Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
TweakerVincent schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:13:
Ik heb een Apple Watch 3 gekocht en heb 3 Alexa's in mijn huis. De volgende stap lijkt mij smart lichten. Werken Apple Home & Alexa goed? Ik wil 2 lampen boven op de 1e etage en een paar in mijn woonkamer.

Lijkt me wel een leuk project. Of raden jullie Alex/AW af? Ik neem aan dat ik de lampen ook gewoon handmatig kan uitzetten?
Zo lang je een Ikea Bridge hebt, kun je zowel Alexa als Siri/HomeKit gebruiken. Je AppleWatch communiceert natuurlijk via Siri.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18:43
quote:
meesje schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:27:
[...]

Zo lang je een Ikea Bridge hebt, kun je zowel Alexa als Siri/HomeKit gebruiken. Je AppleWatch communiceert natuurlijk via Siri.
oh dus ik heb alleen een bridge nodig om alles te kunnen bedienen? Ik dacht dat ik de remote enzo ook nodig had? Ik wil HomeKit gebruiken via apple watch app (dus niet siri op de apple watch maar gewoon knoppen induwen)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
TweakerVincent schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:36:
[...]

oh dus ik heb alleen een bridge nodig om alles te kunnen bedienen? Ik dacht dat ik de remote enzo ook nodig had? Ik wil HomeKit gebruiken via apple watch app (dus niet siri op de apple watch maar gewoon knoppen induwen)
De remote van ikea heb je inderdaad nodig om de lampen te koppelen. Bij philips hue is dat niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
Ok. Werkt het lekker met Apple Watch en/of Alexa? Moet vooral snel gaan, heb geen zin om lang te wachten voordat de lampen aangaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:35
Zo mijn pakket komt morgen binnen! 6 lampen en een bridge. Had al 2 hue lampen en die heb ik verkocht omdat anders Siri niet werkt. 😉

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
DaveD1109 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:02:
Zo mijn pakket komt morgen binnen! 6 lampen en een bridge. Had al 2 hue lampen en die heb ik verkocht omdat anders Siri niet werkt. 😉
Hoezo werkt Siri niet? Hue bridge en Ikea bridge toevoegen in Homekit en je stuurt ze beide aan? Homekit kan meer dan 1 apparaat aansturen hoor, juist daar waar het voor bedoeld is.

"Hey Siri, zet de lampen uit in de woonkamer". Of dat nou alleen Hue is, of Tradfri of gecombineerd, dat boeit Homekit niet.

KRGT wijzigde deze reactie 18-05-2018 20:05 (23%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaveD1109
quote:
KRGT schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:03:
[...]

Hoezo werkt Siri niet? Hue bridge en Ikea bridge toevoegen in Homekit en je stuurt ze beide aan? Homekit kan meer dan 1 apparaat aansturen hoor, juist daar waar het voor bedoeld is.

"Hey Siri, zet de lampen uit in de woonkamer". Of dat nou alleen Hue is, of Tradfri of gecombineerd, dat boeit Homekit niet.
Dat klopt. Maar dan heb je wel de Ikea bridge nodig en 2 bridges vind ik wat veel.
Voor het geld wat ik er voor ving heb ik nu meer lampen.😉 Had mijn vorige post wat duidelijker moeten uitleggen.
Ga nu dus mijn hele huis voorzien met tradfri. Is ook vele malen goedkoper dan hue.
Verder gebruik ik wat spul van koogeek en een Tado thermostaat.

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
DaveD1109 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:13:
[...]

Dat klopt. Maar dan heb je wel de Ikea bridge nodig en 2 bridges vind ik wat veel.
Voor het geld wat ik er voor ving heb ik nu meer lampen.😉 Had mijn vorige post wat duidelijker moeten uitleggen.
Ga nu dus mijn hele huis voorzien met tradfri. Is ook vele malen goedkoper dan hue.
Verder gebruik ik wat spul van koogeek en een Tado thermostaat.
Ah ja, dacht al :P

Ik heb wel gewoon beide bridges, sowieso voor updates, maar ik vindt de lampen van Ikea niet mooi in de woonkamer, dus deze is volledig Hue :)

Verder zijn, trapkast, wc, gang, keuken, overloop, slaapkamer 1,2 en 3, zolder en vliering voorzien van Tradfri, alleen de badkamer nog :+

Alles aangestuurd via HomeAssistant en gekoppeld aan Homekit :) sensoren zijn allemaal van Xiaomi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaveD1109
Crap! Kennelijk ook nog een afstandsbediening nodig of dimmer om de lampen te installeren??

DaveD

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
DaveD1109 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:11:
Crap! Kennelijk ook nog een afstandsbediening nodig of dimmer om de lampen te installeren??
Klopt, is de vuurdoop :+

• DaveD1109
Kan ik ze wel zonder koppelen aan een hue bridge?

DaveD

• DaveD1109
Of hue afstandsbediening gebruiken ervoor?

Edit: heb ze nu geïnstalleerd met de hue bridge. Zal nog wel een afstandsbediening bestellen zodat ik de tradfri bridge kan gebruiken en Siri ook werkt!😜

DaveD1109 wijzigde deze reactie 19-05-2018 17:16 (66%)

DaveD

• brick5492
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17-12 13:25
Even een domme vraag. Ik heb een Google Home Mini en zou graag een TRÅDFRI Lamp aan willen schaffen die ik met de Home dan aan kan sturen. Nu lees ik overal dat je dan hiervoor de TRÅDFRI Hub nodig hebt, wat de prijs voor een lampje best duur zou maken.

Echter lees ik dan weer op de IKEA site (https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80356911/) dat je deze lamp (met dimmer, dat wel) zonder hub gewoon kan gebruiken. "Kant en klaar" staat er.

Dus, wat is het nou :P ; kan ik gewoon een lamp (met of zonder dimmer) kopen en deze koppelen aan mijn Home? Of heb ik hiervoor de Hub nodig?

Bedankt! :D

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:40
quote:
brick5492 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:17:
Even een domme vraag. Ik heb een Google Home Mini en zou graag een TRÅDFRI Lamp aan willen schaffen die ik met de Home dan aan kan sturen. Nu lees ik overal dat je dan hiervoor de TRÅDFRI Hub nodig hebt, wat de prijs voor een lampje best duur zou maken.

Echter lees ik dan weer op de IKEA site (https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80356911/) dat je deze lamp (met dimmer, dat wel) zonder hub gewoon kan gebruiken. "Kant en klaar" staat er.

Dus, wat is het nou :P ; kan ik gewoon een lamp (met of zonder dimmer) kopen en deze koppelen aan mijn Home? Of heb ik hiervoor de Hub nodig?

Bedankt! :D
Zover ik weet heeft de hub de intelligentie daarvoor én de connectiviteit naar je netwerk, waarop je Google Home zit ;)

Dus ja, de lamp werkt zonder hub, is idd kant en klaar,... maar in jouw geval heb je de hub nodig.

• iMars
quote:
DaveD1109 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:11:
Je kan tradfri lampen koppelen aan de hue bridge zonder afstandsbediening, gewoon met de hue app.

Edit:
excuus voor de dubbele post O-) |:(

iMars wijzigde deze reactie 19-05-2018 20:20 (7%)

• brick5492
quote:
iMars schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:19:
[...]

Zover ik weet heeft de hub de intelligentie daarvoor én de connectiviteit naar je netwerk, waarop je Google Home zit ;)

Dus ja, de lamp werkt zonder hub, is idd kant en klaar,... maar in jouw geval heb je de hub nodig.
Aah, helaas dan. Dan wordt het wel een heel duur lampje. Hier is zeker ook geen workaround voor, evt met andere hardware die goedkoper is of een Raspberry Pi oid? :P

• DaveD1109
quote:
iMars schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:20:
[...]

Je kan tradfri lampen koppelen aan de hue bridge zonder afstandsbediening, gewoon met de hue app.

Edit:
excuus voor de dubbele post O-) |:(
Was ook gelukt! ;)

DaveD

• iMars
quote:
brick5492 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:21:
[...]

Aah, helaas dan. Dan wordt het wel een heel duur lampje. Hier is zeker ook geen workaround voor, evt met andere hardware die goedkoper is of een Raspberry Pi oid? :P
Duur? Een losse bridge kost iets van ¤32... een raspberry zelf kost dat ook al... en dan moet je nog zelf gaan tweaken/beunen om het werkend te krijgen ;)
quote:
Ah, dat laatste had ik over het hoofd gezien ;)

iMars wijzigde deze reactie 19-05-2018 20:54 (17%)

• brick5492
quote:
iMars schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:53:
[...]

Duur? Een losse bridge kost iets van ¤32... een raspberry zelf kost dat ook al... en dan moet je nog zelf gaan tweaken/beunen om het werkend te krijgen ;)

[...]
Duur voor 1 lampje bedoel ik. :) Ik wil het maar voor een lamp gaan gebruiken (die bij mn bed :P) dus dan wordt het wat prijzig. Of ik moet natuurlijk meteen het hele huis zo doen, maar dan wil ik ook overal Google Homes neerzetten dus daar wacht ik nog wel mee. :p

• II This Game II
  • Laatst online: 16-12 06:11
quote:
JT schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:39:
Ik heb voor mijn probleem gezocht met Google en Startpage, waar ik problemen vond over koppelen van de remote met de bridge maar niet mijn probleem. Gezocht in dit topic en de TS gelezen, alwaar ik vond dat het direct koppelen van een remote met een lamp soms heel nauw kwam voor wat betreft de plek waar je het probeert. Dit heeft echter bij mij geen zin gehad. Ik krijg het niet voor elkaar om de Tradfri remote te koppelen aan wit-spectrum GU10 spotjes.
- Spotjes gereset door 6 keer ofzo aan en uit te zetten, het spotje knippert 1 keer.
- Remote gereset met 4x pair knop indrukken, ledje knippert een paar keer snel.
- Met 2 verschillende remotes geprobeerd.
- Met 2 verschillende spotjes geprobeerd.
- Remote 360 graden om de spot gedraaid, op een acht tal plekken een paar seconden stil gehouden. Ook aan de onderkant van de spot gehouden. Dit alles met de pairknop 10+ seconden ingedrukt.

Het lukt gewoon niet :/ :( Heeft iemand anders nog een idee?
Zelfde probleem hier. 6x GU10 op een rij met alleen een draaidimmer. Begonnen met koppelen en de meesten dimden knipperden tijdens de procedure wel. Uiteindelijk 4 van de 6 die dimden.
Daarna gegoogled en tips gevonden om 1 voor 1 te koppelen en toen begon de ellende. 1e lamp reageert niet meer op sync ruim meer dan 10sec, ook 6x aan uit resets geen knipper.
Bleek dat deze en nog een ander uit batch 1745 kwamen, de rest uit 1739. De dimmer is 1725 maar onder de sync knop in binnenwerk staat 1715.
1 1739 kreeg ik wel gereset, maar met een ander van zelfde batch die tegelijk mee aan uit ging knipperde niet... :|
Hoe ik de remote ook voor of tegen de lamp houd ik krijg geen koppel response meer terug. Soms blijft het rode ledje nog wel even branden. Met 4x in 5s krijg ik wel een op een neer bevestiging van het ledje.

Ga nu ook maar op zoek naar de kassabon. De 3W ledjes van de action gaven wel wat mooier breder licht, helaas niet te dimmen, dan wacht ik wel een hue super aanbieding af ;(

• jaspervz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13-12 18:20
quote:
brick5492 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:05:
[...]

Duur voor 1 lampje bedoel ik. :) Ik wil het maar voor een lamp gaan gebruiken (die bij mn bed :P) dus dan wordt het wat prijzig. Of ik moet natuurlijk meteen het hele huis zo doen, maar dan wil ik ook overal Google Homes neerzetten dus daar wacht ik nog wel mee. :p
Op MP heb je hue gen 1 bridges voor een tientje of minder. Is dat wat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brick5492
quote:
jaspervz schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:14:
[...]

Op MP heb je hue gen 1 bridges voor een tientje of minder. Is dat wat?
Dat werkt ook gewoon met de assistent en de lamp dan? Zou wel mooi zijn. :)

brick5492 wijzigde deze reactie 20-05-2018 10:14 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
quote:
brick5492 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:14:
[...]

Nope, volgens mij niet, je hebt minimaal een v2.0 bridge nodig...

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
brick5492 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:14:
[...]

Voor google assistant, alexa of homekit/siri heb je een bridge van ikea nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik gebruik nu een klik aan uit simpel systeem voor 2 lampen in woonkamer. Hoeveel sneller werkt dit ikea systeem? Ik heb alexa en iphone apple watch.

Ik ben bang dat ikea even snel werkt of moet ik het voor meer functies doen? (Remote lampen aan voor inbrekers, dimmen, ?)

In de badkamer lijkt het me ideaal. Als ik in bad lig lampen besturen met iphone of alexa

TweakerVincent wijzigde deze reactie 20-05-2018 16:18 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
TweakerVincent schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:17:
Ik gebruik nu een klik aan uit simpel systeem voor 2 lampen in woonkamer. Hoeveel sneller werkt dit ikea systeem? Ik heb alexa en iphone apple watch.

Ik ben bang dat ikea even snel werkt of moet ik het voor meer functies doen? (Remote lampen aan voor inbrekers, dimmen, ?)

