Vandaag een aantal lampen, lichtpanelen en de bridge gekocht. Na 2 uur pielen sta ik op het punt om alles terug naar de winkel te brengen.. Volgens mij doe ik niks verkeerd en ligt het voornamelijk aan bugs in de software? Ik schat mezelf niet in als een ongelofelijke kluns op het gebied van domotica, een groot deel van mijn huis en tuin zijn geautomatiseerd met Domoticz. Maar het aan de praat krijgen van TRÅDFRI tot nu toe, oef..
Het koppelen van een lamp aan de remote is kinderspel.
Het koppelen van de remote aan de bridge heeft mij een uur gekost. Meerdere keren de bridge gereset, van stroom gehaald enzovoorts voordat de app eindelijk het verlossende bericht gaf dat de remote en afstandsbieding gekoppeld waren.
Het koppelen van een lamp is nu, na 2 uur, nog niet gelukt. Ik heb 3 verschillende lampen geprobeerd (2x wit, 1x RGB). De lampjes knipperen prima, worden gekoppeld aan de remote. Maar de app blijft hangen op de pagina die uitlegt hoe ik de lamp moet koppelen.. Verschillende armaturen geprobeerd, zelfs de bridge op de lamp zelf gelegd, de app meerdere keren opnieuw gestart.. Maar de app komt niet verder dan de informatiepagina en het zinnetje 'Je apparaat zoeken'.
Wat zie ik hier nou gigantisch over het hoofd? De gemiddelde Ikea-consument moet dit met twee vingers in z'n neus aan de praat kunnen krijgen
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX