Vanmiddag 3 spotjes gekocht bij Ikea en ik kan die met de Google Home Mini aansturen haha!
Echt? Volgens mij is die ondersteuning nog helemaal niet officieel....toch?companion_cube schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:03:
Vanmiddag 3 spotjes gekocht bij Ikea en ik kan die met de Google Home Mini aansturen haha!
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Dat dacht ik ook. Ook een paar keer gelezen dat het nog niet ondersteund wordt, dus blij verrast!bonzz.netninja schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:19:
[...]
Echt? Volgens mij is die ondersteuning nog helemaal niet officieel....toch?
Ik kan via Google Home mijn TRADFRI lampjes die via de Hue bridge zijn verbonden besturen. Kwam ik vandaag achter. Moest wel eerst Google Home instrueren om te syncen met de Philips Hue bridge (Ok Google, sync Philips Hue). Toen kwamen ze tevoorschijn en kon ik ze toewijzen aan een ruimte.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
ah....inclusief hue. Weer een dooie mus verderMeauses schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:09:
Ik kan via Google Home mijn TRADFRI lampjes die via de Hue bridge zijn verbonden besturen. Kwam ik vandaag achter. Moest wel eerst Google Home instrueren om te syncen met de Philips Hue bridge (Ok Google, sync Philips Hue). Toen kwamen ze tevoorschijn en kon ik ze toewijzen aan een ruimte.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Koop je toch een bridge ergens voor een prikkiebonzz.netninja schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:11:
[...]
ah....inclusief hue. Weer een dooie mus verder![]()

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Ja kan wel....maar dan heb ik nog meer zooiMeauses schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:18:
[...]
Koop je toch een bridge ergens voor een prikkie![]()
De TRADFRI transformator/trafo staan inmiddels ook op de site zag ik:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60342656/ (30W)
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50356187/ (10W)
Slimme broertje van de ANSLUTA transformator
[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 04-04-2018 09:23 ]
Jup. Hier in de meterkast hangt de Tradfri letterlijk naast de Hue bridge.Kristelnl schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:54:
[...]
En iemand ervaring met Hue Bridge + Tradfri bridge baast elkaar ? Loopt dat soepel ?

https://f1nerd.nl
Waarom heb je niet alles op de hue bridge zitten, als ik vragen mag?ymoona schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:22:
[...]
Jup. Hier in de meterkast hangt de Tradfri letterlijk naast de Hue bridge.
[afbeelding]
Zeker aangezien ik ook een raspberry zie hangen die prima homebridge kan draaien.
Omdat de remotes van Tradfri niet werken op de Hue bridge. 1 van de pi's draait HomeAssistant om de boel aan elkaar te knopen. Voornamelijk een automation die de Hue lampen in de woonkamer schakelt als de Trandfri lampen aan gaan.Psycho_Mantis schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:43:
[...]
Waarom heb je niet alles op de hue bridge zitten, als ik vragen mag?
Zeker aangezien ik ook een raspberry zie hangen die prima homebridge kan draaien.
https://f1nerd.nl
De remotes van Tradfri werken prima op de hue bridge. Draait al maanden zonder issues.ymoona schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:59:
[...]
Omdat de remotes van Tradfri niet werken op de Hue bridge. 1 van de pi's draait HomeAssistant om de boel aan elkaar te knopen. Voornamelijk een automation die de Hue lampen in de woonkamer schakelt als de Trandfri lampen aan gaan.
Heb het gedaan met deze video:
YouTube: Using IKEA TRÅDFRI remote on Philips Hue system with bridge
Heb je gewoon al je lampen in 1 systeem
Is er een maximaal aantal lampen dat je kan koppelen? Ik heb er nu 23 maar wil er nog 1 toevoegen, een bulb. Krijg hem echter niet gekoppeld, heb de lamp ook al een reset gegeven.
Je kunt max. 10 lampen in een groep zetten en max. 10 groepen op je Trådfri-hub hebben, verder zijn er volgens mij geen beperkingen. Dus als je een 11e lamp wil toevoegen aan één groep gaat dat niet lukken.kouk schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:55:
Is er een maximaal aantal lampen dat je kan koppelen? Ik heb er nu 23 maar wil er nog 1 toevoegen, een bulb. Krijg hem echter niet gekoppeld, heb de lamp ook al een reset gegeven.
Ik heb 12 groepen op mijn Trådfri-hub, dit lijkt niet te kloppen.Sandro! schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:12:
... en max. 10 groepen op je Trådfri-hub hebben ...
Ik weet wel dat er op de hub een maximum van 50 devices schijnt te bestaan, met mijn huidige 36 devices zit ik daar niet meer zo heel ver vandaan.
Murphy was an optimist
Tot zover het einde van de successtory. 2 Tradfris waren 'unreachable' in de Hue bridge nadat ik de lampen een poos van de stroom heb gehad.
Nu kan ik ze niet meer vinden in de app. Ik kan ze nog wel pairen met de AB, dat nog wel.
De eerste keer was het niet nodig om de lampen op 30cm ofzo van de Hue bridge te houden, dat lijkt me ook onzinnig en vaak onmogelijk.
Iemand een idee hoe ik die lampen weer terug kan vinden in Hue?
Nu kan ik ze niet meer vinden in de app. Ik kan ze nog wel pairen met de AB, dat nog wel.
De eerste keer was het niet nodig om de lampen op 30cm ofzo van de Hue bridge te houden, dat lijkt me ook onzinnig en vaak onmogelijk.
LaTiNo156 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:45:
Even mijn successtory hier kwijt
Ik heb al een hue setje en heb gisteren een viertal witte Ikea bulbs, 2 kleurenbulbs met AB en een losse witte lamp met lichtsensor gehaald.
Ik heb ook nog een hub erbij genomen in het geval dat er een upgrade nodig was.
Gelukkig was die niet nodig, ik heb nog overwogen om de hub uit de verpakking te halen om de laatste firmware op de apparaten te zetten, maar dat ding zit zo extreem verpakt, ik krijg die nooit meer terug in de verpakking om deze weer in te leveren.
Ik heb de bulbs dus erin geschroefd, de 2 afstandsbedieningen en de sensor gereset en die mbv de Hue Essentials app en het Youtube filmpje gepaired aan de Hue Bridge.
Ik kan nu dus de lichten bedienen met de remotes en de sensor. En de lampen verschijnen netjes in de Hue app zodat ik die ook kan besturen met de app, IFTTT en Google Home.
All good for now dus
Die 30cm is volgens mij om te voorkomen dat hij andere lampen vind, zal wel zwakker signaal gebruiken of zo?LaTiNo156 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:35:
Tot zover het einde van de successtory. 2 Tradfris waren 'unreachable' in de Hue bridge nadat ik de lampen een poos van de stroom heb gehad.
[...]
Geduld hebben? Op de juiste manier koppelen? Dus lampen resetten (snel 7x aan en uit) en de Hue Bridge laten zoeken naar de lampen nadat voordat je de lampen aan zet. Des noods wanneer mogelijk ze in ene fitting dichterbij de hue doen. Maar die 30cm is niet nodig inderdaad. Hier zat er met het koppelen ook zo'n 7m tussen.LaTiNo156 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:35:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 08-04-2018 11:04 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Das toch raar, laat hem dan gewoon alle lampen vinden en dan moet ie zelf toch wel herkennen welke er nieuw zijn en welke al gekoppeld?datadevil schreef op zondag 8 april 2018 @ 07:19:
[...]
Die 30cm is volgens mij om te voorkomen dat hij andere lampen vind, zal wel zwakker signaal gebruiken of zo?
Dat is het probleem, de bridge zit in de woonkamer in de router geplugd, en de lampen hangen in de keuken een halve verdieping naar beneden.
In de woonkamer heb ik geen losse lamp met zo'n grote fitting om er tegenaan te houden.
En sowieso, het is al een keer gelukt op deze manier
Ik heb het resetten een aantal keer gedaan, ze knipperen dan 1x om aan te geven dat ze gereset zijn. De Ikea AB werkt dan ook niet meer en moet opnieuw gepaired worden.l3art schreef op zondag 8 april 2018 @ 07:21:
[...]
Geduld hebben? Op de juiste manier koppelen? Dus lampen resetten (snel 7x aan en uit) en de Hue Bridge laten zoeken naar de lampen nadat je de lampen aan hebt gezet. Des noods wanneer mogelijk ze in ene fitting dichterbij de hue doen. Maar die 30cm is niet nodig inderdaad. Hier zat er met het koppelen ook zo'n 7m tussen.
Ik heb ook de 'gouden tip' geprobeerd om te gaan zoeken in de app en DAN pas de lampen aan te zetten, maar dat heeft ook niet geholpen

Ik durf ook niet de bridge te resetten aangezien ik nog 4 GU10 Ikea lampjes heb in de keuken die nu wel prima werken.
Sorry, my mistake het is inderdaad eerst zoeken en dan pas de lampen aan zetten. Maar goed dat werkt dus niet...LaTiNo156 schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:46:
Ik heb het resetten een aantal keer gedaan, ze knipperen dan 1x om aan te geven dat ze gereset zijn. De Ikea AB werkt dan ook niet meer en moet opnieuw gepaired worden.
Ik heb ook de 'gouden tip' geprobeerd om te gaan zoeken in de app en DAN pas de lampen aan te zetten, maar dat heeft ook niet geholpen
Ik durf ook niet de bridge te resetten aangezien ik nog 4 GU10 Ikea lampjes heb in de keuken die nu wel prima werken.

Dit soort problemen heb ik ook gehad. Touchlinken is de oplossing. Dus even een fitting met snoer maken.LaTiNo156 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:35:
Wat koppelen met een afstandsbediening betreft: je hoort er nooit wat over, maar volgens mij is het belangrijk in welk netwerk die afstandsbediening zit als je koppelt, omdat de lamp overstapt naar dat netwerk.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Ik heb 't nog even nagekeken, en het is dus zo: je kunt max. 10 lampen (+ 1 afstandsbediening) in 1 groep zetten, maar er is geen limiet aan het aantal groepen. Wel aan het aantal devices (lampen+AB's) per hub (dat is 100), dus als je inderdaad 100 lampen wilt besturen, is de max. 9 groepen van 11 devices.GoGoHaRrY schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:44:
[...]
Ik heb 12 groepen op mijn Trådfri-hub, dit lijkt niet te kloppen.
Ik weet wel dat er op de hub een maximum van 50 devices schijnt te bestaan, met mijn huidige 36 devices zit ik daar niet meer zo heel ver vandaan.