In de badkamer lijkt het me ideaal. Als ik in bad lig lampen besturen met iphone of alexa
Met alleen de afstandsbediening is het net een kaku-systeem. Werkt net zo snel.
Als je de hub erbij neemt, kan je slimme integraties doen. O.a. met Alexa, Google en Apple.

Canon EOS
Fotoblog · Expozer aan de muur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• froid
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-12 19:08
Ik heb het topic doorgespit maar wellicht kijk ik er overheen..
Heeft iemand al een niet-Ikea LED strip aan een Tradfri driver geknoopt? Wat is er voor aansluiting nodig aan je LED strip?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
quote:
Arjan A schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:56:
[...]

Met alleen de afstandsbediening is het net een kaku-systeem. Werkt net zo snel.
Als je de hub erbij neemt, kan je slimme integraties doen. O.a. met Alexa, Google en Apple.
Dat snap ik maar hoeveel sneller/beter is het als je met de apple watch of alexa de lampen kunt aanzetten? Met mijn klik aan systeem gaat dat volgens mij veel sneller

Acties:
  • 0Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:34
quote:
TweakerVincent schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:06:
[...]

Dat snap ik maar hoeveel sneller/beter is het als je met de apple watch of alexa de lampen kunt aanzetten? Met mijn klik aan systeem gaat dat volgens mij veel sneller
Als de afstandsbediening naast je ligt dan is die idd sneller.
Voordat je kunt zeggen, alexa turn on light heb je het knopje al ingedrukt.
De toegevoegde waarde is voornamelijk omdat het kan imo.
Als ik languit op de bank lig is het wel prettig om een keer te roepen dat het licht uit moet.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jacobus10
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 27-10 08:43
De Google mini geeft een vreemde melding en werkt dan daarna niet meer. Op het forum van Google barst het van de slachtoffers maar Google houdt zich muisstil. Dit is de melding`;

Basic settings that need your permission first

Ook als je alles heb nagelopen en alle permissions staan aan werkt het pas weer met een ander email adres ( in mijn geval) maar bij andere werkt het helemaal niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
[...]

Klopt, dat is zo. Maar als je een donkere kamer in stapt, en dan de afstandsbediening moet zoeken, is "Hey Siri" weer sneller. Weet ik inmiddels uit eigen ervaring :) .

Canon EOS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:34
quote:
jacobus10 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:31:
De Google mini geeft een vreemde melding en werkt dan daarna niet meer. Op het forum van Google barst het van de slachtoffers maar Google houdt zich muisstil. Dit is de melding`;

Basic settings that need your permission first

Ook als je alles heb nagelopen en alle permissions staan aan werkt het pas weer met een ander email adres ( in mijn geval) maar bij andere werkt het helemaal niet.
Toevallig je activity control per ongeluk uit gezet?
https://support.google.com/googlehome/answer/7382500

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jacobus10
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 27-10 08:43
Nee lees maar in Google forum, alles is nagelopen ook de activity control.Het is dus een probleem als je er mee te maken krijgt, Google houdt zich muisstil in dat forum terwijl er veel problemen zijn met dat apparaat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17:20

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
Arjan A schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:11:
[...]

Klopt, dat is zo. Maar als je een donkere kamer in stapt, en dan de afstandsbediening moet zoeken, is "Hey Siri" weer sneller.
Nog handiger was het geweest, als het licht gewoon aangegaan was op het moment dat je de kamer instapte?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
aawe mwan schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:57:
[...]

Nog handiger was het geweest, als het licht gewoon aangegaan was op het moment dat je de kamer instapte?
wellicht, maar tegen Siri praten als je een gast bij je hebt is ook cool 8) B)

Canon EOS

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Masterkev schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:08:
Iemand al iets vernomen over de aangekondigde Trådfri stopcontacten? Laatste bericht had het over april '18. Zit er met smart (pun intended :9) op te wachten!
Is hier inmiddels al wat meer concreets over bekend? Las hier ook wat berichten dat bij diverse IKEA's was aangegeven dat ze toch dit jaar niet meer zouden komen, en lees er op dit moment ook nog niets concreets over?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
Ik heb recentelijk 'oktober 2018' gezien:
verbraakje in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-12 10:43
Hoe goed werkt de HomeKit ondersteuning? Ik wil alles dmv veilig, draadloos protocol aansluiten (z-wave plus, ..) maar finaal met Homekit besturen.

Nog geen HK ondersteuning.

Nindustries wijzigde deze reactie 26-05-2018 10:07 (11%)

~ beware of misinformation. Ik verkoop mijn Macbook!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Voor de knutselaars: vandaag viel me bij een foto op Aliexpress een apparaat op dat verdacht veel lijkt op de Ikea hub. En inderdaad, in de beschrijving staat dat het product compatible is met Tradfri en ZLL.

Het gaat hier om een ledstripcontroller van het merk GLEDOPTO.
Ze hebben verschillende versies, die je kunt toepassen als 1 t/m 5-kanaals controller.

Voorbeeld: https://www.aliexpress.co...cho-plus/32856377459.html

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
quote:
Nindustries schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:30:
Hoe goed werkt de HomeKit ondersteuning? Ik wil alles dmv veilig, draadloos protocol aansluiten (z-wave plus, ..) maar finaal met Homekit besturen.

Nog geen HK ondersteuning.
https://www.onemorething....pen-ikea-tradfri-homekit/

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:02

Mars Warrior

Earth, the final frontier

quote:
aawe mwan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:00:
Voor de knutselaars: vandaag viel me bij een foto op Aliexpress een apparaat op dat verdacht veel lijkt op de Ikea hub. En inderdaad, in de beschrijving staat dat het product compatible is met Tradfri en ZLL.

Het gaat hier om een ledstripcontroller van het merk GLEDOPTO.
Ze hebben verschillende versies, die je kunt toepassen als 1 t/m 5-kanaals controller.

Voorbeeld: https://www.aliexpress.co...cho-plus/32856377459.html
Ze hebben ook een RGB + CCT uitvoering zie ik. Mooi met een ledstrip als https://www.abc-led.nl/we...--5050-smd---dimbaar.html

Nu nog een goede 24V voeding...

ThinkPad wijzigde deze reactie 30-05-2018 08:39 (3%)
Reden: Google tracking uit URL gehaald

http://www.team-mediaportal.com/

• argon007
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16:46
GU10 spotjes gekocht alsook een E27 lamp om mee te spelen. Heb de hub er ook bijgekocht alsook de afstandsbediening.

Nu een vraagje over de afstandsbediening. Die staat gekoppeld aan de GU10 spotjes. Kan ik met behulp van één of andere toetsencombinatie de afstandsbediening wijzigen van group. Deze werkt dus momenteel voor de GU10 spotjes (die in een groep zitten), en de E27 lamp zit in een andere groep...

Ik weet dat het met de App kan (inmiddels ook getest), maar vroeg me dus af of je met 1 remote meerdere groepen kan sturen?

