Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:00:
Zit zelf te kijken naar een lamp+sensor voor in de hal. Maar dat werkt natuurlijk de hele dag...
Kan je met de Ikea HUB instellen dat die alleen aan gaat na zonsondergang OF op tijd?
Een sensor kan je (nog) niet in HomeKit toevoegen, oo de achterzijde van de bewegingsmelder kan je instellen of hij altijd moet reageren of alleen als het donker is, vervolgens kan je ook nog instellen of hij 1, 5 of 10 minuten moet blijven branden.

Je kan in HomeKit wel een scène starten op het moment dat de ontvanger in een andere modus schiet.

Ja, je zou je bewegingsmelder op 5 minuten kunnen zetten en via HomeKit aangeven dat de lamp 2 minuten na inschakeling weer uit moet gaan.

Meest mooie zou zijn als er nog een vierde stand bij zou komen die geen signaal geeft na een timer, dan ben er helemaal

Wat betreft het signaal en iPad als hub, ik heb hiervoor een 4K Apple TV gekocht die toch al ol het verlanglijstje stond, nooit meer gezeik (wat ik met mijn iPad wel had)

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 10-11-2017 12:11 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02
Robvdberger schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:03:
[...]

Komt dit niet doordat je als je via je repeater verbonden bent niet rechtstreeks communiceert met de Ikea hub, maar via je apple TV of iPad (die dan wél op hetzelfde netwerk als de Ikea hub zit)?

Mijn iPad is mijn homekit hub, en die ligt altijd beneden en heeft dus altijd verbinding met de wifirouter waarop ook mijn Ikea hub aangesloten zit. De iPad heeft dus altijd een goeie verbinding met de Ikea hub.

Mijn telefoon is, als ik boven ben, verbonden met de repeater en kan dan via de Ikea app geen verbinding maken met de hub. Via de "woning" app (homekit dus) kan ik met veel moeite en wachten en geduld soms wel een verbinding maken. Ik denk dat die verbinding via de iPad loopt die beneden ligt...

Zou dit kunnen kloppen?

edit: wat hierboven dus ook gezegd wordt door Proton_ in het kort. Hij probeert eerst rechtstreeks verbinding te krijgen, dat lukt niet, dus schakelt ie over naar de iPad verbinding.
Ik heb exact hetzelfde als jij beschrijft.

Kan goed ja. time out op IKEA, dan maar via apple ;) (en dat werkt dan :P ..... uiteraard...... O-) )
Proton_ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:00:
@paQ kan je de gateway wel overal pingen?
Ik vermoed dat hij ziet dat je lokaal bent, maar de verbinding faalt via de repeater dus na een minuut doet hij een fallback via internet.
Heb je toevallig C# skills?
Dat zou ik eens moeten testen vanavond.
En nee :)

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 10-11-2017 12:11 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
@Toppe mooie uiteenstippeling maar ik vroeg niet om HomeKit :+ of Hue :+

Maar je kan dus zonder de IKEA bridge instellen dat die alleen in het donker aangaat? er zit toch geen lichtsensor op?
Als ik voor de hal enkel aan een sensor + lamp genoeg heb is dat eerst prima. De Tradfri Bridge kan ik dan altijd nog kopen als ik het IKEA systeem verder ga uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Proton_ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:00:

@gysman11 de Tradfri security is vorige week overhoop gehaald en is niet backwards compatible. Heb je van alles de laatste versie?
Jazeker. Hassio 0.57.2 (en zoals de bug meldt: voorheen werkend op 0.57.2 op de Pi2. Het is de Pi3 waar het nu misgaat (en ik ben niet de enige...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:11:

Maar je kan dus zonder de IKEA bridge instellen dat die alleen in het donker aangaat? er zit toch geen lichtsensor op?
Als ik voor de hal enkel aan een sensor + lamp genoeg heb is dat eerst prima. De Tradfri Bridge kan ik dan altijd nog kopen als ik het IKEA systeem verder ga uitbreiden.
Een sensor kan je (nog) niet in HomeKit toevoegen, op de achterzijde van de bewegingsmelder kan je instellen of hij altijd moet reageren of alleen als het donker is, vervolgens kan je ook nog instellen of hij 1, 5 of 10 minuten moet blijven branden.

8)7

https://www.dropbox.com/s...%2012%2015%2006.jpeg?dl=0

Heel irritant dat je geen img tag voor dropbox kan gebruiken maar het is t linker knopje

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 10-11-2017 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:26

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Waah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:11:

Er zit wel een lichtsensor op, hiervoor kan en hoef je niets in te stellen op de hub.
(Heb je uitgerekend wat de kostenbesparing is aan elektriciteitskosten? Waarschijnlijk maar een fractie van een cent...)

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@Toppe Je steekt een heel verhaal af over Homekit en hoe je dingen daar kan instellen. Daar reageerde ik op. En nog geen antwoord over hoe dat nu zit met dag-nachtschakeling bedankt!

@aawe mwan Top! wist niet dat er een lichtsensor op zat, en in de handleiding vond ik het wat vreemd uitgelegd. De kostenbesparing zal praktisch 0 zijn. Maar het gemak is wel een stuk groter en daar gaat het vooral om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
*nvrmnd

[ Voor 100% gewijzigd door paQ op 10-11-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:17:
@Toppe Je steekt een heel verhaal af over Homekit en hoe je dingen daar kan instellen. Daar reageerde ik op. En nog geen antwoord over hoe dat nu zit met dag-nachtschakeling bedankt!

@aawe mwan Top! wist niet dat er een lichtsensor op zat, en in de handleiding vond ik het wat vreemd uitgelegd. De kostenbesparing zal praktisch 0 zijn. Maar het gemak is wel een stuk groter en daar gaat het vooral om.
Die link is naar de foto van de achterkant (kan niet binnen img tag hier....)

Links voor dag/nacht schakeling, middelste om te koppelen en rechts of hij 1, 5 of 10 minuten aan moet blijven.

Het verbaasd mij eigelijk over hoe goed die lux sensor reageert, alleen als ik om 0545 beneden kom reageert hij niet direct!

En de eerste zin over het toevoegen binnen HomeKit was juist bedoeld als dat het dus niet eens kan🤨

Dit bracht mij wel weer op een grandioos idee al zeg ik het zelf, ‘s avonds reageert die bewegingsmelder op de kat, maar ik heb ‘m nu ingesteld dat na 22:00 de verlichting naar 1% wordt gezet zodra de lamp aangaat. Zit kleine vertraging in, hij gaat eerst naar het oude niveau en vervolgens naar 1%

[ Voor 48% gewijzigd door Toppe op 10-11-2017 12:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
Zie je... dit doet IKEA met mensen :/. :P

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 10-11-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Toppe Top!
Binnenkort maar even naar Ikea ^_^

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:53:
@Toppe Top!
Binnenkort maar even naar Ikea ^_^
Laat je niet verleiden tot de standaard set, de bewegingsmelder is los te krijgen zodat je ook andere lampen er op kunt koppelen.

Ik heb bewust voor andere lampen gekozen die aardig geel licht geven, vond ik wat mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:10
paQ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:19:
Zie je... dit doet IKEA met mensen :/. :P
Iedereen helemaal gek 8)7

Maar ik zou zo niet een oplossing weten voor je probleem. Enige wat ik nu kan bedenken is de repeater van 3 hoog naar buiten. En een accespoint neer zetten.

Ik heb al een paar mails gestuurd naar ikea om in contact te komen met het ontwikkel team om feedback door te geven. Maar hier zijn ze niet echt snel met reageren op (zeg maar niet....)

Aangezien het met een hue bridge wel goed gaat, zou het ook een simpele aanpassing in de Tradfri firmware moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
De IKEA Floalt van 30x30cm / 670 lumen. Heeft deze lamp voldoende opbrengst om een overloop op de 1e verdieping te verlichting? Het gaat over een ruimte van 1,2 m x 3 m en een even groot trappengat omhoog/omlaag.

En is deze goed aan te sluiten op de ikea hub?

[ Voor 12% gewijzigd door Oggy op 10-11-2017 13:43 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

d0s

sssst

Kan ik dezelfde groep lampen koppelen aan 2 Ikea bewegingsenssoren? Dus één aan het begin van de hal en één aan de andere kant van de hal (L vorm).

Ik heb de Hue Bridge.. geen Ikea hub.. Dus Hue en Ikea lampen door elkaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-05 11:01
d0s schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:45:
Kan ik dezelfde groep lampen koppelen aan 2 Ikea bewegingsenssoren? Dus één aan het begin van de hal en één aan de andere kant van de hal (L vorm).

Nee, de TRÅDFRI afstandsbedieningen en sensoren kun je niet koppelen aan de Hue Bridge dus je hebt de IKEA Gateway nodig om de lampen en sensoren te groeperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

BleuZ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:00:
[...]

Nee, de TRÅDFRI afstandsbedieningen en sensoren kun je niet koppelen aan de Hue Bridhe dus je hebt de IKEA Gateway nodig om de lampen en sensoren te groeperen.
Helder. Maar ik las eerder in dit topic dat het wel mogelijk is om ze direct aan een aantal lampen te koppelen, dat is me met een Ikea remote wel gelukt. Volgens mij werkt dit dan hetzelfde via Touchlink.

Alleen de 2e sensor op dezelfde lampen zal dan niet werken, omdat er maar één remote per lamp gekoppeld kan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door d0s op 10-11-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dit is wel mogelijk, je reset eerst de bewegingsmelders, vervolgens koppel je één bewegingsmelder met je lampen en vervolgens koppel je de tweede bewegingsmelder met de eerste (koppel knop 10 sec indrukken terwijl je ze bij elkaar houdt)

Heb hier het zelfde, via de gateway dan wel maar dat maakt niets uit, werkt stand alone ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Toppe schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:33:
[...]

Ja, dit is wel mogelijk, je reset eerst de bewegingsmelders, vervolgens koppel je één bewegingsmelder met je lampen en vervolgens koppel je de tweede bewegingsmelder met de eerste (koppel knop 10 sec indrukken terwijl je ze bij elkaar houdt)

Heb hier het zelfde, via de gateway dan wel maar dat maakt niets uit, werkt stand alone ook
Thanks! Ik ga het meteen proberen dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Één van je bewegingssensoren definieert de groep. Je voegt lampen toe aan de groep van die sensor. Wil je dezelfde groep lampen bovendien met een andere bewegingssensor bedienen, dan kan dat als je de die tweede bewegingssensor óók toevoegt aan de groep. Hoe je dat doet, staat in dit topic.
Oggy schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:42:
De IKEA Floalt van 30x30cm / 670 lumen. Heeft deze lamp voldoende opbrengst om een overloop op de 1e verdieping te verlichting? Het gaat over een ruimte van 1,2 m x 3 m en een even groot trappengat omhoog/omlaag.
En is deze goed aan te sluiten op de ikea hub?
Ik gebruik deze in de slaapkamer. Het licht is meer dan voldoende voor 2m x 2m, want deze lamp straalt effectiever naar beneden dan een gewoon peertje van 700lm.

Ik heb hem op de hub aangesloten en gebruik hem zo als wake up light. Als je de kleur op "warm wit" instelt, dan begint hij een beetje oranje en schrik je niet meteen wakker. Verder heeft het niet zoveel nut om hem op een hub aan te sluiten, denk ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
aawe mwan schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:06:
[...]

[...]

Ik gebruik deze in de slaapkamer. Het licht is meer dan voldoende voor 2m x 2m, want deze lamp straalt effectiever naar beneden dan een gewoon peertje van 700lm.

Ik heb hem op de hub aangesloten en gebruik hem zo als wake up light. Als je de kleur op "warm wit" instelt, dan begint hij een beetje oranje en schrik je niet meteen wakker. Verder heeft het niet zoveel nut om hem op een hub aan te sluiten, denk ik eigenlijk.
Is het mogelijk om via de hub een kleuren schema in te stellen op tijd? Van 18:00 t/m 09:00 warm wit en van 09:01 t/m 17:59 wit. En dan via normale hotelschakeling aan uit. Past dan de verlichtingskleur zich automatisch aan zodra deze aangaat (aanpassen aan het kleurschema van klokprogramma)?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Oggy schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:12:
[...]

Is het mogelijk om via de hub een kleuren schema in te stellen op tijd? Van 18:00 t/m 09:00 warm wit en van 09:01 t/m 17:59 wit. En dan via normale hotelschakeling aan uit. Past dan de verlichtingskleur zich automatisch aan zodra deze aangaat (aanpassen aan het kleurschema van klokprogramma)?
nee kan helaas niet met de app. Ik heb de float ook, geeft meer dan genoeg licht voor de overloop.

[ Voor 6% gewijzigd door SPX420 op 10-11-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]
Nee, de hub kan niet geautomatiseerd de kleur aanpassen.

Misschien dat jij jouw probleem kunt oplossen door 2 lampen van verschillende kleur naast elkaar te hangen en deze allebei op de juiste manier te programmeren.

Waarom zou je dit via een hotelschakeling handmatig willen bedienen? Dat lijkt me erg onhandig.

[ Voor 7% gewijzigd door aawe mwan op 10-11-2017 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
[...]

Als je dit soort dingen wil, dan moet je aan de gang met domotica (kijk maar eens bij home assistant). Overigens: als je fysieke schakelaars echt "uit" zet, reageren de lampen nergens mee op, omdat ze dan geen stroom meer hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 08:54
Weet niet of jullie het al hebben gezien, maar de set incl hub is nu ook online te bestellen, dit was eerder niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aawe mwan schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:16:
[...]

Nee, de hub kan niet geautomatiseerd de kleur aanpassen.

Misschien dat jij jouw probleem kunt oplossen door 2 lampen van verschillende kleur naast elkaar te hangen en deze allebei op de juiste manier te programmeren.

Waarom zou je dit via een hotelschakeling handmatig willen bedienen? Dat lijkt me erg onhandig.
Geen idee of hij HomeKit gebruiker is, maar dan kan het wel aangezien HomeKit kan reageren zodra een lamp aan of uit gaat, hij kijkt naar de status van de lamp (en dus niet de schakelaar). Enigste nadeel is dat de lamp dan alsnog eerst naar zijn ‘oude’ kleur gaat en vervolgens naar de ingestelde kleur.

Heb nu vergelijkebare situatie in de gang, alleen veranderd deze niet van kleur maar van dim niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvdberger
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb nog even geklooid met m'n repeater settings, en DHCP uitzetten helpt niet om vanaf de bovenverdieping verbinding te maken met de ikea hub. Ik zit overigens in dezelfde IP-adressen sfeer, dus daar kan het niet aan liggen, andere apparaten die op de router van beneden zitten kan ik wel benaderen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 12:39

Arjan A

Cenosillicafoob

Robvdberger schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:55:
Ik heb nog even geklooid met m'n repeater settings, en DHCP uitzetten helpt niet om vanaf de bovenverdieping verbinding te maken met de ikea hub. Ik zit overigens in dezelfde IP-adressen sfeer, dus daar kan het niet aan liggen, andere apparaten die op de router van beneden zitten kan ik wel benaderen.. :(
Als je repeater niet in AP-mode staat, kan niet alle verkeer er doorheen, ook al zit je in dezelfde range en kan je andere apparaten wel benaderen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Laatst online: 09-01-2024
Vandaag twee lampen gekocht in de vestiging Haarlem, E14 en 27, maar helaas kan ik ze niet via de Hue app toevoegen. Hij geeft aan dat er geen nieuwe lampen gevonden kunnen worden. Zie ik iets over het hoofd? Is er iemand in de buurt van Leiden die de losse lampen voor mij kan updaten? Neem aan dat ze dan wel werken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Robvdberger schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:55:
Ik zit overigens in dezelfde IP-adressen sfeer, dus daar kan het niet aan liggen, andere apparaten die op de router van beneden zitten kan ik wel benaderen.. :(
Heb je de beschikking over nmap? Bijvoorbeeld een linux live USB stick op een laptop met WiFi?
Want dan kan je met een toverspreuk volgens onderstaand voorbeeld nameten of de laptop wel gewoon verbinding kan leggen met de hub. Bij mij is 192.168.178.52 het adres van de hub:

code:
1
sudo nmap 192.168.178.52 -p5684 -sTU

Ik krijg deze uitvoer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Starting Nmap 7.60 ( https://nmap.org ) at 2017-11-10 17:51 CET
Nmap scan report for «» (192.168.178.52)
Host is up (0.00038s latency).

PORT     STATE         SERVICE
5684/tcp closed coaps
5684/udp open   coaps
MAC Address: «» (Murata Manufacturing)

Het gaat om 5684/udp, zoals je ziet is de Ikea hub niet gewoon via een TCP poort bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-05 21:32
lpetersen schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:01:
Vandaag twee lampen gekocht in de vestiging Haarlem, E14 en 27, maar helaas kan ik ze niet via de Hue app toevoegen. Hij geeft aan dat er geen nieuwe lampen gevonden kunnen worden. Zie ik iets over het hoofd? Is er iemand in de buurt van Leiden die de losse lampen voor mij kan updaten? Neem aan dat ze dan wel werken toch?
Probeer eerst dit:
lamp uit de verpakking gehaald -> Lamp in kap draaien -> HUE bridge naast de lamp (5 cm)-> HUE app op telefoon open en laten zoeken naar lamp -> lamp 6x snel aan en uit. En hij vindt hem gelijk zonder de bridge, remote of app van ikea.

Als bovenstaande niet werkt heb je de oude versie ben ik bang. Zo heb ik er ook 2. De colors zijn wel de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennad
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik heb de Tradfri aangesloten op mijn hue door ze dichtbij de bridge te plaatsen.
De lamp wordt herkent maar zodra ik deze dan op een plaats in de woonkamer zet is hij onvindbaar voor hue.
De lamp heeft de nieuwe firmware (dit zie je ook als de hue bridge hem herkent)

Lamp heeft dus nieuwe firmware
6 x aan uit voor reset gedaan
Hue ziet hem dus, maar alleen van heel dichtbij
Hue lampen in de woonkamer en keuken worden wel gezien

Ik heb dus alleen de Tradfri lamp..geen bridge ofzo erbij

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
dennad schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 01:12:
Ik heb de Tradfri aangesloten op mijn hue door ze dichtbij de bridge te plaatsen.
De lamp wordt herkent maar zodra ik deze dan op een plaats in de woonkamer zet is hij onvindbaar voor hue.
De lamp heeft de nieuwe firmware (dit zie je ook als de hue bridge hem herkent)

Lamp heeft dus nieuwe firmware
6 x aan uit voor reset gedaan
Hue ziet hem dus, maar alleen van heel dichtbij
Hue lampen in de woonkamer en keuken worden wel gezien

Ik heb dus alleen de Tradfri lamp..geen bridge ofzo erbij

Doe ik iets verkeerd?
Zo heb ik het ook gedaan. Heb je hem wel echt toegevoegd nadat hij is gevonden? Ik heb terwijl ik nog dichtbij stond met de Hue bridge, hem gelijk toegevoegd aan een kamer om te testen.

Dat werkte perfect, waarna ik hem heb verplaatst naar de slaapkamer, Bridge weer op oude plek (+- 15 meter afstand), hernoemd en nu heb ik een werkende Tradfri lamp in de slaapkamer welke ik bedien met de Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-05 22:27
[...]

In de hub niet maar als je zelf een programma (lees software/code) zou maken is het wel mogelijk. Dan kan je de kleur veranderen en en de brightness op 0 houden.

(Ik ben de komende weken te druk met een nieuwbouw huis om dit uit te proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennad
CollisionNL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 01:51:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan. Heb je hem wel echt toegevoegd nadat hij is gevonden? Ik heb terwijl ik nog dichtbij stond met de Hue bridge, hem gelijk toegevoegd aan een kamer om te testen.

Dat werkte perfect, waarna ik hem heb verplaatst naar de slaapkamer, Bridge weer op oude plek (+- 15 meter afstand), hernoemd en nu heb ik een werkende Tradfri lamp in de slaapkamer welke ik bedien met de Hue app.
Ja ik heb hem toegevoegd, naam veranderd en aan en uit gezet via hue app.
Daarna lamp verplaatst, in een ander armatuur geplaatst en weg verbinding.

Lijkt bij mij alleen te werken als hij 5cm van de bridge vandaan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:34
Ik weet niet of het hier thuishoort, nee dus.......

[ Voor 54% gewijzigd door teacher op 12-11-2017 06:13 ]

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
knip

[ Voor 107% gewijzigd door teacher op 12-11-2017 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
dennad schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:27:
[...]

Dat is vreemd... En de hueBridge terug naar fabrieksinstellingen?

[ Voor 0% gewijzigd door CollisionNL op 11-11-2017 20:27 . Reden: Hue = Huebridge ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Even resetten alles weer ja. Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
dennad schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:27:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is om alle Hue lampen tussen de Tradfi lamp en de bridge een keer te power cyclen.

Ook kun je checken of je bridge niet te dicht bij je Wifi router staat, afstand moet meer dan 50cm zijn anders heb je kans op allerlei problemen met vooral je Zigbee netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik zie dat IKEA nog steeds niet de RGB-lampen los verkoopt. Als je dus drie kleurenlampen wil hebben, zit je meteen met 3 afstandsbedieningen. Kan dat nou niet simpeler?
Ik vroeg me toen wel meteen af: Wat nou als je een rgb-lamp in een groep zet met wit-spectrum lampen. Vervolgens duw je op < of > op de AB. Die lampen krijg je dan dus nooit meer in sync.... Heb de rgb-variant nog even laten liggen, maar ben wel benieuwd hoe dat zich gaat gedragen :P

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Arjan A schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:41:
Ik zie dat IKEA nog steeds niet de RGB-lampen los verkoopt. Als je dus drie kleurenlampen wil hebben, zit je meteen met 3 afstandsbedieningen. Kan dat nou niet simpeler?
Ik vroeg me toen wel meteen af: Wat nou als je een rgb-lamp in een groep zet met wit-spectrum lampen. Vervolgens duw je op < of > op de AB. Die lampen krijg je dan dus nooit meer in sync.... Heb de rgb-variant nog even laten liggen, maar ben wel benieuwd hoe dat zich gaat gedragen :P
Die krijg je idd niet meer in sync, net even getest :+ hij begint op de rgb gewoon door het kleurenschema te lopen wat je ook in de app ziet, afhankelijk van welke kleur je 'm haf ingesteld. De normale wit spectrum gaan gewoon stap voor stap door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:30

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Vandaag even een White Spectrum 980 Lumen lamp met AB en een losse motion sensor gehaald bij de Ikea in Haarlem. Wou uiteraard ook de Hub hebben en die was ook daar totaal uitverkocht. Wel stapels met Starterkits overigens; maar wil een een aantal E14 Tradfri lampen hebben en geen E27. Even een medewerker aangeschoten en die kon in zijn voorraad systeem zien dat over 3 (werk?) dagen er 60 nieuwe bridges arriveren. Ik sta dan weer op de stoep; doe daar ook jou voordeel mee als je er eentje nodig hebt. De E14's komen pas over een week (140 stuks); maar ik ga eerst nog even neuzen in de Ikea van Amsterdam daarvoor.

Overigens, een motion-sensor én een Afstandsbediening aan 1 lamp koppelen gaat niet; de laatste die je paired die gooit de vorige eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

LastBoyScout schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:38:
Overigens, een motion-sensor én een Afstandsbediening aan 1 lamp koppelen gaat niet; de laatste die je paired die gooit de vorige eruit.
Maar 2 afstandsbedieningen schijnt wel te kunnen :?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Wou uiteraard ook de Hub hebben en die was ook daar totaal uitverkocht. Wel stapels met Starterkits overigens;
Voor de laatste prijsverlaging (een paar maanden geleden) was een starterskit 5 euro duurder, dan wanneer je alle onderdelen in de kit los zou kopen. Vlak voor hun prijsverlaging raakten de starterskits uitverkocht en volgens mij is het nu voor het eerst dat er weer starterskits in de winkels liggen.
En nu zijn de losse hubs weer op 8)

Het klinkt trouwens een beetje alsof je verbaasd was over welke artikelen op voorraad zijn, maar tip: je kunt tegenwoordig gewoon de exacte voorraadstand opzoeken op internet voordat je naar de winkel gaat. Had je gewoon zelf thuis kunnen zien dat er aanstaande woensdag in Haarlem 65 bridges binnenkomen. Als er wel voorraad is, rekenen ze zelfs voor je uit hoeveel ze er de komende dagen gemiddeld verkopen, erg handig.
Had je de stuurapparaten wel aan elkaar gekoppeld?

[ Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 12-11-2017 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 21:49

bonzz.netninja

Niente baffi

Hier lukt het toch anders wel :)

Ik heb 2 lampen, 1 afstandbediening en 1 sensor in de groep woonkamer. Ik heb eerst de lampen gekoppeld aan de afstandbediening en toen de sensor gekoppeld aan de afstandbediening. Daarvoor moet er, zoals ik hierboven ook al een keer schreef, eerst een factoryreset van de sensor gedaan worden en dan beide koppelknopjes ingedrukken (en houden).

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als ik de producten uit de Tradfri serie die ik ken op een rijtje zou zetten, dan zou dit de volgorde zijn:
  1. De 5-knops afstandsbediening staat zonder twijfel op de eerste plaats. Dit ding was zonder problemen te koppelen met alle merken Zigbee apparaten waarmee ik geprobeerd heb het te koppelen.
    Aan het design herken je direct dat het een draadloze afstandsbediening is.
  2. de witte E27 lampen maken het smart verlichting systeem aantrekkelijk vanwege hun hogere lichtopbrengst en lagere prijs.
  3. de paneellampen zijn ook praktisch en van het 24 Volt systeem waarop ze intern werken verwacht ik in de toekomst nog veel meer. Maar waarom altijd die rare rubber dopjes aan de buitenkant?
  4. de GU10 lampen zijn heel klein en goedkoop, daarmee ook een unieke toevoeging. Soms flitst een van de leds als de lamp uit staat, zouden deze lampjes ontworpen zijn door iemand die nog nooit van zijn leven een ledlamp ontworpen had?
  5. de kleurenlamp is het enige apparaat uit de serie waarvan ik achteraf spijt heb dat ik hem gekocht heb: je kunt weinig kleuren kiezen en voor hetzelfde geld kan je (in de aanbieding) ook een Philips Hue kleurenlamp of twéé Osram kleurenlampen kopen.
  6. de hub (gateway) moet heel erg zijn best gaan doen, als hij dit jaar nog een voldoende wil halen. In die maanden dat ik Tradfri gebruik, is er pas 1 keer een update van de firmware geweest. Deze update zou de stabiliteit verbeterd hebben, maar daar merk ik weinig van.
  7. De verpakking bevat onnodig plastic afval. Zoals je dat niet kent van Ikea. Wie heeft dit bedacht?
  8. de app krijgt een dikke onvoldoende. Hij heeft bijna geen functies, de paar functies die er zijn, zijn erg beperkt en het ergste van allemaal: er zit nauwelijks ontwikkeling in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
ik heb nu al mijn lampen in hue, en de remotes van ikea werken ook in hue.
maar als ik de lampen wil updaten moet ik ze eerst weer koppelen aan mijn ikea. nu is de vraag wat schiet ik hiermee op?
de lampen zijn nu op versie: 1.3.002 en ik kan in philips niet zien of er een nieuwere versie is, en zoja wat er verbeterd is. is er ergens een changelog beschikbaar?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

aawe mwan schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:38:
Als ik de producten uit de Tradfri serie die ik ken op een rijtje zou zetten, dan zou dit de volgorde zijn:
  1. de kleurenlamp is het enige apparaat uit de serie waarvan ik achteraf spijt heb dat ik hem gekocht heb: je kunt weinig kleuren kiezen en voor hetzelfde geld kan je (in de aanbieding) ook een Philips Hue kleurenlamp of twéé Osram kleurenlampen kopen.
Gaat het om de kleuren die je via de app of de AB instelt, of heeft die lamp uberhaupt geen uitgebreide kleurmogelijkheden?
Zou je bijv. met een kleurenpallet in een 3rd party app, of desnoods met Pytradfri niet gewoon elke kleur uit het rgb-spectrum kunnen kiezen?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Arjan A schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:20:
[...]

Gaat het om de kleuren die je via de app of de AB instelt, of heeft die lamp uberhaupt geen uitgebreide kleurmogelijkheden?
Zou je bijv. met een kleurenpallet in een 3rd party app, of desnoods met Pytradfri niet gewoon elke kleur uit het rgb-spectrum kunnen kiezen?
Ja dat kan, maar er zitten blijkbaar geen groene leds in dus je kunt effectief niet alle kleuren "maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
[...]

Ik kan wel alle kleuren instellen via Home Assistant maar ik vind de kleuren niet zo diep als bijvoorbeeld hue of de Yeelight led strips die ik heb. Ik heb de lampen op de slaapkamer en om wakker te worden is het rode/oranje prima maar ik vind ze voor in de woonkamer wat te vlak. Groen lijkt een beetje geel achtig, maar dat mis ik persoonlijk niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]
Alle drie.

Dit soort lampen heeft vooral gele en rode leds en een paar blauwe. De rode leds zijn bijna altijd aan. Dat is dus niet het bekende RGB systeem dat je kent van beeldschermen. Voordeel is dat dit lekker goedkoop is (zeker als de fabrikant bespaart op blauwe leds), nadeel is dat de kleuren groen en blauw het slecht doen.

Op YouTube vind je wel filmpjes van mensen die de Ikea kleurenlamp vergelijken met een Hue Gen 3 lamp.
Let wel op dat de camera het filmpje meestal mooier maakt dan de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 21:49

bonzz.netninja

Niente baffi

d0s schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:04:
[...]

Helder. Maar ik las eerder in dit topic dat het wel mogelijk is om ze direct aan een aantal lampen te koppelen, dat is me met een Ikea remote wel gelukt. Volgens mij werkt dit dan hetzelfde via Touchlink.

Alleen de 2e sensor op dezelfde lampen zal dan niet werken, omdat er maar één remote per lamp gekoppeld kan zijn.
Er kan maar 1 remote per lamp worden gekoppeld, maar je kan remotes wel weer met elkaar koppelen, waardoor je hetzelfde bereikt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44

13art

Moderator Mobile
Sinds kort ben ik aan het kijken of deze IKEA verlichting ook voor ons thuis geschikt zou zijn. Echter een één ding wordt mij nog niet helemaal duidelijk.

In de keuken hebben we 6 GU10 spotjes in het plafond (eerste groep), bij de schuifpui 5 (tweede groep) en boven de eettafel 4 (die ik in twee of 3 groepen wil opsplitsen). Nu heb ik geen interesse in de afstandsbediening, omdat ik toch met groepen ga werken en zodoende lampen apart wil kunnen bedienen, maar goed de afstandsbediening is nodig om met de app en verbindingshub te kunnen werken. Maar hoe zit het met het aantal lampen dat dan te koppelen is aan de hub? Koppelen gaat met de afstandsbediening als ik het goed begrepen heb, echter aan de afstandsbediening kunnen er 'maar' 10 gekoppelt worden. Betekend dat dan dat ik met 15 GU10 spots 2 afstandsbedieningen nodig heb? Ondanks dat ik alleen met de app wil werken?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:34
aawe mwan schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:38:
  1. de kleurenlamp is het enige apparaat uit de serie waarvan ik achteraf spijt heb dat ik hem gekocht heb: je kunt weinig kleuren kiezen en voor hetzelfde geld kan je (in de aanbieding) ook een Philips Hue kleurenlamp of twéé Osram kleurenlampen kopen.
Helemaal mee eens. Ik heb ook twee witte lampen en die zijn prima. En de kleurenlampen vallen (erg) tegen. Via de app en via Homekit erg weinig kleuren instelbaar.

Ik zit in dubio om de hele lading kleurlampen gewoon terug te brengen en om te ruilen voor de wittint-lampen, terwijl ik vooraf zo verzot was en juist de kleurenvariant wilde.

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
l3art schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:47:
Sinds kort ben ik aan het kijken of deze IKEA verlichting ook voor ons thuis geschikt zou zijn. Echter een één ding wordt mij nog niet helemaal duidelijk.

In de keuken hebben we 6 GU10 spotjes in het plafond (eerste groep), bij de schuifpui 5 (tweede groep) en boven de eettafel 4 (die ik in twee of 3 groepen wil opsplitsen). Nu heb ik geen interesse in de afstandsbediening, omdat ik toch met groepen ga werken en zodoende lampen apart wil kunnen bedienen, maar goed de afstandsbediening is nodig om met de app en verbindingshub te kunnen werken. Maar hoe zit het met het aantal lampen dat dan te koppelen is aan de hub? Koppelen gaat met de afstandsbediening als ik het goed begrepen heb, echter aan de afstandsbediening kunnen er 'maar' 10 gekoppelt worden. Betekend dat dan dat ik met 15 GU10 spots 2 afstandsbedieningen nodig heb? Ondanks dat ik alleen met de app wil werken?
Nee je hebt maar 1 afstandbediening nodig. In de app kan je lampen van groep naar groep slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
Rickyoung schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:58:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb ook twee witte lampen en die zijn prima. En de kleurenlampen vallen (erg) tegen. Via de app en via Homekit erg weinig kleuren instelbaar.

Ik zit in dubio om de hele lading kleurlampen gewoon terug te brengen en om te ruilen voor de wittint-lampen, terwijl ik vooraf zo verzot was en juist de kleurenvariant wilde.
De kleuren van de Hue zijn een stuk beter. Maar ik vind de Tradfri niet tegenvallen. Ik bedien de Tradfri met de Hue app en daar zitten behoorlijk wat kleuren in.

Misschien kan je een alternatieve app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Rickyoung schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:58:
Via de app en via Homekit erg weinig kleuren instelbaar.
In Homekit kan je gewoon elke kleur maken. Ik tenminste wel op een iPhone 5c.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De Ikea RGB lamp is instelbaar met een 32 bit CIE x,y kleurcoordinaat + 8 bit helderheid. Je zit dus met een dubbele vertaling van RGB naar CIE naar RGB waarbij niet heel duidelijk is welke color space er gebruikt wordt. Wellicht dat dat ook een reden is waarom er kleurverschil tussen Hue en Tradfri zit.
In mijn tests is groen wel gewoon groen, er staan geen andere leds bij aan ofzo. Ik heb geen Hue om mee te vergelijken.
Grote kans dat de Hue leds van hogere kwaliteit zijn (meer monochromatisch? Dichter bij de 520 nm?) maar RGB is meestal toch een gimmick :)

Overigens is mijn C# wakeuplight brouwsel hier te vinden:
https://github.com/kpvleeuwen/ThreadFree

Dankzij de kleurruimte keuze van Ikea was dit heel makkelijk goed te doen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

aawe mwan schreef op zondag 12 november 2017 @ 07:41:
[...]
Het klinkt trouwens een beetje alsof je verbaasd was over welke artikelen op voorraad zijn, maar tip: je kunt tegenwoordig gewoon de exacte voorraadstand opzoeken op internet voordat je naar de winkel gaat. Had je gewoon zelf thuis kunnen zien dat er aanstaande woensdag in Haarlem 65 bridges binnenkomen. Als er wel voorraad is, rekenen ze zelfs voor je uit hoeveel ze er de komende dagen gemiddeld verkopen, erg handig.
[...]
Had je de stuurapparaten wel aan elkaar gekoppeld?
Nou moest ik zowieso al in de Ikea vestiging zijn (ze schijnen nog meer leuke dingen te verkopen :P ) dus ik had niet echt de voorraad gechecked. Wel eerder; maar niet doorgeklikt naar de prognose pagina. Dus dank je voor die tip! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/availability/40337806/

Ik had niet echt de Sensor aan de AB gekoppeld; heb daar waarschijnlijk in de manual overheen gelezen; dus dacht dat ze beiden aan de lamp gekoppeld moesten worden. Weer een goeie tip dus.

Maar aangezien ik nu snel een bridge kan gaan halen wacht ik nog even; ik ga ze uiteindelijk via de bridge aan mijn Homekit koppelen.

[ Voor 0% gewijzigd door LastBoyScout op 12-11-2017 20:47 . Reden: mistte een woord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Proton_ schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:20:

Overigens is mijn C# wakeuplight brouwsel hier te vinden:
https://github.com/kpvleeuwen/ThreadFree

Dankzij de kleurruimte keuze van Ikea was dit heel makkelijk goed te doen.
Is er ergens een conversie tabel te vinden tussen xy en rgb? Ik zie in jouw code dat je wel die getallen gebruikt, of is dat een omrekenfunctie (heb niet superdiep in je code gekeken)?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 22:07
aawe mwan schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

Uit de berichtjes van de Ikea medewerker in dat andere forum lees ik:
[list]
• Een Trådfri ledstrip zal er zeker niet komen (in elk geval niet binnen een jaar);
• In plaats daarvan kan je de Philips Hue lightstrip gebruiken op de Trådfri hub,
dit wordt „officieel” ondersteund;
De IKEA hub vind de Philipsstrip vanzelf?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Mijn code blijft in CIExy, dat is praktischer. Met dubbele (bilinear) interpolatie trek ik de curve van een zwarte straler. In RGB zou dat veel moeilijker zijn.

Omrekenen naar RGB zie je in de diverse Python code, meer info en matrices bijvoorbeeld hier:
http://www.brucelindbloom...l?Eqn_RGB_XYZ_Matrix.html

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

bonzz.netninja schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:20:

Hier lukt het toch anders wel :)
Ik heb 2 lampen, 1 afstandbediening en 1 sensor in de groep woonkamer. Ik heb eerst de lampen gekoppeld aan de afstandbediening en toen de sensor gekoppeld aan de afstandbediening. Daarvoor moet er, zoals ik hierboven ook al een keer schreef, eerst een factoryreset van de sensor gedaan worden en dan beide koppelknopjes ingedrukken (en houden).
Was blijkbaar nog een beetje TRÅDFRI n00b; want ik heb je oude post er nog even bijgehaald en eerst alles Factory gereset (lamp, AB en sensor). Toen de AB met de lamp gekoppeld en daarna de sensor met de AB. Dat ging de 1e keer mis omdat ik de lamp had uitgezet (fysiek); maar de 2e keer deed ik dat niet en toen ging het goed. Dus dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:51
Hebben jullie ook last dat de batterij na een paar dagen/weken op is?

Of komt dit door de goedkope ikea batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shappo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-04 14:43
Werkt de Tradfri ook met Siri en geofencing nu het werkt met Homekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
corporalnl schreef op zondag 12 november 2017 @ 23:45:
Hebben jullie ook last dat de batterij na een paar dagen/weken op is?

Of komt dit door de goedkope ikea batterij
Dat had ik wel bij de kleine ronde dimmer. Maar volgens mij omdat ik hem niet heb opgehangen en hij los ligt, en daardoor continue registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Shappo schreef op maandag 13 november 2017 @ 01:05:
Werkt de Tradfri ook met Siri en geofencing nu het werkt met Homekit?
Ja, Siri werkt. En zodra ik en mijn vriendin 100 meter van huis zijn gaat de verlichting aan of uit. Dit is ingesteld via een automation in de Home app. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Eigenlijk is het heel simpel: Alles wat in homekit werkt, is inzetbaar in de automatiseringen en koppelingen die homekit biedt.
Ik blijf alleen van mening dat hoe meer schakels (lees: hubs / gateways / relays) daar tussen moeten en met elkaar moeten communiceren, hoe zwakker de keten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 19:49
Maar dan toch wel met een iPad dan wel AppleTV als Home server?
SHIFTER [NL] schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:02:
[...]

Ja, Siri werkt. En zodra ik en mijn vriendin 100 meter van huis zijn gaat de verlichting aan of uit. Dit is ingesteld via een automation in de Home app. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:51
frickY schreef op maandag 13 november 2017 @ 06:57:
[...]

Dat had ik wel bij de kleine ronde dimmer. Maar volgens mij omdat ik hem niet heb opgehangen en hij los ligt, en daardoor continue registreert.
Nja bij mij lag hij wel los. Misschien dat het komt omdat ik hem aan de hue gekoppeld heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Spitfire123 schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:52:
Maar dan toch wel met een iPad dan wel AppleTV als Home server?

[...]
Correct. Heb zelf een Apple TV 4K.
Zonder een Home Hub (ipad, Apple tv ) is Automation van buiten je wifi netwerk inderdaad niet mogelijk.
Geen idee hoe dit zit met geolocation.

[ Voor 10% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 13-11-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:14

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Kan ik ergens aan de doos zien of de lamp de juiste software draait?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 20:08

skoozie

SCSI

Tusk schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:18:
Kan ik ergens aan de doos zien of de lamp de juiste software draait?
dat is hierbvoven besproken:
d0s schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:52:
[...]

Ikea lampen zijn te koppelen met de hue bridge indien ze de juiste firmware hebben (GU10, E27 met productiedatum week 27 > werken, de kaarslamp e14 bijvoorbeeld niet).
alesandro_46 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:13:
[...]

Dat staat op de doos. Bijvoorbeeld 1727 is jaar 2017, week 27.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andMax
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 11:18
Vincent_89 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:28:
[...]

Kan je dan ook bijvoorbeeld in Homekit een Hue lamp en een Tradfri lamp in één kamer setting gebruiken? En dus ook bijvoorbeeld een Hue dimmer koppelen aan een Hue en Tradfri lamp tegelijk?
Beetje late reactie, maar ja, je kan meerdere lampen van de verschillende merken in één kamer stoppen en met het commando "Woonkamer(lampen) aan" inschakelen. Ik heb zelf nog geen AppleTV dus mijn Hue dimmer switches werken nu alleen met de Hue lampen. Idem voor de Ikea dimmers op Tradfri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
Ik heb nu de Hue ledstrip en de Tradfri draaien, maar ik zie niet hoe ik die koppel, gaat dat eigenlijk wel? Google helpt me ook niet veel verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
pvanmegen schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:09:
Ik heb nu de Hue ledstrip en de Tradfri draaien, maar ik zie niet hoe ik die koppel, gaat dat eigenlijk wel? Google helpt me ook niet veel verder...
Als het goed is moet het kunnen. Heb je het met de AB geprobeert? als dat niet werkt is proberen om de hub naar de hue te houden en dan de koppelknop van de hub te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
SPX420 schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:36:
[...]

Als het goed is moet het kunnen. Heb je het met de AB geprobeert? als dat niet werkt is proberen om de hub naar de hue te houden en dan de koppelknop van de hub te proberen.
De Hue naar de hub gebracht en gekoppeld. Hij ziet hem nu als losgekoppelde lamp, LST002... Nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
pvanmegen schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:44:
[...]

De Hue naar de hub gebracht en gekoppeld. Hij ziet hem nu als losgekoppelde lamp, LST002... Nu?
Nu kan je hem in de juiste groep zetten en gebruiken lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvanmegen
SPX420 schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:44:
[...]

Nu kan je hem in de juiste groep zetten en gebruiken lijkt me.
Top, dat werkt! Nu nog in Woning app van Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-05 14:17
<tradfri remote loopt snel leeg>
corporalnl schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:36:
[...]

Nja bij mij lag hij wel los. Misschien dat het komt omdat ik hem aan de hue gekoppeld heb?
Ik vroeg me al af hoe dat zou werken. Uiteindelijk moet de afstandbediening de hele tijd luisteren of er een commando uit de Hue komt. En dat kost energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 08:54
Pff nou is de set weer niet online verkrijgbaar.. wat een gedoe, elke keer wel iets niet bestelbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennad
Erik1971 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:48:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is om alle Hue lampen tussen de Tradfi lamp en de bridge een keer te power cyclen.

Ook kun je checken of je bridge niet te dicht bij je Wifi router staat, afstand moet meer dan 50cm zijn anders heb je kans op allerlei problemen met vooral je Zigbee netwerk.
Power cyclen? gewoon aan uit ofzo...?

Mijn Hue bridge staat in de meterkast.. daar staat alleen mijn Ubiquiti USG, mijn UAP wifi hangt in het trapgat, dus ver bij Hue bridge vandaan.

Hue ziet dus echt alleen de lamp binnen 10 cm van de bridge vandaan..

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36

fv

-------------------> hiero

Koop ik in A'dam twee tradfri lampen (603.384.52 - E27 1000 Lumen - € 9.99) blijkt in een van de dozen een 103.182.63 model te zitten (E27 980 Lumen met drie witkleur standen - € 19,95). Dozen waren nieuw en ongeopend. Foutje in de fabriek? Mijn tradfri netwerk bestaat nu uit 34 devices en zal nog groeien tot tegen de 50. Werkt allemaal goed. :)

[ Voor 19% gewijzigd door fv op 14-11-2017 13:48 . Reden: extra info ]

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjansen88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
fv schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:24:
Koop ik in A'dam twee tradfri lampen (603.384.52 - E27 1000 Lumen - € 9.99) blijkt in een van de dozen een 103.182.63 model te zitten (E27 980 Lumen met drie witkleur standen - € 19,95). Dozen waren nieuw en ongeopend. Foutje in de fabriek? Mijn tradfri netwerk bestaat nu uit 34 devices en zal nog groeien tot tegen de 50. Werkt allemaal goed. :)
Is dat van buitenaf te herkennen? Maw zien de lampen ee fysiek anders uit?

Zo ja, hier in het oosten ook eens kijken 😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36

fv

-------------------> hiero

Nee, de 3 witkleuren variant is iets langer. Ik vind eigenlijk acheraf beide varianten qua kleurtemperatuur niet goed genoeg. Kan ook liggen aan de zilver kleurige binnenkant v/h armatuur wat het licht misschien verandert; het is niet warm genoeg. Die kleine GU10 modellen zien er beter uit gek genoeg. In principe zelfde kleurtemp.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hmm ik heb opeens iets vaags zeg. Mij wifi netwerk is een ander netwerk dan mijn bedrade netwerk. Ja dat klopt bewuste keuze nee geen dubbel nat etc etc etc.
Mijn server die ik gebruik voor homeassistant hangt met een interface in het bedrade netwerk een een interface in het draadloze netwerk.
Gisteren weer eens problemen met de app dus ik ga ff kijken wat ik zie op mijn server of daar de gateway nog zie. Wat valt me opeens op
code:
1
2
3
4
tb@zeus:~$ arp -an | grep a0:cc:2b:6d:68:47
? (192.168.3.71) at a0:cc:2b:6d:68:47 [ether] on enp2s0
? (192.168.14.196) at a0:cc:2b:6d:68:47 [ether] on wlp3s0
tb@zeus:~$

de 192.168.3.71 is het ip adres op het wired netwerk maar opeens meldt de gateway zich ook aan op mijn wifi netwerk. Blijkbaar leert de gateway via de app de wireless settings en zit er ook een wifi dingetje in de gateway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-05 14:15
Vergeet bij de Ikea de koopjeshoek niet te checken. Er lagen meerdere TRÅDFRI producten met 35% korting. Blijkbaar wordt er veel teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
fiber44 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:50:
Vergeet bij de Ikea de koopjeshoek niet te checken. Er lagen meerdere TRÅDFRI producten met 35% korting. Blijkbaar wordt er veel teruggebracht.
Ik zou deze niet zonder meer kopen, er is waarschijnlijk een reden waarom ze zijn teruggebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:11
Over korting gesproken: bij IKEA Eindhoven zijn deze week alle TRÅDFRI producten met 10% korting te koop in verband met GLOW. Tot en met zaterdag dus, ik kan er online niks over vinden dus waarschijnlijk niet in andere filialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
dennad schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:02:
[...]

Power cyclen? gewoon aan uit ofzo...?

Mijn Hue bridge staat in de meterkast.. daar staat alleen mijn Ubiquiti USG, mijn UAP wifi hangt in het trapgat, dus ver bij Hue bridge vandaan.

Hue ziet dus echt alleen de lamp binnen 10 cm van de bridge vandaan..

Iemand nog tips?
Idd aan en uit ;)

Als wat ik voorstelde niet heeft geholpen, dan zijn er nog maar twee opties over, of je hebt de lamp in metalen buis gedaan ;) of de lamp is gewoon weg defect (waarschijnlijk antenne die niet goed is aangesloten :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 00:47

verbraakje

🚦

Whatson schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:09:
[...]

Ik zou deze niet zonder meer kopen, er is waarschijnlijk een reden waarom ze zijn teruggebracht.
Geen idee wat de reden is. ik heb 3 lampen uit de koopjes hoek. Deze werken gewoon perfect. Op de sticker stond showmodel. Volgens mij was het altijd 50% korting op terug gebrachte goederen en 35 op ex showmodellen.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Er staan op de Ikea site 2 verschillende GU10 lampen. Hier in het overzichtje maar 1 (de duurdere)

http://www.ikea.com/nl/nl...&storeId=9&isNewLink=true

Zover ik kan zien is de goedkope (803.652.70) niet qua tint te veranderen en de duurdere, hier uit het lijstje, wel (003.182.92)

Is de goedkopere ook geschikt om na update aan je Hue bridge te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 00:47

verbraakje

🚦

Tusk schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:20:
Er staan op de Ikea site 2 verschillende GU10 lampen. Hier in het overzichtje maar 1 (de duurdere)

http://www.ikea.com/nl/nl...&storeId=9&isNewLink=true

Zover ik kan zien is de goedkope (803.652.70) niet qua tint te veranderen en de duurdere, hier uit het lijstje, wel (003.182.92)

Is de goedkopere ook geschikt om na update aan je Hue bridge te koppelen?
De goedkopere kan als het goed is zonder update al aan de hue bridge als het goed is.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinoudDouglas
  • Laatst online: 21:36
Heren, ook ik ben geïnteresseerd in de Tradfri lampen.

Nu vroeg ik mij af, met de laatste grote update, is het mogelijk om de GU10 lampen rechtstreeks te koppelen aan de IKEA bridge? Dus zonder een remote. En vervolgens te bedienen met homekit.

Scheelt weer 15 euro =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
VinoudDouglas schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:59:
Heren, ook ik ben geïnteresseerd in de Tradfri lampen.

Nu vroeg ik mij af, met de laatste grote update, is het mogelijk om de GU10 lampen rechtstreeks te koppelen aan de IKEA bridge? Dus zonder een remote. En vervolgens te bedienen met homekit.

Scheelt weer 15 euro =)
Het is enkel mogelijk om de lampen via een remote (dimmer, sensor of afstandsbediening) toe te voegen aan de hub. Toch guys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

nee als je het topic doorleest (wat ik bij een eerdere post ook verzaakte), zul je zien dat dat zonder bridge kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-05 14:39
Klopt het dat die verbindingshub nergens leverbaar is? Bij de Ikea bij mij in de buurt is het al 3 weken niet leverbaar. best wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Tusk schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:04:
nee als je het topic doorleest (wat ik bij een eerdere post ook verzaakte), zul je zien dat dat zonder bridge kan.
Het is mensen gelukt maar handig is het niet. Ik zou gewoon een ab kopen. Als je een dimmer koopt kan je ze ook koppelen scheelt je weer 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:45

Grvy

Bot

Hebben jullie zowel een philips bridge als een ikea bridge ivm met updates? ik wil graag de lampen koppelen aan mijn philips systeem maar deze gaat denk ik geen firmware updates voor de lampen doen.. dan heb ik alsnog een ikea bridge nodig?

Dit is een account.

Pagina: 1 ... 18 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)