Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
SteGe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:39:
Vraagje, weten jullie of de Ikea lampen ook te gebruiken zijn op de Philips Hue V1 bridge (nadat de lampen zijn geupdate natuurlijk)? Anders kan ik beter wachten tot oktober en dan mijn Hue Bloom koppelen aan de Ikea Bridge...

Daarnaast, klopt het dat de bewegingssensor alleen direct aan de lamp te koppelen is? Of kan je het via de bridge bijv. ook doorgeven aan Domoticz?
Ik heb een Tradfri E14 lamp met succes geupdatet en deze werkt prima met Hue. Wel viel het me op dat er tussen 1% en uit nog wel een grote stap zit. Voor de rest geen klachten :).

Wat betreft de motion sensor en tradfri remotes: Ikea heeft blijkbaar (als een van de weinige fabrikanten!) gebruik gemaakt van de zgn. Local Push functionaliteit die zich blijkbaar ergens in de ZLL/HA stack bevindt. Hierbij kunnen lampen direct luisteren naar state changes van b.v. een knop of motion sensor. Ook als de gateway er uit ligt kunnen de knoppen en lampen elkaar dus triggeren. Het abonneren van een lamp op een trigger kan wel worden geregeld door de Bridge i.c.m. de app.

deCONZ schijnt local push wel soort-van te ondersteunen (te gebruiken i.c.m. de RaspBee adapter van dezelfde fabrikant, dit is dan dus je Zigbee Bridge) en ik heb begrepen dat ook andere smarthome bridges langzaam maar zeker voorzien worden van ondersteuning hiervoor.

Sorry voor het lange verhaal. De netto conclusie is: op dit moment zou ik niet uitgaan van dat die sensoren werken met Domoticz.
P.van Essen schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:37:
Ik heb vorige week een Ikea TRÅDFRI E27 LED 1000lm lamp gekocht en geprobeerd deze te koppelen aan mijn klikaanklikuit. Geen reactie van de lamp, mijn ICS2000 sloeg iedere keer vast na een connectie poging. ICS 200 herstarten en werkte weer gewoon.
Gisteren de lamp terug gebracht en een Tradfri E27 led 940 gekocht, daarvan had ik gehoord dat deze wel werkte. Gisteren geplaatst en inderdaad 2x aan/uit gezet en het werkt. Iemand dezelfde ervaring gehad met de Ikea lamp 1000 lm?
Ik denk dat in jouw geval het ene type lamp nieuwere firmware had dan de ander. Mits voorzien van de laatste firmware zouden de lampen gewoon ZLL-compliant moeten zijn en met een ZLL-compliant bridge moeten pairen.

Voor de geinteresseerden: Ik heb dus mijn Tradfri remote geupdatet, hij verbindt nog niet met de bridge en ook het pairen met een LivingColors remote levert helaas niets op. De remote is nog wel in staat om lampen te 'stelen' van het Hue netwerk maar (zoals Ikea zelf ook aangeeft) is het 'delen' van lampen tussen remotes nog geen feature die op dit moment aanwezig is in de Tradfri lijn. Nog even geduld dus :).

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:24

aawe mwan

Wat ook leuk is:

aawe mwan schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:33:
Is het ook mogelijk om de app te activeren op een tablet die geen camera heeft?
Dit is mogelijk. Op het scherm waar de grote knop staat waar je op klikt om de camera te activeren, staat ook een zinnetje dat zegt dat je de code met de hand kunt ingeven. Op dat zinnetje kan je klikken en dan wijst de rest zichzelf.

De Ikea app draait prima op een Pipo X8 tablet (in landscape modus).

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Is het op dit moment al mogelijk om twee afstandsbedieningen te koppelen aan een groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 18:58
Vandaag de Tradfri Led de kleur uitvoering gekocht bij Ikea in Eindhoven.

Het valt niet op dat het de kleur variant was in de schappen, alleen een piep klein logo in kleur gaf aan dat dit de kleur variant is. Het is de lamp inclusief controller.

600lm 2700 Kelvin
8.6w
e27

Artikelnummer is 703.389.51
Prijs 34,95

Het is nog niet gelukt om hem aan te sluiten op de HUE, zal wel eerst moeten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnydebelg
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Vandaag toch gekozen dat ik wat meer functionaliteit wil. Dus ik heb besloten om naar het hue systeem over te gaan.

Ook is me gelukt om de color bolt van ikea te koppelen aan de hue en de kleuren te kiezen maar je krijgt waarvoor je betaald en ik ben niet onder de indruk als ik ze vergelijk met die van de Philips. De kleuren bij de Hue lampen zijn echt veel mooier en je kan met de app zoveel meer.

Dus ik ga alles van Stradfri terug brengen naar mijn Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ach, ik ben benieuwd hoe Ikea hun app en functionaliteit uitbreid in het komende jaar. Ze bestaan eigenlijk maar net ten slotte. Wat ik me wel afvraag, is of je ook vanaf je bovenverdieping de lampen op de benedenverdieping kunt bedienen als je de Hub hebt geinstalleerd. Ik las ergens een review dat de afstand tussen de app en de hub wat klein is, maar het lijkt me dat dat via je lokale netwerk gaat en 't dus niet uitmaakt of je boven of beneden bent :)

Zou je, als de update dalijk uit is en je Tradfri ook op o.a. Homekit kunt verbinden, ook buitenshuis je lampen kunnen bedienen? In het geval van Apple's Homekit zou je je iPhone via 't internet met je Apple TV kunnen laten praten toch? Of werkt Homekit ook alleen lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heeft Ikea ook een goede draadloze vervanger voor een serie 10/20 Watt halogeen spotjes?
De lichtpanelen vind ik te dik voor onder de keukenkastjes.
Bestaat er niet een LEDBERG led-strip in smart/Trådfri uitvoering? Of een andere Zigbee oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door aawe mwan op 26-08-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Serie 10/20? Wat is dat als ik vragen mag? Als je doelt op de GU10-spotjes, die zijn best goed vind ik, en die passen overal in. Een draadloze vervanger in de Tradfri-serie hebben ze daar nog niet voor, maar wel een draadloze schakelaar voor zo'n beetje alle keukenverlichting die ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@Guyter Hmm, da's inderdaad een leuke gedachte, maar heb daar zelf nog niet mee gepield.. Ik heb Philips Hue sinds 2012 in bezit en gebruik toen de eerste starter-sets op de markt kwamen, en over de jaren Hue uitgebouwd, ik heb nu voor ongeveer € 1000,- aan Hue producten en ben dus wat dat betreft een early adopter, echter is ook voor mij de nog steeds hoge prijs van Hue (met name losse lampen) de reden dat ik ook nu Trådfri heb aangeschaft, en zoals wel vaker vermeld, de IKEA remotes en dimmers werken nog niet direct met een bridge samen, en zeker niet met de philips hue bridge. Elders in de discussie legt een andere tweaker e.e.a uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

joramoudenaarde schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:22:
Serie 10/20? Wat is dat als ik vragen mag?
Dat had ik inderdaad wat duidelijker kunnen opschrijven. Ik heb een aantal G4 halogeenlampjes, 12 Volt en afhankelijk van het type zijn de lampjes 10 Watt of 20 Watt. Er zijn altijd meerdere lampjes aangesloten op een transformator. Zo heb ik bijvoorbeeld onder de keukenkastjes 4 spotjes met elk een lampje van 20 Watt, met daarboven een bewegingsmelder met een sluipverbruik van 20 mA.

Als de transformator of de bewegingsmelder het begeeft, zou ik dit systeem willen vervangen door Trådfri.

Misschien dat ik een Philips HUE Lightstrip Plus kan koppelen (heeft iemand dat al geprobeerd?), maar dat ziet er fysiek nogal fragiel uit. Terwijl het Ledberg systeem van Ikea me juist ideaal lijkt, maar dat is nog niet smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh op die manier... als je het smart wilt hebben zonder al te veel moeite, dan zou ik nog even wachten. Als je dalijk KaKu met Ikea kan combineren, dan heb je heel makkelijk een draadloos ontvangertje aan je keukenverlichting hangen die je met bijvoorbeeld een app of afstandsbediening kunt bedienen en instellen.

