Ik heb een Tradfri E14 lamp met succes geupdatet en deze werkt prima met Hue. Wel viel het me op dat er tussen 1% en uit nog wel een grote stap zit. Voor de rest geen klachtenSteGe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:39:
Vraagje, weten jullie of de Ikea lampen ook te gebruiken zijn op de Philips Hue V1 bridge (nadat de lampen zijn geupdate natuurlijk)? Anders kan ik beter wachten tot oktober en dan mijn Hue Bloom koppelen aan de Ikea Bridge...
Daarnaast, klopt het dat de bewegingssensor alleen direct aan de lamp te koppelen is? Of kan je het via de bridge bijv. ook doorgeven aan Domoticz?
Wat betreft de motion sensor en tradfri remotes: Ikea heeft blijkbaar (als een van de weinige fabrikanten!) gebruik gemaakt van de zgn. Local Push functionaliteit die zich blijkbaar ergens in de ZLL/HA stack bevindt. Hierbij kunnen lampen direct luisteren naar state changes van b.v. een knop of motion sensor. Ook als de gateway er uit ligt kunnen de knoppen en lampen elkaar dus triggeren. Het abonneren van een lamp op een trigger kan wel worden geregeld door de Bridge i.c.m. de app.
deCONZ schijnt local push wel soort-van te ondersteunen (te gebruiken i.c.m. de RaspBee adapter van dezelfde fabrikant, dit is dan dus je Zigbee Bridge) en ik heb begrepen dat ook andere smarthome bridges langzaam maar zeker voorzien worden van ondersteuning hiervoor.
Sorry voor het lange verhaal. De netto conclusie is: op dit moment zou ik niet uitgaan van dat die sensoren werken met Domoticz.
Ik denk dat in jouw geval het ene type lamp nieuwere firmware had dan de ander. Mits voorzien van de laatste firmware zouden de lampen gewoon ZLL-compliant moeten zijn en met een ZLL-compliant bridge moeten pairen.P.van Essen schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:37:
Ik heb vorige week een Ikea TRÅDFRI E27 LED 1000lm lamp gekocht en geprobeerd deze te koppelen aan mijn klikaanklikuit. Geen reactie van de lamp, mijn ICS2000 sloeg iedere keer vast na een connectie poging. ICS 200 herstarten en werkte weer gewoon.
Gisteren de lamp terug gebracht en een Tradfri E27 led 940 gekocht, daarvan had ik gehoord dat deze wel werkte. Gisteren geplaatst en inderdaad 2x aan/uit gezet en het werkt. Iemand dezelfde ervaring gehad met de Ikea lamp 1000 lm?
Voor de geinteresseerden: Ik heb dus mijn Tradfri remote geupdatet, hij verbindt nog niet met de bridge en ook het pairen met een LivingColors remote levert helaas niets op. De remote is nog wel in staat om lampen te 'stelen' van het Hue netwerk maar (zoals Ikea zelf ook aangeeft) is het 'delen' van lampen tussen remotes nog geen feature die op dit moment aanwezig is in de Tradfri lijn. Nog even geduld dus
2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput