer lampen van de Tradfri serie ga kopen, en wellicht is het kopen van een bridge/switch wel net zo handig.. Maar geen zin in én een Hue bridge en een Tradfri bridge.
Gaat bij jullie de verlichting ook even uit na/bij het updaten?
Moet wel constant de code scannen om opnieuw verbinding te maken met de gateway/hub.Em_ schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:04:
Gateway zit op versie 1.1.0015 & software 1.1.2 inderdaad
Ik kom niet verder dan het draaiende wiel om de hub heen. App verwijderen, app installeren, code scannen, dat helpt heel even, maar daarna is het weer mis. Een AB toevoegen wil nog wel, maar lampen toevoegen ho maar.Toppe schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:36:
[...]
Moet wel constant de code scannen om opnieuw verbinding te maken met de gateway/hub.
Gateway zit op versie 1.1.0015 & software 1.1.2 inderdaad
In die schaarse momenten zie ik wel dat er updates zijn voor lampen. Maar ze bij de hub leggen gaat ‘m niet worden met die Floalt panelen.
Hub bij de panelen leggen? Geen idee hoelang je UTP kabel isEm_ schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:58:
[...]
Ik kom niet verder dan het draaiende wiel om de hub heen. App verwijderen, app installeren, code scannen, dat helpt heel even, maar daarna is het weer mis. Een AB toevoegen wil nog wel, maar lampen toevoegen ho maar.
In die schaarse momenten zie ik wel dat er updates zijn voor lampen. Maar ze bij de hub leggen gaat ‘m niet worden met die Floalt panelen.
Ik zal het morgen maar nogmaals proberen alleen jammergenoeg wordt dit dan al de 3de keer dat ik dit probeerfrickY schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:45:
Haal de stroom eens 10s van de gateway. Leg de afstandsbediening er vlak bij en zet hem dan weer eens aan. En laat dat zo een paar uur liggen.
Iemand bekend of de Tratfri al met "IFTTT"-achtige services bruikbaar is? Ik wil bijvoorbeeld als ik na 20:00 thuis kom een bepaalde lamp automatisch aan gaat.
De IKEA app zelf kan dat uiteraard nog niet. Maar gezien de compatibiliteit met andere pakketten, is er misschien iets anders mogelijk?
De IKEA app zelf kan dat uiteraard nog niet. Maar gezien de compatibiliteit met andere pakketten, is er misschien iets anders mogelijk?
...en de voeding, en dan zoveel keer met mijn arm in de lucht staan net zolang tot de updates klaar zijn, nee dank je.Toppe schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:06:
[...]
Hub bij de panelen leggen? Geen idee hoelang je UTP kabel is
Morgen of woensdag de hub maar eens omruilen.
Geen idee of lampen zonder update wel knipperen zonder verder te koppelen.SteGe schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:55:
Ik heb nu ook een E27 lamp (1000 lm globe warm wit opaalwit) gekocht. Deze probeer ik aan mijn Philips Hue Bridge gen 1 te koppelen, maar via de app gaat het totaal niet. Via Lampfinder zie ik de lamp wel knipperen (hij ligt zowat tegen de hue bridge aan) maar helaas koppelt deze niet.
Echter, wat jij omschrijft heb ik precies bij de kleuren e27 lamp van Ikea, waarvan gerapporteerd wordt dat die al wel compatible zou zijn. Wat ik ook doe, met de lamp zo ongeveer tegen de Hue bridge aan, gebruikmakend van Lamp Finder, hij gaat een paar keer dimmen, maar koppelen ho maar
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Welke generatie Bridge heb je? Is die qua software wel up to date? Mijn Bridge 2.0 met software 1707040932 kon prima koppelen met de E27 kleuren lamp met software 1.3.002.eymey schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:52:
[...]
Geen idee of lampen zonder update wel knipperen zonder verder te koppelen.
Echter, wat jij omschrijft heb ik precies bij de kleuren e27 lamp van Ikea, waarvan gerapporteerd wordt dat die al wel compatible zou zijn. Wat ik ook doe, met de lamp zo ongeveer tegen de Hue bridge aan, gebruikmakend van Lamp Finder, hij gaat een paar keer dimmen, maar koppelen ho maar
Ik heb 'm gekoppeld vanuit de Philips Hue app, en het kan best zijn dat je de lamp even kort uit en weer aan moet zetten voordat de Bridge de lamp vindt.
[ Voor 10% gewijzigd door BleuZ op 25-09-2017 12:06 ]
Hallo,
Ik heb de Philips Hue systeem thuis geïnstalleerd en wil graag gebruik maken van de Ikea Tradfri lampen. Zijn deze lampen die ik nu koop inmiddels al voorzien van de nieuwste firmwareversie? Lees dat dit soms wel het geval is en soms niet. Als dit niet het geval is, zou ik dit bij Ikea zelf kunnen regelen zonder de gateway te kopen?
Verder lees ik dat jullie het hebben over GU10 spotjes van 6,99 als alternatief van de 14,99 spotjes. Ik kan op de Ikea site onder de Tradfri serie enkel de 14,99 spotjes terugvinden (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00318292/). Bestaan deze 6,99 spotjes nog als slimme spotjes?
Alvast bedankt.
Ik heb de Philips Hue systeem thuis geïnstalleerd en wil graag gebruik maken van de Ikea Tradfri lampen. Zijn deze lampen die ik nu koop inmiddels al voorzien van de nieuwste firmwareversie? Lees dat dit soms wel het geval is en soms niet. Als dit niet het geval is, zou ik dit bij Ikea zelf kunnen regelen zonder de gateway te kopen?
Verder lees ik dat jullie het hebben over GU10 spotjes van 6,99 als alternatief van de 14,99 spotjes. Ik kan op de Ikea site onder de Tradfri serie enkel de 14,99 spotjes terugvinden (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00318292/). Bestaan deze 6,99 spotjes nog als slimme spotjes?
Alvast bedankt.
Het is soms wel soms niet; je weet het niet van te voren en ik denk niet dat ze dat voor je daar gaan doen.FrankJ91 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:17:
Hallo,
Alvast bedankt.
Niet alle filialen hebben de nieuwe GU10 €6,99 variant.
[ Voor 3% gewijzigd door fv op 25-09-2017 13:26 ]
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Ik heb de Gen. 2 bridge met dezelfde firmware als jij (welke software de kleurenlamp heeft kan ik zo 1 2 3 niet zien).BleuZ schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:05:
[...]
Welke generatie Bridge heb je? Is die qua software wel up to date? Mijn Bridge 2.0 met software 1707040932 kon prima koppelen met de E27 kleuren lamp met software 1.3.002.
Ik heb 'm gekoppeld vanuit de Philips Hue app, en het kan best zijn dat je de lamp even kort uit en weer aan moet zetten voordat de Bridge de lamp vindt.
Heb jij de kleurenlamp van te voren hard gereset (van de meegeleverde afstandsbediening los gekoppeld) voor je hem met Hue porbeerde te koppelen? Dat heb ik zelf wel eerst gedaan door hem vanuit de aan stand eerst 6 keer kort uit en weer aan te knippen (hij knippert dan 1x om te bevestigen dat ie gereset is). Daarna dus geprobeerd te koppelen, zowel met de Hue app, als Lamp finder. Ik heb zelfs 3 zigbee kanalen uitgeprobeerd.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
De software van de kleurenlamp zie je inderdaad pas wanneer je 'm verbindt met de IKEA Gateway of de Hue Bridge, maar bij mij was 'ie meteen up to date toen die uit de doos kwam dus ik ga er van uit dat dat bij jou ook zo is.eymey schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:48:
[...]
Ik heb de Gen. 2 bridge met dezelfde firmware als jij (welke software de kleurenlamp heeft kan ik zo 1 2 3 niet zien).
Heb jij de kleurenlamp van te voren hard gereset (van de meegeleverde afstandsbediening los gekoppeld) voor je hem met Hue porbeerde te koppelen? Dat heb ik zelf wel eerst gedaan door hem vanuit de aan stand eerst 6 keer kort uit en weer aan te knippen (hij knippert dan 1x om te bevestigen dat ie gereset is). Daarna dus geprobeerd te koppelen, zowel met de Hue app, als Lamp finder. Ik heb zelfs 3 zigbee kanalen uitgeprobeerd.
Ik had 'm als eerste met de IKEA Gateway verbonden en daarna daarvan losgekoppeld (en gereset op de manier die je aangaf), maar de Bridge had toen geen problemen om de lampen te vinden. Wat gek.
Je hebt de lamp ook niet gekoppeld aan de afstandsbediening? Want dat gaat namelijk niet in combinatie met de Hue app.
Kun je, zoals bij sommige andere systemen, de bewegingssensor ook gebruiken als luxmeter? Bijvoorbeeld om daarmee lampen aan te schakelen wanneer het buiten donker wordt
klopt hier ook mee gestoeid.eymey schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:52:
[...]
Geen idee of lampen zonder update wel knipperen zonder verder te koppelen.
1. Lamp aanzetten.
2. Bridge binnen de meter erbij leggen.
3. Bridge uit en aanzetten.
4. Lampfinder doet de rest.
Bij meerdere lampen elke keer beginnen vanaf stap 1.
Werkt als een trein hier!
Nope. Lamp is niet gekoppeld met de afstandsbediening. DWZ, die koppeling gaat voor zo ver ik heb gezien automatisch verloren als je de lamp de 6 x flip reset geeft (afstandsbediening doet het er daarna ook niet meer mee).BleuZ schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:58:
[...]
De software van de kleurenlamp zie je inderdaad pas wanneer je 'm verbindt met de IKEA Gateway of de Hue Bridge, maar bij mij was 'ie meteen up to date toen die uit de doos kwam dus ik ga er van uit dat dat bij jou ook zo is.
Ik had 'm als eerste met de IKEA Gateway verbonden en daarna daarvan losgekoppeld (en gereset op de manier die je aangaf), maar de Bridge had toen geen problemen om de lampen te vinden. Wat gek.
Je hebt de lamp ook niet gekoppeld aan de afstandsbediening? Want dat gaat namelijk niet in combinatie met de Hue app.
OK... dan mss idd nog eens proberen als bridge net uit en aan is gezet.Doubt schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:37:
[...]
klopt hier ook mee gestoeid.
1. Lamp aanzetten.
2. Bridge binnen de meter erbij leggen.
3. Bridge uit en aanzetten.
4. Lampfinder doet de rest.
Bij meerdere lampen elke keer beginnen vanaf stap 1.
Werkt als een trein hier!
En anders zet bridge is op kanaal 25...eymey schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:00:
[...]
Nope. Lamp is niet gekoppeld met de afstandsbediening. DWZ, die koppeling gaat voor zo ver ik heb gezien automatisch verloren als je de lamp de 6 x flip reset geeft (afstandsbediening doet het er daarna ook niet meer mee).
[...]
OK... dan mss idd nog eens proberen als bridge net uit en aan is gezet.
Ik heb zitten zoeken in dit forum, maar ik krijg geen bevestigend antwoord op mijn vraag. Ik weet dat de tinten/kleuren in principe (nog) niet traploos ingesteld kunnen worden. Maar hoe zit dat in de Hue app als de lamp is verbonden met de Hue Bridge. Kun je in de Hue app wel traploos selecteren?gysman11 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:57:
[...]
- ..
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Daar had ik 'm altijd al op staan. Dat werkte dus om te beginnen al niet (de overige kanalen dus overigens ook niet ).
Volgens mij kan wit sinds de app tradfri update wel traploos ingesteld kan worden. Kleuren volgens mij nog niet. Met de hue bridge kunnen de witte en de kleuren traploos worden ingesteld.Aurora schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:03:
[...]
Ik heb zitten zoeken in dit forum, maar ik krijg geen bevestigend antwoord op mijn vraag. Ik weet dat de tinten/kleuren in principe (nog) niet traploos ingesteld kunnen worden. Maar hoe zit dat in de Hue app als de lamp is verbonden met de Hue Bridge. Kun je in de Hue app wel traploos selecteren?
Top, bedankt voor de info!verbraakje schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:08:
[...]
Volgens mij kan wit sinds de app tradfri update wel traploos ingesteld kan worden. Kleuren volgens mij nog niet. Met de hue bridge kunnen de witte en de kleuren traploos worden ingesteld.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Bij mij zijn er in de TRÅDFRI app voor de witte lampen nog steeds maar 3 opties hoorverbraakje schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:08:
[...]
Volgens mij kan wit sinds de app tradfri update wel traploos ingesteld kan worden. Kleuren volgens mij nog niet. Met de hue bridge kunnen de witte en de kleuren traploos worden ingesteld.
Sorry verkeerd gelezen...BleuZ schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:23:
[...]
Bij mij zijn er in de TRÅDFRI app voor de witte lampen nog steeds maar 3 opties hoor
Met de hue bridge wel traploos in te stellen.
[ Voor 65% gewijzigd door verbraakje op 25-09-2017 16:56 ]
Als je op verpakking kijkt zie je een code staan. Iets in de vorm van 2717 of 1727. Dit houdt in dat die in de 27e week van 2017 geproduceerd zijn en in mijn geval hadden die update 1.2.214. deze lampen kon ik zonder AB koppelen. Niet via de Hue app maar met Lampfinder.FrankJ91 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:17:
Hallo,
Alvast bedankt.
Dat kan bij Hue toch ook niet? Je kan de sensor laten schakelen op het aantal Lux maar niet de lampen want er moet dan eerst beweging zijn. Of je moet het via Domoticz doen. Geen idee of IKEA al daarmee te koppelen is?Koppensneller schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:03:
Kun je, zoals bij sommige andere systemen, de bewegingssensor ook gebruiken als luxmeter? Bijvoorbeeld om daarmee lampen aan te schakelen wanneer het buiten donker wordt
[ Voor 19% gewijzigd door Doubt op 25-09-2017 19:41 ]
Hmm goede. Mijne heeft code 1716 wat dus lijkt alsof deze al redelijk "oud" zijn, en zeer waarschijnlijk nog niet geupdate. Binnenkort maar even langs de Ikea om even een afstandsbediening en lamp te scoren. Kijken of het daarna wel lukt.
Is er iemand in de buurt van Zwolle die mijn "wit spectrum helder Tradfri" kan updaten?
De gu10's doen het direct )17/27 maar de wit spectrum helder ook van 17/27 niet..
(ism hue bridge 1.0)
(Edit Groningen kan ook)
De gu10's doen het direct )17/27 maar de wit spectrum helder ook van 17/27 niet..
(ism hue bridge 1.0)
(Edit Groningen kan ook)
[ Voor 6% gewijzigd door Lief Adje op 25-09-2017 20:08 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
De non-kleuren e27 lampen hebben vanuit de doos volgens mij allemaal de oudere firmware.
Ik heb nu 34 GU10 spots hangen met losse dimmers (niet de afstandsbediening maar alleen de kleine rondjes). Ik heb nog geen gateway, als ik de gateway koop, moet ik dan alle lampen weer separaat aanmelden op de gateway of pikt die gewoon via het mesh netwerk alle lampen op inclusief bijbehorende dimmers?
Ik heb de gateway ook later gekocht Bij mij vroeg de app om de afstandsbediening te resetten alvorens te koppelen. Dat zal dus ook zo zijn met de dimmers, en dan is hij ook de lampen kwijt.
Maar je kan met je dimmer toch langs de GU10's lopen als je de gateway heb gekocht. Je moet niet met je gateway gaan lopen hoor. En dan is het een eenvoudig klusje
Maar je kan met je dimmer toch langs de GU10's lopen als je de gateway heb gekocht. Je moet niet met je gateway gaan lopen hoor. En dan is het een eenvoudig klusje
[ Voor 12% gewijzigd door xFeverr op 25-09-2017 20:43 ]
E14 en GU10 gaan hier goed. Zou kunnen want E27 was er al een poosje. Ik heb dan wel de vaste witte kleuren van 6.99 per stuk. Als er behoefte aan is wil ik wel wat uitgebreidere handleiding maken? Iemand interesse?frickY schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:15:
De non-kleuren e27 lampen hebben vanuit de doos volgens mij allemaal de oudere firmware.
Ik heb nog geen systeem en wil hier graag in huis een slim systeem opzetten. Geeft de HUE bridge nog voordelen ten opzichte van de Tradfri of kan ik beter meteen alles van Tradfri kopen?
Als je de gateway koopt moet je alle dimmers resetten, koppelen aan de bridge, en vervolgens de lampen weer aan de dimmers.Markprinsen schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:19:
Ik heb nu 34 GU10 spots hangen met losse dimmers (niet de afstandsbediening maar alleen de kleine rondjes). Ik heb nog geen gateway, als ik de gateway koop, moet ik dan alle lampen weer separaat aanmelden op de gateway of pikt die gewoon via het mesh netwerk alle lampen op inclusief bijbehorende dimmers?
Je reactie is alweer van een tijdje terug maar toch even de vraag.aawe mwan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:45:
Ik heb op Ali-express gezocht naar goedkope compatibele apparaten. Met mijn zoekskills kon ik dit vinden:
* de Zigbee verlichting op Aliexpress is niet of nauwelijks goedkoper dan Ikea en (na BTW en invoerkosten op Aliexpress en misschien korting op de Hue) waarschijnlijk zelfs net zo duur als Philips Hue;
* andere Zigbee apparaten zoals smart sockets zijn allemaal van Xiaomi en naar wat ik gehoord heb werken die niet op Ikea.
Een artikel op heise.de Das steckt in Ikea Trådfri zegt dit over de compatibiliteit met andere merken:
* de Ikea afstandsbediening werkt geheel of gedeeltelijk met Philips Hue, Osram lightify stopcontact en ledstrip, is zelfs met 3 verschillende merken tegelijk te pairen;
* de Ikea lampen zijn te gebruiken met Philips en Osram.
"Harde" Zigbee ledstrips heb ik gevonden bij het merk "innr", wat te koop is bij onder andere Gamma, Bol en Coolblue. Ze geven aan dat deze werken met Hue, maar heeft iemand al geprobeerd of ze ook werken met Tradfri?
Ik heb succesvol twee Ikea bewegingsmelders met elkaar gepaird. Een van de twee heb ik eerst "gereset" (= vindbaar gemaakt) en door het pairen verhuisde deze sensor in de app naar de groep van de andere sensor.
Welke stappen heb je precies doorlopen om de twee motion sensors aan elkaar te koppelen?
Ik krijg het helaas niet voor elkaar.
Hoe lang heb je de bridge bij de lamp gehouden?SteGe schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:49:
Hmm goede. Mijne heeft code 1716 wat dus lijkt alsof deze al redelijk "oud" zijn, en zeer waarschijnlijk nog niet geupdate. Binnenkort maar even langs de Ikea om even een afstandsbediening en lamp te scoren. Kijken of het daarna wel lukt.
Mij is het gisteren wel gelukt om tradfri lampen (E14, produktieweek 1727) via lampfinder aan de bridge te koppelen. En ik ben echt niet technisch. Dus iedereen hier bedankt voor tips & tricks
Toen ik de bridge bij de lampen hield, knipperde de lamp in het begin een paar keer daarna niet meer. Heb de bridge daarna wel bij de lamp gehouden voor nog zeker 1 a 1,5 minuut en ineens verscheen er in lampfinder de melding dat er een nieuwe lamp gevonden was. Bij de volgende lamp duurde het zeker net zo lang voor die ook in lampfinder verscheen. Een keer kreeg ik de melding dat er geen nieuwe lamp gevonden was, toen nog een keer laten zoeken en de 2de keer verscheen die wel. Mijn bridge had ik wel van het stroom afgehad, maar meer toeval dan bewust, ik moest de bridge meenemen naar de kamer waar de lampen kwamen.
Misschien heb je er wat aan.
Zo zat ik een paar weken geleden ook. ik wilde de simpele witte lampen (alleen dimbaar) Heb uiteindelijk toch voor Hue gekozen (mediamarkt had op dat moment de starterskit met bridge, 3 (white) lampen & schakelaar geprijsd voor €75,95, als ik "dezelfde" set vergelijkbaar bij Ikea samenstelde was het om het even qua prijs, voor die paar centen verschil (waar het bij mij omging, inmiddels kost de set bij mediamarkt weer €99,95) heb ik toch Hue de voorkeur gegeven. Moet zeggen het werkt vanaf het allereerste moment probleemloos en erg makkelijk. Mijn uitgangs punt was wel om een mix van Hue en Tradfri te gaan gebruiken, omdat op dat moment de eerste berichten kwamen dat Tradfri ook te koppelen was aan Hue. Inmiddels heb ik er 3 Ikea lampen aangekoppeld en werkt prima. Ik wacht nog op de volgende lichting E27 1000lm, omdat ik 2 lampen heb waar ik de 806lm van Hue net te weinig lm vind.Ernie007 schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:01:
Ik heb nog geen systeem en wil hier graag in huis een slim systeem opzetten. Geeft de HUE bridge nog voordelen ten opzichte van de Tradfri of kan ik beter meteen alles van Tradfri kopen?
Het grootste gemak van de Hue-lampen vind ik wel dat het veel makkelijker te koppelen is aan de bridge, dan de tradfri lampen. Starterkit is eenvoudig code in de doos fotograferen en alles is aangemeld, en extra lampen toevoegen gaat makkelijk via de app. Met ikea bridge heb ik geen ervaring, maar wat ik (hier) lees kost het wel meer moeite en handelingen. En voor de losse Tradfri-lampen heb ik ook veel meer handelingen moeten verrichten dan bij de Hue-lampen. De samenwerking met homekit (okee, ikea komt er nog aan, maar op dit moment is het er nog niet) is ook erg handig. Het is toch wel erg leuk om tegen je telefoon te zeggen doe de lampen in de woonkamer aan en …….. de lampen gaan aan
Dat uit en aanzetten doet de trick bij de E14 lampjes. Heb aan het begin ook zitten tobben en later de bridge per ongeluk uit en aan gezet en voila ineens was daar een lampje.rmc. schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:42:
[...]
Toen ik de bridge bij de lampen hield, knipperde de lamp in het begin een paar keer daarna niet meer. Heb de bridge daarna wel bij de lamp gehouden voor nog zeker 1 a 1,5 minuut en ineens verscheen er in lampfinder de melding dat er een nieuwe lamp gevonden was. Bij de volgende lamp duurde het zeker net zo lang voor die ook in lampfinder verscheen. Een keer kreeg ik de melding dat er geen nieuwe lamp gevonden was, toen nog een keer laten zoeken en de 2de keer verscheen die wel. Mijn bridge had ik wel van het stroom afgehad, maar meer toeval dan bewust, ik moest de bridge meenemen naar de kamer waar de lampen kwamen.
Misschien heb je er wat aan.
[...]
hahahah ja had ik ook. Daarna nog 2 lampen uit de verpakking gehaald, omdat de eerste was om te proberen of het zou lukken. In het armatuur gedraaid, was er zo druk mee dat ik de lampen helemaal vergat te resetten. En die andere 2 vond die ook, zelfs zonder reset.
Wat dit betreft: is dit een update van de IKEA bridge of ook de software van de lampen. Indien dat laatste heb je dan toch wel de IKEA bridge nodig om te kunnen updaten of kan dit ook via de HUE hub?De samenwerking met homekit (okee, ikea komt er nog aan, maar op dit moment is het er nog niet) is ook erg handig.
Dat is ook mijn grote vraag??Ernie007 schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:08:
[...]
Wat dit betreft: is dit een update van de IKEA bridge of ook de software van de lampen. Indien dat laatste heb je dan toch wel de IKEA bridge nodig om te kunnen updaten of kan dit ook via de HUE hub?
Geen flauw idee!
De plaats waar ik die lampen nu heb, maakt het mij niet veel uit of ze wel of niet vanuit homekit te bedienen zijn. de ene loopt mee op de Hue-bewegingsmelder en gaat vanzelf aan en uit. De andere 2 zet ik aan en uit via de Hue-app (widget). Homekit zou hiervoor leuk zijn, maar voor mij niet noodzakelijk.
Eindelijk is mijn afstandbediening dus toch ge-update naar versie 1.2.214 alleen hij kan nog steeds geen verbinding maken met me GU10 spotjes. Ik doe alles goed alle stappen die volg ik. Ik heb al 10x geprobeerd de spotjes te resetten alleen niks werkt. Ik begin langzamerhand een hekel te krijgen aan de Trådfri serie. Iemand suggesties?
Dan zal je de IKEA gateway moeten hebben. De Philips Hue software heeft niks te maken met de IKEA firmware.Ernie007 schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:08:
[...]
Wat dit betreft: is dit een update van de IKEA bridge of ook de software van de lampen. Indien dat laatste heb je dan toch wel de IKEA bridge nodig om te kunnen updaten of kan dit ook via de HUE hub?
Heb je het al geprobeerd in een andere armatuur? Misschien dat het signaal niet goed doorkomt.Nieeels_ schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:17:
Eindelijk is mijn afstandbediening dus toch ge-update naar versie 1.2.214 alleen hij kan nog steeds geen verbinding maken met me GU10 spotjes. Ik doe alles goed alle stappen die volg ik. Ik heb al 10x geprobeerd de spotjes te resetten alleen niks werkt. Ik begin langzamerhand een hekel te krijgen aan de Trådfri serie. Iemand suggesties?
Of 1 spotje tegelijkertijd proberen... Dat helpt weleens ivm verstoring omdat het een mesh netwerk is. Ik. Heb af en toe dat 1 schakelaar onbereikbaar is terwijl hij naast een lamp ligt?SPX420 schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:26:
[...]
Heb je het al geprobeerd in een andere armatuur? Misschien dat het signaal niet goed doorkomt.

Ik zit in hetzelfde schuitje. Tenminste, ik sta op het punt op mijn aangeschafte Hue Starterskit kleur en wit te terug te binnen de 2 weken termijn. Niet gebruikt. Wat mij doet twijfelen is de zekerheid of de Ikea lampen (waarmee ik hue zeer zeker zou willen uitbreiden) op de lange termijn ondersteund blijven. Daarnaast zijn de accesoires zoals afstandsbedieningen en dimmers (voor de vrouw in huis) echt duurder.rmc. schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:42:
[...]
Zo zat ik een paar weken geleden ook. ik wilde de simpele witte lampen (alleen dimbaar) Heb uiteindelijk toch voor Hue gekozen (mediamarkt had op dat moment de starterskit met bridge, 3 (white) lampen & schakelaar geprijsd voor €75,95, als ik "dezelfde" set vergelijkbaar bij Ikea samenstelde was het om het even qua prijs, voor die paar centen verschil (waar het bij mij omging, inmiddels kost de set bij mediamarkt weer €99,95) heb ik toch Hue de voorkeur gegeven. Moet zeggen het werkt vanaf het allereerste moment probleemloos en erg makkelijk. Mijn uitgangs punt was wel om een mix van Hue en Tradfri te gaan gebruiken, omdat op dat moment de eerste berichten kwamen dat Tradfri ook te koppelen was aan Hue. Inmiddels heb ik er 3 Ikea lampen aangekoppeld en werkt prima. Ik wacht nog op de volgende lichting E27 1000lm, omdat ik 2 lampen heb waar ik de 806lm van Hue net te weinig lm vind.
Het grootste gemak van de Hue-lampen vind ik wel dat het veel makkelijker te koppelen is aan de bridge, dan de tradfri lampen. Starterkit is eenvoudig code in de doos fotograferen en alles is aangemeld, en extra lampen toevoegen gaat makkelijk via de app. Met ikea bridge heb ik geen ervaring, maar wat ik (hier) lees kost het wel meer moeite en handelingen. En voor de losse Tradfri-lampen heb ik ook veel meer handelingen moeten verrichten dan bij de Hue-lampen. De samenwerking met homekit (okee, ikea komt er nog aan, maar op dit moment is het er nog niet) is ook erg handig. Het is toch wel erg leuk om tegen je telefoon te zeggen doe de lampen in de woonkamer aan en …….. de lampen gaan aan
Ik kijk nog even de kat uit de boom om te kijken wat IKEA gaat doen.
Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat IKEA Tradfri nog een behoorlijke tijd blijft ondersteunen/uitbreiden. Tradfri loopt nu nog iets achter op Hue maar ik gok daar nog wel verandering in komt.Mole schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:09:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje. Tenminste, ik sta op het punt op mijn aangeschafte Hue Starterskit kleur en wit te terug te binnen de 2 weken termijn. Niet gebruikt. Wat mij doet twijfelen is de zekerheid of de Ikea lampen (waarmee ik hue zeer zeker zou willen uitbreiden) op de lange termijn ondersteund blijven. Daarnaast zijn de accesoires zoals afstandsbedieningen en dimmers (voor de vrouw in huis) echt duurder.
Ik kijk nog even de kat uit de boom om te kijken wat IKEA gaat doen.
Sorry, ik formuleerde niet duidelijk genoeg. Ik bedoel, hoelang IKEA het gebruik van haar lampen op andere bridges en in combinatie met systemen die niet van IKEA zijn zal ondersteunen. (In het bijzonder dus de Hue bridge)SPX420 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:13:
[...]
Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat IKEA Tradfri nog een behoorlijke tijd blijft ondersteunen/uitbreiden. Tradfri loopt nu nog iets achter op Hue maar ik gok daar nog wel verandering in komt.
IKEA en Philips hebben allebei aangegeven met elkaar samen te werken om de compatibiliteit van hun lampen mogelijk te maken. Ik denk niet dat je je daar zorgen over moet maken.Mole schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:42:
[...]
Sorry, ik formuleerde niet duidelijk genoeg. Ik bedoel, hoelang IKEA het gebruik van haar lampen op andere bridges en in combinatie met systemen die niet van IKEA zijn zal ondersteunen. (In het bijzonder dus de Hue bridge)
Geen idee wat die kans is.Mole schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:42:
[...]
Sorry, ik formuleerde niet duidelijk genoeg. Ik bedoel, hoelang IKEA het gebruik van haar lampen op andere bridges en in combinatie met systemen die niet van IKEA zijn zal ondersteunen. (In het bijzonder dus de Hue bridge)
ik verwacht het niet zo snel, denk dat ikea zich meer zal richten op de verkoop van lichtbronnen dan van bridges. Bridge is eenmalig (of kunnen er nu veel minder lampen op de Ikea-bridge dan op de Hue-bridge)
mocht het gebeuren dan is het nog altijd mogelijk om:
- de lamp als “normale” lichtbron te gebruiken (oke, daar neem je geen smart verlichting voor) of
- als nog een ikea bridge te kopen voor de aansturing van die lampen.
mijn onnozele gedachten is: de ikea lampen die ik er nu in heb zitten weten niet beter dan de software die ze nu hebben, en zullen waarschijnlijk nooit ge-update worden. Weten ze dan wel dat ze niet meer met Hue zouden mogen samenwerken. Het is dan toch aan de Hue-bridge die ze niet meer wil (her)kennen.
Ja klopt tussen de accessoires zit wel een behoorlijk verschil qua prijs. Moet wel eerlijk zeggen als je voor een systeem gekozen hebt, dan denk je daar niet echt meer aan. ik had de schakelaar erbij zitten en de beweging sensor heb ik er bij gekocht. Was toen meer bezig met die lampen sluit ik erop aan, en ze moeten dan zo en zolang blijven branden. Dan dat ik dacht “oeh, bij ikea was ik wel bijna €20,= goedloper uitgeweest”
Succes met je keuze.
Dat kan bij Hue zeker wel!Doubt schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:36:
[...]
Dat kan bij Hue toch ook niet? Je kan de sensor laten schakelen op het aantal Lux maar niet de lampen want er moet dan eerst beweging zijn. Of je moet het via Domoticz doen. Geen idee of IKEA al daarmee te koppelen is?
Er is in Hue Labs een formule waarmee je motion sensor een ordinaire lux sensor wordt die, ongeacht beweging, een bepaalde scene activeert als het licht buiten onder een bepaalde grens komt en de lichten uitzet als het licht buiten er weer boven komt.
Dat is top! Ga ik eerst eens naar kijken vanavond voor de buitenverlichting! Thnx!eymey schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:41:
[...]
Er is in
Dat kan bij Hue zeker wel!
Er is in Hue Labs een formule waarmee je motion sensor een ordinaire lux sensor wordt die, ongeacht beweging, een bepaalde scene activeert als het licht buiten onder een bepaalde grens komt en de lichten uitzet als het licht buiten er weer boven komt.
Ik ga denk ik de hele rataplan bij IKEA halen. Woon in Luxemburg en om een of andere reden is het in Belgie en Frankrijk fors duurder dus wacht even tot ik weer in Nederland ben.Dan zal je de IKEA gateway moeten hebben. De Philips Hue software heeft niks te maken met de IKEA firmware.
Maar als je combineert zijn beide bridges dus handig voor toekomstige updates.
Bedankt. Ik heb gister de nieuwe gu10 lampen van 2017 (6,99) met de hub gehaald. Helaas lijken de lampen niet zonder AB te werken en de Hue kon ze ook niet vinden. De Hub geeft namelijk aan dat er een AB tussen moet zitten. Zal vandaag de AB halen en de lampen via de hub van de nieuwe firmware voorzien. Zover ik nu dus begrijp vindt de communicatie plaats via Telefoon -> hub -> AB -> lamp. Als alles gekoppeld is aan de Hue gateway Ben ik van plan de hub (en ik hoop de AB) weer in te ruilen.Doubt schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:36:
[...]
Als je op verpakking kijkt zie je een code staan. Iets in de vorm van 2717 of 1727. Dit houdt in dat die in de 27e week van 2017 geproduceerd zijn en in mijn geval hadden die update 1.2.214. deze lampen kon ik zonder AB koppelen. Niet via de Hue app maar met Lampfinder.
[...]
Dat kan bij Hue toch ook niet? Je kan de sensor laten schakelen op het aantal Lux maar niet de lampen want er moet dan eerst beweging zijn. Of je moet het via Domoticz doen. Geen idee of IKEA al daarmee te koppelen is?
Ik heb Domoticz draaien mijn doel is de IKEA lampen via de Philips gateway te koppelen met mijn domoticz. Dit is na de nieuwste firmware update dus mogelijk.
Heeft iemand ervaring met het koppelen van een Ambilight TV en de HUE?
Ik vraag me af of het een kermis wordt als ik de G10 spots aan het plafond met Ambilight mee laat kleuren...
Ik vraag me af of het een kermis wordt als ik de G10 spots aan het plafond met Ambilight mee laat kleuren...
Ik heb mijn Ambilight TV gekoppeld aan een E27, 2 x GU10 en een Bloom. De aansturing heeft verschillende instellingen van heel rustig tot heel intens. Ik heb hem op de stand "natuurlijk" staan en daarbij is het effect heel subtiel. Zelf heb ik ook een script draaien die ervoor zorgt dat Ambilight overdacht uitgezet wordt. Anders gaan ook overdag al de woonkamer lampen aan zodra je de TV aan zet.Ernie007 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:11:
Ik ben hier ook benieuwd naar. Met welke Hue bridge versies is dit mogelijk? Ik heb verder geen homekit ondersteuning nodig, dus als dit met de v1 kan dan scheelt dat al in kosten.Ernie007 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:11:
Vandaag bij Ikea Duiven:
- losse TRADFRI-draaidimmer: 9,95
- losse TRADFRI-bewegingssensor: 19,95
Zoals ik het zie, betaal je dus geen premium-prijs als je zoiets los koopt. (in vergelijking met de set met 1000lm lamp)
- losse TRADFRI-draaidimmer: 9,95
- losse TRADFRI-bewegingssensor: 19,95
Zoals ik het zie, betaal je dus geen premium-prijs als je zoiets los koopt. (in vergelijking met de set met 1000lm lamp)
Is dat in de app/op de TV te regelen of heb je zelf code geschreven? Voor combi met TV is de HUE bridge nodig neem ik aan, Tradfri zal niet werken. Werken IKEA lampen op een HUE bridge wel in zo'n systeem?Anders gaan ook overdag al de woonkamer lampen aan zodra je de TV aan zet.
Weet iemand trouwens of er ook kleuren GU10 spots komen? De website van IKEA toont de nieuwe producten nog niet....
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.