C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
De gateway eens naar fabrieksinstellingen herstellen?CptMorgan schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:35:
Ik krijg het hier thuis met geen mogelijkheid voor elkaar om via de (Android) app contact te maken met mijn Tradfri gateway. Tradfri is bedraad aangesloten. Ik zie in DHCP ook netjes een IP adres. Deze heb ik inmiddels een static IP gegeven vanuit de console (EdgeRouter). Maar helaas weigert hij te connecten, ook als ik handmatig het IP adres invoer en de QR code scan, doet hij niets.
Is er hier iemand bekend met dit probleem?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Vrees dat het dan nog steeds niet via Philips Hue bridge gaat werken, of Apple (en Philips) moet zijn policy hebben aangepast, dan is er wellicht nog hoop.....Ernie007 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:33:
[...]
Geldt dit ook als de TRADFRI ook werken met Homekit (na een update later deze maand)
Kan ik de Tradfri motion sensor koppelen aan de HUE (v1) bridge?
Nee dit kan nog niet. Heb ook geen idee of Philips dit ooit beschikbaar gaat maken. Ze verkopen liever hun eigen remote en sensor.Sahi_NL schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:49:
Volgens mij heb ik het hele topic doorzocht, maar heb geen antwoord kunnen vinden:
Kan ik de Tradfri motion sensor koppelen aan de HUE (v1) bridge?
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Wellicht een domme opmerking, maar zit er geen wanddimmer tussen? Dan flippen smartlampen/leds nogal.Kevmeistert schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:24:
Ik heb hier overigens ook een GU10 van €6,99 die knippert in de 'uit-stand'.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nee ook bij een wip doen ze het...Kecin schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 03:04:
[...]
Wellicht een domme opmerking, maar zit er geen wanddimmer tussen? Dan flippen smartlampen/leds nogal.
Lijkt mij gewoon totaal random...
Koppelen was geen probleem, de Ikea hub herkent hem netjes als een kleurenlamp. Maar de kleurenpresets die de Ikea app biedt, geeft de Philips lamp vrijwel hetzelfde weer als de Ikea lamp: ook met de Gen3 lamp zijn de twee blauwe presets eigenlijk paars en is de groene preset veel te geel.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Je hebt altijd een remote nodig om de lampen te koppelen aan de hub.emnich schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:51:
Een domme vraag misschien. Ik heb een gateway en lampen gehaald bij de Ikea en wil deze gaan bedienen via Home Assistant. Ik heb alleen geen knop/dimmer gehaald maar nu kan ik de lampen niet zien? Heb je altijd een knop er bij nodig?
Voor mij geldt hetzelde:Doubt schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:37:
[...]
Exact dit. Alleen niet bij mijn GU10's maar bij de E14 versie's. Het lijkt erop als ik zo alle berichten langs loop dat alleen de witte goedkopere versie's er last van hebben. Ik heb nog niemand gelezen / gehoord met een in kleur / wittint verstelbare lamp die er last van heeft. Voor de duidelijkheidheid: Kan iedereen die er last van heeft onderstaande vragen beantwoorden?
Welke versie lamp heb je (Fitting / Prijs):
Welke software versie heeft je lamp:
Doen alle lampen het:
Zijn er schakelaars verbonden aan de lamp:
Zijn er bewegingssensoren gekoppeld aan de lamp:
Is de lamp gekoppeld aan de Hue of Ikea bridge:
Dan geldt voor mij:
Welke versie lamp heb je (Fitting / Prijs): E14 / 6.99
Welke software versie heeft je lamp: 1.2.214
Doen alle lampen het: Nee bij 2 gezien. GU10 doen het niet
Zijn er schakelaars verbonden aan de lamp: Nee
Zijn er bewegingssensoren gekoppeld aan de lamp: Ja
Is de lamp gekoppeld aan de Hue of Ikea bridge: Hue
Ik ben benieuwd.
Welke versie lamp heb je (Fitting / Prijs): E14 / 6.99 / kaars model
Doen alle lampen het: Nee bij 1 van de 3 gezien.
Ik heb het idee dat die lamp alleen ’s nacht knippert, nu zie ik het niet. instelling bewegingssensor “nachtlampje"
............ of?Toppe schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:03:
Ik heb hier 4 GU10 spotjes, allemaal aangesloten op 1 schakelaar en slechts 1 van die knippert (1 LED licht af en toe op). De eerste die ik heb aangemeld in de groep en ook zit hier de minste afstand naar de gateway tussen.
Lijkt mij gewoon totaal random...
bij mij is het ook de lamp die als eerste aangemeld is, en heeft ook de minste afstand tot de bridge.
Dat is best bijzonder. Als ik t niet vergeet zal ik ze eens onderling verwisselen, kijken of dat iets veranderdrmc. schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:57:
[...]
Voor mij geldt hetzelde:
Welke versie lamp heb je (Fitting / Prijs): E14 / 6.99 / kaars model
Doen alle lampen het: Nee bij 1 van de 3 gezien.
Ik heb het idee dat die lamp alleen ’s nacht knippert, nu zie ik het niet. instelling bewegingssensor “nachtlampje"
[...]
............ of?
bij mij is het ook de lamp die als eerste aangemeld is, en heeft ook de minste afstand tot de bridge.
ANSLUTA onthoudt de status van de lamp op het moment dat je de stekker er uit haalt, als je dus Elgato Eve slimme stekker zou halen dan kan je die er gewoon tussen zetten. Je kan dan alleen niet de eventuele programma's selecteren.Exact schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:11:
[...]
Misschien wel aangezien je de FLOALT, JORMLIEN en SURTE kan combineren met ANSLUTA.
De verbinding tussen de remote en FLOALT, JORMLIEN of SURTE wordt overigens wel tot stand gebracht via de transformator. Dus dat is wel een logische verklaring.
Maar of ANSLUTA volledige Tradfri support krijgt weet ik niet. Opvallend is wel dat de afstandsbediening van ANSLUTA een frequentiebereik heeft van 2400 MHz ~ 2483,5 MHz. Vroeger was dit 433MHz(?).
Via de website van IKEA
[...]
Ik heb vrij impulsief 3 van deze spotjes gekocht omdat ze feller zijn dan Philips GU10 spotjes, en verwachtte na het lezen van dit topic dit zonder lamp-update te kunnen doen. Bij het zoeken naar lampen met de app gebeurt er niet veel. Bij het zoeken naar lampen met Lampfinder gaan ze knipperen, maar zie ik ze niet als lamp verschijnen.
Moet ik de lampen nog dichter bij de bridge zien te krijgen? Ze liggen nu op 2m afstand, kleiner wordt nogal lastig gezien de lengte van netwerkkabels die ik in huis heb, en gezien de spots enkel in het plafond kunnen gemonteerd worden
Android developer & dürüm-liefhebber
Nee. Gewoon een simpele aan/uit schakelaar.Kecin schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 03:04:
[...]
Wellicht een domme opmerking, maar zit er geen wanddimmer tussen? Dan flippen smartlampen/leds nogal.
Ben benieuwd!Toppe schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:03:
[...]
Dat is best bijzonder. Als ik t niet vergeet zal ik ze eens onderling verwisselen, kijken of dat iets veranderd
nee niet per cé een ikea bridge nodig.Mavamaarten schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:51:
Heb je om GU10 spots (HG1724) te koppelen aan een Hue v2 bridge nu wel of geen Ikea bridge nodig?
Ik heb vrij impulsief 3 van deze spotjes gekocht omdat ze feller zijn dan Philips GU10 spotjes, en verwachtte na het lezen van dit topic dit zonder lamp-update te kunnen doen. Bij het zoeken naar lampen met de app gebeurt er niet veel. Bij het zoeken naar lampen met Lampfinder gaan ze knipperen, maar zie ik ze niet als lamp verschijnen.
Moet ik de lampen nog dichter bij de bridge zien te krijgen? Ze liggen nu op 2m afstand, kleiner wordt nogal lastig gezien de lengte van netwerkkabels die ik in huis heb, en gezien de spots enkel in het plafond kunnen gemonteerd worden
nadat de lampen knipperen duurde het bij mij nog zeker 1 á 1,5 minuut voordat de lamp in lightfinder verscheen (wel de hele tijd de bridge dichtbij houden)
ik heb mn netwerkkabel verlengd via de ethernetpoort van een sonos speaker (

[ Voor 10% gewijzigd door rmc. op 07-10-2017 16:47 ]
Hmmm. Ik heb ondertussen de bridge met Powerline adapters tot recht tegen de lamp kunnen krijgen, maar ik krijg de spot niet gekoppeld. Steeds de volgende melding:rmc. schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:46:
[...]
Ben benieuwd!
[...]
nee niet per cé een ikea bridge nodig.
nadat de lampen knipperen duurde het bij mij nog zeker 1 á 1,5 minuut voordat de lamp in lightfinder verscheen (wel de hele tijd de bridge dichtbij houden)
ik heb mn netwerkkabel verlengd via de ethernetpoort van een sonos speaker () om de bridge dichter bij de lamp te krijgen

Heb echt al vanalles geprobeerd: 6x aan-uit om ze te resetten, lamp aan en uit zetten voor het koppelen, tijdens het zoeken met lightfinder, ...
Het valt me op dat wanneer je de remote koppelt aan een lamp, de lamp wel knippert zoals met de bridge, maar op het einde nog 1x flitst om aan te geven dat het koppelen gelukt is. Dat gebeurt met de bridge niet.
Ik denk dat ik nogmaals een tripje IKEA ga doen om een ikea bridge te halen. Dat ik die dan terug moet brengen is hun eigen schuld, hadden ze de lampen maar moeten uitbrengen met de goede firmware
Heb je ook je bridge uit het stopcontact gehad? en opnieuw opgestartMavamaarten schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:53:
[...]
Hmmm. Ik heb ondertussen de bridge met Powerline adapters tot recht tegen de lamp kunnen krijgen, maar ik krijg de spot niet gekoppeld. Steeds de volgende melding:
[afbeelding]
Heb echt al vanalles geprobeerd: 6x aan-uit om ze te resetten, lamp aan en uit zetten voor het koppelen, tijdens het zoeken met lightfinder, ...
Het valt me op dat wanneer je de remote koppelt aan een lamp, de lamp wel knippert zoals met de bridge, maar op het einde nog 1x flitst om aan te geven dat het koppelen gelukt is. Dat gebeurt met de bridge niet.
Ik denk dat ik nogmaals een tripje IKEA ga doen om een ikea bridge te halen. Dat ik die dan terug moet brengen is hun eigen schuld, hadden ze de lampen maar moeten uitbrengen met de goede firmware
Hm. Ondertussen is dat wel 3x gebeurd maar zal dat ook nog eens proberen. En anders is het wel duidelijk dat de 1724 spotjes wél een update nodig hebben.rmc. schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:58:
[...]
Heb je ook je bridge uit het stopcontact gehad? en opnieuw opgestart
die datum is meen ik tricky. 1726/1727 doen het wel.Mavamaarten schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:00:
[...]
Hm. Ondertussen is dat wel 3x gebeurd maar zal dat ook nog eens proberen. En anders is het wel duidelijk dat de 1724 spotjes wél een update nodig hebben.
dan zal het waarschijnlijk wel in de software-versie zitten
Dat zou op te lossen zijn met een Zigbee inbouwswitch, vergelijkbaar met de "Aqara Wall Switch" van Xiaomi. Als je de bestaande muurschakelaar vervangt door zo'n inbouwswitch, dan kan je de oude lamp aan en uitzetten via die schakelaar, maar ook via Zigbee.iMars schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:39:
Binnenkort ga ik ook maar even het een en ander bij de Ikea halen![]()
Zit nu even te kijken, maar wat zou ik het gaaf vinden als ze hun Lunnom-lijn ook met dezelfde technologie zouden voorzien als de Tradfri
Ik kan je helaas geen switches noemen die compatible zijn met Trådfri:
nog niemand heeft uitgeprobeerd welke werken en welke niet.
[ Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 08-10-2017 07:17 ]
Ik kom ook niet verder dan die melding. Zelfde dingen ook al geprobeerd; bridge paar keer gereset, lamp gereset (6x uit/aan waarna hij 1 keer kort knippert) Zigbee naar kanaal 25 gezet.Mavamaarten schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:53:
[...]
Hmmm. Ik heb ondertussen de bridge met Powerline adapters tot recht tegen de lamp kunnen krijgen, maar ik krijg de spot niet gekoppeld. Steeds de volgende melding:
[afbeelding]
Als hij gaat zoeken dimt de lamp en begint te pulseren. Na +/- 30 sec gaat hij weer naar volle sterkte. Meer gebeurt er niet
Een zo'n lamp (E27 kleurtemperatuur) gehaald om eens te testen, maar helaas...
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Ik had ook een E14 'kaars' (wit/2700K) die in uit-stand toch knipperde. Daarnaast maakte hij dan een soort brommend geluid. Gisteren heb hem teruggebracht naar IKEA. Het probleem was bij de klantenservice onbekend.
Vervolgens de winkel in om een nieuwe te kopen maar.... ze waren sinds donderdag allemaal uit het schap gehaald omdat er wellicht een probleem mee zou zijn...
Ben benieuwd of ze er een officieel bericht aan gaan weiden...Harm321 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:55:
[...]
Ik had ook een E14 'kaars' (wit/2700K) die in uit-stand toch knipperde. Daarnaast maakte hij dan een soort brommend geluid. Gisteren heb hem teruggebracht naar IKEA. Het probleem was bij de klantenservice onbekend.
Vervolgens de winkel in om een nieuwe te kopen maar.... ze waren sinds donderdag allemaal uit het schap gehaald omdat er wellicht een probleem mee zou zijn...
In het Duits wat plannen voor nieuwe producten van IKEA Augustus 2018 losse RGB lampen, e14 en e27.
April 2018 komen de Tradfri stekkers.
Tevens geeft IKEA aan dat de update voor Homekit/Alexa/Google vertraagd is en dat ze druk zijn met testen....
[ Voor 18% gewijzigd door SPX420 op 08-10-2017 01:57 ]
Dat komt overeen wat ik gisteren in IKEA Amersfoort hoorde. Daar werd ook verteld dat de RFG lamp nog niet met de eigen TRADFRI bridge kan worden verbonden. Klopt dit?In het Duits wat plannen voor nieuwe producten van IKEA Augustus 2018 losse RGB lampen, e14 en e27.
Dat klopt niet, dat kan gewoon namelijk.Ernie007 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 08:10:
[...]
Dat komt overeen wat ik gisteren in IKEA Amersfoort hoorde. Daar werd ook verteld dat de RFG lamp nog niet met de eigen TRADFRI bridge kan worden verbonden. Klopt dit?
In Groningen wisten ze dit al te vertellen, alles is op papier rond met Apple en de update staat in feite al klaar, het is alleen wachten op ‘groen licht’, zal Apple hier dan nog een aandeel in hebben?SPX420 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 01:50:
http://www.ikea-unternehm...teuern#comment-3553104716
In het Duits wat plannen voor nieuwe producten van IKEA Augustus 2018 losse RGB lampen, e14 en e27.
April 2018 komen de Tradfri stekkers.
Tevens geeft IKEA aan dat de update voor Homekit/Alexa/Google vertraagd is en dat ze druk zijn met testen....
Iemand stelde de volgende vraag:
Dit gaat voornamelijk over de RGB strip en een E14 RGB versie en een E27 zonder afstandsbediening.Hallo,
da ja in einem unterem Beitrag erwähnt wurde, dass es keine LightStrip von Ikea geben wird.
Könnte ich dann ein Lightstrip von Philips Hue mit dem Trådfri Gateway verbinden da ja der gleiche Standart genutzt wird.
Wird es bald eine e14 Version der RGB-LED geben und wird es die e27 RGB Version auch ohne Fernbedienung zu kaufen geben?
Freu mich schon auf die Alex Unterstützung
Reactie van ikea:
De RGB strip kan je aanmelden op Hue, alleen vindt ik het antwoord betreft de RGB lampen wat dubbelzinnig. Ikea geeft aan dat deze pas augustus 2018 komen, maar ze zijn er nu al. Zou Ikea een update bedoelen voor Hue lampen opHej Nils, das LightStrip von Philips Hue mit dem TRÅDFRI Gateway zu verbinden, sollte funktionieren! Für die einzelnen RGB Artikel (E14 & E27) musst du dich allerdings noch etwas gedulden. Voraussichtlich werden diese im August oder Oktober 2018 kommen. Wir freuen uns auch schon auf Alexa und Co.! Viele Grüße vom IKEA Blog-Team
Zou me anders niet kunnen bedenken waarom je een E27 variant zonder afstandsbediening een jaar zou gaan vast houden...?
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 08-10-2017 10:08 ]
Uit de berichtjes van de Ikea medewerker in dat andere forum lees ik:Toppe schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:53:
De RGB strip kan je aanmelden op Hue, alleen vindt ik het antwoord betreft de RGB lampen wat dubbelzinnig. Ikea geeft aan dat deze pas augustus 2018 komen, maar ze zijn er nu al. Zou Ikea een update bedoelen voor Hue lampen op Trådfri?
- Een Trådfri ledstrip zal er zeker niet komen (in elk geval niet binnen een jaar);
- In plaats daarvan kan je de Philips Hue lightstrip gebruiken op de Trådfri hub,
dit wordt „officieel” ondersteund; - In april 2018 komt er waarschijnlijk een Trådfri tussenstekker in de winkels te liggen;
- Kleurenlampen zonder afstandsbediening zullen waarschijnlijk pas oktober 2018 in de winkels liggen.
Het laatste puntje vind ik juist de meest gekke. Ik zou me als consument zwaar genaaid voelen als ze pas over een jaar met RGB lampen zonde AB komen, dat is gewoon misbruik maken van de klant die geen jaar wilt wachten...?aawe mwan schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:31:
[...]
Uit de berichtjes van de Ikea medewerker in dat andere forum lees ik:
- Een Trådfri ledstrip zal er zeker niet komen (in elk geval niet binnen een jaar);
- In plaats daarvan kan je de Philips Hue lightstrip gebruiken op de Trådfri hub,
dit wordt „officieel” ondersteund;- In april 2018 komt er waarschijnlijk een Trådfri tussenstekker in de winkels te liggen;
- Kleurenlampen zonder afstandsbediening zullen waarschijnlijk pas oktober 2018 in de winkels liggen.
Ik kan bevestigen dat na een update van de lampen het wel werkt zoals gehoopt! Nu verschijnen ze gewoon in de Hue app. Jammer dat er een ikea gateway voor nodig was maarja.SambalBij schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:21:
[...]
Ik kom ook niet verder dan die melding. Zelfde dingen ook al geprobeerd; bridge paar keer gereset, lamp gereset (6x uit/aan waarna hij 1 keer kort knippert) Zigbee naar kanaal 25 gezet.
Als hij gaat zoeken dimt de lamp en begint te pulseren. Na +/- 30 sec gaat hij weer naar volle sterkte. Meer gebeurt er niet
Een zo'n lamp (E27 kleurtemperatuur) gehaald om eens te testen, maar helaas...
Nog een tip, het is nog steeds mogelijk om de lampen te schakelen met de remote control als de lampen gekoppeld zijn met de Hue bridge. Dus die kan je blijven gebruiken
Hoe doe je dit dan? aan de bridge koppelen en dan de aan de remote of eerst remote dan de bridge?Mavamaarten schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:21:
[...]
Ik kan bevestigen dat na een update van de lampen het wel werkt zoals gehoopt! Nu verschijnen ze gewoon in de Hue app. Jammer dat er een ikea gateway voor nodig was maarja.
Nog een tip, het is nog steeds mogelijk om de lampen te schakelen met de remote control als de lampen gekoppeld zijn met de Hue bridge. Dus die kan je blijven gebruiken
PuckStar schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:17:
Net gecheckt en in tegenstelling tot Hue blijft deze de dimstand onthouden!
Palomar schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:10:
En ter aanvulling, de dimstand blijft ook behouden na het aan/uit schakelen met de normale wandschakelaar.
sympa schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:57:
Dus is het fijn dat ie de dimstand onthoudt , want ik doe de lamp meestal; uit met een van de twee schakelaars in de kamer.
.NCK schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:16:
Zoals eerder genoemd wordt de lichtsterkte netjes onthouden na bedienen via een lichtschakelaar.
En zonder een gekoppelde hub/bridge? Onthoudt de lamp dan ook de dimstand na uit- en inschakelen met een wandschakelaar?fredkroket schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:09:
Voordeel van de Ikea lamp: hij onthoudt de instelling waarop hij is uitgeschakeld.
Ja alle IKEA lampen onthouden de laatste stand ook al schakel je ze 'hard' uit met een domme schakelaar.Dav1d schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:16:
En zonder een gekoppelde hub/bridge? Onthoudt de lamp dan ook de dimstand na uit- en inschakelen met een wandschakelaar?
Hmmmmm. Ik had het werkende gekregen door Youtube-instructies te volgen om een niet-philips remote te koppelen. Het komt erop neer dat je eerst de lampen aan je Hue-bridge koppelt. Daarna voeg je in de app een nieuwe Philips dimmer switch toe, hierbij hou je de pair-button van de remote ingedrukt. Blijkbaar zou dit ervoor zorgen dat de remote de lampen leert kennen ofzoiets. De app zal de remote niet herkennen, dus na een tijdje kan je deze sluiten. Daarna kan je de remote de lampen leren door hem dichtbij je lampen te houden en de pair-button ingedrukt te houden.verbraakje schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:40:
[...]
Hoe doe je dit dan? aan de bridge koppelen en dan de aan de remote of eerst remote dan de bridge?
Maar dus, vandaag heb ik mijn lampen setup wat veranderd, en werkt het niet meer. De laatste keer dat ik het probeerde, zorgde het koppelen van de remote ervoor dat de lamp niet meer op de bridge reageerde, en ik deze weer moest koppelen mbv het serienummer

[ Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 08-10-2017 17:20 ]
stap 1: via app de remote connecten, dat gaat goed.
stap 2: lampen koppelen, dat lukt niet. Dit doe ik door de afstandbediening vlak bij de lamp te houden en op het verbind knopje van de AB. te drukken, en vast te houden. ondertussen staat de bridge in de buurt van de lamp.
Probeer eens de AB te resetten door 4 keer op het koppelknopje te stukken. Dan de AB koppelen met de gateway, dan de lampen koppelen.weekend warrior schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:53:
Vandaag heb ik de Ikea bridge gekocht, de warmwitte lamp met afstandbediening en een losse lamp met kleine fitting. Nu lukt het mij om beide lampen met de afstandbediening te verbinden en om de remote na een reset met de bridge te verbinden. Maar niet om de lampen met de bridge te verbinden. wat ik doe:
stap 1: via app de remote connecten, dat gaat goed.
stap 2: lampen koppelen, dat lukt niet. Dit doe ik door de afstandbediening vlak bij de lamp te houden en op het verbind knopje van de AB. te drukken, en vast te houden. ondertussen staat de bridge in de buurt van de lamp.
Bedankt voor de snelle reactie. Dit heb ik al twee keer geprobeerd. Reset AB --> Connect AB bridge --> connect lamp, geen reactie meer van de lamp. Vervolgens ook de lampen gereset, helpt ook niet.SPX420 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:11:
[...]
Probeer eens de AB te resetten door 4 keer op het koppelknopje te stukken. Dan de AB koppelen met de gateway, dan de lampen koppelen.
Wat gebeurt er als je de AB reset, de lampen koppelt en dan de AB met de bridge connect?weekend warrior schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:15:
[...]
Bedankt voor de snelle reactie. Dit heb ik al twee keer geprobeerd. Reset AB --> Connect AB bridge --> connect lamp, geen reactie meer van de lamp. Vervolgens ook de lampen gereset, helpt ook niet.
Dan vraagt hij vervolgens de lampen te verbinden, en dat lukt dan niet. Voordat de zekerheid: De AB bij de lamp houden en de knop van de AB vasthouden toch?SPX420 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:22:
[...]
Wat gebeurt er als je de AB reset, de lampen koppelt en dan de AB met de bridge connect?
De eerste lamp werkt, de app opnieuw laten verbinden met de gateway en mijn vriendin de procedure laten doorlopen.
En twee werkt nu ook, heb alleen geen idee wat nu het verschil maakt.
OPLOSSING: Ik verbond de AB met de bridge door 4x de knop op de AB te drukken, 10 sec. te wachten en dan de knop op de bridge te drukken. Mijn vriendin drukte erna op de knop van de AB in plaats van de bridge. Het vreemde is dat het mij wel lukte om de AB te verbinden en in de app door te gaan naar het volgende menu.
[ Voor 41% gewijzigd door weekend warrior op 08-10-2017 19:43 ]
Ja de koppelknop, die zit op de achterkant onder dat klepje.weekend warrior schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:26:
[...]
Dan vraagt hij vervolgens de lampen te verbinden, en dat lukt dan niet. Voordat de zekerheid: De AB bij de lamp houden en de knop van de AB vasthouden toch?
