• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
snapismo schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Hmm, mijn instellingen heten toch anders in het Engels. Bovendien heet Truecaller bij mij Telephone (system) en staat er nergens een 'true' in het icoontje, of ook maar iets dat me er op wijst dat ik te maken heb met de Truecaller-app... Ik vind het verdacht.

[...]

Gedaan, maar Truecaller verdwijnt pas echt nadat ik hem 'Force Stop' (en ie zich blijkbaar oninstalleert). Ondoorzichtig proces, moet ik zeggen.
Zo ziet 't er bij mij uit:
Screenshot met beide Telefoons

En ik heb geen last meer van Truecaller. Alles werkt op en top - en wel via de google phone app..

[Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 24-05-2017 16:33]

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:59
rens-br schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:04:
[...]

Ik durf niet te stellen hoe Xposed dit doet. Maar je kan in Android 7.1.1 gewoon per app aangeven welke rechten ze mogen hebben.

Als voorbeeld van Whatsapp: (heb zelf een OPO met Android)
[afbeelding]

Apps hebben standaard geen rechten en op het moment dat ze wat nodig hebben wordt daarom gevraagd. Je kan op dat moment 'Ja' of 'Nee' zeggen.
Ik kan helaas geen screenshot maken (smartphone dood), maar het komt erop neer dat je bij Xposed XPrivacy van Xposed in detail kan aangeven wat een app mag.

Bijv. mag enkel verbinden met *.tweakers.net of enkel locatie opvragen via netwerk en het gebruik van GPS verbieden.
Of enkel toelaten dat de app toegang heeft om de CallerID te lezen en geen toegang tot de rest van de telefoonmogelijkheden.
In de praktijk blijken de meeste apps die "Toegang tot telefoon" nodig hebben enkel de CallerID nodig te hebben.

[Voor 1% gewijzigd door RoestVrijStaal op 26-05-2017 12:52. Reden: Retificatie]

RoestVrijStaal schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:20:
Bijv. mag enkel verbinden met *.tweakers.net of enkel locatie opvragen via netwerk en het gebruik van GPS verbieden.
Of enkel toelaten dat de app toegang heeft om de CallerID te lezen en geen toegang tot de rest van de telefoonmogelijkheden.
In de praktijk blijken de meeste apps die "Toegang tot telefoon" nodig hebben enkel de CallerID nodig te hebben.
Ah ok helder. Binnen de standaard Android implementatie is dan wel een stuk minder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
rens-br schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:32:
[...]
Heb je wel een voorkeurs telefoon-app geselecteerd?
Ook mij heeft deze tip erg geholpen. Voordat ik dit had gedaan zag ik van alle binnenkomende telefoontjes alleen het nummer, deze werd niet gekoppeld aan de naam van de persoon uit het adresboek. Dat is nu verholpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Laatst online: 20:59
rens-br schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:21:
[...]

Ah ok helder. Binnen de standaard Android implementatie is dan wel een stuk minder.
Whelp, Ik moet even iets rectificeren. Ik betrap me nu op een fout in versimpeling. |:(

Ik bedoelde eigenlijk niet Xposed, maar XPrivacy. Wat weer een module is van Xposed. De laatstgenoemde is een framework en doet zelf namelijk niets :)

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10-2022
Heb ook de meest recente update op mijn Wileyfox Swift geïnstalleerd, maar heb het idee dat de screenshot functie nu een pak minder werkt. Ik weet dat het power + volume tegelijkertijd indrkken is, maar ik heb nu heel vaak dat ik daarmee de camera open ipv een screenshot maak. Herkenbaar voor iemand? En zoja, weet iemand ene oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wileyfox
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-09-2019

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
RoestVrijStaal schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:12:
[...]
Is dit vergelijkbaar met hoe Xposed XPrivacy van Xposed het doet, of op een minder gedetailleerd niveau?
Ik ben helaas niet bekend met die applicatie, kan ik je dus helaas niet vertellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
snapismo schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:20:
Heb nog steeds geen oplossing voor mijn notificatie-leds gevonden... is er al iemand die hier meer over weet? @Wileyfox ?
Sorry, wat is het probleem precies.
Ander issue: waar is mijn file manager gebleven? Ik zie in mijn apps lijst dat Documents er nog wel op staat, maar die kan ik verder nergens vinden of openen. Ik heb geen idee hoe ik mijn niet-plaatjes-bestanden nog terug kan vinden...
The File Manager van Cyanogen had wat issues (crash bij het openen van een .apk bijvoorbeeld). En aangezien Cyanogen de ontwikkeling daarvoor gestopt is, zoals alles, hebben wij besloten de File Manager niet meer standaard bij te leveren.

Tevens heeft Android 7.x een eigen (goed verstopte, nog niet heel uitgebreide) filemanager als je naar Instellingen - Opslag - Verkennen gaat.

Maar, mocht je de Cyanogen File Manager weer terug willen hebben, met begrip van de issues:

*knip*. Het linken naar APK files is niet toegestaan.
Een duidelijk voordeel van de nieuwe OS is trouwens dat de batterijduur verbeterd is. Ik heb het niet objectief getest, maar voor mijn gevoel gaat ie duidelijk langer mee op een volle batterij dan toen ik nog Cyanogen had.
Goed om dat te horen! :*)

[Voor 3% gewijzigd door rens-br op 30-05-2017 10:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
Wileyfox schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:22:
[...]

Tevens heeft Android 7.x een eigen (goed verstopte, nog niet heel uitgebreide) filemanager als je naar Instellingen - Opslag - Verkennen gaat.

[...]
Dank je, die had ik nog niet gevonden...

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
[...]

Sorry, wat is het probleem precies.
Het probleem is dat notification leds niet werken voor de meeste apps, ook al zijn ze ingesteld op een klaar en staan ze 'aan'. Ik heb elders gelezen dat ze niet werken als de geluidsnotificatie op uit staat. Klopt dat? Ik wil eigenlijk nooit een geluidje als ik een melding van een app krijg, maar vind het wel handig om van bepaalde apps een led-lichtje zie.
The File Manager van Cyanogen had wat issues (crash bij het openen van een .apk bijvoorbeeld). En aangezien Cyanogen de ontwikkeling daarvoor gestopt is, zoals alles, hebben wij besloten de File Manager niet meer standaard bij te leveren.

Nice, dank.

En nu kom ik pas achter mijn grootste issue... |:( Mijn telefoon herstart nog steeds spontaan als ik mensen bel. Godsgruwelijk irritant. Het is een TELEFOON! Het enige wat ik niet fatsoenlijk kan doen is bellen... Gisteren gebeurde het twee keer achter elkaar. Ik bel (overigens met de apk van Google Caller, die ik via een suggestie in dit topic heb gedownloaded, dus niet via de Play Store, maar het gebeurde eerder ook al met Truecaller). Na een paar minuten reboot ie spontaan en is er geen log in mijn telefoon-app dat ik net een telefoongesprek heb gevoerd. ARGH! :|

• snapismo
Crescendo schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:35:
Heb ook de meest recente update op mijn Wileyfox Swift geïnstalleerd, maar heb het idee dat de screenshot functie nu een pak minder werkt. Ik weet dat het power + volume tegelijkertijd indrkken is, maar ik heb nu heel vaak dat ik daarmee de camera open ipv een screenshot maak. Herkenbaar voor iemand? En zoja, weet iemand ene oplossing?
Ja, herkenbaar. Bij mij werkt ie ook niet echt goed... En in welke map komen de screenshots uberhaupt terecht, eigenlijk?

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-03 12:59
hallo,

Ik heb de swit 1 en had in het verleden zo nu en dan last van spontane reboots tijdens het bellen.

na cache leeghalen e.d. ging het weer een poosje goed en dan begon het weer.

Nu na de update van android ging het heel goed tot vandaag ... ook tijdens het bellen een spontane reboot.

jammer dat het niet opgelost is.

ga maar even weer de cache legen.

grtt

update: wil de cache legen via opstarten maar het menu is (uiteraard?) volledig anders geworden.
welke keuze moet ik gebruiken om de cache te legen ? wite cache partition??? (wissen partitie?) er zijn meer opties maar die zijn het zeker niet. Heeft iemand ervaring?

[Voor 26% gewijzigd door brownyster op 31-05-2017 12:50]

Anoniem: 921747

snapismo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:12:
[...]

Het probleem is dat notification leds niet werken voor de meeste apps, ook al zijn ze ingesteld op een klaar en staan ze 'aan'. Ik heb elders gelezen dat ze niet werken als de geluidsnotificatie op uit staat. Klopt dat? Ik wil eigenlijk nooit een geluidje als ik een melding van een app krijg, maar vind het wel handig om van bepaalde apps een led-lichtje zie.

[...]

Nice, dank.

En nu kom ik pas achter mijn grootste issue... |:( Mijn telefoon herstart nog steeds spontaan als ik mensen bel. Godsgruwelijk irritant. Het is een TELEFOON! Het enige wat ik niet fatsoenlijk kan doen is bellen... Gisteren gebeurde het twee keer achter elkaar. Ik bel (overigens met de apk van Google Caller, die ik via een suggestie in dit topic heb gedownloaded, dus niet via de Play Store, maar het gebeurde eerder ook al met Truecaller). Na een paar minuten reboot ie spontaan en is er geen log in mijn telefoon-app dat ik net een telefoongesprek heb gevoerd. ARGH! :|
APK-files zijn op eigen risico zoals we weten en voor Truecaller zijn er een aantal updates geweest, toevallig ook vandaag, in de Play Store. Betreffende de LED notifications: men is druk bezig bij Wileyfox. Een alternatief (in de tussentijd) is een app als Light Flow Pro - LED Control (ja, er is ook ’n gratis versie, wel met reclame en in-app purchase naar de PRO optie, om eerst te testen). Tot slot, veel van de genoemde problemen herken en heb ik (ook) niet. Kortom, veel problemen los je op door de updates te installeren, uiteraard voor zover dat nog niet gedaan is. Hopelijk helpt je dit (ook) verder, succes! :)

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
brownyster schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:47:
hallo,

Ik heb de swit 1 en had in het verleden zo nu en dan last van spontane reboots tijdens het bellen.
Nu na de update van android ging het heel goed tot vandaag ... ook tijdens het bellen een spontane reboot.

update: wil de cache legen via opstarten maar het menu is (uiteraard?) volledig anders geworden.
welke keuze moet ik gebruiken om de cache te legen ? wite cache partition??? (wissen partitie?) er zijn meer opties maar die zijn het zeker niet. Heeft iemand ervaring?
Ik had eerder ook regelmatig spontane reboots het bellen. Toen de Google Dialer geïnstalleerd en nooit meer een reboot gehad.

Nu na de update naar Nougat heb ik ook weer last gehad van spontane reboots bij het starten van een gesprek of terwijl ik aan het bellen ben. Ik heb niets aangepast, maar de laatste twee weken heb ik hier geen last meer van gehad, ik bel dan ook niet zo vaak, ik hoop maar dat het nu over is.

Ik heb nu al wel twee keer gehad dat de telefoon niet meer aan gaat. Beeld blijft gewoon zwart, enige wat dan helpt is de accu even eruit halen.

SRK35ZS-W

• snapismo
Anoniem: 921747 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:51:
APK-files zijn op eigen risico zoals we weten en voor Truecaller zijn er een aantal updates geweest, toevallig ook vandaag, in de Play Store. Betreffende de LED notifications: men is druk bezig bij Wileyfox. Een alternatief (in de tussentijd) is een app als Light Flow Pro - LED Control (ja, er is ook ’n gratis versie, wel met reclame en in-app purchase naar de PRO optie, om eerst te testen). Tot slot, veel van de genoemde problemen herken en heb ik (ook) niet. Kortom, veel problemen los je op door de updates te installeren, uiteraard voor zover dat nog niet gedaan is. Hopelijk helpt je dit (ook) verder, succes! :)
Dat APK op eigen risico is weet ik, maar zoals ik zei gebeurde het ook met Truecaller. Dat was overigens niet de reden dat ik Truecaller verwijderd heb - ik vind het een onprettige, gebruiksonvriendelijke en privacy-zeer-onvriendelijke app. Updates veranderen daar niet zoveel aan, al heeft het mogelijk effect op de spontane reboots? Ik betwijfel het hoor.

Fijn voor jou dat je mijn problemen niet hebt. ;) Mijn OS is volledig up to date, dus daar ligt het niet aan... Ik zal die app eens proberen, maar blijf het vreemd vinden dat de functionaliteit wel bestaat in Nougat, alleen niet werkt. En nog vreemder dat andere mensen dit probleem niet hebben...
Welke cache leegde je in het verleden eigenlijk? Die van de caller app? Bij mij heeft dat ook in het verleden nooit echt veel geholpen, helaas. En daar komt nog bij dat de spontane reboots echt willekeurig waren, en niet bij elk gesprek voorkomen, en ook niet alleen als ik bel of gebeld word.

Die willekeur bij veel van de bugs is echt gekmakend!

• Dryhte
snapismo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:52:
[...]

Dat APK op eigen risico is weet ik, maar zoals ik zei gebeurde het ook met Truecaller. Dat was overigens niet de reden dat ik Truecaller verwijderd heb - ik vind het een onprettige, gebruiksonvriendelijke en privacy-zeer-onvriendelijke app. Updates veranderen daar niet zoveel aan, al heeft het mogelijk effect op de spontane reboots? Ik betwijfel het hoor.

Fijn voor jou dat je mijn problemen niet hebt. ;) Mijn OS is volledig up to date, dus daar ligt het niet aan... Ik zal die app eens proberen, maar blijf het vreemd vinden dat de functionaliteit wel bestaat in Nougat, alleen niet werkt. En nog vreemder dat andere mensen dit probleem niet hebben...

[...]

Welke cache leegde je in het verleden eigenlijk? Die van de caller app? Bij mij heeft dat ook in het verleden nooit echt veel geholpen, helaas. En daar komt nog bij dat de spontane reboots echt willekeurig waren, en niet bij elk gesprek voorkomen, en ook niet alleen als ik bel of gebeld word.

Die willekeur bij veel van de bugs is echt gekmakend!
Ik vermoed van wel maar wil je toch vragen: heb je al eens een factory reset geprobeerd? Ik weet dat 't een gedoe is maar het heeft bij mij alvast eerder dit soort gekmakende problemen opgelost (niet bij Wileyfox maar bij Motorola en Samsung, beide ook Android ;) )

• snapismo
Dryhte schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:08:
Ik vermoed van wel maar wil je toch vragen: heb je al eens een factory reset geprobeerd? Ik weet dat 't een gedoe is maar het heeft bij mij alvast eerder dit soort gekmakende problemen opgelost (niet bij Wileyfox maar bij Motorola en Samsung, beide ook Android ;) )
In elk geval nog niet sinds Nougat! Misschien wel een goed idee, maar ik ben inderdaad wel een beetje huiverig omdat het al met al zoveel tijd in beslag neemt... bestanden overzetten, apps opnieuw installeren, instellingen terugzetten etc. etc. Ga het eens serieus in overweging nemen. ;]

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 10:51
Scooper schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:06:
[...]
Ik had eerder ook regelmatig spontane reboots het bellen. Toen de Google Dialer geïnstalleerd en nooit meer een reboot gehad.

Nu na de update naar Nougat heb ik ook weer last gehad van spontane reboots bij het starten van een gesprek of terwijl ik aan het bellen ben. Ik heb niets aangepast, maar de laatste twee weken heb ik hier geen last meer van gehad, ik bel dan ook niet zo vaak, ik hoop maar dat het nu over is.
Ik kwam net bij het wijzigen van m'n ringtone achter iets wat mogelijkerwijs ook voor crashes tijdens gesprekken kan zorgen.

Bij het wijzigen stopte "telefoon" telkens. In "apps" kan je rechts boven "systeem weergeven" selecteren. Vervolgens verschijnt er naast "telefoon" met het truecaller icoontje ook "telefoon" met een groen icoontje.

Na het aanzetten van de machtiging tot de opslagruimte, crashte plots truecaller niet meer bij het selecteren van een ringtone.
Misschien zit het probleem van de reboots wel gewoon bij beperkte machtigingen?

TL;DR; check in "apps" na het selecteren van "systeem weergeven" de machtigingen van de "systeem telefoon" app. Mogelijk zijn er ontbrekende machtigingen.

• Crescendo
snapismo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Ja, herkenbaar. Bij mij werkt ie ook niet echt goed... En in welke map komen de screenshots uberhaupt terecht, eigenlijk?
Galerij geloof ik. Vind het wel storend eigenlijk, dat ik soms vier vijf keer moet proberen voordat ik een screenshot heb. Verder bevalt ie echt goed, maar als een mede Tweaker een oplossing weet, ik hoor het graag!

• Dryhte
Crescendo schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 00:54:
[...]

Galerij geloof ik. Vind het wel storend eigenlijk, dat ik soms vier vijf keer moet proberen voordat ik een screenshot heb. Verder bevalt ie echt goed, maar als een mede Tweaker een oplossing weet, ik hoor het graag!
Bij mij loopt 't prima, je moet beide knopjes tegelijk (of toch zo kort mogelijk na elkaar) indrukken, en even ingedrukt houden. 1 seconde of zo. Dan wordt een screenshot gemaakt. Ik heb het nu een paar keer na elkaar gedaan en het liep enkel mis toen ik te lang wachtte voor ik mijn tweede knopje indrukte.

De volgorde doet er niet toe, zolang ze maar erg kort na elkaar ingedrukt worden;

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
LocK_Out schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 00:27:
[...]
TL;DR; check in "apps" na het selecteren van "systeem weergeven" de machtigingen van de "systeem telefoon" app. Mogelijk zijn er ontbrekende machtigingen.
Goede tip, ik heb de rechten eens wat soepeler gezet!

SRK35ZS-W

• brownyster
hallo,

grtt

cache legen deed ik op 2 plekken had ik hier ook op het forum gevonden:

- usb cache
- opnieuw opstarten via + geluid en uit/aan knop. kom je in menu en daar stond ergens tussen wipe cache.

nu is dit menu geheel anders .. brandt ik mijn vingers er maar niet in.

denk dat ik een fabrieks reset ga geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crescendo
Dryhte schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:35:
[...]

Bij mij loopt 't prima, je moet beide knopjes tegelijk (of toch zo kort mogelijk na elkaar) indrukken, en even ingedrukt houden. 1 seconde of zo. Dan wordt een screenshot gemaakt. Ik heb het nu een paar keer na elkaar gedaan en het liep enkel mis toen ik te lang wachtte voor ik mijn tweede knopje indrukte.

De volgorde doet er niet toe, zolang ze maar erg kort na elkaar ingedrukt worden;
Bedankt voor je reactie. Alleen, dat is dus precies wat ik doe, en wat ik ook altijd heb gedaan, maar sinds ene poosje maakt hij dan dus geen screenshot meer. Hij opent dan ofwel mijn camera, ofwel stel ik het volume bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Crescendo schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:20:
[...]

Bedankt voor je reactie. Alleen, dat is dus precies wat ik doe, en wat ik ook altijd heb gedaan, maar sinds ene poosje maakt hij dan dus geen screenshot meer. Hij opent dan ofwel mijn camera, ofwel stel ik het volume bij.
Gevalletje retour?

• Crescendo
Heb het eerste model Swift en hij is al anderhalf jaar oud, dat gaat niet meer werken denk ik?

Zo niet, is dat idd een optie. Zal eens contact zoeken met Coolblue of kan ik dit beter via @Wileyfox aanpakken?

[Voor 20% gewijzigd door Crescendo op 03-06-2017 17:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Crescendo schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:51:
[...]

Heb het eerste model Swift en hij is al anderhalf jaar oud, dat gaat niet meer werken denk ik?

Zo niet, is dat idd een optie. Zal eens contact zoeken met Coolblue of kan ik dit beter via @Wileyfox aanpakken?
Je hebt twee jaar garantie. En de verkopende partij, in dit geval Coolblue, is je eerste aanspreekpunt (aankoopbewijs en de info op de site). Vervelend van je (luxe-)probleem en hopelijk kan je gauw geholpen worden, zodat je er ook weer met volle teugen van geniet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
De Swift 1 van mijn dochter installeert geen apps. Na het downloaden blijft de download op 100% staan en weigert de telefoon om de app te installeren. Zo krijgen we geen enkele app geïnstalleerd. Er hebben de al 2 keer gereset, in het begin kan je wel een paar apps installeren daarna weigert de telefoon nog een app te installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Gerard4 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:22:
De Swift 1 van mijn dochter installeert geen apps. Na het downloaden blijft de download op 100% staan en weigert de telefoon om de app te installeren. Zo krijgen we geen enkele app geïnstalleerd. Er hebben de al 2 keer gereset, in het begin kan je wel een paar apps installeren daarna weigert de telefoon nog een app te installeren.
Vervelend inderdaad! Om een helpende hand te bieden, deze tips.

Heb je genoeg opslagruimte? Dit kan je controleren via: Instellingen> Opslag en USB> Apparaat-opslag (of iets in deze trant/richting, want bij mij staat alles in het Engels met Android Nougat 7.1.1).

Andere mogelijke oplossing welke eerder op het forum, dankbaar, is uitgelegd en welke tevens in het verleden bij mij heeft geholpen (maar dan met een Wileyfox Swift 2X) met dank aan AnonymousWP:

Je kunt de volgende dingen proberen:
* Back-up uitzetten in instellingen (anders even aan en uit doen)
* System cache legen
* App-cache legen
* Google Play Services data verwijderen (hiermee verlies je geen belangrijke data. Er kan dus niets gebeuren. (Ik heb het ook gedaan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:02

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 921747 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:39:
[...]

Vervelend inderdaad! Om een helpende hand te bieden, deze tips.

Heb je genoeg opslagruimte? Dit kan je controleren via: Instellingen> Opslag en USB> Apparaat-opslag (of iets in deze trant/richting, want bij mij staat alles in het Engels met Android Nougat 7.1.1).

Andere mogelijke oplossing welke eerder op het forum, dankbaar, is uitgelegd en welke tevens in het verleden bij mij heeft geholpen (maar dan met een Wileyfox Swift 2X) met dank aan AnonymousWP:

Je kunt de volgende dingen proberen:
* Back-up uitzetten in instellingen (anders even aan en uit doen)
* System cache legen
* App-cache legen
* Google Play Services data verwijderen (hiermee verlies je geen belangrijke data. Er kan dus niets gebeuren. (Ik heb het ook gedaan)
Even aanvullen:
Gebruik je een sd kaartje? Mogelijk is dat defect?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
Chache van play service legen heeft geholpen.
Wat het probleem veroorzaakt weet ik dan nog niet, wel hoe het opgelost moet worden.

Mn wileyfox is nu een jaar oud. De batterij loopt in 6 uur leeg terwijl alle apps afgesloten zijn. Watsapp verbruikt 5 procent, Android 10 procent, scherm 3 procent de rest 1 of minder.
Resterende tijd bij volle lading ruim 6 uur.
Is de batterij nu al zo slecht of is het wat anders?

[Voor 52% gewijzigd door Gerard4 op 05-06-2017 10:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
Gerard4 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:41:

Mn wileyfox is nu een jaar oud. De batterij loopt in 6 uur leeg terwijl alle apps afgesloten zijn. Watsapp verbruikt 5 procent, Android 10 procent, scherm 3 procent de rest 1 of minder.
Resterende tijd bij volle lading ruim 6 uur.
Is de batterij nu al zo slecht of is het wat anders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LocK_Out
@Gerard4 Je android system verbruikt belachelijk veel accu power, bij mij is dit maar een paar procent. Lijkt erop dat je last hebt van een wakelock. Alhoewel Whatsapp ook meer dan normaal op de voorgrond aanwezig lijkt te zijn. Misschien automatisch bestanden downloaden aan staan wat niet lukt?

Ik raadt je aan om Gsam battery monitor the downloaden en te laten draaien (geen root nodig). Hiermee kan je kijken/zien welk proces je phone wakker houdt & zo mogelijk verwijderen. Kan dat niet dan proberen de cache & alle data van de betreffende app te verwijderen.

[Voor 8% gewijzigd door LocK_Out op 05-06-2017 16:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
LocK_Out schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:37:
@Gerard4 Je android system verbruikt belachelijk veel accu power, bij mij is dit maar een paar procent. Lijkt erop dat je last hebt van een wakelock. Alhoewel Whatsapp ook meer dan normaal op de voorgrond aanwezig lijkt te zijn. Misschien automatisch bestanden downloaden aan staan wat niet lukt?

Ik raadt je aan om Gsam battery monitor the downloaden en te laten draaien (geen root nodig). Hiermee kan je kijken/zien welk proces je phone wakker houdt & zo mogelijk verwijderen. Kan dat niet dan proberen de cache & alle data van de betreffende app te verwijderen.
Ik heb weer gereset, geen Google account ingevuld, geen sim kaart in de telefoon, opgeladen en nu dus geen drain. Telefoon is 5 uur na opladen 4 % batterij verloren.
Nu eerst de sim d'r in. Dan eens verder kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03 09:01
Ik heb begin dit jaar een Wileyfox Swift (1) voor mijn ouders gekocht, in de veronderstellling dat de update naar 7.1.1 daar ook op zou verschijnen. Volgens mij is die update inmiddels ook beschikbaar, maar het toestel draait nog steeds 5.1.1 op basis van Cyanogenmod. Ik heb het toestel gister nog naar updates laten zoeken, maar ik betwijfel of dat proces überhaupt nog werkt in die versie.

Iemand enig idee hoe ik hier de laatste versie op krijg?

Acties:
  • 0Henk 'm!
CaptainKansloos schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:21:
Iemand enig idee hoe ik hier de laatste versie op krijg?
Hier hebben meer mensen problemen mee. Je moet eerst naar de laatste CyanogenOS versie 13.1.5 en daarna kan je updaten naar Android 7.1.1. Hoe je dat doet heeft @Wileyfox uitgelegd: Wileyfox in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03 09:01
Ah, thanks, ik had al wel het nodige gezocht, maar klaarblijkelijk hier overheen gelezen. Dat ga ik uitproberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivanke
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-02 16:22
Ik zie mijn problemen niet hierboven.
Na de 7.1.1 update van mijn Swift 1, werkt het dual sim systeem niet behoorlijk. Dataverkeer is slechts mogelijk, met de SIM kaart in de eerste slot. Als beide SIM-s ingeschakeld zijn, dan heb ik geen 4G. Ik heb aangegeven van welke sim kaart ik wil bellen, maar na elke restart van mijn Swift, blijft hij het vragen.
Ik heb mijn buitenlandse SIM kaart in slot 2 geplaatst, en slot 2 uitgeschakeld. Zo werkt hij goed. Maar over 10 dagen hoef ik voor roaming binnen de EU niets te betalen. Dan wil ki mijn beide SIM kaarten gebruiken.
Vreemd, dat niemand nog deze problemen had. Zou ik iets verkeerds hebben gedaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Voor iedereen die nog wil updaten maar op een oude versie van CyanogenOS draait of geen OTA krijgt aangeboden. @Wileyfox heeft op zijn Facebookpagina een hele uitgebreide post geplaatst:
Y’ALL NEED TO UPDATE YA PHONES – RIGHT NOW.
Some of you (lazy-bums) haven't updated your phones yet and NOW is the time to do so. Cyanogen is shutting down their server and won’t be supporting their mobile software after 25th June. If you are still using an older Cyanogen software it will no longer be supported, nor will you have access to receive automatic updates from Wileyfox. So we need you to update your software to (*drumroll*) Android Nougat A-to-the-SAP!
Please follow the steps below and get in touch with us via DM or email customersupport@wileyfox.com if you have any issues. We are here to help 💚

STEP 1: CHECK

Check if you have the latest software!
Turn on your phone > Settings > About Phone> (look for space that says) Cyanogen OS Version / Android Version

What if I have Android Nougat?
YOU DON’T HAVE TO DO ANYTHING. If you’ve already upgraded to Android 7, relax, don’t worry, you need to do nada; you’re on track to continuously get automatic updates.

What if I have any Cyanogen?
YOU NEED TO UPDATE YOUR SOFTWARE. If you’re using ANY of the Cyanogen versions you need to upgrade to get access all future updates and have your phone work as it should. If you have chosen not to upgrade your software for a while you’ll be on an old version of the Cyanogen software and will require a two-step process to enable a full software and security update (key learning: AAAAAALWAYS UPDATE as soon as available).

STEP 2: UPDATE

A. I need to update, how do I do that?
To update:
Go to Settings > About Phone > System updates > Check for updates > Follow the steps to upgrade to latest software

B. I can’t do A and I’m on Cyanogen and need to upgrade. How do I upgrade to Android Nougat 7?
Unfortunately, if you have skipped the past updates you have to do a MANUAL UPDATE of the software. If you do not do a manual software upgrade you will NOT be able to access future automatic software upgrades. What does that mean? It means that you really NEED to update.

The steps you need to take depend on which device you are using and the current software version you have on your phone so please CHECK BELOW for correct to-do.

What do I need to do for a MANUAL UPDATE?
BACKUP YOUR PHONE. GET AN SD CARD. MAKE SURE YOU HAVE WIFI.
You will need to download the recovery file into an SD card and go through the recovery menu to update the SW.

The SD card manual update effectively does the SW upgrade in the same way as an automatic upgrade – this means you should not lose any data – but we strongly encourage you to backup in case of any unforeseen mishaps. SERIOUSLY. BACK UP. Better safe than sorry!

The recovery file is a single file in zip format. DO NOT unzip or rename. You don’t need to have any manual interaction with the file itself, it just needs to be placed in the correct location (root directory of SD card).

Instructions:

READ THIS prior to attempting to manually update your device - it contains vital information. There will be a couple of options of updates you need to look through the below list to see which software you are on and which you should update to. The capital letters and numbers to the left is your current software version and the ones to the right are the one you should choose to upgrade to (links to step-by-step manual update instructions is given at the bottom of this post):

Swift:
Automatic update available until (FOTA path) 25th June 2017, after that, you have to do 1 step manual SD card/recovery method update:
o ZNH2KAS3LG to ZNH2KAS7EB

No automatic update (FOTA path) available, do 1 step manual SD card/recovery method update:
o ZNH0EAS2NH to ZNH2KAS7EB
o ZNH2KAS29G to ZNH2KAS7EB

No automatic update (FOTA path) available, do 2 step manual SD card/recovery method update:
o Step1: YOG7DAS2FI to ZNH0EAS2NH and then Step2: ZNH0EAS2NH to ZNH2KAS7EB
o Step1: YOG4PAS33J to ZNH0EAS2NH and then Step2: ZNH0EAS2NH to ZNH2KAS7EB
o Step1: YOG4PAS1T1 to ZNH0EAS2NH and then Step2: ZNH0EAS2NH to ZNH2KAS7EB

Storm:
No automatic update (FOTA path) available, do 1 step manual SD card/recovery method update:
o ZNH2KAS4YE to ZNH2KAS7EC
o ZNH2KAS3NA to ZNH2KAS7EC
o ZNH0EAS45F to ZNH2KAS7EC

No automatic update (FOTA path) available, do 2 step manual SD card/recovery method update:
o Step1: YOG7DAS2FI to ZNH2KAS4YE and then Step2: ZNH2KAS4YE to ZNH2KAS7EC
o Step1: YOG4PAS3MG to ZNH2KAS4YE and then Step2: ZNH2KAS4YE to ZNH2KAS7EC
o Step1: YOG4PAS33I to ZNH2KAS4YE and then Step2: ZNH2KAS4YE to ZNH2KAS7EC

Swift2/Swift2 Plus/Swift2 X:
Automatic update available until (FOTA path) 25th June 2017, after that, do 1 step manual SD card/recovery method update:
o ZNH2KAS4TD to ZNH2KAS7EB
o ZNH2KAS5RM to ZNH2KAS7EB
o ZNH2KAS5JA to ZNH2KAS7EB
o ZNH2KAS6FF to ZNH2KAS7EB
o ZNH2KAS5FA to ZNH2KAS7EB

o ZNH2KAS4OB to ZNH2KAS7EB
o ZNH2KAS64C to ZNH2KAS7EB
Spark/Spark Plus:
· Will get FOTA till 25th June 2017, after that, do 1 step manual SD card/recovery method update:
o ZNH0EAS6MA to ZNH0EAS9KB
o ZNH0EAS7BD to ZNH0EAS9KB
o ZNH0EAS8IC to ZNH0EAS9KB

o ZNH0EAS3UH to ZNH0EAS9KB
o ZNH0EAS58C to ZNH0EAS9KB
o ZNH0EAS4SF to ZNH0EAS9KB

Spark X:
Automatic update available until (FOTA path) 25th June 2017 after that, do 1 step manual SD card/recovery method update:
o ZNH0EAS8CE to ZNH0EAS9KC
o ZNH0EAS6XD to ZNH0EAS9KC

o ZNH0EAS5UI to ZNH0EAS9KC

LINKS TO MANUAL UPDATE FILES:

Get Instruction: Follow the (link) recovery method instructions for a manual software update using an SD Card: https://we.tl/2ed6ZPHENu

Recovery Zip Files:
Swift:
ZNH2KAS7EB: https://we.tl/8JNu0vsu1N
ZNH0EAS2NH: https://we.tl/Ow9uWNj9HQ

Storm:
ZNH2KAS7EC: https://we.tl/8d8MerDYWo
ZNH2KAS4YE: https://we.tl/7w4w4SQMlD

Swift2/Swift2 Plus/Swift2 X:
ZNH2KAS7EB: https://we.tl/imocvDRZFt

Spark/Spark Plus:
ZNH0EAS9KB: https://we.tl/tUaPcrLXsi

Spark X:
ZNH0EAS9KC: https://we.tl/vtW46vkNWv

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
Dus na 25 juni geen fota meer? Via recovery kan altijd, toch? Ben nog niet van plan om te updaten.
Zawaponga schreef op maandag 12 juni 2017 @ 01:56:
Dus na 25 juni geen fota meer? Via recovery kan altijd, toch? Ben nog niet van plan om te updaten.
Dat is inderdaad de boodschap die ze willen afgeven.

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-03 21:24
[...]

Weet iemand hoe ik een linkje op mijn bureaublad maak naar android file manager?

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • +2Henk 'm!
snarfl schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:14:
Weet iemand hoe ik een linkje op mijn bureaublad maak naar android file manager?
Dat gaat helaas niet. Je kan wel gewoon een andere File Browser gebruiken. Ik heb goede ervaringen met Google Play: ES File Explorer File Manager Ik bedoelde: Google Play: Solid Explorer File Manager.

[Voor 14% gewijzigd door rens-br op 14-06-2017 14:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

rens-br schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:17:
[...]

Dat gaat helaas niet. Je kan wel gewoon een andere File Browser gebruiken. Ik heb goede ervaringen met Google Play: ES File Explorer File Manager.
of deze: Google Play: Solid Explorer File Manager

Strava

• camperen
  • Laatst online: 21-03 14:45
mijn ervaring met het nieuwe os, is niet best. Understatement! Neigingen om het apparaat uit het raam te fl... gooien. Wat eerst normaal functioneerde, foto's van de sd afhalen, lukt nu voor geen meter. (Sms en andere) berichten worden zo getoond dat er links en rechts van de tekst een kwart van het scherm leeg is (WTF!) Vond vanaf het begin al dat zen gedoe, helemaal niks. Probeerde het ook te negeren
Heb het even aangezien, maar IK vind het totale BAGGER. Een ding hoop ik dat er snel komt: een door mij te volgen manier om te downgraden (een paar manieren gevonden, als leek maar niet aan begonnen) of een update dat dit gezeik verhelpt.
@camperen dat klinkt alsof er iets mis gegaan is met de update. Heb je al een factory reset uitgevoerd?

En als de stock apps je niet bevalt, kunnen ook altijd overstappen op andere apps?

Tevens kan Zen uitgeschakeld worden na een update, die geloof ik alle devices hebben gehad.

[Voor 48% gewijzigd door rens-br op 23-06-2017 19:23]

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 17:30
Update naar Android 7.1.2 gespot op een Swift 2+. Op mijn 2X nog niks.

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-03 10:49
Zaffo schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:36:
Update naar Android 7.1.2 gespot op een Swift 2+. Op mijn 2X nog niks.
Ik heb inmiddels de update naar 7.1.2 al op mijn 2X. Tot nu lijkt het visueel onveranderd, maar ik neem aan dat er vast wel bugfixes/improvements onder de motorkap zitten. Al bij al draait het soepel. Ik vond 7.1.1 ook al soepel dusja :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• camperen
@rens-br
de update naar 7.1 ging prima. Echter wat ik gebruikte op het toestel werkte slecht of i.g.v. de sd kaart helemaal niet. Toevallig net wat foto's gemaakt (doe ik anders nooit) die ik eraf wilde halen. Grr... Intussen heb ik de vorige os versie weten te installeren. Of ik op de 23ste al 7.1.1 had weet ik niet, nu krijg ik die melding wel. Dat Zen uitgeschakeld kon worden, via een app, was totale nep. 3 pagina's samengeperst tot 1, zonder de Zen zut inderdaad, en weer hannissen om de app's die niet meegekomen zijn tot die ene pagina? Neuh, dacht het niet. Kortom weg met die app zooi!
Heb juist dit toestel gekocht omdat er zoveel UIT gezet kon worden. En dan komt een update met Zen, waar ik niet om gevraagd heb en niet uit te zetten? Ik gebruik het hoofdzakelijk om mee te bellen en die paar app's die erop staan moeten het wel doen als ik daar om vraag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jshoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-03 10:58
Update naar 7.1.2 probleemloos gegaan op mijn Swift 2+.
Heel goed zoals Wileyfox nu steeds snel een update doorvoert. Door kunnen ongeveer alle anderen een voorbeeld aan nemen.
Toch heb ik nog twee wensen:
1. toevoegen van de 'stock' dialer naast TrueCaller, zodat je kunt kiezen tussen beide (los ik nu op door de 'google.android.dialer-nonnexus' app te installeren.
2. de NFC aan/uit optie in het 'quick settings pulldown' menu en ook het NFC icoon in de 'notification bar' als NFC aan staat. In de vorige Cyanogen OS versie was dit wel aanwezig.

• Dryhte
jshoog schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:30:
Update naar 7.1.2 probleemloos gegaan op mijn Swift 2+.
Heel goed zoals Wileyfox nu steeds snel een update doorvoert. Door kunnen ongeveer alle anderen een voorbeeld aan nemen.
Toch heb ik nog twee wensen:
1. toevoegen van de 'stock' dialer naast TrueCaller, zodat je kunt kiezen tussen beide (los ik nu op door de 'google.android.dialer-nonnexus' app te installeren.
2. de NFC aan/uit optie in het 'quick settings pulldown' menu en ook het NFC icoon in de 'notification bar' als NFC aan staat. In de vorige Cyanogen OS versie was dit wel aanwezig.
Zou je willen checken voor mij of 'do not disturb' nu wel correct werkt? (als in: uitschakelt bij verstrijken van de termijn zonder dat er een alarm ingesteld is)

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 14:58
Misschien handig voor de Spark+ mensen die meelezen.

Ik heb afgelopen week op facebook de vraag aan Wileyfox gesteld wanneer de update voor de Spark+ verschijnt. Ze zijn de software nog druk aan het testen. Op dit moment verwachten ze de update binnen 2 weken uit te brengen.

• Dryhte
Bij mij is 7.1.2 ook al binnen, en tot mijn verbazing is tenminste 1 van de dingen die ik eerder meldde opgelost: na een reboot kan je niet meteen met fingerprint inloggen. Vind ik wel zo veilig. Hopelijk is de DoNotDisturb bug er ook uit :) in elk geval, gefeliciteerd met de geslaagde aanpak IVM snel updaten. Zeer geapprecieerd!

Edit: DnD schakelt nu ook correct weer uit. Top!

EDIT2: vreemd, nu doet 'ie het weer niet meer (die fingerprint). 't moet iets geweest zijn van 'eerste boot van de dag', of 'random', of 'eerste boot na upgrade'. Whatever, die DND bug vond ik toch storender.

[Voor 29% gewijzigd door Dryhte op 27-06-2017 12:12]

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 09:04
Ik heb ook net versie 7.1.2 binnen, maar het eerste dat mij opvalt is dat er een 'gat' in de notificatiebalk zit. Tussen het wifi-icoon en het icoon voor signaalsterkte zit nu heel veel ruimte (zie plaatje). Bij de vorige versie stond de R van roaming (ik ben nu in het buitenland) wat te ver van de signaalsterkte en te dicht bij het wifi-icoon, maar dit is ook een beetje overdreven. ;)

https://i.imgur.com/XbzuX4K.jpg

• Bastien
  • Niet online
@Wileyfox Ik heb afgelopen weekend mijn Swift 2X een update gegeven naar 7.1.2. Dit verliep goed, geen meldingen gezien.

Nu krijg ik echter bij het opstarten van het toestel (koude start en reboot) direct een melding: Your device is corrupt. It can't be trusted and may not work properly.

Als ik dan handmatig aangeef om het toestel wel te starten gaat dat gewoon en ik merk verder ook geen rare dingen in het gebruik.

Is het iets om mij zorgen over te maken?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:28
Na de recente update past de volume knop zich ook weer aan als je de telefoon draait.

• Dryhte
Christiaan676 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:14:
Na de recente update past de volume knop zich ook weer aan als je de telefoon draait.
Nice, dat was ik vergeten checken. Da's ook handig.

Ik heb ook het gevoel (nog te vroeg om zeker te zijn) dat de batterijduur bij licht gebruik verbeterd is. 28u na laatste laadbeurt heb ik nog 57% batterij over, met alles aan (bluetooth voortdurend verbonden met pebble, wifi, 4G, gps (al doet die niks).

• jaspergeerts
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-03 17:03
Ik heb de update nu 3 keer gedaan, beide keren maakt hij het updaten niet af. Wanneer hij op 100% is doet hij een reboot en kom ik in het Android Recovery scherm. Kiezen voor "reboot system now" werkt gewoon, maar hij draait dan nog steeds op 7.1.1 (marmite)..

In de recovery logs is dit het enige dat ik zie:
- Installing update...
- E:Failed to parse build number in post-build-incremental=aa4d5d86bc

Daarna geen errors meer te zien.

Iemand enig idee?
@jaspergeerts je kan even proberen handmatig in de recovery de update te installeren.

• jaspergeerts
rens-br schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:27:
@jaspergeerts je kan even proberen handmatig in de recovery de update te installeren.
Bedoel je kiezen vanuit het recovery menu voor:
- Apply update from ADB
of
- Apply update from SD card

De eerste kan ik nu niet proberen want een OTA update sideloaden via ADB is wel even wat werk. De tweede lukt ook niet omdat ik geen SD-kaart in m'n telefoon heb.
jaspergeerts schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:41:
- Apply update from SD card

De tweede lukt ook niet omdat ik geen SD-kaart in m'n telefoon heb.
Volgens mij kan je hier ook sdcard0 selecteren, wat je interne opslag is.

• camperen
@rens-br
Dit keer op jouw aanraden 7.1.1 in de swift geplaatst (5min. geleden) en nog steeds staat dat eerste scherm met die nieuwsfeed er. Jij zei dat je dat kan uitzetten, waar is dat dan? Ook de eerste frustraties komen al weer op!

Acties:
  • +1Henk 'm!
@camperen Je moet dan je homescreen inhouden en dan instellingen (geloof ik) en daar is het uit te schakelen.

Edit even gezocht en hier staat het: Dryhte in "[Wileyfox] ervaringen met nieuw OS".

[Voor 34% gewijzigd door rens-br op 28-06-2017 15:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaspergeerts
rens-br schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:49:
[...]

Volgens mij kan je hier ook sdcard0 selecteren, wat je interne opslag is.
Zojuist de zoveelste poging gedaan en nu loopt de installatie wel door. Niets veranderd verder, dus geen idee wat het issue nou was 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:28
Uitschakelen van de do not disturb werkt ook weer naar behoren na de laatste update.

Nog even die Truecaller dailter uit de standaard image en ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

Voor de evt. enthousiasten en twijfelaars: De Wileyfox toestellen zijn in prijs verlaagd bij CoolBlue momenteel! Zoals de Wileyfox 2 X van 239,00 naar 199,00…
*O* :D
Grijp die kans!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
Bastien schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:34:
@Wileyfox Ik heb afgelopen weekend mijn Swift 2X een update gegeven naar 7.1.2. Dit verliep goed, geen meldingen gezien.

Nu krijg ik echter bij het opstarten van het toestel (koude start en reboot) direct een melding: Your device is corrupt. It can't be trusted and may not work properly.

Als ik dan handmatig aangeef om het toestel wel te starten gaat dat gewoon en ik merk verder ook geen rare dingen in het gebruik.

Nee, dat is niet veel om je zorgen om te maken. Als je ons een DM stuurt (we zijn weer actief), dan leggen we jou even uit wat je kan doen.
Christiaan676 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:40:
Uitschakelen van de do not disturb werkt ook weer naar behoren na de laatste update.

Nog even die Truecaller dailter uit de standaard image en ik ben helemaal tevreden.
Is toch gewoon al te vervangen/uit te schakelen?

[Voor 19% gewijzigd door Wileyfox op 06-07-2017 11:49]

Christiaan676 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:40:
Dit kan je toch eenvoudig oplossen door een andere Dialer te installeren?

• jshoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-03 10:58
rens-br schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Dit kan je toch eenvoudig oplossen door een andere Dialer te installeren?
Dat kan (ik heb dit ook gedaan), maar veel makkelijker is om de stock dialler standaard bij te leveren en de mogelijkheid te geven om te kiezen tussen de stock dialer en TrueCaller. Bovendien, niet iedereen weet hoe (of is in staat om) de stock dialer zelf te installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Weet iemand hoelang Android telefoons (ik neem aan niet alleen die van Wileyfox ;) ) al terug wakker worden voor een alarm?

Ik heb vroeger nog bug reports/feature requests ingediend omdat ik vond dat wat een gewone dumbphone kon, toch ook ondersteund moest worden door een smartphone... maar goed, ik was het een tijdje uit het oog verloren (doordat ik gestopt was met de telefoon 's nachts uit te zetten).

Maar ik ben blij verrast dat dat werkt (en bovendien 'fair' speelt met een encrypted gsm - dus dat 'ie in de wekker app opstart en niet probeert echt op te starten)
jshoog schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:30:
[...]

Dat kan (ik heb dit ook gedaan), maar veel makkelijker is om de stock dialler standaard bij te leveren en de mogelijkheid te geven om te kiezen tussen de stock dialer en TrueCaller. Bovendien, niet iedereen weet hoe (of is in staat om) de stock dialer zelf te installeren.
Mee eens, het zou mooi zijn dat er een stock dialer meegeleverd wordt (apk's van mirror downloaden is nu niet meteen best practice, en op Play vind je de stock app vreemd genoeg niet terug, enkel andere troep)

[Voor 34% gewijzigd door Dryhte op 07-07-2017 09:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dryhte schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:12:
Weet iemand hoelang Android telefoons (ik neem aan niet alleen die van Wileyfox ;) ) al terug wakker worden voor een alarm?
Dat wisselde bij mij heel erg. Mijn eerste Sony Ericsson toestel deed dit wel, mijn Samsung Star weer niet. Mijn eerste smartphone (HTC Desire S) deed dit ook niet en mijn huidige OPO volgens mij ook niet. Dus zo heel 'normaal' vind ik het eerlijk gezegd niet.
jshoog schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:30:
Dat kan (ik heb dit ook gedaan), maar veel makkelijker is om de stock dialler standaard bij te leveren en de mogelijkheid te geven om te kiezen tussen de stock dialer en TrueCaller.
Dat ben ik inderdaad met je eens :)
Bovendien, niet iedereen weet hoe (of is in staat om) de stock dialer zelf te installeren.
Ja ach ik snap de keus opzich wel. Met CyanogenOS was Truecaller ook standaard en hoorde je er (bijna) niemand over. Maar goed bij CyanogenOS was de dialer een stuk minder aangepast dan de 'echte' Truedialer app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
rens-br schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:23:
[...]

Dat wisselde bij mij heel erg. Mijn eerste Sony Ericsson toestel deed dit wel, mijn Samsung Star weer niet. Mijn eerste smartphone (HTC Desire S) deed dit ook niet en mijn huidige OPO volgens mij ook niet. Dus zo heel 'normaal' vind ik het eerlijk gezegd niet.

[...]
Wel, dan is 't een feature ;) maar ik ben er hoe dan ook blij mee. (mijn vrouwtje zegt dat het op haar Moto G (4?) ook werkt)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
Bastien schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:34:

Hierbij de handleiding om van deze melding af te komen:

Benodigdheden:

- Windows PC
- Google USB drivers
- ADB benodigdheden

Indien de Google USB drivers nog niet op jouw PC aanwezig zijn, kunnen die gedownload worden van de developers website van Google via deze link.

Indien de ADB benodigdheden nog niet op jouw PC aanwezig zijn, kunnen die gedownload worden van de developers website van Google via deze link.

1: Pak de ADB benodigdheden uit naar de gewenste locatie (wij gebruiken "C:/ADB" in dit voorbeeld)

2: Schakel nu ADB debugging in op jouw telefoon. Hieronder een screencast met hoe je ADB kan inschakelen.
  • Open het menu en ga naar instellingen
  • Scroll helemaal naar beneden en ga naar "Over de telefoon"
  • Scroll naar beneden en druk 7x op "Build-nummer"
  • Ga 1 stap terug en klik op het nieuwe menu "Opties voor ontwikkelaars"
  • Scroll een beetje naar beneden tot je "USB-foutopsporing" ziet en schakel deze in
  • Bevestig met "OK"
  • Koppel nu de telefoon aan de PC. Bevestig het autorisatieverzoek met "OK". Mocht die vraag niet komen, volg dan de volgende stappen:
    • Druk op de Windows knop op jouw toetsenbord en typ "CMD" gevolgd door "ENTER"
    • Voer "cd\" in om terug gaan naar de root
    • Voer "cd adb" in om naar de folder te gaan waar de ADB benodigdheden in staan
    • Voer "cd platform-tools" in om naar de folder te gaan waar de ADB benodigdheden in staan
    • Voer "adb devices" in
  • De computer is nu geauthoriseerd voor het gebuik van de Android Debug Bridge (ADB)
  • En voer nu het commando in om de "Device corrupt" melding te verwijderen:
    • adb reboot "dm-verity enforcing" (met de aanhalingstekens)
  • De telefoon reboot nu en de melding zal niet meer getoond worden

Hierna zal het toestel gewoon weer correct functioneren, zonder de melding. Ook na een fabrieksreset of een FOTA-update zal deze melding niet meer getoond worden

WF

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
@Wileyfox Perfect, het is gelukt, Dank voor de support. :)

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-03 11:59
Graag jullie advies:
Model: WF Swift 2+
OS versie: 6.0.1
CyanogenMod OS versie: 13.1.5-ZNH2KAS7EB-marmite
Build number: mhc19q
Recovery TWRP versie: (weet ik niet, als dit van belang is zal ik het opzoeken)
Rooted: Ja

**ja ik weet dat ik hopeloos achter loop ;) **

Ik heb de laatste update TOS118C gedownload, echter omdat ik mogelijk nog TWRP heb draaien komt mijn Swift na de reboot in de verkeerde recovery mode terecht. Ik heb getracht de update file te zoeken via de file browser van TWRP om hem zo een schop te kunnen geven, echter kan ik 'm niet vinden, iemand advies waar te vinden? Hoe kan ik nu toch de TOS118C update installen?
Kan ik deze update zonder slag of stoot installen? (ik heb voor de zkerheid backup gemaakt met Titanium Backup)

[Voor 12% gewijzigd door lucas321 op 09-07-2017 12:33. Reden: kleine toevoeging.]

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:43
Wileyfox schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:56:
[...]
Verhaal over corrupte boot
Dit probleem heb ik ook sinds de nieuwe update, ga nu even de handleiding volgen om het te fixen. Maar ik heb nu tot 2x toe gehad dat mijn telefoon spontaan reboot en deze melding toont midden in de nacht als de telefoon gewoon aan de lader ligt.

Dit is erg storend, nu ben ik hier niet alleen 2x wakker van geworden maar gebruik ik mijn telefoon ook als wekker. Aangezien android dan niet meer geboot is gaat mijn wekker ook niet meer af? Zoals ik al zeg, ik ben hier snachts wakker van geworden en heb toen de telefoon aangezet en daardoor gaat mijn wekker wel af. Maar erg storend is het wel.

Ik hoop dat met deze handleiding ook de random reboots zijn opgelost.

• Bastien
  • Niet online
Nivali schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Dit probleem heb ik ook sinds de nieuwe update, ga nu even de handleiding volgen om het te fixen. Maar ik heb nu tot 2x toe gehad dat mijn telefoon spontaan reboot en deze melding toont midden in de nacht als de telefoon gewoon aan de lader ligt.

Dit is erg storend, nu ben ik hier niet alleen 2x wakker van geworden maar gebruik ik mijn telefoon ook als wekker. Aangezien android dan niet meer geboot is gaat mijn wekker ook niet meer af? Zoals ik al zeg, ik ben hier snachts wakker van geworden en heb toen de telefoon aangezet en daardoor gaat mijn wekker wel af. Maar erg storend is het wel.

Ik hoop dat met deze handleiding ook de random reboots zijn opgelost.
Ik had na die update voor het eerst last van spontane reboots. Sinds ik gedaan heb wat @Wileyfox heeft aangegeven zijn die ook verleden tijd. Geen idee of het met elkaar te maken had trouwens.

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:43
Bastien schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:22:
[...]
Ik had na die update voor het eerst last van spontane reboots. Sinds ik gedaan heb wat @Wileyfox heeft aangegeven zijn die ook verleden tijd. Geen idee of het met elkaar te maken had trouwens.
Ik heb ondertussen ook de stappen gevolgd, dus hopelijk nu geen last meer van spontane reboots :)

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:33
Ik heb net voor mijn Wileyfox Spark+ de update binnengekregen voor Android 7 (van 6 -> 7). Helaas kijk ik nu tegen een wit scherm aan. De settingsbar is nog wel naar beneden te swipen en kan zo bij de instellingen komen maar hier wat spelen met de instellingen heeft nog niks opgeleverd. Bij Apps heb ik wel een optie gevonden om een homescreen app als default te kiezen. Deze was blank. Hier heb ik beide opties: Telephone en FoxHole, geprobeerd (met een reboot). Beide leverden niks op.

Nu nog maar proberen de factory data reset functie uit het 'Backup & Reset' menu en anders die uit de volume + power button. Als dit iets op levert (of juist niet) dan zal ik het ook nog even melden.

TL:DR: de update naar Android 7 heeft mijn telefoon half gebricked.

Factory Reset update: God/Allah/Gender-neutraal-zijdank werkte de factory reset. Ik kan wel al mijn instellingen weer terug gaan zetten maar ik heb in ieder geval weer een werkende telefoon.

Edit: nog even een update. Na een paar dagen gebruik ben ik nog steeds niet erg blij met de update. Mijn batterijduur is gegaan van bijna 2 dagen met sporadisch gebruik naar minder dan een dag. Als ik niet de telefoon 's nachts aan de lader leg dan heb ik in de ochtend een lege batterij. De batterij-indicator rekent uit dat er ongeveer 16 uur te halen is op een enkele lading. Wat ook opvalt is dat de percentages onder de grafiek niet optellen tot de gebruikte hoeveelheid. Zo heb ik nu in 4 uur tijd al 28% van de batterij gebruikt maar alleen Screen (14%) en WiFi (1%) staan in de verbruiklijst.
Ik denk dat het tijd wordt voor een klaagzang richting Wileyfox. Dit is domweg onacceptabel.

[Voor 37% gewijzigd door Nathilion op 07-08-2017 11:15. Reden: Extra gebruikservaring toevoegen.]

• rluitjes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-02 05:08
Ik heb voor mijn Wileyfox Spark+ eerder de update binnengekregen voor Android 7.
Wacht altijd even. Vandaag (4 augustus 2017) zonder problemen geïnstalleerd.
Mobiel voorzien van 16GB SD-kaart (geen onderdeel gemaakt van OS).
Foto's zijn daarop nog aanwezig.

Nog een problemen ondervonden.

• SuperPoekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

SuperPoekie

Super Furry Animal

Ik heb geprobeerd t te vinden in t topic, (en google) maar kon het niet vinden, dus bij deze.
Is het mogelijk om de klok in de notificatiebalk weer links te zetten (er was in CM de mogelijkheid deze links of rechts te hebben en ik had m altijd links)?
Ook de icoontjes op de homescreens - zijn die kleiner te maken? Ik heb de icons in de drawer wel klein (settings -> display -> display size -> small), maar op de schermen waar ik 'continu' tegenaan kijk zijn ze huge. Ik heb mijn grid op 6x6 staan maar de icons lijken echt veel te groot.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• jpandriesse
  • Registratie: September 2009
Vorige week heb ik mn telefoon ge-upgrade naar Android 7.0. Los van het hinderlijke feit dat er diverse apps/instellingen verdwenen waren bemerk ik ook een sterke afname van de accuduur. Waar ik tot vorige week bijna twee dagen met een acculading deed (sowieso al niet zo veel), red het ding nu krap één dag als ik deze niet te veel gebruik. Dat nu al een aantal dagen achter elkaar, dus niet een incidenteel iets.

Zijn er meer die dit ervaren?

• LocK_Out
@jpandriesse Nee, dit is niet normaal bij veel gebruik ging ie bij mij 2 dagen mee.

Fabrieksinstellingen al geprobeerd te herstellen? Let op! Wist alle data van je phone.

• brownyster
Hallo,

Ik heb de Swift met versie 7.11.

Komt ervoor de Swift 1 nog een update naar 7.12?

Hoor graag

Now Available: the August Update (Android 7.1.2 Nougat) - TOS208G for the Swift 2 X with a size of 535,0 MB.

Thanks @Wileyfox!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-03 10:49
Anoniem: 921747 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:38:
Now Available: the August Update (Android 7.1.2 Nougat) - TOS208G for the Swift 2 X with a size of 535,0 MB.

Thanks @Wileyfox!
Oeehhhh vet netjes!! :D. Ik word altijd wel blij als ik updates zie verschijnen :D _/-\o_

edit: Nog geen update hiero, zal wellicht wel in de middag binnenstromen

[Voor 10% gewijzigd door Raymond7 op 09-08-2017 14:15]

Raymond7 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Oeehhhh vet netjes!! :D. Ik word altijd wel blij als ik updates zie verschijnen :D _/-\o_
Hahaha… ja, inderdaad! Kan ook niet wachten om de update te installeren. oOo d:)b

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:39
Deze update heb ik gisteren geïnstalleerd. Upgrade is goed gegaan. Inhoudelijk geen verandering opgemerkt tot op heden.

In ieder geval netjes dat er regelmatig updates uit komen. Hopelijk blijft dit nog lang zo!

Top WileyFox!

Cranberry schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:31:
Deze update heb ik gisteren geïnstalleerd. Upgrade is goed gegaan. Inhoudelijk geen verandering opgemerkt tot op heden.

In ieder geval netjes dat er regelmatig updates uit komen. Hopelijk blijft dit nog lang zo!

Top WileyFox!
Wat mij tot dusver opvalt na de installatie van de augustus update is dat er een ‘Expanded Desktop’ (Interface) optie is bijgekomen.

Waar? Where?
NED: Instellingen > Weergave (helemaal beneden)
ENG: Settings > Display (below, at the screen bottom)

Na enige tijd ‘stoeien’ met de nieuwe update op de Wileyfox kan ik mededelen dat hier en daar de nodige settings/instellingen zijn verplaatst. En de instellingen bij de ‘toetsenbord’ zijn fraai onder handen genomen. Kortom, een leuke verandering met subtiele verplaatsingen van de instellingen. O+

Ook de bug met de Locatie pictogram (nadat je de Locatie optie aan en weer uit hebt gezet) is verholpen. Deze pictogram verdween alleen na een herstart van het toestel. Fantastisch! En wat is het wisselen/switchen tussen de taalvoorkeuren toch kinderlijk eenvoudig, snel en soepel, zonder herstart of wachten. Geweldig! _/-\o_

Helaas ook ’n reeds bestaande bug ontdekt. Het aan- en uitzetten van de NFC optie werkt niet goed (de ronde verschuiver om het maar zo te noemen). Nou ja, dat komt de volgende keer vast en zeker tiptop in orde. ;)

Ook weer de oude (bekende) bug als je het toetsenbord rechtshandig wenst te gebruiken, en je dit aanzet, staat dit later weer uit. En zet je 'Google spraakgestuurd typen uit’ (Toetsenborden beheren bij Virtueel toestenbord), staat dit later weer aan, telkens weer. Dit alles getest na een ‘Factory-reset van de telefoon. Nog een boel werk te doen dus blijkbaar voor de toekomst. Ik blijf hoopvol en positief gestemd over het geheel genomen.

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 921747 op 10-08-2017 21:21. Reden: Update: gevonden veranderingen.]

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
@Wileyfox Mijn grootste pijnpunt aan Nougat blijft dat de standaard telefoonapp vervangen is door Truecaller. Ik gebruik die verder niet en heb daar ook geen behoefte aan. Naast dat het niet helemaal lekker voelt om een app van een derde partij te gebruiken om te bellen, vind ik de app veel minder fijn en intuïtief dan de standaard telefoonapp. Enig idee of er aan gewerkt wordt om het mogelijk te maken dat je zelf kan kiezen welke app je wil?

• LocK_Out
@Anoniem: 921747 Ja, Google rolt gewoon nieuwe functies naar willekeurige devices uit.

@Chris7 Als je bang bent voor data vergaring kan je de internet toegang van Truecaller toch gewoon blokkeren?

Tweede alternatief is buiten de Playstore om een alternatieve dialer installeren.

Derde alternatief als je dit niet wil, is net zoals ik gewoon afwachten tot @Wileyfox de Truecaller app optioneel maakt.

[Voor 11% gewijzigd door LocK_Out op 21-08-2017 19:46]

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
LocK_Out schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:45:
@Chris7 Als je bang bent voor data vergaring kan je de internet toegang van Truecaller toch gewoon blokkeren?

Tweede alternatief is buiten de Playstore om een alternatieve dialer installeren.

Derde alternatief als je dit niet wil, is net zoals ik gewoon afwachten tot @Wileyfox de Truecaller app optioneel maakt.
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan, en Wileyfox zegt dat zolang je je niet aanmeldt er niets naar Truecaller wordt gezonden, dus dat zal allemaal wel. Maar ik wil gewoon de normale app. Ik wacht inderdaad tot ze de optie terugbrengen - onder Cyanogen was het ook optioneel.

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 09:04
Chris7 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:04:
[...]

Dat heb ik natuurlijk ook gedaan, en Wileyfox zegt dat zolang je je niet aanmeldt er niets naar Truecaller wordt gezonden, dus dat zal allemaal wel. Maar ik wil gewoon de normale app. Ik wacht inderdaad tot ze de optie terugbrengen - onder Cyanogen was het ook optioneel.
Je kan op apkmirror een versie van Google Phone vinden die werkt op niet-Nexustelefoons (zoek op Google Phone nonnexus). Die loopt blijkbaar een paar versies achter op de versie voor Nexus (en Pixel?), maar ik gebruik hem ook en hij werkt prima.
Modbreak:We willen dit topic graag dicht gooien, omdat elk toestel inmiddels minimaal Android 7 heeft ontvangen. De problemen die momenteel besproken worden zijn dan ook toestel afhankelijk en kunnen beter in de desbetreffende toestel topics besproken worden. Hierdoor komt het overzicht weer terug.

Mee eens of niet?

Graag reactie in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zie: CaptJackSparrow in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"

[Voor 186% gewijzigd door CaptJackSparrow op 06-09-2017 08:50]

Modbreak:Besloten om dit topic dicht te gooien en de eventuele problemen met de software te bespreken in de eigen topics. Dat kan dus in de volgende topics:Daarmee heb ik ook de meest recente posts even naar de juiste topics gezet.

Wil je (handmatig) upgraden naar Android 7, volg dan: http://www.wileyfox.nl/manualupdate/

[Voor 15% gewijzigd door rens-br op 21-09-2017 11:08]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee