• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

SebasFM schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:59:
(...) Hebben mensen die kleurenlamp al aan hun HUE hebben gekoppeld (...)
Ja, zoals door anderen al gemeld in dit topic, de trådfri kleuren lampen werken gewoon met hue, in alle kleuren die tradfri aankan. Het feit dat IKEA's afstandsbediening niet goed door het kleuren spectrum komt is omdat die nog niet geüpdatet is. Volgens mijn bronnen zullen de tradfri dimmers en remotes pas goed functioneren met de juiste update vanuit ikea. Daarnaast geeft mijn bron aan dat een dimmer van tradfri enkel een kleuren lamp kan dimmen op de op dat momenten ingestelde kleur en temperatuur, terwijl de remote ook door het volledige kleuren spectrum moet gaan lopen met de pijltjes toetsen. Dit alles echter pas vanaf eind september of oktober wanneer ikea officieel ondersteuning voor kleuren lampen gaat toevoegen.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Prullenbak84 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:50:
[...]

Heb je daar misschien een foto van? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/24xdlrp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/331djkm.jpg

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:24

aawe mwan

Wat ook leuk is:

verbraakje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 00:29:
Is er toevallig iemand die innr lampen heeft en mij kan vertellen of deze samenwerken met de tradfri hub? ik zit er over te denken om innr keuken spots te nemen. Deze zouden moeten werken met hue.
Ik heb toevallig deze week een innr lamp gekocht; de ledstrip met typenummer "FL 110" 4 meter warm wit.

Hij was gemakkelijk te pairen met een Ikea afstandsbediening. Ik heb hem nog niet bij de Ikea hub aangemeld, dat kan ik pas volgende week proberen. Op de verpakking staat op een sticker aangegeven dat de lamp werkt met de systemen van Philips en Osram.

Verschillen van de innr flexibele lightstrip in vergelijking met de Ikea serie:
  • Je kunt hem veel verder omlaag dimmen dan de Ikea lampen (pluspunt!);
  • Het vermogen is maar 800 lumen, oftewel vergelijkbaar met een gloeilamp van 60 Watt;
  • De lamp onthoudt zelf niet de laatste dimstand: als je hem aanzet met de knop "aan/uit", dan gaat hij op vol vermogen, als je hem aanzet met de knop "omhoog dimmen" dan gaat hij eerst op vol vermogen aan en een fractie van een seconde later gaat hij naar een vrij lage dimstand.
Overigens is het net als bij de Ikea lampen zo dat als je de stroom er op zet, dat hij aan gaat. Dus als smart verlichting toch niet je ding is, kan je hem altijd nog als een gewone ledstrip gaan gebruiken. Eerlijk gezegd hoop ik dat Ikea straks zelf komt met "harde" ledstrips die lijken op het innr assortiment.

[ Voor 11% gewijzigd door aawe mwan op 07-09-2017 17:49 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09 08:34

verbraakje

🚦

@aawe mwan Bedankt voor je reactie! Ik ben momenteel mijn keuken aan het verbouwen en wilde het zeker weten voordat ik ze inbouw. Ik wil ze uiteindelijk toevoegen aan de smart verlichting met Ikea hub (of Philips als Ikea het niet voor elkaar krijgt om een goede app te maken).

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 11-09 21:56
Vandaag de warm-witte GU10 lamp in Utrecht opgehaald. Werd direct herkent door de Hue bridge en werkt uitstekend! Zoals eerder genoemd wordt de lichtsterkte netjes onthouden na bedienen via een lichtschakelaar.

Mocht je ze zoeken, ze zijn op voorraad bij IKEA Duiven, Eindhoven, Utrecht, Hengelo, Zwolle en Amersfoort.

Wat betreft de andere lampen, IKEA vermeld op elke verpakking een jaar en een weeknummer. Ik verwacht dat we aan de hand van deze informatie op vrij korte termijn kunnen checken welke 'bestaande' lampen er direct werken met Hue zonder update via de Tradfri bridge.

[ Voor 29% gewijzigd door .NCK op 07-09-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopdRob
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03 08:32
Via homeassistant (www.hass.io) is de tradfri hub heel makkelijk te koppelen en kun je alles heel goed automatiseren. Bijvoorbeeld lampen aan bij zonsondergang?

Daarnaast kun je ook via node-red en node-red-contrib-tradfri (https://www.npmjs.com/package/node-red-contrib-tradfri) je lampen aansturen en een webapplicatie maken.

Ben zelf bezig om homeassistant in combinatie met de pilight api te koppelen. Tradfri in pilight en klik aan klik uit in homeassistant. Ik ben niet tevreden over de standaard pilight oplossing van homeassistant.

Mochten jullie nog tips hebben voor het automatiseren van van tradfri dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:56
Dankjewel. Is wel ok zo, ja. En als het een enkele schakelaar was, is misschien een wat meer bijpassend framepje ook nog wel een oplossing. Daar komen we wel uit, dan. Maar blijft zonde dat er niet gewoon houders/plaatjes geleverd worden door Ikea (of philips, zelfde verhaal) die op zo'n standaard inbouwdoosje geschroeft kunnen worden.

Heeft iemand misschien antwoord op mijn andere vraag?
Stel, je koopt een bewegingssensor + simpele (dimbare, want dat zijn ze allemaal, toch?) lamp. Kun je dan instellen hoe fel die lamp gaat branden bij beweging, of is dat standaard op z'n felst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Even een vraag die al vaker gesteld is in dit topic, maar ik stel hem nog een keer gezien de software updates e.d.

Stel ik haal nu bij Ikea een setje lampen (de goedkoopste versie van < 10 euro). Kan ik die dan gelijk zonder bridge koppelen aan mijn Hue? Nee toch? Ik zal daarvoor de firmware op de lampen moeten updaten als ik het goed begreep, of een bridge erbij kopen. Heb ik dat correct? (Anders kom ik met teveel of te weinig thuis ;-)).

En een aanname, de koppeling bij het Hue systeem kan tegenwoordig erg simpel?
Excuses voor de wedervraag.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:25

HeroS

SmartHome Nerd

Kecin schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:37:
Even een vraag die al vaker gesteld is in dit topic, maar ik stel hem nog een keer gezien de software updates e.d.

Stel ik haal nu bij Ikea een setje lampen (de goedkoopste versie van < 10 euro). Kan ik die dan gelijk zonder bridge koppelen aan mijn Hue? Nee toch? Ik zal daarvoor de firmware op de lampen moeten updaten als ik het goed begreep, of een bridge erbij kopen. Heb ik dat correct? (Anders kom ik met teveel of te weinig thuis ;-)).

En een aanname, de koppeling bij het Hue systeem kan tegenwoordig erg simpel?
Excuses voor de wedervraag.
Ja en Nee :)

Als de lamp voorzien is van een nieuwe firmware dan heb je de bridge niet nodig maar lees in diversen topics dat dit niet het geval is.

Dus zul je de bridge nodig hebben voor de updates (er zijn ook wel andere oplossing > lees dit topic even door).

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30
Deze lijkt heel cool. Hij had mijn volle aandacht toen hij vertelde dat hij via de remote een mqtt queue wilde vullen. Echter gelijk afgehaakt toen hij er gewoon een ESP tussen soldeerde, daar zijn al 1000en voorbeelden van...

Echte events uit de tradfri, daar zit ik op te wachten.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 08:20
Prullenbak84 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:26:
[...]

Heeft iemand misschien antwoord op mijn andere vraag?

Stel, je koopt een bewegingssensor + simpele (dimbare, want dat zijn ze allemaal, toch?) lamp. Kun je dan instellen hoe fel die lamp gaat branden bij beweging, of is dat standaard op z'n felst?
De lamp gaat branden/aan met de laatst ingestelde waardes. En alle Trådfri lampen zijn dimbaar met behulp van de app, remote of Trådfri dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Exact schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:34:
[...]

De lamp gaat branden/aan met de laatst ingestelde waardes. En alle Trådfri lampen zijn dimbaar met behulp van de app, remote of Trådfri dimmer.
ah ok. Daar maak ik uit op dat als je alleen het starterset lamp+sensor koopt, je deze niet kan dimmen, Je moet, als je dat wilt eerst (al dan niet tijdelijk) een remote of dimmer eraan koppelen, of de hub kopen. (ikzelf ben dat laatste wel van plan, dus dat geeft niet. Vind Ikea zelf daar alleen niet zo duidelijk in...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
Prullenbak84 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:42:
[...]

ah ok. Daar maak ik uit op dat als je alleen het starterset lamp+sensor koopt, je deze niet kan dimmen, Je moet, als je dat wilt eerst (al dan niet tijdelijk) een remote of dimmer eraan koppelen, of de hub kopen. (ikzelf ben dat laatste wel van plan, dus dat geeft niet. Vind Ikea zelf daar alleen niet zo duidelijk in...)
Klopt helemaal. Zo had ik in het begin alleen de hub en een lamp gekocht. Het gevolg was dat ik de lamp niet kon verbinden met de hub omdat je daarvoor een remote, dimmer of bewegingssensor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
ymoona schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:23:
[...]

Deze lijkt heel cool. Hij had mijn volle aandacht toen hij vertelde dat hij via de remote een mqtt queue wilde vullen. Echter gelijk afgehaakt toen hij er gewoon een ESP tussen soldeerde, daar zijn al 1000en voorbeelden van...

Echte events uit de tradfri, daar zit ik op te wachten.
Ik snap niet zo heel veel van die filmpjes aangezien ik niet kan programmeren. Maar zover ik het begrijp wordt dat gedaan in de 2e video volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Exact schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:45:
[...]

Klopt helemaal. Zo had ik in het begin alleen de hub en een lamp gekocht. Het gevolg was dat ik de lamp niet kon verbinden met de hub omdat je daarvoor een remote, dimmer of bewegingssensor nodig hebt.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Prullenbak84 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:43:
Ok ja daar zat ik aan te denken, maar het zou mooi zijn als de houder gewoon meteen in plaats van het normale schakelmateriaal gemonteerd zou kunnen worden. Vind dit eigenlijk een gemiste kans van Ikea (en van Hue ook, trouwens, voor zover ik kan zien).
Ik zit met hetzelfde dilemma. De JUNG Zigbee wandzenders zijn wel een leuke oplossing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30
robertwebbe schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:47:
[...]

Ik snap niet zo heel veel van die filmpjes aangezien ik niet kan programmeren. Maar zover ik het begrijp wordt dat gedaan in de 2e video volgens mij.
In het tweede filmpje gebruikt hij de hub om vanaf een pi (node red) de lampen te schakelen, maar geen events :-(

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Jaded schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:11:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma. De JUNG Zigbee wandzenders zijn wel een leuke oplossing denk ik.
Dat is dan weer erg duur. Het wordt denk ik een soortgelijke oplossing als van leejoow en dan met een zo minimalistisch mogelijk framepje van de bouwmarkt. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
Prullenbak84 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:01:
[...]

Dat is dan weer erg duur. Het wordt denk ik een soortgelijke oplossing als van leejoow en dan met een zo minimalistisch mogelijk framepje van de bouwmarkt. We zullen zien.
Dat valt op zich mee als je kijkt hoe duur een "normale" dimmer kost.
Zie praxis bijvoorbeeld, afhankelijk van je type lampen is een dimmer al 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ja, dat klopt wel, alleen in dat geval betaal je wel aanzienlijk minder voor je lampen, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3nd9rme
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 15:09
Omdat ik enorm veel dingen lees en zelf niet alles helemaal begrijp heb ik de volgende vraag/stelling:

Ik ga naar de ikea, koop de set met verbindingshub, wit spectrum, wit en 5 GU10 lampjes waarvan 3 voor in de woonkamer en 2 voor in de keuken.

Bij thuiskomst sluit ik alles aan en wil ik het zo instellen dat ik tegen de Google Assistant op mijn android telefoon zeg: Turn living room on (of wat dan ook) en zie daar; de lichten gaan aan, DE TECHNIEK!

De beknopte vraag: Gaat mij dit lukken?

De wat uitgebreidere vraag: Ik lees dat de lampen compatible zijn met de hue bridge. Werkt dit door hetzelfde (zigbee) protocol ook andersom? Daar bedoel ik mee: Als ik binnen bijvoorbeeld IFTTT een google assistant spraak commando aanmaak en die koppel met een philips hue product, gaat dit dan ook werken voor de tradfri lampen? Aangezien de lampen ook herkent schijnen (geen woordgrap) te worden in de hue app(?) Dus; worden ikea lampen als philips hue herkent en kan ik IFTTT philips hue commandos op de tradfri lijn gebruiken?

Wellicht kan iemand mij hier een antwoord op geven. Nogmaals, ik ben beslist niet technisch aangelegd (en dat heeft hier een account) en ik probeer het zelf zo te omschrijven dat het duidelijk is en het ook nog klopt. Excuses als ik bullshit blijk te verkondigen, in advance.

[ Voor 0% gewijzigd door G3nd9rme op 08-09-2017 16:48 . Reden: betere woordkeuze ]

 Apple iMac late 2012 | Samsung Galaxy S3 (White)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-08 14:54
G3nd9rme schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:47:
Bij thuiskomst sluit ik alles aan en wil ik het zo instellen dat ik tegen de Google Assistant op mijn android telefoon zeg: Turn living room on (of wat dan ook) en zie daar; de lichten gaan aan, DE TECHNIEK!

Op dit moment is die optie nog niet beschikbaar, maar daar wordt aan gewerkt door IKEA. Later dit jaar brengen ze de kleur-lampen uit en zal IKEA dan ook de software bijwerken zodat Google Home, Apple HomeKit en Amazon Alexa ondersteund worden. Voor zover ik weet werkt via spraak besturen op Android alleen als er ook een 'smart speaker' in huis is aangesloten zoals bijv. Google Home.
Als de taal van de telefoon in het Engels staat, zou dat gewoon moeten kunnen. Zie deze link.

De Tradfri lampen worden herkend in de Hue app, maar dan heb je wel een Hue bridge nodig. De apps zijn per merk niet 'uitwisselbaar'. Met de Tradfri bridge ben je gebonden aan de app die IKEA levert. Ik ben bang dat de IFTTT applets voor Hue (nog) niet werken met Tradfri.

[ Voor 23% gewijzigd door Sanchaz12 op 08-09-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3nd9rme
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 15:09
Sanchaz12 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:12:
[...]

Op dit moment is die optie nog niet beschikbaar, maar daar wordt aan gewerkt door IKEA. Later dit jaar brengen ze de kleur-lampen uit en zal IKEA dan ook de software bijwerken zodat Google Home, Apple HomeKit en Amazon Alexa ondersteund worden. Voor zover ik weet werkt via spraak besturen op Android alleen als er ook een 'smart speaker' in huis is aangesloten zoals bijv. Google Home.
Als de taal van de telefoon in het Engels staat, zou dat gewoon moeten kunnen. Zie deze link.

De Tradfri lampen worden herkend in de Hue app, maar dan heb je wel een Hue bridge nodig. De apps zijn per merk niet 'uitwisselbaar'. Met de Tradfri bridge ben je gebonden aan de app die IKEA levert. Ik ben bang dat de IFTTT applets voor Hue (nog) niet werken met Tradfri.
Dank voor je reactie. Vooral de laatste alinea is voor mij interessant. Je kan weliswaar met een op Engels ingestelde telefoon diverse apparaten toevoegen aan de Google Assistant, echter gaat het dus niet werken zoals ik wil, omdat daar geen Tradfri/ikea tussenstaat. Ik neem aan dat dit t.z.t. (zoals je al aangeeft) wel gaat komen en dat we het dan zo kunnen gaan doen. Blijft natuurlijk een gok.

Voor nu weet ik voldoende, ik wacht nog even met de aanschaf van de beoogde producten. :) _/-\o_

 Apple iMac late 2012 | Samsung Galaxy S3 (White)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Homey vanaf versie 1.5 kan je via een app nu ook IKEA TRÅDFRI bedienen,
https://apps.athom.com/app/com.ikea.tradfri

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Prullenbak84 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:42:
ah ok. Daar maak ik uit op dat als je alleen het starterset lamp+sensor koopt, je deze niet kan dimmen,
Dat klopt, maar: ook al staat het niet op de site, de bewegingsmelder heb ik bij Ikea Eindhoven los kunnen kopen, dus dan kan je hem combineren met een setje met een afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Ik was vandaag ook bij Ikea Eindhoven. Zag dat ze daar veel meer hadden dan in Breda. Zo was de RGB bulb, de Dim puk en bewegingssensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

na een tijdje gebruik van de tradfri .. (2 lampen + float) en 1 afstandbediening en hub . ik ga toch 2 extra afstandsbedieningen halen .. of iets anders verzinnen.
De verlichting aan/uit zetten op tijd werkt niet bij ons ?? bizar.

Ach ik zou wel willen dat je wat meer aansluit opties hebt voor verlichting/ gordijnen en andere meuk rond het huis

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

vso schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:22:
De verlichting aan/uit zetten op tijd werkt niet bij ons ??
[...]
Ach ik zou wel willen dat je wat meer aansluit opties hebt voor verlichting/ gordijnen en andere meuk rond het huis
Als je een tijdschakelaar ingesteld hebt, dan moet je hem daarna nog met het schuifje apart "aan" zetten, anders doet hij nog niets.

Ik heb gisteren de Zigbee tussenstekker van Osram besteld, wanneer ik hem heb laat ik natuurlijk hier in het topic weten of hij werkt met Trådfri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:25

HeroS

SmartHome Nerd

G3nd9rme schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:47:
Omdat ik enorm veel dingen lees en zelf niet alles helemaal begrijp heb ik de volgende vraag/stelling:

Ik ga naar de ikea, koop de set met verbindingshub, wit spectrum, wit en 5 GU10 lampjes waarvan 3 voor in de woonkamer en 2 voor in de keuken.

De wat uitgebreidere vraag: Ik lees dat de lampen compatible zijn met de hue bridge. Werkt dit door hetzelfde (zigbee) protocol ook andersom? Daar bedoel ik mee: Als ik binnen bijvoorbeeld IFTTT een google assistant spraak commando aanmaak en die koppel met een philips hue product, gaat dit dan ook werken voor de tradfri lampen? Aangezien de lampen ook herkent schijnen (geen woordgrap) te worden in de hue app(?) Dus; worden ikea lampen als philips hue herkent en kan ik IFTTT philips hue commandos op de tradfri lijn gebruiken?

Wellicht kan iemand mij hier een antwoord op geven. Nogmaals, ik ben beslist niet technisch aangelegd (en dat heeft hier een account) en ik probeer het zelf zo te omschrijven dat het duidelijk is en het ook nog klopt. Excuses als ik bullshit blijk te verkondigen, in advance.
Vergeet ook vooral even niet dat ifttt een prima oplossing is maar snel is het niet en betrouwbaar ook niet. Alles moet tenslotte via de server van ifttt en daarna naar de Philips server en dan vervolgens naar jouw lamp.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
aawe mwan schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 00:10:
[...]

Als je een tijdschakelaar ingesteld hebt, dan moet je hem daarna nog met het schuifje apart "aan" zetten, anders doet hij nog niets.

Ik heb gisteren de Zigbee tussenstekker van Osram besteld, wanneer ik hem heb laat ik natuurlijk hier in het topic weten of hij werkt met Trådfri.
Dat zou een hele mooie uitbreiding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Ik heb een afdek plaatje gemaakt voor de dimmer (over bestaande inbouwdoos) . Maar heb nog niet gekeken naar dubbele dozen. Iemand anders al gekeken naar nette oplossingen om de dimmer te bevestigen? Er opplakken vind ik niet zo mooi persoonlijk.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/qohJEEJJLwpTR9QpB7-Uk3wdYuvjfnuX-ZVcAzAdtDZKexGdTDIpPh204Jj1jnPkbrvORagjnf9IZGkEtfIkZ4q0ULqAkOovx6eOSieKfhs-zT8KBUnmcM8_vQvclb9KQpiXRv6_j0BE4dPIK77fronQg5j0x7Eaz9sSG9-lvTjjyyofWzTwAAIH_CF2sIzk8PSPDoztqKvte-xEokamVfocYPnqiACx9AB-5aliCokY6LObbz3IZRkM9g6fmfHzeqdE5gc9ND_VAvuVO1VGA8xXg_w3wJw-NtKjKB2n5E9U9roCog7RD_Cx9Uu4Ith1jYNl_75iad5eALfssu-Dl5QbW7Vhl795KaA7bsKTTmCXneHXgGE6KP0eU_t8aYHHQxDBMTqfUwODzOrDexsu8ROQyEmROVrLUMT1iYYfp-g_I9pdexyOwX8tNZ66jBVrlEC9tV1zzcTpj0tg_PVOLpwCmhsiwB06NqVFvH38gPxt3LXdzOJi2jMH7BNzxM-POKhVk1YasAUPRRZ6JOirN7L8p59NR8Y9AZbBcUjvO7gSgnAwZonfQYZ1z5i9rcQvtcUx6lVcBGYzM89mKyY3pO34v3Xe_A6uRqyV3m4t2gkkWuCG_s66Zw=s600-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/GjNIJodyNqW0vQOYGf5xpWq6nUfmBf6hLMojkJgb1v51-LNwgrwyAVwRNud_P-gKRgxbpVDphm9xl0YnwrbbSjMFvAicn5e4ke-R4dYd_zDFXrRF21ZUtafr3eTC05grBlNPRjny2O1gFV3aIL7HTWXQibJZsYv6KAFR-ZdJfhzggLQZaWQG43sanQeG-AOqZJcMTn8aER5mj7ygSO-3tC2dbMJxoeop7ZscsfI7yJ-m1HOpEdPtwc39E7OB_ie1ybMDpMC3X91zEJ7gQ_h7EXWOMH0q4uN52L6XBJNmcgerItjFhUjVBc2bK5rKb4o8l4TDP6miMGzKLysxMfn2B1skQAYhKwcPy4zG-um2VGpdOLZNDewfNX6nWchNvWzKhPUfgiGbfCEdoXtAlC3Qmb4fsqW7ykkprKVEt8WbC8QatCGYmXL6gcTfAWcAO5Udtov3ucqHXchjDXvWiP-On6XN6Yg--U5j68EPZtxNoll22FKKpvriAf0mjr3mkYZ4izjg7mQZWRSyHpzsdX1_ct_-sokkLKmzAZ1FNibagqfmnh6VKZ1T7-38SqbjFDKDrdpjn1lqO4YJR-L6WjIkDiXDayPM-8FViYHD7PyoXYBszt7aiyReLQ=w338-h600-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

verbraakje schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:52:
Ik heb een afdek plaatje gemaakt voor de dimmer (over bestaande inbouwdoos) . Maar heb nog niet gekeken naar dubbele dozen. Iemand anders al gekeken naar nette oplossingen om de dimmer te bevestigen? Er opplakken vind ik niet zo mooi persoonlijk.
tja denk dat je daar verschillende opties voor hebt, maar het zal allemaal DHZ zijn in de trand van casemodding. Hierbij denk ik aan de volgende opties:
- vacu-vormen
- iets met epoxy, dremel en afdekplaatje verbouwen
- auto repartie spul ?
- vergeet niet de magneet

Zolang je het verwijderbaar houd, zodat je altijd kan pairen/batterij vervangen kan je redelijk veel kanten op.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Even een vraagje, ik ga vanmiddag naar de ikea en ben van plan om 3 gu10 tradfri aan te schaffen nu heb ik al een hue bridge en lampen in huis. Kan ik de tradfri gewoon vinden via de hue app of moet ik ze eerst via de eigen heb van tradfri updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
sjoerdvdijk schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:13:
Even een vraagje, ik ga vanmiddag naar de ikea en ben van plan om 3 gu10 tradfri aan te schaffen nu heb ik al een hue bridge en lampen in huis. Kan ik de tradfri gewoon vinden via de hue app of moet ik ze eerst via de eigen heb van tradfri updaten?
Dat hangt er vanaf of ze al bijgewerkt zijn met minimaal firmware-versie 1.2.217. Je kunt het altijd proberen te vragen daar, eventueel of ze het voor je willen controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

sjoerdvdijk schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:13:
Afgelopen vrijdag heb ik 16 gu10 lampen gehaald (vestiging Hengelo). De versie van €6,99. Deze waren allemaal voorzien van de nieuwste firmware. Ik kon ze dus direct aanmelden via de Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
TigZ schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:33:
[...]
Afgelopen vrijdag heb ik 16 gu10 lampen gehaald (vestiging Hengelo). De versie van €6,99. Deze waren allemaal voorzien van de nieuwste firmware. Ik kon ze dus direct aanmelden via de Hue app.
Interessant... Welke productiedatum staat er op het doosje? Als het goed is zou er iets van een weeknummer en jaar op moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

TigZ schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:33:
[...]

Heb je een bridge v2 of v1? Ik heb zelf de v1, maar de 'nieuwe'(dat hoop ik dan maar) gu10 lampen worden nog niet herkend.
Sanchaz12 schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:40:
[...]

Interessant... Welke productiedatum staat er op het doosje? Als het goed is zou er iets van een weeknummer en jaar op moeten staan.
Waar vind ik die? Kan niet zo 123 een weeknummer/jaartal vinden.

Edit: Geinig, ik koppel hem net en binnen no time werkt het, snap er niks van, maar dit is een prima oplossing!

[ Voor 8% gewijzigd door Halfkakkende op 10-09-2017 11:01 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Sanchaz12 schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:40:
[...]

Ik zie 1727 staan, bedoel je die?
Afbeeldingslocatie: https://www.tigz.com/images/Ikea_gu10.jpg
Halfkakkende schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:49:
[...]

Heb je een bridge v2 of v1? Ik heb zelf de v1, maar de 'nieuwe'(dat hoop ik dan maar) gu10 lampen worden nog niet herkend.
Ik heb een v2. 'Out of the box' ziet de Hue app de lampen niet. Ze moesten eerst een reset hebben door hem minimaal 6 keer snel achter elkaar aan en uit te doen. Daarna kon ik ze via de app toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
Halfkakkende schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:49:
[...]
Waar vind ik die? Kan niet zo 123 een weeknummer/jaartal vinden.
TigZ schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:09:
[...]
[afbeelding]
Dank u, die zocht ik. :)
Week 27 van 2017.

Wel apart dat deze dan minimaal firmware versie 1.2.217 hebben, terwijl het bericht over de compatibiliteit met Hue pas op 10 augustus verscheen. Week 27 is 3 t/m 9 juli.

[ Voor 24% gewijzigd door Sanchaz12 op 10-09-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

Ik heb een v2. 'Out of the box' ziet de Hue app de lampen niet. Ze moesten eerst een reset hebben door hem minimaal 6 keer snel achter elkaar aan en uit te doen. Daarna kon ik ze via de app toevoegen.
Yes dit was bij mij ook de oplossing uiteindelijk. Weeknummer is bij mij ook gelijk.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Klinkt goed, die Ikea GU10 zijn veeel goedkoper dan de Hue variant.
Maar, werken ze ook icm HomeKit van Apple dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb voor mijn woonkamer een lichtplan gedesigned met daarin wit licht en 2 verschillende accentkleuren.
Dit worden dus meerdere witte en RGB Trådfri lampen.

Kan ik straks alle RGB lampen en witte lampen gewoon in hetzelfde profiel zetten en zo alles tegelijk schakelen (met behoud van ingestelde kleur en dimstand voor elke individuele lamp)?
Of moet ik per kleur een aparte groep maken in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Ik heb een tweetal ikea tradfri lampen gekoppeld aan mijn hue maar ik loop tegen hetvolgende probleem aan:

De helderheid past niet meteen aan naar een gekozen scene/preset.

Als ik de lampen bijvoorbeeld in een gedimde preset zet, en daarna een fellere kies, blijven de ikea lampen op de oude gedimde stand staan qua helderheid, terwijl de philips lampen dan wel veranderen. Pas als ik nog een keer de fellere preset kies, gaan de ikea lampen mee.

Iemand die dit probleem ook heeft, of een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Freshnezz schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:24:
Als ik de lampen bijvoorbeeld in een gedimde preset zet, en daarna een fellere kies, blijven de ikea lampen op de oude gedimde stand staan qua helderheid, terwijl de philips lampen dan wel veranderen.
De lampen springen niet van de ene helderheid in de andere, maar dit gaat geleidelijk (en dit kost dus tijd).
Ik heb ergens gelezen dat als een lamp het volgende commando binnenkrijgt terwijl hij nog bezig is, dat hij dan stopt met het uitvoeren van het vorige commando. Misschien is dit bij jou aan de hand?

Zoiets merk je natuurlijk pas als je de lampen met een computer of app bestuurt, dus ik verwacht dat dit iets is dat ze in een volgende versie van de software kunnen oplossen.

Welke softwareversie draai je momenteel op de lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
Ikea Breda heeft op dit moment een karig aanbod op de lampen-afdeling i.v.m. de verbouwing. Zo hebben ze daar de GU10 spots (de niet-spectrum) van €6,99 nog niet in het assortiment. Vanmiddag even gevraagd, vanaf week 39 verwachten ze een completer assortiment TRÅDFRI te hebben.

De productiedatum van de verschillende versies in Breda is nog erg breed op dit moment, zo is de TRÅDFRI E27 van €9,99 uit week 47 van 2016. De GU10 spectrum spots van €14,95 komen weer uit week 27 van 2017. Deze GU10 versie zal waarschijnlijk wel direct te gebruiken zijn op een Hue bridge. Hopen dat ze na de verbouwing de recentere exemplaren binnen krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-09 15:20
Ik heb naar aanleiding van bovenstaande opmerkingen mijn Tradfri lamp weer teruggebracht naar IKEA Breda die ik daar vanochtend gehaald had en niet door mijn Hue werd gevonden. (1647 versie E27 van 9,99) ik zag nog wel een doos staan met daarin de 1711 versie maar ik durfde het niet aan weer de verkeerde mee te nemen als er nog nieuwere zouden zijn. Kennelijk loopt het in Breda niet zo hard met de slimme leds.

PSN: Space-o-saurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

aawe mwan schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:05:
[...]

De lampen springen niet van de ene helderheid in de andere, maar dit gaat geleidelijk (en dit kost dus tijd).
Ik heb ergens gelezen dat als een lamp het volgende commando binnenkrijgt terwijl hij nog bezig is, dat hij dan stopt met het uitvoeren van het vorige commando. Misschien is dit bij jou aan de hand?

Zoiets merk je natuurlijk pas als je de lampen met een computer of app bestuurt, dus ik verwacht dat dit iets is dat ze in een volgende versie van de software kunnen oplossen.

Welke softwareversie draai je momenteel op de lampen?
1.2.17 nog, ik weet niet of er inmiddels een nieuwere is? Lijkt me inderdaad een software verhaal.

Hoe updatje je tradfri lampen eigenlijk. Zelfde manier als in t begin? Dus weer koppelen aan de ikea hub? Of is er inmiddels een makkelijkere manier. Heb het zo ff snel niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Freshnezz schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:31:
1.2.17 nog, ik weet niet of er inmiddels een nieuwere is?
Ik weet niet of dit een typefout van je is, maar mijn lampen draaien op 1.2.214 (GU10 en 1000lm lampen) en 1.2.217 (980lm en paneellamp). Er bestaat een URL die JSON data levert waarin je kunt zien wat op dat moment de nieuwste softwareversie is (voor elk type). Die URL kan je ergens in dit topic vinden. En iemand postte ook een manier om software te updaten zonder de originele Ikea hub te gebruiken.

Nu ben ik benieuwd geworden of de Ikea hub ook lampen van andere merken een softwareupdate kan geven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
aawe mwan schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:45:
[...]

Er bestaat een URL die JSON data levert waarin je kunt zien wat op dat moment de nieuwste softwareversie is (voor elk type). Die URL kan je ergens in dit topic vinden.
Dat is deze als ik het goed heb;
http://fw.ota.homesmart.ikea.net/feed/version_info.json

Wat ik er zo uit op kan maken;
White Spectrum1.2.217
GU10 White Spectrum1.2.217
1000LM White Spectrum1.2.217
1000LM White1.2.214
Driver HP1.2.217
Driver LP1.2.217
Remote Control1.2.214
Motion Sensor1.2.214
Wireless Dimmer1.2.248
Gateway1.1.0015

Ook staat er een linkje in de info naar de laatste releasenotes;
https://ww8.ikea.com/ikea...senotes/releasenotes.html

[ Voor 37% gewijzigd door Sanchaz12 op 10-09-2017 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Wat zou ik het beste kunnen gebruiken in combinatie met tradfri voor andere huis domotica ..

ik heb 1 nadeel op elke verdieping heb ik een "router" nodig vermoed ik omdat wifi per verdieping zonder extra AP's al niet te doen was.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Die vraag heb ik ook. Ik twijfel tussen een homey of domoticz op mijn NAS.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
vso schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:48:
Wat zou ik het beste kunnen gebruiken in combinatie met tradfri voor andere huis domotica ..

ik heb 1 nadeel op elke verdieping heb ik een "router" nodig vermoed ik omdat wifi per verdieping zonder extra AP's al niet te doen was.
Ik gebruik de ikea lampen in combinatie met /https://home-assistant.io/. Werkt sneller dan met de app en je kan makkelijk automations opzetten.

Zigbee gebruikt de lampen om een 'mesh' te creëren. Dus als je genoeg lampen in je huis hebt hoeft het geen probleem te zijn. Zonder Wifi ben je wel beperkt tot de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

vandermark schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:26:
Die vraag heb ik ook. Ik twijfel tussen een homey of domoticz op mijn NAS.
tja het zou leuk zijn als je niet teveel diversiteit hoeft aan te brengen om bv rolgordijnen en zonnewerking/ramen te bedienen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

aawe mwan schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:45:
[...]

Ik weet niet of dit een typefout van je is, maar mijn lampen draaien op 1.2.214 (GU10 en 1000lm lampen) en 1.2.217 (980lm en paneellamp). Er bestaat een URL die JSON data levert waarin je kunt zien wat op dat moment de nieuwste softwareversie is (voor elk type). Die URL kan je ergens in dit topic vinden. En iemand postte ook een manier om software te updaten zonder de originele Ikea hub te gebruiken.

Nu ben ik benieuwd geworden of de Ikea hub ook lampen van andere merken een softwareupdate kan geven…
Ja 1.2.217 bedoelde ik. Zo te zien is het de laatste versie, dus even afwachten nog of het probleem bij een nieuwere versie opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
[...]

[afbeelding]

[...]

Gister ook deze 1727 gekocht alleen ziet Hue de lampen helaas niet( heb ook al 6x snel achter elkaar aan/uit gedaan. Nu maar een hub gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb het hier volgens mij helemaal doorgelezen maar het is me niet helemaal duidelijk:

Stel: ik heb nog niks van hue/tradfri.

Ik wil een stuk of 15 14 lampen (tradfri; gu10 en e27). Heeft het dan zin om gebruik te maken van een philips hue hub boven de tradfri hub? M.a.w: moet ik die tradfri hub/startset wel kopen, of heb ik meer functionaliteit als ik de philips hub los koop?

Toevoeging: Ik heb volgens mij (als ik het goed begrijp) twee opties:

1 Set (hub, afstbed. 2 lampen) 79,95
3 LED1545G12 59,97
9 LED1537R6 134,55

TOTAAL 274,47

of:
1 Phillips HUE bridge 53,95
5 LED1545G12 99,95
9 LED1537R6 134,55

TOTAAL 288,45

In prijs maakt het niet zoveel uit.

[ Voor 28% gewijzigd door gysman11 op 11-09-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
@gysman11 14 euro verschil + een wireless remote van €14,95. En de mogelijkheid om lampen in de toekomst te updaten. Voor mij zou dit een groot verschil zijn, het is afhankelijk van welke waarde het voor jou heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-08 16:51
Thanks voor de info! ik ga straks dan ook maaro nderweg naar huis ff langs de ikea in utrecht. even kijken of ze die daar ook hebben.

6.99 per stuk kan ik nog verklaren thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
@gysman11 Volgens mij heb je de ikea hub nodig om de lampen te kunnen updaten. Dus volgens mij is het:
Ikea lampen? Dan Ikea hub.
Hue lampen? Dan Hue hub.
Ikea lampen met Hue verbinden? Dan twee hubs.
Gemengde lampen? Dan ook twee hubs.

Als je nog niks hebt qua slimme verlichting is Ikea dus volgens mij op dit moment de voordeligere keuze. uitbreiden/overstappen naar hue kan altijd nog (juist als je de ikea hub hebt)

[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 11-09-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11

winDOS

6.22

SPX420 schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:28:
[...]

Ik gebruik de ikea lampen in combinatie met /https://home-assistant.io/. Werkt sneller dan met de app en je kan makkelijk automations opzetten.
Die gebruik ik ook. Werkt inderdaad perfect. Zo gauw als ik in plex een film start en de zon is onder, schakelt hij een scène in waardoor de lampen automatisch gedimd worden.

En HA is wel extern te benaderen, waardoor je je lampen op afstand aan en uit kunt zetten.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
winDOS schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:49:
[...]

Die gebruik ik ook. Werkt inderdaad perfect. Zo gauw als ik in plex een film start en de zon is onder, schakelt hij een scène in waardoor de lampen automatisch gedimd worden.

En HA is wel extern te benaderen, waardoor je je lampen op afstand aan en uit kunt zetten.
Maar voor zover ik weet kan dit ook allemaal met domoticz en/of Homey?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
vandermark schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:14:
[...]

Maar voor zover ik weet kan dit ook allemaal met domoticz en/of Homey?
Klopt. Het is maar net wat je voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
thx voor de info. Is die tradfri lanp alleen in drie vaste wittinten (2200/2700/4000) in te stellen? Of kan dat, net als het dimmen, ook "traploos"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:17

fv

-------------------> hiero

gysman11 schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:04:
thx voor de info. Is die tradfri lanp alleen in drie vaste wittinten (2200/2700/4000) in te stellen? Of kan dat, net als het dimmen, ook "traploos"?
Niet via de app, wel bv met homeassistant.

Correctie:
Toch nog even getest maar via homeassistant doet de lamp ook alleen de 3 waarden via de slider.
Technisch is het wel traploos aangezien ik het via een Pythonscript wel per graden Kelvin kan instellen.

Correctie2: :X
Homeassistant doet dit dus gewoon wel goed.

[ Voor 33% gewijzigd door fv op 14-09-2017 19:05 ]

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
winDOS schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:49:
[...]

Beetje jammer dat hij niet werkt op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
tafmaf schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:28:
[...]

Het werkt het beste met een raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:34
tafmaf schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:28:
[...]

Draait wel op windows toch? https://home-assistant.io/docs/installation/ Of werkt de aansturing van de ikea lampen dan niet?

[ Voor 15% gewijzigd door DeOS op 12-09-2017 08:48 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijsveld
wellicht handige info voor mensen hier: De tradfri lampen van 6.99 waren zat van bij de ikea in utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:39
DeOS schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:47:
[...]

Draait wel op windows toch? https://home-assistant.io/docs/installation/ Of werkt de aansturing van de ikea lampen dan niet?
Deze werken dan idd niet, de Ikea hub wordt aangestuurd met een aangepast COAP library die op het moment alleen voor Linux beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Laatst online: 22:09
Wat is nu de beste methode om deze lampen te schakelen via Domoticz? Het grootste deel van m'n huis zit hier al in (lampen, afzuiging, energie meten), dus overstappen is voor mij geen optie.

De Ikea bridge wordt (nog) niet ondersteund, de Hue Bridge wel. Kan ik dan het best een aantal Ikea lampen aanschaffen icm een Hue bridge? Voor mij is vooral de dim-functie interessant, zolang er warm-wit/geel licht uit komt is t prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
De startset echt nergens op voorraad? (voorkeur voor breda/utrecht)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80338960/

Volgens de site niet in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
gysman11 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:22:
De startset echt nergens op voorraad? (voorkeur voor breda/utrecht)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80338960/

Volgens de site niet in ieder geval...
Volgens mij heb ik er gisteren nog gewoon een paar zien liggen in utrecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Wat denken jullie? Kunnen we snel nieuws van IKEA over Homekit verwachten, nu iOS11 ergens deze week/weken uit komt? Dan is de eis voor hardwarematige encryptie van homekit af, dus kan IKEA dingen gaan uitrollen, lijkt me. Spannende tijden voor iOS en tradfri-adepten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Na het resetten van de gateway stond mijn software versie terug op 1.0.0008. Via 'controleer software updates' kreeg ik de melding dat er geen updates waren. Resetten via de knop in de bridge hielp niet, ben er nu eindelijk achter hoe je hem weer terug kunt krijgen. Eigenlijk heel simpel, vreemd dat ik het niet eerder gezien had: in de Tradfri app heb je bij de instellingen een optie "Verbinding verbreken met app". Nadat dit gebeurd was heb ik de app verwijderd van mijn iPhone en de spanning van de gateway gehaald. Vervolgens weer aangesloten, alle lampen en afstandbediening gereset en daarna alles weer opnieuw gekoppeld. En eindelijk weer terug op 1.1.0015 :)

De kleurenlamp heeft overigens sw 1.3.002. Via lampfinder kon ik hem koppelen in de hue v2 bridge echter helaas nog geen HomeKit en Siri ondersteuning. Hoop dat dat nu snel gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 21:44
Ik overweeg de Floalt panelen als plafondlamp te gebruiken op meerdere plekken in huis.

Iemand ervaring met deze panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

gastje01 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:19:
Wat is nu de beste methode om deze lampen te schakelen via Domoticz? Het grootste deel van m'n huis zit hier al in (lampen, afzuiging, energie meten), dus overstappen is voor mij geen optie.
Ik gebruik van moroen op github de plugin (en af en toe bouw ik ook wat mee), deze bevalt tot nu toe goed. Paar kleine punten nog, maar de ontwikkeling staat niet stil.

https://github.com/moroen/IKEA-Tradfri-plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Laatst online: 22:09
leejoow schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:37:
[...]

Ik gebruik van moroen op github de plugin (en af en toe bouw ik ook wat mee), deze bevalt tot nu toe goed. Paar kleine punten nog, maar de ontwikkeling staat niet stil.

https://github.com/moroen/IKEA-Tradfri-plugin
Thnx die had ik nog niet gevonden. 'nadeel' is wel dat ik Domoticz op mijn Synology draai (niet in een docker, maar als gewoon pakket) en ik dus even moet kijken hoe ik t allemaal werkend ga krijgen of dat ik er dan een docker van moet gaan maken.

Werkt het schakelen en dimmen mooi zoals je zou verwachten? Ik moet er wel van op aan kunnen dat het werkt, net zoals de spullen die ik nu heb, anders geeft vrouw-lief geen toestemming om alles in huis te halen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ze er ook in kleuren zo als de hu lampen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:26:
Zijn ze er ook in kleuren zo als de hu lampen ?
Ja maar nog niet in elke Ikea te krijgen. Heb er van de week 1 in Eindhoven gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verbraakje schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:43:
[...]

Ja maar nog niet in elke Ikea te krijgen. Heb er van de week 1 in Eindhoven gehaald.
Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Kan je binnen een huishouden op meerdere telefoons de tradfri app installeren? Probeerde net ook op de telefoon van mijn vriendin de boel te installeren maar kreeg het niet voor elkaar.

