Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• overhyped
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12-07 14:36
quote:
datadevil schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:16:
Ondertussen wordt ik gek van het geknipper met Tradfri aan Hue en ga ik toch maar een Ikea hub kopen. Vervolgens dan maar dit proberen: https://www.hackster.io/m...ue-home-automation-dacb12
Als je toch zelfbouw gaat doen: ik heb nu deze

https://www.dresden-elekt...ess-light-control/conbee/

Op dit moment alleen nog voor sensoren in home assistsant, maar het is een leuk alternatief!

• jaspervz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-07 07:00
quote:
overhyped schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:32:
[...]
Als je toch zelfbouw gaat doen
Zo ik zie is het toch juist geen zelfbouw? Het lijkt de vendor-native bridges te gebruiken en legt daar een Hue bridge emulatie overheen. Ik denk om op die manier toch gebruik te kunnen maken van Hue apps oid?

• overhyped
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12-07 14:36
quote:
jaspervz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:42:
[...]

Zo ik zie is het toch juist geen zelfbouw? Het lijkt de vendor-native bridges te gebruiken en legt daar een Hue bridge emulatie overheen. Ik denk om op die manier toch gebruik te kunnen maken van Hue apps oid?
Ja klopt, fysiek niet: maar het is wel met software meerdere dingen aan elkaar harken. De software die bij die stick hoort heeft ook een API die volgens mij aardig hue compatible is, en ook in de meeste home automation software wel ondersteund is.

Ik bedoelde meer van: als je toch afwijkt van alleen de vendor app/bridge, kan je ook overwegen om die kastjes helemaal uit te zetten!

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
quote:
uFx schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:16:
Ik krijg het ook niet gekoppeld. Eigenlijk kan ik alle stappen goed doorlopen. Bij het toevoegen van een nieuwe device (Tradfri) zegt hij dat het succesvol is. Maar dan komt hij niet tussen de devices te staan en staan daar alleen mijn chromecasts.

De assistant herkent de commando's dan ook nog niet (needs setup).
Ik heb dit inmiddels op kunnen lossen door de koppeling te doen en daarna alle lampen/remotes te verwijderen uit de Tradfri app en ze opnieuw toe te voegen. Dan zie je ze wel automatisch in het Google Devices overzicht en werkt de assistant ook.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Heel dom misschien, maar klopt t nou dat ik alleen de white Tradfri lampen kan vinden? Waar zijn de RGB versies heen?

Is het al bijna vrijdag?

• tuk2008
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online
quote:
DennusB schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:04:
Heel dom misschien, maar klopt t nou dat ik alleen de white Tradfri lampen kan vinden? Waar zijn de RGB versies heen?
Paar berichten boven die van jou staat deze link:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70338951/

Enkel verkrijgbaar met afstandsbediening.
quote:
tuk2008 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:41:
[...]

Paar berichten boven die van jou staat deze link:

Enkel verkrijgbaar met afstandsbediening.
Ah ja, zonde dat ie alleen met AB te krijgen is zeg. Maar goed, nog steeds niet duur :)

Is het al bijna vrijdag?

• TimSeve
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-06 20:37
Hallo allemaal,

Ik heb deze week een complete Tradfri set gekocht.

De bridge,
De afstandsbediening,
1 Multicolor in de woonkamer,
2 Boven de bar,
2 Spots in de keuken.

Ik heb alles gekoppeld nu via mijn telefoon (Galaxy S8), wat prima werkt. Maar als ik alles bij mijn vriendin op haar telefoon (Xperia XZ1) in wil stellen, moet ik dan serieus alle lampen opnieuw koppelen? Wordt dit niet centraal geregeld in de hub? Ongetwijfeld zal in de 133 pagina's dit al eens gevraagd zijn, maar zou iemand mij dit aub willen beantwoorden? Thanks.

• Sebastiaan001
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 00:55
quote:
TimSeve schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:27:
Hallo allemaal,

Ik heb deze week een complete Tradfri set gekocht.

De bridge,
De afstandsbediening,
1 Multicolor in de woonkamer,
2 Boven de bar,
2 Spots in de keuken.

Ik heb alles gekoppeld nu via mijn telefoon (Galaxy S8), wat prima werkt. Maar als ik alles bij mijn vriendin op haar telefoon (Xperia XZ1) in wil stellen, moet ik dan serieus alle lampen opnieuw koppelen? Wordt dit niet centraal geregeld in de hub? Ongetwijfeld zal in de 133 pagina's dit al eens gevraagd zijn, maar zou iemand mij dit aub willen beantwoorden? Thanks.
Hoeft niet, even de app installeren en de code scannen. Lukt dit niet dan even de stroom er af halen en er weer op gooien, dan moet het lukken. Succes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:39
Vandaag de kleine setup die ik eerder had gemaakt een beetje uitgebreid:

Alleen jammer dat ik er gewoon vanuit was gegaan dat de motion sensors met Homekit zouden werken... niet dus. Enige kans dat dat alsnog gaat gebeuren? Of zou het met Homebridge wel moeten lukken?

Voor de rest was het even klooien, maar is nu alles ingesteld zoals ik het wil :)

Wormaap wijzigde deze reactie 23-04-2018 11:56 (5%)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 22:38

Mojo

The Power Within

quote:
Kapotlood schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:50:
@Richard89, als je je lamp echt uit doet met de schakelaar, dan krijgt hij ook geen stroom meer en is hij niet "smart"... dan is ie gewoon uit :) Als je wilt kunnen schakelen met de wandschakelaar én een stukje automatisering of "smart" onderdeel, dan heb je voor zover ik weet een aantal opties:
- Philips Hue i.c.m. een Hue wandschakelaar
- KaKu met (al dan niet) inbouw schakelaar die achter je huidige schakelaars past
- Een semi-Tweakers hack'je met een Tradfri dimmer, zoals hier onder:
[afbeelding] [afbeelding]

Er zijn nog meer opties voor wandschakelaars, maar dit zijn naar mijn weten de makkelijkste opties waarmee je geen groot basisstation nodig hebt, en die binnen 2 minuten te installeren zijn. Als ik er naast zit wordt ik vast gecorrigeerd ;)
Ik ben bezig met het inrichten van mijn mancave (:P) en ben bezig met de elektrische installatie. Ik wil er graag Smart verlichting realiseren, maar mijn wederhelft zou ook gewoon graag een normale schakelaar willen.

Een schakelaar die met Zigbee werkt, zou dus Tradfri moeten kunnen aansturen? Zoiets dus?

https://www.goedkopermets...el-zigbee-light-link.html

Volgens Reddit werkt het, met wat bugs... https://www.reddit.com/r/...jaeger_with_tr%C3%A5dfri/

Philips Hue is echt te duur. Alternatief is om de schakelaar gewoon te "hacken", maar ik kan simpel 230v en een 0-draad in de schakelaar krijgen. Schakelmateriaal kan ik er op aanpassen, dus dat maakt me ook niet zoveel uit. Als ik maar een fatsoenlijke wandschakelaar heb, liefst op 230V.

X-Life Lanparty Core i5 4670K @ 4.5Ghz, GTX980Ti, 8GB, Gigabyte Z97, Custom EK Waterloop

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:56
@Mojo Als het zonder bugs zou werken zou ik 't zelf wel interessant vinden, maar ik weet nu al dat m'n vrouw na de derde "bug" in zo'n wandschakelaar op z'n zachtst gezegd "niet gelukkig" zo zijn met me :D

Ik weet dat als je Ikea aan en uit zet met een normale wandschakelaar (al dan niet slim), dat Tradfri de laatst gebruikte setting aan houdt als je 'm weer aan zet. Dus de helderheid en kleur onthoudt hij dan. Maar als je vrouw 'm een keer uit zet met de schakelaar, en jij wilt 'm met de afstandsbediening aan zetten, dan heb je de eerste 5 seconden dat je denkt dat de batterij leeg of het peertje kapot is. ;) Vandaar dat ik zo'n Tradfri dim-schakelaar had ingebouwd zoals in die fotootjes... liever af en toe een batterijtje vervangen dan een boze wederhelft!
quote:
Wormaap schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:20:
Vandaag de kleine setup die ik eerder had gemaakt een beetje uitgebreid:

[afbeelding]

Alleen jammer dat ik er gewoon vanuit was gegaan dat de motion sensors met Homekit zouden werken... niet dus. Enige kans dat dat alsnog gaat gebeuren? Of zou het met Homebridge wel moeten lukken?

Voor de rest was het even klooien, maar is nu alles ingesteld zoals ik het wil :)
Is niet waarschijnlijk dat Tradfi Sensoren en Dimmers met Homekit of Homebridge gaan werken, probleem is dat deze rechtstreeks met de lampen communiseren en niet via de bridge, zoals Hue dat wel doet.

Deze oplossing heeft als voordeel dat de Sensoren en Dimmers ook werken als de bridge niet aan staat, maar nadeel is dat de bridge de status berichten van deze Sensoren of Dimmers niet ontvangt en daarom ook niet kan doorgeven.
quote:
Mojo schreef op maandag 23 april 2018 @ 00:04:
[...]

Ik ben bezig met het inrichten van mijn mancave (:P) en ben bezig met de elektrische installatie. Ik wil er graag Smart verlichting realiseren, maar mijn wederhelft zou ook gewoon graag een normale schakelaar willen.

Een schakelaar die met Zigbee werkt, zou dus Tradfri moeten kunnen aansturen? Zoiets dus?

https://www.goedkopermets...el-zigbee-light-link.html

Volgens Reddit werkt het, met wat bugs... https://www.reddit.com/r/...jaeger_with_tr%C3%A5dfri/

Philips Hue is echt te duur. Alternatief is om de schakelaar gewoon te "hacken", maar ik kan simpel 230v en een 0-draad in de schakelaar krijgen. Schakelmateriaal kan ik er op aanpassen, dus dat maakt me ook niet zoveel uit. Als ik maar een fatsoenlijke wandschakelaar heb, liefst op 230V.
Snap niet waarom Hue te duur zou moeten zijn, je kunt gewoon de Tradfri lampen met een Hue bridge koppelen en de Hue TAP of Dimmer Switch gebruiken, als je dat een betere oplossing vind?

Begrijp dat je niet alle lampen door Hue wil vervangen, dan wordt het inderdaad een duur verhaal, vooral voor de GU10's ben je bij philips zo 2 tot 5 keer zoveel kwijt per lamp (afhankelijk of je ook kleur temperatuur wil veranderen en of je een goede aanbieding vind voor de Hue lampen)!

Je moet wel weten dat Philips Hue op dit moment gewoon veel stabieler werkt dan Tradfri......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap
quote:
Erik1971 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:56:
[...]

Is niet waarschijnlijk dat Tradfi Sensoren en Dimmers met Homekit of Homebridge gaan werken, probleem is dat deze rechtstreeks met de lampen communiseren en niet via de bridge, zoals Hue dat wel doet.

Deze oplossing heeft als voordeel dat de Sensoren en Dimmers ook werken als de bridge niet aan staat, maar nadeel is dat de bridge de status berichten van deze Sensoren of Dimmers niet ontvangt en daarom ook niet kan doorgeven.
Ah, duidelijk. Dan ga ik niet teveel hopen. Eens bedenken of ik het er dan bij laat (want het werkt zo natuurlijk ook), of toch andere sensoren (en eventueel bridge) ga halen. Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 22:38

Mojo

The Power Within

quote:
Erik1971 schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:02:
[...]

Snap niet waarom Hue te duur zou moeten zijn, je kunt gewoon de Tradfri lampen met een Hue bridge koppelen en de Hue TAP of Dimmer Switch gebruiken, als je dat een betere oplossing vind?

Begrijp dat je niet alle lampen door Hue wil vervangen, dan wordt het inderdaad een duur verhaal, vooral voor de GU10's ben je bij philips zo 2 tot 5 keer zoveel kwijt per lamp (afhankelijk of je ook kleur temperatuur wil veranderen en of je een goede aanbieding vind voor de Hue lampen)!

Je moet wel weten dat Philips Hue op dit moment gewoon veel stabieler werkt dan Tradfri......
Dat zou inderdaad nog wel een mooie oplossing zijn inderdaad. Ik vind de prijs van de lampen gewoon niet de moeite, maar dan met de Hue bridge heb je betere compatibiliteit natuurlijk.

Zover ik begrijp heb ik dan nog steeds een ikea schakelaar en bridge nodig om te kunnen connecten met de Hue, dus dan begin ik wel met het Ikea spul en als het niet lekker werkt kan ik altijd de Philips erbij pakken. Lampen worden dan gewoon de Tradfri's.

X-Life Lanparty Core i5 4670K @ 4.5Ghz, GTX980Ti, 8GB, Gigabyte Z97, Custom EK Waterloop

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:28

Angeloonie

PUBG Addict

Simpele vraag wat mij niet helemaal duidelijk wordt: Als ik 10 lampen wil koppelen, kan dat met 1 afstandsbeediening?

Ik heb nu bijv. thuis 1 zo'n RGB lamp met afstandsbediening. Als ik straks in ons nieuwe huis die Hub koop en 5-10 lampen, kan ik dan met die enkele afstandsbediening alles inregelen?

Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie - PUBG

Ik wil eigenlijk ook wat Tradfri spul gaan scoren, maar klopt het dat de RGB versie van de GU10 lamp er nog niet is? Iemand enig idee wanneer die komt?

Is het al bijna vrijdag?

• Wormaap
quote:
Angeloonie schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:39:
Simpele vraag wat mij niet helemaal duidelijk wordt: Als ik 10 lampen wil koppelen, kan dat met 1 afstandsbeediening?

Ik heb nu bijv. thuis 1 zo'n RGB lamp met afstandsbediening. Als ik straks in ons nieuwe huis die Hub koop en 5-10 lampen, kan ik dan met die enkele afstandsbediening alles inregelen?
Yes, dat is geen enkel probleem. Hou er wel rekening mee dat het dan allemaal by default ook aan dezelfde groep gekoppeld wordt. Dus als je op de knop van de afstandsbediening drukt, gaat alles aan of uit. Is uiteraard aan te passen, maar ik was even verbaasd toen ik toevallig een paar lampen had toegevoegd m.b.v. de bewegingssensor, en ineens lampen willekeurig aan en uit gingen :+

• Angeloonie

Angeloonie

PUBG Addict

quote:
Wormaap schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:59:
[...]

Yes, dat is geen enkel probleem. Hou er wel rekening mee dat het dan allemaal by default ook aan dezelfde groep gekoppeld wordt. Dus als je op de knop van de afstandsbediening drukt, gaat alles aan of uit. Is uiteraard aan te passen, maar ik was even verbaasd toen ik toevallig een paar lampen had toegevoegd m.b.v. de bewegingssensor, en ineens lampen willekeurig aan en uit gingen :+
Hmm, is dat altijd zo of kun je dit via de app/hub anders inregelen? Bijv. meerdere groepen maken met 1 afstandsbediening (die je dan met de app bediend ipv knop)?
Of heb je dus echt per groep een afstandsbediening nodig? Dat zou het wel wat vervelender maken. :P

Angeloonie wijzigde deze reactie 23-04-2018 12:02 (4%)

• Wormaap
quote:
Angeloonie schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:02:
[...]

Hmm, is dat altijd zo of kun je dit via de app/hub anders inregelen? Bijv. meerdere groepen maken met 1 afstandsbediening (die je dan met de app bediend ipv knop)?
Of heb je dus echt per groep een afstandsbediening nodig? Dat zou het wel wat vervelender maken. :P
Je kan groepen maken waar geen afstandsbediening (of sensor of dimmer) aan hangt, die je dan inderdaad gewoon vanuit de app kan bedienen. Het is alleen in eerste instantie zo dat alles dat je pairt aan één a/b ook in één groep komt te hangen.
* Wormaap heeft een grote parkeergroep waar alles in zit dat niet aan een a/b, dimmer of sensor gekoppeld zit. Dat bedien ik namelijk allemaal vanuit Homekit :)

• Angeloonie

Angeloonie

PUBG Addict

quote:
Wormaap schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:07:
[...]

Je kan groepen maken waar geen afstandsbediening (of sensor of dimmer) aan hangt, die je dan inderdaad gewoon vanuit de app kan bedienen. Het is alleen in eerste instantie zo dat alles dat je pairt aan één a/b ook in één groep komt te hangen.
* Wormaap heeft een grote parkeergroep waar alles in zit dat niet aan een a/b, dimmer of sensor gekoppeld zit. Dat bedien ik namelijk allemaal vanuit Homekit :)
Sorry ik ben echt te dom op maandagochtend (ja het is al middag), maar hoe maak je groepen die je zonder AB bediend als je de AB nodig hebt om groepen aan te maken?
Kan ik ergens hier een soort stappenplan/how to van vinden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap
quote:
Angeloonie schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:11:
[...]

Sorry ik ben echt te dom op maandagochtend (ja het is al middag), maar hoe maak je groepen die je zonder AB bediend als je de AB nodig hebt om groepen aan te maken?
Kan ik ergens hier een soort stappenplan/how to van vinden?
Je koppelt je devices aan de hub door middel van een remote, daarbij komt alles in één groep. Vervolgens kun je vanuit de Tradfri-app nieuwe groepen aanmaken en devices erin slepen.
Is allemaal supermakkelijk, en ik heb het idee dat ik het allemaal moeilijker laat lijken dan het is door een semi-humoristische anecdote omdat mijn eigen lampjes ineens raar leken te doen :+

Stappenplan:
- Hub instellen
- Lampen koppelen d.m.v. Tradfri-app en een remote
- Groepen aanmaken in de Tradfri app
- Devices naar gewenste groepen slepen
- De rest van de avond zitten spelen met je nieuwe setup :+

• Angeloonie

Angeloonie

PUBG Addict

quote:
Wormaap schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:14:
[...]

Je koppelt je devices aan de hub door middel van een remote, daarbij komt alles in één groep. Vervolgens kun je vanuit de Tradfri-app nieuwe groepen aanmaken en devices erin slepen.
Is allemaal supermakkelijk, en ik heb het idee dat ik het allemaal moeilijker laat lijken dan het is door een semi-humoristische anecdote omdat mijn eigen lampjes ineens raar leken te doen :+

Stappenplan:
- Hub instellen
d:)b Nu snap ik hem :)

En die max van 10 lampen per groep.. Als ik dus 10 lampen in een groep heb, vervolgens 5 stuks in een nieuwe groep gooi in de Tradfri-app, dan kan ik daarna weer 5 lampen koppelen met de remote?

Hmm.. ik bedenk mij nu dat het natuurlijk ook wel vrij irritant is als je het licht enkel met een app aan kunt zetten :P Denk dat een paar extra schakelaars dan toch wel nuttig gaat zijn, anders sta je dus in het donker te kutten met de app als je 's avonds thuis komt :+

Angeloonie wijzigde deze reactie 23-04-2018 12:18 (12%)

• Wormaap
quote:
Angeloonie schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:15:
[...]

En die max van 10 lampen per groep.. Als ik dus 10 lampen in een groep heb, vervolgens 5 stuks in een nieuwe groep gooi in de Tradfri-app, dan kan ik daarna weer 5 lampen koppelen met de remote?
Het grootste deel van de meuk op mijn foto eerder heb ik m.b.v. één remote gekoppeld, dus dat zou geen probleem moeten zijn :)

Wat betreft je toegevoegde opmerking: vergeet niet dat je altijd even de lichtschakelaar kan flipperen om het licht aan te zetten als je je telefoon niet bij de hand hebt.
Maar het grootste deel van onze setup heb ik gisteren pas aangesloten, dus in hoeverre het in de praktijk werkbaar is, of dat ik toch nog wat meer afstandsbedieningen ga halen zal het gebruik moeten leren. Tot dusver lijken twee a/b's en één dimmer voldoende te zijn. De twee a/b's voor op de slaapkamer en in mijn vriendin's knutselhok, omdat haar iPhone 5s geen 'Hey Siri' ondersteunt en ze haar telefoon dan fysiek in de buurt moet hebben. Een dimmer op de badkamer zodat we 's nachts naar het toilet kunnen zonder de telefoon mee te nemen.

Wormaap wijzigde deze reactie 23-04-2018 12:21 (43%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-07 17:14
quote:
DennusB schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:41:
Ik wil eigenlijk ook wat Tradfri spul gaan scoren, maar klopt het dat de RGB versie van de GU10 lamp er nog niet is? Iemand enig idee wanneer die komt?
Van de GU10 is er geen RGB-variant. Geen idee of die er ooit komt.

Canon EOS
Fotoblog · Canvas aan de muur

• janjaapio
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12-07 12:11
Iemand ervaring met de nieuwe led drivers?

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50356187/

Ik ben benieuwd of deze alleen aan/uit regelen of ook dimmen en zelfs kleuren? Bijvoorbeeld in combinatie met deze:

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70359694/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08:48
Ja, die heb ik. Dimmen en onthouden van de stand doen ze.
Ik heb geen kleurenledstrip.

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-07 07:47
quote:
Angeloonie schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:15:
[...]

Hmm.. ik bedenk mij nu dat het natuurlijk ook wel vrij irritant is als je het licht enkel met een app aan kunt zetten :P Denk dat een paar extra schakelaars dan toch wel nuttig gaat zijn, anders sta je dus in het donker te kutten met de app als je 's avonds thuis komt :+
Je kan nog steeds de originele aan/uit schakelaar gebruiiken om ze aan/uit te zetten, enige nadeel is dat je ze niet met de app aan kan zetten als ze uit staan. Wel kan je met de app de kleur(temperatuur) en dimniveau instellen. en vervolgens als traditionele lamp gebruiken.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Sebastiaan001
https://www.instagram.com/p/BeFfduHlE2e/

Zou deze aangesloten kunnen worden op de led driver van tradfri? Zou gaaf zijn.

• .NCK
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:44
Is er ook een lamp voor de badkamer die werkt met de tradfri driver?

• jaspervz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-07 07:00
quote:
.NCK schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:19:
Is er ook een lamp voor de badkamer die werkt met de tradfri driver?
Mits gemonteerd in een geschikt armatuur kun je volgens mij iedere trådfri lamp gebruiken.

• Korras
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-07 21:57
quote:
Wormaap schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:14:
[...]

Stappenplan:
- Hub instellen
ik doe het anders:

- hub ingesteld
- schakelaar van de betreffende groep koppelen aan hub dmv tradfri hub
- lampen koppelen aan schakelaar dmv koppelknop op schakelaar ingedrukt te houden naast de lamp
- evt bewegingssensor koppelen door die naast de schakelaar te houden, en koppelknop van beide 10 seconden in te drukken.
- spelen met de nieuwe setup. :+

op deze manier hoef ik niet steeds de app erbij te houden, en alles komt alsnog tevoorschijn in de app achteraf, en zit ik niet met devices te slepen daarin.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Regelmatig heb ik last van het feit dat de app en Home Assistant de hub niet meer kan bereiken. Ik moet hem dan even van de stroom afhalen voor een reset. Voordat ik allerlei automatische dingen ga zitten bedenken om het ding regelmatig te powercyclen: is dit normaal gedrag of ben ik de enige met dit probleem?

We've got that ring of confidence

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:22
Hier staan ook de lampen in HomeKit heel vaak op 'Geen reactie' of op 'Bijwerken'. Gelukkig heb ik ze niet overal in huis, namelijk zwaar irritant.
Langzaam deze ook maar gaan vervangen voor Hue denk ik, dat werkt feilloos.

• Sebastiaan001
quote:
Yukkie schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:23:
Regelmatig heb ik last van het feit dat de app en Home Assistant de hub niet meer kan bereiken. Ik moet hem dan even van de stroom afhalen voor een reset. Voordat ik allerlei automatische dingen ga zitten bedenken om het ding regelmatig te powercyclen: is dit normaal gedrag of ben ik de enige met dit probleem?
Had ik laatst ook. Ik heb de trafri file verwijdert die in de samba share zit. Even het wachtwoord opnieuw invullen en daarna heb ik geen problemen meer gehad.
De Ikea app gebruik ik niet .

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Sebastiaan001 Das dan dus een ander probleem geweest. Bij mij is de hub/gateway gewoon zijn netwerkverbinding kwijt. Alleen door het ding te powercyclen kan ik het dan oplossen.

We've got that ring of confidence

• Jarno de Jong
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23-06 16:52
Is het mogenlijk om een ikea FLOALT met een ics-2000 te koppelen, zonder de gateway. maar ook de afstandsbediening te kunnen blijven gebruiken?

• LexIsLang
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 19:43
Onduidelijkheid ... is het nou wel of niet mogelijk om een Tradfri lamp aan de Philips Hue Hub te koppelen én tegellijkertijd aan een IKEA bewegingsmelder en of dimmer module?

Ik heb het hele topic afgestruind maar kan geen éénduidend antwoord vinden en ik krijg het dus ook niet voor elkaar. Het is prima gelukt om de IKEA Tradfri lampen toe te voegen aan de Hue bridge/app echter zodra ik er ook een AB van IKEA (Sensor of dimmer) aan koppel middels touchlink bij de lamp, vervalt de bediening in de Hue bridge/app.

Misschien handig om het antwoord als 'sticky' toe te voegen aan de start van het topic? Iets in de de trand van onderstaande tabel?

1. Tradfri lampen toevoegen aan de Hue Philis Bridge => JA
2. HUE lampen toevoegen aan de IKEA Tradfri bridge => NEE
3. Tradfri schakelaars, dimmers, motion sensoren linken aan Hue lampen op Hue Bridge => JA (instructie video)
4. Tradfri schakelaars linken aan Tradfri lampen én Hue bridge => ? JA

LexIsLang wijzigde deze reactie 01-05-2018 16:50 (4%)
Reden: Video link toegevoegd bij (3.)

Alex

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
ajwkappe schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:09:
Onduidelijkheid ... is het nou wel of niet mogelijk om een Tradfri lamp aan de Philips Hue Hub te koppelen én tegellijkertijd aan een IKEA bewegingsmelder en of dimmer module?

Ik heb het hele topic afgestruind maar kan geen éénduidend antwoord vinden en ik krijg het dus ook niet voor elkaar. Het is prima gelukt om de IKEA Tradfri lampen toe te voegen aan de Hue bridge/app echter zodra ik er ook een AB van IKEA (Sensor of dimmer) aan koppel middels touchlink bij de lamp, vervalt de bediening in de Hue bridge/app.

Misschien handig om het antwoord als 'sticky' toe te voegen aan de start van het topic? Iets in de de trand van onderstaande tabel?

1. Tradfri lampen toevoegen aan de Hue Philis Bridge => JA
2. HUE lampen toevoegen aan de IKEA Tradfri bridge => NEE
3. Tradfri schakelaars, dimmers, motion sensoren linken aan Hue lampen op Hue Bridge => JA (instructie video)
4. Tradfri schakelaars linken aan Tradfri lampen én Hue bridge => ?
Je geeft zelf al het antwoord, optie 1 en optie 3, daarna kun je met remote precies die lampen linken (touch linken) die je met de remote wil bedienen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik denk dat ik mijn antwoord al heb, maar misschien dat iemand met praktijkervaring dat kan bevestigen...

De verlichting in mijn hal en bijkeuken wordt elke avond in- en uitgeschakeld via een tijdschakeling op mijn Tradfri gateway.

Ik zou graag een bewegingsmelder aan deze verlichting willen koppelen, zodat dit licht ook 's nachts een paar minuten aan gaat als er iemand beneden komt.

Betekent dit dat het licht dan voortaan 's avonds steeds uitgeschakeld wordt een paar minuten nadat ik langs de sensor gewandeld ben? Of blijft het licht gewoon aan als het al aan was?

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LexIsLang
quote:
Erik1971 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:33:
[...]

Je geeft zelf al het antwoord, optie 1 en optie 3, daarna kun je met remote precies die lampen linken (touch linken) die je met de remote wil bedienen!
Niet helemaal, punt 1,2 en 3 zijn mij inderdaad duidelijk, echter punt 4 is (was) mij niet geheel duidelijk, vandaar mijn vraag. Ik heb gisteren ge-expirimenteerd en het lijkt te werken, de Tradfri lampen zijn gekoppeld aan de Hue bridge en daarna heb ik ze gekoppeld aan de Tradfri bewegingsmelder, het lijkt te werken. Ik moet wel zeggen dat de terugkoppeling aan de Hue bridge wel traag is als de lampen zijn aangegaan via de bewegingssensor, maar dat ligt waarschijnlijk aan de Tradfri lampen (+5 seconden per lamp). Ik denk dat we dan nu dus achter punt 4. ook een JA kunnen zetten.

Echter hoogst waarschijnlijk ga ik toch de motion sensoren van Philips gebruiken aangezien die meer mogelijkheden bieden qua lichtsterkte en tijdstip waarop deze kan schakelen (aangezien de Hue motion sensor aan de bridge gekoppeld wordt). Daarnaast vind ik de motion sensor van Ikea te traag reageren nadat deze een tijdje geen activiteit heeft gezien. Dat is me dus de dubbele prijs wel waard.

Alex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LexIsLang
quote:
TYZ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:09:
Ik denk dat ik mijn antwoord al heb, maar misschien dat iemand met praktijkervaring dat kan bevestigen...

De verlichting in mijn hal en bijkeuken wordt elke avond in- en uitgeschakeld via een tijdschakeling op mijn Tradfri gateway.

Ik zou graag een bewegingsmelder aan deze verlichting willen koppelen, zodat dit licht ook 's nachts een paar minuten aan gaat als er iemand beneden komt.

Betekent dit dat het licht dan voortaan 's avonds steeds uitgeschakeld wordt een paar minuten nadat ik langs de sensor gewandeld ben? Of blijft het licht gewoon aan als het al aan was?
Volgens mij is het antwoord 'Ja' de lampen zullen uitgaan nadat je langs de bewegingsmelder bent gelopen en de 'wachttijd' voorbij is, ook als de lampen al aan stonden. Dan zal er een 'Uit' signaal verstuurd worden naar de lamp. Bij de Hue motion sensor heb je de mogelijkheid om condities in te stellen, bijvoorbeeld: 'Only react if groups/lights are off'. Ik weet dus niet of dit bij Tradfri ook kan, ik heb geen Tradfri bridge en weet dus niet of de motionsensor van Tradfri ook aan de bridge wordt gekoppeld en zo ja of je daar ook dit soort condities aan kunt hangen.

Is er een Tradfri bridge gebruiker die dit kan bevestigen?

Alex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:20

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
TYZ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:09:
Ja en nee, want het is niet verplicht dat het nachtlampje dat aangaat op basis van beweging dezelfde lamp is als de verlichting die 's avonds op basis van tijd aan is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap
quote:
LexIsLang schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:55:
De bewegingsmelder verschijnt wel in de Tradfri-app, maar niet in, bijvoorbeeld, Homekit. Je kan er dus geen automations aan hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 23:32

JT

VETAK y0

Ik heb voor mijn probleem gezocht met Google en Startpage, waar ik problemen vond over koppelen van de remote met de bridge maar niet mijn probleem. Gezocht in dit topic en de TS gelezen, alwaar ik vond dat het direct koppelen van een remote met een lamp soms heel nauw kwam voor wat betreft de plek waar je het probeert. Dit heeft echter bij mij geen zin gehad. Ik krijg het niet voor elkaar om de Tradfri remote te koppelen aan wit-spectrum GU10 spotjes.
- Spotjes gereset door 6 keer ofzo aan en uit te zetten, het spotje knippert 1 keer.
- Remote gereset met 4x pair knop indrukken, ledje knippert een paar keer snel.
- Met 2 verschillende remotes geprobeerd.
- Met 2 verschillende spotjes geprobeerd.
- Remote 360 graden om de spot gedraaid, op een acht tal plekken een paar seconden stil gehouden. Ook aan de onderkant van de spot gehouden. Dit alles met de pairknop 10+ seconden ingedrukt.

Het lukt gewoon niet :/ :( Heeft iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:27
quote:
aawe mwan schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:38:
[...]

Ja en nee, want het is niet verplicht dat het nachtlampje dat aangaat op basis van beweging dezelfde lamp is als de verlichting die 's avonds op basis van tijd aan is.
Hoewel niet mijn oorspronkelijke plan, kan ik hier wel wat mee.

Ik denk dat ik een armatuurtje met meer dan één fitting installeer op een strategische plek; bijvoorbeeld deze NYMÅNE. Dan kan de omhooggerichte spot aangestuurd worden met de timer, en de andere 'on demand'.

Hoeft de sensor toch niet ongebruikt retour... :)

Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Ook @LexIsLang en @Wormaap (y)

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-07 14:57
Ik kwam er vanmiddag achter dat je over 4g met google assistent ook gewoon je lampen kan bedienen. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robvdberger
  • Laatst online: 21-05 22:18
quote:
RudolfR schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:28:
Ja, die heb ik. Dimmen en onthouden van de stand doen ze.
Ik heb geen kleurenledstrip.
En dat is een IKEA driver met de Ledberg strip die je dus dimt? Dit is waarschijnlijk dan dé oplossing die ik zoek. Hoe bevalt het gedimde licht, geen zichtbare flikkering?

• RudolfR
Nee, ik heb geen ledberg strip, maar Urshult lampen op de kast.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50260397/

Geen last van flikkering.

• Korras
  • Laatst online: 13-07 21:57
quote:
LexIsLang schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:55:
[...]

Volgens mij is het antwoord 'Ja' de lampen zullen uitgaan nadat je langs de bewegingsmelder bent gelopen en de 'wachttijd' voorbij is, ook als de lampen al aan stonden. Dan zal er een 'Uit' signaal verstuurd worden naar de lamp. Bij de Hue motion sensor heb je de mogelijkheid om condities in te stellen, bijvoorbeeld: 'Only react if groups/lights are off'. Ik weet dus niet of dit bij Tradfri ook kan, ik heb geen Tradfri bridge en weet dus niet of de motionsensor van Tradfri ook aan de bridge wordt gekoppeld en zo ja of je daar ook dit soort condities aan kunt hangen.

de ikea bewegingsdetector heeft geen condities. Als het een beweging oppikt, dan gaat er een 'AAN' signaal naar de lamp. als de lamp al aan staat, zal dat dus niets veranderen.

echter, hij zal ook altijd een 'UIT' signaal sturen, ook als de lamp al aan was. als er dus iemand langs gaat, zal die na een paar minuten de gekoppelde lampen uitschakelen.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-07 16:46
Een vraag waar ik niet helemaal uitkom. Ik wil 4x een GU10 spot onder de carport maken, deze kan ik natuurlijk via de app instellen tussen een bepaald tijdschema.

Nu zou ik graag willen dat buiten het tijdschema (stel ik kom uit de kroeg om 02:00uur) de lampen ook aanspringen in combinatie met de bewegingsmelder, kan dit?

Hopelijk heeft iemand dat hier al gedaan, dat scheelt mij het aanschaffen van de lampen en sensor mocht het niet werken.

• Wormaap
quote:
JaMaaT schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:50:
Een vraag waar ik niet helemaal uitkom. Ik wil 4x een GU10 spot onder de carport maken, deze kan ik natuurlijk via de app instellen tussen een bepaald tijdschema.

Nu zou ik graag willen dat buiten het tijdschema (stel ik kom uit de kroeg om 02:00uur) de lampen ook aanspringen in combinatie met de bewegingsmelder, kan dit?

Hopelijk heeft iemand dat hier al gedaan, dat scheelt mij het aanschaffen van de lampen en sensor mocht het niet werken.
Dat gaat naar mijn idee half werken. Je lampen zullen aan gaan op de ingestelde tijd. Daarnaast zullen ze ook aan gaan als je langs de sensor loopt. Maar als ze, door de tijdsinstelling, al aan staan en je loopt langs de sensor, zullen ze daarna weer uit gaan. De sensor stuurt immers altijd een 'uit' nadat de ingestelde tijd verstreken is.

Als ik vanavond thuis ben zal ik het even testen met een timer, die gebruik ik zelf namelijk normaal niet.

Wormaap wijzigde deze reactie 03-05-2018 16:05 (5%)

• JaMaaT
@Wormaap

Als je dat zou willen testen heel graag!

Kleine edit: je kun bijvoorbeeld de bewegingssensor niet instellen met een bepaalde tijd?

JaMaaT wijzigde deze reactie 03-05-2018 16:13 (45%)

• Wormaap
quote:
JaMaaT schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:12:
@Wormaap

Als je dat zou willen testen heel graag!

Kleine edit: je kun bijvoorbeeld de bewegingssensor niet instellen met een bepaalde tijd?
Zojuist getest. De lamp gaat aan op de ingestelde tijd, en vervolgens 1 minuut nadat ik voor de beweginssensor heb staan dansen weer uit. Op de bewegingssensor kun je instellen hoe lang het licht aan moet blijven nadat hij beweging gedetecteerd heeft (1, 5 of 10 minuten zo uit het hoofd), meer niet.

• JaMaaT
Ahh duidelijk! Dan gaan we het op een andere manier doen! Bedankt voor het testen!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:23
Even een tip tussendoor die ik nog niet eerder had gezien: je hebt alleen de hub nodig en niet een schakelaar (dimmer of bewegings). Aanmelden gaat dan door de hub aan te zetten en de lamp aan te zetten als de derde led begint te knipperen (lamp moet binnen een meter zijn).
Een tweede methode is om de verbind knop 3 seconden in te drukken en dan de lamp aan te zetten.

Beiden werkten voor mij. De App kan er niks mee, die verwacht dat lampen aan een schakelaar hangen. Hij herkent ze wel maar ze staan als niet gekoppeld of iets dergelijks vermeld. Voor mij maakt dat niet uit want ik gebruik hassio en daar kan ik ze gewoon bedienen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robvdberger
quote:
RudolfR schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 07:09:
Nee, ik heb geen ledberg strip, maar Urshult lampen op de kast.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50260397/

Geen last van flikkering.
Dank voor je reactie! Zijn er andere mensen hier in dit topic die ervaring hebben met de tradfri driver in combinatie met de ledberg strips? Bij de ledbergs staat niet dat ze dimbaar zijn, maar de driver kan dat wel. Werkt dimmen dan gewoonweg niet, of zijn de ledbergs stiekem toch dimbaar in combinatie met deze driver?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datadevil
Ik heb sinds gisteren een lamp in de tuin. Die is aangemeld oorspronkelijk, maar staat nu op onbereikbaar. Er zijn 2 lampen boven de eettafel op een meter of 5 er vandaan. Is dat voldoende om een mesh te vormen, en hoe lang kan het duren voordat hij weer gevonden (moet) worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 13-07 17:14
quote:
datadevil schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:33:
Ik heb sinds gisteren een lamp in de tuin. Die is aangemeld oorspronkelijk, maar staat nu op onbereikbaar. Er zijn 2 lampen boven de eettafel op een meter of 5 er vandaan. Is dat voldoende om een mesh te vormen, en hoe lang kan het duren voordat hij weer gevonden (moet) worden?
Als je HR++ glas in je ramen en deuren hebt, heb je weinig kans dat die lamp bereikbaar is. Lukt het bijv. wel met een deur of raam open?

Canon EOS
Fotoblog · Canvas aan de muur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datadevil
quote:
Arjan A schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:47:
[...]

Als je HR++ glas in je ramen en deuren hebt, heb je weinig kans dat die lamp bereikbaar is. Lukt het bijv. wel met een deur of raam open?
de schuifdeur is al het grootste deel van de dag open

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:09
quote:
datadevil schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:33:
Moet wel lukken hoor. Heb een vergelijkbare situatie. Mijn buitenlamp hangt zelf 15 meter van mijn huis en heb dubbel HR++ glas. Ik heb mijn HUE 'zender' aan de binnenkant van mijn buitenmuur geplakt op ongeveer een halve meter van de grond. Het haalt het dan net tot de buitenlamp.

Ik heb de GU10 van IKEA buiten hangen btw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datadevil
quote:
jasperj schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:26:
[...]

Moet wel lukken hoor. Heb een vergelijkbare situatie. Mijn buitenlamp hangt zelf 15 meter van mijn huis en heb dubbel HR++ glas. Ik heb mijn HUE 'zender' aan de binnenkant van mijn buitenmuur geplakt op ongeveer een halve meter van de grond. Het haalt het dan net tot de buitenlamp.

Ik heb de GU10 van IKEA buiten hangen btw.
ik moet er wel bij zeggen dat de tradfri hub in de voorkamer staat, op zo'n 17 meter vanaf de buitenlamp maar ik dacht door die mesh techniek en de lampen er tussen (er zit op elke paar meter naar die buitenlamp wel een tradfri lamp) de afstand minder een probleem was..
Hij doet het nu :)

datadevil wijzigde deze reactie 04-05-2018 18:09 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12-07 11:11
Ik heb een vraag over de FLOALT, hij is dimbaar maar ik vraag me af wat de minimum verlichting is. Ik twijfel tussen de 30x30cm en de 90x30cm voor als lamp boven de eettafel, maar hij moet ook weer niet te fel zijn op de minimale stand.

Maximale verlichting van de 90x30cm is 2200 lumen, en gezien hij vooral naar beneden straalt weet ik niet of dat prettig is, ook in gedimde stand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 02:03
Kan iemand me helpen mijn Tradfri lampen te resetten? Ik krijg het echt niet voor elkaar. 6x aan en uit staat overal, zelfs in het boekje bij de lampen, maar dat werkt gewoon niet.

Achtergrond: ik heb twee Tradfri lampen aan mijn Hue bridge. Totnutoe werkte dat prima, maar blijkbaar heeft mijn buurman een nieuw apparaat ofzo, want al mijn lampen reageerden ineens niet meer, of af en toe. Dus ik heb het Zigbee-kanaal op een andere waarde gezet. Dit wordt kennelijk niet aan de Tradfri lampen doorgegeven. Alle Hue lampen werken nu weer normaal, maar de Tradfri lampen staan op 'unreachable'. Dat hoopte ik op te lossen met een reset van de lamp, maar om de een of andere reden werkt dat dus niet.

Wat doe ik fout? Ik heb alles geprobeerd. 6x aan en uit, snel, langzaam, 40x aan en uit, lamp vlakbij de Hue bridge... De lampen willen gewoon niet resetten (dan hoort ie 1x te knipperen en dat gebeurt al niet).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:39
quote:
PhilipsFan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 23:35:
Kan iemand me helpen mijn Tradfri lampen te resetten? Ik krijg het echt niet voor elkaar. 6x aan en uit staat overal, zelfs in het boekje bij de lampen, maar dat werkt gewoon niet.
Just checking maar ze bedoelen dus echt aan/uit qua stroom, dus niet via de afstandsbediening. Via de wandschakelaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datadevil
quote:
PhilipsFan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 23:35:

Achtergrond: ik heb twee Tradfri lampen aan mijn Hue bridge. Totnutoe werkte dat prima, maar blijkbaar heeft mijn buurman een nieuw apparaat ofzo, want al mijn lampen reageerden ineens niet meer, of af en toe. Dus ik heb het Zigbee-kanaal op een andere waarde gezet. Dit wordt kennelijk niet aan de Tradfri lampen doorgegeven. Alle Hue lampen werken nu weer normaal, maar de Tradfri lampen staan op 'unreachable'. Dat hoopte ik op te lossen met een reset van de lamp, maar om de een of andere reden werkt dat dus niet.

Wat doe ik fout? Ik heb alles geprobeerd. 6x aan en uit, snel, langzaam, 40x aan en uit, lamp vlakbij de Hue bridge... De lampen willen gewoon niet resetten (dan hoort ie 1x te knipperen en dat gebeurt al niet).
Ik heb het net ook weer zitten doen, het is echt lastig soms maar de aanhouder wint. Let ook op dat je begint met aanstand, en kijk even dit filmpje: YouTube: How to reset a TRÅDFRI light bulb.
Tevens lost unreachable in mijn geval zichzelf vaak vanzelf op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
quote:
datadevil schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:33:
[...]

Ik heb het net ook weer zitten doen, het is echt lastig soms maar de aanhouder wint. Let ook op dat je begint met aanstand, en kijk even dit filmpje: YouTube: How to reset a TRÅDFRI light bulb.
Tevens lost unreachable in mijn geval zichzelf vaak vanzelf op.
Ik volg precies dat filmpje. Eerst aan, dan rustig 6x uit en weer aan. Werkt niet. Ik probeer het vandaag nog een paar keer en als het niet lukt gaan ze in de container en bestel ik echte Hue lampen.

Unreachable lost zich vaak vanzelf op inderdaad, maar deze keer stonden bijna alle lampen op unreachable en deden ze het ook niet meer. Ik denk dat ik een storingsbron in de buurt heb gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
PhilipsFan schreef op zondag 6 mei 2018 @ 14:52:
[...]

Ik volg precies dat filmpje. Eerst aan, dan rustig 6x uit en weer aan. Werkt niet. Ik probeer het vandaag nog een paar keer en als het niet lukt gaan ze in de container en bestel ik echte Hue lampen.

Unreachable lost zich vaak vanzelf op inderdaad, maar deze keer stonden bijna alle lampen op unreachable en deden ze het ook niet meer. Ik denk dat ik een storingsbron in de buurt heb gehad.
Ik zou ze in ieder geval niet in de container doen. Volgens mij heb je bij ikea een hele lange retourperiode (365 dagen). Als je de bon en verpakking nog hebt, kun je ze retourneren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
quote:
meesje schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:14:
[...]

Ik zou ze in ieder geval niet in de container doen. Volgens mij heb je bij ikea een hele lange retourperiode (365 dagen). Als je de bon en verpakking nog hebt, kun je ze retourneren.
Dat is een poging waard inderdaad, ik heb de verpakking nog, maar ze zijn al een hele tijd in gebruik geweest. Maar proberen kan altijd. (Het is nog steeds niet gelukt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
quote:
PhilipsFan schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:10:
[...]

Dat is een poging waard inderdaad, ik heb de verpakking nog, maar ze zijn al een hele tijd in gebruik geweest. Maar proberen kan altijd. (Het is nog steeds niet gelukt)
Het is inmiddels gelukt. Geen idee waarom het eerder niet werkte, nu wilden ze wel gereset worden en kon ik ze weer vinden in de Hue app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Em_
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14-07 22:49
quote:
Robvdberger schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:09:
[...]

Dank voor je reactie! Zijn er andere mensen hier in dit topic die ervaring hebben met de tradfri driver in combinatie met de ledberg strips? Bij de ledbergs staat niet dat ze dimbaar zijn, maar de driver kan dat wel. Werkt dimmen dan gewoonweg niet, of zijn de ledbergs stiekem toch dimbaar in combinatie met deze driver?
Ja... met de standaard witte Ledberg strips van €9,99. Is even priegelen om ze aangesloten te krijgen want je hebt niet de connector die je nodig hebt om de boel ‘normaal’ aan te sluiten. Maar de driver kan gewoon opengeschroefd worden, dus als je met een soldeerbout overweg kunt en + en - van elkaar weet te onderscheiden mag het geen probleem zijn.

En de strips zijn gewoon te dimmen, daar zorgt de driver voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robvdberger
quote:
Em_ schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:41:
[...]

Ja... met de standaard witte Ledberg strips van €9,99. Is even priegelen om ze aangesloten te krijgen want je hebt niet de connector die je nodig hebt om de boel ‘normaal’ aan te sluiten. Maar de driver kan gewoon opengeschroefd worden, dus als je met een soldeerbout overweg kunt en + en - van elkaar weet te onderscheiden mag het geen probleem zijn.

En de strips zijn gewoon te dimmen, daar zorgt de driver voor.
Thx! Dat heb ik zo geprobeerd, en ik krijg de ledberg strip brandend aan de tradfri driver. Alleen lukt het niet om zo’n ronde afstandsbediening aan de hub te koppelen..? Hij weigert te gaan pulseren zoals de normale lampen doen en ik kan de strip dus ook niet bedienen met de knop nu... kan het zijn dat ik de antenne in de driver gesloopt heb? Heb voor zover ik weet niks fout gedaan bij het aansluiten. Echter werkt de afstandsbediening wel op andere lampen.

Bij openmaken viel me vervolgens op dat er een klein printplaatje lijkt te missen. Op de plek waar een gaatje zit om de driver te resetten zit bij mij niks?! :?
Er zitten wel drie klemmetjes in het plastic. Het is net alsof iemand deze driver al open gehad heeft en er iets uit gesloopt heeft. Iemand hier die de driver opgeschroefd heeft? Zitten er twee printplaten in, een kleine en een grote?

Robvdberger wijzigde deze reactie 08-05-2018 22:29 (52%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Em_
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14-07 22:49
Ik heb de kleine 10W, en ja, er zitten bij mij twee printplaten in. Eentje die de netspanning omzet,, en eentje verantwoordelijk voor het Tradfri deel.

Eigenlijk is deze grijze Tradfri voeding een aangepaste versie van de witte ANSLUTA, waar voor het draadloze deel een ander printplaatje zit. Zo kunnen ze met dezelfde mallen en dezelfde onderdelen toch verschillende dingen maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Santiago512
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:14

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-07 13:26
quote:
JaMaaT schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:50:

Het probleem is dat je de sensor niet kan programmeren. Het kan wel met een combinatie van Ikea lampen, de Hue-hub en een Hue bewegingssensor. De lampen kun je programmeren op tijd en de sensor ook. Bijvoorbeeld overdag lampen uit, bij beweging via de sensor actie 'niets doen'; 's avonds lampen aan en bij beweging via de sensor actie 'niets doen'; in de nacht lampen uit en bij beweging via sensor actie 'lampen aan' en na een bepaalde tijd actie 'lampen uit'.

Coenie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 21:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vandaag een aantal lampen, lichtpanelen en de bridge gekocht. Na 2 uur pielen sta ik op het punt om alles terug naar de winkel te brengen.. Volgens mij doe ik niks verkeerd en ligt het voornamelijk aan bugs in de software? Ik schat mezelf niet in als een ongelofelijke kluns op het gebied van domotica, een groot deel van mijn huis en tuin zijn geautomatiseerd met Domoticz. Maar het aan de praat krijgen van TRÅDFRI tot nu toe, oef..

Het koppelen van een lamp aan de remote is kinderspel.

Het koppelen van de remote aan de bridge heeft mij een uur gekost. Meerdere keren de bridge gereset, van stroom gehaald enzovoorts voordat de app eindelijk het verlossende bericht gaf dat de remote en afstandsbieding gekoppeld waren.

Het koppelen van een lamp is nu, na 2 uur, nog niet gelukt. Ik heb 3 verschillende lampen geprobeerd (2x wit, 1x RGB). De lampjes knipperen prima, worden gekoppeld aan de remote. Maar de app blijft hangen op de pagina die uitlegt hoe ik de lamp moet koppelen.. Verschillende armaturen geprobeerd, zelfs de bridge op de lamp zelf gelegd, de app meerdere keren opnieuw gestart.. Maar de app komt niet verder dan de informatiepagina en het zinnetje 'Je apparaat zoeken'.

Wat zie ik hier nou gigantisch over het hoofd? De gemiddelde Ikea-consument moet dit met twee vingers in z'n neus aan de praat kunnen krijgen :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-07 20:22
Misschien is de bridge aan het updaten.

Zou zeggen, laat het even met rust, probeer het morgen weer.
quote:
Gizz schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:59:
Vandaag een aantal lampen, lichtpanelen en de bridge gekocht. Na 2 uur pielen sta ik op het punt om alles terug naar de winkel te brengen.. Volgens mij doe ik niks verkeerd en ligt het voornamelijk aan bugs in de software? Ik schat mezelf niet in als een ongelofelijke kluns op het gebied van domotica, een groot deel van mijn huis en tuin zijn geautomatiseerd met Domoticz. Maar het aan de praat krijgen van TRÅDFRI tot nu toe, oef..

Het koppelen van de remote aan de bridge heeft mij een uur gekost. Meerdere keren de bridge gereset, van stroom gehaald enzovoorts voordat de app eindelijk het verlossende bericht gaf dat de remote en afstandsbieding gekoppeld waren.

Het koppelen van een lamp is nu, na 2 uur, nog niet gelukt. Ik heb 3 verschillende lampen geprobeerd (2x wit, 1x RGB). De lampjes knipperen prima, worden gekoppeld aan de remote. Maar de app blijft hangen op de pagina die uitlegt hoe ik de lamp moet koppelen.. Verschillende armaturen geprobeerd, zelfs de bridge op de lamp zelf gelegd, de app meerdere keren opnieuw gestart.. Maar de app komt niet verder dan de informatiepagina en het zinnetje 'Je apparaat zoeken'.

Wat zie ik hier nou gigantisch over het hoofd? De gemiddelde Ikea-consument moet dit met twee vingers in z'n neus aan de praat kunnen krijgen :z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
hijskraan schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:03:
Misschien is de bridge aan het updaten.

Zou zeggen, laat het even met rust, probeer het morgen weer.
Volgens de app zijn zowel de remote als de bridge up-to-date. Na het voor het eerst aansluiten van de bridge ben ik zelf de deur uitgegaan. Er zal zo'n anderhalf uur gezeten hebben tussen het aansluiten van de bridge en het moment dat ik voor het eerst de remote probeerde te koppelen.

Volgens de app heb ik de volgende softwareversies:

Gateway: 1.3.14
Afstandsbediening: 1.2.214

Gizz wijzigde deze reactie 11-05-2018 20:06 (9%)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RudolfR
Ik sloot de app altijd even af als ik een apparaat wilde koppelen.
Raar genoeg kreeg ik bij het opnieuw opstarten van de app dan vaak de melding dat het apparaat gekoppeld was.

Ik maak inmiddels geen gebruik meer van de app + gateway, dus dit zijn bevindingen van een tijd geleden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datadevil
quote:
Gizz schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:59:

Je kan het ook nog zonder remote proberen. 3 seconden link knop indrukken en de lamp aanzetten (binnen een meter) of hub aan,wachten tot 3e led knippert en lamp aanzetten. De lamp hangt dan rechtstreeks aan je hub en je kunt hassio of andere domotica gebruiken om de lampen te bedienen. Kun je je geld terugkrijgen voor je remote :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
datadevil schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:14:
[...]
hub aan,wachten tot 3e led knippert en lamp aanzetten.
Die knippert continu. Maar lampen aanzetten terwijl de bridge op de lamp ligt levert geen koppeling op.
quote:
Kun je je geld terugkrijgen voor je remote :-)
Helaas. Ik heb een RGB-lamp (verplicht remote) en 3 lichtpanelen (3x verplichte remote).

• Devindegroot
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11-07 15:52
Even een andere vraag, is het mogelijk om sfeer standen te maken ( bijvoorbeeld een setting die ik noem relax, waarin de woonkamer beetje kleur tinten krijgt ) en dat ik dan tegen google zeg: Hey Google, set the living room lights to relax. Dit is een van de functies die ik graag zou willen gebruiken!

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:24
quote:
Devindegroot schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 08:16:
Even een andere vraag, is het mogelijk om sfeer standen te maken ( bijvoorbeeld een setting die ik noem relax, waarin de woonkamer beetje kleur tinten krijgt ) en dat ik dan tegen google zeg: Hey Google, set the living room lights to relax. Dit is een van de functies die ik graag zou willen gebruiken!
Ik heb zelf geen bridge van Ikea maar de Philips Hue. Een Sfeer of Scenes te gebruiken met Philips doe je als volgt.

1) Voor de Kamers/Groepen maak een Scene(s) in de Philps Hue app.
2) Vraag aan Google: Ok Google sync my devices
3) Naast je lampen zijn nu ook de Scenes beschikbaar
4) Activeer een scene: Ok Google activate 'relax' in Living Room

"Activate" is het commando voor het activeren van een scene.

Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz - 32 GB DDR3 19200 2400 MHz C10 G.Skill TridentX - MSI Z97 Gaming 7 - MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68-P

• datadevil
quote:
Gizz schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:20:
[...]

Die knippert continu. Maar lampen aanzetten terwijl de bridge op de lamp ligt levert geen koppeling op.

[...]

Helaas. Ik heb een RGB-lamp (verplicht remote) en 3 lichtpanelen (3x verplichte remote).
vraag het me ernstig af... officieel zijn ze verplicht, maar als je niet de IKEA app wilt gebruiken kun je wbt de witte lampen echt zonder. Zou me niks verbazen als dat ook voor de andere types geldt.
Derde lampje knippert niet constant, als je hub aanzet gaat eerst eerste led, dan tweede en dan pas derde aan. Op dat moment schakel je de lamp in. In je app kun je wel controleren of de lamp herkent is, hij staat dan als 'losgekoppeld apparaat'. Met andere software (bv. Homeassistant.io) kun je dan via de hub de lampen aansturen.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
datadevil schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:32:
[...]
Derde lampje knippert niet constant, als je hub aanzet gaat eerst eerste led, dan tweede en dan pas derde aan.
Om er zeker van te zijn dat we over hetzelfde praten: de derde led is degene waar geen wifi-logo of aan/uit-logo bij staat? Deze knippert namelijk bij mij weldegelijk constant. Gisteravond voor het laatst de hub van stroom gehaald en weer aangesloten en die led knippert nog steeds. Dus die knippert al zo'n 21 uur.

Door de zeer uitgebreide informatie van Ikea (uh..) heb ik geen idee of dat goed is. Volstrekt onduidelijk wat het betekent als één van de drie leds eeuwig blijft knipperen.

edit: hier mijn knipperende hub

Gizz wijzigde deze reactie 12-05-2018 21:07 (19%)

• datadevil
quote:
Gizz schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:04:
[...]

Om er zeker van te zijn dat we over hetzelfde praten: de derde led is degene waar geen wifi-logo of aan/uit-logo bij staat? Deze knippert namelijk bij mij weldegelijk constant. Gisteravond voor het laatst de hub van stroom gehaald en weer aangesloten en die led knippert nog steeds. Dus die knippert al zo'n 21 uur.

Door de zeer uitgebreide informatie van Ikea (uh..) heb ik geen idee of dat goed is. Volstrekt onduidelijk wat het betekent als één van de drie leds eeuwig blijft knipperen.

edit: hier mijn knipperende hub

[video]
Het gaat er om dat je de stroom op de hub doet; dan gaat eerst de eerste, dan de tweede en dan de derde led aan. Zodra die derde led knippert zet je de lamp aan die je wilt koppelen. Je kunt het ook proberen door drie seconden de link knop op de hub in te drukken en dan de lamp aan te zetten. Zodra er een lamp gekoppeld was hij niet meer bij mij, maar ik kon per lamp die ik wilde koppelen wel deze procedure volgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devindegroot
quote:
BarryS schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Ik heb zelf geen bridge van Ikea maar de Philips Hue. Een Sfeer of Scenes te gebruiken met Philips doe je als volgt.

1) Voor de Kamers/Groepen maak een Scene(s) in de Philps Hue app.
2) Vraag aan Google: Ok Google sync my devices
3) Naast je lampen zijn nu ook de Scenes beschikbaar
4) Activeer een scene: Ok Google activate 'relax' in Living Room

"Activate" is het commando voor het activeren van een scene.
Weet iemand of zoiets gelijks ook met de IKEA hub kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
datadevil schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:37:
[...]

Het gaat er om dat je de stroom op de hub doet; dan gaat eerst de eerste, dan de tweede en dan de derde led aan. Zodra die derde led knippert zet je de lamp aan die je wilt koppelen. Je kunt het ook proberen door drie seconden de link knop op de hub in te drukken en dan de lamp aan te zetten.
Beide procedures leverden geen koppeling op.

Maar ik heb het nu wel aan de praat gekregen op de volgende manier:

De remote verwijderd in de app.
De remote gereset.
Remote opnieuw gekoppeld aan de bridge.

Vervolgens kon ik de vier e27-lampjes zonder problemen koppelen met behulp van de standaard methode. Raar gedoe, maar prettig dat er nu iets werkt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devindegroot
Nog een vraag, wat gebeurd er als je een Tradfri bulp voor het eerst in een fitting draait?

Ik heb net een nieuw huis en heb alleen Tradfri bulpen om te testen en vraag me af of ze direct aangaan zodat ik kan zien of t qua bekabeling werkt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KRGT
  • Laatst online: 08:36

KRGT

Have a nice day!

quote:
Devindegroot schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:55:
Nog een vraag, wat gebeurd er als je een Tradfri bulp voor het eerst in een fitting draait?

Ik heb net een nieuw huis en heb alleen Tradfri bulpen om te testen en vraag me af of ze direct aangaan zodat ik kan zien of t qua bekabeling werkt?
Als er spanning op staat / komt gaat de lamp aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 00:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Gisteren bij de Ikea eens een hub, afstandbediening en 5 lampen (warm tot koud wit) gehaald.
Koppelen met behulp van de iOS App was stomeenvoudig.

Na een minuut of 10 deed alles het.

Als we alle lampen vol aanzetten op de warm witte kleur, dan lijkt het net of de zon binnen schijnt 8)

De lampen zijn alleen wel wat groot en steken bij een paar armaturen een 1-2cm uit. Door deze armaturen te draaien hebben we nergens last van, maar ik had dat van te voren niet verwacht.

http://www.team-mediaportal.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danger.Mouse
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12-07 13:14
Ik ben aan het kijken naar de driver voor draadloze besturing om die te koppelen aan mijn verbindingshub. Nu heb ik geen IKEA verlichting die ik er op aan wil sluiten maar een set 12-24Vdc dimbare ledspots die met een driver worden aangestuurd.

Heeft iemand een idee/ervaring of deze driver voor draadloze besturing mijn 12-24Vdc dimbare ledspots kan aansturen als ik hem verbind (IKEA stekker aan ledspot bedrading solderen) met de driver?

Danger.Mouse wijzigde deze reactie 15-05-2018 14:03 (1%)
Reden: Voltage ledlamp gespecificeerd

• Robvdberger
quote:
Em_ schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:09:
Ik heb de kleine 10W, en ja, er zitten bij mij twee printplaten in. Eentje die de netspanning omzet,, en eentje verantwoordelijk voor het Tradfri deel.

Eigenlijk is deze grijze Tradfri voeding een aangepaste versie van de witte ANSLUTA, waar voor het draadloze deel een ander printplaatje zit. Zo kunnen ze met dezelfde mallen en dezelfde onderdelen toch verschillende dingen maken.
Yes, dat had ik idd ook zo begrepen. Na aanschaf van een tweede tradfri driver heb ik kunnen bevestigen dat ik inderdaad helaas een driver uit het schap heb gepakt die al door iemand "geleend" was. Na overleg met IKEA heb ik evengoed mijn geld terug gekregen ondanks dat ik het witte snoer al van de driver af geknipt had vóórdat ik erachter kwam dat ermee geklooid was, dus die service was iig wel top!

• Robvdberger
quote:
Danger.Mouse schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:29:
Ik ben aan het kijken naar de driver voor draadloze besturing om die te koppelen aan mijn verbindingshub. Nu heb ik geen IKEA verlichting die ik er op aan wil sluiten maar een set 12-24Vdc dimbare ledspots die met een driver worden aangestuurd.

Heeft iemand een idee/ervaring of deze driver voor draadloze besturing mijn 12-24Vdc dimbare ledspots kan aansturen als ik hem verbind (IKEA stekker aan ledspot bedrading solderen) met de driver?
een 24V LED strip kan er aan geklust worden en werkt, dus ik denk dat jouw spotjes het ook gewoon moeten doen.

• Dutn
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13-07 10:09
quote:
Robvdberger schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:55:
[...]

een 24V LED strip kan er aan geklust worden en werkt, dus ik denk dat jouw spotjes het ook gewoon moeten doen.
Dat is correct, echter doet 12-24v vermoeden dat hier een driver tussen zit. In dat geval gaat het niet werken. Je kunt geen LED driver direct op de tradfri driver aansluiten.

P.S. Er zullen vast drivers zijn die met een PWM signaal overweg kunnen (24v), maar de meeste kunnen dat niet (en zullen snel defect raken).

Dutn wijzigde deze reactie 16-05-2018 11:10 (14%)

• Robvdberger
quote:
Dutn schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:09:
[...]

Dat is correct, echter doet 12-24v vermoeden dat hier een driver tussen zit. In dat geval gaat het niet werken. Je kunt geen LED driver direct op de tradfri driver aansluiten.

P.S. Er zullen vast drivers zijn die met een PWM signaal overweg kunnen (24v), maar de meeste kunnen dat niet (en zullen snel defect raken).
Mee eens, alleen ging ik er vanuit dat de originele driver dus niet meer nodig was, en die functie door de Tradfri driver overgenomen moet worden. Dus oude driver in de prullenbak, en LED spots rechtstreeks op de Tradfri driver.

• Mars Warrior
  • Laatst online: 00:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Voor de witte versie kun je deze hack/handleiding gebruiken om 12V ledstrips aan te sluiten:
http://www.instructables....D-Strip-Dimmer-IKEA-Hack/

Je hebt nog steeds een LED Driver nodig vanwege het vermogen / 12V (driver zie je rechts):

En als je een RGB(W) strip wilt hacken, dan kan dat ook:
YouTube: How to hack and create a ledstrip RVB with a Ikea Tradfri bulb

Wel ff meer sloopwerk, maar dan heb je ook wat!

Mars Warrior wijzigde deze reactie 16-05-2018 12:59 (16%)

http://www.team-mediaportal.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Weet niet of die al voorbij is gekomen, maar ik zie dat ze bij ikea nu ook kleur hebben, dimset voor 35 euro!

EDIT: Ja dus :)

rikadoo wijzigde deze reactie 16-05-2018 13:52 (5%)

Intel Core i7 4790k | ASRock Z97 Extreme6 | 16GB Gskill | Samsung 840 Evo 128GB | ASUS GeForce GTX 1080 Founder`s Edition | Crucial MX100 512GB | 1x 1.5TB | Samsung U28D590D 4k

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:26
Ik heb een Apple Watch 3 gekocht en heb 3 Alexa's in mijn huis. De volgende stap lijkt mij smart lichten. Werken Apple Home & Alexa goed? Ik wil 2 lampen boven op de 1e etage en een paar in mijn woonkamer.

Lijkt me wel een leuk project. Of raden jullie Alex/AW af? Ik neem aan dat ik de lampen ook gewoon handmatig kan uitzetten?
Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True