Bron
Verwijderd
Wordt de tradfri lamp na reset niet herkend op de hue deze even uit en weer aan zetten en opnieuw lamp zoeken.
Zoek op youtube naar:
Zo koppel je de ikea-lampen aan de philips hue.
Suc6
Zoek op youtube naar:
Zo koppel je de ikea-lampen aan de philips hue.
Suc6
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2018 19:26 ]
Jouw tip werkt helaas niet, in elk geval werkte het bij mij niet bij de goedkope GU10 lampjes. Ook na meerdere keren resetten werkte uiteindelijk alleen touchlinken met de Philips hub, de "normale" manier werkte gewoon niet meer. Ik heb er speciaal een GU10 fitting voor aan een snoer gezet.Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:50:
Wordt de tradfri lamp na reset niet herkend op de hue deze even uit en weer aan zetten en opnieuw lamp zoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door aawe mwan op 08-04-2018 20:40 ]
Zelfde ervaring hier hoor. Tradfri aan Hue wilde hier echt alleen maar via Touchlink met de bridge.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ondertussen wordt ik gek van het geknipper met Tradfri aan Hue en ga ik toch maar een Ikea hub kopen. Vervolgens dan maar dit proberen: https://www.hackster.io/m...ue-home-automation-dacb12
30 Watt versie gehaald. Vanavond koppelen aan mijn Hue gateway.ThinkPadd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:24:
De TRADFRI transformator/trafo staan inmiddels ook op de site zag ik:
Update: Na reset meldt de driver zich in de Hue app. Werkt prima.
[ Voor 7% gewijzigd door kdeboois op 10-04-2018 10:17 ]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Stekkerdozen staan gepland voor Oktober

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Die hele google home ondersteuning wil ook nog niet echt vlotten trouwens... Verder nog steeds dik tevreden met tradfri.
Ik heb 1 lamp die (heel zwak) knippert als ie uit (maar met de stroom erop, uiteraard) staat. Meer mensen die dit probleem hebben? Is hier iets aan te doen?
[ Voor 13% gewijzigd door Prullenbak84 op 11-04-2018 08:33 ]
Verwijderd
Heb ik ook bij 1 van mijn E27 lampen!Prullenbak84 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:32:
Ik heb 1 lamp die (heel zwak) knippert als ie uit (maar met de stroom erop, uiteraard) staat. Meer mensen die dit probleem hebben? Is hier iets aan te doen?
Toevallig is dit wel een lamp die achter een fysieke dimmer hangt, dacht altijd dat het daar iets mee te maken had... (en dimmer staat op maximaal niveau natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 10:13 ]
Hier geldt natuurlijk hetzelfde als bij Hue lampen. Nooit achter een dimmer hangen…Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:12:
[...]
Heb ik ook bij 1 van mijn E27 lampen!
Toevallig is dit wel een lamp die achter een fysieke dimmer hangt, dacht altijd dat het daar iets mee te maken had... (en dimmer staat op maximaal niveau natuurlijk)
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Bij mij hangt ie niet achter een dimmer.Serena schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:36:
[...]
Hier geldt natuurlijk hetzelfde als bij Hue lampen. Nooit achter een dimmer hangen…
wat dat niet een bekend probleem bij de kaars lampen ? Maar als dit een gewone peertje is, dan herken ik het probleem niet.Prullenbak84 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:32:
Nope het is gewoon de normale E27. Heb er meerdere hangen maar alleen deze doet dit. Het was me nog niet eerder opgevallen, dus weet niet hoe lang al. Zal eens proberen om hem om te wisselen met een andere, om te kijken of het aan de lamp ligt of aan de stroomvoorziening.mcetweaker schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:41:
[...]
wat dat niet een bekend probleem bij de kaars lampen ? Maar als dit een gewone peertje is, dan herken ik het probleem niet.
zelfde probleem, hangt niet achter een (vaste) dimmer, een e27 lampPrullenbak84 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:32:
@Erik1971 Voorlopig zonder bridge in gebruik, enkel aan 1 tradfri remote en aan 1 tradfri dimmer gekoppeld...
[ Voor 15% gewijzigd door roeleboel op 11-04-2018 16:38 ]
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Achter Hue Bridge of Ikea Bridge, er is namelijk een apparte thread voor dit probleem wanneer lampen achter een Hue Bridge hangen, zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1827459roeleboel schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:26:
[...]
zelfde probleem, hangt niet achter een dimmer, een e27 lamp
Hoi, net gestart met TRADFRI ... hub, remote en 6 lampen. App op mijn Android telefoon gedownload en alles werkt prima.
Punt is alleen, als ik van huis ben met mijn telefoon kan mijn vrouw de lampen niet individueel bedienen via de app. Met de remote bestuur je alle lampen in 1 groep tegelijk en op dezelfde manier.
Mijn vraag is of het mogelijk is de app OOK op bijvoorbeeld een iPad te downloaden en te koppelen. M.a.w., de lampen kunnen worden bestuurd vanaf 2 devices.
Benieuwd, en dank vast voor jullie antwoord.
Punt is alleen, als ik van huis ben met mijn telefoon kan mijn vrouw de lampen niet individueel bedienen via de app. Met de remote bestuur je alle lampen in 1 groep tegelijk en op dezelfde manier.
Mijn vraag is of het mogelijk is de app OOK op bijvoorbeeld een iPad te downloaden en te koppelen. M.a.w., de lampen kunnen worden bestuurd vanaf 2 devices.
Benieuwd, en dank vast voor jullie antwoord.
As we speak ben ik de Tradfri app aan het updaten op Android. Ik zie in de omschrijving dat ze Google Assistent integratie hebben toegevoegd! Vanavond even testen!
Edit: ook in de Google Home app staat Tradfri er tussen!
Edit: ook in de Google Home app staat Tradfri er tussen!
[ Voor 15% gewijzigd door Yukkie op 12-04-2018 14:35 ]
We've got that ring of confidence
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ga ik dat proberen, thnx.RudolfR schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:44:
Dat kan gewoon.
Even getest en het werkt perfect! Weet iemand wat je moet vragen om de warmte te veranderen?Arjan A schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:36:
[afbeelding] [afbeelding]
Google Home support! 👍🏼👍🏼
Ik kan het nu zelf even niet testen, maar je zou deze kunnen proberen:
https://www.reddit.com/r/...e_color_names_hue_others/
Snow - 6500 K
Ivory - 6100 K
Daylight / "White" - 5000 K
Cool white - 4000 K
Warm white / Soft white - 3000 K
Incandescent - 2700 K
Candlelight - 2000 K
We've got that ring of confidence
Zojuist getest, dit werkt!Yukkie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:35:
Ik kan het nu zelf even niet testen, maar je zou deze kunnen proberen:
[...]
Helaas krijg ik Trådfri niet in mijn Google Home te zien. Heb de gateway al opnieuw gestart, link in de app gemaakt en weer ontkoppeld etc.Arjan A schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:36:
[afbeelding] [afbeelding]
Google Home support! 👍🏼👍🏼
Canon EOS | DJI M2P
Hier hetzelfde probleem. Inloggen gaat goed, maar in de Home app zie ik geen Tradfri. Zou het kunnen dat dit wat tijd nodig heeft?Arjan A schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:51:
[...]
Helaas krijg ik Trådfri niet in mijn Google Home te zien. Heb de gateway al opnieuw gestart, link in de app gemaakt en weer ontkoppeld etc.
Edit: Na wat proberen lukt het alleen als ik mijn instellingen op Engels zet en dan de google assistant open (home control). Daar kan ik Tradfri wel toevoegen nadat ik in de Tradfri app ben ingelogd.
Zou dit met de taal op NL helemaal niet kunnen nog?
[ Voor 24% gewijzigd door Dutn op 12-04-2018 16:34 . Reden: toevoeging ]
Bij mij werkt het prima. Maar bij mij staat hij op engels plus de laatste nieuwe beta versie van de home app.Dutn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:08:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Inloggen gaat goed, maar in de Home app zie ik geen Tradfri. Zou het kunnen dat dit wat tijd nodig heeft?
Edit: Na wat proberen lukt het alleen als ik mijn instellingen op Engels zet en dan de google assistant open (home control). Daar kan ik Tradfri wel toevoegen nadat ik in de Tradfri app ben ingelogd.
Zou dit met de taal op NL helemaal niet kunnen nog?
'
Eerst in de TRADFRI app Google Assistant aanzetten, daarna naar de app 'Google' -> Settings -> What can you do -> Control your home -> Add more devices -> Tradfri.
Toen werkte het meteen. Kan vast ook in een ander menu, maar zo vond ik het!
Gaaf hoor, dat het nu eindelijk kan
Eerst in de TRADFRI app Google Assistant aanzetten, daarna naar de app 'Google' -> Settings -> What can you do -> Control your home -> Add more devices -> Tradfri.
Ik mis de "more settings" mogelijkheid in Home, maar uiteindelijk via de Google app alsnog kunnen koppelen aan tradfri, en de lampen aan de rooms toegewezen. En mijn google-home apparaat pikt het ook meteen opLuapper schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:49:
'
Canon EOS | DJI M2P
Ik krijg het via de Google app (lang op home button drukken) als via de home app niet voor elkaar. Mag ik vragen wat jij gedaan hebt om het via de home app voor elkaar te krijgen?Arjan A schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:26:
[...]
Ik mis de "more settings" mogelijkheid in Home, maar uiteindelijk via de Google app alsnog kunnen koppelen aan tradfri, en de lampen aan de rooms toegewezen. En mijn google-home apparaat pikt het ook meteen op
Ik bedoel echt de Google app. Dus in je drawer naar 'Google' zoeken.Gumball schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:45:
[...]
Ik krijg het via de Google app (lang op home button drukken) als via de home app niet voor elkaar. Mag ik vragen wat jij gedaan hebt om het via de home app voor elkaar te krijgen?
Staat je "standaard" taal wel op Engels? Alleen als mijn assistent taal op Engels staat zie ik de opties om de Tradfri toe te voegen zoals beschreven.Gumball schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:45:
[...]
Ik krijg het via de Google app (lang op home button drukken) als via de home app niet voor elkaar. Mag ik vragen wat jij gedaan hebt om het via de home app voor elkaar te krijgen?
Staat op Engels.Dutn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:49:
[...]
Staat je "standaard" taal wel op Engels? Alleen als mijn assistent taal op Engels staat zie ik de opties om de Tradfri toe te voegen zoals beschreven.
Even gecheckt maae het komt op hetzelfde neer hier op de S7Luapper schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:48:
[...]
Ik bedoel echt de Google app. Dus in je drawer naar 'Google' zoeken.
Heb het hier ook werkend via de google app. Nog een tip, wil je lampen in een soort van groep gebruiken. Geef ze dan dezelfde nickname. Ik heb bijv 2 lampen boven de eettafel hangen, zo kunnen deze gewoon tegelijk gedimd worden.
C:\>Signature.bat
Ik krijg de Google Assistant niet gekoppeld: "could not be enabled". Werkt het ook als je 2FA op je Google Account aan hebt staan of mag de bridge niet in een ander subnet zitten als de Google Home Mini?
Ik krijg het ook niet gekoppeld. Eigenlijk kan ik alle stappen goed doorlopen. Bij het toevoegen van een nieuwe device (Tradfri) zegt hij dat het succesvol is. Maar dan komt hij niet tussen de devices te staan en staan daar alleen mijn chromecasts.
De assistant herkent de commando's dan ook nog niet (needs setup).
// edit: Ik heb dit inmiddels op kunnen lossen door de koppeling te doen en daarna alle lampen/remotes te verwijderen uit de Tradfri app en ze opnieuw toe te voegen. Dan zie je ze wel automatisch in het Google Devices overzicht en werkt de assistant ook.
// edit: Ik heb dit inmiddels op kunnen lossen door de koppeling te doen en daarna alle lampen/remotes te verwijderen uit de Tradfri app en ze opnieuw toe te voegen. Dan zie je ze wel automatisch in het Google Devices overzicht en werkt de assistant ook.
[ Voor 28% gewijzigd door uFx op 19-04-2018 16:38 ]
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Alle stappen in de Ikea App en in de Home app? Staat er in de Ikea app enabled?uFx schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:16:
Ik krijg het ook niet gekoppeld. Eigenlijk kan ik alle stappen goed doorlopen. Bij het toevoegen van een nieuwe device (Tradfri) zegt hij dat het succesvol is. Maar dan komt hij niet tussen de devices te staan en staan daar alleen mijn chromecasts.
Yep! Daar staat 'logged in'. En als ik dan in de Google app een device toevoeg zegt hij eerst 'Accounts now linked'. Als laatste geeft hij een melding onderin met iets van 'Succesfully added Tradfri'. Maar helaas geen toevoeging bij de devices.verbraakje schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:20:
[...]
Alle stappen in de Ikea App en in de Home app? Staat er in de Ikea app enabled?
Ik gebruik ook 2FA maar vraag me af of dat het probleem is.
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Bij mij krijg ik het vanuit Ikea app en Google home niet enabled. Alles op engelstalig gezet en zie de opties aan beide kanten, maar enablen lukt nog niet helaas. In beide apps zie ik foutmeldingen.
Wel zie ik in m'n google account settings dat Tradfri gekoppeld is, dus blijkbaar is er wel iets gebeurd bij het enablen vanuit de Tradfri app, maar kan het proces niet volledig afgemaakt worden.
Wel zie ik in m'n google account settings dat Tradfri gekoppeld is, dus blijkbaar is er wel iets gebeurd bij het enablen vanuit de Tradfri app, maar kan het proces niet volledig afgemaakt worden.
Net hetzelfde probleem, gateway al herstart en meerdere malen geprobeerd. Is het toevallig ook een Gsuite account?
uFx schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:23:
[...]
Yep! Daar staat 'logged in'. En als ik dan in de Google app een device toevoeg zegt hij eerst 'Accounts now linked'. Als laatste geeft hij een melding onderin met iets van 'Succesfully added Tradfri'. Maar helaas geen toevoeging bij de devices.
Ik gebruik ook 2FA maar vraag me af of dat het probleem is.
Jeej google home support. Ik gebruik zelf niks van google, maar dit is toch goed nieuws voor wie dat wel doet, en voor tradfri in t algemeen
Ik onderbreek het feestje even om hier nog even op terug te komen
Deze lamp was/is wel gekoppeld aan een dimmer. En van die dimmer is/lijkt de batterij leeg. Misschien was dat het probleem? Jep: was. Want na terugwisselen is het knipperen weer over.
Ik onderbreek het feestje even om hier nog even op terug te komen
Ik heb gisteren geprobeerd de knipperende lamp in een andere fitting te doen, en daar had ie het zelfde probleem. Een andere lamp heeft dat - in beide fittingen - niet.roeleboel schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:26:
[...]
zelfde probleem, hangt niet achter een (vaste) dimmer, een e27 lamp
Deze lamp was/is wel gekoppeld aan een dimmer. En van die dimmer is/lijkt de batterij leeg. Misschien was dat het probleem? Jep: was. Want na terugwisselen is het knipperen weer over.
Google Mini draait vanaf vandaag stemgestuurd op de Tradfri lampen
Ik heb in mijn woonkamer een plafondlamp hangen waarin 3 spots zitten verwerkt. Deze kan ik onafhankelijk van elkaar besturen middels de namen van de losse lampen of als groep aanspreken om het geheel in- of uit te schakelen.
Nu wil ik graag deze groep in een andere groep (namelijk 'woonkamer') hangen. Voor zover ik zie is dit niet mogelijk. Of zie ik iets over het hoofd?