Of je neemt nu gewoon KaKu voor je keukenverlichting, en koppelt deze later aan je Ikea hub bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

aawe mwan schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:01:

(...)
Misschien dat ik een Philips HUE Lightstrip Plus kan koppelen (heeft iemand dat al geprobeerd?), maar dat ziet er fysiek nogal fragiel uit. Terwijl het Ledberg systeem van Ikea me juist ideaal lijkt, maar dat is nog niet smart.
Looks aren't everything, ik heb de Hue Lightstrip Plus nu zo'n 1,5 jaar, en 2x mee verhuist, nog geen ledje kapot, JA je moet er voorzicht mee zijn. maar da's wel met alles zo'n beetje.

ik heb hem onder een plank aan de muur gemonteerd, achter mijn bureau, dit geeft een heel mooi effect, vooral 's avond en als je hem op bijv. blauw zet. Wat betreft TRÅDFRI, ja je kan Hue lampen en lichtstrips aan hun Gateway koppelen, maar daar zie ik nu de meerwaarde niet van in, zolang IKEA de app nog niet heeft bijgewerkt met een kleurenpaneel en/of scenes om kleuren in te stellen. Daarom vond ik al zo raar dat de winkels in de Benelux al bevoorraad worden, terwijl de app nog niet officieel is bijgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

DaveFlash schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:09:
ja je kan Hue lampen en lichtstrips aan hun Gateway koppelen, maar daar zie ik nu de meerwaarde niet van in, zolang IKEA de app nog niet heeft bijgewerkt met een kleurenpaneel
Kijk, dat is goed nieuws. Ze zijn wel duur, maar nauwelijks duurder dan no-name Zigbee ledstrips uit China. En je kunt met de huidige app toch al wel de witkleur instellen?

Wat me trouwens nogal tegenvalt van al die gelikte reviewsites en video's die te vinden zijn met Google, waarin ze smart led systemen vergelijken, is dat die meestal niet eens checken of de lamp van het ene systeem het doet op de hub van het andere systeem.

Apart eigenlijk, dat Zigbee combinaties vaak niet werken. De Hue lampen en de Trådfri lampen zijn dan blijkbaar wel uitwisselbaar, maar Xiaomi Zigbee sensors werken niet, heb ik gelezen. Ik zou eigenlijk wel verwachten dat iemand al ooit een matrix gemaakt heeft van de compatibiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@aawe mwan
"En je kunt met de huidige app toch al wel de witkleur instellen?" Nou daar is ook veel discussie over, de ene Hue lamp is de andere niet, en in combinatie met TRÅDFRI is het mij niet met elke Hue lamp gelukt om door het witte spectrum te switchen, dimmen ging wel bij alle door mij geteste hue lampen op de gateway goed.

Ik heb de volgende hue lampen getest op tradfri:
– E27 White and Color Ambiance (waarvan 1 uit de eerste generatie en 1 uit de huidige serie [meer lumen, beter kleurecht/kleurvast])
– E27 White (alleen dimbaar)
– E27 White Ambiance (Wit spectrum + dimbaar)
– GU10 spot Color; van de eerste generatie (uit de starter kit met oude ronde bridge, j. 2012)
– 1x lightstrip plus.

Inmiddels heb ik trouwens de heleboel weer gereset en gelinkt aan de Philips Hue bridge v2 ivm met HomeKit ondersteuning, en voor mij het belangerijkste de routines en geofencing, wat de trådfri app nog niet heeft.
Tevens ook het TRÅDFRI spul weer aan Hue gehangen, maar die hebben dus nog geen HomeKit mogelijkheid.

[ Voor 17% gewijzigd door DaveFlash op 26-08-2017 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnydebelg
joramoudenaarde schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 07:02:

Zou je, als de update dalijk uit is en je Tradfri ook op o.a. Homekit kunt verbinden, ook buitenshuis je lampen kunnen bedienen? In het geval van Apple's Homekit zou je je iPhone via 't internet met je Apple TV kunnen laten praten toch? Of werkt Homekit ook alleen lokaal?
Apple tv 4 en iPad's met iOS 10 zijn een lokale hub waardoor je van op afstand alles kan besturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik was een tear-down van de TRADFRI lampen aan het bekijken op youtube, en het viel me op dat de zigbee verbinding door een losse module afgehandeld wordt:
Afbeeldingslocatie: https://1.f.ix.de/make/imgs/76/2/1/2/3/8/9/8/Ikea_Tradfri_Birne_Innenleben_4_neu-97f5c32f238ef520.jpeg

Voor een tientje haal je dan de witte lamp, openslopen, module desolderen, en je hebt een losse ZLL module die je met een transistor of mosfet kan combineren om elke lamp dimbaar te maken. Ik zou het zelf alleen met laagspannings-leds doen, met 230 is me wat te link, maar dan kan je met een kleine aanpassing nagenoeg elke lamp van IKEA dimbaar maken.

Afbeeldingslocatie: https://1.f.ix.de/make/imgs/76/2/1/2/3/8/9/8/Ikea_Tradfri_auf_dem_Steckbrett-0ddb3130b666f0f5.jpeg

Meer info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
joramoudenaarde schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:09:
Oh op die manier... als je het smart wilt hebben zonder al te veel moeite, dan zou ik nog even wachten. Als je dalijk KaKu met Ikea kan combineren, dan heb je heel makkelijk een draadloos ontvangertje aan je keukenverlichting hangen die je met bijvoorbeeld een app of afstandsbediening kunt bedienen en instellen.

Of je neemt nu gewoon KaKu voor je keukenverlichting, en koppelt deze later aan je Ikea hub bijvoorbeeld :)
Even ter verduidelijking voor mij. (Ik ben geïnteresseerd maar probeer het voor mij juiste systeem te vinden)
Als je KaKu aan je keukenverlichting koppelt, dan heb je het over de huidige niet slimme verlichting, toch?
Tradfri aan KaKu is volgens mij een beetje dubbelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mijn tradfri raakt na en tijdje zijn ip adres kwijt lijkt het. Niet meer bekend op de DHCP server na een power reset werkt hij weer een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik kan helemaal geen andere negatieve ervaringen zo snel vinden in dit topic met betrekkende tot verloren verbinding / crashes en enorm trage reacties.

Wij hebben gisteren een mooie set Ikea lampjes gekocht,1x hub, 6x spot, 2x lamp+afstandsbediening en 2x losse lamp. Totaal 12 apparaten op onze hub (allemaal de witte lampen/spots die instelbaar kleur wit hebben)

8 Lampjes in de woonkamer opgehangen/ingedraaid (6x spot 2x gloeilamp) op 1 groep (afstandsbediening).
Via de afstandsbediening gaat aan/uit doen prima en zonder teveel vertraging (1sec ofzo).

Maar via de telefoon is mega drama, soms wel 10 seconden vertraging en als je binnen 20 seconden 2 commando's geeft, dan is het crash/verloren connectie en duurt het enkele minuten voordat je de hub weer kan bereiken. Uiteraard tweede telefoon geprobeerd (samsung S7 en Nexus 5x) en bij beiden even ellendig.

Momenteel heb je nog geen 50% kans dat je commando qua verlichting uitgevoerd wordt, de andere 50% is crash en no respons. De allereerste respons gaat ok, maar 1 commando....10 sec wachten tot uitvoering....dan tot 10 tellen en tweede commando gaat net zo hard mis de helft van de tijd.

(gisteravond hoopten we nog dat het kwam doordat ze ondertussen ook aan het updaten waren, maar dat is gisteravond allemaal al afgerond en nu up to date)

Herkenbaar voor anderen?

en tweede vraag: De Ikea medewerker in Groningen suggereerde dat hoewel de spots/lampjes nu nog maar 3 tinten "wit" kunnen, dat via een update straks alle tinten wit gaan worden....via google kon ik hier niet echt aanwijzingen voor vinden?

[ Voor 16% gewijzigd door Nomad op 27-08-2017 22:45 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Hier al een tijdje 2 lampen op de hub draaien en moet zeggen tot nu toe geen problemen.
Er staan ook een paar schakel momenten op en worden elke dag netjes gedaan.
Soms een tel of 2 maar voor reageert vlot genoeg op de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Nomad schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:42:
Ik kan helemaal geen andere negatieve ervaringen zo snel vinden in dit topic met betrekkende tot verloren verbinding / crashes en enorm trage reacties.

Wij hebben gisteren een mooie set Ikea lampjes gekocht,1x hub, 6x spot, 2x lamp+afstandsbediening en 2x losse lamp. Totaal 12 apparaten op onze hub (allemaal de witte lampen/spots die instelbaar kleur wit hebben)

8 Lampjes in de woonkamer opgehangen/ingedraaid (6x spot 2x gloeilamp) op 1 groep (afstandsbediening).
Via de afstandsbediening gaat aan/uit doen prima en zonder teveel vertraging (1sec ofzo).

Maar via de telefoon is mega drama, soms wel 10 seconden vertraging en als je binnen 20 seconden 2 commando's geeft, dan is het crash/verloren connectie en duurt het enkele minuten voordat je de hub weer kan bereiken. Uiteraard tweede telefoon geprobeerd (samsung S7 en Nexus 5x) en bij beiden even ellendig.

Momenteel heb je nog geen 50% kans dat je commando qua verlichting uitgevoerd wordt, de andere 50% is crash en no respons. De allereerste respons gaat ok, maar 1 commando....10 sec wachten tot uitvoering....dan tot 10 tellen en tweede commando gaat net zo hard mis de helft van de tijd.

(gisteravond hoopten we nog dat het kwam doordat ze ondertussen ook aan het updaten waren, maar dat is gisteravond allemaal al afgerond en nu up to date)

Herkenbaar voor anderen?

en tweede vraag: De Ikea medewerker in Groningen suggereerde dat hoewel de spots/lampjes nu nog maar 3 tinten "wit" kunnen, dat via een update straks alle tinten wit gaan worden....via google kon ik hier niet echt aanwijzingen voor vinden?
Wat is de afstand tussen de hub en de dichtsbijzijnde lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Whatson schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Wat is de afstand tussen de hub en de dichtsbijzijnde lamp?
5 meter? En naar de verste is zo'n 10meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:04:
[...]

5 meter? En naar de verste is zo'n 10meter
Dan zou het prima moeten werken. Al eens de hub van de stroom gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Whatson schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Dan zou het prima moeten werken. Al eens de hub van de stroom gehaald?
Yes al 2x. Ga hem vandaag omruilen voor een andere bij Ikea, kijken of dat verbetering brengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:12
Sabbi schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:00:
Ik was een tear-down van de TRADFRI lampen aan het bekijken op youtube, en het viel me op dat de zigbee verbinding door een losse module afgehandeld wordt:
[afbeelding]

Voor een tientje haal je dan de witte lamp, openslopen, module desolderen, en je hebt een losse ZLL module die je met een transistor of mosfet kan combineren om elke lamp dimbaar te maken. Ik zou het zelf alleen met laagspannings-leds doen, met 230 is me wat te link, maar dan kan je met een kleine aanpassing nagenoeg elke lamp van IKEA dimbaar maken.

[afbeelding]

Meer info
Dit heb ik al gedaan voor mijn project om mijn rolgordijnen electrisch te bedienen. Tipje van mij, de lampen waar je de lichttemp kan instellen hebben 2 pwm kanalen uit de module. De lampen zonder gebruiken slechts 1 kanaal. De modules zijn identiek, alleen andere software ingeladen.

De GU-10 spots zijn redelijk makkelijk open te maken, alleen de print eruit krijgen is een gevecht (tang en hard trekken om hem uit de behuizing te krijgen).

Ik heb ook een normale e27 lamp gepakt die geen kleurtemp instelling heeft. Deze is lastiger open te krijgen (langs de rand tussen de bol en de plastic voet met een dunne schroevendraaier wrikken en rondom de rand plastic losbreken. Dan de kit doorsnijden met een scheermesje oid. Als de lamp open is zit er een heatspreader onder de led module. Deze is vastgeklemd in de fitting en vergt veel kracht om eruit te krijgen.

Bij beide lampen zit de electronica ingegoten in een soort grijze siliconenrubber. Dit spul is heel makkelijk eruit te krijgen (brokkelt in grote stukken af als je er een schroevendraaier insteekt en wat wrikt :) .

Houd hier dus rekening mee als je zelf de module wilt benutten. Verder is de module 5v tolerant hoe het ernaar uitziet (mijne werkt al meerdere dagen op 5v zonder problemen :) ).

Het PWM signaal wat eruit komt lijkt in eerste instantie niet erg schoon. Heb er nog geen scope aan gehangen maar heb met een arduino geprobeerd de pwm op de analoge ingang te hangen en de waarde te meten. Wat direct opvalt is dat de waarde in het lage pwm segment fluctueerd tussen bijvoorbeeld 50 en 400 (op een bereik van 0-1024). Pas na een dikke afvlak elco erbij gestoken te hebben werd de waarde wat beter uit te lezen.
Nomad schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Yes al 2x. Ga hem vandaag omruilen voor een andere bij Ikea, kijken of dat verbetering brengt.
Gaat je probleem waarschijnlijk niet oplossen. Ik heb exact dezelfde ervaring met de Tradfri set. 9/10x dat ik de app op mijn android telefoon open en de lampen aan het bedienen ben krijg ik de foutmelding dat de verbinding met de hub verbroken is. Heb hiervoor al 2x de hub voor een andere omgeruild maar het probleem blijft spelen.

Ben er wel achter gekomen dat de issue lijkt te onstaan door de manier waarop de app contact met de hub zoekt. Aangezien ik via mijn rpi de hub aanstuur met Home Assistant en dit al meer dan een week vlekkenloos werkt.

Op het moment dat ik met de Tradfri app op mijn telefoon de lampen probeer te bedienen is het direct weer raak. Op dat moment verliest ook mijn Home Assistant de verbinding met de hub en moet ik de hub uit en aanzetten om deze weer benaderbaar te krijgen :( .

tldr; app lijkt de aanleiding te zijn dat de hub crashed.

[ Voor 17% gewijzigd door Bloodhoundje op 28-08-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooGLaNDeR
  • Laatst online: 15-08 00:47

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Bloodhoundje schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

<knip>

Ben er wel achter gekomen dat de issue lijkt te onstaan door de manier waarop de app contact met de hub zoekt. Aangezien ik via mijn rpi de hub aanstuur met Home Assistant en dit al meer dan een week vlekkenloos werkt.

Op het moment dat ik met de Tradfri app op mijn telefoon de lampen probeer te bedienen is het direct weer raak. Op dat moment verliest ook mijn Home Assistant de verbinding met de hub en moet ik de hub uit en aanzetten om deze weer benaderbaar te krijgen :( .

Uit nieuwsgierigheid, heb je toevallig al eens gesniffed op je netwerk wat er gebeurd?

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Bloodhoundje schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:22:

[...]

Gaat je probleem waarschijnlijk niet oplossen. Ik heb exact dezelfde ervaring met de Tradfri set. 9/10x dat ik de app op mijn android telefoon open en de lampen aan het bedienen ben krijg ik de foutmelding dat de verbinding met de hub verbroken is. Heb hiervoor al 2x de hub voor een andere omgeruild maar het probleem blijft spelen.

De app zorgt er inderdaad voor dat de hub crashed (restart ook zelf na 3 minuten ofzo, dus je hoeft niet fysiek stekker in/uit).
De oplossing zou dan zijn om niet via die app te schakelen inderdaad (de afstandsbediening werkt immers ook probleemloos). En hopen op een update die dit fixed.
Ik kijk het nog even aan en anders gaat misschien alles maar gewoon retour Ikea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
HooGLaNDeR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, heb je toevallig al eens gesniffed op je netwerk wat er gebeurd?
Heb nog niet geprobeerd om met Wireshark de pakketten te sniffen. Even zien of ik daar binnenkort tijd voor kan maken om te vergelijken hoe Home Assistant communiceert vs hoe de Tradfri app dit doet.

Waar ik zelf ook nieuwsgierig naar ben is of dit probleem alleen op Android speelt. Zijn er mensen met iOS die hetzelfde ervaren of gaat het hier wel goed?

Lijkt mij dat als dit op beide platformen aanwezig is Ikea dit zelf toch ook redelijk snel door moet krijgen?
Nomad schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

De app zorgt er inderdaad voor dat de hub crashed (restart ook zelf na 3 minuten ofzo, dus je hoeft niet fysiek stekker in/uit).
De oplossing zou dan zijn om niet via die app te schakelen inderdaad (de afstandsbediening werkt immers ook probleemloos). En hopen op een update die dit fixed.
Ik kijk het nog even aan en anders gaat misschien alles maar gewoon retour Ikea.
Mocht je 50€ extra ertegenaan willen gooien kan ik je adviseren om een rpi te kopen en hier ook een pakket als HASS op te zetten. Deze kan automatisch de door jou aangemaakte groepen importeren uit de Tradfri bridge en is te benaderen via een webinterface. Dus geen problemen met crashen meer en het werkt in mijn ogen een stuk fijner in de bediening. Koppelen van nieuwe lampen etc doe je gewoon nog steeds met de Tradfri bridge en software, je bediend dan alleen met een externe app.

[ Voor 41% gewijzigd door Bloodhoundje op 28-08-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooGLaNDeR

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Bloodhoundje schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:59:
[...]
Waar ik zelf ook nieuwsgierig naar ben is of dit probleem alleen op Android speelt. Zijn er mensen met iOS die hetzelfde ervaren of gaat het hier wel goed?
Ik draai zelf met een S7 edge, met 7.0.1 en dit werkt probleemloos met de Tradfri app.
Welke Android versie/telefoon geeft jou deze problemen?

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
HooGLaNDeR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Ik draai zelf met een S7 edge, met 7.0.1 en dit werkt probleemloos met de Tradfri app.
Welke Android versie/telefoon geeft jou deze problemen?
Ik draai op een CAT S-60 met android 6.0.1 (Stock rom) en thuis heb ik nog een Galaxy Tab 2 liggen met android 5.X (Cyanogenmod 12). Probleem heb ik op beide devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooGLaNDeR

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Bloodhoundje schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Ik draai op een CAT S-60 met android 6.0.1 (Stock rom) en thuis heb ik nog een Galaxy Tab 2 liggen met android 5.X (Cyanogenmod 12). Probleem heb ik op beide devices.
Ik ga het testen op een android 6 telefoon en zal de resultaten laten weten? Misschien, heel misschien ligt het probleem daar? Ik ga ook eens sniffen wat ik voorbij zie komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 08:20
HooGLaNDeR schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Ik ga het testen op een android 6 telefoon en zal de resultaten laten weten? Misschien, heel misschien ligt het probleem daar? Ik ga ook eens sniffen wat ik voorbij zie komen.
Sniffen gaat niet lukken, het maakt gebruik van een beveiligde (coaps) verbinding. De gateway blijft wel zijn adres broadcasten op het netwerk. Via adb logcat kan je wel een hoop informatie verzamelen, er wordt redelijk wat aan logging geschreven.

Sind ik gestopt ben met het gebruiken van mijn eigen app om commando's te kunnen ontvangen werkt gateway beter. Voorheen moest ik elke 2 weken de gateway opnieuw laten opstarten, nu al ruim een maand niet meer. Wilde gok: het lijkt er op dat de streams naar devices op de gateway niet goed afgesloten worden.

(Ik gebruik de Google Pixel met Android 7 en sinds begin vorige week Android 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooGLaNDeR

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Exact schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:00:
[...]

Sniffen gaat niet lukken, het maakt gebruik van een beveiligde (coaps) verbinding. De gateway blijft wel zijn adres broadcasten op het netwerk. Via adb logcat kan je wel een hoop informatie verzamelen, er wordt redelijk wat aan logging geschreven.

(Ik gebruik de Google Pixel met Android 7 en sinds begin vorige week Android 8 )
Goeie tip. Tnx!

Vooralsnog lijkt Android 7/8 wel te werken. (wilde gok, maar ik ga 5 en 6 ook testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Ook hier erg herkenbaar. Soms gaat het goed, soms lukt het voor geen meter.
Nogal frustrerend, maar ik gebruik vooral de fysieke afstandsbedieningen, dus heb er nog niet zo'n probleem van gemaakt. Het plan is ook om alles via HASS aan te sturen, maar ik draai HASS op Windows, en de aangepaste COAP lib is momenteel [nog?] niet beschikbaar voor Win. Heb momenteel helaas erg weinig tijd om het zelf allemaal te bekijken (noch om de TS aan te vullen ;w En @robertwebbe is ook nog niet in actie geschoten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Slonzo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Ook hier erg herkenbaar. Soms gaat het goed, soms lukt het voor geen meter.
Nogal frustrerend, maar ik gebruik vooral de fysieke afstandsbedieningen, dus heb er nog niet zo'n probleem van gemaakt. Het plan is ook om alles via HASS aan te sturen, maar ik draai HASS op Windows, en de aangepaste COAP lib is momenteel [nog?] niet beschikbaar voor Win. Heb momenteel helaas erg weinig tijd om het zelf allemaal te bekijken (noch om de TS aan te vullen ;w En @robertwebbe is ook nog niet in actie geschoten...)
Ik heb net een half uurtje geleden alles teruggebracht en sta op het punt om het geheel van Hue te kopen. Dat werkt wel gewoon zoals het moet. Kost weer 150 euro meer, maar dan kan je er gewoon plezier van hebben ipv frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnydebelg
Nomad schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Ik heb net een half uurtje geleden alles teruggebracht en sta op het punt om het geheel van Hue te kopen. Dat werkt wel gewoon zoals het moet. Kost weer 150 euro meer, maar dan kan je er gewoon plezier van hebben ipv frustratie.
150€ voor wat?
Ik heb vrijdag ook een hue gehaald en geen spijt. Zaterdag zonder vragen mijn geld van tradfri terug gehad.

Je betaald meer ja, maar de app is zo uitgebreider. Ik heb geen goede hoop dat tradfri goed gaat werken met homekit. Als ze hun app maar om de paar maanden updaten want hij is nu nog maar in 1.0. Ze konden tenminste al updaten voor de kleuren lamp die ze toch verkopen. Daarbij was ook eens een goede rede om mijn 35€ aan ecocheque's te gebruiken die ik van mijn werkgever heb gekregen en waarvan je alleen ecologische zuinige producten mee kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

johnnydebelg schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

150€ voor wat?
Ik heb vrijdag ook een hue gehaald en geen spijt. Zaterdag zonder vragen mijn geld van tradfri terug gehad.

Je betaald meer ja, maar de app is zo uitgebreider. Ik heb geen goede hoop dat tradfri goed gaat werken met homekit. Als ze hun app maar om de paar maanden updaten want hij is nu nog maar in 1.0. Ze konden tenminste al updaten voor de kleuren lamp die ze toch verkopen. Daarbij was ook eens een goede rede om mijn 35€ aan ecocheque's te gebruiken die ik van mijn werkgever heb gekregen en waarvan je alleen ecologische zuinige producten mee kan kopen.
Ik heb net de bestelling afgerond voor 5 stuks white ambiance en 6 white ambiance spotjes. Samen met een dimmer en bridge. En dit samen was 130 euro duurder uiteindelijk dan de Ikea varianten, wat mij erg mee viel :). Bij Ikea had je wel wat extra afstandsbedieningen, maar daar komen we wel uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:00
ontopic graag? verhalen over hoe fraai en 'goedkoop' de HUE is,lees ik graag in een ander topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

voorstad schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:03:
ontopic graag? verhalen over hoe fraai en 'goedkoop' de HUE is,lees ik graag in een ander topic.
Ik denk dat het heel ontopic is. Want ik heb hierboven uitgelegd waarom ik geheel niet blij met met Tradfri en schrijf hierboven wat de geringe meerprijs is voor de Hue lampen, waar betere ervaringen mee zijn.

Misschien dat jij alleen wij van WC-eend raden wc-eend aan, maar ik vind het wel fijn als mensen een product vergelijken met de concurrentie en prijs/kwaliteit vergelijken :).

Mijn verwachting is dat over een jaar de ikea lampen wat updates gehad hebben en dat het dan echt wel tof gaat zijn, maar zo buggy als ik er afgelopen dagen mee heb lopen prutsen...dat is echt onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:00
Wat mij betreft mag je WC-eend ook gewoon gefundeerd afkraken, Daar is dit topic voor. Maar om alle voordelen van Glorix te moeten lezen in een WC-eend topic, vond en vind ik dan wel vreemd.

Overigens, zowel met de gateway als met de afstandsbedieningen werken mijn wc-eend lampen probleemloos. Vreemd om de problemen te lezen. Ik heb waarschijnlijk een 'eenvoudige' opzet (1 router, 1 repeater netwerk).

[ Voor 4% gewijzigd door voorstad op 29-08-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 21:36
Ook bij mij geen app problemen.
Rechtstreeks op de fritsbox die steeds de zelfde ip uitdeelt aan de hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Nomad schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Jammer dat Ikea niet beter zijn huiswerk heeft gedaan en ik zou verwachten dat na bijna een jaar (eind vorig jaar waren de Tradfri lampen al als soort van beta bij de Ikea's in Belgie) ze onderhand een update van de app zouden hebben uitgebracht....

O wacht de Tradfri Bridge en App zijn pas een paar maanden uit bedenk ik me nu 8)7, maar nog steeds ze moeten snel zorgen dat het stabieler wordt.....

Philips is natuurlijk al veel langer bezig met smart lighting, al sinds de eerste LivingColors 10 jaar geleden en Hue is ook al bijna 5 jaar te koop, natuurlijk zijn veel verder dan Ikea, je moet ze gewoon de tijd geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:11
Ik heb hier 3 warm/wit lampen en 3 witte lampen met hub en 1x a.b.
Via homekit zijn ze te zien (draait op raspi: node.js,coaps etc..)
Met homekit worden ze ook met scenes gebruikt (eten, bezoek, TV kijken)
Worden op zich intensief gebruikt zowel via homekit als de eigenlijke tradfri app als het a.b. (4 lampen staan in de woonkamer in een groep)

Nog geen problemen gehad. Wat mij betreft doen de Ikea dingen wat ze beloven.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:51
Ik heb al een jaartje Hue draaien en was van plan deze stap voor stap een beetje uit te breiden totdat alles in mijn huis HUE zou zijn. Alleen nu dat de lampen van de Ikea ook gekoppeld kunnen worden worden met de HUE ben ik de uitbreiding aan het doen met de IKEA Tradfri serie.

Alle hierboven problemen met het verliezen van de connectie met de lampen, het niet goed reageren op dim commando's is niet iets wat ik herken met aansturing vanuit een HUE bridge naar Ikea lampen. Ik heb nu 5 Ikea lampen (3xE27 en 2xE14) welke echt top werken . Ze reageren goed op commando's uit de HUE app, kan ze in het hele wit spectrum aan laten gaan en reageren goed op een HUE motion detector.

Mijns inziens zijn de lampen prima van Ikea maar schort het in de aansturing van de Tradfri hub. Ik heb natuurlijk ook de Tradfri app kunnen gebruiken met de lampen, maar mis daar nog heel veel opties in die de hardware wel aankan, maar nog niet is geïmplementeerd.

Binnenkort ga ik een 60x60 Tradfri panel kopen en deze proberen te koppelen. Ik hoop dat deze werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Sabbi

je denkt aan mij.

TokkieB schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:48:
Ik heb al een jaartje Hue draaien en was van plan deze stap voor stap een beetje uit te breiden totdat alles in mijn huis HUE zou zijn. Alleen nu dat de lampen van de Ikea ook gekoppeld kunnen worden worden met de HUE ben ik de uitbreiding aan het doen met de IKEA Tradfri serie.

Alle hierboven problemen met het verliezen van de connectie met de lampen, het niet goed reageren op dim commando's is niet iets wat ik herken met aansturing vanuit een HUE bridge naar Ikea lampen. Ik heb nu 5 Ikea lampen (3xE27 en 2xE14) welke echt top werken . Ze reageren goed op commando's uit de HUE app, kan ze in het hele wit spectrum aan laten gaan en reageren goed op een HUE motion detector.

Mijns inziens zijn de lampen prima van Ikea maar schort het in de aansturing van de Tradfri hub. Ik heb natuurlijk ook de Tradfri app kunnen gebruiken met de lampen, maar mis daar nog heel veel opties in die de hardware wel aankan, maar nog niet is geïmplementeerd.

Binnenkort ga ik een 60x60 Tradfri panel kopen en deze proberen te koppelen. Ik hoop dat deze werkt :-)
Heb je de Tradfri Hub erbij moeten kopen om de firmware van de lampen met Hue compatible te maken, of is dat nu out-of-the-box al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TokkieB
Sabbi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Heb je de Tradfri Hub erbij moeten kopen om de firmware van de lampen met Hue compatible te maken, of is dat nu out-of-the-box al?
Ik heb een Tradfri Hub erbij gekocht. In de eerste instantie wilde ik deze alleen gebruiken voor het updaten van de firmware van de lampen en daarna retour, maar heb er voor gekozen hem te houden. (alle lampen die ik nu van de Ikea heb was het nodig de firmware te upgraden.)

Op de 1 of andere manier heb ik de (hoop) gedachte dat de API van de Ikea hub wat meer open komt te staan dan de Philips Bridge en dat de functionaliteit voor wat betreft de Tradfri app ook wordt uitgebreid. Ook met het oog op privacy waarbij de Tradfri app lokaal werkt en de HUE via de cloud voel ik me meer senang met de Tradfri app. Wel een gok, maar kan de Ikea hub altijd nog in de V&A zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
TokkieB schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Ik heb een Tradfri Hub erbij gekocht. In de eerste instantie wilde ik deze alleen gebruiken voor het updaten van de firmware van de lampen en daarna retour, maar heb er voor gekozen hem te houden. (alle lampen die ik nu van de Ikea heb was het nodig de firmware te upgraden.)

Op de 1 of andere manier heb ik de (hoop) gedachte dat de API van de Ikea hub wat meer open komt te staan dan de Philips Bridge en dat de functionaliteit voor wat betreft de Tradfri app ook wordt uitgebreid. Ook met het oog op privacy waarbij de Tradfri app lokaal werkt en de HUE via de cloud voel ik me meer senang met de Tradfri app. Wel een gok, maar kan de Ikea hub altijd nog in de V&A zetten.
Ik vraag me hard op af of Tradfri bridge meer privacy bied, dan de Hue bridge, de Tradfri bridge maakt ook connectie met "cloud" dienst van Ikea, waar denk je anders waar de software voor updaten lampen vandaan komt?

Het is ook niet zo dat de Philips Bridge verbonden moet zijn met de Philips "cloud" en zolang je geen account aan maakt werkt deze niet via de "cloud" je hebt dan geen buitenhuis bediening en Geo-fencing werkt dan ook niet (voor HomeKit support twijfel ik of Philips "cloud" account nodig is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:23
Erik1971 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:24:
[...]

Ik vraag me hard op af of Tradfri bridge meer privacy bied, dan de Hue bridge, de Tradfri bridge maakt ook connectie met "cloud" dienst van Ikea, waar denk je anders waar de software voor updaten lampen vandaan komt?

Het is ook niet zo dat de Philips Bridge verbonden moet zijn met de Philips "cloud" en zolang je geen account aan maakt werkt deze niet via de "cloud" je hebt dan geen buitenhuis bediening en Geo-fencing werkt dan ook niet (voor HomeKit support twijfel ik of Philips "cloud" account nodig is).
Homekit werkt zonder Philips Cloud account.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TokkieB
Erik1971 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:24:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of het gevoel wat ik heb over wat betreft het verschil in privacy onderbouwd is. Ik heb wel ergens een onderzoek gelezen naar de Tradfri en daar bleek dat de complete aansturing van je lampen en de routines lokaal staan op de bridge. Het enige wat standaard is gestart op de Tradfri bridge is een COAP en een mdns service. Hoe dat zit met Hue weet ik niet goed genoeg, aan het begin heb ik direct al een account aangemaakt en heb me daar ook niet zo druk om gemaakt.

Ik heb an sich niet zo'n probleem met privacy, maar vind het niet nodig dat een leverancier weet wanneer ik opsta, door het huis loop of überhaupt een schakelknop bedien om het licht aan of uit te doen. Niet dat ik de leverancier niet vertrouw, maar vind het niet prettig als deze data ooit een keer wordt verkocht in de donkere kant van het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:25
TokkieB schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Netals de reacties boven mij vraag ik me af of je privacy vraagstuk wel heel terecht is....

Volgens mij is júist de API van de Hue bridge zéér open. Je kan er lokaal bij, de Hue bridge draait gewoon een lokale daemon waar je tegenaan kan verbinden (Domoticz kan prima m'n Hue lampen bedienen zónder internettoegang van de Hue bridge of uberháupt een actieve internetverbindint huis).