Helaas is de koppelprocedure door Ikea niet duidelijk beschreven.weekend warrior schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:15:
Bedankt voor de snelle reactie. Dit heb ik al twee keer geprobeerd. Reset AB --> Connect AB bridge --> connect lamp, geen reactie meer van de lamp. Vervolgens ook de lampen gereset, helpt ook niet.
Zie je de afstandsbediening in de hub? Dan is het koppelen tussen de afstandsbediening en de hub klaar en hoef je dit meer niet telkens opnieuw te doen.
Weet je zeker dat het koppelen van de afstandsbediening met de lamp goed gaat? De lamp moet aan staan (licht geven), anders kan je hem niet koppelen. Tijdens het koppelen moet op de afstandsbediening een rode led aan zijn en zal de lamp flitsen. Dit duurt best een tijd, in elk geval meer dan een paar seconden. De afstandsbediening moet de lamp aanraken en vaak maakt het ook nog uit hoe de afstandsbediening gedraaid is: als ik hem draai zodat het kleine pijltje tegen de lamp aan komt, heb ik de meeste kans op succes.
Je kunt gemakkelijk controleren of de afstandsbediening weer gekoppeld is met de lamp: dan reageert de lamp namelijk op de aan/uit-knop als je daar een paar keer op drukt. Als het koppelen met de afstandsbediening gelukt is, zal de hub de lamp na een minuutje of zo vanzelf herkennen (je krijgt een popup in de app).
Let op: als je ongeduldig bent en de "koppelactie" een tweede keer uitvoert, zal de lamp zich juist loskoppelen van de afstandsbediening en zal de hub de lamp niet meer kunnen herkennen.
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Nee het is zeker niet het zelfde als een Hue TAP en is ook niet te koppelen aan de Philips Hue bridge.Niels9001 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:34:
Ik ben op zoek naar een antwoord op de volgende vraag: is de Tradfri Remote (die ronde) in principe hetzelfde als bijv. de Hue Tap? Is het mogelijk om, zonder een Tradfri Bridge te hebben, deze te koppelen aan de Philips Hue bridge, en dan te configureren via de app (of API, das ook prima)?
Begrijp ik het goed dat het enige noemenswaardige functie-verschil tussen beide lampen.
Eigenlijk enkel gaat om het feit dat de E 19,95,- lamp wit kan weergeven in het spectrum van witwit tot zacht-sfeer-wit (heb de lamp reeds in bezit) en dat de E 9,99,- lamp enkel witwit kan weergeven?
TRÅDFRI Led E27 1000 lumen van E 9,99,-
TRÅDFRI Led-lamp E27 980 lumen E 19,95,-
Kort antwoord: jakelly.hipolito schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:36:
Kort vraagje.
Begrijp ik het goed dat het enige noemenswaardige functie-verschil tussen beide lampen.
Eigenlijk enkel gaat om het feit dat de E 19,95,- lamp wit kan weergeven in het spectrum van witwit tot zacht-sfeer-wit (heb de lamp reeds in bezit) en dat de E 9,99,- lamp enkel witwit kan weergeven?
TRÅDFRI Led E27 1000 lumen van E 9,99,-
TRÅDFRI Led-lamp E27 980 lumen E 19,95,-

Wees dus gewaarschuwd.
Dit is ook gelijk de reden waarom ik bij Tradfri only blijf. Altijd de updates via de IKEA bridge en 100% support. Natuurlijk is het nog niet zo volwassen als Philips Hue maar dat neem ik voor lief. Ook de prijs speelt natuurlijk een rolWoutF schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:46:
Op aanraden van verschillende sites/topics heb ik gelet op het serienummer bij de aanschaf van een setje E27's die ik aan mijn Hue Bridge wil koppelen. Alles boven 1721 zou moeten werken, maar ik krijg het toch echt niet voor elkaar. Op het doosje staat 1731, maar die Bridge wil hem met geen enkele mogelijkheid zien. Heb de lamp zelfs tot 2 cm van de Bridge gehouden tijdens het zoeken, zonder resultaat. Paar keer in en uitgeschakeld tijdens zoeken, nada.![]()
Wees dus gewaarschuwd.
In de buurt van Zwolle heb ik wel een Ikea bridge te leen om je lampen te updatenWoutF schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:46:
Op aanraden van verschillende sites/topics heb ik gelet op het serienummer bij de aanschaf van een setje E27's die ik aan mijn Hue Bridge wil koppelen. Alles boven 1721 zou moeten werken, maar ik krijg het toch echt niet voor elkaar. Op het doosje staat 1731, maar die Bridge wil hem met geen enkele mogelijkheid zien. Heb de lamp zelfs tot 2 cm van de Bridge gehouden tijdens het zoeken, zonder resultaat. Paar keer in en uitgeschakeld tijdens zoeken, nada.![]()
Wees dus gewaarschuwd.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Mijn gateway staat op de bg en op zolder wil ik de volgende set tradfri installeren en ik zou er de pest in hebben als dit niet via de gateway kan .. ..
maar goed het is wel overleefbaar
Tja vanalles
Sometimes you need to plan for coincidence
Prijs graag even buiten beschouwing laten. Gaat mij vooral even om gebruiksgemak en toepassingen.
Jammer dat het zolang moet duren.Hmmbob schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:56:
Deze week nog over gegaan in het topic, nu confirmed: nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-plug voor in het stopcontact
Ik wil een globe lamp aan het assortiment toegevoegdHmmbob schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:56:
Deze week nog over gegaan in het topic, nu confirmed: nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-plug voor in het stopcontact

Als ze nou meteen even navraag deden over HomeKitHmmbob schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:56:

Je kan zonder een Trådfri gateway de GU10 ‘s aan een bewegingsmelder koppelen. Mocht je de GU10’s aan je Hue hub hangen heb je een goedkope oplossing!Mynheer007 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:42:
Ik heb wat Hue lampen een Hue bridge 2.0 staan. Nu wil ik voor in de keuken een drietal GU10 lampen kopen, die ik vervolgens wil koppelen aan een motion sensor. Alles van Philips Hue kopen maakt het duur, dus ik ben op zoek naar alternatieven. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om zonder Tradfri bridge, Tradfri Gu10 spotjes te koppelen aan een Tradfri motion sensor (bijvoorbeeld via de Hue Bridge)? Of kan ik beter voor een Hue motion sensor gaan icm met Tradfri spotjes?
Edit: de bewegingsmelder van Hue kan je instellen via een app qua gevoeligheid etc, dat kan die van Ikea niet
[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 09-10-2017 22:50 ]
Inmiddels flikkeren, de 2 lampen die het niet deden, ook.Doubt schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:57:
[...]
Ben benieuwd of ze er een officieel bericht aan gaan weiden...
[ Voor 71% gewijzigd door rmc. op 10-10-2017 07:33 ]
Je kunt in jou situatie beter voor de Hue Motion Sensor gaan, dan heb je alles in 1 systeem/netwerk zitten.Mynheer007 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:42:
Ik heb wat Hue lampen een Hue bridge 2.0 staan. Nu wil ik voor in de keuken een drietal GU10 lampen kopen, die ik vervolgens wil koppelen aan een motion sensor. Alles van Philips Hue kopen maakt het duur, dus ik ben op zoek naar alternatieven. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om zonder Tradfri bridge, Tradfri Gu10 spotjes te koppelen aan een Tradfri motion sensor (bijvoorbeeld via de Hue Bridge)? Of kan ik beter voor een Hue motion sensor gaan icm met Tradfri spotjes?
De sensor van Tradfri kan niet met de Philips Hue bridge gekoppeld worden, je zou dan een tweede onafhankelijk netwerk creëren met de Tradfri Sensor en Tradfri GU10 lampen......
Als je de prijs buiten beschouwing laat, dan is Philips Hue de beste oplossing, systeem is al 5 jaar op de markt en Philips heeft al meer dan 8 jaar ervaring met het maken van Zigbee lampen.PdeBie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:05:
Zijn er hier mensen die zowel met dit systeem als met het Philips Hue systeem ervaring hebben? Welke heeft jullie voorkeur en waarom?
Prijs graag even buiten beschouwing laten. Gaat mij vooral even om gebruiksgemak en toepassingen.
Ook is de integratie met andere ECO systemen (Homekit, Google Nest enz.) beter geregeld, Ikea heeft het wel aangekondigd, maar ik denk dat het wat langer gaat duren dan het einde van deze maand, voordat ze deze features toe kunnen voegen.... Het is niet zo simpel om het goed te integreren, let maar op het zal ze nog een half jaar of meer kosten om een goede integratie met Homekit, Google en Alexa voor elkaar te krijgen!
Verder heeft Philips een open API en zijn er meer dan 300 Apps te krijgen (iOS en Android samen).
Ook heeft Philips een groter aanbod van lampen (zo lang het duurt, Ikea gaat hard met releasen nieuwe producten) en vooral een groter aanbod aan armaturen.
Ook is Philips meer een innovator dan Ikea als het op smart lighting aan komt, ik verwacht dat Ikea, als er een redelijke basis ligt, niet vlug zal komen met nieuwe uitdagende features, Philips daarin tegen loopt gewoon voor en heeft onlangs Entertainment feature aangekondigd, hiervoor heeft Philips op een slimme manier Zigbee protocol uitgebreid om de performance bottleneck (lees aantal commando's per seconden) te omzeilen.
Ook kun je zonder veel problemen lampen (ZLL) van andere fabrikanten koppelen aan Hue bridge, dus voor de ruimtes die wat minder belangrijk zijn (zoals een gang of garage) kun je goedkopere lampen van bijvoorbeeld Ikea gebruiken.
Ik zal eens kijken wat onze wensen voor de nieuwe woning zijn qua verlichting en op basis daarvan Hue en Tradfri vergelijken. Mijn vriendin riep vorige week nog "ik hoef geen SMART verlichting", maar bij het zien van enkele demo's op YouTube zegt ze nu "Ow, maar dat kan best handig zijn". Dus ik denk dat het wel gaat lukkenErik1971 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:57:
[...]
Als je de prijs buiten beschouwing laat, dan is Philips Hue de beste oplossing, systeem is al 5 jaar op de markt en Philips heeft al meer dan 8 jaar ervaring met het maken van Zigbee lampen.
Ook is de integratie met andere ECO systemen (Homekit, Google Nest enz.) beter geregeld, Ikea heeft het wel aangekondigd, maar ik denk dat het wat langer gaat duren dan het einde van deze maand, voordat ze deze features toe kunnen voegen.... Het is niet zo simpel om het goed te integreren, let maar op het zal ze nog een half jaar of meer kosten om een goede integratie met Homekit, Google en Alexa voor elkaar te krijgen!
Verder heeft Philips een open API en zijn er meer dan 300 Apps te krijgen (iOS en Android samen).
Ook heeft Philips een groter aanbod van lampen (zo lang het duurt, Ikea gaat hard met releasen nieuwe producten) en vooral een groter aanbod aan armaturen.
Ook is Philips meer een innovator dan Ikea als het op smart lighting aan komt, ik verwacht dat Ikea, als er een redelijke basis ligt, niet vlug zal komen met nieuwe uitdagende features, Philips daarin tegen loopt gewoon voor en heeft onlangs Entertainment feature aangekondigd, hiervoor heeft Philips op een slimme manier Zigbee protocol uitgebreid om de performance bottleneck (lees aantal commando's per seconden) te omzeilen.
Ook kun je zonder veel problemen lampen (ZLL) van andere fabrikanten koppelen aan Hue bridge, dus voor de ruimtes die wat minder belangrijk zijn (zoals een gang of garage) kun je goedkopere lampen van bijvoorbeeld Ikea gebruiken.
Ehm die 1721 geld voor de lampen E14, GU10 van 6.99. Zoals je verder kan lezen koppelen de E27 lampen niet out of the box. Idd een update zal het kunnen oplossen. Lampfinder neem ik aan geprobeerd?WoutF schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:46:
Wees dus gewaarschuwd.
Wanneer je een Tradfri lamp dimt met de orginele dimmer van Ikea
Gebruikt het lamp dan minder stroom?
[ Voor 4% gewijzigd door ChiMan op 10-10-2017 13:49 ]
Ok kortom, een Gu10 met serie nummer eindig op *1721 (of hoger) is out of the box te mappen met een HUE bridge? Dan ga ik er zeker 3 halen voor mijn woonkamer spotjes!Doubt schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:29:
[...]
Ehm die 1721 geld voor de lampen E14, GU10 van 6.99. Zoals je verder kan lezen koppelen de E27 lampen niet out of the box. Idd een update zal het kunnen oplossen. Lampfinder neem ik aan geprobeerd?
Btw. kan je ze dan mappen via de HUE app? Gewoon zoeken naar nieuwe lampen?
Bt2 #2. werkt dit met de eerste versie van de HUE bridge?
Voorbaat dank
Gewoon installerenPdeBie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:26:
[...]
Ik zal eens kijken wat onze wensen voor de nieuwe woning zijn qua verlichting en op basis daarvan Hue en Tradfri vergelijken. Mijn vriendin riep vorige week nog "ik hoef geen SMART verlichting", maar bij het zien van enkele demo's op YouTube zegt ze nu "Ow, maar dat kan best handig zijn". Dus ik denk dat het wel gaat lukken
Mijn vriendin had ook niks met een grotere tv/ losstaande speakers/ Philips Hue / Harmony Remote.
Gewoon gekocht, geïnstalleerd en klaar. Ze was altijd snel om. Enkel de losstaande speakers niet... een week gestaan, ze moesten weg, dus afgekoppeld en kwam het TV-geluid weer terug.
"Is het geluid van de TV stuk?"
"Nee schat, zo klinkt elke TV"
"Nou laat ze dan maar staan!"
Die GU10 voor 6,99 is heel goedkoop! Voor nog geen 50 euro de hele keuken van LED voorzien
Momenteel de enige lampen in de woonkamer die nog met de hand aanmoeten.... Daar gaat ZSM verandering in komen.
Zorg nog wel voor voldoende remotes/sensors/automations voor je lampen. Je mobiel moeten pakken om de lampen aan te zetten is niet echt een stap vooruit. Als het echt beter is dan wordt het sneller geaccepteerd.Waah schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:36:
[...]
Gewoon installerensommige dingen moet je ervaren.
Mijn vriendin had ook niks met een grotere tv/ losstaande speakers/ Philips Hue / Harmony Remote.
Gewoon gekocht, geïnstalleerd en klaar. Ze was altijd snel om. Enkel de losstaande speakers niet... een week gestaan, ze moesten weg, dus afgekoppeld en kwam het TV-geluid weer terug.
"Is het geluid van de TV stuk?"
"Nee schat, zo klinkt elke TV"
"Nou laat ze dan maar staan!"
Die GU10 voor 6,99 is heel goedkoop! Voor nog geen 50 euro de hele keuken van LED voorzien![]()
Momenteel de enige lampen in de woonkamer die nog met de hand aanmoeten.... Daar gaat ZSM verandering in komen.
Helemaal mee eens. Echter toen ik met Hue begon was er niet echt een schakelaarSPX420 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:41:
[...]
Zorg nog wel voor voldoende remotes/sensors/automations voor je lampen. Je mobiel moeten pakken om de lampen aan te zetten is niet echt een stap vooruit. Als het echt beter is dan wordt het sneller geaccepteerd.
Maar bij mijn ouders (die nu gaan verbouwen en geen schakeldraden meer trekken, want niet nodig met HUE
Zelf geen sensors, doe het gewoon op tijd. Wil nog wel eens een sensor plaatsen ooit
Met de Hue Bridge 2 wel. Niet met de functie lamp toevoegen maar met Lampfinder. Hue bridge 1 geen ervaring mee.Ruvetuve schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:29:
[...]
Ok kortom, een Gu10 met serie nummer eindig op *1721 (of hoger) is out of the box te mappen met een HUE bridge? Dan ga ik er zeker 3 halen voor mijn woonkamer spotjes!
Btw. kan je ze dan mappen via de HUE app? Gewoon zoeken naar nieuwe lampen?
Bt2 #2. werkt dit met de eerste versie van de HUE bridge?
Voorbaat dank
Geen serienummers BTW maar productie datum code's. Staan er los bij geprint op de doos.
[ Voor 7% gewijzigd door Doubt op 10-10-2017 15:10 ]
In Duitsland communiceert IKEA gewoon inhoudelijk met klanten hierover:
Heel erg herkenbaar. De mijne vond het de afgelopen maanden maar onzin en een duur stukje speelgoed. Iedere keer tegensputteren als ik een paar lampen had gekocht. Nu wilt ze stiekem niet meer anders. Gisteren gaf ze eindelijk toe dat ze het stiekem wel erg handig vond dat alles automatisch aan gaat als de zon onder gaat en dat ze 's ochtends beneden nergens aan hoeft te denken.PdeBie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:26:
[...]
Ik zal eens kijken wat onze wensen voor de nieuwe woning zijn qua verlichting en op basis daarvan Hue en Tradfri vergelijken. Mijn vriendin riep vorige week nog "ik hoef geen SMART verlichting", maar bij het zien van enkele demo's op YouTube zegt ze nu "Ow, maar dat kan best handig zijn". Dus ik denk dat het wel gaat lukken
Hoe werkt dat? Die zon detectie? Of is dat gewoon op basis van de gegevens over de zon stand die je via tig kanalen kan krijgen?mathijsveld schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:26:
[...]
Gisteren gaf ze eindelijk toe dat ze het stiekem wel erg handig vond dat alles automatisch aan gaat als de zon onder gaat en dat ze 's ochtends beneden nergens aan hoeft te denken.
Oké mijn Duits is nier super, maar ik zie nergens iets van een vertraging?voorstad schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:19:
De Gateway update (met o.a. Alexa ondersteuning) is helaas vertraagd:
In Duitsland communiceert IKEA gewoon inhoudelijk met klanten hierover:
Via een domotica systeem kan je een Lumen meter uitlezen of gewoon de tijd van zonsondergang pakken die voor jou locatie bekend is.PdeBie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:51:
[...]
Hoe werkt dat? Die zon detectie? Of is dat gewoon op basis van de gegevens over de zon stand die je via tig kanalen kan krijgen?
Toppe schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
Oké mijn Duits is nier super, maar ik zie nergens iets van een vertraging?
Het wordt geen vertraging genoemd maar het laat nog even op zich wachten.IKEA Mod Daniel Barantke • vor 6 Tagen
Hej Daniel, leider wird die Alexa Integration immer noch getestet und daher ist noch kein finales Datum bekannt. Sobald wir mehr wissen, informieren wir euch natürlich. Die RGB Lampen gibt es schon, bisher aber nur in E27. Viele Grüße vom IKEA Blog-Team
"....Hej BangK, es tut uns leid, dass sich das Ganze etwas verzögert. Leider testen wir das Update noch und können daher keinen genauen Termin nennen. Sobald das Update verfügbar ist, geben wir Bescheid! Viele Grüße vom IKEA Blog-Team...."Frijns.Net schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
[...]
Het wordt geen vertraging genoemd maar het laat nog even op zich wachten.
http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/DE/NL/verz%C3%B6gert
Sommige devices hebben een schermer sensor die aan/uit gaat. Ik prefereer het uitlezen van de LUX waarden (kan bijv. via HUE motion sensor of een Aeon MultiSensor) en doe het volgende (even heel simpel):PdeBie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:51:
[...]
Hoe werkt dat? Die zon detectie? Of is dat gewoon op basis van de gegevens over de zon stand die je via tig kanalen kan krijgen?
if LUX < 15: Licht aan
if LUX > 35: Licht uit
de gap van 20 LUX is om een knipperlicht te voorkomen bij een wolkje dat voorbij vliegt
In Domoticz zit al iets ingebakken dat op basis van je lan/longitude Sunset en Sundown aangeeft
Twee uur geleden hebben ze dit gepost:voorstad schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:23:
[...]
"....Hej BangK, es tut uns leid, dass sich das Ganze etwas verzögert. Leider testen wir das Update noch und können daher keinen genauen Termin nennen. Sobald das Update verfügbar ist, geben wir Bescheid! Viele Grüße vom IKEA Blog-Team...."
http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/DE/NL/verz%C3%B6gert
"Hej BangK, es tut uns leid, dass es etwas länger gedauert hat, die Kompatibilität ist nun gegeben. Wir hoffen, dass es bei dir funktioniert! Falls nicht, hilft dir unser Q&A vielleicht weiter http://www.ikea.com/ms/de_D... Viele Grüße vom IKEA Blog-Team"
Zou de HomeKit ondersteuning er dan toch eindelijk zijn of vertaal ik het nu verkeerd?
Ik heb een week of 3 geleden de afweging gemaakt om te kiezen voor Trådfri ipv Hue vanwege de update er er aan gaat komen binnen afzienbare tijd.Frijns.Net schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
[...]
Het wordt geen vertraging genoemd maar het laat nog even op zich wachten.
Als Ikea nu opnieuw de update uitstelt voor een langere periode (alles meer dan 4 weken) dan is deze strijd snel gestreden met Hue gok ik, Philips houdt (voor zover bij mij bekend!) zich aan de ‘leveringsdatum’, of het nou om hard of software gaat...
Dat stond er gister nog niet! Veelbelovend.... straks maar eens proberen!MitchDie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:33:
[...]
Twee uur geleden hebben ze dit gepost:
"Hej BangK, es tut uns leid, dass es etwas länger gedauert hat, die Kompatibilität ist nun gegeben. Wir hoffen, dass es bei dir funktioniert! Falls nicht, hilft dir unser Q&A vielleicht weiter http://www.ikea.com/ms/de_D... Viele Grüße vom IKEA Blog-Team"
Zou de HomeKit ondersteuning er dan toch eindelijk zijn of vertaal ik het nu verkeerd?
“Danke erstmal für die super Kommunikation hier.voorstad schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:40:
[...]
Dat stond er gister nog niet! Veelbelovend.... straks maar eens proberen!
Also ich habe jetzt extra nochmal ne stunde gewartet, aber leider tut sich hier nichts. Kein Update in der App und kein Update im App-Store. im Q&A findet man auch noch nichts. ??
... mittlerweile musste ich mein Gateway neu scannen (?), aber immer noch nichts.”
“Hej Marcus, es tut uns sehr leid, dass es bei dir nicht funktioniert. TRÅDFRI und Alexa sind jetzt aber kompatibel. Falls du immer noch Schwierigkeiten haben solltest, hilft dir vielleicht unser Q&A weiter http://www.ikea.com/ms/de_D... Wir hoffen, dass es klappt! Viele Grüße vom IKEA Blog-Team”
Deze is anders heel duidelijk: Trådfri en Alexa zijn nu compatibel...
Geen update in de Appstore of in de Trådfri app
Edit: ik ga nu even naar Ikea, zal het eens vragen hoe het er mee staat
[ Voor 32% gewijzigd door Toppe op 10-10-2017 17:20 ]
Ja hoor, hier 2 stuks succesvol gekoppeld aan hue met SW: 1.2.214WoutF schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:36:
Inmiddels een Bridge geleend en aan het updaten geslagen. Helaas updaten de simpele E27-lampen (van €9,99 die dus alleen kunnen dimmen en geen aanpasbare kleurtemperatuur hebben) naar versie 1.2.214 en niet naar de benodigde 1.2.217. Is het iemand uberhaupt al gelukt om dit type lamp aan een Hue bridge te hangen?

De lamp moest wel tegen de bridge aan om te kunnen koppelen, zegmaar 0 cm afstand. En vergeet de lamp niet te resetten voor je hem probeert te koppelen.
Mijne hebben ook 1.2.214 en hangen gewoon aan mijn hue 2.0 bridge.WoutF schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:36:
Inmiddels een Bridge geleend en aan het updaten geslagen. Helaas updaten de simpele E27-lampen (van €9,99 die dus alleen kunnen dimmen en geen aanpasbare kleurtemperatuur hebben) naar versie 1.2.214 en niet naar de benodigde 1.2.217. Is het iemand uberhaupt al gelukt om dit type lamp aan een Hue bridge te hangen?
Dit is een artikel van 10 augustus.Toppe schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:20:
www.cultofmac.com/496962/...w-compatible-homekit/amp/
Het zou er dus echt moeten zijn🙃
Ik denk dat we nog even moeten wachten helaas..
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:40:
[...]
Ja hoor, hier 2 stuks succesvol gekoppeld aan hue met SW: 1.2.214
[afbeelding]
De lamp moest wel tegen de bridge aan om te kunnen koppelen, zegmaar 0 cm afstand. En vergeet de lamp niet te resetten voor je hem probeert te koppelen.
Hebben jullie de lampen geupdate? of zo gekocht? (weten jullie dan vanaf welk produktie week nummer te koppelen is met hue?)verbraakje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:40:
[...]
Mijne hebben ook 1.2.214 en hangen gewoon aan mijn hue 2.0 bridge.
[ Voor 41% gewijzigd door WoutF op 10-10-2017 20:17 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:18 ]
Lampen hangen bij mijn ouders. Zelf gebruik ik de Ikea bridge.
rmc. schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:45:
[...]
[...]
Hebben jullie de lampen geupdate? of zo gekocht? (weten jullie dan vanaf welk produktie week nummer te koppelen is met hue?)
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.