Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 11:37
Cheeky schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:38:
Vandaag een E14 meegenomen van IKEA Amsterdam, productiedatum 1728, maar de Hue bridge kan 'm helaas niet vinden. :')
Gisteren 2 stuks E14 (productiedatum 1727) in Delft gekocht en kon ze direct koppelen aan de Hue bridge (versie 1) door ze er vlak bij te houden.

Gebruikte de lampfinder functie van All4Hue, alhoewel dat volgens mij niet veel moet uitmaken welke app je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:29:
Het dimmertje vindt ik maar niks. Ik had twee e14 lampjes gekocht (kaarsmodel) met de dimmer erbij. Die lampjes zitten in de afzuigkap en waren met wat moeite te koppelen. De dimmer doet z’n ding wel, maar is super gevoelig. Als ik de lampjes gedimd had en de dimmer neerlegde dan gingen de lampjes onbedoeld weer feller branden. En om de lampjes helemaal uit te doen met de dimmer moest je er weer een behoorlijke zwieper aan geven. Ik heb hem maar omgeruild voor een remote.
Door zijn magneet kan ik die remote mooi op de koelkast hangen. :)
Herkenbaar |:(

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 11:37
ColonelSanders schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:25:
Ook hier 2 flikkerende E14 lampjes als ze helemaal uit staan. En ze lijken ook nog eens een klein beetje te zoemen. Wat lastig omdat ik deze twee naast het hoofdeind van het bed heb staan. Vandaag nog testen en anders ga ik maandag een zwik terugbrengen.
Heb hier ook last van met 2 stuks E14 ( productiedatum 1727), de flikkering is zo minimaal dat je het alleen in het donker ziet, maar dan is het juist vervelend bij bedlampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heb je de Apple versie? Want in de playstore staat op dit moment nog 1.1.2 van 13 september.
Bij mij was de app de vorige update ook wat instabieler geworden.

[ Voor 36% gewijzigd door aawe mwan op 01-10-2017 12:58 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Intussen is het me gelukt om een Osram Zigbee lamp te koppelen aan de Trådfri hub.

Het koppelen ging bijzonder lastig. Bij het koppelen met de Ikea afstandsbediening moet je het rode lampje goed in de gaten houden. Bij de Osram lamp is het veel belangrijker op welke plek je de afstandsbediening en de lamp tegen elkaar houdt: is het lampje niet aan, dan gaat de koppeling niet beginnen.

Als de lamp eenmaal gekoppeld is aan de afstandsbediening, dan komt hij nog niet vanzelf in de app. De lamp gaat om de zoveel tijd flitsen, zoals de Osram plug ging "klikken" toen ik hem op de Ikea hub wilde aansluiten. Na een hele tijd prutsen (ik weet niet precies meer wat ik gedaan heb) verscheen de lamp eindelijk in de app.

In de Ikea app (Android versie 1.1.2) is hij te besturen als een kleurenlamp. De 20 preset kleuren in de app zijn bij de Ikea en Osram lampen niet allemaal gelijk. De twee blauwe presets zijn bij de Osram lamp veel beter dan bij de Ikea lamp. De groene en gele preset (rechtsonder) worden door de Osram lamp als bijna wit weergegeven. De 5 witte presets (bovenaan) toont de Osram lamp allemaal een beetje roodachtig.

Ik vraag me af: is Zigbee eigenlijk wel een standaard? Want er is bijna niets dat goed compatible is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aawe mwan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:56:
Intussen is het me gelukt om een Osram Zigbee lamp te koppelen aan de Trådfri hub.

Het koppelen ging bijzonder lastig. Bij het koppelen met de Ikea afstandsbediening moet je het rode lampje goed in de gaten houden. Bij de Osram lamp is het veel belangrijker op welke plek je de afstandsbediening en de lamp tegen elkaar houdt: is het lampje niet aan, dan gaat de koppeling niet beginnen.

Als de lamp eenmaal gekoppeld is aan de afstandsbediening, dan komt hij nog niet vanzelf in de app. De lamp gaat om de zoveel tijd flitsen, zoals de Osram plug ging "klikken" toen ik hem op de Ikea hub wilde aansluiten. Na een hele tijd prutsen (ik weet niet precies meer wat ik gedaan heb) verscheen de lamp eindelijk in de app.

In de Ikea app (Android versie 1.1.2) is hij te besturen als een kleurenlamp. De 20 preset kleuren in de app zijn bij de Ikea en Osram lampen niet allemaal gelijk. De twee blauwe presets zijn bij de Osram lamp veel beter dan bij de Ikea lamp. De groene en gele preset (rechtsonder) worden door de Osram lamp als bijna wit weergegeven. De 5 witte presets (bovenaan) toont de Osram lamp allemaal een beetje roodachtig.

Ik vraag me af: is Zigbee eigenlijk wel een standaard? Want er is bijna niets dat goed compatible is!
ZigBee omschrijft alleen een bepaald protocol, net zoals WiFi. Ikea maakt gebruik van “ZigBee Light Link” terwijl Osram met een aantal producten gebruikt maakt van “ZigBee Home Automation” wat weer een iets ander soort protocol is.

Een overzicht van de gecertificeerde Ikea lijn is hier te vinden: http://www.zigbee.org/zig...2%7D%5D&view_30_search=Trådfri

Overigens zie ik dat een Gateway met firmware versie 1.2.26 al goedgekeurd is terwijl we op dit moment op firmware versie 1.1.0015 zitten, wat zou betekenen dat Ikea al een aantal updates heeft klaar staan?

Zojuist ook de gateway gereset om te kijken of de update van de dimmer doorloopt en meteen 3 apparaten kwijt, met geen mogelijkheid meer toe te voegen of iets... de gateway maar eens hersteld en alles opnieuw toegevoegd, fluitje van een cent :D

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 01-10-2017 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:06:
[...]

offtopic:
E17 is E14, alleen is E17 110v...

De nieuwe zijn nog niet overal te verkrijgen en dat zal meteen de reden zijn dat ze nog niet online staan. Ik kijk ondertussen 1x per dag ook op Ikea.se en Ikea.de :N om te kijken of er nieuwe producten zijn _O-
http://www.ikea.com/gb/en...-grey-white-art-70338951/

De kleuren en andere nieuwe lampen staan sinds vandaag in de UK online te koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
SPX420 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:17:
[...]

http://www.ikea.com/gb/en...-grey-white-art-70338951/

De kleuren en andere nieuwe lampen staan sinds vandaag in de UK online te koop.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70338951/

ook in NL, als je naar de directe link gaat (via productnummer)

E14 kaarsvormig 2700K: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60365271/
Losse bewegingsmelder: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30383511/
GU10 2700K: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80365270/

[ Voor 19% gewijzigd door Whatson op 01-10-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
wim-vdv schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Gisteren 2 stuks E14 (productiedatum 1727) in Delft gekocht en kon ze direct koppelen aan de Hue bridge (versie 1) door ze er vlak bij te houden.

Gebruikte de lampfinder functie van All4Hue, alhoewel dat volgens mij niet veel moet uitmaken welke app je gebruikt.
Werkt het misschien wel met de kaarsvormige E14? Want ik heb de ronde. (Heb ook Hue bridge v2 ipv v1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2023
Cheeky schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:28:
[...]

Werkt het misschien wel met de kaarsvormige E14? Want ik heb de ronde. (Heb ook Hue bridge v2 ipv v1)
Ja, dat werkt prima,
ik heb 3 kaarsvormige E14's op de Hue-bridge (V2) aangemeld via lampfinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:45
Werken die draadloos dimbare ook met de ICS-2000 van klikaanklikuit ?
Heeft iemand dat al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 13:40
whazaaaa schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Werken die draadloos dimbare ook met de ICS-2000 van klikaanklikuit ?
Heeft iemand dat al geprobeerd
Een paar pagina's terug staat onderstaande:
rovri63 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:23:
Nadat ik een aantal jaren bijna elk weekend heb zitten spelen in de Domoticz omgeving heb ik, mede op zachte aandrang van de vrouwelijke bewoner van ons pand, een stabielere omgeving aangeschaft in de vorm van het simpele ICS 2000 van onze landgenoten in Dordrecht. Via de nodige firmware updates werd me pas onlangs duidelijk dat ook Klik Aan Klik Uit via de ICS Zigbee ondersteunt. Zelf hebben ze ook wat Zigbee bulbs op de markt gebracht, maar Ikea blijft om bepaalde redenen ;) toch aantrekkelijk. Vandaag drie lampen, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70318284/ , geïnstalleerd. Lamp, op aanwijzing van de handleiding, dicht bij de ICS gehouden. Perfecte installatie en alle mogelijkheden van de lamp, aan/uit, kleurtemperatuur en dimmen, werken. Inclusief de ZIgbee feedback. Vooral de kleurtemperatuur doet echt wonderen. Ben zelf niet zo'n voorstander van paars, groen en dergelijke maar binnen het opaal-wit spectrum is het leuk spelen. Overdag bijlichten als de zon toevallig eens verdwijnt, en 's avonds in de mood-stand voor als het nodig is...Kortom, tot nu, werkt het perfect. Over een maand of wat eens kijken of ik nog net zo enthousiast ben.
Oh ja, de snelheid is hetzelfde als bij directe aansturing. Dus bij aanvang direct maar na verschillende commando's wordt ie langzamer. Mijn gezond verstand zegt me dat dat in de communicatieve aspecten van de lamp moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
wat ik nog mis bij Ikea is een regelbare e27 en/of e14 fitting. Nu heeft klik aan klik uit die wel. Iemand geprobeerd om dat te combineren.

Ikea hub, klik aan klik uit fitting en gewone dimbare lamp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcetweaker schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:06:
wat ik nog mis bij Ikea is een regelbare e27 en/of e14 fitting. Nu heeft klik aan klik uit die wel. Iemand geprobeerd om dat te combineren.

Ikea hub, klik aan klik uit fitting en gewone dimbare lamp ?
Waarom geen dimbare led-lampen van Trådfri, lijkt me een stuk voordeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:39:
[...]

Waarom geen dimbare led-lampen van Trådfri, lijkt me een stuk voordeliger?
het is nogal een apart formaat bol (extra groot). Estetisch is het niet verantwoord er een Ikea lamp in te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
wie weet. Momenteel is de lamp helemaal niet aangelosten op een dimmer, gewoon aan/uit knop. Ik hoopte op een simpele dimmogelijkheid door een klik aan klik uit fitting er tussen te zetten.

Vraag is wel hoe estetisch dat is :)
Is namelijk zichtbaar onder de doorzichtige kunststof kap.

[ Voor 6% gewijzigd door mcetweaker op 02-10-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcetweaker schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

wie weet. Momenteel is de lamp helemaal niet aangelosten op een dimmer, gewoon aan/uit knop. Ik hoopte op een simpele dimmogelijkheid door een klik aan klik uit fitting er tussen te zetten.

Vraag is wel hoe estetisch dat is :)
Precies, bovenstaande module bouw je gewoon in achter de huidige schakelaar waardoor er esthetisch niets veranderd, behalve de werking :+ :o

Moet wel een bijzonderen lamp zijn :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 02-10-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
nee geen last van, gisteren wel een super slecht responsief systeem. Stroom eraf en erop verhielp dat. Eerste keer in een paar weken.

Nu regulier op de ikea site: de kleurenlamp (met AB), de gu10 spot (non spectrum) en de e14 kaars.
http://www.ikea.com/nl/nl...partments/lighting/36812/

Kan iemand mij vertellen waarom die kleurenlamp alleen MET afstandsbediening leverbaar is? Wil er graag twee hebben, maar twee AB's heb ik echt niks aan. Komt ie wellicht ook nog zonder?

De app trouwens volledig vaarwel gezegd, en de boel nu helemaal onder beheer van Home Assistant op mn synology. Nu het volgende in het systeem:

# - Coming Home Notifications
# - Turn Spots on when it gets dark, and someone is home
# - Turn Schemerlampen on when it gets dark, regardless of being home (simulate presence)
# - Turn Schemerlampen on in the morning, on weekdays when someone's home
# - Turn Schemerlampen off, when it gets light
# - Turn all lights off at night, in case it's forgotten

Home automation "weet" wanneer de zon opkomt en ondergaat, en op basis daarvan heb ik triggers gemaakt die de lampen aan en uit zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door gysman11 op 02-10-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 09:20
Is er ook een methode voor dummies om home assistant te installeren? Ik ben tot halverwege de instructies gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Ja... Docker image draaien.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Ernie007 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:11:
Is er ook een methode voor dummies om home assistant te installeren? Ik ben tot halverwege de instructies gekomen...
https://youtu.be/XWPluWcYRMI

Hiermee heb ik het geleerd, het is niet heel moeilijk als je het eenmaal snapt. Ik zou je aanraden om Hass.io https://home-assistant.io/hassio/ te installeren. Hiermee heb je wat minder kennis nodig van linux en de PI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
Ik heb de 213+, die trekt dat niet volgens de specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
Thanks, ik ga ermee aan de slag. Kan je op die manier ook de TRADFRI bridge koppelen aan je TV voor Ambilight en HUE integratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gysman11 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:36:
nee geen last van, gisteren wel een super slecht responsief systeem. Stroom eraf en erop verhielp dat. Eerste keer in een paar weken.

Nu regulier op de ikea site: de kleurenlamp (met AB), de gu10 spot (non spectrum) en de e14 kaars.
http://www.ikea.com/nl/nl...partments/lighting/36812/

Kan iemand mij vertellen waarom die kleurenlamp alleen MET afstandsbediening leverbaar is? Wil er graag twee hebben, maar twee AB's heb ik echt niks aan. Komt ie wellicht ook nog zonder?
Gaat ongetwijfeld wel zonder afstandsbediening komen, maar kan me best voorstellen dat ze inspelen op ‘nieuwe hektar gekocht, laten we er roze lampen in stoppen’ hype 8)7

Overigens wil ik twee setjes voor in de slaapkamer :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 02-10-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
RJ-NL schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:09:
Ik heb gisteren twee GU10 lampen (€6,99) van Ikea gekocht, maar ik krijg deze niet toegevoegd aan mijn Hue Bridge v2. De lampen gaan aan en uit met de wandschakelaar, maar de app vind de lampen niet. Ook met de Hue Lights app voor iOS krijg ik de lampen niet gevonden. Ik had gehoopt dat het koppelen zou lukken zonder Ikea Bridge en afstandbediening. Heeft iemand nog een idee?
Heb ik idd meer gehoord icm Hue. Ik heb ze zelf ook gekocht om ze aan de SmartThings hub te koppelen. Werkte dus ook niet. De eerste Tradfri die niet te koppelen zijn. Ik ga ze morgen omruilen voor de iets duurdere.
Wat me ook niet lukt is om ze te resetten. Geen enkele reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 02-10-2017 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:14
rinkel schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:56:
[...]

Heb ik idd meer gehoord icm Hue. Ik heb ze zelf ook gekocht om ze aan de SmartThings hub te koppelen. Werkte dus ook niet. De eerste Tradfri die niet te koppelen zijn. Ik ga ze morgen omruilen voor de iets duurdere.
Wat me ook niet lukt is om ze te resetten. Geen enkele reactie.
Het is mij inmiddels gelukt om ze te koppelen aan de Hue Bridge. Ik heb de Bridge wat dichterbij geplaatst en gebruikt gemaakt van Lamp Finder voor Windows. De lampen werken nu zoals het zou moeten, maar zijn helaas (nog) niet te bedienen via Apple Homekit. Wel valt het mij op dat van één van de twee lampen één ledje "knippert" als deze is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Toppe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:06:
Zat net vol verlicht in huis, toen ik probeerde de boel uit te zetten was de app leeg en stonden de meeste apparaten onder ‘disconnected devices’

Meer mensen last van?
Regelmatig. Enige dat helpt is een 'Force Stop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
RJ-NL schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:13:
[...]

Het is mij inmiddels gelukt om ze te koppelen aan de Hue Bridge. Ik heb de Bridge wat dichterbij geplaatst en gebruikt gemaakt van Lamp Finder voor Windows. De lampen werken nu zoals het zou moeten, maar zijn helaas (nog) niet te bedienen via Apple Homekit. Wel valt het mij op dat van één van de twee lampen één ledje "knippert" als deze is uitgeschakeld.
Da's iig beter!
Ik ga ze vandaag ruilen, ik krijg ze echt niet gekoppeld. Ik heb ook geprobeerd om ze tegen de ST hub te houden, maar dat hielp helaas dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
rinkel schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:40:
[...]

Da's iig beter!
Ik ga ze vandaag ruilen, ik krijg ze echt niet gekoppeld. Ik heb ook geprobeerd om ze tegen de ST hub te houden, maar dat hielp helaas dus niet.
Ook al geprobeerd de lamp naast de hub te zetten en voordat je gaat zoeken even de stroom van de hub af?

Is er ergens een manual / dummy handleiding van HAS? Domoticz snapte ik wel kon alleen niet wennen aan het systeem vandaar op zoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Doubt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:45:
[...]

Ook al geprobeerd de lamp naast de hub te zetten en voordat je gaat zoeken even de stroom van de hub af?

Is er ergens een manual / dummy handleiding van HAS? Domoticz snapte ik wel kon alleen niet wennen aan het systeem vandaar op zoek naar wat anders.
Ik heb ze idd geprobeerd naast de Hub te houden, geen succes.
Bij ST kun je in de logs zien welke zigbee devices zich proberen aan te melden dmv een catchall. Die kwam gewoon niet voorbij. Ik heb dus het vermoeden dat de lamp niet in koppelmodus stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
rinkel schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:53:
[...]

Ik heb ze idd geprobeerd naast de Hub te houden, geen succes.
Bij ST kun je in de logs zien welke zigbee devices zich proberen aan te melden dmv een catchall. Die kwam gewoon niet voorbij. Ik heb dus het vermoeden dat de lamp niet in koppelmodus stond.
En 6x knipperen ook al geprobeerd? Zo reset hij zich. Welke week zijn ze van? En zijn het de versie's van 6.99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:56
rmc. schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:43:
[...]

Ja, dat werkt prima,
ik heb 3 kaarsvormige E14's op de Hue-bridge (V2) aangemeld via lampfinder.
Heb jij dan ook last vna de lichte geflikker in het donker?
Ik heb trouwens ook de kaarsvormige E14 lampjes

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
QempZoR schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:05:
[...]

Ik wel. Zelf geen last van maar vrouw is bang dat ze kortsluiting maken :+ :o In elke fitting in het huis trouwens dus zal wel in de lamp zelf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:56
Doubt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:08:
[...]

Ik wel. Zelf geen last van maar vrouw is bang dat ze kortsluiting maken :+ :o In elke fitting in het huis trouwens dus zal wel in de lamp zelf zitten.
Ik zit te denken om de E27 en/of evt duurdere E14 te halen om te kijken of die het probleem ook hebben.
Of gebruik je ook andere lampen dan die E14?

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
QempZoR schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:10:
[...]

Ik zit te denken om de E27 en/of evt duurdere E14 te halen om te kijken of die het probleem ook hebben.
Of gebruik je ook andere lampen dan die E14?
Nog niet met deze fittingen. Ik heb ze gekoppeld aan de Hue. En lees wel problemen met andere dan de 6.99 versie's. Heb ook geen Ikea Hub die haal ik wel mocht dit verholpen worden met een update.

Ik heb wel 4x de GU10 van 6.99 die hier geen last van hebben. Die werken net als de E14 super overigens. Eindelijk sfeer in de keuken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Doubt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:57:
[...]

En 6x knipperen ook al geprobeerd? Zo reset hij zich. Welke week zijn ze van? En zijn het de versie's van 6.99?
Ook al geprobeerd. Ik heb deze gisteren gekocht voor idd 6,99.
Ik heb ze net maar omgeruild voor de duurdere koud/warmlicht versie. Koppelen met ST was zo gepiept.
Geen idee wat er met die (goedkopere) dimbare aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:19
gysman11 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:36:

Ze hebben mij verteld dat deze later beschikbaar komen (binnen aanzienbare tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:06:
Zat net vol verlicht in huis, toen ik probeerde de boel uit te zetten was de app leeg en stonden de meeste apparaten onder ‘disconnected devices’

Meer mensen last van?
Even een quote van me zelf.

De frustraties zitten ondertussen vrij hoog, de app reageert gewoon niet tot nauwelijks, moet heel vaak opnieuw de code scannen, verbinding maken duurt erg lang.

Hopelijk komt HomeKit ondersteuning snel anders stap ik over op een Hue HomeBridge... kan ik gewoon alles koppelen van Ikea op de Hue Bridge? :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 03-10-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
QempZoR schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:05:
[...]

Ja, heb ik ook. (iig op de wc)
In eerste instantie niet, het valt me pas op vanaf zondag op maandag nacht. Ik had er hier wel over gelezen en heb naar de lampen staan kijken en had geen benul waar het over ging... maar nu wel.

Of de andere 2 het ook doen weet ik niet, als ik op de badkamer ga staan in het donker en er naar kijk zie ik niks. Ik denk eraan als ik naar bed ga, alleen ben ik 's nachts te duf om er weer aan te denken en te gaan kijken of die ook flikkeren.

Het enige verschil is, is dat de lamp op de wc aan een bewegingsensor gekoppeld is en die andere 2 niet (maar zal er wel niks mee te maken hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmc.
Toppe schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:32:
[...]

De frustraties zitten ondertussen vrij hoog, de app reageert gewoon niet tot nauwelijks, moet heel vaak opnieuw de code scannen, verbinding maken duurt erg lang.

Hopelijk komt HomeKit ondersteuning snel anders stap ik over op een Hue HomeBridge... kan ik gewoon alles koppelen van Ikea op de Hue Bridge? :9~
Tradfri lampen reageren (nog) niet / worden (nog) niet herkend via homekit als ze aangesloten zijn op Hue-Bridge.
Via Hue-app zijn ze wel zichtbaar en te bedienen. (en via Hue-accessoires reageren ze wel)

Het is mij ook niet helemaal duidelijk of inmiddels alle tradfri lampen te koppelen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door rmc. op 03-10-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-08 17:42
Hallo iedereen!,

Ik volg deze topic nou al een tijdje en deze week ga ik dan eindelijk na de ikea toe.
Ik heb nu alleen een vraag, Ik wil graag de GU10 spotjes van 6,99,- Kan ik deze zonder afstandsbediening koppelen aan mijn Philips Hue bridge? En waarbij moet ik op letten bij het kopen van de lampen? Is er een specifiek productiedatum die direct werkt met hue?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:50
SteinGames schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:44:
Hallo iedereen!,

Ik volg deze topic nou al een tijdje en deze week ga ik dan eindelijk na de ikea toe.
Ik heb nu alleen een vraag, Ik wil graag de GU10 spotjes van 6,99,- Kan ik deze zonder afstandsbediening koppelen aan mijn Philips Hue bridge? En waarbij moet ik op letten bij het kopen van de lampen? Is er een specifiek productiedatum die direct werkt met hue?

Alvast bedankt! _/-\o_
De goedkope GU10-spotjes zijn volgens mij allemaal standaard voorzien van recente firmware, wat betekent dat je ze aan je Hue-bridge kunt koppelen. Daar heb je geen hub of afstandsbediening van IKEA voor nodig. Ik heb er inmiddels 16 gekoppeld, allen dezelfde productiecode (1727). Via de standaard Hue-app op de telefoon ging het koppelen niet, maar via Light Finder voor Windows wel. Daar is ook een iOS-app van (maar geen Android). Sommige andere op Hue gerichte apps hebben inmiddels ook de functionaliteit om de lampen te koppelen, maar daar heb ik zo even geen concreet voorbeeld van. Succes! En o ja, het kan nodig zijn om de lampen heel dichtbij de bridge te houden (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
rmc. schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:03:
[...]
Ja, heb ik ook. (iig op de wc)
In eerste instantie niet, het valt me pas op vanaf zondag op maandag nacht. Ik had er hier wel over gelezen en heb naar de lampen staan kijken en had geen benul waar het over ging... maar nu wel.

Of de andere 2 het ook doen weet ik niet, als ik op de badkamer ga staan in het donker en er naar kijk zie ik niks. Ik denk eraan als ik naar bed ga, alleen ben ik 's nachts te duf om er weer aan te denken en te gaan kijken of die ook flikkeren.

Het enige verschil is, is dat de lamp op de wc aan een bewegingsensor gekoppeld is en die andere 2 niet (maar zal er wel niks mee te maken hebben)
Dat is opmerkelijk! Bij mij zijn ze ook gekoppeld aan de Motion Sensor. Ik ga ze is ontkoppelen. Misschien is het wel dat er dan iets van een verbinding blijft openstaan? Want heb het ervoor ook nooit gezien toen ik ze nog niet gekoppeld had aan de Motion Sensor. Daarna wel andere armaturen geprobeerd maar niet ontkoppeld. Het lijkt mij ook stug dat dit standaard is anders zou je er wel meer mensen over horen en zou IKEA er ook wel iets aan doen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
Doubt schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

Dat is opmerkelijk! Bij mij zijn ze ook gekoppeld aan de Motion Sensor. Ik ga ze is ontkoppelen. Misschien is het wel dat er dan iets van een verbinding blijft openstaan? Want heb het ervoor ook nooit gezien toen ik ze nog niet gekoppeld had aan de Motion Sensor. Daarna wel andere armaturen geprobeerd maar niet ontkoppeld. Het lijkt mij ook stug dat dit standaard is anders zou je er wel meer mensen over horen en zou IKEA er ook wel iets aan doen gok ik.
Ik ben benieuwd!
heb vannacht nog 2 keer naar die andere lampen staan kijken, en die doen het echt niet. Terwijl ik het bij die ene lamp al vanaf een afstandje kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
iets vreemds met home assistant (misschien moet ik het in het domitica forum vragen). In home assitant kan ik de kleurtemperatuur aanpassen (net als in de ikea app). Maar sommige lampen laten dat nu ineens niet meer toe. de optie voor die lamp is ineens niet meer beschikbaar in home assistant. In de ikea app werkt het wel nog prima. Iemand ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 08:49
Toppe schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:32:
[...]

Ik heb dit nog nooit gehad eigenlijk... Mijn telefoon connect gewoon met de gateway zonder problemen. Ik denk zelf dat je iOS heb (je avatar) en ik heb dan Android. Wellicht zit er een bugje in de iOS versie? Als ik de app start dan zie ik tussendoor een blauw scherm voorbij schieten, ik ga ervan uit dat dat het 'verbinding maken...'-scherm is, maar heb hem nog nooit mogen aanschouwen omdat hij direct door gaat naar de app.

Ik heb zelf een kleine ergernis. De app controleert of je een WiFi-verbinding heb en zo niet stopt de app direct met werken. Het oranje 'Verbind met WiFi' scherm komt dan tevoorschijn. Maar wat is hier dan vervelend aan? nou... ik heb een VPN-server en daar heb ik voor de bediening van de lampen onderweg niks aan. Ik moet eerst verbonden zijn met welk WiFi-punt dan ook, daarna pas laat de Tradfri app mijn lampen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xFeverr schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Ik heb dit nog nooit gehad eigenlijk... Mijn telefoon connect gewoon met de gateway zonder problemen. Ik denk zelf dat je iOS heb (je avatar) en ik heb dan Android. Wellicht zit er een bugje in de iOS versie? Als ik de app start dan zie ik tussendoor een blauw scherm voorbij schieten, ik ga ervan uit dat dat het 'verbinding maken...'-scherm is, maar heb hem nog nooit mogen aanschouwen omdat hij direct door gaat naar de app.

Ik heb zelf een kleine ergernis. De app controleert of je een WiFi-verbinding heb en zo niet stopt de app direct met werken. Het oranje 'Verbind met WiFi' scherm komt dan tevoorschijn. Maar wat is hier dan vervelend aan? nou... ik heb een VPN-server en daar heb ik voor de bediening van de lampen onderweg niks aan. Ik moet eerst verbonden zijn met welk WiFi-punt dan ook, daarna pas laat de Tradfri app mijn lampen zien.
Inderdaad iOS, maar ook op de iPad en iPhone van mijn vrouw doet hij het slecht. Als ik alles zo lees concludeer ik eigelijk dat de gateway defect is, heb hem al eens hersteld en hij is direct aangesloten op mijn modem, er zit dus geen switch of wat dan ook tussen.

Ik acht de kans heel klein, maar zou het kunnen komen omdat ik een glas lijn heb met een een afgetakte VLAN switch die het internet signaal door stuurt van mijn AirPort extreme? Dit zou het enige kunnen zijn wat eventueel problemen geeft voor zover ik me kan bedanken aangezien Trådfri niet werkt zonder internet verbinding...

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 04-10-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
gysman11 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:43:
iets vreemds met home assistant (misschien moet ik het in het domitica forum vragen). In home assitant kan ik de kleurtemperatuur aanpassen (net als in de ikea app). Maar sommige lampen laten dat nu ineens niet meer toe. de optie voor die lamp is ineens niet meer beschikbaar in home assistant. In de ikea app werkt het wel nog prima. Iemand ook zoiets?
Heb je de lampen in een groep met andere componenten? Anders misschien even de pi en de IKEA gateway herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Toppe schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

Inderdaad iOS, maar ook op de iPad en iPhone van mijn vrouw doet hij het slecht. Als ik alles zo lees concludeer ik eigelijk dat de gateway defect is, heb hem al eens hersteld en hij is direct aangesloten op mijn modem, er zit dus geen switch of wat dan ook tussen.

Ik acht de kans heel klein, maar zou het kunnen komen omdat ik een glas lijn heb met een een afgetakte VLAN switch die het internet signaal door stuurt van mijn AirPort extreme? Dit zou het enige kunnen zijn wat eventueel problemen geeft voor zover ik me kan bedanken aangezien Trådfri niet werkt zonder internet verbinding...
oei :P je hebt echt alles van Apple...

Heb je iemand in een kenniskring die een Android device heeft waarop je het eventueel kan proberen? Zou zonde zijn om je bridge om te ruilen, alles opnieuw aan te sluiten, alles opnieuw te koppelen en er achter kom dat er dan toch een bugje is geslopen in de iOS applicatie die er misschien volgende week niet meer inzit...

Die Airport extreme is je router/switch/accesspoint neem ik aan? en met modem bedoel je de modem/router/switch/accesspoint van je provider? Is de situatie zo dat je gateway op je provider-router/modem zit en de rest op de AirPort? Dat is me nog niet helemaal duidelijk

[ Voor 36% gewijzigd door xFeverr op 04-10-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
Toppe schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

Een stuk terug in het forum werdt dit ook besproken. Probleem is dat er inderdaad een Airport als zijnde wifi Extender of Accesspoint tussen zit. Dit zou je kunnen testen om direct verbinding te maken met het modem als dit mogelijk is.
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:11:
[...]

De oplossing op mijn continue updating probleem heb ik zelf kunnen oplossen.
De Tradfri gateway had ik onlangs aangesloten op powerplug wifi. Dat bleek de oorzaak te zijn. Zojuist heb ik die ertussen uit gehaald en de update was binnen een uur wel gelukt.
Dit was dus andersom. Dan is het logischer dat dit niet werkt. Zelf het probleem wel gehad met mijn Fritzbox. Zodra ik connect naar de extender had ik wel internet en zag mijn apparaten alleen kon niet verbinden met de Bridge van Philips. Die gaf aan "Buitenshuis verbinding". Nu weer 1 netwerk van gemaakt en problemen zijn foetsie 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Doubt op 04-10-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doubt schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Een stuk terug in het forum werdt dit ook besproken. Probleem is dat er inderdaad een Airport als zijnde wifi Extender of Accesspoint tussen zit. Dit zou je kunnen testen om direct verbinding te maken met het modem als dit mogelijk is.

[...]
AirPort extreme is mijn modem, de experiabox heeft geen internet connectie meer vanwege een aparte VLAN switch die het interner signaal naar een andere poort stuurt.

Direct met het modem doe ik dus altijd al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
FreddyFish schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 03:56:
[...]

De goedkope GU10-spotjes zijn volgens mij allemaal standaard voorzien van recente firmware, wat betekent dat je ze aan je Hue-bridge kunt koppelen. Daar heb je geen hub of afstandsbediening van IKEA voor nodig. Ik heb er inmiddels 16 gekoppeld, allen dezelfde productiecode (1727). Via de standaard Hue-app op de telefoon ging het koppelen niet, maar via Light Finder voor Windows wel. Daar is ook een iOS-app van (maar geen Android). Sommige andere op Hue gerichte apps hebben inmiddels ook de functionaliteit om de lampen te koppelen, maar daar heb ik zo even geen concreet voorbeeld van. Succes! En o ja, het kan nodig zijn om de lampen heel dichtbij de bridge te houden (of andersom).
Super bedankt voor je antwoord! O-) Ik ga morgen na de ikea toe en ga 3 GU10 spotjes ophalen... Als dat allemaal goed werkt ga ik er nog meer ophalen om de rest van de kamer ook te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
"Op de Duitse website van Ikea staat HomeKit nu"
Kijk dat is mooi, betekend dat er een nieuwe software update beschikbaar is? Nu nog een kleuren GU10 en E27 versie zonder de dimmer....

Ik ga van het weekend eens naar de IKEA toe

[ Voor 8% gewijzigd door Ernie007 op 04-10-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ernie007 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:16:
[...]

Kijk dat is mooi, betekend dat er een nieuwe software update beschikbaar is? Nu nog een kleuren GU10 en E27 versie zonder de dimmer....

Ik ga van het weekend eens naar de IKEA toe
Nee, ik heb nog geen software update maar het lijkt mij dan niet meer heel lang te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Toppe schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:35:
Iemand al geprobeerd de accessoires van Philips te koppelen op Tradfri?

Op de Duitse website van Ikea staat HomeKit nu ‘ondersteund’ met een app update...

http://www.ikea.com/de/de.../lighting/smart_lighting/
Vrees dat het een foutje is, kan me niet voorstellen dat Homekit doormiddel van alleen app update aangezet wordt, tenzij de Bridge al een veel langere tijd Homekit support ingebouwd heeft en alleen het linken/syncen via de App nu mogelijkt wordt gemaakt.....

We zullen zien of het idd na updaten app gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1971 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:24:
[...]

Vrees dat het een foutje is, kan me niet voorstellen dat Homekit doormiddel van alleen app update aangezet wordt, tenzij de Bridge al een veel langere tijd Homekit support ingebouwd heeft en alleen het linken/syncen via de App nu mogelijkt wordt gemaakt.....

We zullen zien of het idd na updaten app gaat werken.
Kan me een foutje bijna niet voorstellen... en hoe zouden ze het anders willen gaan uitrollen?

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 04-10-2017 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:26:
[...]

Hoe zouden ze het anders willen gaan activeren? HomeKit is veel gevraagd en van die retouren gaan ze niet vrolijk worden
Home kit en Alexa support wordt waarschijnlijk geactiveerd door de hub te updaten. IKEA heeft al een tijd geleden aangegeven dat ze het gingen ondersteunen vanaf begin oktober. Eind oktober komt Google Home support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SPX420 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Home kit en Alexa support wordt waarschijnlijk geactiveerd door de hub te updaten. IKEA heeft al een tijd geleden aangegeven dat ze het gingen ondersteunen vanaf begin oktober. Eind oktober komt Google Home support.
Update van de hub is logisch, al kan je de lampen ook niet bedienen via een Hue bridge, dus ook een update van de lampen zal nodig zijn?

Al met al is Ikea erg terughoudend met betrekking tot Trådfri informatie

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 04-10-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
Update van de hub is logisch, al kan je de lampen ook niet bedienen via een Hue bridge, dus ook een update van de lampen zal nodig zijn?
Bij Philips hebben ze een heel nieuwe hub uitgebracht. Benieuwd of dat bij IKEA ook gebeurt of dat er alleen software dient te worden geupdate.

Neem aan dat mensen met een HUE bridge de lampen niet kunnen updaten zonder de IKEA bridge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Ernie007 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:34:
[...]

Bij Philips hebben ze een heel nieuwe hub uitgebracht. Benieuwd of dat bij IKEA ook gebeurt of dat er alleen software dient te worden geupdate.

Neem aan dat mensen met een HUE bridge de lampen niet kunnen updaten zonder de IKEA bridge...
Gebeurt niet bij IKEA. De hardware is al geschikt, het wordt beschikbaar via een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit lijkt mij logisch, Ikea heeft al vrij snel geroepen dat ze HomeKit gaan ondersteunen, als je daarvoor een nieuwe gateway moet kopen dan gaat Ikea heel veel retourtjes krijgen denk ik...

Ben alleen benieuwd hoe Ikea het probleem met de HomeKit codes wilt oplossen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
Iemand enig idee of de TRADFRI Bridge dan ook kan worden gekoppeld met Ambilight in AndroidTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Denk het niet. Ambilight is een product van Philips en hue is een product van Philips. Die praten hoogstwaarschijnlijk met een eigen API met elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Toppe schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:26:
[...]

Kan me een foutje bijna niet voorstellen... en hoe zouden ze het anders willen gaan uitrollen?
Is anders niet de eerste keer dat ze onterecht Homekit support aankondigen en dan weer terug moeten nemen omdat het om alleen een lamp update ging......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké ik heb weer een mooie:(

Situatie: 4x GU10 a €6,99 in de keuken aangesloten die aangesloten zijn op wisselschakelaar. Al meerdere avonden dat ik de lampen wel via de app aan kan zetten maar er gebeurt niets, ik moet fysiek een schakelaar omzetten voordat er wat gebeurt.

Eerste reactie: de vrouw des huizes schakelt de lampen uit via de schakelaar... dit is dus niet het geval.

Vandaag soort gelijk iets. De buitenlamp (bewegingssensor uitgeschakeld) zit op een standaard aan of uit schakelaar.

Lamp schakelt ‘s avonds om 22:00 aan en schakelt om 06:00 weer uit, dit is ook netjes gebeurd. Kijk net in de app, buitenlamp achter is 14 uur geleden voor het laatst gezien. Ik proberen aan te zetten, er gebeurt niets, tot ik ook hier fysiek de schakelaar om zet, lamp gaat direct aan en is ook weer te bedienen vanuit de app.

De schakelaars gaan dus fysiek nooit uit, dit heb ik gecontroleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Toppe schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:10:
Al meerdere avonden dat ik de lampen wel via de app aan kan zetten maar er gebeurt niets, ik moet fysiek een schakelaar omzetten voordat er wat gebeurt.
Ik denk dat de lampen af en toe hun connectie met de hub verliezen. Bij Ikea lampen valt dat niet op, maar ik had een Osram kleurenlamp aangesloten op de Ikea hub en die sprong af en toe spontaan op wit.
xFeverr schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:39:
Denk het niet. Ambilight is een product van Philips en hue is een product van Philips. Die praten hoogstwaarschijnlijk met een eigen API met elkaar
De lampen worden gemaakt door Philips Lighting BV, een Nederlands bedrijf met hoofdkantoor op de High Tech Campus in Eindhoven.

Televisies waar de merknaam "Philips" op staat, worden gemaakt door het Chinese bedrijf TP Vision. Het hoofdkantoor van TP Vision staat in Amsterdam en heeft toevalligerwijs hetzelfde adres als bijvoorbeeld het Amsterdamse kantoor van Osram, een ander merk dat smart lampen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Doubt schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:52:
Tussen heel zacht in de App en uit zit een groot gat. Het flikkeren is ook blauwachtig. Lijkt meer op lichte vonkjes. Hopelijk zal het dat niet zijn :+

En lekstroom zou in theorie kunnen. Lijkt meer op een soort inductie wat opgewekt wordt want met korter snoer is het toch minder lijkt het.
Ik heb 4 GU10's en bij eentje (die naar de muur gericht is) viel het me nu ook op. Ik heb een filmpje gemaakt:

YouTube: Tradfri GU10 knippert

Is dit hetzelfde vonken / flicker / knipperen als wat jij ziet?

Bij mijn lamp lijkt het of ze de ontlaad-weerstand vergeten zijn, over de condensator die de spanning van de leds moet afvlakken. In praktisch alle ledlampen die bigclivedotcom opensloopt, zie je dat zelfs de allercheapste fabrikant die er gewoon in zet. Het gaat om een kostprijsverhoging van een fractie van een cent.

NB: het blauw op de achtergrond van het filmpje komt niet van de Ikea lamp, maar van de Osram lamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

Binnenkort ga ik ook maar even het een en ander bij de Ikea halen ;)

Zit nu even te kijken, maar wat zou ik het gaaf vinden als ze hun Lunnom-lijn ook met dezelfde technologie zouden voorzien als de Tradfri _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/gb/en/images/products/lunnom-led-bulb-e27-400-lumen-dimmable-globe-brown-clear-glass__0507528_pe635145_s4.jpg

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
aawe mwan schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:23:
[...]

Ik denk dat de lampen af en toe hun connectie met de hub verliezen. Bij Ikea lampen valt dat niet op, maar ik had een Osram kleurenlamp aangesloten op de Ikea hub en die sprong af en toe spontaan op wit.

[...]

De lampen worden gemaakt door Philips Lighting BV, een Nederlands bedrijf met hoofdkantoor op de High Tech Campus in Eindhoven.

Televisies waar de merknaam "Philips" op staat, worden gemaakt door het Chinese bedrijf TP Vision. Het hoofdkantoor van TP Vision staat in Amsterdam en heeft toevalligerwijs hetzelfde adres als bijvoorbeeld het Amsterdamse kantoor van Osram, een ander merk dat smart lampen maakt.
Vergis je niet in de historische verwevenheid van beide bedrijven. Tot voorkort en misschien nog steeds wel, wordt/werd de gebruikersdata van beide productgroepen opgeslagen in dezelfde database. Philips Lighting BV zit trouwens op de Boschdijk. Philips Lighting NV zit wel in HTC45. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
iMars schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:39:
Binnenkort ga ik ook maar even het een en ander bij de Ikea halen ;)

Zit nu even te kijken, maar wat zou ik het gaaf vinden als ze hun Lunnom-lijn ook met dezelfde technologie zouden voorzien als de Tradfri _/-\o_

[afbeelding]
Ik zit eigenlijk te wachten op de flexibele ledstrip, maar dan met kleurtemperatuur.
Ik heb deze nu op een zwave stekker aangesloten. Beetje aan de felle kant (afgeknipt op 3m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Maar is er nu iemand die weet of dat flikkeren voor alle lampen geldt? Ik heb het dus bij de goedkope E14 lamp van 7 euro. Als je dat lampje bij je bed hebt staan is het behoorlijk irritant. Je kan er echt niet van slapen. De flikkering is continu en niet af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb net het filmpje bekeken en bij mij al het licht uitgedaan.
Ik zie het niet.
Ik heb de gu10 400lm met kleurtemp, de duurdere variant dus (goedkope werkt niet met ST)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Exact schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 22:30:
Na wat zoekwerk heb ik een aantal nieuwe producten gevonden die nog niet gereleased zijn maar die IKEA al wel (intern) aan het testen is:
  • TRADFRI-control-outlet
  • TRADFRI-onoff-shortcut-control
  • TRADFRI-transformer
Ik kan ze redelijk linken aan de afbeeldingen die ik eerder hier heb gepost. De control outlet is de "power plug". En de on off is de "wall switch". De transformer kan ik nergens aan linken maar ik heb het vermoeden dat het om de transformer van de FLOALT LED light panel.
...
Zou het kunnen dat de Transformer die je niet kan linken een smart versie is van de huidige 'Ansluta' led transformatoren? Zou wel wat leuke opties geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:26:
[...]

Ik zit eigenlijk te wachten op de flexibele ledstrip, maar dan met kleurtemperatuur.
Ik heb deze nu op een zwave stekker aangesloten. Beetje aan de felle kant (afgeknipt op 3m)
True, de lunnom kan ook op een zwave module. Maar zo’n module is duurde dan een tradfri ledlamp. Een Tradfri lamp, met de looks van een Lunnom, dat zou ideaal zijn. Én geen enkele lampenmerk heeft zoiets (volgens mij). Zijn ze de eerste. Denk dat het wel goed zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
Diego27 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:46:
Maar is er nu iemand die weet of dat flikkeren voor alle lampen geldt? Ik heb het dus bij de goedkope E14 lamp van 7 euro. Als je dat lampje bij je bed hebt staan is het behoorlijk irritant. Je kan er echt niet van slapen. De flikkering is continu en niet af en toe.
Heb jij ook dat de hele contour van de lamp oplicht tijdens het flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
aawe mwan schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:25:
[...]

Ik heb 4 GU10's en bij eentje (die naar de muur gericht is) viel het me nu ook op. Ik heb een filmpje gemaakt:

Ja nondej*.... gekeken en ik heb het ook. Overigens ook niet op alle lampjes volgens mij (ik heb er negen, en volgens mij zag ik het bij 3). Wat nu?? Moet ik ze terugbrengen? Of is dit "producteigenschap"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
aawe mwan schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:25:
[...]

Bij mijn lamp lijkt het of ze de ontlaad-weerstand vergeten zijn, over de condensator die de spanning van de leds moet afvlakken. In praktisch alle ledlampen die bigclivedotcom opensloopt, zie je dat zelfs de allercheapste fabrikant die er gewoon in zet. Het gaat om een kostprijsverhoging van een fractie van een cent.

NB: het blauw op de achtergrond van het filmpje komt niet van de Ikea lamp, maar van de Osram lamp.
Exact dit. Alleen niet bij mijn GU10's maar bij de E14 versie's. Het lijkt erop als ik zo alle berichten langs loop dat alleen de witte goedkopere versie's er last van hebben. Ik heb nog niemand gelezen / gehoord met een in kleur / wittint verstelbare lamp die er last van heeft. Voor de duidelijkheidheid: Kan iedereen die er last van heeft onderstaande vragen beantwoorden?

Welke versie lamp heb je (Fitting / Prijs):
Welke software versie heeft je lamp:
Doen alle lampen het:
Zijn er schakelaars verbonden aan de lamp:
Zijn er bewegingssensoren gekoppeld aan de lamp:
Is de lamp gekoppeld aan de Hue of Ikea bridge:

Dan geldt voor mij:
Welke versie lamp heb je (Fitting / Prijs): E14 / 6.99
Welke software versie heeft je lamp: 1.2.214
Doen alle lampen het: Nee bij 2 gezien. GU10 doen het niet
Zijn er schakelaars verbonden aan de lamp: Nee
Zijn er bewegingssensoren gekoppeld aan de lamp: Ja
Is de lamp gekoppeld aan de Hue of Ikea bridge: Hue

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
Is dat flikkeren i.c.m de Tradfri hub of met een HUE hub? Zo aan dat filmpje te zien is het idd geen success voor in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
tradfri hub bij mij. en het is bij mij in de woonkamer, dus qua licht geen issue. Maar is dit "goed"/ok voor de lampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:38
Hier ook de flikkering, er irritant, met name omdat ze op het nachtkastje staan. Ik dacht eerst dat ik een berichtje op mij telefoon binnen kreeg, zo erg knippert de lamp.

Welke versie lamp heb je (Fitting / Prijs): E14 volgens mij die van 6.99 maar gekocht in set met dimmer
Welke software versie heeft je lamp: 1.2.214
Doen alle lampen het: Tot nu toe alleen op die e14s gezien, ik heb ook de wit spectrum e14s maar die moet ik nog controleren.
Zijn er schakelaars verbonden aan de lamp: Tradfri dimmers
Zijn er bewegingssensoren gekoppeld aan de lamp: Nee
Is de lamp gekoppeld aan de Hue of Ikea bridge: Ikea Bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
Nergens last van hier maar ik gebruik (nog) geen ikea bridge.
Geen idee hoe ik de firmware van de lampen kan controleren. Ik neem aan dat ik daar de bridge voor nodig heb.

Als ik deze reacties zie lijkt het mij dat de bridge wellicht de oorzaak is van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:32
SPX420 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:02:
[...]

Zou het kunnen dat de Transformer die je niet kan linken een smart versie is van de huidige 'Ansluta' led transformatoren? Zou wel wat leuke opties geven...
Misschien wel aangezien je de FLOALT, JORMLIEN en SURTE kan combineren met ANSLUTA.
De verbinding tussen de remote en FLOALT, JORMLIEN of SURTE wordt overigens wel tot stand gebracht via de transformator. Dus dat is wel een logische verklaring.

Maar of ANSLUTA volledige Tradfri support krijgt weet ik niet. Opvallend is wel dat de afstandsbediening van ANSLUTA een frequentiebereik heeft van 2400 MHz ~ 2483,5 MHz. Vroeger was dit 433MHz(?).

Via de website van IKEA
JORMLIEN:
Incl. eenvoudig te bedienen afstandsbediening TRÅDFRI en een transformator.
Te completeren met het ANSLUTA aansluitsnoer, wordt apart verkocht.
Te completeren met het ANSLUTA verbindingssnoer (wordt apart verkocht), als je meer led-lichtdeuren wilt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Exact schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Misschien wel aangezien je de FLOALT, JORMLIEN en SURTE kan combineren met ANSLUTA.
De verbinding tussen de remote en FLOALT, JORMLIEN of SURTE wordt overigens wel tot stand gebracht via de transformator. Dus dat is wel een logische verklaring.

Maar of ANSLUTA volledige Tradfri support krijgt weet ik niet. Opvallend is wel dat de afstandsbediening van ANSLUTA een frequentiebereik heeft van 2400 MHz ~ 2483,5 MHz. Vroeger was dit 433MHz(?).

Via de website van IKEA

[...]
Iemand die een Floalt en een bijpassende ledstrip heeft en dit wilt proberen? Ik heb wel een Floalt maar geen ledstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
Gisteren 3 GU10 (1727) spotjes van 6,99,- opgehaald bij de IKEA. Gekoppeld via Lampfinder aan mijn Philips Hue bridge (v2) Werkt perfect! Hue gekoppeld aan Home-Assistant op een RPI, HomeBridge erop geïnstalleerd en klaar. Ik lees dat mensen hier last hebben van een knipperend lampje in de spots. Ik heb dat bij die van mij nog niet gezien, Ik zal er vanavond nog eens een keer na kijken. Ik ben van plan om te gaan kijken of ik dit via Domoticz kan draaien aangezien ik daar een dashboard (Dashticz) op heb staan. Welke Tradfri lampen werken op dit moment nog meer out of the box met de Philips Hue bridge? Ik ben bang dat ik ben aangestoken met het virus en dat binnenkort alle lampen via de Hue gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
iMars schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:38:
[...]

True, de lunnom kan ook op een zwave module. Maar zo’n module is duurde dan een tradfri ledlamp. Een Tradfri lamp, met de looks van een Lunnom, dat zou ideaal zijn. Én geen enkele lampenmerk heeft zoiets (volgens mij). Zijn ze de eerste. Denk dat het wel goed zal lopen.
Als je de Philips Hue dicussie volgt, dan zijn daar al een aantal mensen die de LivingWhites Power PLug hier voor hebben omgebouwd 8)

Maar idd als Ikea dit als een zelfstandig product gaat uit brengen, dan is er zeker een markt voor. Ik hoop het zo :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zucht, nu herkent de Gateway een dimmer en bewegingsmelder niet meer :( iemand enig idee? Heb de gateway nog niet opnieuw opgestart, laatste keer ging dit niet lekker en was de gateway alles kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
SteinGames schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:38:
Gisteren 3 GU10 (1727) spotjes van 6,99,- opgehaald bij de IKEA. Gekoppeld via Lampfinder aan mijn Philips Hue bridge (v2) Werkt perfect! Hue gekoppeld aan Home-Assistant op een RPI, HomeBridge erop geïnstalleerd en klaar. Ik lees dat mensen hier last hebben van een knipperend lampje in de spots. Ik heb dat bij die van mij nog niet gezien, Ik zal er vanavond nog eens een keer na kijken. Ik ben van plan om te gaan kijken of ik dit via Domoticz kan draaien aangezien ik daar een dashboard (Dashticz) op heb staan. Welke Tradfri lampen werken op dit moment nog meer out of the box met de Philips Hue bridge? Ik ben bang dat ik ben aangestoken met het virus en dat binnenkort alle lampen via de Hue gaan ;)
De versie's van 6,99 zowiezo. De rest is erg afhankelijk van de software. Lees regelmatig dat het niet werkt en eerst moeten updaten terwijl productie datum aangeeft dat hij nieuwer is als de 6.99 versie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Naaice. Na de update heb ik nu de Ikea lampen succesvol aan de HUE app kunnen toevoegen. Middels de Lampfinder software voor Windows is het een eitje en hoef je de hub niet op 5cm van de lamp te houden. Nu lag de hub 2 meter verder en werkte het toevoegen alsnog.

Ik kreeg alleen wel een melding in de hue app bij het updaten dat hij de Ikea lampen niet kan toevoegen aan de Apple Homekit. Ook werkt de Ikea remote nu niet meer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
rimave schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:30:
Naaice. Na de update heb ik nu de Ikea lampen succesvol aan de HUE app kunnen toevoegen. Middels de Lampfinder software voor Windows is het een eitje en hoef je de hub niet op 5cm van de lamp te houden. Nu lag de hub 2 meter verder en werkte het toevoegen alsnog.

Ik kreeg alleen wel een melding in de hue app bij het updaten dat hij de Ikea lampen niet kan toevoegen aan de Apple Homekit. Ook werkt de Ikea remote nu niet meer.
Klopt, Hue support geen lampen van externe partijen. Als je homekit zou willen dan zou je dat via een andere weg moeten draaien.
Apple HomeKit, as you may know, is not governed by Zigbee Light Link interoperability and is intended to only work with Apple HomeKit certified products, which includes the Philips Hue Bridge and lights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
SteinGames schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Klopt, Hue support geen lampen van externe partijen. Als je homekit zou willen dan zou je dat via een andere weg moeten draaien.

[...]
Och, vindt het al lang fijn dat de lampen werken in de Hue app zodat ze buitenshuis ook bedienbaaar zijn.
Homekit gebruik ik verder toch niet. Ja, soms is het geinig om Siri de lampen uit te laten zetten. Daarvoor heb ik mijn huis wel 'boomhut' moeten noemen anders snapt ze het niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
Geldt dit ook als de TRADFRI ook werken met Homekit (na een update later deze maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Toppe schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:39:
https://tendoeschate.info/s/n7w0pAwxBBHSdGW

Links is oude firmware, rechts nieuwe (En dus Hue geschikt)
Hoe kan je dat aan de buitenkant zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevmeistert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 00:18
Waaraan kun je dat zien dan? Ik zie alleen een verschil in het logo 'oogje met halve cirkel eromheen'.
Pagina: 1 ... 10 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)