Volgens mij werkt zelfs de Hue app by default gewoon lokaal naar de bridge toe als ze op hetzelfde netwerk zitten.

Nou zeg ik niet dat dat bij de Ikea oplossing anders is. Als díe ook lokaal werkt is dat natuurlijk altijd mooi, maar Hue doet het op dat punt ook gewoon al mooi.

Iig stukken beter dan bv. m'n Honeywell Evohome systeem, waarbij er idd totaal géén manier is om het ding lokaal te benaderen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 21:20
Ik er iemand in de omgeving dordrecht die een hub heeft en mijn peertjes wil updaten?
Ik heb namelijk een philips bridge en ik vind het zonde hier een ikea bride voor aan te schaffen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Hi voor wie het intereseert zag op Reddit dat iemand het voor elkaar had gekregen om twee tradfri remotes met elkaar te linken (of remote en sensor), zodat je met twee remotes dezelfde group van lampen kunt bedienen! 8)

Zie beschrijving hieronder;
I just discovered that you can bind a Controller to another controller.
One of the controllers needs to be freshly factory reset
Hold both controllers close to each other
Press and hold both pairing buttons at the same time - pairing light will turn on
Hold pairing buttons until pairing lights turns off.
Enjoy you multi controller group
I've successfully paired two remotes and a dimmer into one group. And remote and a motion sensor.
Link naar Reddit; https://www.reddit.com/r/...other_controller_to_have/

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan je nu die kleuren lampen al bedienen met de app? Aangezien die app nog steeds geen update heeft gekregen betwijfel ik of deze die kleurlampen al ondersteunt.

• Cruise
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 16:19
Pwain schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:21:
Kan je nu die kleuren lampen al bedienen met de app? Aangezien die app nog steeds geen update heeft gekregen betwijfel ik of deze die kleurlampen al ondersteunt.
De app heeft nog geen update voor kleuren lampen gehad. Deze worden dus niet door de app ondersteund. De kleuren zijn te wisselen met de remote. Al zijn dat maar een beperkt aantal kleuren. Het is bijvoorbeeld onmogelijk een groene kleur te krijgen. Waarom is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik vermoed dat ze gewoon wat presets hebben ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Erik1971 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:13:
Hi voor wie het intereseert zag op Reddit dat iemand het voor elkaar had gekregen om twee tradfri remotes met elkaar te linken (of remote en sensor), zodat je met twee remotes dezelfde group van lampen kunt bedienen! 8)

Zie beschrijving hieronder;

[...]

Link naar Reddit; https://www.reddit.com/r/...other_controller_to_have/
Dit is mij gelukt! Erg blij mee.

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik lees vooral veel wisselende verhalen over het kunnen koppelen van de Ikea lampen aan de Hue switch. De update is terug getrokken, maar is deze ondertussen weer beschikbaar? Mijn hele huis hangt ondertussen vol met Hue maar toch nog een paar spotjes nodig en het scheelt toch weer de helft :)

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Ik zie ook door de bomen het bos niet meer.

Die bewegingssensoren werken dus wel met hue samen? Dat scheelt wel een hoop in prijs namelijk.

Alleen de koppeling van bv de gang sensor naar de woonkamer groep is nog niet helemaal vloeiend?
JJnJ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:26:
Ik lees vooral veel wisselende verhalen over het kunnen koppelen van de Ikea lampen aan de Hue switch. De update is terug getrokken, maar is deze ondertussen weer beschikbaar? Mijn hele huis hangt ondertussen vol met Hue maar toch nog een paar spotjes nodig en het scheelt toch weer de helft :)

• johnnydebelg
Cruise schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

De app heeft nog geen update voor kleuren lampen gehad. Deze worden dus niet door de app ondersteund. De kleuren zijn te wisselen met de remote. Al zijn dat maar een beperkt aantal kleuren. Het is bijvoorbeeld onmogelijk een groene kleur te krijgen. Waarom is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik vermoed dat ze gewoon wat presets hebben ingesteld.
Ik had de kleurenlamp aangesloten op de hue en groen genomen en echt grasgroen krijgt je er niet mee.

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Aangezien de app nog niet bijgewerkt is wacht ik de aankoop nog even af.

Ik twijfel nog steeds tussen Philips en Ikea. Wanneer de kleurenlampen bedienbaar zijn via de app en er eindelijk ondersteuning is voor HomeKit dan is er zo goed als geen verschil meer tussen die beide. Het prijsverschil spreekt dan enorm in het voordeel van Ikea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik was vandaag bij Ikea en het viel me op dat ze GU10 Trådfri lampen in grote en in kleine doosjes hadden.

De lamp in het kleine doosje is van een type dat niet op de website staat. Deze heeft niet 6 Watt, maar slechts 5,3 Watt nodig om de 400 lumen te maken. Verder heeft deze niet de „bult” aan de voorkant, is de kleur (niet instelbaar) warm wit en is deze aanzienlijk goedkoper dan de GU10 lamp in het grote doosje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJnJ
aawe mwan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:37:
Ik was vandaag bij Ikea en het viel me op dat ze GU10 Trådfri lampen in grote en in kleine doosjes hadden.

De lamp in het kleine doosje is van een type dat niet op de website staat. Deze heeft niet 6 Watt, maar slechts 5,3 Watt nodig om de 400 lumen te maken. Verder heeft deze niet de „bult” aan de voorkant, is de kleur (niet instelbaar) warm wit en is deze aanzienlijk goedkoper dan de GU10 lamp in het grote doosje.
Wat is aanzienlijk goedkoper? Dat is dan ook wel interessant om te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JJnJ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:01:
[...]

Wat is aanzienlijk goedkoper? Dat is dan ook wel interessant om te weten ;)
De 'gewone' GU10, dus zonder kleurtemperatuur wissel, is 6,99 euro!!!

EDIT: DAT IS NET ZO GOEDKOOP ALS EEN GEWONE DIMBARE GU10 LED!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Chickendorp op 01-09-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Chickendorp schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:40:
[...]

De 'gewone' GU10, dus zonder kleurtemperatuur wissel, is 6,99 euro!!!

EDIT: DAT IS NET ZO GOEDKOOP ALS EEN GEWONE DIMBARE GU10 LED!!!
Je zou bijna het gevoel krijgen dat het ook een gewoon dimbare lamp was. Ga binnekort toch maar eens langs de Ikea denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJnJ
Een mooie foto denk ik
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q8ghhwk.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door JJnJ op 01-09-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santiago512
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00
Heb je daar een type of bestelnummer van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Santiago512 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:30:
[...]

Heb je daar een type of bestelnummer van??
De schappen zijn helaas helemaal leeg en er steeds een bordje bij dat ze te vroeg in de winkel lagen. In de loop van september komen ze weer beschikbaar staat er.

*Edit: een medewerker vertelde me dat de kleuren E27 en de GU10 er al hadden moeten zijn. De vracht zou onderweg zijn.

*Edit 2: RGB lamp: 703.389.51 en de GU10: 803.652.70

[ Voor 20% gewijzigd door JJnJ op 01-09-2017 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb op Ali-express gezocht naar goedkope compatibele apparaten. Met mijn zoekskills kon ik dit vinden:
* de Zigbee verlichting op Aliexpress is niet of nauwelijks goedkoper dan Ikea en (na BTW en invoerkosten op Aliexpress en misschien korting op de Hue) waarschijnlijk zelfs net zo duur als Philips Hue;
* andere Zigbee apparaten zoals smart sockets zijn allemaal van Xiaomi en naar wat ik gehoord heb werken die niet op Ikea.

Een artikel op heise.de Das steckt in Ikea Trådfri zegt dit over de compatibiliteit met andere merken:
* de Ikea afstandsbediening werkt geheel of gedeeltelijk met Philips Hue, Osram lightify stopcontact en ledstrip, is zelfs met 3 verschillende merken tegelijk te pairen;
* de Ikea lampen zijn te gebruiken met Philips en Osram.

"Harde" Zigbee ledstrips heb ik gevonden bij het merk "innr", wat te koop is bij onder andere Gamma, Bol en Coolblue. Ze geven aan dat deze werken met Hue, maar heeft iemand al geprobeerd of ze ook werken met Tradfri?

Ik heb succesvol twee Ikea bewegingsmelders met elkaar gepaird. Een van de twee heb ik eerst "gereset" (= vindbaar gemaakt) en door het pairen verhuisde deze sensor in de app naar de groep van de andere sensor.

[ Voor 11% gewijzigd door aawe mwan op 03-09-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
aawe mwan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:45:

* andere Zigbee apparaten zoals smart sockets zijn allemaal van Xiaomi en naar wat ik gehoord heb werken die niet op Ikea.
Via Homeassistant kan je de de Xiaomi hub en daarmee de Xiaomi sensoren wel aan je IKEA lampen koppelen. Hoef je ook de (matige) app niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 15:29
Wauw, zojuist een bridge met remote en 2 bulbs in huis gehaald. Ik heb het huis al vol hangen met Hue, maar wou dit eens proberen aangezien het stukken betaalbaarder is.

In wou eerst de tradfri's koppelen aan de hue bridge maar ik heb toch de tradfri gateway erbij gehouden. Deze update wel realtime tov de hue bridge. Aangezien ik de gateway gekoppeld heb met mijn domotica systeem pimatic kan ik in sync andere lampen aan/uit laten gaan met de remote van tradfri :D

Bij de bridge van Hue moet je continue pollen, bij tradfri dus niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hebben meer mensen problemen met het update van de gateway? De update van een kleine maand geleden om Hue compatible te worden is bij mij niet binnen gekomen. Sinds een aantal dagen staat er in de gateway (nu firmware 1.0.0008) dat ie niet up-to-date is. Maar updaten faalt (something went wrong). Stroom eraf gehaald, maar loste het probleem niet op.
Ikea gebeld maar die kwamen niet verder dan dat m'n telefoon te weinig geheugen had. Ik verwacht niet dat het probleem daarin zit :-)
Een 2e gateway geprobeerd (ook 1.0.0008). Die geeft bij zoeken aan dat hij up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Net nieuwe gateway geüpdatet, duurde wel even (30/60min?) maar staat nu op 1.1.0015.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
JJnJ schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:36:
[...]

De schappen zijn helaas helemaal leeg en er steeds een bordje bij dat ze te vroeg in de winkel lagen. In de loop van september komen ze weer beschikbaar staat er.

*Edit: een medewerker vertelde me dat de kleuren E27 en de GU10 er al hadden moeten zijn. De vracht zou onderweg zijn.

*Edit 2: RGB lamp: 703.389.51 en de GU10: 803.652.70
Dit weekend lagen ze nog bij Ikea bij Eindhoven, heb getwijfled om ze te kopen, maar wacht nog even af zodat de software vanuit de winkel up to date is (wil ze aan mijn Hue systeem kopelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Ik ben geinterseerd om deze Tradfri producten te kopen als uitbereiding van mijn Hue systeem, maar dan wil ik niet meteen een software update uitvoeren.

Is het al bekend welke Tradfri producten nu al vanuit de winkel up to date zijn? Er zijn namelijk de laatste tijd een aantal nieuwe producten toegevoegd, iemand die een overzicht heeft?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
@BrokenTable Ik heb ook wat vaags met mijn tradfri internetbridge. Van de week gekocht en toen stond er 1.1.x op. Maar hij deed vaag naar mijn idee en heb toen de resetknop 10 seconden ingedrukt. Vervolgens was de software 1.0.x en wil hij niet meer updaten. Bij mijn vorige set was dat ook zo maar toen update die binnen een dag wel gewoon vanzelf naar 1.1.x.

@JJnJ Bij Ikea Duiven lagen ook nog een stuk of 12 sets met de gekleurde lampen.

@Erik1971 Alle lampen die ik tot nu toe heb gekocht moeten nog ge-update worden. Ikea kennende kopen ze in hele grote volumes in en zal het nog wel een paar maanden duren voordat ze out of the box direct op hue werken.

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 04-09-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@aawe mwan Jij zegt dat de ikea remotes ook aan hue te koppelen moeten zijn, hoe krijg ik dit voor mekaar? (zonder dat de lampen de koppeling met de hue bridge verliezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:25
sweebee schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:54:
Wauw, zojuist een bridge met remote en 2 bulbs in huis gehaald. Ik heb het huis al vol hangen met Hue, maar wou dit eens proberen aangezien het stukken betaalbaarder is.

In wou eerst de tradfri's koppelen aan de hue bridge maar ik heb toch de tradfri gateway erbij gehouden. Deze update wel realtime tov de hue bridge. Aangezien ik de gateway gekoppeld heb met mijn domotica systeem pimatic kan ik in sync andere lampen aan/uit laten gaan met de remote van tradfri :D

Bij de bridge van Hue moet je continue pollen, bij tradfri dus niet :D
Hmm, dat laatste is wel super! Dus de Tradfri pusht echt actief richting je domotica software wanneer iemand bv. een knop op een afstandsbediening indrukt? Welke software gebruik je?

Misschien moet dit aan de grote klok gehangen worden zodat Philips hier voor de Hue bridge ook eindelijk wat voor gaat maken :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:50

hmr

Zijn er mensen die nog wat meer ervaringen kunnen delen met betrekking tot de kleuren lampen van de IKEA?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
eymey schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:24:
[...]

Hmm, dat laatste is wel super! Dus de Tradfri pusht echt actief richting je domotica software wanneer iemand bv. een knop op een afstandsbediening indrukt? Welke software gebruik je?

Misschien moet dit aan de grote klok gehangen worden zodat Philips hier voor de Hue bridge ook eindelijk wat voor gaat maken :D
Ik gebruik pimatic, met de plugin pimatic-tradfri die maakt gebruik van tradfri-coapdtls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 08:13
Speciaal voor dit topic eens even een account aangemaakt, hier.

Ik ben van plan in mijn nieuwe huis ook tradfri te gaan gebruiken, maar ik vroeg me 1 ding af: Hoe doen jullie dat met de bestaande schakelaars? Past de houder van de afstandsbedieningen over een bestaande wanddoos heen? Of zijn er losse, mooi passende afdekplaatjes te koop? Ik ben hier erg benieuwd naar.

Edit: O en nog wel een vraag: Stel, je koopt een bewegingssensor + simpele (dimbare, want dat zijn ze allemaal, toch?) lamp. Kun je dan instellen hoe fel die lamp gaat branden bij beweging, of is dat standaard op z'n felst? (en bij de bewegingssensor eigenlijk dezelfde vraag als hierboven bij de dimmer: Kun je deze gewoon op de plaats van de lichtschakelaar plaatsen, en hoe krijg je dat netjes?)

[ Voor 35% gewijzigd door Prullenbak84 op 06-09-2017 09:54 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruise
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 16:19
Prullenbak84 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:29:
Speciaal voor dit topic eens even een account aangemaakt, hier.

Ik ben van plan in mijn nieuwe huis ook tradfri te gaan gebruiken, maar ik vroeg me 1 ding af: Hoe doen jullie dat met de bestaande schakelaars? Past de houder van de afstandsbedieningen over een bestaande wanddoos heen? Of zijn er losse, mooi passende afdekplaatjes te koop? Ik ben hier erg benieuwd naar.

Edit: O en nog wel een vraag: Stel, je koopt een bewegingssensor + simpele (dimbare, want dat zijn ze allemaal, toch?) lamp. Kun je dan instellen hoe fel die lamp gaat branden bij beweging, of is dat standaard op z'n felst? (en bij de bewegingssensor eigenlijk dezelfde vraag als hierboven bij de dimmer: Kun je deze gewoon op de plaats van de lichtschakelaar plaatsen, en hoe krijg je dat netjes?)
Je zou de bedrading kunnen lassen en dan een afdekplaatje gebruiken. Op de afdekplaat kan je dan de tradfri schakelaars/bewegingsmelder kunnen plakken. Je krijgt bij de tradfri schakelaars een 3M sticker mee. Denk dat dat het mooiste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Dit heb ik zo opgelost, werkt erg mooi.

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ok ja daar zat ik aan te denken, maar het zou mooi zijn als de houder gewoon meteen in plaats van het normale schakelmateriaal gemonteerd zou kunnen worden. Vind dit eigenlijk een gemiste kans van Ikea (en van Hue ook, trouwens, voor zover ik kan zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
leejoow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:10:
Dit heb ik zo opgelost, werkt erg mooi.
Heb je daar misschien een foto van? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zit te denken om de GU10 lampen te halen voor de badkamer en via Hue/Homey aan te sturen.
Als ik dit topic zo lees kan ik beter even afwachten totdat het systeem wat meer uit de kinderschoenen is.