• Sebastiaan001
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:13
quote:
argon007 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:19:
GU10 spotjes gekocht alsook een E27 lamp om mee te spelen. Heb de hub er ook bijgekocht alsook de afstandsbediening.

Nu een vraagje over de afstandsbediening. Die staat gekoppeld aan de GU10 spotjes. Kan ik met behulp van één of andere toetsencombinatie de afstandsbediening wijzigen van group. Deze werkt dus momenteel voor de GU10 spotjes (die in een groep zitten), en de E27 lamp zit in een andere groep...

Ik weet dat het met de App kan (inmiddels ook getest), maar vroeg me dus af of je met 1 remote meerdere groepen kan sturen?
helaas niet

• sweebee
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16:26
quote:
froid schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:59:
Ik heb het topic doorgespit maar wellicht kijk ik er overheen..
Heeft iemand al een niet-Ikea LED strip aan een Tradfri driver geknoopt? Wat is er voor aansluiting nodig aan je LED strip?
Ik heb zelf 5 tradfri led dimmers, allemaal zonder tradfri leds. Gewoon kabel afgeknipt (25w versie) en een kroonsteentje.

5DIII + 6D + 15mm Fisheye F/2.8 + 16-35mm L F/2.8 II + 24-70mm L F/2.8 II + 85mm F/1.8 + 70-200mm L F/2.8 IS II + Speedlite 430EX II || MacBook Pro Retina 15 ‘17

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:39
quote:
Dat snap ik maar hoeveel sneller/beter is het als je met de apple watch of alexa de lampen kunt aanzetten?
Ben toevallig net gister overgegaan van KaKu naar Tradfri en het is in ieder geval net sneller. Alle lampen in de woonkamer zitten op dezelfde groep en het is slechts 1 klik om dingen aan/uit te zetten.

Het voordeel van Tradfri is vooral de hub en dat het een 2-weg protocol is (Zigbee ipv 433MHz). De hub zorgt ervoor dat ik de lampen ook via een willekeurige smartphone, ipad of via Alexa aan kan sturen. Daarnaast is het een 2-weg protocol zodat als ik bijvoorbeeld via de afstandsbediening de lampen schakel dit ook meteen in de Apple Home app mee switched.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
De Tradfri drivers leveren 24v begrijp ik. Ziet er iemand problemen als ik daar een aantal 24v halogeen lampjes op aansluit?
Ik blijf onder het wattage dat de driver ondersteund (30 watt).

Voor wie nu meteen zegt: vervang die halogeen lampjes door LED: heb ik naar gekeken, is erg lastig in dit armatuur maar ik zoek verder 😀

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danger.Mouse
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13-12 12:39
Nu heb ik de 10 Watt draadloze driver gekocht en deze direct aangesloten op mijn 6 x 1 Watt 12 Volt LED spotjes die parallel geschakeld staan. De spotjes zijn door middel van een enkele draad verbonden met de draadloze driver. Hiervoor heb ik een connector opgeofferd van een IKEA-lampje.

Na de driver gekoppeld te hebben aan de afstandsbediening en deze door de hub te laten vinden kan ik de spotjes bedienen. Bij het aanzetten van de spotjes staan deze op maximaal vermogen en doen ze precies wat ze moeten doen. Als ik de spotjes ga dimmen naar ook maar 1 trede onder maximaal vermogen komt er een behoorlijke pieptoon uit de driver en wordt deze voelbaar warmer op een specifieke plek.

Deze pieptoon is dusdanig hoorbaar dat ik hem aan de andere kant van de kamer (8 meter) nog steeds kan horen (de driver wordt boven de bank op een plank waar de spotjes in zitten geplaatst, ik zit dus op lauter 2 meter afstand).

Vraag: heeft het zin om de 10 Watt draadloze driver om te wisselen met de 30 Watt versie of dien ik de bedrading aan te passen zodat de 10 watt driver de 6 lampen over 3 ingangen krijgt? De pieptoon is gewoonweg te hard.

Hoor graag of jullie advies/tips hebben!

Danger.Mouse wijzigde deze reactie 29-05-2018 15:12 (0%)
Reden: Wattage LED-lamp gecorrigeerd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
Danger.Mouse schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:53:
Nu heb ik de 10 Watt draadloze driver gekocht en deze direct aangesloten op mijn 6 x 1 Watt 12 Volt LED spotjes die parallel geschakeld staan.Hoor graag of jullie advies/tips hebben!
Ja, ik heb een tip voor je: lees de post vlak boven je eigen post.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Ik ben er achter gekomen dat de afstandsbediening een eigenaardigheid heeft als je meer dan één lamp aanstuurt: als ik op de aan/uit knop druk, dan gaan de lampen niet óf aan óf uit als groep, maar de lampen die aan waren gaan uit, en de lampen die uit waren gaan aan...

Lekker logisch...

Moet ik alsnog me foon opsnorren om de lampen met de app uit te schakelen 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
Mars Warrior schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:44:
Ik ben er achter gekomen dat de afstandsbediening een eigenaardigheid heeft als je meer dan één lamp aanstuurt: als ik op de aan/uit knop druk, dan gaan de lampen niet óf aan óf uit als groep, maar de lampen die aan waren gaan uit, en de lampen die uit waren gaan aan...

Lekker logisch...

Even dimknop indrukken en ze gaan allemaal aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
Hoe kan ik lampen afzonderlijk bedienen met de afstandsbediening?
Kan er nergens iets over vinden in de handleiding.

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
DaveD1109 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:19:
Hoe kan ik lampen afzonderlijk bedienen met de afstandsbediening?
Kan er nergens iets over vinden in de handleiding.
Nee, lampen kan je alleen per groep schakelen met een afstandbediening en 1 afstandbediening kan maar lid zijn van 1 groep.

KRGT wijzigde deze reactie 29-05-2018 20:21 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
quote:
KRGT schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:19:
[...]

Nee, lampen kan je alleen per groep schakelen met een afstandbediening en 1 afstandbediening kan maar lid zijn van 1 groep.
Oké dat is kak! Waarom zitten er dan in godsnaam pijltjestoetsen op? 8)7

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
DaveD1109 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:37:
[...]

Oké dat is kak! Waarom zitten er dan in godsnaam pijltjestoetsen op? 8)7
Voor de verschillende tonen als je de kleuren e/o wittinten lampen hebt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danger.Mouse
quote:
aawe mwan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:18:
[...]

Ja, ik heb een tip voor je: lees de post vlak boven je eigen post.
Je hebt het over de post van Sweebee?

Een dimbare LED lamp is niet hetzelfde als een halogeenspot...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-12 20:23
quote:
Danger.Mouse schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:46:
[...]

Je hebt het over de post van Sweebee?

Een dimbare LED lamp is niet hetzelfde als een halogeenspot...
Ik denk dat hij bedoeld dat je 12 volt spotjes gebruikt voor een 24 volt driver

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danger.Mouse
quote:
hijskraan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:43:
[...]

Ik denk dat hij bedoeld dat je 12 volt spotjes gebruikt voor een 24 volt driver
Oh stom! Ik ben klaarblijkelijk vergeten te vermelden dat het om 12/24V spotjes gaat. De orginele (niet trädfri) dimmer betreft een 12-36V dimmer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutn
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-12 20:12
quote:
Danger.Mouse schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:14:
[...]

Oh stom! Ik ben klaarblijkelijk vergeten te vermelden dat het om 12/24V spotjes gaat. De orginele (niet trädfri) dimmer betreft een 12-36V dimmer.
Ik heb een aantal posts eerder over geschreven hier. Deze vermelding (12/24v of 12/36v) doet vermoeden dat de LED driver nog aanwezig is (dus Trandfri driver --> LED driver --> Led). Deze driver kan in de LED behuizing zitten. Dit zal niet werken (ja, mogelijk even) en kan er inderdaad voor zorgen dat de Tradfri driver of de LED driver het moeilijk heeft. Dit kan mogelijk ook het piepen van de driver verklaren.

Je kunt op een Tradfri driver een 24v LED strip aansluiten bijvoorbeeld (zonder driver), geen LED inc. driver. (Een LED op 24v aansluiten via een weerstand kan bijvoorbeeld wel). Ander voorbeeld: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30400935/
Deze LED strip van IKEA kan direct (dus zonder de bijgeleverde adapter) worden aangesloten mits je de connector aanpast zodat deze op de Tradfri driver past.

Dutn wijzigde deze reactie 29-05-2018 22:35 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TopdRob
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16-12 21:12
In mijn zoektocht om te kijken of ik de Tradfri RGB lampen aan mijn Philips Ambilight tv kon knopen kwam ik uit bij een interessant project voor een virtuele HUE bridge emulator die je in staat stelt om de Tradfri bridge te koppelen.

https://github.com/mariusmotea/diyHue/wiki

Ik heb dit geïnstalleerd op een raspberry pi en kan nu de HUE app gebruiken terwijl de lampen gewoon gekoppeld zijn aan de Tradfri bridge.

Mocht je daarnaast nog een echte HUE bridge hebben dan kun je die ook koppelen.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Ik ben geïnteresseerd om ook hieraan te beginnen. Graag zou ik een lamp willen hebben waarin ik de kleur kan aanpassen. Echter zie ik deze niet op de site van Ikea staan. Zit ik verkeerd te zoeken?

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Audio-Technica ATH-M50X

• Nindustries
Stel dat ik enkel de bridge aanstuur d.m.v. HomeAssistant, werken de lampen dan wel stabiel?
(in tegenstelling tot rechtstreeks HomeKit)

Ander vraagje; als ik ze niet koppel, werken deze dan als gewone lampen?
Zo kan ik gradueel kapotte lampen al vervangen, maar pas later alles aansluiten.

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:39
quote:

Lekker logisch...

Komt omdat ze geen on/off Zigbee commando's gebruiken maar een Zigbee toggle commando blijkbaar 8)7, wat een prutsers, maar ja dat krijg je als je de software op een zo goedkoop mogelijke manier ergens in India laat ontwikkelen..... Maar ja de prijzen van de Tradfri producten zijn ook vrij laag, moet ergens vandaan komen en anders moet je maar iets meer besteden en Philips Hue producten aanschaffen.
quote:
polopolo150 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:24:
Ik ben geïnteresseerd om ook hieraan te beginnen. Graag zou ik een lamp willen hebben waarin ik de kleur kan aanpassen. Echter zie ik deze niet op de site van Ikea staan. Zit ik verkeerd te zoeken?
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70338951/

Canon EOS

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned
quote:

Lekker logisch...

De aan/uit-knop 6 seconden ingedrukt houden en alle lampen in de groep zijn weer in sync.

Canon EOS

• iMars
Ik heb nu sinds een week twee gekleurde tradfri lampen + bridge (naast mijn grote Hue collectie).
Daarvoor had ik al een paar GU10's gekoppeld aan mijn Hue bridge.

Ik vind het toch allemaal net niet. Voor simpelere doeleinden ok, maar ik vind het nog allemaal te beperkt.

De GU10's zijn een mooie alternatief voor de peperdure Hue's. Maar had toch graag gezien dat ze meer kunnen dimmen. De laagste stand vind ik nog best fel.

De gekleurde idem dito. Qua wit spectrum ok, maar de kleuren zijn ook weer beperkt. In de slaapkamer gebruik ik als scene een rood/oranje kleur met een brightness van 1% laat in de avond of nacht. De Hue is mooi donker/gedimt, maar de Tradfri is nog behoorlijk wit/licht van kleur, zelfs op de donkerste stand.

Natuurlijk begrijp ik dat de Tradfri en Hue verschillende prijsklasses zijn en ook verschillende kwaliteitsklasses, maar vind het toch nog een (te) groot verschil qua kwaliteit hebben.

• Mars Warrior

Mars Warrior

quote:
Arjan A schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:04:
[...]
De aan/uit-knop 6 seconden ingedrukt houden en alle lampen in de groep zijn weer in sync.
Die kende ik nog niet. Ga ik eens uitproberen!

• Qlobster
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21-10 23:36
quote:
Mars Warrior schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:36:
[...]

Die kende ik nog niet. Ga ik eens uitproberen!
Ehm nee, daarmee sync je de kleur, weer naar 2700 kelvin.
Wanneer sommige lampen aan gaan en de andere juist uit, moet je "omhoog dimmen" totdat alles voluit brand en dan werkt het weer naar behoren.

• Em_
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15-12 21:53
quote:
Qlobster schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:32:
[...]

Ehm nee, daarmee sync je de kleur, weer naar 2700 kelvin.
Wanneer sommige lampen aan gaan en de andere juist uit, moet je "omhoog dimmen" totdat alles voluit brand en dan werkt het weer naar behoren.
Je synct ook de aan/uit stand in de hele groep, dus het werkt weldegelijk. Ik heb het de laatste tijd niet meer nodig gehad, maar een maand of 10 geleden gebruikte ik het helaas bijna dagelijks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:14
quote:
Nindustries schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:32:
Stel dat ik enkel de bridge aanstuur d.m.v. HomeAssistant, werken de lampen dan wel stabiel?
(in tegenstelling tot rechtstreeks HomeKit)
werkt bij mij super. Ik heb de lampen rechtstreeks aan de bridge gekoppeld, dus niet via een afstandsbediening. Zie eerder in het forum over hoe dat moet.

• Nindustries
quote:
datadevil schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:48:
[...]

werkt bij mij super. Ik heb de lampen rechtstreeks aan de bridge gekoppeld, dus niet via een afstandsbediening. Zie eerder in het forum over hoe dat moet.
Bedankt! Want ik heb al mixed ervaringen gelezen over TRADFRI, en moet nu kiezen tussen TRADFRI of Hue.
Er zijn een paar GU10 spotjes kapot, dus kan smart spotjes beginnne kopen en later pas de switch maken.

De vraag is, als ik later Philips buitenverlichting loop, moet ik dan ook een Hue bridge aankopen of zou dit via TRADFRI kunnen lopen?

• Nindustries
quote:
iMars schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:54:
Ik heb nu sinds een week twee gekleurde tradfri lampen + bridge (naast mijn grote Hue collectie).
Daarvoor had ik al een paar GU10's gekoppeld aan mijn Hue bridge.

Ik vind het toch allemaal net niet. Voor simpelere doeleinden ok, maar ik vind het nog allemaal te beperkt.

De GU10's zijn een mooie alternatief voor de peperdure Hue's. Maar had toch graag gezien dat ze meer kunnen dimmen. De laagste stand vind ik nog best fel.

De gekleurde idem dito. Qua wit spectrum ok, maar de kleuren zijn ook weer beperkt. In de slaapkamer gebruik ik als scene een rood/oranje kleur met een brightness van 1% laat in de avond of nacht. De Hue is mooi donker/gedimt, maar de Tradfri is nog behoorlijk wit/licht van kleur, zelfs op de donkerste stand.

Natuurlijk begrijp ik dat de Tradfri en Hue verschillende prijsklasses zijn en ook verschillende kwaliteitsklasses, maar vind het toch nog een (te) groot verschil qua kwaliteit hebben.
Zou je daar wat meer over kunnen uitwijden? Ik zit momenteel de keuze te maken tussen Hue of TRADFRI. :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
quote:
Nindustries schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:35:
[...]

Zou je daar wat meer over kunnen uitwijden? Ik zit momenteel de keuze te maken tussen Hue of TRADFRI. :-(
Ik zal ze naast elkaar zetten en kijken of het verschil waarneembaar is op de foto.

Als je iets simpel/goedkoop zoekt, zeg ik tradfri.
Zoek je meer kwaliteit (mooiere kleuren), zeg ik hue

Hue is duurder, maar beter. Aan jou de keuze ;) Ik kies nu overal waar ik kwaliteit wil voor hue.

Zoek je alleen wit licht, kan je tradfri zeker ook overwegen.

Er is nu een actie, 3 hue color/white lampen met bridge en schakelaar voor ¤110 : Bomin in "Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Ik heb nu een hue en een tradfri bridge omdat ik toch beide wil gaan gebruiken. Maar voor kleur zeg ik nu Hue

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 17:36
quote:
Nindustries schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:35:
[...]

Hier een redelijk tevreden Tradfrigebruiker (19 lampen en een stuk of wat afstandsbedieningen, bewegingssensoren en een dimmer). De laagste dimstand van de lampen is inderdaad in veel gevallen nog wat fel (denk aan midden in de nacht naar het toilet, of de slaapkamer vlak voor het slapengaan). De kleuren van de RGB-lamp zijn ook inderdaad niet geweldig, al vind ik dat als sfeerverlichting niet zo'n punt. Voordeel is dan wel weer dat de lampen op de hoogste stand een flinke bak licht geven. Ik heb geen ervaring met Hue, maar voor mij doet Tradfri wat het moet doen.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• Nindustries
Bedankt jongens, zeker appreciated!
Heb spijtig genoeg wel GU10 spotjes nodig :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-12 16:50
quote:
Nindustries schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:07:
Bedankt jongens, zeker appreciated!
Heb spijtig genoeg wel GU10 spotjes nodig :-)
De GU10 spotjes met alleen wit licht zijn bij Ikea echt enorm goedkoop, menig "dom" LED lampje is duurder. Bovendien zijn ze even groot als een halogeenspot, en passen dus altijd. Wat mij betreft is de prijs/kwaliteit verhouding hierdoor heel goed, ookal is de Ikea hub nukkig, en de app volstrekt waardeloos.

Ik heb de aansturing nu via Home Assistant lopen, de hub is dus alleen een doorgeefluik. Dat werkt probleemloos. Wel zonde dat 24/7 een Pi aan staat puur omdat de app/hub van Ikea buggy is.

• bloblub
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:03
Is er ooit officieel bevestigd dat de RGB lampen los verkrijgbaar worden? Ik wil nog 3 extra RGB lampen in mijn huiskamer maar zit dan ook met 3 afstandsbedieningen (+1 die ik al over heb) die ik niet gebruik. Ik heb hier over contact gehad met IKEA maar die kon mij niet verder helpen omdat er nog geen officieel productnummer voor een losse RGB lamp is.

Krijg langzaam spijt dat ik niet voor HUE ben gegaan omdat die RGB lampen in de aanbieding net zo goedkoop zijn. (Zie aanbieding hierboven bijv)
quote:
datadevil schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:48:
[...]

Ik wil ook meer met de Homeassistant scenes gaan doen. Helaas werken kleur transities nog niet "smooth". Of is dit tegenwoordig al aangepast?

• datadevil
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:14
quote:
Nindustries schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:21:
[...]

Bedankt! Want ik heb al mixed ervaringen gelezen over TRADFRI, en moet nu kiezen tussen TRADFRI of Hue.
Er zijn een paar GU10 spotjes kapot, dus kan smart spotjes beginnne kopen en later pas de switch maken.

De vraag is, als ik later Philips buitenverlichting loop, moet ik dan ook een Hue bridge aankopen of zou dit via TRADFRI kunnen lopen?
Je kan altijd een tweedehands hue 1 bridge kopen, die bieden er genoeg aan (mijne staat ook voor 10 euro te koop ;-))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 16:35
Ik heb nu bijna alles in mijn huis op Tradfri runnen en ben er zeer tevreden over. Alles stuur ik aan met Google Home en als backup ook voor elke ruimte een afstandbediening.

Ik ben toch wel weer de nerd die er alles uit wik halen en vraag mij dan ook af wat er gebeurd als ik het koppel aan een Hue bridge. Heb ik dan wel meer kleuren ( dan kan je namelijk het pallet gebruiken ) en werken al de ifttt functies zoals hey google lets party en alles gaat dan knipperen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1971
quote:
Devindegroot schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 00:40:
Ik heb nu bijna alles in mijn huis op Tradfri runnen en ben er zeer tevreden over. Alles stuur ik aan met Google Home en als backup ook voor elke ruimte een afstandbediening.

Ik ben toch wel weer de nerd die er alles uit wik halen en vraag mij dan ook af wat er gebeurd als ik het koppel aan een Hue bridge. Heb ik dan wel meer kleuren ( dan kan je namelijk het pallet gebruiken ) en werken al de ifttt functies zoals hey google lets party en alles gaat dan knipperen.
Als je aan Hue Bridge linked, dan mis je twee features, namelijk Homekit support voor de Ikea lampen en software update van de Ikea lampen, voor rest werkt alles wat ook met Ikea bridge mogelijk is en meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
quote:
Erik1971 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Als je aan Hue Bridge linked, dan mis je twee features, namelijk Homekit support voor de Ikea lampen en software update van de Ikea lampen, voor rest werkt alles wat ook met Ikea bridge mogelijk is en meer.
Voor mij de reden voor de 5 tradfi lampen die ik nu heb om toch een bridge te kopen. Wil ze toch kunnen updaten.

Heb nu 13x Hue Color/White, 3x Tradfri GU10 en 2x Tradfri Color, en daar komt steeds meer bij ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Ik heb de GLEDOPTO RGB + CCT gekocht voor ¤20 (lekker net onder de ¤22 waar onze douane zo dol op is).
Nu nog ff 2 weekjes wachten totdat Ali voor de deur staat.

De rest (ledstrip + voeding) denk ik bij abc-led.nl te kopen. Die hebben zowel een 5m RGB/CCT ledstrip (¤30) als een 24V/3A voeding voor¤20s.

Kom ik totaal op ¤70 uit voor een 5 meter RGB+CCT ledstrip bestuurbaar met Zigbee.

En dan natuurlijk wordt het spannend of eea echt met Tradfri samenwerkt O-)

Mars Warrior wijzigde deze reactie 01-06-2018 17:14 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 16:35
quote:
Erik1971 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Homekit is toch alleen Apple? Dus Google Assistent werkt ook, en werkt het hue kleuren pallet? Zoals groen, die is van Ikea zelf licht groen terwijl er nergens een donker groen te vinden is.

En werken functies zoals knipperen met alle lampen als ik het huis binnen stap of dat soort gekkigheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1971
quote:
Devindegroot schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:15:
[...]

Homekit is toch alleen Apple? Dus Google Assistent werkt ook, en werkt het hue kleuren pallet? Zoals groen, die is van Ikea zelf licht groen terwijl er nergens een donker groen te vinden is.

En werken functies zoals knipperen met alle lampen als ik het huis binnen stap of dat soort gekkigheid?
Ja Homekit is alleen Apple, de rest zou gewoon moeten werken.

Wat er naast Homekit niet werkt is uiteraard software updates, maar ook Hue Entertainment werkt niet met Ikea kleuren lampen, Hue Entertainment werkt alleen met Hue of Friends of Hue kleuren lampen.

Het kleuren bereik van Tradfri kleuren lamp is, naar wat ik heb gezien in de winkel en op verschillende forum, vergelijkbaar met met de eerste generatie Hue bulbs, dus beperkt, lees geen donker groen....

Verder dimmen de Tradfri lampen niet zo diep als de Hue lampen (wat voor mij persoonlijk erg belangrijk is).

Ook is de perfromance (lees hoeveelheid zigbee verkeer dat de lamp aan kan) van de Ikea lampen niet al te best, dus werwacht geen snelle kleur wisselingen zoals het wel mogelijk is met de Hue lampen, dus knipperen als notificatie, betwijfel of dit goed gaat met Ikea lampen, heb ik niet geprobeerd.

Update: als je een Tradfi bridge gebruikt en dus software update support hebt, vermoed ik dat een aantal van de beperking die ik hier boven beschrijf wel worden opgelost, dus kan een dilemma zijn, van de andere kant, met Homekit, Google Home en Alexa, kun je nog steeds beide systemen naast elkaar opzetten en toch als 1 systeem benaderen :)

Erik1971 wijzigde deze reactie 01-06-2018 22:03 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:46
quote:
bloblub schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:50:
Is er ooit officieel bevestigd dat de RGB lampen los verkrijgbaar worden? Ik wil nog 3 extra RGB lampen in mijn huiskamer maar zit dan ook met 3 afstandsbedieningen (+1 die ik al over heb) die ik niet gebruik. Ik heb hier over contact gehad met IKEA maar die kon mij niet verder helpen omdat er nog geen officieel productnummer voor een losse RGB lamp is.

Krijg langzaam spijt dat ik niet voor HUE ben gegaan omdat die RGB lampen in de aanbieding net zo goedkoop zijn. (Zie aanbieding hierboven bijv)
Ik vind dat ook zo gek. Waarom is die RGB lamp niet los te krijgen 8)7

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:39
quote:
Hobbit13 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:25:
[...]

De GU10 spotjes met alleen wit licht zijn bij Ikea echt enorm goedkoop, menig "dom" LED lampje is duurder. Bovendien zijn ze even groot als een halogeenspot, en passen dus altijd. Wat mij betreft is de prijs/kwaliteit verhouding hierdoor heel goed, ookal is de Ikea hub nukkig, en de app volstrekt waardeloos.

Ik heb de aansturing nu via Home Assistant lopen, de hub is dus alleen een doorgeefluik. Dat werkt probleemloos. Wel zonde dat 24/7 een Pi aan staat puur omdat de app/hub van Ikea buggy is.
Ik heb die Witte GU10 van de Ikea op de Philips Hub staan en dat werkt erg goed. En prijs kwaliteit is idd goed. Enige wat van mij had gemogen dat ze verder hadden mogen dimmen. Op 1% geven ze nog voldoende ligt voor normaal zeg maar. Dus als NightLight boven aan een trap of iets dergelijks zijn ze dan nog te fel.

Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz - 32 GB DDR3 19200 2400 MHz C10 G.Skill TridentX - MSI Z97 Gaming 7 - Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68-P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobvanHamersvel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 26-09 18:56
Ik heb inmiddels een aantal Tradfri lampen en de hub. Nu heb ik een probleem met alle twee de e27 1000 lumen lampen. Deze knipperen terwijl ze uitgeschakeld zijn (in de app, staat wel gewoon spanning op de lamp). Voor de duidelijkheid heb ik een filmpje gemaakt;

YouTube: Ikea Tradfri bulb flashing

Ik heb ook een zestal gu10 spots en een e27 rgb en die vertonen dit gedrag niet. Is dit een bekend probleem? Het maakt ook geen verschil als ik de lampen in een andere fitting draai, zelfs in een ander huis blijft het probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:47
-

DiedB wijzigde deze reactie 03-06-2018 22:22 (99%)
Reden: Ik kan niet lezen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14:37
quote:
RobvanHamersvel schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:17:
Ik heb inmiddels een aantal Tradfri lampen en de hub. Nu heb ik een probleem met alle twee de e27 1000 lumen lampen. Deze knipperen terwijl ze uitgeschakeld zijn (in de app, staat wel gewoon spanning op de lamp). Voor de duidelijkheid heb ik een filmpje gemaakt;

Ik heb ook een zestal gu10 spots en een e27 rgb en die vertonen dit gedrag niet. Is dit een bekend probleem? Het maakt ook geen verschil als ik de lampen in een andere fitting draai, zelfs in een ander huis blijft het probleem.
Ik heb dit ook gehad. Toen heb ik ze gewisseld om te kijken of het aan de fitting/aansluiting lag inderdaad. Dat bleek niet het geval. Daarna teruggewisseld en ineens was het over :?

