• Lydus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:00
verbraakje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:19:
[...]

Ik heb de 30x30 in de gang op gehangen om te proberen (ben nog aan het verbouwen) ben er redelijk tevreden over. licht opbrengt is meer dan ik gedacht had. Origineel zat dit licht aangesloten op een hotel schakeling en deze heb ik nagemaakt met 2 Ikea remotes.

Het paneel word geleverd zonder schroeven.
Cool. Goed om te weten. Ik ben ook bezig te verbouwen en zat er ook aan te denken er eerst eentje te testen in de gang!

Je gebruikt dus de originele wandschakelaars helemaal niet meer? Dat zou op zich wel kunnen, toch?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Afgelopen zaterdag bij Ikea Amersfoort een RGB Tradfri (E27) gescoord, in een set met afstandsbediening (los zijn ze idd niet te koop).

Op zich best een leuke lamp die ik qua wittinten vergelijkbaar vind met Philips Hue. Kleuren zijn via de afstandsbediening wel heel beperkt en het wisselen tussen de verschillende settings onlogisch.

Nou had ik begrepen dat deze lampen al de nieuwe firmware hebben waarmee ze compatible zouden zijn met de Philips Hue bridge. En ik heb ook div. tutorials geprobeerd om de lamp te resetten (6x uit/aan, flits) om 'm klaar te maken voor pairing met de Hue bridge.

Maar wat ik ook doe (dichtbij bridge, andere Hue lampen in de buurt van stroom af, etc.), het lukt helaas niet! Ook niet met "Hue lamp finder". Ik zie wel dat de bridge contact krijgt met de lamp, want deze gaat harder en zachter dimmen (wat ie ook doet als ik 'm weer met de Tradfri remote verbind), alleen de definitieve handshake blijft uit......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09 08:34

verbraakje

🚦

@Lydus ja dat kan maar vond ik niet nodig. uiteindelijk gaat alles via een domotica systeem.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/eFciu4GyGtPuApcmcSyoWIu2kV0ck0nsET6a0fLCRvEmLHJQb4eitH8Ao1Bi18Dony6-hppb5O5Xu__WH5aBMCPRXsyg7e50lxvyP-sEcV4PFkHi80CvfCcvdFylCMGK7mInBg1j7WoruN29Ajs0TJIZVeJAYVAgKirGNUHsTIGsDzE4hzqJHM3qFLngnycfS4gK6860-XGeoZCRdP_RThKApRGXTBSvJze_WUHwXjLj-VWAZT8zi3LvgL52On1CvSmAo7p9JqLngBeCLxJUuXf_ObDbR2uHnCbawZ3B9taRVBHpR3jpDHDm4H6TP3O3gxPI_zo1XY6TPDmLnZdOQZEVY0t0biC3tOhvFlWOFRBvnfCzOM1STHxjtAIzMOoztc8avBR4NkxtqB1AEqhoIMQGeuS7qlxfFGrxtAA0clCYuQ3He3UeC7OE6LbeaK-yD6Z_0u7X28kDz7-nen-lduDkzRA9-ULwTjh1b5Hpx7rzgtK1sLXQzegCaeFCPdVUnzxjmoWoKoueE2yUKx3Wzx0S-M-jBjlZii2AJ8IXEdrYT8wxfYizyid9VNaC4V-Pt4Hw1rxsk6wvYjkT2HlcqooxiN6x9PHdy3J1KC4TBYM=w450-h600-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pmtSMXawng8xsii1HBkiefSIuBPQ0Siz_RfRWUhNBkpEBRXlElSbUNsnIKmrVSUSRKTZ7D0sLtc4NSfhNY88Ra7o1bZWEOvKphwOMNi4fTpHl-NsXY3CC0bWxj9EkvqHME48ht0VKLwNfQTvHS2VN8HonDx3NLv4lf-ATllhkL1ulzt1w7uuBQeC_AkTsfwSWwJDcCPDhyMQ2r86UrP_keV54x3ASv0LT9-_7bto6v6neDUGRHAPyaAH_8qAl2anttzycFVNORVlYCrOXh_RNJsz1h3iyh4LgLXMBe5ma_ahZSgLyVSzRZ0Qz1hrvuUKNoKsLn4vHJnP1KSxnhvGb7HddS6wnL44Vn--QpSUjC9QYm-phf_zqvUqosikFAndS1s9Emsy01tm7O8tNXkTu4dL9KkDXjNcJFv-N5KNix5Egy3OGNyczaSO15Y-VfTWxUUJGHciUj-DTKOMzOs54PceesgWNaYgfuy1Xk7FlocLHgQa37HPzS17aNh0rXDmv8Y_kpLbCytzwHpw-7H8PpKhALyRZ9Btt31uOSLsiJvuvO0Y9UeeB0tzRmjtnXMf8ohETLxZaam2v12TUN7lxVpmP7CXbJ80z1Zg9uPcWbA=w450-h600-noAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/z779H7OA5cEwhUDxVpUxKk6fQCteE0H9fk04Zv_xF0OZ1ynUGV7TfnmuvFzKsVR0rxAMLpRpfX7APmMEzNtc33btyQB7GFfJZ1usBxAgZtGVneS7buLFrpnsEA2sw0C-CCc14XJHCIpO_Ah6GaUi3l5IzZ1k-BbWaxUf1FWpdvVLtORWFEeVxfA9lLFAc5zU3j6PBrWVyX6okPigeapEfuGZV0r2qdxVNn1Svs1V0UnMMd1yBh6wrSsNu9ahV5etnAClI_fa17Qid0ypMb01SvFZhxvnNiWNk5kCPd1MS2Gvy3jG7XBOK6JEDLny4HtGmw0u0g1h_xWfPQBLVOKtadK6s01V75JLpW7JiIs2x5Sl3XFY0FeJnVwUzVLJTVf25yE7qD2OA4hshIO2eE996HeOAm2HVWR0VDaPTutuC0_eTHpGQcrzJ1siq1pkj1Vu1FUxV4zEsfmyZHHT973tWxgHJ10R_yzq0kKxJ2S5HBBfoBH0gSXzQjf6wSw2O7y2mBRBIEoi0HNSkRYSalvy8YiZTbAlYsqTrJ98-76zznwGQ83HU3QvGkf-0Yra58DJbAb0RIqzV-K1c6bMznzdiUkvPxayIBFj37kFNwdPEuU=w450-h600-no
let niet op de vloer en de kozijnen/deuren. Deze zijn nog niet af

[ Voor 79% gewijzigd door verbraakje op 13-09-2017 21:22 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb dit nog niet voorbij zien komen, geeft goed het verschil aan zodra we richting de groen gaan.

Bron

Ik wacht zelf nog even de officiële rgb release en update af. Heb op het moment nog geen slimme verlichting, maar met Ikea valt er wel een leuk begin te maken denk ik.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:24

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Toen ik vandaag thuis kwam, gaf de Ikea app aan dat de helft van de lampen al een tijd niet meer gezien werd en de rest reageerde niet of slecht. Kortom: het leek veel op wat sommige ontevreden kopers hier in het topic rapporteren. Ik heb even de spanning van de hub gehaald en nu lijkt alles weer te werken.

Daarna heb ik wat nieuwe aankopen geprobeerd te koppelen aan de hub.

Ik was toevallig bij Ikea Eindhoven en heb daar de (blijkbaar groenloze) Ikea kleurenlamp gekocht, omdat het kon. Softwareversie 1.3.002 zit er op. De kleur die je kiest met de afstandsbediening is te zien in de app. Ik vraag me af of er misschien versies met andere voorgeprogrammeerde kleuren zijn, want de lamp die ik heb heeft een paarse sticker en kan voornamelijk oranje/paarse tinten weergeven. De lamp geeft officieel 600 lumen, maar het lijkt in werkelijkheid veel minder te zijn (ook afhankelijk van de kleur).

Verder heb ik geprobeerd om de INNR lamp aan te melden bij de hub. Dat is niet gelukt. Sterker nog: na de poging weigerde de hub zelfs de Ikea lampjes te herkennen, die ik eerder via dezelfde afstandsbediening aangemeld had. Schakelen kon alleen nog rechtstreeks op de afstandsbediening, niet meer met de app. Ik kreeg de Ikea lampjes alleen terug in de app, door de Innr lamp los te koppelen van de afstandsbediening.

En ik had een Osram Lightify tussenstekker besteld. Het pairen met de Ikea afstandsbediening lukt zonder veel moeite (als je tijdens het pairen de afstandsbediening zo draait dat het rode lampje aan gaat). De Ikea hub zegt dat hij een "Plug 01" kan vinden, voegt hem toe aan de juiste groep, maar laat hem dan een paar minuten lang random aan en uit klikken en zet hem tot slot apart onder "losgekoppelde apparaten". De plug is niet te selecteren in de app, ook niet voor een tijdschakelaar. Met de afstandsbediening kan je je lampen en de tussenstekker wel samen schakelen, maar wat je in de app doet heeft alleen effect op de Ikea lampen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
Jammer van die Osram want die wilde ik gebruiken om een philps Moodlighting mee te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:41
Kid_Stevie schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:29:
Heb dit nog niet voorbij zien komen, geeft goed het verschil aan zodra we richting de groen gaan.

[video]

Bron

Ik wacht zelf nog even de officiële rgb release en update af. Heb op het moment nog geen slimme verlichting, maar met Ikea valt er wel een leuk begin te maken denk ik.
Oei dat is een flink verschil. Hier lijkt de Tradfri wel op de eerste generatie HUE.
Dat zal dan lastig worden om ze samen in 1 ruimte te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik had eigenlijk verwacht (gehoopt) dat de Philips kleurenlamp veel beter zou zijn dan de Ikea kleurenlamp, maar in het filmpje te zien lijken ze voor een groot deel vergelijkbaar!

Of zou dat komen door automatische instellingen van de camera waar het filmpje mee gemaakt is?

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 15-09-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Volgens mij zit er gewoon geen groen ledje in. Bij mij wordt hij ook niet groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Weet iemand een oplossing om buiten gebruik te maken van een bewegingssensor icm de Tradfri lampen? Evt in combinatie met Home Assistant. Ik heb geen Z-wave stick dus heb het liefste iets wat met de tradfri hub te koppelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik zie ze in mijn app staan: 1.1.1.1-5.7.2.0
en update in behandeling. maar dat staat er nu al zo'n 4 uur :P

terwijl via de json: http://fw.ota.homesmart.ikea.net/feed/version_info.json.
zie ik nieuwere versies..

als de update blijft staan terwijl de remotes en dimmers naast de hub liggen, kan ik dan nog op een manier forceren?

Ik hoop dat het ooit mogelijk is ook deze controls aan de hue te koppelen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
remcoXP schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:45:
Ik zie ze in mijn app staan: 1.1.1.1-5.7.2.0
en update in behandeling. maar dat staat er nu al zo'n 4 uur :P

terwijl via de json: http://fw.ota.homesmart.ikea.net/feed/version_info.json.
zie ik nieuwere versies..

als de update blijft staan terwijl de remotes en dimmers naast de hub liggen, kan ik dan nog op een manier forceren?

Ik hoop dat het ooit mogelijk is ook deze controls aan de hue te koppelen.
Het updaten duurt vrij lang. Even geduld hebben denk ik :O

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Is er bekend of er ook een IKEA gu10 color komt?

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Bekend niet, maar ik "gok" van wel. Ik ben zelf meer op zoek naar wat uitbreiding van de app. Nu is het met veschillende groepen toch redelijk wat werk om de lampen zo aan te zetten als je ze wil hebben. Wil graag een "druk op de knop" . Of mis ik iets? :?

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 20:29
De Philips kleurenled heeft geen RGB LEDs maar andere kleuren. waardoor het zich beter leent tot het mengen van wit, en ook een hogere lichtopbrengst heeft.
Ik kan je vertellen: als je RGB gebruikt voor verlichting ziet alles er nogal spooky uit. De huid krijgt noal een rood/ezceem achterig uiterlijk, oranje voorwerpen lijken rood, zeegroene juist weer helemaal blauw, etc.

In mijn Kudled lamp zaten daarom ook witte LEDs. Ik weet niet wat de Ikea doet, maar als er geen zuiver RGB uit komt is de conclusie gauw getrokken.

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

SPX420 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:58:
[...]
Het updaten duurt vrij lang. Even geduld hebben denk ik :O
Waarschijnlijk toeval, maar ik heb momenteel ook een probleem met updaten. Het updaten van een afstandsbediening duurde donderdag (zoals gewoonlijk) een paar uur, maar nu geeft de hub nog steeds aan dat hij bezig is met een update. Zou dit kunnen komen door de kleurenlamp? Of door de Lightify plugs?

Ik heb de Lightify plugs opnieuw gekoppeld aan de hub en na het random geklik blijven ze nu wel hangen in de originele groep. Maar ook zo zijn ze niet te bedienen vanuit de app (wel vanaf de afstandsbediening).

Ik ben toch wel heel erg toe aan nieuwe software voor de hub, want deze versie is duidelijk nog niet klaar.

• SPX420
  • Niet online
sympa schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:15:
De Philips kleurenled heeft geen RGB LEDs maar andere kleuren. waardoor het zich beter leent tot het mengen van wit, en ook een hogere lichtopbrengst heeft.
Ik kan je vertellen: als je RGB gebruikt voor verlichting ziet alles er nogal spooky uit. De huid krijgt noal een rood/ezceem achterig uiterlijk, oranje voorwerpen lijken rood, zeegroene juist weer helemaal blauw, etc.

In mijn Kudled lamp zaten daarom ook witte LEDs. Ik weet niet wat de Ikea doet, maar als er geen zuiver RGB uit komt is de conclusie gauw getrokken.
De lampen zijn niet pure RGB, er zitten ook witte leds bij in. Je kan ook gewoon wit en warm wit licht krijgen. Net als de white spectrum lampen. Vind zelf het effect redelijk hetzelfde als de Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Heeft iemand al eens die puck-afstanbediening (dat draaiding) opengemaakt? Ik ben benieuwd hij hij de draaiing detecteert zonder de batterij leeg te trekken in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de tradfri app zie ik dat tweede afstandsbediening continue blijft updaten van 1.1.1.1-5.7.2.0 naar 1.2.214.
Ik heb de tradfri gateway al een paar keer gereset. En de afstandsbediening opnieuw gereset en gepaird. Dan begint meteen weer de update al 20 uur nu. De eerste afstandsbediening had ik al wat langer die wel een geslaagde update heeft gehad. Daarna maar eens een derde afstandbediening geprobeerd. Daarbij hetzelfde euvel als de tweede. Enig idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

aawe mwan schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:19:
[...]
Het updaten van een afstandsbediening duurde donderdag (zoals gewoonlijk) een paar uur, maar nu geeft de hub nog steeds aan dat hij bezig is met een update. Zou dit kunnen komen door de kleurenlamp? Of door de Lightify plugs?
De app gaf nu (zondagochtend) de melding "Niet geüpdatet" in het rood, terwijl alle apparaten in het update menu op status "Bijgewerkt" staan. Ik heb op "opnieuw proberen" geklikt en nu ziet hij wel direct dat alles bijgewerkt is. Dus alles is weer normaal. Moraal: gewoon wachten op de timeout na ± 50 uur.

Dit zijn trouwens de problemen die ik heb met de wake-up functie van de Ikea hub:
  • Je kunt niet een tijdstip programmeren waarop de lamp weer uit gaat
    (work-around: een extra tijdschakelaar instellen en de foutmelding die je krijgt negeren);
  • Als je de lamp handmatig uitzet tijdens de wake-up,
    dan wordt de gedimde stand van dat moment de nieuwe helderheid van de lamp;
  • Als de lamp ingesteld staat op de minimale helderheid,
    dan zet de wake-up functie hem helemaal niet aan.
Verder vind ik de minimale helderheid van veel Ikea lampen eigenlijk te hoog voor deze functie
(ik gebruik hem met een paneel), maar dat is niet echt de schuld van software in de hub.

Weet iemand wanneer de nieuwe versie van de software voor de hub verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2017 13:12 . Reden: Moet verwijderd worden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Ervaringen:

- ik heb nu in het plafond, in metalen behuizing, in twee groepen 9 spotjes gu10 (non spectrum) hangen. Als ik de spots aanzet, gaan soms slechts 1 of 2 spotjes aan. Als ik dan alles weer uitzet, en weer aan, dan werkt het wel.

- de app werkt ook niet altijd direct: als ik hem aanzet probeert hij de hub te bereiken. Dat blijft ie dan proberen en het lukt niet. Als ik vervolgens dan de app helemaal afsluit (ios, swipe up), en weer opstart, dan vindt ie hem wel direct (binnen een seconde).

- Ik mis in de app functionaliteit om alle lampen tegelijk op een bepaalde stand te zetten. (ik heb 5 groepen). Ik moet dan per groep een opdracht geven, eerst voor kleur, dan voor helderheid.

- Ik zou ook nog graag de mogelijkeheid hebben (maar dat is voor mij een nice to have) om niet slechts 3 kleuren wit te kunnen gebruiken, maar traploos te kunnen instellen. Weet niet of dit mogelijk is: de kleuren werken volgens mij als volgt: "wit" is alleen de witte ledjes. "warm wit" is de gele en de witte ledjes, en "geel wit" is alleen de gele ledjes. Ik weet dus niet of traploos technisch mogelijk is.

- de app "weet" niet altijd wat de stand van de verlichting is. De slider staat niet altijd op de helderheid die de lamp op dat moment heeft, en de kleur staat niet altijd op de kleur die de lamp op dat moment toont.

Verder wel echt een mooi systeem, het heeft echter nog wat aandacht nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:05:
In de tradfri app zie ik dat tweede afstandsbediening continue blijft updaten van 1.1.1.1-5.7.2.0 naar 1.2.214.
Ik heb de tradfri gateway al een paar keer gereset. En de afstandsbediening opnieuw gereset en gepaird. Dan begint meteen weer de update al 20 uur nu. De eerste afstandsbediening had ik al wat langer die wel een geslaagde update heeft gehad. Daarna maar eens een derde afstandbediening geprobeerd. Daarbij hetzelfde euvel als de tweede. Enig idee wat ik moet doen?
De oplossing op mijn continue updating probleem heb ik zelf kunnen oplossen.
De Tradfri gateway had ik onlangs aangesloten op powerplug wifi. Dat bleek de oorzaak te zijn. Zojuist heb ik die ertussen uit gehaald en de update was binnen een uur wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

gysman11 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:27:
- ik heb nu in het plafond, in metalen behuizing, in twee groepen 9 spotjes gu10 (non spectrum) hangen. Als ik de spots aanzet, gaan soms slechts 1 of 2 spotjes aan. Als ik dan alles weer uitzet, en weer aan, dan werkt het wel.
Ik heb ook die GU10 lampjes en toen ik ze wilde pairen, lukte dat niet aan de lichtgevende kant; ik moest de afstandsbediening direct bij het voetje houden. Dus misschien dat dit type gevoeliger is voor metalen armaturen, dan de E27 lampen. Bij mij zitten ze in een plastic armatuur, dus geen probleem. Met E27 Trådfri in de Ikea PS 2017 tafellamp, die helemaal van metaal is, heb ik (gelukkig) geen probleem met de ontvangst.

Je zou eens kunnen proberen of het helpt, als je een ander Zigbee apparaat als "steunzender" inzet, in het lichtbereik van de GU10 lampjes?
gysman11 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:27:
- de app werkt ook niet altijd direct: als ik hem aanzet probeert hij de hub te bereiken. Dat blijft ie dan proberen en het lukt niet. Als ik vervolgens dan de app helemaal afsluit (ios, swipe up), en weer opstart, dan vindt ie hem wel direct (binnen een seconde).
Zoiets heb ik regelmatig bij mijn Pipo tablet, maar nooit bij de Motorola telefoon (allebei Android). Dus ik denk dat het gewoon een programmeer-slordigheidje in de app is. Heel frustrerend inderdaad, want je start de app juist meestal op een moment dat je iets wilt veranderen en dat kan dan dus gewoon niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Voor de liefhebbers van de kleuren lampen, ik zag dat ze er nu liggen bij Ikea Barendrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Psycho_Mantis schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:19:
Voor de liefhebbers van de kleuren lampen, ik zag dat ze er nu liggen bij Ikea Barendrecht.
Heb je toevallig ook de enkel kleurige Gu10 gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Van die enkelkleurige heb ik er gisteren 9 gekocht. 6,99 per stuk. Ze hadden nog 2 trays van 45 lampen staan. Zijn vast nog niet op. Nadat ik er was dus nog 81 stuks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

gysman11 schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:06:
Van die enkelkleurige heb ik er gisteren 9 gekocht. 6,99 per stuk. Ze hadden nog 2 trays van 45 lampen staan. Zijn vast nog niet op. Nadat ik er was dus nog 81 stuks :)
In Barendrecht? dan rij ik morgen even!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
yes, in barendrecht. gu10, single color, 400 lm, 6,99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Laatst online: 03-09 19:32
Zojuist in Delft de 1624G9 (frabricage: 1724) gekocht en een 1536G5 (E14) (van 1730).

De kleurenlamp werd wel door Hue gezien (na de aantal keer aan-uit-reset) en de E14 niet. (Sowieso verkeerde gekocht). Wel jammer dat de kleurenlamp niet los verkrijgbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 12:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik denk dat ik die Ikea lampen gewoon via de Ikea bridge laat werken uiteindelijk. Aangezien alles toch via domoticz laat lopen, zie ik het nut niet om het via philips te laten lopen. Zeker niet als ze straks nog met home kit komen.

Waarschijnlijk gaat homekit nooit werken via Philips voor de ikea lampen?

Off topic: Blijven lekker die ikea balletjes, als je toch lampen gaat kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Iemand ervaring met lampen die flikkeren als ze uit staan?

Ik heb gisteren een Ikea Tradfri 400lm E14 lampje in mijn slaapkamer lamp gedaan. Als deze echter uit staat flikkert hij heel zachtjes. Niet genoeg om wakker van te blijven aangezien je alleen de lamp iets ziet oplichten, maar echt fijn om met zoiets te gaan slapen is het niet. Compleet uitzetten met de schakelaar is het (duh) wel weg, maar dat is geen optie omdat ik hem gebruik als wake-up light.

Defecte lamp? Lek stroom?

( de specifieke lamp staat overigens niet op de website gek genoeg=geen link)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29
Ik heb er ook 2 in mijn bedlampen en uit is ook echt uit bij mij. Lijkt me geen lekstroom, dat was meer een "analoog" dingetje. Ikea is heel makkelijk met ruil bij dit soort zaken dus ik zou hem gaan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
sympa schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:33:
Heeft iemand al eens die puck-afstanbediening (dat draaiding) opengemaakt? Ik ben benieuwd hij hij de draaiing detecteert zonder de batterij leeg te trekken in standby.
Volgens mij zit er een bewegingssensor in, als je het geheel draait reageert die ook.
Ik adviseer je om hem niet op te maken, je krijgt hem bijna niet meer normaal in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:56
Gratis bakkie family-koffie erbij.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 18-09-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 08:20
robertwebbe schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:07:
[...]

Volgens mij zit er een bewegingssensor in, als je het geheel draait reageert die ook.
Ik adviseer je om hem niet op te maken, je krijgt hem bijna niet meer normaal in elkaar.
@robertwebbe en @sympa zie post 18 mei

Daarin staat een korte (video) demo dat de dimmer reageert als de gehele dimmer gedraaid wordt.

In een later reactie van @rdolman staat dat er accelerator-gebaseerde techniek wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Niet online
Wat is het verschil tussen de 6.99 en 14.99 GU 10 spotjes bij IKEA?

Zijn deze aan te sluiten op de Hue out of the box? Of moet ik toch een IKEA bridge/hub hebben om ze te updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

jochem4207 schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:40:
Wat is het verschil tussen de 6.99 en 14.99 GU 10 spotjes bij IKEA?

Zijn deze aan te sluiten op de Hue out of the box? Of moet ik toch een IKEA bridge/hub hebben om ze te updaten?
Ik heb vanmorgen de 6.99 gu10 gekocht en werden netjes herkend door de hue bridge. Ik weet niet of de 15 euro gu10 meteen herkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Niet online
verbraakje schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:50:
[...]

Ik heb vanmorgen de 6.99 gu10 gekocht en werden netjes herkend door de hue bridge. Ik weet niet of de 15 euro gu10 meteen herkend worden.
Zijn deze ook warm white / white / cold white? en 400 lm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Volgens mij niet eigenlijk niet op gelet. er staat op 2700K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 19:21
Hoe groot is de kans dat IKEA de app gaat uit breiden met alle kleuren in het wit spectrum? Dit omdat de IKEA lampen via de Hue bridge blijkbaar wel alle kleuren kunnen weergeven maar niet via de IKEA app. Twijfel nog tussen Hue en Tradfri maar dit vindt ik dus wel een pluspunt van Hue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07 13:37
verbraakje schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:50:
[...]

Is dit een lokale aanbieding?

Wellicht zit ik op het verkeerde spoor maar Ikea Breda heeft ze niet.
Geen TRÅDFRI GU10 lamp van € 6.99/st te vinden.
Ze staan ook niet op de Ikea website dus de verkoopmedewerker wist er ook geen raad mee.

Ikea Breda biedt:

TRÅDFRI Led-lamp GU10 400 lumen € 14.95/st.
LEDARE Led-lamp GU10 400 lumen € 4.99/st.

Kun je mij verder op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Deze lamp is net als de RGB lamp nog niet officieel te koop. Echter Ikea Nederland heeft deze lampen wel binnen gekregen. Volgens mij is het ook nog niet de bedoeling dat de lampen al in de winkel liggen? Ik heb de mijne in Barendrecht gehaald. Geloof dat Utrecht de lampen ook al had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:41
Ze zouden in week 39 in de winkels moeten liggen dus misschien ben je net te vroeg.
Je zou kunnen vragen of ze in de winkel op artikelnummer kunnen zoeken? (803.652.70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:27:
[...]

Ze staan ook niet op de Ikea website dus de verkoopmedewerker wist er ook geen raad mee.

Ikea Breda biedt:

IKEA breda krijgt nieuwe voorraad na de verbouwing. Nog minstens 2 weken voor dat deze hier te vinden zijn (als ze komen)

Source medewerker ikea Breda (afgelopen zaterdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 08:20
[...]

Ikea Breda biedt:

De variant van €6,99/st heeft maar 1 kleur temperatuur en is "officieel" nog niet in de collectie.
De RGB lampen zijn "officieel" ook nog geen onderdeel van de collectie.
Ondersteuning wordt pas in oktober(?) verwacht net als ondersteuning voor Google Assistant en Apple Homekit.

--edit:--
De variant van €6,99/st heeft een nieuwere firmware waardoor de kans is dat deze herkent wordt door Philips Hue. De duurdere van €14,95 moet eerst geüpdatet worden (via de IKEA bridge) naar de nieuwste firmware.

[ Voor 12% gewijzigd door Exact op 18-09-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Psycho_Mantis schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:44:
Ik denk dat ik die Ikea lampen gewoon via de Ikea bridge laat werken uiteindelijk. Aangezien alles toch via domoticz laat lopen, zie ik het nut niet om het via philips te laten lopen. Zeker niet als ze straks nog met home kit komen.

Waarschijnlijk gaat homekit nooit werken via Philips voor de ikea lampen?

Het nadeel hiervan lijkt me wel dat je nu met twee Zigbee netwerken naast elkaar gaat werken (en de lampen van beide systemen dus onderling ook niet van elkaars nabijheid kunnen profiteren). En in de toch al overvolle 2,4 ghz. band (waarbij WIFI en Zigbee elkaar grotendeels overlappen) loop je dus ook meer kans op interferentie.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1980Wouter
  • Laatst online: 06:42
[...]

Ikea Breda biedt:

Gisteren bij Ikea Eindhoven 3* aangeschaft TRÅDFRI GU10 lamp van € 6.99/st.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Dus als ik het uit bovenstaande en website van Ikea goed begrijp:
Als ik de Philips Hue Bridge koop met 4 Tradfri lampen dan zou ik het via de philips app moeten kunnen dimmen.

Alleen op de website staat dat de oude versie niet via vaste dimmer gedaan kan worden.
Klopt dit ook met de nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat bedoel je met "vaste dimmer"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Awaken1 schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:02:
Alleen op de website staat dat de oude versie niet via vaste dimmer gedaan kan worden.
Klopt dit ook met de nieuwe versie?
Ik denk dat je een dimmer in de muur bedoelt? Nee, dat werkt niet met Philips HUE of Tradfri. Die hebben netjes 220V nodig. Ookal zet je de dimmer op de hoogste stand dat werkt het niet lekker. Je kunt de dimmer natuurlijk ook gewoon ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Juicie schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:07:
[...]

Ik denk dat je een dimmer in de muur bedoelt? Nee, dat werkt niet met Philips HUE of Tradfri. Die hebben netjes 220V nodig. Ookal zet je de dimmer op de hoogste stand dat werkt het niet lekker. Je kunt de dimmer natuurlijk ook gewoon ontkoppelen.
Dat bedoel ik inderdaad.
Dat zou dan de oplossing zijn, ik heb nog wel genoeg klik schakelaars maar is aan de andere kant ook zonde van dimmers a 80 Euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja.... as je je dimmers a 80 euro per stuk wilt blijven gebruiken, dan moet je geen smart verlichting kopen ;).

Die dingen sturen zichzelf aan en hebben dus, zoals Juicie ook al zegt, gewoon 'nette' 230V nodig. Je zou hoogstens gewone 'klik schakelaars' kunnen blijven gebruiken als je dat echt handig vindt, maar eigenlijk hoort smart verlichting gewoon altijd spanning te hebben, ook voor de vorming van een eventueel mesh netwerk zoals bij Zigbee of Z-wave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Ik vind het standbyverbruik toch bezwaarlijk als ik het even kan vermijden. Voor de Hue-lampen die ik nu heb is dat 1.2% van mijn totale stroomverbruik. Voordeel van de Ikea lampen, want die onthouden hun laatste dimstand gelukkig.

Wat betreft de mesh heb je natuurlijk gelijk. Aan de andere kant gebruik: ik gebruik het spul als tijdschakelaar en als dimbare lamp waar ik geen dimmer heb. Nu is dat dus Philips voor de eerste en Ikea voor de tweede functie.

Voor mij is alles automatiseren een brug te ver, zo lui ben ik niet dat ik niet een lichtknopje om wil doen. Dan liever het koffieapparaat vanzelf aan in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:43
Je kunt ook inbouwschakelaars gebruiken van bijvoorbeeld Qubino of Fibaro, daar zijn ook dimmers van (echter wel behoorlijk aan de prijs). Die kun je achter je bestaande schakelaar of dimmer bouwen, dan blijven die ook gewoon te gebruiken. Voor een dimmer moet het dan wel met schakelaars werken, dus omhoog omlaag ipv een draai-ding.
Deze zijn echter wel Zwave en werken dus niet met de Ikea of Hue hub, je zult dan een andere domotica oplossing moeten zoeken die zowel Zigbee als Zwave ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23
Net bij de Ikea in Duiven 4 GU10 lampen van € 6.99/st meegenomen. Er liggen er nog meer dan genoeg.
Deze verschilt ook in uiterlijk van de GU10 van €14,95. Die laatste heeft een dikker glas, althans het glasdeksel steekt nog eens een paar millimeter uit het 'kapje'.

De Hue bridge herkende de nieuwkomers onmiddellijk, geen enkel probleem. Ik vraag me af of en wanneer Philips gaat reageren op al die goedkope alternatieven die ogenschijnlijk net zo goed zijn. Een stevige aanpassing van de Hue prijzen bijvoorbeeld. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:58

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Wat is eigenlijk het laagste dimniveau van deze lampen?
Dit omdat mijn vrouw wakker wordt van het aanspringen van de wake-up light... met wat domotica is van een Tradfri wellicht een betere wekker te maken, vloeiend van 0%@2200K naar 100%@4000K in 15 minuten zal wel het gewenste effect hebben.
En dit is natuurlijk afhankelijk van zowel het laagste dimniveau, de gebruikte curve als het aantal significante bits :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23
Proton_ schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:21:
Bij de Tradfri GU10 ligt die in ieder geval vele malen hoger dan die van de Philips wake up light. Ik denk niet dat de Tradfri geschikt zijn voor dat doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Gisteren bij Ikea Delft gekocht:

1536G5 L14 van 1730 - werd niet herkend door mijn Hue bridge
1624G9 E27 Kleurenlamp met puck - werd wel herkend door Hue en heb kunnen pairen. Alles werkte uitstekend (ook groen). Helaas vandaag geen verbinding meer en wat ik ook probeer (6x aan-uit-reset, niks werkt om hem weer aan de praat te krijgen.

Bekend probleem?

Wil nog wel voor wat van de 6,99 lampen kijken (volgens mij nog niet te krijgen in Delft), maar dit breng ik terug helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Wat mij is opgevallen dat als je je Zigbee kanaal niet op 25 hebt staan dat pairen dan heel lastig is met de Hue Hub. Zodra ik hem daar op zet via de Hue App dan werkt het allemaal goed.

Voor de duidelijkheid. Ik heb dus alleen de goedkoopste Bulb van 6,99 en firmware versie 1.2.214
Ik gebruik deze met de Hue Hub in combi met de App en Eneco Toon. Dat werkt bij mij perfect.
Geluk is denk ik dat ik de laatste firmware versie van de lamp heb anders had ik uiteraard de tradfri Hub moeten aanschaffen. Kan je aan t doosje zien welke firmware er op de lampjes staat?
Ik heb overigens dit lampje gekocht bij IKEA Delft.

[ Voor 59% gewijzigd door Diego27 op 19-09-2017 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik wil graag thuis het merendeel van mijn lampen vervangen voor smart-lampen, liefst van IKEA vanwege de prijs. Heb ik genoeg aan bijv. een Hue Hub en de nieuwe Gu10 lampen? Of is het verstandig om toch een complete set te kopen van Ikea? (is overigens de Ikea Hub los te koop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:18
Diego27 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:44:
Wat mij is opgevallen dat als je je Zigbee kanaal niet op 25 hebt staan dat pairen dan heel lastig is met de Hue Hub. Zodra ik hem daar op zet via de Hue App dan werkt het allemaal goed.

Voor de duidelijkheid. Ik heb dus alleen de goedkoopste Bulb van 6,99 en firmware versie 1.2.214
Ik gebruik deze met de Hue Hub in combi met de App en Eneco Toon. Dat werkt bij mij perfect.
Geluk is denk ik dat ik de laatste firmware versie van de lamp heb anders had ik uiteraard de tradfri Hub moeten aanschaffen. Kan je aan t doosje zien welke firmware er op de lampjes staat?
Even voor de duidelijkheid. Heb je een remote moeten gebruiken om hem te pairen met de Hue of kan dit met alleen de losse lamp als hij maar de laatste firmware versie heeft?
Homeland schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:56:
Ik wil graag thuis het merendeel van mijn lampen vervangen voor smart-lampen, liefst van IKEA vanwege de prijs. Heb ik genoeg aan bijv. een Hue Hub en de nieuwe Gu10 lampen? Of is het verstandig om toch een complete set te kopen van Ikea? (is overigens de Ikea Hub los te koop?)
Los is hij ook te koop...

[ Voor 18% gewijzigd door Doubt op 19-09-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Dit omdat mijn vrouw wakker wordt van het aanspringen van de wake-up light... met wat domotica is van een Tradfri wellicht een betere wekker te maken, vloeiend van 0%@2200K naar 100%@4000K in 15 minuten zal wel het gewenste effect hebben.
En dit is natuurlijk afhankelijk van zowel het laagste dimniveau, de gebruikte curve als het aantal significante bits :)
Ik gebruik nu een enkele 400lm Tradfri lamp als wake up light sinds een paar dagen en de laagste stand is laag genoeg om mij daar niet direct wakker van te laten worden. En ik ben er ook erg gevoelig voor, hiervoor een paar dagen een 1000lm Tradfri lamp erin gehad en de laagste stand daarvan was veels te hoog.

Ik gebruik overigens gewoon de wake-up functie van de app, valt mij wel op dat hij harder brand als minimaal maar niet doorgaat tot de volle 100%.
Homeland schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:56:
Los te koop, maar zonder AB kun je een lamp niet aan de hub koppelen en updaten :/

[ Voor 19% gewijzigd door A13X op 19-09-2017 11:54 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
Raym09 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:52:
Los te koop, maar zonder AB kun je een lamp niet aan de hub koppelen en updaten :/
Maar kan je wel zonder AB de lamp aan de Hue koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
nomar109 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:19:
Net bij de Ikea in Duiven 4 GU10 lampen van € 6.99/st meegenomen. Er liggen er nog meer dan genoeg.
Deze verschilt ook in uiterlijk van de GU10 van €14,95. Die laatste heeft een dikker glas, althans het glasdeksel steekt nog eens een paar millimeter uit het 'kapje'.

De Hue bridge herkende de nieuwkomers onmiddellijk, geen enkel probleem. Ik vraag me af of en wanneer Philips gaat reageren op al die goedkope alternatieven die ogenschijnlijk net zo goed zijn. Een stevige aanpassing van de Hue prijzen bijvoorbeeld. :9
Wat betreft die Gu10 Tradfri's heb ik persoonlijk al wel een nadeel gemerkt, waardoor ik toch liever voor Hue zou gaan (ondanks de prijs): De Tradfri's flickeren ENORM ! Bijna net zo erg als goedkope chinese LEDlampen rommel van Aliexpress :X. Ik ben enorm gevoelig voor flicker door slechte (of geen) afvlakking van de gelijkspanning of door PWM dimming op een te lage frequentie. En Hue heeft daar ook wel last van, maar voor mij niet storend. Tradfri valt bij iig de E27 bulbs die ik bij Ikea werkend heb gezien ook wel mee. Maar die Gu10's.... istant irritatie :o
Diego27 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:44:

Hmmm.... dat is nog wel eens iets waar ik naar kan kijken! Want wat ik ook doe, ik krijg de color bulb gewoon niet aan m'n Hue bridge gekoppeld :(. Met "lampfinder" zie ik wel dat de bulb wat heen en weer gaat dimmen dus de bridge probeert 'm wel te pakken te krijgen. Maar pakt niet door......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07 13:37
jochem4207 schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:43:
[...]
IKEA breda krijgt nieuwe voorraad na de verbouwing. Nog minstens 2 weken voor dat deze hier te vinden zijn (als ze komen)

Source medewerker ikea Breda (afgelopen zaterdag)
Exact schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:43:
[...]

De variant van €6,99/st heeft maar 1 kleur temperatuur en is "officieel" nog niet in de collectie.
De RGB lampen zijn "officieel" ook nog geen onderdeel van de collectie.
Dank voor het antwoord heren.

Kortom officieel nog niet in het assortiment, winkels worden gaandeweg bevoorraad.
Tegen oktober zijn ze zo'n beetje voorzien en gaat het assortiment nieuwe producten online c.q. openbaar in de media.

Het is mij duidelijk waarom ik er bij Ikea Breda geen aantrof en de medewerker er geen raad mee wist.

[ Voor 6% gewijzigd door kelly.hipolito op 19-09-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:11:
[...]

De oplossing op mijn continue updating probleem heb ik zelf kunnen oplossen.
De Tradfri gateway had ik onlangs aangesloten op powerplug wifi. Dat bleek de oorzaak te zijn. Zojuist heb ik die ertussen uit gehaald en de update was binnen een uur wel gelukt.
Ik heb vandaag een Gateway en een kleurlamp gehaald als uitbreiding voor de wit spectrumlamp van mijn ouders. De kleurlamp heeft volgens de TRÅDFRI app de nieuwste software, maar ik krijg de wit spectrumlamp en de twee afstandsbedieningen niet bijgewerkt. De app geeft nu al zeker twee uur aan dat de update van 1.1.1.1-5.7.2.0 "in behandeling" is.

Ik had de Gateway eerst aangesloten op m'n Time Capsule, die zit in mijn geval net als jouw powerplug niet direct op de router aangesloten. Dat is geen probleem voor m'n Philips Hue Bridge; die haalt via deze manier zonder problemen updates binnen voor de lichten (en dat gaat dan ook een heel stuk sneller) maar na je reactie heb ik voor de zekerheid de Gateway maar direct op de primaire router aangesloten.

Ik ben benieuwd hoe lang het bij mij duurt voordat alles bijgewerkt is. Hopelijk kunnen deze kinderziektes met toekomstige updates van de app of Gateway worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Updates kunnen uren duren @BleuZ. Gewoon geduldig wachten. Koffie zetten, nog even wachten en dan een keer kijken. Het gaat niet zo snel en direct als bij Philips.

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 19-09-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

eymey schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:22:
[...]

Wat betreft die Gu10 Tradfri's heb ik persoonlijk al wel een nadeel gemerkt, waardoor ik toch liever voor Hue zou gaan (ondanks de prijs): De Tradfri's flickeren ENORM ! Bijna net zo erg als goedkope chinese LEDlampen rommel van Aliexpress :X. Ik ben enorm gevoelig voor flicker door slechte (of geen) afvlakking van de gelijkspanning of door PWM dimming op een te lage frequentie. En Hue heeft daar ook wel last van, maar voor mij niet storend. Tradfri valt bij iig de E27 bulbs die ik bij Ikea werkend heb gezien ook wel mee. Maar die Gu10's.... istant irritatie :o

[...]

Hmmm.... dat is nog wel eens iets waar ik naar kan kijken! Want wat ik ook doe, ik krijg de color bulb gewoon niet aan m'n Hue bridge gekoppeld :(. Met "lampfinder" zie ik wel dat de bulb wat heen en weer gaat dimmen dus de bridge probeert 'm wel te pakken te krijgen. Maar pakt niet door......
Vreemd mijne knipperen totaal niet! zelfs niet als ik er lang naar kijk. Misschien iets mis met je elektrische aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieeels_
  • Laatst online: 30-10-2019
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met mijn 5x GU10 spotjes (6,99) 1.2.124 de gateway versie 1.1.0015 en mijn afstandbediening versie 1.1.1.1-5.7.2.0 (update in behandeling).. nou is mijn afstandbediening al sinds zaterdag aan het zeggen dat hij wilt gaan updaten. Hoelang gaat dat nog duren? Sinds hij aan het updaten is kan ik hem niet gaan verbinden aan me spotjes en kunnen ze ook niet meer gedimd of uit gezet worden.

Weet iemand iemand hiermee raad? En/of heeft de zelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Kijk eens 2 reacties boven die van jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomar109 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:19:

Net 2 gehaald ( IKEA DELFT) maar krijg krijg ze voor geen mogelijkheid aan mijn HUE bridge gekoppeld...Vandaag nog de officiële bridge van IKEA teruggebracht samen met de GU10 van 14.95...Deze had ik ook getest en geupdate naar laatste sw versie en ook deze werd door mijn HUE bridge niet gevonden... :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Ondertussen zijn mijn lampen en afstandbedieningen inderdaad helemaal up to date. Geduld is een schone zaak, zo blijkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
verbraakje schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:10:
[...]

Vreemd mijne knipperen totaal niet! zelfs niet als ik er lang naar kijk. Misschien iets mis met je elektrische aansluitingen?
Highly unlikely (niet in de minste plaats omdat het al in de Ikea winkel direct opvalt en ik niet de enige ben).

Hier is het mooi geïllustreerd:
jitter in "Ervaringen met LED-verlichting - deel III"

Het gaat dus ook niet om 'knipperen' ofzo, maar flicker alsof je weer naar een (slechte) 50 hz. beeldbuis kijkt of een ouderwetse computermonitor op 1280x1024 op 60 hz. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Doubt schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:31:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Heb je een remote moeten gebruiken om hem te pairen met de Hue of kan dit met alleen de losse lamp als hij maar de laatste firmware versie heeft?

[...]

Los is hij ook te koop...
Ik heb alleen de lamp gekocht en de Hue App laten zoeken naar de lamp, en Voila connected met de HUB en aangezien deze ook weer in het netwerk met Eneco Toon hangt kan ik hem ook bedienen via de Toon App. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieeels_
BleuZ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:51:
Ondertussen zijn mijn lampen en afstandbedieningen inderdaad helemaal up to date. Geduld is een schone zaak, zo blijkt ;)
Is er een plek waar je je afstandbediening moet leggen bijv. Op de gateway, of hoe gaat dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

eymey schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:47:
[...]

Highly unlikely (niet in de minste plaats omdat het al in de Ikea winkel direct opvalt en ik niet de enige ben).

Hier is het mooi geïllustreerd:
jitter in "Ervaringen met LED-verlichting - deel III"

Het gaat dus ook niet om 'knipperen' ofzo, maar flicker alsof je weer naar een (slechte) 50 hz. beeldbuis kijkt of een ouderwetse computermonitor op 1280x1024 op 60 hz. :P
Weer wat geleerd! blijkbaar (gelukkig) ben ik er niet gevoelig voor.

• Prullenbak84
  • Laatst online: 07:56
1.2.124 de gateway versie 1.1.0015 en mijn afstandbediening versie 1.1.1.1-5.7.2.0
Wat een versienummers. Is toch geen touw meer aan vast te knopen? Lijkt nog niet helemaal goed te gaan bij Ikea.

• BleuZ
Nieeels_ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:41:
[...]

Is er een plek waar je je afstandbediening moet leggen bijv. Op de gateway, of hoe gaat dat?
Ik heb ze wel dichtbij de Gateway gelegd, ja. Ik weet niet of het veel verschil maakt, maar dat leek me voor de dataoverdracht wel het beste.

• Doubt
Diego27 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:58:
[...]

Ik heb alleen de lamp gekocht en de Hue App laten zoeken naar de lamp, en Voila connected met de HUB en aangezien deze ook weer in het netwerk met Eneco Toon hangt kan ik hem ook bedienen via de Toon App. :)
Ja ik heb er dus 3 gekocht gisteren. E14 van 6.99.. Waren er nog 40/50 van in Barendrecht. Ik kon ze helaas niet via de Hue app koppelen maar wel met Lampfinder. Alleen bleek dat mijn vrouw deze vannacht toen het echt donker was een soort zag flikkeren? Zodra ze aanstaan is er niks mis mee en geven ze mooi licht. Ze worden overigens aangestuurd door een Motion Sensor en zitten alle 3 in 1 lamp. Zodra ze aan moeten gaan doen ze dit direct zonder vertraging onderling oid.

Alleen nu de ham vraag. Waar komt dit lichte flikkeren vandaan? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/tradfri/comments/71bgel/ikea_just_told_me_that_in_october_tradfri_will_be/?st=j7tact49&sh=8284a12c

Ikea geeft hier aan dat in Oktober de update komt voor apple homekit ondersteuning.

• BleuZ
Doubt schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:58:
[...]

Ja ik heb er dus 3 gekocht gisteren. E14 van 6.99.. Waren er nog 40/50 van in Barendrecht. Ik kon ze helaas niet via de Hue app koppelen maar wel met Lampfinder. Alleen bleek dat mijn vrouw deze vannacht toen het echt donker was een soort zag flikkeren? Zodra ze aanstaan is er niks mis mee en geven ze mooi licht. Ze worden overigens aangestuurd door een Motion Sensor en zitten alle 3 in 1 lamp. Zodra ze aan moeten gaan doen ze dit direct zonder vertraging onderling oid.

Alleen nu de ham vraag. Waar komt dit lichte flikkeren vandaan? Iemand een idee?
Welke softwareversie draaien ze? Ik zou ze sowieso eens updaten naar de nieuwste versie, grote kans dat dit soort dingen daarmee wordt opgelost.

• Doubt
BleuZ schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:45:
[...]

Welke softwareversie draaien ze? Ik zou ze sowieso eens updaten naar de nieuwste versie, grote kans dat dit soort dingen daarmee wordt opgelost.
1.2.214 Draaien ze allemaal. Updaten is voor mij nog even geen optie omdat ik geen hub heb 8)7

• BleuZ
Doubt schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:50:
[...]

1.2.214 Draaien ze allemaal. Updaten is voor mij nog even geen optie omdat ik geen hub heb 8)7
Hm, volgens mij is dat ook wel de meest recente versie voor de lampen. Als het een softwarematig probleem is zal dat sowieso wel in een volgende update worden verholpen :)

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
In mijn nieuwe appartement wil ik Tradri lampen gaan koppelen met Home Assistant (Hass.io), zodat ik het één en ander kan automatiseren. Is de bewegingssensor van de Tradfri lijn ook te koppelen met deze software? Of is deze alleen te koppelen met een enkele lamp?

• SPX420
  • Niet online
bloblub schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:51:
In mijn nieuwe appartement wil ik Tradri lampen gaan koppelen met Home Assistant (Hass.io), zodat ik het één en ander kan automatiseren. Is de bewegingssensor van de Tradfri lijn ook te koppelen met deze software? Of is deze alleen te koppelen met een enkele lamp?
Ik heb 6 bewegingssensoren van tradfri in mijn huis. In de keuken heb ik bijvoorbeeld 6 lampen gekoppeld met deze sensor. In Home Assistant zie ik dan die groep aan gaan als er beweging is en na x minuten gaan ze weer uit. Je kan de Tradfri sensor niet los zien. Wel heb ik het zo ingesteld dat als ik niet thuis ben en een van de lampen gaat aan door beweging dat ik dan een notificatie krijg.

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
SPX420 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:57:
[...]

Ik heb 6 bewegingssensoren van tradfri in mijn huis. In de keuken heb ik bijvoorbeeld 6 lampen gekoppeld met deze sensor. In Home Assistant zie ik dan die groep aan gaan als er beweging is en na x minuten gaan ze weer uit. Je kan de Tradfri sensor niet los zien. Wel heb ik het zo ingesteld dat als ik niet thuis ben en een van de lampen gaat aan door beweging dat ik dan een notificatie krijg.
Ik begrijp hier uit dat het dus niet mogelijk is om bijvoorbeeld bepaalde "scenes" te starten wanneer er beweging word geconstateerd? Dat is jammer. Misschien maar eens kijken naar de beweging sensoren van Xiaomi.

• SPX420
  • Niet online
bloblub schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:06:
[...]

Ik begrijp hier uit dat het dus niet mogelijk is om bijvoorbeeld bepaalde "scenes" te starten wanneer er beweging word geconstateerd? Dat is jammer. Misschien maar eens kijken naar de beweging sensoren van Xiaomi.
Klopt, je kan het wel koppelen aan de lamp die aan wordt gesproken maar verder niet.
Die van xiaomi ben ik ook benieuwd naar. Ik heb wel de temperatuur/vochtigheid sensor, knoppen en een rookmelder die werken perfect.

• CrociStrike030
  • Laatst online: 01-09 22:32

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

Misschien dat het vaker is gevraagd, kan je de ikea afstandbediening ook gebruiken voor Hue?

Morgen gratis bier!

• Doubt
Timmm030 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:26:
Misschien dat het vaker is gevraagd, kan je de ikea afstandbediening ook gebruiken voor Hue?
Nee helaas nog niet. Tenminste ik heb het niet werkend gekregen en kan er ook niks over vinden..

• CrociStrike030
  • Laatst online: 01-09 22:32

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

Doubt schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:45:
[...]

Nee helaas nog niet. Tenminste ik heb het niet werkend gekregen en kan er ook niks over vinden..
Ah oke. We wachten het af

[ Voor 166% gewijzigd door CrociStrike030 op 21-09-2017 15:55 ]

Morgen gratis bier!

• Nieeels_
Nogmaals een vraag voor het updaten van de afstandbediening. Ik heb gelezen dat het lang kan duren voordat de update klaar is.. maar ik wacht al vanaf zondag totdat de update klaar is -.- hier in huis is het WiFi/internet gewoon goed en de gateway is gewoon bereikbaar. Maar het is onderandere alweer donderdag en de update is nogsteeds in behandeling, ik ben er wel een klein beetje klaar mee omdat de lampen niet meer reageren op de oude versie van de afstandbediening. Iemand tips?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Gateway even van de stroom halen?
Afstandsbediening ont- en opnieuw koppelen?
Hier hangt een update meestal een paar uur.

Die kleine ronde dimmer blijft een rot ding en is absoluut niet geschikt om los te gebruiken. Die moet je echt op de muur plakken /schroeven. Hij reageert op elke beweging (oppakken, wegleggen) alsof er een g-sensor of kompas in zit.
Hier maar de batterij uit getrokken en in een la gegooid.

[ Voor 54% gewijzigd door frickY op 21-09-2017 18:21 ]

• Aniki
Niemand last van lampen die opeens stoppen met werken icm Hue?

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

verbraakje schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:40:
Deze lamp is net als de RGB lamp nog niet officieel te koop. Echter Ikea Nederland heeft deze lampen wel binnen gekregen. Volgens mij is het ook nog niet de bedoeling dat de lampen al in de winkel liggen?
Geen idee, maar in Amerika liggen de kleurlampen sinds pakweg vorige week ook al "te vroeg" in de winkels.
Het viel me op dat de kleurenlamp een veel lager laagste dimniveau heeft dan de andere lampen: hij geeft maximaal 600lm bij wit, maar nog veel minder bij bijvoorbeeld blauw.
eymey schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:22:
[...]
Wat betreft die Gu10 Tradfri's heb ik persoonlijk al wel een nadeel gemerkt, waardoor ik toch liever voor Hue zou gaan (ondanks de prijs): De Tradfri's flickeren ENORM !
Er zijn meerdere soorten GU10 Trådfri's. Momenteel liggen kleine doosjes en grotere doosjes in de winkels. De GU10's op de foto's van jitter zijn de lampjes uit de grote doosjes. Ik heb er zelf uit de kleine doosjes en die zie ik met het blote oog niet flickeren, ook niet gedimd. Wat beter is dan ik verwacht had, omdat ze zo klein zijn. Via de telefooncamera zie ik het een klein beetje, maar lang niet zo erg als op de foto's van jitter.

Overigens was ik deze week bij Ikea in de winkel (niets gekocht deze keer) en ik zag dat ze nu ook flexibele ledstrips verkopen (opgerold). Nog niet radiografisch bestuurbaar helaas.

Wat mij betreft mag New Product Month beginnen!
(en wanneer komt de nieuwe software voor de hub?)

• Nieeels_
Heb nu mijn gateway ge-reset en helemaal opnieuw begonnen hopelijk update de afstandbediening nu wel! Ik wacht tot zondag en anders helaas en weer terug brengen naar de Ikea

[ Voor 54% gewijzigd door Nieeels_ op 21-09-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeroyNobel
  • Laatst online: 22-10-2020
Misschien dat het vaker is gevraagd, maar zijn de kleuren lampen nou al wel of niet te koop bij de Ikea in Nederland. want als ik op de website kijk praten ze alleen maar over de verschillende wit tinten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
aawe mwan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:10:
[...]
Overigens was ik deze week bij Ikea in de winkel (niets gekocht deze keer) en ik zag dat ze nu ook flexibele ledstrips verkopen (opgerold). Nog niet radiografisch bestuurbaar helaas.

Wat mij betreft mag New Product Month beginnen!
(en wanneer komt de nieuwe software voor de hub?)
Ik hoop echt dat ze snel met smart led strips komen!
LeroyNobel schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 00:07:
Misschien dat het vaker is gevraagd, maar zijn de kleuren lampen nou al wel of niet te koop bij de Ikea in Nederland. want als ik op de website kijk praten ze alleen maar over de verschillende wit tinten...
Ik heb zelf in duiven 2 stuks gekocht. Ik denk dat medio oktober de lampen ook online verkrijgbaar zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door SPX420 op 22-09-2017 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 19:21
In Barendrecht liggen ze ook al in de schappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
In Breda niet. Daar worden ze de 24e verwacht.
Pagina: 1 ... 7 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)