Ik weet dat ze niet spatwaterbestendig zijn, maar die gok durf ik wel te nemen, vooral voor die prijzen. Het is ook nog goed mogelijk dat ik compleet op Hue blijf. Heb nu 30+ lampen en het bevalt fantastisch, dat is ook gekomen naar jaren van ontwikkeling. Ikea maakt het nu betaalbaar, maar de problemen die ik hier lees word ik nog niet heel gelukkig van, het heeft nog wat aandacht van de devs nodig :+.
Verkapte TVP

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
DaveFlash schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:59:
@aawe mwan Jij zegt dat de ikea remotes ook aan hue te koppelen moeten zijn, hoe krijg ik dit voor mekaar? (zonder dat de lampen de koppeling met de hue bridge verliezen)
Ik heb het zelf niet geprobeerd, heb nog geen Tradfri producten alleen Philips Hue en LivingColor/Whites, maar je zou dezelfde methode kunnen proberen zoals je oude LivingColor remotes aan een Hue bridge toevoegd?! (Deze methode werkt overigens ook met Hue Dimmer Switch)
Zie; https://www.beaumotica.nl...smartlink-met-philips-hue

LET OP: als je bovenstaande instructie volgt is je bridge kompleet gereset en moet je alle lampen en dergelijke opnieuw toevoegen, is een hoop werk als je al veel lampen hebt. En als je al een SmartLink Remote gelinked had, deze kan niet met een Tradfri remote linken.

En als je meerdere Tradfri wilt koppelen dan moet je de gene die je wilt koppelen reseten naar fabrieks instellingen en daarna touch link je de nieuwe Tradfri remote met de Tradfri remote die al in het netwerk zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 21:56
In Delft liggen de kleurenlampen al volop in de schappen!
De nieuwe GU10 helaas nog niet, verwachting is eind deze maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:29
Ik heb de simpele dimmerset gekocht voor in de slaapkamer. Ik had al Hue, maar nog niet in de slaapkamer. Het voornaamste gebruikt is gedimd; volle kracht is voor het schoonmaken. Dus is het fijn dat ie de dimstand onthoudt , want ik doe de lamp meestal; uit met een van de twee schakelaars in de kamer.

Nou merk ik dat de lamp even wat feller gaat branden voordat hij dimt. Er is mee te leven, maar hebben de andere peertjes van Tradfri dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:39
Erik1971 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:25:
[...]

Ik heb het zelf niet geprobeerd, heb nog geen Tradfri producten alleen Philips Hue en LivingColor/Whites, maar je zou dezelfde methode kunnen proberen zoals je oude LivingColor remotes aan een Hue bridge toevoegd?! (Deze methode werkt overigens ook met Hue Dimmer Switch)
Zie; https://www.beaumotica.nl...smartlink-met-philips-hue

LET OP: als je bovenstaande instructie volgt is je bridge kompleet gereset en moet je alle lampen en dergelijke opnieuw toevoegen, is een hoop werk als je al veel lampen hebt. En als je al een SmartLink Remote gelinked had, deze kan niet met een Tradfri remote linken.

En als je meerdere Tradfri wilt koppelen dan moet je de gene die je wilt koppelen reseten naar fabrieks instellingen en daarna touch link je de nieuwe Tradfri remote met de Tradfri remote die al in het netwerk zit.
kon het niet nalaten gisteren in aanvulling op mijn HUE gebeuren ook een Ikea E14 400 te kopen mét bridge en afstandbediening. Updaten duurde even (maar ook geen anderhalf uur), bridge + lamp gereset om lamp aan de HUE bridge te koppelen. variaties zijn wel mooi (heb stuk of 10 gewone E27 witte lampen), maar soms wel een onverwachte flikkering. Ben dan wel zoals jij hier schrijt benieuwd of het iemand lukt de afstandbediening van IKEA aan de hue te koppelen :). Had weinig tijd maar het lukte me niet 123 om de IKEA bridge aan m'n Homekit toe te voegen. Nu wachten op de kleurenlampen.. Even ook nog geen tijd om hele HUE bridge te resetten om te gaan proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door monsieurpinot op 06-09-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
.NCK schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:36:
[...]

In Delft liggen de kleurenlampen al volop in de schappen!
De nieuwe GU10 helaas nog niet, verwachting is eind deze maand.
Zijn de kleurenlampen al te koppelen aan hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
JJnJ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:00:
[...]

Zijn de kleurenlampen al te koppelen aan hue?
Ja. En via de Hue app kun je ze wel in kleur aanpassen, terwijl de Ikea app dit niet ondersteund nog. Lampen met kleur hebben ook geen firmware update nodig voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Laatst online: 11-09 15:36
Van de week had een collega een tradfri bridge en lampen gekocht die maar even meegenomen naar huis om te kijken of ik het aangesloten kreeg op de hue. Werkt perfect. Gisteren dus maar even naar Ikea geweest, alles geupdate en alles werkt wederom naar behoren .

Ikea Hengelo had ook al gekleurde lampen liggen, helaas alleen de set.
Score van gisteren.
https://imgur.com/Pb3bUPN

En alles werkend in de app.
https://imgur.com/nFS7Bjz

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09 08:34

verbraakje

🚦

Is er toevallig iemand die innr lampen heeft en mij kan vertellen of deze samenwerken met de tradfri hub? ik zit er over te denken om innr keuken spots te nemen. Deze zouden moeten werken met hue.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35
verbraakje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 00:29:
Is er toevallig iemand die innr lampen heeft en mij kan vertellen of deze samenwerken met de tradfri hub? ik zit er over te denken om innr keuken spots te nemen. Deze zouden moeten werken met hue.
De diverse Innr lampen E27 en GU10 werken echt perfect met Hue, de remote helaas niet, dan is het of de remote of schakelen via de Hue bridge voor de Innr Lampen. Tradfri heb ik nog niet aan het draaien, maar wordt wel iets op de todo list

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 06:43
Iemand dim remotes al werkend gekregen Homey?

Kreeg deze gisteren wel gekoppeld maar kreeg vervolgens niet mijn KaKu-dimmer hiermee gedimt...
Zal straks een screenshot maken van de flow.

Ook kreeg ik de lamp niet makkelijk verbonden (snelsnel geprobeerd, weinig tijd).
Updaten kan dus echt alleen maar via de gateway, want dan moet ik deze toch aanschaffen vrees ik..

• monsieurpinot
Ik monteerde de gekochte E14 400 lamp dus in mijn bedlampje, blijkt ie (zelfs als ie uitstaat) te zoemen. Hebben meer mensen hier last van? (bij Hue is dit echt niet het geval)

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

monsieurpinot schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:07:
Ik monteerde de gekochte E14 400 lamp dus in mijn bedlampje, blijkt ie (zelfs als ie uitstaat) te zoemen. Hebben meer mensen hier last van? (bij Hue is dit echt niet het geval)
Zit er een bestaande dimmer achter?

• monsieurpinot
JBS schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:08:
[...]
Zit er een bestaande dimmer achter?
nee, in 't geheel niet! (voor neem ik aan? >:) )

[ Voor 17% gewijzigd door monsieurpinot op 07-09-2017 14:40 ]

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46
Je hebt twee keer dezelfde afbeelding gepost volgens mij.

OT: als iemand in de buurt van Nijmegen lampjes geüpdatet moet hebben, laat het maar weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Laatst online: 11-09 15:36
Sandro! schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:36:
[...]

Je hebt twee keer dezelfde afbeelding gepost volgens mij.

OT: als iemand in de buurt van Nijmegen lampjes geüpdatet moet hebben, laat het maar weten.
Scherp, heb hem aangepast.

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

SebasFM

BOFH

Bij de IKEA in Delft zag ik de kleurenlampen ook al liggen. Het viel mij echter op dat via de meegeleverde afstandsbediening de kleur groen niet te selecteren was. Hebben mensen die de kleurenlamp al aan hun HUE hebben gekoppeld de kleur groen al eens uitgeprobeerd?

Edit: Spuit11 (8>

[ Voor 8% gewijzigd door SebasFM op 07-09-2017 15:03 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)