• gysman11
  • Niet online
JunkieLimbo schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:51:
Kan je binnen een huishouden op meerdere telefoons de tradfri app installeren? Probeerde net ook op de telefoon van mijn vriendin de boel te installeren maar kreeg het niet voor elkaar.
Dat kan zeker, gisteren avond hub aangemeld op tweede telefoon. App ziet dan meteen de lampen en afstandsbediening en scenes die je via je 1ste telefoon bekend had gemaakt.

Mijn vraag: die 6,99 gu10 lampjes, die staan nog niet op de site, klopt dat?

[ Voor 10% gewijzigd door gysman11 op 13-09-2017 08:16 ]

• SPX420
  • Niet online
gysman11 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:15:
[...]

Mijn vraag: die 6,99 gu10 lampjes, die staan nog niet op de site, klopt dat?
Klopt, zelfde verhaal met de kleuren lampen.

[ Voor 26% gewijzigd door SPX420 op 13-09-2017 08:29 ]

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:32

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Gisteren 2 E14 lampen gekocht + een bridge om de firmware te updaten. Al snel kwam ik er achter dat je een afstandsbediening nodig hebt om de lamp uberhaubt te kunnen koppelen :F

Vreemd eigenlijk dat dit nergens op de verpakking vermeld staat?

• gysman11
  • Niet online
hier al diverse malen vermeld....En inderdaad nodig. Volgens mij zelfs ook om de hub in te stellen.

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
SPX420 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:29:
[...]

Klopt, zelfde verhaal met de kleuren lampen.
Er komen dus kleuren lampen aan / zijn er al?

• SPX420
  • Niet online
jochem4207 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:14:
[...]

Yes, zijn al te koop in een aantal winkels. Ze worden echter nog niet ondersteund door de app. Ik denk dat er rond oktober een update komt en dat ze dan ook online worden aangeboden.

• Prullenbak84
jochem4207 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:14:
[...]

"officieel" niet, maar bij sommige vestigingen wel, ja. Staat echt letterlijk 7 posts boven de jouwe. :|

[ Voor 9% gewijzigd door Prullenbak84 op 13-09-2017 09:17 ]

• jochem4207
  • Niet online
SPX420 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:15:
[...]

Yes, zijn al te koop in een aantal winkels. Ze worden echter nog niet ondersteund door de app. Ik denk dat er rond oktober een update komt en dat ze dan ook online worden aangeboden.
Dankjewel! Ja ik zag ook net dat de voorraad rond half oktober wordt aangevuld (vestiging breda)

Dan is dit misschien wel de oplossing voor de student :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem4207
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:16:
[...]

"officieel" niet, maar bij sommige vestigingen wel, ja. Staat echt letterlijk 7 posts boven de jouwe. :|
Bedankt voor het tellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
hey zo ben ik :P

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

gastje01 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:46:
[...]

Thnx die had ik nog niet gevonden. 'nadeel' is wel dat ik Domoticz op mijn Synology draai (niet in een docker, maar als gewoon pakket) en ik dus even moet kijken hoe ik t allemaal werkend ga krijgen of dat ik er dan een docker van moet gaan maken.

Werkt het schakelen en dimmen mooi zoals je zou verwachten? Ik moet er wel van op aan kunnen dat het werkt, net zoals de spullen die ik nu heb, anders geeft vrouw-lief geen toestemming om alles in huis te halen. O-)
In principe werkt het goed, heb nu zelf wel een probleempje met de witbalans. Schakelen en dimmen gaat goed. Wel gaat de terugmelding van het dimlevel van de groep gaat niet altijd helemaal goed. Maar over het algemeen ben ik erg tevreden :)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 19:04

A13X

Dude

Psycho_Mantis schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:07:
Gisteren 2 E14 lampen gekocht + een bridge om de firmware te updaten. Al snel kwam ik er achter dat je een afstandsbediening nodig hebt om de lamp uberhaubt te kunnen koppelen :F

Vreemd eigenlijk dat dit nergens op de verpakking vermeld staat?
Ik wilde dit eerst eens proberen om later misschien een Hue bridge te halen.....ik vergat dus ook de afstandsbediening aangezien er geen starters pakket in de winkel te vinden was 8)7

Bij mij raakt de bridge alleen om de zoveel tijd lampen kwijt, die moet je dan een keer uit en weer aan doen en dan ziet hij ze weer. Aardig irritant, misschien de hub verplaatsen zodat deze beter bereik heeft? Het staat nog maar 2 dagen dus kan niet zeggen of dit echt iets consequent is.

Awesome

• verbraakje

verbraakje

🚦

Lydus schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:57:
Ik overweeg de Floalt panelen als plafondlamp te gebruiken op meerdere plekken in huis.

Iemand ervaring met deze panelen?
Ik heb de 30x30 in de gang op gehangen om te proberen (ben nog aan het verbouwen) ben er redelijk tevreden over. licht opbrengt is meer dan ik gedacht had. Origineel zat dit licht aangesloten op een hotel schakeling en deze heb ik nagemaakt met 2 Ikea remotes.

Het paneel word geleverd zonder schroeven.

• Prullenbak84
verbraakje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:19:
[...]

Ik heb de 30x30 in de gang op gehangen om te proberen (ben nog aan het verbouwen) ben er redelijk tevreden over. licht opbrengt is meer dan ik gedacht had. Origineel zat dit licht aangesloten op een hotel schakeling en deze heb ik nagemaakt met 2 Ikea remotes.

Het paneel word geleverd zonder schroeven.
wait, wut? twee remotes op 1 lamp? Dat kon toch niet?

• SPX420
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:56:
[...]

wait, wut? twee remotes op 1 lamp? Dat kon toch niet?
Kan wel, op de volgende manier: Een remote resetten door 4 keer de koppelknop in te drukken. Dan van beide afstandsbedieningen de koppelknop inhouden. Als het niet direct lukt een paar keer proberen.

• Prullenbak84
SPX420 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:00:
[...]

Kan wel, op de volgende manier: Een remote resetten door 4 keer de koppelknop in te drukken. Dan van beide afstandsbedieningen de koppelknop inhouden. Als het niet direct lukt een paar keer proberen.
Ah ok. Ik dacht hier eerder gelezen te hebben dat dat niet kon. Weer wat geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Het kan inderdaad. Let wel op 1 remote moet al aan je lamp verbonden zijn en de andere een factory reset. ( volgens mij 4x op de link knop)

@SPX420 was me voor ;)

[ Voor 18% gewijzigd door verbraakje op 13-09-2017 12:49 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)