Misschien is het toeval, dat je m gewoon iets losser of vaster moet draaien? Misschien moet je 'm even resetten en opnieuw koppelen...geen idee, maar het lijkt (bij mij iig) niet dat de lampen stuk zijn ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:47

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Ik heb 2 losse tradfri lampen die ik maar niet gekoppeld krijg met mijn ikea afstandsbediening. Ook heb ik een tweede afstandsbediening die reeds werkt met zo'n vierkant lichtbalk. Ook deze koppelt niet met de losse lampen. De afstandsbediening koppelen wel me de hub. Wat ik geprobeerd heb: lampen in verschillende fittingen gedraaid, resetten afstandsbediening, resetten lampen, afstandsbediening er iets vanaf, er tegen aan etc. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
quote:
Tweakarim schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:17:
Ik heb 2 losse tradfri lampen die ik maar niet gekoppeld krijg met mijn ikea afstandsbediening. Ook heb ik een tweede afstandsbediening die reeds werkt met zo'n vierkant lichtbalk. Ook deze koppelt niet met de losse lampen. De afstandsbediening koppelen wel me de hub. Wat ik geprobeerd heb: lampen in verschillende fittingen gedraaid, resetten afstandsbediening, resetten lampen, afstandsbediening er iets vanaf, er tegen aan etc. Zie ik iets over het hoofd?
Al gereset? De desbetreffende lampen 10 keer snel achter elkaar aan en uit doen.

Edit: even mijn bril op doen! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Laatst online: 18:27
Is er hier al iemand die de tradfri gu10 lampen als inbouwspotjes gebruiken?
Kan ik hier gewoon elke willekeurige gu10 armatuur voor gebruiken?
(Ik vraag dit puur ter informatie, als er nog niemand dit ooit geprobeerd heeft zal ik maar moeten gaan passen en meten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
quote:
ArcticTiger schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:19:
Is er hier al iemand die de tradfri gu10 lampen als inbouwspotjes gebruiken?
Kan ik hier gewoon elke willekeurige gu10 armatuur voor gebruiken?
(Ik vraag dit puur ter informatie, als er nog niemand dit ooit geprobeerd heeft zal ik maar moeten gaan passen en meten)
Ik ben toevallig aan het kijken voor de Hue GU10 (voor in de badkamer) en kom op deze uit:
https://nl.paulmann.com/b...set-van-1-zwenkbaar/92899

Ik zou zeggen, kijk even rond op deze website... er staan er genoeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Laatst online: 18:27
@iMars ik zal eens kijken.
Ik zie dat de HUE hetzelfde "probleem" heeft met het uitstekende glas zoals de Tradfri.
https://c1.staticflickr.com/5/4364/36366127391_75df2ae9ca_s.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
quote:
ArcticTiger schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:00:
Ik zie dat de HUE hetzelfde "probleem" heeft met het uitstekende glas zoals de Tradfri.
[afbeelding]
Ik heb helaas nog geen GU10's van Hue (best kostbaar :X ) en heb ook nog niet de inbouwspots. Maar de leverancier vermelde mij dat de Hue GU10's erin zouden moeten passen.

Ik heb wel 3x de Tradfri GU10 liggen om eventueel te passen. Maar het projectje is even on hold ;)

iMars wijzigde deze reactie 04-06-2018 16:20 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13-12 18:20
quote:
ArcticTiger schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:00:
[afbeelding]
Als je warm wit dimbare variant besteld heb je dat niet, mocht dat een optie zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
quote:
jaspervz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:17:
[...]

Als je warm wit dimbare variant besteld heb je dat niet, mocht dat een optie zijn.
Ik heb trouwens deze GU10's van de Ikea, die hebben die verhoging niet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:24
Is het iemand gelukt om via een IPhone de hub toe te voegen aan Google Home / Assistant?

Als ik de stappen in de Tradfri app voltooi, is de laatste stap dat ik Google Home moet openen en het daar als apparaat moet toevoegen.

Als ik dit probeer te doen moet ik volgens de Google app een wifi verbinding opzetten, hier loop ik vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16:27

BleuZ

Dolletjes!

quote:
Richard89 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:56:
Is het iemand gelukt om via een IPhone de hub toe te voegen aan Google Home / Assistant?

Als ik de stappen in de Tradfri app voltooi, is de laatste stap dat ik Google Home moet openen en het daar als apparaat moet toevoegen.

Als ik dit probeer te doen moet ik volgens de Google app een wifi verbinding opzetten, hier loop ik vast.
Volgens mij werkt de intergatie met Google Home alleen op Android-apparaten. Op een iPhone kun je de Home app van Apple gebruiken (oftewel HomeKit).

De iOS App Store bevat de Google Home app, maar daarmee kun je alleen Chromecasts en Google Home speakers besturen, volgens mij. De Google Assistant app is (in de Nederlandse App Store) überhaupt niet te vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timohesk
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 11-06 20:35
Zijn er meer mensen die problemen hebben dat de gateway niet meer werkt.
Zowel via iPhone als Android niet meer te benaderen.
In de router gekeken en daar staat hij ook niet meer tussen. Als ik naar leds kijk staan die alle 3 aan.
Het lijkt dus alsof de gateway vastgelopen is. Na een power cycle doet die het weer.
Dit is nu al 3 keer gebeurt.
Een vast ip aan de hand van het mac adres lost het ook niet op.

Iemand nog ideeën?

• Slonzo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
quote:
RobvanHamersvel schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:17:

quote:
Prullenbak84 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:16:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Toen heb ik ze gewisseld om te kijken of het aan de fitting/aansluiting lag inderdaad. Dat bleek niet het geval. Daarna teruggewisseld en ineens was het over :?

Misschien is het toeval, dat je m gewoon iets losser of vaster moet draaien? Misschien moet je 'm even resetten en opnieuw koppelen...geen idee, maar het lijkt (bij mij iig) niet dat de lampen stuk zijn ofzo.
Knipperende lampen duidt hoogstwaarschijnlijk op een update die uitgevoerd wordt.
Gaat vanzelf over als het goed is.

Of gebruiken jullie Hue?

Slonzo wijzigde deze reactie 06-06-2018 03:36 (4%)

Pagina: 1 ... 35 ... 50 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True