Nu wil ik graag deze groep in een andere groep (namelijk 'woonkamer') hangen. Voor zover ik zie is dit niet mogelijk. Of zie ik iets over het hoofd?
Je kan groepen inderdaad (nog) niet aan elkaar koppelen, of bij elkaar onderbrengen, in de app.
Misschien dat Google Home of Apple HomeKit het wel kan.
Misschien dat Google Home of Apple HomeKit het wel kan.
[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 13-04-2018 13:15 ]
Hier is het ondertussen gelukt. Blijkbaar hadden we meerdere Google Accounts gekoppeld aan de Home Mini. Eerst die van de vriendin gedaan, en daarna die van mij, toen werkte het direct. Lampen kun je koppelen aan de ruimtes vanuit de Google app, daarna kun je simpelweg roepen "turn on the lights in the kitchen".
Vandaag hebben mijn vriendin en ik ook wat Trådfrispul meegenomen. 4x GU10 (alleen dimbaar), de kleurtjesversie van de E27 met remote en de hub. Via zowel de Trådfri-app als Homekit werkt alles prima, alleen wil één van de GU10s niet pairen. Ik heb de remote op diverse plekken geprobeerd en de lamp van plek gewisseld met een die wel pairde, maar het wil niet. Factory reset (6x stroom cyclen via de schakelaar) doet niets (de andere lampen in dezelfde unit blijven gepaird). Kan ik nog iets anders proberen, of moet ik mijn lampje gewoon gaan ruilen?
Ticking away, the moments that make up a dull day
Het lijkt erop dat de Factory Reset niet goed gegaan is, wellicht is het cyclen van de power niet snel genoeg gegaan.Wormaap schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:14:
Factory reset (6x stroom cyclen via de schakelaar) doet niets (de andere lampen in dezelfde unit blijven gepaird). Kan ik nog iets anders proberen, of moet ik mijn lampje gewoon gaan ruilen?
Murphy was an optimist
Zojuist nog een paar keer geprobeerd, nu met alleen deze lamp in de armatuur (want geen zin om de rest ook weer te moeten doen). Diverse keren op verschillende snelheden geprobeerd, maar nergens het 'knippertje' dat zou moeten laten zien dat'ie gereset is.GoGoHaRrY schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:05:
[...]
Het lijkt erop dat de Factory Reset niet goed gegaan is, wellicht is het cyclen van de power niet snel genoeg gegaan.
Daarna toch nog eens geprobeerd om te pairen (nu via de app) en... dat lukt!
Maar de lamp reageert niet op wat dan ook. Hij gaat aan, de app ziet hem, maar ik kan hem niet vanuit de app aan- of uitzetten. Dus ik heb het vermoeden dat'ie toch stuk is.
Even een andere vraag, is het mogelijk om sfeer standen te maken ( bijvoorbeeld een setting die ik noem relax, waarin de woonkamer beetje kleur tinten krijgt ) en dat ik dan tegen google zeg: Hey Google, set the living room lights to relax. Dit is een van de functies die ik graag zou willen gebruiken!
Ik dacht dat het 7 keer aan en uit was. Jij deed 6?Wormaap schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:25:
[...]
Zojuist nog een paar keer geprobeerd, nu met alleen deze lamp in de armatuur (want geen zin om de rest ook weer te moeten doen). Diverse keren op verschillende snelheden geprobeerd, maar nergens het 'knippertje' dat zou moeten laten zien dat'ie gereset is.
Daarna toch nog eens geprobeerd om te pairen (nu via de app) en... dat lukt!
Maar de lamp reageert niet op wat dan ook. Hij gaat aan, de app ziet hem, maar ik kan hem niet vanuit de app aan- of uitzetten. Dus ik heb het vermoeden dat'ie toch stuk is.
In het begin had ik ook soms dat een lamp niet wilde resetten. Maar toen heb ik de video van Ikea opgezocht waarin ze het resetten demonstreren. Ik heb mijn lamp exact tegelijk met de video aan- en uitgeschakeld en toen wilde hij wel resetten. Ik dacht dat ik alles goed deed, maar blijkbaar deed ik toch iets subtiels verkeerd.Wormaap schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:14:
Factory reset (6x stroom cyclen via de schakelaar) doet niets
Tot een keer of 15 geprobeerdl3art schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:47:
[...]
Ik dacht dat het 7 keer aan en uit was. Jij deed 6?
Misschien dat ik dat toch nog even ga proberen. Maar het feit dat’ie in de app wel herkend wordt, maar vervolgens niet reageert op wijzigingen, geeft me weinig hoop.aawe mwan schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:34:
[...]
In het begin had ik ook soms dat een lamp niet wilde resetten. Maar toen heb ik de video van Ikea opgezocht waarin ze het resetten demonstreren. Ik heb mijn lamp exact tegelijk met de video aan- en uitgeschakeld en toen wilde hij wel resetten. Ik dacht dat ik alles goed deed, maar blijkbaar deed ik toch iets subtiels verkeerd.
[ Voor 60% gewijzigd door Wormaap op 15-04-2018 17:45 ]
Ik ben van plan om een serie halogeen inbouwspots onder de overkapping te vervangen door led-spots. Ik zie dat de Tradfri leddriver inmiddels beschikbaar is. Kan ik hier elke willekeurige dimbare ledlamp op aansluiten ?
Mits 24 volt wel ja, heb er zelf een 24v ledstrip op aangesloten.wpeterw schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:11:
Ik ben van plan om een serie halogeen inbouwspots onder de overkapping te vervangen door led-spots. Ik zie dat de Tradfri leddriver inmiddels beschikbaar is. Kan ik hier elke willekeurige dimbare ledlamp op aansluiten ?
Die zijn slecht te vinden, ik zoek lampen met een zo gering mogelijke inbouwdiepte. Iemand voorbeelden van dimbare 24v ledlampjes ?sweebee schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:19:
[...]
Mits 24 volt wel ja, heb er zelf een 24v ledstrip op aangesloten.
Als reset niet lukt dan heb je je toch ergens niet aan het ritme gehouden. Als je daarna weer probeert dan heb je kans dat het helemaal niet meer lukt. Oplossing is dan de lamp eerst 1 minuut uit laten en dan weer opnieuw proberen, dan werkt het meestal wel.Wormaap schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:44:
[...]
Tot een keer of 15 geprobeerd
[...]
Misschien dat ik dat toch nog even ga proberen. Maar het feit dat’ie in de app wel herkend wordt, maar vervolgens niet reageert op wijzigingen, geeft me weinig hoop.
@aawe mwan heeft waarschijnlijk ook meer dan 1 minuut nodig gehad om de YoyuTube te zoeken en te vinden
Had deze tip ook al eerder gepost: robertwebbe in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"
[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 16-04-2018 14:36 ]
Ik heb een van mijn lampen gekoppeld aan de HUE bridge en daarna weer verwijdert (foutje). Nu wil de lamp niet meer koppelen (ook niet via lampfinder) Hij begint wel te pulseren maar word niet gevonden. Iemand een tip? Zou liever niet mijn hele HUE bridge willen resetten...
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Ik heb de set gekocht met een 1000 lumen lamp en een draadloze dimmer (803.498.88). De knop van de dimmer valt echter van de basis af. Er zit ook geen montagemogelijkheid in. Is IKEA hier een schroefje vergeten mee te leveren of is het een productiefout?
Nee, de draadloze dimmer blijft met een mageneet op z'n houder zitten, evt. kun je de houder vastplakken aan de wand/kast.
Schroeven kan ook, maar die worden volgens mij niet meegeleverd.
Dat is enkel bij de afstandsbediening, de dimmer heeft dat plastic kapje niet zover ik weet.RudolfR schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:39:
Nee, de draadloze dimmer blijft met een mageneet op z'n houder zitten, evt. kun je de houder vastplakken aan de wand/kast.
Volgens mij zijn die gewoon te koop, maar nog steeds wel alleen i.c.m. de afstandsbediening.
Hier een linkje met beelden van de componenten van de wireless dimmer (incl. magnetische houder)
YouTube: IKEA TRÅDFRI Wireless Dimmer Starter Kit First Look Review TRADFRI v...
Hier een linkje met beelden van de componenten van de wireless dimmer (incl. magnetische houder)
YouTube: IKEA TRÅDFRI Wireless Dimmer Starter Kit First Look Review TRADFRI v...
OK. Ik had verwacht dat er een potmeter achter zou zitten, of iets dat om een as zou draaien. En dat de twee delen bij elkaar zouden blijven. Dit voelt niet heel solide aan.RudolfR schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:39:
Die in de winkel viel ook uit elkaar maar ik dacht dat die door het intensieve gebruik stuk was gegaan.
Edit: Toch maar uitgeprobeerd, gezien de verpakking al open is. Dimmer werkt redelijk, is niet heel accuraat. Gaat soms feller als ik naar links draai. Gaat ook niet mooi stapsgewijs maar schokkerig.
Als ik volledig naar links draai gaat de lamp echter niet uit, daarvoor moet ik de lamp met de muurschakelaar uitzetten. Het is dus echt een dimmer, het dimt maar schakelt geen verlichting uit of aan. Ik kan ook niet op de dimmer drukken om deze uit te zetten, wat met een muurschakelaar wel kan.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 21:37 ]
Je zou het volgende kunnen proberen, met officiële Hue app zoeken naar nieuwe lampen, nadat het zoeken is gestart even de lamp uitzetten (stroom er af) en na 20 seconden aan (allemaal terwijl de app naar nieuwe lampen aan het zoeken is). Rest van de lampen (in de buurt van lamp met probleem) aan laten tijdens dit proces.Koenzie schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:19:
Ik heb een van mijn lampen gekoppeld aan de HUE bridge en daarna weer verwijdert (foutje). Nu wil de lamp niet meer koppelen (ook niet via lampfinder) Hij begint wel te pulseren maar word niet gevonden. Iemand een tip? Zou liever niet mijn hele HUE bridge willen resetten...
Succes
kijk ik niet goed, of zijn ze niet online beschikbaar ?RudolfR schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:50:
Volgens mij zijn die gewoon te koop, maar nog steeds wel alleen i.c.m. de afstandsbediening.
never mind, gevonden https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70338951/
[ Voor 12% gewijzigd door mcetweaker op 16-04-2018 22:28 ]
Het kan wel maar het werkt wat eigenaardig; als je de dimmer een felle draai naar links geeft zal de lamp uitgaan. Even oefenen, maar het gaat best redelijk.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:52:
[...]
Als ik volledig naar links draai gaat de lamp echter niet uit, daarvoor moet ik de lamp met de muurschakelaar uitzetten. Het is dus echt een dimmer, het dimt maar schakelt geen verlichting uit of aan. Ik kan ook niet op de dimmer drukken om deze uit te zetten, wat met een muurschakelaar wel kan.
Zie ook YouTube: So wird TRÅDFRI Dimmer-Set, warmes Tageslicht, installiert waar de beste man net iets te handig met het ding is. In de realiteit moet ik een veel meer abrupte beweging maken om een lamp uit te zetten.
[ Voor 18% gewijzigd door jaspervz op 17-04-2018 06:00 ]
Thanks voor de tip, helaas werkt dit ook nietErik1971 schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:31:
[...]
Je zou het volgende kunnen proberen, met officiële Hue app zoeken naar nieuwe lampen, nadat het zoeken is gestart even de lamp uitzetten (stroom er af) en na 20 seconden aan (allemaal terwijl de app naar nieuwe lampen aan het zoeken is). Rest van de lampen (in de buurt van lamp met probleem) aan laten tijdens dit proces.
Succes
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een KAKU (klik aan klik uit) ICS-2000 bridge. Het lijkt alsof de lampen na de 1e keer koppelen niet meer te vinden zijn, alsof de bridge ze al kent en niet opnieuw wil toevoegen?Koenzie schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:19:
klinkt stom maar hoe verplaatst ik een, draadloze dimmer, naar een andere groep via de app?
hmm je moet slepen maar op mijn android tablet werkt dat niet.
[ Voor 28% gewijzigd door TrailBlazer op 17-04-2018 13:36 ]
Heb ook zoiets gehad en ik heb na het resetten van de lamp (6x aan en uit) ook ff de stroom van van de Hue bridge gehaald en daarna werd de lamp wel weer gevonden in de Hue app.Koenzie schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:47:
[...]
Thanks voor de tip, helaas werkt dit ook nietIemand nog meer handigheidjes misschien?
Ik ben zelf ook op zoek naar een oplossing voor mijn terrasoverkapping, nu heb ik deze ledspots gevonden 12-24Volt, zou dit kunnen werken met de Tradfri Dimmer?wpeterw schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:45:
[...]
Die zijn slecht te vinden, ik zoek lampen met een zo gering mogelijke inbouwdiepte. Iemand voorbeelden van dimbare 24v ledlampjes ?
Hier had ik ook last van (op een iPhone). Ik kon de lampen allemaal slepen, maar de afstandsbediening niet. Uiteindelijk heb ik maar een nieuwe groep aangemaakt en de lampen versleept naar de combinatie waarin ik ze hebben wildeTrailBlazer schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:33:
klinkt stom maar hoe verplaatst ik een, draadloze dimmer, naar een andere groep via de app?
De LEDspot in de link is 12v, dat zal niet gaan. Belangrijk is dat er geen actieve elektronica in de LEDspot zelf zit. Dus als deze 24v is zonder actieve elektronica (zoals dimmer en/of converter) dan is het goed. Een mooi voorbeeld is de IKEA Ledberg strip. Deze is 24v en werkt (na aanpassen van de TRADFRI LEDdriver, connector past niet) prima. Mocht mijn verhaal niet duidelijk zijn, dan leg ik het graag verder uit.Ixus74 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:18:
[...]
Ik ben zelf ook op zoek naar een oplossing voor mijn terrasoverkapping, nu heb ik deze ledspots gevonden 12-24Volt, zou dit kunnen werken met de Tradfri Dimmer?
Dat deze 12V is staat idd in de tekst, bij de foto’s staat ook 12-24V maar er zit inderdaad wel een driver bij zo te zien. De spot zelf is 320mA, ik neem aan CC.Dutn schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:10:
[...]
De LEDspot in de link is 12v, dat zal niet gaan. Belangrijk is dat er geen actieve elektronica in de LEDspot zelf zit. Dus als deze 24v is zonder actieve elektronica (zoals dimmer en/of converter) dan is het goed.
Nog maar even verder kijken dan.
Precies die gedachte heb ik ook.Dijkhuis schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:34:
[...]
Het lijkt alsof de lampen na de 1e keer koppelen niet meer te vinden zijn, alsof de bridge ze al kent en niet opnieuw wil toevoegen?
De lamp zelf kan je resetten, op de bridge kan een lamp er uit gooien, maar misschien dat andere lampen op het netwerk hem blijven kennen en hem zo ongewild het oude (mesh) netwerk in trekken?
Duidelijke uitleg. Die lampen zijn dus lastig te vinden. Ik ben echt op zoek naar vervanging van 12 halogeen spots, liefst losse lampen zodat ik er zelf een armatuur bij kan zoeken.Dutn schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:10:
[...]
De LEDspot in de link is 12v, dat zal niet gaan. Belangrijk is dat er geen actieve elektronica in de LEDspot zelf zit. Dus als deze 24v is zonder actieve elektronica (zoals dimmer en/of converter) dan is het goed. Een mooi voorbeeld is de IKEA Ledberg strip. Deze is 24v en werkt (na aanpassen van de TRADFRI LEDdriver, connector past niet) prima. Mocht mijn verhaal niet duidelijk zijn, dan leg ik het graag verder uit.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.